Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nieuwsuur: 'Nederland krijgt 90k migranten in 2016'

dikkebmwlogo.jpgNieuwsuur, dinsdagavond: "Dit jaar zouden er wel eens 90.000 asielzoekers naar Nederland kunnen komen. Vorig jaar stopte de teller op 58.000, en dat aantal werd ook voor dit jaar voorgespiegeld. Het kabinet heeft de hogere prognose naast zich neergelegd, melden bronnen aan Nieuwsuur." Klaassecretaris Dijkhoff beweerde inderdaad in november al dat er in 2016 zo'n 58.000 vluchtelingen en migranten in Nederland zouden arriveren. Dat riep hij dus ruim een maand voor het einde van "boekjaar" 2015, en op basis van, nou ja van wat eigenlijk? Kennelijk was die 58.000 migranten in ieder geval niet de enige prognose, want eveneens in november hebben ambtenaren de schatting op 90.000 gezet. Dat vond de VVD kennelijk te dreigend klinken / Wilders te veel in de kaart spelen / een gevaar voor lokale inspraakavonden, dus hield Dijkhoff de kabinetslijn op 58.000. De komende 12 maanden moeten uitwijzen wie er dichter op de jackpot gokt, maar de reactie die Dijkhoff dinsdag aan Nieuwsuur gaf, is dermate zwak dat we hem even kort kloosrieden. Eerst de video, daarna het transcript:
Dijkhoff: Ik ken heel veel getallen, er zijn namelijk heel veel organisaties die verschillende inschattingen doen. GS: Doorzichtig truukje. Nieuwsuur heeft het niet over 'heel veel organisaties', maar specifiek over de prognose van Dijkhoffs eigen rijksambtenaren. Toch, Nieuwsuur? Nieuwsuur: Maar wij hebben toch aanwijzingen dat uw ambtelijke adviseurs u er op gewezen hebben dat het wel eens 90.000 kan worden voor Nederland. GS: Heel goed. Nieuwsuur trapt niet in het truukje van Dijkhoff om de schattingen van 'organisaties' te noemen om zo weg te sturen bij de prognose van zijn eigen adviseurs. Dijkhoff: Nee, d'r zijn... op verschillende scenario's is er gewezen en we hebben besloten, nou eh, ons doel is ook om niet lijdzaam toe te zien welk scenario zich ontrolt, dus we hebben ingesteld op 58.000. Daar houden we rekening mee. GS: Ah, dus in de toestroom-tombola lagen diverse getallen op tafel, waaronder dus 58.000 en 90.000, en het kabinet koos de kaart waar het beste een PR-lijn op uitgezet kon worden. Maar nu heeft iemand de kaart met het getal 90.000 er op bij Nieuwsuur op het bureau gelegd. Dus moet Dijkhoff daar tóch op reageren: Dijkhoff: Mocht dat blijken dat dat anders ligt, kunnen we daar bij de voorjaarsnota (uiterlijk 1 juni - red.) een aanpassing op doen. GS: Dat klinkt op eerste gehoor heel nuchter: 'als het getal niet klopt, passen we het aan'. Maar feit dat Dijkhoff de optie 'bijstellen in de voorjaarsnota' zo vlot paraat heeft, wekt een sterk vermoeden dat het kabinet deze lijn in november al bedacht had: eerst 58.000 zeggen om geen paniek te zaaien, en dan over een half jaar bijstellen - indien mogelijk stilletjes, en met het smoesje du jour wat zich dan aandient. Dijkhoff: Eh, maar ondertussen werken we d'r ook heel hard aan om niet af te wachten wat het wordt, maar in te grijpen en te zorgen dat het minder wordt. GS: Oeh, dat is nieuw. Hoe dan, Klaas, hoe dan? De laatste keer dat wij goedkoop over de grens gingen tanken, stonden de grenzen nog wijd & ongecontroleerd open. Dijkhoff: Met name nu door afspraken die de EU met Turkije heeft gemaakt om lager uit te komen dan dat. GS: Boeee, anticlimax! Dijkhoff speelt z'n laatste troef in deze drietraps mediaspin. Eerst probeerde hij vergeefs bij het feit waarmee hij wordt geconfronteerd ('adviseurs zeggen 90.000') weg te sturen. Daarna veinst hij flexibiliteit door losjes te zeggen dat de prognoses makkelijk beleidsmatig kunnen worden bijgesteld. En tenslotte smijt hij al zijn bestuurlijke verantwoordelijkheid over de heg door naar de "afspraken die de EU met Turkije heeft gemaakt" te verwijzen. Maar je maakt ons niet wijs dat Erdogan van Merkel gehoord heeft dat Nederland maar 58.000 asielzoekers verwacht in 2016. Daarnaast zijn de afspraken tot op heden volstrekt niet effectief (maar krijgt Erdo wel 3 miljard en gaan de EU "grenzen" in oktober open voor 80 miljoen visumvrije Turken) en bovendien gaat Dijkhoff veel te makkelijk voorbij aan het feit dat Erdogan een despoot is die ISIS helpt, Koerden bombardeert, journalisten de mond snoert, academici op laat pakken en mogelijk zelfs activisten op straat laat liquideren. Helaas: Nieuwsuur tuint er in en vraagt niet door op de bluf van Dijkhoff. Nu zullen we moeten afwachten of het spelletje hoger/lager in het voordeel van Klaas of van zijn adviseurs uitvalt. Maar uiteindelijk is de Nederlandse burger hoe dan ook de verliezer, want die ziet (wederom) een staatssecretaris die nog altijd géén idee heeft hoe deze jongemannenstroom-met-hier-en-daar-een-vluchteling kan worden opgedroogd. CDA en D66 gaan een poging doen: die vragen opheldering aan de VVD.

Reaguursels

Inloggen

€3.000.000.000,00 naar Turkije

Terwijl Recep Tayyip Erdoğan (Turkije), genomineerd staat als dictator 2015
Bureau Buitenland , NPO Radio 1, 20.00-20.30

www.vpro.nl/buitenland/nieuws/bureau-b...

Ella | 23-01-16 | 09:06

hij met onze nul Timmermans zijn de standbeelden van een nep democratie, Fuck jou allemaal.

ildiko | 21-01-16 | 07:58

nieuwsuur tuint er niet in, nieuwsuur speelt het spel gewoon mee.

pfffft! | 20-01-16 | 15:25

-weggejorist-

dedondersteen | 20-01-16 | 15:21

Wat zijn we slecht van geheugen het was toch Samson die nog geen 2 maanden geleden verkondigde dat we nog plaats hebben voor 200.000 nieuwe gelukzoekertjes dus die 90.000 van Dijkhof kunnen nu al die prullenbak in.
Wat betreft de afspraken met Turkeye Turkeye bestaat maar uit een man en dat is Erdogan die zit nu in zijn Paleis zich de ballen uit zijn broek te lachen nog steeds komen de rubberbootjes vanuit Turkeye richting Europa afgelopen week nog een schreinend voorbeeld omgeslagen bootje met als resultaat 3 jonge kinderen verdronken.
Vergeet niet over 2 maanden word het dobberseizoen weer geopend en denk nou maar niet dat Erdogan die meute gaat tegenhouden.
Dijkhof kom eerst eens met recente cijfers over 2015 hoeveel nationaliteiten hebben we binnen gehaald ,hoeveel alleen reizende mannen die vrouw en kinderen hebben achter gelaten in (oorlogsgebied) en hier verlost willen worden van hun tennisballen.etc,etc.

brilletje1 | 20-01-16 | 15:07

-weggejorist-

dedondersteen | 20-01-16 | 15:05

Hoe kan dat nou? Turkije krijgt 3 miljard om ze tegen te houden; het zou juist minder moeten worden.

Maria.1 | 20-01-16 | 15:01

Nooit verwacht dat ik ooit burgeroorlogen in Europa zou gaan meemaken.

Denk nu dat dat bijna niet te voorkomen meer is. :(

Ethan2k | 20-01-16 | 14:51

Islam kent geen grenzen en geen genade, en als onze generatie hem niet tegenhoudt, zal de volgende generatie niet eens meer de kans hebben om een poging daartoe te doen. Onze grootvaders versloegen het nazisme, de generatie van onze ouders overwon het communisme. De ultieme uitdaging van onze tijd is de islam – een vijand van de vrijheid die prominenter aanwezig, fanatieker en in aantallen groter is dan welk totalitair systeem uit de geschiedenis dan ook. Deze vijand verschilt van alles wat we ooit tegenkwamen: een vijand die de dood meer liefheeft dan het leven valt niet te intimideren.
Maar wat kan je doen als de regering zijn eigen volk in de steek laat en het gewoon verrekt om te luisteren zoals Klaas Dijkhoff die geen harde maatregelen neemt tegen de duivelse Islamisering van Nederland,maar de grenzen gewoon open laat?
Blijf protesteren,kom in actie,laat je stem horen!!! Laat onze vrijheid en die van onze kinderen niet door een 400 jaar achterlopende zwakzinnige cultuur verkrachtten!!!

Don Corlejanus | 20-01-16 | 14:27

""In het landsbelang natuurlijk ...""
@ EvertsNL | 20-01-16 | 14:13
In sommige landen krijgt een partij die de meerderheid behaalt (ook al is het maar een krappe meerderheid) er automatisch een aantal zetels (soms 50) bijgteld om op die manier te kunnen regeren zonder last te hebben van splinterpartijtjes.
Wellicht ook een goed idee voor NL..?!
-
En oOp die manier blijft dus wel de mogelijkheid bestaan voor kleine groepen om gekozen te worden en zo hun mening uit te dragen maar ze kunnen de zaken niet torpederen.
Je moet immers ooit klein beginnen als partij (zie PVV) anders krijg je toestanden als bv. in GB en USA waar nieuwe parijen zo goed als geen kans hebben en de oude gevestigde machtshebbers zich veilig weten.

telelezer | 20-01-16 | 14:24

Een wanhopige waarschuwing voor het Westen: (door een moslim die door zijn geloofsgenoten gestraft werd voor zijn "afvalligheid")
stop met jullie lafheid en angst en sta NU op tegen de moslim invasie voor het te laat is en jullie vernietigd worden..!
https://www.youtube.com/watch?v=X7zhZmcwwLM

telelezer | 20-01-16 | 14:14

Potverdomme, ik verwacht toch anders van de VVD!
DonSwami | 20-01-16 | 10:17
.
\dat is het probleem met alle politieke partijen : niemand kan een meerderheid krijgen door de versplintering met 15 (?) politieke partijen. Dus al er formatie onderhandelingen zijn gaan alle goede bedoelingen overboord en blijf je zitten met een mix van minimale plannen en dat noemt men dus 'het regeer accoord'. Vooral de VVD is er erg op gebrand 'in de regering te zitten' dus ALLES is onderhandelbaar en kan dus worden opgeofferd. Juist dit principe verwijt men Wilders. Wat hij wil is duidelijk. Niet een beetje minder, maar minder. Niet wel syrische vluchtelingen wel en Tunesische vluchtelingen niet, maar allebei niet indien het moslims zijn. Alle andere politieke partijen hebben folders vol van 'harde' eisen die variëren van zondagsrust tot JSF straaljagers om de vrede ergens te brengen. Daar kom je dus nooit uit en dat vinden politici wel fijn. Het geeft hen een vrijbrief om iedere verkiezingsbelofte te breken. In het landsbelang natuurlijk ...

EvertsNL | 20-01-16 | 14:13

Zojuist "een oorlog van dichtbij meemaken" bijgeschreven op mijn bucketlist. Vlak na "gepijpt worden door een raveteef".

verbanden | 20-01-16 | 13:55

Ik wil de beelden van de eerste lichting van de eerste uitzetting wel eens zien in de media.
.
Die gaat er niet komen, net zo min als Frontex iets anders gaat doen dan als veerdienst fungeren. Turkije 3 miljard geven voor iets waar we zelf te laf en lui voor zijn en daar dan je ijdele hoop op vestigen, hoe ver van de realiteit sta je dan af? Erdogan heeft in iedergeval geen hypotheek meer rusten op zijn nieuwe megalomane paleis, die is nu betaald door u en mij!
.
Fabels en sprookjes, rijkelijk uitgedeeld met een beste hand zand voor in de ogen. De wereldvreemde burger die alleen de MSM volgt trapt er telkenmale in.
.
Wat rest ons nog? Wat voor zieke toekomst staan mijn beide kinderen te wachten door een stel kinderloze (Ratte & Merkel) naïve wezens?!
.
Niks minder dan een ware revolutie, van en door het gewone volk kan, ons nog enigszins redden.
.
We hebben in maart 2017 ELKE stem nodig voor de PVV, ook van de wegkijkende kwezels die de vorige verkiezing iets anders stemden. Ik hoop dan ook dat Geert het grotere belang ziet en af en toe even op zijn tong gaat bijten en de komende tijd niet te radicale uitspraken gaat doen. De tijd, alle liegende en draaiende 'volksvertegenwoordigers' en alle 'incidenten' (kan het woord 'incident' echt niet meer horen!!) werken alleen maar in zijn voordeel, ik denk dat maart 2017 een perfecte tijd is. Middenin een ware shitstorm naar de stembus, dan weet je tenminste zeker dat demensen nog niks vergeten zijn..

Veni_Vidi_Vici | 20-01-16 | 13:32

Allemaal eruit. Weg met dit linkse, Islamofascistische gedachtengoed. Behandel links zoals ze rechts behandelen: Verbieden en marginaliseren.

Piet van het Padje | 20-01-16 | 13:04

Ik heb hier al eerder gezegd dat ik het vermoeden had dat het aantal vluchtelingen naar beneden werd bijgesteld om draagvlak te blijven creëren voor opvang. Dit blijkt nu dus zo te zijn. Doet wel de vraag rijzen of het aantal vluchtelingen dat afgelopen jaar naar Nederland kwam wel klopt. Persoonlijk denk ik dat het er afgelopen jaar eerder om en nabij de 100.000 zijn dan dat getalletjes dat de politiek geeft.

freelux | 20-01-16 | 13:02

Affijn...over een jaar of wat is er van dit land helemaal niets meer over.
Ingenomen door welwillende asielzoekers die daarna hun hele familie laten invliegen.

Ik ben op dit moment doende een grondstukje te verwerven in een fatsoenlijk land ergens in Zuid Amerika, en een huisje daar is in sneltempo opgebouwd.

De groeten mensen.
De groeten.

mallekater | 20-01-16 | 13:00

Hoogleraar waarchuwt voor islamisering (dus in linkse Gutmensch ogen een xenofobe, raaasssiestiesse, disciminerende, fascistische, ultra rechtse, haatzaaiende, islamofobe nazi; en wie weet zelfs nog erger: een PVV-er)
http://media.tpo.nl/2016/01/03/bonusquote-hoogleraar-emeritus-politieke-economie-legt-gevaar-islamisering-europa/

telelezer | 20-01-16 | 12:52

Verzwak de autochtone West-Europese bevolking met immigratie net zolang totdat ze totaalcontrole, almacht van de multinationals, centrale banken en overheden als normaal gaan beschouwen.
Wat in WO2 niet lukte komt nu weer langs. Merkel is slechts een marionet
En de enige die Nederland nog kan redden wordt gedemoniseerd, geboycott en belachelijk gemaakt
http://persmuseum.nl/wp-content/uploads/Islama-nisana-5.jpg

telelezer | 20-01-16 | 12:43

Ik mis nog een nieuwe commissie onderzoek als blijkt in juni dat het getal vele malen is overschreden.. Dijkhoff, we gaan eerst eens goed onderzoeken of getallen blablabla, mocht daaruit blijken blablabla 'Ik heb er vertrouwen' in zijn meestal de laatste woorden in een reeks verwachtte verklaringen.

fikkieblijf! | 20-01-16 | 12:19

He Dijkhoff: Nee.

pluk-87 | 20-01-16 | 12:16

.
Politiek bedrijven is vooral het vak van misleiding beoefenen.
Vooral als ze besmet is met policor.

.

donjon | 20-01-16 | 12:13

Apollo | 20-01-16 | 09:00
Wat vind u van gliberaal?

mom van avezaath | 20-01-16 | 12:09

Als de regering nu al mweet dat er dit jaar 100.000 (of meer) op ons af gaan komen, moet de regering NU het leger naar de Schengengrens sturen om die tegen te houden. Doet de regering dit niet, en blijft de koning ook wegkijken, dan is duidelijk dat het landsbestuur Nederland wil afbreken. Om te beginnen zouden burgers van hun gemeentebesturen moeten eisen dat er NUL nep-vluchtelingen worden opgenomen. Basta. Verder wordt het tijd voor een massale, landelijke staking. Bonden die zich hier niet hard voor maken, heulen met de uitbuiters en verraden de arbeiders.

ben kokhals | 20-01-16 | 11:56

@Parel van het Zuiden 11:19
Voor nul nieuwe asielzoekers in Nederland is ook geen democratische meerderheid.

Voor meer nieuwe asielzoeker ook niet.

Dus moeten het er minder worden, met enkel de opname van het hoogstnoodzakelijke. Dan vallen alle mannen al af, op de homo's na. Dan blijven er wellicht nog enkele vrouwen en kinderen over, voor de Gutmensch als knuffel. Het is een compromis waar de meerderheid van Nederland het mee eens kan worden.

Dit kabinet streeft echter niet naar een oplossing die door de meerderheid der Nederlanders goedgekeurd kan worden, maar naar een oplossing die de onderdanen door de strot gedouwd kan worden, kostte wat het kost.

tipo | 20-01-16 | 11:50

EvertsNL | 20-01-16 | 11:40

Anderzijds... tegen die tijd is de shit waarschijnlijk zo groot in Nederland dat we geert makkelijk aan een meerderheid kunnen helpen.

caspert79 | 20-01-16 | 11:46

ook Nieuwsuur en ook de ambtenaren die het rapport opstelden hebben zichzelf al de maat genomen en met een bewust lager aantal gewerkt. Als je de trend van de laatst 6 maanden van 2015 doortrekt, komt je op 125,000 trekt je de lijn door van de laatste 3 maanden dan komt het dichter tegen de 140K immigranten aan. hierbij dient dan ook nog eens te worden opgemerkt dat hier bij niet eens de gezinshereniging is meegenomen.

BananaMonarchy | 20-01-16 | 11:43

EvertsNL | 20-01-16 | 11:40
Je zult versteld staan van de schade die ons nepkabinet in de tussentijd kan en zal toebrengen aan ons land.

caspert79 | 20-01-16 | 11:43

@ Nog een goed jaar en we kunnen afrekenen met deze klaplopers en mooipraters.
Geld uitgeven van een ander, daar zijn ze een ster in.
Voor de rest, bye bye VVD en PvdA.
Ommezwaai | 20-01-16 | 09:02
.
Je vergeet er één, die anders in z'n eentje de boel nog meer wil verzieken ; waar of niet peggold ?

EvertsNL | 20-01-16 | 11:40

En nog zijn er mensen die liever het doodvonnis van Nederland tekenenen dan op Wilders stemmen. Zie hier de gevolgen.

caspert79 | 20-01-16 | 11:37

Of je nu door de kat (links) of de hond (rechts) gebeten wordt... het maakt allemaal geen ene moer uit. Politiek lost he-le-maal niets op. Verkiezingen? Nieuw kabinet? Andere poppetjes, zelfde agenda. Ook in dit geval weer. De wereld volgens Dijkhoff: "Mocht dat blijken dat dat anders ligt, kunnen we daar bij de voorjaarsnota een aanpassing op doen". Tja, of het worden er 58.000 of 90.000 of nog veel meer, plus gezinshereniging... dat ziet het kabinet dan wel weer.
Als burger leven we in een nep-democratie en hebben we inderdaad een nep-parlement. In 2012 (toen het midden-oosten ook al in de fik stond) heeft volgens mij geen enkele journalist de "wat als vraag" gesteld: wat als er een massa-immigratie vanuit het midden-oosten richting Europa (en dus Nederland) op gang komt? Hoe gaat u daar mee om, heren politici? Hoe ijkt u daar tegen aan? Hoeveel kunnen/willen we aan? Krijgen burgers inspraak tav AZC's? Hoelang blijven deze AZC's van kracht op een en dezelfde locatie?

The_Observer | 20-01-16 | 11:36

"GS: Oeh, dat is nieuw. Hoe dan, Klaas, hoe dan? De laatste keer dat wij goedkoop over de grens gingen tanken, stonden de grenzen nog wijd & ongecontroleerd open."

Zoals ik al eerder zei, de laatste keer dat ik de grens overging (bij Beek / Wyler), werd ik wel degelijk aangehouden door 3 agenten, die wilden controleren wat ik ging doen. Dus auto langs de kant, en kofferbak open.

Jos Tiebent | 20-01-16 | 11:35

Is bekend waarom er nog steeds geen buitengrens gehandhaafd wordt?

J.Slavink | 20-01-16 | 11:30

Ze blijven downplayen tot na het GeenPeil referendum. Alles om dat maar te ontregelen. Dikke BMW Dijkhof weet allang dat het er ongeveer 100.000 gaan worden, maar als hij dat gaat roepen heeft het nee kamp bij het associatie referendum er direct 5-10% stemmen erbij. Dat is wat ze niet willen, dus roepen ze maar wat.

Nebuchednezzar | 20-01-16 | 11:25

Tjee, een overheid die zijn eigen werkelijkheid creeert. Het gaat dus werkelijk nergens over dat regeren van VVD&Co , en anders regeert men over een parallel universum. Kennelijk.

GormSuil | 20-01-16 | 11:21

@tipo | 20-01-16 | 11:17

Er blijft dus volgens u nog 1 regel over. Want wat mij betreft gaan de grenzen volledig dicht. Geen compromissen meer.

Parel van het Zuiden | 20-01-16 | 11:19

Volgens het Sociaal Cultureel Planbureau is 56% het (zeer) oneens met de stelling dat Nederland meer vluchtelingen op moet nemen dan nu het geval is, terwijl 31% neutraal is en 13% het (zeer) eens is met die stelling. Zelfs GL- en D66-stemmers zijn het voor minder dan de helft met die stelling eens.

De stijging van het aantal asielzoekers in het komende jaar is dus een grove schending van de Nederlandse democratie.
bron: Burgerperspectieven 2015 vierde kwartaal, SCP. www.scp.nl/Publicaties/Alle_publicatie...

Dit kabinet had die democratische schending ongedaan kunnen maken, door de Dublin-conventie na te leven. Echter: De EU staat op het punt om die conventie af te schaffen.

Blijft er dus nog maar 1 maatregel over die het kabinet vandaag in kan voeren: Tijdelijk worden er enkel vrouwen, homo's en kinderen in de Nederlandse asielprocedure opgenomen, totdat de buitengrenzen van de EU hersteld zijn. Bij de grens worden alle heteroseksuele mannen die in de asielprocedure willen opgenomen worden, tegengehouden. Dat mag, want het zijn geen Nederlandse ingezeten en dus geldt artikel 1 van de grondwet niet voor hen.

resultaat: minder asielzoekers, minder testosteronbommen en minder vrouwen en kinderen die aan hun lot worden overgelaten. Iedereen blij!

tipo | 20-01-16 | 11:17

Waar de Turkse en Marokkaanse bevolkingsgroepen zo'n 40 jaar over hebben gedaan qua aanwas hier in Nederland, zullen de Syriërs die aanwas bereiken in enkele jaren, als het zo doorgaat met de instroom, et voilá, 3 grote bevolkingsgroepen van overwegend moslims, die zulke ontzettende aanwinsten zijn voor Nederland en waar we nog veel profijt van zullen hebben!
Bedankt Rutte, Samsom en de rest van die Mongolen in Den Haag.

BadLieutenant | 20-01-16 | 11:09

Het simpele feit is dat de routes naar Europa steeds makkelijker en sneller zijn af te leggen voor de calculerende wereldburger. Ook is de kans op een succesvolle afsluiting in bijvoorbeeld Nederland erg groot. Verder is er hier directe opvang en advies vanuit de voorgangers uit je land. Kortom, het is niet meer zo spannende voor migranten om hier naar toe te komen. Enige mogelijkheid is grenzen dicht te gooien en de asielprocedure op Japanse leest in te voeren. Oftewel, je komt Nederland nauwelijks meer binnen en als het je lukt dan jorissen we je er weer snel en zonder medelijden er uit. Overigens vraag ik me af hoe de politici onze samenleving willen beschermen als ooit de Chinezen en Indiers met miljoen besluiten dat het bij ons beter is. We hebben helemaal niets om ons daar tegen te beschermen. Behalve verhuizen naar Hongarije of Japan.

Graaier | 20-01-16 | 11:06

Blijf maar de fascistische islam importeren joh, binnen 50 jaar wordt heel West-Europa net als Syrië van nu.

Maar goed, het volk had niet op de landverraders moeten stemmen hé, dan zeg ik, dom volk verdient niet beter, want wie domme dingen doet, krijgt er vroeg of laat ellende voor terug. De islam is de ergste ellende dat een land kan hebben thereligionofpeace.com/

Wonderful-Life | 20-01-16 | 11:03

Begrijp nog steeds niet waarom ze er van uitgaan dat Turkije ze vast gaat houden, als dat al überhaupt mag van de mensenrechten. Zou toch raar zijn, als ik naar Duitsland ga en Duitsland mij niet toestaat naar Oostenrijk te reizen, omdat ze van die Oostenrijkers geld krijgen om mij vast te houden.

louis6227 | 20-01-16 | 11:01

Als we 90k delen door 52 weken dan komen we gemiddeld uit op zo'n 1730 immigranten per week. We zullen zien als het zonnetje weer begint te schijnen. Ik heb er iig een hard hoofd in. :S

Wasbakplasser | 20-01-16 | 10:59

Toch duidelijk dat ze inmiddels lijden aan een zonnesteek gerelateerde frostbite..

Neut | 20-01-16 | 10:58

Lolt om de foto bij het item.

Ontzettende Jan | 20-01-16 | 10:47

Liegen en/of verdraaien van gegevens is standaard voor een politicus. De enige reden waarom deze politici nog zitten daar waar zij zitten.

deEerlijkeLeugenaar | 20-01-16 | 10:46

Cuyahoga | 20-01-16 | 09:35
Van harte mee eens.
Wat je moet verwachten is steeds meer ultra-rechtse (hooligans) groepjes die aanslagen gaan plegen, waardoor de chaos compleet wordt. De weimar-republiek dus. En dat hebben de huidige leiders over zichzelf afgeroepen, maar helaas ook over ons.
Ik las laatst :'Terwijl europa sliep' van Bruce Bawer. Het lijkt bij het lezen alsof het gaat over de huidige tijd, maar ik zag dat het uitgegeven is in 2006. In die tien jaar is er nooit ingegrepen, het is alleen maar veel en veel erger geworden.
In Duitsland begint nu wat te gebeuren met de razzia (zo noemen die duitsers het zelf!) in een asielzoekerscentrum, waar een groot aantal bewoners blijken te beschikken over 3 a 4 paspoorten. Maar zie je zo iets in Nederland gebeuren? Welnee, daar zijn we veel te bescheten voor.

B. Randnetel | 20-01-16 | 10:45

Toestroom moet stoppen.
En dan de hier gevestigde allochtonen op 1 lijn zien te krijgen naar Westerse maatstaven.
Ze zijn hier nu eenmaal.
Mandela, zo iemand hebben we nodig!

Carmelita | 20-01-16 | 10:45

Reken maar dat dit aantal gehaald gaat worden. Dan zitten we met de gebakken peren. De grenzen moeten dicht!

DonSwami | 20-01-16 | 10:41

Het zal naar alle waarschijnlijkheid nog wel flink wat meer gaan worden als 90K. Dit jaar, en we zien het al gebeuren om ons heen word een jaar waar landen grenzen aan zullen geven. Zie Zweden. Finland etc. Daar zal de rem flink op gaan.

Mr_Pikibelly | 20-01-16 | 10:40

Toch wel interessant om te zien dat er zo verschrikkelijk veel mensen tegen dit beleid zijn maar dat niemand er wat aan doet. Wij zijn geen generatie van demonstreren maar van je ongenoegen uiten op internet. Ver gaan we daar helaas niet mee komen... Al is protesteren in Den Haag natuurlijk ook geen garantie voor succes maar het geeft wel een duidelijker signaal denk ik

Anderson | 20-01-16 | 10:38

Zoals hierboven al werd gesteld. De man-vrouw ratio zal uit balans raken. De toestroom en invasie van vooral mannelijk voetvolk baart mij als westerse vrouw zorgen. Des ter meer dat deze mannen ISLAMITISCH zijn en nou niet bepaald positief denken over de westerse ongelovige vrouw an sich.
Als je kijkt naar de EU waarin het gespuis zegt de EU is goed want dan kunnen we met alle landen iets beslissen etc.. maar men beslist niks, men doet niks, alleen wanneer het hunzelf goed uitkomt. Merkel met haar wir schaffen das.
Je zou bijna denken dat het een vooropgezet plan is om Europa te overspoelen met achterlijke wezens/EU zelf luistert niet eens naar haar eigen zelfgemaakte wetten/de Europese bevolking te vervangen door achterlijken,middeleeuwers,laagiqers etc,idiote culturen en geloven/er op uit zijn op een oorlog etcetc.
Die oorlog komt er sowieso. Uiteindelijk zal de autochtoon in de minderheid zijn, zijn cultuur zal worden verwijderd,maar wel voor alles moeten gaan dokken, in ruil daarvoor zullen we in afrikaanse arabische achterlijke toestanden leven waarin de gutmensch nog zichzelf een schouderklopje kan geven: ons land is wel naar de knoppen maar ik was en ben tenminste niet een rascist en xenofoob. Leve andere culturen en geloven!

Julia | 20-01-16 | 10:37

Dijkhoff is het probleem niet die wil wel nul. Het zijn Samsom en de Timmermansen en natuurlijk D66 die alles wat uit Brussel komt prima vindt.
Wat ook heel erg is: de politiek praat over opvangplaatsen maar niemand heeft het over de gevolgen: cohesie, gezondheidszorg, onderwijs, huisvesting en onze vroegere normen en waarden.

J.Slavink | 20-01-16 | 10:36

ZSM een andere regering AUB..!!!,
we hebben er al genoeg, ik heb 2 dames thuis die straks niet meer over straat durven!

Mich2007 | 20-01-16 | 10:36

Hoe dan ook, Lupus, die vrouwen (met kinderen) komen hier toch niet alleen.
Ik zie dat nooit.

Ik zie hier wel bij de Lidl Afrikaanse (vermoedelijk Somalische) vrouwen.
Altijd heel geïsoleerd, zeggen niks tegen de caissière, leven in een andere wereld.

Carmelita | 20-01-16 | 10:35

Geen nepparlement maar een hufterparlement met nietsnut Rutte aan het roer.
-
Ik vraag me geregeld af hoe deze nonvaleur nu op zijn desastreuze regeerperiode kijkt.
Zou hij alleen een paar positieve dingen van zijn beleid willen zien en de ontelbare slechte dingen die hij heeft gedaan gewoon negeren? Is het echt zo'n simpel jochie?
Of heeft hij gewoon diepe poep aan Nederland en is hij een keiharde egoïst die minpres alleen als een opstapje ziet om een weer nog beter baantje te krijgen in het EU gebeuren?
-
En waarom stemmen mensen nog VVD?

appeltjesgroeneweide | 20-01-16 | 10:32

*test*

JeWeetToch!? | 20-01-16 | 10:31

Nog even memoreren dat Erdogan fan is van Hitler Duitsland, antisemiet en aanhanger van het Turkse facisme. Het zoontje van Erdogan handelt in IS olie en IS wordt via de Turkse grens bevoorraad. DE EU heeft Turkije gesubsidieerd om met anderhalf miljard voor versterking van de rechtstaat, nu moest NL miljarden aan Brussle terugstorten wegens oneigelijk gebruik van EU gelden (EFT) maar geen haan die naar deze subsidies kraait. Frankrijk en Duitsland zullen nooit aangepakt worden wat ze ook uitvreten, opblazen stabiliteitspact, Dublin maar NL en Polen natuurlijk wel.

bijna_raak | 20-01-16 | 10:26

Dankuwel Merkel. Zoals gewoonlijk veroorzaakt Duitsland weer een crisis.

GateKeeperNL | 20-01-16 | 10:23

De integratie van moslims in Europa is totaal mislukt.

Lupuslupus | 20-01-16 | 10:21
.
En daarom: grenzen potdicht en niet één islamiet er meer bij. Niet één!

Lupuslupus | 20-01-16 | 10:22

Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in!
Carmelita | 20-01-16 | 10:05
.
Ja hoor, al die honderdduizenden moslimvrouwen die al decennia lang in Nederland wonen en dik ingepakt rondlopen doen dat alleen maar omdat het van hun man moet.
En de asiel-eisende vrouwen die zonder uitzondering uit moslimlanden komen werpen zodra ze hier zonder man zijn, meteen hun hoofddoek in de kliko.
.
Het ligt niet aan de mannen, het ligt aan de ISLAM!!! Als je je als moslimvrouw niet voegt naar de islam ben je een afvallige. En op wat uitzonderingen na wil elke moslim, man of vrouw, bij de ummah horen; de wereldwijde (!) "vereniging" van moslims.
.
De moslimvrouwen die zich niet willen voegen zitten in de blijf.van.mijn.lijf huizen.
.
De integratie van moslims in Europa is totaal mislukt.


Lupuslupus | 20-01-16 | 10:21

De MILJARDEN die nodig zijn voor dit wanbeleid...???
Daar hebben ze al een begin mee gemaakt; gepensioneerden krijgen al minder geld dit jaar.
Huren worden extra verhoogd.
Gemeenten gaan de gemeentelijke lasten drastisch verhogen omdat het kabinet de meeste kosten van deze tsunami door de gemeenten laat opdraaien.
Dus de rest van de bevolking die "blij" is met de lastenverlichting --sigaar uit eigen doos--.

meneer Q | 20-01-16 | 10:18

Potverdomme, ik verwacht toch anders van de VVD!

DonSwami | 20-01-16 | 10:17

Hadden we maar volksvertegenwoordigers met IJSlands bloed dan had het allemaal niet zo'n vaart gelopen. Nee wat hebben wij? Een BALKENENDE die het hele volk verraden heeft !!

tejootje | 20-01-16 | 10:17

90k werkloze, kansloze jonge testosteronbommen.

Tiamat | 20-01-16 | 10:14

misschien heel pessimistisch, maar ik denk dat het masterplan van de EU omhelst dat door massa immigratie, multiculti, Nederaland rap zal veranderen. De blanke inwoners zullen een minderheid zijn.
Die ''maakbare'' en toekomstige samenleving zal er komen, met het beleid dat er al tijden gevoerd wordt en daarnaast zullen de geografische en economische factoren hier voor zorgen. Kortom, als (blanke) autochtoon moet je rekening houden met zulke scenario's.. of er komt natuurlijk verzet een omslag

gelachewoar | 20-01-16 | 10:14

Ook hier ga ik wat linkjes dumpen over de *gevolgen* van deze migratiestromen.

1) De man-vrouw ratio gaat ernstig verstoord worden:

www.politico.com/magazine/story/2016/0...
www.standaard.be/cnt/dmf20160117_02073...

2) Algehele ontakeling van maatschappelijke verbanden worden beschreven in dit lange maar zeer, zeer goede artikel:

www.theamericanconservative.com/articl...

Dat laatste laat zien dat niet alleen links, maar ook het open borders/free market rechts gedachtegoed schuldig is aan de onttakeling van Europa

omanders | 20-01-16 | 10:12

Wij leven in interessante tijden, het zal niet lang meer duren voordat wij net als onze voorouders bloed moeten vergieten om onze vrijheid terug te krijgen.

Solar666 | 20-01-16 | 10:11

Noordwest Europa mag de last gaan dragen, terwijl Oost- en Zuid Europa meewarig toekijken en hun subsidies uit Brussel opsoeperen.

bisbisbis | 20-01-16 | 10:06

nemoj me jebat | 20-01-16 | 10:00
Daar heb je waarschijnlijk wel gelijk in!

Carmelita | 20-01-16 | 10:05

Snap je!? | 20-01-16 | 09:44
Inderdaad. Dat is echt misdadig gewoon. Je zou verdomme schouder aan schouder moeten staan met de hongaren en slovenen om de buitengrenzen te bewaken. Moet je kijken wat je daarin met 3,5 mld kan doen. En Frontex vervangen door een echte marine taskforce die onderschept en terugbrengt, ipv als veredelde veerdienst te fungeren.
.
Sowieso, dat die flapdrol van een Schäuble grensbewaking wil financieren met nog hogere brandstofaccijnzen. WTF? Zullen we daar de defensiebudgetten eens gewoon voor gaan inzetten. Je weet wel, verdedigen van je eigen landsgrenzen, de fokking bestaansreden voor Defensie! En financier dat door te kappen met die idiote zinloze geldverkwisting in Mali, Afghanistan, Irak etc. En al die andere hell holes die we al vele decennia vergeefs proberen te pacificeren. Waar ligt hier nou eigenlijk de prioriteit? Unfuckinbelievable!

Gen. Maximus | 20-01-16 | 10:04

Carmelita | 20-01-16 | 09:59
Carmelita,
Dat komt juist omdat die meneren erbij zijn!

nemoj me jebat | 20-01-16 | 10:00

Ach, mediaspinners gonna mediaspin. Hier geen verbazing over de inschatting die gemaakt is, onze grote broer Duitsland zou er ook maar 800k opnemen wat uiteindelijk niet waar bleek te zijn.
.
Ik wacht het allemaal gerust af, in de kennis dat veel mensen geen zin in deze immigranten-tsunami hebben. Het is wachten op kordaat optreden in de kwestie gelukszoekers of de vlam die in de pan slaat. Ik vrees dat het dan geen dikke Bertha is voor de dikke BMW, maar een dikke brandbom op de BMW, zeker als je de escalatie wat betreft de situatie van de laatste tijd bekijkt.

HaatAth3ist | 20-01-16 | 09:59

Sir EnemA | 20-01-16 | 09:50
Alleen vrouwen en kinderen toelaten lijkt mij geen optie.
Die vrouwen zie ik helemaal niet integreren, zijn nog minder arbeidsgericht.

Carmelita | 20-01-16 | 09:59

Cuyahoga | 20-01-16 | 09:35
Theoretische vraag: waarom zouden we homo's wel moeten toelaten? Er bestaat n.m.m. geen recht op duo-sex.? In ieder geval niet voor tienduizenden in Nederland: ziekenhuizen, verpleeginrichtingen, gevangenissen etc. En al u als heteroman bezig wilt zijn met uw gehuwde buurvrouw, dan staan er bij ons in Nederland weliswaar geen wetten in de weg, doch wel praktische bezwaren. Dus er is geen recht op hetero-sex met degene die men verkiest en op wie men smoorverliefd is, en waarom zou dat dan wel moeten gelden voor homo's.? En dat temeer daar in die MENA-landen het homo zijn helemaal niet strafbaar is, sterker nog alleen de passieve partner is de klos, volgens die idiote sharia-'wetten'.

Ci Ty33 | 20-01-16 | 09:59

De onvoorstelbare laksheid van het Nederlandse volk komt nu naar boven, voordat er überhaupt een tegengeluid komt, wel te verklaren omdat links Nederland in gijzeling heeft, is dit land allang overlopen en overgenomen door de islam.
Welterusten allemaal, dit land is allang reddeloos verloren, kijk maar wie we gedogen om dit in banen te leiden, DIJKHOFF!

lanexx | 20-01-16 | 09:58

Leugens, nog meer leugens en prognoses...
Prognose niet goed? Bestel je toch bij het Centraal Bureau voor Leugenachtige Statistiek een nieuwe prognoses met de gewenste uitkomst?

ZwarteDag | 20-01-16 | 09:55

necrosis | 20-01-16 | 09:45
Op dit onderwerp ben ik ooit een keer weggejorist. Het zit me -als ervaringsdeskundige- te hoog. Dus hou ik het maar bij het boordje van Klaas. Of zijn baardje.
En zo blijf ik ook een leukere dame. Want zure, boze mevrouwen- daar is weinig aan.

nemoj me jebat | 20-01-16 | 09:54

Ach ja, we zijn al wat ouder en volgens de heren politici en een aantal roze-rood,groen gekleurde nieuwsverschaffers, kunnen we de waarheid niet verdragen en moet het nieuws een beetje gepureerd gebracht worden, dan slikt het wat makkelijker door.

korrel37 | 20-01-16 | 09:54

Welkom allemaal?
www.welt.de...
Hemmenaar7 | 20-01-16 | 09:41
.
Wat een verhaal zeg! Nou ja, in ieder geval weer een Gutmensch dat van haar roze wolk gedonderd is. Meer meer meer van dat.

Lupuslupus | 20-01-16 | 09:52

alleen nog vrouwen en kinderen toelaten. Mannen moeten/kunnen daar blijven. Zoniet moeten we een Nederlands vreemdelingenlegioen oprichten en daar alle binnenkomende mannen tussen 18-67 dienst laten nemen en uitzenden naar conflictgebieden.

Sir EnemA | 20-01-16 | 09:50

"ons doel is ook om niet lijdzaam toe te zien welk scenario zich ontrolt"


Ik zal vertalen wat de huidige generatie politici vestaan onder niet lijdzaam toezien: We moeten behuizing voor ze vinden en meer mensen aantrekken om ze in te schrijven en voeden.


Deze mensen TEGNHOUDEN is geen optie in de ogen van deze mensen.


Ik moet steeds maar denken aan wat er in de Hitchhikers Guide staat over de marketing mensen van de Sirius Cybernetics Corporation.

omanders | 20-01-16 | 09:47

Waarom vertellen ze niet gewoon de waarheid, die leugens komen toch wel uit.

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 09:47

Iemand moet het invasie monster stoppen voordat het ons kapot maakt. En snel een beetje.

reaguurbot | 20-01-16 | 09:46

FrankOngerust | 20-01-16 Dus ga je er vanuit dat ze uit onveilige landen komen ?

ja,diedus! | 20-01-16 | 09:46

n'n typische brabo die dijkhoff
meer grote bek dan wijsheid

nemeton | 20-01-16 | 09:45

@nemoj me jebat | 20-01-16 | 09:36
Ik heb daar een andere mening over....
Maar ja, huisregels hè.

necrosis | 20-01-16 | 09:45

Het ging toch om maximaal 7200 volgens de verdeelsleutel . Iemand ?

ja,diedus! | 20-01-16 | 09:45

Het blijft toch een zwaktebod dat in de EU alle hoop, om het eigen grondgebied te beschermen tegen de instroom van gelukzoekers, op islamitische aap Erdogan is gevestigd. Het klinkt niet als een waterdicht plan. Wat mij betreft worden er heel wat politici en staatshoofden aangeklaagd voor landverraad.

Snap je!? | 20-01-16 | 09:44

Ook alleen nog maar bed, bad en brood geven, geen zakgeld meer!
Daarnaast alleen nog maar tijdelijke verblijfsvergunningen geven. Zodra het veilig is moeten ze terug om hun land weer op te bouwen !

FrankOngerust | 20-01-16 | 09:43

Allemaal gezever.
Vluchtelingen maken zelf wel uit me hoeveel ze naar Nederland komen

Islamofiel | 20-01-16 | 09:42

Je hebt tegenwoordig maar zo de meningenpolitie aan de deur.
.
Dit stopt pas, als u het stopt.
Parel van het Zuiden | 20-01-16 | 09:23
.
Hoeveel inwoners heeft ons land en hoeveel politieagenten?
Wat ik bedoel is dit: 1000 protesterende mensen in een dorp is voor dat dorp natuurlijk best veel (hulde!) maar over heel Nederland gezien natuurlijk peanuts.
.
Hèt manco van ons land is dat helaas al véle jaren de slogan is: "ieder voor zich". Het 2e deel: "God voor ons allen" is ook al verdwenen. Kortom, er is geen eenheid meer. Precies zoals Brussel het graag ziet en naartoe heeft gewerkt.
.
De eenheid MOET terugkomen want anders redden we het niet om ons land terug te pakken. Zeker geeft de opmars van de PVV in de peilingen een beetje hoop, maar het is nog lang niet genoeg.
.
De mogelijkheden:
1. De Nederlanders worden eindelijk wakker en stemmen op de enige partij die uit de EUSSR wil en de grenzen DICHT. Oostbloklanden laten zien dat dat KAN.
2. Er ontstaan overal in Europa burgeroorlogen als laatste redmiddel (en geen normaal denkend mens wil dat!)
3. We zijn verloren.
.
Dus kiest u maar.
.
Laten we er in ieder geval alles aan doen om het referendum-NEE een enorm succes te maken. Wat men met dat nee gaat doen is van later zorg.

Lupuslupus | 20-01-16 | 09:42

Alles naar de klote en maar doorgaAn ermee, ONBEGRIJPELIJK

WOEST010 | 20-01-16 | 09:41

De journalistiek is failliet. Kritisch doorvragen is een uitzondering geworden.

Vega Mindy | 20-01-16 | 09:41

90.000 zal nog aan de lage kant blijken. Krimpend links zal haar stempel nog harder willen drukken. Met opgeheven hoofd wordt de hulp aan de "noodlijdende medemens" opgeschroefd. Men zal daarbij handig gebruik gaan maken van de lichte toename in 2016 van échte vluchtelingen in de migrantenstroom.
De getallen worden in 2016 publiekelijk omhoog bijgesteld maar zullen in december ruimschoots zijn overschreden.
Dit jaar wordt het jaar van de laatste spasmen van links. Een kat in het nauw... Ze voelen prima aan dat ze de jaren daarna een magere vertegenwoordiging en dito verantwoordelijkheid hebben.
Mark my words.

metzonderzijwieltjes | 20-01-16 | 09:40

Maar er gaan er ook 316 weg!

Tiamat | 20-01-16 | 09:39

Turkije moet zelf gaan patrouilleren met zijn marine en de bootje terugslepen. Ook moet hun politie in de turkse kustplaatsen de mesnsensmokkelaars oppakken.
Hoeveel gezinsherenigers komen er nog bij die 90.000 ??????

FrankOngerust | 20-01-16 | 09:39

x5, want ze zijn zeer viriel blijkt in hun thuisland. Wanneer zijn er ook alweer verkiezingen! Of bestaat Nederland dan al niet meer?

themuslimissue.wordpress.com/2016/01/...

line9219 | 20-01-16 | 09:38

Samson: of financieel en qua capaciteiten kunnen we heel veel aan! (Brede lach)
Maar we weten niet of de samenleving dat wil (kleine lach)
.
Wat, Sammie, echt niet? Misschien tijd om onderzoeken en peilingen te lezen? Wtf.

RoBD=Skullfucker | 20-01-16 | 09:37

Gen. Maximus | 20-01-16 | 09:26
Niet alleen nep-democratie maar ook nep-rechtsysteem. Zeg maar gerust dat de hele trias-politica nep is.

Mastermattie | 20-01-16 | 09:36

Handsomeboy | 20-01-16 | 09:12
Zijn boordje zit te strak.

nemoj me jebat | 20-01-16 | 09:36

De politici zijn niet dom, ze verzwijgen dat pas 10% van de migratiegolf bij ons zijn aangekomen.
.
Citaat van de Duitse minister voor ontwikkelingssamenwerking:
"ntwicklungsminister Gerd Müller warnt vor noch größeren Fluchtbewegungen nach Deutschland und Europa. „Erst zehn Prozent der in Syrien und Irak ausgelösten Fluchtwelle ist bei uns angekommen. Acht bis zehn Millionen sind noch unterwegs“, sagte Müller der „Bild am Sonntag“.
Bron: www.faz.net/aktuell/politik/fluechtlin...
.
Deze mensen zullen het waarschijnlijk niet allemaal hierheen redden en zeker niet allemaal binnen een jaar hier zijn, maar bedenk zelf wat dit in het gunstigste geval voor Nederland zou betekenen......

GroteZaagdildo | 20-01-16 | 09:35

Het breekpunt van de migrantencrisis is op dit moment dat zelfs de meest geleolucasste wegkijkert wel weet dat het niet allemaal 'echte' vluchtelingen zijn (op zich feministisch noemend NL na dan, maar die zijn sowieso niet relevant)
Maar dan hoor je vaak van 'ja, we kunnen de grenzen niet dichtgooien, want dat is zielig voor de 'echte' vluchtelingen.'

Maar hoe lang is dat argument nog geldig?
Wat er nu gebeurt is dat het voortbestaan van een vrije westerse samenleving in gevaar is en dat onze kinderen en kleinkinderen het heel zwaar gaan krijgen en zelfs een oorlog in het vooruitzicht hebben.
Oorlog voor je kinderen.
Mensen die dit ontkennen, moeten nu stoppen met lezen en zich er niet meer mee bemoeien, Halina Wallis de Breij, als je meeleest.

In hoeverre is dit offer wat wij als samenleving moeten doen nog aanvaardbaar?
Als je de grenzen dichtgooit, gaat dat ten koste van echte vluchtelingen?
Nee, niet als we alleen de NL grenzen dicht gooien, want iedereen die hier komt is al veilig.
Als je de grenzen van de EUSSR dicht gooit, ja dan hebben sommige vluchtelingen pech en zullen er ongelukken gebeuren.
Maar shit happens nou eenmaal en zolang een kwart van alle bewoners van deze aardkloot de stammenstrijd als hoogste prioriteit heeft, gaat er nog veel meer shit happenen.
Moeten wij dan als land alles wat we in honderden jaren hebben opgebouwd zomaar inleveren om een paar levens te redden?
Nee, wij moeten kiezen voor onze kinderen en kleinkinderen.
Hoe kan je dat straks verantwoorden wat er nu gebeurt?
Straks als het te laat is en NL een warzone is geworden.

Als ik zeker weet dat er twee atheïstische homo's uit Irak vermoord worden tenzij ik ze twee jaar op zolder neem, mogen ze over een half uur komen. Krijgen ze eten, kleren, een schoolboek en een verfkwast om wat te klussen.
Maar zo is het niet, en daarom is mijn standpunt om geen enkele migrant meer toe te laten.
Nul, nada, niks, noppes, we hebben al veel te veel islam in dit land en iedere moslim die erbij komt is er een te veel.
Dan moeten de 'goeden' maar onder de kwaden lijden, als je kinderen of klein kinderen hebt, en je bent vóór deze massamigratie, ben je een hele slechte (groot)ouder.

Cuyahoga | 20-01-16 | 09:35

En ondertussen rijdt hij iedere maand gratis rond in een door ons opgehoeste dikke BMW, daar mpoet ik gvd na aftrek van 50% belastingen uit eigen zak iedere mand de private lease zelf voor ophoesten.. we worden met zijn allen genept door dit nepkabinet!

arretje | 20-01-16 | 09:34

Het leuke van dit nieuwsuur-item was de ingetogen razernij bij Dijkhoff, Samson, Zijlstra: "F*ckkkkkkk, hoe is dit getal naar buiten gekomen???
Dijkhoff wordt volkomen genaaid door zijn eigen ambtenaren.

RoBD=Skullfucker | 20-01-16 | 09:34

@Mastermattie | 20-01-16 | 09:10
Dijksma?
Dijkhoff!

necrosis | 20-01-16 | 09:32

Samsons 200000 gaan we makkelijk halen, mark my words

Gerard Leeflang | 20-01-16 | 09:30

Wir schaffen das.

DanDatDus | 20-01-16 | 09:30

Dijkhoff, ook al zo'n fraai gevaar voor de Nederlandse samenleving, wat is dat toch met die nieuwe lichting VVD'ers, dat gelieg en gedraai, die ontzettende minachting voor het Nederlandse volk.

(c)ZWITSUL | 20-01-16 | 09:30

verschrikkelijk.

jopie1 | 20-01-16 | 09:29

Het leugenkabinet regeert. En omdat de oppositie, buiten PVV en splinter-rechts om, niet oppositioneert, kan dat kabinet door tot in 2017. Benieuwd hoeveel onheil er tegen die tijd in Europa is gepasseerd.

De Vrijlansier | 20-01-16 | 09:28

En verder: ik doe de vluchtelingen allemaal de moeder! Oh wacht...

eerstneukendanpraten | 20-01-16 | 09:27

Dit gaat vanzelf helemaal fout aflopen.
Zodra Schengen eraan gaat is het iedereen voor zich in de EU.
En dat is volgens ingewijden binnen 2 maanden het geval.
Dan zit je opgescheept met de vluchtelingen die kans hebben gezien om je land te bereiken, er komt niemand meer in maar er gaat ook niemand meer uit omdat alle grenzen potdicht gaan.
En die moeten dan allemaal beoordeeld worden, wat jaren gaat duren.
En ondertussen breekt natuurlijk de pleuris uit met zoveel mensen met een totaal andere onwrikbare cultuur op een te kleine oppervlakte.
EU wordt vakkundig gedestabiliseerd. En de vraag is wat er dan volgt.

Eppo | 20-01-16 | 09:27

Er komt een eind aan het lijdzaam toezien door de Nederlandse / Europese bevolking. De vlam slaat in de pan. Dit jaar nog.

marcoplarco | 20-01-16 | 09:26

En we mogen als genaaide burger straks zelf met keukenmes en riek huis en haard verdedigen. Bedankt slappe zak Rutte.

caspert79 | 20-01-16 | 09:26

Even helemaal off-topic, Klaas Dijkschoft danst toch wel naar de pijpjes van zijn Elite meesters;

Wisten jullie dat NU.nl wordt bestuurd van uit Finland door een club genaamd Sanoma? De helft van de reacties op NUJIJ zijn waarschijnlijk bruinhemd redactieleden/Rupert Murdoch pionnen. Ook interessant is dat deze mensen dus te contacten zijn en wel op deze dubieuze manier:
http://www.sanoma.com/en/connect

MikeLekkerBelangrijk | 20-01-16 | 09:26

Opheldering? Nou, dat zal dan wel goed omen. Kunnen CDA en D66 niet net als Seehofer in Dld de staat voor het gerecht slepen als ze niets gaan doen aan de grensbewaking? Of zijn wij zo'n nepdemocratie dat een dergelijke rechtsgang helemaal niet mogelijk is.....?

Gen. Maximus | 20-01-16 | 09:26

De vraag die iedere parlementariër zich zou moeten stellen is; 'Namens wie zit ik hier eigenlijk? En vervolgens; 'Wie vertegenwoordig ik nu precies?'

atheïstisch stemvee | 20-01-16 | 09:26

We hebben meer Beierse burgermeesters nodig, de slaafse gehoorzaamheid van de VVD is tenenkrommend

Bokito ergo sum | 20-01-16 | 09:25

Dus als uw PvdA/D66 burgemeester zegt dat dat nieuwe AZC in uw achtertuin maximaal 900 gelukszoekers zal huisvesten, dan moet u dat getal met een factor twee vermenigvuldigen.

Professor Superhirn | 20-01-16 | 09:25

Samengevat :we zijn overgeleverd aan totaal incapabele politici van het slechtste kabinet ooit.

caspert79 | 20-01-16 | 09:25

-weggejorist-

Timmerfrans | 20-01-16 | 09:25

En hoeveel asieleisers zijn er nu Duitsland al uitgezet vanwege de massale aanranding van vrouwen tijdens oud en nieuw?

eerstneukendanpraten | 20-01-16 | 09:24

heldheino | 20-01-16 | 09:17
Ik zie hem niet als verrader, maar als onmachtig.
Politici zijn decennia lang niet verder gekomen dan discussies over procentje hier, procentje daar veranderen.
Omschakelen naar keiharde maatregelen is men niet gewend.
Alleen polderen..

Carmelita | 20-01-16 | 09:24

Triest om te zien dat men willens en wetens miljarden over gaat maken naar Erdogan, terwijl men gewoon weet dat hij er alles mee gaat doen behalve vluchtelingen tegenhouden. Koop een paar Fyra's.

VanderSteen | 20-01-16 | 09:23

Goffedomme, zeg dan onomwonden in de camera's, 'Het volk kan ons de bout hachelen, wij doen wat wij willen en we zijn aan niemand verantwoording schuldig en als 17 miljoen Nederlanders niet ophouden met zeverzeiken over transparantie en democradinges ga ik mijn collega vragen om de belastingen met 75% te verhogen. Kk plebs!'
Want dan ben je tenminste eerlijk, als volksvertegenwoordiger in kanten kraag en fluwelen jas en schoenen met zilveren gespen.
Maar doe af en toe eens een likje trekzalf op je poeperd, Dijkhoff. Iedere keer die grote Brusselse schwanzen erin, daar gaan je anuslippen zo hoorbaar van flapperen onder het lopen.

dedeurs | 20-01-16 | 09:23

Onderzoek wees uit dat zo'n 13% van de bevolking meer migranten wil en 87% procent niet. 13% ziet tevens de eigen mening graag afgedwongen door Dicteren, Dwingen, en Demoniseren. Waarbij het goed is om op te merken dat bij Dwingen politiegeweld tegen Nederlandse burgers niet geschuwd wordt.
.
87% van onze bevolking wordt niet erkend, wordt buiten inspraak gehouden, en dus defacto onder een juk geplaatst. Openlijker kan de antidemocratie niet opereren. Iedere democratische weg wordt door politiek en bestuur de pas afgesneden.
.
Ik zal maar niet opschrijven wat de grondleggers van de Westerse democratische rechtstaten bevolkingen onder zo'n juk adviseerden. Laat ik het houden bij de constatering dat Oranje, Geldermalsen, en Heesch nogal mild waren. Je hebt tegenwoordig maar zo de meningenpolitie aan de deur.
.
Dit stopt pas, als u het stopt.

Parel van het Zuiden | 20-01-16 | 09:23

@niks mis mee | 20-01-16 | 09:06
Het is te makkelijk, deze aandacht voor Dijkhoff. Iedereen kan het zien: de man doet maar wat. Staat aan het einde van de keten. Moet opgelegd beleid zo incidentvrij als mogelijk uitvoeren.
.
De problematiek omtrent de moslimhausse is niet anders dan het Fyra-gekut. Maar dan op Europees niveau: iedereen heeft schuld maar niemand de volledige schuld. Laat staan dat er duidelijkheid is over de oplossingen.
.
Feitelijk zijn er maar 2 oplossingen (en beide onmogelijk):
1. We gaan vol op het D66/VVD/PvdA orgel. We doen de komende jaren blind van Juncker zegt. Accepteren dat Europa deels islamitisch wordt en gaan vanaf 2025 als een soort modern Jeruzalem vredig met elkaar verder. Leuk orientaals picknicken met je nieuwe buurtjes, accepteren dat de kekke minaretjes af en toe het kerkklokken geluid afwisselen. De booslims komen met een mooie afvaardiging van 35 zetels in de Tweede Kamer en we gaan gezamenlijk blij en dansend de lichtgetinte toekomst in.
2. We kappen met de EU in huidige vorm. Trekken een grens - letterlijk. Hek erom heen en pas als de allerlaatste booslim geintegreerd is mag er een neefje invliegen. Gevolg is een hogere kans op wat random kalashnikov geweld en her en der een bomgordel op een middelbare school. Nemen we voor lief. Sluiten handelsverdragen met landen om ons heen en voor de rest koesteren we onze eigen taal, cultuur, normen/waarden en komen bekend te staan als de hardliners van Europa. We stoppen met malle JSF-projecten en al ons defensiegeld gaat naar een oersterk anti-terreur regime.
.
Uiteraard wordt er geen keuze gemaakt door veelal persoonlijke belangen van huidige politici. En dus kabbelt het door met af en toe een hoofdschuddend incident. Het integreren blijft falen. De booslims blijven boos. De linkse wegkijkkliek geeft de schuld aan Wilders. De reaguurders gaan los in de panelen en ondertussen navelstaren we naar de net zo tenenkrommende kabinetten Buma I, II en III.

de Voorzittert | 20-01-16 | 09:23

We gaan naar de kloten. NL staat erbij en keek er naar. Het kwaad is al geschied.
Ik ben blij dat ik geen kinderen heb.

geengemaar | 20-01-16 | 09:22

heldheino | 20-01-16 | 09:17
De politici hebben niets geleerd van Keulen. Weer proberen ze van alles onder de pet te houden. En dan ook nog durven klagen dat ze onbetrouwbaar worden genoemd.

Ikhebeenvraag | 20-01-16 | 09:22

Wat gaan we hier tegen doen, reaguurders? Als we hier achter ons toetsenbord blijven zitten gaan die 90k er komen. Ik zou zeggen: ga om te beginnen eens naar Pegida. Kom gvd van je luie reet af.

pluskukel | 20-01-16 | 09:19

Blablablabla oeverloos geneuzel; je zou er crimineel van worden.

Malle Wiep | 20-01-16 | 09:19

Ik denk dat we de grens op NUL moeten zetten. Niemand meer erbij, en liefst heel veel er uit.

marcoplarco | 20-01-16 | 09:18

Wat een verrader die Dijkhof! Wat wil hij nou eigenlijk??? Het land voorliegen, totdat we uiteindelijk er toch achter komen wat de waarheid is? Dat zal dan niet Wilders in de kaart spelen. Of is dit weer een politiek spel om aan het eind van het jaar als het er minder dan 90.000 zijn te zeggen dat ze het toch enigszins in hebben weten te perken.
.
Uiteindelijk zijn er maar twee opties. Of de grenzen gaan dicht, of er breekt vroeg of laat een burgeroorlog uit. Overal waar de islam komt, ontaarden ze in een kwade verovering religie. Dit zal hier deus niet anders zijn.

heldheino | 20-01-16 | 09:17

Hoe moeilijk het kennelijk ook is, de politiek in Den Haag, en de regering voorop, MOET in rap tempo over een bovengrens gaan praten. Sterker nog, zo'n bovengrens moet concreet worden gemaakt. Hoeveel asielzoekers kan dit land op een humane manier opvangen terwijl het behapbaar blijft voor de ontvangende bevolking en samenleving? Welke concrete stappen volgen er als dat aantal wordt (of al is) bereikt? Gaan de grenzen dan bijvoorbeeld dicht?
Er kan geen dag langer gewacht worden met het concreet maken van deze aantallen. Gebeurt dat niet, dan is dat een bewuste politieke keuze, en oké, die kan gemaakt worden, maar dan geen gepiep meer over een grote PVV, en ook niet over tegenstand tegen AZC's waarbij de protesten in Geldermalsen, Heese en Steenbergen zullen verbleken.

Lewis | 20-01-16 | 09:17

Ze mogen best komen, ze moeten alleen niet worden toegelaten.

teevee | 20-01-16 | 09:16

Het enige dat asielzoekers zal weerhouden is dat het beloofde paradijs in de praktijk anders blijkt uit te vallen.
In Zaandam alweer een hongerstaking in AZC.

Carmelita | 20-01-16 | 09:14

Uit alles blijkt dat het de zittende politici volledig ontbreekt aan politieke wil om iets te doen aan de massale toestroom van migranten. Of vanwege (gutmensch)overtuiging (PVDA en consorten), of vanwege eigen toekomstige politieke carriere in de EU waardoor ze deze zelfde EU niet voor het hoofd willen stoten met evt eigen nationale maatregelen (VVD).
In beide gevallen is de Nederlandse burger de dupe.....

Luukerdekuuk | 20-01-16 | 09:13

Geert aan de macht en Nederland uit de EU!

Megasuperpeter | 20-01-16 | 09:13

Dijkhof met zijn rooie kop. Heeft hij 6 weken een voettocht over boven de poolcirkel gemaakt, of wat?

Handsomeboy | 20-01-16 | 09:12

Ooit was regeren vooruitzien. Nu is regeren niets anders dan onjuiste informatie verstrekken en later verbazing veinzen.

Natuurlijk valt het hoger uit. Erdogan gaat helemaal niemand tegenhouden. De enige reden dat men haar hoop op deze man heeft gevestigd, is omdat ze inderdaad zelf geen enkel idee hebben wat ze moeten doen. Ingrijpen is namelijk racistisch/xenofobisch/hitler. Heerlijk die bestuurders van het stuurloze schip Nederland.

Ikhebeenvraag | 20-01-16 | 09:11

-weggejorist-

Timmerfrans | 20-01-16 | 09:10

Kortom, Dijksma heeft niet lang meer. Op het moment dat je eigen amtenaren beginnen te lekken en zich tegen je keren, is het plan om je af te zetten in werking getreden.

Mastermattie | 20-01-16 | 09:10

Er is nooit eerder een regering geweest waar zoveel stront naar boven is gekomen, elke dag weer. En een regering die constant de burgers voorliegt, belazert, naait en alles onder het tapijt veegt. Ik hoop dat aan deze duivelspact Rutte-Samsom gauw een einde komt en dat ze compleet weggevaagd worden bij nieuwe verkiezingen. Kabinet van keiharde misdadige leugenaars. Deze lafbekken laten het land volstromen met achterlijke gelukszoekers, zolang het maar niet in hun achtertuin is.

robstijlloos | 20-01-16 | 09:09

90.000 plus overloop van Duitsland plus wie er allemaal gewoon binnen loopt zonder registreren, plus wie er allemaal kwijt zijn geraakt, plus gezinshereniging. Even snel rekenen hoor.

LibertasSimplex | 20-01-16 | 09:08

Nederland krijgt?
Wordt opgezadeld met bedoelen ze.
Stop de imperialistische mosliminvasie. Hoe bloederig willen we deze islamitische burgeroorlog hebben.
Religie is de kanker van de samenleving.

Antitheïst | 20-01-16 | 09:08

-weggejorist-

voxpopuli | 20-01-16 | 09:07

Ik denk dat het de komende jaren elk jaar meer worden.
Als in je kennissenkring velen richting Europa vertrekken blijft de rest ook niet achter.
Logisch toch.

Carmelita | 20-01-16 | 09:07

@menzo | 20-01-16 | 09:02

Uitstekend precedent. Iedere burger kan dan zien dat verdragen gewoon beeindigd kunnen worden. Laten we hopen op een tsunami aan opgezegde verdragen. Nice, Schengen, Maastricht, ze kunnen dus allemaal opgezegd worden.
.
Op weg naar vrij en democratisch Nederland.

Parel van het Zuiden | 20-01-16 | 09:06

Dijkhoff huichelaar van het jaar. Weer de VVD hè.

niks mis mee | 20-01-16 | 09:06

-weggejorist-

Timmerfrans | 20-01-16 | 09:06

Eigenlijk hoopt Dijkhoff tegen beter weten in op Minder, Minder, Minder. Maar ja, die slogan was al gebruikt he.
.
Meer, meer, meer zetels voor Geert Wilders. Niet dat hij de asieltsunamie kan beïnvloeden, maar gewoon. Omdat hij als enige zich durft uit te spreken.

Bobbbe | 20-01-16 | 09:06

Dijkhoff in Breda: geen asielzoekers
Dijkhoff in Den Haag: zoveel mogelijk asielzoekers.

Eersteklas leugenaar. Net als die Klaver. Ik schaam me dood dat dit soort inhoudsloze roepers uit mijn regio komen.

Maar we weten toch waar Dijkhoff woont? Althans, ik wel.

Vragen staat vrij, denk ik dan maar.

Snackbar van Allah | 20-01-16 | 09:06

@CornFlakey | 20-01-16 | 08:59
Na gezinshereniging is dat 360.000
Ik stel voor om alvast 200.000 barakken te bouwen op Groenland.
Met een bevolkingsdichtheid van 0,03% kunnen ze dat makkelijk hebben.

necrosis | 20-01-16 | 09:05

90,000 plus gezinshereniging.

Apollo | 20-01-16 | 09:04

GerMonster | 20-01-16 | 09:00
Er is inmiddels -of wordt- 3 miljard euro naar Turkije overgeboekt.
Voor dat geld denken ze de problemen afgekocht te hebben...

Ommezwaai | 20-01-16 | 09:04

Oftewel, de Nederlandse bevolking moet nu wakker worden en deze regering staande brengen. 2017 is te laat, de schade is dan alweer zo onnoemelijk veel groter.
.
VOOR verdere migranten is TEGEN de eigen bevolking.

Parel van het Zuiden | 20-01-16 | 09:03

*nieuws

menzo | 20-01-16 | 09:02

Je kunt proberen om veel onder het tapijt te vegen, maar bij vliegende tapijten heeft dat weinig zin.

Schoorsteenveger | 20-01-16 | 09:02

Nog een goed jaar en we kunnen afrekenen met deze klaplopers en mooipraters.
Geld uitgeven van een ander, daar zijn ze een ster in.
Voor de rest, bye bye VVD en PvdA.

Ommezwaai | 20-01-16 | 09:02

En die kut van een Merkel blijft maar roepen dat "wir das schaffen". Ook drinkeboer Juncker roept in zijn delerium dingen als: kom allemaal komend voorjaar en zomer lekker hier heen, want de landen moeten meer vluchtelingen opnemen. Hoe dom ben je dan of is het een "masterplan". Door zulke incompetente, niet nadenkende, mensen wordt Europa geleid. Het gaat gierend uit de klauw lopen, nee, het is al uit de hand gelopen.
Wat Juncker gisteren riep is niets meer dan één grote afleidingsmanoeuvre voor de major problems waarmee de EU naast het vluchtelingenprobleem, te maken heeft (begrotingstekorten, toetreding nieuwe leden, Griekenland etc). De logge EU is met al zijn ambtenaren op geen enkele manier in staat hier beleid voor te bedenken wat op korte termijn wordt uitgevoerd. Maar wel eerst alle EU ambtenaren een loonsverhoging met terugwerkende kracht vanaf 1 juli 2015 geven in januari 2016. Voor jullie goede werk.....

pibasso | 20-01-16 | 09:01

Drie miljard euro uitgeven voor een knap hekje om Europa, deed ik liever dan aan Turkse schurken overmaken. Europese bedrijven genoeg die het kunnen. Broekzak/vestzak. Iedereen blij behalve de terroristen.

Normpje | 20-01-16 | 09:01

Glibberaal.

Apollo | 20-01-16 | 09:00

Word er gewoon helemaal niemand wakker in noord Europa ? Weten politici niet dat we een marine hebben die de bootjes vol met mannen kan oppikken en weer terug zetten in Turkije ???
.
Als Turkije dat niet wilt doen we een berg sancties en halen we ze uit de Nato, nog niet ? Dan met groot militair vertoon de vluchtelingen weer terug zetten op het strand.
.
Wat een stelletje oude wijven zonder testosteron zijn alle politici in noord Europa toch, ok Wilders is de uitzondering.

GerMonster | 20-01-16 | 09:00

Duitsland:
2015: 1,1 miljoen moslims erbij.
2016: 750k voorzichtige verwachting dit jaar.
.
Daar is die 90k een schijntje bij. Europa kraakt en is in 2020 gewoon een groot Israël geworden. Hyperbeveiliging. Nog bozere booslims. No-go zones in hele streken. Halal-invloeden overal. Lynchpartijen. Stenigingen. Eerwraak. Rassenrellen. Politiestaat. Hoofschuddende bejaarde babyboomers.
.
Zet u schrap. West-europa gaat kapodtstuk. We staan erbij, anti-azc-rellen wat en kijken ernaar want EU drukt door. Er is geen ontkomen meer aan.

de Voorzittert | 20-01-16 | 08:59

Er komen dus 90.000 mensen bij dit jaar. Dat iets meer dan het aantal inwoners van de gemeente Hilversum. We moeten dus dit jaar nog een stad & gemeente ter grootte van Hilversum erbij bouwen, compleet met voorzieningen. En dat op kosten van de rest van Nederland, want de nieuwkomers gaan dat niet zelf bekostigen.

En dat ieder jaar, voorlopig.
Kunnen wij dat doen? Nee, natuurlijk niet.

CornFlakey | 20-01-16 | 08:59

"een staatssecretaris die nog altijd géén idee heeft hoe deze jongemannenstroom-met-hier-en-daar-een-vluchteling kan worden opgedroogd."
Zo moeilijk is het anders niet.

jemagookniksmeer | 20-01-16 | 08:58

Ik neem aan dat straks na het half jaar eu-voorzitterschap het gezond verstand ( mits nog aanwezig) weer gaat reageren. Maar liever meteen.

van stampij | 20-01-16 | 08:58

Schoothond Pechtold gaat om opheldering keffen. Nee dan komt het goed.

Harry Turtle | 20-01-16 | 08:58

Er helpt maar 1 ding: deporteren en een zakcentje meegeven.

roze_bril | 20-01-16 | 08:58

Gladjanes is het! Niet voor niets de campagneleider van de laatste twee verkiezingen geweest. Gelukkig prikken steeds meer mensen door dit soort praatjes heen. Puur door te kijken naar wat er gedaan wordt en niet wat er gezegd wordt. Zo moet je politiek namelijk ook wegen en afrekenen; op feiten en niet op beloften.

beschuitfluiter | 20-01-16 | 08:58

Ik vraag me toch echt af wanneer Den Haag toneel wordt van grootschalige protesten.. Protesteren bij je lokale gemeentehuis is niet echt te oplossing..

WellusNietus | 20-01-16 | 08:57

Gelukkig heeft Turkije geen criminelen die maar wat graag allemaal onze kant willen opkomen.

Durotar | 20-01-16 | 08:56

Gezellig.
Er komen er dan in de loop der tijd nog eens 3 x zoveel aan familiehereniging bij..... dat wordt dan...ik raak de tel kwijt want intussen loopt de teller ook nog steeds door.
Wij schaffen dat wel.

Of is er iemand zo helder dat hij zegt dat het hele zwikkie, na afloop van de ellende daar,gewoon terug moet naar de heimat?
Gasten en vis blijven drie dagen fris, en het lekkers gaat er zo langzamerhand wel een beetje van af.

mallekater | 20-01-16 | 08:56

Links heeft de democratie gesloopt, terug met de monarchie!

De_Koning | 20-01-16 | 08:56

Ontmoedigingsbeleid opschalen. Asielzoekers op de boot zetten. Hèhè, dat lucht op :)

Pen | 20-01-16 | 08:55

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken