Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Biobrandstoffen = kindermoord

Benzine is gewoon zonneenergie van 30miljoen jaar geledenElke keer als Femke zuinig tankt, sterft er een negerkindje. Ies echt waar! Onze vaderlandse media heult weer in stilzwijgen. Het verhaal: Femke en haar vriendinnen willen ons aan de biologische brandstoffen hebben. En biobrandstoffen worden gemaakt van palmolie, koolzaad, en andere groeiende meuk. Dat klinkt allemaal onschuldig, maar dat is het niet. Dankzij de milieulobby met dat biogelul wordt niet alleen ons bier duurder, maar hebben ze in Afrika straks niets meer te eten. Dat komt omdat ze in Afrika en het verre oosten nu geen vreten meer verbouwen, maar landbouwgronden inpikken om er onder andere schone palmolie op te verbouwen. Applausje voor de geytenwollensokkentypes die het weer stil in de Afrikaanse straten maken, straks weer ons geld motten voor hongerzamelingsacties, vervolgens hulpgoederen gaan bezorgen met boten op milieubrandstof, vervolgens weer... etc... U snapt het. Het is hoe dan ook de schuld van links.

Reaguursels

Inloggen

Juiste woord,welke aarde zijn er meerder lopen en af en toe die gewoon op de fiets is andere middelen voor electroliet toegstaan.geen brandstof en olie zit ernaast gevaren voor de mensheid hun langzaam leven over de natuur en lucht aangebroken.

Hun vliegtuig en vervoer met andere motor is verboden.dat is beter veilig op jou straat zo gelopen als fiets en paard en nog meer in je leven genieten dan slechter motor als olie en vervuilling nog meer van aard aangesteld!!

mhajou | 04-03-07 | 20:11

gewoon op de fiets mensen..

HaaQ | 03-03-07 | 11:19

Ja weg met die biobrandstoffen, gewoon dimethylether in die diesels.

Rabarberke | 03-03-07 | 00:39

ik snap die Ali B ook niet heulemaal.. Hij wil wél schone energie maar géén kernenergie.. Volgens mij heeft ie zn basisschool niet geheel afgerond oid

HaaQ | 02-03-07 | 23:50

De huidige voorkeur voor fossiele brandstoffen levert een zelfde beeld op. Aardse reserves worden uitgebuit. Mensen sterven voor olie.
Links / rechts, ze hebben allebei ongelijk want je kunt de natuur niet in twee variabelen opdelen.

Edwiin020 | 02-03-07 | 23:43

Als ik bezopen ben en dit soort dingen lees, dan vind ik vanuit mijn meest cynische gedachten bovenstaand artikel voortreffelijk.
Dan denk ik : Heerlijk om te zien hoe het mens"dom" de eigen leefomgeving ( de Aarde) naar de kloten helpt.

Wt | 02-03-07 | 23:22

Wel zo lekker om als links voor biobrandstof is, dan maar meteen er vanuit te gaan dat links ook voor biobrandstof op basis van oliepalm is. Onderzoeks- en adviesorganisatie CE (2005) heeft onderzoek gedaan en het schijnt dat met de aanplant, productie, vervoer etc. van palmolie, de uitstoot zelfs hoger is dan de uitstoot van diesel. En dan zijn bosbranden (die jaarlijks voorkomen op Sumatra en Kalimantan, grotendeels veroorzaakt door aanleg van oliepalmplantages) niet eens meegerekend.
Wil niet zeggen dat ik als linkse vegetariër tegen biodiesel ben. Alleen aangezien palmolie niet duurzaam is, is het gewoonweg onlogisch om het in te zetten voor biodiesel (of zelfs gesubsidieerd als "groene energie").
Komt, zoals Ebry eerder zei, inderdaad nog bij dat de algemene noemer 'plantaardige olie' gebruikt wordt (omdat afhankelijk van de prijs, palmolie, sojaolie, raapolie of andere olie gebruikt kan worden in verschillende producten) en je dus als consument niet weet wat je precies eet.

Biobrandstoffen een goed initiatief, maar misschien gemaakt van biomassa die WEL duurzaam geteeld wordt.
Persoonlijk denk ik dat zo gauw er grootschalige productie komt kijken in ontwikkelingslanden, duurzaamheid ver te zoeken is. Niet zo zeer het gewas zelf is dan het probleem, maar het feit dat het tot een commodity verworden is en op veel te grote school verbouwd wordt.
Iemand een oplossing?

meri | 02-03-07 | 22:41

@ guru? 02-03-07 @ 20:34
*hoe groter, hoe meer je ermee kan*
Tja ieder's meug.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 02-03-07 | 22:20

Voor die palmolieplantages moet het tropisch regenwoud vallen op bijvoorbeeld Sumatra. Op (biologisch) voedsel staat het alleen vermeld als 'plantaardige olie. Tot zover het regenwoud. Maar gelukkig hebben de veganisten onder ons lekker en vooral verantwoord gegeten.

ebry | 02-03-07 | 21:58

En de oerwouden die er voor gekapt worden niet te vergeten.

Voltaire | 02-03-07 | 21:30

een ouwerwetsch leuk en grappig stukkie

Alex J | 02-03-07 | 21:07

Neauneauneauneau 02-03-07 @ 14:45
Zowaar,een bericht uit de bovenwereld.

de honden blaffen... | 02-03-07 | 21:00

@Jan-Joris-Joop-Jaap: wat is het probleem met de afmetingen? hoe groter, hoe meer je ermee kan.

guru? | 02-03-07 | 20:34

rij zakelijk en eet smakelijk

cloggie42 | 02-03-07 | 20:17

Tok! En sahara's en olifanten zijn waarschijnlijk veel minder vriendelijk te temmen dan guru's bevroeden!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 02-03-07 | 19:59

sahara's en olifanten zijn meestal groter dan guru's bevroeden

Jan-Joris-Jaap-Joop | 02-03-07 | 19:52

daluren.
wel duidelijk zo, de link leggen tussen groen en links en dode kinderen.
hebben ze bij links ook 35 jaar geflikt.
links =emancipatie
rechts=dus geen emancipatie
geen emancipatie=vrouwenhaat
vrouwenhaat =dus rechts
rechts = vrouwenhaat
vrouwenhaat =fascisme
fascisme = vrouwenhaat
rechts = fascisme
niet links=rechts
niet links =fascisme
doen ze nog steeds bij links, luister maar naar pech told en zijn debiele linkse broertjes & zusjes van de pvda en gl.
ze duiken hier ook nog regelmatig op, de kreupeltjes van de Ien van Dam Jugend.
gaan ze zeuren over de toon van zo'n stukje als hierboven.
hebben ze dus gelijk in.
lekker voor ze.
maar of we hier de zomer mee overleven?

bejaarde op brommer | 02-03-07 | 19:36

Hmm... help je EU van negerts-hulpfondsen af, EN bewaar je de planeet voor de rest. Uitstekend toch?

Onderschepper | 02-03-07 | 19:02

Femke keihard stof bijten op de Larenstein www.resource-online.nl./home.php?r=1&a...
Fun man als die betweterige ver van de werkelijkheid politieke kakmadam es ff met der poederneus keihard op de feiten wordt gepusht.

boertje | 02-03-07 | 18:29

Allemaal bangmakerij van de olielobby. Er is meer dan genoeg ruimte op de wereld om bio-brandstoffen te produceren. En zo niet dan schakelen we gewoon over op brandstof die minder ruimte nodig heeft om gemaakt te worden. Al iets opgevangen over de duitse maanmissie voor handige energie?

WillemIII | 02-03-07 | 18:26

@Jan-Joris-Jaap-Joop: Duidelijke stelling, ik snap alleen niet wat dit met het bevloeien van de Sahara te maken heeft.

guru? | 02-03-07 | 18:25
-weggejorist-
Lagging | 02-03-07 | 18:21

andretti5353 02-03-07 @ 14:30
Sukkeltje!Op gras pampas kun je geen soya verbouwen maar wel koeien laten grazen.dat gelul over geen vlees eten is al net zo uitgekauwd en smakeloos als een soya burger!

miko | 02-03-07 | 18:15

Sinds wanneer rijdt een Prius op "palmolie, koolzaad, en andere groeiende meuk" ? Prof. Hoxha?
Als Femke tankt tankt ze gewoon benzine
... Door de bufferende werking van de accu die energie-overschotten op kan slaan en bij kan springen bij vermogenstekort, kan de motor lopen met een optimaal toerental en rendement en met optimale uitstootwaarden voor milieuvervuilende stoffen. Als de accu vol is, kan de motor zelfs af en toe een poosje helemaal uitgezet worden. Wordt er zo hard gereden dat de motor niet alle benodigde energie kan leveren, of voor snelle acceleraties, dan kan de accu een tijdje bijspringen. Bij afremmen kan op de motor geremd worden, die dan als generator gaat functioneren, waardoor energie weer in de accu terugstroomt.... (bron: Wikipedia)

LoudAndProud | 02-03-07 | 18:11

Als mensen nou eens fatsoenlijk geld pompen in zonnencellen dan kunnen die goedkoper en efficienter gemaakt worden. Licht is pure energie en ook nog eens overal aanwezig. Hebben we een kernfusiereactor op 150mln Km afstand die de energie gratis naar ons toestuurt, doen we er niks/weinig mee :S

snajo | 02-03-07 | 17:47

Dus mijn bier wordt duurder omdat er steeds meer...... Pffff, heb er de kracht niet meer voor.

Zo jammer! | 02-03-07 | 17:24

@ guru?
Jij lijkt me typisch iemand die op de vraag: "Hoeveel weegt een olifant?", iets zou antwoorden als: "Uhm, mischien wel bijna 1000 kilo of zo?!".

Jan-Joris-Jaap-Joop | 02-03-07 | 17:24

@Jan-Joris-Jaap-Joop: Ja, ja, ja, ik ben wel wijs, maar waarom twijfel je daaraan?

guru? | 02-03-07 | 17:12

@R@LPHIE
En jij denkt dat iedereen in de randstad rustig blijft zitten tot ze verdrinken??
Nee, mensen trekken naar hoger gelegen gebieden, dus hetzelde aantal mensen op minder oppervlakte.
Akkergronden lopen onder, dus nog minder ruimte voor gerst en hoppe. Ergo, bier nog duurder!

koeberg | 02-03-07 | 17:08

Ik ga snel zuinig tanken, is goed voor de overpopulatie.

Zo jammer! | 02-03-07 | 16:59

Hetzelfde geldt voor het bouwen van beesten; kost ook een hoop voer. Soja is bijvoorbeeld hoogwaardig eiwit. Erg zonde om dat in een varken te scheppen en dan het varken (met alle ongezonde dierlijke vetten erbij) op te eten.

Dus mensen... Of vleeseten en op de fiets... of autorijden en vegetarier, goed?

mr_atheist | 02-03-07 | 16:36

de grootste milieuproblemen komen door de overbevolking van de aarde. laten we gewoon ff lekker doorgaan zoals we nu doen... dan loopt over een paar jaar het westland onder en zo nog heel wat gebieden en landen. De voordelen zijn wel dat in één klap de bevolkingsomvang afneemt zodat het natuurlijk evenwicht zich kan herstellen en woon ik eindelijk eens aan zee!

de kosten van het bier stijgen trouwens toch wel. het bierborstel dat normaal wordt afgezet naar de diervoeding moet aan veel eisen voldoen (wetgeving) wat kosten intensief is. steeds vaker kiezen brouwers dit niet meer te doen om kosten en tijd te besparen. een opbrengstenpost valt weg en rara..... juist de prijs van een pilsje stijgt.

R@LPHIE | 02-03-07 | 16:26

*De Sahara bevloeien, met gebruikmaking van de energie die door waterkracht geleverd wordt ... dus niet moeilijk*
Uhm, guru? Ben jij wel wijs?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 02-03-07 | 16:18

@JenSu: Afrika zou inderdaad een oplossing kunne zijn, maar dan zo:
De Sahara bevloeien, met gebruikmaking van de energie die door waterkracht geleverd wordt. (daar is potentieel een overvloed van in Afrika) Vervolgens in die Sahara olieplanten gaan verbouwen, naast andere landbouwproducten, en uiteraard ook zonne-energie opwekken, zon in overvloed. De plantaardige olie kan geëxporteerd worden naar het buitenland, in feite is plantaardige olie ene soort van zonne-energie en CO2 neutraal, als dat belangrijk is.
Moeten we alleen nog even de neuzen daar in dezelfde richting krijgen, dat gaat alleen als de wapen exporteurs niet langer de mensen daar tegen elkaar opzetten. Oplossing dus niet moeilijk,

guru? | 02-03-07 | 16:15

Ach tja, je hoeft geen professor te zijn om te weten dat linkse mensen niet alleen hypocriet zijn, maar zichzelf graag vrijgevig en gul noemen door te smijten met andermans geld.

Stijlloos Superieur | 02-03-07 | 16:09

@andretti5353 02-03-07 @ 14:30
ik ben zo blij dat je dit aandraagt want dan heb ik weer iets om naar je hoofd terug te slingeren.
1. de bio-industrie gebruikt nauwelijks soja voor diervoeder
2. Soja als diervoeder wordt voornamelijk gebruikt bij "biologische" diervoeder. Wat organisatie als wakker dier voor zijn.
3. Tegenwoordig wordt de meeste soja verbouwt voor... (mag ik een trommelgeroffel) voor vleesvervangers voor vegetariërs.

Verder klopt je betoog over het 10kilo verhaal helemaal alleen helaas zijn juist de vegetariërs de oorzaak van de ontbossing van de regenwoud in brazilië voor het verbouwen van soja.

finale_plank | 02-03-07 | 16:01

Recent onderzoek in Duitsland wijst uit dat de brandstof uit koolzaadolie bijwerkingen voor de gezondheid heeft. Het kankerverwekkend vermogen van de uitlaatgassen zou tienmaal hoger zijn dan bij gewone of biodiesel.

www.platformschonevoertuigen.nl/?iti=5...

Karel kwakbol | 02-03-07 | 16:00

Links moet deaud.

Horsedick | 02-03-07 | 15:57

Dom dommer domst.

css.... | 02-03-07 | 15:56

@JenSu 02-03-07 @ 15:36

Gaat het wel goed met je? Wil je erover praten?

Pagan Bastard | 02-03-07 | 15:53

Suikerbieten kweek in Nederland is nu met subsidie, en daar kun je lekker veel achohol van maken...

da wizard | 02-03-07 | 15:48

Wat??? Het bier wordt duurder? Wat een RAMP! :(

Perv | 02-03-07 | 15:48

Ik vraag me af of de mensen die biobrandstoffen gebruiken ook doorhebben dat ze het milieu meer schade doen dan helpen... het is namelijk gebleken dat boeren in brazilie het regenwoud omkappen om er suikerriet te planten... suikerriet wordt weer gebruikt in de productie van ethanol... laten we gewoon rond gaan rijden in onze hummers... de co2 uitstoot valt ook wel mee... er was toch weer ergens een vulcaan uitgebarste... in een keer een co2 emissie die even groot is aan een jaar lang door produceren in europa...

gôh | 02-03-07 | 15:45

@JenSu 02-03-07 @ 15:36
Pilletje erbij?

Dömper | 02-03-07 | 15:40

Eventueel kernafval laten we gewoon door Marijke Vos naar Ivoorkust verschepen...

Patrick Bateman | 02-03-07 | 15:38

-weggejorist-

JenSu | 02-03-07 | 15:36

Zo zeg, jullie vinden het best een belangrijk onderwerp naar het grote aantal reacties te oordelen. Welnu, het is niet links, het is niet rechts, het is PROFIT waar het allemaal om draait. En dat is GEEN STIJL!

guru? | 02-03-07 | 15:31

U heeft recht! Spreid het woord! Fuk biofuel! Doe Kernenergie maken! Roep het uit!

Miggerd | 02-03-07 | 15:17

FSM moet binnenkort z'n nieuwe leasebak uitzoeken. Het wordt toch maar een TDI denk ik. Diesel roeleert!

FlyingSpaghettiMnstr | 02-03-07 | 15:15

alsof we ons ooit echt druk hebben gemaakt in het westen over de honger in afrika. en daarbij een beetje tegengas (of diesel) tegen de arabische oliesjeiks is nooit weg.... dus

wie weet waar | 02-03-07 | 15:11

Gezellige jongens, die moslims www.ad.nl/economie/article1111581.ece :
"Als moslim drink ik toch geen bier. En ze mogen bier zelfs uitbannen voor me. Het heeft geen enkele positieve toegevoegde waarde aan de mensheid en brengt enkel verderf en ellende. Bovendien las ik ooit in het AD: "... alcohol is gif...". Gezien de behoefte aan schonere brandstoffen trek ik als enige conclusie dat dit een win-win-situatie is."
Kadir - A'dam - 22/02/07 - 16:41:16

Dömper | 02-03-07 | 15:06

martelaar van gorkum 02-03-07 @ 14:38
Jammer dat hij de innovatie niet meegerekent heeft

bakoenin | 02-03-07 | 15:06

Zo'n twintig jaar geleden besloten natuurbeschermingsorganisaties dat er geen tropisch regenwoud gekapt moest worden ten behoeve van de handel in hardhout. In samenwerking met de chemische industrie en de overheid werd besloten niet-tropisch hout te verduurzamen met 'wolmanzouten'. Bijkomend voordeel was dat de chemische industrie makkelijk afkwam, ja zelfs geld kon verdienen aan chemisch afval. Ondertussen zijn er miljoenen kilo's giftig arseen en chroom-V via Nederlandse achtertuinen in ons milieu terechtgekomen.
www.sdnl.nl/ad-van-rooij-telegraaf.htm...
www.wolmanzouten.nl/index2.html

Tegenwoordig wordt zulk giftig tuinhout zoveel mogelijk gescheiden van de rest van ons afval. Het spul wordt vernipperd en verstookt in electriciteitscentrales. En vervolgens wordt het aan de goedgelovige consument verkocht als 'groene stroom uit bio-massa'.

Maar nu wil de milieumafia dat we gaan stoken op brandstoffen o.a. gemaakt uit palmolie. En waar groeien oliepalmen? Juist op plaatsen waar voorheen tropisch regenwoud was! Ze verzinnen wat hòòr, die linkse mensjes!

P.S.

Ook interessant, windmolenparken op zee!
www.noordzee.nl/ruimtelijkeordening/fr...

Jan-Joris-Jaap-Joop | 02-03-07 | 15:05

Links heeft overal schuld aan, sowieso, geen uitzonderingen. Mensen met een beetje historisch besef weten dat groen van oorsprong helemaal niet links is. Groen was vroeger rechts (=van de adel, die genoeg tijd en geld hadden om er zich mee bezig te houden). Links heeft ergens in de 70ties groen gekaapt omdat alle zielige arbeidertjes genoeg ge-emancipeert waren en de woon/werk omstandigheden verbeterd waren (goede zaak). Maar arbeiders werden mondig en kregen meer geld tot hun beschikking en begonnen decadent te worden. Toen moest links op zoek naar nieuwe zielige mensen en die vonden ze in de allochtoontjes en het groene ding werd omarmt. Dat er vervolgens allerlei tegenstrijdigheden zitten in alles van allochtoontjes goed vinden en het 'groen zijn' dat wordt gewoon onder het rode tapijt geveegd.

FlyingSpaghettiMnstr | 02-03-07 | 15:04

De wereldpopulatie groeit en wil meer luxe. De aarde groeit niet mee. De ecologische en economische uitdagingen die dat met zich mee brengt zijn van een veel grotere orde dan het politieke links-rechts denken.
En wat mevrouw Halsema hieraan bijdraagt/stukmaakt is zowiezo niks op wereldschaal bezien.
Mooi van Geenstijl dat ze een serieus onderwerp aansnijden. Beetje jammer dat het wordt afgedaan met: het is de schuld van links.

koeberg | 02-03-07 | 15:03

De mensen met de grootste mond over het milieu, hebben altijd al in de meest vervuilende, stinkende, rokende besteleenden gereden.

Neuken geen bezwaar | 02-03-07 | 15:01

Aids, honger, oorlog, Groen Links, what's next?
-
*Neemt 1 minuut stilte in acht voor de slachtoffers van de Femke-milieu-maffia en slaat nog snel een greaute voorraad treetjes Veltins van de Lidl in*

stuyterkuycken | 02-03-07 | 15:01

oplossing:rubberjood met buitenboordnegert gestookt op moslimreuzel.

dodgepowert | 02-03-07 | 14:59

Uiteindelijk is er geen oplossing, behalve letterlijk stilstaan. Bewegen kost na eenmaal energie, die raak je kwijt.

kapotte_stofzuiger | 02-03-07 | 14:58

@ sjaakdeslinksesul 02-03-07 @ 14:29
Ze zien er al uitgebrand uit.

TyfusLeijer | 02-03-07 | 14:56

das niet het enige... de gewassen die palmolie produceren (palmbomen??) putten de grond uit , waardoor deze waardeloos wordt na enkele seizoenen. er groeit dan niks meer op.
in borneo worden hele stukken bos gekapt voor palmolie-productie.
dus ... bio brandstof van eigen bodem gebruiken, natuur hebben wij al lang niet meer ... maarja dat kost weer zo veel.. tjah wat wil je

Neuzoiets | 02-03-07 | 14:55

@Neauneauneauneau 02-03-07 @ 14:45: driewerf 'inderdaad'.
Blijft wel de vraag: wat dan? En zoals ik hierboven ergens las: alles wat we hier in Nederland aan maatregelen nemen is slechts symbolisch. De grote boosdoeners zijn China, India, Rusland, Amerika. Zolang men daar geen maatregelen neemt is alles wel zo ongeveer zinloos.
Wat niet wegneemt dat Femke Halsema (inderdaad) een arrogante, hypocriete salonsocialist is. Niets groen aan. En dat zeg ik als natuurliefhebber.

Hommel | 02-03-07 | 14:55

En vergeet de mais niet, prima te eten, die vanuit hongerlanden aan de rijke landen wordt verkocht om er biobrandstof van te maken.

sjonnie | 02-03-07 | 14:55

... uhhhh.... het is toch ONS bier??

Soup nazi | 02-03-07 | 14:54

afgezogen buikvet... klinkt wel erg smerig ;-)

Sytze Vliegen | 02-03-07 | 14:51

ALLES is de schuld van links

kavkaz | 02-03-07 | 14:51

@Sytze Vliegen, tot die tijd, kunne dat andere plan wel uitproberen... Rijden op het AFGEZOGEN BUIKVET van de dikke bevolking van tegenwoordig...

DeArmeStudent | 02-03-07 | 14:46

DeArmeStudent 02-03-07 @ 14:40

Mag inderdaad ook, nog beter zelfs...

rosalie | 02-03-07 | 14:46

Welja, niet de echte plannen van 'Links' bestrijden, maar er eerst een karikatuur van maken en die vervolgens te lijf gaan. Ies veel makkelijker!!!

Wat je trouwens nog weglaat is dat er voor kokospalmen ook nog eens massaal tropisch regenwoud gekapt en/of platgebrand wordt. Niet alleen on-links dus, maar ook nog eens een keer on-groen.

Maar, om onze grote blonde roerganger maar weer eens te parafraseren: ik ben niet tegen het gebruik van biomassa, ik ben tegen de uitwassen van het gebruik van biomassa! Gewoon kritisch blijven, dus.

Het blijft me trouwens verbazen hoeveel MAANDEN het duurt voor dit soort nieuws de ranzige kelders van Geen Stijl bereikt. Het moet blijkbaar eerst op de campingzender geweest zijn.

Neauneauneauneau | 02-03-07 | 14:45

Ligt het aan mij of begint het geenstijl kunstje een beetje uitgekauwd te raken? Veel verder dan rechts getint Volksempfinden debiteren komen ze niet. De tv-plannen liepen ook al niet zo lekker. Is de rek er een beetje uit jongens? Het begint een beetje treurig te worden...

Gay Niaal | 02-03-07 | 14:44

@martelaar van gorkum: Dat is geen oplossing en geen verklaring maar een theorie....

Ruler | 02-03-07 | 14:44

DeArmeStudent 02-03-07 @ 14:40

Helemaal met je eens, fusie is de toekomst. Gelukkig komt na 30 jaar ontwikkelen nu wel een interessante stap in beeld, een proefplan op grotere schaal.

En ondertussen vind ik dat Darwin steeds meer gelijk begint te krijgen.

Sytze Vliegen | 02-03-07 | 14:44

wil ik dan biobrandstof?
welnee, laat de olie gewoon vanzelf opgaan en dan zien we wel weer verder.

bejaarde op brommer | 02-03-07 | 14:44

DenLangel*l 02-03-07 @ 14:38

Het ergste is nog dat zulke lieden onder het mom van "goed voor het milieu" zoveel mensen achter zich krijgen en zelfs een (krijsende) stem in de Kamer hebben met hun partij. De wereld gaat ten onder aan valse profeten...;)

rosalie | 02-03-07 | 14:43

@DenLangel*l 14:17, De VS stoot (nog) wel het meeste CO2 uit, maar ook daar is de uitstoot aan het afnemen. En als je ook de economische ontwikkeling meeneemt (groei in de VS tegen stagnatie in Euroland), dan doen ze het beter dan wij, ook al hebben ze een langere weg te gaan.

Muxje | 02-03-07 | 14:43

@G. Spong 02-03-07 @ 14:30
Ach dan zullen er een paar indianen tussen zitten. Maar laten we wel wezen: hullie wou de slavernij afschaffen en kijk eens welke rotzooi ze ervan gemaakt hebben?
Eerst nieuwe bomen planten en dan praten we wel verder over die medicijnen tegen AIDS.

sjaakdeslinksesul | 02-03-07 | 14:41

@Rosalie en anderen....
Ook kernenergie is niet de oplossing... Er moet namelijk heel veel energie gestopt worden in het opgraven en verrijken van uranium voordat het gebruikt kan worden... en dan alsnog is al het bruikbare uranium op de wereld binnen 40 jaar op... DE enige echte oplossing is KernFUSIE...

DeArmeStudent | 02-03-07 | 14:40

@DenLangel*l 02-03-07 @ 14:38

Jaaaa... levensgevaarlijke sport, dat kosmies bowlen.

G. Spong | 02-03-07 | 14:40

Halsema Molenaar *proest*

TRS | 02-03-07 | 14:40

rosalie 02-03-07 @ 14:33
dat krijg je als je over zaken praat waar je niet van weet....
ooooooeh straling! bah wat gevaarlijk!
met iedere hap adem, slok drinken en hap eten krijg je radioactive stoffen binnen, om nog maar te zwijgen van de kosmische straling

DenLangel*l | 02-03-07 | 14:38

@Vulpus en Ruler
Meer of minder stoken, ja/nee ontbossen : het maakt niks uit. Vroeg of laat bereikt de wereldbevolking toch zijn natuurlijk plafond nl.wikipedia.org/wiki/Malthusiaans_pla...

martelaar van gorkum | 02-03-07 | 14:38

Elk voordeel hep z'n nadeel..

meijersan | 02-03-07 | 14:37

DeArmeStudent 02-03-07 @ 14:09

jammer dat de steenkoolverbrandingsmotor niet bestaat...

Sytze Vliegen | 02-03-07 | 14:34

Dit verhaal over biobrandstoffen is allang bekend... Ook bij Groenlinks en de milieubewegingen.
het is dus NODIG om te zoeken naar een duurzame vorm van biobrandstoffen.
Niet doen alsof dit bericht iets nieuws is..

Trouwens, de VVD is ook een groot fan van biobrandstoffen

Pavoni | 02-03-07 | 14:34

widtvoet 02-03-07 @ 14:20
DenLangel*l 02-03-07 @ 14:22

Tuurlijk is kernenergie de oplossing, maar de linksen (met Halsema voorop) denken alleen primair....een gevaar voor de mensheid, dat zijn ze.

rosalie | 02-03-07 | 14:33

Mijn bolide loopt al jaren enkel op het zwarte gal van Femke.

Iko Nal | 02-03-07 | 14:32

Ik stap over op Brand bier...

Sytze Vliegen | 02-03-07 | 14:32

Dat is de reden dat biodiesel geen serieuze vervanger is voor aardolie producten. Dat is er sowieso nog lang niet. Helemaal niets komt in de buurt van de 85.000.000.000 vaten olie die we nu PER DAG gebruiken met z'n allen. Die behoefte blijft groeien, maar het wordt wel steeds lastiger om die 85.000.000.000 miljoen vaten uit de grond te persen. We zien overal ter wereld al teruglopende aardolie opbrengsten, terwijl de vraag blijft stijgen. Die moet ook wel blijven stijgen om de economische groei van China bij te kunnen benen die weer nodig is om het begrotingstekort van de VS te kunnen financieren (volgt u het nog?) Anyway, dat gaat dus niet zo heel lang meer goed. Binnen een paar jaar gaan we serieus last krijgen hier van dit alles. En dan hebben we het dus nog niet eens over het milieu gehad...

synchronicity | 02-03-07 | 14:31

@sjaakdeslinksesul 02-03-07 @ 14:29

Gooi jij nog s een jood op het vuur jongen!
Het is koud hier!

G. Spong | 02-03-07 | 14:30

Weer eens een lul verhaal van de eerste orde!

Vleeseters doen de wereld ten onder gaan!

Voor de productie van elke kilo vlees moet er 10 kilo soja worden geproduceerd.

Kortom: in plaats van een kilo vlees koop je een kilo soja en je kunt van de resterende 9 kilo lekker je autootje laten rijden!

andretti5353 | 02-03-07 | 14:30

Kunnen we die negers gewoon niet opstoken?

sjaakdeslinksesul | 02-03-07 | 14:29

Bleh. Branden de giro555 figuranten eindelijk hun regenwoud eens plat voor een nobel miljeudoel, blijkt ook dat niet te deugen

Jan Passant | 02-03-07 | 14:28

Speciaal voor dit topic maar eens lid geworden.

Eindelijk worden we wakker. In mexico waren al protesten tegen de enorm gestegen maisprijzen. De taco's werden extravagant duur, dankzij biobrandstof-industrie.

De oplossing ligt nooit in symptoombestrijding.

Ruahepu | 02-03-07 | 14:26

naast dat de prestaties van je auto beter worden (ja echt waar je hebt meer pk's met dat spul) zorgen we ook nog eens voor minder wereld burgers en dus minder vervuiling...... win-win lijkt mij zo

vulpus | 02-03-07 | 14:24

LLB (lekker links bashen) De Prius van Femke rijdt gewoon op benzine, net als de andere Prii. Van die benzine heeft-ie dan wel prettig weinig liters nodig, maar 1 zielig litertje voor elke 23 km. Zo bespaar je elke maand 100 euro milieu.
Wat onverlet laat dat onze biobrandstoffen nogal een wissel trekken op de derde wereld. Maar de wissel van de Prius is toch meer dan de helft kleiner dan die van de X-trail of de LandWind

bolknak | 02-03-07 | 14:24

Een boot op milieubrandstof heet toch geweaun een zeilboot?

G. Spong | 02-03-07 | 14:24

@DenLangel*l 02-03-07 @ 14:13
Zo een gek idee is dat niet... WEET JE WAT WE MOETEN DOEN? gewoon onze diesels laten rijden op het weggezogen buikvet van cosmetica-klinieken... Consumenten blij omdat ze kunnen blijven eten en consumenten blij omdat ze kunne blijven rijden...

DeArmeStudent | 02-03-07 | 14:23

de oplossing is kernenergie........ maar zoals gebruikelijk is links TEGEN
subkritische kernreactoren dan? eerste test op labschaal is pas kort geleden geslaagd (links zal wel tegen zijn).
kernfusie dan? leuk, maar de eerste testreactor wordt nog gebouwd, duurt nog wel ff.
helium-3 voor kernfusie van de maan halen? leuke theorie, links is natuurlijk tegen.

DenLangel*l | 02-03-07 | 14:22

Zoals Deelder al zei, Kerncentrales bouwen en het afval met een superkanon naar de zon schieten....

Is het nou zoo moeilijk??

vinque | 02-03-07 | 14:20

Kernenergie Nu!
(ook in 0031)

widtvoet | 02-03-07 | 14:20

@DenLangel*l 02-03-07 @ 14:13
En wat ga je dan doen tegen al het overgewicht?
Trouwens, meeste patatkramen frituren in plantaardige olie, wat dus weer extra belasing is voor het mileu, omdat voor het verbouwen daarvan weer gebieden ontbost moeten worden, wat weer leidt tot overstromingen en enorme CO2 uitstoot.
www.klimaatnieuws.nl/200612/ontginning...

Herman Flipsen | 02-03-07 | 14:19

@Von 02-03-07 @ 14:04
De smoes is dat er ergens bij Roermond een korenwolf op het spoorbed watert.

martelaar van gorkum | 02-03-07 | 14:19

@ redactie: wil je echt serieus reacties ontlokken onder het reaguurdersvolk maak dan van de titel "Biobrandstoffen = Biermoord".

commenteerdert | 02-03-07 | 14:19

Het grootste milieuprobleem is het teveel aan mensen=consumenten, maar daar hoor je nooit iemand over. Integendeel, je krijgt subsidie om de verloedering van de aarde te versnellen.

Ruler | 02-03-07 | 14:18

Dit is trouwens oud nieuws, maar als niemand er weet van heeft misschien toch goed om het maar eens opnieuw te melden. Maar we krijgen straks vast tankstations met een keurmerk.

the_Tzar | 02-03-07 | 14:17

Jeremia 02-03-07 @ 14:15
die hypocryten in de you ass of a stoten met hun 3% wereldbevolking 25% van de CO2 uit........ DAT is pas verspilling

DenLangel*l | 02-03-07 | 14:17

Ik vind dat wel een goeie reden om op biologische brandstoffen te gaan rijden! komen we eindelijk van Afrika af!

Stokkie01 | 02-03-07 | 14:16

Alle maatregelen die wij hier in Nederland nemen zijn slechts symbolisch. Ik geloof er namelijk helemaal niets van dat landen als China, India, Rusland en niet te vergeten de Verenigde Staten echt serieuze maatregelen gaan nemen. Al Gore lacht zich ondertussen helemaal kapot omdat die milieushit uiteindelijk wel een lucratief zaakje blijkt te zijn. Zelf trekt hij zich er ook niets van aan, zo bleek laatst weer eens. Ondertussen zal in het middenoosten vroeger of later de vlam in de pan slaan en Ahmedinajad, Olmert, het koningshuis van Saoedi Arabië en de Palestijnen zullen echt geen rekening houden met de met uitsterven bedreigde roodgele neusfluitbeer. Ook van de ondergang van het tropische regenwoud liggen ze daar niet wakker.

Jeremia | 02-03-07 | 14:15

@e-type 02-03-07 @ 14:11

Daar rij ik al een tijdje in... Bevalt prima!!!

Pagan Bastard | 02-03-07 | 14:14

Yep..."U snapt het. Het is hoe dan ook de schuld van links". Eindelijk een die het snapt!

fokkenmast | 02-03-07 | 14:14

Dan doet Femke eindelijk iets goed terug voor haar achterban. Laat haar maar lekker tanken en heel veel kilometers maken.

TyfusLeijer | 02-03-07 | 14:14

the more we feed, the more they breed, goeie aktie van Femke dus

Patrick Zweedsey | 02-03-07 | 14:14

Hoe slechter het gaat met het milieu/de mens/de wereld hoe beter voor links.

bidlip | 02-03-07 | 14:13

begin gewoon met veresteren van afvalvetten uit slachthuizen/frietures...... dan hoef je geen palmbomen meer te planten

DenLangel*l | 02-03-07 | 14:13

Auto's op kernenergie dat is de enige oplossing!

T2000 | 02-03-07 | 14:13

Vooral die zin over het bier is natuurlijk helemaal kudt

Klukkluk | 02-03-07 | 14:12

*schaft een belastingvrije W123 diesel aan*

e-type | 02-03-07 | 14:11

De armen kunnen toch ook aarde eten? Zeer voedzaam en bordevol proteinen, wormen enzo.

sjaakdeslinksesul | 02-03-07 | 14:10

Naïviteit van links !! get your head out of your ass!

donderwolk2 | 02-03-07 | 14:09

millieupretentie

Multikuli | 02-03-07 | 14:09

Arme Afrikaantjes :(

Ridge Forrester | 02-03-07 | 14:09

Dit weet toch elke malloot? Hoe meer stappen er gemaakt moeten worden om de energie uit bronstoffen om te zetten naar de kracht die je wilt gebruiken, des te meer energie gaat er verloren in de vorm van warmte... Daarom begin ik ook niet aan een waterstof auto, want eerst stroom ontwikkelen uit steenkool of olie, om vervolgens van die stroom waterstof te maken die je dan weer met zuurstof laat reageren om een auto te verplaatsten zijn 2 nutteloze processen erbij vergeleken met benzine in mijn motor... Daarbij hoef ik dan ook niet die zware accu's mee te laten rijden...
Totdat kernfusie en zonne-energie brandstof nr. 1 wordt, zijn deze lap-middeltjes van het bedrijfsleven nog schadelijker dan Olie of steenkool zelf

DeArmeStudent | 02-03-07 | 14:09

*schaft een nieuwe Golf Diesel aan*

Alcoholic | 02-03-07 | 14:09

Hetzelfde gebeurde al in Mexico, door de grote vraag naar ethanol voor schone brandstof is de prijs van mais enorm omhooggeschoten. Goed nieuws voor de boeren, maar slecht nieuws voor de armen die zich een belangrijke basiscomponent van hun dieet niet meer kunnen veroorloven.

Overigens verwijt ik links niet dat ze dit soort dingen verzinnen; zonder subsidies was de vrije markt er ook wel mee gekomen. Je mag links wat verwijten als ze hiermee dogmatisch door blijven gaan en de problemen negeren of goedpraten. Wat ze ongetwijfeld zullen doen, trouwens. Alles liever dan het eigen ongelijk moeten erkennen, ook al komt het door veranderde omstandigheden.

Muxje | 02-03-07 | 14:07

Hoofddoekjes, dubbele nationaliteiten, ontsnapte TBS-ers, liegende politici. Tot nu toe heb ik het allemaal van mij af laten glijden, maar blijf GVD van mijn bier af, anders zwaait er wat!!!
Ga eens deaud, bierhaters!

Teen | 02-03-07 | 14:06

En wat te denken van het treintje de ijzeren Rijn
www.algemeennederlandsverbond.org/wggr...

Nederland houdt het treintje over Nederlands grondgebied vanwege concurrentiebelang tegen maar ondertussen rijden er in plaats daarvan honderdduizenden afschuwelijk stinkende vrachtauto's heen en weer tussen Antwerpen en Roergebied om alle containers te vervoeren ... ook over Nederlands grondgebied dus, met alle milieuvervuiling vandien.

Von | 02-03-07 | 14:04

Juist, Links ga is deaud
[Nee Gonny, klagen hiertegen helpt niet]

Tobi | 02-03-07 | 14:02

Altijd lekker als linkse theorieen onderuit worden gehaald

kruisridder | 02-03-07 | 14:02

Dus komen die hongerlijders en armoezaaiers hier naartoe en heeft links dus alweer de oplossing voor het probleem gevonden. Doordenken Hoxha.

sjaakdeslinksesul | 02-03-07 | 14:02

Paar extra voedselpakketjes sturen, problem solved?

Spiked | 02-03-07 | 14:00

Lang leve rode diesel.

Dachthetwel | 02-03-07 | 13:59

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl