Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hypocriet OM gaat Jitse de Jihadkiller vervolgen

2016-01-15_19-55_-23_.jpgJitse Akse gaat vervolgd worden door OM. De Friese Fury, die ooit namens Dutchbat Sebrenica zag vallen, vocht tien maanden lang met de Koerden tegen ISIS. Hij heeft daar als sluipschutter meerdere jihadi's op de fast lane richting hun 72 maagden gezet. Hetgeen volgens de letter der wet strafbaar is. En dus heeft OM besloten hem te vervolgen. Vreemd dat nu ineens de wet strak nageleefd gaat worden, want in oktober 2014 vertelde OM nog doodleuk aan persbureau AFP dat ze geen Nederlanders zouden vervolgen die tegen ISIS vochten. Quote van de OM-persprater toentertijd: "Vroeger was het in dienst treden bij buitenlandse strijdkrachten strafbaar, nu is het niet langer verboden. Je mag alleen niet deelnemen aan een strijd tegen Nederland." Waarom spreekt het OM zichzelf dan nu tegen door Jitse Akse wel te arresteren? Wij zijn heel benieuwd naar de verklaring die het OM heeft voor deze ommezwaai. Wellicht dat OM een voorbeeld wil stellen, zijn openheid op sociale media wordt door OM in de eerste alinea van hun verklaring al genoemd. De islamistensloper was nooit geheimzinnig over zijn missie, wat blijkt uit deze reportage van EenVandaag uit december 2015. Afijn, voor verkondigen dat je strijders tegen ISIS niet vervolgd en vervolgens wel Jitse Akse arresteren hebben wij een mooi woord: hypocriet. Ongeacht wat de Nederlandse wet zegt, als je het éne zegt als OM, maar het ander doet, ben je hypocriet. Bovendien, of de jihadi's nu kapot gebombardeerd worden door onze F16's of één voor één omgelegd door de Sluipschutter uit Stiens, dat lijkt ons weinig verschil maken. Jitse Akse is de participatiemaatschappij in praktijk, Rutte. U kunt de petitie HIERRR tekenen en nog meer steun geeft u op FB-pagina Justice for Jitske, mocht u dat willen.

Reaguursels

Inloggen

signed

Qwrk_II | 18-01-16 | 15:47

Hé Quid, je schrijft: "Afijn, voor verkondigen dat je strijders tegen ISIS niet vervolgD". Lees dat zinnetje nog eens door en verbeter dan de spelling #huisregels

De Literator | 17-01-16 | 17:56

Het is toch heel begrijpelijk dat oud IS strijders getraumatiseerd zijn? Die arme knullen hebben gruwelijke dingen gezien en dat gaat je niet in de koude kleren zitten. En Nederland moet toch een voorbeeld stellen en iemand vervolgen voor wat daar gebeurd. En wat is een betere keus dan iemand die deze arme getraumatiseerde knullen daar afschoot? Dit is een heel mooi voorbeeld van hoe "rechtvaardig" Nederlandse gerechtigheid is.

Sid II | 17-01-16 | 11:04

Volgende stap in super hypocrisie; een stap dichterbij de eigen ondergang. Gelukkig heeft Geert straks minstens het dubbele van de peilingen om aan deze onzin een eind te maken.

robstijlloos | 17-01-16 | 10:28

Tijd om ook hier wat Poolse toestanden te gaan praktiseren. Niet alleen voor wat betreft de roodverpolitiekte media die hier nagenoeg haar goddelijke gang kan gaan terwijl ik verplicht wordt mee af te tikken voor die brol maar ook zo'n wereldvreemd OM dat mens en maatschappij vooral op kosten jaagt moet ergens geëvalueerd en afgerekend kunnen worden.

Takki Yah | 17-01-16 | 09:45

Onze koenders wil de strijd ook gaande houden ,want hij wil Assad perse in Den Haag laten berechten.

pedro300 | 17-01-16 | 09:25

Deze soldaat een lintje, de verantwoordelijke om leden oppakken wegens sympathiseren met een terreurorganisatie.

NB-Stb | 17-01-16 | 01:30

Het is onduidelijk wat de motivatie hier is. Zou het mogelijk zijn dat we hier te doen hebben met laffe landverraders? Alles duidt er op!

wegrenner | 16-01-16 | 22:28

-weggejorist en opgerot-

rechtsradicaal | 16-01-16 | 21:21

ook even mijn steun betuigd... moorden is slecht maar in dit geval zeker gedoogd! Go Jitse

HetRodeGevaarLoert | 16-01-16 | 20:51

Unfucking believable dat het OM het lef heeft om Jitse op te pakken. Ronduit domme actie - en dat is waarschijnlijk het understatement van dit jaar. Een beetje advocaat kan er gemakkelijk voor zorgen dat onze Leeuwarder vriend zo snel mogelijk weer naar Syrië kan afreizen om te doen waar het grootste deel van onze kikkerlanders te beroerd voor is

defensiewatcher | 16-01-16 | 19:37

Wilders voert wel goedkoop campagne zo...

Ikdachthetniet | 16-01-16 | 19:13

Nederland bekent kleur...

freelux | 16-01-16 | 19:09

Wat een sukkel die Jitse. Gaat daar naar toe en schiet op een laffe manier een aantal IS-ers dood. Vervolgens gaat hij weer naar huis en gaat hier lopen opscheppen. Een en al eigen ego strelerij. Geen enkele sprake van idealisme. Als dat het geval was geweest had hij nog steeds aan het front gestreden want die oorlog is nog niet voorbij.
Als je enkel en alleen heen gaat om te meerdere eer en glorie van jezelf mensen af te schieten mogen ze je wat mij betreft gewoon opsluiten
Snapernixvan | 16-01-16 | 11:34

Je snapt er inderdaad niks van…

Meneer Akse zou terug gaan naar Syrië, om ter plekke strijders tegen IS op te leiden, maar dat bevalt het goor linkse OM dus niet, en dus bemoeien ze zich, zoals gewoonlijk, weer met zaken die hen niet aan gaan.

En als je ballen had ging je hem persoonlijk vertellen dat je hem een lafaard vind in plaats van te proberen hem hier zwart te maken.

Lutser.

Ravian | 16-01-16 | 19:00

Ik bin grutsk op Jitse dat hy in stikmannich fan dy snotbongels nei de hel sketten hat, mar hy hie soks stilhâlde moatten. Krektlyk as yn de Twadde Wrâldkriich, doe't der te uzes ek in soad foar eigen rjochter opslein waard. Foar sokke saken jildt: wat stilder wat better.

Angelica | 16-01-16 | 18:59

De vijand rukt op, ook in onze regering!

Gags Beasley | 16-01-16 | 18:57

en als hij nu zonder paspoort gaat, die Koerden een syries paspoort voor hem laat regelen, kan hij de volgende keer als asielzoeker Nederland bezoeken, bed bad brood zakgeld, alles wordt dan voor hem geregeld.
als er crowdfunding voor hem komt doe ik ook mee.
OM/regering is knettergek

metoo1 | 16-01-16 | 18:45

Graag ook even de namen en rugnummers van de mensen op het OM die dit in gang zetten. Vervolgens namen en rugnummers aan elke reactie/twitter/facebook bericht toevoegen. Dan wordt er binnen 48 uur geseponeerd.

sobokan | 16-01-16 | 18:26

Als ik het dus goed begrijp, is het verboden om het Nederlandse leger te helpen?

Mr. Happy | 16-01-16 | 18:03

Uiteraard ken ik niet alle details, maar deze man lijkt me een held. Ik mocht willen dat ik de moed had om te doen wat hij heeft gedaan.
Alle policor gutmenschen die hem nu aan de schandpaal nagelen zijn laffe hypocrieten. Het soort mensen dat wel dweept met de 'linkse' en 'anarchistische' strijders die in de jaren '30 naar Spanje vertrokken om te vechten tegen de fascisten in de Spaanse Burgeroorlog.
Nou, *newsflash* lieverds, de fascisten zijn weer aan het moorden en dit keer zijn het islamofascisten zoals I.S. En jullie staan aan de fokking verkeerde kant.

propagandhi | 16-01-16 | 17:46

Mee eens als er niet vervolgd gaat worden maar jammer dat geenstijl het al weer beter weet: hoezo vervolging, daarover heeft het Om nog helemaal niet beslist.
Geenstijl: wel goed opletten wat er gebeurt, aan non info heeft niemand behoefte, ook de lezers van Geenstijl niet.

Hendrik5h | 16-01-16 | 17:22

Ook getekend. Ik schaam me dood voor deze regering!

ObiWannabee | 16-01-16 | 17:22

Verkeerde nationaliteit, verkeerde kleur, verkeerde tijd en plaats.
Hij had zichzelf beter in Griekenland kunnen aanmelden als asielzoeker.

mag ik ook nog ff | 16-01-16 | 16:48

De echte kerels komen toevallig wel uit Friesland. Dat dan weer wel!
Jitse do bist `n held. Sjut ze olleger mar dea!
" Leaver dea as sleaf"

miereneukert | 16-01-16 | 16:36

Paspoort ook al ingenomen. Kan wel bij een blanke Nederlander, niet bij een "Wollah iek zwier jou" roepende draaideur Marokkaan. Ga zo door overheid en vooral OM. Lekker bezig weer.

uncommonsense | 16-01-16 | 16:33

Hij is gewoon een militair, een soort ZZP-er nu, die mag toch zelf wel kiezen waar hij gaat vechten en wie kan er nu bezwaar hebben tegen het sniperen van nota bene IS strijders.. ik zie het probleem niet, maar er zijn blijkbaar nog een paar honderd mensen in NL die aan de kant van de Koerden vechten, die kunnen dus binnenkort problemen verwachten of niet meer terugkeren, omdat Rutte wel roept dat we in oorlog zijn, maar als je dan vecht tegen IS met wie we in oorlog zijn, je opgesloten wordt en je paspoort kwijt bent.

Dish of the Day | 16-01-16 | 16:17

Gaat het OM deze Nederlandse veteraan nu uitleveren aan de Islamitische Staat?
mooi geluld man | 16-01-16 | 15:02

Kwestie: kun je iemand uitleveren aan een land dat niet bestaat?

De Vrijlansier | 16-01-16 | 16:17

@Lexus01 | 16-01-16 | 14:48 "Ik denk dat er een hele grote bezem door justitie moet!"
.
Helemaal mee eens. Vooraleerst door de 'incestueuze' top (ministerie, procureurs, presidenten van rechtbanken, hoofd-officieren). Deels kan dat door die lui verkiesbaar te maken: ga maar met de billen bloot. Dat doorbreekt de macht en morele corruptie.

ben kokhals | 16-01-16 | 15:48

Meteen de petitie ondertekend. Die lui zijn helemaal gek & schaamteloos hypocriet geworden daar bij het OM en Justitie.

ben kokhals | 16-01-16 | 15:41

Is simpel. Hij zat bij de "verkeerde" Koerden. Hij zat bij de YPG. Een seculiere groep die eigenlijk de Syrische tak van de PKK is. Het zal me dus niet verbazen dat Erdogan een dubbel paspoort figuur bij het OM opdracht heeft gegeven hem aan te klagen of een "diplomaat" gedreigd hebt om meer rapefugees naar Nederland te sturen, Turkije kan geen seculiere staat naast zicht hebbe, zeker niet als ze nog succesvol zijn ook.

Snap_het_ook_niet | 16-01-16 | 15:39

-weggejorist-

Grrrrbachov | 16-01-16 | 15:34

Gezien dit verhaal zich niet in Nederland heeft afgespeeld... Gaat het OM deze Nederlandse veteraan nu uitleveren aan de Islamitische Staat?

mooi geluld man | 16-01-16 | 15:02

Uit Syrië terugkerend jihad moslim tuig moeten zo nodig worden geradicaliseerd, (lees door links gepamperd) in plaats van te worden opgesloten en /of een verbod om nog een voet op Nederlandse bodem te zetten.
En nu komt justitie kakken te kort om Jitse Akse vervolgen! Jitse Akse is een held en verdient een medaille van de Koning! Ik denk dat er een hele grote bezem door justitie moet! (die ook al bezig is met islamisering van Nederland)! En dat geld ook voor het "Nep" parlement die een Marokkaanse met 2 paspoorten als voorzitter hebben gekozen!

Lexus01 | 16-01-16 | 14:48

Sorry hoor maar wat een mongool

de_landloper | 16-01-16 | 14:48

De wet is voor iedereen gelijk. Dat het slachtoffer het er naar gemaakt had is geen excuus. Ook niet als velen dat vinden.
Jitse had beter low-profile kunnen blijven. Dan was er niets aan de hand geweest. Nu kan justitie hem makkelijk vinden en een boze jihadi idem dito.

DreHa | 16-01-16 | 14:36

Dit weer een typisch geval van totale ambtelijke lamlendigheid;zich werpen op een gemakkelijke prooi!
Jetse is evident na het dutch-bat debacle door het ministerie niet goed begeleid! Je zou die Haagse D66- topambtenaren,(waarvan er een op de tien een beetje bezig is) doorelkaar willen schudden. Mijn vader zaliger was mede betrokken bij de moord op NSBer Mr.Reydon in 1943; volgens de huidige vadsige OM-ambtenaren zou hem dus nog een postuum proces te wachten staan. Verschrikkelijk, verschrikkelijk,zucht......

mevr.Kribo | 16-01-16 | 14:24

Het OM neemt een zeer omstreden rapport van Amnesty International mee in haar overweging: www.change.org/p/amnesty-internationa...

Niets aan dat Amnesty rapport blijkt te kloppen.

tipo | 16-01-16 | 14:06

Paspoort terug geven en volledig bepakt en fully loaded laten gaan.
Met een Apache erbij als back up.
Het volk betaalt,en heeft dit bepaalt....... o nee,ik woon in NL,hier betaal je alleen maar(52 f***ing %) en moet je voor de rest vooral je muil houden.

Boris Badass | 16-01-16 | 14:05

Hoe zit het dan eigenlijk met verzetsstrijders tijdens de Bezetting die moorden en overvallen pleegden? Zijn die na WO II alsnog vervolgd voor het doden van nazi's en collaborateurs?
Guido | 16-01-16 | 08:52
Ha,ha, nou het enige wat ik inmiddels wel weet is dat de joden, ja alleen diegene die terug kwamen, nog achterstallige huur moesten, met de nadruk op MOESTEN, betalen in Amsterdam

watmagjenogwel | 16-01-16 | 13:58

Als Jitse veroordeeld wordt, dan moet Mark Rutte voor opruiing veroordeeld worden. Dan moet het OM ook consequent zijn.

tipo | 16-01-16 | 13:48

Dat mag niet. Bewijs zat. Is win voor het OM.

RealGlass | 16-01-16 | 13:38

"Jitse Akse is de participatiemaatschappij in praktijk, Rutte."

Proestend komt de koffie mijn neus uit.

Sey | 16-01-16 | 13:32

De Friezen waren ook al de besten in de rangen van de Waffen es-es. Fiere lui, nergens bang voor.
Hopelijk gaat Jitse vrij-uit. De Nederlandse meisjes, vrouwen en homo´s gaan hem nog nodig hebben vrees ik.

squadra | 16-01-16 | 13:25

Het lijkt erop dat onze overheidinstanties heimelijk elke vorm van fascisme ondersteunt.

Tijdens WO-II werden verzetstrijders ook zonder pardon in opdracht van de NSB door de nazi's geexecuteerd!

Ik zie parallelen en we hebben niks geleerd van onze geschiedenis.

MRF2739 | 16-01-16 | 13:22

Wat BrutusBosch zegt!

@GeenStijl; in navolging van de politieagent die z'n werk deed vind ik dit ook wel een mooie voor een crowd funding!

Focus | 16-01-16 | 13:18

Het wordt als maar duidelijker welke agenda de politiek voert. De autochtoon zal moeten boeten en betalen. weg met ons

el.toro | 16-01-16 | 13:16

Gelukkig mogen de moordende en verkrachtende IS-vechters hier wel vrij rondlopen. Zoiets heet gerechtigheid.

Rest In Privacy | 16-01-16 | 13:15

Getekend,maar kan nergens vinden waar je die medaille kan bestellen om hem te steunen.
Kan iemand helpen,want dit gaat te ver,waar zijn we in godsnaam mee bezig?De goeie opsluiten en de verkrachters laten lopen...... snap er niets meer van.

angry woman | 16-01-16 | 13:13

Jitske = Jitse, sorry.

bdn01 | 16-01-16 | 13:13

Jitske kan zich, gezien zijn hobbies, beter aansluiten bij het Vreemdelingenlegioen. Dan is hij zijn Nederlandse staatsburgerschap kwijt en wordt hij hier verder ook niet vervolgd.

bdn01 | 16-01-16 | 13:10

In dit land hebben we om goede redenen besloten dat het monopolie op geweld bij de overheid ligt. Een Nederlamds staatsburger die op anderen schiet dient derhalve te worden vervolgd. Jitske vindt het wel spannend om mensen af te knallen en IS geeft hemzelf daar de morele rechtvaardiging voor.

bdn01 | 16-01-16 | 13:07

In opdracht Erdo, wedden!

3Xniks | 16-01-16 | 12:57

@solcama | 16-01-16 | 10:06
Moslims; de 'useful idiots', voor de vijfde kolonne.

nuff said | 16-01-16 | 12:52

Mogen we even voorstellen: de minister van Defensie onder Wilders I.

De Vrijlansier | 16-01-16 | 12:44

@bijna_raak | 16-01-16 | 11:59
De prijs voor het weghouden van de Turkse Demmink-documenten?

Guido | 16-01-16 | 12:44

Boerenbrandtlul | 16-01-16 | 12:07

Het is inderdaad van de zotte dat die moslim hier de zaak komen domineren met dat middeleeuwse geneuzel van ze.

Hollemans | 16-01-16 | 12:39

gvd om te huilen weer deze beslissing, maar als je iemand op heterdaad in nederland betrapt dan is er nog niet genoeg bewijs.. wtf

001001001 | 16-01-16 | 12:38

Vluchtelingen die tegen Assad gevochten hebben en dus gewoon gemoord hebben zonder mandaat. Worden hier gewoon als slachtoffers gezien en geholpen. Vergeten wordt dat het gewoon anarchistische, opportunistische laffe honden zijn die hier als zielig worden behandeld.

Heel Veel Vaak | 16-01-16 | 12:34

@ MRF2739 | 16-01-16 | 10:23:

Een minister is uiteindelijk ook maar een stropoppetje; hij/zij is op papier eindverantwoordelijk, maar je denk toch echt niet dat hij/zij enig inzicht/invleod heeft op een heel ministerie?
Nee, de hele top van het ministerie zit vast. Een vaste baan, geen risico want de hoogste baas is de sjaak als het fout gaat. En opgeleid in een D66 bolwerk, gebrainwashed in de paar elitaire universiteiten waar netwerken boven kennis vergaren staat. Liever een jaartje preases zijn dan overgaan, dat soort werk.

Heel af te en toe valt het licht zo, dat deze uiterst gevaarlijke lieden die het ab-so-luut niet voor Nederland doen, te zien zijn. Hier eentje die al 20 jaar de boel stuurt: www.nrc.nl/handelsblad/2015/03/14/de-m...
En als zij influistert dat Jitse moet hangen, dan gaat ons volledige rechtssysteem braaf doen wat zij zegt. OT puntje: zoek een suit wat de relatie is tussen deze mevrouw en, ik noem maar iemand, een Joris D.. Wellicht zelfde uni, corps, minervagroepje?
@ MRF2739 | 16-01-16 | 10:23:

Een minister is uiteindelijk ook maar een stropoppetje; hij/zij is op papier eindverantwoordelijk, maar je denk toch echt niet dat hij/zij enig inzicht/invleod heeft op een heel ministerie?
Nee, de hele top van het ministerie zit vast. Een vaste baan, geen risico want de hoogste baas is de sjaak als het fout gaat. En opgeleid in een D66 bolwerk, gebrainwashed in de paar elitaire universiteiten waar netwerken boven kennis vergaren staat. Liever een jaartje preases zijn dan overgaan, dat soort werk.

Heel af te en toe valt het licht zo, dat deze uiterst gevaarlijke lieden die het ab-so-luut niet voor Nederland doen, te zien zijn. Hier eentje die al 20 jaar de boel stuurt: www.nrc.nl/handelsblad/2015/03/14/de-m...
En als zij influistert dat Jitse moet hangen, dan gaat ons volledige rechtssysteem braaf doen wat zij zegt. OT puntje: zoek een suit wat de relatie is tussen deze mevrouw en, ik noem maar iemand, een Joris D.. Wellicht zelfde uni, corps, minervagroepje?

EEnzame SchizofrEEN | 16-01-16 | 12:32

Ongelooflijk, wat een " vreemd" rechtssysteem hebben wij. IS moordt een heel land uit, pleegt diverse terroristische aanslagen, en wanneer een dapper mens zijn steentje bijdraagt en IS leden doodt, wordt hij daarvoor beoordeeld.
Wat een "kutsysteem".
Laten wij trots zijn dat iemand zijn steentje bijdraagt tegen niets ontziende moordenaars

Dwarsligger1947 | 16-01-16 | 12:30

"Afijn, voor verkondigen dat je strijders tegen ISIS niet vervolgD en vervolgens wel Jitse Akse arresteren hebben wij een mooi woord: hypocriet."
Vervolgt, heer Quid.

Ageless | 16-01-16 | 12:30

Las op telegraaf dat vrienden van Jitse geld aan het inzamelen zijn.
Hopelijk komt GeenStijl of telegraaf met het rekeningnummer.
Deze man verdiend een goede advocaat.

Lilia2 | 16-01-16 | 12:29

Het is vast al gezegd, maar Nederlandse Jihadi's wordt geen strobreed in de weg gelegd om terug te keren, ze krijgen zelfs een soort appeasement traject waarin ze de schattebout van zijn fanatisme willen genezen.
Dan een Nederlandse veteraan, die Islamo-Nazi's afknalt, dan ineens is Nederland weer een rechtsstaat en moet de 'smeerlap' vervolgd gaan worden. We leven in upside-down world, alle logica is onlogisch en datgene dat logisch is, is onacceptabel.
Gezien wat er nu op ons afkomt, onderstreept dit gedrag van de overheid voor hen onze onmetelijke zwakheid. Zij lachen om ons en zullen zich gesterkt voelen. Nog even en het stroomt je polders binnen, lachend, vernielend, verkrachtend, en wat ga je dan doen? Wijkagentjes erop afsturen met hun lachwekkende gebroken Engels: 'eeeehhhh.. wat joe doe ehhhh... det is not nais he?'

Rest In Privacy | 16-01-16 | 12:23

Geef die man een medaille, roep 'm van mij part uit tot model moslim, geen 'm een paar miljoen van Erdogan's centen want elke dode ISIS moslim is een goede moslim.

BananaMonarchy | 16-01-16 | 12:23

Deze beste man verdient een eremedaille. Met gevaar voor eigen leven heeft hij gevochten tegen onze vijand.

De Noord-Afrikanen mogen hier ons komen terroriseren, het wordt gewoon in de doofpot gestopt. Ook de meisjes in Almere die zijn aangerand.

Volgens Samsom en Jonkers moeten er meer en meer bij. Zij zijn de echte staatsgevaren die vervolgd moeten worden.

Hollemans | 16-01-16 | 12:16

De boven ons gestelden stapelen fout op fout alleen deze week al Arib aangesteld en nou deze kerel aangepakt al deze dingen tellen op en zijn olie op het vuur.

Uw Verzekeringsadvis | 16-01-16 | 12:10

getekend

Hollemans | 16-01-16 | 12:07

Het "probleem" van deze held is beter behapbaar dan het werkelijke probleem van de Hakbars. Prioriteiten stellen speelt helaas geen rol, kleine symbolische successen wel. De dwingende minderheid van de hypocriete Islam bepaalt blijkbaar de agenda van "ons" OM.

Boerenbrandtlul | 16-01-16 | 12:07

Geef die man een lindje!

T0matenplukker | 16-01-16 | 12:06

Wat the hell in wat voor een land leven we eigelijk.

sander koekkoek4745 | 16-01-16 | 12:05

Strijders voor IS belonen en strijders tegen IS straffen. Deze regering kiest bijna zo openlijk de verkeerde partij, dat je bijna denkt dat dit niet waar zijn. Door steeds een stapje verder te gaan wordt het krankzinnige bijna geruisloos door de strot geduwd. Erdogan belonen die de Koerden afslacht, IS strijders belonen, kindbruidjes gedogen, massale aanrandingen verdoezelen. Heel gewoon vandaag de dag!

miss error | 16-01-16 | 12:05

Je zou bij het OM een gecamoufleerde Turkse agenda vermoeden.

bijna_raak | 16-01-16 | 11:59

Vervolgd worden om samen een plek te zoeken voor een standbeeld neem ik aan?

Ciprinus | 16-01-16 | 11:53

@theo1610 | 16-01-16 | 11:49
Assad is de tegenstander van het westen, zie de uitspraken van Obama en Cameron: 'Assad moet weg'.

Is strijdt tegen Assad, dus zijn 'onze' maatjes, dus als je die doodt ga je tegen de strijders van onze regering in...

Ik zeg het nog maar eens, onze overheid is het Troyaanse paard.

La Bailaora | 16-01-16 | 11:52

Stelletje hypocrieten daar bij het OM. Den Haag: ze dronken een glas, ze deden een plas, en alles bleef zoals het was. Terwijl die friese held juist probeert het kwaad bij de wortel aan te pakken. Moet IS eerst naar Den Haag komen voordat die rechtschapen formalisten de schellen van de ogen vallen? Hebben ze daar niets beters te doen?

ljcoster | 16-01-16 | 11:52

... vroeger was het in dienst treden in een vreemde krijgsmacht strafbaar....
Dit is ook niet waar.
Het was niet strafbaar.
Je verloor dan alleen het Nederlanderschap.
Daarom hoefden de lui die bij het Vreemdelingenlegioen gingen niet te hopen op steun van Nederland of ambassade.

heaven&hell | 16-01-16 | 11:50

Wat is juridisch gezien het verschil tussen ik vecht tegen Assad en ik vecht tegen IS?

theo1610 | 16-01-16 | 11:49

"Het doden van IS-strijders kan daarom leiden tot een strafrechtelijke vervolging voor moord.".....
Help! Mam! Mammaaa! maak me wakker!!

watdomjaa | 16-01-16 | 11:43

Hoe lang duurt het nog voordat het volk beseft dat de regering niet aan onze kant staat?

La Bailaora | 16-01-16 | 11:41

De enige reden is dat de kansarme losers die bij het OM werken (en bij de NL-overheid in het algemeen) weer een makkelijke prooi hebben gevonden in deze Jitse. Echte criminelen en terroristen oppakken is immers moeilijk en gezien de verstandelijke vermogens van de gemiddelde ambtenaar dus vrijwel onmogelijk, terwijl ze toch ook moeten scoren om hun riante salarissen te rechtvaardigen.
.
Daarom is het OM zo gebrand op mannen zoals Jitse; dat is 'gefundenes Fressen'. Net zoals striptekenaars (G. Nekschot), militairen of agenten die onder druk een foutje maken, of Geert Wilders die een onwelgevallige waarheid spreekt; allemaal makkelijke prooien voor de faalhazen van de overheid om hun bestaansrecht te onderbouwen.

Brou Is Back | 16-01-16 | 11:41

Ok, gewoon fuck dit land hoor. ISIS-gangers worden niet vervolgd maar ISIS-bestrijders wel? Mocht er nog enige twijfel zijn over aan welke kant onze overheid staat dan is dat nu duidelijk. Onze overheid wil van NL een moslimstaat maken.

panadol | 16-01-16 | 11:40

dan gaat dat OM het nog druk krijgen want ook al die teruggekeerde baardmansen moet worden vervolgd. of hebben die soms alweer een streepje voor? net als al die andere tienduizenden gelukszoekers een fiks aantal streepjes voor hebben op onze eigen ouderen en startende jeugd?

jan den hollander | 16-01-16 | 11:37

Dit schept tevens het precent voor voormalige verzetshelden. Ook zij zullen, zij het voor vrijwel allemaal postumm alsnog veroordeeld moeten worden voor krijgshandelingen gedaan als burger.
Ja dat is vast verjraard maar dat is wel wat diot inhoud.
.
Verder natuurlijk hypocriet dat een Tanya Niemijer bij wijze van een lintje krijgt voor het vermoorden van Columbianen.
.
Nee in deze bananenrepubliek zijn we geheel de weg kwijt.

General McAuliffe | 16-01-16 | 11:36

Wat een sukkel die Jitse. Gaat daar naar toe en schiet op een laffe manier een aantal IS-ers dood. Vervolgens gaat hij weer naar huis en gaat hier lopen opscheppen. Een en al eigen ego strelerij. Geen enkele sprake van idealisme. Als dat het geval was geweest had hij nog steeds aan het front gestreden want die oorlog is nog niet voorbij.
Als je enkel en alleen heen gaat om te meerdere eer en glorie van jezelf mensen af te schieten mogen ze je wat mij betreft gewoon opsluiten

Snapernixvan | 16-01-16 | 11:34

Mijn complimenten @ domheid regeert | 16-01-16 | 11:11. Perfectly well spoken!

sickworld | 16-01-16 | 11:26

Jitske...
Hoop voor quid dat Jitse het niet erg vind om met een meisjesnaam op gs te staan.

zteil | 16-01-16 | 11:25

Geeft wel aan hoe verziekt dit land is, mensen zoals hij zouden later MP van defensie moeten worden niet een of andere plasgaart die de ballen verstand heeft.

Sjonie01 | 16-01-16 | 11:22

@domheid regeert | 16-01-16 | 11:11

Domheid, het zit u wel diep he? Al aangemeld bij Pro Patria? Dat zijn de echte strijders ipv die desktop hengsten... snel doen hoor!

Dop in Osaka | 16-01-16 | 11:21

Daarentegen worden islamitische jongetjes die aan de kant van IS hebben gevochten, zeer nauwlettend (kuch) gevolgd door de militaire inlichtingendienst maar zeker niet vervolgd door het OM. Echt, hoe duidelijk wil het volk het nog hebben?

BekiekUtMoar | 16-01-16 | 11:19

Kennelijk is men bang voor het formeren van een NL vrijwilligers brigade, die op eigen gezag wat aan IS gaat doen. Gevaarlijke zet van het OM, ze gaan die man juridisch jaren op kosten gaan jagen, in de hoop, dat IS in de tussentijd opgeruimd is. Daar heeft men wel een schadevergoeding aan het eind van de rit voor over.

vanhetvarken | 16-01-16 | 11:17

De woede in de maatschappij borrelt dagelijks verder op.
Nu weer de hypocrisie van het OM.
Of beter, iemand bij het OM heeft het idee ingeprent gekregen dat vervolging een goed idee is, waar eerder werd gezegd dat er geen basis is voor vervolging.
Wie is die opdrachtgever en van wie heeft hij dat idee ingeprent gekregen?
Het is een strijd van de overheid tegen ons.
Op ieder vlak worden we verneukt ten gunste van mensen die hier niet horen.
We moeten ons niet bang laten maken terwijl de kogels om onze oren vliegen en onze vrouwen verkracht worden.
We worden kapot gebeukt door onze eigen overheid.
"Bek houden en meebetalen aan je eigen ondergang of je wordt vervolgd." is de boodschap uit Den Haag.
Onze overheid kan 100 mensen opsluiten, of duizend. Daarna houdt het op.
Ergens zal de trouw van de politie en leger aan de corruptie stoppen en zullen ze kiezen voor hun kinderen, hun vrienden, hun buren, hun land.
Veel dictators hebben een speciale paleiswacht omdat ze hun legers niet vertrouwen.
Op wie vertrouwt onze regering als de pleuris echt uitbreekt? Als er tienduizenden patriotten zijn die zich niet meer laten tegenhouden met dreigingen van gevangenisstraf?
Het gaat om ons land, het gaat om ons voortbestaan als volk.
Volgens Den Haag zijn we beter af als er geen sprake meer is van Nederland, maar we euroburger zijn die wonen on een sectie van Het Grote Europese Rijk.
Volgens Den Haag zijn we beter af als minderheid tussen vijandige buitenlanders.
Den Haag heeft zich buiten het volk geplaatst.
Alleen door de macht van hun media en de macht van hun wetten, kunnen ze ons nu nog knechten.
Hun gezag is nul. Hun macht is tanende.
Bijna iedereen weet nu dat Gutmensch synoniem is voor volksverrader. De welkom-meisjes, de Van-Jole-aanhangers, de COA vrijwilligers, allemaal zullen ze gezien worden als volksverraders.
Hoe heeft het zover kunnen komen?
Rutte c.s kan mooie woorden gebruiken om ons te overtuigen dat we indringers welkom moeten heten, maar hoe kan hij verdedigen dat onder zijn beleid er een tweespalt is ontstaan tussen groepen burgers?
De racisten tegenover de Gutmensch. Ze kunnen elkaar bloed wel drinken.
Hoe kan Rutte verdedigen dat zijn beleid ertoe leidt dat burgers elkaar gaan haten? Dat het belang van 200.00? indringers groter is dan het belang van alle Nederlanders?
Mark, geniet maar van de judaskus van je sekteleider en denk maar dat je bij de elite hoort. Op een dag dumpen ze je net zo hard als jij je bevolking dumpt.

domheid regeert | 16-01-16 | 11:11

Deze man vecht voor de Vrijheid en de Mens(selijk)heid, tegen laffe Oorlogsmisdadigers en Genocideplegers.

Hij vecht tegen het Meest Walgelijke en Verachtelijke wat er op deze planeet bestaat.

Genex | 16-01-16 | 11:10

Net als bij Natalie Holloway moet het OM de zaak rond zien te krijgen. Geen Lijk geen moord. Maar omdat Jitse zijn kwek niet kon houden op feestboek heeft hij kennelijk genoeg aanwijzingen achtergelaten om onderzoek mogelijk te maken. De overheid beschermt terecht zijn geweldsmonopolie anders zouden we een land met tandeloze blinde mensen zijn.

Spastcommando | 16-01-16 | 11:09

Op basis eigen inzicht weet ik dat OM al minimaal 10 jaar de weg kwijt is. leugenaars voor geld en macht. Enorme maffia bende. Beetje rechtspraak hier en beetje daar en de voor de macht gevaarlijke (lees waarheidslievende) elementen monddood maken intimideren met gevangenisstraffen, baanverlies etc. norm D66 bolwerk met vooral veel omhooggevallen dames.
Dit komt nooit n nooit meer goed met NL tenzij minimaal 10.000 hofdienaren volledig gedegradeerd worden en wie moet dat doen? Juist niemand behalve mensen zoals Jitske en daarom moet hij kapot. En het kleaudtjesvolk stond erbij en keek ernaar net als tijdens WO II. Te lang is het rottingsproces in NL al gaande en kan niet meer gestopt worden. De nieuwe Homo sapiens subsp. melkertsii domineert onze wereld.

ecologiste | 16-01-16 | 11:05

Op 13 oktober 2015 publiceerde de Volkskrant een bericht van Amnesty International waarin men beweerde dat de Koerden oorlogsmisdaden plegen. Zo zouden mensen uit pas heroverde dorpen uit hun huizen zijn gezet door de YPG. Kennelijk baseert het OM zich op deze berichtgeving en zal het OM trachten de heer Akse oorlogsmisdaden ten laste te leggen. Een andere invalshoek derhalve, vuig en doortrapt.

Jan Boule | 16-01-16 | 11:02

Redelijkerwijs had Jitse kunnen verwachten niet vervolgd te worden voor zijn daden zolang het geen oorlogsmisdaden zijn en er geen strijd tegen Nederland geleverd wordt.

Myrkie | 16-01-16 | 11:02

Is het een idee dat het OM ook wat stokoude strijders van de Spaanse burgeroorlog opspoort...

Emje | 16-01-16 | 11:01

Europa wordt bestuurd door een slappe hap zooitje en corrupte landverraders.

Wonderful-Life | 16-01-16 | 10:58

@tipo | 16-01-16 | 10:22

Een verschil is er wel: Iedereen heeft hetzelfde doel voor ogen. In een zekere zin is er een leidende cultuur.

decadent degeneraat | 16-01-16 | 10:56

Ik voel een initiatief van GS aankomen om deze held te helpen

Donkey Bong | 16-01-16 | 10:54

Dit was wel te verwachten.
De afgelopen jaren zijn de meeste ministeries voorzien van de nodige IS lovers door de positieve discriminatie.

hoofdleeg | 16-01-16 | 10:39

-weggejorist-

nStilgar | 16-01-16 | 10:38

Hé OM, die H.M. van Randwijk zat er ook helemaal naast, postuum aanklagen die ophitser, met zijn oorlogstaal over Tirannen en het Dovende Licht!

Thomas333 | 16-01-16 | 10:34

Jitse een held noemen lijkt me wat overdreven. Mij lijkt 't meer een testosteronbom op leeftijd die graag vecht en dat ook nog eens graag aan iedereen laat weten.

Peyronie | 16-01-16 | 10:31

Ik verwacht dat Liesbeth Zegveld binnenkort een paar voormalige verzetshelden zal aanklagen en een fikse schadevergoeding zal eisen voor de nabestaanden van door hen omgelegde Duitse soldaten en landverraders.

bruin1 | 16-01-16 | 10:31

@MRF2739 | 16-01-16 | 10:23
Ze worden juist op hun wereldbeeld geselecteerd. Het verkeerde wereldbeeld - dat wel.

Rest In Privacy | 16-01-16 | 10:31

Pak eerste die smeerlappen zelf eens aan! bah

BozeHenk | 16-01-16 | 10:27

Als Rutte zegt dat we in oorlog met IS zijn heeft die man naar eer en geweten gehandeld. Anders moet je het hele verzet uit WOII alsnog ook oppakken

Mark van Leeuwen | 16-01-16 | 10:25

-weggejorist-

PikinhetBlik | 16-01-16 | 10:24

Volgens Rutte zijn we in oorlog met IS.

Hij heeft dus onze verklaarde vijand bestreden.

WC Papier | 16-01-16 | 10:23

Hypocriet tot op het bot~!

1. Nederland bombardeert met hun F16's IS in Irak.
2. Nederland verwelkomt teruggekeerde IS-ers, die genocide op grote schaal hebben gepleegd, met een aai over hun bol en op kosten vd belastingbetalers krijgen ze een resocialisatie programma, baan, werk en huis om niet meer op het slechte pad te geraken. Hoe dom en naief is onze Roverheid.
3. IS is een fascistisch, moorddadige terreurbeweging, een gevaar voor de wereldvrede, rechtsstaten en democratieen en pleegt genocide waar ook ter wereld.
IS moet daarom op alle fronten vernietigd worden. Jitse A. dient daarom geridderd te worden.

Baas vh OM is VVD-er Min. v. Justitie Van der Steur. Nou dan weet je genoeg wat voor soort mensen er daar werken bij het OM! Ze worden niet geselecteerd om hun hoge IQ, integriteit of wereldbeeld.

Baas vh OM - Van der Steur- moet daarom aftreden vanwege zoveel achterlijkheid op zijn departement.

MRF2739 | 16-01-16 | 10:23

@witbroodmetpindakaas 10:17
Het gekke is: YPG is een soort Groen Links. Vrouwen zijn er gelijkwaardig en vechten ook mee, ongesluierd. YPG verdedigt alle etniciteiten, omdat die volgens YPG gelijkwaardig zijn. Dus ze zijn ook muliculti. Koerden, Arabieren, Westerlingen, Assyriers en Yezidi's vechten er in mee.

tipo | 16-01-16 | 10:22

Toetsiemonster | 16-01-16 | 10:10 schrijft: Puur politiek dit. Hij heeft met de Koerden gevochten en zoals je weet zijn de Koerden geen vriendjes van de Turken... Dit speelt denk ik zeker mee en niet eens onbelangrijk. Wat is het toch de de EU zo nodig met Turkye in een bed wil slapen? Iemand? Wat is het dat Turkye van geen toenadering tot de Koerden zoekt voor normalisatie van betrekkingen (lees: anno 2016, wel toetreden tot de EU als hoog geschat goed).

sickworld | 16-01-16 | 10:21

Het OM gaat in deze zaak tegen een groot probleem oplopen. Om te bewijzen dat hij één of meerdere mensen "vermoord" heeft zullen ze met namen/plaatsen en tijdstippen moeten komen. En ik geloof niet dat iemand een boekhouding hiervan heeft bijgehouden. Geen lijk is geen moord!

Braaf zijn! | 16-01-16 | 10:21

Vandaag ook pagina groot artikel in het Dagblad van het Noorden met interview van Jitse. Elders in de krant klein artikeltje dat hij op basis van dat interview is aangehouden. Inmiddels weer op vrije voeten maar paspoort ingenomen en meldingsplicht, Jitse vertelde in het interview dat hij binnenkort weer terug wilde, de Koerden helpen in de strijd tegen IS en daarna ook helpen om het land weer op te bouwen.

Claus v Stauffenberg | 16-01-16 | 10:19

Bij het OM werken betweterige wereldvreemde kneusjes (m/v) zonder enig gevoel wat er in de maatschappij leeft.
Ik heb ooit bij de zoveelste inbraak poging aan een agent gevraagd wat je nu mag doen als ik 's nachts iemand in mijn bedrijf vind, het antwoord: "als u het op een struikeling laat lijken kan veel, maar bij dood of hersenletsel, moéten wij rapporteren en dan komt het OM om de hoek, en die snappen niet alles."

Wat ik wel lomp van die Jitse vind is dat ie de media heeft opgezocht dan wel heeft meegewerkt, als militair hoor je toch wel te begrijpen dat je geen slapende honden wakker moet maken.

rooiebosduivel | 16-01-16 | 10:18

Sjefke7807 | 16-01-16 | 09:55 Daarom moet er een duidelijk standpunt ingenomen worden. Islam durven zien voor wat het is; een vijandelijke ideologie. Nu de islam verbieden gaat een heftige strijd opleveren, er zijn er al teveel hier, maar het is dat of lijdzaam toezien hoe ons eigen land, onze eigen cultuur, ten onder gaat.

Ramsesz | 16-01-16 | 10:17

Ik zou zélf nooit op jacht gaan. De Koerden verdienen wel steun. Waarschijnlijk is het OM doorweekt door PvdA stemmers met een groen-links jasje. Die mensen hebben 60 vrije dagen en overdag doen ze ook al niets. Dát zijn de stemmers vóór meer meer meer..... omdat ze voor dat baantje bij het OM giga worden betaald én daarom in gegoede omgevingen wonen. Laten ze verkrachters gaan vervolgen of zo........ en niet deze man het leven zuur gaan maken. Klootzakken ik stem PVV

witbroodmetpindakaas | 16-01-16 | 10:17

De burgers die meevochten in WWII werden verzetsstrijders genoemd. Burgers die nu meevechten worden opgepakt. De vijand wordt een huis aangeboden en gratis geld. OM schaam je diep!

mooi geluld man | 16-01-16 | 10:16

Btw, +veel voor Quid om het ISIS te noemen ipv iets dat nog niet bestaat.

* | 16-01-16 | 10:15

Toetsiemonster | 16-01-16 | 10:10
+10. We hebben hier officieel een scheiding der machten, maar in de praktijk bepaalt Recep Tayyip Erdogan vanuit zijn megalomane paleis wat er in Nederland gebeurd.

Boerkablaffer | 16-01-16 | 10:15

Laten we gewoon het land van het varken worden.

Korkie | 16-01-16 | 10:15

Thomas333 | 16-01-16 | 09:58
.
Het enige dat in dit land niet nep is, is de belastingdienst.

Lupuslupus | 16-01-16 | 10:14

lekker dat de nederlandse wetgeving je overal ter wereld kan blijven achtervolgen.

sennholz | 16-01-16 | 10:13

Jitse Akse,
De Grutte Pier fan de 21ste ieu!!!

Alpha et Omega | 16-01-16 | 10:11

Het OM wilt graag dat Wilders de verkiezingen wint, een andere aanleiding voor dit onrecht zie ik niet.

* | 16-01-16 | 10:11

Repetitive Beats | 16-01-16 | 08:39
Het gaat hier niet om de regering, maar om justitie. De regering heeft ons al lang geleden verlaten, en als Jitse Akse wordt veroordeeld, justitie ook. Dus onze rechterlijke en uitvoerende macht zijn nu in handen van de vijand. Rest alleen nog de wetgevende macht, de eerste en tweede kamer. De tweede kamer wordt voorgezeten door een moslima. Er is een partij met 2 Turken die namens Erdogan meebeslissen over wat wij hier doen. De eerste kamer wordt bezet door graaiers met 101 bijbanen.

Zo erg is het.

Boerkablaffer | 16-01-16 | 10:11

GETEKEND: Het OM is de wegkwijt en is net zo blind als de politiek.

Sick&Nimon | 16-01-16 | 10:11

Puur politiek dit. Hij heeft met de Koerden gevochten en zoals je weet zijn de Koerden geen vriendjes van de Turken. En die Turken heeft de EU nodig omdat die voor ons het vluchtelingen probleem gaan oplossen (gniffel, gniffel)
En onze regering is oh zo trouw aan de EU. Dus het kan niet zo wezen dat wij een strijder welke de vijand van de Turken, toekomstig EU lid en belangrijke partner in de vluchtelingen problematiek, heeft geholpen op vrije voeten laten lopen. De Politieke in-correctheid gutst er vanaf.

Toetsiemonster | 16-01-16 | 10:10

De enige reden dat het OM hierop actie onderneemt, moet haast wel zijn dat Erdogan het Nederlandse OM hiertoe opgeroepen heeft. En dat is sowieso voor een ooit soeverein land als Nederland een gotspe.

tipo | 16-01-16 | 10:07

-weggejorist-

AlleStijlVerloren | 16-01-16 | 10:06

Bah wat hypocriet, deze man wil kennelijk niet in een wereld leven waar terroristen de dienst uitmaken en dood en verderf zaaien en hij heeft er iets aan gedaan. Ondertussen stuurt Nederland F16s op pad die hetzelfde doen en wellicht dat de Marine en wat commandos ook zulke activiteiten uitvoeren. Petje af voor deze meneer en niet vervolgen.

devil13 | 16-01-16 | 10:05

Hoe in pak hem weg 15 jaar mijn vertrouwen in de overheid volledig is afgebrokkeld.
Inmiddels zit k op het niveau van de gemiddelde berber. Familie is alles, de rest is de vijand

Goatboy2014 | 16-01-16 | 10:04

Laat het OM die kut 3 generatie Berbers hier eens aanpakken in Nederland die de boel hier lopen te verzieken. Helaas gaan ze daar liever thee mee drinken.

dubbelq | 16-01-16 | 10:04

@ nope | 16-01-16 | 09:16 @ Lupuslupus | 16-01-16 | 08:52
Dat is geen "kijk mij eens goed zijn". Dit is meer een "zoals het eigenlijk zou moeten"... mee eens! Deze man is geen jong lefgozertje maar een ervaren veteraan. Het punt zal worden dat hij geen eigen rechter mag spelen maar hee, landsadvocaten en rechters: het is oorlog daar! En dat is smerig, altijd smerig. In de geschiedenisboekjes op het atheneum staat het allemaal mooi op schoon papier (en we weten: de winnaar schrijft de geschiedenis) maar het bloed en de koude en de hnger en de pijn is echt en voor de soldaten en het belaagde volk. Nooit voor de elite (ja toch niet dan Emma?)

sickworld | 16-01-16 | 10:04

Iedereen moet buigen en stompzinnige consument worden van de grootaandeelhouders van de multinationals en dat gaat lukken door de enorme toevoer van moslims sinds 1975 waardoor onze cultuur smasht. Enge onbekende aandeelhouders uit new York, Cayman eilanden etc bestemmen ons lot en Rutte Juncker, Obama kortom de internationale politiek incl. UN etc. faciliteert deze lieden. Hierbij past geen verzet van ongeleide projectielen. de aandeelhouders laten de poppetjes dansen dankzij de faciliterende poppenspelers. Melkert mag ook weer meedoen. En intuïtief denk ik dat Folkert was niet een ongeleid projectiel maar vast en zeker een aangestuurde moordpop.

ecologiste | 16-01-16 | 10:03

En als hij er wat aan over houdt en er schadevergoeding voor krijgt zal hij door hulpverleners beschuldigd worden van het faken van problemen. Dan weet ik wel een plek waar hij niet heen moet gaan omdat daar het kwaad huist.

Ongeblustekalk | 16-01-16 | 10:03

Steeds duidelijker en duidelijker wordt het hiermee dat onze overheid zich inschikt naar de wensen van moslims in Nederland.
Dat teruggekeerde islamitische tuig opplakken in plaats van verwennen en deze man een militaire Willemsorde omhangen.

blauwe zander | 16-01-16 | 10:03

Volgens mij mag het van de wet wel. Als Rutte zegt dat we in oorlog met ISIS zijn, als ons leger militaire handelingen tegen ISIS uitvoert, dan is sowieso geoorloofd. De Staten Generaal hebben stilzwijgend ingestemd met Ruttes oorlogverklaring, want hij is bij mijn weten niet afgezet of teruggeroepen op zijn uitspraken.

YPG is, itt tot de PKK, geen terroristische organisatie. Dus dat juridische argument vervalt ook.

Er is niet om uitlevering gevraagd door een ander land. Voor zover bekend heeft de beste man geen Nederlanders vermoord. Dus die argumenten vervallen ook.

Vervolgens is het in Syrie geoorloofd om strijders van Islamic State te doden. Dat is in Syrie helemaal niet strafbaar, want Assad is in oorlog met Islamic State. Dus kan het in Nederland al helemaal niet strafbaar zijn.

Er is dus helemaal geen grond om tot vervolging over te gaan, en dus zal dat ook niet gebeuren.

tipo | 16-01-16 | 10:02

OM wordt altijd helemaal raar als er in een oolorgssituatie wordt geschoten door NL (ex-)militairen, zoals destijds in de zaak Erik O. nl.wikipedia.org/wiki/Zaak-Eric_O. Niks onafhankelijke waarheidsvinding, maar stuntelende woordvoerders en super-PG's die met de hete adem van de minister in hun nek dit voor de camera proberen recht te praten. Rutte et al. zelf zijn ondertussen weer eens nergens te vinden in deze discussie.

Suske | 16-01-16 | 10:01

Getekend. Deze man is een held en heeft tenminste wat ondernomen. De reactie vanuit de overheid past wel in het algemene beleid. Wordt je bedreigd? Inbrekers, aanranders of zelfs door een vijand waarmee we volgens diezelfde overheid "in oorlog" zijn? Dan vooral niets doen en proberen de dialoog aan te gaan. Yeah right...

Mr. Neon | 16-01-16 | 10:00

Hoe zoe het uitpakken als er nederlanders met turks paspoort (en dus Turkse dienstplicht) koerden omleggen

Progresievelng | 16-01-16 | 10:00

O ja, ik vergat de nepburgemeesters.

Thomas333 | 16-01-16 | 10:00

Hoe krijgen ze het in fucksnaam voor elkaar om al die Syriers die terug komen te laten lopen en deze man te vervolgen???? Dit land spoort niet.

peterdh | 16-01-16 | 10:00

Vanochtend wakker geworden in de omgekeerde wereld...
En nee, ik vind er niets aan.
Ps: getekend.

Hollander01 | 16-01-16 | 09:59

Naast een nepregering, een neppremier, nepparlement, nepparlementsvoorzitster, nepwetenschappers, nepprofessoren, neprechters, nepjournalisten en neppers, nu ook een nepopenbaar-ministerie.

Thomas333 | 16-01-16 | 09:58

Jesuisjitse.

Piet Karbiet | 16-01-16 | 09:58

"Bovendien, of de jihadi's nu kapot gebombardeerd worden door onze F16's of één voor één omgelegd door de Sluipschutter uit Stiens, dat lijkt ons weinig verschil maken."
Dat verschil is enorm. Hij heeft er namenlijk een aantal geraakt, tegen 0.001% van de kosten waarvoor onze F16's vooral collateral damage veroorzaken. Op die manier verlies je natuurlijk alle argumenten om een JSF te kunnen kopen.
Hij wordt ook niet vervolgd voor het doden van IS strijders, mar voor het voor lul zetten van de Nederlandse krijgsmacht en vooral hun baas, de minister.

TheEgg | 16-01-16 | 09:57

-weggejorist-

xasthur | 16-01-16 | 09:56

@ AlleStijlVerloren | 16-01-16 | 09:07 ...5 van de 8 terroristen van Parijs bekend, allemaal "Belgen"... Ik was laatst in Verviers en schrok van het aantal moslims dat daar op straat loopt.

sickworld | 16-01-16 | 09:56

Dit is een nederlander die het slappe ge-oh zat was en er zelf wat aan ging doen door de wapens op te nemen.
Natuurlijk gaat onze overheid dit ontmoedigen.
Stel je voor dat er hier ook...

Roadblock | 16-01-16 | 09:55

All part of the process. Eerst moeten wij het volk schrikken want dit kan natuurlijk niet. Daarna wordt hij gewoon op vingers getikt en mag hij gaan. Het is een schaamteloze manipulatie en gewoon deze man als held behandelen en mogelijk daarmee anderen aan te moedigen is niks mis mee. He did his part rutte now do your bloody part and go to war

Heel Veel Vaak | 16-01-16 | 09:55

@Ramsesz | 16-01-16 | 09:40
Daar is waar u de fout in gaat. Hoeveel Syrië gangers zijn er daadwerkelijk berecht? Ook zíj stonden op alle internet kanalen met de meest walgelijke daden. Trots te pronken met afgehakte hoofden etc. Het lijstje is eindeloos. De juffershondjes van het OM durven die niet aan te pakken. Met deze actie laat het OM, én de regering zien waar hun echte loyaliteit ligt. Rutte zei toch zo stoer "dat we in oorlog zijn met IS"? Dit is wat er in een oorlog gebeurt meneer Rutte. Dat zijde sokken als u daar liever niet mee geconfronteerd worden is één ding. Actief landverraad is héél iets anders. Ik schaar dit daar onder.

Sjefke7807 | 16-01-16 | 09:53

in keulen + 600 aangiftes na oud en nieuw, carnaval afgeschaft in duitsland.
en wat hebben we hier,
maroc burgemeester, maroc kamervoorzitster, en een syrier als prins carnaval.

hier is het zwijgen nog goed bezig. en zeg niet dat het alleen de asielzoekers zijn, de 4e generatie (JA de 4e generatie ondertussen die opgevoed zijn met wij zij, nederlands zijn als het je uitkomt. die zijn net zo fucking erg.

001001001 | 16-01-16 | 09:51

Bron:http://nieuws-uitgelicht.infonu.nl/mens-en-samenleving/141423-strijd-tegen-is-nederland-stuurt-f-16s.html

Ommezwaai | 16-01-16 | 09:50

De hele overheid is hypocriet, vooral de belastingdienst, dus waarom verbaast zijn als het OM dat ook is? Onbetrouwbaar tuig, dat is het!

ugur | 16-01-16 | 09:49

In NL is liegen en bedriegen de dagelijkse gang van zaken: regering, ministeries, provincies, gemeenten. "Het bevoegd gezag beslist" heet het dan.
Jij en ik hebben niets maar dan ook niets te vertellen. Lodewijk Juncker-Rutte etc. en hofhoudingen in opdracht van de zonnekoningen van deze wereld. De laatste goede mensen die naar waarachtigheid zoeken worden in de kerker gegooid. Richard Leeuwenhart kom terug en verlos ons van dit pak schurken. Let's all march with Ivanhoe!!

ecologiste | 16-01-16 | 09:49

Getekend!

eerstneukendanpraten | 16-01-16 | 09:49

Wat ook niet eerlijk is: ben je lichtgetint en op jihaatvakantie in Syrië geweest, dan hoef je alleen je paspoort te verscheuren en je bij terugkomst voor te stellen als 'vluchteling'.

Ramsesz | 16-01-16 | 09:49

130 militairen

Ommezwaai | 16-01-16 | 09:48

Nederland heeft 13 militairen richting Irak gestuurd om o.a. de Peshmerga op te leiden voor hun strijd tegen IS.. Het OM denkt zeker dat deze militairen gaan uitleggen hoe waterpistolen werken?
.
Wat een idioten zeg. Nederland werkt actief mee in de (Koerdische) strijd tegen IS maar als er dan iemand is die IS volk omlegd, wordt deze vervolgd.
Laat ze dat maar eens uitleggen.

Ommezwaai | 16-01-16 | 09:48

en ondertussen staan onze grenzen wagenwijd open voor moordenaars uit elk denkbaar landen, die worden opgevangen en worden in de watten gelegd. geen enkele controle en als beloning krijgen ze een verblijfs status???

denoorman | 16-01-16 | 09:47

dit land is krommer dan krom

coolgen | 16-01-16 | 09:47

Ambtenaren. Bang en laf volk. Allemaal.

postmodernismisdead | 16-01-16 | 09:47

beetje raar, al die vluchtelingen die hier binnen komen en asiel aanvragen mogen gewoon nederlander worden, terwijl ze ook wel mensen vermoord kunnen hebben als rebel, als verzets strijder enz enz. De nieuwe nederlanders worden niet voor de rechter gebracht, sterker nog ze kunnen gewoon nederlander worden?? terwijl ze eigenlijk veroordeeld moeten worden tot lange straffen en daardoor sowieso geen recht mogen hebben op het nederlanderschap??? Rare toestand!!

denoorman | 16-01-16 | 09:44

Misschien kan Rex Willem Alexander Jitse al toezeggen dat hij hem - mits hij geen misdaden tegen de menselijkheid e.d. heeft gepleegd - al bij voorbaat gratie zal verlenen.

Aristotalloss | 16-01-16 | 09:44

Deels OT: Het gebruik van de sociale media is veel riskanter dan vroeger. Je kan er niet meer op posten wat je wilt. Je moet nu op je hoede zijn voor strafrechtelijke vervolging. Vorig jaar ging de politie al persoonlijk langs bij mensen die hun mening ventileerden over AZC's op Facebook en Twitter en nu dit. Dus, mensen, post onder een valse naam, laat je niet herkenbaar zijn of post sowieso niet !

Daalder | 16-01-16 | 09:44

+1000 voor iedereen die het tegen die slagers van IS durven op te nemen!

necrosis | 16-01-16 | 09:42

Heel slim, OM, veteranen tegen je in het harnas jagen.
m.telegraaf.nl/article/25017287/vriend...

Weer een extra aanwijzing dat als de boel klapt, leger en politie niet de kant van de wanhopige gutmensch zal kiezen.

Professor Superhirn | 16-01-16 | 09:41

Terugkerende jihadgangers worden hier ook vervolgd, als duidelijk is dat er strafbare feiten zijn gepleegd. Het is dus niet zozeer hypocriet dat deze man ook wordt vervolgd. Wel is het hypocriet dat als jihadisten hun acties daar verzwijgen ze niet worden vervolgd. Men moet gewoon kleur durven bekennen. Ben je moslim en wil je naar Syrië? Dan NL paspoort inleveren. Desperate times, desperate measures.

Ramsesz | 16-01-16 | 09:40

@giovanni erkelens | 16-01-16 | 08:41

Het is ook niet verboden om in syrie tegen isis te vechtem. Het is dan natuurlijk niet de bedoeling dat je die geitenneukers richting allah(fhritp) schiet, want we moeten het natuurlijk wel gewoon gezellig houden. "Vechten" tegen isis is volgens onze regering schooltjes bouwen, kleurpodloden uitdelen en thee drinken. De "Dutch approach".

GOEM | 16-01-16 | 09:40

Lichtgetinten Syriegangers die terug komen krijgen een huis uitkering soepsidie noem maar op dat riekt sterk naar discriminatie ,zijn we trouwens wel gewend in Nederland het is hier net zo als de vader van een gezin dat de kindertjes van de buren leuker vind als van zichzelf

janmetdepet | 16-01-16 | 09:38

De Bredaonaar | 16-01-16 | 09:30
Volgebs mij is een lijkt niet noodzakelijk als een moord/doodslag al uit andere bewijsmiddelen blijkt. Aan de andere kant zit ik niet wekelijks moordzaken te berechten, dus u kunt gelijk hebben.

Hoe dan ook, het lijkt er op dat het OM hier wel eens flink kan verliezen. Ik snap de beweegreden dus ook niet helemaal.

Ikhebeenvraag | 16-01-16 | 09:37

Het enige wat ik kan bedenken is dat Jitse wordt vrijgesproken en dat er dan een vrijbrief is om alle isis terrorisisten om te leggen. Toch?

Karelklep | 16-01-16 | 09:37

Het is hypocriet om te denken dat regeren niet een constante stroom van hypocriete acties is.

larie | 16-01-16 | 09:37

Volgens mij heb in zojuist de spreekwoordelijke druppel in de emmer zien vallen. Als ze harde aksie willen kunnen ze het krijgen.

knutsel | 16-01-16 | 09:37

Ik zit al sinds ik het gister hoorde head deskend thuis m'n frustraties af te reageren. Het vullis dat VOOR IS vocht wordt met alle égards onthaald (werk, wijf, en woning weet u nog? ) en deze HELD wordt straks tot aan zijn dood nagezeten. Ze zouden die man een lintje moeten geven! De onverkwikkelijke meur die hier van af komt laat een container rotte vis nog als Chanel no5 geuren. Dat we hier allemaal even een aantekeningetje van maken. Het is duidelijk aan welke zijde het OM en onze regering staan. Hint: het is niet de onze.... Rutte, hou de eer aan jezelf en stap op, met medeneming van je hele club landverraders!

Sjefke7807 | 16-01-16 | 09:36

Toch eigenaardig dat een Fries een paar landen doorkruist om elders wat Jihadisten neer te leggen.
Dat wel.

Carmelita | 16-01-16 | 09:36

Van een IS-killer naar een OM Giller,
OM, werkt in je nadeel!

Mastermattie | 16-01-16 | 09:33

Je suis Jitse Akse

mooi geluld man | 16-01-16 | 09:32

@Die nare vent | 16-01-16 | 08:36

Het OM laat eerst 4 jaar lang honderden Nederlandse Syriëgangers het land uit reizen, laat ze een genocide plegen en terugkomen zonder ze aan te klagen of te vervolgen. De wet toetsen, daar heeft het OM genoeg kansen voor gehad.

SapperDeFlap2166 | 16-01-16 | 09:32

Moest opeens denken aan Marco Kroon.
Als Jitske Akse in dienst van het Nederlandse leger exact hetzelfde had gedaan dan had hij onderscheiden geworden met de Militaire Willems-Orde. En als hij vervolgens in het burgerleven een levendige coke-handel was begonnen dan had Defensie voor hem een topadvocaat ingehuurd om hem daarvan vrij te pleiten.
Hypocrisie ten top.

leo de pejo | 16-01-16 | 09:31

Waar een klein land groot in kan zijn. IS strijders die zch hier willen vestigen hoeven zich daarentegen geen zorgen te maken. Dit land is terminaal ziek.

crk | 16-01-16 | 09:31

Wat een farce.. Jihadisten wandelen Nederland in en uit al was het een supermarkt en deze man wordt vervolgd.
Moslimknuffelaars zijn het, allemaal.

Ommezwaai | 16-01-16 | 09:30

@ ikhebeenvraag,
.
"Als het OM inderdaad heeft aangegeven geen mensen te vervolgen die tegen IS strijden, dan kan zijn advocaat daar mooi mee aan de slag. "
.
Zijn advocaat heeft sowieso een klus in handen waar iedere advocaat van zou smullen.
.
Deze man is wel zo makkelijk vrij te pleiten.
.
"Ik deed stoer op facebook, maar in werkelijkheid heb ik nog geen mier in Syrië doodgetrapt edelachtbare".
Nou bewijs maar eens dat hij gemoord heeft. En wie hij vermoord heeft. Ze hebben (essentieel bij moordzaken) geen lichaam en zelfs geen namen. Al zegt ie tegen de rechter in zijn gezicht, klopt edelachtbare. Ik heb een heel dorp uitgemoord dan nog kan hij helemaal niks. Deze rechtszaak is compleet zinloos en dient helemaal niet deze man veroordeeld te krijgen. Dat moet het OM ook weten.
.
Ik vraag mij oprecht heel hard af wat de achterliggende gedachte achter deze waanzinactie van justitie is. Hier moet een heel idee achter zitten. Dat kan niet anders.

De Bredaonaar | 16-01-16 | 09:30

Mocht u het nog niet doorhebben, dit is het bewijs dat de regering, het nepparlement in Den Haag en het OM de vijand is van de Nederlandse burger. Waarom betalen wij eigenlijk nog belasting aan de vijand???

marcoplarco | 16-01-16 | 09:29

Waarom komt Jitse terug? Of schieten Turken in die regio wel raak op alles van de PKK?

Kaan78 | 16-01-16 | 09:28

Ik wil namen en rugnummers van die klootzakken!

knutsel | 16-01-16 | 09:28

Toch vreemd, figuren die genocide plegen worden hier met open armen ontvangen of welk van plan waren om ze in Syrië te plegen, zij worden gestimuleerd om hier te blijven.
.
Alle misstanden welk ze in Europa plegen afgelopen jaren worden stelselmatig verzwegen.
.
Aan welke zijde staat onze (r)overheid? Nee, blijf lekker je kop in het zand steken.
Ze geven weer een goed signaal af door bestrijders van het kwaad te vervolgen.
.
#Het houd niet op, niet vanzelf.

FapMaster | 16-01-16 | 09:28

Het is hier al eerder genoemd. Maar jitske is in het fries een vrouwen naam. Hij heet Jitse. Persoonlijk vind ik het een vreemde gang van zaken. Ik had al sinds mijn 12e geen vertrouwen meer in justitie. Maar het brokkelt met dag meer af. Wat een incompetente liegende lui zijn dat.

mason1753 | 16-01-16 | 09:25

Als Jitse aan de andere kant had gestaan en onschuldige vrouwen en kinderen vermoord en verkracht had, dan had hij hier in een gespreid bedje gekomen. Met begeleiding, een uitkering, gratis geld en een aai over zijn bol. De Nederlandse regering en het OM zijn STAPELGEK!

marcoplarco | 16-01-16 | 09:23

Lupuslupus | 16-01-16 | 08:52

Ik begrijp je laatste alinea, ik vind/vond het jammer dat hij zich liet verleiden om nogmaals de vraag van de sluwe reporter te beantwoorden over het doden van ISIS figuren.

caralho | 16-01-16 | 09:22

Was recent niet nog in het nieuws dat de burgemeester van Amsterdam geregeld gaat thee drinken met teruggekeerde Syriestrijders? Er bekruipt me - ach het zal natuurlijk een onderbuikgevoel zijn dus we moeten het niet te serieus nemen - het gevoel dat er met twee maten gemeten wordt, en dat de meetlat is: islam is goed, Nederland is slecht.

HoogToontje | 16-01-16 | 09:22

@Stonecity | 16-01-16 | 09:14
Ik denk niet dat ze haar termijn gaat volmaken, sterker nog, ik denk dat ze huilend de toko via de achterdeur verlaat en gaat uithuilen op de schouder van Miltenburg.

necrosis | 16-01-16 | 09:21

Is er een crowd funding nodig voor zijn advocaat?

BrutusBosch | 16-01-16 | 09:21

Nu justitie, Jitse op het schavot hebben staan kunnen we dan gelijk door gaan om Ad Melkert te vervolgen wegens misdaad tegen de Nederlandse burgers, stelen liegen en bedriegen

Mark hebben we een deal?

Von Bohemen | 16-01-16 | 09:21

Jit-se. Blijkt moeilijk te zijn om deze Friese naam zonder k te schrijven. Gans internet heeft het over Jitske.

jeanmondo | 16-01-16 | 09:20

"Actie voor Akse"

Mastermattie | 16-01-16 | 09:20

Dat komt omdat NL op alle aspecten geleid wordt door een Vichy regime.

Zzzzooooffff | 16-01-16 | 09:19

Vechten tegen een gruwlijke vulgaire barbaarse vijand zou toch beloond moeten worden. Niet alleen Jitse had daar moeten staan. De wereld is veelste laat in actie gekomen tegen de IS. Of waren we aan het wachten op de amerikanen want hun verlies is niet ons verlies en hoeven geen politieke verantwoording af te leggen.
Het is oorlog domkoppen er staat een gruwlijke vijand voor de deur. Islam marcheren verkrachtend stelend dominerent met miljoenen europa binnen en waar wachten we op politiek? Op amerika? Jitse medal of honor van het nederlands volk en iedereen die jou dankbaar is.

jitro | 16-01-16 | 09:18

Snap alleen de PR-tour van deze oud-militair niet helemaal. Zit zijn gezin/familie per direct ondergedoken of heeft hij hen moedwillig een lifetime omkijken opgedrongen?

de Voorzittert | 16-01-16 | 09:18

Dit land is zo ziek, mohammedaanse buitenlanders die voor isis of nusra vochten mogen gewoon ongestraft terugkeren terwijl een nederlandse held wordt vervolgd voor zijn strijd tegen isis. Hoe onrechtvaardig en wereldvreemd, niet eens wereldvreemd maar vijandig tegenover de nederlanders

rode peper | 16-01-16 | 09:18

Schrijf zijn naam dan wel goed!!

Mesmer | 16-01-16 | 09:17

Sowieso bijzonder dat je in Nederland vervolgd kunt worden voor iets dat je in het buitenland (en buiten de EU) hebt gedaan. Volgens mij kan Syrië hooguit om zn uitlevering vragen.

Rest In Privacy | 16-01-16 | 09:16

@Ofzo2 | 16-01-16 | 09:03
Nog even en we rollen over straat van het lachen.
En het ministerie van 'malotige looppassen' is reeds in de maak.

Rest In Privacy | 16-01-16 | 09:16

Guido | 16-01-16 | 08:52
Nee die voelden zich na de oorlog verkocht en verraden. Hetzelfde zootje landverraders besteeg weer het pluche en alles bleef bij het oude.

WitteGrunneger | 16-01-16 | 09:16

@Lupuslupus | 16-01-16 | 08:52
Dat is geen "kijk mij eens goed zijn".
Dit is meer een "zoals het eingelijk zou moeten"

nope | 16-01-16 | 09:16

Getekend. Het lijkt haast of onze regering een kant gekozen heeft. En dat is niet die van ons.
Repetitive Beats | 16-01-16 | 08:39

1+1 | 16-01-16 | 09:15

Heeft Maiwand-de-thuisblijver al gereageerd?

necrosis | 16-01-16 | 09:15

Na Arib als voorzitter volgt de arrestatie van iemand die tegen IS vecht..

Doe je ogen dicht en raad in welk land je zit..

Stonecity | 16-01-16 | 09:14

Kan iemand mij uitleggen waarom ik nog nooit heb gehoord dat (teruggekeerde)
Syriëgangers = IS aanhangers zijn/worden vervolgd maar deze man wel?
Identificeert het OM zich alweer met het kwaad en bestrijdt het OM hen die daar wat aan willen doen? Het OM dat zelf één grote bende lijkt te zijn van machtswellust, stronteigenwijsheid, dronken OvJ en zo meer? Het OM waar velen vanwege dringende reden moeten worden ontslagen? Het OM zou na WO2 wel de verzetsstrijders maar niet de SS'ers vervolgd hebben. Zo ziek en blind zijn die lui.

langzullenweleven | 16-01-16 | 09:14

"de wet strak nageleefd gaat worden" ?
dat is maar zeer de vraag en vooralsnog nergens op gebaseerd.
Hij is snel weer vrijgelaten door het OM nadat hij was aangehouden.

--sql error-- | 16-01-16 | 09:13

Jitske Akse ,nieuwe minister .
Zet hem op je kieslijst en je krijgt er 20 zetels bij .

fleurtje | 16-01-16 | 09:11

Wat maakt het uit? Wij zijn of worden allemaal veroordeeld, met of zonder rechtbank, nu of later.
De mannelijke moslim unit, is rechter en beul voor alle mensen in zijn invloedsfeer.

Zoltan | 16-01-16 | 09:08

Overigens:
Begrijp ik het goed dat het OM iemand wil vervolgen die vocht TEGEN primaten die mensen op de meest wrede wijze ombrengen en dat graag op video-boodschap laat zien?
OM is ziek, doodziek!

necrosis | 16-01-16 | 09:07

OM: Openbaar Minis(t)erie, één grote soap!

Mastermattie | 16-01-16 | 09:07

-weggejorist-

AlleStijlVerloren | 16-01-16 | 09:07

De koppensnellers komen met scheepsladingen tegelijk binnen.... maar de man die daar wat aan doet wordt gearresteerd... dit land is dood ziek..

kinderhoofdje | 16-01-16 | 09:05

Afbraak van onze leefwijze is beleid en allemaal opgezet spel.
Dit ontkennen is wegkijken voor alles om je heen.

General Dripple | 16-01-16 | 09:04

Wilders +5, en bedankt OM.

Hans Gruber | 16-01-16 | 09:04

En jihadi's die Koerden omleggen krijgen een verblijfsvergunning met gratis Miele en voorrang op sociale huurwoning.

Steinway | 16-01-16 | 09:03

nuff said | 16-01-16 | 08:54
Ach, hier hebben we vechtlessen voor criminele mocro's zodat ze hun slachtoffer de volgende keer meer efficiënt in elkaar kunnen trappen. Dit past eigenlijk wel in het verlengde daarvan. Potentiële terroristen alvast schietlessen geven. Het is dat het zo triest was maar anders lag ik onder de tafel van het lachen.

Ofzo2 | 16-01-16 | 09:03

'want in oktober 2014 vertelde OM nog doodleuk aan persbureau AFP dat ze geen Nederlanders zouden vervolgen die tegen ISIS vochten'

Het is dan ook een Fries. Maar ook Friezen die haatbaarden uit dat maffe terroristenclubje kapot maken verdienen een lintje. Met pompebleden. Dat dam weer wel.

Ubermug | 16-01-16 | 09:02

Opvallend:
Mensen met een Nederlands paspoort van buitenlandse komaf, die juist optrekken met IS en later weer terugkeren naar NL krijgen begeleiding, een uitkering en een huis.
Er stinkt iets, en ik ben het niet!

necrosis | 16-01-16 | 09:02

Als het OM inderdaad heeft aangegeven geen mensen te vervolgen die tegen IS strijden, dan kan zijn advocaat daar mooi mee aan de slag. Hietmee jan immers het gerechtvaardigd vertrouwen zijn gewekt dat zij inderdaad niet zullen vervolgen. Iemand een idee hoe het met de leden van die motorclub is afgelopen?

Als niet blijkt dat onze Friese held niet op deze toezegging mocht vertrouwen, is het OM gewoon niet-ontvankelijk.

Ikhebeenvraag | 16-01-16 | 09:02

Een blanke, authentieke Nederlander, dan is er geen "gebrek aan bewijs", dan gaat het OM "echte straffen" eisen.

Apartheid is een Nederlands woord dat internationaal bekend is, de Nederlandse overheid doet er alles aan om de bekendheid van de term in stand te houden.

Jonkheer Wttewaall | 16-01-16 | 09:02

vroeger hadden we helden, nu hebben we moslims. Mensen die opstaan tegen moslims moeten een kopje kleiner worden gemaakt schijnbaar. Hoe diep kan een land zinken.
.
Nederland is laf, heel laf.

deluiegriek | 16-01-16 | 08:59

Veranderin godsnaam die meisjesnaam Jitske toch even heel snel in Jitse, dus zonser "K".dit doet zeer aan mijn ogen!

Sendis | 16-01-16 | 08:57

Er is WEL een verschil tussen bombarderen met F16's en deze sluipschutter : collateral damage...

Bier en worst | 16-01-16 | 08:54

Je zou er bijna cynisch van worden.

Rest In Privacy | 16-01-16 | 08:52

Hoe zit het dan eigenlijk met verzetsstrijders tijdens de Bezetting die moorden en overvallen pleegden? Zijn die na WO II alsnog vervolgd voor het doden van nazi's en collaborateurs?

Guido | 16-01-16 | 08:52

Nou ik weet niet precies wat ik hiervan moet denken hoor. Deze man lijkt mij een moderne "Rambo". Natuurlijk is elke ISIS-dooie een goede dooie maar wat hebben Nederlandse burgers (want dat is deze man) daar te zoeken?
Hij heeft zelf de publiciteit gekozen door foto's en verhaal op facebook te zetten en dat was behoorlijk stom. Komop zeg, hij is oud-militair en moet dus weten hoe de hazen lopen in dit land.
.
Dus nee, ik ben niet tegen het feit dat hij daarheen is gegaan en een paar ISIS-moordenaars heeft omgelegd. Al zet ik vraagtekens bij de effectiviteit omdat zelfs Rusland er een hele kluif aan heeft.
.
Je kunt toch gewoon trots zijn op wat je hebt gedaan zònder dat aan de grote klok te hangen? Komt een beetje op mij over als "kijk mij eens goed zijn". Nou met dit resultaat dus.

Lupuslupus | 16-01-16 | 08:52

Getekend

Ofzo2 | 16-01-16 | 08:49

Soms heb ik echt het idee dat we in een omgekeerde wereld leven!

Mastermattie | 16-01-16 | 08:49

Jitske Akse , steek even een vinger in een wijf tijdens een of ander feestje , jat meteen haar telefoon en dan praten we nergens meer over.

ja,diedus! | 16-01-16 | 08:48

Vervolgen? Geen die man een medaille!

johoost | 16-01-16 | 08:46

Hebben we eindelijk een Syrieganger in ons midden die zeker geen aanslag gaat plegen , pakken ze die op. Wat een malloten daar bij het OM ! In wiens opdracht eigenlijk ?

ja,diedus! | 16-01-16 | 08:45

Oh nee, die mag zijn beroep niet meer uitoefenen.
Was ik even vergeten.

Carmelita | 16-01-16 | 08:44

Waar kan ik mijn plunjebaal inleveren uit protest ?

ja,diedus! | 16-01-16 | 08:43

Ik zie een mooie klus voor Moscowicz.

Carmelita | 16-01-16 | 08:42

De hele top bij het OM moet nodig eens doorgewisseld worden.

Willianus Wortelus | 16-01-16 | 08:42

Kunnen we uitvogelen WIE in het OM hierachter zit? Een naam en de partij ermee verbonden?

omanders | 16-01-16 | 08:42

Dit.Kan.Niet.Waar.Zijn.

ja,diedus! | 16-01-16 | 08:42

benieuwd naar de uitspraak, gezien het blijkbaar eerst wel 'mocht' en nu opeens is het strafbaar. ik gok op vrijspraak gezien desbetreffende wet onduidelijk is uitgelegd.

maakt het overigens niet minder hypocriet en dom.

giovanni erkelens | 16-01-16 | 08:41

Maar als je vóór IS vecht, krijg je bij terugkomst een huis en uitkering?

Muggenmepper | 16-01-16 | 08:41

Een regering die deze man strafbaar stelt is medeplichtig aan de vijand.

ja,diedus! | 16-01-16 | 08:41

@Die nare vent | 16-01-16 | 08:36
En met een Jihad ganger gaan ze theedrinken en een nieuwe woning uitzoeken.

louis6227 | 16-01-16 | 08:40

Het is wel consequent ook. Al die teruggekeerde Syriegangers zijn tenslotte ook allemaal vervolg, veroordeeld en opgesloten. Not!!

Ofzo2 | 16-01-16 | 08:40

Getekend. Het lijkt haast of onze regering een kant gekozen heeft. En dat is niet die van ons.

Repetitive Beats | 16-01-16 | 08:39

Die kan zijn gratis huis en uitkering wel vergeten , die gaan naar de vijanden van de mensheid in de hoop dat ...

ja,diedus! | 16-01-16 | 08:39

Waar zijn ze bang voor? Als wij allemaal die kant op gaan zijn er toch inzetbare architecten en tandartsen genoeg?

Bram van Ojik | 16-01-16 | 08:36

Een vervolging is soms bedoeld om de wet te toetsen. Maw er moet een standpunt worden ingenomen door de overheid. Hij zal worden vrijgesproken hetgeen betekent dat anderen in de toekomst hetzelfde mogen doen zonder daarvoor bestraft te worden.

Die nare vent | 16-01-16 | 08:36

Als ze dit hard gaan aanpakken zal het met die pepperspray wel helemaal niks worden.

ja,diedus! | 16-01-16 | 08:36

Ik heb in het Vreemdelingenlegioen gezeten, moet het OM mij nou ook niet oppakken en vervolgen?

rietpetiet | 16-01-16 | 08:35

Rutte zal niet zo hard lopen voor een Nederlander. Of Jitske zal het jeugdjournaal moeten halen , dan zal Rutte misschien wel klaar zitten om moslimkindertjes gerust te stellen dat niet iedere Nederlander ze dood wil schieten , zo iets dus.

ja,diedus! | 16-01-16 | 08:34

Jitse.. zonder de k, Jitske is een meisjesnaam.

ronaldnh | 16-01-16 | 08:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl