
Tsunami van persalarmen vannacht op de telex. Volgens CNN zou de islamitische moslimterrorist (bekend van de aanslagen in Parijs) Salah Abdeslam inmiddels in Nederland rondbanjeren. (Met Gekke Pet & Bril) Volgens Ard van der Steur (Ministerie van Veiligheid) is daar helemaal niets van waar, en kunt u gerust uitslapen. Ja, lekker dan. Wat is het nou? We hebben in dit land dus een Minister-President die zegt dat - u de burger - gewoon lekker naar restaurants & voetbalwedstrijden moet gaan. Maar du moment dat er in 010 een vage dikke Mercedes met Belgisch kenteken wordt gesignaleerd, plukken ze Aboutaleb uit een nabijgelegen restaurant, in verband met zijn veiligheid. Hallo dingdong tring tring. Tief de flikkerstraal toch eens op, en schaf de wapenwet af. Het is oorlog. We willen onszelf verdedigen. Jelui in Den Haag doen het namelijk niet...
Update 15u12: Abdeslam heet nu 'Yassine Baghli' en is
op de vlucht voor... IS!?
Reaguursels
InloggenAbdesalem was een beetje bang, heeft zichzelf dus maar niet opgeblazen, wellicht niet helemaal overtuigd van zijn aankomst in het paradijs. Laten we hopen dat ie veel navolgers krijgt. Het paradijs is niet voor jihadi, die gaan gewoon naar de hel, waar hun warlord Mohammed ook al een jaartje of 1400 zit,
Ik heb hem gevangen, hij zit nu in mijn brabantse kelder en krijgt van mij water en brood. Mijn man is bezig de bomgordel onklaar te maken, hoop dat dit goed gaat ... we hebben net een nieuwe keuken. Hoeveel geld krijg ik als ik hem aanbreng? Ik ben nu echter bang dat als ik hem aanlever ik voor de rechter moet komen in verband met vrijheidsberoving en dat onze Nederlandse politie hem weer vrijlaat en hem psychologische bijstand geeft in verband met gijzeling door katholieke vrouw ...
Als je tegen mij zegt dat die zwart wit foto van Aboutaleb is, terwijl hij is lam een café of restaurant verlaat om nog even zijn saldo te checken, dan geloof ik het ook.
@R van Perzie | 20-11-15 | 10:22:
Mooi om te lezen, maar dit kan helaas niet in elk land. Heeft te maken met mentaliteit en het verstandelijke vermogen van de burgers in het betreffende land. En ik moet zeggen.. Nederland blijft daarin ver achter bij zwitserland. Daarnaast kent Nederland een veel te grote groep niet-aangepaste moslims, die bij opheffen van de wapenwet direct hun kans schoon zien, dus doe hier maar effe niet a.u.b... :-)
-weggejorist-
Ik geloof niet dat onze regering ook maar enig idee heeft welke spelletjes er daadwerkelijk gespeeld worden op hoog niveau. Die nemen alles uit Brussel toch voor waarheid aan en zijn al helemaal niet capabel om er zelfstandig een heldere blik op te geven. Dat is helaas de regering die ons zal moeten beschermen. Ik zet mn geld in op bevrijding door El Chapo of de Colombianen, die zien straks hun markt in gevaar komen als Abu Xander Pechtold voor gaat stellen om de sharia-wet in te voeren
-weggejorist-
Eerlijk gezegd vind ik dat dit hele IS spelletje van de Amerikaanse/Europese/Turkse/Israelische overheden steeds dieper door de mand valt.
Timmerfrans wist al een dag van te voren dat er een aanslag zou komen in Parijs, Obama geeft toe IS te financieren, dezelfde terrorist heeft inmiddels een derde identiteit, de hele 'vluchtelingen' kwestie wordt steeds lomper, etc.
Hij is al een keer in Nederland aangehouden voor drugsbezit. Hij komt hier met zekerheid terug om zijn drugs aan te vullen. En waar ben je als terrorist nou beter af als in een achterlijk land als Nederland met een achterlijke minister president die wel grenscontoles aan de buitengrenzen van EU voert maar de terroristen en jiadgangers die al binnen zijn vrij rond laat lopen en waar hordes achterlijke GroenLinks en PvdA idioten hem welkom heten met een welkomstliedje. Ik zou het wel weten als ik terrorist was.
Ik wil ook een automatisch wapen voor naast mijn bed. Pechtold en Klaver zijn goed beveiligd en hebben makkelijk praten met "je mag niet alle salafisten over één kam scheren".
@kicktherabbit | 20-11-15 | 15:15 Grapjas. Enig idee hoe streng de US wet is met betrekking tot opslag thuis? Een vader kan net zo goed te hard rijden met zijn kroost achterin de auto; dat ligt dan ook niet aan de wet, maar aan de mongool achter het stuur.
Schaf de wapenwet af, zodat iedere gek een pistool uit papa's nachtkastje kan pakken?
Grapjas. Hoeveel doden heeft de Amerikaanse wapenwet al op zijn geweten?
Zolang terroristen zich ook niet aan de wapenwet houden en er aan die situatie m.i. veel te weinig wordt gedaan, doet men er beter aan zichzelf weerbaar te maken, liefst met een overtreffende verdedigingskracht. Dus heb ik zelf een heuse AR-15 in elkaar geknutseld aan de hand van joetjoep videootjes. Nou mag dat gelukkig waar ik woon, maar ik moet zeggen dat de vereiste vaardigheden minimaal zijn.
Je kan echter ook braaf pang-pang gaan roepen als het erop aankomt...
PS: Douane: Dit is trouwens wel de ultieme kans om alle BMW en Mercedes rijdende Belgische hash couriers even te laten doorzoeken.... bijvangsten vrijwel gegarandeerd.
Gezichtsvorm lijkt wel maar oren hoger, kin hoekiger, lippen dunner, hals smaller, doorlopende monobrow. De volgende neus graag!
@Dhr. de Wit | 20-11-15 | 09:18
Ja- ha, en dan de vrede en de liefde die het gebracht heeft. Het kan maar niet op.
@MarcS | 20-11-15 | 09:01
Dan bent u niet helemaal op de hoogte hoe het OM in Nederland werkt.
In door u genoemde casus wordt u in Nederland:
- Opgepakt en verhoord voor 15 uur
- Daarna in verzekering gesteld voor 3 dagen
- Daarna voorgeleid aan de rechter commissaris alwaar u 14 dagen in bewaring wordt gesteld
- Daarna 30 tot 90 dagen langer vastgehouden wordt tot aan uw voorgeleiding voor de rechter
- Alwaar u veroordeeld wordt door D66 voor verboden wapenbezit en doodslag.
Volgens Ard van der Steur (Ministerie van Veiligheid) is daar helemaal niets van waar, en kunt u gerust uitslapen.
.
___
.
Als een politicus iets stellig zegt ,....'boer pas op je kippen'.
Ja voor de veiligheid van de hoogwaardigheidsbekleders wordt goed gezorgd. Zo ziet u de agenda. Ook Rutte krijgt geen vluchtelingen in zijn achtertuin. Nee daar schepen ze ons maffe burgers mee op. Onze veiligheid zal hun worst wezen zo lang zij maar veilig kunnen slapen. De pluche plakkers.Maar gaat u maar rustig doen wat u altijd al deed volgens Rutte. Zei doen dat namelijk ook met een leger beveiliging om zich heen.Maar dat zegt die pinnokio Rutte er niet bij.We zien het iedere keer weer. Maar mocht u per ongeluk omkomen bij een terroristische aktie weet dan wel dat zij weer voor aan lopen in de stille tocht.Met vollop geveinsde verbazing hoe dat mogelijk was.Een geruststellende gedachte toch.
Deze man weet het mooi te verwoorden.
www.ebaumsworld.com/video/watch/848176...
Ik wil mezelf wel in mijn eigen huis en tuin, kunnen verdedigen, met een wapen, wachten op de politie is niet mijn ding in zo'n noodgeval. Dat RAAKpincipe zorgt er alleen maar voor dat de altijd op straat bewapende misdadigers, gelovig of niet, weten dat je iedere Nederlander gewoon kunt overvallen en dat gaat heus niet minder worden.
Laat mensen zelf kiezen, wie er tegen is, neemt niets en wacht tot hij of zij de politie kan bellen.
Ik zie niet in dat ik geen wapen zou mogen omdat een ander die tegen is bang is dat ik random people ga afknallen, kijk naar Zwitserland. Wat daar kan, kan hier ook.
De meeste Nederlandse achterbuurten, zeg een derde van alle grote steden, zitten al jaren vol met bewapende idioten, alleen de keurige burger denkt dat als ook zij wapens hebben er ineens massa's onschuldige doden vallen.
In Nederland zal hem denk ik geen strobreed in de weg gelegd worden.
Ik ben zeer benieuwd of er binnenkort een exodus van Nederlandse gezinnen vanuit dit land op zoek gaat naar veiligere oorden, het beste kabinet heeft dit land verkocht aan de hoogste bieder.
jaja, en als je dan een wapen aanschaft omdat de overheid in gebreke blijf, dan staat de hele kermis aan je deur en word je behandeld als een verschrikkelijk gevaarlijke guur rechtse terrorist.
terwijl je in de getinte wijken van de randstad je nek breekt over vuurwapens. maar daar mag je dan weer niets van zeggen, smerige islamofoob die je bent.
@watergeus | 20-11-15 | 11:34
Precies, ze staan in de kast. En daar blijven ze want je mag ze niet dragen tenzij je een speciale vergunning hebt, die doorgaans alleen aan professionele beveiligers wordt afgegeven.
Die rechter foto is gewoon Christopher Reeve !
www.alemdaimaginacao.com/Obituario%20d...
@Vogelbeest | 20-11-15 | 09:05
Nederland lijkt veel meer op Zwitserland dan op de V.S.
In Zwitserland heeft iedereen een wapen in de kast staan.
Waarom wil je niet de cijfers van Zwitserland?
Prioriteiten mensen, prioriteiten. Eerst de politici in veiligheid brengen, dan die arme asielzoekers want die hebben al zoveel ellende meegemaakt, en U zelf moet maar even zien. Wen er aan, U bent door de democratisch gekozen regering ingeruild voor een Syrische raketgeleerde.
Nou, wapenwet mag/moet van mij blijven.
Wel graag zsm grensbewaking in ere herstellen en aanvullen met meer mobiele controles door de douane in het hele land. Want degenen die hebben bedacht dat we zonder kunnen hebben zich lelijk vergist. En meer preventief fouilleren.
Soms krijgt domheid een naam #plakstaafje
Hulde voor deze oproep. Moeten wij ons met potloden verdedigen of zo ? Dreigen met het maken van een tekening ? Moeten we de hulp van ons leger inroepen ? Komen ze ons dan met een elektrisch aangedreven 3 deurs oma-auto pang-pang roepend beschermen ?
@ Neil_ Skywalker | 20-11-15 | 09:52
NL Horeca terroriseert zelf zijn eigen klant wel weg wegens vergaande onbeschoftheid en woekerprijzen ..
Wel fijn dat ze nu ook een echte zondebok hebben
De wapenwet afschaffen! Jullie zijn nu officieel senseless, out of it, gone-down-the-road, wacko.
De meeste mensen kunnen niet schieten en zullen dat ook nooit leren. Zelfs in het geval van een terreuraanslag zijn bewapende burgers eerder een extra risico vanwege kruisvuur.
En dan laat ik nog achterwege hoe veel screening er nodig zal zijn om te voorkomen dat junks, tokkies, moslims, depressieven, schizofrenen en anderszins gestoorden zo'n ding bemachtigen.
You went full retard. Never go full retard.
De wapenwet afschaffen?
Nergens voor nodig met al die handige chemicaliëen in het keukenkastje.
Of een rvs supersoaker bouwen en als vlammenwerper inzetten ..
Necrosis 9:19, bedoelde Frankrijk Duitsland. Hollande werd naar buiten gebracht terwijl de bommen buiten het stadion net waren ontploft. Wedstrijd werd nog uitgespeeld, als ik me niet vergis.
Ach in de stad liep ik al gewapend rond ivm de hoeveelheid bontkraagjes en mijn talent om ze over de zeik te helpen voor ik 1 woord tegen ze gesproken heb. Dus dat veranderd niet. Heb gewoon een legaal hobby mes van de Gamma aan mijn riem hangen. Ik heb altijd geleerd, eigen veiligheid eerst.
Wat nou, 'schaf de wapenwet af'? Zodat elke mongool en zijn achterlijke inteelt broertje (van Schilderswijk tot Voldendam that is) met een vuurwapen kan rondlopen? No way wat mij betreft. Wel: wapens ter beschikking stellen aan streng geselecteerde fatsoenlijke en betrouwbare burgers met voldoende zelfbeheersing en IQ om de autoriteiten waarnodig te ondersteunen en ontlasten. Daar hebben we NATRES voor, maar dat mag dus flink uitgebreid worden ipv verder wegbezuinigd.
Wat een onzin over die wapenwet.
Niemand.... NIEMAND, NIEMAND !!! in de geschiedenis van de mensheid heeft van nature zo'n kapsel / haarafscheiding. Met uitzondering van Adolf Hitler, The Beatles en the Jetsons.
Overduidelijke pruik/bril, en die NEUS is niet te miskennen.
Onder de mensen in Nl welke nu legaal over vuurwapens beschikken zijn er vast genoeg te vinden welke op verantwoorde wijze dagelijks met wapen zouden willen rondlopen. Dit zijn mensen welke al onder verscherpt overheidstoezicht staan om überhaupt wapens voorhanden te mogen hebben. de chef van interpol heeft hier ook een mening over:http://abcnews.go.com/Blotter/exclusive-westgate-interpol-chief-ponders-armed-citizenry/story?id=20637341
Dit dragen zou op dezelfde manier kunnen als het concealed carry in de VS. just my 2 cents...
Haha, wapenwet afschaffen. Ja, dat zal het allemaal een stuk minder gevaarlijk maken, als iedere randdebiel, gelovig of ongelovig, aan een wapen kan komen. In Belgie vragen ze zich af hoe ze die wapens van voor 2006 uit de handen van terroristen kunnen houden (bij de aanslag op Carlie Hebdo gebruikten ze Belgische wapens), en hier op geenstijl wordt gevraagd om de burger te bewapenen. Sjonge jonge, soms zijn die populistische one-liners wel heel erg ondoordacht, jongens. En wat ga jij met je wapen doen tegen die mafketel die z'n bomgordel af laat gaan? Die met z'n auto op de massa inrijdt? Die een bom plant aan boord van een intercity? Helemaal niets.
dontworrybehappy | 20-11-15 | 09:06
Goed doordacht en geldt alleen voor de Nederlanders.
In Zwitserland mag je ook overal een vuurtje stoken. Vreemd land hoor :)
Zwitserland is een van de veiligste landen in Europa. Tussen 1995 en 2005 kwamen er in Zwitserland welgeteld
812 mensen om ten gevolge van vuurwapens.
Nochtans kent Zwitserland een nagenoeg absolute vrijheid van wapendracht en wapenbezit.
Het privaat bezit van "militaire wapens" in Zwitserland omvat de Volksmilitie (400,000 leden, elk met een wapen in huis), de Gezinswacht (365,000 gezinnen, elk met een wapen in huis) en de Gedemobiliseerde Soldaten (300,000 man, elk met een wapen in huis). Het aantal "oorlogswapens" (het leger, de politie en andere ordediensten) en "sportwapens" (voor pure recreatiedoeleinden) zit hier nog niet eens in
vervat. Kortom, Zwitserland is een tot op de tanden gewapende burgerdemocratie waar de staat op wapenvlak minder sterk staat dan de burgers. Een "balance of power" zoals het in een verlichte democratie zou horen te zijn.
De Zwitsers uitermate goed bewapend en zijn daardoor ook
uitermate vrij.
Als je IS gaat steunen met geld, kopen ze er meer wapens van denk ik. En blazen ze ons alsnog op?
Als je met I.S. afspreekt dat ze jaarlijks 100miljoen krijgen, zullen ze hier niets doen. Das veel goedkoper dan nu alle maatregelen bij elkaar en is nog veiliger ook.
@Prinses Minima | 20-11-15 | 10:15
Recht op zelfbescherming is wat anders dan anarchie.
Overigens is in België wapenbezit ook verboden, dus dat is een slecht voorbeeld.
Een beter voorbeeld is Zwitserland, waar burgers wapens in huis hebben maar daar uiterst beheerst en gedisciplineerd mee omgaan.
Goh een heli van de luchtmobiele brigade cirkelt boven mijn wijk hier in Breda.. soo
Lupuslupus | 20-11-15 | 10:06
Ja. En het uitgaansgebied waar de auto vlakbij stond, is vanaf het stadhuis ongeveer 10 minuten lopen.
Maar ja, het miezerde gisternacht een beetje dus dan pak je geen paraplu maar neem je de dienstauto .. ..
Het is een illusie om te denken dat je veiliger bent als wapens gemakkelijk te krijgen zijn. Kijk naar Amerika, België. Een burger kan zich niet verdedigen tegen terrorisme. Daarom moet de overheid dat doen. Die moet ons beschermen, grenzen sluiten, de koranteksten die betrekking hebben op het uitmoorden van andersdenkenden (zie mijn nuance nu eens) verbieden of tenminste bekritiseren, individuen preventief vastzetten en het land uit gooien. En mensen die afstand doen van de koran helpen. Als we in een anarchie terecht komen, zijn we verder van huis.
En het OM geeft zoals gewoonlijk weer géén commentaar. Waar zijn die knakkers toch als je ze nodig hebt?
We zijn overgeleverd aan de vijand die onder ons is door politiek correcte nietsnutten.
@notamused | 20-11-15 | 09:26
Die ideologie duurt al 1400 jaar dus iedereen die denkt dat deze ooit zal veranderen wens ik welterusten. De islam staat met 2 voeten in Europa - 50 miljoen man sterk - en zonder draconische maatregelen zal die alleen maar groeien.
Itgietoan|20-11-15|08.36
"Wij zijn met meer" riepen we vroeger ook op het schoolplein. Nu zegt een naar zijn leeftijd bezien toch volwassen geachte MinPres dit. Rest mij met plaatsvervangende schaamte als rasliberaal, de hand schuin over de mond besmuikt te glimlachen en met op zachte toon beschaafd "Oeps" te zeggen! Je schaamt je toch rot met zo'n puber! Oh sorry, ik schoot even uit m'n slof.
@Pieleke | 20-11-15 | 10:00
Het recht op zelfverdediging is m.i. een basisrecht maar ook een morele plicht voor elke verantwoordelijke man/vrouw met een gezin en kinderen die beschermd moeten worden.
Dat softies als jijzelf zich liever als een hond laten afknallen door psychopaten en terroristen, zegt vooral iets over jouw gefeminiseerde rubberstoeptegelmentaliteit. Ze zouden je eens een jaar op survival moeten sturen in Nigeria of Afghanistan, kijken hoe je je daar gaat redden.
Hij zal wel niet naar Urk of Staphorst vluchten.
@gaffelbaard | 20-11-15 | 09:47
Dus die gaat met zijn dienstauto naar een restaurant. Tja.
Misschien een idee.... Weddenschappen afsluiten over wat of waar de volgende aanslag zal zijn... Wordt er in elk geval nog aan verdiend.Want met onze slappe Facebook en knuffel mentaliteit is het wachten op de volgende klapper..
@Botte Hork | 20-11-15 | 09:56
En mijn zorgvuldig geformuleerde comment over die EU-oplichters is ook in het 'grote niets' verdwenen.
*snik*
@Botte Hork | 20-11-15 | 09:56
Volgens mij worden we in de gaten gehouden door de orde-troepen van de geldverbranders in Brussel.
*hooivork pakt en achter bank duikt*
-weggejorist-
Ow joh, ik dacht dat ik m net voorbij zag lopen maar blijkbaar was het iemand anders.
Huh? Het volgende topic is opeens verdwenen?!
@Pieleke | 20-11-15 | 09:53
Keep on dreaming!
Het probleem is nu dat alleen terroristen en criminelen (en paar mensen met een officiële wapenvergunning) een wapen hebben. Hoe kunnen gewone burgers zich daartegen verdedigen? Politie en leger hebben te weinig mankracht en te weinig aansturing om hun taken in te vullen. Voor de politie heeft het binnenharken van boetes hogere prioriteit.
He, is het topic over het Europees parlement gejorist???
Goh, is dat waar GS heen gaat? Populistische kreten skanderen als schaf de wapenwet nu eens af. Is dat de maatschappij waar rechts heen wil in dit land? Kom op zeg. En dan, wannabee GI Joe's op straat met een gun? Beetje Ghost Reconn naspelen? Het algemene intelligintie niveau van NL, en de rest van de wereld, is al zwaar achteruit gegaan. En dat wil je dan bewapenen -facepalm-
Als de grenzen sluiten geen zin heeft waarom worden dan de 2e kamer, de paleizen en de ministeries wel bewaakt? Inderdaad ieder beveiliging is te doorbreken met voldoende tijd, geld en mensen maar het is makkkelijker om door te lopen als er absoluut geen beveiliging is. Het punt dat verdragen dat niet toestaan is een gelegenheids argument, immers Merkel zet naar willekeur verdragen bij het oud papier.
wakkere_nederlander | 20-11-15 | 09:09
tipo | 20-11-15 | 09:19
MarcS | 20-11-15 | 09:13
Ik begrijp je punt, en daar heb ik zelf ook aan gedacht. Ik vindt het echter een enge gedachte dat iedere nog niet uitgepuberde 18-jarige die op zaterdagavond te veel zuipt of eens wat anders neemt met een pistool op zak loopt.
Uiteraard is een gewapende bevolking perfect in een situatie als Parijs. Ik zou toch echter wel heel graag een kosten-batenverhouding willen zien alvorens we vuurwapens voor iedereen toestaan.
Je zult maar een restauranthouder zijn in deze tijden. Dan vervloekt je toch ook die multiculti-onzin. Bij je eten komen die buitenlanders niet (want, eigen parallelle samenleving en dito eethuisjes + geen intresse in andere dan islamitische cultuur) en nu houden ze ook nog je klandizie weg met terreurdreiging.
Gaan een hoop kleine bars, bistros en restaurantjes failliet binnenkort en helemaal snel wanneer de eerste aanslag op NL bodem komt. De belastingmaffia natuurlijk wel blijft innen.
.
Nee, gewoon links blijven stemmen mensen, alles komt goed in onze bloemetjes en regenbogen samenleving.
Het idee dat ze wel zullen integreren is dus ook lariekoek. Het hele immigratiebeeid moet op de schop. En ja het is echt zielig voor al die kleine mohamedjes die nu op de vlucht zijn. Humanitair gezien willen de meeste mensen dat het goed gaat met kinderen. Zet ze in Molenbeek of ergens anders in de eu, hebben we over een paar jaar weer een nieuwe golf aanslagen. Als we dat voor lief willen nemen? Het is een dilemma en ik ben toch bang dat we een stuk harder zullen moeten worden, als volk, als politiek, en als samenleving. Anders worden we weggevaagd. Slecht nieuws is nooit aangenaam. En als ik nu net een imam op CNN hoorde zeggen dat er nergens in de koran staat dat je anders gelovigen mag doden, dan weet ik ook weer hoe leugenachtig islamieten zijn, sorry islamieten.
De wapenwet afschaffen gaat nooit gebeuren. Dan wordt het te gevaarlijk voor de belastingdienst, jeugdzorg, pandbrigades enz. om onschuldige burgers het leven zuur te maken.
Die wapenwet is er in de eerste plaats om de roverheid tegen de burgers/horigen te beschermen.
Madame MarcS | 20-11-15 | 08:59
Poitiers | 20-11-15 | 08:34
Itastijl | 20-11-15 | 09:11
Sadomassochristus | 20-11-15 | 09:32
Net hoor ik op de tv dat de auto pal voor de dienstauto van Aboutaleb geparkeerd stond.
Weet er iemand iets meer over de man uit Molenbeek die in Zeeland is opgepakt?..
ik zit al weer een tijdje te wachten op live verslag van een veldslag ergens in Rotterdam, terroristen tegen de politie.
Maar nog niets gehoord?
Weet iemand hoe laat dat begint?
Waarom gaan ze dan niet bij de padvinderij als ze ergens bij willen horen?
Was deze week bij Hazeldonk en daar staan twee Marachaussee's koffie te drinken....
Ik heb het onze MP nu al twee keer horen zeggen: "Wij zijn met meer". Hoelang nog Mark?
.
Inderdaad, hoe lang nog?
Mohammed is nu al jaren de meestvoorkomende voornaam in NL. Als je je kind naar een nietsontziende pedo/moordenaar noemt dan zegt dat een heel hoop over hoe je over de westerse waarden denkt.
.
Ik vond "wij zijn met meer" ook een bijzonder laffe naklank hebben. Deed me een beetje denken aan zo'n kopschop groepje die zeker weet dat ze kunnen winnen van een enkeling.
Hee, ik lees net in NRC next dat het dus helemaal niks met Islam te maken heeft, maar dat dit gewoon jongens zijn zonder vaderfiguur. Ze staan nu mensen te onthoofden in Syrië maar anders waren ze misschien linkse activisten geworden. Ze willen gewoon echt alleen maar ergens bijhoren #koekoek!
www.nrc.nl/next/2015/11/19/liefde-dat-...
@MarcS | 20-11-15 | 09:11
Buitengrenzen van Europa/Nederland beter bewaken is slechts een deel van de oplossing, het is niet de oplossing. Je moet er voor zorgen dat Europa/Nederland geen terroristenmagneet blijft, dus heel belangrijk dat Europa/Nederland het islamknuffelbeleid moet afschaffen, de islam komt naar Europa vooral omdat hier overal geknuffeld en gepamperd wordt.
kan wel een lijst maken met wat er verdwijnt:
hier nog zo een
herstelderepubliek.wordpress.com/2015...
Vroeger toen er grenzen waren en vergelijkbare wapenwetgeving.. konden oa. de IRA, brigate rosse, ETA, mafiosi.. aan wapens komen. Laten we allemaal naar de kroeg gaan met guns.. grenzen daar vlieg je zo over met een droontje (+kalasjnikov).
@KarelMarks | 20-11-15 | 08:43
Door uitspraken als deze zal het recht op zelfbescherming nog lang duren *zucht*
-weggejorist-
En wie gaat al die beveiliging voor Aboutaleb dan wel niet betalen? Daar draait de belastingbetaler weer voor op. Dit roept hij wel over zichzelf af met al die kwetsende opmerkingen dat moslims eens bij zichzelf te rade moeten gaan of dit wel is wat ze willen. Islam is liefde en zo brengt hij alleen maar tweespalt in onze fijne multiculti samenleving. *Joop modus off* Ownee, dit is geen Wilders, dit is Aboutaleb, dan moet hij een lintje krijgen.
Gezwelgje | 20-11-15 | 09:28
.. als.. als.als..
zo kun je altijd dingen erger maken natuurlijk.
Met pet en bril lijkt die persoon wel heel erg op zelfbevlekker Giel Beelen.
Afijn. Als jullie de terrorist zien, roep dan "ZWIEBER! "
m.youtube.com/watch?v=GLraIoxOOhE
Hee, die rechter heb ik net nog gezien. Die zit live voor een webcam: www.3fm.nl/live
Op BNR vertelde ze dat Frankrijk met de noodtoestand nu ongezien delen van internet kan afsluiten om onrust te voorkomen... doeidagtotzien geenstijl.
willen ze al lang, veel (alternatieve) media sluiten
handig zo een noodwet.
radio-1 verteld net dat huizen in de omgeving van een AZC in waarde toenemen... want de omgeving word meer levendig..
Hoor daar de hele ochtend al onzin.. die media mag wel blijven
--Volgens Ard van der Steur (Ministerie van Veiligheid) is daar helemaal niets van waar--
O ja? Ik ga zo koffie drinken in De Keerweer maar neem wel een tasje verzwaard met een loodbroodje mee. Mijn antwoord op vuile vieze valse terroristennichten is KENGG.
Had nou maar de grenzen gesloten.
De auto is gesignaleerd bij Hazeldonk, vervolgens bij de Brienenoord en toch komt deze auto tot ín het centrum van 010. Wat als deze kar vol explosieven had gezeten?
Hoe meer informatie daarover vrijkomt, hoe meer het blijkt dat IS staat voor de meest weerzinwekkende barbarij die maar denkbaar is. IS is een misdaad tegen de mensheid, de ideologie er achter is een misdaad tegen de mensheid, en de aanhangers van IS zijn als moreel gestoorde, gehersenspoelde leden van een gevaarlijke sekte. Ondertussen is er nog steeds de politiek correcte idee dat IS een misvorming is van de islam, en dat de islam gewoon een religie is als alle andere, die dus volop gelegenheid moet krijgen om een geheel eigen parallelwereld / apartheidsstaat te ontwikkelen te midden van de moderne open samenleving. Het is evenwel te verwachten, gezien de ideologische overeenkomsten, dat juist deze apartheidsstaat voedingsbodem is voor IS, zodat het gedogen van de opkomst van die islamitische apartheidsstaat is als het faciliteren van een duurzame aanval op de moderne open samenleving, die op zich een steeds grote inzet vraagt van geheime diensten, politie en leger om de destructieve drang van IS te onderdrukken en een ineenstorting van die moderne open samenleving te voorkomen. Zolang de ideologie van de islam niet overduidelijk in ideologie en praktijk is aangepast aan de normen en waarden van de moderne open samenleving, zolang zal de interne oorlog groeien van allerlei islam-achtige bewegingen tegen de omringende cultuur.
Ach natuurlijk Nederland, het land waar ieder stuk uitschot welkom is en niets te vrezen heeft. Volstrekt logische keuze dus.
@dontworrybehappy | 20-11-15 | 09:06
'Helemaal eens met afschaffen Wapenwet. Moet je hieronder lezen wat je allemaal NIET mag hebben.'
Toen ik het voor de 1ste keer las dacht ik dat het om de lijst ging wat WEL toegestaan was.
Je zou eerder dit verwachten op een illegale wapen lijst:
a. wapenen bedoelt om grote aantallen slachtoffers te veroorzaken en/of waarbij geen enkele sprake kan zijn van persoonlijke bescherming zoals zware explosieven, raketwerpers, mitrailleurs, mortierprojectielen, handgranaten etc...
@wakkere_nederlander | 20-11-15 | 08:57
In Raqqa zijn de spiesjes nog ruim voorradig - maar de hoofden zijn op.
Dus daarom wordt de Heilige Oorlog hier maar voortgezet. Shoarma Akbar!
Tief de flikkerstraal toch eens op, en schaf de wapenwet af. Het is oorlog. We willen onszelf verdedigen.
Kinderdaad.
Op je muil. Gauw!
De islam heeft de hele wereld verziekt, het is ideologische kankergezwel die steeds maar groter en gevaarlijker wordt, mede dankzij het wegkijken en gedogen. Op deze manier zal de mensheid ooit zichzelf vernietigen.
Preventie doe je vooraf en niet achteraf zoals deze regering dat doet.
Westersingel... da's om de hoek van de Witte de With, gelet op het tijdstip dat die Belgenbak opdook in 010, waren deze mannen natuurlijk gewoon op weg om een lekkere sjhawarma te gaan oppeuzelen bij Eilat...
@Prinses Minima | 20-11-15 | 09:12
Er wordt helemaal niets aan de wapenwet veranderd dus maak u maar geen zorgen.
Alleen de overheid alsmede de criminelen hebben wapens en de bevolking is een sitting duck.
Zels pepperspray is hier verboden al doe je met zo'n busje helemaal niets tegen een kalasjnikov of ander schiettuig.
@Vogelbeest 09:05
Het is onmogelijk om te weten hoe veel aanslagen en criminaliteit je voorkomt met vrij wapenbezit. Ook speelt de mate van drank- en drugsmisbruik onder de bevolking een grote rol in het al dan niet veiliger zijn van vrij wapenbezit. Brave huisvaders met vrij wapenbezit zorgt voor minder criminaliteit. Aan drank en drugs verslaafde mensen met vrij wapenbezit zorgt juist voor meer criminaliteit. En zo zijn er meer factoren. De mate van politiek of religieus extremisme in een samenleving speelt net als verslavingen een belangrijke factor in het al dan niet veiliger zijn van vrij wapenbezit.
Wat is het punt dat je wil maken Pritt? Het lijkt me verstandig om niet voor iedere scheet en gerucht een topic op geenstijl te maken.
@Itastijl | 20-11-15 | 09:11
Ben je niet in de war met het oefen-interland tussen Nederland en Duitsland?
www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ora...
Goh, wat zijn wij allen toch bij met de EU en wat hebben wij er toch een baat bij.
We hoeven ons paspoort niet meer te laten zien bij de grens en we hoeven op vakantie binnen Europa geen geld meer om te wisselen. Wat een zegen!
Helaas gelden deze voordelen ook voor terroristen, dat is dan wel weer een beetje jammer. Maar verder, louter voordelen hoor! Ga. Zo. Door!
Vandaag lekker een dag vrij. Zo weer even oefenen met de Evanix Sniper in de achtertuin. Je weet maar nooit wanneer het van pas komt.
En al dat gemier over de wapenwet, er zijn voldoende pcp wapens die bruikbaar zijn. Practisch zonder wetgeving. Mag gewoon geladen onder mijn bed liggen.
Dus wil je je bewapenen, (wat ik toejuich) dan kan dat legaal en dodelijk.
m.youtube.com/watch?v=l4wWN_SOXAE
@necrosis | 20-11-15 | 09:08
Hij is een vrind van de EU. Ze rolden over elkaar heen om hem geld, soepelere toetreding tot de EU te beloven voor een tegen prestatie die hij nooit waar kan maken, het tegen houden van de asiel tsunami.
Vrienden zijn de mensen die jij iets gunt zonder tegenprestatie.
Overigens, ieder land dat er bij de EU komt, geeft ons minder stemrecht als klein land. Prettige wedstrijd!
Frances interior minister calls on EU to wake up to terrorist threat.
Verdachte auto Rotterdam heeft link met Molenbeek.
trek je eigen conclusies..
@MarcS | 20-11-15 | 09:11
LOL. Klopt ja, er is telkens iets nodig om iets met grenzen te doen. De facto zijn die al opgeheven, maar na een aanslag kunnen ze ineens bewaakt worden.
Ik zeg: trek die lijnen weer en zet een wachtpost neer bij alle overgangen. Niet om tegen te houden, maar om in eerste instantie te controleren. Werkloos Nederland (600.000+) is u dankbaar.
@MarcS | 20-11-15 | 08:59
Aan welk deel refereer je dat ik mis heb? Dat de overheid liegt over onze veiligheid of aan de manier waarop deze zaak afgehandeld werd?
@MarcS | 20-11-15 | 09:13
In ieder geval één: ik kom niet meer langs. Er valt nl niets meer te halen, je hebt alles al besteed aan je hang- en sluitwerk ee/of je hondjes.
De labbekakkerige houding van Pinikkio en Billie Turf noodzaakt bijna tot zelfbewapening.
@Vogelbeest | 20-11-15 | 09:05
Ik heb 5 sterren hang en sluitwerk en een paar rottweilers.
Hoeveel inbraken heb ik hiermee voorkomen?
Ik wil niet lullig doen, maar als we allemaal met wapens gaan rondsjouwen, wordt het er ook niet veiliger op.
Als die terroristoïde zombie al in Nederland zit, dan is ie waarschijnlijk ondergedoken. Misschien zit ie in één van de vele islamitische kazernes die Nederland arm is.
Jeweetwel, van die gebouwen met aan weerszijden hulzen die verdacht veel op raketten lijken.
@Driewerf Hoezee | 20-11-15 | 09:08
Ik wordt zo moe van die grenzen discussie.
Politiek: Jongens is wassen neus onze grenzen KUNNEN helemaal niet dicht.
Parijs: aanslag.
Politiek: We moeten misschien een mini schengen oprichten, en daar dan de buiten grenzen van bewaken.
- Alsof het dan opeens wel kan!
- Alsof er 100% zeker geen terroristen in Belgie, Duitsland of luxemburg zitten (in NL uiteraard niet, hier zit te veel oestrogeen in het water).
Bij de match Duitsland vs Frankrijk werd de president van Frankrijk ook naar buiten gelaten.. en de rest bleef uren opgesloten. Aboutaleb moest ook opgesloten worden in restaurant en niet naar een of ander crisiscentrum gaan. Hij moest gewoon doorgaan met eten en wachten op bewapende heldburgers.
is die rechterfoto niet van die nieuwe "Q" uit Spectre?
@Troef | 20-11-15 | 08:59
U bent wat op het spoor, ik denk dat de verkopers onder de door u genoemde groepen (geheime diensten en/of politie) vallen.
@Vogelbeest | 20-11-15 | 09:05
Voorkomen geweld door het bezit van vuurwapens is nooit in getallen weer te geven.
Dus de tegenstanders van een wapenwet hebben altijd gelijk zogenaamd.
1 ding is voor mijn gevoel zeker: als ieder mens op Aarde gelijk is heeft ieder mens recht om zich te bewapenen.
Dat is de andere kant van socialisme!
@wakkere_nederlander | 20-11-15 | 09:06
Zo stel ik het mij wel voor, eerlijk gezegd. Stel je voor: vanavond een aanslag in Nederland. 200 doden. Stel.
Dan zal er opeens grenscontrole komen, opeens legrinzet komen etc etc
@MarcS | 20-11-15 | 09:02
Erdogan is absoluut geen vriend, Turkije moet (gezien het bevolkingsaantal) absoluut niet bij de EU en die miljarden die de EU overmaakt aan Turkije kunnen we beter besteden aan een hek om de buitengrenzen.
@Simon_GS | 20-11-15 | 08:58
Ja hihi, ik denk dan meteen aan minder intellidinges mensen. Ze snappen toch dat iedereen en overal iets achter zoekt momenteel. Als je in de duistere handeltjes zit, is dit het moment om even te genieten van jouw vakantie.
Snap niet dat iedereen zich zo druk maakt. Alles in onder controle: imgur.com/gallery/JyIgGej/new
@JackBlack | 20-11-15 | 08:53
Dat systeem is dan ook alleen maar bedoeld om achteraf via het sleepnet systeem leaserijders te beboeten die stiekem toch een prive ritje doen met die auto, maar die niet opgeven.
@tejootje | 20-11-15 | 09:01
'Is er dan echt eerst een mega-aanslag met 4000+ doden nodig voordat het guttvolk wakker wordt?'
i.ytimg.com/vi/nh28XcnpzX4/maxresdefa...
Ze worden nooit wakker.
Helemaal eens met afschaffen Wapenwet. Moet je hieronder lezen wat je allemaal NIET mag hebben.
Onder wapenen worden in deze wet verstaan:
a. de vuurwapenen, vallende onder de Vuurwapenwet BES, zomede geweren en pistolen waarmede projectielen door middel van samengeperste lucht of gas kunnen worden afgeschoten, dolken, dolkmessen, bajonetten, ponjaarden, zwaarden, sabels, degens, klewangs, degenstokken, priemstokken, wapenstokken, gummistokken, bullepezen, ploertendoders, boksbeugels, lansen, speren, spiesen, pijlen en andere soortgelijke voorwerpen die kennelijk vervaardigd zijn om als wapen te dienen;
b. andere voorwerpen, die door de drager of gebruiker daarvan zijn bedoeld om als wapenen of mede als wapenen te dienen, blijkende uit de omstandigheid waaronder of de wijze waarop zij worden gedragen of gebruikt.
NIet eens een fucking speer!
Wapenwet.
Wat ik zou willen zien en niet kan vinden: Statistieken uit de USA:
-Hoeveel mensen komen er jaarlijks om door ongelukken met vuurwapens
-Hoeveel door vuurwapens in "domestic violence"
-Hoeveel "accidental killings" hebben ze
tegenover:
-Misdaden voorkomen door wijdverbreid vuurwapenbezit
-Misdaden beïndigd door algemeen vuurwapenbezit
De NRA telt NIET als een betrouwbare bron van inlichtingen!
@Troef | 20-11-15 | 08:59
'Waarom kunnen alleen mensen die in de gaten gehouden worden door geheime diensten en politie, Kalasjnikovs & raketwerpers kopen, en ik niet?'
Dat kan u wel. Maar alleen via de legale wegen:
-Sluit u aan bij de geheime dienst
-Of sluit u aan bij de islamstrijders.
@Barani517 | 20-11-15 | 08:49
Je hoeft niet onder te duiken hoor. azc in Heerhugowaard zitten 700 asielzoekers waarvan niemand weet wie het zijn. Behalve dan wie ze zelf zeggen te zijn. Niet mijn woorden, maar van een van de begeleiders daar.
@necrosis | 20-11-15 | 08:59
Volgens mij zet iedereen vraagtekens bij de absolute overwinning van de AK-partij.
Niet dat dat er ook maar een fuck toe doet in een dictatuur / isamitisch land zoals Turkije of Nederland. Eigenvolklaatst!
" Het is oorlog. We willen onszelf verdedigen. Jelui in Den Haag doen het namelijk niet..."
Jelui beschermen namelijk alleen jelui eigen!
@necrosis | 20-11-15 | 08:59
De halve wereld zet vraagtekens, maar het komt momenteel wel goed uit. Erdogan is immers vrindje, die moet en zal bij de eu.
Is er dan echt eerst een mega-aanslag met 4000+ doden nodig voordat het guttvolk wakker wordt?
@boermetlul | 20-11-15 | 08:44
Jij hebt wel het recht je te verdedigen, alleen wil men voorkomen dat schrikachtige mensen zomaar anderen doodschieten omdat ze onterecht bang zijn.
Als jij een terrorist ontwapend en hem en zijn maatjes over de kling jaagt dan is er niemand die *foei* roept. Dan krijg jij een standbeeld!
Hoezo jezelf niet mogen verdedigen.
@je suis bier | 20-11-15 | 08:41
'Onze overheid gaat hem niet zoeken, want ze willen hem niet vinden. '
Ja, stel je voor dat ze hem vinden.
Dat ons leger tijdens schietoefeningen 'pang pang' moet roepen is 1 ding maar tijdens de belegering van terroristen komt nogal klungelig over.
@Lowdown | 20-11-15 | 08:41
Drekzooi hieronder heeft het mis, wat mij betreft.
Ze hebben het niet in de hand, dat is duidelijk, dat kan helemaal niet!
Maar als het waar is dat Aboutaleb uit het restaurant getrokken is en de andere mensen niet, DAT is niet acceptabel. Dat betekend dat onze overheid willens en wetens met mensenlevens speelt. Uiteraard niet met hun eigen, maar de onze.
Daar zit wat mij betreft de kneep.
Dat Abou belangrijk zou zijn voor een eventuele oplossing bij een echte aanslag is onzin. Klinkklare onzin.
@Botte Hork | 20-11-15 | 08:46
Ik vraag me nog steeds af waarom er niemand vraagtekens zet bij de absolute overwinning van de AK-partij.
In gebieden waar heel veel Koerden wonen, kreeg AK 80% van de stemmen.
Ik geloof er geen reedT van!
-weggejorist-
Waarom kunnen alleen mensen die in de gaten gehouden worden door geheime diensten en politie, Kalasjnikovs & raketwerpers kopen, en ik niet?
Er lopen in Nederland duizenden salafisten rond waarvan er zo'n duizend bereid zijn geweld te gebruiken (bron AIVD). Tel daar bovenop de jihadisten die zogenaamd uit Syrie binnen zijn komen lopen. Je ziet dan dat er potentieel minstens duizend terroristen klaar zitten in Nederland. Leuk dat je er dan één arresteert.
Die jongens willen zich wel verstoppen in Nederland want Nederlandse politie.
Aanslagen plegen doen ze liever in een ander land want daar word je doodgeschoten als terrorist en kan je als martelaar naar je 72 maagden.
In Nederland is niet alleen de pakkans erg laag, maar bovendien sturen ze je met een enkelband naar huis.
Zwaai maar dag naar je 72 maagden.
Goed geregeld eigenlijk wel.
3 mannen rijden s'avonds vanuit België naar Rotterdam en duiken een parkje in. Denk toch wel in eerste instantie aan een drugdeal.
Hier Telegraaf met CNN link: www.telegraaf.nl/binnenland/24769313/_...
@Itgietoan | 20-11-15 | 08:36
'Ik heb het onze MP nu al twee keer horen zeggen: "Wij zijn met meer". Hoelang nog Mark
Maar wij zijn niet bewapend, Mark .. Dan kun je wel met meer zijn, maar verlies je alsnog.
@Reinaert | 20-11-15 | 08:41
'Ach ende wee! Een islamitische moslimterrorist in Nederland?'
Ja ik snap er ook niks van.
En wij maar denken dat onze Nederjihadi's veilig hoofden op hekken aan het spiesen waren in Raqqa...
Op de WNL zonet: x aantal militairen in Brussel. In Parijs waren er al kilo's extra. En Amsterdam? Die hebben extra stadswachten. Ofzo.
Al eerder gezegd: zet de NatRes in! Die gasten (m/v) willen graag!
Ik heb m'n X-Marker standaard op zak, maak zo nodig van elke lichtgetinter een smurf.
"Tsunami van persalarmen vannacht op de telex... "
Ik lag me hier een partijtje te F5-en... NIKS.
@HaatAth3ist | 20-11-15 | 08:39
Schengen + islam = chaos
@schietmij maar lek we hebben een heel mooi kentekenregistratiesysteem bij Hazeldonk. Beetje jammer dat je to h binnenkomt met een "fout kenteken" en vervolgens kan verdwijnen
@Hans Gruber | 20-11-15 | 08:50
Was 'ie maar rechts dan hadden we er op de radio nog wat aan gehad.
Het is heel simpel, de huidige politiek handelt net als met een gevaarlijk kruispunt.
Signaleren kunnen we allemaal, echte maatregelen nemen doen we niet. Er moet eerst iets gebeuren (verkeersdode / aanslag), dan valt opeens iedereen over elkaar heen om daadwerkelijk iets aan de situatie te veranderen.
De slogan van de huidige politiek (een paar uitzonderingen daargelaten) is dan ook: Als het kalf verdronken is sluit men de grens.
Valt absoluut nooit op al die inteelt koppen lijken op elkaar.
@Itgietoan | 20-11-15 | 08:36
'Ik heb het onze MP nu al twee keer horen zeggen: "Wij zijn met meer". Hoelang nog Mark?'
De bezoekers van het Bataclan theater in Parijs waren ook met meer.
Als we halfies als Tristan al wapens geven in vredestijd, dan mag ik als normaal persoon in deze oorlogstijd toch op zijn minst een klein arsenaal aanleggen of niet?
De burgemeester werd weggehaald uit het restaurant. En de rest van de gasten? Oh domme ik, dat was maar het plebs waar geen waarde aan wordt gehecht...
Schietmijmaarlek 08:40
Het zou me niet verbazen als Nederland de vijand met een Mulderbeschikking bestrijdt, 10 weken nadat de aanslag gepleegd is. En dat zo een terrorist dan eerst de foto´s mag opvragen, want ja, we zijn een rechtstaat nietwaar?
Maar serieus, wat zou jij doen als Salade MetIslam? In een voorstad van Parijs blijven: kansloos. Een andere stad of dorp? Valt teveel op. Naar Brussel? Daar is een klopjacht. Blijft Nederland (Rotterdam!) over toch?
Rechts is Giel Beelen.
@Mastermattie | 20-11-15 | 08:48
Ja het wordt eens tijd dat de EU dat hele terrorisme gaat verbieden. Maar nee hoor.
@KarelMarks | 20-11-15 | 08:43
'Ja, me bewapenen, dat lijkt mij wel wat, ook geen last meer van de belastingdienst.'
Klinkt radicaal maar is het niet.
Als iedereen een vuurwapen in huis heeft kan de fiscus niet meer met politiegeweld dreigen. Dan zullen ze dus echt REDELIJK moeten onderhandelen.
Gelet op de nauwelijks verholen sympathie van de NL regering voor de islamisten en hun minachting voor de eigen bevolking, is het als moslimterrorist zo gek nog niet om onder te duiken in Nederland. Zolang politiek correct geleuter nog belangrijker is dan veiligheid, wordt er echt geen klopt jacht geopend of iets van maatregelen genomen.
En dan zie je berichten voorbij komen dat de EU met een plan komt om de verkoop van AK47's aan banden te leggen. Nee dat heeft zin, normale burgers hebben die toch al nieten criminelen zijn prima in staat om die dingen hier te krijgen en te geruiken.
Wat de EU met dit plan zegt is: "we moeten de burger weerloos houden/maken om te voorkomen dat ze tegen ons opkomen"
Lijkt me trouwens dat Salah ook op de vlucht is voor zijn IS fanboys vrienden. Beetje iedereen zich laten opblazen en zelf ervandoor gaan. Zal niet bepaald de afspraak zijn geweest.
.
Het feit dat hij zoveel hulp krijgt van de Marokkaanse gemeenschap om onder te duiken maakt wel duidelijk hoeveel draagvlak er is voor de ideologie achter de aanslagen.
We zijn in oorlog, maar krijgsgevangenen worden niet genomen, ons leger bestaat niet en wapens mogen we niet hebben. Het sadomasochisme van de PvdA is ongekend.
Het zijn net Chinezen. Ze zien er allemaal hetzelfde uit.
Neemt u mij niet kwalijk dat ik mijn medelanders steeds meer met argwaan bejegen MinPres?
Ik krijg maar weinig service terug voor de 50% belasting die ik betaal.
Als u de grensposten niet laat bewaken ga ik met betalen staken!
@Lowdown | 20-11-15 | 08:41:
Als die lui kwaad in de zin hadden gehad, dan waren ze daarin geslaagd, ondanks alle 'aangescherpte controles'.
Wat we niet moeten doen: Bommen sturen, verdeeld raken, bang worden.
Wat we wel moeten doen: Alert reageren op indicatie. (eg vuurwapenverdachte auto's)
Niet moeilijk doen GS!
Dante zei het al
Het moet wel kloppen dat hij hier is want 'Wilders is een terrorismemagneet'.
Volgens de AK-Partij van Kuzu en Snorremans.
Oh, maar dit is toch die gast van die telkens in homobars opduikt? Moeten de de politie daar maar extra laten controlleren:
www.youtube.com/watch?v=nlGclIZV5JQ
@Lowdown | 20-11-15 | 08:41
De achterliggende boodschap lijkt me duidelijk: we worden voorgelogen dat Nederland veilig is en er eigenlijk niets aan de hand is. Het volk wordt voor dom versleten door diegenen die ons zouden moeten vertegenwoordigen.
Het gestresste handelen van de overheid zelf spreekt boekdelen.
Terroristen hadden toch niets met de islam te maken?
@Botte Hork | 20-11-15 | 08:41
Hij hoort je niet, vandaag is die druk bezig om een markt te openen in het mooie Schilderswijk.
Waarom heb je in dit land niet het recht je te verdedigen?
Dit zou in de grondwet opgenomen moeten worden. Het geweldsmonopolie bij de overheid werkt niet, dit is keer op keer bewezen. Indien de overheid geweld toepast, moet meteen de sterke arm uit de kom der wet gedraaid worden. Ik vraag mij werkelijk af hoeveel misdrijven een andere uitkomst hadden gehad als de slachtoffers zich hadden kunnen verdedigen. Als ze mijn vrouw aanhouden met een flesje pepperspray of een taser is ze gelijk zwaar de sjaak. Als ze zo'n gore verkrachter pakken draaien er meteen complete wedkantoren over binnen hoeveel uur zo'n smeerlap weer buitenstaat.
Als ik de politie was zou ik alle homocafés maar eens met een warm bezoek vereren want meneer schijnt daar een frequent bezoeker van te zijn geweest.
Ja, me bewapenen, dat lijkt mij wel wat, ook geen last meer van de belastingdienst.
@Pritt: what's the point here? Blijkbaar was het nodig om in te grijpen. Dat is gedaan en iedereen is OK.
Echt een succes Mark, die aangescherpte grenscontroles.
Onze overheid gaat hem niet zoeken, want ze willen hem niet vinden. Als ze hem vinden betekend dat, dat Nederland een stuk minder veilig is dan dat zij beweren en dat moeten we niet willen natuurlijk. De waarheid onder ogen zien.
Ach ende wee! Een islamitische moslimterrorist in Nederland?
Daar hebben we er gelukkig slechts ruim een miljoen van. Kan 'ie dus gewoon keurig netjes achter aansluiten in de rij voor de oitkerung, die huis, die hoersoepsidie en de graties geld. Dat zal 'm leren!
Vliegen vang je met stroop, terroristen met subsidie.
Of is dit heel naïef?
Bekend bij de inlichtingendienst.
Gezien bij Hazeldonk en heeft gewoon door kunnen rijden naar Rotterdam.
Maar we hebben alles onder controle hoor!
De huidige wapeneetgeving versoepelen zou burgers in dit land een grotere zelfbeschikking en weerbaarheid geven, dat wil onze plucheklevers natuurlijk niet.
.
Het lijkt me nu overigens de perfecte tijd om de grenzen daadwerkelijk maar even te sluiten, dat Schengen verdrag is heel leuk, maar alleen als er geen pure aanhangers van een kwaadaardige ideologie binnen je land/unie-grenzen bevinden.
Het kabinet vertegenwoordigt het volk al lang niet meer. We zijn al zover dat we het tegenovergestelde moeten denken van wat het kabinet zegt. Als die lamlul Rutte specifiek zegt dat er niets aan de hand is, dan ga maar vast het gevechtstenue halen want dan is er zeker wat aan de hand. Behalve de islam hebben we ook een incompetent en uitermate zwak en laf kabinet binnengehaald. De timing van die twee kon niet beter! En ja, wij hebben dat gedaan dus zullen wij het als volk ook op moeten lossen.
De praatjes van de overheid zijn heel anders dan de handelingen.
volgens mij snap je het niet helemaal, Pritt.
Uiteraard gaan politie/inlichtingendienst niet vertellen waar ze naar iemand zoeken, want die terrorist volgt ook het nieuws.
Maar gisterochtend werd wel gezegd dat men zocht in Frankrijk en Belgie, uiteraard met het de bedoeling dat hij daardoor die landen zou verlaten en naar NL zou gaan. Het was al bekend dat een verdachte auto over de grens is gegaan. In NL zijn autos prima te volgen.
Er wordt met opzet valse info gegeven om de daders tegen te kunnen vinden. En dat zijn jullie dus nu aan het verprutsen.
Het is wachten op de eerste slachtpartij, het hoofdschudden van 138 politici ("dit is vreselijk, heeft niks met de Islam te maken"), minuutje stilte en daarna de noodtoestand.
.
Vrijwel alle daders in Frankrijk waren al in beeld bij de politie. Maar 11.700 geregistreerde radicalen zijn wat lastig 24/7 te volgen. Hoe zit dat met de aantallen in Nederland? Zelfde laken en pak natuurlijk. En ook volstrekt logisch.
.
Dus wat had er moeten gebeuren? GVD inspelen met beleid op de resources, de signalen in de samenleving en mogelijke gevolgen van NIKS doen. Dat hele Parijs debat gister was weerzinwekkend. Mosterd na de maaltijd. Elk moslimterreur slachtoffer als gebolg van een teruggekeerde jihadstrijder is bloed aan de handen van het Nederlandse parlement/regering.
@Madame Poitiers | 20-11-15 | 08:34
Er worden wel vaker marokkanen door gewapende politieteams meegenomen dus bestel ik nog een fles.
-weggejorist-
Volgens mij is die rechter foto gewoon Justin Bieber.
Links or it didn't happen, Pritt.
Gesignaleerd in Alkmaar. Oh, wacht...
www2.pictures.zimbio.com/gi/Mounir+El+...
Is een kenteken nu ook al verdacht? Het moet niet gekker worden.
De als tolerantie voorgestelde onverschilligheid in Nederland is perfect om op te gaan in de massa.
Welke stad dan..?
Zit je in een restaurant met Aboutaleb, wordt die opeens afgevoerd door een team gewapende mannen.
Tja, dan bestel je nog maar een flesje wijn, no?
Het ziet eruit als een geslaagde fotosoep. Maar als het waar is, is het wachten op DE aanslag dat goedvolk zou moeten wakkerschudden!
Alternatief: lekker binnen blijven, eventueel in je kelder of trapkast.
Als Ard van der Steur het ontkent kan je er vanuit gaan dat ie hier wel is.
-weggejorist-
REAGEER OOK