Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zwartsoksalafisten blocken moskee, PvdA verdrietig

sokakok.pngArme PvdA Krimpenerwaard. De gemeente moest het jarenlang stellen zonder moskee, dus kon fractievoorzitter Rob Geleijnse niet wekelijks langs voor zijn bakkie cohen. Gelukkig lagen er nu plannen om ook het pittoreske stadje Schoonhoven te voorzien van een bukbarak voor de inwonende mohammedanen. Maar wat blijkt? De relirekels van de SGP weigerden in te stemmen! De mannenbroeders gingen helemaal Mozaïsch op de vastgoedplannen. Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben, dus Allah blijft maar lekker in de bouwkeet waar ie nu zijn domicile heeft opgezet. Dat deed natuurlijk pijn, het ware gezicht van één van de vele ware religies. "Daar ben ik niet alleen heel geschokt over, maar vooral intens verdrietig" aldus de man die zittend plast terwijl hij De Correspedant leest en nog gelooft in de multiculturele droom. Daarbij is het eigenlijk helemaal niet zo gek is wat de SGP doet: hunnie van FC Profeet doen namelijk ook graag NIMBY (met de molotov) tegen christelijke kerken, dus een beetje tegengas tegen de olievlek is wel op z'n plaats. Even LOL'len? Larmoyant huilbetoog van Geleijnse na de breek. De SGP geeft aan op principiële gronden niet in te willen stemmen met de verhuizing van de moskee in Schoonhoven en de daarbij behorende ruimtelijke aanpassingen. Rob Geleijnse is diep geschokt over deze stellingname en legt uit waarom. Gisterenavond werd in een redelijk tamme commissievergadering gesproken over de verhuizing van de moskee in Schoonhoven naar een leegstaand schoolgebouw. Dat gebouw dient als vervanging voor de houten keet waar de moskee al sinds jaar en dag in huist. Ruimtelijk gezien hadden wij en de rest van de commissieleden wat technische vragen, maar de algemene insteek was vooral dat de raad de moskeegangers hun nieuwe onderkomen gunt. Ze hebben er lang genoeg voor moeten knokken. Tot woordvoerder Eric Koelewijn van de SGP het woord nam. Die gaf aan op principiële bezwaren niet in te kunnen stemmen met deze wijziging van het bestemmingsplan. Ik dacht even dat ik het niet goed had verstaan, dus ik vroeg hem mij uit te leggen wat die principiële bezwaren dan inhielden. Het antwoord verbijsterde en schokte me tegelijkertijd. De SGP kan niet instemmen met het plan, omdat het tegen haar principes is om het mogelijk te maken een andere God te aanbidden dan de God zoals die in de Bijbel wordt beschreven… Vooropgesteld: ik heb respect voor elke vorm van geloof. Dat vind ik vooral een persoonlijke kwestie en iedereen moet de ruimte krijgen om te geloven wat hij of zij wil. En dat is precies wat we middels dit voorstel doen. Wat mij betreft slaat de SGP hier op twee vlakken de plank volledig mis. Ten eerste interpreteer ik het geloof volledig anders. De Bijbel is een verhaal van vergeving, ruimte geven en barmhartigheid. Dat zie ik in de opstelling van de SGP totaal niet terug. Die is rechtlijnig en intolerant. Mijn advies: behandel anderen, zoals je zelf behandeld wilt worden. Ten tweede gaat de opstelling van de SGP hier snoeihard in tegen artikel 1 van de Grondwet. Dat artikel verbiedt discriminatie op grond van godsdienstige overtuiging, wat betekent dat je iedere godsdienst gelijkwaardig dient te behandelen. En daar is hier geen enkele sprake van. Een verhuizing wordt geweigerd, puur op principiële gronden van geloof. Dat raakt de randen van ons staatsrecht. De SGP geeft meer waarde aan een uit z’n verband gerukte interpretatie van het eerste van de Tien geboden, dan de Grondwet. Onze Grondwet is een uitstekende wet die vrijheid en grondrechten voor iedereen borgt. De SGP begeeft zich met deze principiële opstelling op een hellend vlak. Daar ben ik niet alleen heel geschokt over, maar vooral intens verdrietig. Rob Geleijnse, fractievoorzitter PvdA Krimpenerwaard

Reaguursels

Inloggen

SGP heeft wel gelijk dat zij een andere God aanbidden. SGP aanbidt een man (Jezus) als God, terwijl moslims God aanbidden en niet een man.

Grrrrbachov | 18-02-16 | 14:51

Die meneer vindt, dat elk geloof gelijke rechten heeft. Maar waarom heeft de PvdA in de niet veraf gelegen geschiedenis, hun uiterste best gedaan om het christendom te laten verdwijnen. En nu gaan jammeren om een religie, die, in tegenstelling tot het christendom, niet zo vergevingsgezind is en andere vreemde ideen heeft. Dat wzegt die PVDA knakker zelf. Over de christenen. Maar dat hij verdrietig is snap ik wel. Geen resultaat, geen promotie. Alleen had hij dat intens wel weg kunnen laten. Dat staat in de politieke vocabulaire waarschijnlijk onder "geschokt"

wallenberg | 18-02-16 | 11:56

-weggejorist-

Jakob-Jan | 18-02-16 | 11:42

Moedig van de SGP. De Islam is een onverdragelijke ideologie, het is géén geloof (geloven doe je nl vrijwillig), en ik ben blij met iedereen die de Islam tegenwerkt. De SGP gelooft zelf in sprookjes, ook gek, maar daar vallen ze mij niet mee lastig, dus daar zit ik niet zo mee.

Poes Fiep | 18-02-16 | 10:56

De PvdA wordt zwaar gesubsidieerd vanuit het Midden Oosten. Kan niet anders.

observer59 | 18-02-16 | 10:45

Ik ben intens verdrietig dat tiepjes als Geleynse menen dat het in een kleine stad plaatsen van een krankzinnige moskee met het bijbehorende pakket aan herrie en gedoe geen inbreuk op de vrijheid en de levenskwaliteit van mensen is.

mallekater | 18-02-16 | 09:46

De islam is geen religie maar een ideologie en deze ideologie is verwerpelijk, past niet in onze joods/christelijke cultuur. Zijn ze daar in de politiek nog steeds niet achter.

tslerf | 18-02-16 | 09:35

"Vooropgesteld: ik heb respect voor elke vorm van geloof."
Da ga je al. Verder niet serieus te nemen dus.

McMarx | 18-02-16 | 07:17

Hulde SGP in het bijzonder SGP Krimpenerwaard! Houdt de rug recht tegen islamitisch geweld en rood bedrog.

Jaren geleden ben ik gestopt met stemmen en mijn lidmaatschap op/van de VVD toen daar een saxofonist vals begon te spelen. Mark, pianist, komt uit dezelfde muziekschool.

Met leedwezen zag ik hoe een linkse minderheid binnen het CDA, die partij begon te domineren en domineert. Dat werd vreselijk duidelijk tijdens dat beroemde partij congres een paar jaar geleden. Ik zag hoeveel invloed twee linkse querulanten in de TK CDA fractie hadden. Ik zag hoe ene Henk Bleker misbaar maakte met een Maurootje dat met hulp van links, de hele zaak aan het bedonderen was. Ik zag nog veel meer, met lede ogen, dat wel.

Sindsdien stem ik SGP. De meest consequente partij in NL. In feite de enige rechtse partij in NL. Deze actie van de SGP verdient brede steun en vooral navolging. Mijn stem hebben ze en houden ze. SGP houdt koers, recht zo die gaat!

The Dying Dutchman.

h.a.k. blok | 18-02-16 | 07:12

Heel Nederland werd werd bezet door moskeeen. Heel Nederland? Nee, een kleine nederzetting bleef moedig weerstand bieden aan de overweldigers...

batvoca2 | 18-02-16 | 04:29

Inkoppertje.

"De SGP geeft meer waarde aan een uit z’n verband gerukte interpretatie van het eerste van de Tien geboden, dan de Grondwet."

Doen booslims niet.

marchbrown | 18-02-16 | 00:58

Prima standpunt Koelewijn! Go SGP!

Florian Geyer | 18-02-16 | 00:20

Ik zie liever een kerk dan een moskee.
De SGP heeft doorgaans duidelijke, nuchtere en goed doordachte standpunten en staat daar ook voor.
Ik ben niet gelovig maar ik ben het vaak met ze eens en ik zie ze als de hoeders van onze cultuur.

ConantiDabitur | 17-02-16 | 23:11

@A.S. Perien
Aanvulling: De geest werkt niet goed wanneer deze vertroebeld is, ik heb dat zelf ook wel eens. Pas op voor die valkuil, die kan dieper zijn dan je denkt.
*Guru mode off*

Gerard Leeflang | 17-02-16 | 23:10

@Gerard Leeflang | 17-02-16 | 22:58
Idem.

A.S. Perien | 17-02-16 | 23:02

@A.S. Perien
Ja, je begrijpt het toch. btw ik ben ook een leek, godzijdank;)
Het zijn slechts goede onweerlegbare richtlijnen, die geboden. Vergeving, naastenliefde en vooral nadenken over jezelf en anderen, dat probeert het nieuwe testament te vertellen.
Sommige dingen zijn echter niet te interpreteren, zoals het verschil tussen goed en kwaad, dat is duidelijk voor iemand die dat ziet. En dan heb ik het nog niet eens over dat dingetje geloven in god. Ik heb dat wel en dat komt niet door 6 jaar zondagsschool, dat voel je gewoon.
Een fijne avond verder.

Gerard Leeflang | 17-02-16 | 22:58

Trots ben ik erop dat mijn familie al bijna een eeuw seculier is. God bestaat net laat staan profeten.

Toch overweeg ik dat de SGP mijn stem gaat krijgen. Geen slappe knieën en ze lijken de enige verdedigingswal tegen het kwaad te zijn dat islam heet.

joost3001 | 17-02-16 | 22:52

""Mijn advies: behandel anderen, zoals je zelf behandeld wilt worden.""
@ Zentgraaff | 17-02-16 | 16:09
In totaal werden in 2015 in heel Duitsland 28 mensen omgebracht door vluchtelingen
http://www.telegraaf.nl/buitenland/25220426/__Meer_geweld_Duitse_azc_s__.html

telelezer | 17-02-16 | 22:50

Gerard Leeflang | 17-02-16 | 21:
Het eerste en grote gebod impliceert m.i.dat wij zelf letters, regels, wet en profeten naar geweten moeten interpreteren. Maar ik ben een leek in deze zaken.

A.S. Perien | 17-02-16 | 22:32

Rob Geleijnse (PvdA):
Mijn advies: behandel anderen, zoals je zelf behandeld wilt worden.

Beste Rob,
Dat is niet de insteek van de SGP maar wel de praktijk.
In moslim landen.
Probeer daar eens een kerk te stichten ?
Probeer daar eens voor je geloof uit te komen?
Christenen worden vervolgd, alleen vanwege hun geloof.
Dus de vrijheid die Moslims hier genieten, geldt niet in moslim .....

Bolder | 17-02-16 | 22:21

Het is me toch wat met al die geloven die niet met elkaar door een deur kunnen. Hoe zou dat toch komen?

McMarx | 17-02-16 | 22:15

Wat wil die Geleijnse nou?

Vrijheid voor een totalitair systeem? Vrijheid voor een terroristische religie, voor misantropische bekeringsdrift, voor een agressieve ideologie, voor een doodscultus, voor de enige echte fascistische godsdienst, voor een soldatengod, voor een monolithische moloch, voor de ondergang van de westerse beschaving?

Die man is staatsgevaarlijk.

Thomas333 | 17-02-16 | 22:14

klaas.heitinga | 17-02-16 | 21:53
Als er op het oproepen tot geweld in de Koran wordt gewezen zijn onwetenden er als de kippen bij om te roepen dat er in de bijbel ook vreselijke dingen staan. Klopt. Het verschil met de koran is echter dat na het oude testament, dat met Deuteronomium een geschiedenisboek is vol geweld er een vervolg is in de vorm van het nieuwe testament. Dit vormt de leidraad voor christenen en predikt vooral naastenliefde. Waarmee overigens met name de eigen groep en dus niet iedereen incl de haatbaard wordt bedoeld.

A.S. Perien | 17-02-16 | 22:09

Je zou geneigd zijn te denken "de vijand van mijn vijand is mijn vriend". Maar laten we niet vergeten dat SGP tegen een verbod op religieus onverdoofd slachten heeft gestemd, samen met CDA (hoi Omtzigt!) en CU. De Christelijke partijen zijn in de Islam kwestie simpelweg onbetrouwbaar vanwege hun eigen belangen, welke niet per se die van de vrijheidslievende NL-er zijn....

BlowingBubbles | 17-02-16 | 21:59

@A.S. Perien
Dat weet ik. Met uw antwoord maakt u mijn punt erg goed duidelijk. Lees het nog maar eens.

Gerard Leeflang | 17-02-16 | 21:58

Onze mannenbroeders van de SGP zullen wanneer een nieuwe moslimpartij in ons democratisch bestel groot genoeg is met hun eigen argumenten en wapens (wellicht van zwaarder kaliber) worden bestreden. Gewoon ommdat het kan.

A.S. Perien | 17-02-16 | 21:54

Die Geleijnse heeft zeker nooit Deuteronomium 13:12-16 gelezen. Trouwens een veelvoorkomend manco. Christenen lezen de bijbel niet en mohammedanen lezen de koran niet.

klaas.heitinga | 17-02-16 | 21:53

Bezwaren aanleveren op grond van geloofsovertuiging is vragen om moeilijkheden. Dan kun je erop wachten dat jan en allahman huilie gaat doen op basis van discriminatie.

Je moet het nooit en te nimmer daarop gooien. Het uigangspunt van de SGP dient te zijn; dat ze waarde hecht aan de authentieke Nederlandse cultuur en álles wat daarbij hoort zoals die is en de eigenlijke plaatselijke geloofsovertuiging en dat zo wilt houden. Daarom is een toename van andere culturen en religies slechts in beperkte mate gewenst, en dat heeft niets met die cultuur of religie op zichzelf staand of inhoudelijk te maken (eigenlijk natuurlijk wel, maar dat zeggen we in dit geval even niet).

Beter is het om het over een heel andere boeg te gooien, en wel op basis van een quotum van maximaal aantal te bouwen te moskeeën in een bepaalde omgeving. In dit specifieke geval zou ik ervoor pleiten dat deze moskee uitsluitend op dezelfde plaats en met DEZELFDE capaciteit als nieuwbouw gerealiseerd mag worden. Dat betekent slopen en dáár herbouwen. In de tussentijd zoekt men dan zelf maar een andere locatie voor religieus gefreubel. Hún probleem. Bestemmingsplannnen voor andere locaties zijn namelijk erg geschikt om een vele maten groter project tegen ieders zin in, behalve die van de moskeebaardapen, te realisren: Prestigeuze Taj Mahals met torenhoge minaretten met daarop luidspeakers waar dan de ganse dag een imam doorheen wauwelt en jalla allah akbarbaart,.... en dát soort dingen. En daar wordt in moskeebouwend Nederlandistan gretig gebruikt van gemaakt. Bovendien geldt; als het er eenmaal staat, zie het dan maar weer eens weg te krijgen. Retemoeilijk.

Dus één vinger geven om van het gezeik af te zijn maar nooit je hele hand.

HypoPseudo | 17-02-16 | 21:25

Ik heb 10 jaar in een SGP dorp gewoond.
Ik moet zeggen prima mensen en hulpvaardig.Geen last van.
Je kon twee weken op vakantie gaan en de deur openlaten
bij wijze van spreken. Waar vind je dat nog?
Alleen als je op zondag de was buiten hing, dat vonden ze dan weer wat minder ( lol)

varkenshouder | 17-02-16 | 21:25

@A.S. Perien | 17-02-16 | 17:33
"Ten eerste interpreteer ik het geloof volledig anders" aldus Geleijnse. Dat doet de PVDA met de Islam al jaren. Met alle vreselijke gevolgen ten spijt.
.
Mooie treffende uitspraak!

LaatmaarLu? | 17-02-16 | 21:17

Eh, heeft de SGP daar de meerderheid in de gemeenteraad? Nee. Dit topic gaat dus nergens over. Ergo: haathut erbij, verder bek houden en islamiseren, klootjesvolk! Ook in de Bekrompenerwaard.
Ik heb het ook graag anders.

BozeKater | 17-02-16 | 20:38

"Ten eerste interpreteer ik het geloof volledig anders."
-
Dat doen die PvdA'ers nu ook altijd bij de islam, volledig anders interpreteren dan de gelovigen zelf. Who gives a fuck wat de PvdA interpretatie is?

Angel_eyes | 17-02-16 | 20:37

-weggejorist-

Exit121 | 17-02-16 | 20:34

@Gerard Leeflang | 17-02-16 | 18:44
De tien geboden zijn voor de joden en daarna voor de christenen die uit de joden zijn voortgekomen. Voor de christenen die niet uit de joden voortgekomen zijn gelden deze niet allemaal.(hand.15:20). Dit is een passage waar uit traditie nog al eens overheen wordt gelezen. Ik denk dat de christenen in Schoonhoven geen bekeerde joden zijn. Wanneer u christen bent en joodse ouders heeft kan ik uw gedachte volgen. Ik zal u dan niet zo snel arrogant en erg dom noemen.

A.S. Perien | 17-02-16 | 20:33

SGP bedankt! Rug recht tegen de PvdA landverraders en de bezeters van de islam.

funkyd | 17-02-16 | 20:19

hahaha, ik lees eerste 3 comments en rol weer eens van mijn stoel.... hahaha

oblix | 17-02-16 | 19:20

Ik stem geen SGP maar ik moet zeggen dat ze zeer principieel zijn. Dat zie niet veel meer in de politiek. De meeste partijen zijn nogal opportunistisch.

Jezus_Boeddha | 17-02-16 | 19:04

eerstneukendanpraten | 17-02-16 | 16:19
SokkenSalafisten allitereert wel beter.

Ferdo76 | 17-02-16 | 19:04

Mijn advies: behandel anderen, zoals ze je zelf zouden behandelen:
dus opbokken met die islam, zoals je ook geen kruis in SA mag.

Hemmenaar7 | 17-02-16 | 19:03

"behandel anderen zoals je zelf ook behandeld wilt worden"
Heel mooi en helemaal mee eens.
Maar als dat niet werkt
dan behandel ik de ander zoals diegene mij behandeld met een beetje extra!
Waar de "IS LAME" regeert leven de mensen van andere geloven in angst.
Deze vorm van "respect" mogen we van mij best in drievoud terug betuigen.

Mr fingers | 17-02-16 | 18:57

-weggejorist-

knijster | 17-02-16 | 18:50

In de UK is er trouwens een advocaat – Gavin Boby – die succesvol is in het voorkomen van moskeebouw. Een moskee geeft namelijk veel nadelen voor de niet-islamitische omgeving: overlast (parkeren, lawaai), kelderende onroerend goed prijzen, dalende woonkwaliteit, intimidatie (u dient plaats te maken voor moslims), steeds meer intolerante en vijandige types in het straatbeeld, enzovoort. www.youtube.com/watch?v=JJ_NxAcucVc Ik vraag mij trouwens af wat er gebeurt als een moslimgemeente wordt aangeklaagd wegens te grote vijandigheid jegens mens en cultuur van hun islam, en of zij in staat zijn plausibel te maken dat de islam ook maar bij benadering een ‘religie van de vrede’ is. Het is namelijk veel makkelijker om aan te tonen, met overvloedig verwijzen naar de islamitische doctrine en de islamitische geschiedenis en de uitspraken van vele islamitische woordvoerders, dat de islam is als een misdaad tegen de mensheid.

notamused | 17-02-16 | 18:50

@A.S.Perien
Daar is inderdaad iets anders voor in de plaats gekomen, nl het nieuwe testament. Echter, omdat in de 10 geboden bijna alle normen en waarden die in dat verbond staan, weerspiegeld worden, worden de 10 geboden door christenen in de kerk gebruikt.
Jij geeft precies het verschil aan tussen wetenschap en praktisch gebruik van leef regels. Jij begrijpt het dus zelf niet en interpreteert een letter ipv de regel te kennen. Arrogant en erg dom.

Gerard Leeflang | 17-02-16 | 18:44

Toe maar. ¨Vooropgesteld: ik heb respect voor elke vorm van geloof. Dat vind ik vooral een persoonlijke kwestie en iedereen moet de ruimte krijgen om te geloven wat hij of zij wil.¨

Remember Charles Manson. En volgelingen. En vele volgen en zullen volgen.

chicago river | 17-02-16 | 18:36

weg met de vvd weg met de pvda weg met al die kutlui die er niets van brouwen en kennelijk zover van de bevolking afstaan dat ze niet eens weten hoezeer ze veracht worden door hun eigen bevolking. Zo zeer zijn ze verguld met zichzelf.

Yvonne54 | 17-02-16 | 18:33

Wie niet op Geert wil stemmen, kan kiezen tussen SGP en VNL. Het zijn geen verloren stemmen.
De SGP heeft precies hetzelfde standpunt gebruikt ten tijde van de discussie in Gouda over de nieuwe bunker/moskee vorig jaar. Fantastisch. Waarom volgen andere Christelijke partijen dit voorbeeld niet.
Begrijpen zij niet dat elke moskee een stap dichter is naar hun eigen ondergang.

onnosel | 17-02-16 | 18:33

@lingo star | 17-02-16 | 16:15

Dat lijkt mij nog helemaal niet zo'n gek idee. Maken we van Nederland een fundamentalistische protestante theocratie. Biedt allerlei voordelen. Je komt overal mee weg, want moet van het mannetje in de wolken.

Gaan we regelen. Wel snel zijn, anders halen we de 80% niet meer :-)

DebraCadabra | 17-02-16 | 18:31

Heh heh, de eerste christenen worden wakker. Ja jongens goed gezien het is hun of jullie. Jullie tolerantie wordt gezien als zwakte en uiteindelijk zullen ze jullie kerk afbranden en je verjagen.

Olieboer | 17-02-16 | 18:29

Christianity might be a bulwark against something worse.

Go, Mannenbroeders,liever een christelijke cultuur dan een doods cultuur.

Genex | 17-02-16 | 18:26

"behandel anderen, zoals je zelf behandeld wilt worden"
Exact meneer Geleijnse en gezien de manier waarop moslims anders gelovigen behandelen, is dat dus manier waarop ze zelf behandeld willen worden.

Mubbenschonster | 17-02-16 | 18:24

idd tolerantie voor mensen die tolerant zijn en intolerantie voor mensen die intolerant zijn. Tja en dan word er weer gezegd: niet alle moslimpjes zijn zo hoor. Nee? Ik zie ze de straat niet opgaan en roepen dat ze niet meer geassocieerd willen worden met het moslimgeloof. Dan zeggen ze ijskoud dat ze dat niet hoeven te doen, omdat zij zelf niks doen. Idd ze doen niks tegen hun geloofsgenoten.Wie zwijgt stemt toe. Ik zou me de ogen uit de kop schamen als ik een geloof had en ik zie wat er met datzelfde geloof gebeurd. Ik zou meteen dat geloof afzweren met al die gekte. Wie wil daar nou bij horen?

Snapt u het al stomme politici?

chapeau voor de sgp weg met dat opdringerige en schreew moslimgeloof met die rare enge baarden en witte pyama's en gehaakte beddespreimutsen.

Yvonne54 | 17-02-16 | 18:23

De PVDA is al decennia helemaal knuffel knuffel met de islam en de islam kan doen wat ze wil wat betreft terreur en genocidaal activisme, de PVDA zal helemaal knuffel knuffel blijven met de islam, zoals de PVDA helemaal fuck you fuck you gaat als het gaat om islamkritiek (U bent een minderwaardig mens!). Verder is de god van het christendom een helemaal andere god dan die van de islam, want de god van het christendom is een redelijke god die schepper is van een redelijke schepping, zodat het zin heeft die schepping te onderzoeken, zodat op die manier de wetenschap is ontstaan, en ook computers en internet, waar daarentegen de god van de islam de wereld schept van moment tot moment, zodat er geen causaliteit is en het zinloos is te zoeken naar natuurwetten. Van toepassing is evenwel artikel 1 van de Grondwet die zegt: U zult niet discrimineren en niet moeilijk doen als mensen hun god willen aanbidden. Dus.

notamused | 17-02-16 | 18:22

"De SGP geeft meer waarde aan een uit z’n verband gerukte interpretatie van het eerste van de Tien geboden, dan de Grondwet." Voor christenen gelden de 10 geboden niet. Daar is een andere voor in de plaats gekomen. Maar dat kan Geleijnse in zijn alwetendheid niet weten. Hij denkt wellicht ook nog dat islam de religie van de vrede is.

A.S. Perien | 17-02-16 | 18:10

De PvdA weer in de bocht. Niet gehinderd door enige kennis van de islam loopt er weer zo'n onbenul 'respect' te hebben. Heb eens respect voor de verworvenheden van de Nederlanse cultuur, PvdA. Alles waar wij hier voor staan (en de PvdA voor stond) daar is men in de islam tegen. Een folder brengt je al op weg, Geleijnse. De islam staat een theocratie voor en geleijnse komt zeiken over de grondwet. Hoe geloofwaardig wil je zijn?
Mooie actie, SGP.

belo | 17-02-16 | 18:10

go SGP!

2Alabama | 17-02-16 | 18:06

'Vooropgesteld: ik heb respect voor elke vorm van geloof.'
Aldus PvdaNSB'er Rob G.

Wat jammer nou joh, ik niet.

De Vrijlansier | 17-02-16 | 18:04

Inderdaad verbied artikel 1 ondermeer discriminatie op grond van godsdienst, maar een haat ideologie die zelf alles wat los en vast zit discrimineert kun je daar moeilijk onder scharen. Je bent als gemeente toch ook niet verplicht de plaatselijke neo nazi's van onderdak te voorzien.

Barani517 | 17-02-16 | 18:02

Eist reciprociteit !
Een minaret mag net zo hoog zijn als een kerktoren in mekka, de moskee mag net zo groot als de kerk aldaar.

sprx | 17-02-16 | 17:58

Hoe kun je er nu "geschokt over" zijn? Het Nederlands is duidelijk op zijn retour.

DSK | 17-02-16 | 17:54

Zoals goed PvdArgeloze is hij van mening dat iedereen vrij is zijn eigen geloof te hebben, mits het maar aan zijn voorwaarden voldoet.

Nou flapdrol, dat van jou voldoet niet aan mijn voorwaarden.
Maar dat heeft nog nooit een PvdAsociale doen besluiten me niet lastig te vallen met zijn idiote idealen en de daarmee samen hangende achterlijke gevolgen.

happen naar de baas | 17-02-16 | 17:54

"Mijn advies: behandel anderen, zoals je zelf behandeld wilt worden."
Dat is de gouden regel, die ieder geloof behalve de islam onderschrijft. Een goede reden om op onze beurt een uitzondering voor de islam te maken.

Peter_K | 17-02-16 | 17:52

@Driewerf Hoezee | 17-02-16 | 17:29,
ELKE religie vindt zichzelf de beste, per definitie, kan zelfs niet anders.
Verder staat het gewoonweg in de Bijbel; 'geen andere god aanbidden.. etc'
Koran idem dito.

vander F | 17-02-16 | 17:51

straks, NA de verkiezingen mag je intens verdrietig zijn, collaborateurs van Allah, bah ik haat ze uit de grondvan mijn hart.

(c)ZWITSUL | 17-02-16 | 17:42

"De SGP geeft meer waarde aan een uit z’n verband gerukte interpretatie van het eerste van de Tien geboden, dan de Grondwet."

Haha, uit z'n verband gerukt. Meneer mag z'n Bijbel nog wel eens openslaan. Het aanbidden van een gouden beeldje was al genoeg reden om voor duizenden Israëlieten de dood te vinden, maar het gebod wordt "uit zijn verband gerukt" als het gaat om het mogelijk maken van een heel gebouw om de god van Mo te aanbidden. Nee meneer, denk dat de SGP in deze kwestie toch beter begrijpt wat er nu precies in de Bijbel staat.

macaroni&kaas | 17-02-16 | 17:42

"Ten eerste interpreteer ik het geloof volledig anders" aldus Geleijnse. Dat doet de PVDA met de Islam al jaren. Met alle vreselijke gevolgen ten spijt.

A.S. Perien | 17-02-16 | 17:33

De emotie van de PvdA'er deel ik niet, maar hij heeft wel een punt als het gaat om het debunken van het argument dat de SGP niet wil dat een andere god wordt aanbeden. Dat slaat nergens op. Iedereen heeft recht op zijn eigen godswaanzin! Neemt niet weg dat tegen het plan stemmen op zichzelf wettelijk niet fout is, meen ik.

Driewerf Hoezee | 17-02-16 | 17:29

@TheseDays00 | 17-02-16 | 17:14
.
Zeker en vast. Dat is een hele geruststelling voor deze atheist.

Piet Karbiet | 17-02-16 | 17:23

Hahaha, die Geleijnse heeft respect voor elke vorm van geloof. Alsof je respect kunt hebben voor de verering van sprookjesfiguren.

God Zelf | 17-02-16 | 17:22

@hallevvezool | 17-02-16 | 16:29
Oké,
je maakt je naam waar...
*Onbegrijpend die tegel nog eens lez0n doet..*

Wijze uit het Oosten | 17-02-16 | 17:14

@ Piet Karbiet | 17-02-16 | 16:58
Ja, jij. Maarre ze S-A levert de baas voor de mensenrechten bij de VN, dus die zal Krimpenerwaard wel even tot de orde reopen.

TheseDays00 | 17-02-16 | 17:14

PvdA niet miepen zo rolt een democratie, jullie kunnen draaien wat je wilt als het SGP in de meerderheid is in de gemeente zul je je erin moeten berusten. Misschien eens nadenken waarom je niet in de meerderheid bent, misschien wordt iets duidelijk want nee zeggen en ja doen vinden veel mensen meestal niet goed, en vooral asielzoekers en immigranten moeten goed begrijpen dat ze onder een vergrootglas liggen en het dan zaak is om uit de zon te blijven.

Umberto die trotzoni | 17-02-16 | 17:14

Typisch PvdA: zij weten wel wat jij moet vinden.

frank87 | 17-02-16 | 17:14

Eigenlijk moeten we allemaal die ene ware god weer aanbidden en de kerken vullen, dan pleuren we de aanbidders van die andere, latere neppert er weer uit, zijn we van dat gezeik af .
Ik neurie met koptelefoon op wel een beetje mee in de haathut die ene keer in de week .

Gaan we gelijk vol, los tegen die feministische trutten, nemen we stemrecht af, kleden we dubbeldik met zwarte sokken en schoppen we achter het aanrecht want vinden ze blijkbaar geil waarna zij zich eindelijk op de dan tolerantere islam kunnen richten .

Castor12 | 17-02-16 | 17:13

Hoeveel Nederlanders moeten nog overhoop gereden worden door Marokkanen, Turken of andere moslims voordat de noodklok wordt geluid?

Jack Jersey | 17-02-16 | 17:13

Alleen jammer dat we ook dan teruggaan richting de 50-er jaren.
Hypno2050 | 17-02-16 | 17:09
In De 50-er jaren was Nederland nog van en voor de hardwerkende Nederlanders. Als dat een probleem is ?

A.S. Perien | 17-02-16 | 17:13

De PvdA heeft in Amsterdam zo'n beetje alle kerken afgebroken. Dus muil houden.
http://www.mooistegeslooptekerk.nl/wp-content/uploads/2013/02/koepelkerk_amstedam-218x300.jpg

Piet Karbiet | 17-02-16 | 17:11

Leve de man van de SGP van je hiep hiep hoeree!

peter de groote | 17-02-16 | 17:10

Het is waar als je echt anti Islam wilt stemmen kun je het beste terecht bij de SGP. Alleen jammer dat we ook dan teruggaan richting de 50-er jaren.

Hypno2050 | 17-02-16 | 17:09

Om SGP-ers zwartsok-salafisten te noemen is wel grappig, alleen totaal bezijden de waarheid. Om fundamentalistische christenen te vergelijken met mensen die de leer van de islam (moslim fundamentalisten) serieus is zelfs, volgens de hoge priester van het atheïsme, een beetje vreemd.

the apostle of atheism, Richard Dawkins:

“There are no Christians, as far as I know, blowing up buildings. I am not aware of any Christian suicide bombers. I am not aware of any major Christian denomination that believes the penalty for apostasy is death. I have mixed feelings about the decline of Christianity, in so far as Christianity might be a bulwark against something worse.”

Prima observatie. Hij zit er vaak naast, alleen dit is een scherpe observering.

Jesaja | 17-02-16 | 17:07

Als dat werkt dan maar SGP stemmen.

jochum1980 | 17-02-16 | 17:06

"2 geloven op een kussen daar slaapt de duivel tussen"
franck7020 | 17-02-16 | 17:04
De SGP heeft de Islam van het kussen gesodemieterd.

A.S. Perien | 17-02-16 | 17:06

Inferi0r | 17-02-16 | 16:29
Haha, dat maakt het verhaal helemaal mooi! PvdA houdt tijdenlang een kerk tegen maar kan niet verkroppen dat een moskee geen ruim baan krijgt. Wat een verachtelijke partij is het ook.

Tisnietanders | 17-02-16 | 17:05

Als de SGP dat landelijk gaat doen hebben ze mijn stem

jouwgedachte | 17-02-16 | 17:05

"2 geloven op een kussen daar slaapt de duivel tussen"

franck7020 | 17-02-16 | 17:04

Mooi van de SGP. Nu doorpakken en de rest van Nederland bevrijden van deze valse goden aanbidders.

Wim Venijn | 17-02-16 | 17:02

"De Bijbel is een verhaal van vergeving, ruimte geven en barmhartigheid. Dat zie ik in de opstelling van de SGP totaal niet terug. Die is rechtlijnig en intolerant." Atheïsten moeten zich vooral niet bezig gaan houden met de interpretatie van de bijbel. Barmhartigheid is er voor de naaste en dat is in de bijbel nou duidelijk degene die het beste met je voor heeft. Dat idiote idee dat in de bijbel de naaste iedereen, dus ook degene die geloofsgenoten naar het leven staan zouden zijn is een absurditeit. Ik ben het met veel standpunten van de SGP niet eens maar de serieuze mannenbroeders geef ik meer krediet dan PVV figuren als Dion Graus.

A.S. Perien | 17-02-16 | 16:59

Koelewijn for President!
https://imgflip.com/i/zcr8g

Kameroudste | 17-02-16 | 16:59

Meneer de SGP'ert is in dit land totaal vrij om z'n godsdienst te beleven,
dus meneer de PvdA'ert zit hier grondwettelijk heel faut te kletsen.
God is god en geen allah, dat snapt die gast toch wel?

En sinds wanneer faciliteren socialisten gebedsruimten?????????
Rob zit duidelijk bij de verkeerde partij.

vander F | 17-02-16 | 16:58

@TheseDays00 | 17-02-16 | 16:29
.
Die was aan mij gericht, denk ik.
Wat een discriminatie toch, he?
Wil je in Medina een kerk bouwen kom je er niet eens in.

Restaurant Medina in 020 Oost heet tegenwoordig Drovers Grog. Nice.

Piet Karbiet | 17-02-16 | 16:58

En daarom moet religie uit de politiek.

Maar heeft de SGP daar een meerderheid ofzo? Hoe kunnen ze anders in hun eentje dit voorstel tegenhouden?

algoritmos | 17-02-16 | 16:55

-weggejorist-

Erkend Potloodventer | 17-02-16 | 16:53

Zo makkelijk werkt dat beroep op art. 1 in deze niet. Er is namelijk een conflict tussen wat het ene geloof voorschrijft en wat het andere doet, dus wat je ook besluit je discrimineert er altijd eentje.

Dat krijg je als je sprookjesaanhangers speciale wetsbescherming geeft.

ZonderNaam | 17-02-16 | 16:52

Anders dan de Pvda is de SGP niet tolerant voor intoleranten.

IndoFortuyn | 17-02-16 | 16:51

De marxistische PvdA is wars van religie behalve wanneer het de ontwrichting van de "westerse" samenleving dient. Heel goed daarom van de SGP dat het een voet dwars heeft gezet voor die pathetische apartheidspushers van de PvdA.

ben kokhals | 17-02-16 | 16:49

De PvdA en de moskeegangers kunnen toch gewoon lekker opbokken naar een of andere zandbak? Kunnen ze zo veel mosketen bouwen als ze willen!

Moonwarrior | 17-02-16 | 16:49

De oplossing om Nederland "schoon" te krijgen: stem allemaal SGP.

Dutch_Holland | 17-02-16 | 16:47

Prima, zeg ik als 'ongelovige'. Nu gemauw over een moskee, straks dat gedonder over oproep tot gebed.

Persoonlijk niks met geloof, maar go SGP. Liever gristengekkies dan allah minnende mafkezen. Van eerstgenoemde heb ik namelijk weinig tot geen last.

Onderbuik jah. Bite me, see if I care.

Aap Noot Miesje | 17-02-16 | 16:46

Vrijheid van godsdienst is wat anders als vrijheid van willekeurig welke ruimte toegewezen krijgen. Opa en oma hebben geen vrijheid van verzorgingshuis, want ze kunnen no 10 meter lopen. tieft op met je haatpaleis. splinterpartij PvdA is geschokt. Ik ook als ik mijn vingers in het stopcontact steek.

bergsbeklimmer | 17-02-16 | 16:46

Ik zie het anders voor me. De SGP heeft waarschijnlijk genoeg gebedsruimte in Schoonhoven. Daar kan op zondag gekloot worden voor de ene en op vrijdagen voor de andere imaginaire vrind.

Dan kan de gemeenteraad zich met nuttige zaken bezig gaan houden.

DeBouselaere | 17-02-16 | 16:45

Onze Grondwet is een uitstekende wet die vrijheid en grondrechten voor iedereen borgt. De SGP begeeft zich met deze principiële opstelling op een hellend vlak.
Rob Geleijnse,
fractievoorzitter PvdA Krimpenerwaard
-
Tijdens de inhuldiging van Koning WA is één demonstrant (die dan geen demonstrant is) verwijdert, ondanks dat die dag de grondwet klaar lag voor de eed van WA.
-
De politiek veegt zijn kont aan de (grond)wet af.
-
volgende keer SGP stemmen daaro.

Raider Twix | 17-02-16 | 16:45

Goed gehandeld SGP!
Als in een gemeente de SGP de grootste is dan dien je te handelen naar beleid van de SGP. En als je dat dan niet zo leuk vind heb je pech gehad, misschien eerst even nadenken over wat democratie ook alweer inhoud voor je boos gaat doen tegen de meerderheid van de kiezers in je gemeente.

Flapuidt | 17-02-16 | 16:45

Het wordt tijd dat de partij van de allah op 0 zetels uitkomt we wonen in nederland en daar gelden andere regels mederheid van stemmen toch
Daar pochen jullie ook mee op npo1 de staatomroep van de pvda en in de 2e kamer
En nou zielig doen,kom eerst maar eens met die radarbeelden van MH17
Och shit daar mag niet over gelult worden wat een k.t partij

bruinerat | 17-02-16 | 16:44

Eindelijk plezier van onze gereformeerde honden.

BananaMonarchy | 17-02-16 | 16:40

Hup SGP!

Conan de Rabarber | 17-02-16 | 16:38

PVDArabieren was altijd een grapje maar ze nemen het wel erg serieus zelf.

Dirk III | 17-02-16 | 16:38

"De Bijbel is een verhaal van vergeving, ruimte geven en barmhartigheid. Dat zie ik in de opstelling van de SGP totaal niet terug. Die is rechtlijnig en intolerant."

Nou Geleijntje, met die éne opmerking geef je precies weer wat ieder weldenkend mens over de Islam en Moslim vindt. Dat "geloof" is namelijk óók totaal rechtlijnig en intolerant, en absoluut niet vergevingsgezind. Zullen we de nieuwsberichtjes er even bijpakken? Zoals die 100'en aanrandingen in Keulen, de verkrachting van een klein jongetje in een zwembad in Nederland. Onthoofdingen, verkrachtingen en het doden van alles wat niet in de Islam gelooft. Moet ik nog verder gaan?

Ja, de opmerking van de SGP is inderdaad dubieus als je puur kijkt naar het geloof. Maar met die ene opmerking heb je wel gelijk heel de Islam debunked. En de afgelopen jaren heeft het Christendom in de Westerse wereld al dat soort gruwelijkheden niet meer gedaan. Dat was iets van (voornamelijk) enkele honderden jaren geleden namelijk.

kanon0503 | 17-02-16 | 16:37

Moehahahaha, het geloof (welke dan ook) barmhartig noemen is echt heel erg grappig.

Weerduivel | 17-02-16 | 16:37

Jammer dat SGP niet seculier is.

Sayer | 17-02-16 | 16:36

Als een SGP-wethouder of -burgemeester het verhaal had gehouden, had de huilebalk misschien een puntje kunnen hebben met zijn Grondwet - die immers de verhouding tussen de King en zijn burgers regelt. Een gemeenteraadslid mag echter best wel wat zeggen dat tegen de Grondwet in lijkt te gaan. Kamerleden, ook van de PvdA, doen dat regelmatig, en zelfs met heel veel herrie en kabaal als het gewetensbezwaarden betreft.

En nog één keer: de artikelen van de Grondwet zijn gelijkwaardig, Artikel 1 is niet het belangrijkste artikel, het is alleen het eerste artikel.

Guido | 17-02-16 | 16:36

SGP is een goede partij

En nu is het genoeg! | 17-02-16 | 16:35

S.G.P. daar winnen we straks de oorlog mee!

sallandstrots | 17-02-16 | 16:34

Gefeliciteerd Rob, met vlag en wimpel geslaagd voor dhimmitude.

koosnaam | 17-02-16 | 16:34

Krimpenerwaard (vorig jaar nog Ouderkerk) scoort al jaren in de AD misdaadmeter het beste op misdaadcijfers in de gehele Randstad, ondanks dat het direct aan Gouda grenst en zeer dichtbij Rotterdam. Gewone lage multikulti en eigenzinnig dorp met toch wat stadsinvloeden om Urk/Staphorst taferelen buiten de deur te houden. Altijd tevreden SGP gestemd daar.

Inferi0r | 17-02-16 | 16:32

Beste Rob, nog maar eens Zappa aanhalen dan: There's a big difference between kneeling down and bending over.

knutsel | 17-02-16 | 16:32

Daar gaat het al fout "ik heb respect voor alle religies". Nee, we hoeven helemaal geen respect te hebben voor geen enkele religie. Waarom zou je er respect voor hebben?

He joh, ik heb respect voor alle koekebakkers.. Dat zegt toch ook geen hond?

Islam is k*t, maar die SGP-engerds zijn net zo k*t met hun achterlijke hang naar Bijbelse tijden. Nu is het tegenstemmen bij een moskee, straks weer tegen zelfbeschikking en weer later worden openbare scholen verboden en universiteiten en wetenschap verboden. Nee, die stijve saaie SGP'ers zijn net zo fout.

Mokum Kosher | 17-02-16 | 16:31

Intoleranten moeten niet verbaasd of huilen zijn als zij op intolerantie stuiten.

Parel van het Zuiden | 17-02-16 | 16:31

klik. klik
06 341 ... ..
Niet!Steeds!Bellen!

-Kaas Koeien en zijn vrienden-
daar heb je het al,
een reservaatkindje.

-Kebab, knakker en zagbi's-
*020-Gehenna RIPresents*

hallevvezool | 17-02-16 | 16:29

@
Christelijken en niet-moslims mogen Mecca en Medina niet in. Waar wil je dan een kerk bouwen als je er niet naar toe mag?

TheseDays00 | 17-02-16 | 16:29

GENIAAL. (met schreeuwende hoofdletters)

opruimen | 17-02-16 | 16:29

En verder wat endp zegt: zwartsok slaat echt helemaal nergens op.

Cuyahoga | 17-02-16 | 16:29

@lingo star | 17-02-16 | 16:15
Heb altijd SGP gestempt in mijn toogplaats Ouderkerk aan den IJssel (nu dus Krimpenerwaard) omdat ik niets van die moderne fratsen moest hebben met alle voordelen van multikulti. Daarvoor woon ik nu wel in Rotterdam.

Daarnaast heeft ook de PvdA al jaren bestemmingsplannen tot de bouw van een Gristelijke kerk voor de hersteld hervormden in Ouderkerk geblokkeerd. Dus de PvdA moslimsbroeders krijgen nu koekje van eigen deeg.

Inferi0r | 17-02-16 | 16:29

Bij iedere nieuwe moskee die in dit land gebouwd wordt staat altijd een pvda'er als Rob Geleimiddel met zijn blije bakkes vol baklava te blaaskaken over bruggen bouwen en bullsshit.
Denken daarmee aanzien te scoren bij bepaalde bevolkingsgroepen, maar het tegendeel is waar, ze lachen hem achter zijn rug vierkant uit, want ook zij vinden dhimmi's maar niks.
First against the wall en dat soort dingen.
Anyway, god bestaat niet, allah ook niet, maar het is niet zo dat allah niet genoemd word in de bijbel, daar noemen ze hem namelijk satan.

Cuyahoga | 17-02-16 | 16:28

Altijd mooi. Een politicus van de PvdA die aan exegese doet. Ga het inderdaad de SGP eens uitleggen hoe je de bijbel moet interpreteren. Ook altijd zo mooi als je lieden als Cameron ziet uitleggen dat IS de Koran niet juist interpreteert.

El Rico Grande | 17-02-16 | 16:27

@ Mahatma | 17-02-16 | 16:18
Cultuur.

TheseDays00 | 17-02-16 | 16:26

@Mahatma | 17-02-16 | 16:18
Ik heb meer vertrouwen in de interpretatie van bijbel en christelijk geloof van de mannenbroeders dan van een zweverige salonsocialist.

Guido | 17-02-16 | 16:26

Precies.
"Ten eerste interpreteer ik het geloof volledig anders. De Bijbel is een verhaal van vergeving, ruimte geven en barmhartigheid. Dat zie ik in de opstelling van de SGP totaal niet terug. Die is rechtlijnig en intolerant. Mijn advies: behandel anderen, zoals je zelf behandeld wilt worden."

Oftewel: Wees tolerant voor iedereen, ook als die "iedereen" mensen omvat die van die tolerantie misbruik gaan maken. Go SGP. Liever op zondag de winkels dicht dan elke dag op een kleedje buigen. Liever beide niet maar we moeten toch kiezen helaas.Tolerantie voor mensen die tolerant zijn. Intolerantie voor mensen die intolerant zijn. Dat betekend geen islam. Nergens. Niet in Nederland.

RadVanFortuyn | 17-02-16 | 16:26

Vooropgesteld: "ik heb respect voor elke vorm van geloof.". "Ik ben geen racist, maar buitenlanders...." Zoek de verschillen, maar de laatste is een Nazi.

TheseDays00 | 17-02-16 | 16:25

"Ten eerste interpreteer ik het geloof volledig anders".
.
Dat kan wel zijn maar er staat toch echt in de Bijbel "Gij zult géén andere goden voor Mijn aangezicht hebben".
Dus vanuit het standpunt van de Bijbel hebben de mannenbroeders 100% gelijk.
Aan uw "interpretaties" hebben we niets meneer Geleijnse, gewoon *lezen* wat er staat!
.
Volgens meneer Geleijnse is het dus prima dat christenen hun hoofd afgehakt wordt. Kerken met de kerkgangers er nog in in brand worden gestoken enz. enz. Hij wil heel graag dat dat in ons land ook gaat gebeuren want dat is het resultaat wanneer de islam hier alle ruimte krijgt. Of anders gezegd; nòg meer ruimte krijgt dan ze al ge-eist hebben!!
Wèg met die verschrikkelijke sekte uit Nederland. Dáárom: PVV (of SGP, hoewel die weer vriendjes zijn met Brussel).

Lupuslupus | 17-02-16 | 16:24

De PVDAllochtonen kan mij niet verdrietig genoeg zijn.

deEerlijkeLeugenaar | 17-02-16 | 16:24

Een stukje Wederkerigheid naar de islam toe. Niks mis mee
.
Wanneer gaan ze een kerk in Saoudie-Arabie bouwen?

Piet Karbiet | 17-02-16 | 16:23

"Onze Grondwet is een uitstekende wet die vrijheid en grondrechten voor iedereen borgt. De SGP begeeft zich met deze principiële opstelling op een hellend vlak."

En de mohammedanen begeven zich met hun religie niet op een hellend vlak, kwa grondrechten voor iedereen?

Andreas B. | 17-02-16 | 16:22

arme rob, wat een traumatische ervaring voor je. dat je sowieso al als socialist probeert een gebedshuis te regelen zou me eigenlijk moeten verbazen.

stunter | 17-02-16 | 16:21

Hij is intens verdrietig en geschokt dat de islamisering niet snel genoeg gaat. Wat een NSB'er..

WimCock | 17-02-16 | 16:21

Hoera voor de SGP. Alleen werd het verkeerde antwoord gegeven. De islam is een godsdienst, een politiek systeem en een rechtssysteem, dat als doel heeft de godsdienstvrijheid, democratie en bijna alle rechten van mensen die geen moslim zijn te vernietigen.
Binnen de islam overigens worden de rechten van vrouwen, kinderen en homo's elke minuut ontkend of geweld aan gedaan. Meneer Geleijnse, verdiep u eens in de islam en kijk daarna nog eens of moslims een bouwkeet verdienen.

Poesmobiel | 17-02-16 | 16:21

Hulde voor de SGP.

ProAsfalt | 17-02-16 | 16:21

Hij had gewoon moeten zeggen: ik ben fel tegen die verhuizing omdat er dan met mensen last hebben van het geluid/gejank wat men produceert....

Mr.Nuance | 17-02-16 | 16:20

Hij had gewoon moeten zeggen: ik ben fel tegen die verhuizing omdat er dan met mensen last hebben van het geluid/gejank wat men produceert....

Mr.Nuance | 17-02-16 | 16:20

Zo Rob, steek die maar in je zak...

Lekker puh! *tong uitsteekt*

Arietjuh | 17-02-16 | 16:20

-weggejorist-

Wonderful-Life | 17-02-16 | 16:19

Kan hier wel van genieten en om lachen.

centre pompidoe | 17-02-16 | 16:19

Tjonge tjonge wat 'n lulhannes:
"intens verdrietig"... wees maar eens "intens verdrietig" voor bejaarden die in de kou worden gezet!

meneer Q | 17-02-16 | 16:19

En het is zwarte KOUSEN en niet zwarte SOKKEN maar had Jonnie Kwidt dan ook dit topic laten sgrijven.

eerstneukendanpraten | 17-02-16 | 16:19

Tja wat dit aangaat houden de sgp'rts de rug recht.
sjappoo daarvoor! Anderszijds is alle religie natuurlijk een dom verzinsel om de mens onder de knoet te houden!

voedselbankier | 17-02-16 | 16:18

"Ten eerste interpreteer ik het geloof volledig anders. De Bijbel is een verhaal van vergeving, ruimte geven en barmhartigheid. Dat zie ik in de opstelling van de SGP totaal niet terug. Die is rechtlijnig en intolerant."

Wat vindt Rob Geleijnse van de intolerantie bij moslims voor heaumeaux en anders gelovigen?

Mahatma | 17-02-16 | 16:18

-weggejorist-

dampo | 17-02-16 | 16:17

das inderdaad de oplossing, geen geert maar SGP is uw stem weerd

dampo | 17-02-16 | 16:17

Het is dus wel duidelijk wie de PvdA als achterban ziet en het zijn géén autochtone Nederlanders...

eerstneukendanpraten | 17-02-16 | 16:17

Misschien toch maar SGP stemmen.

lingo star | 17-02-16 | 16:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken