Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eerdmans: geef daders een achternaam

Ik ben weer terug!En daar is onze columnist Joost Eerdmans weer. Deze week maakt hij zich boos over iets, waar wij ons al langer druk om maken. De hypocrisie van de oude media wanneer het aankomt op het vermelden van de achternaam van verdachten. Want terwijl in elk ons omliggend land gewoon wordt gesproken over Mohammed Bouyeri, Samir Azzouz en Volkert van der Graaf, moeten wij het in Nederland doen met B. A. G. Met het vriendelijke verzoek niet over de landsgrens te surfen. Sites van bijvoorbeeld BBC en CNN treden namelijk de privacy van verdachten met voeten. Joost komt er maar in... Geef daders een achternaam! De meeste misdadigers kennen we alleen van de hoofdletters achter hun naam: Richard H., Wilhelm S., Samir A., Mohammed B. Het noemen van de volledige achternaam van een veroordeelde mag niet en is zelfs riskant. Daar kwam De Telegraaf deze week achter toen zij werd aangepakt door Raad voor de Journalistiek. Het voluit schrijven van Volkert van der Graaf is een 'ongerechtvaardigde aantasting van diens privéleven'. De Telegraaf had niet op verantwoorde wijze het belang van de privacy van Van der Graaf afgewogen tegen het 'maatschappelijke belang' van de publicatie. Het is heel raar, maar ik dacht tot vandaag dat het in het maatschappelijk belang was geweest als Pim Fortuyn was blijven leven. Net zoals de democratie erbij gebaat was geweest als Fortuyn had kunnen bewijzen of zijn ideeën beter zouden werken dan die van Paars. Slachtoffers komen helaas niet zo makkelijk weg als daders. Zij zijn meestal vogelvrij wat betreft hun privacy oftewel het gebrek eraan. Schaamteloos werden zowel voor- als achternaam van het meisje Wei Wei Hu op tv getoond net als haar huisadres dat in de kranten tot aan het huisnummer toe werd vermeld. Blijkbaar heeft een meisje van 13 minder recht op privacy dan haar ontvoerder en verkrachter, de ontsnapte tbs'er Michel S. Zo ging het ook met Sybine Janssons, Jessica Laven en heel veel andere slachtoffers van zedenmoorden. De zaak-Volkert is het zoveelste voorbeeld van dadertje knuffelen. Wat het eerbiedigen van de privacy betreft, kan ik me bij verdachten overigens van alles voorstellen. Je zult onschuldig voor een rechter worden gesleept: damage done en verwacht van de media geen rectificatie. Gekker wordt het bij veroordeelden, welk recht op privacy hebben zij in feite? Hebben ze dat niet verspeeld? Er zijn moordzaken waarin daders dankzij het zwijgrecht niet alleen hun motief meenemen tot aan het graf, maar zelfs ook hun naam niet prijsgegeven. Bij deze gedetineerden hangt aan de celdeur een bordje met een nummer, zonder naam. Dit is toch een abnormale situatie. Wilders zou zeggen: sgjandelijk! Laten we niet flauw doen: daders hebben gewoon een naam. Slachtoffers ook, maar die weten we ongevraagd al jaren. Joost Eerdmans Eerdere columns van Joost: Wachtgeld Armoe is een keuze Overbevolking Iedereen mag beledigen Wegens omstandigheden crimineel Kindermoordenaars Extreem Links Eerherstel voor Poncke Princen C-factor rules Imagoschade

Reaguursels

Inloggen

Beetje de eend demoniseren.... jij.. hindoe :P

Bushokje | 19-03-07 | 22:41

Ik lig nog steeds dubbel om die feauteau van je eendenkop! Nee sorry Eendhoofd, ik heb geen zin om je column dit keer weer te lezen. Maar aan de titel te oordelen; ik ben er sowieso al tegen.

Hindoe | 19-03-07 | 16:01

Iemand die slachtoffer wordt komt onvrijwillig in de publiciteit. Die privacy is er dus blijkbaar niet voor het slachtoffer. Dat de media hier echter tot in de details publiciteit aan geven, daar ben ik het ook niet mee eens. Die discrepantie in recht op privacy tussen dader, verdachte en slachtoffer daar gaat het om. Goed punt heeft Eerdmans hier aangesneden.

ofarim | 19-03-07 | 10:22

... en dit was mijn spreekbeurt open doel lullen op mijn luchtfiets.. Ga eens wat nuttigs doen man.. Writersblockje of zeau? NEXT!

The Next Subject | 19-03-07 | 10:05

schaamteloos populistisch....

rjochtrêgich | 19-03-07 | 09:05

Er zit een verschil tussen verdachte en dader indien iemand verdacht is van een moord o.i.d. dan ben ik tegen het plaatsen van zijn/haar achternaam. Indien men schuldig is bevonden door de gerechtelijke macht dan mag de volledige achternaam van mij wel worden getoond.

Antinl | 19-03-07 | 08:33

Zullen we van Pim Fortuin dan ook maar Pim F. maken anders schenden we zijn privacy ook nog.

Ik vind het trouwens nergens op slaan. Als je uit oogpunt van privacy de achternamen verkleind tot 1 letter. moet je dat bij iedereen die in het nieuws komt doen en niet alleen bij de criminelen.

SjabbesH | 19-03-07 | 08:27

NOU onzin voorstel,ik vind dat deze recatie wilde ik tegenmoet de natuur en lucht van de aard gewaarschuwd.

natuurlijk dat moet je het recht ook te doen aan dit de aard ere bescherming!!

Niemand dacht al dat jullie anders denken zelfs in je overheen,toch niet gek?

Alleen waarschuwen van de aard.daarom vraag ik stel aan deze recaties op column geweten over Iedereen zo.Ik denk eraan dat de natuur en lucht is slecht aard omgekomen,ja al hun gebeuren.

mhajou | 19-03-07 | 02:38

oeps,geenstijl is goede nieuws aan deze column op site verbieden aan iets verkopen en goede verdiensten dat zijn natuurlijk tips!!

mhajou | 19-03-07 | 02:29

Joost, is dit een oplossing? Waarvoor dan?

Dorko | 19-03-07 | 01:09

De Raad voor de Journalistiek is geen rechtelijke macht. Dat de pers en de ethermedia de achternamen van verdachten en veroordeelde criminelen niet vermelden is niet voortgekomen uit dwang door de overheid of na intimidatie van criminelen, maar simpelweg iets dat de media zichzelf opleggen. En helaas zijn de media in Nederland erg conformistisch, tenminste..... als die andere kranten het ook zijn.

Ignatius van Loyola | 19-03-07 | 00:42

Ik weet het niet hoor. Toch veel liever zie ik dat criminelen gewoon alleen door de rechter beoordeelt en veroordeelt worden voor hun handelingen en niet ook de gehele maatschappij.

Sjors Remmerswaal | 18-03-07 | 23:49

Ik vind het een btje stom (dat is nog zacht uitgedrukt) dat het alleen maar over de privacy gaat van de verdachte/veroordeelde... wat denk je van familie? Heeft de familie van een veroordeelde geen recht op wat privacy, die mensen gaan ook door een hel als er zoiets gebeurd...

Anitaaa | 18-03-07 | 22:26

ja weer een goede duidelijke column, helaas voor joost mag hij dit niet in de tweede kamer aankaarten....

Behangdelul | 18-03-07 | 22:07

Mijn achternaam is echt D.

Maarten D | 18-03-07 | 22:04

je bent slecht geinformeerd, Eerdmans. De afspraak om in de media de verdachten niet bij achternaam te noemen is een onderlinge afspraak van de Nederlandse hoofdredacteuren. De afspraak bestaat al jaren, is naar mijn weten voor het laatst in 1990 weer bekrachtigd en dient ertoe het Openbaar Ministerie te vriend te houden. Het OM zou namelijk kunnen worden aangeklaagd mocht een verdachte met naam en toenaam bekend worden en uiteindelijk worden vrijgesproken. Maar strafzaken zijn openbaar, dus het OM moet de namen wel openbaren, tenzij een wetswijziging, die dan weer in strijd zou zijn met het Verdrag van Rome en het Europees Verdrag over de mensenrechten. Spagaatje dus.
Het staat Geenstijl vrij alle namen te publiceren die ze willen, 'behalve hun verantwooordelijkheid voor de wet' (Grondwet).
De Raad voor de Journalistiek, Joost, is een wassen neus. Ze hebben geen macht, die heeft alleen de rechter.

mkuyt | 18-03-07 | 21:39

@winshots 20:01

als je zelfs kies wilt,ben je nogsmaals domheid als figuurlijk verhalen en niet over hun belangrijk natuur en lucht en aard zijn boodschap.

Die hoop dat de natuur en lucht en aard komt het nog erger dan je ooit leven heb hun verliezen.probeer je heen iets voor te gek.

mhajou | 18-03-07 | 20:07

mhajou 18-03-07 @ 18:54

Zei ik ook al. Nooit vandaar is gescholen want miskluen draagt wel gehaktbal in winter. Niet vercomment heelal oplage verdriet.

winshots | 18-03-07 | 20:01

@knutsel 19:24

Tuurlijk dat neem ik helpers te dragen en wie ik ben vreemd man en zeilsveel in me boodschap aan waarschuwen van de aard zijn verplicht.als je niet te geloven heb wat ik vertel over waarschuwen van de aard gekregen.

Ja ik moet het wel tegendeel van de natuuur en lucht en aard aan mens te wakker van god te hulp?

En mag jij dat zelf vrij ga je eens eens kaalgeschoren in israelier gewoond.

mhajou | 18-03-07 | 20:01

bord met naam om hun nek en dan aan de publieke schandpaal en het liefs zo breed mogelyk misschien een j.de m van talpa voor een nieuw goed idee voor een belspel b.v. raad de naam van deze crimi.en over de tegenstelling by justitie tussen dader en slachtoffer nog een ding rechtsongelykheid maar ja over de rug van de dader weer maanden werk

broodje aap | 18-03-07 | 19:52

Waar zít in Godsnaam Joost toch mee? Heeft hij zoveel gevoel van onmacht, dat hij zelfs over zoiets doms een punt maakt? Of heeft hij gewoon niets te doen: O ja heb je al werk gevonden, makker?! Ziet er naar uit van niet, anders had je wel andere (al of niet belangrijke) zaken aan je (domme) hoofd gehad. Of voedt hij wederom het proletariaat, waar zijn (vroeger.... tja die goeie ouwe tijd hé Joost.....) electoraal winstje te behalen viel. Maar naar nu blijkt, zijn deze mensen zoals gewoonlijk toch maar in hun stoel blijven zitten, kijkend naar SBS6. Is toch véél interessanter?! Politiek is niet interessant meer als er geen dingen geroepen worden die de gemiddelde LPF stemmer niet meer raken. Tja, ziet er naar uit dat er de komende periode, weer als vanouds geregeerd gaat worden, O O O wat saaaai Joost!!!

Wat issss dat hier | 18-03-07 | 19:42

@Mhajou 18:54. Sorry makker, ik begrijp Johan Cruyf al niet. Kouwes sluit dan wel wel enigszins aan bij mijn belevingswereld (tip: subvocalisatie), maar van jouw commentaar kan ik geen chocola maken. Als het een opsteker was: bedankt, als het een belediging was, bied ik mijn excuses aan voor hetgeen het bij jou heeft opgeroepen.

knutsel | 18-03-07 | 19:24

Het is toch heel normaal als de foto, volledige naam en adres van de slachtoffers van kinderverkrachters in de media worden getoond.

Andere kinderverkrachters weten dan waar ze moeten wezen als ze een slachtoffer met ervaring zoeken.

Ook altijd handig is die service van de Postcodeloterij, die noemen de namen en adressen van de prijswinnaars en plaatsen foto's van henzelf en hun gezinsleden, zo dat inbrekers weten op welk adres ze de nieuwe plasmatelevisie kunnen weghalen en ontvoerders weten hoe het kroost van de prijswinnaars eruit ziet zodat ze die bij school kunnen ophalen en dan losgeld kunnen eisen.

En wat zeurt die Eerdmans nou over de uitspraak van de Raad van Journalistiek? Wil hij soms dat Volkert van der G. wordt gestigmatiseerd als zijnde "de moordenaar van Pim Fortuyn" Dat is toch niet eeeerlijk, die jongen verdient een tweede kans!

Dikke Chinees | 18-03-07 | 19:17

koerbagh 18.01
kom, kom.

bejaarde op brommer | 18-03-07 | 19:15

blablabla.... pfffffff....

sick basterd | 18-03-07 | 19:13

@knutsel 18:48

Ik zeg toch eens waarchuwen van de aard als de natuur en lucht is zichbaarheid omgekomen.herlaadelijk waarschuwing!!

wat een klets van je gedachte,heb je fanatische figuurlijk op deze recaties gezet.goed dan ik vind dat je misschien te wakker heb om te horen.

mhajou | 18-03-07 | 18:54

En ik maar hopen dat die lutser van een m geband was1

miko | 18-03-07 | 18:52

Wat dacht je Jeaust, laat ik maar eens een gat uitzoeken waar helemaal geen deur in zit?

knutsel | 18-03-07 | 18:48

@Dwaaaas 18:25

Geeft niet.wat ben je toch slim van die mhajou op deze recaties gezien.

ik maak niet veel recaties op geenstijl gezet,zegt geenstijl?

mhajou | 18-03-07 | 18:30

Geef deze column in de toekomst maar aan mhajou, dan zijn we in ieder geval van alle open deuren af.

Dwaaaas | 18-03-07 | 18:25

eerdmans,wie is achter vals van dader aanpakken!

mhajou | 18-03-07 | 18:21

Hey stelletje lutsersts! Wie weet zich nog te herinneren hoeveel families vd graaf zich moesten verschuilen, zonder dat ze ook maar iets te maken hadden met de moord op fortuyn? Wat schiet je ermee op dat je de achternaam kent van de dader? Precies, zodat je kan checken of er andere mensen in je buurt zijn met hetzelfde achternaam. Heb je weer wat om je druk over te maken in je miezerige leventje.

terrormannetje | 18-03-07 | 18:07

Op zich ben ik het er mee eens, maar ik vind eigenlijk ook dat uitgerangeerde en rancuneuze opportunistische politici niet meer met naam en toenaam in de media mogen verschijnen. Dat is nogal een inbreuk op de privacy en het gevoelen van de burgerij die dergelijke kloodtzakken heeft weggestemd. De mening van iemand die wordt weggestemd wordt niet meer op prijs gesteld...
Dus gaarne volgende keer een foto van jou met een balkje over je ogen en ondertekenend met Joost E.
Bij voorbaat dank.

koerbagh | 18-03-07 | 18:01

Gretel,
Mogen we jouw naam dan ook even horen??Hoogst waarschijnlijk ben je zo een dak terrorist die nadat hij heel de nacht heeft lopen slempen en lawaai heeft lopen maken en dan zijn finse buurman aan de deur krijgt die vraagt of het even rustiger mag, omdat hij morgen wel moet werken, even laat zien wie boss is.
Naam of geen naam het draagt niets bij aan de afname of het voorkomen van de criminaliteit.Beter (zoals bbb al stelt) degene die aaangifte doet en ventuele getuigen beschermen.Enne jeaust ga eens echt werken.

miko | 18-03-07 | 17:57

Ik heb mij als klein kind jarenlang afgevraagd wie er achter Martin R. schuil ging, tot ik doorkreeg wat air betekende. Vind ik persoonlijk veel belangrijker.

Maar goed, even serieus ... belangrijker dan het weten van de naam van een veroordeelde vind ik de anonieme aangifte. Het feit dat dit niet kan en dat justitie en politie veel te nonchalant omspringen met de namen van diegenen die nog aangifte durven doen is een veel urgenter probleem. Ik zou mij eerst eens daarop concentreren Joost, al vind ik je stelling op zich niet verkeerd.

Ik vind het sgjandelijk dat mensen soms thuis bedreigd worden als ze aangifte hebben gedaan en durf te wedden dat de misdaad statistieken er ineens heel anders gaan uitzien als anonieme aangifte mogelijk wordt. Maar misschien wil Justitie het daarom wel niet.

Bigi Bana Boy | 18-03-07 | 17:42

Niveau lik me vestje... heb je al werk?
Beetje random op een toetsenbord stampen op kosten van de belastingbetaler...

Gripzz | 18-03-07 | 17:36

Joost, doe er wat aan. Oh nee, je bent werkeloos.

Patrick Zweedsey | 18-03-07 | 17:32

@winshots

Laten we anders de schandpaal weer opnieuw invoeren.

@kruisridder

Latente fascist... het is slechts een kwestie van politiek klimaat en dan komen alle latente fascisten in deze samenleving boven drijven. In WOII was dat ca. 80%.

Rabarberke | 18-03-07 | 17:30

Iedere lijst zijn eigen problemen,loop ze allemaal maar door.Overal vindt je rotte appels tussen.En om nu iedereen maar gelijk weer af te schilderen als fascist gaat wel weer ver.Maare ik ga werken.latersss

kruisridder | 18-03-07 | 17:26

eeeh even on-topic: het is mijn mening dat van veroordeelden de volledige naam, adres en woonplaats bekend moet worden gemaakt (ook nadat ze hun straf hebben uitgezeten). Dit met het oog op de belangen van de omwonenden.

winshots | 18-03-07 | 17:25

@kruisridder

Nee het gaat niet over links en rechts. Het gaat over jouw opmerking dat Eerdmans zich moet aansluiten bij Wilders. En ik zeg dat dat een fantastisch idee is omdat we dan het hele zootje in één hoek hebben zitten.

En dat er links gajes is prima, maar ik ben het zat om elke keer gemiep over links te horen als rechts ter discussie staat.

Die lijst van Wilders is een zooi bijeengeraapte latente facisten. Nu denk ik niet dat Eerdmans daar bijhoort, maar als hij daar bij wil gaan zitten, fine with me.

Dion Graus is een lichtelaaier, een proleet, een oplichter, een wanbetaler en een bedrieger. En dat kan volksvertegenwoordiger worden.

Laat die gepocheerde pruikvis eerst eens zijn eigen gierpunt leeghalen voordat hij begint te zeiken over dubbele paspoorten.

Rabarberke | 18-03-07 | 17:20

@Rabarberke.......... Ja vies hé rechts denkende mensen?!Want dit gaat toch over links en rechts?! Of kijk jij liever of iemand zijn haar goed zit?Tja dat snap ik wel.Ieder het zijne hé.Leuke woordspeling trouwens(Kruisrukker!Zelf bedacht?)Knap hoor.

kruisridder | 18-03-07 | 17:14

@kruisridder

Nee nou niet meteen gaan lopen miepen over links kruisrukke: Je had het over Joost E. op de lijst van Geert W. En dat is goed, want dan heb je al 't rechtse gespuis op één ljist. Wel binnen de lijntjes blijven van je eigen betoog.

Rabarberke | 18-03-07 | 17:09

@Rabarberke,Verdiep je eens in de Linkse leugen politiek .Een rechtse wind kan geen kwaad.Er zit trouwens meer gespuis bij Groenlinks.Het is maar net hoe selectief of je bent in je politiek correcte mening!
@Mazzeltof 17.00 Er zitten mindere politici in de kamer dan Eerdmans

kruisridder | 18-03-07 | 17:05

@mazzeltov

Nou, Wilders komt zelf anders ook niet verder dan het schrijven van een slechte column.

Ok ok, hij komt met interessante kamervragen over dubbele paspoorten van allochtone politici. Want die zijn onbetrouwbaar.

Terwijl zijn eigen kamerfractie samen wel goed is voor 40 jaar spinhuis.

Rabarberke | 18-03-07 | 17:03

kruisridder 18-03-07 @ 16:50 : Alsjeblieft niet zeg, Wilders heeft hem niet voor niks van zijn lijst weg gelaten, die Eerdmans.
Verder dan een [slechte] column schrijven komt Eerdmans niet.

Mazzeltov | 18-03-07 | 17:00

@kruisridder

Precies, al 't gespuis lid van de PVV - lekker overzichtelijk.

Rabarberke | 18-03-07 | 16:55

Joost je verdient een prominente plaats bij Geert op zijn lijst

kruisridder | 18-03-07 | 16:50

campion 15:24 Ik moet toegeven daar heb je wel een punt tenslotte kan de familie van de dader er ook geen moer aan doen,heb ooit eens een artiekeltje gelezen over een vrouw die toevallig ook van de graaf met haar achternaam heette en vervolgens weken vreemd werd aangekeken terwijl ze zelfs niet eens familie was en inderdaad je hebt ook debielen die omdat ze de dader niet te pakken kunnen krijgen dan de familie het maar lastig gaan maken

van de kraats | 18-03-07 | 16:20

Ach, ik vind dat de naam V.v.d.G. ook niet kan. Voordat je weet wordt Volkert van der Graaf daarop aangezien. Dus voortaan noemen we zo iemand Klojo, of Zakkenwasser. Is toch veel beter? Dus, Eerdmans, niet meer doen hoor!

Hadjewat? | 18-03-07 | 16:13

Rabarberke 18-03-07 @ 14:54
Precies.
Kouwes heeft het dan ook goed verwoord in zijn kunsstukje van 14:48.

Aboriginal | 18-03-07 | 15:55

@rw 18-03-07 @ 15:30

Dat heeft te maken de religieuze dogma's van familie-eer. Op de Veluwe en 020-gaza nog aan de orde van de dag.

CoJoNes | 18-03-07 | 15:33

Niet alleen de daders met hun achternaam maar ook gewoon de foto's op internet, zonder balkje uiteraard Wellicht hebben dan ook geen rechters meer nodig.Waarom moet ik beschermd worden als mijn broer de misdaden begaat? Wat is dat voor kul?Zijn we in dit land zo ver afgexakt dat als we de dader niet te pakken krijgen dan maar de broer, zus of ouder eraan moet geloven en dus beschermd moet worden?

rw | 18-03-07 | 15:30

Jammer dat deze column niet gaat over JOb Cohen die speecht bij het monument van van Gogh. Dat was pas echt leuk geweest om een verhaal over te hebben. Cohen en van Gogh, gingen niet echt vrolijk door één en dezelfde deur. Laatste column van van Gogh ging juist over Cohen. (burgemeester in oorlogstijd).

ofarim | 18-03-07 | 15:25

In extreme gevallen komt men toch wel achter de achternaam en dan is het onzin om te blijven 'Volkert van der G.'en'. Maar in het algemeen vind ik het hier prima geregeld om alleen letters te gebruiken. Men moet rekenen dat dat niet zozeer is om de daders te beschermen, maar dat zo'n dader ook meestal nog onschuldige familie/ouders enz. heeft, kinderen die al gestigmatiseerd worden doordat ze de pech hebben van een criminele pa, enz. Ik heb jaren in de GB gewoond, waar het al normaal was om in de krant te lezen 'Hugh Richards, of Corporation Row, was found guilty of posession of 0.021 lbs of cannabis' enz. En de gevolgen daarvan zijn niet altijd even tof. BV jongeren die nooit meer de kans krijgen om overnieuw te beginnen nadat ze wat stoms gedaan hebben, en hun broers en zussen zelfs niet! Tegen criminaliteit helpt het trouwens niet, dat is wel vaker aangetoond.

campion | 18-03-07 | 15:24

Rabarberke irriteert mij nog steeds mateloos met haar linkse gepeupel. Ga eens dood.

opperhoofd | 18-03-07 | 15:22

@Kouwes
jane Doe is er niet en ik ben haar stand-in muze.... hebben we vorige week afgesproken. Dus...

Kleines Arschloch | 18-03-07 | 15:17

ROFLMAO@Lied Hans Teeuwen
hilarisch ook, de opmerking van Teeuwen over de schijnende zon en de hagelbui bij Cohen. "Theo bedankt..."

Herman Flipsen | 18-03-07 | 15:14

Die is zeker in de kerk geboren, met zn open deur.

Bushokje | 18-03-07 | 15:14

Hehehe Hans Teeuwen, leuk je gekend te hebben!

G-unite | 18-03-07 | 15:12

@G-Unite
Kijk, dat doet de mens goed op zondagmiddag.

CoJoNes | 18-03-07 | 15:08

En op het moment dat Job aan het speechen is komen er toch hagelstenen naar beneden..

G-unite | 18-03-07 | 15:07

Ook ik vind dat de daders bij volledige naam genoemd moeten worden, maar dan ook in dit schrijven, Michel S. Ik wist die naam eerst wel, maar ik ben het vergeten.

mekmek | 18-03-07 | 14:58

uit de bundel nekschot in je knie de gedigt achternaam ook

ACHTERNAAM OOK

dus
je
achternaam
is
tonnie
klopt
dat
hete
?

Kouwes | 18-03-07 | 14:58

kouwe redt, kouwes redt, alle mensen opgelet

LibertasSimplex | 18-03-07 | 14:54

Tsja geen (ex)LPF'er laat de kans ongemoeid zich te wentelen in het lijkvocht van Fortuyn. De nagedachtenis, het erfgoed en het geneuzel... het is allemaal gaan stinken.

Rabarberke | 18-03-07 | 14:54

He Kouwes!

Darwin's bulldog | 18-03-07 | 14:52

uit de bundel over de doden niets dan goeds de gedigt joost bij het graf van pim

JOOST BIJ HET GRAF VAN PIM

daar
ben
ik
weer
om even
aan
uw
botten
te
voelen

Kouwes | 18-03-07 | 14:48

Huntelaar!

Harige Bangmaker | 18-03-07 | 14:46

saai kutfeest

alfredjudokuskwak | 18-03-07 | 14:42

Ad. @mezelf 1435
Stuur Rutger er ook maar heen. Het gaat over de vrijheid van meningsuiting en hypocrisie. Als Rutger daar niks te zoeken heeft, dan kun je hem net zo goed de straat op trappen.

CoJoNes | 18-03-07 | 14:41

@redactie
Over 20 minuten wordt 'de schreeuw' onthuld. Doe daar maar snel een topicje over. Dit topic was een doodgeboren kindje.

CoJoNes | 18-03-07 | 14:35

Slechter collum, moest je Pim nou weer opgraven.
Maar je hebt helemaal gelijk...

da wizard | 18-03-07 | 14:30

Joost, je kmot me bekend voor. In welke reclame speelde je ook al weer ?

Aboriginal | 18-03-07 | 14:23

Wat een geweldig stukkie onderzoeksjournalistiek !
.
Komende weken goed GS in de gaten houden, kun je de volgende keer weer zo'n geweldig onderwerp aansnijden.
.

*Formule 1 stinkt en is zinloos*
*2 Paspoorten blijft een raar verhaal*
*Wilders heeft een punt*
*Turkije nog niet rijp voor Europa*
*Strengere straffen voor voetbalhooligans*
.
Oh sorry, nu moet je iets nieuws verzinnen...
Ga gewoon solliciteren man, want als hournalist zuig je.

Dwaaaas | 18-03-07 | 14:05

we willen die mensen ook ooit weer terug inde maatschappij hebben joost anders gaven we ze wel levenslang en dat gaat nogal moeilijk als je als je terug komt iedereen uit de weg gaat als je op straat loopt

wat de privacy van slachtoffers betreft ja daar moet wat veranderen... voor die slachtoffers niet de privacy van de daders OOK beperken

jantjepietje | 18-03-07 | 14:02

@Rabarberke,
Ik reageerde op je post van 13:17 uur, waarin je stelt dat er eerst maar eens een verschil tussen verdachten en veroordeelden gemaakt moet worden (door Joost?). Vandaar.

rosalie | 18-03-07 | 13:56

jeaust e. heeft helemaal gelijk, heeft een punt, geweldige column, kortom.... met smart zitten we hier te wachten op zijn volgende huzarenstukje... kan bijna niet wachten

b9 | 18-03-07 | 13:55

De Eerd heeft weer gelijk.

Kabouter Puntlul | 18-03-07 | 13:50

doe een baan zoeken skele in plaats van opeu deuren intrappuh mislukte
semi rechtse collumn schrijfert. Wat een inkoppert ga zo door en we zien je bij die voedselbank, in je van onze belastingcenten betaalde auto.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/045000.h...

eric@fuall | 18-03-07 | 13:49

@Rabarberke 18-03-07 @ 13:37
.
Recht op frisse lucht zijn ze ook kwijt, ze zitten in een cel, weet je. Bovendien mogen ze wat mij betreft op water en brood.

TRS | 18-03-07 | 13:48

An sich klopt dat wel ja, wat Eerdmans schrijft.

Volgende week column met als titel:"Gras is groen."?

holtor | 18-03-07 | 13:48

Voor jouw info Rabarberke; De persoon op de lijst is destijds door GS gevraagd een andere nick te kiezen, deed ie niet, dus ban.

Lekker Belangrijk© | 18-03-07 | 13:48

Tergend slap stukje...
Zit GS tegenwoordig zo te springen om content-updates dat zelfs sulletjes als Joost E. een podium krijgen hier? :\

Perv | 18-03-07 | 13:46

Jongens, het tocht weer. Kan iemand die opengetrapte deur weer terug in z'n voegen gooien?

Boze Buur | 18-03-07 | 13:45

Joost is een slappe zak.
Laat hem maar lekker rukken over zijn minimumstraffen.

Ridge Forrester | 18-03-07 | 13:41

LOL @banlijst, die kende ik niet, maar ik sta er niet tussen Rabarberke.

Lekker Belangrijk© | 18-03-07 | 13:40

@ herman flipse
geen idee, ik kan zijn gedachte niet lezen

Detox | 18-03-07 | 13:39

Ja! Definitief: de NN-server is down en rookt.

Bob Paalhout | 18-03-07 | 13:37

@rosalie

Waar staat in de wet dat je als misdadiger je recht op privacy verspeelt? En waarom zou je dan je recht op voedsel niet verspelen. Of je recht op frisse lucht?

Rabarberke | 18-03-07 | 13:37

@Rabarberke 18-03-07 @ 13:34
.
Ik citeer ook de clown, en het is dus ook aan hem gericht,

TRS | 18-03-07 | 13:36

"De hypocrisie van de oude media wanneer het aankomt op het vermelden van de achternaam van verdachten" Van veroordeelden, redactie!

Voor de rest Joost E.: een waardeloze column. Heb nog geen goed argument gelezen waarom de achternaam van de veroordeelde genoemd zou moeten worden. Alleen drogredenen. Plus je haalt dingen erbij die er in dit stukje totaal niet toe doen: "Het is heel raar, maar ik dacht tot vandaag dat het in het maatschappelijk belang was geweest als Pim Fortuyn was blijven leven. Net zoals de democratie erbij gebaat was geweest als Fortuyn had kunnen bewijzen of zijn ideeën beter zouden werken dan die van Paars" Dat riekt naar populisme.

Dankzij het vermelden van de volledige naam weten we nu dat de dader van de moord op Fortuyn Van der Graaf heet, maar de samenleving is niet noemenswaardig beter af dan toen hij nog Van der G. heette.
Joost Eerdmans, ga je alsjeblieft met dingen bezig houden die er echt toe doen, zoals je ook eerder deed!

Kittekatje | 18-03-07 | 13:36

NN doet een beetje raar: zegt steeds "No such entry '46966'."

Is tcoh raar, nietwaar?

Bob Paalhout | 18-03-07 | 13:36

@trs

fleischbaum heeft het over verdachten

Rabarberke | 18-03-07 | 13:34

@Rabarberke,

"Wat het eerbiedigen van de privacy betreft, kan ik me bij verdachten overigens van alles voorstellen. Je zult onschuldig voor een rechter worden gesleept: damage done en verwacht van de media geen rectificatie."
"Gekker wordt het bij veroordeelden, welk recht op privacy hebben zij in feite? Hebben ze dat niet verspeeld?" Aldus Joost E.

rosalie | 18-03-07 | 13:33

Hij heeft gelijk.

President Bush | 18-03-07 | 13:33

Onder welke naam zou Joost eigenlijk reaguren op GS? En Geert, Alexander & Femke?

Darwin's bulldog | 18-03-07 | 13:33

@detox
ga de re-hab nog even in... lees even de column van eerdmans: "Wat het eerbiedigen van de privacy betreft, kan ik me bij verdachten overigens van alles voorstellen."
Kan je mij even uitleggen wat daar precies staat?

Herman Flipsen | 18-03-07 | 13:32

"De hypocrisie van de oude media wanneer het aankomt op het vermelden van de achternaam van verdachten"
.
Eerdmans heeft het niet over verdachten maar over veroordeelden, nogal een significant verschil lijkt me. Eens met Eerdmans.

TRS | 18-03-07 | 13:30

Misschien moet die Joost zich maar weer eens een baan gaan zoeken.

Bob Paalhout | 18-03-07 | 13:30

@ herman flipse
"namen van verdachten moeten geanonimiseerd blijven"
dat is niet waar, de pers mag namen vermelden want een rechtszaak is openbaar maar er is wel een soort ongeschreven code om dat niet te doen, en men houdt zich daar ook voor 99% aan.

Detox | 18-03-07 | 13:29

Vind het een beetje een wijvencolumn

LibertasSimplex | 18-03-07 | 13:28

Nog gesolliciteerd Joost?

stretched.truth | 18-03-07 | 13:28

Ban? Vertel!

Lekker Belangrijk© | 18-03-07 | 13:28

@lekker belangrijk

Welkom terug en op naar je volgende ban.

Rabarberke | 18-03-07 | 13:27

-weggejorist-

de das | 18-03-07 | 13:26

@Rabarberke, ik miste je zo, schatje van me!

Lekker Belangrijk© | 18-03-07 | 13:25

@rosalie

in de inleiding van GS gaat het over verdachten, in de column heeft Joost E. het over misdadigers...

Rabarberke | 18-03-07 | 13:25

Ik mis Outman ben Amar in het rijtje.

Tarak | 18-03-07 | 13:25

en Holleeder dan? de meest bekende crimineel van dit moment heeft gewoon een achternaam...
verder heeft Eerdmans wel een punt, daders worden geknuffeld en slachtoffers moeten maar zien hoe ze het redden.

Detox | 18-03-07 | 13:24

@Der Gretel
Dus je had het zelf ook niet erg gevonden om met naam en toenaam in de krant te staan na je veroordeling?

salonrealist | 18-03-07 | 13:24

Ik ben veel meer geinteresseerd in de bijbaantjes van onze rechters, politici en procureurs generaal dan in de initialen van een paar boeven.

Rabarberke | 18-03-07 | 13:24

Achternamen van daders mogen genoemd worden in de pers, namen van verdachten moeten geanonimiseerd blijven en dat laatste geldt ook voor de slachtoffers. Tja, geen speld tussen te krijgen, hulde!
Trouwens Jeaust, al een baan gevonden?
Ik zou een functie zoeken in de portierswereld, open deuren hebben blijkbaar een enorme aantrekkingskracht op je.

Herman Flipsen | 18-03-07 | 13:23

Rabarberke 18-03-07 @ 13:17

Dat doet Joostje toch ook?
Ik vind trouwens dat bij verdachten de achternaam voluit vermeld moet worden en de voornaam met 1 letter, geen foto's nog, maar bij veroordeling wel een foto zonder balkjes.

rosalie | 18-03-07 | 13:23

voor mij is jeaust al jaren deaud

b9 | 18-03-07 | 13:22

Ik wil hier kort over zijn:

J.E. zuigt.

Sytze Vliegen | 18-03-07 | 13:22

in navolging van de succesvolle nationalistische serie "De tering voor Tien" kunt u zich nu aanmelden voor De "Jeaust, ga es deaud" Vierkamp met als hoofdprijs het verdwijnen van deze ubernerd van elk medium.

JudgeJuly | 18-03-07 | 13:20

@gretel

ze emigreren al, die nederlanders met geld. al zestig jaar...

Rabarberke | 18-03-07 | 13:20

Rabarberke 18-03-07 @ 13:17
Zelfs dat zou Joost Eetje niet helpen in zijn labyrint van quasi-redeneringen

LibertasSimplex | 18-03-07 | 13:20

@lekker belangrijk

moest je diep door 't stof om die ban er af te krijgen?

Rabarberke | 18-03-07 | 13:18

Ik zou eerst maar eens een verschil maken tussen verdachten en veroordeelden.

Rabarberke | 18-03-07 | 13:17

er staat straks een nieuwe pim op met het boek "de puinhopen van grijs 1"

RitseB | 18-03-07 | 13:17

Nog steeds niet langs Hans Alders geweest , Joost?

Opa-Buiswater | 18-03-07 | 13:16

draagt jeaustje een bril ?

b9 | 18-03-07 | 13:16

Slappe, lauwe thee, Eerdmans...

Hyppo Kriet | 18-03-07 | 13:15

En wat is A.F.Th dan wel niet joh..

Shareholder | 18-03-07 | 13:15

Ach, Joost Eetje heeft wel een beetje een puntje. Zo veel voegt het alleen niet toe, dat iedereen maar achternamen kan lezen. Wel iets, maar niet veel.
Niet genoeg naar mijn smaak om daar dan zo heel groots over uit te pakken.
Bovendien heeft Joost al een bijzondere bril, waarmee -ie door initialen heen kan kijken, en waarmee -ie tegelijk onder water uitstekend een paling van een ouwe kabel kan onderscheiden. En dan snap ik die beausheid niet meer he
Rare vergelijking trouwens tussen de privacy van een aantal ontvoerde meisjes en die van tiefusdaders die es deaud moeten gaan.
De eerste categorie wil in het algemeen zo snel mogelijk levend gevonden worden, terwijl dat voor de dader iha niet op gaat.

LibertasSimplex | 18-03-07 | 13:14

Off-topic: SP groter dan PvdA. PVV bijna groter dan VVD. www.telegraaf.nl/binnenland/60544761/P...

Wouter Bos zal de geschiedenis in gaan als de man onder wiens leiding de SP de rol van linkse volkspartij overnam van de PvdA.....

Gewoon zo doorgaan, Wouter! Ook als mevrouw Albayrak straks terecht staat staat wegens het beledigen van de Turkse identiteit - gewoon volhouden dat een dubbele nationaliteit voor bewindslieden geen enkel probleem is.

Dr. Dr. Bartholdy | 18-03-07 | 13:13

Bij Nederlandse criminelen heeft men hier aanmerkelijk minder moeite mee,ik refereer hier aan de man die"gifgas leverde aan Saddam"en de man die zaken deed met Charles Taylor.Deze werden met en toenaam genoemd en tevens werden er foto's zonder balkje getoond in het vara journaal.

de honden blaffen... | 18-03-07 | 13:12

Joost, doe eens naar Talpa gaan..

Lekker Belangrijk© | 18-03-07 | 13:11

@Der Gretel

Beste vrind, er wordt geprobeerd inhoudelijk te reageren op het artikel, niet om het af te zeiken.
Jij bent degene die compleet irrelevant naar boven brengt dat je een fin tot moes hebt geslagen, who cares, daar gaat het hier niet om. Jij bent met je veroordeling voor mishandeling ook een dader. In mijn ogen word je nog betutteld met 40u taakstraf. Ik had je een paar maanden laten zitten. Lutser. Maak wat van je leven in plaats van dikke boehoe doen op een weblogje waar volgens jou alleen fappertjes reageren.

.kapitein k | 18-03-07 | 13:11

Eerdmans het is een nivo van likmevestje. Geen wonder dat je NUL zetels haalde.

Shareholder | 18-03-07 | 13:11

Zo Jeaust nog steeds lekker aan het potverteren of heeft de mac donalds je al een topfunctie aangeboden als hoofd-friet-bakker in de vestiging Lunteren...?

flikker toch op lutserT, je deed het ooit wel aardig als kamerlid, maar nu ben je vervallen tot een lachertje, een kneus van het formaat Harry van Bommel.

QB (ja die.....) | 18-03-07 | 13:10

Zeg Gretel, jij snapt de strekking niet. Niemand kraakt zijn verhaal af want hij heeft gewoon gelijk (lees mijn eerste comment). Het gaat erom dat het geen toegevoegde waarde heeft. Daarom loopt een ieder te zeiken. We wensen (betere) kwaliteit. Als GS de bezoekers niet tevreden kunnen houden moeten ze op zoek naar een ander. Wellicht zijn we daar met z'n allen een beetje mee bezig en niet met de strekking van het verhaal eruit halen. Voor iemand die 36 is snap je het toch niet helemaal geloof ik.

quutje | 18-03-07 | 13:07

Blikjegrolsch staat ook aan de kant van de daders...
Heeft nog nooit een fin ongevraagd midden in de nacht in huis gehad.

Der Gretel | 18-03-07 | 13:07

Het voordeel van Joost is in vergelijking met Kouwes, dat je er zo doorheen bent.

Karel Kruizenruiker | 18-03-07 | 13:06

Joost, het is vandaag zondag 18 maart. Het monument ter nagedachtenis aan van Gogh wordt vandaag onthuld in de grote stad. Dáár had je je column aan moeten wijden. De rol van Martin Verbeet en de stadsdeelraad, het feit dat Cohen zal spreken tijdens de ceremonie. Maar ja, dan had je je moeten verdiepen in de materie alvorens klakkeloos je streams of consciousness aan het het beeldscherm toe te vertrouwen.
Wat mij betreft een een joekel van een gemiste kans om je te profileren en je column te ontrekken aan het nivo van de open deur. Geeft prima aan hoe belangrijk je dit platform vindt, dat dan weer wel.

CoJoNes | 18-03-07 | 13:05

"Er zijn moordzaken waarin daders dankzij het zwijgrecht niet alleen hun motief meenemen tot aan het graf, maar zelfs ook hun naam niet prijsgegeven. Bij deze gedetineerden hangt aan de celdeur een bordje met een nummer, zonder naam. Dit is toch een abnormale situatie."
Tsja Joost, als iemand zijn bek niet open wil trekken kun je daar niks aan doen. Tenzij je mag martelen. Daar ben je toch geen voorstander ven he Joost? Hee Joost? Joost?
Hallo?

blikjegrolsch | 18-03-07 | 13:03

Heeft Joost soms ambities bij Groen Links?
Femke zal iig blij zijn dat hij oude GS onderwerpen niet weg gooit maar netjes recycleert.

Zeurders | 18-03-07 | 13:02

tututt! Bernard H. dus.

Lekker Belangrijk© | 18-03-07 | 13:01

Wat VOLKERT VAN DER GRAAF hiermee bereikt???? Nu hij zijn gelijk heeft gehaald, gaat dit onderkruipsel vervolgens een schadeclaim indienen tegen de Telegraaf.
Zo wordt hij rijk van de moord op Pim Fortuyn.
Een knieschot graag voor deze rat op 6 mei 2013!

ofarim | 18-03-07 | 13:01

Je moet wel heel erg LPF-denken wil je het privacyprobleem in de media kunnen doortrekken naar "De zaak-Volkert is het zoveelste voorbeeld van dadertje knuffelen.'

blikjegrolsch | 18-03-07 | 13:01

-weggejorist-

Der Gretel | 18-03-07 | 13:01

@ Der Gretel 18-03-07 @ 12:39

Wat een held ben je toch...

Due|rr | 18-03-07 | 13:01

Ik wacht nog steeds totdat iemand de column van Joost op inhoud afkraakt. Kan me echt niet voorstellen dat er mensen in nederland rondlopen die het met daderbetutteling eens zijn en het dus oneens zijn met Geert. De enige open deur die hier ingetrapt wordt is het steeds maar weer hetzelfde reageren op columns van Joost.

Der Gretel | 18-03-07 | 12:59

deze cullumn had ook in 2 zinnen gekund. Beetje zwak.

M299 | 18-03-07 | 12:59

Waarom worden mensen toch altijd gefrustreerd en gaan ze schelden op elkaar, na een column van Joost E. (de dader) gelezen te hebben?

rosalie | 18-03-07 | 12:57

quutje 18-03-07 @ 12:54

Wat heeft Hinault hiermee te maken?

Harige Bangmaker | 18-03-07 | 12:56

he gretel, gaan we nu alleen maar beledigen of heb je ook nog wat te melden? volgend advies: luister naar de das.

quutje | 18-03-07 | 12:54

Wat een kudtcolumn. Iets neerkalken wat we met z'n allen al jaren weten. Dat de Televaag op zijn vingers is getikt door de Raad van Journalistiek komt vooral omdat beroepsazijnpissert Volkert van der Graaf zich blijkbaar helemaal de tiefus verveelt achter de tralies. Wat Volkert hiermee denkt te bereiken is voor mij nogal vaag, aangezien zo'n zaak weer nieuws genereert. Het lijkt dat Volkert al meer dan genoeg aan zijn naamsbekendheid heeft gedaan...

brutus68 | 18-03-07 | 12:53

Wacht maar. Over een jaartje of 20 is dit land door ale linkse betuttelterreur zo verziekt dat alle nederlanders met geld aan het emigreren zijn.

Der Gretel | 18-03-07 | 12:52

moewhaha 'geweldige column'. hou nou toch op. joost kom er maar weer in.... onderwerpje : tbs ?

b9 | 18-03-07 | 12:51

-weggejorist-

de das | 18-03-07 | 12:50

Joost E. verdacht van ontduiken sollicitatieplicht en zwart bijbeunen op GS.

Zeurders | 18-03-07 | 12:49

@ Der Gretel 18-03-07 @ 12:45
.
Nee, jij hebt een leven waar we blij van zullen worden.

verbaasme | 18-03-07 | 12:48

sorry

rechts!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

loopse jantje | 18-03-07 | 12:48

Der Gretel 18-03-07 @ 12:45

ff....... ik ben rts!!!!!!!!!!!!!ech

loopse jantje | 18-03-07 | 12:47

Al die linkse etterige puistenkoppen die hier menen belachelijk te moeten reageren reageren op jouw geweldige column hebben niks beters te doen dan tot diep in de nacht aan hun pik te trekken op Lara Croft om vervolgens 's ochtends door mama weer uit hun lakens losgeknipt te worden.

Der Gretel | 18-03-07 | 12:45

er moet toch nog wel een onderwerpje over zijn voor Joost?
probeer nog eens milieu, worden ze hier altijd helemaal hysterisch van, en het laatste milieu-topic lokte maar liefst 750 reacties uit,
dus.....

bejaarde op brommer | 18-03-07 | 12:45

@ der gretel
Jee, jij bent zeilig geweest zeg. Jou verhaal bewijst weer eens dat het niet klopt in dit land. Maar deze pisnicht blijft roepen dat ook jij een open deur intrapt. Flikker toch op en luister maar naar kapitein K.

quutje | 18-03-07 | 12:44

hee lasbril. teer je nog steeds op dat wachtgeld?

BjdeB | 18-03-07 | 12:43

Joost, solliciteer bij Geert en ga bij hem in opleiding, de lessen van Pim ben je allang vergeten..... slechte leerling hoor

loopse jantje | 18-03-07 | 12:42

joost weet nog steeds niet zo te scoren als geertje nu doet. arme joost, wat zal hij met een jaloerse blik naar geertje w. kijken. kom op joost, kaart nog een keer een open deur aan. het gaat je vast lukken om geert na de kroon te steken.... misschien eens iets met moslims proberen......... NOT

b9 | 18-03-07 | 12:41

Joost maakt zich kwaad, en terecht. De oude media laten niet alleen de achternamen van verdachten achterwege, maar OOK van veroordeelden. Dat laatste, dat is echt politiek overcorrecte waanzin natuurlijk. Volkert van der Graaf is allang veroordeeld, Bouyeri ook, Samir Azzouz, en ga zo maar door. De slachtoffers van misdrijven komen echter ongevraagd in de publiciteit. En slachtoffers zijn echter vogelvrij vwb. gebrek aan privacy van de politiek overcorrecte media. Zij staan met naam en adres in kranten en journaals.
Een veroordeelde moordenaar die "klaagt"over schending van zijn of haar privacy, het moet toch niet gekker worden in dit land. De media, allen ja-knikkers, sjokken gewoon achter de benadeelde dader(s) aan en laten van schrik de volledige achternaam maar achterwege.
Geert Wilders, kom aan de macht en regel dit zootje ongeregeld.

ofarim | 18-03-07 | 12:41

-weggejorist-

de das | 18-03-07 | 12:40

Joost, let maar niet op reacties als "wat een niveau weer Joost" zoals hierboven gegeven. Die puisterige pisnichtkinderen die zo reageren moeten na filmpjes kijken in de Dumpert gewoon snel weer oprotten.
Terzake. Je hebt helemaal gelijk. Het moet godverdomme afgelopen zijn met dadertje betuttelen. Ik sloeg een jaar of 4 geleden een finse inbreker bijna tot moes. Heb omwille van de teringzooi die erna ontstond moeten verhuizen. Gedoe met familie van die kankermongool. Het menneke was zoooo zielig. Slechte jeugd gehad. In de rechtbank (menneke heeft aangifte gedaan van mishandeling etcetc) werd ook nog verondersteld dat ik me volwassener had moeten opstellen. Hupsakee: 50 uur vegen aan mijn broek.
Iedereen begrijpt: Ik stem Geert. Tot mijn dood.

Der Gretel | 18-03-07 | 12:39

Geef die Joost een duikbril. Helpt 'm met z'n privacy...

bwahaha | 18-03-07 | 12:39

Eerdmans heeft hier wel een punt. Maar dat heb je altijd als je een open deur intrapt.

Jeremia | 18-03-07 | 12:38

Joost ik heb het idee dat je deze menig zo overgenomen hebt van de redactie, volgende keer verwacht ik wel weer wat beters.

Tomatenketchup | 18-03-07 | 12:37

Ik moet hier verschrikkelijk van gapen ...

cayenne | 18-03-07 | 12:36

Wat een onzin om je hier druk over te maken. Eerdmans heeft wel een punt, maar wat maakt het nou uit of je een dader met achternaam in de media brengt of niet, zolang het beestje maar een naam heeft zodat we weten over wie het gaat. We weten allemaal wie we bedoelen met Volkert van der G. en Mo B., een volledige achternaam voegt daar geen ene moer aan toe.
Maak je liever druk over hoe je kan voorkomen dat een TBSer ooit nogmaals de fout in gaat, of hoe je kan voorkomen hoe je bedreigde politici beter kan beschermen, danwel keihard optreden tegen de bedreigers.
Het lijkt erop dat Joost met deze collumn nogsteeds een beetje bezig is met de Haagse overbodige discussies.

.kapitein k | 18-03-07 | 12:36

Hij heeft gewoon gelijk wat is er in hemelsnaam zo belangerijk aan dat soort lui dat men er nog roomser als de paus over is ?
of is dit wat men met mensen rechten bedoelt dan voel ik me echt zwaar beledigd! de onmens word meer beschermt blijkbaar o ja mensen rechten gelden voor mensen hoor!!!niet voor mensachtigen!

van de kraats | 18-03-07 | 12:34

Tja, hij heeft natuurlijk wel gelijk maar het is zo'n inkoppertje. Zo kan ik ook columnist worden. Vertel een wat nieuws Joost.

quutje | 18-03-07 | 12:34

Waarom is het eigenlijk beter om de volledige naam van de dader wél te noemen?

verbaasme | 18-03-07 | 12:33

kom op mensen; als de naam al bekend is bij het grote publiek, wat heeft het krampachtig van der G. verhaal dan nog van doen?

Joost maakt ene punt en is duidelijk. Als een dader 100% bekend is, dan mag hij best aan de schandpaal.

fapmonster | 18-03-07 | 12:32

Hey Jeaust, heb je al een baan?

CoJoNes | 18-03-07 | 12:31

Het gaat ook om de bescherming van vaak vele anderen met dezelfde achternaam, die anders tot in het zevende geslacht moeten ontkennen dat ze familie van zijn (of juist moeten erkennen)

Telegraafhoerrr | 18-03-07 | 12:30

Ja...
Ik ben het met je eens, maar wat ga je eraandoen?

Weeraanmelden | 18-03-07 | 12:29

Spuit elf.

artbrut | 18-03-07 | 12:28

Ik weet niet. Misschien als Geert over een jaar of 4 uitgerangeerd is en als troost op GS opstelletjes mag schrijven, we Joost achteraf nog zullen waarderen. Maar vooralsnog is het maar een slappe hap. En je heb toch maar die namen van al die slachtoffers lekker weer een keer genoemd, je doet er zelf dus net zo hard aan mee, hypocriet.

Darwin's bulldog | 18-03-07 | 12:27

dat woordje paars moest er ook weer even in. het blijft een lutser die joost E. heb je trouwens al een baan, joostje ?

b9 | 18-03-07 | 12:27

Iemand anders woorden in de mond leggen is: het grootste zwaktebod van elke collumnist.

VVerner | 18-03-07 | 12:26

Ik zie ook liever John de Mol ipv John de M.

zeurdertje | 18-03-07 | 12:26

Zwakke column deze keer. Joost zakt een beetje af. Hij zal toch meer moeten gaan provoceren wil hij de interesse van het GS-volk blijven vasthouden. En over het onderwerp: De oude media lopen al jaren achter de fieten aan. Internet geeft de namen wel prijs en niemand die de nieuwe media kan aanpakken.

ErachterKijkerd | 18-03-07 | 12:25

Wat een niveau weer Joost.

Baron Haussmann | 18-03-07 | 12:22

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl