Gezellig. 14 varkenskoppen bij AZC Enschede
Als de democratie faalt dan worden mensen boos en wanhopig @Gem_Enschede @ADnl @tubantia @rtvoost @SBS6 @telegraaf pic.twitter.com/HpRYWowjx2
— retour afzender (@tothetrandje) 25 november 2015
"Er is in elk geval sprake van een milieudelict", aldus een politiewoordvoerder tegenover Tubantia na het aantreffen van 14 varkenskoppen op een terrein nabij het Eschmarkerveld in Enschede, waar een groot AZC moet komen. Dat is nogal een understatement, maar vooruit. Bovenstaande Twitteraar kan het trouwens nog wel begrijpen ook, met z'n anonieme kakhoofd. Intimidatie en bangmakerij: het zijn instrumenten die in Het Debat geen plaats mogen hebben. Weet u wie er ook van onthoofden houden? Juist. Losers.
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
Tyromancer div
dank voor uw uitvoerige en gedetailleerde commentaar. Het ontgaat u dat ik slechts een historisch gegeven heb aangedragen aangaande het feit dat men pakweg 700 AJC ( voor christus) in het Midden Oosten zich niet waagde aan varkensvlees. Niets meer en niets minder. Uw aanname dat ik "gelovge" ben is voorbarig en het feit dat men anno nu kweekvis verkoopt vol met medisch-biologische ingrediënten om ze eetbaar te maken en te houden evenzo geldend voor varkensvlees is een verdienste van de huidige wetenschap maar wel een dubieuze daar wij als consument dezelfde medicamenten binnen krijgen via deze vis en dit vlees.Dit weerhoudt mij er edoch niet van overigens een overheerlijk speklapje tot mij te nemen zo nu en dan.
@Iedereen die het walgelijk vindt. Er werd niet naar de mensen geluisterd, zoals op zo veel plaatsen. Mensen die terecht bang zijn voor hun prettige leefomgeving. Het COA is de baas en de gemeenten vinden het prima want die krijgen geld voor iedere asielzoeker die zij opnemen. Wat hadden die mensen dan moeten/kunnen doen?
Dit is niet het werk van Nederlanders. Dit is een zionistisch complot.
@VleeschNochVisch | 25-11-15 | 21:51 KantNochWal
Ik vind dit 14x niks.
Nul! respect voor de dieren die zijn afgemaakt voor ons vreten.
En naar de asielfiguren aldaar vind ik dit ook beneden alle peil.
Dacht je ver boven hen te staan, sta je d'r ver onder.
Kanslozer dan zij,
In "jouw" maatschappij.
Prima actie, Als je de oolog in het midden oosten bewust hier naar toe haalt waag het dan niet om de quasi verbaade kaart te spelen en in de slachtoffer rol te kruipen, dan moet je ook een vent zijn en ruimte bieden voor een tegen geluid. Doe je dit niet ? accepteer de gevolgen als een vent, en ga niet jammeren dat iemand een symbool actie uitvoert in naam van de onderdrukten onder ons.
Het schijnt ook dat 14 Eschmarkers vanochtend geen hoofd meer bleken te hebben.
Lompe stomkoppen. Walgelijk tuig. Dat is het. Het geeft alleen maar voer aan Links. Sukkels en debielen, DAT zijn het.
Lachen die types die denken dat iedere tegenstander van een azc/vluchteling een pvv stemmer is. Er is een veel bredere doelgroep. En ach, het is toch bijna thanksgiving, enige probleem is dat ze er nog niet zitten.
In het Europese parlement zitten op zijn minst ook 14 varkenskoppen. Dus wat is hier het punt?
@d' 8høker | 25-11-15 | 14:06
Sinds wanneer?
MarcS | 25-11-15 | 14:22
haha, dus jij weet ook beter
F Cobben | 25-11-15 | 18:02
Sinds wanneer zitten mensen van overwegend links geörienteerde organisaties op centrum-rechtse weblogs? Of spoor ik de verkeerde persoon op?
uva-view.nl/permalink/1067425
Creatief met varkens. Goed plan
38 zetels zouden ze nu hebben volgens M. le Chien
Ach joh, je zult zien dat bepaalde vluchtelingen weigeren om die locatie te betreden in de toekomst, vergeten ze dat op iedere meter grond in Nederland ooit wel een varken heeft rondgelopen..
ben kokhals | 25-11-15 | 17:00
hahaha ouwe grappenmaker...
het verjaagd natuurlijk wel de boze geesten uit het land!
Hoewel ik niks moet hebben van de huidige asieltsunami en goed begrijp dat mensen zich verzetten tegen grote, opgedrongen AZC's in hun woonwijken, vind ik die varkenskop-actie vooral een teken van barbarij en slechte smaak.
Het werkt bovendien vooral contra-productief omdat tegenstanders van AZC's nu gelinkt zullen worden aan dit soort smakeloosheid.
Een beetje in lijn met "daar moet een piemel in".
Nederland is een vrij land, wie tegen een asielzoekerscentrum is kan protestbrieven schrijven aan de gemeente en aan kranten of in het openbaar samen komen om te betogen. Iedereen mag zich vrij uitspreken tegen een asielzoekerscentrum.
"Het is oorlog!" verklaarde onze democratisch gekozen lachebek en dan is sabotage tegen de vijand geoorloofd!
@Slinksmensch | 25-11-15 | 14:49
Ben jij het weer goktrommel?
Beetje een Tokkie actie , maar eigenlijk zijn het wel de Tokkies en Hooligans die echt iets doen... De rest ( inclusief ik zelf) levert enkel maar wat zinloos commentaar via de pc...
@Roeieber | 25-11-15 | 17:11
Vertaling:
"ISIS demo in Schilderswijk" = "ies coeltoer"
"ISIS pleegt aanslag" = "heeft niets met Islam te maken"
">50% heeft sympathie voor ISIS" = "onderzoek klopt niet"
"Varkenskoppen bij asielcentrum" = "fascisten slaan toe"
"Verzet bij AZC" = "KKK & Neo nazis"
Al het andere = "incidenten"
Je kan het gewoon voorspellen..
@Roeieber | 25-11-15 | 17:11
Die Gifkikkert is net als de halve analfabeet Slinksmensch vooral een soort supremacist (met puntmuts:) www.wildism.org/docs/tk-isaif.html#_th... Een typische representant van de regressieve, intellectuele onderklasse.
Wat is hier aan de hand, Joop een blik zwitsals opengetrokken hier?
@Gifkikkert en andere Joopers.
De gemiddelde PVV'er is over het algemeen wel ervaringsdeskundige wat betreft de immigratieproblematiek. Kunnen de hoog opgeleiden, waar u zichzelf onder schaart, over het algemeen niet over meepraten. Die hebben nog nooit een getintiër van dichtbij gezien. Tevens hecht u ook veel waarde aan de peilingen van de hond m.b.t. de PVV, laatste peiling gezien m.b.t. 2de kamer? (38)
@De gezellige Syrier | 25-11-15 | 16:51 "@ Lupuslupus | 25-11-15 Waarom gaat u er zelf dan niet bijliggen? als nummer 15"
.
Misschien omdat nummer 1 t/m 14 op jou lijkt. Daar zou ik ook niet naast aangetroffen willen worden.
Echte hoofden lijkt me veel erger. En dat gebeurt ook in naam van Allah
@Carmelita | 25-11-15 | 13:22
Weet u eigenlijk wel dat Anarchisme een directe afgeleidde is van het socialisme?
Ik denk het niet...
@ Lupuslupus | 25-11-15
Waarom gaat u er zelf dan niet bijliggen? als nummer 15
Varkenskoppen leggen biggenkoppen neer...
-weggejorist-
@Slinksmensch | 25-11-15 | 16:38 "U bent vast te kort om langopgeleid te zijn."
.
Ja, dat was al duidelijk, het gaat jou om de vorm, niet om de inhoud.
En interessant dat degenen die -terecht- zo tegen kolonisering, imperialisme en uitbuiting zijn als het elders plaatsvindt, dat allemaal top vinden als het bij ons gebeurt.
@Alfred Jodocus: ik ben uw reflectie, het andere uiterste.
@ben kokhals: ik baseer dit op:
zuiverder = zuiverdere
klasse-begrippen = klassen begrippen
boven je pet = boven de pet
U bent vast te kort om langopgeleid te zijn.
14 varkenshoofden maakt nog geen lente
Denk dat Johan Cruiff erachter zit!
Wat een ophef om wat slachtafval. Pfff als dat alles is. Kann het wel begrijpen dat er bij sommigen de stoppen doorslaan ivm de eenzijdige beslissingen van deze regering en achtelijke gemeentes. Wij moeten alleen Maar betalen, betalen, en betalen.
@tweetybird | 25-11-15 | 16:13 "Maar ja is dus hetzelfde als na de ramadan waarbij je in de multiculti wijken overal slacht afval aantreft. Next."
.
Het ritueel slachten zou overigens gewoon verboden moeten worden in onze Westerse wereld, dus ook het islamitische slacht"feest".
@Slinksmensch | 25-11-15 | 16:05 "Kortom, duur kan niet worden gebruikt om het niveau van educatie te differentiëren. Hoog- en lageropgeleiden. Meer- en mindere mensen."
.
Hoog en laag zijn ouderwetse, achterhaalde klasse-begrippen wat institutionele opleiding betreft. Kort en lang is een zuiverder categorisering. Maar dat gaat jou kennelijk boven je pet, en dat is okay.
-weggejorist-
Tja, actie=reactie.
Je kunt niet meer eeuwig eenzijdig doordrammen.
Maar ja is dus hetzelfde als na de ramadan waarbij je in de multiculti wijken overal slacht afval aantreft. Next.
@Slinksmensch | 25-11-15 | 16:09 "@ben kokhals: het korste eind van uw kortopgeleide laagopgeleidheid."
.
Waar baseer jij dat op?
@ben kokhals: iets-met-planken-en-niet-raak.
@Slinksmensch Gewoon zelf even nadenken graag.
@ben kokhals: het korste eind van uw kortopgeleide laagopgeleidheid.
@Slinksmensch | 25-11-15 | 16:05 "@ben kokhals: er zijn studenten die met dezelfde tijd als dat u uw veterstrikdiploma haalde twee universitaire studies en een doctoraal afronden."
.
Dan doe jij kennelijk veel te lang over veters strikken.
@roze_bril: is vrijheid geen ideologie? Zeker voor paupers.
@Tux1337 | 25-11-15 | 16:01 "@ben kokhals | 25-11-15 | 15:25 Zeker nooit van culturele genocide gehoord.. Oh nee, jij bent zo iemand met dubbeldunk..."
.
Maar culturele genocide is precies wat in onze omgeving plaatsvindt. En niet "per ongeluk". Heb jij wel eens van "weapons of mass-migration" gehoord? www.rsc.ox.ac.uk/news/weapons-of-mass-...
@ben kokhals: er zijn studenten die met dezelfde tijd als dat u uw veterstrikdiploma haalde twee universitaire studies en een doctoraal afronden. Kortom, duur kan niet worden gebruikt om het niveau van educatie te differentiëren. Hoog- en lageropgeleiden. Meer- en mindere mensen.
Slinksmensch | 25-11-15 | 15:33 "@ben kokhals: Helaas, U trekt aan het kortste eind."
.
Kortste eind van wat?
@appeltjesgroeneweide | 25-11-15 | 15:45
Natuurlijk zijn niet alle mensen evenveel waard, anders zouden alle functies wel at random worden vervuld. Vind jij iedereen evenveel waard?
@ben kokhals | 25-11-15 | 15:25
Zeker nooit van culturele genocide gehoord.. Oh nee, jij bent zo iemand met dubbeldunk: zegt iemand met een kleurtje dat woord dan is hij een progressieve humanist en zegt iemand zonder kleurtje het dan is het een racistische fascist. Wie is hier dan de racist, lutser?
@Jan Boule | 25-11-15 | 14:47
Ja ik wist dat dat riedeltje zou komen, komt namelijk altijd weer...
Ik zal het je even uitleggen waar ik op doelde, want blijkbaar werd dat niet duidelijk; we hebben inmiddels de wetenschap omarmd en die heeft ons kennis en mogelijkheden gegeven, we leven namelijk niet meer in de middeleeuwen, we leven in 2015.
Religieus rein of onrein, dat bestaat gewoon niet, men eet ook tilapia, een strontvreter; eet aldus verteerde lijken in de vorm van stront, of eet een stuk rauwe ijsbeer, zit ook vol bacteriën die je niet overleeft, of wat dacht je van en niet gaar stuk koe, met een ingekapseld lintwormei, daar kan men ook kapot van gaan, zeker als je je niet al te fit bent.
Het gaat erom , en jij mist, net als de doorsnee gelovige mijn punt volkomen, dat níemand hier volgens de koran of sharia hoeft te leven, al dus bestaat dat religieuze rein of onrein niet, als in sinister en dexter; zo leven wij niet meer, die duistere tijden van onwetendheid en gebrek aan kennis zijn passé, voorbij, geschiedenis, het is achterhaalde onzin.
(Vandaar mijn verwijzing naar de moeder die haar zoons liever doodt dat ze 'onrein' varkensvlees te laten eten, dit noem je 'martelaarschap' volgens diezelfde koran. dat was én is niet een safety-tip voor veilig koken dus, maar stuurt moedwillig aan op de religieuze martelaarsdood).
In Egypte hebben ze een tijdje zo extreem 'rein' geleefd, dankzij de islam, want religieus rein en onrein gaat nog veel verder.
Onrein is er nog meer, de penis die pist bijvoorbeeld(en bespaar je de moeite met een 7e eeuwse verhaaltje over handen wassen zonder zeep) ; er was namelijk ook een tijdje de man die zijn penis niet mocht aanraken tijdens het pissen, dus ging het onreinste wezen mee die die klus kon klaren; de dochter, die mocht papa's pik vasthouden en schoonmaken, één maal raden hoe dat eindigde; in Pedogistan aan de Nijl.
En veel problemen hebben de moslims vandaag de dag nog steeds niet met vrouwen als onrein te beschouwen in vergelijking met de man.
Zelfs het aanraken door de man van een vrouw kan leiden tot verlies van de reinheid van de man.
Opbokken dus met die religieuze onzin.
Het is 2015.
@Slinksmensch |
Het valt op dat u de PVV noemt. Die heeft wel geen ideologie, maar goed. Een betere zou de Islam zijn geweest. Het is een ideologie en voldoet veel beter aan uw criterium. Sterker nog, ik word als minder gesteld omdat ik geboren ben als niet-moslim. Heeft u het liever niet over he.
@Slinksmensch | 25-11-15 | 15:53 "mensen zijn niet evenveel waard"
.
Welke waarde heb jij het over?
Stel dat IS alleen maar varkens (d.i. dieren) zou onthoofden. Dan zou alleen de PvdD zich nog opwinden. Heel links Nederland zou rustig gaan beweren dat iedereen wel een hobby heeft - niet dan? Staat een Arabisch volk met geweld(!) op tegen z'n wettelijke volksvertegenwoordigers dan staat links Nederland te juichen! Maar als monddode burgers zich opwinden en geen raad meer weten dan alleen ludiek wat varkenshoofden neer te leggen, dan staat ineens iedereen op z'n achterste benen en beweert dat de treintjes binnenkort weer gaan rijden. Bah!
Dit soort shit krijg je als je een democratie opheft. Ik voorspel dat dit nog maar het begin is.
@Parel van het Zuiden | 25-11-15 | 15:26
*gedraagt :)
@Alfred Jodocus | 25-11-15 | 15:36 "De zogenaamde 'hoog opgeleide' (7 jaar over een flut cursus culturele antropologie en ontwikkelingssjoosjoologie aan de UvA)..."
.
Dat is niet hoog-, maar langopgeleid. Die moeten dus extra lang in de schoolbankjes doorbrengen om iets in hun hersentjes te proppen.
Een azc maakt je buurt wel spannender. Iedere dag wel een hoop politie in je achtertuin. Zoals gisteren weer in arnhem. Dus wil je wat spannends in je buurt neem een azc.Het wordt er een stuk gezelliger door.
@appeltjesgroeneweide: nee, mensen zijn niet evenveel waard. Of vraagt u of mensen meer waard zijn dan anderen? Absoluut. De ideologie van Paupers Voor de Vrijheid (PVV) is hierop gestoeld.
Van Leeuwen doet weer een Van Leeuwentje. Wie een varkenskop ergens weglegt is geen haar beter dan ISIS!!1!
Geen mens raakt gewond, ludieke actie.
@roze_bril | 25-11-15 | 15:30 "Jezus, heb je hier weer de "jij bent dom" reaguurders rond lopen"
.
Dat zijn een soort autoritaire KKK-supremacisten. Die zijn zo enorm dom dat ze zichzelf superieur vinden, en minderheden zielig (want dat voelt superieur) www.wildism.org/docs/tk-isaif.html#_th...
Slinksmensch | 25-11-15 | 15:04
--
Het ligt er dus maar net aan op welke manier je mensen gradeert en (af)waardeert.
-
Hoewel je opmerking ontegenzeggelijk als trollopmerking was bedoeld, roep je een interessante vraag op.
Zijn mensen meer waard als de ander en waarom dan?
Van Leeuwen is een gigantische lafaard bang voor ieder geweld, doe mij Jan Roos maar.
-weggejorist en opgerot-
GifKikkert | 25-11-15 | 14:53
voel me ook totaal niet aangesproken maar schop graag tegen mensen die zich superieur voelen christen/islamiet wit of zwart maak mij dan niet uit.
79% van de allochtone beroepsbevolking heeft gewoon een baan en is daarmee ook belastingbetaler
GifKikkert | 25-11-15 | 15:15
daar zitten ook belgen duitsers polen bij en kinderen van bv een Nederlander en belg. zoek ff een percentage voor niet westerse allochtonen eens kijken wat voor getal je dan krijgt, geef je al 1 hint is niet zo hoog als 79%.
-weggejorist-
Dat geteisem zal toch niet de eigen geteisemtevarkensharsens daar neergelegd hebben?
Dan hebben ze daarna echt helemaal niets meer over, toch?
Nou ja, idioten zonder kop, je ziet ze wel vaker.
Ik snap het wel, een overheid die zijn burgers structureel negeert, (behalve met belastingen)kan verwachten dat de burger andere middelen zoekt, om hun grieven te verduidelijken.
@jawor36 | 25-11-15 | 15:18
U heeft overduidelijk nog nooit in, bij, of rond een AZC vertoeft. Huizenprijzen naar zijn grootje, straatterreur, overlast, criminaliteit. Dat is geen angstzaaien dat is helaas de realiteit. Dat ligt overigens net zozeer aan de mensen die de opvang willen en organiseren als de bewoners zelf.
.
En nee, zo lang uw teneur is dat mensen die het niet met u eens zijn als tokkie, fascist, en wat al niet meer af te schilderen blijf ik u benoemen als een politiekcorrect zwijn. Immers alleen zwijnen slaan zo'n toon aan in een discussie.
.
Dat zegt inderdaad wat over mijn persoontje. Ik ben nogal van de wederkerigheid. U kunt overigens heel makkelijk van het zwijnstempel af hoor. Stop maar gewoon met het getokkie. U zult zien dat u een hele andere reacties krijgt.
.
Zelf lopen schelden en demoniseren en zodra u een zelfde behandeling krijgt beginnen te huilen over schelden. Wat zegt dat eigenlijk over u?
@ben kokhals: Helaas, U trekt aan het kortste eind.
Duitse artsen luiden de noodklok. Zij constateren dat minstens vijf procent van de asielzoekers besmet zijn met resistente bacteriën. Ziektes die alhier zijn uitgebannen nemen de asylanten met zich mee. Het betreft aldus dr. Max Kaplan ( Beieren) bof, mazelen, TBC, tyfus, difterie, kinkhoest, polio en soa's.
Duizenden kinderen hebben geen enkele vorm van ( preventieve ) inentingen gehad en de ziekenhuizen beschikken niet over voldoende materiaal om alsnog zulke inentingen te verrichten. Vrouwen wensen niet door mannelijke artsen te worden geholpen en mannen niet door vrouwelijke artsen. De ziekenhuizen moeten tolken en tevens beveiligers inhuren om artsen voor agressie te behoeden.Geen woord hierover bij de ARD en geschreven pers.
Wat een ellende hebben de Merkels over Europa afgeroepen!
Hoef niet meer met harde cijfers voor @GifKikkert te komen want die zijn er al ingewreven zien ik.
En Marianne Weber is ook niet mijn smaak maar wel Nederlandse cultuur inderdaad. Ben je toevallig wel eens in een willekeurige autochtone kroeg geweest? Grote kans dat je Weber hoort.
Wel eens in de Achterhoek geweest? Het stikt daar van de Hollandstalige piratenzenders. Waarom? Omdat het CULTUUR is.
Als er hier één cultuurbarbaar is dan ben jij het wel.
*ongedocumenteerde, lutser...
Jezus, heb je hier weer de "jij bent dom" reaguurders rond lopen. Vermoeiende lui, die denken dat dat een definitief argument is.
Maar ja dit soort dingen kun je verwachten als niks helpt . Je als burgers van een gemeente geen inspraak hebt en keihard in je muil wordt uitgelachen.En het door je strot gedouwd wordt. Dan gaan mensen die dat helemaal zat zijn wel eens over op maatregelen die wel opvallen. Of het echt heel geweldig is betwijfel ik toch ik kan de frustratie heel goed begrijpen. Je hebt als bewoners van nederland geen pestpleuris meer te vertellen en alles wordt je in de strot gedouwd.
@Tweenul | 25-11-15 | 14:05
Doe eens een fatsoenlijke aanhef, jochie. Blijven de tegels wat meer bij elkaar zodat ik ook daadwerkelijk kan antwoorden. Of is dat precies niet de bedoeling.
.
U bent overigens de persoon die zich in dit paneel als tokkie gedraagd hoor. Vandaar dat ik u ook even heb aangesproken. Op uw nivo vanzelfsprekend.
@GifKikkert | 25-11-15 | 15:15 "En "cultuurverlies"? Wat ben je kwijt dan? Kan je Marianne Weber niet meer vinden? Mis je het palingtrekken?"
.
Barbaar.
Ik denk dat ze dachten dat de mensen dachten we geven ze varkenskoppen als welkom zodat ze er worst van kunnen maken voor bij de boerenkool ter voorbereiding op hun integratie. Waarbij ze nederlanders worden en een echte nederlander eet af en toe boerenkool met unoxxx worst.Aardig bedoelt dus maar helaas weer verkeerd opgevat. Tsja ik denk dat ze liever snel een miele uitkering huis mercedes en tv hebben als welkom dus je kunt het nooit snel goed doen . Toch.
-weggejorist-
@Slinksmensch | 25-11-15 | 15:04 "laagopgeleiden zijn per definitie minder waard dan hoogopgeleiden. Het zit besloten in de woorden laag en hoog."
.
Helemaal fout uitgangspunt. Het is niet "laag-" en "hoog-", naar "kort-" en "lang-" opgeleid, waarbij kort(er) opgeleiden in de meeste gevallen niet per se economisch minder waardevol zijn of minder intelligent dan lang(er) opgeleiden. Sterker nog, menig lang(er) opgeleide medeburger (denk aan inhollanders, domme alfa studentjes en dergelijke) zou van honger omkomen als er geen kort(er) opgeleide burgers waren die hun dagelijks brood veroorzaakten.
@GifKikkert. Kunt u mij eens uitleggen hoe dat zit met die "medemenselijkheid" etc.? Wat is er medemenselijk aan rücktsichlos hele volksstammen uit voornamelijk Afrika binnenhalen (en niet Syrië zoals geclaimd wordt) die hier bij voorbaat kansloos zijn op de arbeidsmarkt, de gehele Samenleving ontwrichten door hun gedrag en anderszins? Slaat u er de lijstjes maar eens op na. 70%(!) van de Somaliërs zit in de Bijstand en zal nooit werken. De helft van deze ongeveer 32.000 Somaliërs is verslaafd aan Quat. Wat een toegevoegde waarde zeg. Ikzelf zit op 1,5 km afstand van een AZC noodopvang. En nee, daar kregen wij géén inspraak in. Het was gewoon; "Zo, hier hebt u er 250 in een sportzaaltje, succes ermee!" En dat is bovenop de 450 die we er in de Binnenstad hebben. Sinds het er zit heb ik nog nooit zoveel sirenes en politie helicopters boven en langs m'n flatje gehad. Vandeweek fietste ik naar huis en zat men in de fietstunneltjes volop aan het bier en viel iedere voorbijganger lastig, inclusief ondergetekende. Sorry dat ik even niet aanhaak bij uw "de wereld is van iedereen" fabeltje.
Verder zegt uw gescheld (grote blonde voorganger etc. U had geen originelere?) meer over u als de diverse reaguurders hier. Ik voer mijn debatten graag op basis van feiten, niet op basis van wat ons de laatste 30+ jaar als policor goedgekeurd is opgelegd. En wens je daar, door schade en schande wijzer geworden, niet in mee te gaan dan ben je gelijk fascist, Tokkie, xenofoob etc.. Iemand gelijk van "een gebrek aan medemenselijkheid" betichten is ook nogal een zwaktebod. Er is een verschil tussen medemenselijkheid en je land ten grave dragen ter faveure van de Goegemeente en daar in goed aanzien staan. Multikul werkt niet en heeft nooit gewerkt!
Wat de varkenskoppen actie betreft. Niet goed te keuren maar dit is wat men krijgt als je het volk als zodanig in de verdomhoek gooit en al de, terechte angsten en zorgen, achteloos in de wind slaat. Parijs was een duidelijk voorbeeld van het falen van de open grenzen, de Politiek als geheel, en het collectief wegkijken. En dat is iets dat wij, gezien het feit dat er zo'n 11.600 gedocumenteerde(!) asielzoekers zo maar binnen zijn komen spoelen, ons niet langer kunnen veroorloven.
"Intimidatie en bangmakerij: het zijn instrumenten die in Het Debat geen plaats mogen hebben."
Hier moet ik een beetje om lachen, de politiek en de overheid is hier namelijk kampioen in. En ik ben het met die twitter gast eens dat ik deze actie (en andere acties) wel enigszins snap. De wil van het volk staat immers buitenspel en zelfs het verdrag van Dublin gemaakt door het politieke geboefte staat doodleuk buitenspel. Begrijpelijk dus dan mensen de wet zelf buitenspel gaan zetten en met ongewone acties beginnen. En als je dit niet snapt dan zit je zelf te slapen naar mijn mening.
-weggejorist-
-weggejorist-
Parel van het Zuiden | 25-11-15 | 14:59
Dat gescheld van jou moet echt eens afgelopen zijn. Als iemand het niet met je eens is, ga je de discussie aan, niet als een 14 jarige puber in het rond schelden. Het zegt echter wel veel over jouw persoon.
Om dan toch maar even inhoudelijk te reageren:
- Je doet aannames en je luistert naar je gevoel, dit zijn geen feiten. Toon aub aan dat AZC bewust alleen in achterstandswijken geplaatst worden en ik luister.
- Prima als er bij mij een AZC in de straat wordt toegewezen. Niet prima als ik (van jou) een wildvreemde in huis moet nemen omdat ik voor opvang van vluchtelingen ben.
- Wie moet zijn leven slachtofferen voor mijn mening? Wie moet zijn leven überhaupt slachtofferen? Wat een overtrokken gedoe allemaal weer. Wilders trekjes, roepen dat alles naar de klote gaat met de komst van een AZC, roepen dat ze aan de lopende band mensen verkrachten, angst zaaien (zoals erg goed geslaagd bij jouzelf).
^ autochtonen is allochtonen
@ben kokhals | 25-11-15 | 15:10
79% van de allochtone beroepsbevolking heeft gewoon een baan en is daarmee ook belastingbetaler. het is waar dat de werkloosheid onder autochtonen hoger is en daar moeten we dus hard aan werken. Minder discriminatie op de arbeidsmarkt zou al een boel helpen.
En "cultuurverlies"? Wat ben je kwijt dan? Kan je Marianne Weber niet meer vinden? Mis je het palingtrekken? Word je niet meer uitgenodigd voor carnaval? Ben je zo'n zielepiet die Zwarte Piet als hét boegbeeld van de Nederlandse cultuur beschouwt? Wat mis je? Ik help je wel zoeken.
@Tweenul | 25-11-15 | 14:38
Nee, hoor. Ik ben er nog steeds. U bent trouwens wel een lafbekje, he. Zo'n "antwoord" even wegplempen zonder de gebruikelijke aanhef zodat ie verdwijnt in de tegelvolgorde. Geen zin in weerwoord, he.
.
Wat ik stel is overigens gewoon waar. Intelligente erudiete mensen voelen geen noodzaak om anderen weg te zetten. Die gaan een discussie aan op inhoud en vertrouwen op de kracht van argumenten.
.
Moet u eens proberen? Heeft u namelijk nog niet een keer hier gedaan. Ik heb u even door het tooltje gehaald. De armoe....
@Parel van het Zuiden
Je moet eens een keer lekker van bil gaan, dan ga je veel positiever naar dingen kijken.
@heilig varken: U bent zeker uw hoofd kwijt want u bedoelt realistisch en feitelijk.
@GifKikkert | 25-11-15 | 14:33
Mensen die Maurice de Hond aanvoeren als bewijslast moeten zich even laten nakijken. Broddelstatistiek. Maar ik ben best genegen even in te gaan op uw eerste poging tot inhoud.
.
A. Ik ben geen PVV stemmer. Ik stem wel eens op de PVV. Vooral uit aversie naar de gevestigde politiek. Teller staat op 2 maal in de afgelopen tien jaar.
B. Ik wijk redelijk stevig af van het profiel geschetst in Maurice zijn broddelwerkje. In generale termen ben ik "hoogopgeleid" en ook nog eens echt opgeleid (beta). Daarnaast vereist mijn bedrijvigheid continue doorontwikkeling op diverse terreinen en doe ik voor de leuk nog een geschiedenisstudie.
.
Geen van die dingen zijn trouwens relevant voor deze discussie. Discussieopponenten wegzetten op veronderstelde intelligentie is niet hetzelfde als uw standpunt argumenteren. Dat is de aandacht wegleiden bij uw eigen gebrek aan onderbouwing.
"Als de democratie faalt dan worden mensen boos en wanhopig"
goedpraten, wegkijken en anderen de schuld geven
waar kennen we dat van?
@GifKikkert | 25-11-15 | 13:59 "Je [appeltjesgroeneweide] hebt het over "gelukszoekers" terwijl je geen enkel benul hebt van de mensen over wie het gaat."
.
Mag ik even een geheel ander punt in de groep gooien? De invasie/kolonisatie(whatever) van tegenculturen levert niet alleen ontwrichting, overbevolking en cultuurverlies op, maar kost ook geld, vreselijk veel geld. Miljarden extra per jaar, en dat generaties lang (zie de vorige mislukte massaimmigratie, die nog steeds tussen de 7,5 en 12,5 miljard euro per jaar kost). Ook dit wordt uit de portemonnee van de zwoegende belastingbetaler geschraapt. Moet dan niet eerst even aan de belastingbetaler gevraagd worden of die daarmee accoord gaat? (Wie nee zegt is een uitbuiter.)
-weggejorist-
Lekker droog, die Tukkerse cops: "Er is in elk geval sprake van een milieudelict". Als symbolische daad was een plakje ham of een reepje spek ook genoeg geweest. Dit is een beetje overkill. Letterlijk.
Varkenskoppen? ik dacht even dat Pechthold en Samsom gespot waren.
@appeltjesgroeneweide: laagopgeleiden zijn per definitie minder waard dan hoogopgeleiden. Het zit besloten in de woorden laag en hoog. Helemaal geen slecht idee om het recht van stemmen op leeftijd, werk en/of opleidingsniveau te baseren. Aan beide kanten lost dit problemen op: zowel bij Partij van de Asielzoekers als bij Paupers Voor de Vrijheid. Zo simpel!
-weggejorist-
Er is ook sprake van een vreemdelingen delict. Deze mensen gaan illegaal de grens over maar 'wir schaffen das' wel.
Walgelijk hoe er met twee maten gemeten wordt in dit land.
@heilig varken | 25-11-15 | 14:59
Nee echte intellectuelen houden zich verre van discussies met domme mensen.
weknowmemes.com/wp-content/uploads/201...
Knor :'(
@Cuyahoga | 25-11-15 | 15:00
Betrapt? Op wat?
GifKikkert | 25-11-15 | 14:56
Hier lul je je niet meer uit.
Je bent betrapt, klaar.
@jawor36 | 25-11-15 | 14:26
Dat zijn geen gedachtenkronkels, hoor. Dit is de praktijk.
.
Vrijwel alle AZC's worden geplaatst bij de minder kapitaalkrachtige bevolking die vervolgens zelf met de ellende ervan mogen dealen. Precies bij de mensen die het niet willen dus.
.
De mensen die willen opvangen, willen het alleen als het daar, elders dus, gebeurt. En dat zegt genoeg over de oprechtheid van die mensen. Alleen als de consequenties voor anderen zijn, dus.
.
En vandaar dat ik dat bij u even voor de lezer wil uitlichten. Immers, het is nogal wat. Van anderen eisen dat zij hun leven en leefomgeving maar slachtofferen voor uw mening.
.
Enfin. Ik weet dus dat u, en uw paneelvrinden, niets doen voor gelukszoekers. Ik weet dat u niets beschikbaar stelt. Ik weet dat u vindt dat anderen dat moeten doen.
.
U mag dat idioot vinden. U heb u wel gelezen op andere topics rond dit onderwerp. U bent het archetype politiekcorrect zwijn. Ik had niet anders verwacht.
-weggejorist-
@Penus Decoratus | 25-11-15 | 14:51
Thanx
www.youtube.com/watch?v=cxIkqbRR59s
@Cuyahoga | 25-11-15 | 14:52
Laagopgeleid staat er toch? Echt, kijk maar goed, het staat er letterlijk. Laagopgeleid. Maar ik snap dat het voor laagopgeleiden lastig is om zo'n tekst te lezen, en al helemaal om sarcasme te herkennen.
Dat bedenk ik niet; dat heeft Maurice de hond netjes voor u uitgezocht.
www.dagelijksestandaard.nl...
GifKikkert | 25-11-15 | 14:33
--
Dat is nou echt zo iets waarvan ik denk; waar gaat dit over?
We doen net als dat je pas mag meepraten of iets mag zeggen als je minimaal HBO op. Of WO.
En daarmee wordt gezegd: als je laag opgeleid bent, ben je onontwikkeld en eigenlijk niet zo veel waard als een hoger opgeleide. En dan is automatisch je stem en mening minder waard want je bent toch dom.
-
Als je over laag opgeleid wilt praten, dan moet je kijken naar de PvdA aangezien daar de meeste import op stemt. En zo als we weten is import doorgaans zeer laag tot niet opgeleid. En toch heb ik een hoop slimme laagopgeleide mensen meegemaakt die mogelijk een beter mens zij dan jij en ik.
@vinzDH | 25-11-15 | 14:42
Nou niet meteen zo minderwaardig beginnen te huilen; u kunt gewoon terug naar school en zelf iets aan uw opleidingsniveau doen. Daarvoor hoeft u mij niet verantwoordelijk te houden.
GifKikkert | 25-11-15 | 14:33
Staat er niet hè, niet zo netjes, met voorbedachte rade een halve zin citeren.
Er staat: Maar liefst 45% van de PVVers heeft alleen de basisschool afgemaakt, of alleen de middelbare school en/of het MBO.
Ik snap het wel, dat kortzichtige mensen halverwege de zin stoppen met lezen, is wellicht een beetje de bedoeling van DDS.
En dan roepen 'dat de helft niet verder is gekomen dan de basisschool' zegt meer over jou dan over 'mensen die zich kunnen voorstellen bij verkiezingen op de PVV te stemmen'.
Even los van het feit dat je met de onderzoeken van de rooie Hond beter je reedt kan afvegen dan ze als bewijs aanhalen.
Kannibalismme in het AZC?
-weggejorist-
@Dhr. de Wit | 25-11-15 | 14:41
"De cijfers liegen er niet om"? Kom eens door met die cijfers dan?
@GifKikkert: met PVV'ers (Paupers Van de Vrijheid) valt niet te praten, ze kunnen namelijk alleen maar haten.
Tweenul | 25-11-15 | 14:14
--
oké, had ik dan weer even niet gezien.
Maar in principe geen ad hominems.
Is af en toe ook voor mij moeilijk omdat ik vrij heethoofdig kan worden en toch wil ik mij ervan weerhouden.
Niets menselijks is mij jammer genoeg vreemd en omgekeerd mag je mij er ook op aanspreken.
@Desmoulins | 25-11-15 | 14:35
"terwijl Europa al even aan het branden is". Nou niet overdrijven tokkie, Syrië is aan het branden. En er zijn twee kanmpen die die brand trachten te doen overslaan naar Europa; dat zijn de terroristen en de haatzaaiers als uzelf. Twee kampen die dezelfde interpretatie hebben van de koran; twee kampen die oorlogstaal spreken en twee kampen die voornamelijk bestaan uit laagopgeleide individuen die er niet in slagen om oorzaak en gevolg uit elkaar te houden. Twee kampen die de wereld indelen in "mensen zoals zijzelf tegen de rest". Twee zijden; dezelfde munt.
Tyromancer 14:07
Het feit dat men reeds in vroeger tijden ( Oud-Testamentische..) in het Midden Oosten geen varkensvlees at is niet louter religieus. Varkens zijn lijkenvreters die de slagvelden opliepen om de gedode soldaten aan te vreten
( zelfs nog in Normandië ev). Daarbij komt dat varkensvlees in hitte snel vergaat ( corruption rapide de la viande) en men liep derhalve risico's van besmet vlees daar lang koken niet altijd kon bij gebrek aan water en hou(-skool). Ook was men niet in staat de dieren goed te reinigen voor de slacht hierdoor waardoor de uitwerpselen waarin ze zich wentelden ook voor gevaren zorgden. De Israëlieten aten dan ook geen varkensvlees en zulks is overgenomen door de moslims. Het religieuze aspect is dat een varken geen nek of hals heeft waardoor halal slachten moeilijk is.
Vroeger heette dat rrn ludieke actie vandaag de dag is het een geweldadige actie die iedere grens overschrijdt en daarom bentwoordt mag worden met Khalasnikovs en bommen.
aarvan een heel groot deel (45%, bijna de helft) immers niet verder is gekomen dan de basisschool.
GifKikkert | 25-11-15 | 14:33
ohh jij vind je weer superieur, jij past goed bij de islam of bij de SS van vroeger.
@MarcS | 25-11-15 | 14:22
Lol. Met mensen die het verschil tussen de Achterhoek en Twente niet kennen valt sowieso niet te discussiëren.
@GifKikkert | 25-11-15 | 14:24
Wat jij voor het gemak vergeet dat die "NEEBLIJFWEGIEDEREENISKUTHAATHAATHAAT" mensen defacto wel de meeste overlast hebben van "asielzoekers". Al jaren. Al tientallen jaren. De cijfers liegen er niet om, waarom zouden wij mensen moeten opvangen die in beginsel kansloos zijn? Waarom zouden wij mensen moeten opvangen die ons in beginsel HATEN omdat ze islamiet zijn?
Over hypocrisie gesproken.
Hmmm, snert!
-weggejorist-
En tegen de roomser.dan.de.paus mensjes die deze actie afkeuren; we lezen uw commentaar graag wanneer er een azc bij u om de hoek geplaatst gaat worden.! Dán zal het gejank niet van de lucht zijn. Zolang het maar niet in *mijn* achtertuin is hè?? Wáár blijft de *solidariteit* met mensen die een AZC door de strot geduwd krijgen?
johoost | 25-11-15 | 14:10
volgens coa medewerkers zelf hebben -+ 12000 "vluchtelingen" geen ID en zijn er nog is duizenden met een vals of een vermoede van een valse ID gewoon ons land binnen gelaten. Deze mensen waarvan je totaal niet weet wie het zijn worden nu bij de burgers in de tuin gezet. Kunnen dus van alles zijn tandartsen, wetenschappers, Assad beulen, moordenaars of IS gekken. 2 moslimterroristen die in Frankrijk aanslagen hebben gepleegd waren dus binnengekomen via Griekenland. Dat in je achterhoofd vind jij het nog steeds raar dat mensen geen AZC in hun buurt willen hebben waren mensen inkomen waarvan je totaal niks weet.
-weggejorist-
-weggejorist-
GifKikkert | 25-11-15 | 14:33
Nog steeds dit argument aandragen terwijl Europa al even aan het branden is. Het gore lef.
U bent hier de tokkie.
-weggejorist-
jawor36 | 25-11-15 | 14:26
NIMBY.
Wat goed is voor een ander, hoeft nog niet goed te zijn voor mij, maar toch wil ik het want dat hoort nou eenmaal zo. Iets met beschaving en tolerantie.
@Parel van het Zuiden | 25-11-15 | 14:29
Nou ben ik toch wel erg benieuwd. Verlicht ons eens; wie bent u "in termen van opleiding en carrière"? En in hoeverre valt u buiten het profiel van de gemiddelde PVV-stemmer? Waarvan een heel groot deel (45%, bijna de helft) immers niet verder is gekomen dan de basisschool. Dat bedenk ik niet; dat heeft Maurice de hond netjes voor u uitgezocht.
www.dagelijksestandaard.nl/2015/10/pvv...
Wat hebben die varkens nou weer misdaan?
-weggejorist-
GifKikkert | 25-11-15 | 14:24
U heeft veel kaas gegeten van logisch redeneren.
Chapeau!
Dat 90% bestaat uit islamitische jongemannen die a) onze welvaart willen en/of b) onze manier van leven willen vernietigen zal u vast ontgaan zijn als zelfverklaarde specialist in hypocrisie.
Er is geen sprake van een 'level playing field', dit is immers ons land. Het uitgangspunt zal altijd moeten zijn: is dit goed voor Nederland en haar bewoners?
Verdorie, wil ik net snert gaan maken, zijn de varkenskoppen gejat.
14 is het gemiddelde IQ van Enschede? Wat schattig, ze bedoelden natuurlijk 41.
@denoorman | 25-11-15 | 14:25
Nee het is vooral uw schuld. Eigenlijk is alles wat niet goed gaat in dit land uw schuld. U bent verantwoordelijk voor het kutweer van de afgelopen dagen. Maar het meest kwalijk neem ik u dat u verantwoordelijk bent voor de uitschakeling van Oranje. Ga je schamen! en heel hard nadenken over een manier om ons allemaal overtuigend en gemeend uw excuses aan te bieden.
@GifKikkert | 25-11-15 | 14:08
Ik speel zeker direct op de man. Dat moet na dertig jaar politiekcorrect gereutel nou eenmaal gebeuren.
.
Mensen die anderen neerzetten als tokkies, fascisten en wat al niet meer wanneer zij hun zin niet krijgen, vertrap ik met genoegen. Uitschot moet je als uitschot behandelen.
.
Mensen die anderen proberen weg te zetten als dom, ongeopgeleid, en minder, trap ik graag de grond in. Dat doen namelijk alleen hele domme mensen met een meerwaardigheidscomplex.
.
Ik lig namelijk niet echt wakker van dit soort villeine retoriek maar anderen wel. Ik weet namelijk heel goed wie ik ben, wat ik in termen van opleidingen en carriere wel en niet gepresteerd heb, en welke kwaliteiten ik bezit en niet. Reutel maar lekker verder.
.
Oh, en als u inhoud zou ik daar eens mee beginnen. In plaats van dat "tokkie" zus , "tokkie" dat.
@GifKikkert | 25-11-15 | 14:14
Whoehahahaha altijd lekker he als je iemand anders allerlei kwaliteiten kunt toedichten. Lucht dat nu op, dat schelden?
Maar u snijdt exact het probleem aan, m.b.t. stemmen en een politiek die niet doet waar wij voor gestemd hebben. Daarnaast was er in mijn woonplaats geen inspraak, howel wel belooft. En dat ik hier mijn mening ventileer is inderdaad waar. Ubent uiteraard veel meer dan een vrouwtje met een mening, u maakt verschil! Geeft niets meid, die absurde fase zijn de grote mensen al voorbij. Gewoon volhouden, dan zul jij ook op enig moment inzien dat dit niet de juiste manier is.
Parel van het Zuiden | 25-11-15 | 14:09
Wat voor idiote gedachtenspinsels knoop je aan elkaar om te komen tot jouw logica? Als mensen niets tegen hebben op het opvangen van vluchtelingen in daarvoor aangewezen en uitgeruste opvangcentra, betekent dat nog niet dat ze zelf een logeerbedje beschikbaar willen stellen.
Een onthoofde varkenskop is in zekere zin net zo verschrikkelijk als een onthoofd mens. Het gaat immers in beide gevallen om onthoofding... Dit is een haast logisch gevolg maar waarom ook willen kwetsen als je land het onderwerp is van een islamitische invasie?
Wij, als zeer beschaafde en moreel superieure criticasters van de huidige influx, moeten opperen voor een 'balans'; de gulden middenweg. Door middel van een dialoog en wederzijds respect kunnen we zoveel meer bereiken.
Stop het nodeloos kwetsen van de islam!
@GifKikkert
Dus als ik je goed begrijp is het allemaal de schuld van Geert Wilders??
@Wim Venijn | 25-11-15 | 14:07
Die zullen wel, net als in Apeldoorn, een liedje gaan zingen.
Ik kan me toch niet voorstellen dat dit nou een groot misdrijf is of zo. Ja misschien een mileu-delict. Als dat zo is, dan zal de D66 rechter waarschijnlijk 10 jaar celstraf eisen!
Tweenul | 25-11-15 | 13:39
Nou, dom in ieder geval niet, heb een IQ van boven de 140.
Dus dan zal het wel eng zijn.
Oh wacht, dat is een mening van een domme zwitsal waarvan ik na 5 comments al weet dat ik die nevernooit serieus ga nemen, dus laat maar.
Veel plezier hier verder.
@Dhr. de Wit | 25-11-15 | 14:16
Goed dat je dat opvalt. Door vluchtelingen consequent gelukszoekers te noemen, en iedereen die niet op de PVV stemt linkse Gütmenschen of iets in die trand, doet kamp NEEBLIJFWEGIEDEREENISKUTHAATHAATHAAT precies hetzelfde. Jammer dat die hypocrisie u klaarblijkelijk ontgaat. Maar hou vol; u komt er wel.
-weggejorist-
@d' 8høker | 25-11-15 | 14:06
Sinds wanneer?
@Neil_ Skywalker | 25-11-15 | 13:48
Ah mooi! Dan leren die kinderen dus al op jonge leeftijd, op eerste hand, dat mensen die van elders komen helemaal niet eng zijn. Daarmee is de kans groot dat er in die buurt een generatie de kans krijgt om zonder haat en angst op te groeien. Het is te hopen dat ze nog niet vergiftigd zijn door ouders met xenofobe en generaliserende denkbeelden.
GifKikkert | 25-11-15 | 13:56
Ja, of juist compleet andersom wat meer in de lijn der verwachting ligt.
@Tweenul | 25-11-15 | 14:14
Ja en zo vonden de Enschedeërs dat de varkenskoppen actie moest kunnen. Zo vinden we allemaal wel wat. Dat u iets vind zegt niet dat u het ook moet doen. Overigens is uw 2e reactie een enorme JIJ bak. Maar geeft niets, gewoon nog een keer proberen.
@Parel van het Zuiden | 25-11-15 | 14:09
Ah die kromme gedachtengang weer. "je bent voor de opvang van vluchtengen dus moet je ze zelf maar opvangen"-bullshit. Ik ben ook voor het opsluiten van criminelen en toch sluit ik die niet zelf op in mn kelder. Ik ben ook voor een politiek tegengeluid tegen de fascisten van de PVV en toch ga ik niet zelf in de kamer zitten en ik ben ook voor deelname van het Nederlands Elftal aan een groot eindtornooi en toch sta ik niet zelf in de basis. (Danny Blind, als je dit leest bel me. Ik ben beschikbaar)
Daarbij; die kan ik ook omdraaien. U bent tegen het huisvesten van vluchtelingen? Hoeveel heeft u er zélf al tegengehouden dan? Hoe vaak bent u al afgereisd naar de Griekse eilanden om de vluchtelingen die daar aankomen terug te sturen? Hoeveel kinderen heeft u al bang gemaakt voor "de tsunami aan moslims" Of laat u dat over aan de wat minder laffe haatzaaiers?
Misschien is het ook een stil protest of zo dat ze tegen het asielzoekerscentrum daar zijn??
@Tweenul | 25-11-15 | 14:03
U denkt een hele hoop. U weet echter een stuk minder. U heeft vrij weinig meegekregen van de weerstanden bij inspraakavonden die gewoon van tafel geveegd worden? U ziet de peilingen niet waar mensen massaal aangeven dat het welletjes geweest is?
.
Oh, en ik vertegenwoordig helemaal niemand. Doe dat in mijn tegel ook niet. Ik spreek mij uit tegen uw belachtelijke vergelijking. U gaat daar niet op in en probeert mij ook nog eens iets in de schoenen te schuiven. Het handelsmerk van het politiekcorrecte zwijn.
.
PS: Ik zie u door de hele draad schermen met "dom" etcetera richting reaguurders waar u het niet mee eens bent. Wellicht kunt u uw "credentials" even overleggen? Uw replieken zijn namelijk niet bijzonder intelligent of eloquent.
Niet iedereen kan aan 14 varkenskoppen komen. In mijn familie nemen we die niet mee naar een verjaardag en bestellen bij een slager lijkt mij wat opvallend. Kortom, dat varkentje is wel te wassen.
Gewoon een voorbeeld van Schweinerei. Dit omhelst het plaatsen van een aantal varkenskoppen op een terrein teneinde dit in te wijden als voorbereiding op bewoning. Het is een eeuwenoude lokale gewoonte. Meestal wordt hierbij op de midwinterhoorn geblazen en staan er 72 witte wieven in een kring omheen.
@Datkanjenietmenen | 25-11-15 | 14:00
Kunt u mij verwijzen naar de plak waar ik wel serieus genomen wordt? Dank u.
@GifKikkert | 25-11-15 | 14:08
Oh oh oh wat zwak. Door mensen "tokkies" te noemen dehumaniseer je in feite deze groep mensen en dan mag je er van alles over zeggen.
Je wilt "tokkies" liever geen stemrecht geven. Weet je wie bepaalde mensen óók geen stemrecht wilde geven?
Weet je hoe ze dat noemen? Hoef toch hopelijk geen hint te geven, fascist?
@GifKikkert | 25-11-15 | 14:14
Wat is dat nou voor kwats?! Toen we mochten stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen was dit nog helemaal niet aan de orde. Daarbij is het COA de baas. Heb jij op het COA gestemd? Ik niet.
Ik zou aangifte doen tegen Geert Wilders.
Ik kan me voorstellen dat de gulle gevers goede bedoelingen hadden. In veel culturen zijn varkenskoppen een gewild presentje voor nieuwe buren en zo. Prima voor erwtensoep en voor vele andere gerechten..
MarcS | 25-11-15 | 14:07
"Politiek die mensen geen inspraak geeft?" Heb je niet gestemd dan? In dat geval moet je ook niet zeiken. Als je wel hebt gestemd, dan heb je je inspraak dus gehad en moet je ook niet zeiken. "Niet in de gelegenheid stelt hun mening te ventileren?" Gast, wat doe je nú dan? Wat doe je hier zo ongeveer elke dag? Veel meer dan een mannetje met een mening, die je ventileert alsof het je ranzige rukbunker is, ben je überhaupt niet.
Waarom is dat laf? Hij gaat toch zelf op Twitter dom lullen?
Chow | 25-11-15 | 14:05
Het is laf, omdat de twitteraar wel degelijk een punt heeft zoals ik al zei. Nu wordt deze twitteraar ineens landelijk bekend en moet zich tegen alles en iedereen verantwoorden terwijl hij hier niet om heeft gevraagd. Dat jij de tweet dom lullen vindt, zegt meer over jouw gebrek aan inzicht in de huidige situatie. Zoals ik al zei is van een democratisch debat over de asielproblematiek helemaal geen sprake meer en worden zomaar over asielzoekerscentra neergeplemd zonder dat de mensen dat willen. Op allerlei manieren is al geprobeerd duidelijk gemaakt dat mensen het gewoon niet willen. Als dat niet werkt gaan mensen andere manieren zoeken om iets duidelijk te maken. En is het gewoon geweldloos verzet hoor.
@quantumcollider | 25-11-15 | 14:07
Je had ze moeten horen in het kindermisbruik topic vanmorgen. Maar dan nu wel volgaarne de kat op het bekende spek binden. Mensen zijn raar.
De wijk waar hier het azc staat, is nog geen nacht rustig geweest. Die mensen lopen bij nacht en ontij rond over straat te schreeuwen. Het azc zegt er weinig tegen te kunnen doen ivm geen avond klok. Ze zijn of hel erg ziek dat er zo vaak sirene's naar toe moeten of er moet meerdere keren per nacht politie aan te pas komen dat kan ook. Mensen vinden menselijke uitwerpselen voor hun voordeur. Vluchtelingen lopen zomaar huizen binnen achter vrouwen en kinderen aan, zogenaamd verdwaald. Ja ja, ze zijn een aanwinst. echt waar.
-weggejorist-
@Julia | 25-11-15 | 14:10
Jij hebt het dus ook gezien.
Waarom valt dit niet goed te praten? De EU volgt haar eigenregelgeving niet, Nederland ook niet en ze luisteren niet naar bewoners. M'n ouders van 70 krijgen een brief of dat ze misschien willen patrouilleren in de buurt vanwege het hoge aantal inbraken, als ik zie hoeveel inzet er voor een AZC is dan snap ik het probleem niet.
Is toch een geweldloos protest? (Varkens denken er anders over misschien...)
Het is simpel: het beleid, nationaal en internationaal, is gewoon kudt. We lopen van crisis naar crisis en niemand voert een structurele verandering door. En maar doormodderen.
En ook al valt het niet goed te praten, logisch is het wel!
@tweetybird | 25-11-15 | 14:09
"Brutus" was een verwijzing naar Brutus die Caesar verraadde en een mes in zijn klabanus stak.
@Parel van het Zuiden | 25-11-15 | 14:09
Inderdaad. Gisteren op tv:
Macedonië houdt vluchtelingen aan de grens tegen o.a. Marokkaanse vluchtelingen. whut?! Is er oorlog in Marokko?! Neen. Meneer verklaarde dat hij achter de koning staat, van zijn land houdt, maar er is geen werk. Djeez.
Oorlogsvluchtelingen hm. 5% ja.
Statement is duidelijk en daarmee actie primadeluxe.
Nou nou, poeh poeh, 14 varkenskoppen op een braakliggend terrein.
SCHANDE!
lekker makkelijk lullen allemaal
maar als je zo'n allah centrum naast jouw woning krijgt gil je wel anders
btw als het merendeel het niet wilt is het toch democratisch of vergis ik mij
kijk maar waar rutte woont opvang komt er niet
overal waar de elite wonen komen er geen allah centrums
Who gives a rat's ass?
Arme drommels. Waarom is het altijd zo'n probleem om een AZC naast een school of kinderdagverblijf te plaatsen? Zijn Syriërs soms notoire kinderlokkers? Net als in iedere discussie in NL klinken de holle vaten het hardst. Welke kant ze ook denken te vertegenwoordigen.
Bij Nieuwsuur een reportage over de vluchtelingen die door Macedonie niet worden toegelaten want verkeerde nationaliteit, zoals mensen uit Bangladesh of Pakistan. VN-vluchtelingen organisatie natuurlijk weer protesteren.
Vervolgens interviewt de verslaggever een MAROKKAAN! die toegelaten wilt worden want er is geen baan voor hem in Marokko.
Wir schaffen das Merkel!
Het bovenschrift begrijp ik niet, helloween is rich all geweest?
Eens met Hem | 25-11-15 | 13:24 en anderen van die strekking. Hoezo VanLeeuwen: rapper Ismo moet z'n debiliteiten mogen spuien maar de twitteraar, anoniem uit voorzorg, die een duidelijk verschil maakt tussen de inderdaad zielige actie en de daaraan ten grondslag liggende moedeloosheid, die moet als loser worden weggezet? Praten jullie wel eens met elkaar, daar op de redactie? Of zit jouw bias van-heb-ik-je-daar je daarvoor in de weg? Dat 'anonieme kakhoofd' - gôh man, sterruk! - heeft een niveau van civilisatie bereikt waar jij in je geborneerde eigenwaan alleen maar kunt van dromen.
@GifKikkert | 25-11-15 | 13:59
U bent duidelijk niet in een AZC geweest. Als een kwart Syrier is, is het veel. Afghanen, Pakistani, Bangladeshi, Somaliers, en assortiment andere Afrikanen zien er iets anders uit als Syriers.
.
Maar inmiddels is ook wel duidelijk wat voor een figuurtje u bent, hoor. Meningenmensje, consequenties zijn echter voor anderen.
.
Vertelt u eens? Hoeveel huisvest u er zelf al? Hoeveel eigen geld heeft u extra gedoneerd? Hoe vaak brengt u eten, goederen uit uw eigen boedel naar zo'n AZC's?
.
Ik denk dat we allemaal de antwoorden kunnen raden.
Tssss,
Echter dit stilleven past dan wel weer goed in de categorie ''shockeren'' van ''Kunst en Cultuur'' in het topic van Spartacus van 10-11-2015
Dhr. de Wit | 25-11-15 | 14:05
Hoop ik wel dat reaguurder brutus een man is want als het een vrouw is is handjes schudden er zoiezo niet bij. Je weet toch. De vrouw is tweederangs bij de inwoners der azc.
@Parel van het Zuiden | 25-11-15 | 13:57
Ja joh, speel anders meteen op de man als je verder geen wezenlijke inhoudelijke bijdrage hebt. Dat heb je zeker geleerd van je grote blonde roerganger? Nou dan zal ik me ook maar tot dat niveau verlagen.
Ik heb ook geen inspraak gehad over het feit dat die "minder-minder-minder" en "daar moet een piemel in" tokkies, zichtbaar zonder enige vorm van opleiding en met een iq dat aantoonbaar ver beneden het gemiddelde ligt, stemrecht hebben. Ik zou het liever anders zien; maar hoor je mij daar toch ook niet over zeiken? Soms heb je het in een democratie te doen met zaken die je zelf liever anders zou zien maar die een groter belang dienen. Medemenselijkheid is zo'n belang. Je als samenleving openstellen voor mensen die het veel minder goed hebben dan wij. Jammer dat jij daarover niet beschikt, maar daar hoef je mij niet mee lastig te vallen. Als je daar mee worstelt zou ik als ik jou was beginnen bij je ouders; die hebben overduidelijk een essentieel deel van je opvoeding overgeslagen.
Smakeloos. Had dan bij het "Welkom Vluchtelingen!" marsepeinen varkenskopjes uitgedeeld. Dát is ludiek. Dit is vooral smerig.
Oh en @ parel vh zuiden
Een tokkie in een maatpak blijft een tokkie. Zodat u ongeveer weet hoe ik uw reaguursels lees.
Tweenul | 25-11-15 | 14:05
--
zeg Zwitsallejte... weet je wat een ad hominem is? Ongeveer het laagste in reaguurders en argumentatie wereld. Google het maar even dan weet je hoe een volgende keer niet te reageren.
@GifKikkert | 25-11-15 | 13:59
Hi Hi bent u er weer eens? De meneer die nog nooit zelf is wezen kijken. Mijn mening is onafhankelijk van de mensen die het betreft. Mijn mening is t.o.v. de politiek die mensen geen enkele inspraak geeft. Die mensen ook niet in de gelegenheid stelt hun mening te ventileren. Die zelfs mensen thuis bezoekt wegens een afwijkende mening.
En in dat kader zeg ik: "GOEIE ACTIE!"
Dit AZC komt op 100 meter afstand van een peuterspeelzaal, een kinderdagopvang en een grote basisschool. Er om heen liggen ongeveer 1000 nieuwbouwwoningen waar veel gezinnen met kinderen maar ook veel mensen op leeftijd wonen. Dat u het even weet.
Neil_ Skywalker | 25-11-15 | 13:48
.
Dat ik het punt, is het niet? Veel mensen zijn niet zozeer bang voor asielzoekers, ze zijn bang voor wat er kan gebeuren met hun KINDEREN. En we weten wat sommige Syriegangers met kinderen doen, nietwaar (tip: google 'Shingal mass graves')?
Ik heb zelf geen kinderen, maar ik kan me voorstellen dat voor veel ouders de hele rechtstaat/overheid/gevestigde orde kapot kan vallen als die een bedreiging voor hun kinderen introduceert.
In feite toont dit twee dingen aan;
Ten eerste het religieus verzonnen 'rein en onrein verhaaltje' van de islam en ten tweede het hierop volgende politieke én religieuze misbruik van het woord 'respect' waarmee men tegenwoordig 'acceptatie' bedoeld.
Met andere woorden; er is niets mis met het neerleggen van 14 varkenskoppen, anders dan, inderdaad, een milieu-delict.
Wie hier problemen mee heeft, heet dat op basis van de islam of op basis van door de politieke elite opgelegd 'respect' voor de islam.
Maar iemand die geen islamiet is, hoeft niet, nooit, volgens de koran te leven, noch volgens de sharia, ook niet onder het mom van respect, zeker niet wanneer het een moorddadige religie is die nog in rein- en onreinfictie gelooft, vergeet één ding niet; in de koran is er een moeder die nog liever haar 7 (of 8) zoons opoffert door ze te doden (martelaarschap) dan ze een stukje varkensvlees te laten eten.
Dit varkenskopgebeuren, hoe onsmakelijk ook, raakt dus aan iets gruwelijks in de koran, zo gruwelijk dat een moeder al haar kinderen liever doodt.
Laten ze dat stukje koran maar eens onder de loep nemen, diegenen die de koran en de eisen van de moslims wél 'respecteren', accepteren (!) ze dat soort verhalen ook?
Hebben die drie bewoners van Enschede die wel voor een AZC zijn, al een reactie gegeven?
Tsja, de boeren in de achterhoek gaan nu eenmaal op hun voorgevoel af... InfidelRevolution | 25-11-15 | 13:23
Enschede ligt dan ook in de Achterhoek
@GifKikkert | 25-11-15 | 13:59
En gij Brutus? Bent gij al in een AZC geweest om handjes te schudden. Weet jij van ALLE asielzoekers wat ze hier komen doen? Gelukszoekers is een goede term want als het VLUCHTELINGEN waren dan waren ze al blij geweest met een slaapzak in een lekkend tentje in het eerste veilige land dat ze tegenkomen. Maar nee, ze zijn al zeker 5 veilige landen gepasseerd dus van "vluchten" kan geen sprake zijn. Zou het eerder "asielshoppen" noemen...
Is dit alles wat deze diender kon zeggen? Het is een milieu delict? Varkens opvreten dus niet? Maar dit terzijde. Dit krijg je als je de bewoners niet betrekt bij dit sowieso waanzinnige plan.
Beetje laf van GeenStijl om de twitteraar 'retour afzender' publiekelijk aan de schandpaal te nagelen, want hij heeft zeker wel een punt.
freelux | 25-11-15 | 13:57
Waarom is dat laf? Hij gaat toch zelf op Twitter dom lullen?
GifKikkert | 25-11-15 | 13:59
---
Ja, ik haal mijn info van GS maar ook van GS grotere en rustige broer Elsevier (abo).
Ik lees ook een foutlinkse krant overigens (dat is zo'n groot papieren geval met gedrukte teksten).
-
Ik ben bang dat jij er grondig naast zit als je het hebt over vluchtelingen. Het overgrote merendeel is gelukszoeker uit niet oorlogsgebieden.
Zet dan gewoon een hekje neer, met een hangbuikzwijntje erin. Das tenminste nog een beetje grappig.
-weggejorist-
Draait de Godfather eindelijk in Enschede? Duitsers hebben natuurlijk ook geen humor.
@InfidelRevolution | 25-11-15 | 13:23
Zucht, Twente .... Is dat nu zo moeilijk?
-weggejorist-
Wim Venijn | 25-11-15 | 13:59
---
aardige vergelijking over paddenstoelen. Paddenstoelen groeien alleen in een vochtige omgeving van verrot materiaal.
-
AZC's zijn de paddenstoelen (symptomen) van een door regenten verrotte maatschappij
-
Aardig om te weten hoe een heksenkring werkt: de grond is uitgeput en de sporen kunnen pas aan de rand opnieuw opkomen en paddenstoeltjes vormen. Zo!
@Datkanjenietmenen | 25-11-15 | 14:00
Heb je het nu over het gemeentebestuur?
Weet iemand of moslims varkens wel halal moeten slachten?
Of kan dit ook gewoon met de kop naar het Noorden en zonder middeleeuws woestijngezang?
Is gewoon geweldloze aktie.
Niks mis mee.
(ik neem tenminste aan dat de varkenskoppen gewoon bij het slachthuis vandaan komen)
@Neil_ Skywalker | 25-11-15 | 13:29
Als wonende in Twente (15 km van Enschede) keur ik deze actie gewoon GOED. En ik wens de Enschedeërs heel veel sterkte! Strijd de goede strijd!
"De coalitie ging door het stof, terwijl wethouder Welman zei dat het college van B en W werd gedwongen zo te handelen door de slechte financiële situatie van de gemeente Enschede."
Geen geld voor je inwoners en dan opeens dikke maatjes met het COA.
Zo rolt NL ...
Ach, als Moslims hier al van schrikken, dan ben ik benieuwd wat ze vinden van het volgende waar varken in zit:
- Behanglijm
- Verf
- Slagroom
- Tandpasta
- (veel soorten) Kaas
- 100% rundgehakt (ja, zit schijnbaar soms nog steeds varken in)
- Gewone Lijm
- Lijst is bijna eindeloos te noemen en gaat nog langer door dan dit...
Islamitische Economische vluchtelingen, wist u dat als u naar NL toe komt u ook varkenslucht inademt in de buurt van boerderijen?
Maar actie vind ik nogal, nouja, apart. Het is in ieder geval geen actie waar geweld bij gebruikt is, waar linkse mensen nog wel eens van kunnen leren. Hoe je aan zo veel varkenskoppen komt is ook vreemd.
Politie spreekt van milieu delict terwijl een varkenskop zeer goed is voor de vruchtbaarheid van de grond, voedsel voor dieren, etc.
Toch heb ik zo'n gevoel dat het woord "uitkering" en "graties huis" nog steeds de bovenstaande lijst zal doen negeren.
Een uiting van vrijheid , wij willen geen verbod op varkensvlees en andere achterlijke moslimwetten.
En een uiting naar de a.z. toe : niet zeiken over het eten wat je krijgt . Als het je hier niet bevalt moet je een moslimland opzoeken.
Domme mensen, domme actie, terug naar school en leren wat een debat voeren (zonder varkens) is.
appeltjesgroeneweide | 25-11-15 | 13:56
Denkfout! De denkt immers niet na voordat je wat typt. Je hebt het over "gelukszoekers" terwijl je geen enkel benul hebt van de mensen over wie het gaat. Kom je wel eens in een AZC? Heb je überhaupt wel eens een vluchteling gesproken? Of haal je al je informatie van kort door de bocht alles-is-kut sites als GeenStijl?
Hoe kan dit nou een "milieudelict" zijn. Zo te zien is het geen chemisch afval.
Democratie en debat is in Nederland allang dood.
AZC's schieten als paddenstoelen uit de grond.
Zonder debat. Opgelegd door de bestuurders.
Welkom bij het debat 2.0 dat de bestuurders zelf veroorzaakt hebben.
Hmmm de volgende kan het makkelijker en goedkoper . De hema worst want het wordt weer worst met boerenkool seizoen. De worsten kunnen dan gehaald worden door de anti pieten lobby. Want daar moet de Hema het van hebben en is iedereen erbij gebaat. Toch...
@Ommezwaai | 25-11-15 | 13:24
Er worden door de Nederlanders *tonnen* goed voedsel per jaar weggesmeten. Dus hou a.u.b. op over een paar varkenskoppen.
Mijn keus zou het trouwens niet zijn geweest, liever een tankwagen varkensbloed laten leeglopen op het terrein. Trekt lekker in de bodem.
Het is een grote schande dat er totaal geen rekening wordt gehouden met de klachten/op- en aanmerkingen van de bewoners.
Enschede heeft genoeg ruimte om het AZC elders in de gemeente te plaatsen. Maar de gemeente gaat ijzerenheinig door op de ingeslagen weg. Want HUN wil is wet!!!
@GifKikkert | 25-11-15 | 13:51
Ik ben erg benieuwd hoe u dan een politiekcorrect zwijn typeert? U weet wel, zo'n meningenmensje die vervolgens de consequenties van zo'n mening dumpt bij mensen die geen kant opkunnen, geen inspraak krijgen, en er nog jaren ellende van zullen hebben. Dat alles doorsprekt met leugens over de gelukzoekersstroom en villeine aantijgingen jegens discussieopponenten om het zinnetje door te drijven.
.
Ik vraag u dit omdat ik zelf mijn mening over zulks menselijk vuilnis hier echt niet kan plempen zonder de toorn van joris over me af te roepen, en u lijkt exact het quais-intellectuele airtje over u te hebben hangen om daar iets bijzonder fraais van te maken.
Beetje laf van GeenStijl om de twitteraar 'retour afzender' publiekelijk aan de schandpaal te nagelen, want hij heeft zeker wel een punt. Onze regering plempt overal maar asielzoekerscentra neer, zonder dat de mensen het willen en er iets tegen kunnen doen. Leuk deze nieuwe business van de overheid, maar laat ze dan asielzoekerscentra neerzetten in hun eigen wijk. Moslims maken er in alle landen waar ze wonen een puinhoop van en als beloning mogen ze allemaal hierheen en krijgen gratis geld en een gratis huis. Kunnen we wel zeggen dat dit niet voor iedereen geldt, maar als de overgrote meerderheid van de moslims in de moslimlanden zich gewoon normaal gedroeg en niet van die achterlijke denkbeelden had, had een groepering als IS echt niet op kunnen komen hoor...
@ F. von Zeikhoven | 25-11-15 | 13:56
Van Heeksplein, moest dat zijn...
Reactie op links: Ludieke actie
Reactie op rechts: Milieudelict
Dit protest komt ongetwijfeld van rechts.
Want als het van links was gekomen, waren er al slachtoffers gevallen en was er geen ruchtbaarheid aan gegeven.
Ook gij, Van Leeuwen.
@Boer Piet | 25-11-15 | 13:54
Geweldloos? Zeg dat eens tegen de "getroffen" varkens....
@Neil_ Skywalker | 25-11-15 | 13:48
Ah mooi! Dan leren die kinderen dus al op jonge leeftijd, op eerste hand, dat mensen die van elders komen helemaal niet eng zijn. Daarmee is de kans groot dat er in die buurt een generatie de kans krijgt om zonder haat en angst op te groeien. Het is te hopen dat ze nog niet vergiftigd zijn door ouders met xenofobe en generaliserende denkbeelden.
En zojuist komt mij het bericht ter oge dat het Van Heesplein en omgeving in Enschede is afgesloten wegens een 'verdacht pakketje'...
GifKikkert | 25-11-15 | 13:51
---
Denkfout! Je praat over vluchtelingen maar je hebt het over gelukszoekers. Gelukszoekers die in het geheel niets maar dan ook niets zullen bijdragen aan dit land.
-
En als we dan een handvol echte onvervalste kapot getraumatiseerde gezinnen opvangen, dan nog moet de boodschap zijn dat de opvang tijdelijk is. Duidelijkheid verschaffen als in: zacht voor de mens maar streng op het proces.
Twittertraar Kakhoofd? Familie van Knevel & Poephoofd?
-weggejorist-
We zitten in een vreemde situatie op het moment.
Als je als burger of bedrijf een vergunning moet regelen voor bouw of ontheffing van de hinderwet dan ben je soms jaren bezig om iets voor elkaar te krijgen. Inspraakrondes, bezwaren, wettelijke verplichtingen en ga maar door.
Het is echter geen probleem voor het COA om ergens een AZC neer te kwakken. Dán gelden die regels ineens niet meer.
We worden ZO ontzettend hard genaaid en er wordt niet eens glijmiddel gebruikt!
Enschede dwingt haar eigen inwoners aan de gierende geeuwhonger, dus ik begrijp dit.
www.tubantia.nl/regio/enschede/bijstan...
'Hoor' je ook eens van getroffene.
.
i.qkme.me/3pvreu.jpg
Bill Cosby | 25-11-15 | 13:22
Ik heb het recept vereenvoudigd en hield uiteindelijk alleen de whisky over
@Willianus Wortelus | 25-11-15 | 13:32
Heel goed van je! Voor dat soort slachtpartijen zijn de mensen die in dat AZC zitten dus op de vlucht. Fijn dat er reaguurders als jij zijn die die feiten nog even benadrukken, en die de vluchtelingen hier een veilige haven willen bieden.
Vervelend dat er dus blijkbaar ook tokkies zijn die klaarblijkelijk ontsnapt zijn uit de half-open instelling waar ze verblijven en die middels het plaatsen van varkenskoppen menen te moeten benadrukken dat ze slechts half ontwikkeld zijn en enorme aanpassingsproblemen hebben. Jammer dat ze niet snappen dat ze daar helemaal geen varkenskoppen voor nodig hebben. Bij de meesten kan je dat gewoon zien aan hun eigen inteelt-koppies; de rest hoeft slechts wat zinnetjes spreken en alle toehoorders weten genoeg.
Tsja niet echt netjes ofzo, maar die Syriers en andere ontheemde moslims maakt dat niet uit, hier zijn ze veilig, en daar gaat het toch om...
In plaats van je druk te maken om die varkenskoppen ware het beter om de achterliggende oorzaken te onderzoeken: waarschijnlijk pure frustratie omdat de omwonenden van een AZC over het algemeen geen enkele vorm van inspraak hebben bij de vestiging van zo'n hut.
Niet dat ik het neerleggen van varkenskoppen elegant vind trouwens.
Dit AZC komt op 100 meter afstand van een peuterspeelzaal, een kinderdagopvang en een grote basisschool. Er om heen liggen ongeveer 1000 nieuwbouwwoningen waar veel gezinnen met kinderen maar ook veel mensen op leeftijd wonen. Dat u het even weet.
Kansloze paupers die ik niet minder graag kwijt ben uit mijn eigen omgeving alsdan economische gelukszoekers cq. haatdragende Midden-Oostiërs.
@inAnus
Laat Gait dit niet lezen, dan zwaait er wat. :(
Welkom in Nederland, het land van zure zult, ik zie het probleem niet.
nl.wikipedia.org/wiki/Hoofdkaas_%28ge...
Je wil geen AZC naast je deur en je weet, dat je nieuwe buren niet van varkens houden, ineens heb je het, ik leg wat varkenskoppen neer, misschien komen ze dan wel niet.
Helaas, zolang gemeentes miljoenen beuren (50 euro per dag per bewoner = 11 miljoen per jaar per AZC), zullen alle gemeentes er mee worden volgeplempt.
Je wil geen AZC naast je deur en je weet, dat je nieuwe buren niet van varkens houden, ineens heb je het, ik leg wat varkenskoppen neer, misschien komen ze dan wel niet.
Helaas, zolang gemeentes miljoenen beuren (50 euro per dag per bewoner = 11 miljoen per jaar per AZC), zullen alle gemeentes er mee worden volgeplempt.
wat ben je dan een droeftoeter. Ik denk dat de grens is bereikt tot het opnemen van asielzoekers voor nu, maar mensen die dit doen zouden wat mij betreft plaats mogen maken voor welke economische vluchteling dan ook..
Wat ontzettend flauw, varkenskoppen neerleggen. Totaal onduidelijk hoe lang de varkens al dood zijn. Dus je kunt er niks mee.
Heet dan die mensen hartelijk welkom door een grote ham te bezorgen. Of een varkensrollade.
Paar flessen wijn er bij.
@Tweenul | 25-11-15 | 13:21
Nee hoor, achtelijke sukkel. Hoe walgelijk dit ook is als uiting, het komt niet eens in de buurt bij moorden. Uw vergelijking is ongeveer van hetzelfde allooi varkenskoppen strooien. Als we dan toch vergelijken.
.
Ík begrijp dat het in Nederland inmiddels bon-ton is om protesten met moord te vergelijken maar u kunt natuurlijk ook even langer dan twee minuten nadenken voordat u zo'n politiekcorrecte soundbite herkauwt.
.
En omdat we in dit land van constructieve oplossingen zijn. Hoe stelt u zich voor dat mensen hier tegen moeten protesteren? Er is geen enkele reele vorm van inspraak mogelijk, er is geen zendtijd voor tegenstanders.
.
Oh en of u uw tekstuele varkenskoppen voortaan bij u wilt houden? Wel zo beschaafd, he?
-weggejorist-
VanLeeuwen is stiekem kast-moslim?
Ah het is weer snert seizoen!
In de regio buiten het dorp bij ons word met aanhangers achter de auto van alles in de natuur gedumpt,grote hoeveel heden glas,auto banden,huis raad,accu s,wiet afval noem maar op.Dat haalt de media dan weer niet.
Hier op de foto ligt slacht afval wat bij iedere slager ligt.Alleen ligt dat op een suggestieve plek.Linksch mensch los in 3,2,1
-weggejorist-
@Ongeblustekalk | 25-11-15 | 13:35
Ach hoe toepasselijk een welgemeend welkom van Gait voor Gaitenn**kers
Lekker Pulled Pork!
Als mensen zich machteloos voelen dan maken ze meestal rare sprongen. Alleen moet je dit niet bij een AZC doen maar op het Binnenhof en in Brussel, bij diegenen die voor deze ellende verantwoordelijk zijn.
Misschien is het wel kunsdt?
@Willianus Wortelus | 25-11-15 | 13:32
Ow, moest dat nou?! En zonder waarschuwing...
Zonde gaan weer n,s een aantal lekkere pannen erwtensoep verloren op deze wijze tog!
ik was het niet, echt niet
Dit is werk van de bekende inheemse varkenskunstenaar Gait.Nou had hij zijn naam eer aan kunnen doen, maar zo is Gait niet. Gait is eigenwijs en uit zijn artistieke talent met varkens, die hij liefkozende zijn " snuitjes" noemt.
Gait wil hiermee zeggen: " welkom, stelletje zwijnen!".
Duidelijk statement, en dan is de echte burgeroorlog nog niet eens begonnen. Maar dit krijg je er dus van als je beslissingen neemt zonder toestemming van je bevolking.
tweetybird | 25-11-15 | 13:32
In dit geval een azc maar een azc is een toekomstige moskee. De horror.
Bill Cosby +1
Ben je al onthoofd moet je op een hek nog naar een moskee kijken ook. Wat een horror voor die varkenskoppen.
Als autochtonen radicaliseren verdienen ze ook begrip, buurtcoaches, gratis sportlessen, 'woning, wijf en werk', politici die het voor hen opnemen. Oh wacht, autochtonen zijn nog steeds derderangsburgers in dit land, na allochtonen en ambtenaren.
Wat is van Leeuwen toch weer verontwaardigd?
Om een paar varkenskoppen?
Hier van Leeuwen, ga je hier maar eens over verontwaardigen www.thegatewaypundit.com/wp-content/up...
Jezus van Leeuwen, wat een niveau zeg. Lekker goedkoop meelullen met policor Nederland.
En dat mensenhoofden afhakken vergelijken met het gooien van varkenshoofden. Ga je schamen, vent.
-
En ik snap, net zo als heel veel rustige en normale mensen, dat mensen dit doen. Als je niet gehoord wordt heb je geen andere keus dan om te gaan schreeuwen. Is dit fout gedrag?
-
Of die vraag nou met ja of nee beantwoordt, het geeft alleen maar je eigen normenkader weer. En zo is het kader van policor Nederland niet mijn kader.
dit is het kader waarin je lijdzaam met de billen omhoog genomen dient te worden want als je dit niet doet ben je automagisch Wilders-fan, xenofoob en natuurlijk - niet te vergeten- racist en fascist.
-
Dus van Leeuwen, flikker even een eind op met je moraliserende vingertje...
Zijn zeker christelijke varkens geweest.... of in ieder geval niet moslimvarkens.
Ik ruik een complot van ISIS
Goh, zou iedereen ook zo verontwaardigd zijn als het kippenkoppen waren?
Of kalkoenkoppen, of caviakoppen of hertenkoppen?
Denk het niet.
Men is verontwaardigd vanwege een sprookjesboek, niet vanwege het milieudelict, waarom ik deze actie niet goedkeur.
Je kan niet zomaar met rauw vlees in het openbaar gaan smijten, omdat het een gevaar voor de volksgezondheid is.
Dat is het, meer niet.
Mensen die extra verontwaardigd zijn vanwege een fantasievriendje, horen ook niet in dit land thuis, dus kwa selectiemethode zie ik wel mogelijkheden.
Als Enschedeër keur ik deze aktie NIET af. De gehele bevolking hier word schandalig behandeld door de gemeenteraad.
Ben toevallig vanmiddag nog in de buurt daar want mijn bejaarde ouders en alleenstaande zus met klein kind wonen er vlakbij. Ik goa em kiek'n.
Ach wat zielig voor die varkens, zo zonder achterlijf in den vreemde te liggen.
Red het vege achterlijf! is mijn devies.
Julia | 25-11-15 | 13:25
Prima toch, geen ID willen laten zien is geen bier mee krijgen. Gebeurt bij iedereen wiens ID wordt gevraagd en hem niet wil tonen.
Als de regering het volk niet meer vertegenwoordigt gaat het volk zichzelf vertegenwoordigen.
Als activisten spoorrails ondergraven, proberen vissersboten met grote keien te laten kapseizen en benzineslangen doorsnijden wordt dat door Nederlands elite een dappere, noodzakelijke actie genoemd. Daarbij vergeleken is dit maar een heel klein beginnetje van het noodzakelijke verzet.
Dit volk doet dit niet namens ons. Maar dat doet de politiek ook niet en die worden er voor betaald dat ze het wel doen.
Iemand wilde ze een paar lekkere varkenswangetjes schenken voor met de kerst. Beetje achterlijk, iedereen weet toch dat ze geen varkensvlees lusten.
Wij hebben hier in de buurt ook een asielzoekerscentrum, vlak naast een winkelcentrum. Bij de kassa's in de supermarkt staan rijen blikken bier die niet zijn verkocht. Waarom?
Men snapte of wilde niet zijn ID laten zien, of sommige hadden geen ID.
Overigens ook vreemd dat ze allemaal bier willen, het zijn toch moslims?
Niks goed praten maar als je van jouw godje of profeetje niet in de hemel komt als je een varkentje aanraakt of eet, dan wordt het hoog tijd om aan je eigen geestelijke vermogens te twijfelen.
Van dit soort idioten importeren we er duizenden per dag in West Europa. Wat kan er fout gaan?
roze_bril | 25-11-15 | 13:22
Inderdaad, welk debat precies?
Niemand wil ergens naar luisteren.
Sneue idioten. De verzetshelden H.J. Bussinks van onze tijd. Wat een niveau.
Slachtblik zit er nog in. Dom.
maar.... Kan niet zeggen dat ik meer verwacht had van kneuzen die dit soort acties uitvoeren.
Ik begrijp het , animal farm
dit is een waarschuwing aan het kabinet
Hij kan zich de moedeloosbeid voorstellen. Niet de actie. Is een groot verschil. Acties komen voort uit moedeloosheid. Je kunt tegen de actie zijn, maar wel snappen waar het vandaan komt.
Ludieke acties altijd +1
Deze varkenkopneerleggers hebben de Oorlogswinter niet meegemaakt, zoveel is wel duidelijk...
Een beetje met voedsel gaan lopen spelen. Bah.
Tsja, de boeren in de achterhoek gaan nu eenmaal op hun voorgevoel af...
Er is helemaal geen debat. Dat is het probleem juist. Prima actie dus.
Voedsel doneren voor arme asielzoekerts altijd +1
Aah.. sielug
Milieudelict..... serieus!
zonde, van varkenskoppen kan je prima gerechten maken. Wat hebben wij nodig:
1 varkenskop zonder tong
vijfkruidenpoeder
sojabonnensaus
whiskey
Zout
warmwater-honingmengsel
Controleer de varkenskop op haarresten. Verwijder deze door ze af te branden. Borstel hem daarna goed af. Bestrooi de kop daarna rondom met zout en wrijf dat goed in de huid. Leg de kop in een grote ketel met heet water en laat hem een kwartiertje staan. Haal de kop er uit en laat hem afkoelen. Snijd de wangen van de kop in met een scherp mesje en bestrijk de hele kop met een saus die je maakt van het vijfkruidenpoeder, de sojabonensaus en een forse scheut Amerikaanse whiskey. Laat de kruiding een uurtje intrekken. Verwarm de oven voor op 200°C en leg de kop op de bakplaat. Sluit de oven en gaar het vlees gedurende minimaal 1,5 - 2 uur. Bestrijk de kop regelmatig met een mengsel van warm water met honing. Wanneer de dunnere delen als de oren en de snuit dreigen te verbranden kun je ze in aluminiumfolie wikkelen. Aan het einde van het kookproces kun je heel even de grill bijschakelen om de buitenkant wat knapperiger te maken.
Serveer de kop met brood of gepofte aardappels en saus naar keuze.
Een vriendelijke donatie van ingrediënten voor het maken van de typisch Twentse lekkernij Balkenbrij. Is het weer niet goed.
Hoe fout ook: anarchie is aanstaande.
Bij joop organiseren we hierover een morele bukkake.
Ik zie de humor er wel van in
Arme varkens, meer zeg ik er niet over...
-weggejorist-
Dit valt niet goed te praten.
Begripvolle goedpraters in 3.. 2.. 1..
We hebben hier het geluk dat de politie milieudelicten serieuzer neemt dan bedreigingen en intimidatie. Want het zijn natuurlijk niet toevallig varkenskoppen die toevallig bij een aankomend AZC van de vrachtwagen zijn gevallen.
En dit volk denk dan echt dat ze mensen vertegenwoordigen.
REAGEER OOK