Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Muziek! Islamist en feminist doen een moppig duet

De struggle is real. Zeker als progressieve feminist. Want moet je dat uitheemse proletariaat nou juist verdedigen tegen de WASP-achtige patriarchie, of moet je gewoon in alle eerlijkheid vaststellen dat islamitische misogynie nóg veel ergerder is dan dat van die blanke CEO's in maatpak. Moet je nou gratuit en zonder consequenties blijven protesteren tegen de fantoompijn van de blanke onderdrukker, of leg je ineens echt je leven in de waagschaal door het voor islamitische vrouwen op te nemen? En is verkrachting nou altijd verkrachting? Of moet je eerst een soort verfwaaier langs de schuldige fallus om te kijken of deze wel blank genoeg is om als verkrachter te dienen? Ambivalentie, ontkenning en nog meer gevoelens die alleen vrouwen hebben omdat dat nu eenmaal hun natuur is. Daar moest dus een lied over geschreven worden. Pas wel op met delen. Want voor je het weet, word je gecensureerd van bijeenkomsten - net als Richard Dawkins, die het "highly offensive" videootje had geretweet. LOL.

Reaguursels

Inloggen

hotmint | 30-01-16 | 16:32

Ja, het idee moet wel blijven plakken, natuurlijk... Dan kunnen die islamisten-nazi's aan het filmpje terugdenken als ze hun automatische geweren leegschieten op onschuldige concertbezoekers, mensen als spermadrinkers in de kooi laten verzuipen, of de spermadrinkkeeltjes doorsnijden.

Fadz | 30-01-16 | 19:07

Geniaal filmpje

Koeky | 30-01-16 | 17:35

LOL, vooral die laatste hakt er in :-P

hotmint | 30-01-16 | 16:32

@ Russells Teapot | 29-01-16 | 17:16
@ Fadz | 29-01-16 | 23:06
Mooie duidingen.

You-On-A-Gin | 30-01-16 | 03:39

pffftt... ja hoor. Vrouwen weer de schuld geven van mannen gedrag. Eeuwen oude liedje.

andywatt | 30-01-16 | 00:53

De islamist is "Dawah Man", een droeftoeter die dacht snugger uit de hoek te komen door te suggereren dat atheïsten net zo goed het sperma van hun vader kunnen drinken (ja serieus!).
www.youtube.com...
You-On-A-Gin | 29-01-16 | 15:52

Het is belangrijk te zien wat deze enge figuur doet in zijn filmpje. Eerst verbindt hij smerig (het opdrinken van je vader's sperma) met atheïsme - een typische nazi-techniek. Vervolgens maakt hij het argument dat er een deontologisch ethiek bestaat - een verschil tussen goed en kwaad dat niet gebaseerd is puur en alleen op de beoordeling van gevolgen (consequentialisme). Een typisch anti-cultuurrelativistisch standpunt - moeilijk te ontkennen door iemand die werkende hersenen heeft. Vervolgens doet hij alsof er maar één deontologische ethiek is - die van de islamisten. Alle andere deontologische mogelijkheden bespreekt hij niet. Domme mensen stinken hier in - daarom zijn dit soort typetjes - en daar zijn er veel van, o.a. imams - zo ontzettend gevaarlijk.

Fadz | 29-01-16 | 23:06

Sargon of Akkad is wel een goede gozer, nog meer van deze kanalen zijn oa: The Amazing Atheist (Wel wat links en onwetend soms)en Thunderf00t (Soms lichtelijk onduidelijk) allebei wel leuke kanalen die ik al een tijdje volg.

Terror Ted | 29-01-16 | 21:23

Ik ben een feministe. Een ECHTE. Die *dus* een stronthekel heeft aan allerlei debiele door woestijnreligies ingegeven nonsens over 'hoe vrouwen zouden zijn' en vooral, wat ze hoegenaamd wel-en-niet zouden mogen.

En Richard Dawkins? Een absolute HELD. Gezien het feit dat hij een atheïstische bioloog is, ook nog eens een zeer vrouwvriendelijke man. :-)

EefjeWentelteefje | 29-01-16 | 18:04

geen blijvende stad | 29-01-16 | 16:51

U vindt me stom, maar zegt niet waarom. Da's ongeveer niveau kleuterschool. Zeg dan niets.

Borrelende Boris | 29-01-16 | 17:46

You-On-A-Gin | 29-01-16 | 16:37

SJWs lijden aan een compleet gebrek aan empathie. Zelf zijn ze de meest simplistische, hatelijke en aggressieve mensen die er zijn, maar de lichtste tegenreactie is genoeg om hysterisch te gaan krijsen over "onderdrukking" en "systemisch seksisme."

Deze hypocrisie bestaat omdat het basale menselijke instinct om de gouden regel toe te passen ("hoe zou ik het vinden als iemand zo tegen mij deed?") grotendeels ontbreekt bij deze mensen. Daarvoor is het geloof in hun Eigen Gelijk en het daaraan gekoppelde slachtofferschap + messiascomplex veel te sterk.

Iets wat versterkt wordt doordat deze mensen zich doorgaans uitsluitend ophouden in "safe spaces" waar alleen ideologisch gelijkgestemden worden toegelaten. Kritische feedback op hun ideeën of gedrag zijn ze niet gewend, dus dat ervaren ze als schokkend.

Russells Teapot | 29-01-16 | 17:16

Borrelende Boris | 29-01-16 | 15:53

Als u reageert en u bent gemakzuchtig in uw redeneren, dan kunt u geen inhoudelijke reactie verwachten, zoals ik al zei.

Dat af te doen met ´Kortom, u heeft niks te vertellen´ is ook weer zo´n gemakzuchtige reactie. Maar dat is ook het patroon in uw reactie op anderen.

Daar laat ik het bij.

geen blijvende stad | 29-01-16 | 16:51

@ Russells Teapot | 29-01-16 | 16:33
Wat betreft die rooie heks - als je haat zaait zul je haat oogsten. Raar dat ze dat blijkbaar niet begrijpt. Heeft misschien te maken met een illusie van onschendbaarheid die onder die SJW's lijkt te leven.

You-On-A-Gin | 29-01-16 | 16:37

roflastc | 29-01-16 | 16:09

Niet helemaal, hij haalt dit weg omdat deze heks doodsbedreigingen had gekregen. Hij vindt nog steeds dat het een goede zaak is om dit soort mensen belachelijk te maken:

twitter.com/RichardDawkins/status/692...

Russells Teapot | 29-01-16 | 16:33

-weggejorist-

Yes Crumbs | 29-01-16 | 16:26

@Borrelende Boris | 29-01-16 | 15:53
Dat zou inderdaad net zo vreemd zijn als dat Nelson Mandela niets zou wil zeggen over discriminatie en apartheid door niet-blanken. Omdat dat nu net even niet politiek correct genoeg is. En zo zijn we weer terug bij de hypocrisie.

atheïstisch stemvee | 29-01-16 | 16:03

-weggejorist-

Yes Crumbs | 29-01-16 | 15:59

Als bonus het kanaal van degene die het filmpje heeft gemaakt. Zit vol met harde islamkritiek op een muzikale noot.
www.youtube.com/user/SyeTenAtheist

You-On-A-Gin | 29-01-16 | 15:53

geen blijvende stad | 29-01-16 | 15:28

Kortom, u heeft niks te vertellen.

Borrelende Boris | 29-01-16 | 15:53

atheïstisch stemvee | 29-01-16 | 15:12

Nee hoor, u kunt oprechte meningen hebben, die geloof ik ook wel. Het zou echter wel vreemd zijn als u Nelson Mandela de les gaat lezen over Apartheid (om het maar even te chargeren).

Borrelende Boris | 29-01-16 | 15:53

De twee hoofdrolspelers in dat filmpje zijn gebaseerd op twee echt bestaande personen;
Chanty Binx, ook wel bekend als Big Red. Een ongelofelijk kwaadaardig stuk vreten. Haar achterlijke geschreeuw heeft wel een leuke remix opgeleverd:
www.youtube.com/watch?v=avu5NT1ZYT8
De islamist is "Dawah Man", een droeftoeter die dacht snugger uit de hoek te komen door te suggereren dat atheïsten net zo goed het sperma van hun vader kunnen drinken (ja serieus!).
www.youtube.com/watch?v=5Jx_7kkuJfI

You-On-A-Gin | 29-01-16 | 15:52

Borrelende Boris | 29-01-16 | 13:37

Uw hele redenering zit vol met kortsluitingen. Slordig denken. Onjuiste generalisaties. Toch wel het kenmerk van de linkse kerk. Mede de oorzaak dat deze kerk inmiddels irrelevant is geworden. Uitlatingen als die van u zijn stuiptrekkingen.

Ik ga dit verder niet uitleggen. Als u uw best niet doet hoef ik dat ook niet te doen.

geen blijvende stad | 29-01-16 | 15:28

@Borrelende_Boris
Boze Blanke Mannen? Vanwaar die raciale component?

solcama | 29-01-16 | 15:26

@Julia | 29-01-16 | 15:07
Alsof ik niet oprecht kan zijn in mijn overtuigingen omdat ik blank en man ben. Volgens Boris kan ik dus nooit voor vrouwenrechten en emancipatie zijn. Als je deze manier van redeneren doortrekt dan kan ik ook niet tegen apartheid zijn (of zijn geweest), of slavernij, of antisemitisme (want geen Jood). Nee, dan span ik de slachtoffers voor mijn rechtse blanke karretje. *proest*

atheïstisch stemvee | 29-01-16 | 15:12

Borrelende Boris | 29-01-16 | 14:33

U maakt het wel heel erg mooi. Wat is nou eigenlijk uw standpunt? Dat de rechtse(?) blanke man alles bepaald (we worden geregeerd door de linkse man)? En dat dit nu maar eens afgelopen moet zijn ?
Er staan zo'n 15 miljoen (plus gezinnen) moslim gelukzoekers te wachten om naar (let op!) het blanke Europa te komen ze kunnen namelijk zelf geen flikker.

U mag eens proberen om onder een Islamitisch bewind een grote mond te hebben (zeker als vrouw). Het resultaat... dezelfde kuil met zand erover heen die de Yezedi vrouwen kregen. Ik wens u veel succes.

En u raad ik aan te emigreren naar een moslim land zodat u kunt genieten van de rijke (70-80 IQ) cultuur in die landen. Verder zult u versteld staan over de lichaamslengte van de kaboutervolkjes (Afrikanen, MO)buiten Europa (man gemiddeld 1.60-1.65 m).

oh nee niet weer | 29-01-16 | 15:11

Julia | 29-01-16 | 15:07

Integendeel. Ik zeg dat feministes heel goed zelf kunnen uitmaken waar ze voor staan, daarvoor hebben ze geen boze blanke mannen nodig.

Borrelende Boris | 29-01-16 | 15:09

-weggejorist-

Yes Crumbs | 29-01-16 | 15:07

Lol. Borrelende Boris doet alsof feministes hulpeloze wezens zijn die hulp nodig hebben en niet voor zichzelf kunnen beslissen. Dat is pas discriminatie:P
Als feministes zogenaamd door rechts voor het karretje worden gespannen... wat zou daar eigenlijk op tegen zijn? Feministes zijn vroeger en te hedendage ook door links gebruikt?
Ik als vrouw zijnde vindt de huidige feministes die het hebben over het glazen plafond en speelgoedfolders, dat zijn types die gewoon zeuren. Zij sluiten hun ogen voor de vrouwenhaat in de islam, vinden dat je de islam de hand boven het hoofd moet houden want minderheden of wat van buitenaf komt mag je niet bekritiseren.
Eigenlijk is dit harstikke discriminerend want zij maken gewoon onderscheid tussen vrouwen op basis van cultuur/geloof etc. Een feestje vieren wanneer het SGP hun deuren open moeten doen voor vrouwen. Je bek houden over de vrouwenhaat in andere culturen en geloven (islam).
SORRY, maar dan kom je op mij gewoon over als hypocriet en discriminerend over als 'feministe'zijnde.
En dat zeg ik als westerse vrouw.

Julia | 29-01-16 | 15:07

Piet van het Padje | 29-01-16 | 14:04

U bent overtuigd van uw gelijk vanuit een westerse kijk op de wereld, die overigens gezien de geschiedenis ook nog niet zo gek lang geëmancipeerd is (voor zover je hier al kunt spreken van gelijke behandeling van mannen en vrouwen). Aanrandingen van vrouwen keurt iedereen af, dat is het punt niet. Het gaat er om dat nu opeens rechtse blanke mannen gaan uitmaken welke standpunten feministes erop na moeten houden om een goede feministe te zijn. Vanwege dat feit, beweer ik dat feministes voor het karretje worden gespannen om rechtse standpunten te verwezenlijken.

Borrelende Boris | 29-01-16 | 14:33

Als ik Borrelende Boris zou moeten geloven moeten we dus de feministen niet voor ons karretje spannen. Ik denk dus dat we de vrouwen het maar zelf moeten laten uitzoeken. Kan ons taferelen als Keulen, Hamburg enz. verrekken. Alles beter dan feministen voor ons karretje te spannen.

Graaf van Egmont | 29-01-16 | 14:31

Al weer weggehaald lijkt het

Bokito ergo sum | 29-01-16 | 14:31

Islamisten maken geen muziek, laat staan een duet.
De enige muziek die zij maken en horen is dat gekerm uit die haatpalen.

Tel Aziaat | 29-01-16 | 14:28

Volgens mij zou Charlie Hebdo een vileinere cartoon hebben gemaakt dan dit filmpje.

Jezus_Boeddha | 29-01-16 | 14:27

sargon of akkad is sowieso eindbaas heb al super veel filmpje van hem gekeken en ben het zelden met hem oneens. ook de brain of feminism serie van undoomed is ook leuk

wth was dat | 29-01-16 | 14:26

Dawkins heeft wel z'n tweets verwijderd.

HMCuiteraard | 29-01-16 | 14:19

Offensive? Divisive? Insulting? Hateful? Niets van dat alles. Dit is een geestige, maar uitermate milde cartoon.

smoelwerk | 29-01-16 | 14:19

-weggejorist-

Yes Crumbs | 29-01-16 | 14:06

@Jimmydepimmy | 29-01-16 | 13:22
Dus een soort liberale of libertaire partij met anarchistische inspiratie en rationalisme hoog in het vaandel?

Jezus_Boeddha | 29-01-16 | 14:06

Borrelende Boris | 29-01-16 | 13:37

Leuk, hoor, een beetje woorden in de mond leggen. Ik spreek me al veel langer uit voor vrouwenrechten. Maarja, zolang als ik dat al doe, treedt de Islam ze met voeten. Dat doen ze al sinds zo rond het jaar 600, dus in die zin kan je altijd makkelijk roeptoeteren dat ik het alleen maar doe omdat ik de Islam haat.

En los daarvan, het is ook een drogredenering van jewelste om te gaan lopen beweren dat zorgen om vrouwenrechten niet geldig zijn omdat de motivatie er achter verkeerd is. Bewering over de Islam en vrouwenrechten zijn gewoon waar, of niet, los van de motivatie er achter. Dus als jij vrouwenrechten uit het raam wilt gooien want jankieboeboe mensen zijn gemeen tegen de Islam, is dat gewoon jouw eigen (vrouwonvriendelijke) fout.

Mensen zoals u doen graag alsof rechtse mensen welhaast van een andere planeet komen. Maar de simpele waarheid is dat we heel erg veel politieke meningen delen. Wij lijken meer op elkaar dan jij en een vrouwenhatende theocraat uit de woestijn. Derhalve hebben de meeste rechtse mensen (zeker in Nederland) eigenlijk hele linkse meningen.

Het enige waar we het klinkend over oneens zijn, is de immigratie. En dan vraag ik: Wat is er nou helemaal zo aanstootgevend aan het recht willen hebben om politieke beslissingen te beïnvloeden in dit land? Als het de Christenen waren die riepen dat alle wijven in een jurk moeten, en het anders verdienen verkracht te worden, stond je nu net zo hard te schreeuwen.

Piet van het Padje | 29-01-16 | 14:04

Goatboy2014 | 29-01-16 | 13:51

De emancipatie in Europa is ook door vrouwen tot stand gekomen, niet omdat mannen dat nu zo belangrijk vonden. Ongetwijfeld zullen er destijds ook mannen zijn geweest die achter de vrouwenbeweging stonden, maar je kunt wel generaliseren dat de meeste mannen het maar onzin vonden.

Borrelende Boris | 29-01-16 | 14:03

@Borrelende Boris | 29-01-16 | 13:37
Ja waarom niet? Waarom heb je "heel oprecht" tussen aanhalingstekens gezet?
En waarom noem je het 'voor het karretje spannen' wanneer twee verschillende groepen op dit punt hetzelfde probleem kunnen constateren?

" Denkt u nu werkelijk (...) geen islam zouden hebben?"
Ja ik heb absoluut geen aanleiding om anders te denken. Het land waarin ik ben opgegroeid was volop aandacht voor vrouwenrechten en emancipatie. Waarom heb jij zo'n negatief beeld over onze recente geschiedenis?

atheïstisch stemvee | 29-01-16 | 14:03

Leuk filmpje

Koeky | 29-01-16 | 14:00

Borrelende Boris | 29-01-16 | 13:37
Blozende Bankmannen die feministen voor hun karretje willen spannen? Man, man je raaskalt maar wat.

klön | 29-01-16 | 13:56

Borrelende Boris 1337. Als roodharigen ineens vrouwen massaal zouden gaan verkrachten zou dat ook leiden tot tegenmaatregelen tegen de daders. Dat roodharigen als groep in de verdachte hoek zitten is volgens mijn hersens niet juist alhoewel mijn onderbuik iets mompelt over " vuur en rook "
Dat vrouwen in islamitische landen onderdrukt worden vind ik ook vrij kudt, al jaren
Dus uw generaliserende aanname klopt niet

Goatboy2014 | 29-01-16 | 13:51

atheïstisch stemvee | 29-01-16 | 13:20

Sinds Keulen en de gebeurtenissen in Europa de laatste jaren, ligt de focus van boze blanke mannen "heel oprecht" op het welzijn van vrouwen in Europa. Daarvoor hoorde je ze nooit erover. Vrouwenrechten zijn nu een stokpaardje van rechts als argument tegen de islam. Ik snap heel goed dat een groot aantal feministes zich niet voor het karretje laten spannen van deze groep mannen. De enige reden waarom men er nu zo mee bezig is, ligt aan het feit dat we momenteel geconfronteerd worden met grote groepen mensen uit een andere cultuur, met de nodige problemen die dat met zich meebrengt. Denkt u nu werkelijk dat boze blanke mannen zich zorgen zouden maken over het welzijn van vrouwen als we hier in Europa geen islam zouden hebben? Laat staan dat ze zich het lot aantrekken van islamitische vrouwen in de Arabische wereld.

Borrelende Boris | 29-01-16 | 13:37

Grappig als het niet zo triest zou zijn.

McMarx | 29-01-16 | 13:34

-weggejorist-

Yes Crumbs | 29-01-16 | 13:34

De ellende is dat het zo waar en herkenbaar is. En eerlijk gezegd wil ik het liefst wegkijken en ontkennen dat dit soort geestelijke armoede überhaupt bestaat.

Nivelleermarionet | 29-01-16 | 13:32

Einde van de Domheid | 29-01-16 | 13:05
Voor religie in het algemeen en de islam in het bijzonder geldt dat ieder zijn gelijk kan halen door eindeloos te cherry-picken. Zo kan er voor elke tekst die zegt dat de vreemdeling goed behandeld moet worden - dat door de ene wordt genegeerd - een tekst gevonden worden die zegt dat de vreemdeling vermoord moet worden - dat de andere dan weer negeert. Dat de wreedheid van sommige moslims op deze aardkloot niet de islam is van die jongen in dat filmpje is heel mooi voor hem, maar dat maakt die wreedheid van die andere moslims niet niet islam, en niet minder de realiteit.

Gualtiero | 29-01-16 | 13:24

Het is toch te gek voor woorden? Een wetenschapper die geweigerd wordt van een conferentie voor "sceptische wetenschappers" omdat hij een religie en een politieke ideologie beledigt?

Weet u nog dat jaren '50 Amerikanen een grap maakten over het onderwijzen van creationisme op school, omdat het toen onmogelijk leek dat het ooit ECHT zou gebeuren? Daar doet dit me aan denken. We leven in een regressief tijdperk, en de mensen die het meest regressief zijn, hebben niet alleen de macht, maar pretenderen ook progressief te zijn.

Ik ga bijna wensen om rechtse terroristen, want blijkbaar luistert links alleen maar naar geweld. Maarja, terroristen laten zich dan ook niet tegenhouden door het intrekken van een uitnodiging.

Piet van het Padje | 29-01-16 | 13:24

******* | 29-01-16 | 12:54
Ik pleit eerder voor een, op wetenschap gefundeerde, politieke partij.
Verban god uit het openbare leven. Geen bijbels en korans meer in de Tweede Kamer. En geen uitzonderingsposities meer ten behoeve van 'geloof'. Voor wie dan ook.
Ik zat me net af te vragen: op wie kan ik nog stemmen? Mijn conclusie: CDA/CU/SGP is vanuit geloof, dus nee. PVV is te dom, dus nee. VVD/D66 zijn draaiers, dus nee. PvdA zijn linkse graaiers, dus nee... Er is gewoon niets meer over.
Een op wetenschap en intelligentie gebaseerde partij, die stuurt en managet op feiten, en niet op emotie of debatingtruukjes, dát moeten we hebben!! Maar ja, hoe....??

Jimmydepimmy | 29-01-16 | 13:22

Het lijkt misschien vreemd dat (fop)feministen en (extreem)linksen de islamisten geen strobreed in de weg leggen terwijl ze steen en been klagen bij de 'boosaardige blanke man', maar dat is het niet.

Al deze groepen willen eigenlijk gewoon de samenleving als die is vernietigen en vervangen door hun eigen heilstaat. Dus ageren ze eigenlijk alleen maar tegen de huidige machthebber (in hun ogen de blanke man). Hierbij staan ze schouder aan schouder met groepen die hun aartsvijanden zouden moeten zijn, aangezien ze een gemeenschappelijke vijand hebben.

Alle deze groepen hebben het plan dat zodra de huidige orde omvergeworpen is, dat de samenleving zich dan om hun idealen opnieuw zal opbouwen. De naieve groepen (zoals de feministen en de linksen) denken dan dat dat automatisch gebeurt (immer, hun idealen zijn zo goed en correct, er is gewoon geen andere mogelijkheid zodra mensen het licht zien) terwijl de geweldadige groepen (de islamisten dus) dan met de andere groepen afrekenen en met geweld hun orde opleggen.

Zo'n proces heeft plaatsgevonden in Weimar Duitsland, waar de Nazi's en Communisten samenwerkten om de sociaaldemocraten te verdrijven. En in Iran waar de seculiere opstand tegen de Sha werd gekaapt door de islamisten. Of in Mali waar de opstand van de Toeareg 'nationalisten' werd gekaapt door de islamisten. Of in Syrie waar de seculiere opstand tegen Assad werd gekaapt door de islamisten (alhoewel de islamisten daar zo stom waren om het verenigd front te breken voordat Assad echt verwijdert was).

Valt je een patroon op?

quantumcollider | 29-01-16 | 13:22

@Borrelende Boris | 29-01-16 | 13:13
Ik ben van mening dat hypocrisie een objectief waarneembaar fenomeen is. Dat moslims zichzelf moeten bevrijden (zo ze dat willen) ben ik met je eens. Alleen is niet langer slechts de islamitische vrouw onderwerp van discussie. Sinds Keulen is het overduidelijk welk lot de niet-islamitische vrouw wacht.

atheïstisch stemvee | 29-01-16 | 13:20

Het YouTube-kanaal van Sargon of Akkad is erg aan te raden. Ben het af en toe niet helemaal met hem eens, maar het is wel een verademing tegenover alle policor gevoelensmeuk.

Nietvoordekat | 29-01-16 | 13:20

Als ik dit deel komt het toch onderaan de deellijst te staan.. Zoals gister gezien bij Pownews

miknic | 29-01-16 | 13:20

Leuk filmpje

Koeky | 29-01-16 | 13:18

Als zelfs een conferentie van wetenschap en skepticisme nu ineens Dawkins gaat verbieden om langs te komen, dan zijn we toch wel heul ver van huis...

Jimmydepimmy | 29-01-16 | 13:16

atheïstisch stemvee | 29-01-16 | 13:03

Hypocrisie in de ogen van boze blanke westerse mannen. Ik denk dat de emancipatie van de islamitische vrouw begint bij de islamitische vrouw en niet bij westerse mannen, zelfs niet bij westerse vrouwen of feministes.

Borrelende Boris | 29-01-16 | 13:13

Etno-exotisme: het zieke, zwakke broertje van 'Islamofobie'..

Slogra | 29-01-16 | 13:11

lady blabla | 29-01-16 | 12:55
Hear, hear!

nemoj me jebat | 29-01-16 | 13:05

pluk-87 | 29-01-16 | 12:58
islamisme staat in wiki als de politieke tak van de Islam.
Het zou zomaar kunnen zijn dat deze stroming leidend gaat worden maar ik blijf zeggen dat bijvoorbeeld de Islam van Cat Stevens (Yusuf Islam) van een totaal andere orde en zelfs authentiek is. Onderzoek onderschrijft dat (Zie Bronnen van de Islam) en nouja, dit soort filmpje ook:
(Filmpje toont Moslim die zegt, dit is NIET wat de Profeet bedoelde...)https://www.youtube.com/watch?v=dQVMdh6d3h0

Einde van de Domheid | 29-01-16 | 13:05

@Borrelende Boris | 29-01-16 | 12:59
Ik zie eerder een beweging dat Boze Blanke Mannen steeds vaker de hypocrisie van bepaalde groepen inzake islam blootleggen. Zie het maar als de kleine kruistocht van de rede. ;)

atheïstisch stemvee | 29-01-16 | 13:03

It's not rape, when a muslim does it.
It's not murder, when a muslim does it.
It's not theft, when a muslim does it.
It's not pedofilia when a muslim does it.
En zo kan je de islam mooi uitbreiden.

funkyd | 29-01-16 | 13:02

@Aristotalloss | 29-01-16 | 12:52
- "En mag ik dan van jou Aristotallos..., de "Islamist & De Nazi'?"

pluk-87 | 29-01-16 | 13:00

de Voorzittert | 29-01-16 | 12:48
De kwaliteit van zwarte Oscarnominaties zal voortaan altijd in twijfel getrokken worden. Zo jammer.

Gualtiero | 29-01-16 | 12:59

Boze blanke mannen maken momenteel uit welke feministen recht van spreken hebben. De ironie.

Borrelende Boris | 29-01-16 | 12:59

Einde van de Domheid | 29-01-16 | 12:51
Ik beschouw de 'islamisme' hoofdzakelijk als een term die gebruikt wordt in een wanhopige laatste poging om de discussie weg te houden bij 'islam'.

pluk-87 | 29-01-16 | 12:58

Why is the guy speaking Jamaican?
Jah man....

Call on the attacker | 29-01-16 | 12:58

pejoar | 29-01-16 | 12:44
Hahaha.
Zo mooi. Van die mensen die bij een ander precies kunnen aanwijzen waar de fout zit. Maar een beetje zelfreflectie is te veel van ze gevraagd.
(Bedankt voor de melding overigens; zelf kijk ik geen tv en Van Nieuwkerk krijg ik de bibbers - onaangename wel te verstaan)

nemoj me jebat | 29-01-16 | 12:57

Deze kan ook als paragraaf de geschiedenisboeken in. Naast het paragraafje over politiestaat Luttelgeest. Als zelfs de groep die zich sceptische wetenschappers noemt, de gevoeligheden van een sprookjescultuur gaat honoreren, wat blijft er dan nog over?
.
Ik pleit voor een nieuwe beweging waar de wetenschappers zich in kunnen verenigen. Fundamentalistisch en radicaal. Iedere malloot die de wetenschap in twijfel durft te trekken moet dood. gelovigen; bekeren tot de wetenschap of dood. De werkelijke reden voor ons bestaan op aarde zou universeel bekend moeten zijn; het ontrafelen van de geheimen van de wereld om ons heen heeft ons een steeds humaner bestaan gegeven. Dit is de enige juiste weg. Ontrafel meer geheimen van onze wereld, van onze geest, van het universum en het bestaan voor mensen op aarde zal steeds rijker en humaner zijn. Bedenk iets waardoor de wereld beter is geworden en de wetenschap zat erachter.
Iedereen die niet achter dit idee staat is tegen de rest van de mensheid en moet dood. Tijd voor chemokuur. Op dit moment woekert de kanker welig. De wetenschap geniet geen enkele bescherming en de humaniteit keldert als een motherfucker. Zo. nu even de vingers strekken.

******* | 29-01-16 | 12:54

Die klote-twitter-linkjes op GS openen altijd in hetzelfde venster. Leer het nou eens: Target=Blank, letterlijk en figuurlijk.

Taggart | 29-01-16 | 12:54

Hierbij doe ik afstand van de titel "feminist". Ik ga voortaan door het leven als een "zelfstandig mens met vrouwelijke karakteristieken".
Kutwijven.

nemoj me jebat | 29-01-16 | 12:53

- "Mag ik van jou, van 'bizarre allianties'.... 'Islamist & Feminist'?"
- "Nee, maar mag ik van jou van 'bizarre allianties' de 'D66-er & Islamist'?
- "Shit."
- "En de 'Christen & Islamist'?
- "Shit!"
- "En mag ik dan van jouw Jan..., de "Islamist & Feminist'?"
- "Kut!"
- "Kwartet!"

Aristotalloss | 29-01-16 | 12:52

Karen Armstrong, als ik me niet vergis is een feministe die veel goeds ziet in Islam.
Er is een onderscheid tussen Islamisme en Islam, ik weet het, velen zien dat als een berg, maar daar zijn we dan van mening over verdeeld.
Bijsluiter: Het gevaar van het islamisme heb ik lang onderschat, ik hoopte op een verlichting terwijl het tegendeel tot dusver waar is.

Einde van de Domheid | 29-01-16 | 12:51

@pejoar | 29-01-16 | 12:44
Er gaan nog wel wat generatietjes overheen bij die policormensen voordat ze in durven zien dat mensen met een Afrikaanse oorsprong gemiddeld niet voor dezelfde zaken aanleg hebben dan mensen met Europese origine. Er zijn gewoon genetische verschillen, alleen dat mag je niet zeggen. Bij DWDD doen ze altijd hun uiterste best om een donker persoon aan tafel te krijgen en dan denk ik echt: wat kan zo iemand nu eigenlijk dat hij daar mag zitten? Waarbij Sylvana Simons als exemplarisch voorbeeld dient.
Ik durf te stellen dat die policors racistischer zijn dan ik. Ik onderken genetische verschillen, maar ik beoordele iemand op hoe hij als individu is. De policors denken dat ze donkere mensen moeten voortrekken en geven daarmee aan dat ze ze niet voor vol aanzien.

pluk-87 | 29-01-16 | 12:50

@pejoar | 29-01-16 | 12:44
Ja vreselijk hoe zwart Amerika de Oscaruitreikingen voor de komende jaren net zo beladen weet te maken als de gemiddelde sintviering. De waarheid zou ook kunnen zijn dat het aantal zwarte acteurs kleiner is dan het aantal blanken. Of minder goed. Of minder voorkomt in de bigbudget films. En dat de nominaties slechts een afspiegeling zijn. Enige faire maatregels op zijn max is dat comité een afspiegeling te maken van de deelnemende acteurs/makers in de industrie.

de Voorzittert | 29-01-16 | 12:48

Geweldig. Ga ik weer verder met me schamen voor mijn witte erfzonde.

atheïstisch stemvee | 29-01-16 | 12:46

Die piano-meneer lijkt wel opvallend veel op Asha Tuinbroeke.

Conan de Rabarber | 29-01-16 | 12:45

Gister al gezien bij Sargon, de wereld is echt steeds gekker aan het worden, wtf.

Aarsnugget | 29-01-16 | 12:45

Feminisme en islam kunnen niet samen.
Nogmaals, je kan gerust zeggen dat je vegetariër bent en dan twaalf kilo bloedworst per dag eten.
Dat kan, en dat mag gelukkig ook, alleen bén je dan geen vegeteriër.

Veel vrouwen die zich 'feministen' noemen zijn in feite vrouwenhaatsters.
Ik heb meer feminisme in mijn linker kleine teen dan heel de Asha ten Broeke-meuk in hun goddelijke lijven.

Cuyahoga | 29-01-16 | 12:44

Ik zag gisteren DWDD.
Ze hadden het aan tafel over zwarte mensen in de filmindustrie.Bussemaker zat er ook bij.Dit vanwege de opwinding in de VS over de Oscar’s.Te weinig zwarte mensen in films e.d. was de conclusie van Matje.Doe hier iets aan zei hij nog.
Vervolgens ging het over kunst en over 9 BNers die zelf iets mochten uitzoeken voor een museum.
De 9 waren allemaal wit en gekozen door DWDD(wel 3 vrouwen) maar niemand dacht,he,waarom zijn er geen zwarten bij?
Over huichelaars gesproken.

pejoar | 29-01-16 | 12:44

Ik vind 't filmpje geloof ik gewoon niet heel erg grappig en het is al helemaal idioot dat nota bene richard dawkins erom geweerd wordt op een conferentie.

prutserrr | 29-01-16 | 12:42

Wat is hier highly offensive aan?
Oh, de waarheid is highly offensive, nu snap ik het.

Nuchternederland | 29-01-16 | 12:42

De wereld is niet slim genoeg voor helden als Dawkins. Hier laat minkuukel, ene Robin de Wever, zien hoe weinig hij van dit soort mensen snapt. Dit komt omdat de Robin Wevers van deze wereld niet kunnen nadenken, hun gedachtengang wordt constant verstoord door wensen en voorkeuren. Jammer dat de vriend van Dawkins, Hitchens, dood is, dat was nog een grotere held, alleen al door zijn stem. www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/articl...

pluk-87 | 29-01-16 | 12:40

Al gezien. Filmpje van Sargon of Akkad, youtube. Bekend van het tot multiculturele melting pot moes slaan van politici, feministen en andere policor figuren. Ik kan iedereen aanraden zijn filmpjes te kijken.

T0matenplukker | 29-01-16 | 12:40

@El Rico Grande | 29-01-16 | 12:37
Boven de tekst of op het YT kanaal van Sargon of Akkad. Zijn serie "This week in stupid" is een aanrader.

Agent Orange | 29-01-16 | 12:40

@postmodernismisdead | 29-01-16 | 12:36
Helaas is dat geen satire maar keiharde werkelijkheid. Kijk maar naar de praktijk in de AZC's waar christelijke vrouwen met grote regelmaat lastiggevallen worden en verkracht. En waarop de daders hooguit naar een ander AZC verplaatst worden waar ze weer hetzelfde uitvreten.

sinar2 | 29-01-16 | 12:40

Moslims en feministen: de meest perverse symbiose van de laatste eeuwen. De verlichting draait zich om in haar graf (want ze is reeds begraven).

Gualtiero | 29-01-16 | 12:39

Feministen vs Booslims. Heerlijk om bij deze battle eens aan de zijlijn te staan. Als roomblanke voorzittert, netto belastingbetalert en compleet in de islamtische én feministische verdrukking geraakt de afgelopen jaren.

de Voorzittert | 29-01-16 | 12:39

Waar is die video dan te vinden?

El Rico Grande | 29-01-16 | 12:37

ROFL. Ik moest lachen. It's not rape when a muslim does it.

postmodernismisdead | 29-01-16 | 12:36

"We believe strongly in freedom of speech and freedom to express unpopular, and even offensive, views."
Behalve deze mening, want die is foudt.

Agent Orange | 29-01-16 | 12:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken