Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bakfietsbommen en fietsbegeleiding: Nederland op de rand van complete mentale meltdown

bombakfietsmoeder.jpg Man man man. Het begint nu wel echt een beetje sneu te worden. Abu Buikspreekpop al-Banalii, de opperbaard van de Islamitische Staat, doet een videoboodschap waarin hij heel stoer probeert om zijn aan gort gebombardeerde fopkalifaatje nog een beetje dreigend te laten klinken. De politie in Wenen stuurt daarop een paniekerig persberichtje over terreurdreiging in Europa tussen kerst en nieuwjaar. En prompt krijgen scholieren in Brabant fietsbegeleiding langs levensgevaarlijke islamitische trainingskampen vol bomgordelbaarden azc's vol desolate vluchtelingen en migranten, 'om tegemoet te komen aan het gevoel van onveiligheid' omdat een aantal dichtgetikte ouders een enorme plaat beton voor hun met zaagsel gevulde kop hebben en de ambtelijke slagroomruggengraatjes van gemeente Loon op Zand niet tegen die ouders durven zeggen dat ze gewoon eens ff lekker NOR-MAAL. MOE-TEN. DOEN. (Stemverheffing onzerzijds om tot die botte koppen door te dringen - red.) Prompt ook, pompen "veiligheidsdiensten" (WIE DAN?) in Amsterdam een bangmaakbericht naar buiten over het plofgevaar van bakfietsen. Inderdaad. EEN AANSLAG. IN AMSTERDAM. MET EEN BAKFIETS. Het enige wat je kunt slopen met een bakfiets, zijn de enkels van argeloze voetgangers en het imago van de berijder, de enige bom op een bakfiets is een BOM-moeder en de enige gordel waar je ze mee associeert is niet een bomgordel, maar de grachtengordel. En ook hier weer, net als in Loon op Zand, geen enkele rationele grond voor dit soort paniekzaaien: er zijn volgens hetzelfde politiebericht "geen concrete aanwijzingen voor een voorgenomen aanslag". Zolang u maar bang bent, lijkt dus het doel. Het is niet zozeer de vraag of er tussen nu & nieuwjaar een aanslag komt. Het is vooral de vraag of Nederland zonder zenuwinzinking en een irrationele doodsangst voor doodnormale alledaagse dingen als fietsen, tassen en trams over de drempel van 2016 kan stappen. De enige aanslag die we vooralsnog te verwerken hebben gehad in 2015, is die op ons gezond verstand.

Reaguursels

Inloggen

Prima, goed moment voor een bakfietsverbod. Is er al een meldpunt bakfiets overlast geopend?

RugOp81 | 30-12-15 | 16:07

@xasthur | 29-12-15 | 20:21
"Triest dat Vluchtelingenwerk Nederland politiek correcte motieven boven de veiligheid van het Nederlandse volk stelt.Het mag toch algemeen bekend zijn dat mensen die in een oorlog hebben gezeten -en dat zijn het volgens de diverse instanties- op zijn zachtst gezegd psychisch onstabiel kunnen zijn. En dat heeft niets met xenofobe onderbuikerij te maken."

Geld dit ook voor de jonge Nederlandse jongens en meisjes die door onze eigen politieke leiders richting oorlogsgebied zijn gestuurd en waarvan nu een flink deel met PTSS thuis zit?

savieu | 30-12-15 | 15:52

moet zijn "niet anti-vluchteling"

savieu | 30-12-15 | 15:44

Wat is dit? Een enigszins rationeel, relativerend, niet-islamofoob, anti-hysterisch en anti-vluchteling stukje op dit weblog? We leven in duistere tijden.

savieu | 30-12-15 | 15:43

Bakfietsen zijn Kudt. Maar zodra de trapster een burka draagt en er een zeiltje over zit in plaats van AH boodschappen wordt het toch echt tijd om te vertrekken.
En wat Loon op Zand betreft: De inwoners willen het zelf De begeleiders zijn vrijwilligers en kosten de gemeenschap niets, In tegenstelling tot het AZC. Dus laat die LoonOpZanders gewoon hun gang gaan en bemoei je er niet mee.

Lichtstadfan | 30-12-15 | 11:52

En een aanslag op de portemonnee...

WistAllesBeter | 30-12-15 | 11:20

Mhaza | 30-12-15 | 07:42
Over off-topic gesproken. Het zal en moet weer even over Rusland gaan hè.

Pieleke | 30-12-15 | 10:49

Ik denk dat ze angst zaaien zodat we massaal Putin stemmen

Mhaza | 30-12-15 | 07:42

Kunnen die IS gasten eigenlijk wel fietsen? Grote kans is dat ze eerder in Amsterdam een gracht in zullen rijden.

En dat fietsen langs een AZC ik kan mij best voorstellen dat je als ouders je dochter van 12 daar niet graag in haar eentje langs ziet fietsen.
Kan altijd overal wat gebeuren maar in dit geval zou ik toch zelf mijn kinderen wegbrengen en halen.
Ga niet de kater op het spek binden, ben dikke ballen meneer nog niet vergeten.

mag ik ook nog ff | 30-12-15 | 01:23

@Willianus Wortelus | 29-12-15 | 19:48


Noem er eens een paar. Als dit geheim wordt gehouden dient er ruchtbaarheid aan te worden gegeven. Kortom, vraag je vriend het bij te houden. Open een blog. Doe iets met deze info.


Ik meen dit.

omanders | 29-12-15 | 22:52

Bang ben ik voor Rutte en zijn roversbende. Die werken ons naar de afgrond. Boos ben ik op de koning. Die grijpt niet in.

Chief-mate | 29-12-15 | 21:59

Rutte komt toch ook niet zonder begeleing langs fietsen.
Of laat Wilders zonder beveiliging door het land reizen een zien hoe vredelievend die moslims zijn.

janmetdepet | 29-12-15 | 21:45

Ik doe er al alles aan om mijn kind niet met allochtoon tuigjeugd in aanraking te laten komen, maar als ze dan een AZC met praktisch alleen islamitische jongemannen neerplempen in je mooie gemeente dan zou ik toch ook bezorgd zijn.

deepblue | 29-12-15 | 20:57

-weggejorist-

xasthur | 29-12-15 | 20:21

liggend_streepje | 29-12-15 | 19:32
Ik zie alleen 'kunnen' en 'mogen' en nergens 'doe maar wel, maak jezelf maar nuttig want wat doe je anders hier?'

Draak uit Brabant | 29-12-15 | 19:49

xasthur | 29-12-15 | 19:37 Zojuist vluchtelingenwerk Nederland op televisie: er is niets aan de hand. Het is veilig.

Nou, daar zijn omwonenden van de diverse AZC's in Nederland het niet mee eens. Alle incidenten die plaatsvinden worden geheim gehouden.

Willianus Wortelus | 29-12-15 | 19:48

-weggejorist-

HypoPseudo | 29-12-15 | 19:48

-weggejorist-

xasthur | 29-12-15 | 19:37

Draak uit Brabant | 29-12-15 | 14:41

Als het goed is, zou dat ook zo moeten zijn. Sterker nog, ze krijgen voor het werk (anders dan de eigen leefomgeving schoonhouden) er gewoon voor betaald:

www.coa.nl/nl/asielzoekers/wonen-op-e...

liggend_streepje | 29-12-15 | 19:32

-weggejorist-

ADVIZEUR | 29-12-15 | 19:01

Yo van Rossem, wat een vreemde stellingname.

Voorbeeld: in en om het AZC in Rosmalen zijn dagelijks incidenten. Dagelijks. Om de 2 a 3 dagen rijdt er een ambulance en politie het terrein op. Een vriend van me woont er vlakbij. Berovingen, intimidaties, vechtpartijen zijn er dagelijkse kost.

Jonge meiden langs een AZC laten fietsen is gewoon niet verstandig. Het is fantastisch dat deze meiden onder begeleiding naar Waalwijk fietsen.

ik begrijp geen snars van je bericht. Je spuugt in het gezicht van weerloze meiden.

Willianus Wortelus | 29-12-15 | 18:56

In Bataclan waanden ze zich veilig, in San Bernardino dacht niemand aan gevaar, ook in de Ikea in Zweden dacht men rustig samengeperst mdf te kunnen uitzoeken.
De dreiging is reëel, en aangezien er niemand wordt gechecked die nu ILLEGAAL de grens overkomt, is de kans ook groot dat hiertussen ISIS figuren zitten die op termijn een aanslag zullen plegen.
Lacherig doen over de mogelijkheid dat een bakfiets wordt gebruikt, is misplaatst en naïef, er zijn in oorlogen en terreur kinderwagens, autobommen en dode dieren gebruikt voor aanslagen. In deze tijden kan men niet voorzichtig genoeg zijn. Wel is het nogal dom om dit via de media te broadcasten.
De lijken stapelen zich inmiddels op, en Nederland doet schamper, lacherig of totaal wereldvreemd om vooral niet de lelijke werkelijkheid te hoeven zien. Nederland hoopt weer dat het aan hun deurtje voorbij zal gaan, dat anderen weer voor hen de kastanjes uit het vuur gaan halen. Nee, dit soort dingen gebeuren niet in het gezellige Nederland. Ik zie Theo nog liggen met dat mes in zijn borst.

DearMud | 29-12-15 | 18:42

@jawor36 | 29-12-15 | 16:57


"Er liggen mensen letterlijk met hun kinderen en uitgestrekte hand in de modder voor een hek te wachten tot ze binnen mogen. Naast de morele plicht om ze op te vangen, zie ik geen alternatief."


Als wij enkel deze mensen binnenlieten hadden we geen asieltoestroom-probleem. Dan zouden we het over tientallen hebben. De leugen is dat een hele kleine minderheid kinderen heeft, en de mensen die in "de modder liggen" op een hand te tellen zijn. Wel zijn ze het onderwerp van alle fotoreportages. Maar dat zegt vele malen meer over uw slachtofferverheerlijkende cultuur dan over de kolonisten-toestroom.

omanders | 29-12-15 | 17:59

Bomvouwtandemsnorbakracefiets met hulpplofmotor

Steenrijk | 29-12-15 | 17:57

@jawor36 | 29-12-15 | 15:04


In Noorwegen wordt 85% van de verkrachtingen gedaan door immigranten. Een vergelijkbaar getal is bekend uit Zweden. Cijfers over verbanden tussen seksueel geweld en asielzoeker en migranten worden angstvallig uit depublicatie gehouden. Maar ze zijn er.

nl.gatestoneinstitute.org/5770/zweden-...


De Noorse cijfers liggen verborgen in dit artikel:\
www.nytimes.com/2015/12/20/world/europ...


In Duistland lijkt er in AZC's nogal wat seksueel geweld plaats te vinden. Ook daarvan is weinig terug te vinden. Maar het is te vinden.


Kortom, wel degelijk rationele angsten.


Overigens is er ook een aanduiding voor mensen die in het licht van overweldigend tegenbewijs koste wat kost hun geloof bewaren: Cognitieve Dissonantie. Ook daarvoor kan je hulp zoeken.

omanders | 29-12-15 | 17:47

@duitse herder | 29-12-15 | 16:27
Die heb ik weggejorist. Scheelt een hoop stress.

Rest In Privacy | 29-12-15 | 17:43

@McMarx | 29-12-15 | 17:39
@mezelf:
Ik had last van een tremis.
*Contramiddelen inzetten doet*

Rest In Privacy | 29-12-15 | 17:42

@Ofzo2 | 29-12-15 | 15:37
Amsterdam? Nee hoor, Utrecht als eerste - op het treinstation. Ik zet 50,- euro in vanwege het gemak in Utrecht.

Rest In Privacy | 29-12-15 | 17:39

@Ofzo2 | 29-12-15 | 15:37
Amsterdam? Nee hoor, Utrecht als eerste - op het treinstation. Ik zet 50,- euro in vanwege het gemak in Utrecht.

Rest In Privacy | 29-12-15 | 17:39

jawor36 | 29-12-15 | 16:57
U is Timmerfranz?

bolkebeer | 29-12-15 | 17:33

Als nou de gemeente Loon op zand blij is met het geld dat het kamp de kas oplevert en de vluchtelingen blij zijn met een veilig onderkomen, dan kunnen de ouders ook blij zijn met de beveiliging van hun kinderen en hebben voor- en tegenstanders hier dus even niets te zeiken, zo als gewoonlijk.

gratias | 29-12-15 | 17:26

Parel van het Zuiden | 29-12-15 | 15:59

Ik heb dit stuk nou een drietal keren doorgelezen en ben geneigd om te moeten concluderen dat wij een zo verschillend beeld van de wereld hebben, dat we toenadering in deze discussie nooit zullen vinden. Uit jouw reactie blijkt bovendien dat je een compleet verkeerd beeld krijgt van mij als persoon. Dat kan ik je niet kwalijk nemen, je kan je alleen baseren op de enkele reacties die we met elkaar gedeeld hebben, in veel gevallen Islam gerelateerd, voor jou een erg gevoelig onderwerp. Ik kan je wel vertellen dat ik me door termen als sociopaat en onmens absoluut niet voel aangesproken. Ik ben erg begaan met mijn medemens, geloof het of niet.

Maar dan toch nog even terug naar de kern. Ik denk oprecht dat de mate van gevaar die Moslimimmigranten met zich mee brengen niet groot is. In ieder geval lang niet zo groot als jij zelf denkt. Ik zie AZC’s echt niet als gewelds- en criminaliteitshotspot’s. Dat er gevallen zijn waar vechtpartijen ontstaan en de politie moet uitrukken kan ik niet ontkennen, maar het directe verband met de natuur van de Islam is mijns inziens echt te vergezocht. Ik vind de Marokkaanse straatterreur net zo gewelddadig als die van kampbewoners en tokkies in dezelfde achterstandswijken. Dat je de situatie in Rijen erbij haalt geeft al aan dat we ons baseren op incidenten, terwijl tienduizenden van hun geloofsgenoten braaf zitten te wachten tot ze weer naar hun thuisland kunnen.

Uit je reacties kan ik afleiden dat je door het vuur zou gaan voor je kinderen, je bent waarschijnlijk een topvader. Je hebt alle recht om je zorgen te maken en je kinderen te willen beschermen, dat is je plicht zelfs. Het was alleen mijn pleidooi om rationeel te kijken naar de gevaren die er spelen, om zo te voorkomen dat je leven wordt gedreven door angst.

Verder wilde u nog een fatsoenlijk betoog voor de vurig gewenste opvang. Volgens mij kan ik daar redelijk kort over zijn. Er liggen mensen letterlijk met hun kinderen en uitgestrekte hand in de modder voor een hek te wachten tot ze binnen mogen. Naast de morele plicht om ze op te vangen, zie ik geen alternatief.

jawor36 | 29-12-15 | 16:57

Ook wel een beetje leuk ,nu kunnen de bakfiets fanaten van de grachtengordel ook eens een beetje bang om zich heen kijken,uiteindelijk is dit het resultaat van hun multiculturele droom,

blauwe zander | 29-12-15 | 16:34

De enige aanslag die de boel kapot maakt is de Nederlandse belastingaanslag.

duitse herder | 29-12-15 | 16:27

@Vageling | 29-12-15 | 14:54
Hipsters fietsen op een bakfiets. Bloemenmevrouwen zijn nog veeel erger.

Rest In Privacy | 29-12-15 | 16:08

Goed bezig Van Rossem.

RobberenRukkie | 29-12-15 | 16:03

Ze lijken toch wel erg veel op de moeders van Mees en Sterre, hebben duidelijk meer gemeen dan in eerste instantie gedacht werd.

mom van avezaath | 29-12-15 | 16:03

@jawor36 | 29-12-15 | 15:04

Kijk aan dat soort realisme had die mevrouw in Rijen ook ook veel toen die gelukszoeker haar aanviel, en toen die dat een tweede keer deed nadat politie en korpsbeheerder hem nu een uur weer de straat op hadden gegooid. En alle slachtoffers van die continu binnenstromende meldingen op AZC alert hebben daar ook wat aan. Het is ook totaal voor niets dat de regionale politie inmiddels niet meer toekomt aan het gewone werk omdat ze irrationele angsten bij AZC's staan te bestrijden.
.
Er zijn inderdaad vele andere gevaren waar je je kind voor moet behoeden. Dat is ouderschap. Zo lopen ze aan 't handje op de stoep en wachten we nog even een wat jaartjes met ze een steakmes te geven om mee rond te rennen. Spelen met het gasfornuis vinden we ook nog niet zo'n goed idee.
.
En zo maak je je als ouder dus druk over zulke dingen. Gezond, ben je voor. Daar valt zo'n gewelds- en criminaliteitshotspot als een AZC dus ook onder. Net zoals de Marokkaanse geweldadige straattereur in sommige wijken.
.
Slechts onmensen en sociopathen maken zich niet druk om hun kinderen, of die van anderen. Triest dat u zo gevoelloos door het leven moet want naast zorgen zijn er ook hele mooie gevoelens te beleven. Ik schaar u overigens in de categorie onmens, want alleen een onmens kan het verantwoordelijkheidsgevoel en de liefde voor een kind uitleggen als iets verkeerds.
.
Heeft u nou al eens een fatsoenlijk betoog voor de door u zo vurig gewenste opvang weten te schrijven of gaat u het bij insinuaties jegens mensen die u op uw rammelende verhaal aanspreken, houden? Ik vermoed het laatste. Er is immers geen fatsoenlijke argumentatie aan te dragen om een land te dwingen ondanks grote tekorten aan geld en woonruimte vijandige vreemden op te laten nemen die zich na aankomst stelselmatig misdragen en neigen naar het geweld.
.
U had trouwens kunnen weten dat ik niet al te ontvankelijk ben voor uw insinuaties. Ik ben wel erger gewend, hoor. Uw politiekcorrecte geloofsgenoten zijn niet vies van een doodsbedreiginkje hier en daar. Wat dat betreft bent u voor politiekcorrecte maatstaven echt een mietje. Maar ook u zal gaan radicaliseren zoals we nu politici, cabaretiers, en hoogleraren zien doen.
.
Gaat u nu maar fijn weer doen alsof er niets aan de hand is. Doe ik gewoon mijn eigen ding. Een deel daarvan dus het beschermen van mijn kinderen tegen gevaren die u en de uwen aan hun leven toevoegen.
.
Dag, dag. Glijdt u niet uit over uw eigen slijk?

Parel van het Zuiden | 29-12-15 | 15:59

Professor Superhirn | 29-12-15 | 15:21

Dat er een verhoogde dreiging is, wil niet zeggen dat ieder individu acuut gevaar loopt. In België, bijvoorbeeld, is het aardig rustig gebleven de afgelopen tijd. Dus inderdaad, ik sluit me niet meteen op in mijn kelder met dergelijke berichten.

Het zal je misschien verbazen, maar er zijn ook nog mensen die de Islam niet zien als het grootste gevaar voor de mensheid. Mensen schatten dat gevaar blijkbaar verschillend in. Ik zou mijn kinderen dan ook niet van een kogelvrij vest voorzien als ze langs een AZC moeten fietsen. Simpelweg omdat daar geen enkele aanleiding toe is.

Je zal het wegkijken noemen, maar ik noem het een rationele afweging.

jawor36 | 29-12-15 | 15:59

Nederland wordt een soort real-life Imagionationland uit South Park.

Captain Pervert | 29-12-15 | 15:48

Niet bang zijn hoor dames, want ze hebben immers strikte gentlemen's normen en waarden.:
"(..)mag een slavin niet door een moslim misbruikt worden als zij eerder al verkracht is door de vader van die islamiet, of vice versa. Dit blijkt uit door de VS in Syrië buitgemaakte documenten."
Tevens:
"(..)niet toegestaan is om een meisje te verkrachten als hij zich ook vergrepen heeft aan de moeder van het kind."
Tevens:
"Indien een 'slavin' twee 'eigenaren' heeft mogen zij volgens de salafistische seksgids beiden het slachtoffer misbruiken."
http://www.powned.tv/nieuws/raar/2015/12/kalifaat_komt_met_seksgids.html

telelezer | 29-12-15 | 15:45

Twee keer mis, van Rossem.
Die schoolkinderen zijn geen gewone kinderen. Het gaat niet om de vluchtelingen. Het gaat erom dat op de route afleiding komt waardoor die kinderen in de war kunnen raken (of het nou bakfietsende moeders zijn of sexueel gefrustreerde moslimietjes). De kinderen hebben behoefte aan een gestructureerde constante prikkelloze route. Daarom komt er begeleiding.
En om te denken dat er geen aanslag gepleegd kan worden in Amsterdam is net zo naïef als te denken dat er geen terroristen met de vluchtelingenstroom meekomen. Dat is na Parijs ook wel ge-debunked.

Ofzo2 | 29-12-15 | 15:37

Vageling | 29-12-15 | 15:20

En welk belang zou ik hebben bij opzettelijk wegkijken? Ik kijk er juist recht naar, ik duik er in en kom tot de conclusie dat de kans dat ik geraakt word door een terroristische aanslag dermate klein is, dat ik geen enkele concessie hoef te doen in mijn leven.

jawor36 | 29-12-15 | 15:32

Bakfiets. Ieder land krijgt de aanslag die het verdient.

Geert Linkers | 29-12-15 | 15:32

Te Koop: Bepantserde Bakfiets.
--
http://cl.jroo.me/z3/k/w/u/e/a.baa-Mini-tank-from-bike.jpg

Mark_D_NL | 29-12-15 | 15:30

Bakfoetsen in amsterdam zijn een aanslag, iederedag weer. Ik ben blij dat dit nu eens onder de aandacht komt.

echtpaul | 29-12-15 | 15:30

Mark_D_NL | 29-12-15 | 15:20

Het is juist geen bagatelliseren. Het is kijken naar de daadwerkelijke situatie, zonder het gevoel van onbehagen de overhand te laten nemen.

jawor36 | 29-12-15 | 15:29

Vageling | 29-12-15 | 15:25

Cijfers = geen emotie bij het berekenen. Zolang er geen smoel aan vastzit is het gemakkelijk oreren over inschattingen van dodental. Zolang mensen niet de smerige lucht van bloed en kruit hebben geroken, weten ze niet waar ze het over hebben.

Sophie9985 | 29-12-15 | 15:29

@Mark_D_NL | 29-12-15 | 15:20
Is net als schreeuwen in een woestijn. Eer, trots, ergens voor staan, bij een 'stam' behoren, etc. Mag niet volgens Jawhol! Alles moet in cijfers en onpersoonlijk en liefst met een fascistisch EU orgaan. Want cijfers zijn te manipuleren.

Vageling | 29-12-15 | 15:25

Vageling | 29-12-15 | 15:11

Die vertrouwt natuurlijk op zijn verzekering, shit happens zolang het maar gedeeltelijk wordt terugbetaald.
En die cijfers waar het over praat, ik vermoed dat het niet heeft opgelet op school. Cijfers zijn leuk, maar er is geen garantie dat het ergens anders gebeurd.

Sophie9985 | 29-12-15 | 15:25

Er komt een bomaanslag aan. De politie chef heeft het zelf aangekondigd.
Misschien wel met een bakfiets.
Dat wist ie nog niet.
Hulde voor zoveel idiotie in NL.
50.000 gelukszoekers waarvan X % Kalashnikov schutters hebben we nu.
Nu nog kogelvrije bakfietsen en Nederland is af.

Raider Twix | 29-12-15 | 15:23

@jawor36 | 29-12-15 | 15:04
Ongefundeerde angst? Waarom worden we dan door de NCTV gewaarschuwd? En waarom heet het dan 'terrorisme'?

De islam is de grootste bedreiging voor de vrede en veiligheid in Europa. En er zijn helaas heel veel mensen -waaronder jij, vrees ik- die zich niet kunnen (of willen) voorstellen hoe onder bepaalde omstandigheden de situatie binnen een paar maanden volledig kan ontsporen. Alle ingrediënten zijn aanwezig, het is slechts een kwestie van tijd voor de vlam in de pan slaat.

Of geloof je soms écht dat we in de Eeuwigdurende Europese Vrede zijn aangeland, en dat grootschalig geweld en genocide nooit meer zullen plaatsvinden in deze contreien?

Professor Superhirn | 29-12-15 | 15:21

@jawor36 | 29-12-15 | 15:17
Jawel hoor. Alleen cijfers, noem het data, zijn zodanig te presenteren dat welk feit men wil brengen de cijfers wel aansluiten. Ik had het over opzettelijk weg-kijk-muppet. Want daar hoor ik je niet over.

Vageling | 29-12-15 | 15:20

@jawor36 | 29-12-15 | 15:04
Doe niet zo raar. Het is een hele normale reactie welke @Parel uit. Gewoon een mens met gevoel en emotie die de bewijzen ziet van de snelle achteruitgang van onze samenleving. Een burger die betrokkenheid toont. Dat zie je nog maar weinig. De meeste mensen bagataliseren alles weg en hopen dat het overwaait. Maar het waait niet over. ook jij zal moeten vechten voor het behoud van wat je nu hebt. Je wordt vanzelf een keer wakker, vriend.

Mark_D_NL | 29-12-15 | 15:20

Vageling | 29-12-15 | 15:11

Wel dus, rationeel. Feiten en cijfers. Op basis daarvan kun je prima een inschatting maken waar gevaar vandaan komt, maar daar heb jij jezelf waarschijnlijk nog nooit mee vermoeid.

jawor36 | 29-12-15 | 15:17

@Cuyahoga | 29-12-15 | 14:58
Hoek van Holland. Retour met een bootje.

Vageling | 29-12-15 | 15:17

Multikul: w e g. Opgelost. Kunnen we er weer een gezellig en welvarend landje van maken. Krijgt iedereen twee koekjes bij de koffie.

verbanden | 29-12-15 | 15:16

@van rossem

Het gebeurt slechts zelden, echter hier ben ik het grondig met u oneens. Die dreiging met de bakfiets is zeer reëel, daar moeten we niet lichtzinnig over doen. Die dreiging is zelfs zo ernstig dat er eigenlijk per direct een verbod op bakfietsen moet komen. Voor onbepaalde tijd. In heel Nederland, nee wacht, in heel Europa.

Nebuchednezzar | 29-12-15 | 15:14

Fijn die islam in Europa. Daar waren we na veertien eeuwen wel hard aan toe. Wat een verademing. Wat een verrijking van onze levens. We willen niet meer zonder.

Professor Superhirn | 29-12-15 | 15:11

@jawor36 | 29-12-15 | 15:04
Zeg Stasi muppet. Weer aan het projecteren? Verwar rationeel niet met moreel. Zal jou een geheim verklappen. Gevaar schuilt overal. Al dan niet altijd opzettelijk. Opzettelijk... Denk daar maar eens over na.

Vageling | 29-12-15 | 15:11

@Vageling | 29-12-15 | 15:05
Was @Ci Ty33 | 29-12-15 | 14:24

Vageling | 29-12-15 | 15:07

Volgens de VS. Dan haak ik al af. Moet ik weer gaan googlen en onderzoek. Vertrouw geen woord wat uit het witte huis komt. Heb niks tegen Amerikanen alleen zoals ik Pinokkio niet vertrouw, vertrouw ik die nepnegert in het witte huis ook niet.

Vageling | 29-12-15 | 15:05

Parel van het Zuiden | 29-12-15 | 14:56

Na het lezen van enkele van jouw bijdragen zou ik oprecht willen voorstellen dat je met een professional gaat praten. De ongefundeerde angst die je bij je draagt wordt mogelijk gevaarlijk voor je omgeving.

Wanneer je vatbaar bent voor een rationele beredenering; zoek eens uit op welke manieren je kinderen allemaal gevaar lopen in deze wereld en focus je aandacht op het gevaar met de meeste kans van toeslaan. Ik kan je alvast verklappen dat het niet vanuit een AZC of een bakfiets komt.

jawor36 | 29-12-15 | 15:04

necrosis | 29-12-15 | 14:49
Precies. En ze blijven maar wrijven in een vlek die steeds groter wordt.

Conan de Rabarber | 29-12-15 | 15:03

@ telelezer | 29-12-15 | 14:57
@ Van Rossem | 29-12-15 | 13:49
Hier nog eentje waartegen onze schoolkinderen door Rutte worden beschermd
http://10news.dk/?p=2129

telelezer | 29-12-15 | 15:02

Laat maar gebeuren, zo'n aanslag. Als er een keer 1000 doden/gewonden vallen is de kans nog maar 1/16000 dat ik betrokken raak. Trekken we een cirkeltje van 99/bekenden/dierbaren/vrienden om me heen dan is de kans 1/160 (heel simpel gerekend, ik weet het).
Ik wens niemand pijn, leed of de dood toe maar het zou voor de staat van ons land geen ramp zijn.

Geile Markeerstift | 29-12-15 | 15:02

@ Willem Hollander | 29-12-15 | 14:50
Ja dat betalen we met z'n allen.
.
En wat kost zo'n dagelijks ritje touringcar nu helemaal?
Al het financiële gefaal in ogenschouw nemend lijkt het mij dat we over zeg een ton op jaarbasis voor die bus echt niet moeten zeuren.

normanius | 29-12-15 | 14:58

Vageling | 29-12-15 | 14:32
Oh wacht, zo had ik het nog niet bekeken.
Dus ik kan er vanmiddag een stuk of 12 ophalen en in mijn kofferbak gooien en over de grens trappen?
Nou ja, als jij het zegt dan doe ik dat toch.
Nog voorkeuren voor een grens?
Maastricht? Venlo? Hoek van Holland?

Cuyahoga | 29-12-15 | 14:58

""Zolang u maar bang bent, lijkt dus het doel.""
@ Van Rossem | 29-12-15 | 13:49
U impliceert dus: Niet bang zijn want Rutte (c.s.) waakt over ons en onze schoolkinderen..?
http://10news.dk/?p=1009
en
http://dailycaller.com/2015/10/23/sweden-opened-its-doors-to-muslim-immigration-today-its-the-rape-capital-of-the-west-japan-didnt/
en
http://www.frontpagemag.com/point/175434/1-4-swedish-women-will-be-raped-sexual-assaults-daniel-greenfield
enz
enz
enz

telelezer | 29-12-15 | 14:57

@necrosis | 29-12-15 | 14:31
Alsof een vrouw lichamelijk beperkt is dat zij niet eens zelf een deur kan openen. Gentlemens zijn ten onrechte overgewaardeerd.

Vageling | 29-12-15 | 14:57

Of politiekcorrecten en doe-normaal-helden even willen stoppen met het gokken met de levens van mijn kinderen?
.
Fijn voor m'n kinderen, maar wellicht ook voor u. Als vader kwam het spookbeeld al eens langs in gedachten. Wat als?
.
Je kunt je reactie nooit 100% goed voorspellen bij zulke verschrikkelijke dingen, maar ik vrees dat ik de doodsengel zelf zal zijn. Er zal betaald moeten worden. Het zal een prijs vereisen.
.
Slecht mens ben ik, hè. Ik zal me troosten met de gedachte dat er nog lager volk bestaat, nl mensen met meningen die de daarvan consequenties nooit zelf nemen maar anderen die laten dragen.

Parel van het Zuiden | 29-12-15 | 14:56

@McMarx | 29-12-15 | 14:18
Noemen wij hipsters. Linkse naïeve mutjes waarbij een man zich afvraagt of er nog niet een tweede condoom over moet gewoon voor de zekerheid. Als dat een kind gaat baren. Oef.

Vageling | 29-12-15 | 14:54

@DasNouJammer | 29-12-15 | 14:47
Die woont niet naast een AZC en staat waarschijnlijk vooraan om de opening van een AZC in zijn dorp te bestrijden.
Tenslotte moeten asieleisers (volgens de gutmenschen) opgevangen worden in plaatsen waar ze zelf niet wonen.
Of moet ik je nog even helpen herinneren aan Femke Halsema die haar kinderen toch maar van een 'zwarte' school haalde....

necrosis | 29-12-15 | 14:54

@Piet Karbiet | 29-12-15 | 14:15
LoL! Wegens dementie zijn BUK vergeten?

Vageling | 29-12-15 | 14:52

Ik zou die begeleiders niet vertrouwen met mn kinderen...

BarneyBoner | 29-12-15 | 14:52

@necrosis | 29-12-15 | 14:42
Dat is de nick van Leo Lucassen. Je weet wel, die prof die wauwelt dat de kans dat je door een auto-ongeluk om het leven komt, veel groter is dan door een aanslag van IS. Met het grote verschil dat auto's niet met kalashnikovs op terrassen inrijden of schietend poppodia binnen vallen.

Piet Karbiet | 29-12-15 | 14:52

ja 4-6 kinderen per gezin terwijl wij er maar 1,7 doen.
"Do the maths" en zie hoe wij Nederlanders stelselmatig vervangen worden (temeer daar de grijze golf er eerdaags ook niet meer zal zijn)
Bedankt Den Haag
Bedankt Brussel
telelezer | 29-12-15 | 14:46
.
Tja 4 - 6 kinderen was "ouderwets, niet meer van deze tijd".
Vrouwen moesten zo nodig gaan werken want dat was modern en als je thuis wilde blijven om voor je kinderen te zorgen kreeg je het hele land over je heen.
Nu is het land één grote kolerezooi geworden. Nou ik vind het best hoor.
En bedank alle stemmers maar van de laatste 40 jaar die deze chaos veroorzaakt hebben.

Lupuslupus | 29-12-15 | 14:51

@Piet Karbiet | 29-12-15 | 14:08
Hahahaha! Gaan wij nou ook al anti Russisch? Bovendien is een BUK wel gedateerd. Gasten hebben tegenwoordig S-400 en S-500 systemen waarbij zelfs Israël aan het zweten is. Niet dat Israël zich al te veel druk hoeft te maken. Staat er voornamelijk voor Erdotrut en zijn Ottomaanse waanbeelden.

Vageling | 29-12-15 | 14:51

Wie dat gaat betalen, kan de gemeente nog niet zeggen."
gentle giant | 29-12-15 | 14:49
Ik durf wel een poging te wagen.

Willem Hollander | 29-12-15 | 14:50

Ik kan me zo inbeelden dat dit een redelijke geruststelling moet zijn voor vele ouders. Je zou maar een ongelovig dochtertje hebben van 9+ dat dagelijks langs een kamp volseksueel gefrustreerde Mohammedanen moet fietsen.
.
Zou er ook niet gerust op zijn!!

Randiaan | 29-12-15 | 14:50

"De beveiliging geldt voor een deel van de ongeveer zestig leerlingen die in Kaatsheuvel wonen en met de fiets naar de basisschool voor speciaal onderwijs het Zilverlicht gaan. Als dit voor maandag niet geregeld kan worden, staat er een touringcar klaar.
Wie dat gaat betalen, kan de gemeente nog niet zeggen."

gentle giant | 29-12-15 | 14:49

@Conan de Rabarber | 29-12-15 | 14:40
Toen bestond ik nog niet, maar zulke lage temperaturen maken mij ook niet bij.
Verder kan ik wel weer beginnen dat westerse landen zich nooit met Assad had moeten bemoeien, maar landen die de oppositie van Assad hebben bewapend, hadden lering moeten trekken uit de fiasco's in Libië, Egypte en Irak.

necrosis | 29-12-15 | 14:49

Voordat ik hier iets schrijf wacht ik even de mening van Peterrrrr de Vries af.

DasNouJammer | 29-12-15 | 14:47

Die school in Kaatsheuvel blijkt een school voor speciaal onderwijs te zijn. Kinderen met een rugzakje zeg maar.
Als ik een beetje door lees krijg ik het gevoel dat die kinderen eigenlijk gewoon altijd begeleid hadden moeten worden maar dat daar uiteraard geen geld voor was.
Maar dat is misschien mijn bullshitdetector die uitslaat.

gentle giant | 29-12-15 | 14:47

We hadden al die mensen 40 jaar geleden hier niet naar toe moeten halen, als we toen geweten hadden wat wij nu weten, hadden wij als Hollanders nog even een keertje overdacht wat de eventuele consequenties kunnen zijn van een massa immigratie, maakt niet uit waar ze vandaan komen, het probleem is echter dat deze mensen allemaal dezelfde achterhaalde levenswijze hanteren....

GameOverBro | 29-12-15 | 14:47

""Die Moslims zorgen wel voor leven in de brouwerij""
@ janmetdepet | 29-12-15 | 14:39
ja 4-6 kinderen per gezin terwijl wij er maar 1,7 doen.
"Do the maths" en zie hoe wij Nederlanders stelselmatig vervangen worden (temeer daar de grijze golf er eerdaags ook niet meer zal zijn)
Bedankt Den Haag
Bedankt Brussel

telelezer | 29-12-15 | 14:46

necrosis | 29-12-15 | 14:42
Okee, halveren we de uitkomst, 1:500.000.

Of 1:250.000. Ook dan ga ik geen Achterhuis in gereedheid brengen. Durf jij nog wel de tram in of überhaupt naar buiten?
Let op: ook thuis is het levensgevaarlijk!

dontworrybehappy | 29-12-15 | 14:46

@Lewis | 29-12-15 | 14:32
Begrepen. En die kids van jou kom ik ook gewoon voor op. Opzouten en vanaf blijven, laat hen lekker met rust. Moeten hunzelf gaan vinden. Sterken met onderwijs en andere vaardigheden. Zoals wij allemaal dat moesten doen.

Vageling | 29-12-15 | 14:44

Met je baard en een snelkookpan-bom in je bakfiets... zitten er nu ook al Hipsters tussen de IS Gekkies?

1,2,tja,tja,tja | 29-12-15 | 14:44

Een aanslag hier verwachten is weer typisch de Nederlandse ijdelheid. We stellen op wereldtoneel niets voor dus er komt hier niets. Parijs, Londen, Berlijn, daar gebeurt het.
Een bakfietsbom, tsssk.

postmodernismisdead | 29-12-15 | 14:43

@dontworrybehappy | 29-12-15 | 14:37
Dikke misrekening, zwitsal.
De meeste asieleisers wonen namelijk in een beperkt aantal EU-landen.
In het voormalig Oostblok zijn ze nauwelijks welkom en Griekenland en Italië proberen er zoveel mogelijk door te sturen naar Noord-Europa.
Misschien moet je eens googlen op 'bevolkingsdichtheid' in de EU.
Ik ga het even niet voor je doen.
Succes!

necrosis | 29-12-15 | 14:42

Zeg, ga door. Na een stevige crosspartij in het bos geregeld langs een azc in de gemeente waar ik geboren en getogen ben gefietst. Dat ligt toevallig zelf ook in een bos.
Daar krijg je geen blij gevoel van. Mensen die met hun ziel onder hun arm langs de kant van de weg samendrommen zijn gewoon nooit leuk. Volkomen begrijpelijk dat ouders zich hier zorgen om maken.
Geef die mensen in AZC's dan iets te doen, al is het simpel werk. Als ze helemaal geen interesse daarin hebben kun je ze gelijk terugsturen want dan is het al duidelijk waarvoor ze hier gekomen zijn.

Draak uit Brabant | 29-12-15 | 14:41

Bakfietsen zijn de wortel van alle kwaad. Ga maar eens naar Amsterdam.

Woef! | 29-12-15 | 14:40

@necrosis | 29-12-15 | 14:35
Laten we bidden voor een Hel van '63, het kan nog oan gieten.

Conan de Rabarber | 29-12-15 | 14:40

Wat is dit voor droevig stukje? Heldhaftig vanaf je computer eisen dat ouders niet bang moeten zijn? Wel 80.000 topics over geenpeil en hoe belangrijk het is, maar terrorismegevaar moeten we weglachen? Vind m maar slap, van rossem. Beetje van het niveau potlood in de lucht na charlie hebdo. Ik heb af en toe het idee dat geenstijl gewoon puberaal tegendraads wil doen, als geen enkele media had bericht over mogelijk aanslaggevaar, had geenstijl juist opgeroepen voor waakzaamheid. Maar nu is er al opgeroepen en kiest geenstijl het tegenovergestelde, lekker nonconformistisch dat ze zijn.

haat | 29-12-15 | 14:40

Die Moslims zorgen wel voor leven in de brouwerij

janmetdepet | 29-12-15 | 14:39

Al wat wij Nederlands schapenvolk nog kunnen doen is machteloos protesteren op de blogs, want een overheid die VOOR ONS opkomt hebben we niet

telelezer | 29-12-15 | 14:39

@necrosis | 29-12-15 | 14:13
Grappig. Ik heb maar voor een weekje asieleiserts gehad. Naast een fucking middelbare school! Werd gecompenseerd door allemaal BOA's die de hele dag rondjes aan het fietsen waren met vier man sterk.

Wel correct links dat badeentje (Als het waar is! media tegenwoordig) heeft zelfs wat asiel spruitjes in huis genomen tijdelijk. Geen Nimby dus. Realiseert de realiteit.

Maar permanent. Nee! Raar in een buurt met veel oppersprookjeswezen aanbidders. Alhoewel! Ik hoor hun zich ook nogal negatief uitlaten over het beleid. Zitten er ook niet op te wachten.

Vageling | 29-12-15 | 14:38

In de EU wonen rond de half miljard mensen. Stel er komen er per jaar door aanslagen 500 om het leven. Dat getal ligt overigens lager, voorzover ik weet.
Kans is dan 500.000.000/500 = 1:1.000.000.

Ik ga alvast m'n Achterhuis in gereedheid brengen, duh.

dontworrybehappy | 29-12-15 | 14:37

Het blijft maar doorgaan die dreiging vanuit haatbaardië

zutzooi | 29-12-15 | 14:36

@Conan de Rabarber | 29-12-15 | 14:24
COA wil schijnbaar geen kantoorgebouwen, ook al hebben de meeste panden hier gewoon meerdere liften, verwarming en genoeg toiletten.
Als ze die asieleisers liever onderbrengen in tentjes terwijl de buitentemperatuur dagelijks daalt, gaan ze hun gang maar.
Ik slaap er niet minder om.

necrosis | 29-12-15 | 14:35

Niet zo raar dat mensen hun kinderen willen beschermen natuurlijk. Wat bakfietsers betreft, meteen allemaal oppakken, die zijn sowieso verdacht.

Willem Hollander | 29-12-15 | 14:34

@Vageling | 29-12-15 | 14:24
Het hebben van kinderen scheelt een slok op een borrel ja, al speelt persoonlijkheid natuurlijk ook een rol.
Het zou in deze tijd een stuk makkelijker en een stuk minder beangstigend zijn zonder kinderen, hoe blij ik ook met de mijne ben en hoe zielsveel ik ook van ze hou. Je houdt je hart vast voor hun toekomst... los van eventuele aanslagen is er zeer veel om je zorgen over te maken, en dat zijn al lang geen doemscenario's voor de verre toekomst meer.

Lewis | 29-12-15 | 14:32

@Cuyahoga | 29-12-15 | 14:02
Het 'heel verstandig' gaat mijn bloed van koken. Laat die meid met rust. Vrouwen versieren is een vaardigheid die een man zich eigen moet maken. En sissen en fluiten is kenbaar maken dat een man daar gebrekkig in is. Ook een teken van geen respect voor vrouwen. Trap liever die gelukzoekende losers over de grens dan dat ik zo'n meid een kilometer om zie fietsen.

Vageling | 29-12-15 | 14:32

-weggejorist-

fuckingassholes | 29-12-15 | 14:32

@eerstneukendanpraten | 29-12-15 | 14:25
Ik zie Jane niet snel op een bakfiets stappen.
Ik hou liever het portier van mijn auto voor haar open als een echte gentleman betaamt.
*steekt tong uit ;) *

necrosis | 29-12-15 | 14:31

een Allah Akbarfiets.

Dutch_Holland | 29-12-15 | 14:30

Niet die moedertjes op een idee brengen. Ik zie die emotioneel/sociaal geisoleerde 'binnen de ring' mutsjes nog een parkeergarage opblazen met hun bakfiets. Of de afrit van een snelweg. Oprit niet natuurlijk.

Yohean | 29-12-15 | 14:28

loopt vast met een sisser af. Fiets wordt toch gejat of krijgt een lekke band

Fransievrolijk | 29-12-15 | 14:26

necrosis | 29-12-15 | 14:20

Het jaar 1937, does that ring a bell?

eerstneukendanpraten | 29-12-15 | 14:25

@necrosis | 29-12-15 | 14:13
Zat zeker geen lift in ;-)

Conan de Rabarber | 29-12-15 | 14:24

@Lewis | 29-12-15 | 14:13
Hummm.. Soms vergeet ik dat ik én strijdlustig ben alleen ook geen kleine spruitjes heb die afhankelijk zijn van mijn bescherming. Het minder prettig is voor mij een kick dan. Was vanaf spruit al recalcitrant. Zoals ik zei. Kom maar. ALs men niet 'normaal' kan doen, ik kreeg een draai om mijn oren. Maar zoals ik bij mensen dicht om mij ziet. Dingen veranderen wanneer er spruitjes in het spel zijn.

Vageling | 29-12-15 | 14:24

Mijn dochter word ook regelmatig nagefloten en geroepen als ze voorbij groepjes jonge mannen uit de noodopvang fietst. Ik kan die ouders best wel begrijpen.

sinar2 | 29-12-15 | 14:24

Daesh heeft volgens de VS fatwa's over het verkrachten van buitgemaakte vrouwen: bv twee zusjes tegelijkertijd mag niet www.sudinfo.be/1453823/article/2015-12... Hoe gek kun je zijn.

Ci Ty33 | 29-12-15 | 14:24

@Piet Karbiet | 29-12-15 | 14:15
Sommige scootmobielen kunnen zowat sneller dan de meest fanatieke amateur racefietsers.
Ik weet niet wat gevaarlijker is.....

necrosis | 29-12-15 | 14:22

De Allah hu akbak-fiets ?

Mr. Bigglesworth | 29-12-15 | 14:21

En alweer een voordeel als je een (veel) oudere vriendin hebt, die hebben geen bakfietsen (meer) nodig.
Ooit komt er een topic met als titel 'necrosis had gelijk'.
*gnehehe*

necrosis | 29-12-15 | 14:20

@Reinaert | 29-12-15 | 14:01
Laat Judaskus Al Haatig maar afvoeren. Verraad zijn eigen volk alleen niet zoals de echte Judas toentertijd voor een beloning van dertig sikkels of 'zilverlingen'. Deze man bukt met belastinggeld. Stomme gecapituleerde totaal malloot.

Vageling | 29-12-15 | 14:20

In 020 verwacht ik eerder een aanslag door een bloemenmevrouw. Dat is een fietsende mevrouw met een kratje voorop, versierd met plastic bloemen.

Rest In Privacy | 29-12-15 | 14:18

Hoi Van Rossem, "desolaat" heeft betrekking op plaatsen. Plaatsen waar niemand (meer) is. Verlaten oorden dus. Schrijven over desolate vluchtelingen is dus onzin. AZC's kunnen wel desolaat zijn. Graag zelfs. Ze kunnen me niet leeg, verlaten en uitgestorven genoeg zijn.

Stijlicoon | 29-12-15 | 14:17

De dader is al gepakt: http://www.telegraaf.nl/binnenland/24924843/__Bejaarde_richt_ravage_aan__.html

Piet Karbiet | 29-12-15 | 14:15

Het wordt er allemaal niet gezelliger op.

Muggenmepper | 29-12-15 | 14:15

@Berbaar | 29-12-15 | 14:01
Ik moet eerlijk bekennen dat ik die pimpfietsen ook liever zie verdwijnen momenteel. Vooral in een stad als Amsterdam. Gemeente is te suf om er op in te spelen en met alle drukte, vooral in de binnenstad. Wijsheid is ver te zoeken hier.

Vageling | 29-12-15 | 14:14

@Conan de Rabarber | 29-12-15 | 14:02
In de plaats waar mijn huis woont komt er geen AZC.
De gemeente had leegstaande kantoorpanden aangeboden, maar die wil het COA niet hebben.
En wat vond ik dát nou vervelend.....

necrosis | 29-12-15 | 14:13

@Vageling | 29-12-15 | 14:07
Ik laat me nergens door weerhouden. Soms voelt het alleen wat minder prettig. Het is zoals het is, helaas.

Lewis | 29-12-15 | 14:13

De gemeente zegt: ""Als dit voor maandag niet geregeld kan worden, staat er een touringcar klaar. Wie dat gaat betalen, kan de gemeente nog niet zeggen.""
In veel landen heb je op het platte land en in dorpen gewoon schoolbussen die de kinderen gratis naar school vervoeren . Waarom daar niet..?

telelezer | 29-12-15 | 14:12

Het merk Bugaboo krijgt ook opeens een heel andere betekenis.

Piet Karbiet | 29-12-15 | 14:12

@necrosis | 29-12-15 | 14:07
Nou dan moet ik nog drie daagjes geduld hebben.

Vageling | 29-12-15 | 14:11

De beste plaats voor een aanslag met een bakfiets is onder aan de Cauberg. De bak vol met bakstenen en je hoeft de bakfiets alleen maar los te laten.

Koos Knak | 29-12-15 | 14:11

-weggejorist-

Professor Pollewop | 29-12-15 | 14:11

Kortom : Er is geen greintje bewijs ... ohh .. wacht ..

daytripper | 29-12-15 | 14:09

Wow. Hoe doe je een topstuk met enkele zinsneden in een later topic te niet. Het spijt me, Bart. Maar onze kinderen hoeven niet op het Islamofferblok, en ook niet op het offerblok van geveinsde moed.
.
Zo lang politiek en overheid weigeren kaf van koren te scheiden in onze maatschappij en azc's moeten ouders blijven pushen voor maatregelen als in Loon op Zand. Iets met je kinderen beschermen en verantwoordelijkheid nemen voor hun veiligheid.
.
Maar ik juich het overigens van harte toe als de er-is-niets-aan-hand helden van de pen als lokaas lekker dapper doorstappen, hoor. Uitstekende martelaren voor de veiligheid van mijn kind.
.
Prachtig hoor zo'n vlammende pen. Heeft mijn kroost echter niets aan als puntje bij paaltje komt.

Parel van het Zuiden | 29-12-15 | 14:08

Het is een foutieve vertaling, lees ik net.
Het betreft een Bukfiets.

Piet Karbiet | 29-12-15 | 14:08

@Lewis | 29-12-15 | 14:03
Dat valt mij tegen van u... Oh ja, van jou. Rot op met die gasten. Loop er gewoon langs. Kom maar. Zijn hyena's, groepsverband loeren op zwakkere.

Vageling | 29-12-15 | 14:07

@Vageling | 29-12-15 | 14:03
Nee hoor, pas vanaf 1 januari 2016.

necrosis | 29-12-15 | 14:07

De enige aanslagen in 2015 ? Belastingaanslagen.

Glasgow Argus | 29-12-15 | 14:06

Wat zullen ze lachen in Raquaquaqua. 1097 yo. Bakfietsen in de ban. Nee hoor we zwichten niet voor terroristen. Niet door angst laten leiden zwi willie67 toch. Neuh. Wel even wat procedures laten afwerken door linkse raamanbtenaren. *leunt achterover en ziet de meltdown aan*

flat out | 29-12-15 | 14:06

Een bakfiets komt op kniehoogte binnen, niet op enkelhoogte

poldergeiz | 29-12-15 | 14:06

Ik verwacht overigens pas een aanslag in 2016 en die komt voor de laatste keer in een stevige blauwe enveloppe, bezorgd door het oer-hollandse PostNL.

Brulboei_61SB | 29-12-15 | 14:05

@Harry Turtle | 29-12-15 | 14:00
Hij/Zij... (Weet het nooit met figuren vager dan ik) kijkt wel uit. Pint vijftig euries en geeft vuurwerk af. en het gepinde geld. Dan met een camera de bühne opzoeken.

Vageling | 29-12-15 | 14:05

@Conan de Rabarber | 29-12-15 | 13:57
Nannabel op een bakfiets?
Ik weet niet wat je gerookt of gedronken hebt, maar het is NIET goed voor je!

necrosis | 29-12-15 | 14:05

Geef ze Bed, Bad, Brood en Bakfiets.
Maar de mogelijke aanslagen hebben immers niets met de islam te maken nietwaar heer Rutte..?!

telelezer | 29-12-15 | 14:04

Wanneer gaat van der Laan een algeheel verbod op het berijden van bakfietsen instellen? En wanneer worden alle bakfietsen preventief geruimd uit de grachtengordel?

Brulboei_61SB | 29-12-15 | 14:04

@Le Roi | 29-12-15 | 13:58
O, snap ik ook.
En bijvoorbeeld op drukke plekken loop ik zelf ook anders rond dan een halfjaar geleden.

Lewis | 29-12-15 | 14:03

Mu'hamed reed nooit op een bakfiets door de woestijn dus ik vind het maar een fabeltje. Er staat geen letter over in de Hadith. Over smartphones overigens ook niks. Kan iemand ze dat eens een keer mededelen.

Piet Karbiet | 29-12-15 | 14:03

De enige aanslag die we vooralsnog te verwerken hebben gehad in 2015, is die op ons gezond verstand.
Dan moet u eens bij mij op tafel kijken........ daar ligt toch een heel andere aanslag.

ditotje | 29-12-15 | 14:03

@Conan de Rabarber | 29-12-15 | 13:57
Zit tegenwoordig bij TPO volgens de laatste berichten. Zal vast wel gewapend met het toetsenbord iets neer plempen.

Vageling | 29-12-15 | 14:03

Sinds wanneer betalen we met Dinars in Nederland?
Een uur geleden rekende ik mijn boodschappen nog af in Euro's...

necrosis | 29-12-15 | 14:02

Het zou wel ironisch zijn dat een bakfietsbom heel IJburg wegvaagt en dat de Priussen tot op de dam te vinden zijn.

Balletje Mayo | 29-12-15 | 14:02

Zo'n AZC in je dorp of stad, het is eigenlijk ook precies hetzelfde als je logeerkamertje helemaal volproppen met illegaal vuurwerk, toch? Als het mis gaat dan gaat het ook goed mis.

Conan de Rabarber | 29-12-15 | 14:02

Collega heeft een dochter van 17.
Moet iedere dag langs een AZC.
Één dag gedaan, toen durfde ze niet meer omdat ze nagesist, gefloten en nageroepen werd door de jonge mannen die buiten stonden te roken.

Ik weet het, het klinkt te vooroordeelbevestigend om waar te zijn, alsof AFA het zelf verzonnen heeft.
En toch is het gewoon de realiteit.
Meisje rijdt nu iedere dag een kilometer om, heel verstandig.

Cuyahoga | 29-12-15 | 14:02

Judas Al-Aartsen, Profeet en Geestelijk Leider van het Deelkalifaat Denhagistan, kan ongetwijfeld adviseren bij het oplossen van dit lokale probleem. Al is het door het inzetten van lokale IS-strijders. Het doel heiligt de middelen, Allah weet er van!

Reinaert | 29-12-15 | 14:01

Haha heb beide berichten ook hoofdschuddend aangehoord wat een gelul allemaal weer.
Hoewel als er hier een verbod voor die kudt bakfietsen uit voort vloeit dan zie ik toch nog een lichtpuntje.

Berbaar | 29-12-15 | 14:01

'De enige aanslag die we vooralsnog te verwerken hebben gehad in 2015, is die op ons gezond verstand.'
Precies, en ik hoop dat het zo blijft.

Pen | 29-12-15 | 14:00

Vals alarm, het bleek Arno Bonte met een bakfiets vol illegaal Chinees vuurwerk.

Harry Turtle | 29-12-15 | 14:00

@Lewis | 29-12-15 | 13:54
Wijsheid?! Ik denk dat wij dat wel weten. Helaas bezitten onze bestuurders die eigenschap niet. Denk niet dat grote steden met veel oppersprookjeswezens direct gevaar lopen. Het is de kuffar die zij willen hebben. Dan gaat men niet in 020 gaza schuimbekkend maf doen, schreeuwende om het oppersprookjeswezen.

Vageling | 29-12-15 | 13:59

Bang? Nee. Boos? JA!

marcoplarco | 29-12-15 | 13:58

@Lewis | 29-12-15 | 13:54
Aan de andere kant snap ik ook best wel dat ouders bezorgd zijn. Ook al blijven de slinkse media er verdacht stil over, er zijn in Europa al meerdere 'incidenten' met vluchtelingen geweest. In Zweden en Duitsland zelfs al meerdere aanrandingen en zelfs verkrachtingen. Als ik een minderjarige dochter had, zou het ook niet fijn vinden als zij langs zo'n tentenkamp zou moeten fietsen...

Le Roi | 29-12-15 | 13:58

Is die foto in IS gebied gemaakt?

Fatwabuster | 29-12-15 | 13:57

Bij dit artikel hoort eigenlijk een expertise ervaringsdeskundige reactie van Amsterdam's bekendste bakfietsberijdster, Nannabel. Misschien later deze week bij Pauw?

Conan de Rabarber | 29-12-15 | 13:57

Die begeleiding voor die kinderen zegt meer over de kinderen (met name de bezorgdheid van de ouders) dan over de het AZC aldaar. Is ook schrikken voor een kind met bijv autisme dat er ipv niemand ineens iemand staat.
Toch leuk geprobeerd, hou de stemming erin!

resident prutte | 29-12-15 | 13:56

Als het mijn kinderen waren geweest die daar langs moesten fiets was ik als vader blij geweest met een begeleider. C'est ca.

Rest In Privacy | 29-12-15 | 13:56

Hahahahah! De kopfoto is machtig. Dacht dat het haram was. Oh nee. Visie van Mo heb ik eerder al uitgelegd. Iets met wat oppersprookjeswezen aanbidders u niet vertellen. Hadden zij het sprookjesboek en aanverwant (Hadiths) maar nooit vertaald denken zij nu.

En ik geloof niet dat ik mij druk hoef te maken om een aanslag. Ben omgeven met soennieten. Twijfel wel. Met die oppersprookjes aanbidders weet men het nooit. Loopt elkaar ook schaamteloos een kopje kleiner te maken in de zandbak.

Vageling | 29-12-15 | 13:56

Nee, we moeten niet doorslaan. Normaal blijven doen.
Maar dat er van alles aan de hand is en dat een aanslag in een klein bakfietsje, eh, hoekje zit, is evident.
Paniek is een slechte raadgever, maar ik zou het ook dubieus vinden als nergens voor werd gewaarschuwd en de overheid net zou doen alsof er niets aan de hand was.
Dus wat is wijsheid?

Lewis | 29-12-15 | 13:54

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken