Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenPeil slaat opnieuw oligarchen-alarm bij OVSE

74808.jpg Gaan we weer. Als Kamerleden van onder andere VVD, D66 en GroenLinks achteloos hun schouders ophalen over het feit dat puissant rijke buitenlandse bemoeials met eigen agenda's in Nederland een uitslag van een referendum kunnen komen kopen, dan ziet GeenPeil zich genoodzaakt om nogmaals een brief aan de OVSE te richten. Want dit soort stuitende praktijken druisen niet alleen in tegen internationaal opgestelde afspraken en richtlijnen (waar bananenkoninkrijkje Hollandistan overigens schijt aan heeft), het bewijst wederom dat het referendum aan alle kanten gesaboteerd en gefrustreerd wordt. Dus klommen we nogmaals in de spreekwoordelijke pen om bij de verkiezingswaarnemers van OVSE/ODIHR aan de alarmbel te trekken. De keurigbeleefde brief, want zo zijn wij, staat integraal hieronder. Hij is inmiddels al verzonden en we hebben ook meteen een kopietje naar Koenders gemaild. Hij kan er maar van weten - de klok tikt immers onvermijdelijk door richting 6 april en als bekend wordt dat hier alles te koop is, staan er straks nog veel meer oligarchische opportunisten met een zak geld in onze stembureaus. Wel. Met alle Oekraïnezen. Maar niet met d'n dezen. OSCE Office for Democratic Institutions and Human Rights Ul. Miodowa 10 00-251 Warsaw Amsterdam, 26 January 2016 Subject: Formal and urgent request to reconsider electoral observation in the Netherlands Dear Sir, Madam, On 5 January of this year, Foreign Minister Bert Koenders and Minister of the Interior Ronald Plasterk informed us (and the general public) that the Dutch government was going to extend an invitation towards the OSCE/ODIHR to invite an electoral mission to the Netherlands, to keep an eye on political developments, possible obstructions and other dilemmas surrounding the national referendum on the EU Association Treaty with Ukraine that is to be held on 6 April 2016. As initiator of this referendum and on behalf of GeenPeil, I wrote to you on 3 December 2015 to express our concerns about electoral sabotage and political obstruction. The invitation to the OSCE, sent by ministers Koenders and Plasterk, was a direct result of our letter as it is common practice that participating States extend invitations to observers themselves. Urged to do so by several political parties, the Dutch government promised to invite OSCE/ODIHR. Shortly after the Dutch government held up to its promise and informed both Parliament and GeenPeil about this, the OSCE confirmed to Dutch public broadcaster NOS that it would not send an electoral mission to the Netherlands, citing both a lack of manpower and stating that ODIHR generally never observes referenda. This was on 20 January. GeenPeil regrets this decision, as we are of the opinion that this is not an ordinary referendum. There is a lot of pressure on the subject from Ukraine and Ukrainian officials, and also from Brussels with EC President Juncker claiming Europe will face a “continental crisis”, depending on the outcome of the Dutch referendum. Certainly not a threat one would issue lightly. Because of this, but even more in the light of new and recent worrisome developments regarding foreign campaign financers in the Netherlands, we strongly ask you to reconsider your decision to not send any observers, and we will ask you again to consider sending a pre-electoral mission as we are not so much worried about the actual counting of the votes on polling day, 6 April, but rather about the process of events, and actors behind it, leading up to that date. Please allow us to elaborate. On Friday 22 January, it became publicly known, again through the NOS, that a number of political activists and lobbyists who set out to campaign for the ‘yes’ vote in the referendum, are receiving 200,000 euros in foreign funding, channeled to them through American billionaire George Soros’ Open Society Foundations. As initiators, we are deeply concerned about this foreign financial interference, as we set out to organise, and intend to hold, a national referendum within the boundaries of the Dutch democracy, and not turn this voting opportunity into some kind of free for all carnival, privately puppeteered by a controversial billionaire who is not a Dutch citizen, and who henceforth has no voting rights in the Netherlands. Moreover, the Netherlands does not comply with international rulings and regulations when it comes to foreign funding of (political) campaigns. In 2003, GRECO (Group of States Against Corruption), a subsidiary of the Council of Europe (COE), published guidelines for the financing of political parties and election campaigns in which it recommended that “States should specifically limit, prohibit or otherwise strictly regulate donations from foreign donors.” In a follow-up report, the Compliance Report on the Netherlands (2010), GRECO finds that when it comes to “common rules against corruption in the funding of political parties and electoral campaigns”, in the Netherlands, GRECO “can only note that no concrete measures have been taken in respect of [this] recommendation; it very much regrets that such important aspects are left entirely to (hypothetical) future consideration in at least 5 years’ time”, leading them conclude that “[i]nsofar as Theme II – Transparency of party funding is concerned, the overall picture [from the Netherlands] is rather disappointing: no tangible progress has been made in respect of any of the recommendations.” In a 2011 report, the Dutch Algemene Rekenkamer (the Dutch Court of Audit) endorsed these findings as they conclude that, in the Netherlands, “there are very few restrictions, if any, on the origin or size of donations.” This leads the Court of Audit to conclude that the Netherlands “is not in compliance with some of the Council of Europe’s recommendations to which the Netherlands has committed itself as a member of the Council and its Group of States against Corruption (GRECO).” In the same report, the Court concludes that the Netherlands, together with Austria, are the main (i.e. only) exceptions to this rule among surveyed GRECO countries. As the referendum initiator, we feel that because the Netherlands falls short in implementing the desired and internationally agreed upon regulations, neutral oversight by OSCE/ODIHR of the referendum campaigns and processes are desirable and expedient. With the foreign funding, by George Soros, of the “Stem voor Nederland” (“Voice for the Netherlands”) campaign, worries are raised about questionable funding to a campaign that does not refrain from slandering GeenPeil in their apparent goal to obstruct the democratic process: before NOS journalists uncovered the fact that Soros is sinking money into “Stem voor Nederland”, driving forces behind that campaign actively helped to spread rumours to suggest that GeenPeil is being funded by the Russian government - which, needless to say, we are most certainly not. Now, as it turns out, they themselves are the ones who receive funding from abroad, from a known activist billionaire with ties to, and interest in, Eastern Europa. Finally, we would like to stress that although the Dutch government made some extra funding available for practical purposes on a municipal level (i.e. to erect more polling stations), we still feel that the worries we expressed in our letter of 3 December have not been addressed nor solved adequately. All these matters combined and considered, we still fear for the legal and democratic process surrounding the referendum of 6 April 2016. Especially now that foreign funding from private parties found its way into the Dutch democracy. For all the reasons explained in this letter, we hereby politely ask you to reconsider your decision on sending (or rather: not sending) an ODIHR Pre-Electoral Observation Mission to the Netherlands, to review your opinion on this, and to send a pre-electoral mission to the Netherlands as soon as possible. We would very much appreciate the neutral oversight, as we value our democratic process very highly and wish not for any unwanted interference to corrupt the referendum, its outcome, nor its democratic credibility. Thank you for your consideration and kind regards, On behalf of the “GeenPeil” initiative, [Krabbel] [NAW] [OrigineelPDF]

Reaguursels

Inloggen

George Soros... de filantroop die op slinkse wijze regels naar eigen hand zet door middel van sociale onrust..

De man die achter de sociale onrust zat in Ferguson. Toen hij niet betaalde na wat hij beloofd had gingen mensen (relschoppers)op social media lopen klagen waar het geld bleef.
www.washingtontimes.com/news/2015/jan/...

Flyers droppen over vluchtelingen met instructieboekje dat ze allemaal naar europa moeten komen.
news.sky.com/story/1551853/sky-finds-h...

www.express.co.uk/news/world/616541/Eu...

Hij heeft zelfs een site om de publieke opinie te beinvloeden ook wel Avaaz.com genoemd. Die vent stinkt aan alle kanten. Toevallig een hongaarse jood of nou net geen toeval??

humanevents.com/2011/04/02/top-10-reas...

een gevaarlijke gek met enorm veel geld.

Hightowert | 27-01-16 | 22:06

@Driewerf Hoezee | 27-01-16 | 19:41
Lieve vrinden, zoiets.

Driewerf Hoezee | 27-01-16 | 19:42

Buiten de tijd, maar moest het lezen uitstellen: prima brief! De goede argumenten aangedragen. Ben echter bang voor opnieuw een teleurstelling, maar we zullen zien liever vrienden.

Driewerf Hoezee | 27-01-16 | 19:41

T komt wel goed. De mensen die ik spreek geven vrijwel allemaal aan allemaal te gaan (tegen-)stemmen. Wellicht geen representatieve doorsnede, ons Groen Slinks clubje, maar toch...
Moet nog ff meer in de publiciteit komen dat de reagering NIET wil dat we stemmen... Maak desnoods posters met Mark Rutte die zegt: "Doe niet mee aan het referendum! "Alleen wij weten wat goed voor u is!"
Nou dat was t dan. Sorry voor evt spelfouten, heb ook alleen maar VMBO.

Jesse Klaver | 27-01-16 | 19:25

Misschien ter overvloede, maar in het buitenland hoor je dus niks over het referendum. Mijn insziens proberen ze (Nl politiek) het intern te houden.

Mocht je meer aandacht willen zou ik naar de internationale pers gaan. Als die het oppakken wordt de druk ook wat groter, en krijg je misschien de media aandacht die dit initiatief verdient.

Waarnemers van de OVSE, heb je gezien waar die zitten ? Warschau ^^

Duitser1988 | 27-01-16 | 14:56

Tweede Kamer is geen nepparlement, het is een (slechte) 1 april grap.
Die te koop is.

Raider Twix | 27-01-16 | 14:41

@RoBD=Skullfucker | 27-01-16

Goede analyse. Het is inderdaad opvallend hoe GS (niet alleen als pleitbezorger van een referendum an sich, maar ook een fervent tegenstander van de inhoudelijke vraag erachter) in dit onderwerp steeds vaker aanschurkt tegen de slachtofferrol. Het maakt de zaak er niet sterker op (ik heb altijd al meer opgehad met inhoudelijke, feitelijk controleerbare argumenten dan met speculatieve verdachtmakingen.

In andere threads is de discussie ook al aan de orde geweest, maar het opvoeren van Soros als een soort van "geheime schimmige kracht" achter het JA-kamp slaat de plank volkomen mis. Het doet af aan de in mijn ogen twee ijzersterke en intrinsieke argumenten om "nee" te stemmen, namelijk dat het niet in het belang is van Nederland om Oekraïne te prevaleren boven de Russische Federatie, en bovenal dat Oekraïne op dit moment zowel economisch als politiek zo instabiel is dat de geopolitieke consequenties van het verdrag door werkelijk niemand goed zijn in te schatten.

Maar ik ben ook lichtelijk obstinaat van karakter: als iedereen in volle overtuiging roept dat ik vooral "ja" moet stemmen, en daar ook nog eens wat dreigementen bij doet voor de smaak, dan is mijn motivatie om "nee" te stemmen nog groter. Maar als het "nee"-kamp dan weer met allerlei niet-steekhoudende onzin of pot-verwijt-de-ketel argumentatie komt, word ik weer de andere kant op geduwd.

Feit is dat -egocentrisch gesproken- er voor mij, mijn familie, vrienden en collega's volgens mij geen enkel belang is om "voor" te stemmen, en dan geldt voor mij nog altijd in dubio abstinae.

smoelwerk | 27-01-16 | 14:41

Misschien de volgende keer een vertaler inschakelen? Lekker Double Dutch... Verder een prima brief.

ouwespamhoer | 27-01-16 | 14:30

De straat naam "Ul. Miodowa" (honing straat) klinkt wel erg lekker. :P

Blaveloper | 27-01-16 | 14:00

Even semi-offtopic: Is het een idee als GS/GP met een "Voting Station Locator App" komt, zo vlak voor 6 april, zodat je direct naar een stembureau in de buurt kunt navigeren?

Mastermattie | 27-01-16 | 13:33

Zucht. "Met alle middelen die ze niet hebben" moet uiteraard zijn: Met alle middelen die ze hebben.
accepteren is uiteraard storen.

RoBD=Skullfucker | 27-01-16 | 13:15

Zucht. "Met alle middelen die ze niet hebben" moet uiteraard zijn: Met alle middelen die ze hebben.
accepteren is uiteraard storen.

RoBD=Skullfucker | 27-01-16 | 13:15

@Parel van het Zuiden | 27-01-16 | 10:05
U begrijpt denk ik niet wa6t ik bedoel.
Ten eerste, ik en het volledig met u eens qua ondemocratische praktijken in Nederland, die al veel te lang bestaan.
Ten tweede, ik steun het referendum, en zal ook "nee" stemmen.
Ten derde, ik ben evenals u van mening dat dit referendum niet de aandacht, steun, het respect van politici en media die het wel verdient.
.
Maar.........
.
GeenStijl doet wel haar uiterste best in een underdog positie te komen en te blijven. Voor enige tijd werkt dit, mensen stemmen graag op iets zieligs, teders, zwaks. O jee, wat een lieve puppy. Och wat een zielig huilend kind met grote ogen.
.
Gaat de puppy echter janken, heeft het kind een vieze luier, dan is het met het schattige al gauw gedaan. Dan roept het ergernis op, dan kijkt men weg. Of, in dit geval, dan gaat men op zoek naar iets anders, of zelfs totaal de andere kant op, want, tja, die hond blijft maar janken, het kind blijft maar stinken, daar wil ik niet bij horen. Tactisch gezien is blijven mekkeren dus gewoon dom.
.
En dan nu waarom het mij irriteert: GS pakt al jaren misstanden in de maatschappij, bij de overheid aan. Met behulp van klokkenluiders. Anonieme mails. Buitengewoon opdringerig journalistiek gedrag. Persoonlijke aanvallen. De grens opzoeken van het recht op privacy. Met alle middelen die ze niet hebben. En dat is goed, dat heeft de samenleving nodig. Maar ga dan svp niet lopen dreinen als een verwend jochie als je tegenstanders dit ook een keer doen.
.
Net het klasgenootje dat overal ruzie zoekt maar naar de meester stapt als een ander hem eens pest. En steeds maar aan de eigen vriendjes uitleggen hoe oneerlijk het allemaal is.
.
En als mij dit al irriteert, rabiaat voorstander van het referendum, dan vrees ik dat het meer mensen zal accepteren.

RoBD=Skullfucker | 27-01-16 | 13:13

Geweldig initiatief weer en duidelijk correct geschreven verzoek.

Zet hem op GeinPeil!

HypoPseudo | 27-01-16 | 12:41

Wordt het niet hoog tijd om zelf maar (weer) waarnemers te gaan regelen die bij de verschillende stembureaus de gang van zaken in de gaten gaan houden?

taxhond | 27-01-16 | 12:29

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 12:03
--
Mooi stuk. Ik zal over je woorden nadenken. Ik ben het niet geheel met je eens maar sommige dingen die je zegt zal ik ter harte nemen of zijn minst bij stil gaan staan.

appeltjesgroeneweide | 27-01-16 | 12:15

appeltjesgroeneweide | 27-01-16 | 11:49!

Het loopt dagelijks op alle media over van de kritiek op het huidige beleid. Tenminste wat betreft asielzoekers e.d. Elke ochtend lees ik weer meer ellende en problemen. Het probleem is gewoon het volledige gebrek aan daadkracht in veel gevallen. Rechtse facties en partijen zitten helemaal niet te wachten op meer asielzoekers en christelijke en linkse facties en partijen vinden het weer een humanitaire plicht. Dat is het enorme probleem. 80% van de huidige influx van gelukszoekers en asielzoekers zal hier nooit een menswaardig bestaan kunnen opbouwen en dat is inderdaad de schuld van de christenen en socialisten. Pijnlijk maar ook dat is democratie. Als je verandering wil dan moet je aantonen dat hun visie/beleid destructief is en uiteindelijk dodelijk. Dat mis ik dus. Dat heeft niets te maken met dictatuur of oligarchie. Volgens mij begrijp je de betekenis van die woorden niet helemaal. Het zijn vooral onhandige 'krachttermen' die de discussie en vooral jouw argumenten geen goed doen. Vooral omdat het onzinnig is.

Wat betreft Oekraïne staat alles wat ik eerder meldde als een huis. Daar mag je op tegen zijn maar blijf dan bij het onderwerp. Rare speculaties en leugentjes doen jouw mening en wens geen goed omdat iedereen met inhoudelijke dossierkennis gehakt maakt van je speculaties en leugentjes. Niet doen dus. Gewoon inhoudelijk en feitelijk beargumenteren hoe en waarom je tegen moet zijn op dit onderwerp. Als je serieus denkt dat dit referendum een dolksteek in de rug van de EU zal zijn dan kom je van een hele zure kermis thuis want feitelijk heb je enkel een stok om mee te slaan als alle tegenstanders dit doen voor inhoudelijke redenen. Doen ze dit niet dan is het referendum zinloos geweest.

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 12:03

@de Koreaanse Slet
Als jij de laatste twintig a dertig jaar bekijkt dan is het stemgedrag overwegend pro-EU zowel aan de linker als rechterzijde van het politieke spectrum. We komen dus op hetzelfde neer als eerder. Jij en wat metgezellen balen ervan maar de meerderheid kennelijk nog steeds niet.
--
Overigens ben ik wel mening dat een niet goed of zelfs slecht geïnformeerde burger (lees misleid door alleen het goede te benadrukken en het vele slechte te verstoppen) zal stemmen op datgene waar hij denk waar hij op basis van de beperkt beschikbare kritische informatie goed aan doet.
Totdat hij er op een gegeven moment achter komen dat hij zijn rechten heeft opgegeven. En dan is het te laat.
-
Dit doet me bijv denken aan die mensen die de harde vuige waarheid over de massale import van gelukszoekers in de doofpot willen houden 'om rechts niet in de kaart te spelen. Als de beerput hierover open zal gaan, zal Europa massaal anti-gelukszoekers worden. En de politiek weet dit, denk ik, maar al te goed. Totdat de kruik barst zoals Keulen. En toen bleek het overal een rotzooi te zijn met gelukszoekers.
-
Ik denk dat de burger heel langzaam steeds meer en meer gaat beseffen dat de EU slechts een andere vorm van dictatuur is. Een dicatoriale oligarchie. Nu worden de meeste kritische geluiden niet in de media gebracht en kan men niet goed een mening vormen.
Over 10 jaar zal men overwegend anti-EU zijn mits de EU dan nog bestaat. Maar da's wat ik denk.
-
mompelt iets over lass alle menschen freunden sein.

appeltjesgroeneweide | 27-01-16 | 11:49

I.v.m. Brexit; is ook een kopie aan Nigel Farage gezonden? Wellicht spelen deze problemen ook in GB.

eus2 | 27-01-16 | 11:42

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 10:51
---
Weet u, alles heeft zijn voor- en nadelen. Ik denk dat het de kunst is om na te gaan welk iets in verhouding de minst negatieve kanten heeft.
-
Ik ben pro-Wilders bijvoorbeeld. Maar ik maak me geen enkele illusies dat hij net als elke andere minpres ook domme dingen zal doen. Alleen acht ik het voordeel in hem vele malen groter dan het nadeel. Op dit moment althans.

appeltjesgroeneweide | 27-01-16 | 11:35

Ja inderdaad die datums in het engels, manmanman.
(Ik vind het meervoud van datum nog altijd datums, anders wordt het gegevens, sorry mijn afwijking)

Gele Beer | 27-01-16 | 11:25

"spectrum", Jaja EU vrindjes en vriendinnetjes.
Er wordt heel wat afgekrakeeld in het
spectrum.

Wat is het toch fijn in een souverein en vrij land democratietje te mogen spelen.

"The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion.."

hallevvezool | 27-01-16 | 11:24

@appeltjesgroeneweide | 27-01-16 | 10:46
Tja ik stem toch echt voor een partij die wel heil ziet in een Europese Unie met bevriende landen. Ik krijg niet alles wat ik graag zou willen maar zo is het leven helaas. Als jij de laatste twintig a dertig jaar bekijkt dan is het stemgedrag overwegend pro-EU zowel aan de linker als rechterzijde van het politieke spectrum. We komen dus op hetzelfde neer als eerder. Jij en wat metgezellen balen ervan maar de meerderheid kennelijk nog steeds niet. De enige uitgesproken anti-EU partij heeft nog geen 9% van de zetels in het parlement en zelfs in de peilingen (die voornamelijk voortkomen uit onvrede over immigranten) behaalt deze amper 30% van de zetels. Dat is gewoon niet genoeg. De meerderheid wint altijd.

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 10:51

“Stem voor Nederland” (“Voice for the Netherlands”)
Leuke vertaling zeg.

Musset | 27-01-16 | 10:50

Mijn tegenstem wordt alsmaar intenser.

ET007 | 27-01-16 | 10:48

@appeltjesgroeneweide | 27-01-16 | 10:33
Precies. En de bedoeling is om dit juist te veranderen. Waarom is dit zo moeilijk om te bevatten voor sommige mensen. Oekraine is in de basis een schatrijk land met enorm veel potentie. Dit lukt echter niet omdat het wordt leeggestolen door een select groepje Russen en Oekraïners. Het clubje van Poetin dus. De ruime meerderheid van de Oekrainers (van alle etniciteiten) ziet dit dus al 10-15 jaar totaal niet zitten en wil minder, of liefst geen corruptie, meer kansen en meer mogelijkheden. Om dit te kunnen bewerkstelligen moeten ze ernstig en zwaar hervormen en dat gaat al tig jaar duren volgens hun eigen belachelijk optimistische prognose. In de dop bestaat het verdrag uit allerlei handelsmogelijkheden en voorwaarden dat dit eerlijk gaat voor alle partners met nogal wat andere politieke eisen aan Oekraine. Het is juist Oekraine die een zware dobber gaat krijgen en daar zijn mensen gek genoeg op tegen. Dat is niet erg maar de argumentatie mist gewoon.

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 10:47

@koraanse slet
maar in de basis is de EU democratisch en zeker geen oligarchisch orgaan.
-
Hier verschillen we fundamenteel van mening over.
Ik heb namelijk nooit gestemd voor een EU. Jij ook niet. Dit orgaan is volledig maar dan ook volledig buiten de burger om tot stand gekomen. En wel door politici die vonden dat ze dit konden maken. Maar de EU vindt nu wel dat ze iets te zeggen heeft over het wel en wee van de burger. Jij en ik dus. En daar komt mijn grote antipathie vandaan.
-
Je hebt gelijk dat mensen op partijen hebben gestemd die het EU gebeuren een warm hart toedragen. Maar veel mensen interesseert de politiek niet echt en staan niet stil bij de gevolgen van hun gedrag.
-
Neem TTIP nou. Een grote, grote bedreiging voor regeringen en indirect voor burgers. Maar alleen al het idee dat een faalorganisatie als de EU, die alleen de belangen behartigd van henzelf en de grote bedrijven, hierover in het geniep een beslissing neemt. Dezelfde organisatie die keer op keer faalt, nergens een antwoord op heeft en feitelijk al comateus is. En deze is dan even voornemens een zeer vergaand verdrag te effectueren die ons leven voorgoed zal veranderen. En niet ten goede. Alsof je kinderen een kerncentrale laat besturen.
-
Dus mensen hebben niet zoveel mogelijkheid om zowel voor een partij te stemmen die tegelijkertijd niet n pro-europese is. Het zit allemaal in een en hetzelfe pakket. Dat is het drama. Ik weet ook niet wat je hier nu een twee drie aan kan doen.

appeltjesgroeneweide | 27-01-16 | 10:46

Vertrouwen in VVDPvdAD66 is nul. Vertrouwen in OVSE is nul. Vertrouwen in EU is nul. Ik vertrouw enkel nog op de stemgerechtigde NL burger. Ik heb me niet aangemeld om folders uit te delen maar ben wel druk met het mobiliseren van alle stemgerechtigde buren, vrienden, kennisen en famile. Als we dat allemaal doen komt het goed.

Lichtstadfan | 27-01-16 | 10:44

Bedankt jongens bij GeenStijl!
Fijn dat jullie er zo bovenop zitten.
Ik bedoel maar, jullie hadden ook lekker gemakkelijk stukjes kunnen schrijven over -ik noem maar wat- de tieten of de lippen van de Kardashians.
Ik voel me weleens behoorlijk machteloos van al het nieuws en dan helpt een artikel als dit me er weer een beetje bovenop.
*PMS dus het mag*

nemoj me jebat | 27-01-16 | 10:42

Ben zeeeer benieuwd als geenpeil (of andere) kort voor stemdag een advertentie in een krant wil zetten, waarin de hele waarheid omtrent deze "eerlijke" verkiezing staat. Welke krant en met welke reden gaat dit afwijzen. Dan eerst wordt de zwerende puist van " Lügenpresse" in al zijn turmorverschijnselen pijnlijk zichtbaar.

jan huppeldepup | 27-01-16 | 10:39

Als ze toestaan dat Soros meedoet, kunnen we Putin ook wel om geld vragen.

gatito | 27-01-16 | 10:38

@redactie, ik denk dat jullie meer promotie moeten gaan maken dan nu het geval is. Mensen hebben geen idee, jullie moeten nu al een poging doen om de straat op te gaan. Mensen inlichten dat er een referendum aan komt.

swagmachine | 27-01-16 | 10:34

@Koraanse slet

Waarom willen geen solide handels/associatieverdrag in een land met enorm veel potentie en waar we nu al miljarden in investeren?
---
Dat laatste zegt niet zo veel, ben ik bang. We hebben ook miljoenen namens de EU aan Egypte gegeven in het kader van een of andere vorm van investering (democratie geloof ik). We gaan binnenkort miljarden aan Turkije geven waarvan een ieder die vooruit kijkt weet dat dit weggegooid geld zal zijn.
En god mag weten waar we nog meer onze euro's aan weggegeven hebben (Palestijnen volgens mij ook).
En Oekraine heeft ons helemaal niets te bieden. Het gaat een grote dumpmarkt worden van goedkope Europese producten zonder dat zij hier een export van betekenis tegenover kunnen stellen behoudens maffia.
Wat exporteert O nu eigenlijk? En veel belangrijker: welk percentage vormt dit binnen het geheel van de Europese handel. Ik heb het ooit ergens gelezen en het is niet interessant voor ons. Alsof je handel wilt bedrijven met de economie van de stam van de holebeer.

appeltjesgroeneweide | 27-01-16 | 10:33

@appeltjesgroeneweide | 27-01-16 | 10:19
Jij en ik kunnen gewoon kiezen voor de partijen die we wensen onze stem te laten horen in het EP. Er zijn inderdaad een aantal zaken/benoemingen waarbij je kan zeggen dat het beter kan en moet maar in de basis is de EU democratisch en zeker geen oligarchisch orgaan. Ik snap best dat sommige mensen niet in een EU land willen leven, maar jij kan met je medestanders niet eisen dat de meerderheid gaat verhuizen. Want dat stellen een hoop reaguurders eigenlijk wel. 60-70% van de stemgerechtigden stemt nog steeds voor partijen die niet onder stoelen of banken steken dat ze absoluut pro-EU zijn. Dat is een ruime meerderheid. Ik ben het ook niet met alles eens en van sommige zaken baal ik enorm maar dat zijn de lasten van de democratie. Als straks de SP/PVV aan de macht komen heb ik twee keuzes, of gewoon meedoen of vertrekken. Andere smaken zijn er niet want de meerderheid heeft nu eenmaal gelijk in een democratie.

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 10:32

@lanexx | 27-01-16 | 10:14
Maar waarom dan? Waarom willen we niet een corruptie-vrij en democratisch Oekraïne? Waarom willen geen solide handels/associatieverdrag in een land met enorm veel potentie en waar we nu al miljarden in investeren?

Want daar schort het nogal aan. Als het zou gaan over lidmaatschap van de EU dan zou ik TEGEN stemmen maar daar gaat het helemaal niet over. Ik zou ook gewoon VOOR stemmen als we een dergelijk verdrag konden tekenen met Rusland of Azerbaijan. Gewoon omdat het deuren opent en vooral een meer plichten dan rechten verdrag is.

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 10:27

@Parel van het Zuiden | 27-01-16 | 09:58
Waar word de democratische rechtsstaat dan aangetast? Je wil kennelijk niet accepteren dat jij een afwijkende mening hebt die niet representatief is voor de meerderheid van het volk en dus de meerderheid van het parlement. Daar ga je dus de mist in.

Ik ben dus al jaren voor een zeer rigide immigratieprocedure waarin asielzoekers e.d. allemaal of naar de ambassade in hun land kunnen voor een aanvraag of vanuit een vluchtelingenkamp in de regio hun aanvraag kunnen doen die tevens wordt beoordeeld op wat dit persoon of deze familie kan betekenen voor de Nederlandse samenleving. Maar de meerderheid van het volk stemt al jaren voor partijen die juist wel vinden dat we humaan moeten zijn naar minderbedeelden en ze dus maar allemaal hier naar toe moeten halen. Ik krijg mijn zin niet omdat ik waarschijnlijk te guurrechts ben. Maar zo werkt het wel.

Mocht GeenPeil het voor elkaar krijgen om 4 miljoen kiezers op de been te krijgen en ook nog eens de meerderheid te laten kiezen voor een TEGEN dan accepteer ik de uitslag. Maar als nadien wederom blijkt dat de kiezer TEGEN stemde uit frustratie over het kabinet Rutte II of omdat ze tegen de EU zijn e.d. en daarna weer gezellig met zijn allen op de gevestigde orde stemmen kan ik dat soort initiatieven niet en nooit meer serieus nemen. Dat was overigens mijn hele insteek in het GeenPeil referendum. Laat mensen maar eens echt hun mening geven over een complex onderwerp en met echte argumenten komen. Halfslachtige lulkoek zoals hier af en toe gemeld wordt in met name de reaguurderspanelen zijn nu niet bepaald overtuigend te noemen.

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 10:23

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 09:54
--
Appeltjes met peertjes vergelijken. Die vind ik leuk (gewoon als in grappig dus niet sarcastisch oid).
-
Ik heb het idee dat jij meer dan ik bezig bent met de invloedsfeer van Rusland en wat dat voor betekenis heeft voor het associatieverdrag/toetredingsverdrag (sorry) voor Oekraine en andere zaken.
-
Ik ben daar veel minder in geïnteresseerd. Mijn interesse in dit alles sluit naadloos aan op wat GS voorstaat.
Ik vind simpelweg niet dat een ondemocratisch en oligarchisch orgaan als de EU dingen kan bedisselen en beslissen alleen al omdat zij er op de eerste plaatst een illegaal instituut is.
Want nooit gekozen door de bevolking en alleen gewenst door een regentenkliek.
En dan Rutte.
Onze speelgoedpresident die even beslist dat dit hele, inmiddels kennelijk geëffectueerde associatieverdrag/toekomstig toetredingsverdrag allemaal wel goed zit en die bij monde van zijn toekomstige werkgever, de EU, maar even stelt dat onze democratie voor zijn en haar wensen opzij gezet dient te worden.
Daarom stem ik tegen. Niet voor of tegen de Oekraïne. Niet voor of tegen Rusland. Niet voor de EU. Maar voor Nederland. Voor autonomie en democratie.
Voor de rechten van het volk en niet voor de grillen van een idioot als Rutte die onze PD erodeert.

appeltjesgroeneweide | 27-01-16 | 10:19

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 09:24
A. Soros is een buitenlander
B. Wilders is een Nederlander.
Als een Duitser op de Koreaanse stoep staat om u op te halen, gaat u natuurlijk erg bereidwillig mee?
Ik ben ongelofelijk trots op GS dat ze zich als echte patriotten manifesteren. De domme, luie en collaborerende linksmens heeft die vechtlust niet, die scharen zich altijd achter de massa!

lanexx | 27-01-16 | 10:14

Beste Van Rossem,

U is de Martin Bosma van GeenPeil. Kunt u in aanloop naar 6 april wat meer op de voorgrond treden dan dat matrozenpakje? Of vindt u dat eng? Bent u onooglijk? Nee toch? De reden dat ik dat vraag is gelegen in de noodzaak om de 80% van het volk dat GeenPeil niet (goed) kent te overtuigen van het feit dat GeenPeil bestaat uit een aantal begenadigd denkers, met u aan het hoofd. We moeten af van het idee dat leeft in de hoofden van teveel mensen dat GeenPeil een grap zou zijn. Ik refereer daarbij aan de beroemde campagne van Rolling Stone in de US. Google eens op 'rolling stone perception reality campaign'. Het zou eeuwig zonde zijn als u dit gevaar niet onderkend.

Geneeskrachtig Kruit | 27-01-16 | 10:12

Goed gedaan hoor. Echt heel vreemd dat Rutte & friends zelf niet maatregelen nemen om het onafhankelijk en eerlijk te laten verlopen zonder buitenlandse inmenging.

Watching the Wheels | 27-01-16 | 10:08

@ nono_einstein | 27-01-16 | 09:53

Dus als ik het goed begrijp kunnen ze straks zeggen dat de NEE-stemmers met de verkeerde redenering/te weinig kennis hebben gestemd, dus hoeven ze niet te luisteren?

Musta | 27-01-16 | 10:05

@RoBD=Skullfucker | 27-01-16 | 09:56

Er vinden in Nederland al een hele tijd voor een democratische rechtstaat onwenselijke zaken plaats. Dat leidt ook al al die tijd tot zeer onwenselijke besluiten, praktijken en effecten voor de burger.
.
Dat iets de praktijk is betekent nog niet dat we dat moeten willen.
.
En dat is precies waar dit referendum voor bedoeld is. Het aan de oppervlakte brengen van de antidemocratische en antirechtstatelijke praktijk.
.
Als ik tegels zoals die van u lees voel ik geen irritatie, nee ik voel woede. De kortzicht, het onbegrip over het hoe en waarom van een democratische rechtstaat, de willekeur van argumenten.
.
Brrr. De slacht van het Nederlandse geschiedenis- en staatsrechtonderwijs werpt voor onze corrupte en losgeslagen politiek duidelijk haar vruchten af...

Parel van het Zuiden | 27-01-16 | 10:05

Bijna alle "verantwoordelijke" politieke partijen kunnen een GROOT voorbeeld nemen aan GS.

Dutchbeaurouge | 27-01-16 | 10:04

Maar, Nederland is nr.5 op de lijst van minst corrupte landen. Welke corrupte instantie heeft dat bepaald?

Frans Bierings | 27-01-16 | 10:03

@Watching the Wheels | 27-01-16 | 09:56
Het is geen taart, Peestrong. Maar nu blijkt dat je namen niet hoeft te vertalen dus dan is het helemaal goed. Mooi werk!

Watching the Wheels | 27-01-16 | 09:59

@(c)ZWITSUL | 27-01-16 | 09:53
Ik ben helemaal niet anti-democratisch. Maar als jij de echte pure Atheense democratie voorstaat en wenst besef je dan wel dat slaven, vrouwen geen stemrecht hadden en feitelijk enkel de elite. Iets zegt me dat jij geen onderdeel uitmaakt van de elite. Dan kom je dus op de meest relevante vorm van democratie voor mensen zoals jij en ik en dat is de parlementaire democratie. Natuurlijk jij krijgt je zin niet omdat het volk, dat wil dus zeggen de meerderheid, de meeste van jouw denkbeelden niet ziet zitten, maar Geert en zijn kneusjes laat tenminste jouw stem horen in het parlement en heel af en toe zal hij iets voor jou bereiken. In het oude Athene had je dat niet gehad.

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 09:58

@De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 09:24

Een democratische rechtstaat staat of valt met het respecteren van de regels die zo'n democratische rechtstaat definieert. Een rechtstaat betekent namelijk dat iedereen, burger, overheid, en politiek gebonden zijn aan wet en regelgeving. Het schenden van die regels en wetten betekent per definitie dat je geen rechtstaat meer bent.
.
Meegaan in anti-rechtstatelijk gedrag betekent kapituleren, de rechtstaat verbeurd verklaren. Daarmee gaan alle waarborgen voor een burger op de helling.
.
U heeft kennelijk niet helemaal begrepen wat een democratische rechtstaat is. U draagt allerlei pragmatische niemendalletjes aan als rechtvaardiging voor de sloop van de rechtstaat. Echter op het moment dat die rechtstaat weg is bent ook u vogelvrij.
.
Ik zou het echt enorm op prijs stellen als u zich toch eens verdiept in het hoe en waarom van zo'n democratische rechtstaat. U kletst uzelf het juk van een dictatuur in.

Parel van het Zuiden | 27-01-16 | 09:58

Veel Nederlanders stemmen tegen omdat de overheid irritatie oproept: te veel info, onjuiste info, desinfo, zielig doen, etc.
.
GS moet erg oppassen dat ze niet precies hetzelfde gaan doen. Nu opeens zeuren over buitenlandse financiële bijdrages, een praktijk die al decennia plaatsvindt, en waar GS nooit iets van gezegd heeft als het hen niet betrof, is hypocriet. Gut o gut, wat zijn we zielig.
.
Ik voel iig m'n irritatie toenemen en dat is ditmaal niet richting de overheid.

RoBD=Skullfucker | 27-01-16 | 09:56

Is het niet Ronald Piestrong?

Watching the Wheels | 27-01-16 | 09:56

vieze rikkert | 27-01-16 | 09:46
Wat een mooi betoog vieze. En helemaal met je eensch!!

tejootje | 27-01-16 | 09:55

@appeltjesgroeneweide | 27-01-16 | 09:47
Dat is appeltjes met peertjes vergelijken. In Griekenland moest men vooral onze banken overeind houden en in Oekraine wil men tot dus ver slechts dat ze gaan hervormen zodat we daar handel mee kunnen drijven. Natuurlijk speelt er meer maar in de kern is dat het feitelijk. Rusland wil dit dus pertinent niet. Die zijn eigen EU de EAU en wil absoluut niet dat Oekraïne gaat hervormen. De vraag die je jezelf moet stellen alvorens je vol overtuiging je vinkje zet bij TEGEN is wat is voor jou persoonlijk belangrijker, proberen de EU/regering/VS een loer te draaien en derhalve een van de meest corrupte landen indirect te steunen of andersom... En denk dan vooral waar je eet, slaapt en drinkt... Persoonlijk vind ik niets onzinniger als schijten waar je eet.

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 09:54

en 'we' voortaan dit soort 'geintjes' kunnen laten.
De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 09:24

nee jij spreek niet namens mij .. ik haat antidemocraten

(c)ZWITSUL | 27-01-16 | 09:53

Beste Geenpail,

Graag even aandacht voor het volgende.
Rutte heeft, bij zijn eerste commentaar op het nieuws dat het benodigd aantal stemmen voor het raadgevend referendum gehaald was, op de vraag of de regering bij een nee stem hieraan gevolgen zou binden, duidelijk aangegeven dat dit 'in het licht van de aanloop naar het Referendum gezien zou moeten worden, waarbij onder andere (door de Regering) gekeken zou worden naar de mate waarin de stemming tot stand gekomen is met afdoende kennis van met betrekking tot de het onderliggend verdrag bij de kiezer.'

Het tot nu toe uitblijven van en brede publieksvoorlichting, zowel in de mainstream media, maar ook op sites als Geenstel (!), speelt het JA-kamp dus ernstig in de hand daar zij op 7 April kunnen beargumenteren dat het nee kamp op valse gronden nee gestemd heeft omdat het 1000+ tellend verdrag niet afdoende onder de aandacht van de kiesgerechtigde burgers is geweest.

Het is dus goed nieuws dat er nu blijbaar 200 kEuro voor het JA-kamp is; het accepteren hiervan (zoals in bovenstaand filmpje overduidelijk) impliceert dat het weer een stukje moeilijker wordt om op 7 april de uitkomst te negeren (mits voldoende opkomst).
Natuurlijk kan de 200 kEuro ook ingezet wordne om op 6 april alle gemeentelijke wegen te gaan renoveren, de bussen , treinen en trams over te spuiten en de vaarwegen te dempen ten einde de 3 overgebleven stemhokjes ontoegankelijk te maken ;)

nono_einstein | 27-01-16 | 09:53

@smoelwerk | 27-01-16 | 09:43
Goed verwoord. Een zeldzame goede inhoudelijke reactie vanuit het TEGEN-kamp. Hulde hiervoor!

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 09:49

Zodra het over de Europese Unie gaat is geen democratisch en rechtstatelijk principe heilig. Ook op concreet nivo is dat het geval. Wetten (grondwetten zelfs), regels, en verdragen worden te pas en te onpas geschonden als het de politiek zo uitkomt. Bestuurlijke willekeur is dus aan de orde van de dag.
.
Zo'n teneur is uiterst gevaarlijk voor de burger. Het betekent feitelijk dat een burger ten alle tijden geslachtofferd kan worden als het politiek zo uitkomt. Vandaag gaat het over inspraak, morgen wellicht over zaken als vrije meningsuiting of levenskeuzes.
.
Daar moet paal en perk aan gesteld worden. In feite is dit al een soort dictatuur.
.
EU, darkness rising...

Parel van het Zuiden | 27-01-16 | 09:48

In de eerste regel staan al 2 taalfouten.

jemagookniksmeer | 27-01-16 | 09:48

@tejootje | 27-01-16 | 09:37
Nee hoor. Ik beargumenteer gewoon de zaken zo als ze hier ten onrechte gesteld worden. Daar is niets mis mee en dat moet gewoon kunnen. Het staat jou vrij om de zaken te beargumenteren vanuit het TEGEN kamp maar de ervaring leert ons inmiddels dat 'jullie' niet verder komen dan zaken niet of slechts deels kloppen. En dat elke keer weer opnieuw.

Hoe vaak heb ik hier al keiharde feiten die simpelweg niet te ontkennen zijn geplempt maar omdat deze onwelgevallig zijn voor een groot deel van het publiek hier worden deze genegeerd of zoals jij doet hysterisch bestreden met een rare rant die nergens op slaat.

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 09:47

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 09:38
---
Ik ben helaas minder 'optimistischer' dan jij. Ik vergelijk het hele Oekraïnse gebeuren met een land als Griekenland omdat de binnenlandse situatie bij aantreding nagenoeg vergelijkbaar met het Oekraine van nu is. En toch zit dit land nog steeds in de EU. Portugal idem dito.
Maar daarbij komt dat ik een grenzeloos wantrouwen heb naar de EU en waar zij voorstaat. En alle gekte die zij tot nu toe hebben laten zien, al hun geëtaleerde onvermogen (nu weer Rutte met Turkije) laat mij maar 1 dingen doen geloven.
Het einddoel is een supergroot Europa omdat een aantal mensen daar in gelooft.
Maar dat denk ik. En jij denkt weer wat anders.
grt appel

appeltjesgroeneweide | 27-01-16 | 09:47

Wat is ons voorheen (tamelijk)soeverein en zorgeloos landje toch gigantisch kapot aan het gaan!Heb zoveel in de afgelopen pakweg 20 jaar zien verdwijnen en verschijnen (resp. goed en slecht).Iedereen doet maar en accepteert alles maar,in de hoop dat alles morgen weer beter wordt.Helaas! Het is triest dat wakkere en nadenkende geesten van GeenPeil en consorten aan de bel moeten trekken,mijn lof voor jullie initiatieven,hoop echt dat IEDEREEN nu echt eens wakker geschud wordt!!
Of moet het echt zover komen dat er nog meer onvrede/ongelijkheid komt?? Gaat steeds meer 2 voor 12 worden!

Nogmaals respect voor GeenPeil!Eindbazen!!

vieze rikkert | 27-01-16 | 09:46

Tegen de wind in. +1 GS

ecologiste | 27-01-16 | 09:44

@eerstneukendanpraten | 27-01-16 | 09:31
Stel je voor dat er meer dan 30% komt opdagen waarvan de meerderheid zegt TEGEN. En dan wat? Dan gaat het nogmaals door de tweede en eerste kamer en dit terwijl grote delen van het verdrag al geratificeerd zijn. Daar komt bij dat de TEGEN argumenten ronduit magertjes zijn en vooral enorm worden overdreven door zaakjes weg te knippen en te insinueren die gewoon niet kloppen.

Overigens gaat dit verzoek van GeenPeil niet over de daadwerkelijke stembus gang maar over de aanloop naar het referendum toe. Het lijkt me nogal wiedes dat een organisatie zoals de OVSE weinig zin hebben om daar tijd en geld in te steken als het zo ongeveer het minst corrupte land in Europa en slechts een raadgevend referendum betreft. Misschien dat ze van gedachten veranderen als blijkt dat er miljoenen uit Rusland komen maar aan de andere kant hebben ze dat ook niet gedaan met die miljoenen voor Le Pen. Waar overigens heel opvallend niemand zich hier druk over maakt. Selectieve verontwaardiging weer op en top.

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 09:44

Ik doe uiteraard mee want de mol is uiteraard mijn partner.
eerstneukendanpraten | 27-01-16 | 09:37
.
Mooi! :-)

Lupuslupus | 27-01-16 | 09:44

Ach, nee heb je en ja kan je krijgen maar het lijkt mij hopeloos, want die OVSE wordt bemand door dezelfde old boys netwerk van westerse overheden, VN, Bilderberg, etc.

Methylfenidaat | 27-01-16 | 09:44

@EEnzame SchizofrEEN | 27-01-16

Wt er nu gebeurt heeft weinig met "corruptie" te maken. De voorstanders hebben een financier gevonden en zijn daar overigens heel erg open over. Kun je het met de voorstanders erg oneens (ben ik ook), kun je zeker je vraagtekens hebben bij de achtergrond van de geldschieters, maar corruptie? Nou nee.

Overigens vergissen alle buitenlandse bemoeials die het "ja"-kamp steunen zich deerlijk: zowel met een cheque wapperen als het uiten van dreigementen werkt volkomen averechts.

De brief zelf is weliswaar in mooi Engels verwoord (wie huren ze daarvoor in bij GS?) maar is inhoudelijk niet zo vreselijk sterk. Benadrukt wordt dat het in aanloop naar 6 april allemaal niet zo zuiver zou gaan, maar de feiten weerspreken dat tot nu toe. Immers, het gaat er tot nu toe heel transparant aan toe. Benadrukt wordt ook dat het een binnenlandse aangelegenheid is, wat natuurlijk pertinente onzin is. Ja, het referendum wordt gehouden en afgewikkeld conform de Nederlandse wetgeving, maar zal van invloed zijn op heel wat "buitenland", dus is het niet meer dan logisch dat buitenlandse partijen die daar een belang in zien zullen proberen om (het resultaat van) het referendum te beïnvloeden.

smoelwerk | 27-01-16 | 09:43

maar hoe doe je dat met stembureaulid worden?
appeltjesgroeneweide | 27-01-16 | 09:35
.
Een mail naar uw gemeente waarin u vermeldt graag stembureau lid te willen zijn tijdens het referendum op 6 april a.s.
.
Ben zelf al 5 x stembureau lid geweest en 1 week nadat bekend was dat er een referendum zou komen kreeg ik al bericht van de gemeente met de vraag of ik op 6 april weer beschikbaar zou zijn.
.
In mijn gemeente proberen ze hetzelfde aantal stemlokalen als andere keren te realiseren maar als dat niet zo is, zou ik buiten de boot kunnen vallen. Dus dat is nog afwachten.

Lupuslupus | 27-01-16 | 09:42

Nederland en Europa zijn allang kapot, ik cash nog even een tijdje centjes maar er moet niet veel meer gebeuren want dan zit ik ergens aan de andere kant van de wereld. Nieuw Zeeland ofzo lijkt me wel fijn, lekker ver weg van alles

BozeHenk | 27-01-16 | 09:42

Wanneer begint de roze propaganda machine weer te draaien? Man man, kan niet wachten tot 6 april!

Milner30+ | 27-01-16 | 09:40

@appeltjesgroeneweide: Bij je gemeente aanmelden.

woestijnvos | 27-01-16 | 09:39

Goed zo; die Jesse Klabanus die zich "verbonden voelt met élke JA-stemmer", mag per direct een gesticht in. Als je iemand die dankzij o.a. nazi's en internationale economie-manipulatie miljarden verdient, dan dien je juist dát soort galbakken buiten je nationale economie te houden. Dat zijn nou net de momenten dat je je als politicus achter de oren moet krabben en moet nadenken waarom hij (Soros) nou écht die €200.000 doneert. Niet omdat hij Oekraïne nou zo goed bij de EU vindt passen, of wel soms? … echt, die Jesse Klaploper zou ik best eens een optater willen verkopen, zo eng als dat hij bezig is met louche mensen, louche zaakjes en het totale gebrek aan kennis waarmee hij zijn "politiek" bedrijft.

Niet dat het overgrote deel van de overheid zoveel beter bezig is… ik ben benieuwd naar wat het OVSE hierop gaat zeggen. Echt veel vertrouwen heb ik er niet in, maar het zou wel prachtig zijn als het OVSE her en der wat tikken gaat uitdelen.

kanon0503 | 27-01-16 | 09:38

@appeltjesgroeneweide | 27-01-16 | 09:29
Ah wel nee. Oekraïne voldoet niet eens aan de minimale basiseisen en heeft recentelijk weer aangekondigd om bepaalde hervormingen uit te stellen. Het is net zo corrupt als Rusland en zal voorlopig niet eens een aanvraag tot toetreding kunnen doen. Het kan gewoon niet. Je verwart toetreding met hervormen. Dit verdrag gaat over handelsbelangen en de relevante politieke hervormingen die nodig zijn om deze te kunnen realiseren.

Waarom denk jij eigenlijk dat Rusland zo fel tegen is op die hervormingen? Zo erg zelfs dat ze er een oorlog voor zijn begonnen? Dat is simpel hoor. Rusland was een van de voornaamste handelspartners van Oekraïne en die handel is/was voornamelijk gebaseerd op wanstaltige corruptie waar een select groepje Oekraïners en Russen miljarden mee verdienden. Zodra Oekraïne is hervormd houdt dit corrupte pleziertje dus op en dat zien de Russen helemaal niet zitten.

Eigenlijk stem je met je TEGEN stem, wat jouw goed recht is, VOOR meer corruptie in onze buurland(en) en VOOR meer leed onder het juk van het Kremlin. Dat zijn de feiten die hier heel erg ontweken worden maar het is wel zo.

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 09:38

Zou me niets verbazen als de OVSE ook een zak duiten heeft gekregen om zich erbuiten te houden

Niets is heilig.

niemand specifiek | 27-01-16 | 09:37

Tja, als je aan mensen vraagt of en wat ze gaan stemmen op 6 april, dan moet je niet verbaast zijn dat je dit als antwoord kan krijgen:
"Ik ga niet stemmen, want GeenStijl is zo'n rechtse site".
Daar kan geen campagne tegenop, want het maakt niet uit wat je argumenten zijn.

Faabsel | 27-01-16 | 09:37

De slet is net als de linksen in de kamer: ongefundeerd tegengas omdat het kan en daarmee alle goedbedoelde initiatieven discutabel maken. Walgelijk type.

tejootje | 27-01-16 | 09:37

Lupuslupus | 27-01-16 | 09:34

Ja, goed idee, een exitpoll! Ik doe uiteraard mee want de mol is uiteraard mijn partner.

eerstneukendanpraten | 27-01-16 | 09:37

@EEnzame SchizofrEEN | 27-01-16 | 09:27
Kan je nagaan hoe erg het elders is...
.
Waarmee ik dit soort praktijken niet wil goedkeuren, maar de scherpe randjes zijn er hier in NL wel van afgevijld. Gaat allemaal wat beschaafder en minder openlijk. Maar als je dacht dat corrruptie hier helemaal niet speelt dan was je ook wel een tikkie naïef.

Gen. Maximus | 27-01-16 | 09:36

Refusal to perform key task constitutes complicity in genocide.

O! Men heeft geweigerd.
Dood aan EU
Dood aan EU
Dood aan EU
Schreef Winston, zich bespied wetend door alle viewscreens en H.G.J Kamp, I.W.Opstelten en een zekere Willem
Terwijl de altijd beweerde democratie het memoryhole werd ingeschoven.

"Bernard also laughed; after two grammes of soma the joke seemed, for some reason, good. Laughed and then, almost immediately, dropped off to sleep,..."

hallevvezool | 27-01-16 | 09:36

Lupuslupus | 27-01-16 | 09:34
---
Stembureau lid.
Ik heb me wel opgegeven voor brons (jargon) maar hoe doe je dat met stembureaulid worden?

appeltjesgroeneweide | 27-01-16 | 09:35

En dan hoor je 's ochtends in het RTL Nieuws dat Denemarken het minst corrupte land ter wereld is en dat NL van de 8e naar de 5e plaats is gestegen? (RTL, waarom is daar trouwens niets over terug te vinden op jullie site?)

Mastermattie | 27-01-16 | 09:35

Uw reaguurder heeft een mol op het stembureau gezet
eerstneukendanpraten | 27-01-16 | 09:31
.
Op 6 april ben ik zelf (weer) stembureau lid. Kan dus 's avonds ook meteen de uitslag doorgeven aan GS.

Lupuslupus | 27-01-16 | 09:34

zijn die paar centen echt de aandacht waard? De wereld is niet eerlijk. Goed dat GS er wat aan doet, maar je kan ook doorslaan.

watnouwatnouwatnou | 27-01-16 | 09:34

Dear Madam, Dear Sir is gewoon beter dan Sir, Madam, ga maar navragen in een AZC als je dit niet gelooft

miachel2003 | 27-01-16 | 09:33

Uw reaguurder heeft een mol op het stembureau gezet dus als er zo'n rijke stinkerd uit de Oekraïne binnenkomt smijten we hem er direct weer uit. Waar is Little Liza uit dat land eigenlijk gebleven?

eerstneukendanpraten | 27-01-16 | 09:31

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 09:27
--
Jij je zin: associatieverdrag. Maar als je vooruit kijkt dan weet je waar dit heen gaat: toetreding.
En daarom heb ik dit zo benoemd. Al vooruitlopend op wat gaat komen.

appeltjesgroeneweide | 27-01-16 | 09:29

You go girl!

Didier Dandruff | 27-01-16 | 09:29

Geef me € 500,- en ik stem voor.

Bass Trouble | 27-01-16 | 09:29

@hoax! | 27-01-16 | 09:06
Nee, de politiek schijt bagger.
Het fait alleen al dat er allerlei (buitenlandse) partijen opduiken om het referendum te frustreren geeft al aan dat het kennelijk toch wel een belangrijk referendum is.

Mastermattie | 27-01-16 | 09:27

Vanochtend zag ik op de staatszender toch dat Nederland bijna (5-de plaats) het minst corrupte land ter wereld is?! Dit strookt niet met het beeld dat hier nu naar boven komt (gek, hè).

Zoals al geschreven; deel dit met de buitenlandse media (brief is al in het Engels opgesteld door Krabbel, dus makkelijk).
Laat de rest van de wereld maar weten hoe we ons eigen land naar de knoppen (laten) helpen.

EEnzame SchizofrEEN | 27-01-16 | 09:27

@appeltjesgroeneweide | 27-01-16 | 09:20
"Rutte wil geen NEIN van Nederland tegen de Oekraïense toetreding omdat dat onomstotelijk laat zien dat zijn landgenoten niet achter hem staan."

Het gaat dan ook helemaal niet om toetreding tot de EU. Ik denk dat je enkel een handjevol Oekraïense politici kan vinden die willen dat Oekraïne toetreedt. Waarom dat liegen? Is dat echt nodig?

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 09:27

Stuur ook een CC-tje naar Moskou. Het ja-kamp suggereert dat Rusland probeert dit referendum te beïnvloeden. Alleen al om de reputatie van lidstaat Rusland te behoeden, zou de OVSE objectieve waarnemers moeten sturen.

simpelman | 27-01-16 | 09:26

Fijn dat t ook wordt opgepikt door een van de 150 volksvertegenwoordigers of nederlands gezinden in Brussel. Ondertussen moeten we wel blijven doorslikken bij de volgende blunders van dit kabinet.

fingers | 27-01-16 | 09:25

Ik begrijp de bezwaren eerlijk gezegd niet. Je kan van alles verzinnen over George Soros maar hij is behoorlijk transparant en open over zijn intenties in met name Oost-Europa. Dus als hij 200,000 euro uit zijn eigen zak in een stichting wil stoppen die als doel heeft om uit te kristalliseren waarom de Nederlander VOOR moet stemmen dan mag GeenPeil dit ook doen om uit te leggen waarom zij TEGEN zijn.

Doe dat dus gewoon i.p.v. een organisatie aanschrijven met insinuaties van corruptie en/of vuil spel. Wees dan echt stoer en schrijf Poetin aan en vraag de Russen om een half miljoentje of meer. Poetin loopt immers toch al met miljarden te wapperen in o.a. propaganda en oorlog om elke vorm van bestrijding van corruptie in Oekraine te hinderen dus dan kan een speldenprikje van een paar ton daar ook wel bij.

Vraag bijvoorbeeld aan de PVV of Geert wekelijks een TEGEN tweet de ether in kan piepen. Er zijn zat mogelijkheden.

Ik snap overigens best dat de GeenPeil oorlogskas teleurstellend is met minder dan 10% van het gewenste bedrag maar je kan daar misschien ook uit opmaken dat het de Nederlander dus eigenlijk veel minder interesseert dan gehoopt/verwacht. Ik zou mij eerder zorgen maken over opkomst want als minder dan 30% van de kiezers komt opdagen betekent dit direct dat dit soort initiatieven niet spelen voor de kiezer en we voortaan dit soort 'geintjes' kunnen laten.

De Koreaanse Slet | 27-01-16 | 09:24

Haha.. brief sturen naar een adres in Polen.. corruptie ten top daar..

Claude Jacque | 27-01-16 | 09:23

OVSE, moet ik mijn reaguursel fee van P. dan ook openbaren? Kan dat dan wel anoniem/buiten de belastingdienst om?

Harry Turtle | 27-01-16 | 09:23

Verkiezingswaarnemers werden vroeger , en nu ook nog naar Afrikaanse staten gestuurd om de boel in de gaten te houden ,wat blijkt, ze zijn hier ,in Nederland nog veel harder nodig, wat een democratie ,
een bananenrepubliek is er heilig bij .

fleurtje | 27-01-16 | 09:23

Kijk. Dat zijn principes. Kost wat extra werk, maar je laat in ieder geval niet over je lopen.

Ikhebeenvraag | 27-01-16 | 09:23

Oeps, wist helegaar nog niet dat er geen controleurs kwamen vanwege 'lack of manpower'. Wat is dat voor bullshit? Nederlanders staan bij iedere indianenstam mee te tellen maar nu is er voor ons geen personeel beschikbaar? Dan zeg ik bij deze mijn lidmaatschap van de OVSE op.

Piet Karbiet | 27-01-16 | 09:22

@diek | 27-01-16 | 09:06
Gewoon een ANP persbericht eruit sturen, dat wordt toch massaal ge-copy-pasted.

Mastermattie | 27-01-16 | 09:20

Transparantie will set you free :)

Lalala Geld! | 27-01-16 | 09:20

De puinhopen van de speelgoedregering Rutte worden steeds duidelijker en duidelijker. Ten koste van Nederland natuurlijk.
-
Rutte wil geen NEIN van Nederland tegen de Oekraïense toetreding omdat dat onomstotelijk laat zien dat zijn landgenoten niet achter hem staan.
-
Wat natuurlijk ook geldt voor de hele EU; een dictatuur/oligarchie want niet democratisch gekozen kliek.
Neem nou recent weer de brief van Rutte aan Turkije waarin hij laat zien wat hij werkelijk is: een ruggengraatloze en wat dommige minpres die al windowdressend van iets heel lelijks iets moois probeert te maken.
Maar hij doet dit weer al liegend en bedriegend. Weer. De man snapt gewoon niet dat hij in de loop der jaren synoniem is geworden aan het begrip liegen en bedriegen.
-
Maar goed. Hoe meer van dit soort berichten, hoe meer de ogen van de naieve simpele Nederlander opengaan. En dan worden deze wat minder simpel. En da's winst zullen we maar zeggen.
-
#waaromtochRutte?Waarom?

appeltjesgroeneweide | 27-01-16 | 09:20

Hebben we geen mannetje in Brussel?

John nie | 27-01-16 | 09:20

Nu wordt het wel een beetje zeuren. Zo laag is de olieprijs nu ook weer niet. Poetin heeft ook nog vast wel 2 ton klaarliggen.

Steam | 27-01-16 | 09:18

@Betweetert | 27-01-16 | 09:10 Geen kritiek, maar gewoon interesse. Waarom schijf je "wie betaalt bepaald" De ene keer eindigend met een 'd' de andere keer met een 't'. Waarom eigenlijk? Mooier?

lijn5 | 27-01-16 | 09:18

'.. we are of the opinion that this is not an ordinary referendum. There is a lot of pressure on the subject from Ukraine ..'

Geen normaal referendum. Klopt. Hadden we al door. Zeker als je weet dat op de achtergrond dit soort figuren een rol in het spel hebben.

'Oekraïne: radicaalislamitische huurlingen vechten samen met neonazi´s '
ejbron.wordpress.com/2015/07/12/oekra...

Neonazi's van Azov, hmmmm ... waar kennen we die ook al weer van??? Ah, hier van dus. Plaatje nu duidelijk? www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/01/...

gaffelbaard | 27-01-16 | 09:17

Dit zou weleens een hete lente kunnen worden.

tejootje | 27-01-16 | 09:17

Yes,yes, off course.

badlegerig | 27-01-16 | 09:16

Keurige brief. Hoop dat hij nu wèl het gewenste effect zal hebben.

Lupuslupus | 27-01-16 | 09:15

Hear hear..!!!

Bubbels Jackson | 27-01-16 | 09:15

Prachtig; Nederlanders die smeken in het buitenland om het binnenlandse democratische proces te bewaken tegen buitenlandse inmenging.
Nederland 2016. Soevereiniteit dood.

Zoltan | 27-01-16 | 09:14

goed bezig !

(c)ZWITSUL | 27-01-16 | 09:13

Dit stinkt aan alle kanten. Maar een normaal mens (lees: de niet ziekelijk blinde, naïeve Linksche wegkijker) gaat hierdoor juist alleen maar tegenstemmen.
Hoe ongenuanceerd dat dan ook weer moge zijn trouwens...

Maar ik denk dat het voor GeenPeil gewoon een kwestie is van zoveel mogelijk mensen bereiken met berichten over deze misselijke trucjes. Dan gaan er ook zoveel mogelijk mensen 'NEE' stemmen.

Dus blijf hierover berichten, zet desnoods een artikel in een dagblad. Hoe meer mensen van deze corrupte praktijken weten, hoe meer mensen tegen zullen stemmen.

Het rationele, serieus te nemen volk (lees: de niet ziekelijk blinde, naïeve Linksche wegkijker) krijg je alleen maar mee hierdoor.

Realism Is All | 27-01-16 | 09:13

hoax! | 27-01-16 | 09:06
.
Het is pas eind januari en de campagne moet nog beginnen, dat het referendum op dit moment landelijk nog geen issue is daarom helemaal niet gek..... GS/GP kennende zal de campagne over ruim een maand langzaam gaan ontbranden en richting 6 april tot grote hoogte stijgen, tenslotte moet je niet te vroeg gaan pieken!

Fatwabuster | 27-01-16 | 09:13

Geld, macht, manipulatie uitkomsten...... wie betaalt bepaald !

Betweetert | 27-01-16 | 09:10

Moest Koenders de OVSE niet uitnodigen? Rare gang van zaken zowieso. De frauderende regering nodigt zelf de controleurs uit. Iets met slagers en wc eenden. Ik hoop dat het wat wordt.

JeWeetToch!? | 27-01-16 | 09:09

Heerlijk die vechtlust. Zouden meer mensen moeten doen. Maar ja, dan moet je nadenken enzo..

tejootje | 27-01-16 | 09:08

Het is juist geweldig nieuws dat die buitenlanders zich ermee bemoeien, want het bewijst de validiteit van het referendum. Die dikke NEE is 100% zeker aangezien jet ja-kamp haar eigen graf graaft.

orca | 27-01-16 | 09:07

Wordt dit ook in de internationale dode bomen gepubliceerd? Als ingezonden brief ofzo? Zo niet.. Doe eens mailen.

diek | 27-01-16 | 09:06

Zo, we zijn direct wakker van deze engelse lap tekst.... heel netjes verwoord!
.
*koggie*

Fatwabuster | 27-01-16 | 09:06

De politiek ziet het referendum als een dure internetgrap en nemen het niet serieus. De media doet hetzelfde.
Wat doet de burger? Ik heb weinig hoop als ik zo om mij heen kijk.

hoax! | 27-01-16 | 09:06

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland