Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moskee Nijmegen neemt afstand. Of toch niet?

abibakr.jpg Uit de stijlloze mailbox. Stukje knip, plak & pats duiding over de waarde van 'afstand nemen': Geachte GeenStijl-redactie. In De Gelderlander van maandag 16 november stond een bericht: “Nijmeegse moskeeën spreken afschuw uit over aanslagen”. Het GoedVolk kan dus weer rustig slapen. Onze moslims hebben immers een duidelijk statement gemaakt, zij staan volgens De Gelderlander aan de goede kant. Maar hoeveel is deze verklaring werkelijk waard? Kijk bijvoorbeeld naar de vrijdagpreek (pdf; mirror) in de Nijmeegse Abi Bakr moskee van 13 november, toevallig dezelfde dag waarop de aanslagen in Parijs werden gepleegd: Ik citeer de tweede alinea: “Oh jullie die geloven! Vrees Allah vol ware godsvrees voor Hem, en sterf niet anders dan als moslims. Oh jullie die geloven! Vrees Allah en spreek de waarheid. Hij zal jullie goede daden accepteren en jullie slechte daden vergeven. En wie Allah en Zijn boodschapper gehoorzaamt, heeft een grote overwinning behaald.” Aldus twee citaten uit de koran. Op het moment dat dit citaat werd uitgesproken, waren de aanslagen in Parijs nog niet gepleegd. Wat valt op? De hoogste prioriteit voor een moslim is kennelijk als moslim te sterven. Geloof wordt door Allah hoger aangeslagen dan gedrag; goed gedrag wordt wordt door Allah voor kennisgeving aangenomen en slecht gedrag wordt kwijtgescholden. Concreet: Moeder Teresa brandt in de hel en de gelovige terroristen gaan naar het paradijs. Ouders van IS-terroristen die deze preek zouden bijwonen kunnen gerustgesteld zijn, hun kinderen komen in het hiernamaals goed terecht. Kortom, nogmaals een bewijs van een perverse ideologie. Naar de buitenwereld toe zogenaamd afschuw uitspreken maar binnenskamers de zekerheid dat alles voor Allah goed zal komen. Kijk ook even naar de laatste alinea van deze vrijdagpreek waarin duidelijk wordt dat vooral moslims van democratische rechten moeten kunnen profiteren en er alleen mededogen wordt uitgesproken voor lijdende moslims. De rest van de mensheid telt niet mee. Tot slot nog een afbeelding van de moskee-Facebook waarbij het lot van de ongelovigen beeldend wordt voorgesteld. Groet, [NAW bij redactie bekend]

Reaguursels

Inloggen

Tsja en de Franse Belgen stierven een ware martelaarsdood.. ooggetuigen zeiden dat ze stoned leken.... Altijd maar weer die takkiya.. Moslims die drinken, roken en rokkenjagen nooit vertrouwen. Moslims die zeggen geen moslim te zijn, nooit vertrouwen. Die zonder baard zijn de gevaarlijkste! Let op wie zich inschrijft op uw sportschool, voetbal- of zwemclub. Het kan zomaar een training van IS zijn! Wees ook op uw hoede in de Ardennen, grijze vrouwen met wandelstokken kunnen bekeerd zijn. Let op wie in uw straat opeens niet maar naar de stembus gaat. En koop de Homeland dvd box.

waragainstclimate | 19-11-15 | 15:37

Dat plaatje op hun facebook. "En ze doen wat hun opgedragen wordt." Nederlands blijft lastig, zelfs als je een professioneel vertaler bent is het blijkbaar te lastig om het verschil tussen 'hun' en 'hen' te weten.

Flapuidt | 19-11-15 | 11:02

Sterven kan ook een natuurlijke dood. Ga nu geen verhalen zoeken.

Heisessie | 19-11-15 | 09:32

Ni fallor | 19-11-15 | 01:22
Op zich vind ik het Christendom ook een prettiger geloof dan de Islam. Maar vergeet niet dat dit zich ontwikkeld heeft onder bezetting van de Romeinen die er praktijken op nahielden die niet zover afliggen van hetgeen IS doet. Iedere week kruisigden ze wel een Jood en gooiden vijanden voor de leeuwen. De teksten zijn daardoor gekleurd en een soort survival gids voor Joden levend onder een militaire bezetting.

Simon_GS | 19-11-15 | 07:47

Misschien moeten we maar eens stoppen met dit soort hypocriete berichten. Onze eigen Rutte en mevrouw Merkel keuren de aanslagen tenslotte ook gewoon goed. De aanslagen zijn een zege voor Europese regeringen net als 9/11 voor de Amerikaanse regering was.
Niemand klaagt meer als de staat ven beleg wordt afgekondigd of als uw email doorgelezen gaat worden door de Europese stasi. We vragen van Moslims wat geen Christen wenst te doen. Hoeveel Amerikaanse Christenen nemen er afstand van de drone aanvallen op burgers en de honderdduizenden doden in Iraq terwijl Saudi Arabie de aggressor was?
En waarom willen Rutte en Merkel met Erdogan praten terwijl Erdogan de man is die de Koerden bombardeert, ISIS helpt en de Koerden heeft gedreigd dat als ze meer steden gecontroleerd door ISIS tegen de Turkse grens innemen het leger een offensief tegen ze begint? Zo lang we Turkije niet classificeren als de kanker van Europa en het Midden Oosten en Erdogan als de nieuwe zonnekoning dan moeten we maar niet zeiken tegen radicale moslims. Het mag namelijk van Rutte.

BananaMonarchy | 19-11-15 | 07:34

@Stormageddon | 18-11-15 | 20:42
Ik stond er ook van te kijken dat MT hier nog als 'goed' aangehaald wordt. Die docu van Hitch is een must-see. Iedereen kijken!

speash | 19-11-15 | 03:09

Plop! | 18-11-15 | 23:20
Zeker heb ik gereisd en gewerkt in het Midden-Oosten en Indonesie, over het algemeen heb ik de mensen daar als gastvrijer ervaren dan in West-Europa. Individueel kan ik meestal prima met moslims door een deur.

Dat verandert als het om de groep gaat. Daar is zelfs de gewone gematigde islam veel en veel dwingender dan het grotendeels geseculariseerde westerse christendom.

De islam is veel dwingender wat betreft het bijeen houden van de groep. Ook gewone gematigde moslims kijken wel licht uit om als slechte moslim bestempeld te worden.

De islam draagt de gelovigen op om aggressief op te treden tegen iedereen die niet tot de eigen groep behoort. Het zich toeeigenen van land en rijkdom is een expliciete opdracht vanuit de islam; daarin is de islam echt anders dan het geseculariseerde westerse christendom.

Binnen elke groep zijn er gematigde en minder gematigde individuen, er zullen er altijd zijn die deze opdracht tot aggressie en verovering letterlijk nemen. Meer gematigde moslims zul je hier niet snel over horen omdat zij weten dat het een expliciete opdracht is en zij willen niet als slechte moslims te boek staan.

Exclusief denken en aggressie vanuit moslims als groep is hierdoor vrijwel onvermijdelijk.

Onze westerse staten hebben een elite die alleen inclusief en vanuit het individu wil en kan denken. Het ontbreekt hen aan een referentiekader om anders te denken. Dit leidt tot de spreekwoordelijke naiviteit van onze politici.

Over waar dit heengaat, kan ik alleen maar somber zijn, een confrontatie in de vorm van een burgeroorlog komt er, als we op de huidige weg doorgaan, binnen een generatie aan.

Pierrepoint | 19-11-15 | 01:37

Plop,

Dank voor je uiteenzetting.

Maar ook hoogopgeleiden onder moslims zijn vatbaar voor radicalisering? U ziet IS naar mijn mening als een stel popjes met kenmerken op zoek naar materialistisch bevrediging? Het achterliggende is veel meer. Ooit droomde een moordzuchtige sadistische proleet in zijn grootheidswaanzin van een veroveringsdrift en misbruikte en dode daarbij velen mensenlevens. Deze icoon volgen is een narcistisch uiting van psychologische disfunctie.

En deze disfunctie komt nu tot uiting.

Of is uw zienswijze nog miljardmiljoenjaar te wachten op de 'verlichting' waarbij de Islam het beste voorbeeld is om tot een menslievend religie te worden ten aanzien van andersdenkenden? De Islam is een doods cultus. Red de moslims uit deze door ze de waarheid over de Islam te vertellen, lijkt mij.

Dr. Frambozenjam | 19-11-15 | 01:24

@Simon_GS | 18-11-15 | 23:33
Bedankt voor je link. Ik zal hem opslaan. Verder zal ik mij inhouden want anders zitten we zo in een theologische discussie en daar is GeenStijl niet het podium voor. Ik ben slechts een geïnteresseerde leek die wel meer over de islam weet dan de gemiddelde Nederlander. Ik constateer slechts dat uw link en mijn citaat niet onverenigbaar hoeven te zijn en dat is typerend voor elk geloof: je kan er in feite alle kanten mee op. In uw link wordt vooral de nadruk gelegd op het belang van berouw, vergeving en genade. Het primaat van geloof boven gedrag in de islam wordt daarmee niet weerlegd. Een ongelovige komt sowieso niet in aanmerking voor vergeving en genade. Verder valt op dat als er over goede handelingen wordt gesproken deze vooral betrekking heeft op islamitische goede werken zoals bidden, vasten, bedevaart etc. In onze westelijke wereld denkt men bij goede doelen niet in de eerste plaats aan religieuze plichten maar vooral aan het helpen van de medemens ongeacht wat zijn godsdienst of overtuiging is.

Ni fallor | 19-11-15 | 01:22

Plop! | 19-11-15 | 00:08 Al enige tijd zijn er heel aardige en integere en ijverig studerende veelschrijvers die tegenin de lawine aan demonisering vanuit politiek correcte en moorddreiging vanuit islamitische hoek, proberen heel de complexe kluwen te ontwarren van islam en politiek correcte islamgoedpraterij. En die daarvoor gemotiveerd zijn vanuit het idee dat het heel erg is dat mensen worden opgeblazen of moeten kreperen in een torenkrabber of dat de Holocaust ontkend wordt of dat vrouwen en meisjes worden doodverkracht of dat mensen de kop wordt afgezaagd of geplet onder tanks of verbrand of dat eeuwenoude kunstschatten vernietigd worden of dat moderne vrije samenlevingen risico lopen weg te zinken in wrede barbarij, enzovoort. Zie op internet bijvoorbeeld Wim van Rooy, Hamed Abdel-Samad, Robert Spencer, Bill Warner, Tom Holland, Robert R. Reilly, David Suurland, William Federer, Douglas Murray, Nicolai Sennels, David Wood, Jonathan Matusitz, Wafa Sultan, Raymond Ibrahim, Carel Brendel, Irshad Manji, Nonie Darwish, Sabatina James, Howard Bloom, Christopher Hitchens, Oriana Fallaci, Anders Gravers, Sam Salomon, Ibn Warraq, Ali Sina, Elisabeth Sabaditsch-Wolff, Wim van Rooy, Udo Ulfkotte, Daniel Johnson, Christian Zeits, Hans-Peter Raddatz, Karl-Albrecht Schachtschneider, Oscar Freysinger, Anne-Marie Waters, Melanie Phillips, Geert Wilders, Sam Harris, Hans Jansen, Ayaan Hirsi Ali, Bernard Lewis, Daniel Pipes, Andrew Bostom, Harry Richardson, Lars Hedegaard, Daniel Pipes, Nasin Ben Iman, Pat Condell, Sam van Rooy, Allen West, Necla Kelek, Bat Yeor, Paul Weston, Mark Steyn, Srdja Trifkovic en Sami Aldeeb. Neem gewoon zo’n betoog als van Anne-Marie Waters te Oxford: www.youtube.com/watch?v=VQjZHFnmADQ
Is deze mevrouw extreem-rechts? Betreft het hier populisme? Onderbuikgevoelens?

notamused | 19-11-15 | 00:42

De echte oplossingen tegen IS:
- zorgen dat iedereen die weg wil een veilig heenkomen krijgt. Dan is er heel snel niemand meer over om die gedroomde heilstaat te bevolken.
- zorgen dat IS geen inkomen meer heeft. Nu is het zo dat zelfs het regime van Assad olie koopt van IS.
- zorgen dat iedereen die wapens levert aan IS uitgeschakeld wordt.
- zorgen dat ongelimiteerde ghettovorming in Parijs en Belgie wordt bestreden.
- zorgen dat je gericht de terroristen aanpakt en niet een heleboel mensen in de armen van de terroristen drijft door ze van medeplichtigheid te beschuldigen, simpelweg omdat ze hun geloof baseren op datzelfde fabeltjesboek.

Plop! | 19-11-15 | 00:40

Beschaving is kennelijk niet meer dan een laagje vernis.

Plop! | 19-11-15 | 00:24

Frambozenjam: het is zo makkelijk, die oorlogsretoriek. Het simpele wij/zij denken. En het is inderdaad beangstigend dat in een gemiddeld hoogopgeleid land als Nederland mensen niet inzien dat de reactie van meer geweld juist precies datgene is waar IS op uit is. Zodat ze volgende aanslag kunnen rechtvaardigen.

Plop! | 19-11-15 | 00:23

Effe opnieuw:

Plop,

Jouw citaat: 'Te bang om beschaafd te blijven. En dat is wat ik echt beangstigend vind'
Wat l^l jij nou met je contradictie.
Zelf vind je het beangstigd en ons beschuldig je van angst.
Dropl^l

Dr. Frambozenjam | 19-11-15 | 00:19

Notamused: ja, voor en naast IS zijn er nog meer groepen die geloven in een radicale islam die de wereld moet beheersen. Neem hamas in Israel. En als IS met wortel en tak is uitgeroeid dan komt er wel weer een nieuwe groep. Die nog gewelddadiger is, al is dat bijna niet voor te stellen. IS is ontstaan in Irak. Het IS kader bestaat grotendeels uit voormalige Iraakse officieren. Mensen die geen plek meer hadden nadat Irak bevrijd was van Saddam. Wie geweld zaait, zal geweld oogsten. Het (nieuw) testamentische christendom is niet zo gek. De andere wang toekeren is een gebaar dat geweld alleen stopt, door zelf te stoppen met geweld, dat je jezelf niet zult verlagen tot geweld. Er is een oplossing, maar die vereist heel veel moed en geduld. Die oplossing is dat we ophouden met steeds weer nieuwe generaties van terroristen kweken. Die oplossing is dat wij onze westerse waarden van tolerantie voorleven voor de mensen die nog niet zover zijn. Lange adem. Gaat niet deze generatie gebeuren. En we moeten ons vooral niet gek laten maken. We moeten niet meegaan in de hitsige oorlogspropaganda. Dat vereist moed, geduld en vergeving. Zachte woorden die bepaald niet populair zijn nu. En misschien naïef. Maar liever naïef dan mezelf schuldig maken aan barbarij.

Plop! | 19-11-15 | 00:17

*Jou = jij

Dr. Frambozenjam | 19-11-15 | 00:16

Plop,
jouw citaat: Te bang om beschaafd te blijven. En dat is wat ik echt beangstigend vind'

Wat l^l jou nou. Met je contradictie.

Zelf vind het beangstigd en ons beschuldig je ons van angst.

Dropl^l

Dr. Frambozenjam | 19-11-15 | 00:15

En ik zou willen dat ik de simpele goedheid en moed zou bezitten van mijn vrienden, in plaats van hier alleen bozig stukjes te typen.

Plop! | 19-11-15 | 00:08

Plop! | 18-11-15 | 23:48 Volgens mij zijn er naast IS nog een stuk of 30 andere islamitische terreurorganisaties die met hun terreur er krampachtig op uit zijn dat men hen de oorlog verklaart, want dan hebben zij nog meer koranische rechtvaardiging voor hun oorlog tegen alle niet-islam. De islam is als een gevaarlijke sekte die van begin af aan alle kritiek vermoord heeft en die zich verbreid met indoctrinatie en terreur en de vrouw als zoontjesfabriek. Maar ja, postmodern cultuurrelativistisch en vol van WOII-schuldbesef is de islam per se de religie van de vrede en hebben we waarschijnlijk nog veel meer slachting nodig voordat het kwartje valt dat de islam misschien wel niet zo vredevol is als constant gepropageerd wordt in de politiek correcte propagandakanalen. Trouwens, de islam is geen vrijbrief voor geweld, het is een BEVEL tot geweld. En dat blijkt vooral als het aantal moslims toeneemt en daarmee hun invloed en hun macht.

notamused | 19-11-15 | 00:07

Vrienden van mij zijn een paar weken geleden op een lome zaterdag op bezoek gegaan bij de plaatselijk noodopvang. Ze hebben een paar Syriërs meegenomen op een fietstochtje. Ze hebben een paar vrouwen meegenomen naar de plaatselijke etos om shampoo en andere verzorgingsproducten te kopen. Ze zijn met een groepje vluchtelingen de laatste Bond film gaan kijken. De Syrische jongens waar ze contact mee hebben zijn Syrie ontvlucht omdat ze niet voor Assad willen vechten en ook niet willen aansluiten bij de strijd tegen Assad. Omdat ze gewoon normaal willen leven. Omdat ze net zozeer slachtoffer van idioten zijn als die mensen in Parijs. En ze willen zo snel mogelijk terug naar hun huis. Kan je je voorstellen wat het is als je buurman plotseling verandert in een radicale IS idioot? Als je zelf een gewone relaxte moslim bent en opeens te horen krijgt dat als je je niet aansluit bij "de strijd" jij de volgende bent met een enkeltje hiernamaals? Jullie probleem is dat je de wereld zwart/wit ziet. Uit angst. Jullie zijn gewoon bang. Te bang om beschaafd te blijven. En dat is wat ik echt beangstigend vind. Dat kennelijk al die opvoeding en beschaving in Nederland niet voldoende is geweest om dit soort achterlijke gedrag uit te bannen.

Plop! | 19-11-15 | 00:05

Plop,

Ik zou niet willen dat IS heel groot word. Wat is de manier om dit te voorkomen? (uitroeien) en wat als dit averechts werkt en IS juist hierdoor meer aanhang krijgt onder moslims, zo iets van 'zie het westen is bezig moslims uit te roeien' en nu? Tweespalt hè. Wat is uw oplossing?

Dr. Frambozenjam | 19-11-15 | 00:03

Plop! | 18-11-15 | 23:23 | | Reageer+ | 0
vandaar mijn laatste zin.. maar mijn psyche begint dit soort trekjes te vertonen inderdaad. Maar je hebt zeker punten die ik in ogenschouw moet nemen.

Bill Cosby | 18-11-15 | 23:57

Notamused: je bent er bijna. Het verschil zit inderdaad in wat jij een gradueel verschil noemt. Neem je de koran als vrijbrief voor geweld of niet. Ik hoop dat je inziet dat dit geen gradueel verschil is, maar een essentieel verschil. En verder moet je leren lezen. Ik schreef dat IS dit allemaal framed als een wereldwijde oorlog tegen moslims. En wij helpen ze daarmee door ook alle moslims in Nederland in hun kamp te drijven. Tot nu toe spelen we IS vooral in de kaart. Totale paniek. Fear leads to anger, anger leads to the dark side, je weet toch.

Plop! | 18-11-15 | 23:48

Aan al die achterlijke idioten hier: ik hoop dat jullie snel inzien dat jullie taal weinig verschilt van het hatelijke gedachtengoed van IS. Jullie scheren alle moslims over een kam, net zoals IS iedereen in het westen over een kam scheert. Toen Balthasar Gerards een paar eeuwen geleden de protestante landvoogd vermoordde was dat aanleiding om in de Nederlanden de katholieken en masse grondig te wantrouwen. Maar zelfs in die tijd had men meer verstand dan jullie nu, want van een massale vervolging of verkettering van katholieken is het niet gekomen. De katholieken kregen een plaats en mochten hun geloof houden. En dat is nu beschaving. En dat is wat ons onderscheidt van die sadisten.

Plop! | 18-11-15 | 23:43

Allereer wil ik eerst de redactie erop wijzen dat ze misbruik her en der maken van mijn nick.. Frambozen is gepatenteerd. svp Fransoos is toepasselijker ivm de illigale executies in dezes jongsleden. Verders iedere vrijdagmiddaggebed in welke moskee dan ook ter wereld dient de imam zoals opgedragen/overgeleverd door snob ehh Moh de grot visionair vanaf de preekstoel een zwaard op te heffen. De gematigden gebruiken tegenwoordig een stok. Waarbij men vooral oorlogstaal spruit als: 'aktal hoem veen me makel'. Vertaald: 'vermoord ze waar dan ook'. In eerste instantie gericht aan de joden en christen.. Tegenwoordig is het Amerika/israel/Rusland in de hoedanigheid van de preek en tweezinnigheid worden deze landen niet zo benoemd maar in de zin uit vrijdagmiddag preek benoemd als: ' Tjechenië/Palestina/Syrië.. Je moet het maar snappen die liefdadigheidheids oproep.?

Dr. Frambozenjam | 18-11-15 | 23:38

Plop! | 18-11-15 | 22:54 Er is niet wereldwijd een oorlog tegen moslims, en er is alleen een gradueel verschil tussen IS en alle andere islam wat betreft namelijk de koran en de min of meer letterlijke interpretatie ervan en de neiging die interpretatie om te zetten in geweld. Er is al 14 eeuwen een oorlog van islam tegen de mensheid. Die inmiddels 270 miljoen mensenlevens heeft gekost en de ondergang van diverse culturen. De islam maakt bijvoorbeeld een onderscheid tussen Dar al Islam (gebied van de vrede) en Dar al Harb (gebied van de oorlog). Alles dat niet islamitisch is is Dar al Harb. Onder andere de Westerse cultuur is Dar al Harb. Strak volharden in je eigen efteling-idee van islam en van daaruit afgeven op islamkritiek zal beslist de islamterreur niet doen ophouden. Probeer deugdelijke argumenten te geven. Probeer dat. Ik kijk er naar uit.

notamused | 18-11-15 | 23:37

Ni fallor | 18-11-15 | 23:15
Ja daar zijn genoeg citaten tegenover te stellen uit de bronnen die een heel ander ofwel genuanceerder beeld geven. Zoals ...
www.al-islaam.com/qa_details.php?id=20...
Het beeld als ik dit gelezen heb is dat je ook na je dood vergeving kan ontvangen als je maar tijdens je leven die weg bent opgegaan richting berouw (zelfs als je deze nog niet volledig hebt afgelegd) en nog niet eens bent aangekomen op het punt dat je echt van berouw kan spreken. Op zich is dat een punt van genade die wij ook uit het Christendom kennen waar geestelijken graag nog even bij een sterfbed wat zonden komen vergeven.

Simon_GS | 18-11-15 | 23:33

@De Eindbaas | 18-11-15 | 22:26
Tevens; slaap lekker. Net als Chiant moet ik morgen weer even wat uitkeringen bij elkaar sprokkelen.

TeeJee | 18-11-15 | 23:27

@De Eindbaas | 18-11-15 | 22:26
Taqiyya staat heel helder omschreven.

Verder zal ik het nog even voor je uitleggen. Het blijven vast houden aan je letterlijke tekstjes zonder daar een kritische noot of flexibiliteit in te tonen, terwijl het juist dat strakke dogma is waar de problemen door ontstaan, dat is nogal contra-productief.


Kijk er maar een paar bekende "geleerden" op na, youtube staat er vol mee. Houden vrij strak vast aan de letterlijke tekst. Deze mag niet anders geinterpreteerd, bekritiseerd of aan getwijfeld worden, want Woord van Allah en die weet het beter.

TeeJee | 18-11-15 | 23:26

Dit citaat zegt weinig tot niets.... Wat wordt er door die imam bedoeld met een 'goede moslim'?

john4056 | 18-11-15 | 23:23

@ Bill Cosby: met zo'n nickname is zo'n reactie natuurlijk niet vreemd. Geloof jij ook in chemtrails en andere complotten? "De" moslims hanteren een geheime dubbele agenda.... Right. Dat klinkt verdacht veel als het vijfde colonne denken voor WOII.
Weet je, zet een aluhoedje op. Komt alles vast goed.

Plop! | 18-11-15 | 23:23

@ Pierrepoint: heb je wel eens een moslim ontmoet? Ooit gereisd in Syrie, Egypte of andere Islamitische landen? Denk het niet, anders zou je niet zulke onzin uitslaan. Het is lastig voor je om dit te begrijpen, maar moslims zijn ook gewoon mensen. Wat jij - hoop ik zo snel mogelijk - zult inzien is dat jij met je "wij-zij" denken IS meer helpt dan je straks lief zal zijn.
Elke gelovige heeft het idee dat zijn/ haar geloof de weg naar de waarheid is. Daarin verschillen strenge christenen niet van moslims, joden, atheïsten of anderen die blind overtuigd zijn van het eigen gelijk. Wat belangrijk is, is wat je er mee doet. En dat is HET verschil.

Plop! | 18-11-15 | 23:20

@Simon_GS | 18-11-15 | 22:56
Citaat uit "Islam de Grondbeginselen" van de World Islamic Mission Nederland. Dit boekje is vergelijkbaar met een katechismus. Vraag: "Wat is het lot van iemand die sterft met Het Ware Geloof in de Eenheid van Allah en in de profeten van Allah maar zonden heeft begaan?" Antwoord: Iemand die sterft terwijl hij gelooft in de Eenheid van Allah en in de Profeten van Allah, maar sterft zonder boetedoening en berouw voor zijn zonden, zal tijdelijk naar De Hel gaan. Na zijn verdiende straf uitgezeten te hebben zal hij worden bevrijd door de Genade van Allah en naar Het Paradijs gezonden, waar hij voor altijd zal leven." Helaas heb ik geen link maar citeer ik uit het boekwerk zelf, pagina 12, Hoofdstuk V. Zoals je ziet is het juiste geloof doorslaggevend en niet een goede levenswijze.

Ni fallor | 18-11-15 | 23:15

Kan Wilders niet een eigen NOS zender starten.. NOS 4 misschien. Ik wordt misselijk van die linkse staatspropaganda iedere dag.

mooi geluld man | 18-11-15 | 23:05

En daarom kunnen het Vrije Westen, onze maatschappij en cultuur nooit - maar dan ook nooit - vrienden worden met de moslims (kijk oa eens naar het verleden). Zij hanteren domweg een dubbele agenda. Het veroordelen van de oorlogsdaden in Parijs is puur voor de Bühne. In de achterkamertjes bejubeld men deze aanslagen. Het verderfelijke Westen is goed voor de free riders en tegelijkertijd kotsen zij op alles wat wij hebben. De 'slimmeriken' binnen de moslimgemeenschap willen deze free rides bestaan niet opgeven en tegelijkertijd verder infiltreren om uiteindelijk een soort van genadeslag aan het vrije Westen te kunnen geven. Het vervelende is dat hier nog hele volksstammen denken dat er wel een goede intentie bestaat bij hen. Overigens wijst het verleden uit dat men dit nooit zal bereiken - een definitieve genadeslag te geven aan het Westen -. Helaas zullen er nog veel slachtoffers vallen om uiteindelijk de geest terug in de fles te doen. Helaas krijg ik deze hersenspinsels steeds sterker.

Bill Cosby | 18-11-15 | 23:04

@Plop! | 18-11-15 | 22:54
Het gaat niet om IS, ook de gewone islam verdraagt zich niet met Westerse samenleving. Zij denken exclusief en zijn gericht op het zich toeeigenen van zoveel mogelijk rijkdom en land.

Een voorbeeld van een gewone, niet extremistische moslim is Erdogan.

Ik mag hopen dat u het zeer snel gaat snappen, anders is het voor u en de uwen vijf minuten na twaalf...

Pierrepoint | 18-11-15 | 23:02

Ni fallor | 18-11-15 | 22:18
Lijkt mij lariekoek. Je hoeft alleen maar te observeren hoeveel moslims er zijn die andere moslims niet als echte moslims zien (en die dus een hellevaart wacht) om te snappen dat dit niet klopt.

Simon_GS | 18-11-15 | 22:56

Dit is nu precies het soort opruiende taal waar we helemaal niets mee opschieten. In een klap worden alle bezoekers van die moskee in de verdachtenhoek geplaatst, terwijl die moslims het "geloof" van IS net zomin als hun geloof beschouwen als IS hun geloof serieus neemt. Vergeet niet dat er wereldwijd aanzienlijk meer moslims sterven door dit sektarische geweld dan er slachtoffers vallen in Europa. Is hanteert een interpretatie van de islam die niet de interpretatie is van zowel alle alle andere moslims ter wereld. En IS schuift diezelfde koran ook net makkelijk terzijde als het ze even niet uitkomt. Ja, is pretendeert islamitisch te zijn, maar dat zegt dus helemaal niets over hoe anderen hun geloof praktiseren. Waar we IS dus wel handig mee helpen is door dit te framen als een oorlog tegen de islam. Dat is wat IS ons wil laten geloven - dat er wereldwijd een oorlog is tegen moslims - en dat is waar geenstijl hier even heel handig aan meewerkt. Nog eentje: voor IS is het een blamage dat moslims massaal Irak en Syrie ontvluchten. Want waarom willen die mensen niet in een moslim heilstaat wonen? That's got to hurt. Des te pijnlijker voor IS als wij die vluchtelingen vervolgens hartelijk zouden verwelkomen. Daaruit blijkt pas echt de morele superioriteit van ons westen ten opzichte van die achterlijke barbarij.

Plop! | 18-11-15 | 22:54

Hoe kan ik een gelovige serieus nemen ? Hoe kan ik iemand serieus nemen die een steen aanbid ? Deze lieden zijn rijp voor de paaz afdeling. Hoe achterlijk ben je als je Mo aanbid deze Mo die niets anders is dan een pedofiele rovers hoofdman die moordend en plunderend,in de 7 eeuw, Noordelijk Afrika onveilig maakte.

Mo het varken | 18-11-15 | 22:39

@plaatje Sonja Bakr? (ja het is echt triest)

NLvoorwat | 18-11-15 | 22:31

Word er zo moe van.. | 18-11-15 | 22:15
Hieronder verschillende experts die uitleggen hoezeer IS identiek is aan islam. Dit is uiteraard te ontkennen maar dan alleen met deugdelijke argumenten.
Christian Zeitz aan de hand van een van eerste onthoofdingsvideo’s:
www.youtube.com/watch?v=bXJ2IhrS-4E
Hamed Abdel-Samad over ISIS identiek aan Islam:
www.youtube.com/watch?v=iiElOvAIQOg
David Wood:
www.youtube.com/watch?v=GKH-sInknQM
Bill Warner:
www.youtube.com/watch?v=rt51LTLTKm4
Robert Spencer:
www.youtube.com/watch?v=Dw9lG83lr0s
Douglas Murray:
www.youtube.com/watch?v=9FxnibLkPLg
Wat betreft het concept taqiyya: liegen, bedriegen, veinzen, voor de ‘goede zaak’ van de islam:
www.youtube.com/watch?v=Vg5TY5CPrzk
Moslims worden pas geloofwaardig als zij in woord en daad laten blijken de normen en waarden van de moderne westerse cultuur te onderschrijven en alle barbarij van de islam te verwerpen. Bestaan zulke moslims? Misschien zijn dat gematigde moslims, liberale moslims, ruimdenkende, tolerante en op wetenschap geörienteerde moslims. Mogelijk is Hamed Abdel-Samad zo’n moslim: www.youtube.com/watch?v=qcpfpZh-UbI

notamused | 18-11-15 | 22:30

@De Eindbaas | 18-11-15 | 21:56
Volgens de (epistemologische) logica zijn de uitspraken "x bestaat" of "x bestaat niet" niet gelijkwaardig. <--- die logica zuigt. Er zijn drie variabele. "x bestaat", "x-bestaat niet" en "IK (jij dus in dit geval) vind van x". Als logisch gevolg van dit misverstand ontstaat er een wereld waarin de "x-bestaan niet - vinders" nog slapper ouwehoeren dan de "x bestaat - vinders". Logische argumenten over niets.

Zookrates | 18-11-15 | 22:27

@TeeJee | 18-11-15 | 22:20

Je uitspreken tegen daden van zichzelf noemende geloofsgenoten, maar blijven geloven in de eigen leer, is ongeloofwaardig?

Net zo onzinnig als dat taqqiya argument; moslims - of wie dan ook - kunnen zich er nooit tegen verweren. Maar misschien is het hele zieke argument daar wel voor ontworpen.

De Eindbaas | 18-11-15 | 22:26

Ik heb niks met geloof, dus ook niet met Islam. Ik snap niet dat mensen in sprookjes geloven en hun leven daardoor laten bepalen. Maar: ik zie geen bedreigende dingen in deze preek. Hoezo heb je het over binnenskamers? Ze zetten hem openbaar op de eigen website! Transparanter kan niet. En dat je moet sterven als moslim betekent dus dat je je hele leven als goede moslim moet leven. Dat zegt ieder geloof. Niks engs aan. Ze roepen niet op tot geweld. Jullie lezen wat je wilt lezen.

Linkse_Hendrik | 18-11-15 | 22:21

@Word er zo moe van.. | 18-11-15 | 22:15
Je aan de ene kant uitspreken terwijl je aan de andere kant blijft vast houden aan (vingertje in de lucht) die enige echte waarheid die het juist voort brengt.

Voelt zo contra-productief

TeeJee | 18-11-15 | 22:20

De Veerboot | 18-11-15 | 21:43

En je punt is?

Geloof is wat je er zelf van maakt, wat je er zelf in stopt. Ben je een boos, dan vind je in je geloof de rechtvaardiging om boos te zijn. Of je nou gelooft in Jezus, Allah, of Ajax.

De enige manier om haat te bestrijden is met liefde. En zaken in proportie zien. IS is maar een mannetje of 50 000. Er zijn 1 1/2 miljard moslims in de wereld. Daarnaast, er zijn vele vormen van Islam. Net zoals er vele vormen van christendom zijn.

Harald | 18-11-15 | 22:20

Even voor degenen die een vergelijking maken met het christendom. Inderdaad: vergeving is altijd mogelijk volgens de christelijke leer maar berouw en boetedoening zijn daarvoor altijd noodzakelijke voorwaarden geweest. Bij de islam is het enkele geloof in Allah voldoende om het paradijs te betreden. Hooguit is er een soort wachttijd in de hel maar uiteindelijk zal je het paradijs betreden. Hoe slecht je ook geleefd hebt je komt altijd goed terecht als je het juiste geloof maar aanhangt zelfs je geen greintje spijt betuigt.

Ni fallor | 18-11-15 | 22:18

De Eindbaas | 18-11-15 | 20:34
Hear, hear. Stoort me ook mateloos. Bij eerdere aanslagen roepen dat moslims zich moeten uitspreken tegen terreur en extremisme. Doen ze dat eindelijk, en dan weer gaan lopen zeiken.

Word er zo moe van.. | 18-11-15 | 22:15

"Onvervalst taqqiya" zou ome Hans zeggen. Is sluit me daar volledig bij aan.

Sliptong | 18-11-15 | 22:12

Dit soort teksten zegt mij echt niks en kan je uit ieder religieus boek citeren. Het gaat erom wat je ermee doet met die middeleeuwse praatjes. Al die theologische verhandeling dat de Islam vrede zou zijn of juist het tegenovergestelde ... religie kan je voor ieder karretje spannen. Zo las ik recent nog iemand die vind dat je die terroristen de andere wang moet toekeren. Vind ik eerlijk gezegd net zo medeplichtig als die meelopers.

Simon_GS | 18-11-15 | 22:12

Die moskeeën verklaren eigenlijk dat dat bloedbad in Parijs helemaal niets met de islam te maken heeft. Zoals ook de politieke correctheid (Obama sprak van IS als handelend vanuit een ‘twisted ideologie’, een misvormde ideologie) nog steeds zegt dat al die alla hakbar terreur niets met de islam te maken heeft. En zolang deze keiharde en perverse ontkenning bestaat, van oorzaak en gevolg wat betreft islamdoctrine en islamterreur, zoalang zal er niets veranderen in de kwestie islam en de daaruit te verwachten terreur.

notamused | 18-11-15 | 22:11

Nou Eindbaas, als je met logica aankomt, dan weerleg dit maar eens

We weten dat het Universum oneindelijk is. Dus is de waarschijnlijkheid dat er ergends in dit universum een "superwezen" is met goddelijke eigenschappen = 1 (100%), want met de oneindelijkheid gaat de waarschijnlijkheid tegen de limes aan.
Helaas is ook de waarschijnlijkheid dat die niet alleen is ook 100%. Dat is dan wel weer klote voor Moslims en Christen, die beweren dat er maar een is.

thorrie | 18-11-15 | 22:10

We kunnen natuurlijk blijven steggelen over wel of geen welwillende moslims, de oorzaken (wel of geen stage, opleiding, acceptatie etc). Feit blijft, en daar hoor je weinig over, dat we zonder t moslimgeloof minder veiligheidsproblemen hadden. 'we' zijn er maar druk mee'. Ik hoop echt op de 1e die dat kan weerleggen....

Theodora | 18-11-15 | 22:07

Moslidioten daar is alles mee gezegd, géén verzachtende omstandigheden

BoerinFrance | 18-11-15 | 22:04

Gaver-gadver-damme

NLvoorwat | 18-11-15 | 22:04

De islam doet dit al 1400 jaar, alleen ook nu nog grootser en gevaarlijker dan ooit in West- en Noord-Europa.
Laat de geschiedenis eens doordringen: de “religie van de vrede” zaait overal in de wereld dood en verderf.
Discussiëren met islamieten is kansloos, de islam gaat niet over wel of geen gelijk hebben maar over geweld, haat, imperialisme en onderdrukking.

Antitheïst | 18-11-15 | 22:01

@Parel van het Zuiden | 18-11-15 | 21:42

Volgens de (epistemologische) logica zijn de uitspraken "x bestaat" of "x bestaat niet" niet gelijkwaardig.

De uitspraak "x bestaat" kan niet gefalsifieerd worden door enig empirisch of logisch feit - men kan altijd zeggen dat je niet hard genoeg gezocht hebt, dat x wel in de harten en zielen bestaat, elders in het universum etc. etc.

De uitspraak "x bestaat niet" kan direct gefalsifieerd worden door de waarneming of logische gevolgtrekking van x.

Ergo, de uitspraak dat iets niet bestaat tot het tegendeel bewezen is, is logisch, filosofisch en wetenschappelijk beter onderbouwd dan de uitspraak dat x bestaat.

De Eindbaas | 18-11-15 | 21:56

Citaat ...

"Is er iemand in je leven die jou dwars zit, die verhindert dat je dromen uitkomen of dat je werkelijk krijgt wat je wilt? Als je alle andere tactieken tevergeefs hebt geprobeerd kan zwarte magie een uitkomst zijn om te krijgen wat je wilt."

Nou, ik denk ik ga het maar eens proberen dan....

thorrie | 18-11-15 | 21:53

Al klikkend op het internet stuitte ik op een excuusbrief van een of andere salafistische sjeik: Sorry Paris.

justpaste.it/sorrypariseng

Er toch klopt er iets niets.

Endoxa | 18-11-15 | 21:53

@castor12...
Laat ze maar, ik weet nu wat we tegen deze ellendige terroristen, ISIS en de vluchtelingenstroom kunnen doen:

nl.wikihow.com/Zwarte-magie-beoefenen

thorrie | 18-11-15 | 21:50

@ thorrie
Verklaar deze dan :
"Degenen die geloven vechten op de Weg van Allah en degenen die niet geloven vechten op de weg van de duivel. Vecht dus tegen de helpers van de satan."

Castor12 | 18-11-15 | 21:48

Trouwens, had ik naar die preek moeten luisteren, had ik het lachen echt niet meer kunnen onderdrukken, sorry. Had waarschijnlijk wel problemen veroorzaakt.. lol

thorrie | 18-11-15 | 21:46

Ik snap het niet, Ik zie geen enkele oproep tot geweld en ook geen oproep om (met geweld) te strijden tegen de "kuffars".

Alleen dat ze weg moeten blijven van *zwarte magie*... (blijkbaar weer in mode, ik dacht dat ze dat met de inquisitie uitgerot hadden of zo ? Of zijn in die moskee zoveel mensen met caribische achtergrond?)

De "strijd voor allah" die hier bedoeld is, is denk ik echt niet die van een geweldadige jihad, ook al kan je dat er in lezen, als je het heel erg graag wil.

thorrie | 18-11-15 | 21:44

@Harald | 18-11-15 | 21:38
Volgens de bijbel heeft Jezus, hangend aan het kruis, een moordenaar vergeven. Kan je het je voorstellen: ben je net vermoord, eindelijk in de hemel, kom je je moordenaar weer tegen: 'He! Jij ook hier?'
Niet eens 20 uur schoffelen

De Veerboot | 18-11-15 | 21:43

@BenBinnen | 18-11-15 | 21:24

Het is geen debattruc. Het is een algemeen geaccepteerde wetenschappelijke veronderstelling. Dat die verhaaltjes larie zijn klopt. Echter daarmee is niet uitgesloten dat er niet een godheid is. Iets wat atheisme veronderstelt. Die veronderstelling is ook niet wetenschappelijk te staven. Dit is overigens niet mijn wijsheid, hoor.
.
Ik ben zelf niet religieus al heb ik alle grote wereldreligies en ideologieën uitvoerig bestudeerd. Laten we zeggen dat ik op dat vlak een complex mens ben. Niet echt zin om hier/nu/tegelend de ideeën, vragen, neigingen, zoektochten in mijn leven te delen. Ik hou mij slechts vast aan de wijsheid dat niemand op deze aardkloot de waarheid in pacht heeft. En daarmee dus ook de atheist niet. Zeker als ze er een slecht verhaal bij hebben. Bedoel ik u niet mee hoor. U heeft er overduidelijk een verhaal bij.

Parel van het Zuiden | 18-11-15 | 21:42

Man man man, ik ben geen pro-islam, maar dit is toch echt broddelwerk hoor.
Wat een theosofisch geneuzel.

hfakker | 18-11-15 | 21:41

Wat Chiant | 18-11-15 | 20:15 zegt. Dit is nogal vergezocht en in de gemiddelde refo kerk wordt niks anders gepreekt. Sterf als een Ajaxied, als een christen, als een moslim. Met andere woorden, blijf je geloof trouw tot je dood.

Harald | 18-11-15 | 21:38

George Carlin reduceert de 10 geboden tot 2:
www.youtube.com/watch?v=CE8ooMBIyC8

Met als additief:
Thou shalt keep thy religion to thyself.

kloopindeslootjijook | 18-11-15 | 21:36

@ Atheïstisch stemvee | 18-11-15 | 20:17 Ze zijn niet in staat het te snappen, iedere gedane uiting wordt vanzelf en direct een i-merk beschimpende karikatuur (shirk) .

"Dit is wat alle mohamisten overkomt na een leven lang spuwen op het trottoir en het haten op de schepping en de schepselen van de almachtige."

"De engeltjes luisteren naar allaa, daarom voeren zij uit wat allaa zegt dat ze moeten doen."
Niveau jeugdjournaal, net zoals de poppenkast.
Hanteren hetzelfde haat/hand-boek als de poppenkast.
Hebben dezelfde intentie als de poppenkast.

Een god die liefde pretendeert wil niet hebben dat zijn creaties angstig zijn.
Of dat men elkaar in zijn naam de egyptische mutilatie toebrengt.
allaa heeft geen notie of definitie van het tegengestelde van haat.
Dat weten wij omdat we "overgave" kunnen lezen.
LZVE zoniet dan GTFO.

hallevvezool | 18-11-15 | 21:33

In de preek staat niets dat we nog niet wisten. Voor de mohamedanen is het wij tegen zij (exclusief) en is er het streven om een zo groot mogelijk deel van alle land en rijkdommen op te eisen. De oorspronkelijke bevolking kan zich bekeren of naar het graf.

Voor onze kwaadaardig domme maakbaarheidspolitici moeten we allemaal medemensen zijn (inclusief) en moet iedereen meedoen aan de heilstaat. Zij zien niet in dat dit niet te rijmen valt met een bevolkingsgroep die exclusief denkt, zich gedraagt als een koekkoeksjong en zich gelegitimeerd weet door een hogere macht.

De eigen bevolking begint dit langzaam te snappen. De vraag is of ze het snel genoeg gaat snappen en massaal in verzet komt voor het te laat is.

Pierrepoint | 18-11-15 | 21:31

Chiant | 18-11-15 | 20:15
Eens, wilde die verwijzing naar de zwartekousen ook al maken. OK die plegen geen aanslagen maar brengen in de naam van hun god al onze kinderen in gevaar met ziektes die in de rest van de wereld al zijn verdwenen. Ook waren het juist die steng gelovigen die zo trouw de joden aan de nazi's uitleverden (enkelen daargelaten) omdat de predikant zei dat men het boven zich gesteld gezag moest gehoorzamen.

Geloof zou bij wet verboden moeten worden. Er zitten er meer met trauma's wegen geloof dan iets anders.

Tjemig | 18-11-15 | 21:28

langzullenweleven | 18-11-15 | 21:20
Natuurlijk zijn zij ook slachtoffers. Maar niet de enige, ze maken zelf ook weer nieuwe. De hele mensheid is slachtoffer. Dat moet nu toch wel duidelijk zijn.

kloopindeslootjijook | 18-11-15 | 21:27

@Parel van het Zuiden | 18-11-15 | 21:14

"Het niet-bestaan van een god berust ongeveer op net zo veel bewijs als het wel-bestaan van een god."

Ehhh, nee. De suggestie dat het allebei verdedigbare standpunten zijn is een debattruc die ik vaker zie bij religieuzen. Daarmee worden ze allebei zogenaamd acceptabel. Er is geen enkele humane of logische reden om aan te nemen dat er een wraakzuchtige, kleinzielige tiran op een wolk zit die eist dat je hem klakkeloos aanbidt en je anders naar de hel stuurt.

De prachtige verhalen uit de oude boeken, de irrationaliteit en vele wonderen zijn vrijwel allemaal weerlegd door rationaliteit en wetenschap. Er is niet één bewijs voor het bestaan van een god zoals beschreven in de abrahamitische religies. En gelukkig maar.

Het is niet atheïsme wat dodelijk is; het is de onstilbare behoefte van mensen om een mooi verhaal na te leven wat de wereld moet verbeteren waaraann iedereen zich collectief moet onderwerpen. Dus een appèl op een betere wereld cq. hogere waarden en tegelijkertijd de opoffering van het individu.

Als het individu niet de hoogste uitdrukking van menswaardigheid toebedeeld krijgt, dan heeft het individu geen rechten. En geen leven. En geen toekomst.

BenBinnen | 18-11-15 | 21:24

Dan is die communist van een Jan Marijnissen duidelijker: die zei zaterdag op de radio al dat de daders slachtoffers eigenlijk waren. Ik mocht die vent zo al niet, nu kots ik van hem.

langzullenweleven | 18-11-15 | 21:20

Volgens mij weet die eindbaas nog niet eens hoe een moskee er uit ziet. Want als hij er op vrijdagmiddag langsloopt denkt hij dat het een tweedehands schoenzaak is met al die schoenen voor de deur.Islam is wreed.

tweetybird | 18-11-15 | 21:15

@BenBinnen | 18-11-15 | 20:59

Maar atheisten geloven wel in hun gelijk terwijl er rationeel niet zoveel voor te zeggen is. Het niet-bestaan van een god berust ongeveer op net zo veel bewijs als het wel-bestaan van een god. Veel atheisten kunnen net als gelovigen niet of nauwelijks concreet onderbouwen waarom ze dat zijn. Weten niet eens goed wat atheisme inhoudt. En heel veel atheisten zijn net zo intolerant als gelovigen wanneer het andere inzichten in het leven betreft. In handen van verknipte mensen is het atheisme ook dodelijk gebleken. Een aantal van de in eerdere plemps genoemde beesten hadden ook anti-religieuze motieven.
.
Maar goed.
.
Dan is Islam in het HIER en NU dus nog steeds een probleem.

Parel van het Zuiden | 18-11-15 | 21:14

Ik vind het een slap voorbeeld GS. 'Sterven als alle moslims' zegt niks, een holle phrase. Kerry was spot on vandaag, al kom je van mars en ben je pimpelpaars dan nog heb je geen enkel excuus, of zoals de Feyenoord aanhang zingt, flikker op met je woorden het zijn de daden die het em doen...

Zookrates | 18-11-15 | 21:13

@Boer Kini | 18-11-15 | 20:48
Ach weet u, ik ben slechts een eenvoudige loonslaaf die morgen weer vroeg op moet om belastingpenningen bijeen te arbeiden om de ongebreidelde verzorgingsstaat in stand te helpen houden. Daarom stel ik voor dat wij onze polemiek op een later moment voortzetten. Bij voorkeur op een moment waarbij u niet afgeleid wordt door vermeend hoogopgeleide en onmondige intellectuelen. Langdurig gehurkt aanhoren van gewauwel veroorzaakt bij Uwe Pedantie immers mogelijk ongerief.

Chiant | 18-11-15 | 21:12

@Desmoulins | 18-11-15 | 21:03
Ze kunnen in Egypte niet klagen over diversiteit op TV. Dat is dan toch wel aardig.

Stormageddon | 18-11-15 | 21:10

De Eindbaas | 18-11-15 | 20:34
Tfoe!

BlowingBubbles | 18-11-15 | 21:10

Jullie zouden elke vrijdag even de preek moeten publiceren hier, zéér verhelderende inkijk in het tijdperk waarin de moslims nog leven, tijd is inderdaad relatief.. en dan kan heel Joop ook meteen meelezen, eindelijk iets wat ze hier echt bevalt; achterlijkheid om lekker te knuffelen.

Tyromancer | 18-11-15 | 21:10

Ik vind de woorden nuance en context altijd mooie woorden, heb alleen het idee dat de gemiddelde toehoorder van dit soort shit die woorden niet eens kan spellen laat staan duiden.

verbanden | 18-11-15 | 21:09

Ook in het oude testament, bijvoorbeeld in het boek Jozua en in Richteren staan religieuze oproepen tot het doden van andere volkeren (niet-joden). De Koran heeft de oproepen tot oorlog en het idee van een uitverkoren volk overgenomen uit het oude testament.

F Cobben | 18-11-15 | 21:08

Ik hoorde vanavond op radio 1 van de staatsomroep weer eens een moslim zeggen dat Islam vrede betekent. Hij werd niet gecorrigeerd door programmameneer, terwijl iedereen en zijn al overleden familie weet dat Islam onderwerping betekent.... Het is hopeloos.

BlowingBubbles | 18-11-15 | 21:06

@Godsammekraken | 18-11-15 | 20:17

Inderdaad. Niet het meest gelukkig gekozen voorbeeld, die tante.

Ikdus | 18-11-15 | 21:05

Allemaal heel waar. Maar nog niet zo heel lang geleden was de dreiging met het vagevuur ook een favoriete bezigheid van onze geloofsgemeenschap. Gelukkig zijn de kerken steeds leger geworden. Dat zouden de moskeen ook moeten doen. Leeg staan.

Politicusincapabelus | 18-11-15 | 21:05

@InfidelRevolution | 18-11-15 | 20:19

Religie hoeft niet verbannen te worden. Wat wèl dient te gebeuren is de privileges die religies genieten op te heffen. De vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vergadering zijn voldoende. Oproepen tot haat, vernietiging, oorlog kunnen dan gewoon worden bestraft via het strafrecht. Ik weet wel dat de volgers van tenminste een religie dan vaak voor het hekje zullen staan.

BenBinnen | 18-11-15 | 21:04

TeeJee | 18-11-15 | 20:58

Die doden vallen enkel als die stapel ongebruikte stoffige bijbels op iemand om dondert.Hahaha.Lagen de meeste al niet bij het oud karton.Om te verwerken tot iets nuttigs. Plee papier.

tweetybird | 18-11-15 | 21:04

Wat is met een aanslag-plegers gedaan dat ze dit kunnen? Ze maken iedereen die geen IS-ser is, untermenschen en gaan er dan ook zo mee om. Er zit een extreme ‘wij en hunnie’ in en dat wordt ook voordurend versterkt doorvlaggen en symbolen. Blijkbaar wordt er niet gekeken naar de drijvende kracht dat mensen verschillend maakt, het overkomt ze. Daarbij geven mensen hun identiteit weg en hun geweten en noemen dat vrijheid omdat ze geen verantwoording meer hoeven af te leggen maar alleen te volgen. Geen wonder dat het voornamelijk jonge mensen zijn. Dat hebben we eerder gezien, maar ditmaal zit er een geloof aan vast.

kloopindeslootjijook | 18-11-15 | 21:04

Het adres van deze moskee is in de Pastoor Zegersstraat. Dat dan weer wel .

Heer Hugo de Waard | 18-11-15 | 21:04

"Degenen die geloven vechten op de Weg van Allah en degenen die niet geloven vechten op de weg van de duivel. Vecht dus tegen de helpers van de satan."

Lijkt me duidelijk genoeg toch ?

Castor12 | 18-11-15 | 21:03

-weggejorist-

koekiemonsterjager | 18-11-15 | 21:03

De term "love" in de Koran komt 47 keer voor. Typisch is dat bijna al die verzen gaan over wat een moslim niet mag liefhebben.

www.youtube.com/watch?v=Nm44RzC8eks

mysteryposter | 18-11-15 | 21:03

@Piet Karbiet | 18-11-15 | 20:33
De islam is liefde, de voorliefde van het doden, plunderen en verkrachten van andersgezinden.

head_pend_jervin | 18-11-15 | 21:01

@De Eindbaas | 18-11-15 | 20:39

Een randgroep?
Slaap lekker verder...

www.memritv.org/

Desmoulins | 18-11-15 | 21:00

Zulke teksten waren voor autochtone pubers in de jaren 70 reden de kerk niet meer te bezoeken. Terwijl ze juist een aantrekkingskracht hebben op moslim pubers.

solcama | 18-11-15 | 20:59

@Boer Kini | 18-11-15 | 20:48

Correlatie en causatie? Fundamentalistische atheïsten moorden niet uit atheïstische overtuigingen, maar vanuit andere ideologieën, zoals socialisme en communisme. Bovendien is er maar één gemene deler: er is géén god, geen centrale leerstelling, geen abonnement. Atheïsten komen niet op elke woensdag bij elkaar om hun atheïsme te vieren. Ze dragen geen symbool om hun nek, richten geen gebouwen er voor in.

Enfin, je praat poep.

BenBinnen | 18-11-15 | 20:59

@DouweDabbert | 18-11-15 | 20:51
Hoeveel doden vallen er per dag door 1 of andere wappie met de Bijbel in de hand?

TeeJee | 18-11-15 | 20:58

Is Saoedi Arabië al begonnen met het bouwen van de toegezegde 200 gratis haatketen in Duitsland, zal wel.

Uw Verzekeringsadvis | 18-11-15 | 20:57

"Hij zal jullie goede daden accepteren en jullie slechte daden vergeven."

Gut dat lijkt verdacht veel op de woorden van de pastoor bij ons in het dorp.

Roed | 18-11-15 | 20:57

Ik vind dit stemmingmakerij. De Nijmeegse moskee heeft in zeer duidelijke bewoordingen afstand genomen van de terroristische aanslagen in Parijs. Deze tekstfragmenten uit de Koran zeggen dat je een goede gelovige moet zijn, that's all. Ik vind het prima om kritisch te zijn tegenover de islam maar dit is bewust moslims verkeerd framen. Komop Geenstijl, dit is echt te laag.

moeder8209 | 18-11-15 | 20:57

@HartstikkeAllochtoon | 18-11-15 | 20:53
Waarom doe je dan toch vervelend?

Nilfisk | 18-11-15 | 20:56

Heb de hele tekst gelezen, zegt helemaal niks hierover. Elk geloof vindt dat geloof veruit het beste, en de gelovige wil als (christen, hindoe, moslim) sterven.

Vinden alle moslims het zo erg wat er gebeurd is? Nee maar de meeste wel denk ik. Deze tekst aanhalen als onderbouwing.. slappe hap.

rolletjedrop | 18-11-15 | 20:56

Maar als ik de preek goed begrijp zijn oude goochel filmpjes van Tommy Cooper dus ook haram.

Conan de Rabarber | 18-11-15 | 20:55

Ik wil niet vervelend doen, maar heeft TS al eens een bijbel gelezen?

HartstikkeAllochtoon | 18-11-15 | 20:53

Preek ter eer en glorie van de grote tovenaar even doorgelezen, man, wat een triestheid, puur middeleeuws.

Tyromancer | 18-11-15 | 20:53

@De Eindbaas | 18-11-15 | 20:45

Nou, heeft er niets mee te maken..."sterf als moslim" is een dubbelzinnige uitdrukking die zowel vredig als belligerent uitgelegd kan worden, vooral als een paar woorden verder de term "overwinning" valt. Deze religieuze onzinnigheid kan gemakkelijk worden aangezien voor oorlogsretoriek. Het klinkt militant.

Van Duyvenbode | 18-11-15 | 20:51

Sorry hoor, maar wat een kortzichtig gelul dit. Dit soort teksten staan ook regelmatig in de bijbel. Vroegâh, toen ik zelf nog regelmatig in de kerk te vinden was, hoorden we week in week uit dit soort teksten. Dit wordt door 99,99% van de moslims en christenen gezien als zijnde teksten over een 'geestelijke strijd'. In het huidige licht van alle religieuze aanslagen krab ik mezelf ook af en toe achter de oren over dit soort teksten, zowel bij moslims áls bij christenen, omdat ik me kan voorstellen dat het tegenwoordig anders over komt dan het bedoeld wordt.

Maar als je de context niet snapt en de nuance niet kent, dan krijg je dit soort onderbuikreacties ja. Dan wordt er meteen getwijfeld aan het feit dat moslims zich uitspreken tegen de aanslagen in Parijs en zo kun je moslims altijd in een zwart daglicht zetten. Ronduit belachelijk dit.

DouweDabbert | 18-11-15 | 20:51

@RideFreeOrDie | 18-11-15 | 20:45
Kan ik u alleen maar in gelijk geven. Zo loop ik wel eens een kerk binnen en zeg dan: 'ik geloof lekker toch niet, tenzij u mij komt benadrukken dat wel te doen'.

Nog niemand geweest.

Driewerf Hoezee | 18-11-15 | 20:51

De Eindbaas | 18-11-15 | 20:37
De salafisten zijn soennitische stroming.

de honden blaffen... | 18-11-15 | 20:50

De Eindbaas | 18-11-15 | 20:41

Als ik het zo hoor walgt u volgens mij zelfs als u in de spiegel kijkt. Want u leven bestaat geloof ik uit het walgen. U Walgt hier. U walgt van JOOP. Nou ik mag hopen dat als we u aanmelden voor de Donald Duck club u daar dan niet van walgt.En niet wij haten maar de islam haat de andersdenkende. De andersgelovige. Vrouwen en homo's en alles wat maar niet in hun straatje past.En ja dan is de islam al snel niet je vriend . Zeg maar. Islam is een haat religie. De koran voor een groot gedeelte een haat boek. Alle religie is een pest. Het doet meer slecht als goeds.Het zijn hele slechte wrede sprookjes.

tweetybird | 18-11-15 | 20:50

De zwarte kousenkerk is er helemaal niets bij. Daar waren we al kritisch op in de vorige eeuw, omdat die nog de laatste stuiptrekkingen hebben/hadden van het fundamentalistische christelijke geloof. Zwarte kousenfiguren laten we geisoleerd leven en hun gang gaan, maar echt in de maatschappij passen (bijv. Randstad) zie je ze niet doen, hooguit dat we hun dorpjes bezoeken als toeristische trekpleister. Nú gaat het om een veel grotere groep met een betrekkelijk fundamentalischer geloof die wèl tussen de niet-gelovige mensen leven en wonen en dagelijks met elkaar geconfronteerd worden. De 'ongelovigen' worden niet blij van die zwaar gelovigen en andersom geldt hetzelfde. Iemand die de oplossing weet?

Wybe Wabes Abbema | 18-11-15 | 20:49

Chiant | 18-11-15 | 20:42
Ik zou zeggen: ontwijk de issues eens niet. Zelden of nooit gaan 'fundamentalistische atheisten' in op het vele bloed aan hun handen. En zelden hebben ze zowel Koran als Bijbel gelezen. Als ik met een (mede)atheist praat ga ik in gedachten op mijn hurken zitten en beluister vermoeid het gewauwel van een intellectueel onmondige die zichzelf erg hoogopgeleid vindt.

Boer Kini | 18-11-15 | 20:48

@Stormageddon | 18-11-15 | 20:38

Wat een prachtig betoog en dit zomaar op Arabische televisie. Ik hoop dat deze man zijn baan en leven kan behouden. ''Hoe moeten we ze dan noemen, boeddhisten!?'' Gewoon prachtig.

Balaverde | 18-11-15 | 20:48

@zeeman73 | 18-11-15 | 20:43
Same shit, met het verschil dat de christelijke wereld wel mee gaat met de 2015 jaar die er zit tussen toen en nu. Die zien in dat de teksten pasten bij toen, en wellicht wat flexibeler toe te passen zijn op nu.

Klein verschil, groot plezier.

TeeJee | 18-11-15 | 20:47

De Eindbaas | 18-11-15 | 20:34
Kusje erop?

Kapitein Stijlvol | 18-11-15 | 20:47

Verderop staat ook nog te lezen dat degenen die niet geloven in Allah (t.e.a.b.) de weg van de duivel bewandelen en dus kapot gemaakt mogen worden. En als iedereen in Allah geloofd of belasting betaald aan de Islamieten die hen overheersen of kapoet gemaakt is dan komt die vrede. Islam is dus vrede. En dat lieve kijkbuiskinderen is wat we moeten horen van onze policor gutmenschne: islam ies vrede. En als je het vraagt zegt de moslim klopt, iemand onterecht doodmaken mag helegaar niet (maar hij legt niet uit als de omgebrachte kafir (u blanke racistische lezert) ie niet in Allah, (l.v.2m.80) geloofd het een terecht kill is met bonusmaagden en kudo's voor de familie, TERECHT). En hij hoeft dat ook niet te zeggen want liegen tegen de varkens en apen (incl D66 en Groenlinkserts) MAG gewoon als Allah (K.K.) daarmee gediend is. Staat in de Koran. Is vrij basaal over nagedacht 7 eeuwen geleden maar klopt als een zwerende vinger. Read The Fucking Manual. Ziende blind en horende doof zijn we ten dode opgeschreven. Zucht. Dank u

PS als u moeite hebt met lezen: kijk dit 6 min. durende filmpje voor de islam noob. KIJK DAN! www.youtube.com/watch?v=Aq4y_qo6ciY

flat out | 18-11-15 | 20:46

Het is een videootje. Ik zou het maar wel doen... Het is de Egyptische TV Persoonlijkheid Ibrahim Issa die een heel goed punt maakt. Zou jij zeker moeten bekijken.
Goed, er is ook YouTube van.
www.youtube.com/watch?v=JW_f1756L1o

Stormageddon | 18-11-15 | 20:46

Kun je het je voorstellen dat een priester zo in de kerk praat? Het doet me denken aan de Westboro Babtist Church. Dit is pure haatzaaiing en als dit al 'gematigd' is, hoe verknipt moeten extremisten dan wel niet zijn?

_pandora_ | 18-11-15 | 20:45

mja. tja. ik wil niks recht breien wat krom is maar in zulke archaïsche teksten kun je van alles in vullen. da s een zo n beetje de makke van dat boek. maar wat die meneer hierboven zegt, er is vast n kenner die er weer een fijnere uitleg in kan leggen.

GormSuil | 18-11-15 | 20:45

Driewerf Hoezee | 18-11-15 | 20:37

Helaas, ik denk dat we in een Catch-22 zitten:

De enige manier om een gelovige van het niet bestaan van God te overtuigen is als God zelf zegt: Hallo! Ik besta niet!

RideFreeOrDie | 18-11-15 | 20:45

@Techno_Viking | 18-11-15 | 20:42

Neen, want het gaat hier niet om de steun aan IS van een groep moslims, maar van deze moskee ihb.

De al dan niet openlijke steun van veel westerse vooral jongere moslims aan IS lijkt massaal en dat is heel verontrustend - maar deze moskee, de geciteerde uitspraken en de daaropvolgende haatzaaierij hebben daar niets mee te maken. Niets.

De Eindbaas | 18-11-15 | 20:45

@Chiant | 18-11-15 | 20:15
In de gemiddelde refo kerk blijft het bij teksten.

Blijkens het nieuws van de laatste jaren werkt dat bij onze islam-wappies toch iets motiverender.

TeeJee | 18-11-15 | 20:45

@De Eindbaas | 18-11-15 | 20:37
Excuus voor de verkeerde quote, je had het niet over 'de meeste', maar zelfs over 'iedere'

Techno_Viking | 18-11-15 | 20:45

Ik had begrepen dat GS niet islamtisch of anderzins religieus was. Dan moeten we ook geen koranteksten gaan interpreteren. Daar geloven we toch niet in?
In de bijbelmstaan ook teksten over zonden, vergeving, ongelovigen, en een straffende God. Same shit.

zeeman73 | 18-11-15 | 20:43

Ik kan eerlijk waar niks vinden in dat citaat, -behalve religieus geleuter, dat wijst op voorkennis van de Parijse slachting.

Conan de Rabarber | 18-11-15 | 20:43

-weggejorist-

Techno_Viking | 18-11-15 | 20:42

@His Lordship | 18-11-15 | 20:39
Eensch. Vond het wel koddig die preek. Had nog niet eerder islamitische liturgie gelezen. Meer van hetzelfde inderdaad.

atheïstisch stemvee | 18-11-15 | 20:42

En overigens... Dat moeder Theresa moet branden in de hel is ook vanuit de christelijke ethiek niet zo heel vreemd. Wel terecht zelfs. Als er een hel zou bestaan, dan was dat zeker een prima plek voor deze hell's angel.

www.youtube.com/watch?v=65JxnUW7Wk4

Stormageddon | 18-11-15 | 20:42

Crematorium-de-Asbak | 18-11-15 | 20:38

Stuur hem nou niet naar joop. Zelfs dat is niet goed voor hem. Maak hem liever lid van de donald duck club.De viva brei club zit al vol.

tweetybird | 18-11-15 | 20:42

@Boer Kini | 18-11-15 | 20:38
Gefeliciteerd. U wint niet alleen de Godwin, maar ook de drogredeneringsprijs vanavond.
De kortsluiting in uw hoofd legt verbanden en relaties die ieder zinnig denkend mens over het hoofd zou zien.

Chiant | 18-11-15 | 20:42

@tweetybird | 18-11-15 | 20:39

What the fuck are you on about?

De Eindbaas | 18-11-15 | 20:41

@Crematorium-de-Asbak | 18-11-15 | 20:38

Van Joop walg ik evenzeer maar om geheel andere redenen. Ben ik hier alleen welkom als ik jullie 'islamkritische' circle jerk niet verstoor?

De Eindbaas | 18-11-15 | 20:41

Behalve wat middeleeuws gelul over voodoo en zwarte magie kan ik aan die preek niets schokkends ontdekken. 'Sterf niet anders dan als moslims.' Dat kan van alles betekenen; omgangsvormen, gedragingen, bidden met je reet naar het westen, noem maar op. Als de pastoor je vertelt dat je als christen moet sterven, betekent dat ook niet dat je twee kleine jongetjes aan je lul mee de hemel in moet slingeren.

His Lordship | 18-11-15 | 20:39

De Eindbaas | 18-11-15 | 20:34

Gelukkig is dat wederkerig. Alleen walgen we niet alleen van je maar vinden ook dat het beter is dat je een tijdje op vakantie gaat in het krankjorum tehuis voor echte debielen.Dit geheel ter bescherming van jezelf. Je maakt je te druk. En dat is slecht voor je hart. Verder ziet u slecht en kunnen ze u daar ontdoen van u oogkleppen.Ik zeg wegkijkert.

tweetybird | 18-11-15 | 20:39

@Chiant
Wanneer was het voor het laatst dat een refo zichzelf opblies te midden van onschuldige burgers?

Een dag na de aanslag kwam een oud collega van me hier in Nijmegen, 4 Marokkaantjes tegen van een jaar of 16, waarvan 1 een schiet gebaartje naar m maakte, met zn hand en vervolgens lachend wegfietsten.

Islam apologeten begrijpen niets van het mentaliteitsverschil

Veritas Splendor | 18-11-15 | 20:39

@Stormageddon | 18-11-15 | 20:38

Het was een randgroep van een randgroep.

Facebook links volg ik niet. Fuck social media.

De Eindbaas | 18-11-15 | 20:39

@De Eindbaas | 18-11-15 | 20:34
"ongefundeerd & Nodeloos kwetsend" Zijn de regels hier! als u het niet aankunt ga dan naar joop.nl ofzo

Crematorium-de-Asbak | 18-11-15 | 20:38

Chiant | 18-11-15 | 20:30
"fundamentalistisch seculier atheïst"? Dat waren Pol Pot, Mao, en Stalin ook. Trouwens, het aan elkaar gelijk stellen van de diverse geloven is een vorm van cultuurrelativisme, het voorrecht van het engste reptiel na T.Rex: de linkse medemens.

Boer Kini | 18-11-15 | 20:38

Wat is dat volk toch heerlijk naïef.

oxyfiebel | 18-11-15 | 20:37

Skuzi. Eentje was genoeg. ^
*medicijnen neemt*

Driewerf Hoezee | 18-11-15 | 20:37

@De Eindbaas | 18-11-15 | 20:34

Niet iedere moslim, natuurlijk - helaas zijn er teveel veelal niet al te vrome moslims die IS een warm hart toedragen - maar wel door iedere geestelijke van betekenis in de soennitische wereld.

De Eindbaas | 18-11-15 | 20:37

Chiant | 18-11-15 | 20:15

Helemaal gelijk. Niets speciaals aan (deze citaten dan he). Kan me vanuit mijn (niet eens refo) opvoeding ook vergelijkbare retoriek herinneren.

En een paar jaar terug mijn Oma begraven die bij de gereformeerde bond zat, wat een treurnis. Hel en verdoemenis kunnen ze krijgen die niet in God geloven.

RideFreeOrDie | 18-11-15 | 20:37

-weggejorist-

Driewerf Hoezee | 18-11-15 | 20:37

@Chiant | 18-11-15 | 20:15
Kunt u dat op een manier aantonen? Wordt nu wel benieuwd...

Driewerf Hoezee | 18-11-15 | 20:37

Eng haatdragend volk dat niks in het westen meer te zoeken heeft,iets met te veel vrijheid kunnen ze niet.

Oprotten met jullie sprookjesboek lang genoeg getolereerd

ministerSinister | 18-11-15 | 20:36

Ik lees net in de pdf dat moslims geloven in - en bang zijn voor zwarte magie en tovenarij. Daar moeten we toch iets mee kunnen tegen IS?

atheïstisch stemvee | 18-11-15 | 20:36

@De Eindbaas | 18-11-15 | 20:34
Mag ik u verzoeken om iets minder te generaliseren?

Chiant | 18-11-15 | 20:36

Wat een krampachtig geneuzel om de islam in een IS-daglicht te stellen. Wat zeggen ze nou verkeerd? Spreek de waarheid, vrees god en sterf als gelovigen. Dat zouden ze in iedere fucking gereformeerde kutkerk ook zeggen.

Maar nee hoor, deze uitspraken maken hun veroordeling van IS dubieus. Want perverse ideologie.

De perversen hier zijn jullie, die een aanslag door een absolute randgroep, door iedere moslim (extreeem of niet) EXPLICIET afgekeurd, willen gebruiken om jullie pathologische boutades tegen de islam te rechtvaardigen.

Ergo, over de lijken van de door jullie zo ostentatief betreurde slachtoffers proberen jullie alsnog je naargeestige, haatdragende gelijkje te halen.

Ik walg van jullie.

De Eindbaas | 18-11-15 | 20:34

Islam ies haat.

Piet Karbiet | 18-11-15 | 20:33

De meeste concepten van de islam komen uit het jodendom en christendom. Je kunt je hele leven een gore teringlijer zijn geweest, maar als je in de laatste seconde gelovig wordt, ga je rechtstreeks en voor eeuwig naar de hemel, terwijl je slachtoffers die niet geloofden, voor eeuwig smeulen in de hel. God is liefde.
www.youtube.com/watch?v=zDwr8Ptq3gc
Mo heeft alles aangescherpt en verrijkt met extra haat en onzin, en zichzelf in het middelpunt gezet. Religie is waanzin.

Fijnstoffer | 18-11-15 | 20:33

Dus als ik het goed begrijp en nederland een grote buldozer neemt en over die moskee walst is dat een slechte daad. Maar gelukkig wordt dat slechte gedrag ons vergeven.Als we maar zeggen dat walsen was de wil van die vent met tenen van 1 meter 80.En hij zei het is u vergeven.

tweetybird | 18-11-15 | 20:33

Praktische blanke taal: hou je geweer en je kogels droog, wees eerlijk en vermijd vrouwen met krassen aan de binnenkant van de benen die geen kat hebben.. l

daddys hatchet | 18-11-15 | 20:32

Pas als ze massaal hun sprookjesboeken verbranden, hun haattempels afbreken, hun pinguin outfits afwerpen en varkensvlees met bier gaan eten kunnen we eventueel praten.
De waarde van dit 'afstand nemen'? Ik geef er nog geen stuiver voor.

Botte Hork | 18-11-15 | 20:31

@wakkere_nederlander | 18-11-15 | 20:24
Als fundamentalistisch seculier atheïst weet ik het zeker. Maar ik gun een ander zeker zijn illusies. Zolang het achter de voordeur plaatsvindt, dat is.

Chiant | 18-11-15 | 20:30

Jaja... kennen we langzamerhand wel.
Nu Nederlandse bevolking eindelijk eens wakker wordt gaan ze proberen te doen alsof deze aanslagen niet door de Koran aangemoedigd worden.
-
Alleen Dom links zal deze bullshit geloven want die zoeken wanhopig naar iets positiefs om eindelijk eens over hun rampzalige multiculti te kunnen roepen... ook al is het maar Taqqiya.

moitambien | 18-11-15 | 20:30

Uit dezelfde preek:
Blijf weg van de zeven die vernietigen, een van die zeven is: "wegvluchten van de strijd in naam van allah".

de honden blaffen... | 18-11-15 | 20:29

Wat een primaten zijn het toch!
Als je die preek leest over voodoo, het mooiste is wrl de disclaimer aan het eind:
Moge Allah ons vergeven als we iets verkeerd of onduidelijk hebben uitgelegd of begrepen. Moge Allah onze profeet Mohammed en zijn familie en metgezellen zegenen.
Zo kan ik het ook...

bitvakker | 18-11-15 | 20:28

Chiant | 18-11-15 | 20:15
De Islam vind ik een achterlijk geloof; in dit geval ben ik het echter volledig met je eens.

Word er zo moe van.. | 18-11-15 | 20:28

Christenen aanbidden het leven, islamieten de dood. Dat is het verschil. Gaat nooit wat worden zo. Stap1: Verbied al het religieus onderwijs (brainwashing) en laat kinderen hun hersenen gebruiken. Scheelt een hoop later. #wishful thinking

whitechocolateface | 18-11-15 | 20:27

@Godsammekraken | 18-11-15 | 20:21
Lekker onvoorwaardelijk ook die 'liefde'.

atheïstisch stemvee | 18-11-15 | 20:26

@Chiant | 18-11-15 | 20:15
Hoezo achteraf? Denk je dat het al klaar is?

Techno_Viking | 18-11-15 | 20:24

@Crematorium-de-Asbak | 18-11-15 | 20:15
'Een wereld zonder geloven zou zoveel beter zijn'

Gelovers hebben nog een beetje twijfel.
Het zijn de zekerweters die het probleem zijn.

Je hebt helemaal gelijk.
Weg met het huidige artikel 1 vd grondwet!

wakkere_nederlander | 18-11-15 | 20:24

Burzum heeft er zin an ;)

Buthead | 18-11-15 | 20:23

Ik denk dat er inherent iets gevaarlijks in de Islam huist, met een verwerpelijk playbook, maar ik zie nou niet echt vreselijke zaken die in andere hardcore clubjes erg anders zijn. Sluit me aan bij Chiant dus.

Snikkeldrift | 18-11-15 | 20:22

Afstand nemen, is de islam verlaten.

smdyasc | 18-11-15 | 20:22

@InfidelRevolution keep dreaming..

Opco Engering. | 18-11-15 | 20:21

@atheïstisch stemvee | 18-11-15 | 20:17
Weet u gelijk wat met "islam is liefde" wordt gedoeld.

Godsammekraken | 18-11-15 | 20:21

Het dilemma is of de regelrechte confrontatie zoeken met de islam, zoals Geert Wilders o.a. doet, of, in het kader van effectieve contra-terreur politiek de gematigde moslims scheiden van de radicalen. Het gevaar van een positie als die van Wilders is dat deze door de hele islam als vijand te zien, een reactie oproept bij de moslims die schadelijk is voor de bestrijding van terreur.
Ik zie ook wel dat de islam problematisch is. Maar wat kun je nu het beste doen, is de vraag. Hard roepen dat de islam niet deugt als politicus kan contra-productief werken als het gaat om terreur-bestrijding en het voorkomen van een burgeroorlog. Het is te hopen dat het plan Van Creveld een kans maakt. De tijd van pappen en nathouden is nu voorbij. Een gemakkelijk laissez-faire leidt tot burgeroorlog. Er zijn een hele reeks van maatregelen nodig om te voorkomen dat dit land en W-Europa wegzakt in een toestand van oorlog.

Van Duyvenbode | 18-11-15 | 20:20

.. Uitkijken doet naar de dag dat religie verbannen wordt...

InfidelRevolution | 18-11-15 | 20:19

Uitroken dat rattenest! Maar het betreft de gemeente Nijmegen dus waarschijnlijk staat men al met extra soebsidi klaar.

Godsammekraken | 18-11-15 | 20:19

-weggejorist-

modderator | 18-11-15 | 20:18

Geinig detail; rechtsonder in de foto van brandende mensen in de hel staat: "De sleutel tot ware liefde in de islam".
*Koekkoek*

atheïstisch stemvee | 18-11-15 | 20:17

Nogal vergezocht dit. De gemiddelde refro-kerk doet niet onder voor dit soort teksten. Ik schaar dit onder de met de haren erbij gesleepte achteraf-argumenten om het maken van stemming te onderbouwen.

Chiant | 18-11-15 | 20:15

Aan het eind van de rit is het hoogste doel voor een moslim het verbreiden van het geloof, desnoods te vuur en te zwaard.
En wij zijn maar kuffars die onderworpen moeten worden. Wat een "gematigde" moslim ook zegt, de opdracht in zijn heilige sprookjesboek is duidelijk..
Kortom,
De meeste "gematigde" moslims zijn het misschien niet zo eens met de hoeveelheid extremisme en geweld van IS, maar wél met de ideologie. Ze willen dus hetzelfde, hooguit met wat minder bloedvergieten. Maar ach, dat vergoeilijken ze wel weg en only results count...

Wijze uit het Oosten | 18-11-15 | 20:15

Het is en blijft een walgelijk geloof.. Een wereld zonder geloven zou zoveel beter zijn.

Crematorium-de-Asbak | 18-11-15 | 20:15

dit alles heeft niks met de islam te maken, daarom zit er vanavond weer een moslim bij pauw die mag gaan uitleggen hoe het wel zit.

sennholz | 18-11-15 | 20:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken