Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PVV SENATOR WOEST OM HALAL GEHAKTBAL

Potjandorie. Hebben we net die Koran van de TK-katheder gejorist, gaan die dhimmi's in Den Haag vrolijk verder met het islamiseren van de polletiek. Onverdoofd geslachte kiloknalballen in tomaten saus met oregano voor de zijne en hare excellenties van de Eerste Kamer. Getverderrie. Presidium... zeg er eens wat van! EIGEN ETEN EERST! Eet smakelijk.

Reaguursels

Inloggen

prime suspect | 16-12-15 | 17:31
Werkelijk waar?

BlowingBubbles | 16-12-15 | 18:28

Ik koop al jaren niks meer van de Friesche Vlag zuivelfabriek - hun produkten worden ook halal bereid.

prime suspect | 16-12-15 | 17:31

Zoltan | 16-12-15 | 17:19: kijk, dat bedoel ik. In hoeverre zou het verkeerd zijn om moslims varkensvlees te gaan voeren? Het moet toch niks uitmaken?

sufkut | 16-12-15 | 17:27

Het is een capitulatie signaal richting Islamitisch Nederland, koren op de molen van een Moslim gemeenschap die er van droomt Nederland in een Kalifaat te veranderen.
Die mevrouw van de PVV heeft dus groot gelijk dat ze pissig is.

Ravian | 16-12-15 | 15:25
Hear, Hear!

Ik vandaag naar mn kaasboer met de vraag of zij kan uitzoeken of het stremsel misschien wel halal is (plantaardig stremsel is dat ook, maar heeft geen allah akbar eroverheen gehad en dat bedoel ik dus niet). Dat wilde zij wel, ze was zelf ook nieuwsgierig. Door met mijn andere boodschappen in de Jumbo. Vraag ik hetzelfde aan de kaasafdeling. De bediende meteen bellen naar het hoofdkantoor. Nu werd mij verteld dat in ieder geval, zo snel, 2 produkten binnen de kaasafdeling halal zijn; het huismerk van Jumbo met de naam Wapenaer waarin dierlijk stremsel zit en een ander product met plantaardig stremsel. Die laatste verloor snel mijn belangstelling. Waarna ik zei: dus in jullie huismerk zit dierlijk stremsel van een dier waar oraal de zegen van allah overheen gestrooid is waarna het dier 1.5 minuut kan doodbloeden zonder dat het kan krijsen van angst omdat behalve haar slagader ook haar strottenhoofd doorgesneden is? 'Sorry voor de grafische melodrama, maar feitelijk zeg ik niets onjuist, mevrouw'. 'Ja', zei zij. Waarop zij voorstelde om een willekeurig etiket van Wapenaer uit de etikettering machine te trekken, en dat werd Wapenaer overjarig. We besloten de ingrediënten te lezen en daar stond stremsel op, zonder enige verwijzing naar een goddelijke bijdrage.
Diep geschokt flikkerde ik mijn boodschappen in de auto.
Ik vraag het ook aan mijn frituur en mijn pizzeria, ik wil weten in hoeverre ik allah's zegen heb mogen ontvangen tot nu toe.

Zoltan | 16-12-15 | 17:19

Berbaar | 16-12-15 | 00:33: nou sikhs bijvoorbeeld. En dat scharen we ook onder religie en die lopen ook hier rond. Dus waarom de ene marginale godsdienst voorrang moet hebben op de andere snap ik nog steeds niet. Je doet het of voor iedereen of je houdt op met die flauwekul en aangezien het voor iedereen niet te doen is hou ik het op het laatste. Doe maar gewoon zoals vroeger, dat je als minderheid gewoon kon aangeven of je iets niet blieft en dan word er wel gezien of er rekening mee gehouden kan worden. Je kunt die hele boel overigens ook omdraaien. Krijgt wimlex een spekje als ie naar marokko gaat? En waarom moet maxima een hoofddoek op? Kan er niet rekening gehouden worden met onze cultuur en geloofsregels in dat geval? Mekkeren om vrijheid van godsdienst op de verkeerde manier is leuk en aardig maar dat werkt gewoon niet en moeten we ook niet willen. Als je wat wil geloven is dat prima maar dat hou je maar achter je voordeur. Vrijheid van godsdienst wil niet zeggen dat iedereen maar rekening moet houden met de uitzonderingen van je geloof. Het is al erg zat dat die overal gefaciliteerd worden hier. Wel een hoofddoekje toestaan maar geen peniskoker is net zogoed discriminatie hoor.

sufkut | 16-12-15 | 16:49

Het schijnt voor een hele hoop reaguurders hier niet duidelijk te wezen dat het hier niet om een paar gehaktballen gaat maar om principes.
Het principe van de scheiding van kerk en staat bijvoorbeeld, wat inhoud dat dit soort religieuze uitingen in het overheids domein niet thuis horen.
En het principe dat iedereen gelijk is bijvoorbeeld, wat inhoud dat een Islamitische slager zich aan dezelfde regels zou moeten houden als elke andere slager.
Het principe dat de Nederlandse wet boven de Sharia staat.
Waar het hier feitelijk om gaat is dat onze politieke elite hiermee aangeeft dat het prima is dat een achterlijke minderheid, tegen de Nederlandse wet in, zijn achterlijke regels oplegt aan een ontwikkelde meerderheid.
Het is een capitulatie signaal richting Islamitisch Nederland, koren op de molen van een Moslim gemeenschap die er van droomt Nederland in een Kalifaat te veranderen.
Die mevrouw van de PVV heeft dus groot gelijk dat ze pissig is.

Ravian | 16-12-15 | 15:25

Slaat totaal nergens op. Er is ook een vegatatisch gerecht! En staat en kerk gescheiden, ook op eet gebied!

Strongbow | 16-12-15 | 14:55

Mja, dat de meerderheid (95%) wordt gedwongen te voldoen aan de vreet-eisen van de minderheid (5%) IS ook achterlijk. Was het ook zo met koosjer voedsel? Nee, dat kreeg je als je er om vroeg, niet automatisch.

Weet je wat ook halal is? Vegetarisch. Een optie die overal beschikbaar is. Maar het door de strot duwen van halal eetgewoonten is weer typisch de "entitlement" van de Islam in het Westen, en de linkse politiek met hen. De woede is terecht, maar iedereen zal het wel weer wegzetten met "waar klaag je over", totdat je het een klein beetje verandert. Moslims alleen maar koosjere opties geven, bv. Praktisch hetzelfde, maar daar zal heel het land over janken.

Piet van het Padje | 16-12-15 | 14:42

Gehaktballen door de strot duwen..... Is dat net zoiets als waterboarden? Deze mevrouw van de PVV is duidelijk in de war.

Harry uit Rotterdam | 16-12-15 | 14:06

Hawk 08
Stel je eens effe niet zo aan.
Als die taart geen halalvlees wenst eet ze maar niet.
Ik zeg overigens precies hetzelfde tegen aanstellers in asielzoekerscentra die geen eten wensen dat NIET halal is.
Dan eet je maar niet.
Aanstellerij, daar heb ik een broertje dood aan.

mallekater | 16-12-15 | 13:15

Waarom wordt Roomsaus wél aan elkaar geschreven en Bolognese- en Tomatensaus niet? En winterratatouille?

whetherthouwouldbe | 16-12-15 | 12:41

Eerder vandaag:
'Franse Quick-restaurants serveren enkel nog halalvoedsel'
www.hln.be...
Prof. D.A.H. Vintik | 15-12-15 |

Quickvoer= altijd viesbah.
Op weg naar Spanje 1 keer geprobeerd en mezelf beloofd om voortaan zelf maar voldoende bammetjes en koffie mee te nemen.
Wat een verdrietige toestanden langs de tolwegen, brrrr.
Voor de rest: ik weiger principieel om vlees te eten dat niet eerst middels een kogel/pin in de kop, elektrocutie of vergassing is verdoofd alvorens in onderdelen uiteen te worden genomen en via braadpan of oven op mijn bord terecht komt.


loze stijl | 16-12-15 | 12:05

Want halal ballen zijn natuurlijk bij voorband smerig..
Wat maakt t in mijn naam uit?

Fred van Ria | 16-12-15 | 11:29

Het is dat het op de kaart staat. Anders had niemand het ooit gemerkt. Ze zegt het alsof ze stront moet eten. Wat een aanstellerij. Niks mis met halal eten, todat Faber het zegt. Als mensen kebap of döner eten hoor ik ze niet klagen.

Ongestijld | 16-12-15 | 11:28

-weggejorist-

Tim snol | 16-12-15 | 11:26

Prima dat het vermeld staat echter niet prima dat er geen alternatief word voorgeschoteld, de keuze is nu wel of geen gehaktbal, en zo word het halal toch wel een beetje door de strot geduwd, net zoals de pasta pakketten tijdens kerst.....!

NB-Stb | 16-12-15 | 11:21

Zo vaak als mogelijk zwaar walmende patatjes oorlog laten bezorgen en die naast de halal-etende andere senatoren naar binnen zuigen. Ik weet in Den Haag een snackbar waar die patatjes het meest van alle stinken (meuren op z'n Haags).

Rest In Privacy | 16-12-15 | 10:58

Poepschepper | 16-12-15 | 09:51
En hoe zou dat komen denkt u?

BlowingBubbles | 16-12-15 | 10:50

Hoe zit het met Joden vraag ik me af. Die mogen ook alleen koosjer voedsel, en er zitten ongetwijfeld ook Joden bij de etentjes van de Eerste en Tweede Kamer. Eten die dan niet mee? Of eten ze ook niet-koosjer eten want secularisatie etc?

Of eet men daar stiekem weleens koosjer voedsel en wordt er dan geen ophef van gemaakt?

Als halal voedsel debiel is is koosjer voedsel dat namelijk ook. Het onverdoofd slachten zoals ze het bij die gekke religies doen is echt achterhaald zandbakproblematiek.

Draak uit Brabant | 16-12-15 | 10:50

Maar waarom staat er geen kosher bij. Raar, of is die groep beter geintegreerd.

wallenberg | 16-12-15 | 10:34

En smaakt waarschijnlijk nog beter ook dan al dat industrieel geperste bal met afvalvlees. Maar daar hoor je de PVV niet over.

michelr | 16-12-15 | 10:17

-weggejorist-

Hawk08 | 16-12-15 | 10:00

-weggejorist-

Hawk08 | 16-12-15 | 10:00

waarom eigenlijk halal eten voor de eerste kamer. Heb de ledenlijst eens bekeken... Op een Nederlands-Israelitische persoon na, zie ik geen personen uit het midden oosten (mijn eerste blik geeft geen garanties trouwens)

got2go | 16-12-15 | 09:59

Man man man. Als er (rund) had gestaan, geen ophef. Maar er staat (halal). Poe poe.

Poepschepper | 16-12-15 | 09:51

Ideetje voor volgend jaar indienen: Halal Ham.

Digitaal Smoelwerk | 16-12-15 | 08:46

300+ reacties en niemand die zich afvraagt of het gehakt in de bolognesesaus ook halal is.

Roed | 16-12-15 | 08:44

two ball cane | 16-12-15 | 01:18
Dank voor je reactie. We kunnen concluderen dat we het met elkaar oneens zijn. Dat mag in NL. Nog wel....

BlowingBubbles | 16-12-15 | 08:37

Religie doe je maar thuis, in de kerk of moskee maar niet binnen de kaders van de overheid.

Obainmarie | 16-12-15 | 08:33

Dan vreet je ze toch niet zeurkous. zo vermoeiend dit.

TheStef | 16-12-15 | 08:32

Overigens weet mutsje Faber dus kennelijk ook niet dat hjala vlees in geen geval kiloknallervlees is.
Dat weet IK zelfs nog, dat halal ook iets te maken heeft met de manier waarop de dieren worden gehouden.Maar zou mutsje Faber datzelfde ook zeggen bij, eveneens onvderdoofd geslacht, kosher vlees??

mallekater | 16-12-15 | 08:03

Waarom noemt tutje Faber dat : door de strot geduwd?
Is een halalbal giftig of zo?
Gut muts, je kunt het gewoon eten, hoor, en als dat tegen je pinsipipes is dat vreet je maar niet.

mallekater | 16-12-15 | 08:01

Waarom noemt tutje Faber dat : door de strot geduwd?
Is een halalbal giftig of zo?
Gut muts, je kunt het gewoon eten, hoor, en als dat tegen je pinsipipes is dat vreet je maar niet.

mallekater | 16-12-15 | 08:01

Ik hoef ook geen gehaktballen van doodgemartelde beesten.

Der Schnitzeljäger | 16-12-15 | 07:54

Ik heb zelf nogal wat eisen aan mijn vlees. Ik ben niet tegen vlees eten, maar er moet wel minimaal leed geleden zijn bij zo'n dier. Omdat het voor mij logisch is dat andere mensen geen speciaal (of naja "diervriendelijk") vlees voor mij hoeven te regelen, eet ik buitenshuis vegetarisch. Vaak is het niet te vreten, maarja ik hoef me verder niet druk te maken. Waarom wordt dit dan niet van een moslim verwacht? Ook zij kunnen vlees mijden dat niet aan hun eisen voldoet. Door sommigen wordt het hier omgedraaid: "waarom neemt men niet gewoon iets anders dan de gehaktbal?". Mijn vraag: waarom moet de meerderheid zich altijd aanpassen aan een minderheid?! Daarnaast mag een moslim ge woon haramvlees eten als er niks anders voor handen is. Als we nooit halal vlees hadden toegestaan was er dus geen moslim omgekomen van de honger.
-
Sinds kort is er een halalslager geopend in mijn winkelcentrum naast een keurslager met een paar meter verderop een grote supermarkt. De keurslager is altijd leeg. In de halal slager geen moslim te bekennen (behalve achter de toonbank). Wel een heleboel Nederlanders die voortaan hun vlees daar halen. Is het goedkoper? Nee. Is het dichterbij? Nee. Is het lekkerder? Ik betwijfel het. Dit volk doet het allemaal zelf.

Halveneger | 16-12-15 | 07:46

Dit menu is een oorlogsverklaring aan Israel, want absoluut niet kosjer. Had er ook even bijgezet moeten worden

batvoca2 | 16-12-15 | 07:33

@two ball cane | 16-12-15 | 01:18
Je gaat ervan uit dat met alle mensen in redelijkheid te discussiëren valt en dat de islam het licht wel zal zien. Dat is momenteel nog zeer zeker niet het geval en kan nog wel 100 jaar of langer duren. Ondertussen moeten wij bukken en buigen en zadelen onze kinderen ook met een onleefbare samenleving op. Als je meent dat je "religievrij" kunt leven, dan heb je het mis. Door steeds meer moslims toe te laten, zowel in de samenleving als in overheidsfuncties, krijgen zij straks een grote invloed en zal ook jij je moeten aanpassen aan de islam. Dat is al sluipenderwijs gaande. Diegenen die dat wél zien, willen dat een halt toeroepen.

Maria.1 | 16-12-15 | 07:26

-weggejorist-

peterxxx | 16-12-15 | 07:16

Hallaljula Amen!

h.a.k. blok | 16-12-15 | 03:04

"Gehaktballetjes in tomaten" vind ik sowieso een raar gerecht, en bij "saus met oregano" heb ik ook zo mijn bedenkingen... Wat voor saus dan? Ja, oregano maakt een hoop goed, maar ketchup met oregano is nogal wat anders dan mayonaise met oregano... Het "hallllal"-element wordt best wel ondergeschikt met dit soort menukaarten...

the sable guy | 16-12-15 | 02:45

PLUS een degelijke waarborging dat ieder mens in de samenleving leert dat religie helemaal leuk en aardig is, zolang je het maar bij jezelf houdt. En in een gezonde scheiding van kerk en staat erkent een kerk ook de superioriteit van de staat als aardse wetgever.

two ball cane | 16-12-15 | 01:18

Tsja, en dat doe je dus als Moslim niet hè.

Je erkent geen scheiding van kerk en staat, en je houd je halal vreten niet bij je zelf.

Als een Jood ergens komt en er is geen kosher vlees dan eet hij gewoon wat anders, maar als Moslim ga je dan "discriminatie" staan brullen, en je gastheer je "geloof" opdringen...

Zo hard onder hun reet schoppen dat ze pas in Mekka weer omlaag komen.

Ravian | 16-12-15 | 02:20

-weggejorist-

De Wijze Kat | 16-12-15 | 02:18

Top iedereen die zag dat gnocchi's dubbel meervoud is, de sukkels!

KNMI site eerder vandaag: de temperatuur LICHT tussen ...

wilderst | 16-12-15 | 01:58

fuck halal, vreet dat maar in je zandbak

mmkk | 16-12-15 | 01:42

two ball cane | 16-12-15 | 01:18

De nazistische ideologie geopenbaard via de pedofiele profeet en het haatboek gaat juist uit van onverdraagzaamheid en werelddominantie. Volgens de islam kunnen er geen twee kanten naast elkaar bestaan, iedereen moet zich onderwerpen of wordt gedood, zo simpel is het.

Wij westerlingen willen aardig zijn. We willen anderen tegemoet komen. We willen geloven dat als wij tolerant zijn voor anderen, die anderen dat dan ook voor ons zullen zijn. En we zijn niet geneigd te accepteren dat militante moslims heel anders denken. Elke centimeter die wij hun bieden uit naam van 'elkaar tegemoet komen', nemen zij in uit naam van de verovering van de wereld voor Allah.

Empty Quivers | 16-12-15 | 01:40

Stompzinnige islamisering opgedrongen door leiding Eerste Kamer. Landverraad!
*Suske en Wiske en de seniele senatoren doorbladert*

Lewis Lewinsky | 16-12-15 | 01:20

@BlowingBubbles | 15-12-15 | 21:21
laat ik dan toch nog even zeggen dank voor dit uitgebreide antwoord.
En om er op in te gaan; ik deel je mening niet. ik denk dat er wel degelijk een verlichting gaande is binnen de (Nederlandse) islamitische wereld. en die verlichting toont veel overeenkomsten met die van het christendom. lang, moeilijk, met horten en stoten, en gaat helaas maar al te vaak met geweld gepaard.
En daarom ben ik het er absoluut mee eens dat Nederlandse normen en waarden gewaarborgd moeten worden. Daaronder valt m.i. het 'live and let live' principe, PLUS een degelijke waarborging dat ieder mens in de samenleving leert dat religie helemaal leuk en aardig is, zolang je het maar bij jezelf houdt. En in een gezonde scheiding van kerk en staat erkent een kerk ook de superioriteit van de staat als aardse wetgever.
'buigen' of 'wegkijken' bij mensen die op basis van hun geloof dingen eisen is enerzijds al zo oud als de weg naar rome, en anderzijds iets waar ik fel tegen ageer. maar wel in de algemeenheid. je maakt mij niet wijs dat de zondagsrust andere gronden heeft dan religieuze. ben ik fel op tegen. net als handenweigeraars.
waar we elkaar niet gaan vinden is dat jij een specifieke strijd tegen de islam propageert. ik zal me er wel niet populair mee maken maar dat is m.i. puur ongrondwettelijk. En dan kunnen we elkaar met godwins om de oren slaan tot we een ons wegen maar daar wordt de discussie niet beter op.
laat ik vertellen waar het mij om gaat. en als dat me een wegkijker maakt soit.
Ik geloof namelijk niet dat je de islam uit kan bannen. het is met heidense geloven niet gelukt, het is met socio-eocnomische adepten niet gelukt en het gaat met reli-mensen niet lukken. er lopen nog steeds zelfverklaard heksen en druïden manenwater tegen zwitsals te verkopen. We hebben nog steeds een maoistische/stalinistische-socialistische partij in de 2e kamer en er is nog steeds een significant deel van de Nederlanders dat kerst, pasen en pinksteren een nationale vrije dag waard vindt. Maar we hebben niet meer zoveel mensen die om brandstapels voor ketters roepen, platte-aarde-adepten en succesvolle zelfvoorzienende communes. Het kost jaren van debat, deels ingegeven door externe factoren, maar voor het grootste deel door de belijders zelf, om tot inzicht te komen maar het kan wel.
ik geloof in de superioriteit van elkaar ruimte gunnen. elkaars gekkigheidjes respecteren. elkaars bijgeloof in waarde laten.
ik waak voor onze normen en waarden en ben niet te beroerd mijn nek daarvoor uit te steken.
als heel nederland de grens van acceptabel hard en fel aangeeft. als we in gezamenlijk vaststellen wat wel, en wat niet acceptabel is,
kan iemand meedoen of stikken. uitsluiten op religie is net zo onacceptabel als je eigen religie opdringen. wanneer jij roept alles is fout hoort een moslim niets is goed.
wanneer ik zeg 'jij eet geen varken. prima, jouw keuze. maar ik heb recht op mijn keuze.' (zoals je ziet staat er genoeg niet-halals op die kaart!)
is dat niet wegkijken maar verschillen respecteren.
en als een moslim mij, of een ieder ander, anders behandelt omwille van een religie zal ik ageren. niet omdat ik aan zijn/haar kant sta, maar omdat twee kanten naast elkaar kunnen bestaan.

two ball cane | 16-12-15 | 01:18

Kameroudste | 16-12-15 | 00:56

Hypocriet. Wordt dan vegetariër.

De Koreaanse Slet | 16-12-15 | 01:00

Wat een gezeik. Ik eet rond deze periode vaak wild je denkt toch niet dat zo'n hert of zwijn met een longschot een prettige dood sterft? Verder is halal vlees prima vlees wat zeer rein is. Ik snap het probleem niet. Ik vreet sowieso alles maar nog nooit problemen gehad met koosjer of halal vlees. Waarom zou ik? Er zijn wel belangrijkere zaken m.b.t. islam waar we ons wel zorgen over moeten maken. Er zijn ook belangrijkere zaken m.b.t. immigranten waar we ons zorgen over maken.

Hoofddoekjes, halal vlees, moskeeën en andere nonsense staan ver onderaan mijn lijstje van 'things that annoy me'. Criminaliteit, culturele misstanden, terrorisme e.d. staan veel hoger op mijn lijstje. Waarvan criminaliteit onder allochtonen het meest zorgwekkend is.

Maar wat gaan we hier doen. Janken als kleuters over halal vlees. Halal vlees is gewoon vlees dan ietsje reiner geslacht wordt dan wij dat doen met wat gejank over Allah. Boeien.

De Koreaanse Slet | 16-12-15 | 00:58

Ik geef die PVV'er groot gelijk, godverdomme! Ik moet ook geen balletje Dierenleed. Optiefen met die middeleeuwse kutgewoontes.

Kameroudste | 16-12-15 | 00:56

Zoals ik zei mogen sommigen geen ritueel geslacht vlees eten.
sufkut | 16-12-15 | 00:09
Nou dan kan U de vermelding "halal" alleen maar toejuichen op het menu van de 1ste kamer.
En wat is dat voor een gelul dat mensen geen halal geslacht vlees mogen eten, wie dan?
En hoe deed men dat vroeger dan, toen werden de meeste dieren gewoon met mes geslacht alleen werd er geen bandje met Allah-snackbar afgespeeld?

Berbaar | 16-12-15 | 00:33

Het verschil tussen Kosher en Halal is dat die eerste je nergens opgedrongen wordt.
Angel_eyes | 15-12-15 | 19:59

Beter nog, het word ook nergens geëist.
En dat is nou het verschil tussen een normaal geloof en een expansionistische haat ideologie.

Ravian | 16-12-15 | 00:32

@Mastermattie | 15-12-15 | 19:11
Dank voor de links makker
Je moest eens weten welke discussies hier in Brabant al jaren gaande zijn...
We zijn er een beetje klaar mee.

wakkere_nederlander | 16-12-15 | 00:32

Mijn eten smaakt opeens een stuk minder lekker als ik weet dat het doodgemarteld is. Prima dat je voor moslims halalvlees fixt, maar zorg dan dat er voor normale mensen ook een fatsoenlijke optie is. Gewetensbezwaren gaan twee kanten op.

Nietvoordekat | 15-12-15 | 18:24

Als er naast het halal vlees ook niet halal vlees word aangeboden is de Moslim ook niet tevreden.
Als degene naast hem een niet halal gehaktbal naar binnen staat te werken is dat namelijk een belediging aan het adres van zijn fijne geloof.
En dat dit soort concessies gedaan worden in een seculiere staat is een grof schandaal.

Ravian | 16-12-15 | 00:28

Hallooooo, vernederlanders, wakker wordennnnnn.Nagenoeg alle dieren worden hallal gesloopt tegenwoord.
En niet omdat de slachters zo religieus (moslim of gristen or whatever) maar omdat het goedkoper is.Geen stroom voor elektrocutienouja.. meer laten schrikken)geen perslucht voor schietmaskers enz...
En je kunt gewoon vlees verkopen aan moslims zonder extra fratsen uit te moeten halen.

Ben5570 | 16-12-15 | 00:19

Berbaar | 16-12-15 | 00:01: Zoals ik zei mogen sommigen geen ritueel geslacht vlees eten. Ik word een beetje moe van mensen welke zeggen 'dat proef je toch niet'. Daar gaat 't nl. helemaal niet om. En qua heisa maken, zoek eens op youtube naar filmpjes over moslims welke nepbacon proeven en dan als grap te horen krijgen dat het echte is. Waarom zou dat voor iemand welke het niet mag eten van zijn of haar geloof anders zijn? De enige reden dat halal overal een hip item is is omdat je van de rest niks hoort. Zodra het over de islam gaat zul je het echter wel horen en vooral ook moeten luisteren. Daar moeten we vanaf en dat heisa maken werkt kunnen we zien aan wat er gebeurd als je een moslim zijn of haar zin niet geeft. Dus zeg ik nogmaals, dat zouden meer mensen moeten doen. Laat ze het dan maar politiek correct oplossen voor iedereen.

sufkut | 16-12-15 | 00:09

D'r zouden meer mensen bezwaar moeten maken tegen halal eten en er een ontzettende heisa van maken als het niet expliciet vermeld wordt.
sufkut | 15-12-15 | 23:42
Halal kippetje smaakt me net zo goed als een geëlektrocuteerd exemplaar dus waarom zou ik er "ontzettende heisa" over maken.
Mijn oma zaliger vertelde me dat ze vroeger als het feest was zelf de kip de kop mochten afsnijden en dat die dan nog enige tijd headless door de tuin fladderde.
Eauk niet dierenpoes waardig maar de kip was -volgens oma- heerlijk.
ZeikerTs gonna zeik, koekoek Marjolein Faber!

Berbaar | 16-12-15 | 00:01

M'n mond valt open... Waarom wordt iedereen halal geserveerd? zijn we nu al officieel tot Islamitische Staat der Nederlanden uitgeroepen?? Dacht trouwens dat kerk/moskee en staat hier strikt gescheiden horen te zijn, zeker in die Eerste (nep)kamer

drsjonnie | 15-12-15 | 23:59

@Ytrewq | 15-12-15 | 23:28
Waarom niet, als er vraag naar is laat ik het bouwen.
Kost wat maar dan heeft U eauk een halal-huis.
Wat kan mij het schelen dat sommigen alleen Gristelijke onderwijzers willen, anderen Koshere shit (daar is trouwens goed geld in te verdienen) en onze Moslim makkers halal knagen.
Ze doen maar, als je je leven ingewikkeld wil maken vanwege een sprookjesboek, mijn zegen hebben ze.

Berbaar | 15-12-15 | 23:53

Een goede gehaktbal hoort "half om half" te zijn en kan hierom nooit halal worden genoemd.

godverdegodverdomme | 15-12-15 | 23:42

ze willen gewoon geen uitzonderingen maken voor religeuzen. Je moet degene welke dit verzonnen heeft eens vertellen dat er ook mensen zijn welke van hun geloof _geen_ ritueel geslacht vlees mogen eten. Als je nl. vraagt in een restaurant of iets halal is en de desbetreffende huppelkudt begint helemaal te glunderen als ze ja kan zeggen is het meteen oorverdovend stil als je ze daar op wijst en vraagt hoeveel mensen ze geschoffeerd hebben door het niet uitdrukkelijk te vermelden maar toch voor te schotelen. Halal an sich is het probleem niet, het verplichte opdringen van 1 van de 3 grote bekende godsdiensten in dit land wel. Als je uitzonderingen maakt dien je die voor ieder geloof te maken of niet. En dus niet bv. een stilteruimte omtoveren tot gebedsplek voor moslims maar zeggen dat je geen uitzonderingen wil maken voor ieder geloof als voorbeeld. Zoals het schijnbaar een doodszonde is (letterlijk soms!) om een moslim geen halalvlees te voeren is het voor sommigen net zo vreselijk om het wel te eten, op precies dezelfde grondslag. Waarom heeft de een dan voorrang op de ander? Vroeger was je als gelovige zelf verantwoordelijk om te kijken of je iets kon eten of niet waarom is dat nu omgedraaid? De meerderheid van nederland is niet gelovig of in ieder geval niet actief dus waarom kan een minderheid zoveel bepalen? D'r zouden meer mensen bezwaar moeten maken tegen halal eten en er een ontzettende heisa van maken als het niet expliciet vermeld wordt.

sufkut | 15-12-15 | 23:42

Je zou verwachten, dat ieder zichzelf respecterend restaurant, de term "nek gesneden gehaktbal" had vermeld.

kneuterzak | 15-12-15 | 23:33

Kom Kom. Mevrouw Faber zeurt. Als je het niet lust, laat je het gewoon liggen.

maane093 | 15-12-15 | 23:30

Ik ben tegen halal vlees omdat halal vereist dat het dier door een moslim geslacht is. Stel dat we in Nederland kiezen voor halal 'omdat het zogenaamd niet uitmaakt dat het halal is', dan discrimineren we daarmee dat niet-moslims.
Je gaat toch ook geen huis kopen dat persé door moslims gebouwd moet zijn?

Ytrewq | 15-12-15 | 23:28

@Mark_D_NL | 15-12-15 | 23:13
Tuurlijk is dat zo Mark.
Het zijn net mensen dus ze zijn onderhevig aan dezelfde oplichterij als wij.

Berbaar | 15-12-15 | 23:24

ben benieuwd wat er apart geserveerd wordt...

bitvakker | 15-12-15 | 23:18

@Berbaar.
Ik vrees dat het erger is dan dat, skyradio, en't is al bijna kerstmis.
zou bijna zeggen; "arm schaapje"

DeviousDick³ | 15-12-15 | 23:14

@Berbaar | 15-12-15 | 23:05
Idem aan het feit dat een groot deel van het Halal voedsel gewoon Varken is. Ook vaak Kat en Hond. De delen die de Chinezen niet meer willen. Zie of Proef je toch niet bij een Kapsalon.
--
En je ziet al die lui in die goedkope eethuizen zitten. Ten eerste is dat slecht voor de kosten in de gezondheidszorg. Ten 2e, zelfs in Turkije mengen ze Halal vlees met varken. En zoals je in Nederland de Kilo Knaller hebt voor varken. Heb je ook de Halal Knaller voor Halal vlees.
--
En ook in Halal vlees is er een race naar de bottom gaande. Dus het moet maar goedkoper. Zeker 10% van het Halal vlees is gemend met Varken.

Mark_D_NL | 15-12-15 | 23:13

@Zandtheetje | 15-12-15 | 23:01
Wedden van wel, alleen onbewust. lol

Berbaar | 15-12-15 | 23:05

Opkutten met je Halal, ik eet die troep ook nooit meer.

Zandtheetje | 15-12-15 | 23:01

Wat zegt de Varkens Sector van deze actie? Die moeten woedend zijn. Met de trekker naar Den Haag. Den Haag neemt op deze manier stelling tegen de varkens sector. Meer halal betekent minder varken.
--
De afbraak van de economie onder invloed van de Islam is langzaamimaan zichtbaar. In ieder land waar moslims in aantal snel groeien en gepamperd worden stort alles volledig in. Nu vallen ze ook al de NL varkens sector aan.

Mark_D_NL | 15-12-15 | 22:57

@DeviousDick³ | 15-12-15 | 22:48
Ach bij het gemiddelde abattoir staat Gordon of Bieber op terwijl ze slachten.
Boeien Dicky, niks om je druk over te maken.

Berbaar | 15-12-15 | 22:56

@steelbreeze | 15-12-15 | 22:15
Inderdaad die zouden het ook veel leuker en makkelijker hebben als ze zich niet zo druk om dat sprookjesboek zouden maken.
Zal nog wel een paar decennia duren maar de meeste Moslims die ik ken boeit halal niet echt, als het maar geen varkensvlees is.
No problem, Marianne Thieme lijkt me eauk geen makkelijke eter.

Berbaar | 15-12-15 | 22:52

Ach, wat is er mis met een gebedje prediken net voor het dier geslacht wordt?

Casus Lou | 15-12-15 | 22:52

je gaat toch geen vleesch eten van een dier dat onder het uitstoten van een alahuakbar-kreet vermoord is.
Ik heb niets tegen vleesch, maar wel als in de naam van de "grote" jongen geslacht is.

je neemt toch ook geen brood dat met een heilhitler-kreet de oven is ingegaan.

ziek zijn ze.. fokking ziek!!

DeviousDick³ | 15-12-15 | 22:48

Ik zou me eerder kwaad maken omdat dit weer op kosten va het Volk wordt opgediend, maar daar horen we Faber niet over, die eet gewoon lekker mee!

Hyppo Kriet | 15-12-15 | 22:47

@Tim snol | 15-12-15 | 20:17
Lol, "Ik lees hier posts als 'ik hoop dat de mensheid zo snel mogelijk vergaat', op een topic dat gaat over een gehaktbal." +1.

Mark_D_NL | 15-12-15 | 22:43

alsof het anders zou smaken....

Satria | 15-12-15 | 22:32

Ik ga niet 250+ reacties nalezen, de strekking is duidelijk. F dat hele geloofs gezeik eindelijk eens, het is nog net 2015...

Brunssum73 | 15-12-15 | 22:29

@steelbreeze | 15-12-15 | 22:15
Dat zou je denken, maar nee dat is anders. Omdat eh nou gewoon, anders ben je een racist of nazi of beide.

Maria.1 | 15-12-15 | 22:25

Paljas | 15-12-15 | 22:05
Wel eens nederlandse jagers aan het werk gezien na het st hubertusbrood?het vlees komt weid verbreidt op tafels in nl toprestaurants

Zeer diervriendelijk
hahahahaha

De gezellige Syrier | 15-12-15 | 22:24

Altijd leuk om te lezen dat die halve zachte
1e Kamerleden van Subsidiestan zelf die geile halhal onzinrommel moeten vreten .

ban-de-gebruiker | 15-12-15 | 22:16

Het leven (en eten) kan zo heerlijk zijn als U zich niet druk maakt om randzaken
Berbaar | 15-12-15 | 21:57

Dat geldt toch net zo goed voor moslims dan? Dus geen halal dan maar?

steelbreeze | 15-12-15 | 22:15

Halal:
Hoofdslagader en luchtpijp worden doorgesneden, waarna het dier minutenlang, volledig onder bewustzijn, langzaam stikt in z'n eigen bloed.
Door het doorsnijden van de luchtpijp kan het dier niet schreeuwen, dus lijkt het heel diervriendelijk.
Schietmijmaarlek | 15-12-15 | 19:08

En het schijnt dat de slachter daarvoor ook nog "Allahoe Akbar" moet zeggen. Bah.
Alles bij elkaar voor mij genoeg reden om die Halal producten stelselmatig te weigeren.

Paljas | 15-12-15 | 22:05

Halal gehaktballetjes in tomatensaus. Ikeavoedsel. Liever geen vlees dan halal vlees.

frisenfruitig | 15-12-15 | 22:04

@Peyronie | 15-12-15 | 21:56
Maar nu ff waarom het gaat, smaakt het?

Berbaar | 15-12-15 | 22:04

@telelezer | 15-12-15 | 20:26
Ik neem aan dat uw naam is afgeleid van Berber..?!
telelezer | 15-12-15 | 20:26
Haha nee mijn naam en afkomst zijn net zo Hollands als Michiel de Ruyter.
Mijn nick is een samenraapsel van voornaam en Barbaar.
Waarom, tsja omdat het kan.

Berbaar | 15-12-15 | 22:02

Halalbert Heijn.....

J.Spermaban | 15-12-15 | 22:00

@Maria.1 | 15-12-15 | 20:11
Ach U moest eensch weten maar om U even up-to-date te houden, het halal-kippetje was heerlijk.
Mals, sappig en lekker gekruid.
Ook de sperziebonen waren top en de aardappelsalade met spekkies (niet halal) was ouderwets smakelijk.
Het leven (en eten) kan zo heerlijk zijn als U zich niet druk maakt om randzaken (take note Faber mensch).
Toedels!!

Berbaar | 15-12-15 | 21:57

Bij ons zijn bemanning en producten van de kantines volledig uitbesteed aan externe cateraars; die leveren nog uitsluitend halal-voedsel omdat anders altijd wel ergens een moslim begint te zeiken.

Peyronie | 15-12-15 | 21:56

Halalballen zijn haatballen klaargemaakt volgens een recept uit het heilige haatboek!

Empty Quivers | 15-12-15 | 21:56

Kunnen ze die halalballen niet Apart serveren?

Ahasveros | 15-12-15 | 21:43

@telelezer | 15-12-15 | 20:32
Nee, het Nederlandse volk is niet debiel. Steeds meer mensen laten een tegengeluid horen; ik hoor het in mijn omgeving (van o.a. mensen waar ik het nooit van verwacht had) en lees het in reacties bij o.a. de Telegraaf. En bij de NPO worden bijna alleen maar gutmenschen uitgenodigd. Daarom geloof ik er ook helemaal niks van. Propaganda.

Maria.1 | 15-12-15 | 21:29

Dat moest zijn:

@BlowingBubbles | 15-12-15 | 21:21
Hear hear!

Joris Klam | 15-12-15 | 21:28

Godver de godver! De Joden maken al veel langer onderdeel uit van onze maatschappij maar heb je die ooit horen ouwehoeren over Kosher eten? Halal gehaktballen in de "democratische" 1e kamer? Tegenwoordig hebben we ook al Halal KFC vestigingen in buurten waar veel moslims wonen. We gaan met z'n allen volledig naar de klote met de Islamisering!

SenorPaprika | 15-12-15 | 21:27

@two ball cane | 15-12-15 | 18:43
Hear hear!

Joris Klam | 15-12-15 | 21:27

We moeten meer croissanten met ham gaan eten........

J.Spermaban | 15-12-15 | 21:23

two ball cane | 15-12-15 | 18:43
Ik weet niet of ik het zo kan uitleggen dat jij het aanvaardbaar vindt, maar vooruit:
Het feit dat in het hart van onze democratie halal vlees wordt geserveerd zie ik als een vorm van capitulatie voor een ideologie die diezelfde democratie zal afschaffen zodra ze daar de kans toe krijgt.
Voorts doet het voorkomen alsof Islam een 'normale' en acceptabele religie is, wat in ieder geval in mijn ogen niet het geval is. In tegendeel zelfs. Het is een levensgevaarlijke fascistische ideologie waar we ook als zodanig mee moeten omgaan. Meegaan in de rituelen van die ideologie geeft de Mohammedanen wellicht het idee dat hun denkbeelden acceptabel en normaal zijn, ook in een westerse democratie. Iets dat m.i. juist actief tegen gegaan moet worden.
Men zou nog kunnen stellen dat je er de (gelukkig) vele moslims die de ideologie niet nauwgezet volgen en willen uitvoeren een prettiger gevoel door geeft, en daarmee de samenleving meer ontspannen maakt, maar dan nog zou het op zijn hoogst een keuze moeten zijn, geen opgedrongen halalisatie van de menu's waar dan ook in Nederland. Persoonlijk geloof ik ook niet in deze vorm van apeacement omdat wereldwijd een eeuwenlang bewezen is dat Islam zelf extreem intolerant is, maar het zou nog te billijken kunnen zijn voor korte termijn ontspanning en vrede. Al wegkijkend leven we dan zelf op zijn Chamberlains in een vorm van afnemende vrede, maar ons nageslacht zal genadeloos geconfronteerd worden met de gezel van een grote en zelfverzekerde moslim gemeenschap. Aan Christenen in het MO kun je navragen hoe zo'n gemeenschap zich in geval van strijd zich na jaren vreedzame co-existensie zonder pardon keert tegen de niet islamitische buren.

BlowingBubbles | 15-12-15 | 21:21

Halal an sich is helemaal niet belangrijk. Halal en hoofddoeken zijn bijzaken van geloof, die tot hoofdzaken verworden zijn. Waar het om gaat in het leven is, of je een goed mens bent. Hoe ga je om met je medemens.

steelbreeze | 15-12-15 | 21:18

Bij voorkeur als kiloknaller.

lulleficatie | 15-12-15 | 21:18

Om het risico op halal vlees zoveel mogelijk te verkleinen eet ik vanaf vandaag alleen nog maar varkensvlees: schnitzels, karbonaadjes, filetlapjes, gehakt, spek enz.

lulleficatie | 15-12-15 | 21:17

Ik weiger religieus verdwaast vlees, dood of levend.

Antitheïst | 15-12-15 | 21:03

Buiten het hele feit om: waarom een Arabisch/ Islamitisch woord gebruiken? Ik ben voor het vervangen van het woord Halal voor de woorden -Religieus Bewerkt Product- (gebed opgezegd, strot doorgesneden, leeggebloed). Het maakt me niet uit hoe dit heet in het Arabisch of joods (kosjer). Ik wil een duidelijke Nederlandse omschrijving: -Religieus Bewerkt Product-. Dat geldt ook voor vlees of ander voedsel in de supermarkt.

demdem | 15-12-15 | 20:57

Godgodgod. Als het niet op de kaart staat, dan wil men dat men het vermeld of het halal of haram is, staat het er op is het weer niet goed. Laat die dingen dan gewoon staan. Als er genoeg mensen aanstoot aannemen en het vanwege "halal" laten staan, krabben ze in het vervolg wel achter hun oren. Het is ook wel een groot maatschappelijk probleem, de menukaart van de Eerste Kamer, natuurlijk. Ga verdomme eens werken voor je centen met z'n allen daar, in plaats van uit mijn ruif te vreten!

Tubantia83 | 15-12-15 | 20:56

Spel dan iig tomatensaus goed, dat vind ik nog veel ergerlijker dan halal half-om-halfgehakt.

Muggenmepper | 15-12-15 | 20:54

Wat erger is dan halal ballen is dat we intussen wel miljarden aan uitkeringen naar de halal landen moeten blijven sturen omdat ze weigeren om mee te werken aan een overeenkomst met onze Haagse slappelingen.
Maar als ik zoveel geld mijn land binnen gestrooid zou krijgen door debiele naieve Sinterklazen, dan zou ik ook niet meewerken om het te verminderen.

Die primitieve woestijnvolken hebben geen respect voor slapjanussen; alleen voor keiharde onderhandelingen hebben ze respect, maar dat kunnen de Haagse mietjes niet want dat is immers niet politiek correct
http://www.telegraaf.nl/dft/geld/24880377/__Overleg_met_Marokko_over_uitkeringen_klapt__.html

telelezer | 15-12-15 | 20:52

Varkens worden zwaar gediscrimineerd, daar ben ik op tegen, is .. uhh.. racisme van bepaalde dieren ? (wil graag op tv, ik zoek 'an angle', help)

vanhetvarken | 15-12-15 | 20:44

Nederland is seculier, staatsrechtelijk, en protestants christelijk wat betreft cultuur.
Wat moet gvd die koran daar, en flikker toch op met je halál!
Betekent niet voor niks "dood" in de taal die ik spreek.
Het lijkt wel of het te laat is om het gevaar te keren...

ez1vagyok | 15-12-15 | 20:42

@Mastermattie | 15-12-15 | 19:03
Wie van die senators heeft zich stiekem bekeert, zal Mr. Dr. Varken wel zijn.

vanhetvarken | 15-12-15 | 20:39

Een rundvleesballetje halal noemen om de PVV te irriteren +1

Petskast | 15-12-15 | 20:35

@ Maria.1 | 15-12-15 | 20:27
Je ziet dat ik NL regelmatig het "schapenvolk" noem.
Dat als persiflage voor het feit dat we ons dagelijks "halal" de keel figuurlijk laten afsnijden door steeds meer toe te geven aan de (als religie vermomde) moslim veroveringscultuur.

telelezer | 15-12-15 | 20:34

Wat zijn gehaktballetjes van allah met tomat ensaus me toregano?

Karelklep | 15-12-15 | 20:34

Wat me vooral irriteert is de schrijffout: Gnocchi's. De 's is totaal overbodig. Gnocchi is al meervoud. Net zoiets als "musea's". Wikipedia meldt:
Gnocchi is een Italiaanse pasta-soort. Het woord gnocchi, meervoud van het Italiaanse gnocco, betekent "klont".

RickB | 15-12-15 | 20:34

Halal, fopterm van hetzelfde kaliber als ambachtelijk, vers geoogst, volgens grootmoeder, en meer van dat soort paarse broeken lol.
Wie zich daarover druk maakt weet niet hoe de voedselketen werkt (alleen winst telt) en maakt zijn eigen leven moeilijk.

Koos Knak | 15-12-15 | 20:32

@ Maria.1 | 15-12-15 | 20:27
Het is een peiling van het NIPO dus van linkse weg-met-ons psychopaten dus hopelijk "wishful thinking" van die idioten
http://www.telegraaf.nl/binnenland/24880282/__PVV_zakt_vijf_zetels_in_peiling__.html

Het meest ongeloofbare is dat Rutte er volgens hen 2 zetels bij heeft. Dat gelooft geen normaal mens
Tenzij het NL schapenvolk ECHT debiel is (waar ik heel bang voor ben)

telelezer | 15-12-15 | 20:32

Steeds maar weer Aanpassen, Aanpassen, Aanpassen!
En vooral niet provoceren, vooral doen wat zij willen en wat zij gewend zijn, en bovenal ons zelf wegcijferen.
Onze domme goedheid en steeds maar weer toegeven wordt door deze primitieve woestijnvolken gezien als slappe zwakheid. En helaas hebben ze nog gelijk ook..!

telelezer | 15-12-15 | 20:28

@telelezer | 15-12-15 | 20:12
Ergens geloof ik dit niet; waarom zou de PVV ineens 5 zetels zakken?!

Maria.1 | 15-12-15 | 20:27

@Berbaar en Tim Snol: heerlijk als je zo onbezorgd naief kunt zijn! Het is minder, wanneer landsbestuurders/beleidsmakers het zijn...(en die zijn het).

steelbreeze | 15-12-15 | 20:26

""Allemaal gejank om een rundergehaktballetje,""
@ Berbaar | 15-12-15 | 20:09
Ik neem aan dat uw naam is afgeleid van Berber..?!

U weet drommels goed dat het niet om dat gehaktballetje gaat;
Het gaat om de op sluimerende wijze maar met sneltreinvaart groeiende invloed en zich in Nederland steeds uitbreidende terreinwinst van de als godsdienst vermomde moslim veroveringscultuur: normen, waarden, tradities, enz!

Net zolang tot we bij steeds meer eisen uiteindelijk moeten kiezen tussen ons overgeven aan de slavernij van de eisen van anderen of vechten voor onze vrijheid.
Hoe lang kijken we nog de andere kant op en laten we ons provoceren?
Heb de moed om te stellen: Het punt is bereikt waarbij we niet verder toegeven.

telelezer | 15-12-15 | 20:26

@Tim snol | 15-12-15 | 20:17
LOL ja inderdaad het lijkt me een soort van Gordinna Ramsay met een bloksnor.
Waar je je allemaal niet druk om kan maken pfff.
Ik ga me mijn halal-kippetje lekker laten smaken, Inshallah.
Fijne avond Tim!

Berbaar | 15-12-15 | 20:25

Ach ja, net zoals hun kiezers die worden ook financieel zonder verdoving afgeslacht.

Uw Verzekeringsadvis | 15-12-15 | 20:24

Hmmm, langzaam gestikt in het eigen bloed. Dat proef je!

johoost | 15-12-15 | 20:21

-weggejorist-

Tim snol | 15-12-15 | 20:17

@de Voorzittert | 15-12-15 | 18:52

Halas nog wel... poe poe, nou nou..

De gezellige Syrier | 15-12-15 | 20:16

Het valt me wel op dat er heel veel spelfouten op de menukaart staan.

FrankVeer | 15-12-15 | 20:13

Eerst PVV stemmen en dan laf weer gauw overlopen. Dat is Nederland 2015"! Helaas,... wij Nederlanders zijn dom en naief, en willen gewoon masochistische culturele zelfmoord plegen. ALs er in Frankrijk iets mis gaat dan snel even opportunistisch op de PVV stemmen, maar als we na een paar weken weer genoeg zijn gehersenspoeld door de Staatsmedia dan laf gauw weer weglopen bij Wilders.
Dit trieste schapenvolk krijgt de regering die het verdient.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/24880282/__PVV_zakt_vijf_zetels_in_peiling__.html
""Rare jongens die Nederlanders""

telelezer | 15-12-15 | 20:12

@Berbaar | 15-12-15 | 20:09
Wat jij thuis doet interesseert niemand wat.

Maria.1 | 15-12-15 | 20:11

@Tim snol | 15-12-15 | 20:00
Haha lol kudoos.
Allemaal gejank om een rundergehaktballetje, die Faber is wederom een reden om niet (meer) op de PVV te stemmen. Raar wijf.
Ik ga zo eauk beginnen aan mijn halal kippetje, gaat prima smaken.
Morgen weer een karbonaadje, in huize Berbaar zijn we niet zo moeilijk. Leeft wel zo lekker!

Berbaar | 15-12-15 | 20:09

@steelbreeze | 15-12-15 | 19:42 "Het zou veel beter geweest zijn, wanneer moslims van het begin af aan zelf hun plek in de nederlandse samenleving hadden verworven, op eigen kracht."
.
Helemaal me eens. Maar dat wilde "onze" overheid juist niet. Om integratie zelfs met kracht tegen te gaan werd de educatie in eigen taal en cultuur opgelegd, en moskeebouw bevorderd. Hoogleraar 'Gender en Etniciteit,' mevrouw Gloria Wekker: "... toen ik bij het Ministerie van CRM [nu VWS -bk],werkte, [heb ik] uiting gegeven aan mijn ongerustheid over de bereidheid van de overheid om moskeeën in het leven te roepen ... Ik heb vragen gesteld over de manier waarop dit beleid zich verhield tot het emancipatiebeleid voor vrouwen uit deze groepen. Het is op zijn minst ironisch en getuigt van een gebrek aan historisch besef om het aandeel dat de overheid gehad heeft in de constructie van hoe het islamitische volksdeel er nu uitziet, achterwege te laten."

ben kokhals | 15-12-15 | 20:09

Het verborgen DIERENLEED wat HALAL VLEES heet,
misselijk, kots misselijk word ik ervan

WOEST010 | 15-12-15 | 20:09

Een belangrijke reden om hallal geproduceerd voedsel te verbannen is het feit dat er nu voldoende islamitische supermarkten en slagerijen bestaan.

De moslim heeft nu zelf de keus om hallal producten te kopen. De voedselindustrie kan weer met een gerust hart afstappen van alle hallal certificaten, zij zijn niet langer nodig en feitelijk ook nooit nodig geweest.

spamzuiger | 15-12-15 | 20:09

@Tim snol | 15-12-15 | 20:00,

Sommigen willen graag weten "wat" ze eten...

basweetutwel | 15-12-15 | 20:09

Zo te zien is het enige vlees op de kaart halal. Als je dat niet wilt eet je vis of vegetarisch. Het lijkt mij veel logischer dat het vlees gewoon normaal vlees is en de personen die dit weigeren te eten overstappen op vegetarisch

GeenTijdgenoot | 15-12-15 | 20:08

VRIJHEID van godsdienst. Laat mij dan ook VRIJ van godsdienst!

Claude_Vieaul | 15-12-15 | 20:04

"Leg néér die bal !"

Excellenties zitten áán áán het banket.
(Toon Hermans, Galabal 1965)

hallevvezool | 15-12-15 | 20:04

Gnocchi is al meervoud.

linkemater | 15-12-15 | 20:02

Nks mee aan de hand, die zijn alleen maar 5 minuten gemarteld in het slachthuis, aan de achterpoten opgehangen (denk er eens aan, 600 kilo hangt er aan), dan wordt de keel doorgesneden waardoor de koe langzaam doodbloedt. EIS HALAL-VRIJ VLEES! En niet omdat het wat met de PVV te maken heeft maar omdat die arne dieren gemarteld zijn!

Patatter | 15-12-15 | 20:02

Geweldig, dat de PVV opkomt voor de normale nederlandse gehaktbal.
(huilend van geluk foto van voltallige pvv fractie ophangen doet en kaarsjes en wierrook daaronder aansteekt)

Eigen gehaktbal eerst !!

De gezellige Syrier | 15-12-15 | 20:01

Bij ons op het werk hebben we halalspek en halalwarmvlees en ze gaan als warme broodjes door de moslimkelen. Als er naar halal voor staat vreten ze alles. We hebben ook habifi, halal bifi, niet te verwarren met habibi. Halal betekent: Hahahalaatallahlullen.

robstijlloos | 15-12-15 | 20:01

-weggejorist-

Tim snol | 15-12-15 | 20:01

-weggejorist-

Tim snol | 15-12-15 | 20:00

Het verschil tussen Kosher en Halal is dat die eerste je nergens opgedrongen wordt.

Angel_eyes | 15-12-15 | 19:59

Koosjer is direct automatisch hallal. Joden mogen geen hallalvoer eten.
Onverdoofd slachten en genitaal mutileren van infantielen is overigens sedert enige tijd verboden.

Zoals in de kromme-film-ezechiël "Welke terrorist poogt mijn broeders en zusters te vergiftigen en vernietigen?" (peppi & kokki @ Kamerkeuken)

Niet LZVE? TsJa, toch wel hoor, dat krijg je nu zo 'n beetje, toenemende weerstand en verharding van standpunten. Ies koeltoer om te behouden . Hollanders en het tij keren jewweettog?!
Niet zo gek na slechts pak em beet 30 jaar stelselmatig op visuele wijze non-verbaal voor verkrachter te zijn uitgemaakt door vrouwlijke haatbaarden.
Terwijl de jurkbaarden stelselmatig visuele esthetische verkrachting op alles en iedereen plegen door als jurkbaard zichtbaar te zijn en op te vallen.

Wat? mag ik eindelijk stoppen met janken om de haatreader?
"Koran van de TK-katheder gejorist"
Ham-die-lul-ja, zeg wolla! (Kan P.Stift een broodje spam smeren?)

PVV zakt weg in peilingen, de poppenkastpoppen met z'n allen lachuh jôh, haha kijk Geertje zakt weg, Roeptoeterend door roeptoeterhandgebaar "Geeertjuh bedankt, geertje bedankt"..

PVV; proteststemmerts die hoe dan ook al sceptisch,cynisch,sarcastisch tegenover de poppenkast staan, zijn de eersten om af te haken en te zeggen "Zeaudemieter maar fijn op met je schijndemocratische brood en spelen 1EU voor ons allen verdeel en heers welkom en vreet uit betaal belasting en houdt je bek-o-cratie" Niet met mijn toestemming, mijn porem is geen draagvlak voor jouw laars.
En voor wie werkt de poppenkast eigenlijk? Aan wiens kant staat de poppenkast? Ik zal niet worden geduwd, gearchiveerd, gestempeld, geïndexeerd, ingelicht, uitgelicht, of genummerd, mijn leven is van mijzelf.
(no.6 The Prisoner)

En dát is hoe de gloeiende gloeiende gehákbal in de sjuu-pan wordt teruggesmeten.

hallevvezool | 15-12-15 | 19:57

@Wijze uit het Oosten | 15-12-15 | 19:43 "Waterbed omdraaien ?"
.
Jazeker, als "het" maar richting Mekka is. En op het moment suprême "snackbar! snackbar!" roepen.

ben kokhals | 15-12-15 | 19:57


Vraag me af of de kamerleden die van die ballen gegeten hebben naar dit filmpje kijken de boel nog kunnen binnenhouden.
www.youtube.com/watch?v=2HF_0SkEl80

watazooi | 15-12-15 | 19:56

Minuten lang duurt het stikken in hun eigen bloed van die beesten weten al die landverraders dat wel daar in de eerste kamer .De islamisering is al een heel eind op weg,elke dag weer meer in sneltreinvaart naar Hollandiestan

blauwe zander | 15-12-15 | 19:56

Minuten lang duurt het stikken in hun eigen bloed van die beesten weten al die landverraders dat wel daar in de eerste kamer .De islamisering is al een heel eind op weg,elke dag weer meer in sneltreinvaart naar Hollandiestan

blauwe zander | 15-12-15 | 19:56

Religie, Politiek en/of voeding gaan niet samen.

Meneert | 15-12-15 | 19:53

Dit is een hele slechte zaak. Met het expliciet benoemen van Halal vlees wordt er door de Eerste Kamer (de volksvertegenwoordiging van ALLE nederlanders, en dus van en voor IEDEREEN) een knieval gedaan voor een bepaald geloof. Hier wordt een gevaarlijk precedent geschapen. Alle godsdienstige stromingen zouden gelijk moeten worden behandeld in een volksvertegenwoordiging als de Eerste Kamer.

Tietmier | 15-12-15 | 19:53

@pinkelotje | 15-12-15 | 19:37 "Bij AH komt er steeds meer Halal. Ik wil geen Halal..."
.
Inderdaad. Dan vraag je je ook af waarom de wakkerdier-beweging dat halalkoshervlees nog niet uit de schappen heeft willen verbannen. Dus niet alleen aksie tegen de de plofkip, maar ook de martelburger. Zo niet, dan is hypocrisie een typisch dierenactivisten-trekje.

ben kokhals | 15-12-15 | 19:51

@ben kokhals | 15-12-15 | 19:40
Waterbed omdraaien ?
*Op hoofd krabben doet over 700 kg..*

Wijze uit het Oosten | 15-12-15 | 19:43

en bij ikea,alles voor de moslim eurootjes.

swassannuf | 15-12-15 | 19:42

Linkse autochtonen menen op te moeten komen voor moslims door dit soort acties en de moslims worden er weer op aangekeken. Het zou veel beter geweest zijn, wanneer moslims van het begin af aan zelf hun plek in de nederlandse samenleving hadden verworven, op eigen kracht. Vergelijkbaar: een vrije opvoeding levert ook verwende onhandelbare kinderen en uiteindelijk volwassenen op.

steelbreeze | 15-12-15 | 19:42

@derwilliemeister | 15-12-15 | 19:02

Het gaat niet alleen om dierenleed. Verdiept u zich eens in de organisatie achter halal.

basweetutwel | 15-12-15 | 19:42

@Wijze uit het Oosten | 15-12-15 | 19:19 "Maar hoe neuk je halal ?"
.
Met een kompas: richting Mekka.

ben kokhals | 15-12-15 | 19:40

@wegrenner | 15-12-15 | 19:37
Haal de barbaar uit de barbaar ofzeau ?

Wijze uit het Oosten | 15-12-15 | 19:39

Zo kansloos dit allemaal. Een echte moslim eet ook geen halalvlees uit zo'n keuken want het kan bereid zijn in pannen waar niet-halalvlees in is bereidt...

ik heb dat zelf gehoord van een moslima, toen ik voor de klas van mijn dochter werd uitgenodigd om een gerecht te maken. Ik had daarvoor halal vlees gebruikt, maar dat werd weer haram door mijn pannen... kennelijk.

De Treinende Rechter | 15-12-15 | 19:39

Welkom in Nederland! Welkom welkom welkom allemaal. Halal vlees, dat wordt al jaren ongezien in de strot van menig Nederlander geschoven, bij KFC eet je het, of je wil of niet er is geen keus meer. Bij AH komt er steeds meer Halal. Ik wil geen Halal, ik ben op Halal in Belgie bij Carrefour giert het Halal vlees je tegenmoet ze slachten het nog net niet ritueel in de gangpaden.

pinkelotje | 15-12-15 | 19:37

Kelen doorsnijden, bij zowel mensen als dieren. Hoeveel rotgewoonten van deze achterlijke wancultuur des doods moeten we nog overnemen voordat onze politici eindelijk inzien dat het niet goed is? Of zal dit nooit gebeuren?

wegrenner | 15-12-15 | 19:37

@Sophie9985 | 15-12-15 | 19:21 "Volgens mij tekenen ze daar gezichten van de gemiddelde Nederlander op. En dan de scherpe tandjes erin zetten..."
.
... en grommend er een stuk afrukken. Het zijn immers predators :)

ben kokhals | 15-12-15 | 19:35

www.eerstekamer.nl/alle_leden

Spot de islamitische senator. Ik zie hem niet. Mooi gevalletje van zelf islamisering.Of dollen van de PVV fractie.

Joris Klam | 15-12-15 | 19:30

Dit is ernstig! Waar houdt dit rekening houden met ... op? Waar ligt de grens?

steelbreeze | 15-12-15 | 19:29

En de hamvraag: krijgt Helma haar Bitter Lemon??

Fervent | 15-12-15 | 19:29

het is tomatensaus

paramount | 15-12-15 | 19:29

@Tyromancer 19:13: Het gaat mij niet zo zeer om de discussie of halal / kosher slachten nu al dan niet wreed is voor dieren. Die discussie is namelijk al gevoerd. Waar het mij wel om gaat is dat bepaalde politici er geen enkel bezwaar in zien om die slachtmethodes te verbieden maar een uitzondering op religieuze grond toe te staan.

Muxje | 15-12-15 | 19:28

Blijkbaar is de scheiding van Kerk en Staat in een interventie van de familie veranderd. Poldermodel tot het bittere eind.

Sophie9985 | 15-12-15 | 19:25

Deze idioot vertelt waar men mee bezig is:
www.youtube.com/watch?v=6gyr5XsOufw
En wij vinden het allemaal goed, want we willen vooral politiek correct blijven.

Maria.1 | 15-12-15 | 19:25

Elke verwijzing naar godsdienst, van welke stroming dan ook, hoort niet in onze regeringsburelen thuis. Nergens. En islam, de giftigste van alle indoctrinatiemartelingen al helemaal niet. Die gedachten-kots hoort niet in Nederland thuis.

marcoplarco | 15-12-15 | 19:23

@Eurotokkie | 15-12-15 | 18:59
"Ik was eerder, lekker puh."
.
Tuurlijk was je eerder. Als de kwaliteit van jouw bijdragen net zo groot was als de kwantiteit, zou er ooit een reaguurder kans maken op de Nobelprijs voor de Literatuur.

de Voorzittert | 15-12-15 | 19:23

Ik weet niet hoe ie smaakt maar moet nu al kotsen !
Wat een land.........
Met de dag gekker......

Mich2007 | 15-12-15 | 19:22

ben kokhals | 15-12-15 | 19:17

Volgens mij tekenen ze daar gezichten van de gemiddelde Nederlander op. En dan de scherpe tandjes erin zetten... hmmmmm... weer een kop eraf gebeten van het plebs.

Sophie9985 | 15-12-15 | 19:21

Als iets halal is weet je nooit of een moslim het eerst geneukt heeft

DaeHanMinGuk2 | 15-12-15 | 19:21

@westcoast | 15-12-15 | 19:10
Hé,
Ik ben altijd in voor wat nieuws, en zeker geen moslimknuffelaar.
Maar hoe neuk je halal ?
*Waterbed al aanslingert en vrouwlief erin mikt..*

Wijze uit het Oosten | 15-12-15 | 19:19

Als halal/kosher slachten niet verboden is, rest de vraag: waarom zijn niet-rituele slagers dan wél aan "strikte EU-regels" gebonden en krijgen die straks zelfs, op bevel van de EU, een "dierenwelzijns-medewerker" op hun dak die de apartheidsregels moet "monitoren en handhaven"? Maar goed, de nutteloze politici krijgen dus een politiek correct broodje martelbal geserveerd, uiteraard allemaal op kosten van de belastingbetaler, en ze vinden het dolletjes.

ben kokhals | 15-12-15 | 19:17

@Wijze uit het Oosten | 15-12-15 | 19:15
Hmmm..
Ook een typo..
Maak van latten maar laten.
Stop de tijd.

Wijze uit het Oosten | 15-12-15 | 19:16

@Eurotokkie | 15-12-15 | 19:10
een kwestie van smaak zou ook niet boven de wet moeten staan, overleving van de diner-gasten daarentegen wel, een dood schaaldier toch opwarmen en serveren is geen aanrader.

Tyromancer | 15-12-15 | 19:15

@Kening Redbad | 15-12-15 | 18:27
Ik weet niet hoe jij kruiden kan latten plannen, maar planten behoort eventueel wel tot de mogelijkheden..

Wijze uit het Oosten | 15-12-15 | 19:15

storm op komst | 15-12-15 | 19:11
Een week voor kerst zien mensen het licht, hoe zou dit nu komen.

Eurotokkie | 15-12-15 | 19:14

@Schietmijmaarlek | 15-12-15 | 19:08
Als je hoofdslagader doorgesneden wordt blijf je niet minutenlang bij bewustzijn hoor, maar het is natuurlijk een wrede, primitieve methode, waarbij het sterven zeker pijnlijk is en langer duurt dan noodzakelijk en waarbij Allah aangeroepen wordt, dat is mij te achterlijk, we leven niet meer ten tijde van Abraham en we zijn in meerderheid hier niet islamitisch, dus ga je niet de menukaart vullen met voer dat halal geslacht is om Abraham's bereidheid tot het offeren van zijn zoon te loven.. vlees geslacht met de lof op martelaarschap dus.

Tyromancer | 15-12-15 | 19:13

@Conan de Rabarber | 15-12-15 | 18:08
Ja,
Dat is zo ongeveer wel de definitie...

Wijze uit het Oosten | 15-12-15 | 19:13

Beter is vanaf NU alle hersenchirurgen en andere wetenschappici in de azc's echte Hollandse Stoere Kost te serveren. Vreten wat de pot schaft of hongerlijen.
Het uitgangspunt voor de te verspreiden flyers in al die prangende oorlogsgebieden moet dan ook zijn 'dat de barre temperaturen en extreme te verwachten (klimafaatnews!) winters slechts zijn te overleven door het nuttigen van erwtensoep, speklappen e.d.'
En vermelden dat halalvreten wel verkrijgbaar is, maar slechts op gecontroleerde plaatsen waar onverdoofd mag worden geslacht. Halal hoort vanaf nu hooguit gedoogd te worden en niet gepromoot.
Want wat dat betreft heeft de pvdd wel een ijzersterk punt.
En deelt hiermee een goed bruikbaar argument tegen irritante engerds uit.
Voor de volgende regering.

pennestront | 15-12-15 | 19:12

De partij van de politicus van het jaar zakt 5 zetels,wat raar, toch?

storm op komst | 15-12-15 | 19:11

@Kening Redbad | 15-12-15 | 18:27
Curry zegt u.... Nou bij het eten ervan staat het zweet meer op mijn voorhoofd.

toetssteen | 15-12-15 | 19:11

@wakkere_nederlander | 15-12-15 | 19:01
Niet binnenkort, die discussie is ook al enkele jaren gaande.
http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2006/2/Mohammed-kostuums-verboden-tijdens-carnaval-ELSEVIER067475W/ .
Bonus: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/02/en_sletvrees_bestaat_niet_zeker_niet_tijdens_carnaval.html .

Mastermattie | 15-12-15 | 19:11

Fuck Halal.

westcoast | 15-12-15 | 19:10

derwilliemeister | 15-12-15 | 19:02
Het is niet of je het zielig vind het gaat erom dat iets wordt opgedrongen vanuit een religie.
Kijk als ze nu komen ja maar onverdoofd slachten dan smaakt het vlees beter dan vind ik dit wat anders.

Eurotokkie | 15-12-15 | 19:10

Niet alleen onverdoofd, ook nog ritueel.

Watching the Wheels | 15-12-15 | 19:09

@derwilliemeister | 15-12-15 | 19:02
De meesten hier maken geen punt tegen dierenleed.
Persoonlijk interesseert dat me niet. We hebben hier daar duidelijke regels voor, waar uitgerekend de religieuzen zich klaarblijkelijk niet aan hoeven te houden.
Het gaat hier om een punt tegen ISLAM.
Ik wil geen vreten dat om religieuze redenen is klaargemaakt.
Ik wil vrij zijn van religie. Dus ook mijn voedsel dient vrij te zijn van religie.
Tief op met je halal producten. Ga dat maar lekker in die zandbakken verkopen, maar niet hier.
Dood varken op de barbecue. Dat is wat ik wil.
Oh... en een biertje erbij...

plaszak | 15-12-15 | 19:09

Halal:
Hoofdslagader en luchtpijp worden doorgesneden, waarna het dier minutenlang, volledig onder bewustzijn, langzaam stikt in z'n eigen bloed.
Door het doorsnijden van de luchtpijp kan het dier niet schreeuwen, dus lijkt het heel diervriendelijk.
Tieft gewoon op met je halal!!!

Schietmijmaarlek | 15-12-15 | 19:08

Gelukkig heb ik van Sint Maarten dit jaar een pak toiletrollen met koranteksten gekregen.

Piet Karbiet | 15-12-15 | 19:08

derwilliemeister | 15-12-15 | 19:02
Biggen als voorbeeld.. niet zo handig.
En je bedoeld dat halal vlees ook aan allerlei voorwaarden voldoet over de leefomstandigheden? Dat is nieuw voor mij, en bovendien vertrouw ik de vleeshandel voor geen meter.

noerg | 15-12-15 | 19:07

Dat proef je niet. Eet dan geen vlees.

ouwespamhoer | 15-12-15 | 19:05

@derwilliemeister | 15-12-15 | 19:02
..'maar biggen die hun leven in vrijheid en goede verzorging groot worden gebracht..'
Door moslims zeker?

Tyromancer | 15-12-15 | 19:04

@Boer in 020 | 15-12-15 | 18:11
Kijk zelf maar: https://www.eerstekamer.nl/alle_leden
En als bonus krijgt u de tweede kamer er gratis bij: http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/alle_kamerleden .

Mastermattie | 15-12-15 | 19:03

(toegegeven, het zal wel rund zijn)

derwilliemeister | 15-12-15 | 19:02

The Master Bear | 15-12-15 | 18:59
Het gaat om de achterliggende gedachte, het zelfde waarom moslima's hoofddoekjes dragen en mannen baarden laten staan.

Eurotokkie | 15-12-15 | 19:02

Wat een hypocriet gedoe, biggen uit de bio-industrie vinden we niet zielig, maar biggen die hun leven in vrijheid en goede verzorging groot worden gebracht en dan razendsnel met een mes geslacht vinden we zielig... Dan begrijp je er niets van, of ben je zeer bewust van iets een punt aan het maken (dierenleed) dat je eigenlijk geen fuck doet...

derwilliemeister | 15-12-15 | 19:02

@postmodernismisdead | 15-12-15 | 18:57
Die is misschien wel vegetarisch en dan zal het haar (halal)worst wezen.

Maria.1 | 15-12-15 | 19:01

@McMarx | 15-12-15 | 18:47
Wat was dat een leuke tijd.
Heel Nederland deed nog mee met carnaval.
Op Nederland 1 werd live de carnavalsoptocht van Den Bosch en Tilburg uitgezonden.
De beste carnavalsnummers kwamen van Farce Majeur, André van Duin en de Havenzangers.
Die vrolijke feestelijkheid lijkt er ook steeds meer af te gaan. Boven de rivieren dan he!
Let maar op dat er binnenkort ook gezeik komt over beledigende kostuums tijdens carnaval.
Terwijl dat de hele opzet van carnaval is: elkaar en de actualiteit op de hak nemen.

wakkere_nederlander | 15-12-15 | 19:01

Waarom wel halal en niet al het eten vegetarisch? Waar ligt de grens?

WellusNietus | 15-12-15 | 19:00

rode peper | 15-12-15 | 18:49
Dat zal wel te maken hebben met de situatie in Frankrijk.

tejootje | 15-12-15 | 19:00

Ik dacht dat we hier seculier waren. Volgens religieuze regels geslacht vlees hoort niet op het binnenhof.

Flashheart | 15-12-15 | 18:59

Zodra er *kots* halal op staat, loop ik door, of kom ik niet.
Geen ene rotcent gaat er van mij naar die schijt-islam.

plaszak | 15-12-15 | 18:59

Wat kan mij dat rotten hoe ze die beesten slachten...
Ben meer geinteresseerd in hoe we al die religieuzen drammers zo snel mogelijk ritueel slachten en daarmee een spoedige reis naar hun zo gewenste hemel bezorgen.

The Master Bear | 15-12-15 | 18:59

de Voorzittert | 15-12-15 | 18:57
Ik was eerder, lekker puh.

Eurotokkie | 15-12-15 | 18:59

-weggejorist-

Cruelleke | 15-12-15 | 18:58

van der steur kent trouwens mensen die halal geslacht zijn.

jitro | 15-12-15 | 18:58

En wat vindt dierenpoes ervan?

postmodernismisdead | 15-12-15 | 18:57

Terecht om halal gehakt te weigeren. Het zou eigenlijk verboden moeten worden. De betreffende dieren zijn op sadistische wijze geslacht omdat dat van de koran zou moeten. In Nederland moet dierenleed zoveel mogelijk worden voorkomen.
Maag de PVV'er moeilijk doen hierover? Ja, groot gelijk.

De Geus | 15-12-15 | 18:57

rode peper | 15-12-15 | 18:49
Of je houdt in je achterhoofd dat alle getalletjes een afwijking van +/-5 hebben.
Weet je gelijk wat je aan zo'n peiling hebt.. helemaal niets.

noerg | 15-12-15 | 18:57

Volgens TNS Nipo zakt de PVV vandaag 5! zetels in de peiling. Er hebben de afgelopen week dus zo'n 250.000 Nederlanders besloten méér Islam te willen. Halal gaat nog eens heel groot worden.
m.telegraaf.nl/binnenland/article/2488...

de Voorzittert | 15-12-15 | 18:57

Niet zo lullig doen over deze PVV mevrouw die voor jullie lafaards de kastanjes uit het vuur haalt. Hulde Marjolein!

Rest In Privacy | 15-12-15 | 18:56

T is n beetje overdreven want t wordt niet door je strot gedrukt, je kan ook gnokkie nemen ;-)
Halal vreten is niet mijn ding maar t proleten clubje waar mevrouw ook toe behoort heeft het gewoon legaal verklaard. Dan moet je dus niet zeiken met je stoere PVV gezichtje..

Birdybertram | 15-12-15 | 18:55

@two ball cane | 15-12-15 | 18:31
Volgens mij zijn we het in deze met elkaar eens. Alleen gaat het hier om een kantine, en niet om één iemand die mensen over de vloer heeft.

Nietvoordekat | 15-12-15 | 18:55

@Thunderbird | 15-12-15 | 18:31
Mensen zijn inderdaad dieren. Zoogdieren wel te verstaan.

Rest In Privacy | 15-12-15 | 18:55

Boer in 020 | 15-12-15 | 18:53
De islam moet triomferen, dank u.

Eurotokkie | 15-12-15 | 18:54

Gaat weer lekker met de scheiding van kerk en staat hier. Not.

theteach | 15-12-15 | 18:52

Islamofiel | 15-12-15 | 18:49
Een beetje halal dit, een beetje halal dat
Een beetje halal zus, een beetje zo
Een beetje halal hier, een beetje halal daar
Dan is het wel weer piekfijn voor elkaar
Paraparapapapapapapapa

Eurotokkie | 15-12-15 | 18:52

Het is een logisch gevolg van de ingeslagen weg. Het is slechts een kwestie van tijd voordat de commerciele reuzen als Ahold, McDonalds en BurgerKing halasvlees massaal gaan omarmen.

de Voorzittert | 15-12-15 | 18:52

Over "door de strot duwen" gesproken.

Geert Linkers | 15-12-15 | 18:51

Bij twijfel vraag ik in de super altijd of vlees halal is. Indien ik een bevestigend antwoord krijg leg ik het terug. Als iedereen die geen halal vlees wil eten dat ook zou doen dan moeten de supers speciale halal verpakkingen maken ipv het door ieders strot te duwen.

sneakysnake | 15-12-15 | 18:51

Ik zou ze als kok direct bakken in wat reuzel, voor de smaak.

Tyromancer | 15-12-15 | 18:51

ode peper | 15-12-15 | 18:49

Waan van de dag .

undead | 15-12-15 | 18:51

-weggejorist en opgerot-

lau10ra | 15-12-15 | 18:50

Vreselijk die islamidioterie, echt walgelijk

nee_toch? | 15-12-15 | 18:50

Overigens volgens TNS/NIPO zakt the PVV deze week 5! zetels in de peiling, dat riekt naar manipulatie want Geert heeft de afgelopen weken helemaal niets schokkends gezegd. Terwijl de VVD aantoonbaar heeft geblunderd deze week, daar zou de PVV van moeten profiteren

www.telegraaf.nl/binnenland/24880282/_...

rode peper | 15-12-15 | 18:49

Je hoeft het niet te eten, trut.

Statler en Waldorf | 15-12-15 | 18:49

Halal is hetzelfde als kosjer slachten..... dus PVV'rs smakelijk eten.

undead | 15-12-15 | 18:49

een beetje halal kan geen kwaad voor haram politici

Islamofiel | 15-12-15 | 18:49

-weggejorist-

DeRuyter112 | 15-12-15 | 18:48

@ Trekbeest | 15-12-15 | 18:40

U heeft gelijk , het is weer niet te geloven dit.

edelweiss | 15-12-15 | 18:48

Bah. halal vlees betekend "ritueel" geslacht, waarbij een deel van dat ritueel is dat het dier niet verdoofd geslacht wordt. En extra pijnlijk dood gaat.
Er staat dus "gehaktballetjes (dit dier heeft extra pijn geleden bij het slachten) in tomatensaus". Met oregano.
Ik hoef niet meer.

cabbit | 15-12-15 | 18:48

Parel van het Zuiden | 15-12-15 | 18:44
Ik vind dat het eten in de eerste kamer neutraal moet blijven, nu wordt duidelijk een kant gekozen.
Waarom moeten wij ons telkens weer aanpassen aan de minderheid, eet wat de pot schaft.

Eurotokkie | 15-12-15 | 18:48

Die zooi die erop staat wil ik niet eens eten, halal of niet.
-
'Gooit er nog maar eentje in 't vet ad!'

blokje om | 15-12-15 | 18:48

@wakkere_nederlander | 15-12-15 | 18:38
Dank voor de duiding. Dus toch een schakelelaartje dat niet helemaal goed staat. Dat schakelaartje is mogelijk verkeerd gepoold toen ik Farce Majeure Team - Kiele Kiele Koeweit had gezien.

www.youtube.com/watch?v=8nXVR650JsE

Rest In Privacy | 15-12-15 | 18:47

@McMarx | 15-12-15 | 18:36
ik ben heel ouderwets en heb nog meegekregen dat je bepaalde rangen en standen dient te respecteren.
als ik voor een senator zou moeten koken zou ik verdomd goed kijken wat de dieetwensen van die mensen zijn. en zorgen dat ik daaraan voldoe. en als iemand zich helemaal geen ruk van religie aantrekt, wat ik erg goed begrijp, dan zou ik zorgen dat het lekker is.
maar daar hoor ik deze mevrouw niet over.

two ball cane | 15-12-15 | 18:46

Culinaire culturele verrijking.
Net zoiets als tot snot gefermenteerde Zweedse haring wat voor morgen op t menu staat bij de eerste kamer.
En daarna natuurlijk een authentiek varkens saucijsje, ook voor de moslims in de eerste kamer.
Zo komen we nader tot elkaar, schijnt.

Tyromancer | 15-12-15 | 18:45

halfvolle glas | 15-12-15 | 18:43
Enger dan een IS-strijder, ik weet niet of dit mogelijk is.

Eurotokkie | 15-12-15 | 18:44

Maak ‘halal’ gewoon optioneel, zoals het hoort. Nog beter, super tip van flip; vraag het de betreffende mensen even.


Zo simpel. Al dat geforceerde gedoe. En dat is dan 'onze' kamer. Voorbeeldje heur. Weet je wie ook geforceerde dingen door je strot duwde?

NLvoorwat | 15-12-15 | 18:44

Politiekcorrecte logica.
.
Je moet rekening houden met de dietaire voorschriften van Islam want dat is netjes, fatsoenlijk.
.
Je mag seculieren of andersgelovigen de dietaire voorschriften van Islam opleggen want dat is netjes, fatsoenlijk.
.
Echt je moet haast wel stront als hersennen hebben wil je je nog associeren met politiekcorrecten gedachten en mening.
.
Lekker met Islam wedijveren om als meest achtelijke ideologie de geschiedenis in te gaan. Dit zal trouwens een voetnoot zijn want ze zullen vooral bekend staan als de verraders die rechtstaten ondermijnden en Islam moord en doodslag faciliteerden. Wellicht worden sommigen zelfs na de strijd even publiekelijk geschoren. Jihaadhoeren!, jihaadhoeren! zal dan door de straten klinken.

Parel van het Zuiden | 15-12-15 | 18:44

Ik vind dat we een alternatief grondgebied moeten krijgen, mensen die multiculti willen en dingen doorgedrukt willen krijgen kiezen dan hun grondgebied, en mensen die hun eigen cultuur willen behouden die van hen. Doe je dit niet krijg je oorlog, simpel zat.

Sergeant_Peper | 15-12-15 | 18:44

@Trekbeest | 15-12-15 | 18:40,

En het blijft niet alleen bij slager, ook de logistiek moet er aan geloven. Dus eigenlijk een soort van Apartheid 2.0. En de opbrengsten van de zakat worden weer geïnvesteerd in de moslims, islamisering en ook jihad.

Halal is veel meer dan dierenleed, het is een complete maffia organisatie.

basweetutwel | 15-12-15 | 18:44

Er wordt je helemaal niks door de strot gedrukt. Je hoeft het godverdomme niet te eten, jankbek.

DouweDabbert | 15-12-15 | 18:43

@BlowingBubbles | 15-12-15 | 18:30
als ik de verrader van mijn vaderland ben dan heb ik weinig vertrouwen in onze toekomst. Ik vind mijn verhaal namelijk veel beter dan het simpele 'jij ben een wegkijker!' van jou.
kom maar met een goed verhaal. als de wijsheid niet bij mij ligt dan heb ik er vertrouwen in dat je me kan uitleggen waarom dan wel niet. en als je dat niet kan, als de waarheid alleen gezien wordt door mensen die dat niet kunnen uitleggen, dan zijn we inderdaad reddeloos verloren.

two ball cane | 15-12-15 | 18:43

Nee, deze engnek dan: twitter.com/Baldyman990 Deze vent is nog enger dan een IS-strijder.

halfvolle glas | 15-12-15 | 18:43

Kloon | 15-12-15 | 18:36
Varkens zijn dan ook nuttige beesten.

Eurotokkie | 15-12-15 | 18:43

@simpelman | 15-12-15 | 18:30
Mee eensch in deze context.
Mij kan ik het niks verdomme dat de aarde naar de klote gaat aangaande de mensheid. Het kan maar niet snel genoeg gaan om van de mensheid af te komen. De aarde redt zich wel weer maar, ik loop dan ook niet hypocriet te lullen. Donderdag 15 graden boven nul in December - heerlijk!

Rest In Privacy | 15-12-15 | 18:43

Noem ze voortaan gewoon Kuzuballen

Toontje-lager | 15-12-15 | 18:42

Ik kan me echt niet druk maken om hoe mijn vlees geslacht is.
Zolang er maar vlees is.

BasBr | 15-12-15 | 18:41

Als iedereen en overal halal vlees verkoopt, dan betekent dit dat Islamitische slagers bevoordeeld worden.

Om te kunnen concurreren, zullen Nederlandse slagers en leveranciers op den duur ook Halal gaan slachten.

Dát is dus islamisering. Niet alleen de islam alle ruimte geven, maar burgers dwingen zich aan islamitische gebaren aan te passen uit noodzaak.

Dat verbod moet er heel snel komen.

Trekbeest | 15-12-15 | 18:40

Niemand kan natuurlijk achterhalen of het echt Halal
vlees is, misschien iets voor Geenstijl om kijken of het wel echt Halal is.
Gaat dit bijvoorbeeld via de groothandel of Hebben ze een islamitische slager die alles komt brengen.

Eurotokkie | 15-12-15 | 18:39

Je kunt denken dat het niet veel uitmaakt. Smaakt immers hetzelfde. Maar het dier is zeker niet op dezelfde manier gestorven.

trenthopper | 15-12-15 | 18:39

@McMarx | 15-12-15 | 18:27
Halal heeft een hoog lalala gehalte en lijkt of alaaf en helau.
Niets is echter minder waar.
Halal heeft niets met carnaval van doen.
Eerder iets met carnage.

wakkere_nederlander | 15-12-15 | 18:38

Boer in 020 | 15-12-15 | 18:11

Zoek op een kieslijst eens naar moslimachtige achternamen in de PvdA-kolom.

EK zal wel in verhouding met TK zijn

Bijtendehond | 15-12-15 | 18:38

de catering 1e kamer staat in de begroting voor ca. 35.000 per maand..

(c)ZWITSUL | 15-12-15 | 18:37

Wat nou tussen haken. Net als bij tabakswaren zou er met grote letters op of bij alle vleesproducten duidelijk moeten staan of er sprake is van rituele slacht, opdat normale mensen zoals ik deze walgelijke producten links kunnen laten liggen.

Wedstrijdkrokodil | 15-12-15 | 18:36

@Daniel665 | 15-12-15 | 18:15,

Heeft u wel eens van zakat gehoord?

basweetutwel | 15-12-15 | 18:36

Eurotokkie | 15-12-15 | 18:32

Ja mooi man.
Jammer dat er mensen achter gekomen zijn.
Ze moesten eens weten waar allemaal varken in verwerkt is, ijsjes, kauwgom.

Kloon | 15-12-15 | 18:36

@two ball cane | 15-12-15 | 18:31
Dat is niet hetzelfde als speciaal halal-vlees gaan kopen, klaarmaken en serveren omdat de gasten dat zo nodig willen. Behalve als het een olie-sjeik is die geld komt brengen natuurlijk.

Rest In Privacy | 15-12-15 | 18:36

Voor hoeveel moslims? Het grootste deel van dat ritueel geslachte vlees wordt door niet-moslims opgevreten. Als we dan al willen dat gelovigen onverdoofd mogen slachten, laten we het dan beperken tot de hoeveelheid die gelovigen opeten.

noerg | 15-12-15 | 18:36

Halal is niet kosher. Kosher is wel halal.

D.Ormin | 15-12-15 | 18:36

Haatballen, lekker.

Eduardo- | 15-12-15 | 18:33

-weggejorist-

Rest In Privacy | 15-12-15 | 18:33

Wilde in het vorig topic nog een idee plempen. Betaal alle volksvertegenwoordigers 1000 euro per maand. Plus een laptop en 'n OV Jaarkaart. Moet je zien hoeveel gelukzoekers en onbenullen er afhaken. Betaal je linkse hobbies zelf en vul die Kamers maar met succesvolle ondernemers, renteniers en mensen met een achterban met de poten in de klei. Dit is ook niks. Hoi Heleen Dupuis!

Piet Karbiet | 15-12-15 | 18:33

Wanneer wordt het religieus slachten van dieren nou eens verboden? Manmanman, laten we toch eens een beetje fatsoenlijk met de dieren omgaan!

sunny blue sky | 15-12-15 | 18:32

two ball cane | 15-12-15 | 18:23
Maar ze heeft wel gelijk. Zie ook het commentaar van Duifmans hierboven. Halal slachten is in Nederland verboden tenzij bij hoge uitzondering. De Eerste Kamer is dus, om in PVV-termen te spreken, stapelgek als het geboden vlees uitdrukkelijk halal is. Daar mag je gerust tegen protesteren. Straks krijgen ze ook nog als toetje in plaats van een sigaar een joint aangeboden.

Synecdoche | 15-12-15 | 18:31

@Nietvoordekat | 15-12-15 | 18:25
als ik een lekker hamlappie maak en er komt een moslim mee-eten dan denk ik dat die het zonder vlees moet stellen inderdaad. meldt ie vantevoren geen varken te vreten dan hangt het van mijn relatie met die persoon af hoeveel ruimte voor speciale wensen ik toelaat. voor vegetariërs en 'ik-lust-dit-en-zus-niet' mensen geldt hetzelfde.
ben ik nu heel ouderwets of praten we langs elkaar heen?

two ball cane | 15-12-15 | 18:31

Bij halal moet ik altijd denken aan de mensen die door IS worden onthoofd, alleen betreft het dan dieren. Toch is het allebei even verwerpelijk en ziek.

Thunderbird | 15-12-15 | 18:31

Het was nooit de moeite waard om kosjer te eten in de kamer, want fuck die joden. Maar oh, die moslims, die moeten we toch vooral respecteren. En zulke onzin wordt dan vaak ook nog bedacht door lui die christenen altijd hebben beschimpt om hun bekrompenheid.

Hommel | 15-12-15 | 18:31

@Schoorsteenveger | 15-12-15 | 18:16
Dat heeft de uitbater van het restaurant mogelijk zelf bedacht. Handel boven alles.

Rest In Privacy | 15-12-15 | 18:31

Halal is dierenleed maar GL,D66 en de dierenpartij maakt dat geen flikker uit.Wat flikkers betreft,die moeten de kop houden want anders worden de homofoben uit het buitenland boos en die zijn per definitie zielig

pejoar | 15-12-15 | 18:30

De opwinding is terecht: het is een schande dat in de Tweede Kamer vlees wordt geserveerd terwijl politiekers nog krom lopen door alle veren die ze elkaar in de reet hebben gestoken vanwege hun klimaatakkoord. Iedereen weet dat vleesproductie een enorme verspilling is van energie en voeding. Politici hebben een voorbeeldfunctie en zouden alle vlees moeten schrappen van hun menu.

simpelman | 15-12-15 | 18:30

Geïslamiseerd vlees... GATveR

tejootje | 15-12-15 | 18:30

two ball cane | 15-12-15 | 18:23
We are fucked. En dat is mede mogelijk gemaakt door blinde wegkijkers als jij. Thnx namens het nageslacht.

BlowingBubbles | 15-12-15 | 18:30

Er staat bij een Islamitische slacht gewoon een bandje op hoor. Daar komt geen imam voor langs. Dat is lopendebandwerk. Maar feit blijft dat wetenschappelijk is bewezen dat een dier meer lijdt door een onverdoofde slacht en dat het langer duurt dan bij een 'moderne' slacht.

disney star | 15-12-15 | 18:30

Waarschijnlijk is het gewoon een rundergehakt balletje.
Maar hebben ze t beestje een naam gegeven, in dit geval halal. Om de zeikers binnen de muren van de 2e kamer een plezier te doen.
De kans dat t beest ook werkelijk halal is geslacht is vrij klein. Daarintegen ken je elk beest halal slachten. Zelfs een varken.

Kloon | 15-12-15 | 18:29

Volgende keer als hoofdgerecht varkensrollade.

Eurotokkie | 15-12-15 | 18:29

Wat maakt het uit of het halal, kosher of stroomstoot door het hoofd is?

Beest leeft een matig tot kut leven, moet met zijn kudde nog even lekker touren in nederland, om dan uiteindelijk via de VIP-ingang de dood in worden gestuurd.

En dan gaan sommige van jullie janken dat er halal balletjes op het menu staat. Gaat het schuim jullie ook om de mond staan als je Indiase curry ziet? Allemaal vreemde kruiden die hier allemaal niet voorkomen, maar op gelijke wijze worden gepland en geoogst als de onze.

Kening Redbad | 15-12-15 | 18:27

Dit is echt schandelijk. Moslims worden op hun wenken bediend en mensen die morel bezwaren hebben tegen halal geslacht vlees hebben niet dezelfde rechten als moslims om juist wel of iet te kunnen eten wat ze willen op grond van hun overtuiging. Dit is discriminatie en onacceptabel.
Overigens zitten in veel producten in supermarkten ook halal producten of vlees verwerkt. Dit wordt niet op de verpakking vermeld en klanten worden misleid en bedrogen. Waarom mogen moslims wel halal vlees eisen met een eigen keurmerk en garantie en waarom worden mensen die principiële bezwaren hebben tegen halal geslachte dieren gedwongen producten te consumeren met halal bestanddelen?
www.dagelijksestandaard.nl/2010/12/bij...
Deze kwestie verdient het om breed aandacht te krijgen in de media. Het is een schandaal en mensen worden bedrogen.

Thunderbird | 15-12-15 | 18:27

@wakkere_nederlander | 15-12-15 | 18:03
Bij het woord 'halal' denk ik altijd aan carnaval. Waarom weet ik niet precies. Een verkeerde schakelverbinding in m'n hoofd misschien?

Rest In Privacy | 15-12-15 | 18:27

Het wordt steeds gekker en we blijven het (letterlijk) slikken. We are fucked.

BlowingBubbles | 15-12-15 | 18:27

@B. Randnetel | 15-12-15 | 18:14
inderdaad, waarom KRIJGEN die mensen eten? uberhaupt, waarom worden ze betaald?!?!
het land besturen is een erebaan die je slechts dan doet als je van voldoende stand bent dat je geen staatssteun nodig hebt.
allen oud geld dient daar te zitten!
of zullen we toch maar gewoon accepteren dat IEDEREEN volksvertegenwoordige moet kunnen worden, dat tot diep in de nacht moeten vergaderen niet altijd een pretje is en dat die mensen, naast een salaris, ook een happie te eten krijgen?

two ball cane | 15-12-15 | 18:26

Op de voetbalclub zeg ik ook altijd tegen die hoofddoeken dat de tosties 100% halal zijn. Ze vroeg niks over urine, toch?

Piet Karbiet | 15-12-15 | 18:26

Faber = fout. Dus zsm dumpen dat kreng. Doet PVV meer kwaad dan goed.

ecologiste | 15-12-15 | 18:26

Duifmans | 15-12-15 | 18:23
Idd, wij passen ons aan en dit al ruim 40 jaar.

Eurotokkie | 15-12-15 | 18:26

En die linkse gekkies kijken raar op als Wilders politicus van het jaar word. Sterf lekker af man.

CopyCat | 15-12-15 | 18:26

@two ball cane | 15-12-15 | 18:23
"Dat je iets principieel niet wil eten is lekker je eigen probleem."
Met andere woorden: moslims moeten niet zeiken en gewoon normaal doen. Of ligt dat toch anders?

Nietvoordekat | 15-12-15 | 18:25

Halal is subsidie voor de islam (die imam prevelt ongetwijfeld niet gratis)
subsidie voor islam komt op termijn neer op subsidie voor terrorisme.
Als je iets wilt doen tegen islamisering en terrorisme: zodra je ergens het woord "halal" tegenkomt, gelijk protesteren.

petersteenkamp | 15-12-15 | 18:25

@Boer in 020: Hoeveel moslims zitten er eigenlijk in de Eerste Kamer?

Met de komst van Jorritsma is er in ieder geval 1 paard bijgekomen in die ceremoniële pret commissie.
Verder gewoon wegwezen met die halal troep, dat ze dat hier nog steeds niet verboden hebben is onbegrijpelijk.

Hard&Hoerig | 15-12-15 | 18:24

Nog ff en we krijgen net als in Engeland een sharia rechtbank.

gijs geluk | 15-12-15 | 18:24

Mijn eten smaakt opeens een stuk minder lekker als ik weet dat het doodgemarteld is. Prima dat je voor moslims halalvlees fixt, maar zorg dan dat er voor normale mensen ook een fatsoenlijke optie is. Gewetensbezwaren gaan twee kanten op.

Nietvoordekat | 15-12-15 | 18:24

Wat nu als iemand alleen vlees wil eten van een dier dat niet onnodig heeft geleden?

Ikhebeenvraag | 15-12-15 | 18:24

De Eerste Kamer is bezig zichzelf af te schaffen, weer eens bewezen.

smdyasc | 15-12-15 | 18:24

Toch vreemd, want er zullen ook EK-leden zijn die een kosjer balletje willen happen? Had er ook achter kunnen staan, want is precies hetzelfde...

F. von Zeikhoven | 15-12-15 | 18:24

Is dit om even aan te kaarten dat het verbod op ritueel slachten is tegengehouden door de Eerste Kamer?
Bij hoge uitzondering is religieus ritueel onverdoofd slachten toegestaan. Waarom is er zo'n hoge uitzondering als ook ongelovigen ongevraagd halal voorgeschoteld krijgen? Halal wordt zo de nieuwe standaard voor iedereen.

Duifmans | 15-12-15 | 18:23

Hmmm lekker.

Eurotokkie | 15-12-15 | 18:23

Zonder dat de kuddemensen het weten, wordt er in bijna alle bedrijfsrestaurants en bij de overheid en gemeenten al jarenlang uitsluitend halal vlees geserveerd. Om de moslims tegemoet te komen.

070 | 15-12-15 | 18:23

nou, dan toon je je overbodigheid ook wel even aan.
dat je iets principieel niet wil eten is lekker je eigen probleem.
dat je er een issue van maakt dat je iets mág eten is van de zotte.
of heeft mevrouw de pvvster-neemt-haarzelf-serieuzer-dan-haar-man bij ieder stuk vlees/eten moeite omdat het geen oudhollandse zuurkool met spek is? en doet ze ook moeilijk als er staat dat de gevarieerde salade (vegetarisch) is omdat zij niet vegetarisch is?

two ball cane | 15-12-15 | 18:23

Ach, ik zie het niet goed.
Las VVD senator in de kop, solly.

Neemt niet weg dat voor de wegkijkers mijn tegeltje gewoon kan blijven staan.

Jackanders | 15-12-15 | 18:22

Wil men hierin enigszins normaal doen dan geeft men de islamitische medemens de mogelijkheid een halal-bal in zijn of haar broodmolen te douwen. De niet-islamiet heeft gewoon zijn halfom-bal en iedereen is tevreden. Maar zie! Ook hier dat vreemde mechanisme waarbij de eigenaardigheid van een minderheid de meerderheid wordt opgedrongen. Alsof het hebben van een keuze iets achterhaalds is.

Willibald von Klúúúk | 15-12-15 | 18:21

moffenhoererij van de linksche kerk. op weg naar een reli-fascistische staat.

minimá-armezusvan.. | 15-12-15 | 18:21

200 meter van de 1e kamer zit een uitstekende snackbar.

pontius | 15-12-15 | 18:19

en wederom heeft de PVV gelijk.. islamitisch reli vreten in het hart van ONZE democratie, walgelijk !

(c)ZWITSUL | 15-12-15 | 18:19

Ze heeft gelijk.

edelweiss | 15-12-15 | 18:18

Je zou toch mogen verwachten dat dieren zo efficiënt mogelijk (volgens de huidige stand van de techniek) geslacht worden.

solcama | 15-12-15 | 18:17

De achtergrond van een godsdienst dat is mijn beslissing om daarin iets wel of niets mee te doen. Ik ben huis uit katholiek, ik heb een moslima als zusje, ik heb verkering met een pagan en ik heb in de VAE gewoond. Dat vlees is gewoonweg 100% zeker niet halal, basta. Wel een lekker menu trouwens. Als er wat overblijft kom ik het voor de straat wel halen hoor!

L.I. Moon | 15-12-15 | 18:16

Zou graag in detail willen vernemen waarom er besloten is om halal gehaktballetjes op het menu te zetten, en waarom er vervolgens besloten is om dat tussen haakjes op de menukaart kenbaar te maken.
Beter dat eerlijk toegegeven wordt men ook hier voor De Verhevene door de knieën gaat, dan wanneer heimelijk wordt gebogen, maar die toevoeging klinkt toch een beetje als "we konden er echt niks aan doen, en we hopen dat u het minder erg vinst als we ruiterlijk toegeven dat we gezwicht zijn".

Schoorsteenveger | 15-12-15 | 18:16

-weggejorist-

Daniel665 | 15-12-15 | 18:15

Halal is voor christenen, joden en boedhisten verboden om te eten misschien kunnen andere religies ook ff de rasisme kaart trekken met dat hele halal gedoe.

gijs geluk | 15-12-15 | 18:15

zijn de bospaddestoelen ook halal?

7ver | 15-12-15 | 18:14

Waarom krijgen de eerste kamerleden uberhaupt een diner voorgeschoteld? Zodat ze weten hoe het is om bij de voedselbank te zijn?
Heeft er iemand van hen gevraagd om hala-vlees? En zo ja, kan die persoon dan niet net zo goed het vlees overslaan, zoals je dat blijkbaar ook moet, wanneer je als eerst kamerlid vegtarier bent?
Vragen, vragen, vragen...

B. Randnetel | 15-12-15 | 18:14

Ton Elias begint evengoed te kwijlen, halal of niet.

Janloel7282 | 15-12-15 | 18:13

En dat is de lunch kaart ?

HotPotato | 15-12-15 | 18:13

Waar is groenlinks en de dierenpartij dan?
Die zouden toch ook ophef!!@!@!#$12515#@!@!$ kunnen maken vanwege de slachtwijze van 'halal' vlees?

niemand specifiek | 15-12-15 | 18:13

Wie betaalt dat vreten eigenlijk? Ik weer?

VanBukkem | 15-12-15 | 18:13

Halal is een keuze..

En die keuze bevalt mij niet...

Dus wegwezen met die bende...

Aardappelen met jus blief ik....

neonreclame | 15-12-15 | 18:13

Marjolein Faber kun je zo casten voor gevangenisbewaarster, wat een griezel.

lingo star | 15-12-15 | 18:13

Vlees van doodgemartelde dieren!
In ÉÉN woord: BAH!!!!!1!!!1!!

Peter_K | 15-12-15 | 18:12

Ik eet ook geen dierenbeulenvlees

huppeltrutje | 15-12-15 | 18:12

Als al iemand het verdient, is het wel de wegkijker in Den Haag.
En dat is de grote meerderheid daar.
Gewoon vreten wat de pot schaft, je hebt het zelf over je afgeroepen.
Politiek correcte lapzwans dat je er bent.

Jackanders | 15-12-15 | 18:12

De godsdienstige achtergrond boeit me niet zo, maar als ik ergens ga eten verwacht ik dat ik vlees geserveerd krijg dat een goed leven heeft gehad en zo pijnloos mogelijk is geslacht. Ik eet daarom nooit halal vlees, maar ook geen kiloknallers.

disney star | 15-12-15 | 18:11

Hoeveel moslims zitten er eigenlijk in de Eerste Kamer?

Boer in 020 | 15-12-15 | 18:11

Extra ge-Isist dier, geliefd bij geestelijk gemankeerden.

Vandenpotgepleurd | 15-12-15 | 18:10

Geef mij maar kosher.

frisenfruitig | 15-12-15 | 18:09

Halal, dat is toch dat het schaap eerst nog door de slager geneuqt is voordat het de keel wordt doorgesneden om langzaam te creperen?

Conan de Rabarber | 15-12-15 | 18:08

Nederlanders: de gekkies van de wereld.

Carmelita | 15-12-15 | 18:08

Dankzij het klimafaat hebben wij straks geen gehaktballen meer, althans niet voor het klootjesvolk.

ProAsfalt | 15-12-15 | 18:07

Eet mevrouw Thieme lekker mee?

Ignatius Barracuda | 15-12-15 | 18:07

Hoeveel Halal (of kosher) eters zitten er eigenlijk in de eerste kamer?

miff | 15-12-15 | 18:07

Ik hoef ook geen ritueel gesloopte beesten op m'n bord.

Dr.Dexter | 15-12-15 | 18:04

Als ik het woord 'halal' zie heb ik al geen honger meer.
-God- allah weet wat voor vlees er in die balletjes zit.
In ieder geval geen hartig half-om-half gehakt.

wakkere_nederlander | 15-12-15 | 18:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken