Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

La Thieme heeft trek in man met frikadel

woef woefVrouw zoekt man! Kom maar naar beneden Marianne Thieme. Dierenpoes doet een verkapte oproep in de nieuwe vrouwenbijlage van de Televaag. Verfijnde vrouw met dito profiel, hoor! Nickname: Nijntje, 35 jaar, sterrenbeeld vissen, juriste, alleenstaande moeder met inwonend dochtertje, werkzaam in Den Haag; is dol op lange wandelingen in de natuur en op dansen. Verder allemaal heel politiek-correct qua muziek, films en boeken. Een beetje Beatles, Madonna, Schindlers List en lekker zwijmelen in klassieke chicklit, zoals Pride and Prejudice van Jane Austen. En als lid van de gristelijke geloofsgenootschap de Zevende Dags Adventisten heeft ze zo haar principes. Heaumeaux zijn zondig en de evolutietheorie is een heidense hoax. Het scheppingsverhaal is helemaal haar ding. Zij het dat er bij verteld moet worden dat Adam en Eva de eerste vegetariërs op aarde waren vóór hun ban uit het paradijs. Sindsdien treurt de Schepper om de vleesetende mensch en walgt hij van al die dierenoffers. Oh ja, Marianne leeft zelf ook uiteraard vegetarisch. En de man van haar dromen? Slagers komen er niet in, maar vegetario is geen pre. Frikadellen en gehaktstaven zijn dus helemaal geen bezwaar. Nou stijlloze single mannen, kom er maarrr in!

Reaguursels

Inloggen

Ik hep maar 1 fraag: is ze te neuqen??? En het liefst van achteren.

helmpie | 02-04-07 | 19:00

Niets mis met deze mevrouw,volgende keer stem ik weer op haar ;)

Nifelheim | 02-04-07 | 18:32

Ze heb een kind, dus helemaal vegetarisch is ze niet...

Day | 02-04-07 | 13:09

Hoe zou Noach zijn dieren (diervriendelijk) hebben verscheept?

kenny harder | 02-04-07 | 11:59

Het is frikandel. Een frikadel is een Duits gehakthapje. En ja ik weet dat de spellingcontrole frikadel aangeeft, maar dit is dus zwaar fout; vaar niet blind op de spellingcontrole!

QZNYWRLD | 02-04-07 | 02:04

bejaarde op brommer

haha ja net , als jan klaasen het kan , dan maakt iedereen een goeie kans met die poppenkast in den haag .

onzekant | 01-04-07 | 23:19

onzekant
als flip fluitketel twee zetels haalt zou me niets verbazen....
Balkenende premier, dat zegt toch al genoeg.

bejaarde op brommer | 01-04-07 | 23:01

ik heb het gelezen , ik zeg ook niet dat ze niks van dieren weet , waarschijnlijk meer dan ik . maar een student weet vaak weinig van hoe het er in het dagelijks leven aan toe gaat , ze krijgen slechts beperkte kennis mee over een bepaald onderwerp , maar dat is een persoonlijke mening van me . dat ze zich op dieren richt is ok , maar ik denk dat ze zich meer had moeten verdiepen in landregeren , want daar zet ik grote vraagtekens bij . die paar zeteltjes had ik andre van duin ook nog wel zien halen denk ik , maar het blijft een lekker moppie .

onzekant | 01-04-07 | 22:54

bejaarde op brommer 01-04-07 @22:12
ja het zal wel met je . ieder zijn geloof .

onzekant | 01-04-07 | 22:16

onzekant 2157
In dat koppie zit meer dan jij denkt.

bejaarde op brommer | 01-04-07 | 22:12

laten we eerlijk wezen , ze heeft een lekker koppie , helaas is het voor de rest politiek gezien weinig waard . dat je de belangen van de dieren wil behartigen okee , maar voor de rest hebben ze geen bal verstand van politiek daar . het is de ezel die zal regeren bij hen , maar ja met een lekker koppie zonder inhoudt , kun je tegenwoordig ook al aardig ver komen . als je het mij vraagt hebben de dieren er een slechte aan .

onzekant | 01-04-07 | 21:57

Dan ook nog is eens weten hoe de bijbel inelkaar steekt? waarom zeg je dat nu!! we w88 al zo lang op je!!! Nu zijn alle raadsels opgelost!!

ga is deaud domme hippie...

!!Anne | 01-04-07 | 21:53

Doet marianne aan dierenliefde?
ahh vandaar die grote hond..

DeGierigeKoning | 01-04-07 | 21:15

@Maaier 01-04-07 @ 20:01:
Geen idee, ik lees het morgen wel in de krant.

koerbagh | 01-04-07 | 20:28

Koerbagh,,

is je postertje nog goed gevallen bij de plaatselike kerk?

Maaier | 01-04-07 | 20:01

@.Cunegho 31-03-07 22:17
Die hond heet Beffie, maar vlees eten is er niet bij.

ventus_aqualis | 01-04-07 | 16:39

@ koerbagh 31-03-07 @ 22:14
Wijsneus.<br>
Reageer eens een keer inhoudelijk. Zou je goed staan ipv je nerd-achtige Googlewijsheden.

Amsterdance | 01-04-07 | 15:17


PvdD ? splinterpartijdje, het noemen niet waard.

Marjan Thieme ? lekker wijf, maar moet gewoon niet teveel zeggen

hoelahoep | 01-04-07 | 15:11

Nog een leuke google ad:
vlees eten
Heerlijke hapjes bij de Borrel! De Lekkerste Steak Van Zaanstreek!

go google!

Tristan Tzara | 01-04-07 | 14:38

Moedige, slimme, charmante vrouw die vecht voor een goede zaak.

ich bin unschuldig | 01-04-07 | 13:58

Neppe Tieten

RapidEyeMovement | 01-04-07 | 12:59

Leuk als bijvrouw, en ze is dierenliefhebber, net als ik.
De lekkerbek is mijn lievelingsdier.

kuttekrap | 01-04-07 | 12:40

Thieme is wel leuk. Maar ik hou niet van vrouwen met honden. Vind ik een belangrijker criterium dan een eventueel buitenproportioneel achterwerk. Ben meer een poezenman. ;-)

Joris Lutser | 01-04-07 | 12:02

Leuk koppie, alleen de inhoud is door en door verrot. Bah wat een walgelijk wijf. Ziet liever 39.000 uitgeprocedeerde gelukzoekers met een uitkering dan hardwerkende homo's die een bijdrage aan de economie leveren. Kots

IJzervreter | 01-04-07 | 11:58

'Marianne is zelf ook uiteraard vegetarisch' ... dude... dan bestaat ze niet uit vlees. Je bedoelt vegetariër zeker.

Koning Bier | 01-04-07 | 11:56

Lekker, ze is een Milf....

Boeddhi | 01-04-07 | 11:56

Mooie vrouw, maar dat zevenddeag-gedoe is een regelrechte afknapper. Geloof is prima, maar wat mij betreft alleen als het niet extreem is.

Max@Laadvermogen | 01-04-07 | 11:51

Hypotheekrente afschaffen is ook er Advent nog wat, en criminele Antilianen heeft zedus liever in NL dan homo's die wel werken voor hun geld zodat ze zelf milieuterrortisten aan een subisidie of salaris kunnen helpen. Welkeidioten stemmen op dit soort mafkezen?

derkcs | 01-04-07 | 11:16

@ Barbarossa
"Oh ja, Marianne is zelf ook uiteraard vegetarisch."
Je bent vegetariër en je eet vegetarisch.

Il brutto | 01-04-07 | 10:55

Dus ze is ook nog eens godsdienstfanaat ... nou daar walg ik van!
Hoop dat ze een Bubba met een hele grote mexicano en ditto eetlust vindt, valt ze ons ook minder lastig. Tieme ... terug onder je steen!

Cloodtvieaul | 01-04-07 | 10:43

Ze is getrouwd, gelovig, politicus, en bovenal; ze heeft een dikke reet. Dus deze jongen zegt even nee, ook op 1 april.

3bier1melk | 01-04-07 | 10:36

geen kwaad woord over mijn schatje stelletje puistekoppen hier

dekeurslager | 01-04-07 | 10:33

haar pa was slager

kwarko01 | 01-04-07 | 10:25

Hadjewat? 01-04-07 @ 08:59

Misschien moet je eens leren begrijpend lezen:-) Ow, nu zie ik het pas, vergeten de sarcasme mode aan te zetten toen ik dat berichtje schreef (was nog vroeg he)

neemjemoederindemali | 01-04-07 | 10:10

ze is ook getrouwd, kortom 1 april, alvast op 31 maart gedaan... Moeilijk voor de diverse pers om te wachten

topcat | 01-04-07 | 09:57

Onze eerste date staat al vast: naar de Mac Donalds, daarna de Burger King en we eindigen de date in de Kentucky fried chicken.

Rommie | 01-04-07 | 09:44

Lekker aan een worst slobberen zit er ook niet in ben ik ben voor?

Den Heaupeleauze | 01-04-07 | 09:25

Oh God, Jezus.
Het is 1 April.

Harige Bangmaker | 01-04-07 | 09:23

pfff 01-04-07 @ 09:11

In Grou zit een goede disco. Daarnaast of tegenover, kun je prima biefstukken eten. Ze hebben daar blijkbaar een uitmuntend slagertje. In Grou.

Harige Bangmaker | 01-04-07 | 09:17

-edit puber -

Kees van der Kruijk | 01-04-07 | 09:17

Ze is gelovigggg...... dag zetels, die zien we hopelijk over twee jaar na de volgende verkiezingen niet meer terug.
Staan haar huisdieren ook op een vega dieet?

Gifkikker | 01-04-07 | 09:14

haha, google zit er ook weer goed in
Ads door Google:

uit eten in grou
dineren-vergaderen-catering vis en vlees specialiteiten

Moslim Singles
Moslim vrouwen voor dating en huwelijk. Schrijf je nu gratis in.

Partij voor de dieren:
Speerpunten verkiezingsprogramma, kandidaten en historie

pfff | 01-04-07 | 09:11

Religie...

Harige Bangmaker | 01-04-07 | 09:03

@CoJoNes 01-04-07 @ 01:03
rofl.... help, heeft remco abdelhady zijn spaarpot leeggetrokken voor een klippie met slethebackjes

Cunegho | 01-04-07 | 09:02

@neemjemoederindemali 01-04-07 @ 08:39
Als jij naar Amerika moet, neem je natuurlijk de bus? Als je echt gaat vergelijken wat de vervuiling per persoon per kilometer is, dan is vliegen een van de milieuvriendelijkste middelen van vervoer.

En wat jij vergeet, is dat het makkelijk is als je in een stad woont, maar daar buiten heb je geen trams en bussen die dag en nacht rijden. Dus in Amsterdam kun je makkelijk een grote bek opzetten.

Maarten D heeft gewoon gelijk, maar dat willen we niet horen als linkse kerk, want dan vallen we nog meer door de mand.

Hadjewat? | 01-04-07 | 08:59

En de kerosine moet natuurlijk ook flink belast worden met minimaal 75% accijns, dat zal ze leren........

neemjemoederindemali | 01-04-07 | 08:41

Maarten D 01-04-07 @ 07:46

Is goed, gaan we ook gelijk even langs op schiphol om te protesteren tegen die milieuvervuilende vliegtuigen

neemjemoederindemali | 01-04-07 | 08:39

De gemankeerde mens stort zich op het dier. Althans het aaibare huisdier, want wilde dieren zijn wreed.

ffulpen | 01-04-07 | 07:48

@neemjemoederindemali: Ik wil wel meedoen. Kunnen we gelijk een datum prikken waarop we bij het centraal station kunnen gaan protesteren nu bekend is dat reizen met de trein minstens zo vervuilend is als met de auto. En automobilisten brengen 3/4 van wat ze aan reiskosten kwijt zijn direct naar de belastingdienst, terwijl treinreizigers voor 3/4 gecompenseerd worden.

Maarten D | 01-04-07 | 07:46

Hoe lang is jouw frikadel ?

Galeislaaf | 01-04-07 | 07:34

Alleen al om Thieme zou ik spontaan een opleiding voor keurslager volgen. Btw weet iemand waarom er alleen nog maar scharreleieren in de supermercado worden verkocht? Zo'n 40 jaar geleden waren mensen graag bereid om iets meer te betalen voor VEKA eieren (Vastzittende Kippen) omdat eieren van scharrelaars niet zo lekker waren omdat die scharrelkippen ook allerlei troep eten wat weer terug te vinden is in het ei.

Bij VeKa eieren weet je zeker dat die kippen geen troep hebben zitten vreten dus ik pleit er voor om het VeKa ei weer terug in de supermarkt te krijgen. Wie doet er mee aan een protest actie bij Appie Hein?

neemjemoederindemali | 01-04-07 | 07:14

indogirl 01-04-07 @ 03:22

ik bedoelde eigenlijk landen waar je minder belasting betald maar waar het echt over de balk word gesmeten.En als je dan nog om de haverklap smeergeld moet betalen dan doet het helemaal zeer.Neem van mij aan dat NL het zo slecht nog niet doet.

miko | 01-04-07 | 03:28

miko 01-04-07 @ 03:17

Ja, agree... En het kan natuurlijk altijd nog slechter dan in Nederland qua fiscaal klimaat - Zweden bijvoorbeeld.

*Zoekt nu haar bedje op, want bemerkt dat haar kraaloogjes nu wel erg moeilijk open te houden zijn.... *

Selamat tidur!

indogirl | 01-04-07 | 03:22

indogirl 01-04-07 @ 03:01

Mij doet het ook zeer maar ik betaal in NL toch redelijk graag mijn belastingen.In andere landen spijt het me.ik betaal in verschillende lande nen die van NL doen me het minste zeer.maar de subsidie pot in nederland mag wat mij betreft opdrogen ,de culturele en ook die aan het bedrijfsleven.

miko | 01-04-07 | 03:17

koerbagh 01-04-07 @ 02:59

Voorbeeldje hoe ingewikkeld het kan zijn/worden en daar heb je een punt, dat idealen dus belangrijk worden bijv. solidariteit.

(ik kan de link niet vinden, waarvoor excuus) De gezondheiszorgkosten zijn ongeveer zo opgebouwd: 0 - 5 jaar 5000 euro (bevalling etc.) 5 - 65 bijna 0 euro, 65 > 30.000 euro p/p p/j
Met een vergrijzing voor de deur is vanuit die hoek niet te verwachten dat ze de reële kosten willen gaan betalen. De "5" - 65 groep zal zeggen, ja maar wacht eens, ik ga niet voor de 65 plussers betalen als ik zelf niet gebruik maak van de gezondheidszorg en de 0 - 5 groep, ook daar zal een groeiende groep van zeggen, ik ga niet mee betalen aan "werpfabrieken" die nu al de kosten voor hun verzekering niet zelf op kunnen brengen.

Sikkeneur | 01-04-07 | 03:14

*Moet nog een postertje op de kerkdeur spijkeren... wenst de goegemeente goedenacht en een fijne 1 april. Met spekjes ofzo...*

=out

koerbagh | 01-04-07 | 03:12

@miko 01-04-07 @ 03:02:
Yep... een hele korte... in de discussie die eerder linkte heb ik een praktische uitwerking gegeven. De praktische opzet die ik daarin beschrijf is 1 van de mogelijkheden die ik voor me zie. Ik kan nog wat dingen bedenken maar dit lijkt me de meest simpele, vooralsnog.

koerbagh | 01-04-07 | 03:07

koerbagh 01-04-07 @ 02:50

Ik neem aan dat dat een korte samenvatting was?daar ga ik een heel eind in mee.

miko | 01-04-07 | 03:02

koerbagh 01-04-07 @ 02:50

Ja, ik snap de bedoeling... Helaas zal jouw (op zich puike) idee wel altijd een utopie blijven. Belastingontwijking is daarom thans het devies. Als ik op mijn loonstrookje naar mijn bruto salaris kijk, en zie wat ik daar netto van overhoud, dan springen de tranen me in de ogen... En als ik dan zie waar dat belastinggeld aan verspild wordt, heb ik iets van: van mij krijgen die tollenaars zo min mogelijk.

Sikkeneur 01-04-07 @ 02:44

Toch blijf ik een stelsel van algemeen kiesrecht met gewogen stemmen een interessant idee vinden. Hoe dat concreet vorm te geven, is een andere vraag natuurlijk (ik ben ook maar wat aan het brainstormen). ;-)

indogirl | 01-04-07 | 03:01

@Sikkeneur 01-04-07 @ 02:52:
Je mist het punt. Het is nu veel te vrijblijvend. Je kan van alles vinden en principieel zijn in het stemhokje met je stem op 1 persoon. Er hangt geen prijskaartje aan en de politicus die dingen belooft hoeft zich geen zorgen te maken over de inkomsten, want mocht hij geld te kort komen voert hij een belastingverhoging in, of een extra kwartje benzineaccijns en hoppakee, weer een gat gedicht.
Het punt is: politici moeten gaan werken voor hun idealen, werken om hun idealen gefinancierd te krijgen en de stemmer moet gaan snappen dat hij wel kan stemmen op iemand die gouden bergen belooft maar dat hij zelf moet gaan ophoesten anders gebeurt het niet. Dat is de hele kwestie.

koerbagh | 01-04-07 | 02:59

@miko 01-04-07 @ 02:51:
Ik heb het in praktische zin nog niet geheel gedefineerd en volledig klaar. De theorie heb ik wel zo'n beetje klaar en summier op GS gepost. Wellicht (nou ja, vrijwel zeker) zal ik één en ander in een overzichterlijker vorm gaan (of laten) publiceren. Het heeft nog wat tijd nodig. Komend jaar wellicht, anders 2008.

koerbagh | 01-04-07 | 02:55

koerbagh 01-04-07 @ 02:42

Dat de zon voor niks opgaat is helder, maar ook nu kan je al via de stembus i.p. aangeven waar een regering de centen uit mag geven. Meer wegen, meer defensie, meer zorg, meer subsidies etc. Enkel het feit dat in NL altijd een coalitie gevormd moet worden betekent dat je keuzes in de vorm van compromissen verwateren.

Sikkeneur | 01-04-07 | 02:52

Maaier 01-04-07 @ 02:44

Over Koers zijn systeem moet ik me nog inlezen.(gaat me nu niet meer lukken)

miko | 01-04-07 | 02:51

@indogirl 01-04-07 @ 02:44:
Die opt-out moet je kunnen hebben. Vind ik prima. Ik zou er zelf wel voor willen betalen (al was het maar omdat ik veel werkende vriendinnen met kids heb ;-) ) Maar er zijn vlindervang-snoepreis-voor-randgroepjongeren subsidies waar ik niks voor betalen. En zo zijn er nog wel x-aantal zaken waar ik geen cent voor over heb en die ik nu wel moet betalen. Dáár baal ik zoalngzamerhand wel een beetje van. Het is nog niet eens het bedrag zelf, maar wel het gemak waarmee subsidies worden uitgestrooid dat me mateloos irriteert. Laat de politiek maar werken voor die middelen. Van mij krijgen ze het niet zonder meer. Dat is mijn idee erachter een beetje.

koerbagh | 01-04-07 | 02:50

Maaier 01-04-07 @ 02:41

I see your point... ;-)
Slaap lekker -xxx-

indogirl | 01-04-07 | 02:45

Geweldig internet dating! Je zal er tegenaanlopen, LOL.

KaiserSoza | 01-04-07 | 02:45

indogirl 01-04-07 @ 02:37

Het hoogtepunt van de vergrijzing is nog niet bereikt voor de goede orde en tegen die tijd zijn de "jonkies"in de positie van de hedendaagse ouderen, waardoor het een herhaling van zetten wordt.

Sikkeneur | 01-04-07 | 02:44

miko 01-04-07 @ 02:42

Ik bedoelde -weliswaar imperfect, maar veel beter hebben we niet- middel. ANder systeem zou Koers systeem kunnen zijn, maar daar boom ik een andere keer over verder.

Maaier | 01-04-07 | 02:44

koerbagh 01-04-07 @ 02:33

Interessante optie... Zo zou ik zelf liever niet meebetalen aan toeslag voor kinderopvang en kinderbijslag en diverse onzinnige subsidies.

indogirl | 01-04-07 | 02:44

Maaier 01-04-07 @ 02:29

wat zijn dan de pefecte middelen??of de betere?waar kan een burger dan terecht?

miko | 01-04-07 | 02:42

@Sikkeneur 01-04-07 @ 02:35:
Dus moet de regering vechten om elke cent. Lijkt me een stuk gezonder dan de strooimentaliteit van nu. Het komt nu uit de grote pot en het kan die knakkers niet schelen hoe die pot gevuld wordt. DAT is pas grotesk en ongezond.
Het volk krijgt direct verantwoordelijkheid voor zijn eigen bestuur, ook in financiele zin. Dat lijkt me uiterst gezond. Iedereen kan wel van alles willen en van alles van de overheid eisen, maar dan zullen ze zelf de rekening ook moeten willen dragen. Willen ze dat niet: dan gebeurt het ook niet. Ben je dan van mening dat het tóch moet, dan zul je je moeten inspannen: medestanders vinden en via politieke partijen zorgen dat je medestand genoeg krijgt. Het punt is dat iedereen moet doorkrijgen: voor niks gaat de zon op en de rest kost geld.

koerbagh | 01-04-07 | 02:42

indogirl 01-04-07 @ 02:37

Nog eentje dan: als je kijkt naar de huisige situatie zijn het mensne vanaf(!) 50 die de dienst uit zouden maken. Ook de baby-boomgeneratie die langzaam met VUT en pensioen aan het gaan zijn, de beter gesitueerden dan, hebben al snel veel macht.

Maaier | 01-04-07 | 02:41

koerbagh 01-04-07 @ 02:33

Zoals gezegd: het idee staat me zeker aan. Her en der wat praktische bezwaren oplossen, dan komen we er wel uit. Ondertussen ga ik nu even dromen over volksvertegenwoordigers die fatsoenlijk kunnen lezen en kiezers die weten waar ze het over hebben. En misschien (back on topic) wel aan Marianne Thieme, al hoop ik toch op vrouwen zonder dieren in m'n slaap.

Maaier | 01-04-07 | 02:38

koerbagh 01-04-07 @ 02:26

Ja, dat "hardwerkende" was ook lichtelijk ironisch bedoeld - aangezien jij hier dagelijks tot in de kleine uurtjes actief bent, neem ik aan dat je jezelf graag de luxe permiteert om uit te slapen :-)

Maaier 01-04-07 @ 02:27

Ja, ik zie je punt... Je hebt vast gelijk dat het gros van de mensen die in de hoogste belastingschijven vallen, in de 50 zijn. Maarrr... Dit is natuurlijk relatief een vrij kleine groep vergeleken met de rest van het kiezerscorps. Dus al zou je deze 'grootverdieners' een gewogen stem geven, dan lijkt het me niet waarschijnlijk dat deze categorie de uitslag van de gehele verkiezingen (en daarmee de toekomstige politieke koers) zwaar kan beïnvloeden.

indogirl | 01-04-07 | 02:37

koerbagh 01-04-07 @ 02:21

Ik ken je standpunten op dit vlak en heb daar al eerder wat bezwaren tegen in proberen te brengen.
Nog maar es; Er kan geen regering komen zonder dat ze weten hoeveel centjes ze hebben voor beleid. Een belastingdemocratie zou i.p. elk vorm van regeren onmogelijk maken omdat een deel van de bevolking het niet eens zal zijn met de keuzes en daarvoor een parlement ( naar ik vrees one-issue partijen) zal kiezen om dat ook onmogelijk te maken.

Sikkeneur | 01-04-07 | 02:35

Lekker wijf en niks mis met die volle reet van d'r. Alleen jammer dat ze waarschijnlijk hel ende verdoemenis kraait als ik m'n febo qroqet op den zevende dag in die vegetarische ster steek.

Varreke | 01-04-07 | 02:33

@Maaier 01-04-07 @ 02:27:
Zo simplistisch zouden de keuzen niet zijn. Sowieso een vlaktaks voor het runnen van de overheid -overhead van de overheid, zeg maar- en daarnaast de plannen van die regeerperiode (waar de burger in meerderheid zelf voor heeft gekozen) op het belastingformulier als keuzeopties. Streep maar aan, wat wil je wel en wat niet betalen. Nou, dan weet je het vanzelf. De politicus zal het dan niet in z'n hoofd halen voor sinterklaas te gaan spelen (dus je krijgt politici die gaan rekenen wat ze aan belastingen kunnen gaan binnenhalen op basis van de plannen) en de burger kijkt ook wel 10x uit om te gaan stemmen op een idioot die gouden bergen belooft omdat 'ie weet dat hij het zelf moet betalen.

koerbagh | 01-04-07 | 02:33

koerbagh 01-04-07 @ 02:21

Maar dan zou iedereen een dezelfde vlaktax moeten hebben.En je geld moet op!Toch?ik kan me niet voorstellen dat je bedoelt dat mensen alleen betalen voor het gene wat ze nodig achten want dan ben je een anarchist.En daar teken ik bij aan dat als ieder weet waar de noden zijn het niet zo een slecht vooruit zicht is maar dat betwijfel ik.

miko | 01-04-07 | 02:31

@miko 01-04-07 @ 02:22
ik stel helemaal niets voor, ik zeg dus; "Ongeschikte kandidaten filteren zichzelf wel weer uit de kamer, echter is gebrek aan kwaliteit bij enkele leden een gegeven, waar je je bij neer zal moeten leggen."
.
Ze verdwijnen vanzelf wel weer, als partijen weer eens idealen vinden en niet enkel stroop om de mond van kiezers willen smeren.
Het partij-belang zou weer eens ondergeschikt moeten worden aan het maatschappelijk belang. Duidelijke (lange termijn) toekomst visie, niet enkel de waan van de dag.
.
*gaat bedstede opzoeken*

Herman Flipsen | 01-04-07 | 02:30

miko 01-04-07 @ 02:22

Bestuur is besturen.Luisteren is zeker goed, politieke partijen zijn - zeer imperfecte-middelen om de wens van 'het volk'door te laten klinken in het landsbestuur. Maar behalve luisteren moet je ook besturen, je moet een juridische tekst kunnen lezen en begrijpen, je moet de gevolgen van ingrepen op een begroting kunnen doorzien. Dit alles natuurlijk na geluisterd te hebben.

Maaier | 01-04-07 | 02:29

indogirl 01-04-07 @ 02:21

Het voornaamste probleem bij een inkomen dat meegewogen wordt is dat bij een verloningssysteem zoals we het nu hebben, mensen die in de 50 zijn veruit het meeste te vertelen zouden hebben. Dat is natuurlijk vreemd, aangezien er dan -nog meer als nu- een soort leeftijdsgebonden nimby-effect ontstaat. Als je kijkt naar nu zou er bijvoorbeeld nooit iets veranderen aan pensioenleeftijd, aan aow-rechten etc. Ofterwijl, je kan nooit toekomstgericht beleid maken.

koerbagh 01-04-07 @ 02:21

Zou ik voor zijn, maar dan wel met een beperkt percentage van het totale budget van de overheid. Zeg 5%: genoeg om structurele veranderingen in bepaalde beleidsterreinen te bewerkstelligen, niet genoeg om heel het land om te laten vallen als we opeens zouden kiezen voor "geen scheepvaart meer op de noordzee", "alle buitenlanders het land uit" of "alle zorg gratis"

Maaier | 01-04-07 | 02:27

@indogirl 01-04-07 @ 02:21:
"de stem van een hardwerkende zakenman (als koerbagh bijv. :-) )"

Dank je wel, maar zo hard werk ik niet hoor. Ik werk hard genoeg om gewoon goed te leven en niet te veel belasting te hoeven betalen. Ik ben een calculerende burger (dwz: op advies van de accountant... die calculeert voor me! Dat dan weer wel...)

koerbagh | 01-04-07 | 02:26

M.a.w. de politiek is ook een consumptie artikel geworden.

Sikkeneur | 01-04-07 | 02:23

Herman Flipsen 01-04-07 @ 02:11

wat stel je dan voor?een soort toelatings examen voor een tweede kamerlid??Laat bepaalde partijen of personen maar blaten.Ze vertegenwoordige wel degenen waar ze voor spreken.Thieme is een idioot en spreekt voor haar mede idioten(komt voor mijn conto) maar laat maar blaten .bestuur komt later wel.leer eerst maar naar luistereen en doe je voordeel.dat is naar mijn inzien ook democratie.

miko | 01-04-07 | 02:22

Herman Flipsen 01-04-07 @ 02:19

"ben nergens echt voor, maar er moet niet teveel veranderen en ik benniet tegen kerken"=CDA, "ben nergens echt voor, maar er moet niet teveel veranderen en ik benniet tegen moskeeën"= PvdA. Mooie samenvatting!

Maaier | 01-04-07 | 02:21

@Maaier 01-04-07 @ 02:13:
Nee nee, je denk teveel vanuit het huidig systeem. Dat moet sowieso op de schop. Het punt is: Je laat mensen eerst kiezen voor een regering die voor een periode van een jaar of 6 zit. (4 jaar is echt te kort voor beleid), dan laat je ze kiezen voor een parlement, en vervolgens regelmatig referenda over belangrijke issues. Daarnaast: een belastingdemocratie. Men geeft bij de belastingdienst voor welke plannen van de regering men wil betalen, en waarvoor niet. Die vrijblijvendheid van de idealen moet er vanaf. Idealen kosten geld en da's best: maar dan moet de overheid kunnen zeggen: Show me the money! Kortom: de regering wordt gedwongen de plannen bij te stellen op de fondsen die krijgen en het volk wordt gedwongen te betalen voor wat ze willen.

koerbagh | 01-04-07 | 02:21

Maaier 01-04-07 @ 02:10

Goed punt... Maar aan de andere kant zou je kunnen zeggen, dat mensen in de hogere belastingschijven ook meer bijdragen aan de maatschappij (in financiële zin) - in die zin is het dan niet geheel ongerechtvaardigd dat aan de stem van een hardwerkende zakenman (als koerbagh bijv. :-) ) méér gewicht toekomt dan een anarchistische krakert die een abonnement heeft op de sociale dienst.

Maar ja, het caoutchouc-artikel noemde het aangeslagen worden in een bepaald belastingtarief ook al als één van de voorwaarden om voor kiesrecht in aanmerking te komen... Maar daarnaast waren er ook nog andere opties, zoals (wat jij voorstaat) het behaald hebben van een zeker diploma (zoals je kandidaats). Misschien zouden we beter dat aloude caoutchouc-artikel weer uit de kast kunnen halen, door het wat te modelleren naar deze tijd? Een zuiver censuskiesrecht is idd wat té...

indogirl | 01-04-07 | 02:21

@koerbagh 01-04-07 @ 02:07
Ik ben ook tegen de restrictie, zoals ik al zei: de slechten filteren zichzelf wel weg. Echter, met het "polpulariseren"van en het terugbrengen van de politiek naar de burger, is politiek te simpel geworden.
Sound-bytes, one-liners, "wat wil het volk van mij horen" i.p.v "wat is mijn visie op de maatschappij", etc.
Dat geeft een verharding (c.q. versmalling) in de partij-politieke standpunten, die onvermijdelijk zal leiden tot het zoeken van extremen.
"ben voor dieren"=PvdD...."tegen moslims"= PVV......"ben zelfstandige"= VVD
....."Ben voor bezinning"= CU.... etc.

Herman Flipsen | 01-04-07 | 02:19

koerbagh 01-04-07 @ 02:16

Het was slechts een voorbeeld he.. Maar jij wil toch wel meer te vertellen hebben dan je broer?

Maaier | 01-04-07 | 02:18

@Maaier 01-04-07 @ 02:10:
Vriendelijk dank dat u mij in elk geval hoger inschat dan een HBO-er bedrijfskunde, of zoals ik ze noem: de HEAO-jugend. Nu moet ik daar ook weer niet te hard over oordelen, mijn broer is er eentje, en die is best OK. Ook al verdient hij ten opzichte van mij veel te veel geld. (Zeker voor het werk dat hij doet...) Maar ja...

koerbagh | 01-04-07 | 02:16

indogirl 01-04-07 @ 02:11

Leuk boek inderdaad, al is Bosmans niet de beste historicus die er in Nederland rondloopt, maargoed, hij heeft de klus aardig voortgezet.

Herman Flipsen 01-04-07 @ 02:11

Mijn idee.

Maaier | 01-04-07 | 02:15

Herman Flipsen 01-04-07 @ 02:11

Ik vat je hoor, ik kon de ironie-tekens niet vinden bij mijn comment.

Sikkeneur | 01-04-07 | 02:15

koerbagh 01-04-07 @ 02:07

Werkt nu ook niet, aangezien er dan de een of andere idioot is die veel mensen aanspreekt en opeens een vijfde of meer kamerzetels pakt. Ik ken je idee over "put your money..." niet, maar heb daar zelf ook geregeld over nagedacht (in de kroeg allicht). Is te moeilijk voor iedereen, misschien zelfs voor ons, verlichte geesten. Ergens geld bij is makkelijk, ergens geld weghalen veel moeilijker.

Maaier | 01-04-07 | 02:13

Herman Flipsen 01-04-07 @ 01:58

ach een zweep partijdje op zijn tijd kan geen kwaad.En in de maatschappij zitten er ook genoeg personen op plaatsen waar ze niet behoren te zitten.uiteindelijk zal hun carriere van korte duur zijn.beter dat Thieme r met 2 zetels in komt en niet zoals de LPF .dat was wel effe schrikken.daarom was het goed dat de SP niet tot regeren is gekomen.

miko | 01-04-07 | 02:13

Maaier 01-04-07 @ 01:58

Met dank aan 'Staatkundige vormgeving in Nederland. I. 1840-1940' door Oud/Bosmans (1997)

Aanrader! :-)

indogirl | 01-04-07 | 02:11

indogirl 01-04-07 @ 02:06

Ik vrees dat we dan in 1e instantie een ruck naar rechtss gaan maken tot de top4tjes de onderliggende 4tjes de laan uit geschopt hebben voor goedkoper arbeid uit den vreemde en uit massale onvrede de 1tjes gaan winnen.

Sikkeneur | 01-04-07 | 02:11

@Maaier 01-04-07 @ 02:02
Tja, ik behoor tot de groep mensen die (openbaar)besturen als een vak zien, een vak waarvoor bepaalde kwaliteiten een absolute 'must' zijn. Wat niet wil zeggen dat de politiek en bestuur niet hoeven te luisteren, in tegendeel zelfs, maar als ik o.a. mijn buurvrouw zo nu en dan hoor spreken over onderwerpen.... dan denk ik ook wel eens stiekem, dat niet iedereen in de kamer zou mogen zitten.
.
@sikkeneur
"het volk" heeft niet eens de tijd, om zich daadwerkelijk in de materie te verdiepen. Vandaag zijn we tegen de indentificatieplicht (omdat we een controle hebben gehad en een boete hebben gekregen wegens het niet voorhanden hebben van een ID-bewijs), morgen zijn we voor een identificatieplicht (omdat iemand een paar pado's heeft gekocht terwijl ze nog maar 17 was en van een brug gesprongen is....)
Je moet luisteren naar, maar niet blind varen op.

Herman Flipsen | 01-04-07 | 02:11

indogirl 01-04-07 @ 02:06

Nee, ik ben toch echt voor een systeem gebaseerd op gewogen intelligentie. Een net afgestudeerde HBO-bedrijfskunde-student die als junior-executive blabla werkt zou dan waarschijnlijk meer te vertellen hebben als een dubbel afgestudeerd historicus/filosoof. Ben ik niet voor.

Maaier | 01-04-07 | 02:10

@miko 01-04-07 @ 01:58:
Oneens. Hij heeft daarna ook nog prachtig werk geleverd. Vigil, Sunsets on Empire, Fellini Days en Field of Crows waren allemaal geweldig. Anders dan vroeger, maar niettemin prachtig. Helaas zonder al te veel media aandacht.

koerbagh | 01-04-07 | 02:10

koerbagh 01-04-07 @ 02:03

Helemaal juist ;-) Ik gaf natuurlijk ook niet MIJN mening weer, maar suggereerde wat Maaier mogelijk bedoelde met zijn opmerking over de liberalen ;-)

indogirl | 01-04-07 | 02:08

@Herman Flipsen 01-04-07 @ 01:58:
Restrictie van democratie is nooit het antwoord gebleken. Je moet het volk overvoeren met democratie. Degene die zich er werkelijk voor interesseren en weten waar het over gaat blijven vanzelf over. Dat gat overigens niet zonder de (al dan niet stemmende) burger ook meteen financieel verantwoordelijk te maken, dus dat hij zelf aangeeft waar hij wel en niet voor wil betalen. Democratie is nu veel te vrijblijvend. M.a.w.: put your money where your mouth is.
Nou ja, ik heb dat al eerder op deze pagina's uitgelegd hoe ik dat precies zie.
En dan heb je pas echt een werkende democratie.

koerbagh | 01-04-07 | 02:07

koerbagh 01-04-07 @ 02:03

Volgens mij wilden ze het toen echt... Ja, ik kan er ook niet bij met m'n hersens.

Maaier | 01-04-07 | 02:06

Maaier 01-04-07 @ 01:50

Interessante optie, amice... Maar wat dacht je van een stelsel van algemeen kiesrecht met gewogen stemmen? Een vorm van censuskiesrecht, waarbij eenieder mag stemmen, maar de hoogte van de belastingschijf waarin men wordt aangeslagen, bepalend is voor het gewicht van die stem. Dus een bijstandstrekkende krakert krijgt één stem, terwijl de stem van iemand die in een hogere belastingschijf valt evenredig meer waard is. Dus bij de hoogste belastingschijf (52% belasting!) heeft iemands gewogen stem een waarde van 4.

indogirl | 01-04-07 | 02:06

@indogirl 01-04-07 @ 01:55:
Jajaja... maar het was er allemaal niet van gekomen als die Troelstra niet met de reveaulutie had gedreigd.

koerbagh | 01-04-07 | 02:03

Welnee Herman Flipsen 01-04-07 @ 01:58

Het volk weet beter, alsook de slimmerik die weet wat het volk denkt te willen.

Sikkeneur | 01-04-07 | 02:03

Herman Flipsen 01-04-07 @ 01:58

Dat is waar, de echt ongeschikte worden wel eruit gefilterd, al kun je met konten likken en altijd ja-knikken ook heel wat bereiken (leve Sharon Dijskma!)

Maar na een 100 jaar democratie met en door het volk mag het wel weer eens de andere kant opgaan, toch?

Maaier | 01-04-07 | 02:02

Maaier 01-04-07 @ 01:53

of marianne een lekker wijf

miko | 01-04-07 | 02:01

@Maaier 01-04-07 @ 01:54:
Verslaafd is een groot woord. Ik ben meer verslaafd aan de internationale vriendenclub die erom heen is gebouwd. En de slemppartijen die de tournees onvermijdelijk met zich meebrengen. De vis zelf is inmiddels een vriend en dat de-mystificeert het "idool" een beetje.

koerbagh | 01-04-07 | 02:00

@Maaier
je maakt een elitair systeem, dat gaat niet werken...
Ongeschikte kandidaten filteren zichzelf wel weer uit de kamer, echter is gebrek aan kwaliteit bij enkele leden een gegeven, waar je je bij neer zal moeten leggen.
Maar ja, het moest allemaal weer van het volk worden... *kuch* Pim bedankt! dan krijg je meer ongekwalificeerden in de kamer en meer radicale partijen.
George Orwell kom er maar in: www.youtube.com/watch?v=Y7ujP0LAxus

Herman Flipsen | 01-04-07 | 01:58

indogirl 01-04-07 @ 01:55

Inderdaad. Met natuurlijk de Pacificatie als resultaat. En wat een pacificatie was het! Een jaar later was het vrede in Europa.

Maaier | 01-04-07 | 01:58

koerbagh 01-04-07 @ 01:48

Maar het niveau heeft hij nooit meer gehaald.Net voor en na de scheiding.geweldig!!

miko | 01-04-07 | 01:58

koerbagh 01-04-07 @ 01:52

Nah, onbeleefd of niet, maar ik kan nog wel wat opnoemen dat ik graag weiger.

Sikkeneur | 01-04-07 | 01:57

koerbagh 01-04-07 @ 01:46

Ik denk dat Maaier mogelijk doelt op de 'vrijzinnige concentratie' in 1912/1913 van Liberale Unie, VDB en oud-liberalen en het door hen uitgevaardige 'concentratie-manifest', waarbij o.a. het algemeen kiesrecht werd aanvaard als uitgangspunt... *Ik doe maar even een gooi...*

indogirl | 01-04-07 | 01:55

koerbagh 01-04-07 @ 01:48

U is zwaar verslaafd aan vis?

Maaier | 01-04-07 | 01:54

koerbagh 01-04-07 @ 01:46

Jij weet ook wel "liberalen", in de 19e eeuwse versie, vandaar de aanhalingstekens... Liberalen + socialisten dus. Maar inderdaad, Troelstra een liberaal noemen is net zoiets als Marijnissen een democraat noemen, of Wilders een vrijheidsstrijder.

Maaier | 01-04-07 | 01:53

@miko 01-04-07 @ 01:50:
Wat zich aanbiedt mag je nooit weigeren. Da's onbeleefd. Behalve in het geval van Marianne, dat is gewoon vette pech voor haar.

koerbagh | 01-04-07 | 01:52

@miko 01-04-07 @ 01:50
Vraag er dan niet om

Warner | 01-04-07 | 01:52

tipsy girl in tha house!!
kom heren maak daar geen misbruik van!!We hebben hier toch wel stijlll???

miko | 01-04-07 | 01:50

indogirl 01-04-07 @ 01:44

Het ergste is nog dat het bijzonder onderwijs er voor in de plaats is gegeven... Ik ben overigens wel voor een veranderde versie van het caoutchouc-artikel. Niet de gemeente, maar een raad bestaande uit enkele reaguurders tesamen met de raad van state (in geval van overlapping, slechts 1 stem, jammer Herman Tj.-W., als je meeleest) die bepaalt wie er geschikt is voor de uitoefening van beide kiesrechten.

Maaier | 01-04-07 | 01:50

@indogirl 01-04-07 @ 01:47:
Nee... da's off-topic. Tenzij we het gaan hebben over de gedigt "slachtkuikens", dan is het on-topic natuurlijk.

koerbagh | 01-04-07 | 01:50

Is Marianne ook al MILF?

CumBucket | 01-04-07 | 01:50

@miko 01-04-07 @ 01:47:
Ik ben de tel kwijt... Zeker als je de solo optredens erbij optelt. 't Moet minstens in de honderdtallen lopen.

koerbagh | 01-04-07 | 01:48

koerbagh 01-04-07 @ 01:44

Ha die Koerbagh, gezellig ;-) Zullen we even een boom opzetten met als topic of de schrijfsels van Kouwes wel 'dichtkunst' mogen heten? :-P LOL

indogirl | 01-04-07 | 01:47

koerbagh 01-04-07 @ 01:42

Als je maar naar een concert bent geweest is dat nog altijd een 100% score.
ik heb hem er ook maar een keer in gezien. Maar ik denk, laat ik eens lief zijn!ik heb hem ook eens een keer het podium zien betreden met een oranje shirt aan.Heeft hij ook maar een keergedaan neem ik aan?

miko | 01-04-07 | 01:47

@Maaier 01-04-07 @ 01:36:
*Kuch*
Troelstra was een liberaal? Da's voor het eerst dat ik dat hoor.

koerbagh | 01-04-07 | 01:46

benewvult? WTF?

Warner | 01-04-07 | 01:45

Maaier 01-04-07 @ 01:36

Goed gezien, maestro ;-) *peinst: dat caoutchouc-artikel was wellicht zo gek nog niet...*

indogirl | 01-04-07 | 01:44

@indogirl 01-04-07 @ 01:42:
Dat zijn wij allen waarschijnlijk. Voor mezelf sprekend kan ik dat in ieder geval bevestigen.

koerbagh | 01-04-07 | 01:44

@miko 01-04-07 @ 01:3:
Dat valt wel mee heur... Hij trad er zelden in op. En ik volg dat vanaf 1985.
Ik heb 'm geloof 1x in kilt op podium gezien in 22 jaar tijd. Anyway, thanx. Ik had m'n portie nog niet gehad vandaag.

koerbagh | 01-04-07 | 01:42

@mezelf: mijn reactie van 01:31 was dus bedoeld voor:

bottehond 01-04-07 @ 01:10, die uitdrukkelijk om een onderbouwing vroeg inzake mijn standpunt wat betreft Dibi.

Bedankt voor de tip, miko ;-)

*Sorry heren, ik ben lichtelijk beneveld :-S *

indogirl | 01-04-07 | 01:42

@koerbagh 01-04-07 @ 01:36
Dat is lang geleden! Dank

Warner | 01-04-07 | 01:40

www.partijvoordedieren.nl/images/PvdD-...

Een prachtig plaatje: de partij voor de dieren heeft het meest het woord "dieren"gebruikt in hun verkiezingsprogramma. Echt heel knap. Ik gok dat de SGP het meest het woord God heeft gebruikt...

Maaier | 01-04-07 | 01:39

indogirl 01-04-07 @ 01:31

Geldt voor alle partijen, het komt en het gaat naar believe de doelgroep die men wenst aan te spreken.

Sikkeneur | 01-04-07 | 01:38

indogirl 01-04-07 @ 01:31

Bevalt dat?/Zo een beetje met jezelf discusieren? :)

koerbagh 01-04-07 @ 01:20

Voor jou dan Nog eentje van een kerel die zelf ook regelmatig optrad met een rokje!
www.youtube.com/watch?v=K2Y6UqMDVoM

miko | 01-04-07 | 01:37

indogirl 01-04-07 @ 01:31

tja, helaas is ookk het passief kiesrecht algemeen. Dat neem ik de "liberalen" uit het begin van de 20e eeuw absoluut kwalijk.

Maaier | 01-04-07 | 01:36

miko 01-04-07 @ 01:27

"een soort dieren SGP " LOL :-)

indogirl | 01-04-07 | 01:36

De Tegenpartij, Daar Horen Wij Bij
*rondje voor allen die niet PUMA heten*

Warner | 01-04-07 | 01:35

miko 01-04-07 @ 01:27

Idd.stond Kees v kooten ook niet als duwerT op de lijst?
Waar zijn die goeie ouwe tijden van de Tegenpartij gebleven (en daar bedoel ik geen tomatenclub mee)

Sikkeneur | 01-04-07 | 01:32

indogirl 01-04-07 @ 01:06

Dibi is erg jong, en heeft zijn 'studie' (Media en cultuur - richting film) nog niet eens afgerond, en heeft weinig tot geen politieke / bestuurlijke ervaring. Mijns inziens veel te licht dus voor een functie als Tweede Kamerlid. Heb sterk de indruk dat deze persoon vooral zo hoog op de kieslijst is gezet door GL om jonge, allochtone kiezers te trekken. Toch wel een verschijnsel dat vaker voorkomt bij linkse partijen: mensen op de lijst plaatsen, niet primair om hun deskundigheid en kwaliteiten, maar veeleer vanwege het zijn van vrouw of allochtoon. Ter vergelijk: de fracties van CDA en VVD hebben 25-30 % aan afgestudeerde juristen in hun gelederen, terwijl je deze bij het linkerblok met een lantaarntje moet zoeken - slobbertruien te over daarentegen. Dibi heeft niet de capaciteiten om zelfstandig de functie van Kamerlid uit te oefenen: weet hij het verschil tussen een motie, amendement en novelle? Vast niet. Kan hij een wetsontwerp inclusief memorie van toelichting doorgronden? Lijkt me sterk. Etc. etc. Ik heb zelf als juridisch beleidsmedewerker bij het parlement gewerkt, dus ik weet een beetje waar ik het over heb... ;-) Parlementariërs als Dibi zijn vooral kleipoppen c.q. doorgeefluiken zonder zelfstandige inbreng, waarbij alles hun wordt voorgekauwd door beleidsmedewerkers of het wetenschappelijk bureau van een partij. Jij zegt: hij is toch gekozen? Da's waar, maar dat verandert niks aan mijn mening dat deze knaap te licht is voor deze job.

indogirl | 01-04-07 | 01:31

miko 01-04-07 @ 01:27

Nee, de SGP heeft gelovigen achter zich, die zijn niet uit te roeien. DE Dierenpartij heeft slechts goedbedoelende mensen achter zich, die deze keer niet durfden te kiezen voor echte partijen en dacht: ach, lieve diertjes, kan nooit kwaad. Stort helemaal inelkaar. Zoniet, ga ik emigreren en laat Bottehond achter met Maximo om over de resten te ruziën.

Maaier | 01-04-07 | 01:29

@ Miko
Stranger ??

miko | 01-04-07 | 01:29

indogirl 01-04-07 @ 01:04

Nou , er staan anders wel een paar lijstduwers op war ik toch wel wat respect voor koesterde.Maar goed dat was hun werk.Ik mag wel hopen dat de volgende keer deze partij weg gevaagd word.maar daar heb ik een hard hoofd in.Dit soort kliekjes heeft vaak een schare trouwe volgelingen.een soort dieren SGP zeg maar.
Starngers things happend , like that horse that became pope!
(B.Elton)

miko | 01-04-07 | 01:27

bottehond 01-04-07 @ 01:23

Icarus? Mwa, beetje matig figuur uit de metarmorphoses. Lijkt me overigens serk dat een Televaag figuur zo'n stuk klassieke cultuur kent. Dat eerste lijkt me waarschijnlijker, een "journalist" die is aangenomen na jarenlang trouw tips geven na het afluisteren van de politieradio.

Maaier | 01-04-07 | 01:26

@Warner 01-04-07 @ 01:24:
Maar gelukkig was het BoB niet met Marianne achterop... Dat is wat onze huis-anarchist (sorry, anarchez... jij bent goeie 2e) wil zeggen

koerbagh | 01-04-07 | 01:26

Gelukkig was het niet een bejaarde met achterop een diervriendlijke mevrouw.
Verder wel deelneming met de familie.

bakoenin 01-04-07 @ 01:20

haha... die bejaarde ligt ergens in een sloot langs de weg. is er morgen weer.

bottehond | 01-04-07 | 01:25

@bakoenin 01-04-07 @ 01:21
Ja, da's dan weer minder leuk

Warner | 01-04-07 | 01:24

Maaier 01-04-07 @ 01:18

Volgens mij was dat de afkorting bij de KLPD als er een ongeluk bij knooppunt Zonzeel was, maar ik vergis me waarschijnlijk. Die andere zonvol ken ik wel. Icarus enzo. Who cares about that shit anymore?

bottehond | 01-04-07 | 01:23

koerbagh 01-04-07 @ 01:20

Jammer, ik had het wel leuk gevonden om jou als nieuwe duivelse ketter het rondje talkshows langs te zien gaan, nadat je met veel bombarie, na net uit het conclaaf te zijn gestapt, alle ins-en outs van de RK-kerk

Maaier | 01-04-07 | 01:22

NIco und Neon
BWHAHAAH

Warner | 01-04-07 | 01:22

* Voorzitter *

Mw. thieme, u ziet beren op de weg.

Sikkeneur | 01-04-07 | 01:21

Lol CoJoNes 01-04-07 @ 01:16

Sikkeneur | 01-04-07 | 01:19

bottehond 01-04-07 @ 01:11

de zonval? Was dat niet toen de eerste zomertijd werd ingesteld?

Maaier | 01-04-07 | 01:18

indogirl 01-04-07 @ 01:04

Mulisch ("Vulles") werd daarveaur gefileerd in Opinio... geen spaan blijft heel van de ouwe koning van cubaansch 0031.... wég ermee... mooie tijden! Jammer dat Reve geen commentaar kan geven, of TvG en dat gerrit komrij het niet lijkt te begrijpen.

bottehond | 01-04-07 | 01:17

@Sikkeneur
Dat geeft het begrip geile beer een volledig nieuwe dimensie. Dat kan toch niet de bedoeling zijn, voorzitter.

CoJoNes | 01-04-07 | 01:16

Verwacht kamervragen van de PvdD aangaande het sextoerisme van Knut.

Sikkeneur | 01-04-07 | 01:14

koerbagh 01-04-07 @ 01:04

Ik kan er ook niets aan doen. Eigenlijk moet je eerst nog ene positie in de kerk veroveren, voordat je serieus kan beginnen met die mensen uit te lachen. Nou ja, dat kan nu al, maar om een beetje impact te maken. Dan moet je natuurlijk ook nog eens alle kerkgenootschappen langs, voordat geitenwollensokken je ook nog gaan aanklagen voor discriminatie. Nee, beetje ketter spelen is tegenwooridg niet meer zo makkelijk.

Het voordeel is wel dat je in de RK Kerk binnen 10 jaar bisschop bent. Even seminarie doen, je hebt al een opleiding, dus kan snel, dan 2 jaar priester spelen (goed werk, beetje mensen trouwen en troosten en met de huishoudster van bil gaan), dan hulpbisschop, want je bent de enige met hersens in het instituut, dan echte bisschop.

Maaier | 01-04-07 | 01:12

Sytze Vliegen 01-04-07 @ 00:57

op zijn wouteriaans.
eerst mensen de partij uitzetten omdat ze de doctorine niet volgen en dan het standpunt aan passen om zo niet teveel stemvee kwijt te raken.

miko | 01-04-07 | 01:12

simon stokvis 01-04-07 @ 01:10

Ja heaur. Jij niet?

bottehond | 01-04-07 | 01:11

Het is echt gewoon om te janken dat niveau van de Televaag... Iemand ooit wel eens gehoord van de zonval?

simon stokvis | 01-04-07 | 01:10

CoJoNes 01-04-07 @ 01:08

Nou dank je wel, mop ;-) * Denkt bij zichzelf nu: Hmmm... die miniflesjes Feigling zijn best verraderlijk nog... :-S *

indogirl | 01-04-07 | 01:10

indogirl 01-04-07 @ 01:06

Onderbouw dat eensch, zeg. Hij is gekozen. En geen aanval op het kiesstelsel. Blijf maar eens een keer OT. Onderbouwing, girl.

bottehond | 01-04-07 | 01:10

Sytze Vliegen 01-04-07 @ 00:57

Halsema kiest gewoon voor de homosuele fin. Alles wat daarna komt is uitstekend te verantwoorden door middel van emancipatie en vooruitgangsgeloof. Simpel zat. De door velen veronderstelde doofpot rondom fouten in de moslimgemeenschap is wel weg, al zjin er natuurlijk nog genoeg domme jaren 70 kwezels die daar wel aan doen.

Maar het is in ieder geval een interessante vraag inderdaad.

Maaier | 01-04-07 | 01:09

Ik vind je nu al leuk, indogirl!

CoJoNes | 01-04-07 | 01:08

Sytze Vliegen 01-04-07 @ 01:07

Ja stom, copy & paste foutje... Maar het antwoord was voor jou bedoeld. Dus. ;-)

indogirl | 01-04-07 | 01:08

indogirl 01-04-07 @ 01:06

Je bent het wel met jezelf eens zeg ;-)

Sytze Vliegen | 01-04-07 | 01:07

indogirl 01-04-07 @ 00:43

Breek me de bek niet open over Tofik Dibi... Schandalig dat zo iemand in de Tweede Kamer zit!

indogirl | 01-04-07 | 01:06

ROFLOL @CoJoNes 01-04-07 @ 01:03

koerbagh | 01-04-07 | 01:05

@Maaier 01-04-07 @ 00:57:
Ow, is dat zo? Kudt... dus ik moet eerst lid worden van een kerk en er dan uitgeflikkerd worden voor ik president van de nieuwe republiek van Nederland kan worden? Da's nogal een opgave, inderdaad. Dat "uit de kerk geflikkerd worden" niet, maar eerst als serieus lidmaat te worden aangenomen, dat wordt erg lastig inderdaad.

koerbagh | 01-04-07 | 01:04

miko 01-04-07 @ 00:51

Als mensen dierenrechten zo belangrijk vinden, dat zulks hun stemgedrag in overwegende mate bepaalt, hadden ze net zo goed bij de bestaande partijen terecht gekund. Denk aan iemand als Wolfsen of Eerdmans, die beiden concrete (ook wetgevende) initiatieven hebben ontplooid m.b.t. het dierenwelzijn. Maar daar is het stemvee uiteraard niet mee op de hoogte, dus lopen ze liever en masse achter zo'n nieuw one-issuepartijtje aan met een trits gemankeerde BN'ers als lijstduwer.

indogirl | 01-04-07 | 01:04

bottehond 01-04-07 @ 00:56

ga maar uit van "het laatste". Ik zit hier niet voor de details, ik zit hier voor de lol, de ontspanning. Mijn drive kun je elders ontmoeten.

*dubbell ziet*

Sytze Vliegen | 01-04-07 | 01:01

miko 01-04-07 @ 00:54

De laatste strohalm van de ingebeelde vrijdenkerij..... en als die stumperT zometeen geslacht wordt? Femkuttje spelen russisch roulette met het leven van die dyslecte sletterige paljas? Fem... russian roulette met als inzet iemand anders' leven. wat een gevaarlijke gekken zijn het tog daar.

www.aidanederland.nl/agenda/Archief%20...

bottehond | 01-04-07 | 01:00

miko 01-04-07 @ 00:54

Dat wel, een wereld gaat voor Halalsema open op het ellectorale vlak. Haar dilemma is meer de vraag of ze moet kiezen voor de vrijheid van sexualiteit of het zich (tot in lengte van dagen?) voegen in de opvattingen van de ouders van Tofoe. Met andere woorden: hoe lang moet die kast nog dichtblijven?

Sytze Vliegen | 01-04-07 | 00:57

koerbagh 01-04-07 @ 00:31

NOu Koerbagh, je weet wel dat je pas succes krijgt als je ge-excommuniceerd wordt? Dan moet je eerst ergens lid van zijn, dat lijkt me lastig, "jou kennende"

Maaier | 01-04-07 | 00:57

Sytze Vliegen 01-04-07 @ 00:54

Jij bent te veel met je eigen belang bezig. Dat is heel gevaarlijk veaur je motieven. Tsjek eerst eens wat je drive is. Daarna maak je een keuze. Jij doet dat niet of bent een doortrapt cynicus. Scusi. En dat laatste meen ik.

bottehond | 01-04-07 | 00:56

Sytze Vliegen 01-04-07 @ 00:51
welnee zijn duizend punten een homofiele fin die doet het altijd goed!haldema ziet haar politieke droogte gered door een homosensuele finse tsunami.

miko | 01-04-07 | 00:54

bottehond 01-04-07 @ 00:48

Relax, het is laat. Ik ben vooral benieuwd naar de inzichten van anderen. Uiteraard zijn er ondergrondse lijnen. Ik zal de laatste zijn die dat ontkent. Mijn pragmatische inslag vraagt me echter om steeds verder te zoeken.

Sytze Vliegen | 01-04-07 | 00:54

indogirl 01-04-07 @ 00:43

Ik hoorde overigens in de wandelgangen van TK dat Tofoe Debiel een homosensuele fin is en dat gansch den kamer dat weet. Het wachten is op het moment dat hij aan paps en mams (vertaal dat even naar Fins) kan en durft te vertellen dat hij van de herenliefde is. Halalsema zit met een vreselijk dilemma.

Sytze Vliegen | 01-04-07 | 00:51

indogirl 01-04-07 @ 00:43

Gekke koeieziekte??

miko | 01-04-07 | 00:51

Sytze Vliegen 01-04-07 @ 00:25

Oi... en nóg een. Heeft niets met je geflikflooi met mijn teef te maken, ik ben openminded, zij haar ding: ik het mijne. Maar goed. Wat jij daar zegt, dude: een complot? spoor jij niet. Tsjek niko koffeman eensch. De capo di tutti capi. Thieme beheert een dependance. Meer niet. Ik meende dat jij politiek goed ingevoerd was. Je vliegt als Icarus, dude. Allegorisch gespreauken dan.

bottehond | 01-04-07 | 00:48

bejaarde op brommer 01-04-07 @ 00:45

Krijg je op die leeftijd, hè? :-P

indogirl | 01-04-07 | 00:47

sommige gristenfundo's zijn doodeenvoudig even gevaarlijk als fundofinnen alleen hebben ze zich bedekt met een mantel van gristenliefde. "Ik leidt je wel op de weg voorbij de abortuskliniek"...

Sytze Vliegen | 01-04-07 | 00:46

koerbagh 01-04-07 @ 00:31

Luther II !!
wel mooi meegenomen is dat ze het makkelijk geloven.de beste 1 april grap gaat al tweeduizend jaar mee.

miko | 01-04-07 | 00:46

Sytze Vliegen 01-04-07 @ 00:41
Iets met een vegetarische worst.

theedrinker | 01-04-07 | 00:46

indo 43
goed dan.
neem jij het over, ik ben moe.

bejaarde op brommer | 01-04-07 | 00:45

Sytze Vliegen 01-04-07 @ 00:39

No it 'doesn't. Die grenzen bepalen we zelf. Is niet eigen aan Vrijheid zelf. Denkfout, Sytze. En een ernstige ook.

* ik wilde scusi tijpen, maar dat doen ik dus niet *

bottehond | 01-04-07 | 00:43

Ik snap überhaupt niet waarom zoveel mensen op die 'Partij voor de Dieren' hebben gestemd. Wat te verwachten was, is inderdaad gebeurd: feitelijk is de PvdD een one-issuepartij en functioneert voor het overige als verlengstuk van GroenLinks, met bovendien een zeer bedenkelijk heerschap als souffleur (Van der Wouw) - wat Koerbagh terecht al opmerkte. Thieme c.s. zijn een stel opportunistische politieke avonturiers, die qua capaciteiten eigenlijk veel te licht zijn voor de functie van Tweede Kamerlid. Maar ja, tegenwoordig kan zelfs een clown als Tofik Dibi het tot de Tweede Kamer brengen...

indogirl | 01-04-07 | 00:43

er gebeurt NIETS dit jaar.

bejaarde op brommer | 01-04-07 | 00:42

theedrinker 01-04-07 @ 00:40

wat zou ze bedoelen met "erin komen"?

Sytze Vliegen | 01-04-07 | 00:41

Nou je het zegt, Rustige... mot iemand die gristenhunden niet waarschuwen, die zijn zo blij met hun minimalistisch revanchistische revival op stemvees' kosten (alsof cdastemmerTs allemaal naar de kerk gaan, duh!) dat ze niet eensch meer kijken wat er werkelijk gebeurt. Heb je die autistiforme partij- ideoloog van ze, die ap klink wel eensch goed in zijn mombakkes gestaard? Die lui sporen niet helemaal. Dus ga gauw spijkeren, veaur ze menen dat hun Heilstaat nakende is!

bottehond | 01-04-07 | 00:41

Als ik het goed begrijp staat die Thieme dus ter dekking.

Bunt | 01-04-07 | 00:41

Schlagers komen er bij Marianne Thieme niet in? (Theedrinker verstopt snel zijn Schlager-cd's).

theedrinker | 01-04-07 | 00:40

@Sytze Vliegen 01-04-07 @ 00:35
Sorry ik bedank, voor je het weet loop je die zemel van een Beelen tegen het lijf

Herman Flipsen | 01-04-07 | 00:39

bottehond 01-04-07 @ 00:35

Vrijheid kent zijn grenzen, helaas.

Sytze Vliegen | 01-04-07 | 00:39

met het gevaar gillend wakker te worden door overkill aan thieme-info en daarmee gepaard gaande nare plaatjes op mijn netvlies, ga ik toch een poging wagen....... een goedenavond altesaam, wish me luck

Cunegho | 01-04-07 | 00:37

*Gaat bij wijze van 1 april grap zometeen wat posters op de kerkdeur spijkeren*
"Heden geen dienst. Zoek het zelf maar uit, stelletje goedgelovige schapen."

koerbagh 01-04-07 @ 00:31

ROTFL... een klassieker if I ever saw one.... Moewhahahahaha!!

bottehond | 01-04-07 | 00:37

Sytze Vliegen 01-04-07 @ 00:22

Mijn teef zegt dat je haar goed inschat. Verders ben je een doortrapte cynicus (koppiereit bij de niet zo goddelijke geslachte dikzak), maar ben je voldoende Vrijheidslievend om serieus genomen te worden. Amen.

bottehond | 01-04-07 | 00:35

@koerbagh 01-04-07 @ 00:31
goeie, en graag ook geen klokgelui

Warner | 01-04-07 | 00:34

@Sytze
Daphne Westerhout van Mensa?

CoJoNes | 01-04-07 | 00:33

of was het westerhof?

Sytze Vliegen | 01-04-07 | 00:33

Maak van Thiemme diervoer ... hoop dat ze dan tevreden is

simpele Drent | 01-04-07 | 00:32

Cunegho 01-04-07 @ 00:24

Grmbl... euh... ow ja... respect he... hehehehehehe.

* gooit dinges een bot toe *

bottehond | 01-04-07 | 00:32

Daphne Westerhout, ook al zo'n raar wijf.

Sytze Vliegen | 01-04-07 | 00:31

*Gaat bij wijze van 1 april grap zometeen wat posters op de kerkdeur spijkeren*
"Heden geen dienst. Zoek het zelf maar uit, stelletje goedgelovige schapen."

koerbagh | 01-04-07 | 00:31

Dakanie die zit in detentie.komt wel over een paar jaartjes vrij.

miko | 01-04-07 | 00:30

@Sytze
Ik zie een god met een briljant gevoel voor humor. Innerlijke blijheid zet af rond de heupen.

CoJoNes | 01-04-07 | 00:30

Muxje 01-04-07 @ 00:13

Volgens mij staan er inje rijtje nog wel een paar die over lijken gaan.

miko | 01-04-07 | 00:27

God schiep eerst de man. Hij wou geen commentaar bij het scheppen van de mensch.

schele henk | 01-04-07 | 00:27

CoJoNes 01-04-07 @ 00:22

vermoed jij een complot? ik bedoel: meer geloven zijn nogal extremistisch.

Sytze Vliegen | 01-04-07 | 00:25

@bottehond 01-04-07 @ 00:17
Tja, dat is natuurlijk een lastig vraagstuk als je het in zijn algemeenheid bekijkt, holistisch zeg maar. Zo kan parasitisme van uit pure stupiditeit best slim uitpakken, om maar een voorbeeld te geven.....
is de draaideurfin die zich tegoed doet aan onze maatschappelijke verworvenheden dom of slim... van intelligentie zal ik hem niet snel betichten, echter...

Cunegho | 01-04-07 | 00:24

14 BH
deze "bejaarde" heeft wel wat anders te doen deze eeuw.
*maar evengoed, spring maar achterop, marianneke, aan die PUMMELS niets verloren*

bejaarde op brommer | 01-04-07 | 00:22

Over bases gesproken. Die Antoinette Hertsenberg, voormalig woordvoerster van de Diernbescherming, is ook een 7e dags jubelaar. Mevrouw is eveneens gezegend met een onbeschofte basisomvang. Toeval? Or is it !?

CoJoNes | 01-04-07 | 00:22

bottehond 01-04-07 @ 00:14

Dat dan weer wel. Ik denk niet dat ik mij zou kunnen inzetten voor een langdurige relatie met La Thieme. Daar ben ik te opportunistisch voor. Clit and Run, so to speak. Ik vrees dat BBBB hetzelfde lot zou ondergaan al vermoed ik dat ze mijn smoesjes niet zou vreten.
Mind you, christenmeisjes waren vroeger mijn hobby. Ik ging er zelfs voor naar duffe feestjes met ouderlijk toezicht. De sport was dan je te onttrekken aan dat toezicht. Ik geef toe, het was gemakzuchtig maar reuze effectief. Hoezo niet slikken voor het huwelijk?

Sytze Vliegen | 01-04-07 | 00:22

Voor haar wil ik wel single worden. Opzouten, vrouw. Welkom, Marianne!

maxiii | 01-04-07 | 00:22

@miko 01-04-07 @ 00:19:
De terrorist Sjoerd van der Wouw is dol op mensen kapodt-procederen, dus wat dat betreft zou het zomaar kunnen.

koerbagh | 01-04-07 | 00:22

@miko 01-04-07 @ 00:19:
Om een bekende pindakaas-slogan te citeren: "Wie is er niet mee groot geworden?"

koerbagh | 01-04-07 | 00:20

@miko
Nog drie vegetarische jaren voor Thieme jr. en ze trekt huilend van geluk bij haar KI-vader in.

CoJoNes | 01-04-07 | 00:20

koerbagh 01-04-07 @ 00:08

Dus daar hield Koertje zich mee bezig voor hij zich op het web kon storten?
CoJoNes 01-04-07 @ 00:08

Ook KI word door mensen gedaan.Zou die knakkerT of knakkerTez al een schadeclaim ingediend hebben?

miko | 01-04-07 | 00:19

Cunegho 01-04-07 @ 00:04

Dat roept nog meer vragen op. Wie is de zogenaamd domme en de zogenaamd slimme dan vanuit jouw perpectief? Spreek Vrij- uit, if you please?

bottehond | 01-04-07 | 00:17

@botte
Goeddoeme... laat ik je nou af en toe best serieus nemen... Tenminste... zolang er geen... puntjes in je comments staan. hehehe

CoJoNes | 01-04-07 | 00:17

LOL @CoJoNes 01-04-07 @ 00:15:
Inderdaad, het bommel-ding. Ik denk dan toch ook in eerste instantie aan de Heer van Stand.

koerbagh | 01-04-07 | 00:17

CoJoNes 01-04-07 @ 00:10

Wie mij serieus neemt spoort niet. Ik neem mezelf niet eens serieus.

bottehond | 01-04-07 | 00:16

chicklit is de moderne bommelding.

CoJoNes | 01-04-07 | 00:15

@Herman Flipsen 01-04-07 @ 00:11:
Nu ja, waar je ook als eerste aan denkt... in elk geval niet aan boekjes van vrouwen voor vrouwen. Ik moet het altijd 2x lezen om zeker te weten dat ik het goed lees en dan bedenken dat ik het de eerste keer toch niet goed heb gelezen.

koerbagh | 01-04-07 | 00:14

@CoJoNes 01-04-07 @ 00:10
of op een doorzichtige poging geen zure bekh te hoeven halen ;-)

Cunegho | 01-04-07 | 00:14

Sytze Vliegen 01-04-07 @ 00:06

Slet. Jij wil je genetisch romig materiaal overal droppen waar de vrouwelijke feromonen je grote neus naar toe trekken. Laatst was je all over mijn teef. Dus: marianne dikbilletje: als je een BETROUWBARE kerel zoekt (contradictio etc) Laat die Sytze maar Vliegen (en kruip op de begagedragerT van de bejaarde op kreidler).

bottehond | 01-04-07 | 00:14

@koerbagh 23:46, verbaast het je? Ik zal het nog maar een keer zeggen: voor moslims, kaalkopjes, of Jehova's getuigen ben ik niet zo bang, maar oh wee als je onze zogenaamde "dierenvrienden" tegen de haren in strijkt. Dat hele circuit lijkt wel over lijken te gaan, soms.

Muxje | 01-04-07 | 00:13

@botte
Ik had dat hele holistische aspect niet achter je gezocht man. Ik zal niet vragen of je toevallig Ad Visser heet, want ik weet beter. Hoewel, is BBBB dan toch Penny de jager?

CoJoNes | 01-04-07 | 00:13

@bottehond 01-04-07 @ 00:09
toch stiekem fan van besneden moslima's?

Herman Flipsen | 01-04-07 | 00:13

@Koerbagh
kijk, de chick mag als bekend verondersteld worden (verplichte literatuur voor den opgroeienden mann), die klit ook wel, maar ik lees er toch altijd een Chi-klit in...

Herman Flipsen | 01-04-07 | 00:11

@CoJoNes 01-04-07 @ 00:08
pleinvrees.. weinig plein vrees ik, eerder een flinke bos tropisch hardhout.....

Cunegho | 01-04-07 | 00:10

@botte
LOL, zoals jouw betoog duidt op een fixatie voor psychologie van de kouwe grond?

CoJoNes | 01-04-07 | 00:10

Chiklit??Dat riepen kindekes in de dominicaanse republijk altijd tegen buitenlanders.En de kindekes verwachte dan .... inderdaad kauwgom.Of zou het spaans zijn voor kleine klitoris?

miko | 01-04-07 | 00:10

CoJoNes 01-04-07 @ 00:08

* kan nog net tijpen voordat hij op de grond stort van het schateren *

bottehond | 01-04-07 | 00:10

@ Rustige

Mwah... ik denk bij chicklit aan een dame in de lichtbaan van een onthullende zaklantaarn enzo. chick lit... so to speak. Dus... klit... wat mot je er mee... ik heb er geen fetisj veaur. Maar ik ben kwa sensualiteit eauk meer een holist... mind and total body and last but certainly not least... de genitaliën..... als sluitstuk zeg maar. Fixatie op de klit duidt op fixatie op macht of eager to please- attitude.

bottehond | 01-04-07 | 00:09

@pek en veren
KI is voor alle partijen het meest dierwaardige alternatief. Je zult pleinvrees hebben en Marianne trekt haar de Waard slip uit...

CoJoNes | 01-04-07 | 00:08

@CoJoNes 01-04-07 @ 00:03:
Hè gelukkig...! Ik dacht al... al die kauwgom was niet eens bij me opgekomen. (Nu waren wij vroeger ook meer van de benbits, Bazooka Joe en Hubbabubba )
Ik ben gelukkig niet de enige die aan dat smaakvolle jaren '70 magazine met blote meisjes en een bepaald klein onderdeeltje hunner lichamen denkt bij het lezen van dat woord (zonder koppelteken dan; bij chick-lit is het al stuk minder)

koerbagh | 01-04-07 | 00:08

Trouwens, de vader van dat kind van heur, is dat die godvergeten terrorist van Van der Wouw? Lekker spul daar in Maarssen

Sytze Vliegen | 01-04-07 | 00:08

firecow 31-03-07 @ 23:31
Ja,van die zeehondeogen.

de honden blaffen... | 01-04-07 | 00:06

@Cunegho
De grote gemene deler in alle frustraties is tergende domheid van andere mensen.

CoJoNes | 01-04-07 | 00:06

Zal ik me dan maar weer opofferen?

fapfapfap

Sytze Vliegen | 01-04-07 | 00:06

koerbagh 31-03-07 @ 23:46

WAAATTTT????ongehoord waar moet dat met dit land heen.Maarruhh wie is Volkert van der G.? Is dat die oud voetballerT van psv??

miko | 01-04-07 | 00:05

"Maak het dier in mij los", kreunt ze tegen je. En als je dan lang aan haar zure mossel hebt zitten lebberen, levert ze geen behoorlijke tegenprestatie. Nee, geef mijn portie maar aan fikkie.

pek en veren | 01-04-07 | 00:05

Ach botte, het is voor de intelligenten net zo moeilijk zich in de dommen te verplaatsen als andersom. Voor de intelligentere levert dat echter verwarring op, voor de domme niets anders dan anders...

Cunegho | 01-04-07 | 00:04

@Herman Flipsen 00.01

Inderdaad, gele pakjes...., best wel lekker trouwens....

brutus68 | 01-04-07 | 00:04

ranqneuzeKleinburger 31-03-07 @ 23:58

Vergeet de Ariërs betekent dat. En dat is logisch. Nederland is van kleur verschoten en we zijn er niet minder van geworden. Nu nog even het kaf van het koren scheiden, qua genetisch materiaal en we hebben een new nation gebouwd op de gheest van de oude natie. How's that voor een 1 april mop?

bottehond | 01-04-07 | 00:04

@koer
Ik zla het maar toegeven, die .. klit springt bij mij ook als eerste in het oog.

CoJoNes | 01-04-07 | 00:03

@Koerbagh
Ik heb het bij het geschreven woord, als je het te snel leest heeft iets weg van een oriëntaalse energiebaan, met opstaand einde.
Maar inderdaad, ook de platte pakjes kauwgum (gele verpakking naar ik meen, lagen altiid in de tunnelbak bij mijn opa) komen wel eens in mijn gedachte bij dat woord.

Herman Flipsen | 01-04-07 | 00:01

@ranqneuzeKleinburger 31-03-07 @ 23:58:
Vergeetachtige... je weet wel: "Wir haben es nicht gewußt"... Dat komt niet uit de lucht vallen hoor.

koerbagh | 01-04-07 | 00:01

Cunegho 31-03-07 @ 23:56

Onnnavolgbare? Toe maar. Die verwarring zit hem in? Is dat off of ontopic? Intellectueel, ethisch, emotioneel? Wat? Het is zaterdagavond, dan jorissejn ze alleen luiden weg die : voor verse kook 06 666666 posten. Dus ga je gang. En onthoudt: GS en haar amorfe reauze zwerm trekken vele vorsende eaugen. Trek ik me never iets van aan, maar mot jij zelf weten.

bottehond | 01-04-07 | 00:01

@00000111000111001111 31-03-07 @ 23:57
is ze gewoon lui of kan ze niet te lang staan doordat ze te weinig vleesch eet? elke pica van die muts is door een kabouter zonder telelens genomen lijkt het

Cunegho | 01-04-07 | 00:00

Kopje Binnenland Televaag

do 29 mrt 2007, 14:08
„Adam en Eva waren vergetariers”

veRgetariers? wat voor Ariers?

ranqneuzeKleinburger | 31-03-07 | 23:58

@koerbagh
in beide gevallen denk ik aan een stukske kauwgum.......
*dop weer op fles draait*

Cunegho | 31-03-07 | 23:57

@koerbagh 23.53

"chicklit" doet mij denken aan kauwgom, mijn ouwe had dat vroeger altijd op zak...

brutus68 | 31-03-07 | 23:56

@botte
u wilt een tipsy van de sluier? welnu, de Mensch achter deze reaguurdertT verkeerd in een continue staat van verwarring, waarmee helderheid gewenscht is... op dit moment schalt echter Fiesta Mexicana van Rex Gildo uit mijn luidsprekers, waarmee de verwarring alleen maar groter wordt.....
vreesch niet, onnavolgbare, ik ben nog niet weg

Cunegho | 31-03-07 | 23:56

Overigens (even terzijde) ik ben even nieuwsgierig: Ben ik de enige die bij het geschreven woord "chicklit" niet onmiddellijk als eerste denkt aan boeken van vrouwen voor vrouwen, maar als je het uitspreekt wel?

@CoJoNes 31-03-07 @ 23:49:
Samen met Volkert, inderdaad.

koerbagh | 31-03-07 | 23:53

Cunegho 31-03-07 @ 23:47

Ontwijk je mijn vraag of ben je te tipsy om mijn vraag serieus op te vatten. In het eerste geval: restecp, no problemo. Ik zoek soms naar de Mensch achter de reaguurderT. Levert verrassende inzichten op, maar goed. restecp, if neened.

bottehond | 31-03-07 | 23:51

Ze houdt meer van dieren dan van mannen.
Logisch dat geen man het met haar kan uithouden.
Als je lid bent van de 7e=dagsadventisten zegt dat al genoeg; geestelijk labiel en fanatiek onrationeel.

Bisschop Gijsen | 31-03-07 | 23:50

ook gij bakoenin...
die lullos hier hebben nog nooit ...
ach laat maar.
*microhelmpeth opgezeth*

bejaarde op brommer | 31-03-07 | 23:49

@koerbagh
Die van der Wouw, die terrorist dus, heeft toch Chris van der Werken vermoord?

CoJoNes | 31-03-07 | 23:49

@koerbagh
lol

Cunegho | 31-03-07 | 23:48

Tsja, Ome Brutus loopt al langer mee in het leven, en laat ik jullie maar meteen uit de droom helpen: Meiske Thieme staat garant voor problemen in de relatiesfeer. Zijn die meiden van de Viva al een ramp, dames zoals Thieme zijn de overtreffende trap daarvan. Een beknopt scenario wat je te wachten staat: je moet het bed delen met een dikbil en een kwijlende hond (als je geluk hebt), je eet voortaan onkruid, mag op oudejaarsavond 1 Max Havelaarbiertje nuttigen, GS is not-done, het meest frivole wat je mag lezen is de Azijnbode, & zo kan ik nog wel ff doorgaan...., u is gewaarschuwd...

brutus68 | 31-03-07 | 23:47

@bottehond 31-03-07 @ 23:43
Zuigen? de wereld verbeteren? geen flauw idee.... maar vermaak me prima....

*was eigenlijk in training voor het wk schoonzwemmen, maar de subsidiekraan werd om onverklaarbare redenen dichtgedraaid... gelukkig herintreed ik vrij makkelij..

Cunegho | 31-03-07 | 23:47

Is er al opgemerkt dat de adviseur van Marianne en vriend van Volkert van der Graaf, Sjoerd van der Wouw een terrorist is? Nee? Bij deze dan.

koerbagh | 31-03-07 | 23:46

@cjn
Moeh, oink, kwaak en prieterflapdropnjallik*... verrassend, ze zaten al in de fractie...

Cunegho | 31-03-07 | 23:43

firecow 31-03-07 @ 23:31
Vooral die laatste foto is eerder van een waanzinnige.thieme is het produkt van een verloren decadente maatschappij die liever een partij voor de zielige hondjes in de kamer ziet dan zich druk te maken om meer relevante dingen.
Thieme ga eens werken!

miko | 31-03-07 | 23:43

Sperma is ook vegetarisch, toch?

Elmer Fudd | 31-03-07 | 23:43

Cunegho 31-03-07 @ 23:38

Haha... amen to that. Even iets anders. Wie ben jij eigenlijk. Je hebt goeie posts, zuigerige posts... een geoefend communicator, zou ik zeggen. Dus: vertel eensch... wat doe jij op GS?

bottehond | 31-03-07 | 23:43

hmm,dus geen doggy style met der; gelukkig hebben
we de foto's nog.

*gaat uitgebreid mail schrijven *

00000111000111001111 | 31-03-07 | 23:40

@De StoorZenDer 31-03-07 @ 23:35:
De mijne zou zeggen: Neuken, en verder geen aandacht aan besteden.
Hij was nogal ouderwets ingesteld, die opa van me.

koerbagh | 31-03-07 | 23:40

@Cunegho
En voor al het wrakvee is nog wel een plekje in haar fractie.

CoJoNes | 31-03-07 | 23:39

bejaarde op brommer 31-03-07 @ 22:16
Nu heb ik zo mijn twijfels of de Hedoniste Thieme zou vallen voor een ouder heerschap op een solex.
Juist omdat ze een omvangrijk achterwerk heeft, zal het meerijden op een solex annex prommert geen genoegen voor haar zijn.

bakoenin | 31-03-07 | 23:38

@bottehond
Hetzelfde als het vee... dat een beetje aandacht best leuk is, al is het maar voor even

Cunegho | 31-03-07 | 23:38

mijn opa zou zeggen: besteed er toch geen aandacht aan.

De StoorZenDer | 31-03-07 | 23:35

Het lijkt wel een veemarkt hier. Wat vindt marianne dikbil eigenlijk van veemarkten, zeker nu ze er zelf verhandeld wordt?

bottehond | 31-03-07 | 23:35

00000111000111001111 31-03-07 @ 23:27

Tegen. Tsjek het nieuws. De slet. Alsof ze niet van honden houdt! Ze heeft QB tenslotte gezog*gen. Dan kan ze wellicht uitgenodigd worden voor de GS Lentegengbeng? Vrijwilligers veaur? Bij 6 open ik de inschrijving en meel ik haar. Gehuwde reag(l)uurderTs zijn welkom, want privacy is ons handelsmerk (ad. 500 euri).

* barbarossa

Je doet het erg goed. Vrijwel naadloos bij de kernredactie aansluiten en dat in een paar weken. restecp. En niet aan mijn IP nummer zitten, vitrioolpen.
BTW: de volgende keer mag je je best wat schuimbekkender uiten, een beetje op zijn veest van pins'! Hij is kennelijk druk bezig of verbergt zijn mentaal gezichtsverlies na het patrick coemans incident (blokwatchguru's zwangere dochter werd gemolesteerd deaur cultuurverrijkerTs. Blokwatch is een anti VB site die hier te lande ook satelieten heeft, zoals AFA). Jammer. De huidige polikor en "linksige" oppositie is van bedroevend niveau, al doen ze zeer hun best. Ergo: doe die pen maar in vitriool dopen, anders ga ik nog om Lucas roepen.

bottehond | 31-03-07 | 23:33

Brrr, Adam en Eva aanhangers vind ik al eng, maar als ze ook nog vegetarisch zijn...

Maar het komt er dus op neer dat god van zich zelf en zijn evenbeeld walgt? Begrijpelijk, leest maar eens de stukken bijbel die niet om de haverklap herhaalt worden...

M299 | 31-03-07 | 23:33

Cunegho 31-03-07 @ 23:26

Strontvliegenvangers denk ik eerder!

miko | 31-03-07 | 23:33

cjn 2325
hahahahaha
hoe dan ook, ontvangen en begrepen.
maak je geen zorgen, we praten verder.
in liefde:
F

bejaarde op brommer | 31-03-07 | 23:31

Lid van een hele enge sekte, heeft al een vijf jarige zeurdoos, is lid van een partij die véél te veel verkeerde vriendjes heeft en heeft een enorme reet..
Nou, Herman past ervoor en gaat zich maar (voor alle zekerheid) inschrijven. www.slagers.nl/site/index.php?option=c...

Herman Flipsen | 31-03-07 | 23:30

@botte

Daar staat een gevaarlijk stroming heb ik vernomen, linksom....

Cunegho | 31-03-07 | 23:29

ja bob luister naar oom Cojo.Ies goed voor je.
*vaderlijke mode aan*
Die meid deugd niet geloof me!Ze brengt problemen met zich mee!
*vaderlijke mode uit*

miko | 31-03-07 | 23:28

En toch is ze denk ik, wel lief,maar dierenpr*n ;is ze daar veaur of tegen?

00000111000111001111 | 31-03-07 | 23:27

Cunegho 31-03-07 @ 23:26

Snorkelen in de Marianentrog?

bottehond | 31-03-07 | 23:27

miko 31-03-07 @ 23:22
Misschien een leuk plekje om de volgende lading vlindervangers heen te sturen dan?

Cunegho | 31-03-07 | 23:26

Maar goed. Even resumeren: enge sekte, iets te grote bips, bikinilijn blijft vooralsnog duister, kwijlende ranzige hond, bijdehand dochtertje en alleen onkruid eten, en als je mazzel hebt een Max Havelaar-biertje...., nee, sorry, dierenpoes, Brutus doet ff verder zoeken...

brutus68 | 31-03-07 | 23:25

Ik ben ook dol op een gezonde salade met uitjes, olijfjes, tomaatjes, afgemaakt met een dressing van vinaigrette en een half kilootje karbonaat.

vast goed | 31-03-07 | 23:25

@bob
begrijp het dan, man. Heel GS wil je behoeden voor een kapitale fout. Je kunt zo veel beter krijgen dan Marianne. Zie het als ouderlijk advies: Niet omdat we een hekel aan je hebben, maar juist omdat je zo belangrijk voor ons bent.

CoJoNes | 31-03-07 | 23:25

@bejaarde op brommer 31-03-07 @ 23:19:
[cliché mode]
De waarheid is hard en liefde maakt blind.
[/cliché mode]
(Clichés zijn clichés omdat ze vaak waar zijn)

koerbagh | 31-03-07 | 23:23

CoJoNes 31-03-07 @ 23:15

ENORM.Een week erop kamperen en dan heb je nog niks gezien!

miko | 31-03-07 | 23:22

Ik zou m'n hond er nog vanaf schoppen!

Problemsolver | 31-03-07 | 23:20

CoJoNes 31-03-07 @ 23:09

En die hond blaft blijf van mijn bips/bitch af.

miko | 31-03-07 | 23:20

kB
zeikerdt!

bejaarde op brommer | 31-03-07 | 23:19

@CoJoNes 31-03-07 @ 23:15:
Er is natuurlijk niks mis met een beetje grote bips, als het maar in verhouding met de rest van het lijf is. Da's bij Frau Thieme duidelijk niet het geval. Dat komt natuurlijk van al dat sla vreten. Daar komt dat grauwe kleurloze bekkie ook van, vermoed ik.

koerbagh | 31-03-07 | 23:18

@CoJoNes 23.15

Mmm, nog een minpuntje dus...., afgezien van een leuk snoetje is het dus eigenlijk tienwerf kudt...

brutus68 | 31-03-07 | 23:17

@brutus
Dierenpoes heeft een enorme bips. Als je daar omheen wilt gaan lopen, zou ik zeggen: Neem brood mee.

CoJoNes | 31-03-07 | 23:15

miko roelt!
we gaan dit uitdiepen met 38 graad celcius, ergens in juli.
nico en black panther komen ook.
cjn kutfoto.

bejaarde op brommer | 31-03-07 | 23:15

@cojones
Bips....... wat een geweldig woord eigenlijk...

Cunegho | 31-03-07 | 23:14

@CoJoNes 23.09

Welke bips?? Van Dierenpoes of die ranzige hond?? Die hond is ook een minpuntje, Marianne is van het soort dat er op staat dat Fikkie ook in/op bed mag slapen....

brutus68 | 31-03-07 | 23:13

Hoeveel honden heeft dat wief??

Cunegho | 31-03-07 | 23:11

die hofstadtgruppe 31-03-07 @ 23:08 In elk geval waxed ze niet, was is van de bijtjes

campion | 31-03-07 | 23:11

Zou ze de bikinilijn bijwerken of is dat ook niet biologisch?

die hofstadtgruppe | 31-03-07 | 23:08

cjn
jij ook oppassweertje

bejaarde op brommer | 31-03-07 | 23:06

Hup marianneke stroop in 't kanneke...
Dierenhoerrrrr

CoJoNes | 31-03-07 | 23:05

moenen
heh pasop
he
pas op
pas op heh
pas op

bejaarde op brommer | 31-03-07 | 23:05

@Karel Kwakbol
"Het zal Lucas zeker goed doen te weten dat hij op een christen heeft gestemd."
.
überlol, die gast kan niet meer slapen i reckon.

controle | 31-03-07 | 23:04

Ja ja wel een beetje bij enge sektes zitten en de gelovige uithangen maar ondertussen ook als ongetrouwde moeder best met een vent willen hokken.... Hypocriet wijf.

Moenen | 31-03-07 | 23:03

Tsja, die enge sekte, daar knap ik een beetje op af.., voor de rest wel een lief meiske..., een beetje Alice in Wonderland....

brutus68 | 31-03-07 | 23:03

Bob, gelukkig moet ik nog een heel eind en ben jij er al bijna...

Cunegho | 31-03-07 | 22:58

*net te laat*
-ve liefd naar Marianne kijkend*

00000111000111001111 | 31-03-07 | 22:55

miko 2246
goed commentaar.
leg 'concerten' nog eens uit, samen met libertas semtex en vander F.
er is een publiek, als iedereen weg is.
hoogzomer of zo.
(btw cunegho zit zonder neuro-peptiden, dus dat wordt kruipen, sukkel)

bejaarde op brommer | 31-03-07 | 22:54

hmm dr dochtertje doet tenminste verstandige uitspraken.. (zie televaag artikel)

Hardcore Puddingfan | 31-03-07 | 22:52

bejaarde op brommer staat bijna zonder benzine.... dat wordt dus lopen, ouwe

Cunegho | 31-03-07 | 22:52

miko 31-03-07 @ 22:46

Nauwe Maria klinkt beter.

bottehond | 31-03-07 | 22:47

bejaarde op brommer 31-03-07 @ 22:38

Nee alleen doof !!teveel concertjes in mijn vroege jaren.maar praten gaat me prima af, al kwijl ik er wel een beetje bij.

Kees van der Kruijk 31-03-07 @ 22:31

Thieme is de nieuwe Maria en dus onbevlekt ontvangen.

miko | 31-03-07 | 22:46

QB (ja die.....) 31-03-07 @ 22:24

* Schaterlacht de tafel ondersteboven *

bottehond | 31-03-07 | 22:46

thieme is leuk
miko is stom
cunegho is dubbelplus stom!

bejaarde op brommer | 31-03-07 | 22:46

Zak erover en het zal wel goed gaan denks. =/

Lemau | 31-03-07 | 22:45

Nou,toevallig heb ik Adam gisteren nog gesproken,en die zei dat hij en Eva graag een lammetje mochten roosteren.

de honden blaffen... | 31-03-07 | 22:45

Vrijgezel. Goh. Had ik nou nooit gedacht.
Moehahahahahaha!!!

uberdude | 31-03-07 | 22:42

En Peter Griffin helemaal!

campion | 31-03-07 | 22:41

miko is gewoon leuk
thieme is stom!

Cunegho | 31-03-07 | 22:40

Verrek, ik dacht juist dat Adam en Eva uit het paradijs waren getrapt vanwege het eten van een appel, oh wacht, dat was natuurlijk een ander woord voor gehaktstaaf...

Peter Griffin | 31-03-07 | 22:40

thieme is gewoon leuk.
miko is stom!

bejaarde op brommer | 31-03-07 | 22:38

Dochtertje wil gewoon naar huis en voor de tv zitten met een paar knakworstjes en verder geen gezeik van der moeder aan horen.(slim kind)Verder is er aan een bos ook geen kloot aan als je de konijntjes niet mag stropen voor een lekker boutje.
35 en geen kerel ik had niks anders verwacht.Maak je niet druk marrianne Je grote vegetarier vriend trouwde ook pas toen hij 56 was

miko | 31-03-07 | 22:37

arme paashaas .....

stonedt | 31-03-07 | 22:37

Ze heeft een dochter... dus mevrouw is vegetarier maar een lekkere worst slaat ze toch niet af!

Kees van der Kruijk | 31-03-07 | 22:31

Is een komkommer vegetarisch genoeg??

dorre | 31-03-07 | 22:29

Zevende Dags Adventisten???!!!!??!!
had al niets op met dat mens en haar partij maar dit is echt te.... die lui zijn nog extremer qua geloofsovertuiging dan uw gemiddelde moslim! bah

waterfles | 31-03-07 | 22:26

Ik ga Thieme toch niet mailen,
mafkezen..

vander F | 31-03-07 | 22:25

dat is gewoon een leuke 1 april grap: morgen maakt Marrianne bekent dat ze al 5 jaar gelukkig met een slager getrouwd is die haar ook nog eens dagelijks met de riem er van langsgeeft.

M.A.H. | 31-03-07 | 22:25

hihihihi marianne heeft bij mij in de klas gezeten (in ede), ze heeft zelfs die DR. QB's worst proberen te deepthroath-en, als pijpertje geef ik het een cijfer 6 min en daarmee zul je het moeten doen Marianne.

QB (ja die.....) | 31-03-07 | 22:24

Een gebrek aan opportunisme zal me niet snel worden verweten en een teveel aan nadenken over de keuze van m'n bedpartners ook niet... maar mevrouw Thieme... ik hou m'n twijfels...

korsakoff | 31-03-07 | 22:23

Wie blaft haar even diervriendelijk vol?

terrormannetje | 31-03-07 | 22:22

@ Cunegho 31-03-07 @ 22:17
lol

Gravin v Kippenbouth | 31-03-07 | 22:22

Eva werd gebeaure uit een spare-rib van Adam, tog?

Tobi | 31-03-07 | 22:21

Het zal Lucas zeker goed doen te weten dat hij op een christen heeft gestemd.

Karel kwakbol | 31-03-07 | 22:21

Milf!!!

RDJ134 | 31-03-07 | 22:19

Waar haal je al die info vandaan, roodbaard? Ben jij toevallig die dochter van 5?

CoJoNes | 31-03-07 | 22:18

en vreet die keffende beftekkel waar ze mee op de foto staat ook alleen maar venkel en spruitjes? of mag die wel aan de biefstuk?

Cunegho | 31-03-07 | 22:17

Botte hond. Dat van die reet dat wist ik niet. (Belangrijk detail).Misschien dat ze prettig gezelschap is als ze niet praat, niet met haar geloof bezig is en niet denkt. Maar dan blijft er natuurlijk niet veel over. Een paspop met een pruik.

nadenkeniseenkunst | 31-03-07 | 22:16

bottehond: dood!
lig dood!
blijf dood!
dood!
blijf!
lekker wijf, die thieme
*kwijl*

bejaarde op brommer | 31-03-07 | 22:16

Op z'n hondjes?

powermetal | 31-03-07 | 22:15

*Zoekt muntgeld bij elkaar en rent naar de FEBO*

RTLNieuws | 31-03-07 | 22:14

@ bottehond 31-03-07 @ 22:03. Polygamist? Goh wat toevallig, ik ook, althans, polyandrist(e)

campion | 31-03-07 | 22:14

Overigens, Barbarossa: wie heeft jou wijsgemaakt dat er vlees in frikadellen en gehaktstaven zit?

koerbagh | 31-03-07 | 22:14

haha, dit GS artikel is langer dan het artikel in de televaag...... complimenten Roodbaard....
gelukkig voor ons allemaal valt de appel wel eens ver van de boom, go dochter go

Cunegho | 31-03-07 | 22:13

Dus de de eerste de beste vegetariërs hebben het gelijk voor ons allemaal verkloot. Ik rust m'n zaak.

John McClane | 31-03-07 | 22:10

@bottehond 31-03-07 @ 22:03:
Ze is lid van minstens 3 enge sektes. De 7e dags-adventisten, de PvdD en LLINK.

koerbagh | 31-03-07 | 22:09

Volgens mij walgt God van Marianne Thieme . Als ze bij de EO is, is ze helemaal in de Heer, als ze bij Elsevier is, gedraagd ze zich als doorsnee yup. En zij zal wel even vertellen hoe het allemaal moet ... Bah wat een hedonist.

Joe Speedboot | 31-03-07 | 22:08

..... kikker in je bil......

luisindepels | 31-03-07 | 22:05

Ik ben polygamist, maar ze heeft een te dikke reet, die men nooit toont. Lekker bekkie, maar lid van een enge sekte. She doesn't come close. Next!

bottehond | 31-03-07 | 22:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken