Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Traditie. Maxima met een staaf tussen de benen

2016max.jpg 2015max.jpg 2014max.jpg 2013max.jpg doeidoeioranje.jpgJoe Juk der Oranjes! Bedhaankt foor die fotomoment weer. Veel plezier daar in Lech, van ons geld. Doe voorzichtig. Auf winterpeen!

Reaguursels

Inloggen

@#enpassant
Fotomateriaal? Serieus, dat is toch geen bewijs ik ken ook mensen die op elkaar lijken en totaal geen familie zijn. Waarom weigert de familie mee te doen aan een dna test, zijn we er zo uit.

Stijlloze nick | 23-02-16 | 14:56

@Glasgow Argus | 22-02-16 | 12:45
"Juliana zou zijn verwekt in een periode dat haar zogenaamde vader Hendrik eveneens aan syfilis leed."
Aan de hand van het fotomateriaal denk ik dat dit verhaal niet klopt en dat Hendrik wel de vader is:
images.memorix.nl/naa/thumb/1280x1280/...
"Er is meer dan voldoende anecdotish materiaal voorhanden dat de biologische vader Sebastiaan de Ranitz was."
Bekijk deze foto's en oordeel zelf, linksboven de dochter van Ranitz en linksonder de 'niet-bestaande' oudere zus van Beatrix:
postimg.org/image/li2o1hy5t/

#enpassant | 23-02-16 | 00:50

Zeaun harde staaf tussen haar benen doet meer goed dan dat prins pils in een jaar hard kan maken lijkt me...

fleischer | 23-02-16 | 00:08

Royal teen op 2013 :)

Banana008 | 22-02-16 | 23:28

GS, kunnen jullie foto van 2014 weghalen?
Ze lijkt daar net klaar te komen (waarschijnlijk hoger op de berg gefotografeerd, een jaar later deed de fotograaf dat netter). Ik vind dat schending van de rePsect en privacy van de koningin.
Op plaatje 2016 zie je dat ze weet wat er gaan komen. Full of anticipation heet dat.

xspalm | 22-02-16 | 23:22

De oplossing.. een referendum. "Wilt u dat Nederland een Koningshuis heeft of niet?"

Iets voor GS om iets baanbrekends na het Oekraïne referendum te organiseren?

Paintertje | 22-02-16 | 20:34

@tweetybird | 22-02-16 | 13:08 "Ook al zijn ze niet gekozen en worden ze het omdat ze bij de familie behoren die koninklijk is."
.
Met alle respect, het is geen aloude koninklijke familie. De eerste "koning" in die lijn kwam in Scheveningen als burger aan land (zijn stadhoudersvader was op de vlucht geslagen voor de Fransen) en heeft vervolgens zichzelf gekroond. Tot verbijstering van de mannen die hem hadden binnengehaald om voorlopig het vacuüm te vullen na het vertrek van Napoleon. De mensen in het land is niks gevraagd.

ben kokhals | 22-02-16 | 19:20

@waarmotdatheen | 22-02-16 | 17:50 "koningin Máxima 343.000 591.000 934.000"
.
Nog zoiets... Iemand die geen nazaat is van de koning(in) kan helemaal geen koning(in) zijn zolang die nog geen weduwe/weduwnaar is van de koning(in). Dacht ik. Ook niet als het een fräulein uit het nogal Duitsch angehauchte Bariloche in Argentinie betreft. Overigens lijkt mij dat de Lippes en Amsbergjes geen uitkering behoeven. Het is een onverdiende eer, "en dat is wel weer mooi genoeg," zou een typisch Nederlandse toevoeging kunnen zijn.

ben kokhals | 22-02-16 | 19:00

Hoe creëer je een kameelteen? Zo dus. En wel een koninklijke.

Eduard van Druten | 22-02-16 | 18:47

Je moet wel durven, om waar de kinderen bij zijn een beetje te gaan staan sleetjerijden. Maar waar is dat paaldanseresje en haar mannetje eigenlijk nog koning(in) van, want Nederland is mede dankzij hun mammie en opa-zaliger verpatst aan de EU. Als je geen koninkrijk hebt is het wel een beetje pedant om jezelf koning te noemen.

ben kokhals | 22-02-16 | 18:34

Grove grote vrouw met enorme neusgaten echt helemaal niets moois aan.

ukuppes | 22-02-16 | 18:23

Het Koninklijk Huis moet blijven. Het zijn harde werkers en tenminste enige vorm van stabiliteit in onze samenleving. Bovendien is Max een stijlicoon waar menig Nederlandse vrouw een voorbeeld aan zou moeten nemen; zowel in haar kleding/styling als in haar omgangsvormen.

Slaapliedje | 22-02-16 | 18:11

In de hoop dat Hare doorluchtige Hoogheid geen last heeft van aambeien in haar weldoorvoede Argentijnsesteak billetjes. In geval kan zo'n haak erg pijnlijk zijn, echter haar voorkeur om het op z'n Grieks te doen gelet op haar vakantiehuis aan de Grieksekust, is ze wel het een en ander gewend en kan ze wel een stootje omhoog verdragen zonder scheuren in haar skypak te krijgen door de haak, welke is voorzien van een stompe rubberen dop. Alleen bij het aanhaken zal ze enige vreugdevolle kreetjes slaken.

Goedverdoemme | 22-02-16 | 18:00

Uitkeringen in 2016

In de begrotingsstaat van de Koning (I) voor het jaar 2016 zijn de volgende uitkeringen begroot:

Uitkeringen in € A-component B-component Totale uitkering
koning Willem-A 866.000 4.540.000 5.406.000
koningin Máxima 343.000 591.000 934.000
prinses Beatrix 489.000 975.000 1.464.000
Zie www.parlement.com/id/vh8lnhrrs0qs/uitk...
En dan beweren dat het koningshuis geld oplevert ipv dat het geld kost? En dan hebben we het nog niet over de rest van de familie

waarmotdatheen | 22-02-16 | 17:50

Wel een oranje staaf...

BSE rundfunk | 22-02-16 | 16:56

Wel een beetje dom artikel, met dat fotosoepgedoe.

Steinway | 22-02-16 | 16:50

-weggejorist-

Claude_Vieaul | 22-02-16 | 16:42

@gratias
Als het een lelijke heks was dan was je tegen het koningshuis?

Stijlloze nick | 22-02-16 | 16:38

-weggejorist-

gratias | 22-02-16 | 16:34

-weggejorist-

gratias | 22-02-16 | 16:34

Maxima, een leuke en charmante vrouw. Daar kunnen we ook in het buitenland mee voor de dag komen!!

gratias | 22-02-16 | 16:34

Die mooie foto's van een "gelukkige" familie, het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat! Voor het met vlaggetjes zwaaiend gepeupel is dit toch de krenten in de pap!!!!

hertog1 | 22-02-16 | 16:27

Glasgow Argus | 22-02-16 | 15:32
en volgens mij weten we niet eens de helft van de fratsen van oranje. Maar ja een volk dat tolerant en apathisch is.

rechtsdwalendeautist | 22-02-16 | 16:05

... en met hele kleine rukjes gaat het naar boven toe.

Doe mij maar twee ! | 22-02-16 | 15:58

ze geniet er van dat zie je

Petroselinum crispum | 22-02-16 | 15:44

Het Nederlandse koningshuis is niet gekozen door het volk, maar ze hebben zichzelf op die positie gezet en bepaald dat je alleen op die positie kan komen als erfgenaam of als je trouwt met 1 van hun.
Ik had dit soort dingen nooit geleerd op school, maar gelukkig bestaat er internet en kan iedereen zichzelf inlezen in de vieze spelletjes die ze vroeger hebben gespeeld om aan de macht te komen.

Doritoz | 22-02-16 | 15:42

Overigens stammen ze officieel helemaal niet af van Willem v Oranje: diens lijn stierf uit met stadhouder Willem 3 . Deze tak stamt officieel af van Jan de Oude v Nassau Dillenburg. Overigens heeft de hofhouding niet alleen koning Willem 3 geassisteerd. Stadhouder Willem 4 was waarschijnlijk van de herenliefde en had volgens hardnekkige geruchten ook hulp nodig bij het verwekken van stadhouder Willem 5.Toen de Romanovs opgegraven werden en de vorstenhuizen van Europa om DNA verzocht werd voor onderzoek deed de familie v Oranje niet mee.... nee,logisch.

drs kwenie | 22-02-16 | 15:37

rechtsdwalendeautist | 22-02-16 | 14:32
En dan nog het aanbod van juliana' s echtgenoot Bernhard zu lippe aan de rijksfuhrer om als stadhouder te regeren over nederland.
Die brief ligt nog steeds onder die steen van mark Rutte, naast het ontwikkelde rolletje foto' s uit Srebrenica. En het dossier Turkije van Joris demmink.

Glasgow Argus | 22-02-16 | 15:32

Tja, de anal hook.... Hans Teeuwen kom er maar in

drs kwenie | 22-02-16 | 15:24

Zo, hebben we het jaarlijkse koningshuis bashen ook weer gehad. Next....

Pieleke | 22-02-16 | 15:23

Stijlloze nick | 22-02-16 | 13:50
Die bron is er helemaal niet en zal er ook nooit komen. Daarnaast zijn er heel veul bronnen die kunnen aantonen dat het huis heel veel geld kost. Maar overigens is het kostenaspect voor mij niet het belangrijkste. Voor mij telt het ondemocratische en ondoorzichtige nog veel zwaarder.

Nerdino | 22-02-16 | 15:20

Die sleepliften zie je vrijwel nergens meer. Maar in Lech houden ze die in ere voor onze Koningin. Wie weet wat zo'n oranje staaf tzt nog oplevert op een veiling, wetende dat deze door de gleuf van Maxima heeft geschoven...

Eduard van Druten | 22-02-16 | 15:07

Is weer eens wat anders, dan steeds die duitse helm tussen haar benen. Kon het niet laten, sorry hoor. 3 weesgegroetjes en de rest.. lol.

mynameistrouble2 | 22-02-16 | 14:55

Glasgow Argus | 22-02-16 | 12:45
Wilhelmina trouwde met de SS-er Bernhard von lippe bisterfeld. Verarmde Duitse plattelandsadel.

dat had ik even gemist, maar ik dacht dat die SS-er met
Juliana getrouwd was.
Hij wilde wel graag keizer van Indonesië worden deze bewezen dief die nooit het gevang zag.
zie de meer dan voortreffelijke informatie op
gerard1945.wordpress.com/2015/12/25/g...

rechtsdwalendeautist | 22-02-16 | 14:32

Kijk ze eens pret hebben in de sneeuw. Geen verplichtignen en geen tegenprestatie maar wel op kosten van de gemeenschap. NB velen op de foto zijn geen lid van het koninklijk huis. Waren verblijven die wel op onze kosten?

DreHa | 22-02-16 | 14:21

@A.de Knaller
Een normaal mens zou nooit meer naar Lech gaan.... maar deze familie laat zich geen gratis vakantie door de neus boren, dooie zoon of niet.

Stijlloze nick | 22-02-16 | 14:12

Ben benieuwd of er dit jaar weer 1 in een coma retour komt.

A.de Knaller | 22-02-16 | 14:02

@tweetybird
U weet er een mooi verhaal van te maken. U zegt dat het koningshuis geld oplevert als ik dan om een bron of argumentatie vraag dan komt u met 'kom maar met bewijs dat er niks positiefs aan is'.... Nou ok:
Naast dat het koningshuis ondemocratisch en uit de tijd is, hebben ze foute vriendjes in het Midden Oosten. Koningshuizen van andere landen die we eigenlijk zouden moeten boycotten maar dankzij deze familie als bevriende naties worden voorgesteld. De Bilderberggroep, ook van die fijne mensen waar de Van Amsbergjes zo dik mee zijn. De post van Glasgow Argus staat ook vol met argumenten waarom deze kliek afgezet zou moeten worden. Het is een egoistische familie graaiers die alleen met eigen gewin bezig zijn, 'het land' als zodanig boeit ze geen moer.
Nou als u nog een bron zou kunnen vermelden van die inkomsten die ze genereren...

Stijlloze nick | 22-02-16 | 13:50

En een goede presentatie van nederland bijvoorbeeld.
tweetybird | 22-02-16 | 13:35
.
Wel een beetje vreemd dan dat die "presentatrice" van ons land zegt dat "de Nederlander niet bestaat".

Carmelita | 22-02-16 | 13:41

Gewoon geklets dat ze het "zo zwaar" hebben. En ALS dat al zo zou zijn (dat is totaal niet het geval) hebben ze daar ZELF voor gekozen.
Net zoals ze keer op keer voor buitenlanders(!) als partner kiezen. Dat deed Juliana, dat deed Beatrix en dat deed W.A. De Nederlandse vrouwen zijn voor de top van het "koningshuis" nooit goed genoeg. Nee, vooral een Argentijnse golddigger kiezen - met een foute vader!-.
.
Daarbij is het koningshuis vurig voorstander van de EU! Daardoor kan de "eed" van de koning bij het grof vuil, hij heeft immers zijn koninkrijk uit handen gegeven - en overgegeven - aan de EUSSR.

Lupuslupus | 22-02-16 | 13:37

2014 was verkeerd aangehaakt zo te zien.
Dhr. W. Anhoop | 22-02-16 | 11:39
---
Nee, hij zat ff in het verkeerde gat...

Doe mij maar twee ! | 22-02-16 | 13:35

Stijlloze nick | 22-02-16 | 13:21

We kunnen het ook omdraaien. U bent namelijk tegenstander van een koningshuis. Dus mischien kunt u dan beter laten zien dat er niks positiefs is aan het koningshuis en het enkel geld kost. Eant ik heb er zelf geen probleem mee al zou het geld kosten. Het behoort wat mij betreft bij het meubilair van nederland. Dat onderhouden dient te worden. En ik heb daar geen probleem mee. U wel. Dus is het aan u om argumenten aan te dragen waarvoor er geen koningshuis meer zou moeten zijn. Want ook de tegenstabders doen wat ze mij verwijten. Namelijk enkel zeggen dat een koningshuis niet meer van deze tijd is en enkel geld kost. Niet mijn mening dus. Dus ik zeg komt u maar met argumenten zodat ik mijn mening mischien bijstel. Want enkel het geld en niet van deze tijd is voor mij gern reden om het koningshuis af te schaffen omdat ik het koningshuis wel als positief beschouw. En een goede presentatie van nederland bijvoorbeeld. En u mij er nog steeds niet van overtuigd heeft dat een republiek minder zou kosten en beter zou zijn voor Nederland!!

tweetybird | 22-02-16 | 13:35

Ik zie het Kongshuis een beetje als folklore.
Maxima doet het wel goed.
Je moet er een bepaalde achtergrond voor hebben, gewend zijn aan veel personeel bij voorbeeld.
Ik hoorde haar toespraakjes in Pakistan over toegang tot het bankwezen, wat zij wil bevorderen.
Vond ik wel heel nikszeggend.

Carmelita | 22-02-16 | 13:34

De burger als verslaggever (mobiele telefoon / GoPro etc.) heeft de mediacode al volledig overbodig gemaakt. Wij hebben gedrukte exemplaren van roddelbladen niet eens nodig om van beeldmateriaal voorzien te worden. Eerder andersom.

yourdj2 | 22-02-16 | 13:26

@tweetybird
Dat is ook weer zo'n eeuwig kul 'argument', ik zou niet met ze willen ruilen. Ten eerste doet dat helemaal niet ter zake. Ten tweede, misschien wil ik wel met ze ruilen. Lekker vaak op vakantie of andere interessante trips en het kost me geen cent.
Maar als u er zo over denkt, dan moeten we het misschien maar afschaffen, wij blij zij blij.

Stijlloze nick | 22-02-16 | 13:24

@tweetybird
Heb je daar ook een bron van dat het koningshuis iets oplevert? Volgens mij levert het namelijk helemaal niets op en bij die Pro Oranje mensen zie ik nooit een argumentatie van hoe dat 'opleveren' zich in de praktijk uit.

Stijlloze nick | 22-02-16 | 13:21

En mensen kijken naar zo'n vakantie van ze en andere zaken. Maar zeg eens eerlijk. Zou u met ze willen ruilen. Ik niet. Altijd moeten opdraven. Altijd moeten opletten met wat je doet. Al die protocollen. Hoernalisten om je heen. Nee ik zelf zou het een hondebaan vinden. Wat niet opweegt tegen de priveleges als koning of koningin. Ik zou never met ze willen ruilen. Want het lijkt leuk maar als koning of koningin lever je toch ook een hoop vrijheid in. Omdat bij geboorte er al bepaalde verwachtingen van je zijn. Ook zij hebben wat dat betreft weinig keus. Maar doen het toch mooi maar. En dat wordt vaak door tegenstanders niet belicht. Ik vind als ik het zo zie een zware baan. Waar je altijd bepaalde verplichtingen hebt!!

tweetybird | 22-02-16 | 13:18

ik kijk uit naar volgend jaar. Ik vind beige / bruin namelijk mooier staan.

watnouwatnouwatnou | 22-02-16 | 13:11

Mark_D_NL | 22-02-16 | 12:53

Yep u mag de mening hebben liever een republiek te hebben. Mijn mening is dat ik liever maxima en alexander heb. Dat heet nu democratie. En zie mijn koning is niet eens gekozen. Maar dat hoeft van mij ook niet. En ook dat is mijn democratisch recht. Ik hoef het namelijk niet met u eens te zijn. Want ik ben tevreden met alex en max als mijn koning en koningin. Ook al zijn ze niet gekozen en worden ze het omdat ze bij de familie behoren die koninklijk is. En dus opvolgen. Ja en als ik uit die kudt geboren was had je koning tweetybird. Hmm in mijn geval had het koningshuis waarschijnlijk alleen geld gekost en niks opgeleverd. Nu ben je dus beter af!!!

tweetybird | 22-02-16 | 13:08

Beter een staaf tussen de benen dan een staafmixer. Deze familie fokt tenminste haar eigen oude dagvoorziening bij elkaar.
Wij importeren ze.

dogbitedog | 22-02-16 | 13:08

Een keer per jaar is toch wel erg weinig.

R van Perzie | 22-02-16 | 13:05

Lech, het koninklijke ontmaagdings- en uirwoonoord.
Kost wat maar dan heb je tenminste wel een kwaliteitsgigolo

hakbarry | 22-02-16 | 13:05

@rowe | 22-02-16 | 11:54
Dat er wel wat inteelt in die familie is kan je zo ook wel zien.

Mark_D_NL | 22-02-16 | 13:04

Ik gok dat Rutte ook wel eens een staaf tussen de benen heeft

crankshaft | 22-02-16 | 13:02

Wat hebben ze het toch moeilijk .

edelweiss | 22-02-16 | 13:01

Stijlloze nick | 22-02-16 | 12:44

Of het zovëel oplevert weet ik ook niet. Toch het koningshuis levert weldegelijk ook geld op. Het is niet helemaal zwart wit. We zijn er geld aan kwijt,maar een gedeelte komt ook weer terug. Dat wordt vaak vergeten. Ik weet heel veel zaken waar het ons geld kost maar er niks van terug komt. En daarbij zijn de kosten voor ons koningshuis een peulenschil. Kijk alleen maar naar de fyra en jsf. De deal nu weer met turkije. Griekenland. De NS. En dan gaan ze hier lopen muggeziften over een koningshuis. Die daar bij vergeleken maar een paar rot centen kosten. Hmmm wel meer als ik ooit in mijn hele leven zal hebben ,maar toch. Nee ik ben niet overtuigd dat een republiek beter zou zijn. En ik weet best dat ook in het koningshuis foute zaken zijn. Maar dat heb je tegenwoordig met alles. Toch blijf ik als nederlander er trots op een koningshuis te hebben. Beter als een dictator of een president in een clownspak!!

tweetybird | 22-02-16 | 13:00

Er staat een fout in bovenstaand bericht. Als de trend zich voortzet, zal Maxima volgend jaar namelijk haar grijze jas dragen tijdens het skiën.

Handige Harrie | 22-02-16 | 12:59

De best betaalde uitkeringstrekkers op een blepsvakantie.... (.. zucht)

Het is nog een oranje sinterklaasstaaf ook nog. Waar is zwarte piet?

MRF2739 | 22-02-16 | 12:57

[email protected], over overbodige geldslurpende sprookjes gesproken.
Dutchbeaurouge | 22-02-16 | 12:25

De kosten voor het koningshuis zijn niet eens een druppel op de gloeiende plaat met onze totale begroting in ogenschouw genomen. Die druppel is al verdampt voor het de plaat raakt. Daarentegen zijn ze prima voor onze internationale handelsnaam. Ik denk dat ze meer geld opleveren, dan ze kosten. Reputatie is best belangrijk.

ikzalhandhaven | 22-02-16 | 12:57

Een ORANJE staaf wel te verstaan.

Jan Gordelroos | 22-02-16 | 12:56

@tweetybird | 22-02-16 | 12:49
Wanneer jouw cultuur inhoud dat je 100+ Miljoen Euro per jar overmaakt aan "een" Familie dan mag je die cultuur lekker zelf houden. En dan is het een zeer arme cultuur die jij omhelst. Gebaseerd op geld en macht.
--
Ik citeer @Glasgow Argus: "vrijheid is onze Cultuur". Het wordt tijd dat jij dat gaat zien. Een koningshuis is geen vrijheid . Dat is diefstal en nepotisme.

Mark_D_NL | 22-02-16 | 12:53

Op de trekhaak.

NB-Stb | 22-02-16 | 12:51

Glasgow Argus | 22-02-16 | 12:45
Goed gezegd.

KarelMarks | 22-02-16 | 12:51

Op de trekhaak.

NB-Stb | 22-02-16 | 12:51

@Glasgow Argus | 22-02-16 | 12:45
+1000. Dank je voor het nemen van de tijd om dit maar weer eens naar voren te brengen.
--
"De vrijheid, dat is onze cultuur."

Mark_D_NL | 22-02-16 | 12:50

Mark_D_NL | 22-02-16 | 12:33

Tsja als ik uit een kudt in afrika was gekomen had ik ook minder te vreten. Wat geeft jouw dat recht dan op meer eten omdat je uit een kudt in nederland bent gekomen. Zie dus de onzin. En voor jouw is cultuur en traditie geen argument maar dat geldt voor mij niet. Ik verdedig wel mijn cultuur en traditie en daar hoort mijn koningshuis ook bij. Net als zwarte piet en andere zaken. U wil mischien kiezen voor een koning en ik niet. Ik ben tevreden met het koningshuis zoals het nu is. Alexander en maxima zijn mijn koning en koningin. Ook al zijn ze niet gekozen. Toch behoren ze in mijn ogen wel tot een democratie. Ik zie niet in wat er beter zou worden met een republiek!! Het enigste wat het mij oplevert ,een clown in een pakkie. Geen prinsjesdag meer. Geen koningsdag meer. Dus weer minder van mijn cultuur en traditie. Nou doe daar straks ook geen sinterklaas meer en we kunnen gezellig als nederlander suikerfeest vieren,rammadan en slachtfeest. Nee ik sla effe over. Doe mij maar koningsdag!!! Jammer dan als het wat kost. Griekenland koste mij en de bevolking ook.En dat voor niks. Nu heb ik er nog wat voor terug!!

tweetybird | 22-02-16 | 12:49

Lupuslupus | 22-02-16 | 12:22
En laten we vooral ook niet vergeten dat de huidige lichting uitkeringstrekkers van oranje behalve de naam helemaal geen enkele vebinding met de door u genoemde prins Willem van oranje hebben.
De huidige monarchie is na het verdrijven van napoleon op een hier niet bestaande troon gedumpt. Het koninkrijk Holland was een uitvinding van de Fransen om ook de broer van de keizer een baantje te geven. De kroning van Willem 1 was het gevolg van een door de Engelsen gesteunde staatsgreep. De Engelsen wilden zo een bufferstaat in het noord westen van Europa tegen het Frankrijk na napoleon.
Willem 1 was blut toen hij koning werd. Na zijn dood was zijn geaccumuleerd vermogen 30 miljoen gulden, terwijl de staat achterbleef met een even grote schuld. De
Willem 1 was tot op zekere hoogte - afgezien van zijn zelfverrijking - nog we een positieve factor. Zijn opvolgers veel minder.
Willem 3 was blind van de syfilis toen hij zogenaamd zijn dochter Wilhelmina concipieerde. Er is meer dan voldoende anecdotish materiaal voorhanden dat de biologische vader Sebastiaan de ranitz was.
Juliana zou zijn verwekt in een periode dat haar zogenaamde vader Hendrik eveneens aan syfilis leed. Op dat moment een niet te behandelen ziekte. Juliana werd in besloten kring ook wel Juliana van soest genoemd. Naar de woonplaats van haar natuurlijke moeder.
Wilhelmina trouwde met de SS-er Bernhard von lippe bisterfeld. Verarmde Duitse plattelandsadel.
In 1940 namen ze het goud van de nederlandsche bank mee en vluchtten naar Engeland. In tegenspraak met de grondwet van die tijd verplaatste Wilhelmina de regering buiten het koninkrijk. Op dat moment trad zij de jure af. Sindsdien was haar claim op de troon om deze reden ten onrechte.
Deze verzameling laaienlichters is geen familie van de man die in 1813 op de troon werd geparachuteerd. Dit land is een wingewest voor de uiterst gewiekste firma van oranje. Hun jaarlijkse onkostenvergoeding van meer dan honderd miljoen euro heeft alleen al een contante waarde van tien miljard euro. Dit naast de bezittingen in bijvoorbeeld Shell. Door een netwerk van verdichtingen en stichtingen en stiftungen naar Duits recht wordt het werkelijke vermogen van deze mensen buiten beeld gehouden.
Met een jaarlijkse optocht voor debielen in een afschuwelijke kleur uitgedost (wat staat dat oranje toch goedkoop) doet eenieder alsof dit een wezenlijk onderdeel van onze cultuur is. Niets is minder waar. De vrijheid, dat is onze cultuur.

Glasgow Argus | 22-02-16 | 12:45

@tweetybird
Zo gaan er wel meer 'onderzoeken' de rondte als het over deze familie gaat. Als je het dan echt gaat uitzoeken blijkt er niets van die onderzoeken te kloppen en bleek het maar gewoon een kreet van een pro Oranje figuur die door de media maar wat graag over wordt genomen. Zo was er ook de fabel dat het koningshuis tussen 4 en 5 miljard zou opleveren, ook kul.
Persoonlijk kies ik liever wel dan dat me iets op wordt opgedragen. Daarnaast is voor mij die hele familie fout. Sla de geschiedenisboeken er maar op na keer op keer is gebleken dat die familie vooral voor zich zelf zorgt en schijt heeft aan Nederland of 'het volk'.
De gulden hoorde ook bij Nederland en zo zijn er wel meer dingen die veranderen. Jij mag er trots op zijn, ik schaam me er vooral voor.

Stijlloze nick | 22-02-16 | 12:44

Let even op die gelukzalige lach in 2016.... volgens mij is ze blij weer eens echt verwend te worden na een jaar afzien met Willem. Inderdaad van ons geld. Dat wel !

Lichtstadfan | 22-02-16 | 12:42

Ze gaat er met het jaar meer van genieten, zo te zien. Wat dat over Willy's willie zegt zal ik maar in het midden laten.

Kaltsnautzige | 22-02-16 | 12:39

Nerdino | 22-02-16 | 12:26

Ja ja. Weet je wat. Of je slaat het over of je vraagt bij GS of je in dienst mag komen als spelvouten verbeteraar. Maar val mij er niet mee lastig om mij op mijn spelvouten te wijzen want dat weet ik zelf allang! Maar ik ben hier geen dictee aan het maken en ben ook nooit gegaan voor leraar nederlands. Ik zeg toedeledokie . Je bijdrage was geweldig!!!

tweetybird | 22-02-16 | 12:37

Ah, de 'anal hook'. Een geliefd item hier in de sm kelder.

sufkut | 22-02-16 | 12:36

Ik zie vooruitgang, zonder handen nu!

Titia Heidekonijn | 22-02-16 | 12:33

@Stijlicoon | 22-02-16 | 12:29
Daarbij komt dat het een contradictio is want de minst democratische partij, de VVD, gaat het meest democratische land ter wereld.

ProAsfalt | 22-02-16 | 12:33

Stijlloze nick | 22-02-16 | 12:24

Ik dacht zelfs dat het een keer onderzocht is en dat een president en republiek zelfs iets meer kosten. Het enige verschil zit hem er in dat je in weze een president der republiek kiest en de koning en koningin zijn er gewoon. Daar is geen kiezen bij. Nou ik heb ervaring met kiezen. Wat ik kies krijg ik juist nooit en dan wordt ik opgescheept met clowns als pinokkio Rutte. Van het beleid van pinokkio rutte heb ik wel last van de koning niet. En ik kan vaak hartelijk lachen om de man bij lucky tv. En ik vind het wel wat hebben . Een mooie koningin en een koning die zich presenteren in het buitenland. Beter als die lelijke sukkels van het kabinet!!! Onze koning hoort gewoon bij nederland!! Maar jij mag een andere mening hebben. Ik ben er als nederlander wel trots op een koningshuis te hebben.

tweetybird | 22-02-16 | 12:33

@tweetybird | 22-02-16 | 12:25
Cultuur is geen argument. Das onzin. Waarom vind jij het acceptabel dat de kudt waar je uitkom recht geeft op een bepaalde positie/rijkdom?
--
Maar ik ga even met je mee. Waarom kan Nederland dan niet gaan voor een gekozen Koning/In? Dan behouden we de naam, maar kiezen we voor de beste man of vrouw.

Mark_D_NL | 22-02-16 | 12:33

Onze premier zit nu trouwens in Zermatt, als ik Jort Kelder vanochtend bij Evers Staat Op mag geloven. Dan doen onze royals het nog rustig aan daar in Lech. Een weekje Zermatt kost ongeveer het dubbele.

Stijlicoon | 22-02-16 | 12:29

Drukt zo lekker op de buttplug...

1,2,tja,tja,tja | 22-02-16 | 12:29

Zijn onze prinsesjes nog steeds te jong om lekker te zijn? O, dan kijk ik over een paar jaar nog wel eens.

Stijlicoon | 22-02-16 | 12:27

tweetybird | 22-02-16 | 12:03
Misschien moet je de traditie van het correct spellen ook weer eens in ere herstellen. Tsjongejonge.

Nerdino | 22-02-16 | 12:26

Wat??? Maar 2 ski-pakken? Eentje voor de even jaren en eentje voor de oneven jaren.
Mark_Pugner | 22-02-16 | 11:59

En ik maar denken dat ik de enige autist was...

Minister van Emotie | 22-02-16 | 12:26

Lijkt meer een haak in haar reet, schijnen sommigen ook lekker te vinden.
Maar oranjes en skiën, daar komen brokken van.

Leve de republiek.

KarelMarks | 22-02-16 | 12:26

@Lupuslupus
Willem van Oranje is geen bloedverwant van deze graaiers...

Stijlloze nick | 22-02-16 | 12:25

[email protected], over overbodige geldslurpende sprookjes gesproken.

Dutchbeaurouge | 22-02-16 | 12:25

@tweetybird | 22-02-16 | 12:19
Vertel mij dan een waarom ik mij vergis? Een berekening bijvoorbeeld?

Mark_D_NL | 22-02-16 | 12:25

Mark_D_NL | 22-02-16 | 12:14

Huh ik heb niet voor dit kabinet gekozen hoor en al helemaal niet voor die pinokkio. Ik begrijp de onzin niet van dat een koning niet democratisch zou zijn. De koning hoort bij mijn cultuur. Het behoort nu gewoon bij nederland. Net als zwarte piet. Net als molens en noem maar op. En de koning is in weze niet meer verbonden met politiek dus waarvoor kiezen. Voor zwarte piet wordt ook niet gekozen. Die behoort gewoon bij ons nationale kinderfeest. Zo ook onze koning en koningin.

tweetybird | 22-02-16 | 12:25

Jostiband on tour?
Nerdino | 22-02-16 | 12:22

Nee, ik reaguur nog steeds @ +31

Jos Tiebent | 22-02-16 | 12:25

2014, 4 skistokken. Huh?

TheseDays00 | 22-02-16 | 12:25

@tweetybird
Hoe kom je erbij dat het niets meer kost als een president? Volgens mij kost het juist veel meer, €100m per jaar, zoveel kost een president echt niet.

Stijlloze nick | 22-02-16 | 12:24

in wat voor oergebied is dit?.... een sleeplift?

wijnvlek | 22-02-16 | 12:23

-weggejorist-

Jakob-Jan | 22-02-16 | 12:22

Jostiband on tour?

Nerdino | 22-02-16 | 12:22

De enige die echt iets voor ons land heeft betekend was Prins Willem van Oranje. (1533-15840.
Maar ja, sinds 40 jaar wordt er al geen geschiedenisles meer gegeven in onze scholen. En dat blijkt steeds maar weer.
.
Dan lees ik hier over "mijn koning en mijn koningin". Nou wellicht dat u een opgedrongen koningshuis geweldig vindt en dat mag. Maar spreek a.u.b. niet voor anderen.
Ik heb namelijk helemaal NIETS met een koningshuis dat er alleen voor zichzelf is.
Een koningshuis dat zichzelf in veiligheid bracht toen de Duitse bezetter dichterbij kwam, het volk radeloos achterlatend.
DAT is een schande geweest die nooit meer uitgewist kan en zal worden. En deze nazaten zullen precies hetzelfde gedrag(!) gaan vertonen zodra de vijand aan onze poorten staat (of van binnen uit ons land kapot gaat maken).

Lupuslupus | 22-02-16 | 12:22

Helemaal eens met Tweetybird. Maxima is liev, dankzij wimlex hebben we lucky Tv en anders krijg je dadelijk Rutte for president. Dat maakt blij.. Rutte met een staaf tussen de benen

Goatboy2014 | 22-02-16 | 12:19

Mark_D_NL | 22-02-16 | 12:14

Nou geloof mij maar. Daar vergist u zich heel erg in.

tweetybird | 22-02-16 | 12:19

@tweetybird | 22-02-16 | 11:58
Helemaal mee eensch!!
Ik vind Max & Willem wel prima en zou trouwens bij God/Allah/Jaweh/Spaghettimonster niet weten wie we als president moesten kiezen.

Berbaar | 22-02-16 | 12:18

Ze recycled zogenaamd,maar zodra de pers weg is heeft ze poepdure nieuwe pakken aan.

lady Di | 22-02-16 | 12:18

ProAsfalt | 22-02-16 | 12:07

Niks want er is er voor gekozen om koningshuis en politiek gescheiden te houden. En niet het koningshuis veroorzaakt maar de pvvda. Dat kudtkabinet dat allang had horen op te zouten. Toch vergeten mensen dat het koningshuis ons juist heel veel handel oplevert. Echt een republiek zal niet beter zijn. D666 bijvoorbeeld zijn voor een republiek. Nou als zij ervoor zijn weet ik al dat het ons juist meer geld gaat kosten. Ik moet er toch niet aandenken dat die pechtold president van de republiek nederland wordt. Nee laat het maar mooie koningin maxima en koning alexander zijn inplaats van president alexander met rotkop en arrogantie ten top. Dan zijn we echt aan een veilingmeester ten prooi gevallen en wordt nederland pas echt geveild.

tweetybird | 22-02-16 | 12:17

Hoe gek de uitgaven ook, de business case van het koningshuis lijkt me positief. In tegenstelling tot de Brusselse gekte.

de Voorzittert | 22-02-16 | 12:17

Wanneer gaan we die poppenkast nou eens opheffen!!! Heeft 0 macht, krijgt dikke uitkering van over de 8 ton heen, en vervolgens mogen ze € 27 miljoen dit jaar declareren. Familie is zo verbasterd, dat heeft niets meer met Oranje te maken. Duitsers, Argentijnen, wat dat betreft zeer facistisch!

Strongbow | 22-02-16 | 12:16

Hollandse zuinigheid is één koekje bij de thee.

compitaal | 22-02-16 | 12:16

Wanneer gaan we die poppenkast nou eens opheffen!!! Heeft 0 macht, krijgt dikke uitkering van over de 8 ton heen, en vervolgens mogen ze € 27 miljoen dit jaar declareren. Familie is zo verbasterd, dat heeft niets meer met Oranje te maken. Duitsers, Argentijnen, wat dat betreft zeer facistisch!

Strongbow | 22-02-16 | 12:16

@tweetybird | 22-02-16 | 11:58
Hou toch op met je "handel" praatjes. Die Alexander kan nog niet eens bakje boter verkopen.
--
Inderdaad een president kost geld. Maar die kunnen we in ieder geval KIEZEN. En daar draait het om de VRIJE KEUZE.

Mark_D_NL | 22-02-16 | 12:14

Wanneer eindigt de koningshuiswaanzin?

centre pompidoe | 22-02-16 | 12:14

Is de papa van Petra en de scharrel van Trix uit de foto gejorist?

Veni_Vidi_Vici | 22-02-16 | 12:09

Wat doet die Boris Johnson daar op de achtergrond?

Watching the Wheels | 22-02-16 | 12:08

-weggejorist-

test1212121212 | 22-02-16 | 12:07

Weg met de koning, leve de democratie.

i-Wonder | 22-02-16 | 12:07

Veel skiplezier daarginder.

Niet iedereen kan zich alles permitteren.

Het gaat slecht met heel veel landgenoten.

Zo zijn er nog niet zo heel lang geleden 8000+ luitjes op straat komen te staan.
Hun enige vooruitzicht is de zweep van Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van dwangArbeid).

Wat doet het Koningshuis daartegen?

ProAsfalt | 22-02-16 | 12:07

-weggejorist-

test1212121212 | 22-02-16 | 12:04

tweetybird | 22-02-16 | 11:58
Geheel eens!

kenny harder | 22-02-16 | 12:04

Ik ben altijd zo blij dat we deze Duitse familie onderhouden.

wapster | 22-02-16 | 12:04

voortaan weer gewoon dan dezelfde foto's gebruiken van een jaar of twee daarvoor. Ik zie geen enkel verschil..

fikkieblijf! | 22-02-16 | 12:03

miko | 22-02-16 | 11:54

Ach ja ben wel ouder maar niet zo oud. Ik heb mijn leven gedeelt met een koningshuis dus hoe je het went of keert het behoort voor mij tot mijn cultuur.Dat het in een ver verleden een republiek was heb ik nooit meegemaakt. En ik ben het zat dat mensen vooral van buitenaf mijn cultuur maar willen afschaffen met drogredenen als rassisties en het kost geld en noem maar op van die shit onzin. En een koningshuis kost zelfs niks meer als een republiek.Dus waarvoor afschaffen. Ik zeg oranje boven. Geen afscheid van onze leeuw!!!

tweetybird | 22-02-16 | 12:03

Och als het dan toch moet, zo'n koninklijk huis, dan hebben we het niet slecht getroffen in vergelijking met Thailand, Oman, Marokko, SA of het Vaticaan.
Fotogeniek, gevoel voor humor, Lucky TV loopt nog steeds vrij rond en we krijgen één keer per jaar een vrije dag.

Conan de Rabarber | 22-02-16 | 12:02

@Kris | 22-02-16 | 11:53
Precies, vind het wel prima geregeld zo.
Oranje-fans hebben hun jaarlijkse kiekje/filmpje en verder kunnen die mensen rustig vakantie vieren, laat ze.

Berbaar | 22-02-16 | 12:00

Ook opvallend is dat heel Oostenrijk een skihelm op heeft (behalve hier en daar een eigenwijze Oostenrijker met een een pastelkleurig skipak uit 1986)
Maar Wimlex en Max vinden dat niet nodig? Ook niet na het ongeluk van Friso?

Captain Pervert | 22-02-16 | 12:00

@telelezer | 22-02-16 | 11:47

Meh.

Toen het nog op tafels danste in Argentinie, toen was het inderdaad een lekker wijf.
Begint nu steeds meer op haar schoonmoer te lijken.

Ikdus | 22-02-16 | 12:00

Wat??? Maar 2 ski-pakken? Eentje voor de even jaren en eentje voor de oneven jaren.

Mark_Pugner | 22-02-16 | 11:59

-weggejorist-

Snap je!? | 22-02-16 | 11:58

Tja, ik durf de grap niet te maken wegens een -weggejorist en opgerot- tegel. Maar staat nog steeds iedereen op de foto?

Jos Tiebent | 22-02-16 | 11:58

Totaal gestoord en niet meer van deze tijd
Opbokken nu!

opbokkennu | 22-02-16 | 11:58

@slotbert | 22-02-16 | 11:43
Schoolverkansie hier.

Berbaar | 22-02-16 | 11:58

Hoe naïef is het ook om het fotomoment bij de sleepjeslift te houden. Dat skigebied is zo groot, er zijn toch minder genante plekken?

Captain Pervert | 22-02-16 | 11:58

Mark_D_NL | 22-02-16 | 11:50

En u dacht dat een republiek niks kost. En dat dat betrouwbaar is. Moeha Rutte president der republiek. Nou geef mij dan toch maxima en alexander maar. En het is nog onzin ook . Want een koning levert weldegelijk geld op. Daardoor worden in het buitenland op de reisjes toch veel handel binnengehaald. Want wie denkt dat ze enkel maar geld ontvangen voor niks heeft het toch echt mis. Want ze werken weldegelijk voor nederland. Maar daar hoor je koningshuis tegenstanders nooit over. Een rutte op reis kost ons juist meestal veel geld voor niks. Sterker nog naar turkije met die lul koste ons weer 103 miljoen euro die we mee mogen betalen aan de 3 miljard van de EU om vluchtelingen te kopen. Nee ik zie liever maxima en alexander.

tweetybird | 22-02-16 | 11:58

@slotbert | 22-02-16 | 11:43
Nee, het is schoolvakantie.

Mastermattie | 22-02-16 | 11:58

Adel trouwt "om de zoveel jaar" met hun eigen familie om zo de zgn. bloedlijnen "zuiver" te houden en daarmee hun bezittingen veilig te stellen. Bij Maxima is dit niet anders zie o.a:

Journalist Stan de Jong schreef in 2002 in zijn artikel ‘Het Gearrangeerde Huwelijk’ over Maxima en Willem-Alexander:

“Volgens genealogen stammen zowel Máxima als Willem-Alexan­der (via zijn grootvader Bernhard) af van de Duitse aristocratische familie Halbach. Voorvader Pablo Halbach is waarschijnlijk de opa van Máxima’s grootmoeder Máxima Blanca Bonorino Gonzalez. De familie Halbach strandt begin negentiende eeuw in Zuid-Amerika via Franz Halbach, de Pruisische gezant te Argentinië (1801-1830).

Dit is een normale aktie binnen de adel.

rowe | 22-02-16 | 11:54

Kunnen we 6 april niet meteen die oranjekliek wegreferendummen?

vliegende knorrepot | 22-02-16 | 11:54

@Risingson | 22-02-16 | 11:53
Rook. De stang die alles rook.

sinar2 | 22-02-16 | 11:54

@tweetybird | 22-02-16 | 11:50
Sinds wanneer zijn Duitse troonrovers en Argentijnse coupplegers onderdeel van onze cultuur? We zijn langer een republiek geweest dan een monarchie.

miko | 22-02-16 | 11:54

Helemaal prima, pers zijn moment, zij hun weekje vakantie en dus lekker met rust laten :)

Kris | 22-02-16 | 11:53

de stang die alles zag

Risingson | 22-02-16 | 11:53

@Kaas de Vies | 22-02-16 | 11:41
Niet te veel kaas en op zijn tijd wat pampagras eten.

miko | 22-02-16 | 11:51

Onbetrouwbare sujeten. ook daar moet een referendum voor komen. Weg met die NEP familie. En wie nog langer in sprookjes gelooft betaalt dat stelletje oplichters maar lekker zelf. Een koninklijke familie, wat een gotspe in deze tijd.
--
Dat Alexander zelf nog niet de stekker eruit heeft getrokken. Zegt veel over het laakbare moraal van dit onmens.
--
LEVE DE REPUBLIEK!

Mark_D_NL | 22-02-16 | 11:50

Koningin Maxima is leuk en lief. En 1 die schijt heeft aan protocolen. Zo draagt ze kleding meermaals inplaats van 1 keer omdat het protocol dat voorschijft bij officiele gelegenheden. Daarvoor ze heeft wel wat weg van prinses juliana.Koningin Maxima is zeker geen slechte. En ziet er nog goed uit ook. Zeker met een oranje staaf.En afschaffen. Echt niet. Zeker nu niet meer nou alles van onze cultuur al wordt weggegeven. Ook al kost het wat geld. Mijn koning en koningin blijven. En daarmee uit. Net als Zwarte piet ,de molens en zelfs de tulpen en de klompen. Pleur op met mijn cultuur afschaffen. Het hoort bij mij. Ik ben een Nederlander en ik schaam mij daar niet voor!! O ja en voor Groenslinks. Windmolens zijn geen molens al noemen ze het wel gedeeltelijk zo. Maar er blijft een soepsidie slurpend wind voor staan. Ze leveren minder op als dat ze opbrengen en zijn lelijk. Het zijn geen echte molens die mooi zijn. En wel passen in ons boerenlandschap.

tweetybird | 22-02-16 | 11:50

@Dutch_Holland | 22-02-16 | 11:39
Moehahahahaha.
*tranen uit ogen wrijft en koffie van beeld afveegt*

miko | 22-02-16 | 11:50

poepie plasjehumor Pritt, misschien aanschuiven bij Chiel Beelen, is er ook zo 1.

stalen kloten | 22-02-16 | 11:49

De afgesproken mediacode komt de meeste 'kritische' journalisten wel uit... Lekker een paar dagen skiën op kosten van de baas. Dat ze daarmee nepjournalisten worden deert ze niet.

Klik_hier | 22-02-16 | 11:48

T'is gewoon een "lekker wijffie"

telelezer | 22-02-16 | 11:47

@QuincyGario kan je het institutionele racisme hier aanpakken? Ik wil ook koning kunnen worden! Maar die orange-supremacy houdt dat tegen!

Hiep Hiep hoer B | 22-02-16 | 11:46

Die dochter van Laurentien is net zo'n spook als haar moeder.

Captain Pervert | 22-02-16 | 11:45

Wat fotootjes laten maken om het domme klootjesvolk weer tevreden te stellen en dan weer er lekker op los leven op kosten van datzelfde klootjesvolk.

sinar2 | 22-02-16 | 11:44

Tja.
Je kunt het ook zo bekijken. Ons koningshuis kost minder en levert meer op dan de hele Brusselse poppenkast.

datzouzomaarkunnen | 22-02-16 | 11:43

Moeten die koters niet naar school?

slotbert | 22-02-16 | 11:43

En volgende week met zn allen naar Lesbos, kunnen ze daar mooi de handen uit de mouwen steken.

Opco Engering. | 22-02-16 | 11:43

Je kan veel zeggen maar ze weet wel haar figuur te behouden.

Kaas de Vies | 22-02-16 | 11:41

En een leger aan journaille vliegt hiervoor mee naar Lech. Om allemaal dezelfde foto te kunnen maken. Als we het over verspilling hebben...

Joris Draaksteker | 22-02-16 | 11:40

Het kost wat, maar dan heb je ook ieder jaar hetzelfde feestje.
Doe maar afschaffen, uitkeringstrekkers!

Mastermattie | 22-02-16 | 11:40

2014 was verkeerd aangehaakt zo te zien.

Dhr. W. Anhoop | 22-02-16 | 11:39

Kunnen ze daar niet voor een leuk oranje stoeltje zorgen voor onze geliefde koningin?
Met zo'n staaf tussen de benen, dat is werkelijk geen gezicht.
RVD, doe er wat aan!

ljcoster | 22-02-16 | 11:39

Oudhollands inhaken.

Bram van Ojik | 22-02-16 | 11:39

Rituelen uit een irrationeel verleden.
Nederland Republiek!

Antitheïst | 22-02-16 | 11:39

Waarom zit er een snoer aan, zou ze niet weten dat ze er ook op batterijen zijn.

Dutch_Holland | 22-02-16 | 11:39

De oranjes... kunnen die daar niet gewoon blijven in Lech? De tijd van Shakespeare tonelen met koningen en kastelen is al een tijdje voorbij hoor.

Rambo John J | 22-02-16 | 11:37

Ook heel traditiegetrouw een oranje staaf.

Godsammekraken | 22-02-16 | 11:37

Zo te zien wisselt ze elk jaar van outfit tussen beige en rood. Dat is nog eens stijlvol maar toch kosten-efficient skieen!

Jan Slot | 22-02-16 | 11:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken