Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Heel hoogopgeleid Holland deserteert naar PVV

ohtobehoogopgeleidpvv.jpgDe PVV. Een meer verjaardags-ontwrichtend Nederlands dossier moeten wij nog tegenkomen. Is het niet dat laat-adolescente borderline-giftige Groenlinks-nichtje dat ballistic gaat zodra je Geerts valide punten aanstipt, dan is er wel de volkse volksoom die z'n appelkruimeltaarpunt in ontvangst neemt met 'Bedankt Jos, maar in Nederland is de koek op dus ik stem PVV hehe.' In beide gevallen staart de rest van de genodigden een obligate zeven seconden met getuite lippen naar de textuur van hun taart dan wel het onregelmatige reliëf op het plafond, voordat de dienstdoende maatschappelijk werker van het gezelschap vraagt of Hugo zich een beetje jarig voelt vandaag. Maar, de wind begint van richting te veranderen. Wat blijkt? Hoogopgeleiden dumpen massaal hun D66-flyerhesjes, rode rozen en oranje stropdassen, en omarmen de in de Prinsenvlag gewikkelde zeemeeuw. En dan zijn al die PVV-achtige scholieren inmiddels ook stemgerechtigd. Hoe kan dit alles? Zoals tante Bel aanstipt is de PVV het voor velen gewoon net niet, en zoals Bart Schut in de ik-vorm niet geheel onterecht stelt, ademt Wilders toch een bepaald soort anti-intellectualisme. Het antwoord laat zich natuurlijk raden: schaarste. De rest is zo intens kudt, en zit zo muurvast in hun regenteske realiteit, dat Wilders de verlosser lijkt / daadwerkelijk is. Natuurlijk is er het qua standpunten superieure VNL, maar hun HR-afdeling loopt stroever dan de Centrale Bank van Zimbabwe. Dus, de PVV is here to Stee, en er gaat binnenkort dus hoe dan ook een koevoet in dat volledig vastgeroeste Haagse.

Reaguursels

Inloggen

Stemmen op de PVV staat voor je middelvinger uitsteken naar dat incompetente arrogante politieke zooitje in Den Haag, met een krachtige 'Fuck You' erbij.
Alleen daarom zou ik al kunnen overwegen mijn stem aan Geert te geven. Dat heeft verder niet zoveel met hoog- of laagopgeleid te maken, eerder met het feit dat er niet veel anders voorhanden is wat zo'n impact zal hebben.
Hoog- of laag opgeleid, we zitten allemaal in hetzelfde schuitje aan het eind van de dag en dat de toekomst op deze manier niet erg rooskleurig zal blijken voor beiden is een zekerheid, dus laten we met z'n zeggen: "Genoeg is genoeg!".

BadLieutenant | 21-02-16 | 14:58

Ik mis een bindend referendum in het programma van VNL.

Vogelbeest | 21-02-16 | 11:12

Natuurlijk_niet | 20-02-16 | 23:44 Volgens mij hebben we de piek op dit gebied reeds gehad, maar eind vorige eeuw heerste er in intellectuele kringen de postmoderne absolute waarheid dat er geen waarheid bestaat en dat alles opinie is, wat gepaard ging met de cultuurrelativistische absolute waarheid dat alle culturen gelijkwaardig zijn maar dat culturen van elders een streepje voor hebben boven de verfoeilijke westerse cultuur, zoals dit leidde tot het multiculturalistische ideaal van duizend culturen zullen bloeien, op basis waarvan juichend de islam werd binnengehaald, die evenwel de meest onverdraagzame, intolerante en destructieve cultuur is die ooit bedacht is, maar die wij politiek correct alleen mogen bespreken in termen van ‘religie van de vrede’. Je zou kunnen zeggen dat dat postmodernisme ideaal is voor vormen van totalitarisme om de boel over te nemen. Of het nu een destructieve sekte betreft, of mensen met heel veel geld, of beide.

notamused | 21-02-16 | 10:49

Er moet toch ergens een iets beschaafder alternatief te vinden zijn?
Gezien het PVV materiaal in de kamer en daarbuiten wil ik er persoonlijk liever niet mee vereenzelvigd worden.
Verder heeft niemand iets aan het alleen luidruchtig benoemen van de problemen, het zou aardig zijn wanneer de geblondeerde gluipdeken ook eens met een fatsoenlijke oplossing kwam( met de nadruk op f a t s o e n l i j k )

mallekater | 21-02-16 | 08:38

Niks nieuws. Slinkse bitches (m?/v?)op mijn werk kijken al tijden volledig geconstipeerd wanneer ik zeg dat ik PVV stem. Ze vermoeden dat ik een nazi ben en ze vinden mij niet lief (wonderbaarlijk genoeg kan ik er prima mee leven). Het spreekt ook hun heilige overtuiging dat enkel domme tokkies PVV stemmen tegen. Ik stem PVV o.a. omdat ik ziek wordt van pislamisering van Europa en Haagse kliek vindt pislam lief (kots!!!).

Driehoorn | 20-02-16 | 23:56

@notamused Vorige week nog in het OLVG helaas moeten constateren dat er gescheiden gebedsruimten voor moslim mannen en vrouwen zijn. Het langzaam maar zeker toegeven aan de absurde religieuze wensen van een groeiende minderheid waarvan de normen en waarden haaks op die van "ons" staan, is een kenmerk van visieloosheid, van het iedereen naar de zin willen maken ten koste van alles en leidende tot een stuurloze en onbestuurbare maatschappij waar degene met de grootste bek of het meeste geld het voor het zeggen heeft.

Natuurlijk_niet | 20-02-16 | 23:44

Iemand met 5 maal modaal die zich hangtiet noemt heeft zelfs de PVV niet verdiend

Natuurlijk_niet | 20-02-16 | 23:37

prakkie | 20-02-16 | 21:33 Ja, en het gebeurt allemaal zo sluipenderwijs dat de meeste mensen het niet of nauwelijks in de gaten hebben. Waarnaast ook diegenen die al jarenlang proberen te achterhalen wat islamisering eigenlijk betekent, nog steeds verbijsterd zijn over wat er nu weer als islamisering blijkt. De PVV zou een telefoonnummer en mailadres moeten reserveren voor mensen om te kunnen aangeven wat zij ervaren als verontrustende vormen van islamisering. Toevallig hoorde ik vanavond over stilteruimten in Duitse universiteiten, waar moslims bezig waren een strenge scheiding te maken tussen mannen en vrouwen, en waar de vrouwen nog maar een paar vierkante meter toegewezen kregen. Het universiteitsbestuur heeft inmiddels die stilteruimten opgeheven. Maar ik weet zeker dat dit ook speelt in Nederland. En het zou dan mooi zijn als dergelijke ‘incidenten’ geregistreerd worden en gedocumenteerd voor eventuele besluitvorming en maatregelen. Op dit moment is heel veel onzichtbaar, en zodoende weten mensen nauwelijks wat er gaande is. Zoals ook de poltiek correcte media (DWDD, NRC, VARA) hier nauwelijks over berichten.

notamused | 20-02-16 | 22:10

Klopt. Als hoogopgeleide twijfel ik al maanden of ik PVV ga stemmen. VNL zou inderdaad ideaal zijn, maar het gaat nog wel een jaartje of tien duren voordat die politiek echt potten kunnen gaan breken. En hoewel de PVV me eigenlijk íets te radicaal is, zijn de PvdA, de VVD, SP en Groenlinks me íets te naïef. Ik denk er nog even over na, maar waarschijnlijk wordt het in 2017 een voorkeursstem voor Martin Bosma.

His Lordship | 20-02-16 | 22:00

@chariovalda
Jij geeft aan:
Geert Wilders in een omhooggevallen zeurpiet die alleen maar klaagt en nooit met oplossingen komt.

En dit is maar goed ook, als er in nl. belangrijke voorstellen zijn, waar je als partij totaal niet mee eens bent, heeft het geen zin om van bruin licht bruin te maken. De oplossingen geeft de pvv juist helder aan.

Regeren, zal mensen raken, dat hebben we gezien de afgelopen jaren. Vandaar dat bijna heel nederland er klaar mee is!

nononse | 20-02-16 | 21:56

Wat wel jammer is is dat de PVV altijd hoog in de peilingen staat, maar zodra we mogen stemmen en we onszelf de vraag stellen 'zien we Greet als onze MP' we massaal weer afhaken.

Rest In Privacy | 20-02-16 | 21:52

De PVV is altijd al 'ook' voor de hoogopgeleiden geweest. Het is de media die het weg wilde zetten als "voor de dommen" en je moet eigenlijk best dom zijn om daar in te trappen.

Enkele jaren geleden (als ik me niet vergis was het tijdens de verkiezingen waar Rutte 1 uit kwam) lieten ze tijdens de live-uitzending statistieken zien over vanalles en nog wat. Wie gaat van waar naar waar. Welke opleiding hebben mensen die ergens op stemmen. Wat verdienen ze. Ook lieten ze het landelijke zien. Wat bleek, ja de PVV had inderdaad meer laagopgeleiden als hoogopgeleiden. De PVV voldeed namelijk bijna precies aan het landelijke. En er zijn nou eenmaal meer laagopgeleide als hoogopgeleiden. De PVV was (toen) dus een bijna perfecte afspiegeling van de samenleving. Dus ook een gezond aantal hoogopgeleiden.

Met het salaris was het ook redelijk kort bij het landelijke, al zaten ze gemiddeld iets boven het gemiddelde.

Toen was er dus al wetenschappelijk bewijs dat het idee "PVV-ers zijn domme tokkies". Nergens op sloeg. Maar de 7 jaar daarna is men dat gewoon vast blijven houden in de media en bij de tegenstanders.

Is de PVV voor heel veel mensen het net niet? Natuurlijk, je vind nooit een partij die het helemaal is. Echter die andere partijen zijn vele malen erger. Dan kom je dus vanzelf bij de PVV uit. Als je niet zo dom bent, je te laten indoctrineren door de media en maatschappelijke druk.

DerUnterMensch | 20-02-16 | 21:51

@ notamused |16:43:
• Met meer islam komen er meer verkrachtingen en groepsverkrachtingen van vrouwen, meisjes, kinderen.
-- dit gebeurt al!
• Met meer islam komen er meer moskeeën en meer druk om als niet-moslim te verhuizen als je in de buurt woont van die moskeeën.
-- dit gebeurt al!
• Met meer islam komt er onderwijs over geschiedenis dat is aangepast aan de eisen van de islam.
-- dit gebeurt al, landelijk en op last van de staat!
• Met meer islam komen er supermarkten die zijn aangepast aan de eisen van de islam.
-- dit gebeurt al!

prakkie | 20-02-16 | 21:33

@ zeauzitdat | 20-02-16 |
Je bent kennelijk nog noooit onder behandeling van een neurochrirg geweest, of je moeten laten bijstaan door een goede advocaat. Je Iphone doet het ook omdat hij is ontworpen door ongeletterden. Als je soms wel eens in de auto zit zou je je kunnen afvragen waarom je niet door die brug zakt, en als je met een goed boek zit hoe het toch komt dat het zo lekker wegleest. Voor een aantal functies heeft doorleren toch wel enig nut. Ongestudeerden hebben steeds minder nut. Daar verzinnen verstandige mensen betere oplossingen voor, zoals robots en automatisering.

bdn01 | 20-02-16 | 21:32

Goh,
vroeger gaven de VARA en de Katholieke kerk stemadvies. GS neemt die rol over. In deze paternalistische tijd, waarin aller ogen weer gericht zijn op de overheid als ons aller hoeder moeten we van GS kennelijk toch maar PVV gaan stemmen, want die heeft het toch maar het beste met "Het Volk" voor. Ik bedank, en ga mijn eigen weg.

bdn01 | 20-02-16 | 21:24

Hoogopgeleiden kijken graag neer op mensen met een "lage" opleiding, maar zij nemen vaak de standpunten van de P.V.V. in een andere verpakking over.

F Cobben | 20-02-16 | 20:54

Ik ben inderdaad ook hoogopgeleid. Dus in zoverre klopt het verhaal als een bus.

lekker wijf | 20-02-16 | 20:26

@Fisccon | 20-02-16 | 18:00
Nederland is nooit economisch een provincie van Duitsland geweest. Wat een onzin! Het werd slechts ooit als opportuun gezien om het koersverloop van onze munten gelijk te houden om handelsrisico's zoveel mogelijk uit te bannen. Bijkomend voordeel was dat de prijsniveaus in onze landen ongeveer gelijk bleven en dat was weer gunstig voor de toerismesector. Sinds de euro doet iedereen die daar de mogelijkheid toe heeft zoveel mogelijk zijn boodschappen in Duitsland omdat het daar zo lekker goedkoop is. Tot aan de grootste niksnut toe zwemt iedereen in dit land in het geld zonder er iets mee aan te kunnen vangen omdat het juist hier nog minder waard is dan het papier waarop het gedrukt is. Dit land stond ooit bekend om zijn hoogwaardige technologie, maar het enige dat hier nog vandaan komt is gesubsidieerde tomaten. Gesubsidieerd omdat anders niemand in de EU ze nog kan betalen. het enige dat de EU ons bracht is meer belasting om meer nutteloze monden te voeden. Meer armoede dus.

Pierre Tombal | 20-02-16 | 19:44

VNL is misschien minder spectaculair dan pvv maar ook zonder al die achterlijkheid. Bontes is een beetje volks maar wel oprecht en Van Klaveren is scherp en gelooft echt in het verhaal. Dat zie je. Ze hebben beste antwoorden op vragen van onze tijd! Meer vrijheid en minder betutteling van de overheid.

marco2304 | 20-02-16 | 19:30

Een interessant interview met Wilders door een eigenwijze interviewster.
Voor hen die beweren dat Wilders zich niet als echt politicus manifesteert.
https://youtu.be/v61WXXxKRp8

telelezer | 20-02-16 | 18:45

ik ben steeds meer van plan PPV te stemmen. Zelfs als ie niet met oplossingen komt. Dan hoop ik dat er afgerekent word met de arrogantie van de andere partijen.
Want die spelen net zo min iets klaar. Dus wat maakt het nog uit.

Yvonne54 | 20-02-16 | 18:38

Ik had hier graag iets eerder op willen reageren, want we zijn allemaal iets te enthousiast over de PVV. Niet eens omdat Wilders zo graag boeken wil verbieden of omdat hij een talent heeft om zich in zijn voet te schoeten als zijn kiezers hem het hardst nodig hebben. Ik wantrouw hem vooral omdat hij niet tegen TTIP stemt. En dat vind ik voor een man die zich voordoet als een idealist met zuivere belangen erg verdacht. En helemaal voor een politicus die zegt op te komen, nee te strijden voor het behoud en het terugwinnen van onze souvereiniteit. Ik zou juist verwachten dat Wilders vanwege alle bevoegdheidsoverdracht en verlies aan welvaart en vrijheid dat dit verdrag gaat brengen een fel en uitgesproken tegenstander van TTIP zou zijn. Maar het blijft stil bij de PVV. Ze stemmen niet mee met anti-TTIP moties. Niet in Den Haag, niet in Brussel. En dat vind ik vreemd. Helemaal omdat hij dat doet terwijl hij aan niemand enige concessie schuldig is. Behalve dan aan het vertrouwen van zijn kiezer.
.
Het is maar één paar van de punten waarom ik een seculiere en welvarende toekomst van dit land niet aan Wilders toevertrouwd vind. Het is hoog tijd voor een alternatief. En er zijn weinig momenten zo gunstig als de komende maanden.

waskuip-admiraal | 20-02-16 | 18:36

ik lees hier dat men de politici een stel dombo's vind.

Voor onze belangen zijn ze idd een stel dombo's maar voor hun eigen belang zijn ze sluwer dan sluw.

Mocht het hier verkeerd gaan hebben zij de mogelijkheid te maken dat ze wegkomen. En het volk zit met de ellende. En dat het verkeerd gaat kan een weldenkend mens zelf ook wel zien.

Natuurlijk gaat dit fout. Engeland heeft iets binnengesleept en ze hebben niet het vermogen om dat dan maar voor de hele EU te willen. Oostenrijk begint ook al te eisen. En dus moet daar weer weekenden lang vergaderd worden met luxe diners. Straks zijn ze 365 dagen van het jaar aan het vergaderen om alle eisen van alle landen door te nemen. Walgelijk. We zijn overgeleverd. Een coup plegen kan niet eens, omdat we geen leger meer hebben. Wat een dictaters met Merkel bovenaan.

Yvonne54 | 20-02-16 | 18:23

@ lingo star | 20-02-16 | 17:11

Sweetlakecity | 20-02-16 | 18:12

??
Van de basisscholieren stemde 8,1 procent op de PVV. De PvdA behaalde onder middelbare scholieren de tweede plek, met 17,3 procent van de stemmen.

Piet Karbiet | 20-02-16 | 18:10

er zijn heel veel Marokkanen die een hardwerkende burger zijn en er ook schijtziek van zijn

Dat zijn Chinese mensen die hier wonen ook, waarom hoor je deze groep NOOIT ?

Sweetlakecity | 20-02-16 | 18:10

Mark_D_NL
Precies, dat bedoel ik nou. Hoe dom ben je als je denk dat "grenzen dicht" in de Nederlandse context een goede oplossing is, en dan ook nog met een muur. Nederland is een export land. Enig idee hoeveel vrachtauto's per dag de grens over rijden? Dat worden files van Rotterdam tot Venlo. Als wij een hek om Nederland plaatsen dan moet Duitsland de asiel zoekers opvangen, en die doen al veel meer dan wij. Duitsland is onze grootste handelspartner, en jij denk dat dat zo blijft met een muur. Duitsers hadden ooit een muur en zijn erg blij dat hij weg is. Economisch gezien is Nederland een provincie van Duitsland, altijd al geweest, ook in de gulden tijd. Als land met slechts 17 miljoen inwoners heb je je gewoon aan te passen.

Fisccon | 20-02-16 | 18:00

Doritoz | 20-02-16 | 16:53
Generaliseren is ook een vak. Ik ben ziek van mensen die overlast veroorzaken, in de trein bv. Daar zitten veel Marokkanen bij, maar het andere verhaal mag hier op GeenStijl ook verteld worden, er zijn heel veel Marokkanen die een hardwerkende burger zijn en er ook schijtziek van zijn, want zij worden er constant op aangesproken.

lingo star | 20-02-16 | 17:11

Dus niet meer Henk en Ingrid maar Fleur en Roderick?

lingo star | 20-02-16 | 17:09

Zo grappig, ik, hoogopgeleid, stemde jaren geleden al Wilders maar sinds het loslaten van het aow-standpunt heeft ook hij voor me afgedaan, in navolging van de rest van Den Haag. Emigreren is het nieuwe stemmen.

Daisy Cutter | 20-02-16 | 16:53

Mensen zijn gewoon schijtziek van Marokkanen en andere Moslims. Dit speelt al sinds de jaren 80, toen die Turken en Marokkanen echt zichtbaar begonnen te worden in de maatschappij en steeds meer mensen begonnen in te zien wat voor kutvolk ze eigenlijk zijn.
Wat je nu ziet met die 'vluchtelingen' is de druppel die de emmer doet overlopen.

Doritoz | 20-02-16 | 16:53

Argumenten voor hoogopgeleid Nederland om PVV te stemmen:
• Met meer PVV komt er minder islam.
• Met meer islam komt er minder moderne rechtsstaat.
• Met meer islam komt er minder wetenschap.
• Met meer islam komt er minder vrijheid van meningsuiting.
• Met meer islam komen er meer schendingen van de universele rechten van de mens.
• Met meer islam komen er meer verkrachtingen en groepsverkrachtingen van vrouwen, meisjes, kinderen.
• Met meer islam komen er meer moskeeën en meer druk om als niet-moslim te verhuizen als je in de buurt woont van die moskeeën.
• Met meer islam komt er onderwijs over geschiedenis dat is aangepast aan de eisen van de islam.
• Met meer islam komen er supermarkten die zijn aangepast aan de eisen van de islam.
• Met meer islam komt er steeds meer tirannie en heerschappij van seksueel gestoorde psychopaten.
• Met meer islam zal de moderne cultuur stap voor stap vervallen tot datgene wat je aantreft in een failed state: corruptie, achterlijkheid en continu de meest grove mensenrechtenschendingen.
• Met meer islam krijg je steeds meer te maken met de redeloze en gewelddadige intolerantie van een destructieve sekte.
• Met meer islam verdwijnt Nederland weer grotendeels onder water, want de islam vernietigt de hoogontwikkelde ingenieurskunst die Nederland mogelijk maakt.
• Met meer islam verandert Nederland van superieur exportland van groente- en fruit naar een hongerlijden voedselimportland, want de islam ondersteunt niet het soort kennis dat noodzakelijk is voor een uitgebreide voedingsindustrie.
• Met meer islam zullen de grote banken en multinationals uit Nederland verdwijnen, omdat het algehele culturele klimaat dan dermate anti-hoogopgeleid zal worden, dat er uiteindelijk geen geschikte medewerkers meer te vinden zullen zijn, dit ook omdat dan het algehele culturele klimaat dermate schraal wordt dat ook hoogopgeleiden uit het buitenland niet meer in Nederland willen werken.

notamused | 20-02-16 | 16:43

necrosis | 20-02-16 | 11:06
Ik weet niet. Ik vind haar in ieder geval aantrekkelijker dan Greet en Bontes. Serieus: ik ben eerder anti EU dan tegen religie, waarbij aangetekend dient te worden dat ik Islam niet als een religie zie maar alsneen fascitische ideologie. En Dierenpoes heeft zeer gezonde standpunten wat de EU aangaat, alleen maak ik me zorgen over hun 'vluchtelingen' standpunt. Verder: of het nu om Christelijke partijen of om SP, GL, PvdA en beide ALDE filialen gaat, het zijn allemaal een soort van gelovigen. Zeer fanatiek in hun dwaalleer. Allemaal.

BlowingBubbles | 20-02-16 | 16:02

Of zegt dit iets over het niveau van de Nederlandse Hogescholen en Universiteiten..?

"Hij „weet wat er leeft” in de samenleving, „luistert naar de kiezer” en „spreekt de taal van de burger”. „De partij weet onrust, over vluchtelingen en de zorg, goed te kanaliseren, terwijl andere partijen worstelen om er een antwoord op te vinden”, zegt Kester. "

Goed als dat de redenen zijn vind ik ze vrij zwak. Het is allemaal nog maar afwachten of hij daadwerkelijk zo daadkrachtig is als hij gaat regeren. Dat veel VVD-ers overstappen naar de PVV is dan wel weer een mooie ontwikkeling.

dexter_morgan | 20-02-16 | 15:53

Het feit dat regering kadoos aan UK van EU ziet als positief ipv being screwed dan mag er ook geen vervolg komen van dit fopparlement...

fingers | 20-02-16 | 15:29

@PVV kom eens met een normaal programma dat Nederland uit de modder trekt. Tot die tijd ben ik blij met de kritiek die jullie formuleren, maar zijn jullie niet geloofwaardig als regeringspartij. Zie ook deelname Rutte 1.

van heinde en verre | 20-02-16 | 15:25

Wilders en zijn PVV zijn de enigen die de huidige instroom van kwaadaardige haatreligie kan stoppen, en Brussel terugdringen in zijn hok aan de ketting.
De rest van de politiek, ook Halve Zijlstra draait later weer op het pluche gezeten, net als de Rutte windvaan.
Maar dan moeten we wel stemmen zoals de peilingen weergeven. Niet weer bang worden in het stemhokje.

Mantisomantis | 20-02-16 | 15:23

Dat kan ik mij voorstellen nadat Balkenende zijn reet afveegde met het EU referendum. En wat had hij het goed gezien. We plukken er dagelijks de wrange vruchten van. Hij is erg stil ook de laatste tijd. Maar dat is slechts een schraal pluspunt. Godverdomme nog eens aan toe.

padbuffel | 20-02-16 | 15:12

Ik stem de volgende keer bij gebrek aan beter op het CDA. De christelijke waarden en normen staan mij erg aan.

Gerard Leeflang | 20-02-16 | 15:01

A.S. Perien

'waarin een oranje Nederlander een kopje kleiner wordt gemaakt.'

maar dat hebben we toch al, of telt een mes in je borst niet?

Vedor | 20-02-16 | 14:56

@dutchdj | 20-02-16 | 14:37
Je gebruikt het woord 'tokkies' in die context niet als familienaam, je schrijft het dan dus zonder hoofdletter, Einstein.

pluk-87 | 20-02-16 | 14:50

Totale onzin natuurlijk, alleen domme politiek analfabete Tokkies stemmen op een dictator.

dutchdj | 20-02-16 | 14:37

@A.S. Perien | 20-02-16 | 14:23
Nee joh, dan nog niet.

pluk-87 | 20-02-16 | 14:27

Wilders is aardig als aangever maar de oude politiek zal de grap uiteindelijk linksom of rechtsom moeten afmaken. Voor echte Wilderiaanse oplossingen is het land pas rijp na een eerste video waarin een oranje Nederlander een kopje kleiner wordt gemaakt.

A.S. Perien | 20-02-16 | 14:23

Petroselinum crispum | 20-02-16 | 14:10
Maar wat stem je dan wel?

Klompmans | 20-02-16 | 14:21

goh dacht dat er al vanaf het begin hoogleraren zich uitspraken voor de PVV alleen nu durven de andere hoogopgeleidenen ze het ook te zeggen.....

ik stem overigens nog steeds geen PVV

Petroselinum crispum | 20-02-16 | 14:10

Eurohater | 20-02-16 | 10:27

Van Wilders zien wij vooral het beeld wat de NPO, NVJ en ander dom-links volk aan ons wijsmaken.

Wilders heeft een deel van zijn jeugd in Kibboets doorgebracht.

Het is dus logisch dat hij daar een voorliefde voor heeft. Israel is voor vele muzelmensen doodsvijand nummers één, dus ook voor de NPO, NVJ en ander dom-links volk.

Dat Turken en Marokkanen trots op het land van hun jeugd zijn is heel normaal maar Wilders wordt dat kwalijk genomen.

In zijn Kibboetstijd heeft Wilders goed kunnen waarnemen dat geld, tijd en opleiding bij het Arabische deel van de Israelische bevolking grotendeels weggegooid geld is.

De Islam is nu eenmaal een doodscultus. Vroeg sterven is voor hen gewoon een snelle religieuze stap naar de Tuin van pedomo.

Zij huilen bij rampen en bomaanslagen daarom ook vooral om het verdriet dat Allah hen tot de overlevenden heeft laten behoren.

TriestGeval | 20-02-16 | 13:34

Kan ook niet anders. De rest is blind, dom of ziek PUNT

ag-kansloos | 20-02-16 | 13:32

Ik ben hoogopgeleid en de meeste mensen in mijn omgeving iets lager. Onder die groep heerst nog steeds bij een groot deel dat stemmen op de PVV not done is. Als je doorvraagt naar de reden komen er zelden goede argumenten. Het blijft op het kansloze niveau van: 'de PVV komt niet met oplossingen'. Terwijl de waarheid is dat de PVV wel degelijk met oplossingen komt, alleen mensen zijn te laf om er goed over na te denken. Ze hebben een houding die laat zien dat ze zijn beinvloed door demonisering aan het adres van de PVV via voornamelijk de TV. Ze zijn als de dood om 'niet te deugen'. Terwijl een onafhankelijke denker als ik er geen seconde minder om slaapt wanneer het gutvolk mij niet vindt deugen. Maar om op jezelf te vertrouwen en zelf na te denken heb je wel een beetje lef en ruggengraat nodig.

pluk-87 | 20-02-16 | 13:18

Qua standpunten is VNL superieur? Dat hebben we gezien aan het opportunistisch misbruik maken van een BN-er om subsidie binnen te hengelen, het daarbij wegduwen van Bontes; Gedram over 'babyboomers' en een zwaar protestant mensbeeld; met een netjes sociaal vangnet is niets mis en met keurig kraamzorg ook niet. VNL is op voorhand al een afbraakpartij. DE PVV mag dan ook een zooitje manco's hebben maar aan goede zorg en een menselijke maat ontbreekt het ze niet.

belo | 20-02-16 | 13:14

Vedor | 20-02-16 | 12:51

Klopt als een bus, op maandag tijdens de lunch begint iemand met de oh wat erg modus... meteen iedereen ook in die stand. Altijd is er wel iemand die zo dom is om mijn mening te vragen, kom namelijk niet veel op kantoor.
Meestal begin ik met, weet je, ze hebben hier niks te zoeken. Ze haten ons gewoon, ze schijten op onze manier van leven en ze dragen niks bij. Echte vluchtelingen zijn blij dat ze veilig zijn, het gajes wat hier naar toe komt breekt de tent af omdat het allemaal te lang duurt, geld,huis,auto nu!!!! Ik eindig meestal met het wees welkom verhaal in Apeldoorn, allemaal zingen en 2 weken later een verbod bij de sporthal eisen voor de vluchtelingen, omdat ze stonden te mastureberen langs het korfbalveld waar hun 12-jarige dochters aan het trainen waren....

Abu Munbroek Zaktav | 20-02-16 | 13:11

Het was de schuld van Professor Pim. Nu is het de schuld van Geert Wilders. Vergis u niet, Wilders is nog zeer gematigd. Morgen staat er iemand op die echt vol op het orgel gaat. Hoe langer de onderdrukking gedoogd wordt, hoe harder de uitgedeelde klap zal worden. Dan is het niet meer minder, minder, minder, maar eruit, toedeledokie en tot nooit meer ziens.

padbuffel | 20-02-16 | 13:09

Die hoogopgeleiden en jongeren beginnen te beseffen dat hun bestaansrecht en overlevingskansen in dit land op het spel staan.

Sherpa | 20-02-16 | 12:51

Het lijkt er op dat veel mensen opgaan in de PR praat van tante Greet..
Greetje is een beetje dictatoriaal; my way or the highway soort van dingetje.
Je mag hier best verkondigen dat Greet heel erg democratisch is, maar dat is ie eigenlijk gewoon niet.
Het is een beetje zoals bij de SP, geef ze het stokje in handen en de handen gaan trillen, het stokje valt op de grond en de lijsttrekker rent gillend weg, want, geen idee hoe de ministers posten in te vullen etc.

Ik zou er de voorkeur aan geven als er meer, meer, meer geroepen wordt als het gaat om democratie. Meer vaste punten voor referenda, meer stemmen om de burgermeester te kiezen, meer eerlijkheid.
Minder, minder, minder zou moeten gelden voor overheids instellingen, de EU en al die seniele clubjes met zogenaamde geleerden die voor heel veel geld ingehuurd worden om lucht te verplaatsen.

Wellicht zouden we het huidige stelsel van links, rechts, midden etc eens achter ons moeten laten en in oplossingen moeten denken?
Minder overheid betekent minder geld verbranden. Weg met de baantjesmachine, weg met de vierde macht.
Als je zover bent hou je ineens een pak geld over waarmee het sociaal stelsel prima gefinancierd kan worden en hoef je ineens niet meer zoveel belasting te heffen.
Natuurlijk kost zoiets in eerste instantie geld, maar op de lange termijn los je er meer mee op dan met door modderen.

Daarmee worden dingen als vlaktaks ineens niet meer oneerlijk maar loon naar werk; je hebt het geld dan ineens niet meer nodig om door regenten geslagen gaten te vullen.

DatInternetDingetje | 20-02-16 | 12:51

@knutsel | 20-02-16 | 12:32
Tja, moet wel toegeven dat ik de door jou beschreven types in het echte leven eigenlijk niet tegenkom. Daarentegen wel veel mensen, zowel hoog- als laagopgeleid, die de geneugten van de multiculturele dagelijks om zich heen zien. Inclusief het verschil in aanpassingsvermogen tussen de verschillende groepen. Mensen die zien dat arbeidsplaatsen die 10 jaar geleden nog werden ingevuld door mensen met een Nederlands paspoort tegenwoordig worden ingevuld door mensen uit de lage lonen landen binnen de EU.

Ps. Heb zelfs al het "genoegen" gehad om met een "hoogopgeleide" vluchteling te werken. Werd binnen 2 weken uit het team gehaald waar deze dame het scepter zwaait en nog eens 2 maanden later hebben we maar afscheid genomen van de beste man, omdat, zoals mijn chef het zo mooi wist te stellen, "wij niet blij werden van hem en hij niet van ons".

mvdwarsligger | 20-02-16 | 12:51

Abu Munbroek Zaktav

Ja leuk he, is bijna een sport geworden.
Bovendien, win je zo'n discussie vrij gemakkelijk, door gebruik te maken van argumenten.

Vedor | 20-02-16 | 12:51

LOL
Briljant stukje!
Vooral de eerste helft :)

Hufter | 20-02-16 | 12:50

-weggejorist-

pasiklateraan | 20-02-16 | 12:49

Heel hard drugs gebruikend artificieel intelligent Nederland dus.. ;)

Neut | 20-02-16 | 12:48

Merk het overal , ik geef gewoon ongezouten mijn mening waar ik ook ben. Meestal komen ze daarna f fbuurten en geven me gelijk....

Abu Munbroek Zaktav | 20-02-16 | 12:45

Ik ben ook hoogopgeleid en ben helemaal klaar met de middelmatige eurocraten die geen oplossingen hebben maar enkel moralistische praatjes.

Dhr. Huybrechts | 20-02-16 | 12:45

Ik ben ook hoogopgeleid en ben helemaal klaar met de middelmatige eurocraten die geen oplossingen hebben maar enkel moralistische praatjes.

Dhr. Huybrechts | 20-02-16 | 12:45

Thieme hebben gestemd. (correctie)

Vedor | 20-02-16 | 12:44

@Fisccon | 20-02-16 | 12:38
13 in een dozijn comment. Verzin eens wat origineels man. Oplossingen zijn aangedragen door de PVV. Maar of ze worden genegeerd of gekwalificeerd als racistisch en extreem rechts.
--
Grenzen dicht is een duidelijke heldere oplossing vor het Immigratie probleem. Nederland heeft 600km landsgrens. Israel heeft een hek van 700km. Dus de oplossing is aangedragen en het succes van deze oplossing is al bewezen in o.a. Israel en nu ook Hongarije.
--
Dusss, heb je nog wat nuttigs te melden?

Mark_D_NL | 20-02-16 | 12:43

Ik begrijp niet dat mensen niet op de PVV willen stemmen, omdat ze Wilders een vervelend mannetje vinden.
Als dat het criterium was geweest, dan zou ik in het verleden ook op Femke Halsema, of mevrouw Thieme.

Stem op inhoud.

Vedor | 20-02-16 | 12:42

marco2304 | 20-02-16 | 11:32
Seriously? Ik kan die glimmende biljartbal geen seconde serieus nemen, alles lijkt ingestudeerd. En als het spontaan is, gaat het net fout. Zou niet misstaan als supermarktmanager of autoverkoper, maar veel te licht voor de politiek. Bontes heeft dan weer wel wat, maar te weinig om echt een rol van betekenis te spelen. Geen idee waarom GS zo op VNL geilt. Klinkt misschien leuk allemaal, maar het is flinterdun.

nietoftochwel | 20-02-16 | 12:40

Wishful thinking. Blijkbaar zit er toch een frustratie bij het PVV electoraat dat het hoofdzakelijk bij het lager geletterde deel van Nederland hoort. Wanneer ook hoger opgeleide mensen PVV zouden gaan stemmen dan geeft dat blijkbaar een goed gevoel. Er zullen vast wat bange en boze hoogopgeleide mensen zijn die gaan voor de retoriek van de geblondeerde voorman. Het gros van de mensen die heeft doorgeleerd snapt echter dat ingewikkelde problemen niet worden opgelost met holle frasen. Benoemen is leuk, maar oplossen is veel lastiger. De PVV heeft tot nu toe nog geen enkel probleem in Nederland opgelost.

Fisccon | 20-02-16 | 12:38

Een over-mijn-lijk mentaliteit is in de huidige tijd vereist. In huize padbuffel is dat punt wel bereikt inmiddels.

padbuffel | 20-02-16 | 12:36

Jan Terlouw vindt dat NL verrechts vandaag in een interview. Ligt allemaal a/h klootjesvolk. De gevestigde politiek snapt nog steeds niet dat de kiezer moet bepalen hoe NL geregeerd moet worden. De gevestigde orde blijft maar proberen hun idealen hier door iedereen zijn strot te duwen zelfs als ze op 30 zetels verlies staan dringt het nog niet tot ze door wat het volk wil en nog erger dat zij er voor het volk zijn en niet andersom. Om die reden stem ook ik op de PVV. Niet omdat het zo'n goede partij is en dat ik de hoop heb dat de PVV het op gaat lossen want ze zullen mogelijk 40 zetels halen en het kordon sanitair is al lang gevormd m.a.w. pas als ze de absolute meerderheid zouden hebben kunnen ze iets doen en eerder niet en dan zal het waarschijnlijk te laat zijn! Doen we niet wat de EU ons oplegt dan zullen we geboycot worden enz. door Merkel en haar trawanten. Maar als NL helemaal naar de klote is en dat gebeurt als het roer niet snel omgegooid wordt zal ik in ieder geval kunnen zeggen ik heb niet op die volksverlakkers gestemd, aan mij heeft het niet gelegen. Ook verwacht ik wel dat als de PVV hun idealen zou kunnen verwezenlijken dus uit de EU enz. dat we het zwaar zullen krijgen maar liever in armoede door eigen keuze en vrij dan leven in armoede in een geïslamiseerd land waar al je vrijheden verkwanseld zijn aan de EU, een stel haatbaarden, je betaalde belastingen weggegeven zijn aan gelukzoekers, a/d zuidelijke landen en je kinderen geen toekomst meer hebben. Ja en ook ik heb HTS electronica enz. dus niet alleen Tokkies kiezen voor de PVV.

johnelec | 20-02-16 | 12:32

@mvdwarsligger | 20-02-16 | 11:45. Ik heb het geprobeerd, was niet succesvol. Zoals Spartacus al schrijft: je loopt tegen het "laat-adolescente borderline-giftige Groenlinks-nichtje dat ballistic gaat" aan. In de oorlog was het ook niet verstandig om tegen iedereen te zeggen dat je verzet pleegde denk ik dan maar.

En dan zijn er nog wel een paar dingetjes. Iemand met een HBO communicatie zou je al als hoogopgeleid kunnen beschouwen. Een hoogopgeleide hoeft niet persé een wetenschapper te zijn, je weet wel, dat je alles in twijfel trekt. Een hoogopgeleide hoeft ook niet persé een intellectueel te zijn, je weet wel, dat je meer tijd doorbrengt in je hoofd dan in de echte wereld. En dan is er ook nog de categorie die denkt dat ze altijd gelijk hebben, vanwege het gegeven dat ze "hoogopgeleid" zijn... Hoe dan ook, met een soort anti-intellectuele houding die toch enigszins kenmerkend is voor GW heb je nog niet iedereen zo makkelijk gewonnen. Integendeel. Gelukkig mag je tegenwoordig wel in het openbaar zeggen dat je Pim mist...

knutsel | 20-02-16 | 12:32

VNL is geen alternatief voor de PVV.
VNL beweert uitdrukkelijk rechts te zijn; de gemiddelde PVV-kiezer is dat niet.

Peyronie | 20-02-16 | 12:32

We gaan het zien, NA de verkiezingen. Tot die tijd, doe ik publiek maar even geen uitspraken over mijn voorkeuren.

MarcS | 20-02-16 | 12:25

Ick vind de pvv niet daftigh genoegh.

Jezus_Boeddha | 20-02-16 | 12:18

Als PVV net geen meerderheid behaald bij de verkiezingen zal het land in een patstelling belanden en zal het nog erger worden dan het al is.
Zie belgie.....

fd.nl/economie-politiek/1132624/belgie...

Rest In Privacy | 20-02-16 | 12:16

Laat Prinsenvlag maar weg , Spartacus !

edelweiss | 20-02-16 | 12:15

Hoog opgeleid deserteerd niet naar de pvv. Ze zaten er al. Het enigste verschil is dat zij het nooit hardop durven te verkondigen. Als je ze vraagt naar hun politieke voorkeur doen ze vaag en zeggen het nog niet te weten. Zeg maar de zogenaamde zwevende kiezer. Terwijl hun keuze allang pvv is. Zo ook met peilingen. Die dus nietszeggend zijn. Omdat veel mensen nog steeds niet echt openlijk durven te erkennen voor de pvv te stemmen. Al begint dat wel steeds minder te worden. Maar de oorzaak is ook af te lijden uit de manier waarop kabinet en tweede kamer de heer Wilders probeert weg te zetten als rassist. Gelukkig trappen steeds minder mensen daar in en beginnen de ogen open te gaan. En durven straks ook hoogopgeleide hun voorkeur voor pvv te erkennen. Nu is het klimaat nog dat als ze erkennen pvv te stemmen het hun baan kan kosten. Want zo maf is het in nederland. Maar ook dat gaat veranderen.

tweetybird | 20-02-16 | 12:13

Welbeschouwd hoef je niet voor Wilders te kiezen. Want de EU gaat toch wel naar de kleaute. De EU gaat eraan, geen houden meer aan. En wat betreft de islam en multikul: die kogel kunnen we toch al niet meer ontwijken. Daar helpt geen Geertje lief aan.
Islamisering is een niet-demontabele tijdbom, zoals Mohammed Rasoel schreef in "De ondergang van Nederland".
Het maakt niet meer uit, of je nou Samsom stemt of Wilders.
We zitten met de kajak al te dicht bij de waterval.

Van Duyvenbode | 20-02-16 | 12:11

Koop een vrieskist probleem opgelost.
Gerard Leeflang | 20-02-16 | 11:47
.
Ach je kunt het zelf zo moeilijk of makkelijk maken, net wat je keus is. Een paar jaar geleden waren de winkels *nooit* open op zondag.
En in de late jaren 70/begin jaren 80 toen ik daar woonde, waren de supermarkten in Duitsland 's zaterdagsmiddags om 13:00u *gesloten* en slechts 1x per maand op zaterdagmiddag open.
.
Maar we moesten in Europa natuurlijk de VS weer achterna lopen met zn 24 uurs economie. Krijgen we net zo'n verrotte-samenleving als daar.
Daarbij komt nog dat het totaal geen zoden aan de dijk zet. Immers, wat je s zaterdags koopt ga je s zondags niet nogmaals kopen. Nou ja, op een paar verse broodjes na dan.
Wellicht worden er een paar extra cassières aangetrokken maar ook die moeten (extra) worden betaald. En wie gaat dat doen? De consument.
.
Ik loop op zondagmiddag weleens langs de Aldi en AH tijdens het uitlaten van mijn honden. Je kunt er werkelijk een kanon afschieten zonder iemand te raken.
Het is een grote fout geweest om die éne dag in de week waarop de meeste mensen vrij waren - en die dag naar eigen inzicht konden besteden, te verkwanselen. En dat geldt óók voor de kleine winkelier die op zondag niet open wil of kan zijn.
.
Het is niet de regering maar het zijn de multinationals die ons land regeren. En precies ook degenen die ons al die halal-meuk door de strot duwen.

Lupuslupus | 20-02-16 | 12:04

zag gister bij het staatsjournaal dat er een mbo-schoolvak burgerschap komt om pvv-scholieren van hun gedachten af te helpen.
(of heel misschien is dat wat de npo er maakt en is het vak in het leven gerpoepen on mocro holocaust ontkennertjes wat feiten bij te brengen?.. zou kunnen hoor!)

Bert Konterman | 20-02-16 | 12:01

@[email protected] | 20-02-16 | 11:38
"We zullen 'Nederland' niet redden door haar te zuiveren van 'vreemde smetten'. want die 'vreemde smetten' zijn het probleem helemaal niet. Het grootste 'probleem' in 'de Westerse samenleving' is dat ons huidige economische systeem haar beste tijd gehad heeft en tegen het einde van haar curve loopt, en enkel nog misbruikt wordt om een steeds kleinere groep mensen te bevoordelen".

En daarom verkrachten, en worden de autochtone vrouwen aangerand door die islamitische gelukzoekers.
Deze hebben dan ook een economisch systeem wat er al 1400 jaar is en nooit aan verandering onderhevig is geweest. Deze kunnen ons land echt economisch helpen!

Tis nie waar! | 20-02-16 | 11:59

Dat eeuwige gezanik van de politici die op het zogenaamde "laagopgeleide"stemvolk van de PVV neerkijken.
Ja, dat volk is net zo laag opgeleid als bijv. snotneusje Jesse Klaver van Groenlinks; had die niet alleen maar VMBO??
juist!

Foezela | 20-02-16 | 11:59

Prachtige tekst overigens. Genieten.

tejootje | 20-02-16 | 11:56

Hier het recept om geheid te gaan regeren vanaf 2017: maak Bontes voorzitter van een PVV-met-leden, Pieter Omtzigt vice-voorzitter en Geert verzorgt voortaan de PR. Ik voorspel 70+ zetels en een revolutie zonder geweld.
Wilhelmina Kuttje | 20-02-16 | 11:21

Mevrouw Kuttje in dromenland.

daytripper | 20-02-16 | 11:55

@Gerard Leeflang | 20-02-16 | 11:47
Ik wil subsidie voor die vrieskist!!
Om de simpele reden dat ik geld genereer voor de onrendabelen.
Als ik geen geld opbreng, hebben Rutte en Dijsselbloem niets om uit te geven.
Probleem dus NIET opgelost!

necrosis | 20-02-16 | 11:55

marco2304 | 20-02-16 | 11:32

Fijn voor jou dat v Klaveren het goed doet, toch hoop ik dat hij en zijn maatjes van het toneel verdwijnen, weglopers zo als zij zijn strebers die over de rug van de PVV stemmers hopen met hun eigen agenda in de 2de kamer te verblijven. Zij zijn de "verneukers van het PVV programma" die bij de politiek-correcte bende thuishoren.
Bontes daarin tegen had als penningmeester problemen met de kas, helaas is het nooit verder gekomen dat kwaadsprekerij en niets heeft zijn verdachtmaking gestaafd, heel dom van Bontes!! Dat zal één van de redenen zijn geweest dat hij voor de PVV niet meer als 2de kamerlid mocht functioneren

caralho | 20-02-16 | 11:54


Straks schurken CDA, D66,klein christelijk en wat erover is van VVD en PvdA weer gezellie tegen elkaar aan. Allemaal beetje inschikken jongens en een brede *kuch* "coalitie" gaat van start onder Ome Buma of Peggold.
Dus die koevoet kun je wel vergeten Spartacus.
En nu allemaal doorlopen.

daytripper | 20-02-16 | 11:53

@Lupuslupus | 20-02-16 | 11:26
Daar kunnen we over twisten, maar volgens mij bedoelde hij dat in het algemeen.
BakEllende had het trouwens zeker niet over ZIJN functioneren!
Die waren ondermaats!
Ik herinner me nog een debat waarin hij heel geëmotioneerd opriep om vooral 'aardig' te blijven voor elkaar.
Maar dan ken je mij nog niet....

necrosis | 20-02-16 | 11:50

Spartacus,
Geniaal.
Treffend.
Do not go eeeweee

pomodorus | 20-02-16 | 11:48

-weggejorist-

Gerard Leeflang | 20-02-16 | 11:47

@knutsel | 20-02-16 | 11:28
Of kom er gewoon openlijk voor uit wat je stemt en onderbouw dat met argumenten.
Mijn tactiek.

mvdwarsligger | 20-02-16 | 11:45

Die hoogopgeleiden zullen er niet voor terugdeinzen om over uw rug via de vluchtelingen baantjesketenmachine hun infame zakken te vullen en daar goede sier mee te maken. En voor de buhne kramen ze iets anders uit. Totaal ongeloofwaardig. Die mensen zijn geen knip voor de neus waard en zouden ook naar Nurnberg 2.0 moeten voor een proces.

Ongeblustekalk | 20-02-16 | 11:43

@Gerard Leeflang | 20-02-16 | 11:09
Verdiep je eens in de achtergronden van zevende dag adventisten.
Nogmaals: religie hoort niet thuis in een seculiere staat!
Ik respecteer SGP vanwege hun standvastigheid, maar zal nooit op ze stemmen.
Om maar wat te noemen: mijn buurvrouw (zwaar ggristelijk) vind het maar niets dat de supermarkt op zondag open is.
Het zal haar echter jeuken dat ik aanstaande maandag weer om 3:00 de deur uit moet om te gaan werken.

Ik moet de boodschappen dus maar op zaterdag gaan doen en hopen dat het nog smaakt op maandagmorgen.
Makkelijk lullen als je niet meer hoeft te werken vanwege je AOW-gerechtigde leeftijd en verse broodjes kan kopen op maandag, terwijl ik moet werken op een tijdstip dat je nergens verse broodjes kan halen.
Enne... Thieme is niet protestants.


necrosis | 20-02-16 | 11:42

Geert is de enige die altijd geroepen heeft wat er zal gaan gebeuren. Alle andere partijen hebben tot nu toe hun kop in het zand gestoken. Nu de grens is bereikt, komt ineens de VVD met spierballentaal. Niet alle oplossingen van Geert zijn ideaal, maar hij is wel degene die direct zal ingrijpen. Ben nu wel klaar met de Islam en de problemen met allochtone jongeren. Laten we zeggen, geen respect meer.

salsaparilla | 20-02-16 | 11:41

Zo populair worden door te ageren tegen kansloze immigranten en een ideologie die onze cultuur wil vernietigen. Dat zegt inderdaad heel veel over de "intellectuele"/zelfdestructieve bestuurders.

Ikhebeenvraag | 20-02-16 | 11:39

We zullen 'Nederland' niet redden door haar te zuiveren van 'vreemde smetten'. want die 'vreemde smetten' zijn het probleem helemaal niet. Het grootste 'probleem' in 'de Westerse samenleving' is dat ons huidige economische systeem haar beste tijd gehad heeft en tegen het einde van haar curve loopt, en enkel nog misbruikt wordt om een steeds kleinere groep mensen te bevoordelen.

@marco2304 | 20-02-16 | 11:32
Van Klaveren is geen licht. Hij doet het leuk voor de Bühne. Maar wanneer je van mening bent dat je Bontes, goede vent, zomaar kan inruilen voor Mosko dan snap je het niet. En dat is natuurlijk in lijn met het stelen van zijn Zetel. Van Klaveren heeft weinig moreel, het is een valse opportunist.

Mark_D_NL | 20-02-16 | 11:37

In Duitsland mis ik maar 1 ding uit Nederland : Wilders.
Die is hier nog harder nodig dan "thuis".
.
O wacht en kroketten, AH en gezelligheid.

GerMonster | 20-02-16 | 11:34

Alternatief voor PVV bestaat en heet VNL. Van Klaveren doet het heel goed. Intelligent en niet zo bombastisch als Geert. Verder is stem op PVV verloren stem. Gaan nooit regeren en hebben tot nu - helaas voor achterban - de boel verprutst. Ga voor VNL

marco2304 | 20-02-16 | 11:32

Hoogopgeleide lieden onder de PVV-stemmers waren er natuurlijk allang. De MSM-Enemedia-Lügenpresse schreef echter liever over Tokkies en aanverwanten, en over 'white trash' in prachtwijken c.q. achterstandsbuurten. Met de percentages die thans in de peilingen figureren valt niet langer vol te houden dat er geen academici tussen zitten. Niet alleen bij laagopgeleide mensen gaan de oogjes een klein beetje open.
Het grote probleem is natuurlijk wel nog de tirannie van de policor en het onuitgesproken Berufsverbot.

BTW, op demonstraties zie je steeds meer spandoeken en borden met teksten als PEGIDA IS LIEFDE en TOKKIE POWER.

Thomas333 | 20-02-16 | 11:31

Stichpimpelibock | 20-02-16 | 10:22

Weinig tot geen onderscheid met de gevestigde orde, weglopers met zwakke argumenten zijn meestal doodlopers.

caralho | 20-02-16 | 11:29

Twee tips voor verjaardagen en/of andere sociale gelegenheden. 1. Geef aan dat stemmen privé is. 2.Praat nooit over politiek of religie.

knutsel | 20-02-16 | 11:28

Oeps autochtoon natuurlijk... We moeten nodig weer eens nieuwe termen bedenken :-). Inheems, uitheems is gemeen he?

merel veld | 20-02-16 | 11:28

Het opkomstpercentage zou wel eens historisch hoog kunnen zijn zijn ten nadele van de 'zittende' partijen.

OR-lid | 20-02-16 | 11:28

"Zoals tante Bel aanstipt is de PVV het voor velen gewoon net niet !!" Er maar 1 partij het 'net niet!'. Alle andere partijen zijn daar verre van !!

Ik snap er niks van! | 20-02-16 | 11:27

Zet al zetels eens af in autochtoon / allochtoon. Heeft Wilders dan al 80 procent van de allochtone stem in de peilingen?

merel veld | 20-02-16 | 11:26

Na de uitspraak van Jan-Peuter BakEllende ('zonder geloof kan je niet functioneren') heeft religie het laatste restje goodwill bij me verspeeld.
necrosis | 20-02-16 | 11:06
.
Dat is géén correcte weergave van wat Balkenende heeft gezegd.
Hij zei: "zonder geloof kan IK niet functioneren".

Lupuslupus | 20-02-16 | 11:26

Ik vind VNL een mooi alternatief, en ik hoop dat ze het gaan redden!

Gerrit gordijnstok | 20-02-16 | 11:26

Standpunten VNL?

"Sterke defensie VoorNederland
De visie van Ronald Reagan op defensie, waardoor de Koude Oorlog eindigde, is nog net zo actueel als toen: vrede door kracht – vrede gebaseerd op vrijheid en de wil om die te verdedigen."

Gebakken lulkoek! De Koude Oorlog is vooral geëindigd door de interne acties van de top van het Sovjet Imperium. Een "revolutie van binnenuit,", top-down zogezegd. Reagan heeft überhaupt niets bijgedragen want hij was een marionet van anderen.

"vrede door kracht" in het Amerikans heet dit "Peace through superior firepower" Prachtkreet die de wapenindustrie goed kan gebruiken, bij het bestendigen van een wapenwedloop. Wel moetn wij ons land kunnen verdedigen, maar politiek overleg heeft het primaat.
Salut! Evocatus

Evocatus | 20-02-16 | 11:25

blendedperfection
Je vergeet de communistische EU?

corbiere | 20-02-16 | 11:23

F#ckingAwesome | 20-02-16 | 11:17
Pim is niet meer, en als hij niet oppast is Geert straks ook niet meer.
En dan hebben we niks meer.

Klompmans | 20-02-16 | 11:21

Hier het recept om geheid te gaan regeren vanaf 2017: maak Bontes voorzitter van een PVV-met-leden, Pieter Omtzigt vice-voorzitter en Geert verzorgt voortaan de PR. Ik voorspel 70+ zetels en een revolutie zonder geweld.

Wilhelmina Kuttje | 20-02-16 | 11:21

Wat zal links overigens balen dat ze Pim hebben laten afknallen. Beschaafde nette man, geweldig politicus, erudiet; maar qua standpunten niet zo vergaand als Geert. Eigenlijk hebben ze iemand terug gekregen die in hun ogen nog veel radicaler is.

blendedperfection | 20-02-16 | 11:21

En .. verdomme.. zeggen dat het een tokkie club is werkt dus niet meer echt.
Jinek, Nieuwsuur,Dwwd en Journaal moeten dus ook meer aangestuurd worden. Een Erdogannetje misschien?

daytripper | 20-02-16 | 11:20


"Evolutionary leadership theory suggests that in deciding who to follow people use evolved cognitive leader prototypes. These prototypes are called "cognitive ancestral leader prototypes" CALP. The CALPs help people choose the best person to lead in a specific situation.

In times of conflict, this is a physically strong and younger masculine individual not afraid to take risks. In peacetime, this is usually a more feminine person or older person with more social skills. We still see these decision rules in our modern age, as do people in times of crisis still automatically select a Big Man."

liggend_streepje | 20-02-16 | 11:20

@F#ckingAwesome | 20-02-16 | 11:17
Klinkt aantrekkelijk... Ok,ik ga even mijn rode das zoeken.

Mark_D_NL | 20-02-16 | 11:20

eerstneukendanpraten | 20-02-16 | 11:16
Mijn huidige auto remt -helaas- automatisch voor stilstaande objecten in het verkeer.
Toch eens kijken of er "Pechtold-herkenningssoftware" in omloop is.
Wellicht kan er, bij herkenning, dan ook nog wat extra gas op dan...

Ommezwaai | 20-02-16 | 11:20

De toon van Greet is slechts een kleinigheid ten opzichte van de politiek correcte terreur die ons land al decennia in een houdgreep heeft. Omdat Greet zijn tegenstanders netjes praten maakt hen dat nog geen nette mensen. Integendeel meneer.

padbuffel | 20-02-16 | 11:20

@ roze bril. 11:11 uur
Raak

enorme sukkelzak | 20-02-16 | 11:19

En voor wie niet verder komt dan zich af te vragen wat de PVV de afgelopen jaren heeft bereikt, dient te beseffen dat zonder de PVV het destructiever beleid van dit kabinet nog vele malen erger zou zijn.
De waarde van vooral de indirecte invloed die PVV uitoefent op het beleid van de andere partijen en de terechte angst voor die partijen voor de burger en de peilingen, moeten niet worden onderschat. De PVV fungeert als een rem op de waanzin van de huidige regenten die blind zijn voor de echte belangen van Nederland.

smdyasc | 20-02-16 | 11:19

Betekent dat het alle hens aan dek is bij de Veuveudee om het rammelende schip een meer rechtse koers te laten varen .. oh wacht ... daar was Halbe al mee begonnen.
Het wachten is nu op de dag dat Rutte cs een Cameronnetje gaan doen .. oh.. sorry ... dat kan ff niet want "we" zijn
veurzitter van de club van drankorgel Juncker.
Tsja .. lastig... lastig.

daytripper | 20-02-16 | 11:18

Pim dus

F#ckingAwesome | 20-02-16 | 11:17

Heb het al vaker geroepen, wanneer nu een juiste persoon met een mix van de juiste anti-establishment kenmerken met een intellectueel sausje en een grote dosis authenticiteit opstaat, is ie binnen het jaar premier.

F#ckingAwesome | 20-02-16 | 11:17

Ommezwaai | 20-02-16 | 11:12

Ja, de krankzinnige carrièremove van die mevrouw komt echt niet uit de lucht vallen, daar heeft A.P. de hand in gehad. En verder: ik rem ook niet voor Alexander Pechtold.

eerstneukendanpraten | 20-02-16 | 11:16

@eerstneukendanpraten | 20-02-16 | 10:40
ach laat Pechtold toch. Die man is klaar, uitgerangeerd, heeft het maximale uit zijn carrière gehaalt. Heb meelij met deze man. Hij wist niet beter.

Mark_D_NL | 20-02-16 | 11:15

Overigens wil dat ook niet veel zeggen; want voor je het weet zit de VVD in een kabinet met de PVDA en heb je ook links weer in huis. Voor dat resultaat heb ik geen VVD gestemd.

blendedperfection | 20-02-16 | 11:13

Eensch met de reaguurder hierboven die stelde dat Bontes zowat het enige eerlijke kamerlid is (zie de MH17-scrum die hij op zich kreeg). Hij was ook niet te beroerd om weg te lopen toen charlatan-beroepsleugenaar Moskoviets bij VNL werd binnengemarcheerd. En mans genoeg om gewoon terug te keren toen het maffiamaatje (vanzelfsprekend) werd gejorisd. Kansloos om op één persoon van een marginale splinterpartij te stemmen, maar ook hier geldt: de rest is zo ongelofelijk kut (incl Greet met z'n onbeschofte gedrag) dat Bontes wel het enige redelijke alternatief lijkt.

Taggart | 20-02-16 | 11:12

Tjah ik ook, alleen zie ik het meer als een proteststem. Ik zie dan ook weinig in de PVV zijn opvattingen omtrent sociaal economische vraagstukken; vind ze veel te links. Stem puur op ze vanwege de Islam en vluchtelingen.

blendedperfection | 20-02-16 | 11:12

eerstneukendanpraten | 20-02-16 | 10:40
Die dwerg loopt continu te blaten dat ie opkomt voor de Nederlander.
Hij bedoelt eigenlijk voor de Nederlander met een dubbel zandkasteel-paspoort. Met in het achterhoofd die Marokkaanse huppeldoos die hij aan heeft liggen duwen. Vandaar deze zwakbegaafde uitspraak van hem.
.
Als het ooit eens goed misgaat, zit deze volksverlakker bij z'n vrouwtje in de USA en kan iedereen hier de tiefus genieten.

Ommezwaai | 20-02-16 | 11:12

Als je als heersende politiek maar lang genoeg gedrag vertoont dat lijkt op oorlog tegen de eigen samenleving en cultuur, dan gaan mensen uiteindelijk vanzelf wel stemmen op partijen en politici als de PVV en Wilders - zie Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Zweden, Noorwegen, de UK, de V.S., enzovoort. Het totalitair opleggen van de multiculturele samenleving inclusief vooral ook de islam en de islamisering en het criminaliseren van je kritiek hierop, het is zeer effectief in het mensen dwingen te zoeken naar geluiden als van de PVV en Wilders. Ook kan je niet bibliotheken vol hebben met verhalen over de horror van nazisme en communisme en dan verwachten dat mensen jarenlang stekeblind blijven voor de niet minder grote horror van de islam. Als dus de heersende politiek daar maar genoeg z’n best voor doet, dan zal het electoraat vanzelf wel overstappen naar de PVV en Wilders.

notamused | 20-02-16 | 11:12

Altijd als mensen tegen mij zeggen dat Wilders niet de oplossing heeft. Geef ik aan dat er toch nooit een probleem was. Zie je ze toch even nadenken.

roze_bril | 20-02-16 | 11:11

Ik haat het dat er altijd zo een scheiding wordt gemaakt tussen hoogopgeleid en laagopgeleid. Pff ik ben ook maar MBO'er. Als ik hoger had gekunt had ik het wel gedaan! Op wie ik stem maakt me niet uit, maar pvv word het niet.

Megazand | 20-02-16 | 11:11

1. Laat Quid nooit meer over PVV schrijven, Spartacus is de Meester!
2. Als je op PVV stemt, weet je zeker dat je niet op een plucheklevende beroepspolitieke EU-graaier in spe stemt. Dat is tegenwoordig een enorm goeie reden.
3. Als VNL genoeg stemmen trekt om regeringsmateriaal te worden, stap ik subiet over. Idem voor Libertarisch en Piratenpartij. Maar ben nu ff klaar met proteststemmen die toch geen verschil maken.

Dus voorlopig PVV en heftige familiefeestjes.

Wilhelmina Kuttje | 20-02-16 | 11:10

De revolte komt dus t.z.t. ook vanuit het middenkader die als een gek klokken beginnen te luiden of anderszins op hun werk een spaak in het wiel gaan steken zodra de PVV tegen een cordon sanitaire aanloopt.

Berthe | 20-02-16 | 11:10

@necrosis
Ik vind dierenpoes wel een net protestants meisje. Daar zijn slechtere voorbeelden van te vinden hoor...

Gerard Leeflang | 20-02-16 | 11:09

Ik ben hoogopgeleid en heb van meet af PVV gestemd. Heb er nog steeds veel respect voor, maar toch gaat de volgende keer mijn stem naar VNL. Ik hoop, dat het ooit nog eens tot een samengaan komt van PVV en VNL.

Kievit | 20-02-16 | 11:09

Halve Zoolstra ript deze week een stuk PVV standpunt en denkt dat Iedereen van hoogopgeleid tot (tokkie)de gewone burger dit niet in de smiezen heeft.
De partij van leugen en bedrog begint op deze manier al heel erg vroeg de verkiezingsretoriek te spuien.

Toontje-lager | 20-02-16 | 11:08

De linke partijen zijn op veel fronten naieve dromers die ons land al genoeg beschadigd hebben. Het CDA voert nu leuk oppositie maar heeft in het recente verleden nog genoeg streken geleverd als dominante regerende partij. De VVD... tja, die willen alleen maar overal marktwerking en hielenlikken in Europa. Die verkopen hun eigen moeder nog als het moet. Blijft toch inderdaad de PVV over, en ik moet zeggen dat de toon van Wilders wat professioneler aan het worden is. Ik zou bijna op hem gaan stemmen.

Akiron | 20-02-16 | 11:07

@Lupuslupus | 20-02-16 | 10:29
Hear hear !

iopeth | 20-02-16 | 11:06

@BlowingBubbles | 20-02-16 | 10:50
Maak je geen illusies wat betreft Dierenpoes.
Thieme is fel en bevlogen maar is tevens aanhanger van de zevende dag adventisten.
Religie zou verboden moeten worden in de politiek!
Na de uitspraak van Jan-Peuter BakEllende ('zonder geloof kan je niet functioneren') heeft religie het laatste restje goodwill bij me verspeeld.

necrosis | 20-02-16 | 11:06

Ze zijn er nu eens achter dat het gatenkazenland Griekenland met al die eilanden niet te bewaken is. Nee natuurlijk niet, dat wisten we al langer, je moet een smal gebied uizoeken waar ze in ieder geval door moeten. Daar moet je je op concentreren. Sukkels zijn het met Merkel voorop.

prutserstentop | 20-02-16 | 11:06

Suïcidaal 'links' drijft ons in de handen van pragmatisch rechts/rechtser/PVV!

Aristotalloss | 20-02-16 | 11:04

D66, PvdA, GL, die partijen zijn alleen leuk als je zelf niet dagelijks in het gewone leven met de multiculturele samenleving in aanraking komt. Dat zijn drs. partijen geworden geleid door mensen die nooit in aanraking komen met gewone mensen. Als ze al in aanraking komen met allochtonen, dan zijn het subsidie allochtonen of excuus allochtonen voor op de lijst.
Gisteren op de tramhalte, man van jaar of 30 met jurk en baard zonder snor. Mag je je afvragen waar iemand de tijd vandaan haalt om op vrijdagmiddag zo rond te lopen? En een andere jongen aan de telefoon met de school van zijn zusje, kwam erop neer of hij met zijn ouders mee kon komen naar school om te vertalen. Maar als je op een verkiezingsposter ophangt, in Nederland spreken we Nederlands, dan is de wereld te klein.

Duifmans | 20-02-16 | 11:04

@chariovalda | 20-02-16 | 10:55
Daar redt je het niet meer mee. Dus kom met wat origineels. Je kan het! Ik ruik je angstzweet...

Mark_D_NL | 20-02-16 | 11:03

Maar welke partij heeft het lef om samen met de PVV de ring in te stappen om de ellende die hier ontstaan is recht te trekken?
Het CDA is rancuneus,.. dus tot zoverre de christelijke vergevingsgezindheid.
De VVD eist in Rutte als narcistische voorman dat Wilders afstand neemt van minder.. minder.
De PvdA gokt nog steeds op de,mede door hun binnenkomende nieuwe achterban.
D66 gaat niet durven hun EU droom op te geven,na de verkwanseling van hun oude kroonjuwelen.
SP heeft een voorman die weigert de te grote broek uit te trekken,terwijl hun electoraat er bekneld tussen zit om hem op te houden.
De rest van de partijen is ruis.
Dus wie,oh wie durft de stap over de eigen schaduw te nemen,als de helft van de Nederlanders aan zijn kant zal weten te krijgen.

deraderendraaien | 20-02-16 | 11:02

Mensen die het verval aan den lijve ondervinden en die achter uit de strot lullers als Pechthold en Klaver, het gelag van Rutten en het opnoemen van steeds hetzelfde lulverhaal Samsom niet meer geloven zijn het gewoon zat.

prutserstentop | 20-02-16 | 11:02

Maar in de media wordt dut alles natuyrlijk ontkent of weggeluld. Gisteravond bij Jinek. Frits Wester (...) wilde een statement maken mbt de mensen die, in de peilingen, achter de PVV zijn gaan staan. Wat hij volgens mij wilde zeggen is dat de media en de politiek die mensen nu eens serieus moet gaan nemen omdat het natuurlijk niet allemaal domme bijstandstrekkers, tokkies en asocialen zijn. Werd overruled door die h**r van een Jinek. Ook de andere journalist die opperde dat hij vond dat de PVV een regeringskans moest krijgen na de verkiezingen werd het woord niet gegeven. Dit is niet alleen oerdom van die Jinek maar zorgt dat nog meer mensen de standpunten van de PVV salonfähig gaan vinden. Immers, het is net als met kinderen; als het niet mag doe je het stiekem toch. Doet niets af aan mijn eigen standpunt trouwens; ik stem op Martin Bosma

Rotisseur | 20-02-16 | 11:02


Glasgow Argus | 20-02-16 | 10:54

En vooral dat laatste vind ik een totale gotspe, als hij zich bij het FARC had aangesloten had ik het wel begrepen. Maar gelukkig heeft hij nog wel een goed hart want hij heeft partijgenoot Tara Singh Varma nog in haar rolstoel de Tweede Kamer in geduwd toen zij zo ziek was. Oh wacht...

eerstneukendanpraten | 20-02-16 | 11:02

corbiere | 20-02-16 | 10:52
Lees de eerste post maar, geld in de eigen zak is het meest van belang. En een ander de zak leegkloppen op andere manieren ;)

Ongeblustekalk | 20-02-16 | 11:01

Overigens verwacht ik niet dat een kabinet Wilders-1 de verlossing zal blijken en veel zal weten te veranderen. Ik stem vooral PVV in de hoop de VVD weer "op het rechte pad" te krijgen. Als je naar de recente uitspraken van Halbe luistert werkt dat al een beetje.

Tapu | 20-02-16 | 11:01

chariovalda | 20-02-16 | 10:55

Hahahahahahhaahahahahahahahahaaaaaaaaaaaaaaa. Net alsof die andere partijen met oplossingen komen. Wilders heeft oplossingen maar dat wordt afgedaan als nazi-gedoe en niet realistisch (waarom niet? je zet ze gewoon op een trein en rolt ze het land uit). De gevestigde partijen hebben geen oplossingen, behalve als het over bukken en krom staan gaat voor een leuk baantje en ons NL-ers in het gezicht zeiken.

tragic1911 | 20-02-16 | 11:01

@"In de serie ‘Wie is de nieuwe politieke elite?’ gaan schrijvers, denkers, wetenschappers, publicisten, politici en opiniemakers onderzoeken of er een nieuwe politieke elite bestaat en wie dat is of zou kunnen zijn."
•
Die schrijvers, denkers etc. kunnen lang zoeken. Hoe dichter we Thatchers ideaal benaderen – "there is no such thing as society" – hoe meer de woorden "politiek" en "elite" elkaar uitsluiten.

simpelman | 20-02-16 | 11:00

Het verschil tussen hoogopgeleid en intellectueel is dat de intellectueel moeilijk keek en links is. Die groep is nu aan het uitsterven.

frank87 | 20-02-16 | 10:59

@Kamervraag | 20-02-16 | 10:48
Je moet ze niet terugsturen, je moet voorkomen dat ze voet aan land zetten.
Met uitzondering van de échte vluchtelingen.
Maar als ik ergens lees dat Marokkanen/ Eritreeërs/ Somaliërs/ etc. stennis schoppen in een AZC, vraag ik me af wat de waarde is van de status van 'azielzoeker'.
Mag ik me dat afvragen?
Ja, dat mag ik aangezien ik er wederom voor mag betalen.

necrosis | 20-02-16 | 10:59

-weggejorist-

Cool Pete | 20-02-16 | 10:59

eerstneukendanpraten | 20-02-16 | 10:43
Sommige mensen kramen zoveel onzin uit dat het tenenkrommend is. Socialisten met geld zijn sowieso niet te vertrouwen omdat ze altijd voor hun eigen gewin gaan, heel berekenend.

Ongeblustekalk | 20-02-16 | 10:59

Zo'n beetje elke politieagent stemt PVV. Is tegen het zere been van de PVDA korpsleiding. Die dit nog in haar wanhoop probeert te verdoezelen.
thekolere | 20-02-16 | 10:37
Dit kan ik bevestigen. De politie heeft elke dag te maken met de uitwassen van meerdere generaties mislukte import. Komt elke dag op AZC's en weet exact waarmee we te maken hebben en welke kant zij op zullen gaan. De korpsleiding kijkt weg en probeert te bagatelliseren.

Repetitive Beats | 20-02-16 | 10:58

Yep, herkenbaar. Academisch (post-doctoraal) opgeleid, stemde altijd VVD, maar dat kan ik echt niet meer met m'n geweten in overeenstemming brengen. Schandalen, fraudeurs, criminelen. Teeven, Opstelten, van der Steur. De transparantie-haat van Rutte. Enfin, ik hoef het hier allemaal niet uit te leggen. Ik stem al een poosje PVV, maar het is niet iets waar ik openlijk voor uit kom, ook al verkeer ik niet echt in linkse kringen.

Tapu | 20-02-16 | 10:56

Een stem op VNL is een verloren stem...

Muskatnuss!!! | 20-02-16 | 10:55

Geert Wilders in een omhooggevallen zeurpiet die alleen maar klaagt en nooit met oplossingen komt.

chariovalda | 20-02-16 | 10:55

Voor al die gezagsgetrouwe D66 en PvdA afvallers, stemmen doe je toch anoniem. Omdat ze zo bang zijn voor de PVV reputatie, en "wat zullen de buren wel niet zeggen" durven ze er niet voor uit te komen. Dan niet, blijf in huichelachtigheid en slaafse lafheid zitten, maar stem wel PVV, er zit niets anders op!

lanexx | 20-02-16 | 10:54

eerstneukendanpraten | 20-02-16 | 10:51
Rosenmuller met zijn miljoenenvermogen uit vroom en dreesmann is voer voor psychiaters. Rijkeluiszoontje dat de havenextremist loopt uit te hangen. En eindigt in het bestuur van de autoriteit financiele markten.

Glasgow Argus | 20-02-16 | 10:54

@Thunderbird | 20-02-16 | 10:48

Inderdaad, vraag de indianen in Amerika maar waar tolerantie toe geleid heeft :D. Toekomst hebben we voor onszelf reservaten of we worden uitgemoord. Aangezien casino's niet halal zijn, zijn we mooi de sjaak.

tragic1911 | 20-02-16 | 10:52

Ongeblustekalk
Denkt dat ze bedoeld liever geld naar de gewone nederlander

corbiere | 20-02-16 | 10:52

@Normpje | 20-02-16 | 10:43
Die uitspraak ('hoogopgelicht') gaat onmiddellijk op een tegeltje !!!!
*want: zo verschrikkelijk waar!*

necrosis | 20-02-16 | 10:51

goktrommelisttot | 20-02-16 | 10:46

Weet je wie ook grote fan van Mao was en zelfs geld heeft verzameld om het regime van Pol Pot mee te steunen? En toen hem jaren later door Andries Knevel werd gevraagd of hij daar geen spijt van had zei hij dat het woord 'spijt' niet in zijn vocabulaire voorkwam. En nee, ik rem niet voor figuren als Paul Rosemöller.

eerstneukendanpraten | 20-02-16 | 10:51

GS geeft de PVV weer voeding aan de PVV'r na de negatieve video van gisteren.
Van tokkie tot hoog opgeleide .
Zelfvoldaan zien ze Geert al aan het roer.

undead | 20-02-16 | 10:51

Met Trump, LePen een Wilders wordt het vast een betere wereld. Hun achterban, die hetzelfde sterftecijfer heeft als drugsverslaafden en sociaal-financieel is uitgekleed staan betere tijden te wachten.

Einde van de Domheid | 20-02-16 | 10:50

Ik twijfel nog of ik VNL of PvdD verkies boven PVV. Maar ondanks dat ik zeer gereserveerde gevoelens heb bij PVV vrees ik wel dat massaal op die club stemmen de meeste kans op beweging geeft. Maar zo'n Bontes zou ik mijn stem eigenlijk wel gunnen.

BlowingBubbles | 20-02-16 | 10:50

Ik kon heel goed en makkelijk leren vroeger en ben nooit blijven zitten maar ik heb met voorbedachte rade vroegtijdig en zonder diploma het onderwijs vaarwel gezegd om aan het daderprofiel van een PVV aanhanger te kunnen voldoen. Spijtig om te moeten vernemen dat je nu ook gewoon met een voltooide opleiding openlijk fanboy kunt zijn.

Texacoballletje | 20-02-16 | 10:49

Die balkenendenorm ga ik uiteindelijk in mijn uppie ook wel halen, en meer, maar op een socialist stemmen gaat niet gebeuren. Never nooit niet.
Geert verwerpt trouwens de huidige rechtsstaat met zijn uitspraken over een revolte en nepparlement, dus reken er maar op dat hij goed in de gaten wordt gehouden.

Ongeblustekalk | 20-02-16 | 10:49

Zelfs Samsom: "we moeten ze met bootjes terugsturen" En ineens was het een idee van de PvdA. Toen de PVV er eerder over begon was het racisme, fascisme, slavenhandel, nazi, Hitler. En de hele staatsmedia heeft het over de goede plannen van Samsom. ??????

Kamervraag | 20-02-16 | 10:48

Alleen mensen die graag willen dat zijzelf, hun dochters, vrouwen, vriendinnen straks met een hoofddoek oplopen, een steeds groter risico lopen aangerand en verkracht te worden, en 1005 kans op een respectloze bejegening door steeds meer moslims in dit land, stemmen een andere partij dan PVV. De rest zijn verraders van degenen van wie zij houden, verraders van vrijheid, welvaart en ons prachtige Nederland, dat steeds verder afglijdt tot de cultuur van alle instromers. Je moet wel heel erg dom zijn om te denken dat al die vreemdelingen dankbaar zullen zijn voor de ruimhartigheid waarmee wij hen opvangen en nog dommer als je denkt dat ze zich zullen aanpassen. Daarvan is al lang gebleken dat dat niet gebeurt en slechts een illusie is van wensdenkende mensen die geheel buiten de realiteit staan, vaak tegen beter weten en de harde feiten in. Niet naar luisteren dus naar mensen die niet in staat zijn de realiteit onder ogen te zien maar leven met het brein van een 5 jarig meisje dat alles roze ziet.

Thunderbird | 20-02-16 | 10:48

Het is m.i. geen kwestie van inkomen, opleiding of intellect. Ons voortbestaan en dat van generaties na ons staat op het spel. Voor onze vrijheid hebben vele mensen gevochten en hun leven gegeven. In de afgelopen 4 decennia heeft onze elite de duurbetaalde vrijheid weggegeven aan een intolerante en alles overheersende ideologie.

padbuffel | 20-02-16 | 10:48

@Glasgow Argus | 20-02-16 | 10:37
Er gaan dagen voorbij dat ik zo'n bedrag even niet in mijn kontzak heb zitten.
Overigens wil ik voor slechts een ton best dictator van Nederland worden.
Dan ga ik even wat 'kussens' flink opschudden.

necrosis | 20-02-16 | 10:48

Zo ben ik ook bij PVV terecht gekomen. De rest van de partijen is zo wereldvreemd dat je uiteindelijk niet anders meer kan dan PVV stemmen.

Ars Vivendi | 20-02-16 | 10:47

Zij kondigen het volgende hierover aan: "In deze uitzending besteden we uitgebreid aandacht aan de geschiedenis en de invloed van de PVV en Geert Wilders".
J. Jarig | 20-02-16 | 10:41
.
Ik kijk (gelukkig) al jaren geen t.v. meer maar kan u de toon en leugens in die uitzending nu al voorspellen. Het zou mij tenminste zéér verbazen als deze uitzending objectief zou zijn. Want objectief is de NPO - zeker waar het de PVV betreft - nog nooit geweest.
De PVV staat als hoogste in de peilingen (meer dan 40 zetels) en "dat moeten we natuurlijk niet willen" dus "daar moeten we iets aan gaan doen".
.

Lupuslupus | 20-02-16 | 10:47

Ik ben hoog opgeleid en stem PVV. Gewoon omdat het kan, waarom? omdat die anderen partijen al jaren aan het aanklooien zijn op basis van carrière politiek (de doodsteek voor ons NL-ers). Er zit er geen 1 met een bepaalde levensovertuiging tenzij een leuke adviseursbaan bij KPMG in het verschiet ligt, behalve Wilders. Je moet namelijk wel goed gek zijn om 12 jaar met beveiliging rond te lopen voor je carrière. Het is tijd voor een frisse wind, geen politiek correct gedoe en hup het schip op en dumpen in het midden-oosten. De problemen zijn niet zo moeilijk, tenzij ze niet aangepakt worden.

tragic1911 | 20-02-16 | 10:47

Op mijn werk is het nog steeds bon ton om Geert Wilders fascist te noemen. Verder is het echt leuk werk hoor, maar je kunt beter Mao aanhangen dan Geert. Het betreft een MBO/HBO-achtige werkkring qua inhoud van het werk.

goktrommelisttot | 20-02-16 | 10:46

De politieke uitvoering van de wet van de "communicerende vaten". In een samenleving die in balans is zal een partij als de PVV nooit kunnen groeien. Helaas is de balans al járen zoek! Ik stem daarom dan ook absoluut op de PVV...

number668 | 20-02-16 | 10:46

Wilders is nodig in Nederland. Het vastgeroeste establishment is niet flexibel en bedrijft politiek zoals de partij elite dat wil. Er is dan ook een zich zelf benoemde elite ontstaan welke totaal wereld vreemd is maar wel de bestuurlijke touwtjes in handen heeft. Toe gegeven het ligt hem ook aan ons als burgers dat deze "elite" is ontstaan. Politiek is muffig en iets waar je jezelf liever niet mee vereenzelvigd. Dat zie je duidelijk aan het ledental van politieke partijen.
Dat Wilders een populist zou zijn zie ik als een onwaarheid. Hij is een volksvertegenwoordiger welke de gevoelens van het volk goed verwoord richting het politiek bestuur. Zijn invloed wordt steeds groter doordat hij (virtueel) steeds meer aanhang krijgt. Persoonlijk zie ik het als een goede ontwikkeling en beschouw hem dan ook als een stem des volks. Dat is iets wat andere politieke partijen volledig laten liggen. Wij als inwoners van Nederland zijn de staat der Nederlanden en willen dat volksvertegenwoordigers voor onze belangen opkomen. De meeste politieke partijen zitten in de politiek voor hun eigen belangen en degenen welke lid van hun clubje zijn. Bij de PVV ligt dat anders en dat is wat deze club zo aantrekkelijk maakt. Grootste valkuil voor deze club is dat ze straks regering verantwoordelijkheid moeten gaan nemen en poppetjes gaan leveren. Dan bestaat de kans dat ze meegaan in de politiek heersende stroming. Hoe je dit kunt tegen gaan? Bestuurders zoals wethouders, gedeputeerden en ministers niet meer aanstellen omdat ze toevallig lid zijn van de partij welke binnen de coalitie valt, maar echte vakmensen aan stellen welke daadwerkelijk verstand van zaken hebben. Zoals bijvoorbeeld de Burgemeester van Maastricht, deze is niet lid van een partij maar aangesteld om haar persoonlijke kwaliteiten. Zo zouden we ons volledige overheids bestuur moeten gaan inrichten. De volksvertegenwoordiging kan zich dan gaan richten op het controleren van het bestuur en er voor zorgen dat de stem van hun kiezers gehoord wordt en de wensen ingewilligd. Ik ben blij met een persoon als Wilders die een eerste stap zet naar een overheids bestuur 2.0

Toetsiemonster | 20-02-16 | 10:46

Halbe Zijlstra is zich al warm aan het lopen om te regeren met de pvv. Als dat gaat gebeuren ga ik over mijn nek. Regenten met socialisten hebben we nu al.

Gerard Leeflang | 20-02-16 | 10:45

Op scholen worden kinderen al geïndoctrineerd, dus onze "opgeleiden" worden daar al gebrainwasht. In de jaren '70 gebeurde dat al bij mij op school. Speelgoed voor arme kindjes in Afrika verzamelen. Ik wist niet beter en mijn ouders waren toen voor de pvda, dus ik deed mee ,want wist niet beter!

Mr_Pikibelly | 20-02-16 | 10:45

Ik zal wel een uitzondering zijn, maar 'hoogopgeleid' geeft voor mij geen enkele meerwaarde aan iemands mening. De meest succesvolle mensen die ik ken zijn vrijwel allemaal self-made men die door hard werken en lef iets van hun leven hebben gemaakt. Ook ken ik behoorlijk wat hoog opgeleiden. Onder hen bevinden zich de meest domme personen, omdat ze, buiten de theorie in hun eigen vakgebied, geen idee hebben hoe het er in de echte buitenwereld aan toe gaat. Nee, een papiertje van een school zegt me niks (of heeft eerder een negatieve invloed) over de waarde van iemands mening.

zeauzitdat | 20-02-16 | 10:45

Zo is het Ommezwaai. Helemaaal mee eens. Slechter dan het decennia lang was met de zogenaamde politiek correcten van de VVD CDA PvdA GroenLinks plus wat kruimels kan het echt niet. Dan maar met een olifant door de Haagse porcelein kast. Een echte revolutie maar dan zonder rieken, dorsvlegels en hakbijlen. Dat heeft Nederland nodig. Daarna zien we wel verder.

Lichtstadfan | 20-02-16 | 10:44

@Meeroever | 20-02-16 | 10:35
Een vlaktaks is alleen positief voor mensen die veel geld verdienen.
Het doet me zelfs denken aan de beruchte Polltax van Londen, jaren geleden.
Iedereen betaalt evenveel, zelf als je middelen niet hebt om te betalen.
Om maar met de woorden van 'the Exploited' te spreken:
No government has ever introduced a tax that takes no account of abbility to pay!

necrosis | 20-02-16 | 10:44

Ongeblustekalk | 20-02-16 | 10:39

Volgens de linkse goeroe Keynes werkt dat prima in een tijd van onderbesteding maar feitelijk zijn het natuurlijk gewoon een soort van Melkert-banen.

eerstneukendanpraten | 20-02-16 | 10:43

De PVV is niet het beste alternatief maar momenteel wel het enige alternatief.

spanarchist | 20-02-16 | 10:43

Simpel, we zijn allemaal hoogopgelicht.

Normpje | 20-02-16 | 10:43

Go for it Geert,maar pas extra op voor Volkert v/d Graaf plus z'n roedel mede-griezels nu je nét zo lekker aan het scoren bent als Fortuyn destijds...

R.B.Scott | 20-02-16 | 10:42

@Glasgow Argus | 20-02-16 | 10:37
Zonder vuile handen? Haha, ja maar natuurlijk.

Ongeblustekalk | 20-02-16 | 10:42

necrosis | 20-02-16 | 10:36

Het is vast niet wat je denkt, viespeuk!

eerstneukendanpraten | 20-02-16 | 10:41

Helemaal mee eens en volledig op toepassing van mijzelf en mijn gade.
Overigens ben ik wel benieuwd naar de uitzending van EenVandaag van vanavond. Zij kondigen het volgende hierover aan: "In deze uitzending besteden we uitgebreid aandacht aan de geschiedenis en de invloed van de PVV en Geert Wilders".

J. Jarig | 20-02-16 | 10:41

Laat die regering van SP en PVV maar komen; zeteltje of 104 zou makkelijk moeten kunnen.

Boris die Sauertopf | 20-02-16 | 10:40

Nogmaals een uitspraak van de grootste landverrader des lands sinds Anton Mussert, zijn naam is Alexander Pechtold. Die verklaarde op de radio na de aanslag op Charlie Hebdo het volgende: 'Het allerergste van deze aanslag vind ik nog dat het zo slecht afstraalt op de islam'. Heb het een keer of 5 afgeluisterd anders had ik het niet geloofd. Die man is toch niet meer serieus te nemen maar er stemmen nog hele volksstammen op die gek.

eerstneukendanpraten | 20-02-16 | 10:40

@hangtiet met knoop | 20-02-16 | 10:26
'Die je niets extra kosten omdat je dit geld toch wilde uitgeven'.
U heeft economie gestudeerd in Moskou? het zijn extra lasten die betaald moeten worden door de belasting betaler.

Ongeblustekalk | 20-02-16 | 10:39

Hoewel een beetje off-topic: gisteravond in de "Heute Show" ZDF ca. 22.30-23.00h. werden, al grappend nog slechts Nederland en België aangewezen als "coalition of the willing" om bij te dragen aan Merkels vluchtelingenbeleid. Nu er ook een groot aantal neuro- en andere chirurgen, tandartsen etc. uit Aleppo e.o. zich naar Nederland hebben begeven, begint het ook deze beroepsgroep in Nederland dun door de broek te lopen en renegeren zij massaal naar Geert. Wie volgt !

oliebolletje123 | 20-02-16 | 10:39

De hardwerkende belastingbetaler wordt gewoon keihard in z'n muil uitgelachen door het huidige establishment. Het gezegde: "Wie betaald, bepaald" is de dames en heren politici volkomen vreemd.
Het moet nu toch wel duidelijk zijn dat de Nederlander de toestroom van ongeletterden en andersoortige grenslopers volledig zat is.
.
Een frisse wind hebben we nodig tezamen met een grote bezem voorzien van keiharde haren...

Ommezwaai | 20-02-16 | 10:39

necrosis | 20-02-16 | 10:36
Anderhalve ton. Dat is toch niet zoveel? Voor een baan zonder vuile handen?

Glasgow Argus | 20-02-16 | 10:37

De AZC en gelukszoekers bereiken nu de wijken van de hoogopgeleiden...

Voorheen was het alleen de kanswijken die met de gelukszoekers werden opgescheept.

La Bailaora | 20-02-16 | 10:37

Zo'n beetje elke politieagent stemt PVV. Is tegen het zere been van de PVDA korpsleiding. Die dit nog in haar wanhoop probeert te verdoezelen.

thekolere | 20-02-16 | 10:37

Wat mij betreft is het heel simpel -ook al ben ik "hoogopgeleid"- de geloofwaardigheid van bijna alle partijen die in de Tweede Kamer zitten is tot ver onder het nulpunt gezakt en er blijft voor mij maar één keuze die wél geloofwaardig is en dat is de PVV.

chique ouwe nicht | 20-02-16 | 10:36

@hangtiet met knoop | 20-02-16 | 10:19
Vijf keer modaal?
*het niet wil weten*

necrosis | 20-02-16 | 10:36

Een partij die een vlaktaks steunt kan nooit superieur zijn.

Meeroever | 20-02-16 | 10:35

@fleurtje | 20-02-16 | 10:34
Hij heeft wel oplossingen, maar die willen ze niet. En daardoor denken ze dus dat hij geen oplossingen biedt. Hoe gek ben je dan?

Kaas de Vies | 20-02-16 | 10:35

Geert heeft volgens de gevestigde orde geen oplossing ,maar de huidige kliek die er zit profiteert alleen van salaris ,reces en declaratie ,zijn ze allemaal vertrokken missen we er werkelijk niet een van . Nederland is naar de haaien geholpen door ambtenaren, media ,en politiek .

fleurtje | 20-02-16 | 10:34

tja, hun opper veiling meester die in Kiev en omstreken gaat flyeren ??? verder is het een corrupte klerebende waar Griekenland helemaal niets bij is en kwa handel kunnel beter weer vriendjes worden met de Russen.

(c)ZWITSUL | 20-02-16 | 10:34

Wilders is niet de verlosser noch de oplossing. Hij is vooral een trap tegen de politiekcorrecte zwijnerij van VVD, PvdA, D66, CDA, CU, GL en consorten die ons land reeds onherstelbaar beschadigd heeft.
.
En het werd godverdomme eens tijd dat die "hoogopgeleiden" de analyse maakten en tot de volstrekt logische conclusie kwamen dat het blijven stemmen op het eerdergenoemde uitschot niet tot verandering kan leiden.
.
Wilders is niet mooi, niet fijn, niet ideaal, maar laten we nou eens eerlijk zijn. Door het beleid en het wensdenken van VVD, PvdA, CDA, D66 en consorten is Nederland dat ook niet meer.
.
Herstel Nederland, herstel de democratische rechtstaat door het politiekcorrecte uitschot electoraal te decimeren. Dat is het devies.
.
Weg met hen!

Parel van het Zuiden | 20-02-16 | 10:33

"Hoogopgeleiden" zijn gedurende hun opleidingscarriere van een jaar of achttien gebrainwashed door left-leaning onderwijsinstellingen.
Cognitieve dissonantie is het belangrijkste bijproduct van ons didactisch gebouw. Alleen jarenlange confrontatie met de realiteit, met niet meer te ontkennen realiteit, doet de gehypnotiseerden langzaam en een voor een ontwaken.
Een zeemeeuw maakt nog geen zomer, toch?

Glasgow Argus | 20-02-16 | 10:32

hangtiet met knoop | 20-02-16 | 10:19

Wel vijf keer modaal, dat is niet voor de poes...

eerstneukendanpraten | 20-02-16 | 10:32

Mooi verstopt, dat linkje achter die roze komma.
Maar geen haar op mijn kale hoofd die er over peinst om een lidmaatschap af te nemen van Joshua Livestropop.
Voorheen dacht ik bij Jalta direct aan Nannabel, nu denk ik voornamelijk aan Soros, dus word ik geen lid!

necrosis | 20-02-16 | 10:31

Voor wie tegen de betaalmuur van NRC oploopt: ff de URL knippen/plakken in het incognitovenster uwer browser en u bent sneller over de betaalmuur dan een gelukszoeker over de Europese buitengrens.

DrHanzEPanz | 20-02-16 | 10:31

...en zoals Bart Schut in de ik-vorm niet geheel onterecht stelt, ademt Wilders toch een bepaald soort anti-intellectualisme".
.
Laten het nou net de zogenaamde "intellectuelen" geweest zijn die ons land naar de donder hebben geholpen.
Aan intellectueel gebazel heeft ons land helemaal NIETS. Er is een enorm tekort aan gewoon *boerenverstand*. Dat boerenverstand heeft Wilders en dat had Janmaat. Ja, toen al. En ook Janmaat werd door de "intellectuelen" verguisd. Net zoals Wilders - en zijn stemmers - nu al jaren.
.
Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg (luidt een gezegde).

Lupuslupus | 20-02-16 | 10:29

Een fluwelen revolutie door het volk via de PVV.

frisenfruitig | 20-02-16 | 10:27

Ik beschouw Wilders ook maar als een 2de rangspoliticus, ik zie liever Nigel Farrage. Wilders heeft vele goede punten maar is ziekelijk pro-Israel. Maar bij gebrek aan alternatief stem ik toch PVV.

Eurohater | 20-02-16 | 10:27

Roep dat nou niet te hard GS.. Katten in het nauw maken rare sprongen.

trenthopper | 20-02-16 | 10:27

Er zat al een flink deel hoogopgeleide tussen de PVV stemmers die ontkent werden door het goedvolk en de elitaire goegemeente,omdat het lekkerder trappen is op laag opgeleid volk met een actieve onderbuik.

Nu blijkt dat het hoogopgeleide deel van de PVV erin geslaagd is hun omgeving met de feitenrealiteit van alle dag,en spelend op de toekomst van de rechtstaat Nederland die wij waren,te overtuigen van hun belang daarbij.En dat geeft hoop voor iedereen.
Met dank aan de hoogopgeleide PVVers die standvastig bij de realiteit bleven.

deraderendraaien | 20-02-16 | 10:26

Hier nog een beetje voer voor de volgende verjaardag waar je dom bejegend wordt.

Stel we stoppen acuut met het binnenhalen van kanslozen. Per kansloze gelukszoekert besparen we zo'n 36k per jaar.
Verwachting voor dit jaar was 90000 haatbaarden en vrouwenonderdrukkerts.
90000 * 36000 = 3,24 miljard

Stel nou dat je deze 3,24 miljard aflost op de staatsschuld. Deze is vaak nog tegen hoge rentes afgesloten - zeg 4%. Dan bespaar je aan rentelasten per jaar een kleine 130 mio Euro.

Nu mag je dan aan het verbaasde publiek vragen hoeveel agenten, juffen, meesters, verpleegsters je hiervan kunt betalen.

Bij een salaris van 50k per jaar kom ik op bijna 2600 extra banen. Die je niets extra kosten omdat je dit geld toch wilde uitgeven - alleen komt het nu bij de mensen aan die er iets nuttigs mee doen.

hangtiet met knoop | 20-02-16 | 10:26

Geef wilders eens 4 jaar regeringstijd. Het is niet zo dat gelijk de treinen en gaskamers in duitsland weer actief zullen zijn nadat hij regeringsleider wordt hoor.

Anoguurder | 20-02-16 | 10:23

Afwachten of ze deze plooi ook willen gladstrijken met colleges burgerschap.

solcama | 20-02-16 | 10:22

Het wachten is op een soort Wilders-light. Eigenlijk zoals Pegida bedoeld was (maar helaas gekaapt door de Stormfront en Nederland mijn vaderland adepten) b
th3freeze | 20-02-16 | 10:14
.
Al eens aan VNL gedacht? Soort Wilders-light maar dan wél onderbouwd en serieus. Jammer dat deze club zo weinig aandacht krijgt / van zich laat horen.

Stichpimpelibock | 20-02-16 | 10:22

De PVV is een onvrede partij. Nu komen er steeds meer mensen met onvrede over de oude politiek, die de mensen ziet als stemvee en verder kop dichthouden. Dit werkt niet meer, maar die partijen zijn zo vastgeroest, dat ze het niet meer weten. Voorbeeld: Lachebek Rutte: een voorbeeld van: ik weet het niet meer, dan maar lachen.

wallenberg | 20-02-16 | 10:21

@th3freeze | 20-02-16 | 10:14
Dat zal niet snel gebeuren omdat de middenmoot in Nederland te groot is en te laf.
Niemand wil geassocieerd worden met een mening juist omdat in uw voorbeeld bij Pegida wellicht iemand rond kan lopen op kistjes en een kaal hoofd heeft.

We zijn hele domme afwachtende kuddedieren zonder visie. Dit zie je terug in onze unieke spreekwoorden die onze samenleving als geen ander typeren.

Achteraf de koe in de kont kijken
Paard achter wagen binden
Als het kalf verdronken is dempt men de put
Als de liefde met Pechtold over is vertrek je naar Amerika om voor Hillary te flyeren
In het land der blinden is Willem Alexander koning en als uitsmijter
Iedereen die niet polico zegt, schrijft en denkt is een Nazi.

Kaas de Vies | 20-02-16 | 10:20

hopelijk

Bokito ergo sum | 20-02-16 | 10:20

Kijk eens bij VNL. Bontes is zo ongeveer het enige eerlijke Kamerlid.

svg | 20-02-16 | 10:20

Duidelijk waarom: de hoogopgeleiden zijn vaak ook die met meer inkomen. Die zien sinds jaren waar hun geld naar toe gaat. En omdat er nog niet genoeg over de balk werd gesmeten hebben Mark Kutte en Didi Simsalabim nog de poort open gezet om nog meer ontvangers binnen te halen. Kijk als je mensen binnen haalt die iets opleveren dan werkt het maar andersom niet.

Dus gaan deze mensen (waaronder uwer aller hangtiet - zo'n 5 keer modaal) naar Geert!

hangtiet met knoop | 20-02-16 | 10:19

Ofwel het "domme blondjes" imago van de PVV. Geert neem eens een ander kaspel misschien helpt je dat.

drammerd | 20-02-16 | 10:19

Amen

Sjoerd9429 | 20-02-16 | 10:19

Mensen stemmen PVV omdat de huidige politiek ze geen alternatief biedt.

Elke realist ziet dat het met de EU, Islam en vluchtelingen op deze manier verkeerd gaat. Er is er maar 1 die geloofwaardig en vasthoudend hier op ingaat.

Als Halbe Zijlstra opeens ook hierop inhaakt nadat zijn partij 30 jaar heeft weggekeken... dat is niet geloofwaardig.

Nou gevestigde politiek, jullie hebben alle ingrediënten voor een heerlijke turbulente samenleving. Gefeliciteerd, dombo's.

Kaas de Vies | 20-02-16 | 10:17

Het wachten is op een soort Wilders-light. Eigenlijk zoals Pegida bedoeld was (maar helaas gekaapt door de Stormfront en Nederland mijn vaderland adepten) b

th3freeze | 20-02-16 | 10:14

Zoals verwacht.

IJzervreter | 20-02-16 | 10:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken