Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De ovens branden weer in Oss

jan de man die het ook met Geert Wilders eens zijn kan Jan Marijnissen is Adolf Eichman. Jan Marijnissen schreeuwt elke ochtend 'Unsere Ehre heisst Treue' voor de spiegel. Jan Marijnissen wil Joden vervolgen. Jan Marijnissen is een schijnheilige NSB'er. Jan Marijnissen is een schaamteloze antisemiet. Jan Marijnissen is een islamofoob. Jan Marijnissen wil de treinen weer laten rijden. Jan Marijnissen is een electoraatpleasende fascist. Jan Marijnissen wil gaskamers bouwen. Jan Marijnissen is een opportunistische xenofoob. Jan Marijnissen is een racistische populist. Jan Marijnissen is een gevaar voor Nederland. Wat is het antwoord op Jan Marijnissen? Kortom, PvdA-verzetstrijder Jacques Tichelaar gaat zijn beste Friese accent faken om het land te behoeden voor het G.E.V.A.A.R. dat Jan Marijnissen heet.

Reaguursels

Inloggen

Heeft Jan al afstand genomen van het geMeulenbelten ?

TyfusLeijer | 03-04-07 | 10:59

het zal wel niet lang meer duren voordat ome jan , zijn trouwe partijgenoot tiny kox ook op het vuur gooit , het scheelt hem een vracht aan knaagvoer iedere maand .

onzekant | 02-04-07 | 23:58

tichelaar is de nieuwe melkert, volkomen wereldvreemd! als deze man nog 4 jaar aanblijft verliest de pvda bij de volgende verkiezingen 1/3 van haar electoraat

islamietje | 02-04-07 | 23:32

Noord Korea aan de Noodzee, met Jan als geliefde leider.
Zum kotzen.

oud legionair | 02-04-07 | 23:32

de honden blaffen... 02-04-07 @ 23:02

Eigenlijk kan de hel niet vroeg genoeg losbreken - en dat bedoel ik niet eens cynisch, eerder op z'n Clausewitz. Denk daarbij maar aan het demografische drama waarnaar je hierboven refereert.

v Maerlant | 02-04-07 | 23:29

v Maerlant 02-04-07 @ 22:50
Absoluut.
Er kwam laatst een link voorbij van Arthur Constandse,die voorspelde begin jaren 80 van de vorige eeuw exakt de situatie die zich nu voordoet.(hij sprak over ghetto's van van een immigrantenonderklasse)in een poging de destijds zittende politiek ervan te overtuigen dat er iets aan de immigratiewetten moest worden gedaan.Deze geluiden zijn altijd weggelachen of erger.(Janmaat).Als(wat god verhoedde)dadelijk de hel losbreekt zullen zij(de destijds zittende politici)zeggen 'wir haben het nicht gewusst".

de honden blaffen... | 02-04-07 | 23:02

de honden blaffen... 02-04-07 @ 22:45

Uhuh. Eens het zover is kunnen we zeggen: 'wir haben es gewusst'.

v Maerlant | 02-04-07 | 22:50

v Maerlant 02-04-07 @ 22:33
Bertold Brecht!Mooie uitspraak.
En voor de rest,we weten het toch!

de honden blaffen... | 02-04-07 | 22:45

Fred V 02-04-07 @ 22:01
Dat zal het electoraat zijn wat hen rest.Plus wat oude hardcore socialisten die inmiddels in het bejaardenthehuis vertoeven.
De groeiende immigranten middenklasse zal zich ook van die partij afkeren omdat de koers die de pvda voert ook niet in hun belang is.Landelijk iets van 10 a 12 zetels.(0 is waarschijnlijk iets teveel gevraagd).
Alleen in de steden hebben ze natuurlijk een grote aanhang.En dus de macht.Het gevolg van een demografisch drama.

de honden blaffen... | 02-04-07 | 22:27

De Honden Blaffen, ik hoop dat je gelijk hebt, maar de PvdA kan zich in een grote achterban verheugen bij het alsmaar groeiende allochtone bevolkingsdeel in NL.

Fred V | 02-04-07 | 22:01

De dagen van de pvda zijn geteld.En dat komt zeker niet door de pers.
Alles wat ze doen of zeggen draagt bij aan hun ondergang.Het is de prijs die zij betalen voor de demonisering van het Nederlandse volk.

de honden blaffen... | 02-04-07 | 21:32

het is altijd wat met rooie jan . overal waar hij komt heeft hij wel een mooi praatje over , voor een stemmetje erbij . bij de sp krijg je het antwoordt wat je altijd al wilde horen , iedereen heeft gelijk bij jan , zolang als het maar stemmen oplevert . en zitten ze weer even in de verkeerde hoek met hun geblaat , geen nood , dan draaien we de boot toch weer even , alles is mogelijk bij de sp , ze hoeven toch niet te regeren . jan begint door te krijgen dat rechts de toekomst is denk ik , ik zal er niks raar van staan te kijken , als jan stiekem wilders stemt .

onzekant | 02-04-07 | 21:01

Zo zie je maar, die linksen zijn net rechtsen. Ze vervuilen hun eigen nest.

Fred V | 02-04-07 | 21:01

jan tomaat laat zijn ware aard zien he he he , oke linksers ik weet dat tomatensoepje mer rechtse ingredienten smaakt wat zuur gewoon door lepelen !het wend vanzelf ofwel niet zeiken een goed medicijn is zelden lekker!

van de kraats | 02-04-07 | 20:43

Zit Bos er te diep in Balkende? Hoop dat jullie wel vaseline hebben gebruikt, anders is het over 4 jaar weer z'n getrek.

Springinhetveld | 02-04-07 | 20:32

Maître Corbeau 02-04-07 @ 11:47
Heerlen is SP-territory. Om Jan te paaien wilde de PvdA best wat belastingcentjes in de bodemloze put gooien. Maar nu is Jan o.n.d.a.n.k.b.a.a.r.
Wedden dat Heerlen minder geld krijgt dan voorheen afgesproken!
Mij zal het overigens unoxworst wezen. Ik wil nog niet dood gevonden worden in een heerlense vogelaar-pauperbuurt.

Aktivist | 02-04-07 | 19:55

HP de Tijd lezer! 02-04-07 @ 19:05

Oud-veilingmeester Iskander Pechtöld gun ik toch een aangenamer dood; gebraden worden op de grill gun je je ergste vijand niet.

wopper | 02-04-07 | 19:28

@ Wopper 02-04-07 19:03 Nee, het schijnt kereltje Pechtold te zijn! ;-)

HP de Tijd lezer! | 02-04-07 | 19:05

bottehond 02-04-07 @ 18:18

Christus, wat een foto, Bottehond; is dit een slachtoffer van Iraakse 'vrijheidsstrijders' of den plofkip?
Sick, sick, sick; ausrotten die satanische doodscultus.

wopper | 02-04-07 | 19:03

Het andere (echte?) gezicht van de SP
www.internationalesocialisten.org/marx...
Ook Tofik Dibi van GL mag mee doen en stigmatiseert Wilders,
.. Hoe groot is de dreiging van Wilders' racisme?

Karel kwakbol | 02-04-07 | 18:27

HP de Tijd lezer! 02-04-07 @ 17:51

HP de Tijd ontbeert lef, maar dat geheel ter zijde. Het kereltje heb ik zaterdag gebarbequed. Dus daar hoor je even niets van.

www.uruknet.info/uruknet-images/beirut...

bottehond | 02-04-07 | 18:18

-weggejorist-

Imhi | 02-04-07 | 17:58

Wouter Bos en kereltje Pechtold dalijk goed voor 6 zetels!

HP de Tijd lezer! | 02-04-07 | 17:51

Pas op met die PvdA! Hun wraak zal zijn: Verder open die poort!

HP de Tijd lezer! | 02-04-07 | 17:48

Kwartje van Jan?

HP de Tijd lezer! | 02-04-07 | 17:47

Fijne lui he? Bij de PVDA...... Neder( ig ) land, leg je kop maar op het hakblok want de PVDA gaat ( als het aan hun ligt ) het hele zwikkie uitleveren aan de islammers. De reden? Politieke correctheid natuurlijk!!!! Hoe kunnen zoveel toch redelijk intelligente mensen ZO dom zijn....

bello | 02-04-07 | 17:31

Dubbele nationaliteit licht voor een Fries ook gevoelig natuurlijk. Een fries in de nederlandse politiek is een zeker loyaliteits probleem!

spooky | 02-04-07 | 16:58

Wee degene die beweert dat opportunisme een slechte eigenschap is. Jan Marijnissen pakt dit op een slimme manier aan, een groot deel van zijn "natuurlijke achterban", zij die leven van een smalle beurs, woont in een achterstandswijk. Dus als "ome Jan" iets zegt over "dubbele paspoorten", dan gaat zijn "natuurlijke achterban" als vanzelf denken dat de S.P. staat voor haar belangen. Het is alleen zo jammer voor "ome Jan" dat hij daarmee gedonder krijgt binnen zijn partij, die Anja Meulenbelt is vast niet gecharmeerd door de politieke kunsten van de "grote conductor", welke haar politieke baas pleegt te zijn.
Maar één ding is duidelijk: de P.V.D.A. gaat goed verliezen, Jacques Tichelaar pleegt politiek kannibalisme, hij eet zijn eigen partij op.

Hannalore | 02-04-07 | 16:58

Karel kwakbol 02-04-07 @ 15:29

Wat mij betreft is het dubbelop plaatsen van belangrijke links naar nieuws geen probleem, mijn waarde.

Nog even, dan krijgen we hier in Nederland ook een soort CAIR zoals in de USA; tot op heden hebben ieslaam-organisaties nog niet veel klaargespeeld, maar dat zal ras veranderen als ook de EU dit jaar met een verbod op 'islamofobie' komt; het woord alleen al doet me huiveren: stel je eens voor dat je dan niet meer naar naffers mag sissen, geen kassa zonder kopvod mag uitzoeken, niet meer in de metro mag opstaan om niet tegenover zo'n gehersenspoelde pinguin of baardmans te hoeven zitten... en dit zijn slechts heel kleine zaken...

wopper | 02-04-07 | 16:23

Wat is die Tichelaar toch een ongelofelijk domme kudt zeg.
Lekker Maorijnissen hoogst persoonlijk ad hominem, keihard in z'n rode ster nemen.
Nou ja, des te beter, de PvdA kan niet snel genoeg kapot gemaakt worden,
een strevenswaardig doel, wat onze Jaques met verve lijkt te willen nastreven.

vander F | 02-04-07 | 16:10

@ Karel kwakbol 15:27
Wedden dat Balkenende en Donnert Kebab er veur zullen zorgen dat dit in 0031 zo snel mogelijk doorgedrukt wordt ?

Alibombalie | 02-04-07 | 15:51

Karel kwakbol 02-04-07 @ 15:27

Dan moet je weten dat de OIC een eigen 'Verklaring van de Rechten van de Mens' heeft, een àndere dan de niet-zo-Universele dus, waarin staat dat de bepalingen ervan ondergeschikt zijn aan de sharia van het land waarop ze zouden kunnen slaan. Ze aanvaarden met andere woorden niet de Universele Verklaring, maar wegen wel op de agenda van de VN. Dit durf je toch niet in een science fiction schrijven omdat het zo goedkoop klinkt?

v Maerlant | 02-04-07 | 15:34

wopper 02-04-07 @ 15:15
Dubbel op zie ik. HVV niet gezien

Karel kwakbol | 02-04-07 | 15:29

wopper 02-04-07 @ 15:15
Islamitische landen hebben vrijdag een resolutie door de VN-Mensenrechtenraad gedrukt waarin wordt aangedrongen op een wereldwijd verbod op publiekelijke godslastering.
www.refdag.nl/artikel/1297239/VN-Raad+...

Karel kwakbol | 02-04-07 | 15:27

@ Klaboesterbeer,

Ter aanvulling: wereldwijd worden in alle geledingen steeds meer concessies gedaan aan ieslaam; wist u dat de hezbollah in Venezuela zit en daar 'missiewerk' verricht onder arme indianenstammen?

wopper | 02-04-07 | 15:15

Klaboesterbeer 02-04-07 @ 13:35

Blijf maar gewoon, het is overal kommert en kwelt!
De heropleving van de eens (bijna) monddode christelijke leer in de polletiek plus de toegestane zondvloed der islamisering zal ons atheïsten en andere aanhangers van kleine geloven volledig wegvagen als 2e en 3e rangs melk- en stemvee.
Ze trekken nu samen op omdat er wat te halen is - zo ging dat vroeger ook, als 't hun uitkwam sloten ze bondgenootschappen; alleen hebben die christelijke stumpers (behalve de SGP) niet in de gaten dat ze als eersten letterlijk en/of figuurlijk gekoppensneld zullen worden, straks als 't te laat is.

wopper | 02-04-07 | 15:11

@LJBrinkhorst 02-04-07 @ 14:07
We zijn het inderdaad eensch. Nivellering hoeft voor mij ook niet en de koppeling van de lonen van ambtenaren moet zo snel mogelijk worden losgelaten. Prestatiecontracten zijn een mogelijkheid, maar ik ben het met reaguurder Alibombalie dan weer eens dat bepaalde prestaties moeilijk zijn te meten. Het zou naar mijn inzicht niet alleen om gezonde financiën mogen gaan. How about innovatie, kwaliteit -momenteel een holle kreet- en arbeidsvreugde?
'k Realiseer me dat de SP ook babyboomers met een bizar eisenpakket aantrekt. Ze denken dat hun onrechtvardige claims bij de SP in goede handen zijn. Ik vraag het me echter af; wat dat betreft kan Jan populisme niet worden ontzegd.

@vinque 02-04-07 @ 14:15
Natuurlijk is de SP een keuze bij gebrek aan beter. Geen klotepartij, maar wel de minst slechte onder de slechten. Je voorbeelden -meer keuze in assortiment- beschrijven echter geen voordelen van kapitalisme. Alles is tegen de juiste prijs te koop. Kijk, als je nu begint over de dalende prijzen op de telefoniemarkt... daar kan ik in mee gaan. 'k Wacht echter met spanning op de resultaten voor de consument van het vrijgeven van de energie- en de zorgsector...

Murdockyoufool | 02-04-07 | 14:42

Briljant GS en nog waar ook.

Lafayette | 02-04-07 | 14:36

En maar stemmentrekken. Als hij het voor het zeggen krijgt dan zijn de rapen gaar. De spreekwoordelijke rapen..............
Aardige man dat zeker, allen luisteren naar wat die zegt doet geen hond.
Dus stemmen op hem omdat die aardig is, Met zijn allen het liefst. Zo slim is Nederland blijkbaar. Helaas............

Wapper | 02-04-07 | 14:23

@ Alibombalie 02-04-07 @ 14:16

Wat zegt de Code Tabaksblat daarover? En in hoeverre heeft de CT een regulerende werking?

LJBrinkhorst | 02-04-07 | 14:20

@ LJBrinkhorst 02-04-07 @ 14:07
Een opmerking over prestatiebonussen, als je als CEO een bonus krijgt uitgekeerd van 2 keer een jaarsalaris voor een bepaald onderdeel in het bedrijf (stel: je moet 50% omzetstijging realiseren), dan ga je je krachten daarop concentreren, zodat je aan het einde van het jaar drie jaarsalarissen op je bankrekening hebt staan. Maar als de winst met 50% is gedaald, en de salarissen van de werknemers zodoende worden bevroren en je het bedrijf eigenlijk naar de vinketering hebt geholpen, krijg je ook nog eens een gouden handdruk mee, omdat het zo staat in je contract.

Prestatiebonussen oke, maar hoe ga meet je prestaties van een bedrijf? Koersnotities, winstomzet, tevredenheid aandeelhouders, etc. kunnen allemaal factoren zijn die een rol spelen. Dat is ook wat er vandaag de dag zo fout is aan de prestatieregeling bij veel bedrijven.

Alibombalie | 02-04-07 | 14:16

@Murdockyoufool

Bedankt dat je even, uitgebreid, aangeeft dat SP ook maar een keuze voor jou is, omdat er beter niet zijn. Eigenlijk vind je het een klote partij, net als ik. Verder doelde ik natuurlijk niet over die zeik-gouden eeuw waarin iederéén syfilus had en zeker niet over de VOC die toch ook genocide op Banda Neira hebben gepleegd. Ik doel op het feit dat de gemiddelde Albert Heijn tegenwoordig heel wat meer te bieden heeft dan de gemiddelde fucking 4=6 van vroeger. Als je terug wil naar die grijze saaie tijd van de PTT telefoons moet je het zeggen. Want die krijg je er met de SP gratis bij.
Er is meer welvaart dan ooit. Ondanks wat kleine misstanden.

vinque | 02-04-07 | 14:15

@ Murdockyoufool 02-04-07 @ 13:52

Aan de exhibitionistische zelfverrijking moet een eind gemaakt worden. Eensch. Aan hedgefondsen met een te grote bek ook.
Maar de nivellerende koers die de SP voorstaat? Nee, dank u. We moeten in Nederland juist veel meer de koers van een meritocratie op. Als je presteert word je extra beloond, zo niet, dan niet. Dus een minkukel in de RvB van de NS heeft wat mij betreft geen recht op een extra beloning, een belastingambtenaar die zijn werk niet goed doet evenmin.
De oude polderstructuren in het maatschappelijk middenveld zijn de doodsteek voor Hollandsch concurrentiekracht. Zie de FNV, goed voor alle 55-plussers die wel nog ff met behoud van al hun 'rechten' zo snel mogelijk willen stoppen met werken. Al die brave FNV-leden stemmen tegenwoordig trouw SP. Conservatisme ten top.
Tuurlijk zijn er een hoop dingen aan Jan die wel deugen. Zoals zijn oproep voor kleine menswaardige verzorgingsunits in de wijk, kleinere scholen etc.etc. Maar voor inkomenspolitiek vertrouw ik meer op liberale lijn van Zalm en zijn opvolger Bos.

LJBrinkhorst | 02-04-07 | 14:07

@LJBrinkhorst 02-04-07 @ 13:50
Zoals ik al zei, ze zit niet in de (Tweede) Kamer. Maarre, de Joods-grrristelijke traditie kan me de bout hachelen. Religie, die steen des aanstoots, dient sowieso uit het openbare leven verdwijnen. Idealen, idealen...

Murdockyoufool | 02-04-07 | 13:59

@vinque 02-04-07 @ 13:33
Lezen lutser, lezen. Je ziet mij niet posten dat Van Bommel geen Hamasvriend is. Jan zou er goed aan doen die zure orerende schandvlek uit de partij te verwijderen, tezamen met Vuilnisbelt. Ik meldde alleen dat Vuilnisbelt niet in de Kamer zit.
Verder is je kapitalisme-heeft-Nederland-rijk-gemaakt-mantra lachwekkend. 't Is die VOC-mentaliteit, ferme knaap! Probeer alsjeblieft niet terug te grijpen naar de Gouden Eeuw. Nederland is vanaf midden vorige eeuw een welvarend land geworden door zijn goede zorg-, welzijns- en onderwijsstelsel. Voor iedereen. En niet door een klein bovenlaagje bakken met geld naar binnen te laten scheppen terwijl de bulk te horen krijgt dat loonsverhoging er niet in zit en, o ja, dat doorwerken tot je zeventigste echt noodzakelijk is. Nee, met kapitalisme in de zin van flink ondernemen, winst maken en je eigen broek ophouden is niets mis -vindt de SP ook niet- maar durfinvesteringen, prijsafspraken, kunstmatig hoog houden van de prijzen en gouden handrukken en buitenproportionele ontslagvergoedingen zijn kankergezwellen van de samenleving.

Murdockyoufool | 02-04-07 | 13:52

@ Murdockyoufool 02-04-07 @ 13:20

Heer Donner ging op het punt van de Shakira een intellectuele discussie aan. In een democratie is het i.d.d. mogelijk dat de Shakira uiteindelijk met democratische meerderheid wordt ingevoerd. 'Dat moeten we natuurlijk niet willen', maar om nou te zeggen dat het joods-christelijke vaderland bij de SP in goede handen is. Mwah.

En, op een punt zit u er danig naast. Fraulein Meulenbelt maakt wel deel uit van de EK-fractie. Net als Europa best belangrijk.

LJBrinkhorst | 02-04-07 | 13:50

@Klaboesterbeer 02-04-07 @ 13:35
Mee eens. Ik kan met de Koran in de hand aantonen dat de Islam een misdaadorganisatie is. Slavenhandel, kinderverminking, dwanghuwelijken, moord op ongelovigen, 't mag allemaal. Als muzelmannen religieus gaan zitten doen spat het bloed tegen de muur. Ik begrijp niet dat ze los mogen rondlopen in Nederland & voel me verraden door mijn eigen overheid.

Kardinaal Meier | 02-04-07 | 13:46

jentje trekhendje 02-04-07 @ 13:18
pas maar op jentje, met zoveel ironie verwordt je nog tot een echte reaguurder.
en dan mag je Oss nie meer in.

ranqneuzeKleinburger | 02-04-07 | 13:45

@ wopper

Ik meen dat het Syp Winia was die afgelopen week in elsevier zich afvroeg waarom religieuzen meer wettelijke rechten hebben dan atheisten. De koran en bijbel staan bol van de beledigingen aan mijn adres. Islamtische imans preken niet zelden openlijk haat en geweld tegen westerlingen. Andersom mag ik een moslim of gristen niet beledigen. Dat deze zeer dubieze vorm van rechtsongelijkheid nu weer wettelijk (?) wordt bevestigd is een stap terug naar de middeleeuwen. Terug naar een tijd waarin religie allesoverheersend was en anders-denkenden paria's waren.

Dat nederland zich kritiekloos in de armen van de islam werpt is nog tot daar aan toe, maar als zelfs de vn nu met deze onzin begint moet ik wel heel erg denken aan een liedje van het goede doel, 'waar kan ik heen...'

Klaboesterbeer | 02-04-07 | 13:35

@Murdockyoufool

Je zit er weer behoorlijk naast, er is ook nog Hezbollah en Hamas vriend van Bommel. De SP is een one way ticket naar een 'killing fields' revised...

Kapitalisme heeft Nederland rijk gemaakt.

Jan zal evt samen met de islam het land voor eeuwig verdoemen.

vinque | 02-04-07 | 13:33

Heb zojuist de Marokkaanse vlag ritueel verbrand. Laat er geen twijfel zijn over mijn loyaliteit!

Kardinaal Meier | 02-04-07 | 13:32

@LJBrinkhorst 02-04-07 @ 13:09
Slappe argumenten, want elke partij heeft zo z'n pisvlekken. Heb ik u al verteld over Sharia Donner Kebab van het CDA? Vuilnisbelt maakt bovendien geen deel uit van de Kamer. De SP is dé partij voor degenen die niet nog meer islam in Nederland willen en het uberkapitalisme van het moment enigszins willen beteugelen. Plain dhimmi's kunnen terecht bij GroeneRode Khmer en PvdA; gristendhimmi's bij CDA en CU. Ta!

Murdockyoufool | 02-04-07 | 13:20

www.hetvrijevolk.com/?pagina=3206&....

Slightly off topic: 'ze' hebben 't erdoor gedrukt; nu nog de sjariejaah.
Voor Grijs I en bepaalde oppositionisten is dit natuurlijk een zegen.

wopper | 02-04-07 | 13:19

Misschien zijn de nieuwe verkiezingen nabij en is onze eigen Ossenaar alvast wat kiezers aan het behagen.Vanaf volgende maand TOMATENSOEP OP ELKE STRAATHOEK !!!!!

jentje trekhendje | 02-04-07 | 13:18

Misschien zijn de nieuwe verkiezingen nabij en is onze eigen Ossenaar alvast wat kiezers aan het behagen.Vanaf volgende maand TOMATENSOEP OP ELKE STRAATHOEK !!!!!

jentje trekhendje | 02-04-07 | 13:17

@ All,

Maar verrekte spannend allemaal, tog?
Balk & Co trekken onzichtbaar fappend 100 dagen 't land in en de rest van de oppositieruftende meute slaat elkaar verbaal de tent uit (de LPF was er niks bij) en weet van 'de boel bij elkaar houden' helegaar (net als wij) niet waar deze zooi op zal uitdraaien.
Voor dit krankjorumme circus du plebs betaal je je blauw aan belastingen, mag je 1x per zoveel jaar je duim op de toetsen zetten, je laten onderkotsen door kutriffers, beroven door blingbling-apen, worden je ouwelui in het verpleeghuis te weinig op de pot gezet; kortom je betaalt je eigen ondergang door de import zich te laten voortplanten als ratten en sta je nog eens in de fiele samen met duizenden andere paupers op weg naar het einde.

Yang, boerenlul Tiggelaar, Halalsema, Iskander Pechtöld en de hele verdere reutemeteut beslissen en wij slikken!

wopper | 02-04-07 | 13:10

@ Murdockyoufool 02-04-07 @ 13:02

Eauck zo blij met Anja -de Islam is het mooiste dat een mens kan overkomen- Meulenbelt en Harry Hamas van Bommel?
Ik bied het je, de SP is die zetels zeau weer kwijt aan Mr. 'With friends like that you don't need...' en Geert Peroxide.

LJBrinkhorst | 02-04-07 | 13:09

Natuurlijk is Jan deze mening toegedaan, 'k zou teleurgesteld, nee ontgoocheld, zijn geweest als het niet zo was. Zou ik helemaal voor niets op de SP hebben gestemd. Psssst... de wauze coalitie SP/PVV/VVD of CDA ligt voor 2010 in het verschiet. Tenzij... tenzij Wouter diejen tegelzetter in bedwang houdt en tijdig begint met kontjelikken. Woei!!!

Murdockyoufool | 02-04-07 | 13:02

<quote Maorijnissen> "En zo is dat! Iedereen kan roepen wat 'ie wil, maar de SP is de enige partij die daadwerkelijk het recht heeft iets wijs' te zeggen over integratie, aangezien de partij het tig jaar geleden heeft uitgevonden." </quote>

Stukje geschiedvervalsing van Mao? Zijn ze wel goed in hoor. JanMao voor het ministerschap van het 'Ministerie van Waarheid'

* WAR IS PEACE
* FREEDOM IS SLAVERY
* IGNORANCE IS STRENGTH

FlyingSpaghettiMnstr | 02-04-07 | 13:00

Je moet eens goed nadenken over het feit dat in de jaren 80 iederéén die iets zei over buitenlanders verketterd werd. Er zijn bijvoorbeeld notulen van raadsvergaderingen uit de jaren 80 in Rotterdam. Daarin worden mensen uitgemaakt voor leugenaar als ze stellen dat het aantal immigranten in sommige wijken de 25 procent zal gaan benaderen. TWINTIG jaar geleden.
Nu is in iedere wijk in Rdam (uitz, Hilligersberg) de 25 procent overschreden.
Binnen 10 jaar islamitische meerderheid in Rdam.
Wat gisteren geek leek is vandaag heel normaal.
Doemdenkers hebben heel vaak gelijk.

vinque | 02-04-07 | 12:58

@ londehul

Volgens de PvdA’er probeert Marijnissen op deze manier de kiezer te behagen. ja dus..... goedverdoemme daarvoor doen ze t toch ook???...

Dat is ook zo'n (doorgaans door linkshangenden gebezigde) uitspraak waar ik me zo ongelovelijk over kan verbazen. Sinds wanneer is het 'behagen van kiezers' iets onoirbaars geworden? Is dat niet juist het hele punt van democratie? Is een populist niet juist iemand die de heersende publieke opinie het best kan vertegenwoordigen? Sinds wanneer werd het als beledigend ervaren om de mening van het volk te vertegenwoordigen???

In mijn optiek zegt het een hoop over mensen die dergelijke uitspraken doen. Men heeft kennelijk diepe verachting voor het stemvee. Het 'wij weten wat goed voor u is' is eindeloos diep geworteld in de pvda. Democratie is slechts een vervelende hindernis in het bepalen van de koers van het land.

Klaboesterbeer | 02-04-07 | 12:57

`Volgens de PvdA’er probeert Marijnissen op deze manier de kiezer te behagen.` Als hij zelf al vindt dat de kiezer met die keuze behaagd wordt, waarom al dat geschreeuw? De kiezer kiest, de kamer moet daar haar keuzes op afstemmen.

Abugreip | 02-04-07 | 12:57

Inderdaad een gevalletje van electoraat behagen, maar was mijnheer Tichelaar toen net voor de verkiezingen mevrouw Albayrak op een bijeenkomst met de Turkse pers even fijntjes de Armeense genocide ontkende om vooral de Turkse stemmers te behagen?
Klaboesterbeer 02-04-07 @ 12:47
Het bewust creeëren van een nieuwe onderlaag is bon ton in de linkse kringen, al sinds de tijd dat de gemiddelde arbeider in een leuke vinex wijk is gaan wonen met een leuke kar voor de deur.

capo | 02-04-07 | 12:56

Na de volgende verkiezingen heeft de SP 40 zetels en de PvdA minder dan de helft. Let's go Jan, pak aan die salonsocialisten en carriere-linkserts!!

DeTankmeister | 02-04-07 | 12:56

'Volgens de PvdA’er (Tichelaar) probeert Marijnissen op deze manier de kiezer te behagen.'(Volkskrant)

Dat zouden meer mensen moeten doen! (om te spreken met die gore kuttesoep reclame, wat een zoute chemische bocht is dat toch: het zou verboden moeten worden om met autodrop te spreken. Maar ik dwaal af)
Begint dat oeverloze gekommaneuk van die salonsocialisten nou alweer? Had die Tichelaar toch iets hoger ingeschat. Het is de eigen keus van allochtonen binnen de pvda om hun dubbele nationaliteit te houden.
HUN EIGEN KEUS! Ik begrijp dat toegeven dat Wilders een punt heeft niet leuk is, maar toegeven dat vasthouden aan een dubbele nationaliteit als staatssecretaris in een Nederlands kabinet gewoon niet goed valt bij 90% van autochtoon Nederland, dat lukt de pvda blijkbaar nog niet. Misschien bij de volgende verkiezingen als de SP groter is dan de pvda zullen ze evalueren dat dit niet zo handig was. Succes Tichelaar.

sgandaalich | 02-04-07 | 12:55

@Brussels, sterker nog; Jan Marijnissen is een politiek incorrecte linkse rakker.

Lekker Belangrijk© | 02-04-07 | 12:51

wordt het niet eens tijd dat de pvda verboden wordt?

mirus | 02-04-07 | 12:50

sp en pvv.. ik zie het al voor me!! lol

goldenkingy | 02-04-07 | 12:50

jentje trekhendje 02-04-07 @ 12:44
ja, ik geef toe, dat is gewoon een gave. en nu eindelijk erkenning; dank u.

ranqneuzeKleinburger | 02-04-07 | 12:49

go geert!!

je krijgt telkens meer politieke aanhangers!

pvda op naar de 8 zetels!! whahah te lachwekkend dit!

goldenkingy | 02-04-07 | 12:49

@ Jahoor, de PvdA wil een islamitische staat, omdat ze een paar staatsecretarissen hebben met twee nationaliteiten.

Nee, dat heb ik niet gezegd. Er zijn twee mogelijkheden: Ofwel de pvda is een uiterst naive club mensen die niet snapt dat een kritiekloze houding t.o.v. de islam en islamisering in NL op den duur dodelijk is voor westerse idealen als vrijheid en democratie, of: Men creeert bewust een nieuwe onderlaag in de samenleving om het gebrek van de 'ouderwetse nederlanse arbeider' op te vullen en zo een nieuwe electorale basis te creeeren. Men neemt daarbij de op lange termijn dodelijke gevolgen voor de maatschappij voor lief.

Ik kan niet in het hoofd van een pvda'er kijken (wat daarin omgaat is mij totaal onduidelijk), maar ik begin steeds meer te twijfelen of mensen echt zo naief kunnen zijn...

Klaboesterbeer | 02-04-07 | 12:47

ranqneuzeKleinburger 02-04-07 @ 12:37

toen zat ik nog in mij pa zijn patroontasje.waar heb je dat mopperen geleerd...

jentje trekhendje | 02-04-07 | 12:44

londehul 02-04-07 @ 12:34

Ik heb liever mensne in de politiek die beleid maken. Om mij te behagen, daar heb ik andere mensen voor..

Maaier | 02-04-07 | 12:38

jentje trekhendje 02-04-07 @ 12:31
Nee, maar als je nog wat WOII explosieven in je fietsenschuurtje hebt staan ben ik een der komende nachten je man. Actiegroep Neerlands Verzet tegen Verloedhering ende Kriminaliteit!

ranqneuzeKleinburger | 02-04-07 | 12:37

Wrong topic, sorry..

Zippy | 02-04-07 | 12:37

-weggejorist-

Zippy | 02-04-07 | 12:36

@Politiekredacteur 11:16, dat klinkt wel erg als het standaard politieke damage control statement. "Ik heb het zo niet bedoeld, het is uit zijn verband gerukt", etc etc. Eerder gaf hij aan zijn mening niet in de Kamer geventileerd te hebben om niet in het kamp van Wilders terecht te komen (wat overigens een bijzonder zwak verhaal op zichzelf is). Maar als zijn laatste statement op dat blog juist is, dan had hij zijn mening gewoon kunnen geven zonder bang te hoeven zijn te dicht bij Wilders te staan.

Muxje | 02-04-07 | 12:36

Volgens de PvdA’er probeert Marijnissen op deze manier de kiezer te behagen.

ja dus..... goedverdoemme daarvoor doen ze t toch ook???... zall ff lekker worden als ze dr zitten om de kiezer NIET te behagen... dan ben je dus een pluche klevert met dubbele agenda en of paspoort.

Tichelaar is in mijn beleving de grootste RAT, en wat mij betreft is ie snel voorzitter af.. ga werken en leef tussen de gewone mensen, omhooggevallen nixnut!

londehul | 02-04-07 | 12:34

ranqneuzeKleinburger
Doet zeer zeker,heb jij ook dat vuurwerk op de zwaaaarbeveiligde rechtbank afgeschoten.....

jentje trekhendje | 02-04-07 | 12:31

De SP stelde dit in 1983 al voor:

"Zowel voor de buitenlanders, als voor de met hen wonende en werkende Nederlanders, is het van het grootste belang de ``vlees-noch-vis-situatie'' om te zetten in een toestand waarvan iedereen weet wie en wat hij is. En waarvan iedereen weet wat hem te wachten staat. En wel als volgt: óf na verloop van een aantal jaren - wij denken aan twee jaar - de Nederlandse nationaliteit aannemen, óf na verloop van de bovengenoemde tijd terugkeren naar het vaderland. Voor de mensen die op vrijwillige basis terugkeren, moet een dusdanige regeling worden getroffen dat het mogelijk wordt om in eigen land weer een bestaan op te bouwen."

Hoewel de term politiek correct nog moest worden uitgevonden, viel geheel weldenkend links over het SP-partijtje heen. Dit speelde Janmaat in de kaart! Dit was racisme!
misschien kunnen de tegen s.p. reaguurders dit lezen hoop ik en zich diep schamen !!!!!

jentje trekhendje | 02-04-07 | 12:27

Natuurlijk heeft Jan een punt met zijn gedachte dat bewindslieden GEEN dubbele nationaliteit zouden moeten hebben en dat het Albayrak zou sieren als zij heur Turkse paspoort zou inleveren.
Maar als er 1 partij gespleten is op het punt van integratie van de Islamitische medemensch is het de SP wel. Zie de SP anno 1983 en zie de SP nu waar iemand als Meulenbelt alle obvious vervelende kanten van de Islam goedpraat.
De SP is by far geen stabiele partij. Jan weet dondersgoed dat zijn achterban voor een groot deel bestaat uit verweesde Fortuynisten. Die stemmen ben je bij een volgende verkiezing zo weer kwijt.

LJBrinkhorst | 02-04-07 | 12:26

@jentje trekhendje 12:14
Er zijn ook andere plekken, waar je met mensen van gelijk niveau kan discussieren...

Vigil | 02-04-07 | 12:24

jentje trekhendje 02-04-07 @ 12:14
Ja vroegah, dat waren nog eens tijden. je leerde wel goed Nederlands spellen op school, alleen inhoudelijk had je niets te melden. optyfen r*kkeffertje!

ranqneuzeKleinburger | 02-04-07 | 12:24

@.jentje trekhendje 12:14
Marijnissen heeft het nu wel over een dikke plus maar dat heb ik hem niet horen zeggen in het debat. Een klein beetje minder aanmatigend voortaan.

ventus_aqualis | 02-04-07 | 12:22

Als de treinen toch gaan rijden dan wel een beetje OP TIJD graag!

pocoloco | 02-04-07 | 12:20

@Vinque 11:14
Overigens bedankt voor de goeie link. Dit bewijst weer eens het opportunisme van heer Marijnissen.

Vigil | 02-04-07 | 12:18

pvda moe nie mauwen.. gewoon die gasten voor 1 paspoort laten kiezen anders niet in kabinet

en idd,waar zijn nu alle huisjeskrakende,langharig,werkschuwe anarchisten die moord en brand schreeuwen bij elk rechts voorstel?????

laffe linkse teringzakken!!

gekkehuus | 02-04-07 | 12:18

Hoog wildersgehalte bij de reaguurders geen steyl,zielige jongens,kunnen nog geen krantenartikel lezen , hebben waarschijnlijk allemaal met hun 16 de lagere school gedwongen moeten verlaten omdat hun leeftijd te hoog was.
De S.P.zegt al vanaf de oprichting ergens rond 1970 dat de gastarbeiders voor hun eigen belang goed nederlands moesten leren en indien mogelijk ook in de nederlandse cultuur moesten meedraaien,nu intergratie genoemd.... Hr.Marrijnissen zegt:het zou beide bewindslieden sieren(een plus opleveren)als ze hun tweede paspoort zouden opgeven...
Dus niks moeten,niks gedwongen,geen mensen op het matje bij Wilders en Rutten,gewoon indien mogelijk uit eigen vrije wil...
Misschien kan de SP de lagere school enkele jaren laten verlengen voor o.a.pvda leiders,wilders en zijn stemmers en misschien ook eigenwijze allochtonen..

jentje trekhendje | 02-04-07 | 12:14

Dat Marijnissen een gavaar voor NL is wist ik al,dus daarom maar gewoon op Wilders stemmen hé!

kruisridder | 02-04-07 | 12:13

Coalitie versus kabinet.... S.P.Q.R.

Fockel und Suckel | 02-04-07 | 12:10

kortom jan: in NL ben je onschuldig tot iemand je de nazi-troefkaart toeschuift

Jan Passant | 02-04-07 | 12:07

@Maaier 11:57
Vind je "regenten"partij dan beter? En wat is het verschil dan eigenlijk? Mijn geblaat is geblaat net zo goed geblaat als van die Tegelzetter of het geblaat van kereltje Pechtold of anderen. Het is allemaal geblaat. Ik zie het verschil niet, helaas.
En dat "overleggen" in de PvdA zal allemaal wel. Maar de Wouter Tapes en de beschouwingen van PvdA-ers daarna bevestigen, dat Wouter de Leider moest zijn en het overleggen slechts bedoeld was om de Leider te adviseren. Verder oeverloos geleuter.

Vigil | 02-04-07 | 12:06

alarrum ies wir voorbaai.

N.T.P.

(next topic please)

Jan Marijnissen | 02-04-07 | 12:04

bubka 02-04-07 @ 12:02

Zeker! Onee, ze zijn alweer weg. Of zou de PvdA samen met de Vara en de NOS al de alarmsystemen hebben gekaapt, zodat niets de Islamitische Revolutie in de weg staat?

Maaier | 02-04-07 | 12:04

Zou bottehond toch gelijk krijgen en komen de islamitische horden?

bubka | 02-04-07 | 12:02

Maître Corbeau 02-04-07 @ 12:01

alweer?

Maaier | 02-04-07 | 12:01

godverdomme, de russen komen.

Maître Corbeau | 02-04-07 | 12:01

alarm!

Jan Marijnissen | 02-04-07 | 12:00

@ vinque
O, ik hoef niet meer bekeerd te worden, hoor! Ook ik heb me altijd geergerd aan dat pamperen en in de watten leggen van bepaalde groepen, ook omdat dat contraproductief werkt, vandaar ook mijn keuze voor die partij die dit al in 1980 riep, toen dat, in tegenstelling tot nu, nog niet populair was en je, zoals je zelf al zei, gelijkgesteld werd met bruinhemden... Het grote verschil met de Cp was dat de sp ook met oplossingen kwamen, die niet uit deportatie enzomeer bestonden

bubka | 02-04-07 | 11:59

Klaboesterbeer 02-04-07 @ 11:54

Jahoor, de PvdA wil een islamitische staat, omdat ze een paar staatsecretarissen hebben met twee nationaliteiten. Ga lekker met Bottehond een burcht bouwen waar je je in kan verschuilen.

Maaier | 02-04-07 | 11:59

@klaboester en Vinque> integratie moet uit de mensen zelf komen. daar kan een politieke partij helemaal niet bij helpen. Omdat we de laatste 20-30 jaar erg veel nieuwe mensen hebben binnen laten komen, duurt het alleen veel langer dan gebruikelijk.

superjan | 02-04-07 | 11:59

Heren (dit topic lijkt me ook niks voor dames), ik voel me behoorlijk gedemoniseerd door deze comments. Hou toch een sop!

Jan Marijnissen | 02-04-07 | 11:57

vigil 02-04-07 @ 11:53

Jij mag dat best stuitend vinden, net zoals Tiichelaar Marinissens standpunt stuitend vindt. Ik vind jouw geblaat stuitend. Overigens kun je veel zeggen, maar de PvdA is geen dictatoriale club, dat is de SP. De PvdA is juist een club waar eindeloos overlegd wordt, geherijkt, ge-evalueerd etc. Om moe van te worden, hget is mijn club ook niet, maar de SP is Osse-dictatuur

Maaier | 02-04-07 | 11:57

@ vinque

Het integratie debat is afgelopen omdat Nederland zo gesegregeerd is dat er niets meer is om 'in' te integreren.

Integratie is al lang en breed gepasseerd station. De pvda is er alles aan gelegen om het te voorkomen omdat een niet geintegreerde en achtelijke allochtonen-achterban de club verzekerd van een broodnodige electorale basis bij gebrek aan inhoudelijke standpunten.

De rest van de politiek lijkt zich al neer gelegd te hebben bij de onontkoombaarheid van het omvormen van nederland naar een islamitische staat. Het stoppen van integratiepogingen wordt nog wel het best geillustreerd door het afschaffen van een minister voor integratie. Die portefeuille wordt verdeeld onder islamitische en een ex-communistische pvda'ers. De club die nu juist verantwoordelijk is voor de ontstane situatie en er helemaal niets aan gelegen is om die op te lossen...

Klaboesterbeer | 02-04-07 | 11:54

Meneer De Tegelzetter vindt de uitspraken van Jan Tomaat "stuitend". Tja, hoe durft die man iets anders te roepen dan wat de PvdAAA vindt! Schande! Demoniseren die handel! Dat die enge rooie dictatoriale club van meneer Tichelaar, windvaan Bos, Frau Verbeet, PvdA-hoofd Vogelaar en extreem-linksert Dijselbloem perfect is, zou toch iedereen moeten weten: hardwerkende Nederlanders dienen alleen maar de pot voor allochtonensubsidies en uitkeringen te spekken en verder hun mond dicht te houden; dat buitenlanders hier de dienst mogen uitmaken in en buiten de regering en binnen en buiten overheidsorganisaties is een zegen voor dit land evenals de verloedering, terreur en criminaliteit in de wijken olv inkomend woestijnvolk. Een verrijking voor dit land.
Maar ja, dit mag ik natuurlijk allemaal niet "stuitend" vinden.

Vigil | 02-04-07 | 11:53

@Maaier
Ja, dat zijn allemaal slechts bijzaken, het enige wat telt is of je een rasechte hollander bent, je alle coupletten van het Wilhelmus van voor naar achter uit het hoofd kent( dat van duitsen bloed moet je maar even overslaan) en je sbs6 als cultuurdragende zender ziet... De rest komt dan allemaal ook wel goed...

bubka | 02-04-07 | 11:53

Ja, Maorijnissen en Wilders vissen in dezelfde electorale vijver. En dat zullen we weten. Beetje dom om eerst Wilders uit te kafferen en vervolgens hetzelfde te roepen. Maarja, consequent zijn is nou eenmaal niet iets van linkse Mao aanhangers. Ze noemen dat ook wel "opportunistisch"

Socialisten Vreter | 02-04-07 | 11:52

Het paard van troje sloopt de PVDA van binnen uit, hoe ironisch :-)

cecotto | 02-04-07 | 11:50

@kokanjemast> nee, t is een groot strateeg. Hij heeft kritische massa nodig om te kunnen regeren. En als die er eenmaal is. SP 40 + zetels. Dan gaan we echt lijden in dit land. En weer zullen we er bewust voor gekozen hebben, omdat we niet weten wat we over ons afroepen. Jan Maorijnissen wordt premier, de meest gehate die we ooit gekend hebben.

superjan | 02-04-07 | 11:49

@bubka

Voorlopig is het CDA het bijrijdertje van de neo-politiek-correcte kerk kijk maar naar dat gezwam over die volkbuurten cq probleemwijken.
Om jou een gezonde kijk op de 'linkse zaak' te laten herwinnen moet je maar eens een nachtje in rdam komen slapen. Ben je direkt bekeerd.

vinque | 02-04-07 | 11:49

bubka 02-04-07 @ 11:46

Nee, een bijbaantje van een kamerlid is toch ongeloofelijk veel belangrijker dan de toekomst van de verzorgingsstaat, de vergrijzing van Nederland of een visie op mobiliteit en milieu?

Maaier | 02-04-07 | 11:48

Marijnissen begint op Wiegel te lijken, eeuwig gelul vanaf de zijlijn en actie ho maar... flikker toch op man

kokanjemast | 02-04-07 | 11:47

goh, opvallend is dat alle subsidies voor de gedefineerde probleemwijken naar gemeenten gaan waar de pvda minstens 30 procent van de stemmen heeft gekregen en regeert, uitgezonderd heerlen. toeval? en waar praten we over? over paspoorten!

Maître Corbeau | 02-04-07 | 11:47

Ik hoop niet dat dit vier jaar door gaat, allemaal van die totaal onbelangrijke dingen opblazen om maar niet over de serieuze vraagstukken te hoeven nadenken.... En het zou de pvda sieren om iets minder hoog van de toren te blazen nadat ze zich weer hebben laten wegzetten als bijrijdertje van het cda...

bubka | 02-04-07 | 11:46

@Aktivist> t is nog erger. Zelfs de nationale en internationale intelligentia uit de turkse en marokkaanse achterban hebben een sterk signaal afgegeven dat ook zij niets zien in bijvoorbeeld de dubbelfunctie van Arib. Zie Staatkrant NRC van Zaterdag. De Pvda staat dus helemaal alleen met hun gejank, met rukkers van GL en luchtfietsertje pechtold en misschien dat Marianne thieme nog een beetje mee wil huilen.

superjan | 02-04-07 | 11:45

Opzekers 02-04-07 @ 11:44

U bent principieel tegen de aow?

Maaier | 02-04-07 | 11:45

Ach zolang Jan zich niet op de wegenbouw stort loopt het wel los.

-- weggejorist -- | 02-04-07 | 11:44

De SP is misschien schijnheilig, maar de PVDA is de grootste vloek van Nederland sinds het jaar 1945.

Opzekers | 02-04-07 | 11:44

bwahaha 02-04-07 @ 10:48
mwhaha is er eindelijk een linkse politicus die eens principes heeft ten aanzien van wat er echt in de maatschappij leeft, is het opeens ''rechts links tegen mekaar uitspeelt''.

Prinskromijn | 02-04-07 | 11:43

@ kwarko01

GS was weer eens niet de eerste die met dit bericht kwam. Koste tot mijn verbazing een paar uurtjes voor het erop stond.

Klaboesterbeer | 02-04-07 | 11:42

-weggejorist-

papalamepimelos | 02-04-07 | 11:42

Jacques Tichelaar spreekt geen Fries, het is een nep Fries die zich hier niet aanpast. Laat hij maar mooi in Den Haag blijven.

Rommie | 02-04-07 | 11:42

Tja, Tichelaar. Ook Maorijnissen denkt aan zijn achterban. En die bestaat vooral uit autochtonen. In tegenstelling tot de PvdA, die haar clientèle van fascistoide kameeldrijvers moet pleasen tot de dood erop volgt.

Aktivist | 02-04-07 | 11:41

Het waren toen gewoon dezelfde standpunten als de CP en later de CD. Was niks mis mee met die standpunten. Die matroos werd het graf in gedemoniseerd zijn vrouw gedetoneerd en JAN wordt straks premier.
Autolyse.

Het integratie debat is afgelopen omdat Nederland zo gesegregeerd is dat er niets meer is om 'in' te integreren. Dat was de endlösung dus.

vinque | 02-04-07 | 11:40

@hajewat> dan beledig je de marokkaanse jongeren die ik ken.

superjan | 02-04-07 | 11:39

Klaboesterbeer 02-04-07 @ 11:35

's-ochtends vroeg? Wat is bij jou laat dan?

kwarko01 | 02-04-07 | 11:39

Tichelaar is net een Marokkaanse jongere: ontiegelijk grote bek en een enorm klein lontje. Ga zo door, Tichelaar, dan verlies je nog meer leden!

Hadjewat? | 02-04-07 | 11:37

Toch wel tragisch dat Geert Wilders iedere keer een tsunami van Nazi verwensingen naar zijn hoofd krijgt, waarma enkele weken verstrijken, en prompt de ietwat laffe Maorijnissens, Ruttens en belangrijker nog de vertegenwoordigers van de Marokkaanse en Turkse gemeenschap hem de facto toch ongegeneerd gelijk geven.
Nog wel even herhalend dat Wilders toch wel een zwijn is waar ze niet mee geassocieerd willen worden.
Wat een ziek land is dit zeg. En dan die Tichelaar. Iedere keer als ik die rat zie acteren denk ik aan Henk Spaan... VUILNISMANNNNN.... Mag deze ZAK ook mee.

superjan | 02-04-07 | 11:37

@Derrek Wilder 02-04-07 @ 11:29
Hehehe leuk, vooral de reactie van Azzough, de SP zijn nu ook haatzaaiers, wat een hysterische muts is dat toch.

sjaakdeslinksesul | 02-04-07 | 11:35

Hmm, lang niet dom van Maorijnissen. Wil niet verplichten (want dat is regts, dus heel erg fout!), maar is wel tegen dubbele nationaliteit. Zet zich af tegen PvdAllochtoon, zodat mensen nog meer verschil gaan zien tussen die 2 ramppartijen. En speelt gelijk in op de onvrede die leeft onder de autochtonen waarvan er gelukkig nog altijd meer zijn dan allochtonen. Hij heeft ook nog eens netjes gewacht tot de blonde storm over is gewaaid, zodat zijn linkse achterban minder wordt geconfronteerd met het feit dat hij het eigenlijk eens is met de razende limbo op dit punt. Niet slecht
Ach, had de VVD maar zo iemand aan het roer ipv mietje Rutte

middleoftheroad | 02-04-07 | 11:35

HAHAHAHAHA heeeerlijk! Graag meer van dit soort opwekkende berichten in de media 's-ochtends vroeg, makes my day!. Na het verhaal dat de kogel bij seveke (alweer) van links kwam, is het verhaal waarin de eene communist de andere zwartmaakt onbetaalbaar!

Eindelijk toont marijnissen zijn ware gezicht: Een laffe hond die bij de echte discussies uit de wind blijft om vervolgens in de pers een slippertje te maken. Te laf om zijn eigen standpunten in de kamer kenbaar te maken puur en alleen omdat hij dan Wilders zou steunen! Alweer een gevalletje: wij moeten wilders nu eenmaal een lul vinden, het is alleen wel lastig dat hij zo vaak gelijk heeft...

Heerlijk om links zo te zien konkelen en kronkelen onder de last van issues waarop ze werkelijk geen enkel inhoudelijk standpunt kunnen bedenken! Weer een puntje voor Wilders!

Klaboesterbeer | 02-04-07 | 11:35

DANK@Politiekredacteur 02-04-07 @ 11:16

Jan Marijnissen | 02-04-07 | 11:34

Ook ik, Vinque, inderdaad een daagje vrijaf genomen... Prima link trouwens, naar die wortelen van de sp... Wist ik weliswaar al, toen ze in '92 hier een avond organiseerden en ik politiek zoekende was werd die avond ook bezocht door een delegatie van groenlinks, die dachten nl dat de sp een eng bruin partijtje was... Die mensen lieten zich wel overtuigen van het tegendeel maar de sp moest dat intergratiegebeuren niet zo negatief opvatten....
Men zat er bijna profetisch naast, zo is wel gebleken...

bubka | 02-04-07 | 11:31

Wouter... op naar de 10 zetels!

superjan | 02-04-07 | 11:31

@ Maaier 02-04-07 @ 11:23 : Over het CDA wilde ik al helemaal niet over beginnen. Uiteindelijk spelen ze allemaal een spelletje, SP incluis

Quichegerechtigde | 02-04-07 | 11:30

Wat een slechte verliezers zijn het toch. Tichelaar moet lekker zijn bek houden, als 'ie het gaat hebben over pogingen om de kiezer te behagen zou enige zelfreflectie meer op zijn plek zijn. Maar hardop huilen omdat Marijnissen het wel kan lijkt me geen goede PR.

Opa Bangepoep | 02-04-07 | 11:29

@ sjaakdeslinksesul @ 11:12

Anja is het niet - ik herhaal NIET - met de grote leider eens.
anjameulenbelt.sp.nl/weblog/2007/03/31...

Die vinden we dus over 35 jaar ergens broodmager terug in de Goelag archipel.

Derrek Wilder | 02-04-07 | 11:29

Jan is de bom

Enimativ | 02-04-07 | 11:26

Yang ToMaot is een populist, niet meer en niet minder !

Nu Niet => Nooit Niet SP _O_

QB (ja die.....) | 02-04-07 | 11:24

Ook Gij Bubka, (daggie vrij?)

vinque | 02-04-07 | 11:24

Net na de zomer komt Jan met het idee twee keer (en meer) modaal verdienende Nederlanders een spaarpotje te geven. Daar kan dan in wat anders in het kader van de nivellering socialistisch zou zijn afgeroomd.
De furieuze El Tichular treedt dan in de voetsporen van Volkert vd Graaf.

ventus_aqualis | 02-04-07 | 11:24

@globius 02-04-07 @ 11:21

SP 34 zetels + PVV 9 zetels = SPVV 43 zetels

El Gouda | 02-04-07 | 11:24

Quichegerechtigde 02-04-07 @ 11:17

Nee, het CDA is standvastig...

Maaier | 02-04-07 | 11:23

Nogmaals, als je iemand quote gebruik "" Brusselmans.

De StoorZenDer | 02-04-07 | 11:23

Ik zie het probleem niet echt. Dat ze niet met wilders samen gezien willen worden weegt gewoon wat zwaarder dan hun mening over het onderwerp...

globius | 02-04-07 | 11:21

Marijnissen is een laffe hond. Als ie een kerel was, had die gewoon in de Kamer Wilders gesteund. Wat dat betreft heeft Tichelaar helemaal gelijk. Verder is het natuurlijkk een kulonderwerp maargoed, die standpunten kennen we zo onderhand wel.

Maaier | 02-04-07 | 11:21

vinque 02-04-07 @ 11:14

Prima link!

kwarko01 | 02-04-07 | 11:20

De PvdA aanhang heeft een duo-baan, leidt een dubbelleven, reist per dubbeldekkertrein, kijkt 2 voor twaalf, luistert naar tijd voor 2 en heeft een gespleten persoonlijkheid. Daar kunnen 2 paspoorten best bij.

hekkesluiter | 02-04-07 | 11:17

Tichelaar moet zijn mond houden. Als er één partij hypocriet en opportunistisch bezig is, dan is het wel de PvdA. Eerst maar zeuren om onderzoek naar de oorlogsdeelname in Irak, maar zodra het kabinet in zicht is die principes overboord gooien.

Quichegerechtigde | 02-04-07 | 11:17

Bobberedosio 02-04-07 @ 11:14

Rest alleen de vraag wat je met al die mensen doet die al in NL wonen en verblijven met een dubbel paspoort.

Gewoon eruit gooien dan? Of een verblijfsvergunning geven?

Persoonlijk zou ik voor het laatste kiezen, geeft ook meer mogelijkheden om criminelen te dumpen, toch?

kwarko01 | 02-04-07 | 11:17

Toelichting Jan Marijnissen op zijn Weblog:

"Vanuit Griekenland, waar ik een paar dagen ben om de vertaling van mijn boek ‘Tegenstemmen’ in ontvangst te nemen en deel te nemen aan discussies naar aanleiding daarvan, merk ik dat de passage over de dubbele paspoorten in het Telegraaf-interview behoorlijk wat reacties heeft los gemaakt en misverstanden veroorzaakt. Sommigen zagen enkel de korte en ongenuanceerde samenvatting in andere media van wat ik werkelijk gezegd heb. Zo kan dat gaan.

Ook op dit weblog was er een flinke discussie. Laat ik op een aantal punten een toelichting geven.

De SP strijdt al jarenlang om het punt van integratie op de agenda te krijgen en te houden, maar wel op een eerlijke manier. Met gedegen analyses en gedegen oplossingen. Ik heb het onderwerp van de dubbele nationaliteit niet ‘opnieuw’ op de agenda willen zetten, omdat ik het in deze discussie niet belangrijk vind. Echter, als in een vraaggesprek mijn mening gevraagd wordt, dan geef ik die.

Als een migrant of een kind van migranten kiest voor een toekomst in Nederland, en uit zichzelf kiest om zijn of haar andere nationaliteit op te geven, dan heb ik diep respect voor die moedige beslissing. En als het iemand is met een voorbeeldfunctie, vind ik het een extra dikke ‘plus’ omdat het kan helpen de beeldvorming te verbeteren. Namelijk de beeldvorming en bevestiging dat zij - en met hen vele migranten- definitief gekozen hebben voor een toekomst in Nederland, niet meer en niet minder. Maar ik zal het nooit iemand vragen, het zal altijd een beslissing van die persoon zelf moeten zijn en daar wil ik geen enkele druk op uitoefenen. Ook vind ik het geen ‘min’ als iemand besluit die tweede nationaliteit wel te houden. Daar kunnen heel goede en soms heel praktische redenen voor zijn. En een loyaliteitskwestie is het voor mij ook niet. Ik beoordeel mensen op hun doen en laten, niet op hun afkomst of nationaliteit.

Het is dus zeker niet zo dat ik mij bij Wilders en de VVD schaar. Zo deed de SP dat ook niet in het debat rond de dubbele nationaliteit van bewindslieden Albayrak en Aboutaleb. In dat debat werd op een zeer onbehoorlijke manier op de man gespeeld, er werd druk op individuen uitgeoefend om een bepaalde keuze te maken, en de relatie werd gelegd met loyaliteit en dat was volstrekt ongepast. Daar deden en doen wij niet aan mee."

En zo is dat! Iedereen kan roepen wat 'ie wil, maar de SP is de enige partij die daadwerkelijk het recht heeft iets wijs' te zeggen over integratie, aangezien de partij het tig jaar geleden heeft uitgevonden. Sindsdien hebben ze altijd voorop gestaan met ideeën die later door andere partijen volledig over zijn genomen. Is ook niet gek als je er al zo lang onderzoek naar doet, dan weet je het gewoon beter dan de rest.

Politiekredacteur | 02-04-07 | 11:16

kwarko01 02-04-07 @ 10:58 : Gebrek aan durf waarschijnlijk wel ja, maar het is natuurlijk wel een stap die consequenties heeft... Het verklaart wel waarom dit zo'n 'open zenuw' in het politieke debat genoemd wordt. Want als je deze lijn doorzet, heb je inderdaad ineens weer een middel in handen om zelf te bepalen wie je er in je land bij wilt hebben en wie niet. En dat is natuurlijk even schrikken.

Bobberedosio | 02-04-07 | 11:14

@derkcs
Ja, sterk verhaal, die wereldvreemde ziel denkt dat half nederland meer verdient dan 7000 euri per maand... Misschien tijd voor een echte baan met een modaal of iets hoger salaris, net als 90% van nederland....

bubka | 02-04-07 | 11:13

het is; de treinen weer OP TIJD laten rijden
of de goederenwagons vol andersdenkenden weer naar heropvoedingskampen laten rijden, of allebei natuurlijk.

ranqneuzeKleinburger | 02-04-07 | 11:13

@ Teen
Wat een kul, duo penotti gaat ook al jaren goed en die zitten opgesloten in een veel kleiner potje.

Cloodtvieaul | 02-04-07 | 11:12

Ik wacht even op de reactie van anja meulenbelt. Op haar weblog gaf ze mij en een boel andere nog ongenadig op onze flikker, omdat we zeiden dat we tegen een dubbele nationaliteit voor bewindslieden was.

sjaakdeslinksesul | 02-04-07 | 11:12

Het allertrieste voor die rooie rakkerts is natuurlijk dat ze uiteindelijk gaan draaien, zoals altijd, want dan heeft Woutert weer in 't koffiehuis gehoord dat 't "speelt onder de bevolking". En dit is pas 't begin, probeer je ff te visualiseren wat zo'n Sharon Dijksma nog gaat losmaken de komende jaren, of die ldb Plassterk, of die droplul op Ontwikkelingssamenwerking, of dat stuk verdriet Sjakelien op VROM. Voor mij als intens PvdA hater breken mooie tijden aan.

orca | 02-04-07 | 11:11

LOL. Go Jan, maak de PvdA-ers maar aan het huilen

kapotte_stofzuiger | 02-04-07 | 11:11

Ja ja, de PVDA kan eindelijk doen waar ze goed in zijn. Links lullen en rechts vullen. t is niet voor niets dat ze zo graag ZONDER andere linkse geluiden in het kabinet zitten. (de contrastwerking zou maar tot verwarring leiden onder de keizerts.)
Ik ben blij dat Jan z'n bekkie open getrokken heeft. Een partij als de PVDA, die maar wat graag op anderen schijt via de laffe weg, heeft niet te jankfoemellen over de manier waarop dat gebeurd. Da's als janken over onrecht als je zelf mensen onthoofd.. (hmm de uitbrugerings cursus werkt goed bij de bloemknuistjes.)

PS @ orca 11:00: Mooi gezegd, mogen het boven modaal betaalde boontjes blijken.

X4I | 02-04-07 | 11:10

Jan Marijnissen is als partijleider en partijvoorzitter in principe de eigenaar van de SP. De SP ontbeert zelfs een vice-fractievoorzitter (iedere democratische partij heeft dat!). Z'n macht is zelfs zo groot dat tijdens de formatie niemand iets mocht zeggen (zelfs de fractieleden Kant en Van Bommel niet), omdat Jan Marijnissen een dagje weg was.

El Gouda | 02-04-07 | 11:10

Overigens voor collumnist Harry, ik oordeel over Afganistan maar ga er niet naar tpoe, Van Bommel, nog een complimenteus verhaal over de grote roerganger. SP nu Zeker. Armoede voor IEDEREEN: www.elsevier.nl/opinie/weblog/asp/artn...

derkcs | 02-04-07 | 11:08

Weet je wat ook verboden moet worden? Dubbelvla, hoe kun je nu loyaal zijn aan vanille EN chocola? Maar daar hoor je de heren politici niet over!

Teen | 02-04-07 | 11:07

als er 1 ding erger is dan spruitjesgeur, dan is het de meur van polletieke correctheid die weer heerscht op het binnenhof

Jan Passant | 02-04-07 | 11:07

Die Tichelaar, die is toch ook van het "ENGE BOS" ????

net even anders | 02-04-07 | 11:06

Voor het eerst in mijn leven ben ik het eens met iemand van de pvda.... Ik weet zeker dat het de laatste keer is maar, Sjak, criminele Antiliaan en islam fundamentalist knuffelende, belastingverhogende, illegaal uitnodigende, geld naar criminele regimes in Afrika sturende, abortus ontkennende, uitkering verhogende, Tichelaar, je hebt EEN keer gelijk.

derkcs | 02-04-07 | 11:05

Eigenlijk heeft het niets van doen met de PVDA of de SP of wat voor een partij dan ook. De gehele politiek heeft inmense problemen met Wilders en zijn PVV.

Dat is het probleem en niets anders!

kwarko01 | 02-04-07 | 11:05

@Behangdelul 02-04-07 @ 11:01 hoezo? Marijnissen vindt dit al vanaf het begin van de discussie, maar hij wilde er niet op ingaan omdat hij andere discussies belangrijker vindt.

..zapper | 02-04-07 | 11:03

Zielige jankende stakkers zijn het bij de PvdA, met een kort geheugen en veel selectieve verontwaardiging. Hoe staat het met landverrader Heerts, met grootgraaiers Peper en Kokkie, met Els "de kiezer heeft ons niet begrepen" Kuipers, met beroepsleugenaar Netelenbos, met schrijftafelmoordenaar de Vries, die mensen zijn wel allemaal integere politici die precies zeggen wat ze denken?

sjaakdeslinksesul | 02-04-07 | 11:03

-edit: verkeerde topic -

Kees Koorenvaar | 02-04-07 | 11:02

Ik snap niet dat de PVDA niet gewoon iemand huurt om hem af te schieten net als bij Fortuijn.

vinque | 02-04-07 | 11:01

Waarom maakt Tichelaar zich niet drukker over het waarom
van onze oorlogsdeelname? Dat lijkt me logischer dan dit weer op te blazen tot groteske proporties...

bubka | 02-04-07 | 11:01

SP nu nationale windvaan?

Behangdelul | 02-04-07 | 11:01

De finse invloeden zijn wel duidelijk zichtbaar in de wijze van reageren bij de pvda.

..zapper | 02-04-07 | 11:00

PvdA kan gewoon niet anders, die hebben zich in 'n zelfgekozen hoek laten drukken. Zal de komende tijd nonstop lachen worden met ze, want aan de ene kant proberen ze hun "ouwe" achterban niet te verliezen (de Marcellen van Dam, k.a.n.s.l.o.o.s. met die 0,03% stellingen van 'm over misbruik van de WW) en aan de andere kant proberen ze de nieuwe achterban (alles met kanskinderen zullen we maar zeggen) niet voor het hoofd te stoten. Bonus dan nog dat ze worden gepiepeld door 't CDA in het kabinet en 'n gestaalde kader Fries hebben met de uitstraling van 'n aardappel in de 2de Kamer. Ga d'r maar aanstaan, dit worden 4 jaar boontjes komen om hun loontjes.

orca | 02-04-07 | 11:00

Het enige wat Marijnissen vroeg van Albayrak was een royaal gebaar. Dus wat zeurt die Tichelaar.

Karel kwakbol | 02-04-07 | 10:59

Bobberedosio 02-04-07 @ 10:52

Precies, waarom die mogelijkheid niet? Durf??

kwarko01 | 02-04-07 | 10:58

De PvdA maakt zich hopelijk onbeschrijvelijk belachelijk met dit soort reacties
Mag hopen dat ze werkelijk zoveel zetels verliezen bij de volgende verkiezingen, aan welke andere partij dan ook

Tobi | 02-04-07 | 10:57

Tichelaar: "Marijnissen zegt dit alleen maar om de kiezer te behagen".
Tsja, en dat kan natuurlijk niet, de kiezer behagen, straks hebben we hier nog een democratie.....

hekkesluiter | 02-04-07 | 10:56

Ah, het bekende PvdA recept: voorhaatzaaien.4aal.nl/

1 Negeren
Meestal is negeren een afdoende middel om potentieel gevaarlijke personen buiten spel te zetten. De media en politiek spreken af geen enkele aandacht aan het nieuwe fenomeen te geven. Na verloop van tijd zal de aanhang slinken en/of de persoon in kwestie zal inzien dat zijn protesten vruchteloos blijven.

2 Marginaliseren
Wanneer negeren geen oplossing biedt gaan we over tot het marginaliseren van de beweging. Hierbij moet naar buiten toe de indruk worden gewekt dat de persoon in kweste een éénling is zonder enige vorm van steun uit de samenleving. Bij eventuele peilingen zal stelselmatig de indruk worden gewekt dat vrijwel niemand op de partij zal stemmen. De persoon of partij zal gelijk worden gesteld aan andere nietszeggende splinters en de suggestie zal worden gewekt dat het een tijdelijk fenomeen is wat snel zal overwaaien. Aanhangers van de partij of persoon zullen worden weggezet als onwetende, bange, intolerante of wereldvreemde mensen, die snel van mening zullen veranderen als ze zich wat meer zouden verdiepen in de zaak.

3 Ridiculiseren
Mocht de partij of persoon in kwestie toch een behoorlijke aanhang hebben verkregen dan gaan we over tot het ridiculiseren. Alle denkbare eigenschappen van de persoon zullen belachelijk worden gemaakt, denk hierbij aan de kleding, haardracht, afkomst, seksuele geaardheid, manier van praten, enzovoort. Presentatoren van actualiteitenprogramma's en nieuwsbulletins zullen schampere opmerkingen maken, satirische programma's zullen zich vastbijten op deze ene beweging en de persoon in kwestie zal worden weggelachen in het publieke debat. Door te lachen om de beweging wordt geprobeerd de schijn te wekken dat de beweging geen gevaar vormt, het bemoedigt tegelijkertijd de eenheid onder tegenstanders van de beweging.

4 Demoniseren
Als de beweging hierna nog steeds staat en aanhang niet is afgenomen gaan we over tot de laatste stap; het zwartmaken van de persoon of beweging. Er zullen parallellen worden gesuggereerd met de tweede wereldoorlog, de slavenhandel, de apartheid of het koloniale verleden. De aanhangers zullen worden neergezet als racisten, nationaal-socialisten, fascisten, ophitsers, of buitengewoon gevaarlijke monsters. Hel en verdoemenis wacht wanneer de beweging aan de macht zal komen. Deze fase zal doorgaan tot de beweging het zwijgen is opgelegd, dit kan betekenen dat de persoon in kwestie zich uit angst zal terugtrekken of dat een lid van de radicaal linkse of islamitische gemeenschap tot hardere actie overgaat. In dat laatste geval zal de partij een bijeenkomst organiseren om zijn weerzin tegen deze daad uit te spreken, en de vrijheid van meningsuiting toe te juichen. Het resultaat is bereikt en er kan weer worden overgegaan tot de orde van de dag.

--

Zijn we toch best snel bij het demoniseren aangeland.

FlyingSpaghettiMnstr | 02-04-07 | 10:56

Jan de Leiders ideaal is de Sovjet-Unie - met een snufje menselijk gezicht.

Afshin Ellian
www.elsevier.nl/opinie/weblog/asp/artn...
Piggelmee contra Yang en vice versa... heerlijk! En dan de rest nog. Óp naar 4 (?) spetterende regeerjaren in Grijs I...

wopper | 02-04-07 | 10:56

Ja, Jan, dat was nou niet echt handig, beste jongen.... Je weet hoe het pvda zit te loeren naar die verloren zeteltjes en om dan zo'n lompe opmerking te maken, notabene in de televaag..., nooit meer doen, Jan!

bubka | 02-04-07 | 10:55

@Zeurdertje dat zou het bijna worden met PvdA aan de top :) Met hun belachelijke ideeen

Pas op voor het rooie gevaar dat PvdA heet, sinterklaas is weer in het land wiegel waarschuwde ons al eerder ervoor. PvdA maakt al grote steden kapot door hun rooibos praktijken waar de allachtoon nu al de baas is over de macht.
PvdA deed al aan linkslullen rechtvullen in Rotterdam. Onder kok de grote fraudes met geld, en met melkert de stigmatisering van personen.

PvdA is gewoon een enge rooie partij waar ik gewoon al misselijk van wordt als ik ze al zie stuk voor stuk de oplichters die ook langs de deuren gaan om stomme abbo's te slijten.

En zal me niks verbazen dat ze zo stukje als hierboven gebruiken om iemand zwart te maken. Ik heb het ook niet op SP maar Jan heeft duidelijk punt dubbel kan gewoon niet.

Sinnert | 02-04-07 | 10:54

zegt de ene draaikont tegen de andere ...

uninvited guest | 02-04-07 | 10:54

Oss is toch ook buitenland?

Censuur | 02-04-07 | 10:54

Leuk, er komt wel ff mooi een kamermeerderheid op deze manier, werkte voor het generaal pardon, dus hiermee kan het ook. En als mensen hun andere nationaliteit niet kúnnen opgeven (zucht), nou dan geven ze hun Nederlandse nationaliteit maar op, dat is een simpele administratieve handeling. Toedeledoki geitenneukers.

Bobberedosio | 02-04-07 | 10:52

Arme PvdA, ze hollen gillend de afgrond in.

blikjegrolsch | 02-04-07 | 10:52

Het is toch net alsof je een shirt van je favoriete voetbalclub draagt onder het shirt van je andere favoriete club. Welke is nu je echte kluppie?

Roodvleugel | 02-04-07 | 10:51

Was niet echt slim van Marijnissen. Maar in feite zei hij niets nieuws.
Hij is niet TEGEN dubbele nationaliteiten.

En waar die PVDA huilies nu weer mee bezig zijn.. LOL

NU SP! _O_

gifslang | 02-04-07 | 10:51

De PvdA kan wel inpakken en opzouten zoals ze bezig zijn.

..zapper | 02-04-07 | 10:50

Leuk hoor. Hoe rechts links tegen elkaar wil laten uitspelen.
Marijnissen had inderdaad beter niet moeten roepen dat het Aboutaleb zou sieren als hij zijn 2e nationaliteit afstond ZONDER te zeggen hoe hij dat zou kunnen doen. (Kan namelijk niet.)
Aboutaleb heeft in het verleden al aangegeven dat als hij dat kon, hij dat deed.
Maar anywho, ik vertrouw de Mandarijnissen nog steeds.

bwahaha | 02-04-07 | 10:48

Geen Stijl is een schoolkrantje.

zeurdertje | 02-04-07 | 10:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken