Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gesprek op Niveau: Jan Roos und Wierd Duk

De afspraak om naar Berlijn te rijden stond al gepland voordat Keulen het nieuws ging beheersen, en voordat Fiasco van Jole zijn valse veldtocht tegen Duitsland-correspondent Wierd Duk begon. Maar twee weken het nieuwe jaar in is er meer dan genoeg te bespreken, want de Duitse consensus is aan het kantelen. Vóór Keulen werd er zachtjes gemord en veel geschaft, na Keulen is de stemming omgeslagen. De instroom van meer dan een miljoen vluchtelingen - waarvan zo'n 70% man - hebben de welkomstliedjes doen verstommen. Erger nog, in een dorp-met-azc bij Duisburg (Roergebied) is carnaval zelfs afgelast uit angst voor rapefugees. Stukje preventieve islamisering naar de autochtone bevolking toe. Een stuk zuidelijker, in het overbelaste Beieren, worden asielzoekers zelfs door het bestuur van Landshut (bij München) per kerende bus naar de ivoren toren van Mutti Merkel "teruggestuurd". Kennelijk toch niet genoeg behoefte aan ingenieurs bij de Beierse autofabrikanten. Te midden van deze ontwikkelingen probeert Wierd Duk gewetensvol verslag te doen van de Duitse situatie, ondanks de regressief-linkse reflex om boodschappers van onwelgevallige feiten het zwijgen op te willen leggen. In Berlin-Karlshorst, in de ruimte waar nazi-generaal Wilhelm Keitel op 8 mei 1945 de Duitse overgave tekende (), spreken Jan Roos en Wierd Duk over het Duitsland van 2016 - en de kentering die steeds dichterbij lijkt te komen.

Reaguursels

Inloggen

Niet helemaal on-topic, maar ik wil 't graag delen: voor deelname aan het referendum op 6 april als je als Nederlander in het buitenland woont: www.stemmenvanuithetbuitenland.nl.

Arie_R | 16-01-16 | 02:08

Dit geeft Wierd Duk ook aan, deze kerel heeft een goed beeld van wat er in duitsland afspeeld.

nononse | 14-01-16 | 23:27

Behalve dat hij de politie beticht van onder de pet houden en met de deken der liefde bedekken van misstanden gepleegd door het uitschot uit andere niet-etnische bevolkingsgroepen. Het is een virtuele klacht aan het onjuiste adres. Passend zou zijn geweest wanneer de politie juist wordt gerespecteerd omdat er wel degelijk de waarheid wordt verteld. Alleen wordt er bij de overgang van politie/justitie richting overheid op de rem getrapt danwel wordt de keutel weer ingetrokken. En dit is met name in Duitsland een heel groot probleem juist door de hiërarchische structuur tussen politie en overheid zoals deze in Duitsland bestaat.

Ik blijf met een paar vragen zitten na dit interview. Waarom hebben we zo weinig gehoord over wat zich in Leipzig heeft afgespeeld? Weinig in de media daarover gezien, ook hier niet. Van die arbeidskrachten begrijp ik ook niet helemaal. Er is al zoveel arbeid en dan vooral laaggeschoold werk weggehaald uit Europa. Of gaat het om een kortere termijn dan de tien jaar die de heer Duk aangeeft? Met veel crises kan je de lonen omlaag gooien en laag houden. Dan gaat het niet om de hoeveelheid arbeidskrachten, maar om het loon. Ik kan mij niet voorstellen dat de gewone managers in de top van het bedrijfsleven tientallen jaren vooruitdenken. Alles lijkt nu te draaien om snel winstbejag of zelfs zeer snel geld verdienen, denk daarbij aan flitshandel (high frequency trading). Ik snap er gewoon helemaal niets van. Als het verhaal van de heer Duk klopt, kan ik daaruit wel destilleren dat de moraal van de echte machthebbers op deze aarde van een andere planeet lijkt te komen.
ridder pompompom | 15-01-16 | 09:00

Over winst maken en winstbejag wil ik het verder niet hebben, maar het gebrek aan aandacht voor de gebeurtenissen elders in Duitsland ligt o.a. aan de afstand. Keulen ligt i.t.t. b.v Leipzig ver van Nederland weg en heeft ook een relatief klein internationaal imago. Daarbij komt nog dat Leipzig een stad is met weinig inwoners/expats uit West-Europa waardoor er ook weinig door de sociale media doorkomt. De stad is dan ook minder interessant. De nationale en lokale pers lijdt aan hetzelfde probleem als in de rest van Duitsland. Veel kan uit politiek correct oogpunt niet worden opgeschreven. Datzelfde geldt ook voor Dresden en andere steden in het oosten van Duitsland. Steden als Hamburg, München und Stuttgart worden veel meer door correspondenten uit het buitenland aangedaan dan bijvoorbeeld Leipzig of Dresden.

Wierd Duk klinkt redelijk en goed geinformeerd, maar ik geloof er geen reet van dat er zoveel werkgevers in hun handen wrijven vanwege de grote toestroom arabische mannen.
Ze hebben intussen echt wel leergeld betaald door hun veertigjarige ervaring met twee generaties gastarbeiders en hun ongeintegreerde kinderen.
Dit wordt geen 10 jaar ellende en dan opeens een groot succes door alle goedgeschoolde arabische afstammelingen. Ze krijgen met de paplepel de haat tegen het westen mee. Het wordt een grote chaos, waar overigens ook helemaal geen werk meer zal zijn voor grote groepen mensen, ook autochtonen.
B. Randnetel | 15-01-16 | 12:20

Het is ook niet zo erg als Wierd het doet laten doorklinken. Hij doelt vooral op banen die voor wat betreft het niveau hoger liggen dan een 400€-Job maar waarvoor een Duitser te duur is. En het betreft hier vooral ook arbeidsintensieve sectoren. Retail, auto-industrie etc. Als deze banen opgevuld kunnen worden door asielzoekers dan zal dat met zekerheid zijn vruchten afwerpen.

Het probleem van de Roma's heeft Duitsland zelf gecreëerd. De Roma's die daadwerkelijk hebben geleden onder de wreedheden van de Tweede Wereldoorlog werden gecompenseerd in de belasting en worden dat nog steeds. Echter is deze regeling nooit helemaal afgeschaft en kunnen nieuwkomers op basis van hun Roma zijn onterecht meeprofiteren van deze lastenverlichtingen.

Voor de rest zal je op tactisch en strategisch niveau weinig tot geen verandering zien in de bezetting. De krimp zal er hoogstens toe leiden dat er hoogopgeleiden uit het buitenland (Met name: Nederland, België, Denemarken, Oostenrijk, Finland en Zweden) worden gehaald.


Voorts ben ik het niet eens met de uitspraak dat de Duitse economie als een trein gaat. Het gaat niet slecht, maar het is niet het Wirtschaftswunder van na de Finanzkrise. Als Nederland de werkloosheid op dezelfde manier berekent als Duitsland dan zakt de werkloosheid hier aanzienlijk. Dit geld tevens voor het begrotingstekort. (Ja, Brussel vindt andere dingen [hoe krom een banaan mag zijn] belangrijker dan een lijn trekken voor berekeningen van macrocijfers). Tevens is mevrouw Merkel uiterst bedreven in 'Window Dressing'. Mij zal het dan ook niet verbazen als na de era Merkel een heleboel lijken uit de kast komen.

Die FAZ | 15-01-16 | 17:45

De eerste Duitse overgave werd in Reims getekend. Dat gedoe in Berlijn was een toneelstuk voor Stalin. In Reims gebeurde het met Jodl en Eisenhower in een schoolgebouw. Het gebeurde op 7 mei.

Jezus_Boeddha | 15-01-16 | 16:00

“Men moet zich eens indenken, welke ghetto’s er zullen ontstaan van verouderde, en voor ons gevaarlijke, immigranten, als we niet alleen hun gruwelijke slachtgewoonten aanvaarden, maar ook hun diskriminatie van vrouwen, hun patriarchaal-autoritaire aanmatiging, hun onderwerping van kinderen, hun stamveten. Waarom van nieuwkomers aanvaarden, wat we zelf in gewoonten en wetten hebben opgeruimd?”

Anton Constandse, SP brochure Gastarbeid en Kapitaal, p. 17, 1983

kloopindeslootjijook | 15-01-16 | 15:13

En wat hij zegt; de bedrijfsleiders willen wel de (goedkope) krachten maar hebben geen belangstelling voor de cohesie van de samenleving, dat is wat oud-linkse sp in 1984 ook zei in Gastarbeid en kaptiaal/
sptransparant.wordpress.com/gastarbei...
en waarvoor ze op hun kl*ten kregen.
Dat maakt het nu-links niet anders, maar het geeft wel aan dat alleen link-rechts denken te eenvoudig is. Het lijkt erop dat het nu-links niet meer progressief is, in veranderingen kan denken.

kloopindeslootjijook | 15-01-16 | 15:10

Hij maakt een onderscheiding tussen oud-links (vrouwen- en homoemancipatie, verheffing arbeider, verlichtingsdenken -waar het nu dus wringt) en nu-naief-links, maar hij zegt niet echt wat precies het verschil is. Volgende keer inzoomen Roos, op zoek naar de clou. Beetje doorvragen, niet alleen bevestiging zoeken.

kloopindeslootjijook | 15-01-16 | 15:04

@janroos. Goed interview weer Jan, zie ik graag. Maar bewaar aub die toeristenplaatjes voor thuis voortaan.

pietprikkel | 15-01-16 | 13:29

B. Randnetel | 15-01-16 | 12:20

Inderdaad, het is een sluwe truc om het laatste beetje begrip voor de massale overspoeling van deze voornamelijk criminele gelukszoekers te rechtvaardigen.

Copycrauw | 15-01-16 | 13:05

Wierd Duk klinkt redelijk en goed geinformeerd, maar ik geloof er geen reet van dat er zoveel werkgevers in hun handen wrijven vanwege de grote toestroom arabische mannen.
Ze hebben intussen echt wel leergeld betaald door hun veertigjarige ervaring met twee generaties gastarbeiders en hun ongeintegreerde kinderen.
Dit wordt geen 10 jaar ellende en dan opeens een groot succes door alle goedgeschoolde arabische afstammelingen. Ze krijgen met de paplepel de haat tegen het westen mee. Het wordt een grote chaos, waar overigens ook helemaal geen werk meer zal zijn voor grote groepen mensen, ook autochtonen.

B. Randnetel | 15-01-16 | 12:20

Maar ga vooral door met je ego en je vrouw en jole, die maken wie je bent immers .. LOL.. not.
Tokoloshe | 15-01-16 | 01:30

Evocatus | 15-01-16 | 01:27
ik heb het beluisterd en het is duidelijk.
Tokoloshe | 15-01-16 | 01:31

@Evocatus | 15-01-16 | 01:27
de toekomst, ... die bestaat in je kop, wensdenken heet dat.
Tokoloshe | 15-01-16 | 01:32

Het spijt me maar uw denken bevindt zich m.i. op een soort rachitisch niveau. Als u enig reflectie over een of de toekomst op deze manier karakteriseert dan is er geen ruimte voor discussie.
Salut! Evocatus

Evocatus | 15-01-16 | 11:34

ik ben het meestal wel eens met alles wat jullie zeggen hier, maar ik vind dit niet echt bepaald een gesprek op niveau. En dat ligt vooral aan Jan Roos. Hij is uiteraard volkomen eens met Wierd en zit vooral de boel erg op te hitsen. Een beetje tegengas of andere invalshoek.. was op zn plek geweest. Misschien een andere interviewer zoeken...

technov1king | 15-01-16 | 10:40

Het zijn toch "vluchtelingen"???? Waarom ineens worden ze bestempeld als "nieuwkomelingen"??? Een vals trucje waar we niet in moeten trappen!
En alsof die Syriërs (met een gemiddeld IQ rond de 83) ineens de vergrijzing gaan oplossen en ineens allemaal werkkrachten worden. Waarom is half Spanje en Italie nog werkloos en de Spanjaarden en Italianen die naar Duitsland komen vinden ook amper nog werk?

Copycrauw | 15-01-16 | 10:27

Kan iemand mij vertellen waarom het bruto nationaal product van een land altijd moet groeien? Als het BNP evenredig daalt met de bevolkingsafname is er toch niks aan de hand? De constante bevolkingsgroei welke met name plaatsvindt in minder ontwikkelde landen. Leidt alleen maar tot schaarste van voedsel, grondstoffen en levensruimte. En deze schaarste leidt overduidelijk tot conflicten.

aequilibrium | 15-01-16 | 10:24

dit is wel hoog niveau voor GS hoor poeh

Petroselinum crispum | 15-01-16 | 10:23

Van Duyvenbode | 14-01-16 | 23:00 hée dat lijkt wel op genocide.
(d) Imposing measures intended to prevent births within the group;

Ongezien filmpje, maar er wel goed naar geluisterd.
Wierd for President!

hallevvezool | 15-01-16 | 10:02

Ratten waren toch treffender geweest op die cartoon.

Bari Oomsma | 15-01-16 | 09:42

Goed interview.
Opzouten met die quasi toeristische shots van Jan Roos in Berlijn. Er (ver)storend tijdens het verhaal. Beetje puberaal.

Guust Kadaver | 15-01-16 | 09:31

Slimme gast. Jammer dat de vragen weer van VMBO niveau waren. Er was veel meer uit Duk te halen. Zeker het laatste punt waarmee hij kwam. Dat het succes van de uiteindelijke vluchteling afhangt van de acceptatiegraad van de Duitse bevolking icm met eventuele incidenten. Maar juist de frequentie van deze incidenten hangt af van de mate waarin de immigranten zich aanpassen aan de Duitse cultuur. De vraag is juist interessant welke aanwijzing Duk heeft voor het wel lukken van de integratie van de moslims. Zeker omdat het verleden (ook in Dld) dat juist deze groep uiterst moeilijk te integreren valt.

roze_bril | 15-01-16 | 09:20

Pijnlijke maar ware stelling van Wierd: de meeste vrouwen in de Westerse maatschappij beschouwen onze vrijheden als een gegeven. Beseffen niet hoe veel strijd er is voorafgegaan aan het verkrijgen van die rechten. En hoe de rechten onder druk komen te staan als een groot aandeel van je ingezetenen een minder liberaal gedachtegoed aanhangen.

Paljas | 15-01-16 | 09:13

Ik blijf met een paar vragen zitten na dit interview. Waarom hebben we zo weinig gehoord over wat zich in Leipzig heeft afgespeeld? Weinig in de media daarover gezien, ook hier niet. Van die arbeidskrachten begrijp ik ook niet helemaal. Er is al zoveel arbeid en dan vooral laaggeschoold werk weggehaald uit Europa. Of gaat het om een kortere termijn dan de tien jaar die de heer Duk aangeeft? Met veel crises kan je de lonen omlaag gooien en laag houden. Dan gaat het niet om de hoeveelheid arbeidskrachten, maar om het loon. Ik kan mij niet voorstellen dat de gewone managers in de top van het bedrijfsleven tientallen jaren vooruitdenken. Alles lijkt nu te draaien om snel winstbejag of zelfs zeer snel geld verdienen, denk daarbij aan flitshandel (high frequency trading). Ik snap er gewoon helemaal niets van. Als het verhaal van de heer Duk klopt, kan ik daaruit wel destilleren dat de moraal van de echte machthebbers op deze aarde van een andere planeet lijkt te komen.

ridder pompompom | 15-01-16 | 09:00

Zag gisteren een reportage van Nieuwsuur over de "verdachten" van Keulen. Allemaal Marokkananen die een mooi plaatsje in een Duits asielzoekerscentra haddenbemachtigd en in kreupel Engels-Duits-Frans verklaarden van niets te weten. Marokkanen. In een AZC. In Duitsland. Ik moet nu nog bijkomen van het lachen.... morgen komt het huilen als ik bedenk wat zich allemaal afspeelt in die AZC's (lees roversholen) en wat de toekomst ons dan gaat brengen

batvoca2 | 15-01-16 | 08:18

@Parel van het Zuiden | 15-01-16 | 07:07
Je maakt me aan het huilen; ik denk het inderdaad ook. Dit is niet iets wat je wilt en al helemaal niet voor je kinderen.
Wat zeiden ze ook alweer; Europa veiliger? Ik heb enkele maanden geleden al naar de fractievoorzitters gemaild dat we met Europa nog nooit zo dicht bij een oorlog zitten als nu (na WOII dan).

Maria.1 | 15-01-16 | 07:53

Het gesprek op niveau vond plaats in South Carolina. Waar dedicated moslim-banner Trump de kneepjes vh vak langzaam onder de knie kreeg in een zeer vermakelijk Republican Debate. Goed nieuws. Desperate times need desperate measures. Geert, Trump, Le Pen, ze gaan het allemaal redden, en worden fullforce voorvechters, de rest volgt vanzelf. Op weg naar potdichte grenzen en Islam-free zones. Pure Progressie.

Koettoerk | 15-01-16 | 07:34

-weggejorist-

luccmeister | 15-01-16 | 07:21

Heette ik maar Wierd Duk

luccmeister | 15-01-16 | 07:21

Zouden die ouders er bewust bij nagedacht hebben toen ze hem "Vreemde Eend" noemden?

Lefgozer | 15-01-16 | 07:20

Het indianenopperhoofd dat Manhattan verkocht zei ook: "Wir schaffen das." Viel dat even tegen....

Ivoren Toren | 15-01-16 | 07:12

Persoonlijk denk ik dat men niet een toekomstige "workforce" probeert te importeren maar toekomstig agressief kanonnenvoer. Onze politici zijn namelijk oorlog aan het maken, geheel volgens het patroon, template zo u wilt, van de aanloop naar de Eerste Wereldoorlog.
.
Men beseft zich echter niet dat dit kanonnenvoer zich ruim voordat ze die oorlog gemaakt hebben zal keren tegen de inheemse bevolking en ook die broodheren. Dat dit kanonnenvoer zich nu al keert tegen die inheemse bevolking.
.
Burgeroorlog of de vurige gewenste externe oorlog van onze zelfbenoemde elite. Oorlog komt er.
.
We zijn het "point of no return" al voorbij.

Parel van het Zuiden | 15-01-16 | 07:07

hoogstetijd | 15-01-16 | 04:48

En Syp Wynia was muziekrecensent en die schrijft nu hele rake stukjes voor Elsevier en is ook regelmatig op de TV. Mag hem ook graag horen...

eerstneukendanpraten | 15-01-16 | 06:52

Ik ken Wierd nog uit de tijd dat hij op de kunstredactie werkte van het Nieuwsblad van het Noorden in Groningen. Hij was toen tegenover iedereen al vriendelijk in de omgang en alleen daarom al gun ik hem het beste. Zijn bijdragen waren toen al van hoog niveau. En wat hij nu doet is helemaal top. Geweldig zoals hij zich heeft ontwikkeld.

hoogstetijd | 15-01-16 | 04:48

LOL @necrosis | 15-01-16 | 03:03
Nee, dan maar een mallotig appel plankje.

Stormageddon | 15-01-16 | 03:34

@Stormageddon | 15-01-16 | 02:44
Als je maar niet in mijn vijver gaat zitten 'vissen'....
*gnehehe*

necrosis | 15-01-16 | 02:59

we hebben geen werkelozen nodig, we hebben er genoeg.

Tokoloshe | 15-01-16 | 02:54

het stikt van de werkelozen in de EU!!!

Tokoloshe | 15-01-16 | 02:53

lol nou, ik zeg ff niets :)

Tokoloshe | 15-01-16 | 02:52

@Ben Hetzat | 15-01-16 | 01:53 "Immigratie van de soort die nu binnenkomt gaat het probleem van vergrijzing alleen maar groter maken omdat dit heel zwaar gaat rusten op de westerse sociale voorzieningen."
.
Precies. De "vergrijzing" op zich is voor de bedrijvigheid helemaal geen probleem, integendeel, denk bijv. aan de automatisering/robotisering. En beter een krimpende maar relatief homogene bevolking, dan de balkaniserende multiculti overbevolkings-chaos waar de globalisten (neocons, marxisten, internationalisten) ons mee willen opzadelen. Zie ook de Cloward-Piven strategie, en dan dit: thesaker.is/sexual-terrorism-in-the-he...

ben kokhals | 15-01-16 | 02:47

@necrosis | 15-01-16 | 02:38
Ik weet. Maar het is niet mijn phone. En met een desktop is het beroerd bankhangen. Op mijn appel plankje heb ik de instelingen wel in orde gekregen.

Stormageddon | 15-01-16 | 02:47

@necrosis | 15-01-16 | 02:34
Met hoertoeslag en gegarandeerd werk zal de aanbodkant ook in die sector ook toenemen. Dan ga ik misschien ook een eenmansbedrijfje beginnen in die sector. Zelfs voor een lelijke zak hooi als mijn persoontje is er vast klandizie. Er zijn zelfs hele mooie vrouwen die het vrijwillig zonder betaling met me willen doen. Dus ach, dan zijn er vast ook lelijkerds die er geld voor over hebben. Zeker met staatssubsidie.

Stormageddon | 15-01-16 | 02:44

@Stormageddon | 15-01-16 | 02:10
Ik vind ook dat Gigolo's voor vrouwen gesubsidieerd moet worden.
Alleen moeten ze wel 5 maanden geduld hebben, tot dan ben ik reeds 'geboekt' ;)

necrosis | 15-01-16 | 02:34

@Stormageddon | 15-01-16 | 02:18
Godver. Een iPad is al kut maar de toetsen van een iPhone zijn nog kutter.
"een vermijd wring", maakt de autocorrect er van. Moet zijn: vermindering.
Pfff.

Stormageddon | 15-01-16 | 02:30

@toetssteen | 15-01-16 | 01:53
Precies, en dan dit, uit 1941: "Zegevierend voeren de socialistische staten Duitschland en Italië het laatste deel van den huidigen oorlog, die hen door de geldmachten is opgedrongen." www.geheugenvannederland.nl/%3F/nl/ite...

ben kokhals | 15-01-16 | 02:30

lol nee dank je, niet alles is te koop :)

Tokoloshe | 15-01-16 | 02:29

@Stormageddon | 15-01-16 | 02:26
en??

Tokoloshe | 15-01-16 | 02:27

Vervolg..
En als je het niet afneemt wordt je anderszins gecompenseerd. Simpel. Is niks islamitisch aan.

Stormageddon | 15-01-16 | 02:27

@Tokoloshe | 15-01-16 | 02:21
Onzin. Het gaat om het principe. We vinden in dit land zorg, wonen en scholing zo belangrijk dat we dat van staatswege financieren. Kunnen we seks gewoon aan toevoegen. En

Stormageddon | 15-01-16 | 02:26

pluk-87 | 15-01-16 | 02:10
Dan ga ik zoeken en ontdek ik dat Leo Lucassen gevoelig is voor linkse meningen.
Dat hij zelfs door een nep-professor (Pinto) voor een nep-professor wordt uitgemaakt.
www.google.nl/url?sa=t&rct=j&...
Geef een historicus statistische feiten en hij weet de feiten in eigen voordeel te draaien.
De charlatan.

Jan Dribbel | 15-01-16 | 02:23

@Stormageddon | 15-01-16 | 02:18
je lijkt wel een moslim :)

Tokoloshe | 15-01-16 | 02:21

@Tokoloshe | 15-01-16 | 02:12
Dan mag je voor die neuktoeslag speeltjes halen bij de lokale seksshop of zo. Verzinnen we iets op. Of, als je het niet wilt, een vermijd wring van de inkomstenbelasting. Niet echt geil, maar ok. Als de financiële compensatie maar gewaarborgd is.

Stormageddon | 15-01-16 | 02:18

Stormageddon | 15-01-16 | 01:54
LOL nee dank je, slimme uitlokkende stelling, maar inderdaad; ik hoef geen gigolo :)

Tokoloshe | 15-01-16 | 02:12

@Tokoloshe | 15-01-16 | 02:04
Lees jij wel? Ik heb het over staatshoeren voor iedereen. Niet alleen asieleisers. Het punt is als je het voor asieleisers wilt, dan MOET het voor iedereen. Gelijkheidsbeginsel van de grondwet. Dus ook voor jou en mij. Ja, ook gigolo's voor vrouwen.

Stormageddon | 15-01-16 | 02:10

@Jan Dribbel | 15-01-16 | 02:03
Leo Lucassen zei gisteren bij dwdd dat het zakkenrollersbendes waren. Hij zei het echt en hij is professor. Terloops toonde hij hiermee wel aan dat je in dit land alles kan worden, ondanks je achtergrond en zelfs ondanks een geestelijke beperking.

pluk-87 | 15-01-16 | 02:10

@Stormageddon | 15-01-16 | 01:54
die vrouwen zitten niet te wachten op hitsige arabieren die ze voor hetzelfde geld, letterlijk , als slaaf zien of doodsteken.

Tokoloshe | 15-01-16 | 02:04

toetssteen | 15-01-16 | 01:48
Ja, ik had het al eerder vermeld vanavond.
Van Jole begint vergelijkingen te maken met hooligans, Feyenoord supporters en zelfs vakantiegangers, skiers.
Zijn column was ook geregeld uit de ether om die overmaat van negatieve reacties te filteren.
Fransisco van Jole legt de gebeurtenissen in Keulen uit:
De aanranders waren mannen, de achtergrond telt niet.
De multiculti profeet orakelt nog slechts voor een selecte groep, die wanhopig probeert de deksel van de beerput gesloten te houden.

Jan Dribbel | 15-01-16 | 02:03

" In Berlin-Karlshorst, in de ruimte waar nazi-generaal Wilhelm Keitel op 8 mei 1945 de Duitse overgave tekende (⚐), spreken Jan Roos en Wierd Duk over het Duitsland van 2016 - en de kentering die steeds dichterbij lijkt te komen."

Mm... toeval ..? Zucht ...

daytripper | 15-01-16 | 01:57

@Tokoloshe | 15-01-16 | 01:48
Ach, het wordt dan voor een groot deel van de werkloze vrouwen een eerzaam beroep, want semi-ambtenaar en dus baanzekerheid. Het aanbod van statshoeren wordt ongetwijfeld groter. En het is goed voor de economie. Neukend de crisis uit. Ik heb slechtere plannen voor economisch beleid gelezen en gehoord.

Stormageddon | 15-01-16 | 01:54

Immigratie van de soort die nu binnenkomt gaat het probleem van vergrijzing alleen maar groter maken omdat dit heel zwaar gaat rusten op de westerse sociale voorzieningen. Zoal Duk al zei hebben de grote bedrijven scheit aan de afbreuk van de sociale cohesie in de wijken. Politici zijn gewoon trekpoppen van de grote bedrijven (toekomstige commissariaten e.d.) en de grote bedrijven willen alleen de krenten n uit de pap. Een paar honderd "goede" immigranten die ze, ten koste can autochtone arbeiders, binnen halen en volkomen scheit aan de bevolking die met de overige kanslozen opgescheept zit. Bij de naderende revolutie wel even alle veroorzakers benoemen.

Ben Hetzat | 15-01-16 | 01:53

@Evocatus | 15-01-16 | 01:39
Dat van die Joliaanse beïnvloeding zei ik slechts over Duk's devaluatie van de term 'racisme', die geheel in lijn is met Van Jole.
En over dat gedeelte van of Duitsland het wel of niet gaat redden, daar spreekt Duk inderdaad heel genuanceerd over. Echter, ik zei daarover dat ik dat een surrealistische overdenking vond, omdat het voor mij al vaststaat dat het niet goed komt (het is al niet goed zelfs, hoe kan het dan de vraag zijn of het goed komt). Dat was slechts mijn mening, en over dat gedeelte zei ik niets over Van Jole.
.
Maarrr jij ook een goede nacht gewenst!

pluk-87 | 15-01-16 | 01:49

Jan Dribbel | 15-01-16 | 01:24

Grinn en Jolo wordt al op zijn eigen blog na zijn laatste column al vreselijk aangevallen! Als ik momenteel de interacties zie tussen de comments dan vermoed ik dat zijn virtuele prullebakken overlopen.
Maar af en toe zit er blijkbaar een moderator die het toch wat anders ziet en dan wordt het bijna een goed blog. Helaas duurt dat kort.

toetssteen | 15-01-16 | 01:48

Hier word je ook best vrolijk van.....30% van de woningen apart gehouden en dus toch sociale woningen naar asielzoekers. Wachtlijsten ellenlang. Oneerlijk gedoe. s.parool.nl/4224489

verbanden | 15-01-16 | 01:48

@Stormageddon | 15-01-16 | 01:46
er zijn nog 678903647 wachtend voor u.

Tokoloshe | 15-01-16 | 01:48

@cees2025 | 15-01-16 | 01:33
Art.1 GW.
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.

Kortom, iedereen is gelijk voor de wet. Gelijkheidsbeginsel. Dan heeft dus iedere Nederlander recht op een staatshoer. Of hoertoeslag. Ik ben a priori niet tegen hoor, als het maar wel betekent dat er vrije hoerkeuze is, en de financiering een beetje gedekt is. Ik denk dat je met het budget voor ontwikkelingshulp een eind komt, maar als we dan ook de publieke omroep afschaffen komen we zeker er wel.

Stormageddon | 15-01-16 | 01:46

@Evocatus | 15-01-16 | 01:43
lat ze maar de Europeanen inhuren, daar hebben we immers die unie voor, niet om arabieren en hun ijzertijdcultuur te importeren.

Tokoloshe | 15-01-16 | 01:45

"Waarom vraagt niemand zich af waarom de machthebbers (niet de overheid maar de grootste bedrijven ter wereld) belang hebben met dit beleid? Ik heb al een aannemelijk argument van Duk gehoord. Ben ik de enige die er zo over denk?
kaiser_cas | 15-01-16 | 01:39"

Net voor het terbedde gaan zag ik dit nog. Reken maar dat velen dit zich al heel lang afvragen, daar ligt de werkelijke macht zowel finacieel als qua propaganda. Genoeg is er over te vinden op het internet en boeken te over.
Salut ten laatse! Evocatus

Evocatus | 15-01-16 | 01:43

Ik heb weer geboeid aan het schermpje gekluisterd gezeten. Wiert Duk is een verbaal gezegende vent maar komt natuurlijk wel van heel ver, vanuit het door marxistische "historici" gedomineerde politiek correcte umfelt. Dat maakt het prijzenswaardig dat hij over de werkelijkheid probeert te berichten zoals die is, en niet zoals die zou moeten zijn in de ogen van de varamannetjes(m/v). Dat hij nog niet helemaal over de brug is valt te merken aan zijn reflex op de constatering van Roos dat hij bepaald geen nazi is: "ik ben niet eens rechts!" Juist deze "nazi is rechts" laster van de marxisten heeft ieder volwassen debat over immigratie en integratie onmogelijk gemaakt. Met bijbehorende typisch linkse inquisitie is het elementair wapen geweest in het ondermijnen van de Westerse samenleving (gezin, christendom, tradities, natiestaten, enz). Wiert Duk is een wakkere vent, schrijft uitstekende stukken, maar heeft nog een paar "schellen" te gaan.

ben kokhals | 15-01-16 | 01:42

@pluk-87 | 15-01-16 | 01:39
lol, ja het wordt dan nog een lange wachtlijst, zelfs daar! ;)

Tokoloshe | 15-01-16 | 01:42

@pluk-87 | 15-01-16 | 01:39
Oja en ik ben een man in fighting age, dat schijnt ook een pre te zijn.

pluk-87 | 15-01-16 | 01:40

@Jan Dribbel | 15-01-16 | 01:39
ja, werd tijd want Duitsers zijn echt geen knuffelvolk, zeker niet als je ze voorliegt.

Tokoloshe | 15-01-16 | 01:40

@cees2025 | 15-01-16 | 01:33
Denk jij dat een beetje hoer zich daarvoor laat lenen?
Die willen, om te beginnen, geen sex zonder condoom (de 'tientjes-crackhoeren daargelaten').
Ook denk ik niet dat een hoer zich graag laat slaan of uitschelden.
Wat mij betreft geef je die zakken zaad op pootjes gewoon een opblaaspop, of opblaasschaap (ja, die bestaan en zijn te koop op internet).

necrosis | 15-01-16 | 01:40

@Tokoloshe | 15-01-16 | 01:37
Sterker nog, dit klink zo goed dat ik me ook voor ga doen als vluchteling. Met mijn uiterlijk kom ik een heel eind na wat aanpassinkjes zoals afvallen en wat oude kleren aan doen.

pluk-87 | 15-01-16 | 01:39

"@Evocatus | 15-01-16 | 00:34
Jij zei: "Omdat dhr. Duk niet mee wil gaan in onheilsvoorspellingen geeft hij zich over aan het gedachtegroed van Van Jole".
Wat ik echter heb gezegd over Duk icm Van Jole is het volgende: "Duk zei wel op twitter dat hij kritiek op Aribs accent vindt voortkomen uit een racistische houding. Hij heeft zich dus toch een beetje laten beinvloeden door Van Jole."
pluk-87 | 15-01-16 | 00:45"

Het bovenstaande ctaat avn u was niet aan de orde in uw reactie van 23:47, daarop reageerde ik zoals u aan mijn tijdsaanduiding kon.kan zien

U schreef namelijk om 23:47: "@Tokoloshe | 14-01-16 | 23:42
Ik erger met ook aan het verhaal of Duitsland het gaat redden ja of nee. Dat is een surrealistische vraag. Duitsland redt het niet alleen al door wat er met oud en nieuw is gebeurd. En dit is natuurlijk pas het 'begin' (eigenlijk is dit natuurlijk al veeel langer bezig) want er gaat nog veel meer komen, dat kan een kleuter met zijn boerenverstand zien aankomen.
pluk-87 | 14-01-16 | 23:47"

Desalnietemin wil ik wel ingaan op uw opmerking. Ik ga niet controleren of dhr. Duk dit precies zo gezegd heeft want binnenkort ga ik ter kooi. Maar uitgaande de juistheid van het door u gebruikte citaat kan ik alleen maar opmerken dat dit gewoon het denkwerk van Wierd zelf is of kan zijn. Het hele interview en ook andere uitingen van hem tonen aan dat hij zo weloverwogen en zorgvuldig probeert te spreken en denken als mogelijk is. Van Van Joliaanse beïnvloeding behoeft derhalve geen sprake te zijn.

Goede Nacht Allen
Salut! Evocatus

Evocatus | 15-01-16 | 01:39

Waarom vraagt niemand zich af waarom de machthebbers (niet de overheid maar de grootste bedrijven ter wereld) belang hebben met dit beleid? Ik heb al een aannemelijk argument van Duk gehoord. Ben ik de enige die er zo over denk?

kaiser_cas | 15-01-16 | 01:39

Een ex-Kanselier, Schröder, trekt nu ook zijn steun aan Merkel in.
Nu is Schröder wel een hypocriet. Een draaikont.
www.focus.de/politik/deutschland/altka...
Het wordt nog spannend in Duitsland.

Jan Dribbel | 15-01-16 | 01:39

@cees2025 | 15-01-16 | 01:33
dan komt heel Arabië , Afrika, Azië, oost Europa, de Balkan, Zuid-Europa en Zuid- en Noord- Amerika heier heen, knul.

Tokoloshe | 15-01-16 | 01:37

@cees2025 | 15-01-16 | 01:33
*zucht*
Volkomen geschift plan. Totaal idioot.

Maar voel je vrij om zelf hoeren in te huren voor die nepvluchtelingen. Mongol.

Lewis Lewinsky | 15-01-16 | 01:35

Wellicht al beschreven maar waarom huurt de overheid niet gewoon een groep hoeren in? Blanke vrouwen ongeacht beroep zijn voor die gasten toch al hoer dus het maakt geen verschil. Zet een vrouw daar maanden lang neer voor een aangenaam tarief en win/win. Zij kunnen hun mannelijke behoeften kwijt en de vrouwen (lees: hoeren) zijn voorzien van werk met een royaal salaris.

Overheid betaalt ook uitbaters van terreinen en bungelow parken royaal om asielzoekers te huisvesten tot bedragen die zij met toerisme nooit zullen halen i.v.m. concurrentie.

cees2025 | 15-01-16 | 01:33

@Evocatus | 15-01-16 | 01:27
de toekomst, ... die bestaat in je kop, wensdenken heet dat.

Tokoloshe | 15-01-16 | 01:32

Evocatus | 15-01-16 | 01:27
ik heb het beluisterd en het is duidelijk.

Tokoloshe | 15-01-16 | 01:31

Graaf van Egmont | 15-01-16 | 01:00
Beste Graaf, ik heb u diverse malen gelezen met positieve reaguursels. Over Mao, Stalin, whatever. We hebben het nu over Europa en de aangesloten nationaliteiten en ik denk dat we op een wissel staan. Of we geven het land over of we beschermen het met al onze grondbeginselen waar we voor staan. Vrijheid voor allen, gelijkberechtiging van minderheidsgroepen. Maar dat begint met het binnen laten van mensen die die waarden delen. En dat is nu niet het geval. Los van kleur nationaliteit whatever en dat begint met een selectie aan de poort. Omdat die niet plaats vind, vind ik grenzen dicht. En heel snel want anders is de catastrofe compleet.

sterke koffie | 15-01-16 | 01:30

Duk is dan ook zeker niet rechts :)Zegt hij zelf !
Goed om te weten en DL lost alles op door massa import.. want anders.. vallen al die oudjes dood, terwijl de hele EU omvalt van de werkelozen DUK!!
dat wist je vast niet, maar echt.. het stikt in de EU van de werkelozen, leg eens even uit waarom die import arabieren de oplossing zijn?
Gelul dus, zonder onderbouwing, lul vooral door Duk.
Maar ga vooral door met je ego en je vrouw en jole, die maken wie je bent immers .. LOL.. not.

Tokoloshe | 15-01-16 | 01:30

"@Evocatus | 15-01-16 | 00:3
nee, hij had eerst een andere mening en nu dit, hij zwalkt, en dat over de toekomst.. kom op zeg.. het NU telt.
Tokoloshe | 15-01-16 | 00:59"

Wat u "zwalken" noemt, heet bij mij en waarschijnlijk ook bij dhr. Duk "genuanceerd" Wierd kiest zijn woorden behoorlijk zorgvuldig. Ik zou het interview nog eens herbeluisteren.

Integendeel niet alleen het NU telt maar zeer zeker de toekomst. Wie leeft zonder lang(ere) termijn gedachten kan niet fatsoenlijk anticiperen op vermoede toekomstige gebeurtenissen. Het is ook weer niet zo, zoals sommige politici doen, om te praten over 2050, dat is van een aanmatigende arrogantie die zijn weerga niet kent. Maar arrogantie is nu eenmaal de meeste politici geheel eigen.
Salut! Evocatus

Evocatus | 15-01-16 | 01:27

@The_Observer | 15-01-16 | 01:
thanks

Tokoloshe | 15-01-16 | 01:26

Jan moet minder praten, hij ventileert altijd enorm zijn mening maar het interview wordt er niet sterker van.

Wierd Duk vind ik een geschikte vent. Ook in de casus Arib ben ik het met hem eens. Marrokaans paspoort mag je over zeiken, niet over afkomst of accent.

Bvdb | 15-01-16 | 01:25

Dus uiteindelijk bepalen de industriële elite dat zij alleen kunnen blijven groeien door 2 miljoen vluchtelingen binnen halen. Hun kroost kan over 10 jaar de vergrijzing tegengaan. Dat een groot deel van de huidige nieuwkomers een uitkering heeft, maakt niet uit. Die kosten worden door het volk betaald. Hoe langer ik erover nadenk, hoe minder ik het vertrouw. Het is me nu in ieder geval duidelijk wie er gebaat zijn om grote groepen jonge asielzoekers binnen te halen. Dat zijn de multinationals die bang zijn voor de vergrijzing. Toch maar een aluhoedje op...

kaiser_cas | 15-01-16 | 01:25

Misschien een beetje off topic maar heeft indirect wel met Wierd Duk te maken. Zijn vrouw (Fidan Ekiz) zegt op 12 januari in DWDD het volgende: volgens haar is de Nederlandse samenleving opgedeeld in mensen die voor de vluchtelingen zijn en het kamp Wilders, die tegen de vluchtelingen zijn. Dit had betrekking op het feit dat haar man (Wierd Duk) op oa social media was aangevallen door collega journalisten met betrekking tot zijn berichtgeving. Dat vond zij raar, maar ze kon de reacties vanuit de maatschappij wel begrijpen omdat de Nederlandse samenleving is opgedeeld in twee kampen: voor en tegenstanders. De tegenstanders zitten wat haar betreft allemaal in het kamp Wilders. Volgens mij heb ik niets uit de context gehaald van datgene wat zij heeft gezegd. Ik kon geen ironie of sarcasme ontdekken aangaande datgene wat ze vertelde. Daarom vond ik haar opmerking(en) o-lie-dom om tegenstanders van het migratiebeleid allemaal weg te zetten als Wilders adepten. Met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.

The_Observer | 15-01-16 | 01:23

"peterdh | 14-01-16 | 22:44
Ik krijg gewoon de kriebels van dat accent en met name de Jip en Janneke manier van vragen stellen. Daar bovenop die zogenaamde lollige maniertjes. Het wekt irritatie op. Het verhaal van Duk is wel boeiend.
Chow | 14-01-16 | 22:48"

Dat is ook wat ik vaak vind. Niet TE lollig willen zijn. Bij sommige onderwerpen kan dat waarschijnlijk wel, maar hier is dat ongewenst. Sommige interrrrupties waren storend, maar goed het is zeker te prijzen dat GeenStijl Wierd het woord biedt!

Tijdje terug had dhr. Roos nog een maf te leuk petje op in zijn Twitter-logo, hetgeen ik hem ook medegedeeld heb en zie daar, nu een veel betere foto van een vent uit één stuk. Neu, ik vlei met niet met de gedachte dat ik het was die hem op andere gedachten bracht, heur. Maar i.i.g. is het een veel betere Twitter-presentatie, de goede zaak waardig.
Salut! Evocatus

Evocatus | 15-01-16 | 01:20

Maria.1 | 15-01-16 | 01:08
Ik begrijp uw cynische opmerking. We hebben helemaal niet meer mensen nodig, het moet minder! En dat kan gezien de robotisering. Doorvoeren en minder mensen om de aardkloot nog verder naar de bliksem te helpen.
Eh, en dan moet de derde wereld zelf maar tot het besef komen, de garoeten ermee.

toetssteen | 15-01-16 | 01:16

Van Duyvenbode | 14-01-16 | 22:48

Het Singaporese systeem, wat de socialisten hier asap zouden verwerpen, voorziet in een jaar belastingvrij voor een van de partners, m/v, maakt niet uit. Kinderbijslag bestaat niet. Toeslagen bestaan niet, maar de belastingen zijn laag, max 20% (moet u wel een half miljoen verdienen.

Alzo, de gegoede klasse en ik mag het niet zeggen maar het is wel de waarheid, plant zich meer voort en dat betekent meer IQ. Nanny erbij die omgerekend naar Filippijnse begrippen 5 maal meer verdient dan op de Filippijnen en dan wast de linker hand de rechter.

Pensioen, dat spaart u zelf bij elkaar (en de inleg van de werkgever) op eigen rekening en dat blijft van u. Nou eh, Da's hier even anders. Maar waarom? Waarom kunnen we niet een zeer rechtvaardig en liberaal concept overnemen? Omdat het niet eerlijk is?

toetssteen | 15-01-16 | 01:13

Graaf van Egmont | 15-01-16 | 01:00
Bedoelt u Graaf, die Mao, die verantwoordelijk is voor de uitroeing van de gehele vogeltjesstand in China?
Want lawaai, vreemde indringers, zaadeters, oogstopvreters.

Jan Dribbel | 15-01-16 | 01:13

@ProAsfalt | 15-01-16 | 01:04
En er spelen links en rechts nog wat krachten mee. Handig dat ze het zelf zegt, dan hoef ik niet voor complotdenker uitgemaakt te worden ;)
www.youtube.com/watch?v=MFE0qAiofMQ

pluk-87 | 15-01-16 | 01:09

Potferdimme. Wij doen iets verkeerd! Als ik Duk moet geloven kampen ze in Duitsland met vergrijzing en hebben ze arbeiders nodig. En wij hebben 600.000 werkelozen. Hop mensen; naar Duitsland; an die Arbeit!

Maria.1 | 15-01-16 | 01:08

@de honden blaffen... | 15-01-16 | 01:04
Ik kan met niet voorstellen dat de Duitsers Merkel nog een jaar tolereren. Elke maand dat zij blijft komen er weer 100.000 nep-Syriërs binnen. *zucht*

Lewis Lewinsky | 15-01-16 | 01:08

ProAsfalt | 15-01-16 | 01:04
Die mensen komen niet om te werken.
Dat kunnen ze Istanbul ook.
Maar daar zijn geen sociale voorzieningen.

de honden blaffen... | 15-01-16 | 01:06

De 'oplossing' aldus Duk; geef ze allemaal een uitkering en het komt met een generatie erna hopelijk wel goed.
LOL, ja dat blijkt dus NIET te werken, knul.
Tokoloshe | 14-01-16 | 23:43

Dat is volgens mij niet zijn oplossing, maar die van de Duitsers (althans degenen die de import toejuichen). Met name de industrieleiders hopen voldoende 'mankracht' te kunnen oogsten uit alles wat er binnenkomt aan immigranten om de vergrijzing in de industrie tegen te gaan. De rest gaat aan het staatsinfuus (Hartz-IV), maar dat zal hun een zorg zijn.

FrankVeer | 15-01-16 | 01:04

Lewis Lewinsky | 15-01-16 | 00:54
Volgend jaar rond deze tijd kunnen we het checken.
Als het niet klopt neem ik er een van kristal.

de honden blaffen... | 15-01-16 | 01:04

De Duitse bazen vindt het waanzinnig dat al die asielzoekers naar Duitsland komen.

Zij zien alleen maar Gratis Arbeidskrachten.

Dat er hier en daar massa aanranding/verkrachtingen/diefstallen/(woning)overvallen plaatsvinden interesseren zij geen reed.

Gratis Arbeidskrachten, dat is aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid de agenda wat de bazen en politici hebben en het klootjesvolk betaalt het gelag.

ProAsfalt | 15-01-16 | 01:04

sterke koffie | 15-01-16 | 00:57
Mao dacht dat ook. We denken nog steeds aan hem. Niet dat hij zo succesvol was, maar aan de vele doden die dat gekost heeft.

Graaf van Egmont | 15-01-16 | 01:00

@Evocatus | 15-01-16 | 00:34
Er zijn inderdaad lichtpuntjes, maar als ik dan weer hoor dat Merkel weer een of andere prijs krijgt dan word ik wel moedeloos. Elke mongool kan zien dat dit helemaal fout gaat behalve de mensen die er over gaan en de mensen die ons voorlichten dus tel uit je winst. Ik reken voorlopig even op onze Duitse vrienden, kijken hoe zich dat daar ontspint.

pluk-87 | 15-01-16 | 01:00

@Evocatus | 15-01-16 | 00:3
nee, hij had eerst een andere mening en nu dit, hij zwalkt, en dat over de toekomst.. kom op zeg.. het NU telt.

Tokoloshe | 15-01-16 | 00:59

Evocatus | 15-01-16 | 00:34
Goed stuk evocatus. Maar het geopolitieke spel zul je moeten loskoppelen van jank-tv over personen die zich vrijwillig laten opsluiten op een eiland om te zien wie de beste kokosnoot kan vangen of de grootste krab kan vangen met een speer. Het geopolitieke spel is serieus en de zoveelste Robinsoe Island is louter volksvermaak. Helaas zapt iedereen in op het moment dat Jantje uit Hoekstra 10 punten heeft gewonnen bij het neerpijlen van een zeeslak en zo 100 punten voorsprong heeft op de rest van de kandidaten. Vaak wordt dit gemakkelijk vertier verward met cultuur. Cultuur is iets wat zich in decennia of eeuwen ontwikkeld heeft. Cultuur is een proces van generaties dat zich niet 1 jaar laat ombuigen of in een decennium. Daar is een eeuw voor nodig. Helaas leven we in een tijd dat gemaksdenkers denken dat we in een paar jaar een culturele omwenteling kunnen laten plaats vinden in een paar jaar.

sterke koffie | 15-01-16 | 00:57

Kijk, Weird Duk is een goede journalist. Maar hij heeft natuurlijk ook zijn opleiding gehad aan de PC journalisten opleiding. Dat hij dit gaandeweg van zich af kan zetten is een pré. Het overgrote deel van het journaille blijft er in hangen. Dus is het niet vreemd dat Weird af en toe PC dingetjes spuugt. Dat zijn afkickverschijnselen.

Graaf van Egmont | 15-01-16 | 00:56

@pluk-87 | 15-01-16 | 00:49
Duk is van de nieuwe politieke correctheid. PC 2.0. Oude wijn in nieuwe zak. Niet mijn kopje thee.

Lewis Lewinsky | 15-01-16 | 00:56

@de honden blaffen... | 15-01-16 | 00:51
Ik mag jouw glazen bol wel.

Lewis Lewinsky | 15-01-16 | 00:54

Over Duitsland: als, en het heeft er alle schijn van, dit jaar weer een miljoen of meer illegale immigranten naar Duitsland komen, zal Merkel dit jaar aftreden of uit haar ambt gezet worden.
En de rest van haar leven slijten in een groen woud met fluitende vogeltjes.
De gemiddelde Duitser is wel gut, maar niet gek.
Althans, volgens mijn glazen bol.

de honden blaffen... | 15-01-16 | 00:51

Prettig gesprek. Interessant stukje Duitsland. Maf om te zien dat zo'n groot land naast ons twintig jaar achterloopt met hun Fortuym-moment...

Wierd Duk is een topjournalist. Feiten zijn zijn kracht.

Driewerf Hoezee | 15-01-16 | 00:51

@Lewis Lewinsky | 15-01-16 | 00:41
Ik mag hem wel, en zijn policortrekjes neem ik vooralsnog op de koop toe. Niet iedereen kan net als wij de realiteit zien zoals die is zonder dat het zicht vertroebelt vanwege zaken als belangen/wensdenken/angst ;)

pluk-87 | 15-01-16 | 00:49

@Evocatus | 15-01-16 | 00:34
Jij zei: "Omdat dhr. Duk niet mee wil gaan in onheilsvoorspellingen geeft hij zich over aan het gedachtegroed van Van Jole".
Wat ik echter heb gezegd over Duk icm Van Jole is het volgende: "Duk zei wel op twitter dat hij kritiek op Aribs accent vindt voortkomen uit een racistische houding. Hij heeft zich dus toch een beetje laten beinvloeden door Van Jole."

pluk-87 | 15-01-16 | 00:45

Ik krijg rillingen van het idee dat hier immigranten heen worden gehaald met de hoop dat hun kinderen uiteindelijk een intrede doen op de arbeidsmarkt. De ontwikkelingen in de techniek doen sterk de indruk wekken dat een werkweek van 40 uur waarschijnlijk geen eeuw meer blijft. Wij als volk moeten echt voorkomen dat deze fossielen aan de macht, met nul komma nul inzicht, beleidskeuzes maken die het gezicht van Europa totaal zullen veranderen.

Voorbeeldige | 15-01-16 | 00:43

@pluk-87 | 14-01-16 | 21:43
Duk een goede gast? Ik zie niks in die sjoernalist.

Lewis Lewinsky | 15-01-16 | 00:41

@Ivo Niehe | 14-01-16 | 23:46
Vanwaar die hatelijke belerende en kleinerende toon, mislukte nepartiest?

Lewis Lewinsky | 15-01-16 | 00:35

Wierd Duk, een van de beste journalisten van het ogenblik en niet alleen dat; dat was hij jaren geleden ook al; alleen toen werd hij bewust niet gehoord!

De poging to morele verkrachting door Francisco van Jole is dus niet geslaagd.

@Tokoloshe | 14-01-16 | 23:42
@pluk-87 | 14-01-16 | 23:47
Omdat dhr. Duk niet mee wil gaan in onheilsvoorspellingen geeft hij zich over aan het gedachtegroed van Van Jole. Kom nu! Op basis van zijn kennis en ervaring probeert hij een afgewogen beeld van de situatie nu en straks te schetsen. Hij heeft een geestelijke misgeboorte als Van Jole helemaal niet nodig om zelf iets te bedenken.

Ik zie de situatie ook iets zorgelijker of veel zorgelijker in, maar aan de andere kant zie ik ook een soortement doodstrijd van de islamideologie, waarbij Daesh eigenlijk een krankzinnige finale doodskreet is. In zoverre zie ik enige hoop opdoemen, maar de kans is uitermate groot dat we eerst een ongelofelijke mestfaalt van ellende moeten doorploegen. Maar het is al heel wat als we een journalistiek stuk zeep als Matthijs van Nieuwkerk ineens horen zeggen: "Waarom wisten we dat niet" (Als ik het mij goed herinner over de jaren bestaande Zweedse verkrachtingsgolven.)Kennelijk wordt hij wakker in een realiteit die hij eerst bewust of onbewust niet kon of wenste waar te nemen. Nou da's al heel wat voor de televee-policor-volkverlakkers.

"Werkeloze Europeanen importeren"
Sergeant_Peper | 14-01-16 | 23:59
Uitgaande van de commandostructuur van de Islam is de moslim misschien eerder geneigd om de commando's van het grootkapitaal op te volgen. Door de Islam worden mensen onderontwikkeld tot een veel meer dociele houding dan de Europese werknemer, die trouwens ook onderhand verworden is tot zakkenwasserig watje die niet meer weet waar zijn echte belangen liggen; zich volzuigend met shownieuws, jankende vrouwen die ontstellend treuren omdat een liedjeszanger dood is; mensen die meer onnut denkwerk via de tv/internet tot zich meent te moeten nemen. Volledig door propaganda overgenomen geesten.
Salut! Evocatus

Evocatus | 15-01-16 | 00:34

Net nog youtube filmpjes bekeken van Hans Janmaat. Bizar om dat nu te zien. Hele aflevering van "Het Zwarte Schaap" staat er in delen op. Tegenover de heer Janmaat zitten de politiek correcte journalisten. Deze geven in de uitzending ook duidelijk aan dat er een bepaalde vorm van censuur aanwezig was ten opzichte van Janmaat. In die tijd besefte ik niet hoezeer wij werden bespeeld door de media en slikte ik alles voor zoete koek. Nu ik het terugzie, lopen de kriebels mij over de rug, maar niet vanwege de heer Janmaat, maar vanwege de mensen achter dat hekje en ook vanwege manier van interviewen. Die journalisten keken niet alleen weg, maar hebben zeer bewust de kijker weggehouden van informatie. Dit proces is dus al tientallen jaren aan de gang.

ridder pompompom | 15-01-16 | 00:26

Tsja, het is al couscous na de maaltijd. Duitsland is voorgoed deels islamitisch. En dat deel zal gestaag groeien totdat de meerderheid islamitische roots heeft. Net zoals dat de VS voor het grootste deel Aziatisch za worden: www.elsevier.nl...
de Voorzittert | 14-01-16 | 22:19
=
Waren het maar Aziaten die hierheen komen; daar heb ik geen enkel probleem mee en ik denk de meeste Nederlanders ook niet.
Het grote probleem is dat wij hier een volk naar binnen halen dat onze cultuur en levenswijze haat en die beslist niet van plan zijn zich aan te passen en te komen werken.

meneer Q | 15-01-16 | 00:19

12 miljard is niet genoeg om dit probleem op te lossen. Ruhrgebied nu al compleet verpauperd, verschillen worden alleen maar groter. Directeuren van bedrijven blij met goedkope arbeidskrachten, rest van de bevolking veel plezier met veranderende samenleving. De rijken merken daar in St. Tropez niks van en voorkomen zo mooi dat Frankrijk groter wordt dan Duitsland, tenminste ... als ze niet teveel uitgeven in Saint-Tropez.

Watching the Wheels | 15-01-16 | 00:19

Europa is een groot Duits rijk, helaas, zij dragen de economie het meest, wij liften mee.
Maar dit.. megalomane gedoe van DL in de klonter cellen die 'mutti' genoemd wordt; een kinderloze vrouw... zal de hele EU nekken.

Tokoloshe | 15-01-16 | 00:17

Sergeant_Peper | 14-01-16 | 23:59
Eensch.
Wat ik ook mis in dit gesprek: als deze mensen pas over tien jaar nodig zijn voor werk. Wie draagt in de tussentijd de kosten? De belastingbetaler. Maar wie loopt in de toekomst met de winsten weg die die mensen dan zullen creëren: de aandeelhouders van de grote bedrijven.

Aristotalloss | 15-01-16 | 00:14

Wat een enorme puinhoop!
Als ik het goed begrijp in dit vraaggesprek zitten de smeerlappen van werkgevers, OOK in dit land, te wachten op arbeidskrachten en het zal ze worst wezen dat hele samenlevingen ontwricht en onveilig worden en naar de verdommenis gaan.
ZELF wonen de smeerzakken in beveiligde dure wijken!

meneer Q | 15-01-16 | 00:12

“En dan komt nu de hamvraag: wat is de economische waarde van cultuur? Hebben de Duitse werkgevers en de Duitse overheid dat ook verdisconteerd in hun modellen voor volksvervanging?” Van Duyvenbode | 14-01-16 | 23:36 Blijkbaar niet. En toch is er voldoende bekend wat betreft de culturele achtergrond van wetenschap, techniek en mensenrechten enzovoort (joods-christelijk, Grieks-Romeins, humanisme). Zoals inmiddels ook bekend is dat islam totaal niet doet aan wetenschap, techniek en mensenrechten (en dat juist onderdrukt eigenlijk). Maar ‘Leitkultur’ is nog steeds taboe in Duitsland. Zoals kritisch spreken over ‘islam’ dat ook nog steeds is. En dus wordt bewusteloos massaal de islam binnengehaald. Die duitse werkgevers zullen evenwel snel begrijpen dat hun tekorten aan technici, ingenieurs en wetenschappers beter zijn aan te vullen uit bijvoorbeeld China, Taiwan, Zuid-Korea, India en Brazilië. Met ondertussen het ontstaan van een gigantische islamitische Parallelgeselschaft die nauwelijks meedoet met Duitsland of enkel als bron van veel ellende.

notamused | 15-01-16 | 00:12

Goed interview weer!!

Watching the Wheels | 15-01-16 | 00:10

@pluk-87 | 14-01-16 | 23:47
ik snap dan ook niet dat hij ineens zo door de knieën gaat voor jole.
Slap, vind ik dat.

Tokoloshe | 15-01-16 | 00:00

Waarom niet werkloze EUROPEANEN importeren?! Dat was toch het ge wel di ge nu van de EU? Of gewoon vooruitkijken en stimuleren van kinderen krijgen? Als tien jaar voor niets betalen geen enkele probleem is, nou, dan kunnen we die kosten ook wel dragen.
.
Het zaakje stinkt gewoon, deze argumenten van socialisten komen niet overeen met de werkelijkheid, het is overduidelijk dat er van andere redenen sprake zijn.

Sergeant_Peper | 14-01-16 | 23:59

@Ivo Niehe | 14-01-16 | 23:07

Wat een dom gelul. Als je een argument hebt kijk dan eerst of deze wel klopt. Jan Roos heeft vorige week via twitter Asha ten Broeke uitgenodigd. Past helemaal in jouw droomwereld dat over gezond verstand en een goed doordachte mening heeft.

The_Challenger | 14-01-16 | 23:58

Hey mensen,even tussendoor,helemaal onverwachts is Sneep, Alan Rickman gestorven. RIP

tattooboer | 14-01-16 | 23:52

Dank Jan & Wierd. Zeer sterk verhaal wederom van Duk. Ook fraai dat ie Sywert nog even vermeld als voorbeeld van het verstikkende klimaat hier ter lande. Daarnaast, essentiële uitsmijter mbt vergrijzing en arbeidsmarkt. Zgn. 'incubatietijd' van tien jaar, daarna moet de overstap naar de Duitse Volkswirtschaft gemaakt worden. Met de nog komende migratiegolf en de sociale spanningen in het vooruitzicht deel ik zijn 'wir schaffen das'-enthousiasme niet volledig. #eufemisme

RobberenRukkie | 14-01-16 | 23:51

Hebben jullie nog ooit aan occupy gedacht, een paar jaar geleden?
Die gekkies?
Of geinfiltreerd en zwart gemaakt ... velen gingen er in mee zonder dat ze de ooit de moeite genomen hebben de bron te bestuderen.
Het lijkt nu anders te zijn, en ik hoop het van harte.
@MinPres: "Het zwaard van Damocles", zegt het je al iets?

SyntaxError | 14-01-16 | 23:51

@Tokoloshe | 14-01-16 | 23:42
Ik erger met ook aan het verhaal of Duitsland het gaat redden ja of nee. Dat is een surrealistische vraag. Duitsland redt het niet alleen al door wat er met oud en nieuw is gebeurd. En dit is natuurlijk pas het 'begin' (eigenlijk is dit natuurlijk al veeel langer bezig) want er gaat nog veel meer komen, dat kan een kleuter met zijn boerenverstand zien aankomen.

pluk-87 | 14-01-16 | 23:47

-weggejorist-

Ivo Niehe | 14-01-16 | 23:46

De 'oplossing' aldus Duk; geef ze allemaal een uitkering en het komt met een generatie erna hopelijk wel goed.
LOL, ja dat blijkt dus NIET te werken, knul.

Tokoloshe | 14-01-16 | 23:43

Waren er maar meer journalisten als Wierd Duk. Onafhankelijk, objectief en duidelijk gevoel voor waar het echte nieuws zich voltrekt. Opmerkelijk vind ik zijn opmerking over nieuwe arbeidsmigranten. Als dat het leitmotiv is voor de politiek door het onbegrensd toelaten van deze volksverhuizing zonder registratie tegen alle wettelijke regels in, dan vraag ik me in alle ernst af. Hebben ze hun verstand verloren. Hoe moeten deze arabieren en afrikanen zich hier vestigen. Ze spreken de taal niet, want Arabisch of Swahili. Ze kennen de mores niet, gelijkberechtiging van vrouwen, homo's, joden. Verlichting, secularisatie zijn woorden die ze niet eens kunnen spellen en daar helpt geen inburgeringscursus tegen. Ook al zon gigantische flop die inbrugeringscursus. Wat is er mis met onze werklozen waarvan we er miljoenen hebben. Als daar geen werk voor is, hoezo dan wel voor deze nieuw geimporteerde onderklasse die de taal niet spreekt. Misschien dat een 15 tot 20 % zich ontworsteld en zich los kan maken van de keiharde woestijncultuur, dan blijft er nog zo'n 80% over die zich geen plaats kan verwerven in de open, moderne, westerse cultuur en zodoende in armoede raakt of zich zal afzetten tegen de samenleving die ze heeft ontvangen. De grenzen zijn helemaal open en bij toelating wordt niet eens meer naar een paspoort gevraagd. Het is een bonte mix wat naar binnen wandelt. Middenoostenklanten maar half Afrika schijnt ook over te komen. Er zitten mensen bij met goede bedoelingen, maar ook met slechte. Wat is de garantie in deze politiek om de mensen met slechte bedoelingen buiten te houden. Is die afgeschaft? Cultuur en welvaart gaan samen maar die moeten ook beschermd worden met grenzen waar niet zomaar overheen kan worden gewandeld. En daarom moeten die grenzen direct dicht.

sterke koffie | 14-01-16 | 23:43

Het redden door ze in de uitkering te stoppen?
Wierd gaat knielen voor de proscopie van Merkel omdat die Jole hem dat heeft gezegd??!!
DL gaat het helemaal niet redden,ze kunnen zo genoeg werkelozen uit de EU halen.. i.p.v wachten op de nazaten van deze islamitische parasieten.

Tokoloshe | 14-01-16 | 23:42

-weggejorist-

U(I)SRael | 14-01-16 | 23:37

En dan komt nu de hamvraag: wat is de economische waarde van cultuur? Hebben de Duitse werkgevers en de Duitse overheid dat ook verdisconteerd in hun modellen voor volksvervanging?

Van Duyvenbode | 14-01-16 | 23:36

pluk-87 | 14-01-16 | 23:30
Het is echt te gek voor woorden. Wij zijn met te veel mensen, niet met te weinig. Er zijn honderdduizenden werklozen. Dat zal er in de toekomst niet minder op worden. Zelfs Asscher zei dat er in de toekomst voor onopgeleide mensen geen werk is.
Voor wat betreft die merken moeten we gewoon stemmen met de voeten. Soms wat duurder, maar dan kan men in ieder geval de principes hoog houden.

Ikhebeenvraag | 14-01-16 | 23:36

@eerstneukendanpraten | 14-01-16 | 22:04
Mag ik Ploumen ook nomineren?

G,I. Jane | 14-01-16 | 23:34

PrinsesStoepje | 14-01-16 | 23:23
Ik las net nog een artikel van Fransico van Jole op Joop.
Hij blijft krampachtig zijn eigen gelijk halen met de meest domme vergelijkingen.
Steeds meer reaguurders zijn het niet met hem eens.
Dit artikel van Karlijn Roex past precies in zijn straatje.
Van Jole: een roepende op de beerput.

Jan Dribbel | 14-01-16 | 23:32

@Ikhebeenvraag | 14-01-16 | 23:25
Je zou denken dat we inmiddels genoeg in handen hebben om een proces te beginnen inclusief tegen Merken en alles en iedereen die meewerkt aan deze ramp (al dan niet voor hun eigen gewin).
Laatst op TV zeiden Samsom en Klaver trouwens ook al dat we vergrijzen en de jonge immigranten dus prima kunnen gebruiken, dat is geen geheim.

pluk-87 | 14-01-16 | 23:30

Oh, dat Mohammedanen de vergrijzing in West-Europa kunnen oplossen geloof ik wel.

o)+ | 14-01-16 | 23:30

@pluk-87 | 14-01-16 | 23:25
Het idee bedoel ik dan he om de 'productie' van jonge mensen met potentie aan te wakkeren. Even los van de ideologie op basis waarvan het in die tijd gebeurde.

pluk-87 | 14-01-16 | 23:28

"Er is niets – ook de beweerdelijke maar nog niet grondig onderzochte gebeurtenissen in Keulen niet – dat dit rechtvaardigt. Daar help je die toch al vaak in zwaar weer verkerende en gestigmatiseerde groep ‘jonge mannen van Arabische of Noord-Afrikaanse afkomst ‘(of uiterlijk) niet mee." Dixit Clair Schut "juriste". wp-joop.vara.nl/opinies/de-keulse-zaak...

PrinsesStoepje | 14-01-16 | 23:27

Mooi verhaal Jan!

In Duitsland is dit zeker het geval.
Dit geeft Wierd Duk ook aan, deze kerel heeft een goed beeld van wat er in duitsland afspeeld.
In het verleden deed hij dit ook voor nederland en werd werkelijk uitgeko.. en is iets anders gaan zoeken.
Hij kon dit goed verwoorden, vandaar dat hij wel moest vluchten. echt te gek voor woorden!

In nederland leven wij al even in een diensten economie. Er zijn wat mensen geweest (wie waren dit help me even)
Die dachten dat wij deze richting moesten kiezen.

Deze adviseurs, hebben wel gelijk buiten de eu.

Maar zeker niet binnen de eu.

nononse | 14-01-16 | 23:27

toch een nieuw inzicht gekregen. Ik dacht altijd dat de voorstanders naïef waren. Dat zij niet met de nare gevolgen geconfronteerd werden en dus lekker policor hun eigen ego konden strelen.
Als ik het goed begreep zegt de heer Duk dat de voorstanders denken geld te kunnen verdienen. Dit met de risicoanalyse dat zij, mochten de realisten gelijk krijgen, met hun familie de oceaan over vliegen. Dat terwijl de rest dan veroordeeld is tot een multiculturele hel.

Ikhebeenvraag | 14-01-16 | 23:25

@Van Duyvenbode | 14-01-16 | 23:00
Als we dan toch vrij aan het denken zijn blaas dan de lebensborn projecten maar weer nieuw leven in. Dat is een veel betere oplossing dan migratie, maar ja, historisch besmet en voor veel mensen te emotioneel.

pluk-87 | 14-01-16 | 23:25

Het antwoord op Keulen is zoooo simpel: "Over de rug van seksueel geïntimideerde vrouwen wordt door anti-immigrantenpartijen een eigen agenda doorgedrukt. Hoewel niets een rechtvaardiging biedt voor seksuele intimidatie, lijkt deze agenda dit wangedrag juist gevoed te hebben."
Dixit Karlijn Roex, soosjoge. Schuld van Wilders, mensen!
wp-joop.vara.nl/opinies/wat-ging-er-mi...

PrinsesStoepje | 14-01-16 | 23:23

@Vageling | 14-01-16 | 23:21
Oh nu opeens wel.?! Typerend. Doei!

Vageling | 14-01-16 | 23:22

Poging zoveel. Context, fuck het met een website waarbij ik de éne error na de andere krijg. Daarom ben jij gefileerd sukkel! Te klein voor een tafellaken en te groot voor een servet. EN hoop naar mijn volgende error!

Vageling | 14-01-16 | 23:21

Na de uitzending afgelopen maandagmorgen van 08:10 bij WNL
is mijn mening over Wierd Duk toch iets ten nadele van hem veranderd. Daar zei hij dat het nog niet vast stond wat de afkomst van de daders was.
Ook zijn twitterreactie dat het accent-argument tegen Arib racistisch was stuitte mij tegen de borst. Met een accent heeft het niets te maken. Een Limburger, Fries, Hollander of Zeeuw spreekt alle lidwoorden uit. Kan je dat niet dan heeft het niets met een accent te maken. Je spreekt dan gewoon niet voldoende Nederlands. Twee verschillende werelden net zoals het weer en het klimaat.

The_Challenger | 14-01-16 | 23:21

Berlijn Karlshof.? Zal toch Berlijn Karlshorst zijn waar de tweede overgave getekend werd !

RonaldReagan | 14-01-16 | 23:19


lachenjoh | 14-01-16 | 22:59

Het is ook nog een openbare vrouw want ze draagt geen niqab en dan vraag je er toch om net als de dames in Keulen met oud en nieuw?

eerstneukendanpraten | 14-01-16 | 23:18

Dat plaatje:... op texel zijn er al 5 aangespoeld.

donjon | 14-01-16 | 23:18

Van Duyvenbode | 14-01-16 | 23:00
Ik begrijp sowieso al niets van dat hele linkse denken, volstrekte onzin.
Wanneer jij een welvarende veilige fijne samenleving wilt opbouwen hoe doe jij dat dan: een samenleving waarin je de autochtone vrouwen stimuleert om meer kinderen te krijgen en daar hen ook bij helpt dmv maatregelen. Waarin de kinderen dezelfde taal,cultuur,normen en waarden,arbeidsethos meekrijgen.
Of... je haalt analfabete,laag opgeleide jonge mannen, met een andere cultuur,taal,normen en waarden,ideologie,geloof, denkbeelden,arbeidsethos die al jaren in de cijfers en feiten laten zien dat deze mannen alleen maar financiele en sociale lasten met zich meebrengen.En veel meer kinderen produceren. Oja en ook nog in een samenleving waarbij laagopgeleide baantjes in de toekomst zullen gaan verdwijnen door automatisering.
Is men nou zo stom of hoe zit het?

Julia | 14-01-16 | 23:18

Leuk gesprek, mooie locatie; respect voor Wierd Duk.

Poes Fiep | 14-01-16 | 23:15

-weggejorist-

notamused | 14-01-16 | 23:15

Uiteraard gaat het niet een oplossing zijn voor vergrijzing.
Arabieren zullen nooit werken in een ziekenhuis of zorginstelling, en ze gaan ook echt geen suf werk doen in een fabriek (niet langer dan een paar maand iig).
Als ze niet krijgen wat hen is beloofd (door de smokkelaars) dan zijn ze net zo snel weer weg als dat ze gekomen zijn.

--sql error-- | 14-01-16 | 23:09

@Van Duyvenbode | 14-01-16 | 23:00 | | Reageer+ | 0
Er is an sich niets mis met feminisme, behalve dat door zogenaamde 'feministes' vaak aan jonge meisjes wordt vertel dat ze niet meetellen als ze geen carriére maken. Daarom schamen vrouwen zich nu voor hun natuurlijke drang om kinderen te krijgen en verzorgen en hebben ze daardoor moeite met relaties en gezinsleven, wat hun weer ongelukkig maakt.

Panos88 | 14-01-16 | 23:08

Slogra | 14-01-16 | 23:04

dan moeten ze een krimpende economie en bevolking voor lief nemen. Op de één of andere reden is dat onacceptabel. Persoonlijk vind ik het een zegen, eerlijk gezegd. Het is al veel te druk, je wordt gek van de auto's overal.
Nu, maar als Duitsland zo nodig groter dan Frankrijk wil blijven op lange termijn, en zo nodig wil blijven groeien, doet het er beter aan het eigen geboortecijfer omhoog te gooien dan de grenzen open te gooien en te worden bedolven.

Van Duyvenbode | 14-01-16 | 23:07

-weggejorist en opgerot-

Ivo Niehe | 14-01-16 | 23:07

@Van Duyvenbode | 14-01-16 | 22:48
Een beetje als een kip zonder kop gaan lopen fokken omdat je denkt dat dat uiteindelijk goed is voor je welzijn is een ouderwets-achterlijke gedachte. Vraag een werkgever waarom alles altijd en alleen maar moet groeien en hij kan je er geen eens een fatsoenlijk antwoord op geven. Het is nu eenmaal zoals de mores is en daarmee basta.

Slogra | 14-01-16 | 23:04

Weird Duck. Leuke nick, of heet hij echt zo?

P. Bernhard v.LeipeB | 14-01-16 | 23:04

Het feminisme heeft ervoor gezorgd dat op de korte en middellange termijn de economie geweldig groeit door de inschakeling van de vrouw in het productieproces. Maar op de lange termijn zakt, door de daling van het geboortecijfer tot ver onder het reproductienivo, de bevolking en de economie als een plumpudding in elkaar. Dit proberen te keren door import van miljoenen migranten waarvan het merendeel moslims, komt neer op een actieve politiek van keiharde volksvervanging. Beter is het de vrouw (deels) uit het productieproces te halen, en haar weer meer kinderen te laten baren. Dit klinkt ongelofelijk SGP, maar daarom nog niet onwaar.

Van Duyvenbode | 14-01-16 | 23:00

@Hemmenaar7 | 14-01-16 | 22:48
Amerikanen hadden ook extra personeel nodig: Mexicanen voor de kudtklusjes en Aziaten voor het slimmere werk. Van beide groepen heb je qua religie 0,0 last. Het is voornamelijk gewoon een kwestie van Wegmetons mentaliteit die hier in de genen zit en in de VS gewoon omgekeerd wordt.

de Voorzittert | 14-01-16 | 22:59

Het spijt me, maar Jan Roos komt beter tot zijn recht in "Dumpert Reeten".

Panos88 | 14-01-16 | 22:58

Goh, dat begrotingsoverschot is wel heel toevallig. #politicusiseensocalepersoonlijkheidsstoornis

o)+ | 14-01-16 | 22:56

Waarom krijgen de Amerikanen de echte Aziaten, en wij het rifraf?
Gaarne ruil ik een Islamiet voor twee Aziaten, ook al is het hier al vrij druk.

"Tsja, het is al couscous na de maaltijd. Duitsland is voorgoed deels islamitisch. En dat deel zal gestaag groeien totdat de meerderheid islamitische roots heeft. Net zoals dat de VS voor het grootste deel Aziatisch za worden: www.elsevier.nl...
de Voorzittert | 14-01-16 | 22:19"

Hemmenaar7 | 14-01-16 | 22:48

Precies Wierd, het oude verlichtingsdenken !! Men is vergeten wat een seculiere staat is. Allemaal weer even goed inlezen in het verlichtingsdenken en dat in ere herstellen.

hindipopup | 14-01-16 | 22:48

Duitsland doet er beter aan het eigen geboortecijfer op te krikken. Maar ja, dat gaat natuurlijk in tegen de feministische moraal, dat vrouwen allemaal aan het werk moeten. Als je de economie wilt redden op de lange termijn met voldoende aanwas van Duitse kinderen, dan moet je de Duitse vrouw in staat stellen deze te produceren. Waarom passen ze deze economische logica niet toe op het feminisme? Dat doen ze dan weer niet. Economisch gezien betekent het feminisme op lange termijn zelfmoord. Het feminisme helpt dus eigenlijk de economie om zeep. Maar om deze redden zogenaamd - ik denk dat dit ook een vergissing is - willen de Duitsers miljoenen moslims importeren. Waarmee ze niet alleen de economie, maar ook de cultuur, de vrijheid en uiteindelijk ook het feminisme trefzeker om zeep helpen.

Van Duyvenbode | 14-01-16 | 22:48

peterdh | 14-01-16 | 22:44

Ik krijg gewoon de kriebels van dat accent en met name de Jip en Janneke manier van vragen stellen. Daar bovenop die zogenaamde lollige maniertjes. Het wekt irritatie op. Het verhaal van Duk is wel boeiend.

Chow | 14-01-16 | 22:48

@Chow | 14-01-16 | 22:38

Ja want? Ik vond het een goed interview. Roos heeft zelfs iets minder gestrekt been gezet omdat Duk wel meewerkt en open staat voor alle invalshoeken. Ik vond het keurig gedaan.

peterdh | 14-01-16 | 22:44

@Alpha Runner | 14-01-16 | 22:13
De economiën hier verworden zoals die dat zijn in de Noord Afrikaanse landen...

La Bailaora | 14-01-16 | 22:40

Verschil in niveau tussen Duk en Roos is wel pijnlijk hoor.

Chow | 14-01-16 | 22:38

De migratiegolf kent dus niet alleen push-factoren, zoals armoede, oorlog, maar ook pull-factoren, zoals demografische neergang in Europa, politieke correctheid, economisme (de omvang van het BNP gaat voor de maatschappelijke stabiliteit).

Van Duyvenbode | 14-01-16 | 22:35

-weggejorist-

Slogra | 14-01-16 | 22:21

Tsja, het is al couscous na de maaltijd. Duitsland is voorgoed deels islamitisch. En dat deel zal gestaag groeien totdat de meerderheid islamitische roots heeft. Net zoals dat de VS voor het grootste deel Aziatisch za worden: www.elsevier.nl/Wetenschap/nieuws/2008...

de Voorzittert | 14-01-16 | 22:19

Geloof er niet in dat de kinderen van die vluchtelingen in 10 of 15 jaar de oplossing is van vergrijzing. De 3e of 4e generatie allochtonen geven namelijk over het algemeen geen blijk van ambitie op de arbeidsmarkt. Waarom zou dat bij die vluchtelingen, die vrijwel uit dezelfde cultuur komen, anders zijn? Of wordt soms een grote vraag naar vrijwel ongeschoold werk verwacht?

Alpha Runner | 14-01-16 | 22:13

Je hoort weinig van Sargentini, dat stomme geval. En Jesse Klaver houdt zich ook rustig, die weet dat als je als politiek-correcte wordt geschoren je stil moet zitten. Op de joop-site van die van Jole staan nog steeds de meest vreselijke artikelen, ze zijn fout, kwaadaardig, brutaal en uiteindelijk ook dommig.

Ruud5 | 14-01-16 | 22:12

Weer een mooi gesprek.
Ik begin me toch steeds meer zorgen te maken voor de demografische gevolgen van deze ongeremde instroom van migranten uit het Midden-Oosten.

Duifmans | 14-01-16 | 22:11

In de papieren editie van onze krant staan zijn uitgebreide verslagen over de situatie in Duitsland. Geen eenzijdige politiek gekleurde stukkies a la van Jolo, maar analyses die beide kanten van de problemen laten zien, kortom objectieve berichtgeving.

CoffeePatch | 14-01-16 | 22:11

Je hebt normale mensen, iets minder normale mensen, randdebielen, complete randdebielen en dan krijg je mensen als van Jole, Samsom en Spektrui. Oeps, bijna nog Judith Sargentini en Jesse Klaver vergeten...

eerstneukendanpraten | 14-01-16 | 22:04

-weggejorist-

swassannuf | 14-01-16 | 22:02

Geweldige gast die Duk! Er werd in het recente verleden hier in de panelen aan hem getwijfeld maar die man weet precies waar die het over heeft!

Fatwabuster | 14-01-16 | 22:01

Of het nu over Poetin/ Rusland gaat, of over Duitsland/ vluchtelingencrisis: ik vind deze man zo'n verademing.

atheïstisch stemvee | 14-01-16 | 22:00

Ik snap niet dat vaak zo onderbelicht blijft wat die migratie zonder einde zal doen met onze inheemse volkeren en cultuur. Er wordt gesproken over economie en veiligheid, maar doe bij jezelf eens even een gedachten experiment over hoe onze westerse landen er in demografisch opzicht uit zullen zien in de toekomst. Onze volkeren zullen praktisch vervangen zijn door andere volkeren. Dat stemt niet bepaald optimistisch, maar gelukkig is er een lichtpuntje dat wij wel talentvol en intelligent zijn en er nog wel een keer iets bedacht wordt. Dat de overgebleven oorspronkelijke bewoners verhuizen naar landen als Slowakije bijvoorbeeld ;)

pluk-87 | 14-01-16 | 21:58

@Aristotalloss | 14-01-16 | 21:51
Als je heel ver inzoomt zie je op elke zaadcel de shahada staan.

Prof. D.A.H. Vintik | 14-01-16 | 21:55

Het enige wat er nog ontbreekt aan die cartoon is dat op elk van die spermatozoïdjes nog een islamitisch vlaggetje moet.

Aristotalloss | 14-01-16 | 21:51

Wierd is de realiteitszin die Nederland nodig heeft. En Jan kan nog wel een cursusje interviewtechnieken gebruiken.

vaas klaak | 14-01-16 | 21:51

Stop de rapefugees en crimigranten, open grenzen dicht.

smdyasc | 14-01-16 | 21:45

Zodadelijk op ARD, duitse publieke omroep, het programma "Monitor". Onderwerpen:
- Keulen, oud en nieuw: feiten ipv drogredenen.
- Marokkaanse jongeren hebben geen perspectief in Duitsland.
- Open rassisme: de niet te stoppen radicalisering van Afd. ( Alternative fur Deutschland)
Nou, zoals we zien is ook bij onze Oosterburen de media lekker "neutraal".

dysdiadochokinese | 14-01-16 | 21:44

Duk zei wel op twitter dat hij kritiek op Aribs accent vindt voortkomen uit een racistische houding. Hij heeft zich dus toch een beetje laten beinvloeden door Van Jole.
Maar verder is Duk een goeie gast.

pluk-87 | 14-01-16 | 21:43

Die cartoon is briljant. Ik wens Duitsland veel met hun miljoen apothekers uit Aleppo die dit jaar hun blonde dochters komen cultuurverrijken.

nlnl | 14-01-16 | 21:42

Nice! Leuk om te zien dat GS mijn advies ter harte heeft genomen!

Mastermattie | 14-01-16 | 21:38

Mooi voor hem dat ie overeind is blijven staan na de rant van Van Jole.
Iets minder mooi voor hem dat z'n schatje het voor hem moest opnemen bij DWDD (hij doet Fidan Ekiz toch?).
Al met al, +1 en -1 maakt geen negatief saldo. Hup Wierd!

De ex van Lex | 14-01-16 | 21:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken