
Toen GeenPeil afgelopen zomer vol goede moed begon aan een opgewekt democratisch initiatief om een beetje zeggenschap over de koers van kwakkelend Europa terug bij de kiezer te krijgen, dachten we dat zo'n betrokken burgerinitiatief met instemming ontvangen zou worden door iedereen die altijd zo dramatisch doet over de groeiende kloof tussen publiek & politiek. Immers: we proberen die kloof te verkleinen. Grappend en grollend, als de overjarige pubers die we zijn - maar wel met een heldere boodschap van democratische betrokkenheid. Bijna een half miljoen mensen sloten zich aan bij onze lange mars tegen de instituties en de stijlloze referendumactie werd een zegetocht die op 14 oktober door de stemmentellers van de Kiesraad beloond werd met de woorden "... en
dus zal er een referendum plaatsvinden." Hoezee! GeenPeil, bruggenbouwer die zwevende en dolende kiezers een handvat reikt om onvrede om te zetten in betrokken activisme bij de vaderlandse en Europese democratie. Of zoiets.
Na het zoet...
Tot we de volgende dag de kranten opensloegen en de TV aanzetten. En de dagen daarna, die weken werden en daarna maanden. Welk een woede, weerzin en waanzin explodeerde van de pagina's & uit de beeldbuis. Haatreferendum
zus, rancunereferendum
zo, het is weer
1939 en het licht gaat uit in Europa, dat volgens de hoogste paus van de eurofiele kerk een "
continentale crisis" tegemoet gaat als Nederland het wáágt om 'nee' te stemmen op 6 april. Sjongejonge. Het was toch 'maar een handelsverdrag'?
Nee, weten we ondertussen, het is veel meer dan dat. Het is een strijd tussen idealisten en realisten, tussen burgers en bestuur, en tussen macht minnende mainstream media en het gezonde Hollandse boerenverstand dat door die policor propaganda heen prikt. Het is niet het volk, maar de elite die de kloof tussen die twee zo breed mogelijk wil houden - om geen millimeter macht te hoeven afstaan aan de massa. De modderige vijver van de status quo moet rimpelvrij blijven, zo vindt het door het Nie Wieder-ideaal gehersenspoelde smaldeel die de macht, de media en de moraal beheren in Nederland. De stenengooiers van dat vileine kutblog GeenStijl, dat varken van een Jan Roos en ook dat lompe Leger des Peils moeten
hun bek houwe zodat belangrijke mensen ons ooit zo trotse continent tenminste naar de klote kunnen helpen. Jawohl!
Dus roept Rob de Wijk op om niet te gaan stemmen, om daarna toch
40k subsidiegeld te cashen. Schrijft Hubert Smeets (NRC) het referendum
kapot, om daarna drie ton subsidie bij Koenders
los te peuteren voor een pro-Oekraïne-blogje. Bedelt Livestropop om
schimmige Sorosdollars om daarmee campagne te voeren (lees: een twitteraccountje te beheren) en '
Poetindekbed' te zeggen in NRC. Duiken oud-ministers van "Democratisch66e" partijen op om GeenPeil '
leugenachtig' te noemen terwijl het NRC
haatzaait met, jawel,
leugens en de referendumcommissie van Medy van der Laan (D66) vijftigduizend euro overmaakt aan... D66! Plus nog eens vijftigduizend euro naar iemand die
pleerollen wil bedrukken, terwijl democraten die brede campagneplannen indienen niets krijgen of hun subsidies maar gewoon weer
intrekken om aan de chaos te ontkomen. Chaos die ook door Plasterk
wordt veroorzaakt, omdat er te weinig geld is voor voldoende stemlokalen. En terwijl laffe NRC-mannetjes gretig de voorpagina van Volkskrant
retweeten, waarop Grunberg in slecht Nederlands met dezelfde Poetwins aankomt waar een pedant VVD Kamerlid eerder deze week al mee
op z'n muil ging, brengt de MinPres een lange lijst '
steunzenders' in stelling om het ja-woord op het publiek af te vuren.
Kamervragen!
Al deze lui verdedigen neonazis, oligarchen en oorlogshitsers in het meest corrupte land van Europa. En dan slepen we de ontbrekende radarbeelden van MH17 er nog niet eens bij want in tegenstelling tot Volkskrant-redacteur
Bert Lanting willen wij níet over de lijken van 200 landgenoten een populistisch puntje pakken.
We have won, we have won
Door al die woede, verdachtmakingen en obstructie is het besef ingedaald: GeenPeil heeft al lang gewonnen. Als je wil
aantonen dat de democratie niet meer functioneert zoals hij hoort, omdat een kleine groep elite of establishment (of Reservaat of Grachtengordel, of hoe je die naargeestige kinderen van de generatie '68 ook wilt noemen) geen enkel touwtje uit handen wil geven, dan hoef je er de kranten & televisieprogramma's van de afgelopen maanden maar op na te slaan om daar het overdadige bewijs van te zien. Pechtold staat nota bene op het punt om een
Verhofstadtje te gaan doen in Kiev. En waarom? Voor een vrijhandel die
toch wel doorgaat, ook als het Associatieverdrag getorpedeerd wordt met nee-stemmen op 6 april.
Speldenprik tegen een luchtkasteel
Met nog krap zeven weken tot het referendum van 6 april heeft GeenPeil al vele, vele maskers afgetrokken bij de politiek, mainstream media en het establishment. Daarachter schuilen hele kleine mannetjes en vrouwtjes die doodsbang zijn voor een burgerinitiatief dat maar 1 ding vraagt: een beetje meer democratische inspraak. Waar zijn ze toch zo bang voor? GeenPeil is een speldenprik tegen het Europese Bastion. Of zou de elite weten dat hun bastion een luchtkasteel is? Want dan kan 1 speldenprik genoeg zijn om de hele boel in elkaar te laten zakken.
Wat de uitslag ook wordt op 6 april: GeenPeil heeft al lang gewonnen. Want wie van te weinig democratie een onsje méér probeert te maken, die kan alleen maar winnen.
Is de democratie u écht lief? Steun dan de GeenPeil-campagne. Doneer aan de enige partijloze, onafhankelijke campagne van Nederland. Stort wat u missen kunt op rekeningnummer NL59INGB0007179771 tnv Stichting GeenPeil - en sluit u aan bij het Leger des Peils.
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
-weggejorist-
@uh-oh.
Hoewel je plemp niet aan mij gericht is.
Europarlementariers en TweedeKamer hebben het volk bedrogen door het associatieverdrag als handelsverdrag voor te stellen, dat goed is voor elk. Itt andere associatieverdragen zit in dit verdrag een militaire paragraaf. Dat wordt onder het tapijt geveegd. Het zwaar corrupte oekraine is een land in oorlog, Dit associatieverdrag is er niet anders dan om geopolitieke redenen gekomen en dat willen wij verhinderen. Landbouwsubsidies is van alles mis mee, maar van geopolitieke aard waren die niet. Deze subsidies waren niet bedoeld zoals dit verdrag om Rusland te framen.
-weggejorist-
Ik kwam net deze prachtige foto van Paljas Rutte tegen.
Wat heeft die man eigenlijk grote (graai)handen.
z24feed.nl/wp-content/uploads/2015/05/...
Aha.. Men wacht tot het topic niet meer belezen wordt en komt dan als een mol bovenaards of niet dan @uh-oh @dreha @ devil.
Dr. Frambozenjam | 20-02-16 | 22:35
Klopt, valt mij ook op...
Aha.. Men wacht tot het topic niet meer belezen wordt en komt dan als een mol bovenaards of niet dan @uh-oh @dreha @ devil.
Maar wat @uh-oh betreft, sniki eu trol!! met zijn invalide argumentatie.
Hou op met het gezanik over stemhokjes. Als mensen willen stemmen, stemmen ze.
www.cpb.nl...
Uitbreiding leidt tot kleine of grotere stijging van dat BBP.
Uh-Oh | 20-02-16 | 17:59
"De berekeningen zijn met de nodige onzekerheid omgeven omdat niet alle potentiële effecten van de EU-uitbreiding zijn onderzocht. Zo is bijvoorbeeld geen rekening gehouden met onzekere effecten van hervormingen in het gemeenschappelijk landbouwbeleid en in de structuurfondsen, of met de eventuele toetreding van de kandidaat-lidstaten tot de EMU."
Uh-Oh | 20-02-16 | 17:59
dank, die zocht ik.
In gemeenten waar bv 50% van reguliere stemlocaties zijn, daar geldt dan toch zeker ook wel een minimaal opkomstpercentage van 50% van 30%?
Het grootste gevaar is de opkomst van 30% die gehaald moet worden, anders gaat Rötte schaterend vrijuit. Er zullen dus weer de bekende Jantje Mulders , Pauwtjes, Jiniekjes en Wittemannetjes betaald worden om op te roepen niet te gaan stemmen.
Gaan dus, the red pencil is mightier than Röttes lies!
Uh-oh
Laat ik het zo zeggen: "het volk" wordt in het ootje genomen door te stellen dat dit een handelsverdrag is (net zoals met de door jou genoemde landen waar niet over andere zaken gesproken werd- hoewel een ieder snapte dat er met Turkije toch wel meer speelde-echter dit keer is het meer dan "slechts" een handelsverdrag met Oekraine ( Moldavie en Georgie) getuige de inhoud van dit verdrag. Deze landen behoren bij de invloedsfeer van Rusland. Waarom moet de EU er een land bij dat in oorlog is en waarom is er een apart "militair" hoofdstuk in opgenomen als het uitsluitend een handelsverdrag is. Laat ze eerst zelf de boel op orde brengen. Dat zou toch moeten kunnen zonder een verdrag met een militair hoofdstuk.
-weggejorist-
@uh-oh
Heel lang geleden, toen ik nog jong was, was ik ook de mening toegedaan, dat een referendum niet paste in een parlementaire democratie. Het leek mij overbodig. Echter, ik ben zeer blij dat de mogelijkheid er toch is, en ik ga daar gebruik van maken, immers het parlement verraadt het volk. Dat volk is echt niet dommer dan de gemiddelde parlementarier, iets dat jij wel denkt, (het gaat ze ver boven de pet)
Bedoel je met nog veel dubieuzere partners bv Turkije? Ook dat verdrag kwam er om louter geopolitieke redenen, net als dit verdrag met het door en door corrupte Oekraine, dat in oorlog is met het eveneens door en door corrupte Rusland. Wij willen niet door dit associatie verdrag, dat meer is dan een handelsverdrag, getuige de inhoud, een oorlog ingezogen worden.
Overigens is het nog steeds niet zeker wie er verantwoordelijk is voor het neerschieten van de MH17, maar jij schijnt het al te weten.
-weggejorist-
Uh-Oh | 20-02-16 | 16:09
"even 'vergeten' te vermelden dat Nederland, vele jaren lang netto-ontvanger van EU-gelden, dankzij die EU van de op-een-na-laatste naar de tweede plek in die EU is opgeklommen, ook vooral even niet melden dat de Nederlandse economie dankzij elk handelsverdrag en elke toetreding van een nieuw land is gegroeid"
Hier ook bronnen en cijfers van? Ben ik namelijk wel benieuwd naar.
Uh-Oh | 20-02-16 | 16:12
Bronnen en actuele cijfers?
-weggejorist-
-weggejorist-
Het referendum brengt de Brusselse banenmachine in gevaar. Het is dus puur lijfsbehoud. Op kosten van de burger.
@uh-oh
Oneigenlijke argumenten? Noem er eens een paar; bovendien is drastische vermindering van stemhokjes, toch nmm bedoeldom minder mensen naar de stembus te laten gaan, nou niet bepaald een voorbeeld van hoe het er in een democratie aan toe zou moeten gaan.
-weggejorist-
Als ik jullie was( geen peil/ burgerforum) zou ik eve
n een onderzoekje doen naar wie dat pleerollen project beheert. Dit is nl te duidelijk/ makkelijk voor het ja kamp om mee te gaan zwaaien. Oftewel een set up.
-weggejorist-
@ Uh-Oh
www.volkskrant.nl/binnenland/het-weer-...
Oude politiek is niet bestand tegen nieuwe media... daarom doen ze het in hun broek.
Ondertussen. Deze week heeft de Iraanse minister van defensie Deghgan een cheque overhandigd aan zijn Russische collega Shoigu van 14 miljard dollar met de opdracht om binnen tien jaar het Iraanse leger (150.000 gardisten en 420.000 regulieren) van het modernste materieel te gaan voorzien in een gamma reikend van ballistische raketten tot de modernste tanks ( T90 serie ) en jagers SU 30/35. Na de opheffing van de sancties kan Iran deze markt op. Rusland verwikkeld in de strijd in Oekraïne en Syrië en tevens hofleverancier militair materieel aan India en China zal zijn productiecapaciteit moeten gaan vergroten om aan de enorme vraag aan oorlogstuig te kunnen voorzien.
Koosboos
Prijs de dag niet voor de avond gevallen is!
Er zal nog keihard gewerkt moeten worden om die 30% te halen.Er zijn nog zoveel mensen die geen flauw benul hebben wat er speelt.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
@Necrosis, het klopt dat het ja-kamp op minder dan 30% hoopt. Maar het mooie is dat de ja-campagnes van de Eurofielen zoveel potentiële nee-stemmers wakker schudt, dat daarmee de opkomst die 30% wel haalt!
Waarom is mijn reactie weggejorist? Was ik kritisch op geenstijl en geenpeil? Ja. Maar het was niet beledigend of grof verwoord. Dus waarom is het verwijderd? Dat is pure censuur. En het is ironisch dat het bevestigt wat ik in mijn reactie beweerde.
HIER IN pETTEN HEBBEN WE 1 STEMLOKAAL EN WEL IN DE OUDE KERK DIE NU MULTI IS,DIE GAAT NIET OPEN.
iK BEN 70 EN VROUW MAAR AL MOET IK NAAR SCHUBBEKUTTEVEEN RIJDEN IK SPRING IN MIJN KARRETJE EN GA VOOR EEN DUIDELIJKneeeeeeeeeeeee
Sorry zie dat mijn caps lock aan staan,sorry Joris maar hen geen fut het over te schrijven.
-weggejorist-
Necrosis, iedereen betaalt in principe zijn eigen rekening. Voorwaarden scheppen om Oekraine in een betere positie te brengen zodat ze hun maatschappij op orde kunnen brengen, daar kan niemand tegen zijn, tenzij niet ter zake doende argumenten de boventoon blijven voeren. Off topic: Ja, onze regering zou meer moeten doen om het intellect van de Nederlandse jeugd te stimuleren.
@devil13 | 20-02-16 | 11:07
Moeten de Noord-Europeanen daarom de gasrekening van Oekraïne blijven betalen?
Ongezien de typhus voor dat corrupte Oekraïne.
Ik zou willen dat de regering van Nederland eens wat doet voor de oudjes en tevens wat doet aan de opvoeding van de Nederlandse jeugd, met name op taalgebied.
Die smartphones zijn ondertussen slimmer dan de meeste 20-jarigen in dit land...
Wat is het bezwaar wanneer hun vrije keus en hun standpunt willen verdedigen. Evident is men hier van het George Bush principe. ALs je niet voor ons ben dan ben je tegen ons. En dat mag natuurlijk niet.
Advizeur, ik ben het met u eens. Het Oekrainsche volk verdient steun van de Europeanen en alles wat Rusland van hun rug (en uit hun land) af kan helpen verdient support.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Update: Nuenen wordt zo goed als zeker opgeheven en daardoor Son en Breugel ook aangezien zij schuilen onder de Nuenense politiek. Kunnen er twee gemeentes van deze stasi lijst af. HOERA Gerechtigheid.
De EU in Brussel op z'n flikker geven in combinatie met een ja stem zou mooi zijn.
-weggejorist-
Al die tegenstanders en Eurofielen zijn verworden tot zeer sneue mensen. Grunberg: Heeft nog nooit iets zinnigs gezegd. Nu ook niet. En Brinkhorst denkt, als vriend van het koningshuis, nog wat te brabbelen. Snappen ze niet dat ze met pensioen zijn. Maar alle figuren, die de schuld zijn van het EUSSR avontuur, voelen zich aangesproken en terecht. Want zij zijn de politici van een puinhoop. Maar politici en iets toegeven. Dat hoort niet bij elkaar.
Engeland heeft het grote geluk met nog een paar slimme landen dat ze geen Euro hebben maar hun eigen munt. De Euro is het grootste drama.
Ach wat die graaiers betreft maak ik mij geen seconde druk want ik kan daar toch niets tegen doen.
@Lupuslupus | 20-02-16 | 10:17
Misvatting, mijn beste Lupus.
Die graaiers staan in verhouding tot het 'plebs' ongeveer 1- 1000.
Lees eens wat over de Franse revolutie, het kan, als men maar wil!
Waarom hebben wij trouwens geen Cameron maar een flapdrol als Rutte?
www.nu.nl/algemeen/4217871/cameron-kom...
Stemmen zou VERPLICHT moeten worden in Nederland!
En verder heb ik vrij gevraagd maar heb nog geen uitsluitsel of ik daadwerkelijk vrij ben op 6 april.
Mocht ik echter vrij krijgen, dan pendel ik GRATIS op en neer, die 30% MOET gehaald worden!
necrosis | 20-02-16 | 10:14
.
Ach wat die graaiers betreft maak ik mij geen seconde druk want ik kan daar toch niets tegen doen.
Hopelijk krijgt u vrij want het is een prachtig initiatief. Heel veel succes!
@Lupuslupus | 20-02-16 | 10:05
Over verkeerde signalen gesproken:
www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/252389...
*disclaimer: niet klikken als u niet boos wilt worden*
En verder wordt de uitslag niet genegeerd, hooguit naast het pluche neergelegd.
En verder heb ik vrij gevraagd maar heb nog geen uitsluitsel of ik daadwerkelijk vrij ben op 6 april.
Mocht ik echter vrij krijgen, dan pendel ik GRATIS op en neer, die 30% MOET gehaald worden!
necrosis | 20-02-16 | 09:11
.
Geweldig initiatief!
.
"waarvan 80% 'NEE' stemt gewoon negeren omdat het een raadgevend referendum betreft en ze gewoon de agenda van Juncker uitvoeren."
.
Laten we er eerst maar alles aan doen dat de door u genoemde percentages gehaald worden, daarna zien we wel verder.
.
Het geeft voor sommigen - zo niet velen - een verkeerd signaal af als de nadruk gelegd zou worden op "de uitslag wordt toch genegeerd". Want dan zou men kunnen besluiten om niet te gaan stemmen "omdat het toch geen zin heeft". En dàn wordt de 30% niet gehaald en is alle inzet van GS/GeenPeil tevergeefs geweest. Nou dat laten we toch niet gebeuren?
Ik moet zeggen dat ik het initiatief altijd gesteund heb, maar eerst nogal sceptisch was over de impact of het nut van zo'n wassen neus-raadplegend referendum. Heb me toch aangemeld bij het leger des peils, omdat ik het sympathiek vond, maar wat had ik het mis zeg. Fantastisch om te zien hoe zo'n beetje de hele gevestigde orde in een kramp schiet en dan in het geweer(wel eentje met zo'n kurk en een touwtje) komt, omdat burgers een klein stukje democratie succesvol lijken te gaan gebruiken. Dit stuk illustreert dat mooi, GeenPeil heeft in dat opzicht zeker al gewonnen.
-
P.s. In het slechtste geval als alles mislukt, niet genoeg opkomst referendum, maar ook de migrantenstroom niet wordt opgelost, en alle ouwejongenskrentenbrood in Den Haag blijven zitten, kunnen we dan beginnen met het opspuiten van Geenstijlland voor de NL-kust?
@Koosboos | 20-02-16 | 09:21
Ja-stemmers hopen juist op een zo laag mogelijke opkomst zodat de uitslag (al stemt 100% NEE bij een opkomst van 29%) verworpen kan worden.
Ik had net mijn moeder (bijna 70) aan de telefoon en ze wist van het referendum maar weet eigenlijk niet waarover het precies gaat.
Op tv en in de krant lees je er weinig tot niets over (zei mijn moeder) en een computer heeft ze niet.
Daarom hoop ik dat die 30% wél wordt gehaald, de hele wereld kijkt mee naar het initiatief vanuit een klein kikkerlandje.
En ondertussen schijt 'Brussel' zeven kleuren stront!
www.lawyersgunsmoneyblog.com/wp-conten...
Het is een grove schande. En dat is het.
Ik vind het echt verschrikkelijk dat mensen 50.000 Euro subsidie kunnen opstrijken van de 2~4 miljoen totaal om zelf goedkoop en snel een campagne website met wat advertenties op te zetten en bijna 70/80% naar zichzelf uit te keren als 'salaris'.
.
Terwijl mensen hun huis uit moeten omdat ze 1000 Euro te kort komen.
.
Dat wetende, is het bijna onmogelijk om nog met een goed geweten te leven.
.
Het enige dat ik kan doen is Geenstijl een beetje supporten door de ads niet te blokkeren; zou u ook moeten doen.
Het verminderen van het aantal stembureaus gaat nog als een boemerang terugkomen bij de gevestigde orde. Nee-stemmers zijn veel gemotiveerder om te gaan stemmen dan ja-stemmers.
Ik heb al een aantal bejaarden uit mijn buurt aangeboden om ze naar het stembureau te brengen. Zie je dat een ja-stemmer al doen?
Sjezus, wat mooi geschreven. Ik ga 'em nog eens lezen.
Grote groepen neo-nazi's gaan elke week wel de straat op in Kiev en andere steden en het volk staat rijen dik aan de kant voor ze te applaudiseren. Een ja-stem is een stem voor deze neo-nazi's die straks ongehinderd ook hier hun racistische vuil kunnen komen spuien.
@Lupuslupus | 20-02-16 | 08:45
Ik heb vrij gevraagd op 6 april en ga mensen die willen stemmen in mijn gemeente maar slecht ter been zijn, bij rotweer de deur niet uitgaan of een andere reden hebben om thuis te blijven zitten, thuis ophalen om ze te laten stemmen en breng ze weer thuis.
Al is er maar één stemhokje in mijn stad!
Overigens hebben Rutte cs de smerigste truc in handen: een opkomst van 60% waarvan 80% 'NEE' stemt gewoon negeren omdat het een raadgevend referendum betreft en ze gewoon de agenda van Juncker uitvoeren.
Ik zou aandelen in hooivork-fabrieken kopen, die worden goud waard!
Way to go Lupus !!
Jij weet vast nog wel meer zinvols uit je truckendoos te halen en hier neer te plempen. *waiting*
tejootje | 20-02-16 | 08:53
.
Nou het is niet zozeer een truckendoos maar mijn eigen opvatting; zo zou ik het doen. Omdat ik er altijd vreselijk de pest over in krijg wanneer de overheid mij in een bepaalde richting wil *dwingen*. En zoals in dit geval, mij wil beletten - het in ieder geval zo moeilijk mogelijk maken - om mijn democratisch (stem)recht te gebruiken. Juist dan hebben ze aan mij een héle verkeerde en zal ze dwars zitten waar ik ook maar kan.
.
@Ikhebeenvraag | 20-02-16 | 08:29
Helemaal eens met je punt dat mensen die nog nooit van GeenPeil gehoord hebben, overtuigd moeten worden om te gaan stemmen.
Ik heb het geprobeerd op mijn werk.
Met name de jonge mensen (18-25) zitten de hele dag facebook en twitterberichtjes te sturen via hun mobiel, verlangen naar de vrijdag (want: zuipen) en leven ze alsof ze nog nooit een nieuwsbericht hebben gelezen.
Politiek zal ze jeuken, stemmen doen ze niet en de toekomst, ach, dat komt later wel......
*headdesken doet*
dat is gewoon obstructie door de overheid - zou mensen moeten motiveren: "hee wacht eens, die streek van de overheid zullen we teniet doen door nu toch te gaan stemmen (hoewel we dat niet van plan waren). Gewoon om hen te laten zien dat hun smerige trucs niet werken".
Lupuslupus | 20-02-16 | 08:45
.
Way to go Lupus !!
Jij weet vast nog wel meer zinvols uit je truckendoos te halen en hier neer te plempen. *waiting*
Dat terwijl niet wij (de lezers) overtuigd moeten worden, maar juist die mensen.
Ikhebeenvraag | 20-02-16 | 08:29
.
Dat is waar maar de campagne van GS/GeenPeil moet nog beginnen. Om een referendum van de grond te krijgen zijn er binnen 6 weken meer dan 400.000 handtekeningen opgehaald. Ook toen las ik hier op GS dat dit een onmogelijke zaak was.
Kortom, ik heb er alle vertrouwen in dat de opkomst meer dan 30% zal zijn èn hopelijk een overweldigend nee.
Het moet tot de bevolking doordringen dat alleen zij die er persoonlijk financieel gewin bij hebben, voor zullen stemmen.
.
Juist het feit dat er minder stemhokjes beschikbaar zijn - dat is gewoon obstructie door de overheid - zou mensen moeten motiveren: "hee wacht eens, die streek van de overheid zullen we teniet doen door nu toch te gaan stemmen (hoewel we dat niet van plan waren). Gewoon om hen te laten zien dat hun smerige trucs niet werken".
Natuurlijk hebben jullie goed werk verricht. De bestuurlijke elite heeft zich enorm laten kennen. Dat weten jullie en dat weten de lezers van GeenStijl.
Toch hebben jullie niet gewonnen. Het grote deel van het Nederlandse volk volgt alleen de MSM. Die berichten hier geen seconde over. Het laffe gedrag van de bestuurders gaat dus compleet langs hen heen. Dat terwijl niet wij (de lezers) overtuigd moeten worden, maar juist die mensen.
Ik vraag iedereen met stemrecht om bij de volgende verkiezingen alleen maar op partijen met een bindend referendum in het programma te stemmen.
Vogelbeest | 20-02-16 | 08:18
.
Dat vind ik dus geen goed plan. Net alsof de andere partijpunten er niet toe doen.
Weet er nog iemand een partij die dat heeft? Dat vergroot de kans op 76 zetels met een bindend referendum.
Vogelbeest | 20-02-16 | 08:18
.
www.referendumplatform.nl/374
Ik heb er nog vertrouwen in ook dat de bevolking in ieder geval geinformeerd is inmiddels. Er komen veel kritische vragen uit de zaal. Ben nu een dik uur aan het luisteren, maar hulde aan de ''plebs''.
Ik vraag iedereen met stemrecht om bij de volgende verkiezingen alleen maar op partijen met een bindend referendum in het programma te stemmen.
De PVV heeft een bindend referendum in het programma. Weet er nog iemand een partij die dat heeft? Dat vergroot de kans op 76 zetels met een bindend referendum.
@gentle giant | 19-02-16 | 22:37
Jezelf op de borst kloppen terwijl de wedstrijd net begonnen is vind ik oliedom. Je hebt pas gewonnen als de wedstrijd is afgelopen.
Ach kijk eens. U en ik zijn ineens geen enge obscene, gure fascisten op een extreemrechts weblog meer, maar studentikoze kwajongens. media.tpo.nl/2016/02/18/snoeiharde-hat...
Het kan verkeren.
Hier nog niet genoemd, maar volgens mij erg belangrijk: Als ik de cartoon zie hebben grote banken als ING, Aegon en Rabo zich ook aangemeld voor promotie van de Ja campagne. Wat wel aangeeft hoe diep banken geïnfiltreerd zijn in onze politiek. Banken als ING en Aegon hebben net miljarden steun gehad van ons belastinggeld. En nu gaan ze ons "een stemadvies" geven. Hier het overduidelijke bewijs dat banken geïnfiltreerd zijn in onze politiek. En dat ze elkaar van alle kanten wederzijds ondersteunen. Financieel en politiek. Het zoveelste bewijs dat onze democratie ziek is.
Goed stuk. Rutte gaat natuurlijk wat de uitslag ook is braaf tekenen maar wat zal zijn pen zwaar zijn
Nonkel Frituur | 19-02-16 | 23:33
Dat bedoel ik, dat ziet u goed, toch wil ze weer premier worden.
ik stel voor het verplichte opkomstpercentage te verminderen met netzoveel procenten als het minder beschikbare percentage stembussen.
Dáár kan deze rechtvaardige en democratische regering toch echt niets op tegen hebben?
Narcisten!
NEE NEE NEE ! Nog niet gewonnen. Moreel wel natuurlijk maar graag ook in getallen. De mogelijkheid voor vervoer door betrokken vrijwilligers bestaat namelijk altijd voor mensen waarvan de overheid het stembureau heeft gesloten. Als je namelijk WILT stemmen dan is er altijd wel een mouw aan te passen. BEL die neef dus op 6 april !! Of laat desnoods die geile buurman voor je stemmen. Maar STEM !
Iedere Nederlander moet op 6 april willen stemmen, zeker in deze tijd waarin het volk niet meer vertegenwoordigd wordt, behalve door Geenpeil natuurlijk die hiermee tegen wil en dank bijkans een politieke organisatie lijkt te zijn.
Door het initiatief 'Geenpeil' komt de juiste volkse moraal weer naar boven. Een moraal zoals we ook zien in Denemarken en IJsland. Daar wordt tenminste het volk recht gedaan en niet verraden zoals dat hier wordt gedaan.
-weggejorist-
Het zijn slechts darmkrampen van een failliete regering.
Het is NEE en het blijft NEE!
Wat geenstijl aan het doen is met dit referendum is geen democratie. Het is demagogie.
Krombach | 20-02-16 | 02:59
Zo moet ik u wijzen op uw olie-spoor. U slipt in uw betoog. Geenstijl een demagoog noemen? Volgens mij is demagogie een onderstelling vanuit uw geschapen instelling wat nu naar boven komt.
Het nee-kamp is wat dat betreft een ziener een vooruit ziener gebaseerd op waarheid. U trapt met uw scheen tegen een in betonnen gegoten democratisch referendum-wet. En achteraf Poetin erbij halen? wie is er nu een aluhoedje?
De rest uit de Top-10 zijn CDA'ers (exportbelangen Rabo bio-industrie) op Kaag en Braassem na waar de oud- VVD-projectleider van de Noord-Zuidlijn (gemeenschapsgeld voor bouwvrienden) een paar honderd euro probeert te besparen op stemhokjes na de afgelopen jaren honderden miljoenen extra over de balk te hebben zien smijten zonder haar vinger op te steken en op 10 staat dan nog een PvdA'er die ook uit de projectontwikkeling/bouwlobby komt. De bouw (incl. land- en tuin-) en de banken willen een lage opkomst?
1. Oldenzaal -70,59% , PvdA-burgemeester, 2012 - heden Theo (T.J.) Schouten
2. Son en Breugel -70,00% , VVD-burgemeester, 1 september 2003 - heden Hans (J.F.M.) Gaillard
3. Stein -68,42% , PvdA-burgemeester, 26 september 2013 - heden Marion (M.) Leurs-Mordang
-weggejorist-
Chapeau GeenPeil. Reken maar dat ik erbij ben op 6 april om het NEE!!!!!-geluid te laten horen.
Of het ook daadwerkelijk "zin" gaat hebben is een andere kwestie. Maar als oprechte democraat (NB: dat is dus iets totaal anders dan een D666-aanhanger) ben ik van mening dat àls je hier niet komt opdagen om te stemmen, je verder ook je bek moet houden over alles wat in de nabije/verre toekomst met het dooie lijk EU te maken heeft.
En na het referendum gaan we over tot de orde van de dag voorspel ik u. Er zal niets veranderen.
grouverr | 20-02-16 | 01:31
Op ground level borrelt een anti EU ontwaking. Waar straks het voorzittershamertje dus alleen in een ommuurd gebouw hoorbaar is, zal in de frontlijn rond de grachten/muren een sloophamer luid klinken.
Welk van deze 2stelling komt uit?
De Eu, zoals een buitenstaander opmerkte, groeit bij iedere crisis.
Het is net Zwelgje uit de gelijknamige tekenfilm van Heer Bommel.
Naarmate de crisis in huize Bommel groter wordt groeit Zwelgje.
Ten goede of ten kwade?
@Van Rossem | 19-02-16 | 21:24
Goed bezig.
Een deel van het opereren van de overheid wordt zeker duidelijker door het aangrijpen van deze mogelijkheid.
Het referendum gaat al lang niet meer over de inhoud, maar om het hele circus er omheen ...
En na het referendum gaan we over tot de orde van de dag voorspel ik u. Er zal niets veranderen.
Neen.
@nemoj me jebat | 20-02-16 | 00:42
Ik stem nog steeds 'OekraiNEE!'
En nu ga ik mijn mandje van dichtbij bekijken, lieverd....
necrosis | 20-02-16 | 00:19
Idd.. Over 30 jaar? is maar de vraag. Want kan in een stroomversnelling geraken doordat zoals Europol vandaag naar buiten bracht, er een terroristische aanslag door IS gaat plaats vinden zeer hoogstwaarschijnlijk is. Dus we als EU terroristen laten meeliften met immigranten en er een aanslag van ongekende omvang plaats gaat vinden, beknotten we nog meer het volk de vrijheden(Zijlstra). Daarentegen is dit een strategie? Denk het haast wel. Zoveel misleidende leiderschappen dat kan geen toeval zijn. Dus het is de stilte voor de storm.
Verders;
In januari heb ik aangegeven dat er een coalitie macht is dat in Libië bombardementen gaat uitvoeren op IS(kon dit toen nog niet bevestigen). Wat dan weer voor meer vluchtelingenstroom gaat opleveren richting de EU. En wat blijkt Amerika heeft vandaag in Libië een doel bestookt. Wat natuurlijk nog meer gaat gebeuren. Gisteren stond op de EU-top ook een agendapunt Syrië/Libië. Waarom Libië?
Ff terugkomen, dat gaat dus geen 30 jaar duren. De EU is er op gebrand om de democratische rechten van de burgers te ontnemen.. Suggestief? we zullen zien.
@necrosis | 20-02-16 | 00:02
Goed punt de eerste dikke middelvinger is een daalder waard verwacht daarnaar wel een ketting reactie van meer vingers.
Dit lijkt op de paus die condooms uitdeelt: www.youtube.com/watch?v=WgAdCmRKu9o
@nemoj me jebat | 20-02-16 | 00:12
Ik zou graag wat openheid van zaken willen inzake die 'naheffingen' die Dijsselbloem sneller dan het licht betaalt.
Opvallend dat die ..... [MagNie van joris] onmiddellijk overmaakt wat 'Brussel' van ons eist op basis van onze 'economische groei' terwijl een land als Griekenland zelfs geld terugkrijgt van de EU.
En dat alles op basis van een 'nieuwe rekenmethode'...
Schijnbaar zien maar weinig mensen dat de EU heel Nederland loopt te plunderen terwijl 'onze' regering het allemaal wel prima vind....
@necrosis | 20-02-16 | 00:22
Als je 'ja' gaat stemmen, of niet ga stemmen, dan word ik pas boos.
Nee joh, ik voel me veel te blij na het lezen van het stuk van Van Rossem.
*zeg maar lieverd*
@Mark_D_NL | 20-02-16 | 00:20
Ik zou 'Je Banaantendrai' toepasselijker vinden....
@nemoj me jebat | 20-02-16 | 00:09
Dus je bent niet boos op mij?
*Schenkt nemoj (of moet ik mevr. jebat zeggen?) nog even bij*
i.imgur.com/fwz16YR.jpg
"We zullen zien of we over 30 jaar nog een democratie zijn als EU".
@Dr. Frambozenjam | 20-02-16 | 00:06
Tegen de tijd dat je daar achter bent, is het al te laat.
Dan blijkt de multi-bullshit-culti en de uitbreiding van de EU met Oekraïne een enorme misrekening te zijn, maar dan is het te laat!
Overigens heeft de EU geen zak met democratie te maken.
Democratie betekent letterlijk een regering VOOR het volk, DOOR het volk.
Die stijfkoppen in Brussel leven in een ivoren toren waarin ze wanen dat alles 'maakbaar' is, desnoods met subsidies.
Ondergetekende heeft al heel wat taxpoet moeten inleveren voor de grootheidswaanzin van de EU.
Het.werkt.gewoon.niet!
Argumenten dat zonder EU 'het licht' uit zou gaan, hebben ze zelf verzonnen, zonder EU deden we het (als Nederland) een stuk beter dan nu.
EU kan van mij ongezien de typhus krijgen!
ik kan het niet anders verklaren dat de amerikanen niet op twee fronten oorlog willen voeren. daartoe moet een federale europese superstaat rusland en het midden oosten in bedwang houden. alsof dat laatste zou kunnen? dan kunnen de amerikanen zich concentreren op de chinezen. als je een bully op het schoolplein erbij creëert die een van andere bullies onder controle houdt, heb jij je handen vrij.
@poetsnoet | 19-02-16 | 23:50
Weleens gehoord van de term "naheffing"?
Ik vind Geenpeil ook al een succes.
1. Er wordt nu voor het eerst weer gepraat over wat burgers van de EU vinden. Zelfs afgelopen zondag in Buitenhof (Brusselhof). Voor het eerst weer na het Referendum in 2005. Waarbij we eigenlijk gewoon belazerd zijn geworden.
2. De politiek wordt door het referendum in ieder geval gedwongen antwoord te geven op terechte kritische vragen over het Associatieakkoord of de EU in het algemeen.
3. Het is een bewijs aan de politiek dat burgers het niet langer meer pikken. En bereid zijn hun handtekeningen te zetten om zaken in Nederland of Europa te veranderen.
4. Het is een wake up call aan de EU dat ze niet eindeloos kunnen blijven uitbreiden met nieuwe lidstaten.
5. Het is boodschap aan verschillende leugenaars uit politiek, kranten en opiniepanels dat ze niet zomaar wegkomen met leugens die beweren dat het alleen maar een "handelsakkoord" is.
6. Het zal ertoe leiden dat ook bij andere onderwerpen meer naar burgers geluisterd gaat worden. Want de politiek weet nu dat er zomaar weer 427.000 handtekeningen kunnen worden opgehaald.
7. Sommige mensen en media zijn duidelijk van hun voetstuk gevallen. Rob van Wijk en Boekesteijn zijn compleet ontmaskerd en van hun voetstuk gevallen. Het is duidelijk dat Volkskrant en Trouw totaal niet objectief berichten over het zogenaamde "handelsakkoord". Op welk gebied kun je ze nog geloven? Ik heb hun websites in ieder geval geblokt op mijn Google Chrome.
Komt nog eens bij dat er genoeg redenen zijn om Tegen het Associatieakkoord te zijn. het is wel degelijk meer dan een Handelsakkoord. En een opstap naar een EU lidmaatschap. Waarom moet Oekraine 80% van zijn wetgeving aanpassen aan de EU? Meen je dat China 80% van zijn wetgeving aanpast aan de EU bij een "handelsakkoord".
Komt nog eens bij dat er helemaal geen referendum was geweest als dit inderdaad een handelsakkoord was geweest. Daar hoeft de 2e kamer immers niet eens mee in te stemmen aangezien de EU dat zelf mag regelen. En dan had er dus ook geen referendum aangevraagd kunnen worden.
Nee het Associatieakkoord is gewoon een opstap naar EU lidmaatschap. De EU is met 28 landen nu al te groot om nog bestuurbaar te zijn. Wat wel te zien is aan de eindeloze prestatieloze eurotoppen. Die nooit wat oplossen.
En Oekraine zelf is erbij gebaat een onafhankelijk land te blijven dat goede relaties onderhoud met zowel Rusland als Europa. En met beide in vrede samenleeft en handel drijft, In plaats van door een van beide machtsblokken te worden ingepikt. Een aanzienlijk deel van de Oekrainse bevolking is volgens peilingen ook tegen het Associatieakkoord.
@necrosis | 19-02-16 | 23:51
Mooie tegel.
*proost*
iustus | 19-02-16 | 23:49
Jongstleden had ik een bijzondere discussie met een plezant persoon over de democratie en EU.. Zijn bevindingen waren "We zullen zien of we over 30 jaar nog een democratie zijn als EU". Een vooruitziende blik op de huidige ingeslagen weg wat de EU betreft doet vermoeden dat ook democratie een einde kent. Wie dit ontkent is met ingang niet bekend met wat geschiedenis betreft over changing democracy www.forbes.com/sites/jimpowell/2013/02...
Ga niet nooit van nooit uit in deze huidige EU setting. Er moet een grondige herziening komen in EU beleid dat nu al op bepaalde punten overeenkomsten vertonen das Reich.. Een Godwin? nou.
Kan me eigenlijk geen ruk schelen, maar ik hoop dat diezelfde bestuurders even zuinig met ons geld om gaan bij volgende verkiezingen waarbij dan ook als richtpunt opkomst bij voorgaande verkiezingen wordt aangehouden, komen de gemeentelijke, en europese verkiezingen etc. er toch bekaaid af, maar dat zal wel niet gebeuren.
@poetsnoet | 19-02-16 | 23:50
Oekraïne is een 'hobby' die ik me niet kan veroorloven, ongeacht wat de EU wil dat ik denk of vind.
Ik stem dus OekraiNEE!
Eerst mijn geld terug van de Grieken, met de beloofde rente, voordat we weer miljarden moeten pompen in dat nagenoeg failliete Oekraïne.
@necrosis | 19-02-16 | 23:53
Oja, we hebben Wim en Max nog... sorrie!
lol
Van Rossem chapeau kerel.
@Schietmijmaarlek | 19-02-16 | 23:45
Nederland is nog altijd een bananen-monarchie!
@Nonkel Frituur | 19-02-16 | 23:41
In Nederland was de politiek zo optimistisch om destijds een referendum uit te schrijven naar aanleiding van de grondwet van de EU.
Pas toen merkten de politici dat het volk helemaal geen EU-grondwet wilde!
Uiteindelijk is het het 'verdrag van Lissabon' geworden.
En met al die 'nee' stemmers waren politici niet zo happig meer om nationale referenda uit te schrijven want: 'die kutburgers willen niet wat WIJ willen'.
En toen kwam GeenPeil die op basis van de wetgeving een referendum wist af te dwingen....
De hele wereld kijkt nu met samengeknepen billen naar dat kleine landje ten noorden van België.
*daar moet op gedronken worden*
Wie betaald bepaald ik vraag me af of de EU wel degene is die kan betalen.
@Dr. Frambozenjam
België kent wel meer niet...
Nonkel is wel exemplarisch. Diepgang zoeken of inhoudelijke discussie voeren gaat minder vlot als t hem niet zint.
Tis dat gedrag ondermeer dat ik na 8 jaar werken in .BE gelukkig weer in .NL werk.
Vergis je niet, alleraardigste mensen, plezante gasten, vast ook meneer Frituur! Maar zoek niet verder dan een babbeltje bij het pintje en het frietje mè stoofvlees..
Oftewel hun bourgondische levensinstelling is écht beter dan hier, nu lunch ik weer met een boterham met kaas.
Als je het ene hebt, heb je het andere niet.
Tevreden mens edoch!
"naargeestige kinderen van de generatie '68"?!? Ho ho, ik ben een kind van de generatie '68 en ik ben mordicus TEGEN! Dussuh ... niet zo generaliseren, hè.
Je burgers schofferen door een referendum te saboteren.
Bananenrepubliek.
De UK heeft ook een akkoord.
Hoe zit het daar met de stemhokjes trouwens?
@Nonkel Frituur | 19-02-16 | 23:33
Timoshenko heeft als bijnaam 'de gasprinses' (en 'prinses Pretzelhoofd') en niet omdat ze veel bruine bonen eet.
Maar ik zou haar doen.....
Dr. Frambozenjam | 19-02-16 | 23:37
Bij ons kan men een gemeentelijk of provinciaal referendum afdwingen, geen federaal referendum. De ervaring leert dat de lokale besturen géén rekening houden met de uitslag. Of ze doen hooguit alsof, door de beslissing enkele jaren uit te stellen.
Idd. Juist een zeer sterk punt. Wat de uitkomst of opkomst ook moge zijn, Geenpeil heeft gewonnen en wel op democratische gronden die zij in haar recht heeft mogen aanwenden, geheel volgens de referendum-wet.
Na dit debacle van het Ja-kamp/steunzenders en de onder de gordel/leugens motiveringen, blijkt dat het aantoont hoe men onderhuids over democratie denkt. Geheel in lijn met hun opgestelde wetgeving inzake referenda een referendum voor elkaar krijgen met voorwaarden opgesteld volgens de referendumwetgeving. En dan op banale punten trachten te ondermijnen zoals; zonde van het geld/te weinig interesse/minder stembureaus/gaat om handelsbelangen(not).
Nepdemocratie..
En wat Nonkel betreft; België kent geen referendumwet. Of wel?
@Lewis Neen, net als in 1992 toen toch zo'n 85-95% voorstander was voor het Verdrag van Maastricht; u weet wel, het EU-verdrag.
Maar browse anders een paar artikelen terug naar het debat in Universiteit Twente en kijk heel het debat. De mensen in de zaal waren compleet op de hoogte dat het AV geen handelsverdrag is (op dit moment volledig politiek en militair omdat de EU geen toestemming nodig heeft van lidstaten als het om handelsverdragen gaat) en alleen Oekraine daar baat bij heeft. Desondanks waren er maar 3-5 mensen op tegen en de rest voor.
Dus groot-praat als "we've already won" is verre van juist. Het Nederlandse volk is te dom om tegen te stemmen. Zo niet, dan faith in humanity +50. We zullen zien; ik ga zeker m'n best doen.
Einde van de Domheid | 19-02-16 | 23:21
Soros heeft deze week voor 28 miljoen aandelen Ferrari gekocht. Is toch een stukje cultuurbehoud vind ik.
@elkenaambestaatal | 19-02-16 | 22:39
En dat moet je zeler doen. En dat doe je op basis van?
Einde van de Domheid | 19-02-16 | 23:28
Ho ho ho ! Tymoshenko wordt in heel Oekraïne beschouwd als een corrupte madam, en niemand wil iets met haar te maken hebben. Ze zit ergens in de vergeetput en het Oekraïense volk heeft de sleutel weggegooid.
U miskijkt zich op deze zaak.
Toch, niet geheel zonder het commentaar van den Onkel, zou het zomaar kunnen zijn dat op den duur ook Rusland zich meer gaat bewegen naar het Europese model. Dat zal me toch een enorm machtsblok geven.
Nonkel, wees er niet te zeker van dat de lieve Oekrainers de regering hebben gekregen die ze verdienen. Hou in ieder geval Madammeke Tymosjenko in de gaten, werd met gefluit en gejuich ontvangen. Speelt sleutelrol bij poging tot ontbinding parlement
@Nonkel Frituur
Ah! U wijst de boodschap af, of wenst daar niet op in te gaan, dan maar de boodschapper aanpakken hè!
Is het verboden om impliciete motivaties aan het daglicht te leggen? Ontkent u dat een associatieverdrag uiteindelijk niet dat doel behelst? Inderdaad, t is ver weg, maar toch. Even verder op betoogt u tegen een andere reaguurder dat de toelatingseisen na Griekenland wel strenger zijn geworden. Daarmee geeft u toch impliciet aan dat deze beoordeling ooit Ukraine ten deel zal vallen, echter zal er dán wél zwaar beoordeeld worden.
Een sturen op een ja-stem in dit referendum is al dat incluis.
Dat weet u vast wel, daarvoor hoeft u mij echt niet af te serveren als stekeblind en dom (nee u zei niet dom maar niet begrijpend impliceert het zelfde, ziet u!)
IkSchrijfDusIkBen | 19-02-16 | 23:15
Wat ? De helft van Afrika en Centraal-Amerika is al toegetreden tot de EU? Aaaarrgggh, dat nieuws heb ik gemist.
en.wikipedia.org/wiki/European_Union_...
necrosis | 19-02-16 | 23:17
Is er ook ergens een nummering van uw reaguursels beschikbaar? De werken van Mozart en Bach zijn tenslotte óók genummerd.
@Nonkel Frituur | 19-02-16 | 22:27
Belg verliest zijn geloof in het EU-lidmaatschap -
www.democratie.nu/index.php/nl/nieuws/...
Soros koopt onze sociale woningen?
De wortels van onze cultuur moeten echt kapot.
Een nieuwe wereld orde in de war brengen. Ik vind het knap.
Maar het internet kan wel ieder moment "ineens" uitvallen.
Dat dan weer wel.
De schaak dat zijn wij,
Schaakmat dat zijn zij.
Ik ben slechts een pion in het schaakspel. maar ik ben wel goed in Call of Duty. Daar ben ik master.
Jullie zijn koning keizer admiraal bij de kolonisten van katan.
Onthoudt dat goed met jullie mooie kroontje. Ik ben slechts een rups. Met een bos schaamhaar van hier tot Tokyo. Maar ik ben er wel. En ik hou van jullie.
@Nonkel Frituur | 19-02-16 | 23:10
Ondertussen zijn er al miljarden overgemaakt naar Oekraïne door EU en IMF en heeft de EU een tijdje terug de gasrekening van Oekraïne aan Gazprom voldaan uit angst dat Rusland de gaskraan dicht zou draaien die ook naar de EU loopt.
En bewijzen in de vorm van linkjes heb ik al zo vaak gegeven, dat mensen mijn comments maar gaan napluizen.
Ik heb inmiddels dik 65K aan tegels gelegd, veel zoekplezier.
*gnehehe*
Guy Veropzoudten | 19-02-16 | 23:04
Klinkt goed, alleen wat te doen met al die werkloze ambtenaren???
---
Die kun je dan gaan laten werken en productief laten zijn voor het land.
Laat Brussel maar eerst bewijzen dat ze transparant, democratisch (met gekozen bestuurders) en de grondwet naleven. Net als TTIP heimelijk doorheen willen sluizen. Leg de burgers 'eerlijk' uit wat de consequenties zijn. Dat hoor ik dus nooit! Behalve dat het propagandistische leugens zijn. Brussel heeft alle kenmerken van een dictaat met de zgn. democratische goedkeuring van trekpoppen.
Nonkel Frituur | 19-02-16 | 23:10
Elk land waar ooit een associatieverdrag mee is afgesloten is toegetreden tot de EU.
Brussel kennende schuiven en goochelen ze met wat cijfers en tataaa, weer een nieuw lid!
iustus | 19-02-16 | 23:07
Dat u niet kan lezen, daar kan u wellicht niks aan doen.
Als u me ergens ziet schrijven dat Oekraïne bij de EU zou moeten dan bent u stekeblind. Nee, dat schrijf ik nergens. Dat denk ik zelfs niet. Oekraïne is daar niet klaar voor.
Ga dus aub een cursus 'begrijpend lezen' volgen.
necrosis | 19-02-16 | 23:07
U zou beter moeten weten. Zie honderden reaguursels van mijn hand waarin ik mij schaam over dhr. Verafstoot en suggereer om een papieren zak over mijn hoofd te trekken, kwestie van niet met die onnozele kwast geassocieerd te worden.
Guy Veropzoudten | 19-02-16 | 23:04
Klinkt goed, alleen wat te doen met al die werkloze ambtenaren???
Halen het niet in het bedrijfsleven, want ambtenaren mentaliteit....
Dus naast de vergrijzing krijgen dan we een nieuwe grote groep die we als maatshappij moeten onderhouden.... dilemma, dilemma!
IkSchrijfDusIkBen | 19-02-16 | 23:04
Oekraïne heeft nooit om lidmaatschap van de EU gevraagd. Daar gaat het verdrag niet over.
Integendeel: het verdrag legt strenge voorwaarden op voor een eventueel lidmaatschap. Zo streng dat Oekraïne er niet aan kan voldoen.
U zou blij moeten zijn met zulke strenge voorwaarden. Die voorwaarden zijn helaas niet gehanteerd toen Griekenland, Roemenië of Bulgarije bij de EU kwamen. En daar hebben ze uit geleerd. Vandaar dat de voorwaarden nu strenger zijn.
@Nonkel Frituur
Nu probeer ik te begrijpen waarom u zo prat gaat op Oekraïne wille toevoegen aan de EU.
Wellicht is het uw afkomst, vermoedelijk Vlaming, opgescheept zitten met een moeilijke constructie genaamd België, dan ook nog die verdraaide Walen. Toch wel beetje de Oekraïne van België. Maar misschien zo trots zijn niet te willen toegeven dat het gekunsteld is..?
Oekraïne heeft ons niets te bieden. Als vooral een manier om vlot geld kwijt te raken. Handels argument is verwaarloosbaar..
Waarom niet gewoon toegeven dat dit eerder geopolitiek spellen zijn van de despoten in het Brussekse?
Of gaat u met het immer uitdijende EU straks ook een vurig pleidooi houden voor een associatieverdrag met Mongolië. Zodra het EU rijk tot aan daar grenst?
@Nonkel Frituur | 19-02-16 | 23:03
Als je ons dit referendum gunt, zit dan niet te pushen om 'ja' te stemmen, we hebben slechte ervaringen met een andere Belg (die vent met dat zwervershoofd) in de EU die ook graag een volmondig 'ja' wil horen.
En die vent vertrouw in niet verder dan ik hem kan gooien...
Democratie volgens mij, op hoofdlijnen:
- een parlement van 25 mensen
- een parlementariër wordt regionaal gekozen
- een parlementariër kan door diezelfde regionale kiezers op ieder moment middels verkiezingen worden vervangen
- geen regering, maar een dagelijks bestuur dat uitvoert wat het parlement ze opdraagt
- 80% minder ministeries en 80% minder vaste ambtenaren, maar projectorganisaties die altijd tijdelijk zijn
- ministeries voor een paar basistaken: gezondheid & voeding, infrastructuur, onderwijs
- lokale politie en versterkt lokaal bestuur
- een leger dat het land kan verdedigen
- diplomatie obv gezonde handelsrelaties
- een inlichtingendienst die inlichtingen verzamelt en verder niks
- drugs vrij en kwaliteitscontrole daarop
- de Oranjes in een museum, voor zover ze dat zelf betalen
- Fuck the EU, terug naar de EEG
Nonkel Frituur | 19-02-16 | 22:27
Het is toch al duidelijk dat het handelsverdrag al in werking is per 1 januari 2016?
Dus de handel kan gewoon gedreven worden!
Dit referendum gaat over het militaire/politieke aspect van het verdrag! Die beste man in het filmpje verwoord het perfect!
Wil jij zo'n land bij de EU?
@Yvonne54 | 19-02-16 | 22:37
Lees en oordeel zelf:
www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...
necrosis | 19-02-16 | 22:57
U leest toch dat ik u als democraat en Geenstijl-fan dit referendum van harte gun?
Jan Dribbel | 19-02-16 | 22:58
Het is mij niet bekend wie de subsidies gaat incasseren, ik hoop alleen dat ze er geen wc-rollen van vervaardigen. Daar heeft de gewone Oekraïner schijt aan.
Het is al vaker gezegd over GeenStijl blogjes, maar ook hier weer: Kop, spijker, raak.
Daarom alvast: Van harte proficiat. Wij willen minder-minder-minder EU en beginnen op 6 april met NEE!
@gentle giant | 19-02-16 | 22:51
*wrijft in handen*
Nonkel Frituur | 19-02-16 | 22:51
"De EU neemt helemaal geen leningen over"
Nee, het is nog erger, ze gaan miljarden gratis uitdelen.
En wie staan er vooraan om dat geld te incasseren, niet de gewone Oekrainer.
kunnen jullie een overzicht maken van alle spelers, hun uitlatingen en bewegingen en mischien ook een tijdlijn van de politieke wendingen.
@Nonkel Frituur | 19-02-16 | 22:27
Die 'beestjes' is gewoon een reactie van Rusland na de boycot van de EU.
Niet oorzaak en gevolg omdraaien.
En verder betaalt Nederland NETTO het meest per hoofd van de bevolking van ALLE EU landen.
Dus ga lekker patatten bakken (of de gaten in het Belgische wegennet herstellen) en gun ons ONS referendum.
@gentle giant | 19-02-16 | 22:43
Een dik salaris met ditto secundaire voorwaarden... Ik was altijd anti-EU, totdat ik mijn eerste maandloon mocht ontvangen. Niet dat dit referendum er toe doet hoor, al stemt 70% NEE met een opkomst van 80% dan drukken ze het er alsnog doorheen.
Weer veel zwitsals met een mening vanavond. Typisch ...
Jan Dribbel | 19-02-16 | 22:43
De EU neemt helemaal geen leningen over.
Rusland daarentegen wou wél leningen overnemen, meer bepaald door een spreiding van betaling voor te stellen voor de schijf die Oekraïne omstreeks oktober (als mijn geheugen goed is) moest terugbetalen aan Rusland.
Al dat internationale getouwtrek, en het is altijd de gewone man die er het slachtoffer van is.
@Nonkel Frituur | 19-02-16 | 22:35
"De EU wil geld vrijmaken voor corruptiebestrijding'
Yup net zoals Elvis tegen drugs was.
moehahahahaha
www.smithsonianmag.com/history/when-el...
Dit word me helemaal duidelijk.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/02/...
@elkenaambestaatal | 19-02-16 | 22:39 Wat is uw motivatie dan?
@Jan Hagel | 19-02-16 | 22:37 Bedoel je dat het licht uitgaat wanneer je gaat stemmen?
Belastinggeld uitgeven aan falende regimes, ze krijgen er maar niet genoeg van, de Eurofielen in Brussel.
Egypte, Griekenland, Bulgarije, Roemenië en nu weer de Oekraine.
Het IMF gaat stoppen met geld lenen aan de bodemloze put die de Oekraine is, de EU neemt de taak van het IMF graag over.
Geenpeil of niet. Het maakt geen ene reet verschil.
dat zou wel zo moeten zijn maar,... je weet toch ?!!
Stof zijt gij en als stof zult gij existeren.
tijd voor een eigen politieke partij. Geenpartij
Power to the reaguurders weg met die lutsers in de 2e kamer.
Ja-stemmers worden er op de een of andere manier financieel beter van.
Alleen al om die huichelgrijns van Rutte's smoelwerk stemme men NEE.
Ik denk toch dat ik Ja ga stemmen. Leuk hoor idealisme maar ik kies liever voor mezelf.
Kan mevrouw Koblenko niet terug gaan naar dat kudt land?
Stem tegen de corrupte uitvreters van Oekraïne. Geen toegevoegde waarde en het maakt me ook geen fuck uit als Poetin daar binnen zou vallen.
Dat is schijten in een beerput, alles hetzelfde.Nu zijn de mensen in oost Europa al niet betrouwbaar maar Oekraïners zijn wel de heer en meesters in het verduisteren van geld. Corruptie is daar een deugd ook van het gewone volk.
NWO je merkt nu al dat de de elite zich in alle bochten wringt,Rutte je leest waarschijnlijk mee, je denkt dat je goed bezig bent maar je heb je ziel verkocht aan de NWO.
NWO IS OWN.
@gentle giant | 19-02-16 | 22:30
Ik zal me ook zeker niet mengen in deze politiek gehandicapte waanzin. Anyhow, ik wil iedereen erop wijzen dat er ook nog zoiets als:https://www.youtube.com/watch?v=Q5im0Ssyyus
By the way wat is die Rutten toch een lelijke sexloze man.
Lijkt helemaal geen vent met zn melkmuiltje en kleine oogjes. Volgens mij heeft ie nog nooit een vrouw gehad. Moederskindje Ik ben iedere keer weer verbaasd hoe lelijk die man is. Men zegt altijd dat als je een mooi uiterlijk hebt je verder op de maatschappelijke ladder komt. Kennelijk geldt dat niet als je neerstrijkt op het pluche.
@Parel van het Zuiden | 19-02-16 | 22:29 Iets zichtbaar maken oliedom?
Muxje | 19-02-16 | 22:30
Wat dacht u van 50K voor rollen wc-papier? Dat vonden sommigen hier hilarisch. Ja, echt lachen om dat weggegooide geld.
Yvonne54 | 19-02-16 | 22:31
De EU wil geld vrijmaken voor corruptiebestrijding. U wil dus tégen de corruptiebestrijding stemmen? Neem me niet kwalijk dat ik u niet begrijp.
Verder woon ik zélf in een bananen-koninkrijk, dat ook wel weer. Bij ons is corruptie even alledaags als in gelijk welk Afrikaans land. www.apen.land
@ Mozes Langebroek | 19-02-16 | 22:29
Zoals de vorige keer?
Zo is het. Geen woord Spaans bij.
@Mather | 19-02-16 | 21:38 Er hangt nog iets in uw mondhoek.
Het is een en al corruptie in Oekraine. Dan kun je zelf toch al nagaan dat dat je Nee moet stemmen. Voor het volk daar is het slecht en voor het volk hier ook. De enige die er rijk van worden is een handjevol mensen. Ze zijn niet voor niets zo happig op een ja.Onze poltiek en de politiek daar.
40k voor een website, dat is gewoon een schaamteloze graai in de zoveelste subsidiepot. En hij komt er mee weg. Heeft namelijk de juiste connecties en het juiste politieke kleurtje. Als iemand van ons de aanvraag van Ron de Wijk zou kopiëren en er de naam van onze BV boven zouden zetten, dan zou de aanvraag worden afgewezen of op zijn minst onder de loupe worden gelegd.
@Jan Hagel | 19-02-16 | 22:22 Prima, bakkes houden dan.
Zo lang er geen consequenties zitten aan de exposés die Geenpeil forceert , geen daadwerkelijke veranderingen plaatsvinden, heeft helemaal niemand in Nederland ook maar iets gewonnen. Gaat de teloorgang van ons land verder.
.
Deze eigenpijperij is triest en oliedom.
@mather
Ik adviseer u om niet te gaan stemmen.
Is immers totaal zinloos?
En toch gaan mensen massaal wss meerderheid "Ja" stemmen. Zo gaat dat in Nederland.
Goed stuk. En het heeft behoorlijk wat ontmaskerd. Frustreren van de democratie door het aantal stemlokalen. Hoe de media en de politiek te werk gaat. Demoniseren door de suggestie te wekken dat er geld van Poetin kwam. Ophef en Heel fout. Geld van Soros is opeens oke. Want zo werkt de democratie. Huichelaars zijn het. D66 die een grote subsidiesluper is. NOS die gekleurd de staatsboodschap aan het verkondigen is. De corruptie in de EU, met Verhofstadt die geld krijgt om te zorgen dat er naar schaliegas geboord kan worden. Banken die drugsgelden willen witwassen via Cyprus met dit verdrag.
Een handelsverdrag dat toch eigenlijk geen handelsverdrag is. Want dat handelen gebeurd al. En daar is dit associatieverdrag niet voor nodig.
En de meest stupide mensen die het blijven verdedigen. De voor-stemmers.
Goed voor de mensen daar is het argument. Die mensen zullen er nooit voordeel mee krijgen. Corruptie bestrijden is het andere argument. Lijkt mij dat als je 10 miljard in dat land pompt, er voorwaarden aan kunt verbinden om, laten we zeggen, de corruptie ermee te bestrijden. Maar nee. Daar is dan opeens een associatieverdrag voor nodig. Blijkbaar is dat niet nodig om miljarden naar dat land te sluizen.
En dat geld gaat natuurlijk naar oliepijpleidingen. Banken en omkopingen. Maar de gewone man/vrouw in de Oekraïne ziet er geen cent van. 10 miljard. Voor een economie ter grote van Noord-Holland.
Mooi werk jongens.
Mark_D_NL | 19-02-16 | 22:20
Dank. Dit is inderdaad een objectieve bron. En zo zie ik het graag.
U weet wel dat dit een budget is dat door de hele EU gedragen wordt. Nederland maakt daar ongeveer 5% van uit, in aantal inwoners.
Tevens komt er ook voor de Nederlandse ondernemers geld in het laatje als het vlot zakendoen is met het buitenland.
Misschien komt dat laatste goed van pas, vooral gezien de isolatie van Rusland. Die willen zelfs geen Hollandse bloemen meer, want "er zitten beestjes op". Weet u nog?
Het enige voordeel van de relatieve mediastilte rondom het referendum is trouwens wel dat waarschijnlijk overwegend nee-stemmers (lees: zij die niet gebrainswashed zijn door de mainstrea media) de gang naar de stembus zullen maken. Heb je dus met een beetje mazzel een opkomst van dertig procent waarvan tachtig procent 'nee' heeft gestemd. Zelfs als de politiek die uitslag dan vervolgens naast zich neerlegt (en dat gaat natuurlijk gebeuren) hebben ze toch een levensgroot probleem.
Een vroegere leraar heeft een keer gezegd dat de democratie uiteindelijk de democratie om zeep zal helpen. Ik begrijp nu pas wat ie bedoelde.
Lachuh Markie net zoals we moeten lachen om
www.youtube.com/watch?v=VtlO39wIRWs
De beloning heeft Soros ook al binnen; een koopje voor hem:
www.woningmarktnl.com/news/5151/15/BRE...
Ik stem normaal al niet en dit is helemaal te treurig voor woorden. #vervanmebedshow
Nonkel Frituur | 19-02-16 | 22:05
In corrupte landen baalt iedereen van de corruptie.
Balen van de corruptie van anderen maar zelf doet iedereen mee die mee kan doen.
Een Oekraïner vertelde mij over hun politici:
"Iedere politicus probeert zo snel mogelijk zijn eigen belangen te behartigen en de belangen van hun naasten.
Iedere politicus weet dat hij weer gewipt wordt en tot die tijd moet je zoveel mogelijk uit je functie halen."
Ik vertelde dat het in Nederland anders is. Dat politici hier hun best proberen te doen en daardoor na hun politieke loopbaan een leuke baan kunnen krijgen.
Hij (ingenieur) keek mij vreemd aan...
(dit is wel vlak na de zelfstandigheid in 1991. Nu zou ik mijn woorden anders kiezen)
In die tijd was corruptie overal aanwezig. Bij de politici, bij de politie, bij officiële instanties, in het onderwijs, echt overal.
Gewoon NEEN en net als die meneer zegt het handelsverdrag is prima maar meer is niet nodig.
@Nonkel Frituur | 19-02-16 | 22:16
Kan je tellen?
- europa.eu/rapid/press-release_MEMO-15-...
- europa.eu/newsroom/files/pdf/ukraine_e...
- europa.eu/rapid/press-release_IP-15-54...
Het is niet moeilijk om te beargumenteren waarom Oekraine geen enkele meerwaarde voor Nederland heeft. Sinds de EU is uitgebreid met Oost Europese landen plukken de West Europese landen daar de wrange vruchten van. Toegenomen criminaliteit door goed georganiseerde Oostblokbendes die dankzij Schengen hun gestolen waar snel en gemakkelijk de grens over brengen. Schijnconstructies op de arbeidsmarkt waardoor Henk en Ingrid verdrongen zijn. In de kroeg gekochte diploma's waardoor oostblok chauffeurs en oostblok schippers hier onbekwaam met de meest gevaarlijke stoffen rondrijden en rondvaren. Fraude met uitkeringen waardoor onze sociale voorzieningen onder druk staan. Flitsboetes die nooit betaald worden. Alcoholmisbruik in het verkeer. Oude, vervuilende, ongekeurde voertuigen met Oostblok kentekens die ook nog eens geen wegenbelasting betalen. Waarom zou een corrupte bende als Oekraïne deze optelsom moeten komen versterken? Wat is ons belang? Pechtold? Rutte? van Wijk? Arrogante bestuurders! Leg het eens uit!
Ik zal zoveel mogelijk mensen in mijn omgeving, net als de vorige keer, mobiliseren om NEE te gaan stemmen. Ik denk dat van Wijk straks nog wel terugkomt op zijn oproep om niet te gaan stemmen. Omdat hij zonder zijn Ja-stemmers een fikse nederlaag tegemoet gaat.
Eigen waan stinkt.
Ik denk dat ik het artikel op 7 april al kan voorspellen.
Frenkyceps | 19-02-16 | 22:07
Door je zwitsal zul je waarschijnlijk niet weten, dat Nonkel uit België komt, ergo mag hij niet stemmen!
Frenkyceps | 19-02-16 | 22:07
Ze vertellen me dat ik in sprookjes geloof omdat ik soms de Bijbel lees. Dat kan allemaal wel zijn. Maar waar haalt u die 10 miljard vandaan? Dát sprookje ken ik nog niet.
Graag een objectieve bron, geen alu-hoedjessite.
@ Van Rossem
je hebt echt een heel leuk stukje getiept, ik zit hier met een grote glimlach, geweldig! :)
Dat pedante kamerlid van ALDE filiaal VVD, ik vergeet steeds zijn naam, dat was toch echt wel het dieptepunt deze week. Voorzover je nog vertrouwen in de politiek had, dan weten mensen als deze nono het wel te verknallen.
De parlementaire democratie loopt na 200 jaar naar zijn einde.. Het ancienne regime houdt amechtig vast aan zijn verworvenheden. De geschiedenis staat op het punt zich te herhalen.
GeenPeil laat overduidelijk zien Hoe de media werkt.
Ik wist het al, maar het is overduidelijk dat het spreekwoord:
"Wiens brood men eet diens woord men spreekt"
bij bepaalde hoeken toepasbaar is. Dat terwijl men donders goed weet dat die hele verdrag bullshit is... maar ja, geld he?
Het is ook interessant om te zien om, vanuit de redenering "De Beste Kabinet Ooit" te zijn, men denkt weg te komen met allerlei gluiperige "oplossingen" of "mist" opwerpen.
Geloof mij, met vele anderen: Geschiedenis zal terugkijken en oordelen... en geloof mij: vroeg of laat komt alles uit.
Dat is iets wat de geschiedenis ons wel geleerd heeft... dat zou jij als (ex) geschiedenisleraar inmiddels toch wel weten, hé Mark?
"Als je wil aantonen dat de democratie niet meer functioneert zoals hij hoort,"
Ik had na het vorige referendum verwacht dat er dit keer iets professioneler mee zou worden omgegaan. Maar het is wederom een ontluisterend en vooral ook verontrustend beeld. Onze zogenaamde elite met hun 'open en transparante democratische samenleving'. Er is wat dat betreft nog wel wat herstelwerk te doen.
'Then there's one thing you men will be able to say when this war is over and you get back home. Thirty years from now when you're sitting by your fireside with your grandson on your knee and he asks, 'What did you do on the 6th of april?' You won't have to cough and say, 'Well, your granddaddy shoveled shit in Schubbekutteveen.' No sir, you can look him straight in the eye and say 'Son, your granddaddy rode with the great Pink Army!'
@vliegende knorrepot | 19-02-16 | 21:56
En dan? Wat verandert er dan denk je? Salvation?
Maar ik ben dan ook meer een realist dan dromer.
Sorry moest deze link zijn twitter.com/KingToetan/status/7004540...
Zou toch wat zjn als dit hele referendum uiteindelijk de lont in het EU kruidvat blijkt te zijn.
Stel je toch eens voor dat de EU in elkaar ploft als een cake waar de overdeur nog voor hat afbakken is opengegaan.
.
@GS
Kunnen er nu alvast topics komen over hoe verder nadat het geimplodeerd is. ik zou wel eens willen filosoferen over wat te doen als we opnieuw beginnen met een kleine unie.
Als we de laatste decennia evalueren, wat hebben 'we' dan goed gedaan en wat moeten we zeker anders gaan doen.
Over welke miljarden hebt u het?
Nonkel Frituur | 19-02-16 | 21:55
Als ik me niet vergis gaat Oekraïne in de komende jaren ruim 10 miljard aan steun krijgen? Wat dan zeer waarschijnlijk niet op de plek waarvoor bedoeld terechtkomt. Gezien de gigantische corruptie aldaar. En dat is nog maar het begin, Oekraïne is een land wat qua industrie zwaar achterloopt, dat gaat jaren duren voordat die enigszins productief gaan worden. Oekraïne wordt (denk ik) gewoon een Griekenland 2.0.
Het maakt mij ook niet uit wat u stemt, als u maar gaat stemmen. Uw stem laten horen bij zo iets belangrijks en ingrijpends, die kans mag niemand laten liggen in mijn ogen.
Lieve GeenSteil,
Hierom, om dít soort acties - om dit soort artikelen, hou ik dus van jullie.
Dikke kus!
En dank!
@Miljoenen verspillen aan een compleet zinloos referendum.dat mag dus alleen in een democratie.
Mather | 19-02-16 | 21:38
En de 2 seconden die nodig zijn om te vragen om jou als Zwitsal te Jorissen is ook verspilde moeite en tijd en geld, flikker toch op, een democratie kost geld.
Energya | 19-02-16 | 21:56
De corruptie is een erfenis van de USSR. Van Moskou dus.
Van die corruptie willen de Oekraïners verlost worden. En daarbij wil de EU helpen.
Het is nu niet dat ik zo'n hoge dunk heb van de EU, integendeel. Maar het is nog net iets minder erg dan die gekke potentaat die in Moskou de plak zwaait en overal landjepik doet met zijn tanks en zijn leger.
Dan zou ik toch voor het minste kwaad kiezen door 'ja' te stemmen, als ik stemgerechtigd was.
Als fan van Geenstijl ben ik verheugd dat ze zoiets als een referendum kunnen organiseren. Maar het mag niet ten koste gaan van de gewone man/vrouw in de straat in Kiev of Odessa. Die is arm en heeft geen boodschap aan de politiek.
Het huidige systeem is als een 'win95 bak' aan het huidige internet. Het wordt niet beveiligd, zit vol virussen en Trojans. Het is corrupt, lek en onbetrouwbaar. Zelf dit systeem resetten is kansloos. We zijn zo toe aan compleet iets anders. Als voorbeeld: 200 jaar geleden spoelde er een bootje aan met een koning, 200 jaar later wordt iedereen met een bootje als de koning behandeld.
twitter.com/KingToetan
@IkSchrijfDusIkBen | 19-02-16 | 21:50
Geef mij maar een stukje stink kaas met een witte wijn
Zo zie je maar weer wat je met zo'n 'internet achtige constructie' allemaal teweeg kunt brengen
Eerlijk is waar, deze geenpeil-actie mag toch wel de overtreffende trap van powned zijn wat impact betreft, men verstrekkende gevolgen. Kudo's zijn op z'n plaatst. Totale paniek bij de Eurofielen.
Ja, maar nu is 't nog een glas, plas, was 'overwinning'....
Ik hoop, ik verlang, ik verwacht (een beetje), ik smeek erom....
Ik weet het - David, Goliath en zo - op de ochtend van 7 april is er écht iets gebeurd....
ik droom er toch een beetje over.
We doen de bevolking van de Oekraïne juist een gunst door tegen te stemmen, dit verdrag kost hen namelijk veel van de al lage welvaart die ze hebben. Rusland is namelijk hun belangrijkste afzet markt.
Miljoenen verspillen aan een compleet zinloos referendum.dat mag dus alleen in een democratie.
Mather | 19-02-16 | 21:38
*Naar Alexander Pechtold zwaaien doet*
Frenkyceps | 19-02-16 | 21:53
Over welke miljarden hebt u het?
Als democraat maakt het me niet uit of u 'ja' of 'nee' stemt.
Zolang u zich maar niet door de ene of de andere partij laat opnaaien.
De Oekraïners hebben helemaal geen geld gevraagd. Dat zijn fiere mensen die hun handje niet ophouden, die werken zélf wel om er te geraken.
Konden we dat maar van alle bevolkingsgroepen zeggen.
Het lijkt overigens wel of al die buklaven van de VVD-propagandamachine zijn vergeten dat Putin en onze eigen WimLex dikke matties zijn. Dus als je nou enorm gaat liggen afgeven op Putin zet je ons staatshoofd toch ook een beetje voor lul. En dat kan toch nooit de bedoeling zijn van al die conflictschuwe baantjesjagers.
www.rtlnieuws.nl/sites/default/files/s...
Miljoenen verspillen aan een compleet zinloos referendum.dat mag dus alleen in een democratie.
Mather | 19-02-16 | 21:38
Die verspilde miljoenen vallen natuurlijk in het niet bij de vele miljarden die in de bodemloze put die Oekraïne heet gegooid gaan worden. We zijn door het aankomende referendum in ieder geval een stuk wijzer geworden wat nu de échte reden is voor dit zogenaamde handelsverdrag. Mensen zijn bewust gemaakt van de voordelen maar vooral de nadelen. Anders was dit hele verdrag zonder enige aandacht doorgevoerd, met misschien wel alle gevolgen van dien.
Dat de regering dit referendum compleet gaat negeren lijkt me waarschijnlijk, maar ik ben blij dat ik mijn stem kan laten horen, ik ben blij dat GS dit referendum heeft georganiseerd. Het hele verdrag stinkt aan alle kanten en is geenszins goed voor de gewone burger van Oekraïne én Nederland. Het gaat ons bakken met geld kosten! Daar heb ik graag een paar euro van mijn betaalde belastinggeld voor over.
Al die mensen zijn dus bij elkaar gekomen op een geheime plek om corrupt alsmaar kan te bekokstoven hoe ze het land door natiepropaganda gaan besodemieteren? Of zijn ze allemaal apart benaderd en zijn er dus wel kantoren vol propaganda makers die alle touwtjes in handen hebben en er aan trekken wanneer ze dat welgevallig lijkt? Waarom zitten die mensen nog op deze posities? Hoe het ook georganiseerd word het is een grote onderneming die veel kost en tot geheimhouding verplicht zijn. Ik wil vrijheid van jullie corruptie.
*B naar boven gooien doet*
Later kunnen onze kleinkinderen op Wikipedia trots terug lezen wat een klein weblog voor elkaar heeft weten te boksen!!!
En nu... BIER!!1
Ik stel mijn spookburgerschap zelfs uit tot 7 April omdat ik nog net wel mijn NEE stem wil laten horen.
Sodeju, briljante samenvatting van die man !
Ach, dat wegkijken bij de acties van poetin, en dan hopen dat ie dan geen stapje verder zet, haha. Laffe wezels.
Gewoon lekker handel drijven met Oekraïne en en-passant stimuleren dat die oligarchen bende steeds minder corruptieruimte krijgt: dat is gewoon een goed plan. Maar we zijn hier gelukkig een democratie waar je ook gewoon tegen mag zijn zoals geenpijl/stijl. En ik mag dat dan weer lafjes vinden, dat mag ook weer dan.
Het komt aan op de laatste twee weken. En als er één ding is dat GS 100x beter beheerst dan de Haagse propagandapulp is het: creativiteit. Daar gaan we het op winnen.
Pak de spirit weer op die leidde tot die historische 400.000+ handtekeningen en het NEE zal zegevieren. Echt waar.
♬ De paaaaaden op, de laaaanen in ♪
""We besluiten iets, laten het dan even rusten en kijken wat er gebeurt. Als niemand dan herrie maakt en er geen opstand uitbreekt, omdat de meeste mensen sowieso niet begrijpen wat er besloten is, dan gaan we weer verder. Stap voor stap, tot er geen weg meer terug is.""
(Overbekende uitspraak van Juncker in: Der Spiegel in 1999)
En aangezien Rutte onvoorwaardelijk gehoorzaamt aan zijn Brusselse meesters wil Juncker hem graag erbij hebben.
pbs.twimg.com/media/CYHaWlbW8AA63Ic.j...
En wij maar dokken..!
Mijn 'NEE' ligt al warm in z'n envelopje. Te wachten op transport naar Nederland.
*krat bier door het scherm drukt*
GE-WEL-DIG!
Wij Nederlanders worden gewoon openlijk gesaboteerd met leugens en bedrog en buitenlandse inmenging als we dmv een referendum onze mening (die toch gehoond en verworpen wordt) willen geven over uitermate belangrijke zaken, zoals in dit geval Oekraine, die het hele Nederlandse volk raken.
Uitermate belangrijk, want het is echt niet alleen maar een handelsverdrag, hetgeen Brussel en adepten ons willen wijsmaken, maar ook voor militaire hulp (tegen Putin) en ook voor vele Gekke Henkie miljarden Euros die wij (alweer) moeten ophoesten..!
En wat natuurlijk hardnekkig wordt ontkend door de megalomane EU-fielen, vooral een aanloop tot lidmaatschap van "De EU-Bende Van 28"
En dat heet dus "democratie" (haha)
Het is niet alleen om te huilen maar het is vooral meer dan schandelijk dat wij Nederlanders als vuil behandeld worden
En daarvoor zijn onze (groot)ouders dus gestorven in het verzet in WO2.
-
When injustice/tyrrany becomes law, resistance becomes duty. (Thomas Jefferson)
Als er zulke grote verwachtingen zijn, zal je als initiatief- nemer een subject-matter expert moeten zijn die de inhoud van het associatie verdrag kent anders kom je als er gescoord moet worden niet professioneel en dus geloofwaardig over. En dat gaat dan tegen dit initiatief gebruikt worden. Jammer.
-weggejorist en opgerot-
Tegen de oligarchen zijn de Oekraïners op straat gekomen. Die willen ze niet. Steun de Oekraïners in hun strijd tegen de corruptie door 'ja' te stemmen.
En vermits Geenstijl er prat op gaat ook het 'ja'-subsidiepotje gebruikt te hebben, kan daar niks op tegen zijn.
We have won a battle, and we have started a war.
Laat ons dat puntje zijn.
Jullie zijn ware helden! Ik ben trots op jullie!
Een klein scherp puntje van een speld kan een grote luchtballon doen ploffen.
REAGEER OOK