Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE: MILTENBURG MAAKT LEK BEKEND

Landgenoten! Het is VIJF VOOR TWAALF. Gaarne NU intunen. Het Presidium en mevrouw de Voorzittah gaan ons inlichten over het Grootste Geheim uit de Stiekemste Geschiedenis van de Nederlandse Neppolitiek. Spannond! Wie? Wie? Wie?
Update: Verklaring Van Miltenburg: "Ik verklaar helemaal lekker niks, er komt een brief (vanavond heel laat), en er komt een Commissie, soort van. Daar hebben wij drie uur over vergaderd ja."

Reaguursels

Inloggen

Yamaha,
Lullig voor als het Greet blijkt te zijn geweest.

mallekater | 13-11-15 | 08:33

Zijn er ook bewakingsbeelden beelden opgevraagd van omliggende drogisterijen
om verdachte aaanschaf van Tenalady, dan wel Tenaman produkten op te sporen ?

De gezellige Syrier | 12-11-15 | 23:44

faz | 12-11-15 | 17:10
Ja ik ben ook niet overtuigd dat er uit de commissie zelf gelekt is zo lang niet duidelijk is waar dat op gebaseerd is. Plasterk bijvoorbeeld had ook een belang en een ijverige inlichtingen ambtenaar kan ook gelekt hebben baas Plasterk meer geloofwaardigheid te geven. Maar mogelijk zijn bewindslieden en journalisten getapt. Mag dat? Waarschijnlijk niet tenzij de veiligheid van het land op het spel staat dus het kan best dat men zich gerechtigd voelde maar of we het dan ooit te horen krijgen?

Simon_GS | 12-11-15 | 20:25

Kunnen we afspreken dat het hele kabinet valt please!

Broed Kip | 12-11-15 | 20:23

Als de lekkende fractievoorzitter het gewoon toegeeft en bekent, dan is dat net even minder schaamtevol dan dat hij dat moet doen nadat onderzoek heeft uitgewezen dat hij het was.

devil13 | 12-11-15 | 19:53

Ik wou dat ik anders in elkaar zat, lekker dit normaal vinden en goedkeurend knikkend naar vrouwtje op bank kijken naar NPO. Helaas is ze Argentijnse dus ook uit een gestoord land.....

fingers | 12-11-15 | 19:49

Je zou dit toch niet verwachten van het *kuch* Beste Kabinet sinds WWII

Von Stallhaussen | 12-11-15 | 19:39

Mark_D_NL | 12-11-15 | 15:52

O en jij denkt om dat slob ontkent dat hij daarmee gelijk de waarheid zegt. Heb wel vaker huilend priesters op tv gezien huilend met berouw. Dat hij aardig overkomt en godsdienstig is wil niet zeggen dat hij ook de waarheid verkondigt. Juist die zeer gelovige zijn vaak de grootste leugenaars. Zeg maar religie is meer een plaag als dat er ooit iets goeds uit is voorgekomen. Een leugentje kunnen hun altijd weer te niet doen door een extra kerkgang. Nee dit heeft mij nog niet overtuigd. Kan ook een vertragings taktiek zijn tot hij op zijn nieuwe baan zit. Het nu uitkomen zou hem nog schade. Strafrechtelijk gebeurt er niks. De consequentie voor de lekker is meer verwijdering uit de politiek en zijn rechten waarschijnlijk kwijt voor wachtgeld. En natuurlijk geen bedrijf die nog op zo iemand zit te wachten vanwege de grove beschadiging.Als je dus nog geen toekomst heb veilig gesteld zodat het je op die manier nu nog kan schaden doe je graag een leugentje om eventueel te vertragen.Als hij echt uit de politiek is en op zijn nieuwe plek. Is het vervelend maar meer niet. Gaat hij gewoon wat vaker naar zijn kerk. En draait hij er wel een uitleg van menslievendheid aan. Nee ben er in het geheel nog niet zeker van of hij het niet is.

Ik geloof hem niet op zijn blauwe ogen en religeus zegt mij geen fuck.Vroeger zeiden ze dat ook van paters die later toch niet zo fris waren. Religie het is een pest en plaag. Maar ja als hij het wel is kan hij het goedmaken door de ons door zijn partij opgedrongen vluchteling uit zogenaamde naastenliefde wel in huis te nemen. Want zelf was meneer slob en kornuiten niet echt van de naastenliefde. Pfff wat vergeten mensen snel. Het was zo'n aardige man.

tweetybird | 12-11-15 | 18:26

Transcriptie AIVD
Pech - Klavertje = Jessica, wie is de mol?
Klavertje - Pech = Wilders, hét moet Wilders zijn!
Pech - Klavertje = ... gaat dat kosten? *trekt portefeuille*
www.lindanieuws.nl/wp-content/uploads/...

Zaniksmurf | 12-11-15 | 18:14

Capt. Iglo | 12-11-15 | 15:18

Leef jij eigenlijk wel in het heden. Na alle geintjes bent u wel erg goedgelovig. En u gelooft op de blauwe ogen van dit kabinet alles wat gezegd wordt. U bent helaas niet alleen naief maar ook nog eens zeer dom. Nou dat zeg ik niet gauw over iemand. Maar helaas moet ik dat over u wel zeggen. U laat zich door dit kabinet zelfs aanmeten dat als ze zeggen dat pinksteren en pasen op dezelfde dag valt u het gelooft. De commisie stiekem weten nu echt wel wie het lek is. Maar ja het is de commisie stiekem. Maar eigenlijk zou je ze beter commisie gekke henkie kunnen noemen.


Gewoon doen of je gek bent en van niks weet. Trek dit even door en je weet ook de bijnaam van dit kabinet. Gekke henkies. VVD vooral hebben daar een abbo op. Ze noemen het ook wel de geregiseerde opstelten dementie. Je zegt gewoon dat het zo lang geleden is dat je het niet meer weet. Zelfs disselbloem gebruikt het nu regelmatig. En tsja soms is daarbij wat damage en mag er weer een staatsecretaris oprotten. Het heet de nieuwe politiek.


Met staatsecretarissen als kop van jut voor het constante falen van dit kabinet. Zo nu ook weer. Het is zo doorzichtig als de pest maar ze hebben toch schijt aan dat gepeupel. De burgers van nederland. Het is 1 klucht. Droomt u maar lekker verder. U mist de fabeltjeskrant vast heel erg. Nou voor u dan snaveltje toe en oogjes dicht.

tweetybird | 12-11-15 | 18:08

Ik lek al jaren, maar nooit een Commissie gezien. Alleen maar één keer een verpleegster.

HeelStijl | 12-11-15 | 17:42

Lekker transparant zo...... Niet dus.

Rest In Privacy | 12-11-15 | 17:40

Ik lek, dus ik ben!

HeelStijl | 12-11-15 | 17:40

En wees Mild voor Miltenburg!

HeelStijl | 12-11-15 | 17:38

Zou het niet gewoon Plasterk, Hennis of 1 van hun ambtenaren kunnen zijn geweest? Het kwam hen immers het beste uit.

faz | 12-11-15 | 17:10

Samson zei dat hij niet gelekt had naar de telegraaf en het nrc.
Heeft hij dan wel gelekt naar anderen?

hoofdleeg | 12-11-15 | 17:02

Het was Danny Blind.

Ome Gijs | 12-11-15 | 16:45

Wanneer wordt Unternehmen Nordpol eigenlijk eens uit de doeken gedaan?

hallevvezool | 12-11-15 | 16:22

@starbuck280 | 12-11-15 | 16:15
Ik denk dat Samsom simpelweg niet verwachtte dat er aangifte zou worden gedaan en dat het lek nog een staartje zou krijgen.

SamKoeman | 12-11-15 | 16:18

Ik geloof inderdaad ook niet dat het Samson is geweest. Waarom zou hij zo het pluche verspelen als hij daar toch zo graag wil blijven zitten?

starbuck280 | 12-11-15 | 16:15

Een kuchende man met gleufhoed en regenjas fluisterde dat hij geen absoluut geen naam mocht noemen maar wel een subtiele aanwijzing.
Kijk wie van de mogelijke kandidaten het meest zijn verleden heeft weggejorist van het internet.
Daarom doofpot, steen erop, rookbommen en mistgordijnen, geen verkiezingen, want voorzitterschap EU, want Wilders.
Milfenburg zal eerder een striptease geven op de voorzitterstafel dan de waarheid naar buiten brengen.
Het wachten is nu op een lek uit de commissie.

Eppo | 12-11-15 | 15:57

Capt. Iglo | 12-11-15 | 13:58

Je hebt helemaal gelijk, mijn nick refereert aan het Malawimeer omdat ik een groot zwak heb voor de malawi-cichliden. Ik ben inderdaad een vrouw en ondertussen was ik alweer druk bezig met de kinderen, het huishouden en werken dus deze reactie had ik helemaal gemist.
Jij kan het zien als calimerogedrag, ik zie het als iets wat in mijn perceptie gewoon waar is, er is geen enkele politicus die zo onder onder een vergrootglas ligt bij de media als Wilders. Ik zeg ook niet dat hij het voor de volle honderd procent niet gedaan heb, zoals je in mijn latere comments had kunnen lezen, ik zeg alleen dat de media heb nu al zeker in staat van beschuldiging had gesteld als ze ook maar het kleinste snippertje bewijs hadden dat hij het wel gedaan had. Uiteindelijk blijft het op dit moment bij speculeren en koffiedik kijken en ik hoop dat we ooit achter de waarheid komen.

malawi | 12-11-15 | 15:57

@tweetybird | 12-11-15 | 13:36
Slob heeft net ontkend... Dus wat nu. Samson?

Mark_D_NL | 12-11-15 | 15:52

starbuck280 | 12-11-15 | 14:34
====
Akkoord, Arie is het dus niet. Dan moet het wel Pechtold zijn. Ga maar na: zijn vrouw zag de bui al hangen en is bij hem weggegaan.

malang | 12-11-15 | 15:36

Wederom lacht de politiek de burger keihard uit. Regels zijn voor sukkels, wij verhevenen doen lekker wat we willen. Ambtsmisdrijf of niet. Wij keuren ons eigen vlees wel, waar bij voorbaat vast staat dat er niets mis mee is.
Dit is niet eens een NEP parlement, dit zijn allemaal nep mensen, een nep theater show. Niemand kan deze lieden nog serieus nemen.

Nebuchednezzar | 12-11-15 | 15:33

Fuck dit. Zoiets laat je toch onderzoeken door een rechter. Ga je toch niet zelf zitten vleeskeuren. Wat een farce.

LibertasSimplex | 12-11-15 | 15:32

Het Nep-Kabinet is erg stil over het lekken van staatsgeheimen?? Ook erg verdacht..

denoorman | 12-11-15 | 15:22

Onderzoek ingesteld en uitgevoerd door Nep-Parlement.

denoorman | 12-11-15 | 15:21

Commissie Doofpot.

denoorman | 12-11-15 | 15:21

@ tweetybird | 12-11-15 | 14:11

Toch knap dat ik totaal niks in die richting zeg en jij die conclusie trekt. Wilders zou dan trouwens ook weten wie het lek is, als commissie stiekem het weet zoals jij beweert, waarmee hij zou kunnen aantonen dat het parlement en zijn leden nep zijn en dus belang kan hebben om dit naar buiten te brengen. Als je zo redeneert als jij doet moet je dat natuurlijk wel vanuit alle oogpunten doen en niet weer in de calimero rol kruipen.

Capt. Iglo | 12-11-15 | 15:18

@rotmof | 12-11-15 | 11:58
Er komt helemaal niets, wederom de doofpot. Dit kabinet zal nooit vallen, nooit uitglijden... want Wilders en EU.

deluiegriek | 12-11-15 | 15:18

wedden dat dit anderhalf jaar gaat duren
we worden al zo lang verneukt dit kan er best wel bij

zwetser2014 | 12-11-15 | 15:11

Hahaha... Nieuwe tv-serie: "Wie is het Lek?"

meneer Q | 12-11-15 | 15:10

Geert gaat geframed worden ...

De gezellige Syrier | 12-11-15 | 15:06

Bij voelde *

GI.Joe | 12-11-15 | 15:01

Is gewoon samson... zag gewoon dat ie zich er niet echt prettig voelde toen ie zn ontkenning uitsprak.

GI.Joe | 12-11-15 | 15:00

@gebrokenvleugel | 12-11-15 | 14:43
Nee, nee.. Samson heeft een abonnement op grote en kleinere leugens. Dus zijn ontkenning zegt totaal niets.
--
En daarbij ik keek eens goed naar samson's houding toen hij ontkende, zijn lichaamstaal overtuigde mij totaal niet. hij keek teveel naar de grond. En aan het einde deed hij zo zijn best om Jan Roos in de ogen te kijken.

Mark_D_NL | 12-11-15 | 14:59

gebrokenvleugel | 12-11-15 | 14:43
Ik heb Van Ojik ook nog niet gehoord...

swaffelstokje | 12-11-15 | 14:56

gebrokenvleugel | 12-11-15 | 14:43

Het zou goed kunnen. Maar wat voor douceurtje heeft die daar dan voor terug gekregen? Ik heb nl het idee dat Peggolt nooit zomaar iets doet.

starbuck280 | 12-11-15 | 14:49

gebrokenvleugel | 12-11-15 | 14:43

Het zou goed kunnen. Maar wat voor douceurtje heeft die daar dan voor terug gekregen? Ik heb nl het idee dat Peggolt nooit zomaar iets doet

starbuck280 | 12-11-15 | 14:49

Oh. Lachuh.. Er wordt een commissie Doofpot ingesteld om onderzoek te doen naar lek binnen Stiekem. Het Nep Parlement doet Nep Onderzoek en we noemen het Commissie Doofpot. Geweldig!!

denoorman | 12-11-15 | 14:48

Slob heef zojuist bekend gemaakt dat ook hij het niet is. Zijn motivatie is interessant te noemen..
www.telegraaf.nl...
starbuck280 | 12-11-15 | 14:34

Mooi Samsom ontkende ook al.
Enigste die verdacht stil is is Peggolt.

gebrokenvleugel | 12-11-15 | 14:43

doskabouter | 12-11-15 | 13:32
Ik begrijp de gedachte, maar staatskundig klopt het wel. De 2e kamer is hoogste wetgevende macht in dit land. Het zou logisch gezien niet kloppen als je dan het ondergeschikte OM laat oordelen over dit soort zaken. Dus ja het wringt, maar het klopt wel.

Bigi Bana Boy | 12-11-15 | 14:43

Tegen = tekenen*

Ares | 12-11-15 | 14:38

Heel simpel: laat ieder van de mogelijke lekkers een contract tegen waarin staat dat ze toestemming geven dat de NRC journalist zijn bron vrij geeft. Degene die dit niet wil ondertekenen moet je goed onderzoeken. Lijkt mij niet zo ingewikkeld.

Ares | 12-11-15 | 14:38

Ik kom nét binnenrennen... Al bekend gemaakt dat Dididedader is?

JIP! | 12-11-15 | 14:37

Wilders was wel de laatste die hier belang bij had want het doel van het lek was de positie van Plasterk te redden.

Simon_GS | 12-11-15 | 14:21

Commissie? Wat dacht je van niet eerder naar huis voor we weten wie het gedaan heeft.

Reaaalist | 12-11-15 | 14:12

Capt. Iglo | 12-11-15 | 13:58


Hmmm en na alles wat we al meegemaakt hebben met dit kabinet gelooft u haar op haar blauwe ogen. U bent wel erg naief. Tuurlijk weten ze allang wie het is en tuurlijk weet ook u dat als het Wilders was geweest hij al aangepakt was . Want zo'n kans om hem te b3schadigen en hem daarmee politiek te verwijderen hadden ze gelijk aangegrepen. Zeker nu hij in de peilingingen zo hoog stast. Ik denk dat zeikstra met zijn aangifte wel gedacht had . Het is Wilders. Alleen nu blijkt dat scenario schijnbaar geheel anders geweest te zijn.En mislukt het spelletje. Maar de poltiek zou de politiek niet zijn als dat het toch gedraait wordt tot een zaak van politiek gewin. Probeert u u zelf nu in de maling te nemen. Als het Wilders was geweest was zijn naam al gevallen. Dat weet u net zo goed als iedere burger van Nederland. Hij is het dus niet.Pechtold en kornuiten hadden feestend naar de kamer gekomen. Milfenburg had zeer vrolijk een persco gegeven. Nee dan was er juist geen sprake van paniek geweest maar euforie.

tweetybird | 12-11-15 | 14:11

Waarom zou het Geert Wilders moeten zijn? Makkelijk onderwerp om Geert even te bashen, mooi meegenomen nietwaar?
Wilders is misschien sluw, maar wel recht door zee en zonder een blad voor de mond te nemen.
Daarom hoop ik dat dit gekonkel de PVV zetels gaat opleveren om dit waardeloze kabinet te laten inzien dat het beter meteen kan opstappen. Genoeg = genoeg!
Geert Wilders als nieuwe premier!

godverdegodverdomme | 12-11-15 | 14:09

@Yohean: Wilders was het niet.

datdantochweerwel | 12-11-15 | 14:00

@ malawi | 12-11-15 | 12:26

Ik kan tenslotte aan je naam zien dat je een vrouw bent? Malawi is een meer (misschien ook een plaats) in Afrika dus kan er alle kanten mee op, mevrouw.

En slachtofferrol c.q. naar andere wijzen bedoel ik in dit geval mee dat je gelijk begint als Wilders, dan..... Dat is gewoon Calimero spelen en gebaseerd op niks. Zoals Koreaanse slet al aangeeft kan hij daar zeker belang bij hebben om te lekken (net als andere), ik zeg niet dat hij het is, het boeit me ook vrij weinig wie het is. Maar gelijk gaan blèren dat als het Wilders was geweest het wel bekend zou zijn gemaakt is gewoon een beetje zielig en ook nergens op gebaseerd. Als ik van Miltenburg moet geloven (wat ook maar de vraag is natuurlijk) hebben zij het dossier/ de info (nog) niet gekregen van het OM en weten ze dus helemaal niet wie het is geweest. Ze kunnen daar dus nog helemaal niks over zeggen, dat heeft niet met de politieke partij van het lek te maken maar met de beschikbare informatie.

Capt. Iglo | 12-11-15 | 13:58

Yohean | 12-11-15 | 13:48

Nope. Want hiermee konden ze hem werkelijk uit de politiek verwijderen. Hij is het dus niet. Want pechtold en andere mafkezen hadden dit gelijk aangegrepen om hem te lozen alsmede de EU elite club die ook graag van hem af willen.. Hij valt dus gewoon af. Hij is niet het lek.Zeikstra is het ook niet. Ook pechtold niet.Al is het een kwal. Ook dierenpoes niet. Die heeft daarmee totaal geen belang. Groenlinks zou het kunnen zijn maar dan alleen uit domheid. Maar ook uit die hoek denk ik het niet. Ook die hadden geen belang. Nee ik blijf bij de heer slob. Niet bedoelt maar puur per ongeluk. Een slip off tehe tong bij een ander interview. Zeg maar pure onbeknulligheid. En het wordt nu uit politiek gewin groter gemaakt als dat het is. Zeg maar een soort cluedo. Mischien is de dader wel de butler.

tweetybird | 12-11-15 | 13:58

Ook deze Onderste-Steen zal in de Haagse Doofpot verdwijnen.
Het wordt daar nog druk zo samen met Demmink, MH17, etc.

Mr. Happy | 12-11-15 | 13:52

Het is Wilders. Maar ze durven hem niet op te knopen. Dat is te doorzichtig. Wilders is sluw. Een zaak tegen hem is een media frensy vlak voor de verkiezingen = is meer zetels. Als ze geen dader kunnen opvoeren tzt denkt het volk aan een doofpotje = nog meer zetels voor Wilders. Hij heeft iedereen bij de ballen. Wilders is briljant. De man verdient het om premier te worden.

Yohean | 12-11-15 | 13:48

Het kabinet VVD/Rutte staat voor mij gelijk aan een heleboel schandalen en grote fouten. Opstelten en Teeven bijvoorbeeld en ga zo maar even door! VERKIEZINGEN NU!

GameOverBro | 12-11-15 | 13:47

We moeten ze gewoon een beetje helpen. Dan komt er wat schot in de zaak. Ik heb alvast een aftreden verklaring gemaakt voor fractievoorzitter X:
“Zojuist heb ik de commissie de antwoorden doen toekomen op vragen die waren gesteld naar aanleiding van de recente berichtgeving over een dossier van het Openbaar Ministerie en het lekken uit de Commissie Stiekem.
Ik heb telkens aangegeven dat ik het van het grootste belang vind dat er duidelijkheid zou komen over de afwikkeling van dit dossier.
Naar aanleiding van de recente berichtgeving heb ik de afgelopen dagen een ultieme inspanning laten verrichten om de destijds niet toegankelijk geachte gegevens te ontsluiten. Dit onderzoek heeft weliswaar geen bankafschriften of andere documenten opgeleverd, maar ik heb wel een digitale bevestiging gevonden dat vorig jaar een USB stick is overhandigd aan de NRC.
Daarmee moet ik constateren dat er toch informatie beschikbaar was. Dit brengt mij tot de conclusie dat er gedurende een te lange periode onduidelijkheid is blijven bestaan over de feitelijke afwikkeling van dit dossier. Hiervoor draag en neem ik de volle verantwoordelijkheid. En daarom heb ik zojuist mijn ontslag aangeboden aan de koning”.

Simon_GS | 12-11-15 | 13:44

deraderendraaien | 12-11-15 | 13:34

Yep goed gezien. Want ook dit komt in weze poltiek goed uit. Het is geregiseerd. We worden wederom in het ooitje genomen. Ze weten allang wie het is. Ook van milfenburg.Sterker nog dat weten ze volgens mij al wat weken. Zeg maar stiekem. Maar het wordt nu opgegooid met een hoop bombarie.Het is zoals vanouds met dit kabinet een toneelstuk. Ik vermoed ook vanwege het belastingplan.Ja dat kabinet moet steeds meer rare kronkels gebruiken om uberhaupt nog iets door die eerste kamer te krijgen.Daarvoor het is uiteindelijk weer glas plas was.

tweetybird | 12-11-15 | 13:44

Zowieso klapt die commissie een deel zal al wel meteen met de dader willen komen terwijl anderen willen rekken om de storm te ontwijken. Het Is ook idioot dat daders en handlangers zelf onderzoek gaan doen naar wat al bekend Is. Zoiets als tabaksindustrie die onderzoek gaat doen naar kanker...

ca12nag3 | 12-11-15 | 13:41

Maw: we doen er alles aan om het in de doofpot te krijgen.

Steinway | 12-11-15 | 13:41

Procesgeneuzel

van heinde en verre | 12-11-15 | 13:40

The_Black_Knight | 12-11-15 | 13:34

Jeetje. Loop ik een keertje ongefundeerd zonder mezelf ingelezen te hebben te roeptoeteren zoals een goede reaguurder betaamd is het weer niet goed.

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 13:38

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 13:05

En rode peper | 12-11-15 | 13:26

The_Black_Knight | 12-11-15 | 13:36

Maidenspeech weet natuurlijk niets.

Slogra | 12-11-15 | 13:36

Mark_D_NL | 12-11-15 | 12:48


Nee ik denk dat het samson dit keer niet is. Samson is een man die zich nooit zelf in de hand heeft en zeer snel opgenaait. Iets wat je dan ook snel aan de man ziet. En juist dit keer had hij een wel passend antwoord. Ik ben niet gehoord. Hij was er zelfs wat laconiek onder. En dat van een man die nooit zijn emoties de baas kan. Ik denk dus dat hij dit keer niet het lek is. Ik zet steeds meer in op slob als je alles realisties afweegt.En ook de aankondiging dat hij stopt en al een andere baan. Alsof hij wist wat er komen ging. Van de ene dag een gepassioneerd politicus naar een ineens geen interesse meer in de politiek. Nee vindt het zeer vreemd. Daarvoor heeft de man zich werkelijk nooit uitgelaten over stoppen en geheel uit de politiek stappen. Want dat is wat hij werkelijk doet. Dit is een slip off the tong geweest waar bij hij uiteindelijk door had dat dit zijn politieke carriere koste en snel de kuierlatten heeft genomen op de welbekende gereformeerde wijze. Zorgen dat je goed terecht komt en uiteindelijk buiten schot door zelf al opgestapt te zijn. Een consequentie die er toch al aankwam. Alleen nu heeft hij wel een doorstart in een nieuwe baan en dat was niet geweest als hij het lek is en gedwongen de politiek moet verlaten. Dan zitten werkgevers niet meer op hem te wachten.Want hij is vantevoren al beschadigd. Zeer slim dus eigenlijk als je dit scenario bekijkt. Als hij het is.Die baan kan hij nu niet verliezen omdat hij nog niet aangeklaagd is en het nu dus nog niet speelt en hij het hoeft te vermelden.

tweetybird | 12-11-15 | 13:36

Niemand weet wat behalve het OM. Ja natuurlijk......RIP democratie maar dat stelde al niet veel meer voor.

drs. P | 12-11-15 | 13:35

rode peper | 12-11-15 | 13:26

Ik ook niet hóór.

Maar euh. Is dat logisch? Hoe kan men weten dat Plasterk de kamer verkeerd inlichtte als er geen lek was?

Volgens mij, als ik het goed heb gelezen, is het zo dat Plasterk de kamer inlichtte en er toen plots middels een lek bleek dat hij dat onjuist heeft gedaan. Daarna volgde een motie van wantrouwen die Plasterk ternauwernood overleefde.

Iemand?

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 13:35

rode peper | 12-11-15 | 13:26

Ik ook niet hóór.

Maar euh. Is dat logisch? Hoe kan men weten dat Plasterk de kamer verkeerd inlichtte als er geen lek was?

Volgens mij, als ik het goed heb gelezen, is het zo dat Plasterk de kamer inlichtte en er toen plots middels een lek bleek dat hij dat onjuist heeft gedaan. Daarna volgde een motie van wantrouwen die Plasterk ternauwernood overleefde.

Iemand?

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 13:35

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 13:05

Lees even wat Marie Curieux | 12-11-15 | 13:22 zegt, dan snap je het.
Dus voor je reageert, je even verder verdiepen in het onderwerp, in plaats van roeptoeteren.

The_Black_Knight | 12-11-15 | 13:34

lek comotie = bliksemafleider#belasingplan

deraderendraaien | 12-11-15 | 13:34

Over 10 min regeling van werkzaamheden in de tweede kamer. Eens kijken of iemand een spoeddebat gaat aanvragen. Elke partij die daar niet mee akkoord gaat is verdacht.

_Fly66_ | 12-11-15 | 13:33

Hoe zit het eigenlijk met de scheiding van machten. De kamer die de taak van het OM overneem in een zelf samengestelde commissie. WC eend is nog nooit zo groot geweest.

doskabouter | 12-11-15 | 13:32

Ik zei het al. Ze willen Wilders niet in de kaart spelen en dus moet het hele circus koste wat kost doorgaan.
Er zal niets gebeuren/ doofpot, plas, was. U kent het wel.

Dirk III | 12-11-15 | 13:31

Als je nou gewoon die journalist ff waterboard, dan ben je er toch zo uit? Doet Erdogan ook, en die willen ze maar wat graag bij de EU halen.

malang | 12-11-15 | 13:30

Vuile spelletjes. Ze proberen het te rekken en te rekken en over de verkiezingen heen te tillen. Vermoedelijk een opdracht van bovenaf. Vandaar dat Rutte weer zo afwezig is. Nooit meer zeggen dat suriname een bananenrepubliek is.

doskabouter | 12-11-15 | 13:28

Samson lekte al eerder bij Bilderberg, waar men nooit iets verteld wat er besproken wordt.

www.youtube.com/watch?v=oSWOSRfdu5k

Hij krijgt daar gewoon een kick van...
Ik zet mijn geld op Samson.

Maco3key | 12-11-15 | 13:28

@De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 13:08
Ik heb me niet in de hele zaak verdiept maar volgens mij had Plasterk de kamer verkeerd ingelicht en zou hij daarom een motie van wantrouwen krijgen. Toen kwam er plotseling een lek waaruit bleek dat Plasterk de kamer (de commissie stiekem) wel juist had geinformeerd en hij toch niet had gelogen...

rode peper | 12-11-15 | 13:26

Uiteindelijk moet de hele commissie nu verdacht worden van een misdrijf, niet alleen het eventuele lek. Immers men lijkt wel degelijk te weten wie het is. Wij kennen in Nederland burgerplichten. Een daarvan is dat je moet handelen als je getuige bent of weet hebt van een misdrijf/misdaad.
.
Op dit moment deelt het Nederlandse veiligheidsapparaat dus gevoelige informatie met verdachten, potentiele criminelen.
.
Het lijkt me zaak direct over te gaan tot aanhoudingen en beslag te leggen op elke informatiedrager die zo'n verdachte bezit.
.
Zo niet? Ach, dan wordt weer eens kristalhelder hoe ver Nederland afstaat van een democratische rechtstaat.

Parel van het Zuiden | 12-11-15 | 13:25

@gebrokenvleugel | 12-11-15 | 13:17

Nee terugtreden uit de Kamer is niet relevant voor de strafbaarheid van een ambtsmisdrijf. Artikel 119 van de Grondwet is daar heel helder over ("ook na hun aftreden"):

Artikel 119
De leden van de Staten-Generaal, de ministers en de staatssecretarissen staan wegens ambtsmisdrijven in die betrekkingen gepleegd, ook na hun aftreden terecht voor de Hoge Raad. De opdracht tot vervolging wordt gegeven bij koninklijk besluit of bij een besluit van de Tweede Kamer.

Het enige voordeel van vooraf terugtreden is om zo de negatieve politieke fall-out voor de partij van "het lek" nog enigszins te beperken. Ach.. hij is toch al weg.

Outsider-Inside | 12-11-15 | 13:25

Onderzoekscommissie is doofpot

Bentzat | 12-11-15 | 13:25

@tweetybird | 12-11-15 | 13:11
Ik denk ook Slob.
En ook dat hij het er ondoordacht heeft uitgeflapt, misschien vroeg een journalist hem alleen maar om die mogelijkheid te bevestigen.
Van Ojik lijkt me onwaarschijnlijk, maar nóg onwaarschijnlijker is dat iemand gewoon blijft zitten in de volle wetenschap dat hij/zij elk moment de Sjaak kunt zijn.

simpelman | 12-11-15 | 13:23

@De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:27

Informeer je eerst voor je maar wat roeptoetert.
Het gaat over deze zaak www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/11/... die al speelde in 2013.
Iemand uit de commissie Stiekem, waarin uitsluitend fractievoorzitters zitten en waar deze kwestie is besproken, heeft toen gelekt naar een journalist van de NRC met het doel om Plasterk vrij te pleiten. Dit kwam aan het licht omdat deze journalist letterlijk een aantal zinnen uit het overleg had geciteerd, waarop Zijlsta, voorzitter van de commissie Stiekem, in 2014 aangifte heeft gedaan.

Dus Klaver kan het niet zijn want toen nog geen fractievoorzitter. En Wilders ook niet want waarom zou hij Plasterk in bescherming willen nemen.
Voorts refereert u aan een uitspraak van Wilders over schokkende zaken die hij pas op 1 sept 2015 had gehoord maar waarover hij niet mocht spreken. Dat heeft hij dan ook niet gedaan maar het ligt voor de hand dat dit over de enorm toegenomen terreurdreiging ging als gevolg van de ongebreidelde instroom van 'vluchtelingen' in ons land. Derhalve heeft deze uitspraak niets van doen met deze kwestie. Kortom, u lult maar wat.

Roemer lijkt mij ook stug want ook de SP heeft er geen belang bij om Plasterk vrij te pleiten.

De enige in uw opsomming die er wel belang bij heeft is Samsom.

1 van de 4 goed. U gaat niet naar de volgende ronde.

Marie Curieux | 12-11-15 | 13:22

@Bigi Bana Boy 13:06: Eensch, maar dat werkt twee kanten op. Om te zorgen dat het draagvlak voor geheimhouding bij bestuur en burgers blijft bestaan, moet je uiterst terughoudend zijn met het tot geheim verklaren van zaken. Doe je dat niet, dan gaan gewetensbezwaarden vanzelf lekken. In dit geval lijken er andere motieven achter het lek te zitten, maar evengoed kan je je afvragen of dit soort deals met de NSA niet gewoon openbaar moeten zijn.

Muxje | 12-11-15 | 13:22

@Muxje | 12-11-15 | 12:21
Ik zeg ook niet dat hij het dan daadwerkelijk heeft gedaan; hij hoeft maar geframed te worden. Of klink ik nu als een aluhoedje?

Le Roi | 12-11-15 | 13:18

Ik ga gewoon van het principe uit dat alle dieren gelijk zijn, maar sommige dieren meer gelijk zijn.
Of zijn we de draaiingen van Den Uyl vergeten toen bleek dat Prins Bernard zich ordinair door Lockeed had laten omkopen. Ik ga er dus vanuit dat een commissie een uitspraak zal doen die staatsrechtelijk en politiek gezien waterdicht zal zijn, maar het volk weer met lege handen zal achterlaten.

Graaf van Egmont | 12-11-15 | 13:18

Is het nu misschien zo dat Slob niet meer vervolgd kan worden omdat zijn ambtseed niet meer van toepassing is.
Met andere woorden is er een bepaald voordeel te halen uit het feit dat hij ineens terugtrad?

gebrokenvleugel | 12-11-15 | 13:17

Als het aan Rutte ligt, wordt dit samen met die andere onderste steen lachend in een hele diepe rivier gegooid, waar het nooit meer boven water komt, als het aan hem en zijn vriendjes en vriendinnetjes ligt. En terecht, want gedoe komt hen even niet uit nu. Net als het referendum tijdens het voorzitterschap.
Veel politici zouden nu aansturen op een willekeurige oorlog om de verkiezingen en andere belangen veilig te stellen, maar dat komt nog wel.

Doper | 12-11-15 | 13:16

@MarcS | 12-11-15 | 12:58
Goed we weten het niet. Maar mag ik ook eens ongefundeerd mijn verdachtmakingen maken? Hoe zit het trouwens met je verdedigen van de andere kandidaten?

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 13:13

simpelman | 12-11-15 | 13:01

Nee het opstappen van bram was duidelijk om plaats te maken voor een jonger iemand. Bram wist dat hij minder populair werd en hield daarbij wel de eer aan zichzelf. Bij slob is dit dus juist het rare. Zeer populair onder de christengezinde en een ineens opstappen zonder dat er maar iets van voor aankondigingen zijn geweest of tekens. Dat zet toch wel vraagtekens. Iemand die eigenlijk nog een stemmentrekker is die eigenlijk ineens opstapt. Het lijkt geregiseerd en gedwongen alsof hij het zag aankomen.Didi is volgens eigen zeggen niet gehoord. De kans is dus groot dat slob dat wel is geweest. Nee ik denk dat de heer slob een vervelende slip off the tong heeft gehad bij een ander interview met een bepaalde krant. Het NRC.

tweetybird | 12-11-15 | 13:11

En verder ... deze kamer is gekozen door middel van democratische verkiezingen in een vrij land door mensen die de moeite hebben genomen naar de stembus te gaan. Dat het parlement niet de mening van de PVV achterban of de man op straat vertolkt zal best, maar dan had men maar moeten gaan stemmen. tot de tijd dat de PVV de grootste partij is en/of de meerderheid heeft, vertegenwoordigd dit parlement dus wél de mening van het volk, ook al is di misschien nu anders dan drie jaar geleden. Geen nepparlement dus en Wilders dient tot aan de volgende verkiezingen gewoon op te houden met die destructieve onzin.

Bigi Bana Boy | 12-11-15 | 13:10

Jeanine H. was natuurlijk ook op de hoogte. Wie zegt dat het NRC een mailtje gehad geeft van een fractieleider? Dus ook Mark R. en Ronald P. komen in aanmerking.

Klik_hier | 12-11-15 | 13:10

@?....?....? | 12-11-15 | 13:09
Dat zou echt een verrassing zijn.

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 13:10

@Mark_D_NL | 12-11-15 | 13:03
Zou kunnen.

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 13:09

@De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:48
Halbe Zijlstra kan ook nog.

@De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:56
Als Wilders gaat zeggen wie het wél is/zijn, dan lekt Wilders ook informatie uit de Commissie Stiekem. Dus, Wilders en anderen kúnnen simpelweg niet zeggen wie het was/waren. En dan zitten we in het zelfde schuitje als nu, met dat verschil dat we dan wel weten wie het lek is.

?....?....? | 12-11-15 | 13:09

@MarcS | 12-11-15 | 12:58

Wilders is het niet want dan hadden we het al lang gehoord. Bovendien opereerde Wilders ook heel omslachtig rondom die informatie die hij gehoord had in de Commissie Stiekem maar niet mocht openbaren. Samsom is het volgens mij ook niet want die is blijkbaar niet verhoord door de Rijksrecherche en anderen blijkbaar wel. Volgens het NRC-stuk moet het iemand uit de oppositie zijn, dus dan kom je al snel bij de CU of GL terecht. Slob neemt ineens totaal onverwacht de benen voor een of ander extreem vaag baantje bij een museum in Zwolle omdat hij "de hectiek van Den Haag beu is" en meer tijd in de kerk wil doorbrengen. Ik zou m'n geld maar op Slob zetten. De CU stemde ook als een van de weinige oppositie-partijen tegen die motie over Plasterk. Vergeet niet dat de CU in het Kabinet Balkenende IV zat, die CU-ers draaien sindsdien ook lustig mee in de baantjescarrousel. Voormalig Vicepremier Rouvoet is nu de baas van de zorgverzekeraars. Er zal wel iets voor de CU tegenover gestaan hebben.

Outsider-Inside | 12-11-15 | 13:08

@rode peper | 12-11-15 | 13:03
Volgens mij draai je het om. Er is gelekt. Daarna stond de positie van Plasterk op de tocht en pas toen is er tegen de motie van wantrouwen (initiatief D66 dacht ik) gestemd.

Ik kan er naast zitten hoor. Maar volgens mij moet je de verdachten zoeken in een ander hokje.

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 13:08

Simpel: Wie heeft het grootste belang bij het vallen van dit kabinet? Niet Wilders want die wordt toch weggewerkt("cordon-sanitaire") want hij mag van het Brusselse Politburo onder geen voorwaarde aan de macht.
Maar wie heeft dan echt het meeste profijt bij nieuwe verkiezingen: Juist: D66. Want dei hebben de anderen hard nodig voor een nieuwe coalitie.
Pechtold is dus wellicht de lekker

telelezer | 12-11-15 | 13:07

Ik geef slob de grootste kans. Hmmm dat worden komende zondagen veel. Heel veel weesgegroetjes.
tweetybird | 12-11-15 | 12:58
.
@tweetybird: Slob is gereformeerd en bidt nooit Paapse weesgegroetjes.

datdantochweerwel | 12-11-15 | 13:07

Ik denk trouwens niet dat Slob het is, aangezien hij al aftrad voordat het OM met het nieuws naar buiten kwam. Óf er moet ook nog bij het OM gelekt zijn...

vindead | 12-11-15 | 13:06

Prinsjesdagstukken lekken is nog tot daar aan toe, maar dit kan echt niet. Dit legt een bom onder de hele commissie stiekem en is derhalve erg gevaarlijk. Niks is gevaarlijker dan een inlichtingendienst die niets meer verteld (of de halve waarheid) uit angst voor lekken. Het laatste wat je wilt als democratie is een inlicntingendienst die zonder enig toezicht zelf naar enig inzicht handelt. Ik vind het dan ook noodzakelijk dat uitgezcht wordt wie er gelekt heeft en dat deze gestraft wordt. Staatsveiligheid is geen licht op te vatten onderwerp en zef gevangenisstraf zou op zijn plaats zijn. En de 2e kamer als hoogste (straf)wetgevend orgaan kan zich niet ontrekken aan de wetten die ze de rest van ons land opleggen. Het zou een ongekend precedent zijn om een politicus op te sluiten, maar helaas noodzakelijk. Dit kan niet.

Bigi Bana Boy | 12-11-15 | 13:06

@MarcS | 12-11-15 | 12:58
Je Liegt! Marianne Thieme lekt 1 x per maand, dusss.

Mark_D_NL | 12-11-15 | 13:04

@De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:52
Dat is toch echt niet logisch, je bent weer verblind door je ideologische haat, eigenwijheid en koppigheid.

Er waren 4 partijen (VVD, PVDA, CU en SGP) die tegen de motie van Wantrouwen tegen Plasterk hebben gestemd. Dan zijn de meest waarschijnlijke verdachten toch mensen van deze partijen. De enige uit dit lijstje die je kan schrappen is de SGP want je kan een hoop vinden van die mensen maar je weet dat hun woord hun woord is, altijd.

rode peper | 12-11-15 | 13:03

@De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:56
"Het ligt veel gevoeliger". Nee, het ligt niet gevoelig, het is niet precair. De Dader heeft ordinair, met voorbedachte rade en alleen denkend aan het eigenbelang het (ons) landsbelang geschaad.
--
De Dader heeft een misdrijf begaan. En wanneer jij of ik bijvoorbeeld fraude plegen. Dienen we daarvoor gestraft te worden. Dit is de normale gang van zaken. Althans zo zou het moeten zijn.
--
Het zou dus geen reet uit moeten maken of je een poilticus bent. Dus alles wat hieromheen gebeurt is spel en het beschermen van de eigenbelangen.

Mark_D_NL | 12-11-15 | 13:03

Zelfs bij deze generatie fop-politici is het ondenkbaar dat je fractievoorzitter blijft terwijl je weet dat je hele carrière afhangt van een NRC-journalist die op elk willekeurig moment maar met zijn vingers hoeft te knippen om een eind te maken aan jouw politieke carrière.
Het lek moet al zijn opgestapt.
Het was Bram van Ojik of Arie Slob, of allebei.

simpelman | 12-11-15 | 13:01

Overigens lijkt me het lekken over het feit dat onze privacy wetten continu worden geschonden eerder positief dan negatief.
En waar hebben we het over?
Worden onze geheime agenten in Rusland soms nu vermoord omdat de noc list openbaar is gemaakt?
Is de fractievoorzitter van D66 toch een mol van China?
Worden onze geheimagenten in België uitgeschakeld en beginnen we nu een onvermijdelijke oorlog met België ?
Is Merkel eigenlijk een Alien van een stervende planeet waar ze stiekem vandaan is gevlucht?

Dat zijn pas geheimen waar je iets aan hebt. De bronnen voor deze feiten kan ik onmogelijk openbaar maken. Ze zijn ook encrypted dus dat maakt eigenlijk niets uit.

dijkbewaker | 12-11-15 | 13:00

Misschien kan Wilders tussen de bloemen door zeggen wie het was. Moet Bosma maar iets verzinnen, dat kan hij wel.

edelweiss | 12-11-15 | 13:00

In die nog in te stellen commissie zitten dan weer fractieleden die tegenwoordig dan alleen maar zeggen wat hun fractievoorzitter hen opdraagt.
Men kan weer even vooruit.
Tot zover het zelfreinigende vermogen van ons parlement.

Schmalz | 12-11-15 | 13:00

Kun je over een lek spreken als het onderwerp er niet behandeld is? Of is degene die het ontkend de degene die daadwerkelijk iets lekt?
The_Black_Knight | 12-11-15 | 12:50
.
@The Black Knight: ja, dat is al lekken. De spelregels zijn daar glashelder over: wat er wel of niet op de agenda van de CIVD staat is strikt vertrouwelijk. Dus alleen al het enkele feit dat gemeld wordt dat een onderwerp niet is besproken, is reeds schending van het ambtsgeheim.

datdantochweerwel | 12-11-15 | 13:00

Wie het ook is, we weten allemaal dat vanavond de Snotneus, de patatboer of de kale bij Pauw zitten.

heldheino | 12-11-15 | 12:59

@De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:49

LOL! Uw reaguursel van de datum en tijd zoals u zelf aangeeft is:

****
De christenen zijn het volgens mij sowieso niet. VVD en D66 ook niet. Marianne Thieme lijkt me niet het type dat lekt. Dan blijven de 'radicalen' over. Te weten GroenLinks (eco-hippies), SP (communisten), PVV (nationalisten) of PvdA (onder leiding van activist Samsom)
****

Ik kan dus alleen maar destilleren dat u dat vindt omdat de PVV radicaal of rationalistisch is.
U mag vinden wat u wilt maar ik heb wel eens sterkere (beter onderbouwde) meningen gehoord.

MarcS | 12-11-15 | 12:58

En laat nu juist de heer Slob in die tijd toevallig ook een interview gehad hebben met een hoernalist van het nrc.Was toendertijd iets over werkgelegenheid in zijn plaats en streek. Naar ik mij meen te herinneren. Kan toen natuurlijk best wel eens een slip off the tong geweest zijn. Je kent dat wel in het plaatselijke cafe met een bakkie koffie lekker gezellig babbelen en oeps.De slip die nu mischien pas naar voren komt. En de nieuwe baan die al geregeld is. Zeg maar het doet mij geregiseerd aan. Nee slob en didi zijn de enige 2 kandidaten. Waarb8j ik eigenlijk voor slob 51 procent kans ga en didi 49 procent.Waarvoor. omdat de pvda eigenlijk al een tijd van didi af wil en hij naar mijn mening al gedwongen was om zich terug te trekken.Zo dat ze van hem af zijn.Slob was succesvol voor de CU en vertrekt eigenlijk ineens. En dat zet wel vraagtekens. Ik geloof namelijk niet dat hij de politiek zat was en eens wat anders wilde. Ik denk meer een gedwongen vertrek. Geregiseerd. Een echt met een stille trom vertrekken zonder aankondiging voor af. Sterker nog heb het idee dat het OM zelfs gewacht heeft tot na de korte aankondiging. Ik geef slob de grootste kans.Hmmm dat worden komende zondagen veel. Heel veel weesgegroetjes.

tweetybird | 12-11-15 | 12:58

Bosma van Wilders is toch vv van het Presidium. Die vindt het blijkbaar best zo, een nepcommissie zonder dat het onderzoeksverslag beschikbaar is. De man heeft meer inhoud dan de VVD bij elkaar en toch mee in de mainstream. 61 | 12-11-15 | 12:40

Dat is inderdaad opmerkelijk. Dit was het moment voor Bosma om dwars te liggen bij de doofpotweg via een onderzoekscommissie.
Heel vreemd.
Kan betekenen dat ze het echt niet weten, kan ook betekenen dat Bosma dit als een goede oplossing ziet om andere redenen.
Al staat Wilders als laatste op mijn lijstje van verdachten; hij heeft namelijk geen enkel belang gehad bij het lekken. Sterker nog, dat lekken was het juist zeer nadelig voor de PVV.
In at kader heeft ook de CU met Slob geen enkel belang gehad bij lekken, behalve als er handjeklap gedaan is bij de gedoogconstructie: jij lekken, jij cadeautje krijgen.

Nuchternederland | 12-11-15 | 12:58

Arie Slob was deze week ook wel bijzonder snel met zijn vertrek aan te kondigen

Berthe | 12-11-15 | 12:58

Wat hebben we nog aan de rijks recherche dat zij nu nog geen dader hebben en een commissie dit moet gaan uitzoeken.
Of is het OM ook al zo corrupt dat zij op aanvraag de naam verzwijgen.

gebrokenvleugel | 12-11-15 | 12:57

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:52

Het ging erom dat de positie van minister Plasterk veilig gesteld moest worden, dus dan zijn Roemer en Wilders geen verdachten. Die hebben geen belang om hem in het zadel te houden.

The_Black_Knight | 12-11-15 | 12:57

do 12 nov 2015, 11:15

Nederlandse bijdrage aan Afrikafonds hoogste


VALLETTA -
De bijdrage van Nederland aan het nieuwe Afrikafonds van 15 miljoen euro blijkt de hoogste bijdrage van een deelnemend land. Donderdag zetten de leiders van de Europese Unie in de Maltese hoofdstad Valletta hun handtekening onder de akte voor de oprichting van het fonds.


In het fonds zit ruim 1,87 miljard euro. Daarvan komt 1,8 miljard euro uit de Europese begroting. Individuele landen, 25 EU-landen en Noorwegen en Zwitserland, hebben bijdrages toegezegd tot in totaal 78 miljoen euro.

Het geld wordt ingezet om belangrijke oorzaken van migratie aan te pakken, om economische omstandigheden in Afrikaanse landen te verbeteren en om de bevolking meer perspectief te geven. Zo moet worden voorkomen dat Afrikanen de oversteek maken naar Europa.

Italië heeft 10 miljoen euro beloofd. Een aantal landen waaronder Duitsland, Frankrijk, Oostenrijk en Spanje, zegden elk 3 miljoen euro toe. Griekenland, Cyprus en Kroatië storten niets. De Belgische premier Charles Michel maakte donderdag bekend de bijdrage van België te verhogen naar 10 miljoen euro.

"Als wij willen dat het trustfonds voor Afrika en onze aanpak geloofwaardig zijn, moeten meer lidstaten bijdragen", stelde Jean-Claude Juncker, voorzitter van de Europese Commissie.

Leiders van de EU en Afrika zijn woensdag en donderdag in Valletta om te praten over een gezamenlijk plan van aanpak van het migratievraagstuk. In het voorjaar maakten veel vluchtelingen uit onder meer Somalië en Eritrea de oversteek naar Europa in volgepakte, vaak gammele bootjes. In ruil voor geld en andere vormen van steun aan Afrika moeten onder meer de Afrikaanse landen migranten die geen recht hebben op bescherming en asiel in Europa weer terug laten keren naar hun land van oorsprong.WAAR IS DE 5 MILJARD ONTWIKKELINGSSAMENWERKING?

jantien000 | 12-11-15 | 12:56

@Mark_D_NL | 12-11-15 | 12:53
Het ligt veel gevoeliger. In die optiek kan je de redenering maken die je vertelt dat het raar is dat Wilders niet lekt dat het Samsom was.

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:56

@Botte Hork | 12-11-15 | 11:59
*mist de mosterd*

Mark_D_NL | 12-11-15 | 12:56

Mark_D_NL | 12-11-15 | 12:53

Dat mes zit er al voor de helft in, het is nu alleen nog maar wachten op de doodssteek...

malawi | 12-11-15 | 12:55

@datdantochweerwel | 12-11-15 | 12:51 ,

ik hoop op een japans soort eergevoel

rode peper | 12-11-15 | 12:55

Zou leuk zijn als Greet zou lekken dat het Samsom was.
De Treinende Rechter | 12-11-15 | 12:23

:D

RegseHippie | 12-11-15 | 12:54

Ik zie speculaties dat het Wilders zou zijn. Lijkt me sterk. Dan stond het immers van de week al in netjes op elkaar afgestemde headlines van de diverse leibandmedia.
.
Deze omzichtigheid. Dat kan alleen een vertegenwoordiger van de zelfbenoemde elite bevatten.

Parel van het Zuiden | 12-11-15 | 12:54

@ley007 | 12-11-15 | 12:50

Iemand van een lagere kaste slachtofferen is onmogelijk: de commissie stiekem heeft vaste leden. Afschuiven is dus voor de afwisseling eens geen optie.

Niet dat ik verwacht dat we er op korte termijn nog iets van horen overigens, maar dat is weel met meer zaken het geval (hoi Joris Demmink!).

Reinaert | 12-11-15 | 12:53

Dank @ Botte Hork | 12-11-15 | 11:59
uitstekende keet-tering!
Terzake:

Hoi Willem,
ik wil m'n mijn landerijen hersteld en m'n
geld terug.
Kijk en luistergeld, belastinggeld, zorgpremies, naheffingen, vermakelijkheidstoeslag, schoolgeld, kwartjes van Kok, Het merg uit de nonexistente botten in de rug van rutte, alles.
Met rente!

Und schnell etwas ja.
Er hangt een stormrampskop in het torentje.

hallevvezool | 12-11-15 | 12:53

@je suis bier 12:34: Het gaat om de motieven van de dader. Iemand die geheimen lekt om geld of om een vreemde mogendheid te helpen noemen we een landverrader. Iemand die geheimen lekt om grove misstanden aan de kaak te stellen, zoals Snowden, noemen we een klokkenluider. In dit geval lijkt het erop dat er gelekt is om Plasterk te redden. Zo'n dader noemen we politicus.

Muxje | 12-11-15 | 12:53

@De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:45
Hij heeft een punt. Wilders is de grote vijand. Dus als ze de kans hadden om hem op te hangen dan hadden ze dat vandaag per direct gedaan. Het is Samson en aangezien de PVDA op alle niveau's verraders heeft zitten wordt Samson beschermt. Althans ze beschermen hem zolang ze er zelf baat bij hebben. Op het moment at ze hem niet meer nodig hebben zal een van zijn partij genoten een groot mes in zijn rug steken. Want dat is hoe de PVDA al jaren zaken doet.

Mark_D_NL | 12-11-15 | 12:53

@rode peper | 12-11-15 | 12:50
Iedereen is in principe verdacht. Maar ik probeer als amateur de meest logische eruit te filteren. Dan kom je volgens mij terecht bij Roemer, Samsom, van Oijk of Wilders.

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:52

Het Haagse gespuis vind natuurlijk een oplossing om zich eruit te zwetsen; ze zijn immers meesters in het bedonderen van het volk dat zo debiel was hen te kiezen.
Anders komen er verkiezingen en dat kan niet met Wilders op 38 zetels want dan worden hun Brusselse meesters boos. (Zie hoe Brussel zorgde dat de anti-EU partij in Portugal niet mag regeren ondanks hun meerderheid in de laatste verkiezingen)
Ik citeer:
""De president wilde na jaren van harde bezuinigingen geen eurosceptici aan de macht. De linkse partijen, die zich verzetten tegen Europese bezuinigingsmaatregelen, reageerden verbolgen. Portugezen gingen afgelopen weekeinde de straat op om te protesteren.""
www.nrc.nl/handelsblad/2015/10/27/coel...
-
Ergo: Niet alleen in Portugal maar ook in NL veegt de overheid (alweer) hun achterwerk af met grondwet, democratie, volkswil, rechtsstaat, en andere volksverlakkij-begrippen.
De Nederlandse democratie is nog minder waard dan een velletje (gebruikt..!) WC-papier

telelezer | 12-11-15 | 12:51

Dit is een stuk ernstiger dan het maken van een Boekestijntje. Meest elegante oplossing zou op dit moment zijn dat degene die gelekt heeft de eer aan zichzelf houdt en nu opstapt. Dan kunnen Kamer en kabinet nog enigszins aan damage control doen.

Maar het is helaas weer Den Haag op zijn smalst. Het moet straks weken zo niet maanden gaan duren voordat er een parlementaire onderzoekscommissie met resultaten komt. Dat ze zelf niet snappen dat het aanzien van de politiek met dit soort gedoe zware averij oploopt is tekenend voor de regentenmentaliteit die nog steeds rondwaart in Den Haag.

datdantochweerwel | 12-11-15 | 12:51

Er gaat helemaal niets gebeuren. Die blijven gewoon zitten. Er zal wel iemand van een lagere kaste geslachtofferd worden.

ley007 | 12-11-15 | 12:50

@De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:21
Als Wilders verdacht is dan zijn Buma, Pechthold en Zijlstra (en de rest van de commisie) dat zeker ook. Die laatste twee zijn dan zelfs nog waarschijnlijker dan Wilders. De VVD had het meeste belang om de coalitie te laten slagen en indien dat niet lukte de coalitiepartner te kunnen zwartmaken

rode peper | 12-11-15 | 12:50

Iemand heeft gezegd, dat een bepaald onderwerp behandeld is in de "Commissie Stiekem". Maar dat onderwerp was daar helemaal niet behandeld, zeggen anderen. Dus wie is nu eigenlijk het lek?

Kun je over een lek spreken als het onderwerp er niet behandeld is? Of is degene die het ontkend de degene die daadwerkelijk iets lekt?

The_Black_Knight | 12-11-15 | 12:50

We zien twee mogelijke verdachten over het hoofd, Rutte en Plasterk.
...
Net als alle andere mogelijke verdachten: Arie S., Marianne T., Kees van der S., Geert W., Sybrand van H., Jesse K., Emile R. en Alexander P. hebben zij ook kennis van hetgeen wat er besproken is in de Commissie Stiekem.

Klik_hier | 12-11-15 | 12:50

@MarcS | 12-11-15 | 12:39
█████████████████████████

Tot zover uw WOB verzoek.

Vageling | 12-11-15 | 12:50

@MarcS | 12-11-15 | 12:46
Dat heb ik al uitgelegd. Zie De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:17

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:49

Let op mijn woorden.. een waarschuwingkje onder vier ogen.
Nooit meer doen hoor.
Al het bewijmateriaal verdwijnt in de grote klikko op het binnenhof.

Hiesjes | 12-11-15 | 12:49

Maar als de dader(s) ergens nog een greintje respect zouden willen overhouden in onze samenleving, dan zouden ze ook zichzelf nu bekent kunnen maken. Al deze onderzoeken die nu lopen kosten allemaal geld. Bespaar de belastingbetaler dan nu in ieder geval de kosten door jezelf bekent te maken.

vindead | 12-11-15 | 12:49

@compitaal | 12-11-15 | 12:04
Niet als het aan mij ligt. Ik stem op Greet, al is het alleen maar om de zittende oligarchen te pesten

Tostiman | 12-11-15 | 12:48

@?....?....? | 12-11-15 | 12:35
Enkel Samsom doet niet mee?

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:48

Samson heeft gelekt, klaar. Een man met fatsoen en ballen zou dit naar buiten brengen. Maar karakter mag je niet verwachten van een politicus die zijn kinderen schaamteloos misbruikt om zijn eigen baantje veilig te stellen.

Mark_D_NL | 12-11-15 | 12:48

@marcoplarco | 12-11-15 | 12:11
Wordt er ook thee gedronken? Zo ja kan Job ook weer aanschuiven. Is er een meester in; zinloos lullen met thee erbij.

Vageling | 12-11-15 | 12:47

@Parel van het Zuiden | 12-11-15 | 12:39
Hear Hear!

MarcS | 12-11-15 | 12:46

@De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:44

Op de vraag waarom is uw antwoord "In mijn ogen". zonder diepere gedachte?

MarcS | 12-11-15 | 12:46

@De Psychiater | 12-11-15 | 12:45
*plop* het is tenslotte bijna vrijdag!

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:46

@edelweiss | 12-11-15 | 12:27
Wat een rare Calimero redenering.

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:45

En dat net nu Mark Rutte naast het spelen van hoofdtuinman van onze tulpenkwekerij Nederland ook namens de UK mag spreken tijdens het EU migrantenoverleg. Nog maar heel even en Mark staat weer voor de klas als geschiedenisleraar. Welk stuk van de geschiedenis der lage landen hij gaat overslaan weten we allemaal.

Jan van de Biertent | 12-11-15 | 12:45

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:37
Die neem ik graag van je aan. Doe ik de 2e ronde :)

De Psychiater | 12-11-15 | 12:45

Dus omdat 1 van die lieden gelekt heeft moet er een onderzoekscommissie worden opgetuigd? Ze hebben toch een eed/belofte afgelegd? Je kunt ze toch 1 voor 1 vragen wie gelekt heeft? Degene die gelekt heeft moet daar toch nu mee voor de dag komen? Waar blijf je anders met je 'geloofwaardigheid van de politiek'? Wat is dit voor mal stelletje ongeregeld? Het is toch verdomme geen gezelschap tweedehandsauto verkopers? Wat een clowns, Van Miltenburg voorop.

Bobbbe | 12-11-15 | 12:44

@dijkbewaker | 12-11-15 | 12:40
Wilders is van de vier verdachten de minst logische maar wel degelijk een verdachte in mijn ogen. En zoals meneer tweetybird mij eerder duidelijk maakte is het niet Klaver maar van Oijk die verdacht zou kunnen zijn.

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:44

Ik hool dus toch ook wel dat het Wilders is. Dan word hij de volksheld die hij is en zou hij achter tralies een icoon worden, een martelaar, een revolutionair. Dan gaan we pas echt de straat op want hij zal die hele commissie uit de boeken doen. Als ik de kamervoorzitter en fractieleiders bezie met hun zwijgen dan hebben ze dan een erg groot probleem. NL word dan echt te klein.

tattooboer | 12-11-15 | 12:43

@MarcS | 12-11-15 | 12:33
Nee hoor. Samsom, Roemer, Wilders of van Oijk (thanks tweetybird).

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:42

Cohen moet die commissie maar gaan voorzitten.
Die doet dat zo voor 4 ton. Duurt het wel even.
Over talenten van de PvdA gesproken; toptalent Minister Asscher stopt met zijn prestigieuze banenproject. Een paar 100 miljoen door de plee en geen 1 vacature erbij.
Fantastisch.

Piet Karbiet | 12-11-15 | 12:41

Bosma van Wilders is toch vv van het Presidium. Die vindt het blijkbaar best zo, een nepcommissie zonder dat het onderzoeksverslag beschikbaar is. De man heeft meer inhoud dan de VVD bij elkaar en toch mee in de mainstream. Dat is meer dan framen.
Dead Fish go with the flow.

61 | 12-11-15 | 12:40

@De Koreaanse Slet
Ik zet mijn geld op Roemer, Samsom, Klaver of Wilders.
----
Wat voor belang heeft Wilders om een PVDA minister uit de wind te houden, want daar gaat het om.Die wil het kabinet juist zien vallen!!!

Minister Plasterk kreeg het verwijt de kamer onvolledig ingelicht te hebben. Die kreeg een motie van wantrouwen aan zijn broek. Toen werd er gelekt dat het wel was gedaan, alleen tijdens een stiekem vergadering waar niets uit gelekt mag worden. En bingo.
Dus de meest voor de hand liggende persoon is Samsom die zijn minister wil beschermen. Welk ander motief is er verder nog??
Geen!

dijkbewaker | 12-11-15 | 12:40

@tweetybird | 12-11-15 | 12:38
Verrek. Je hebt gelijk... *zichzelf slaat*

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:40

Ik gok op Arie Slob... die gaat 'opeens' stoppen met de politiek.... En een commissie, ach fok joe stelletje staats-idioten! En na de verkiezingen janken dat 'wij' de burgers... de politiek niet snappen en/of vertrouwen. Ik zeg doe maar een dictator, want de democratie is al JAREN dood.

Autochtonie | 12-11-15 | 12:40

Hierbij hoe het straks gaat, zodra de naam bekend is: *naam loopt hard lachend weg, via de zijdeur, naar de volgende graaistoel* Lache joh! Lache!

LetTheSunshine | 12-11-15 | 12:40

-weggejorist-

Moeimaker | 12-11-15 | 12:40

Van Miltenburg wil ons doen geloven dat het OM geen naam heeft genoemd, geen dossier heeft overgedragen en dus in feite nog helemaal niets aan onderzoeksresultaat heeft overgedragen. Maar als dat waar zou zijn (zeer ongeloofwaardig) dan hoef je ook niet 3 uur lang het Presidium in een hok te zetten.

datdantochweerwel | 12-11-15 | 12:39

@David de Dorstige | 12-11-15 | 12:16
He ja, dan krijgen wij allerlei documenten die compleet zwart gemaakt zijn. Daarbij is commissie stiekem niet te wobben, anders heeft het hele stiekem geen zin.

MarcS | 12-11-15 | 12:39

De poppenkast. Tis toch allang bekend. Politiek traineren en kijken hoe ze weer kunnen lijmen en fixen. Ook dit kan je uibuiten bij de politieke onderhandelingen.

drammerd | 12-11-15 | 12:39

@tweetybird | 12-11-15 | 12:26
Complottheorie. Slob is volgens mij gewoon vertrokken om een leuk baantje elders te bekleden.

Btw. Wat de neuk! De dag die je nooit verwachtte. Die dag dat je de gristenhonden van CU loopt te verdedigen. *zucht*

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:39

Oftewel. VVD, PvdA, CDA, D66 en consorten zijn druk bezig met de zoveelste schending van grondwet, parlementaire/democratische mores, en aantasting van onze "rechtstaat".
.

Parel van het Zuiden | 12-11-15 | 12:39

Klassiek truukje. Onderwerp in de ijskast zetten tot op het moment dat het oog van de natie ergens anders op is gericht. Vervolgens om 23:59 vrijdagavond voor het weekend of reces de resultaten in een duimendik omfloerst rapport naar buiten brengen. Zal ik de conclusie alvast met u delen? Er zijn verdenkingen maar geen doorslaggevend bewijs en daarmee is de kous af. Zo rolt het zooitje in Den Haag en zich ondertussen maar afvragen waarom er geen vertrouwen is in de politiek.

notreehugginghippies | 12-11-15 | 12:38

Ik ben geen aluhoedje, maar ik denk serieus dat dit een cover-up is van iets nog veel ergers. Ze hadden iets nodig om ergens de aandacht vanaf te leiden. Over een tijdje zegt men dat er idd geen staatsgeheimen gelekt zijn en dat daarmee de kous wel af is. Betrokkene heeft belooft het nooit meer te doen, bla bla bla .... het volk slaat een zucht van verlichting maar ondertussen is er iets besloten of gebeurd waar niemand weet van heeft.

Ze zijn dom, ze kunnen niets ...... maar achterbaks zijn kunnen ze dan weer wel.

MarcS | 12-11-15 | 12:38

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:24

Hmmm u lult echt maar wat. Klaver kan het helemaal niet zijn want toen was het nog van bram van oijk. Het is gewoon slob of didi. Verder valt af. Slob is wel erg ineens opgestapt dus een goede kanshebber en didi had er ook veel baat bij om plasterk uit de wind te proberen te houden.De rest had er totaal geen belang bij.

tweetybird | 12-11-15 | 12:38

Een grote schande is het. Er is gelekt, en de schuldige weet dat hij schuldig is. Waarschijnlijk weten alle commissieleden wie de schuldige is. Maar er gebeurt niks. Als de politiek nog enig fatsoen in zijn donder had, dan zou nu de schuldige naar voren treden en 'mea culpa' zeggen, maar nee, er is een staatsrechtelijke vluchtweg gevonden, er wordt een commissie benoemd wiens rol het zal zijn om de hele affaire vakkundig onder het kamerbrede tapijt te vegen. Een grote schande is het.

Schoorsteenveger | 12-11-15 | 12:37

@De Psychiater | 12-11-15 | 12:33
Biertje?

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:37

Ze liegt dat ze barst.
Er wordt al heel lang onderzoek gedaan, hoe kan er dan geen dossier zijn.
Wat een hoop KUL.
GateKeeperNL | 12-11-15 | 12:11 | | Reageer+ |
0
.
Dit hele kabinet hang met leugens aan elkaar, dus past prima in het beleid...

davimore | 12-11-15 | 12:36

@tweetybird | 12-11-15 | 12:33
Wilders valt zeker niet af. Maar het zal mij toch verbazen als hij het blijkt te zijn. Die christenen zijn het volgens mij sowieso niet evenals de VVD of D66. Thieme lijkt me ook niet dat typetje. Ik denk echt dat je het moet zoeken bij de nationalisten, communisten, eco-hippies of Samsom (wat overigens ontzettend dom zou zijn).

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:36

De onderzoekscommissie bestaat uit de leven van de Commissie stiekem, minus de verdachte(n). De leden van de onderzoekscommissie zijn:

Gert-Jan Segers (ChristenUnie)
Marianne Thieme (PvdD)
Kees van der Staaij (SGP)
Geert Wilders (PVV)
Sybrand van Haersma Buma (CDA)
Jesse Klaver (GroenLinks)
Emile Roemer (SP)
Alexander Pechtold (D66)

?....?....? | 12-11-15 | 12:35

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:32

Dat denk ik dus ook, we zijn het dus in feite gewoon volledig met elkaar eens.
Ik zet mijn centen op Slob of Samson.

malawi | 12-11-15 | 12:35

Wat ik nog het gekste vind is dat wij Edward Snowden een held vinden omdat hij de aftap praktijken van de NSA heeft gelekt, terwijl wij nu heel graag het hoofd van onze Nederlandse Edward op een hakblok willen zien.

je suis bier | 12-11-15 | 12:34

Hoe langer er gewacht gaat worden met duidelijkheid, hoe meer medeplichtigen er gaan komen op deze manier.

ja,diedus! | 12-11-15 | 12:34

Wel jammer dat veel aandacht uitging naar dit debat, en 0.0 aandacht naar de vergadering over asiel die as-we-speak nog in volle gang is.

hier voor laatste keer de link voor wie het toch interesseert www.tweedekamer.nl/vergaderingen/commi...

gaffelbaard | 12-11-15 | 12:34

Dit was wel te verwachten. Het is routine voor deze drama regering, een commissie instellen die uiteraard veeeel tijd nodig heeft en je bent weer van een probleem af.

Gewone Man | 12-11-15 | 12:34

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:31
Tuurlijk...*zucht*.

De Psychiater | 12-11-15 | 12:33

Ze zullen toch niet Job "jolo" Cohen achter de geraniums vandaan trekken om de commissie te leiden?

koosnaam | 12-11-15 | 12:33

@De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:24
Samsom inmiddels onschuldig binnen een uur? Heeft de partijleiding gebeld jochie?

MarcS | 12-11-15 | 12:33

@kicktherabbit | 12-11-15 | 12:31
Dat ben ik niet met je eens.

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:33

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:21


Nee wilders valt zeker af. Dan was de paniek gewoon niet zo groot geweest en die was op zeker al genagelt.Die is het dus niet. Het is iemand bij het kabinet of iemand die heeft gedoogd met dit kabinet.CU is dus zeker een kanshebber. Ik zie slob er juist wel voor aan. Ook didi. Als het die groenlinkser is geweest is het geen lekken geweest maar gewoon pure domheid en stomheid. Want daar bestaat die hele partij uit. Die zijn namelijk niet van deze wereld.En weten niet eens wat lekken is. Nee het is of slob die ineens de kuierlatten heeft genomen of het is die kale neet met de ziekte van hedel. Zijn haar groeit harder naar binnen als naar buiten.

tweetybird | 12-11-15 | 12:33

Deze truc had ik niet doorzien. Dit gaat doodbloeden en wordt netjes naast de democratie begraven.

Yohean | 12-11-15 | 12:33

@malawi | 12-11-15 | 12:24
Ik denk dat ze het al weten maar dat het dermate precair is dat ze nog lang en goed moeten nadenken hoe en wat. Wilders is overigens mijn laatste verdachte.

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:32

Als het Wilders was geweest had hij vanmorgen in de EBI van Scheveningen gezeten, in een dwangbuis, op water en brood.
Nu straks blijkt dat het een linkse partijleider was (kuch Samson), krijgt hij na een fikse "Foei, niet weer doen" een burgemeesterspost in een middelgrote stad of word ergens commissaris van de koning.

Neil_ Skywalker | 12-11-15 | 12:32

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:27
Wie het ook is, we mogen hem dankbaar zijn voor de informatie.

kicktherabbit | 12-11-15 | 12:31

@De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:24
He ja, Wilders omdat hij daarmee Tapsterk kon redden. Dat is zoooooooo logisch.

MarcS | 12-11-15 | 12:31

@De Psychiater | 12-11-15 | 12:25
Nope ik had het over partijen en noemde namen van de, in mijn ogen, verdachten. Maar goed.

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:31

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:24
Bedoelde Wilders, niet Klaver. Al denk ik dat hij het ook niet was.

De Psychiater | 12-11-15 | 12:31

rode peper | 12-11-15 | 12:27

Je zou zomaar gelijk kunnen hebben.

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:27
Jij ook trouwens, ik vlak Wilders ook niet uit als verdachte, ik denk alleen wel dat het dan nu allang bekend geweest zou zijn dat hij het was aangezien elke scheet die hij laat uitgebreid wordt besproken in de media.

malawi | 12-11-15 | 12:31

-weggejorist-

Oeroeboer | 12-11-15 | 12:30

Commissie doofpot. Wie er heeft gelekt is niet zo relevant want het gaat helemaal niet om gevoelige of gevaarlijke staatsgeheimen maar om burgerrechtenschendingen door onze veiligheidsdienst. En dat horen wij als burgers te weten. Zonder lek had Plasterk nooit zo door het stof moeten gaan. Als dit soort dingen vanwege politieke spelletjes in die commissie besproken worden dan moet die commissie maar opgeheven worden.

kicktherabbit | 12-11-15 | 12:30

@malawi | 12-11-15 | 12:26
Dat kan ik wel. Wilders is gebaat bij elk 'schandaaltje' zodat het kabinet valt. Daarnaast heeft hij al aangegeven dat hij 'schokkende' dingen heeft gehoord maar er niet over mocht 'praten'.

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:29

Dit komt pas uit na de volgende verkiezingen. Tenminste, als de PVDA of de VVD niet gaat meeregeren bij de volgende roulering

niemand specifiek | 12-11-15 | 12:29

Volgens mij is deze kwestie veroorzaakt door een deal van Asscher met de VVD, om Didi versneld te laten opzouten.

Wipkaboutert | 12-11-15 | 12:28

Ben benieuwd wie er nu weer liegt. Het is niet meer bij te houden. Ik wil weleens een rankinglijst zien van de leugenaars op grond van het aantal leugens in een bepaalde periode. Wilders hoeft niets meer te doen. Dit desolate, destuctieve en gedesoriënteerde nep kabinet zet zichzelf in sneltreinvaart buitenspel. Goed zo jongens! Ofniedan?

Kaiser Wilhelm XV | 12-11-15 | 12:28

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:24
Het lijkt me dat het iemand was die Plasterk (en dus de coalitie) wilde beschermen. Dan lijkt me Wilders en Klaver niet waarschijnlijk. Maar we zullen het zien. Spannend ;).

De Psychiater | 12-11-15 | 12:27

@Capt. Iglo | 12-11-15 | 12:22
Wilders is zeker een kandidaat daar hij zich al eerder uitsprak over het feit dat er 'schokkende' dingen werden besproken in de commissie stiekem.

Ik blijf erbij. Samsom, Roemer, Wilders of Klaver.

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:27

@Zzzzooooffff | 12-11-15 | 12:17
LOL. Inderdaad. De onderste steen komt boven.
En wilt u daarna weer lekker in slaap vallen, want wij waken wel over u, best stemvee.

Kamervraag | 12-11-15 | 12:27

@De Treinende Rechter | 12-11-15 | 12:23
Ik denk dat dit is wat Wilders bekend wilde maken uit de commissie stiekem een paar maanden geleden. Ze weten natuurlijk allang wie het is

rode peper | 12-11-15 | 12:27

Wilders is het niet. Want dan hadden ze het allang geroeptoetert.

Nu gaan ze het zo lang mogelijk strekken.... zodat ze kunnen blijven plakken.

edelweiss | 12-11-15 | 12:27

Ik ga over tot burgerarrest. BRB, ben naar Den Haag!
Nee, even serieus. Ik denk dat het idd Didi was. Hij is het zat om met de VVD te moeten samenwerken.

Vrije Nator | 12-11-15 | 12:27

Capt. Iglo | 12-11-15 | 12:22

Waar heb ik het slachtoffer gespeeld? En als je me dan toch persoonlijk aan wil spreken heb ik liever dat je me bij het juiste geslacht aanspreekt meneer visstick.
Ik vraag mezelf af wat de heer Wilders hierbij te winnen zou hebben, als hij het lek zou zijn. misschien kan jij daar antwoord op geven?

malawi | 12-11-15 | 12:26

Ik denk dat de naam niet wordt genoemd. Ze houden daar (bijna) allemaal elkaar de hand boven het hoofd, dus dat wordt een of ander vaag verhaal, en dat er een extra commissie (yay meer ambtenaren) wordt opgesteld om te voorkomen dat dit in de toekomst nog een keer gebeurt.

kanon0503 | 12-11-15 | 12:26

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:18

Was die slob niet die vent die ons burgers opriep een vluchteling in huis te nemen uit gods liefde en die zelf met zijn kliek voor diezelfde vluchteling zijn deur barricadeerde om ze niet in huis te hoeven nemen. Tsja die eerlijke vent. Doordeweeks de zondes en zondags de 10 weesgegroetjes. Pleur toch op met je eerlijke vent. Religie en eerlijk bestaat niet.Nee slob is een goeie kanshebber. Geloof mij maar. Zijn schoenen staan nog in die kamer. Hijzelf niet meer. Zo snel was hij vertrokken. Denk daar maar eens over na.

tweetybird | 12-11-15 | 12:26

Ah, een commissie, dan komt het allemaal goed.

Nichtsneues | 12-11-15 | 12:26

Wel grappig te ervaren hoe jullie allemaal weer een beetje hoop kregen, om erna de hangende hoofdjes weer te beleven zoals altijd. Het komt nooit mensen. Eerlijkheid van je "leiders". Dat die ene lekkerT nu op gaat staan en ons miljoenen aan kosten zou besparen en eens zou laten zien dat er deugd in die kleine hersenen van ze zit. Blijf dromen of sta op en haal je recht. En andrers maar niet klagen en mooi dat hoofdje omlaag.

tattooboer | 12-11-15 | 12:25

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:21
Je had het over namen, maar goed.

De Psychiater | 12-11-15 | 12:25

@Simon_GS | 12-11-15 | 12:17
De Schnabbel caroussel is al begonnen. Met Geertje Wilders die op de achterdeur staat te kloppen. Alles wordt opgerekt tot het geen waarde meer heeft.

En Nederland klaagt vanachter het Keyboard, op de straat gaat niemand meer. *oogkleppen weer opdoet.

MiGi | 12-11-15 | 12:25

Didi is de enige met een motief om te lekken.
'Eén of meerdere' in de persberichtgeving is simpelweg om te voorkomen dat niet alle vingers meteen naar Diederik Samsom wijzen.
Als ze hem vragen over of hij gelekt heeft, dan zie je gewoon aan zijn hoofd dat hij staat te liegen. Als je een beetje verstand hebt van psychologie dan weet je dat.

Boerkablaffer | 12-11-15 | 12:24

@De Psychiater | 12-11-15 | 12:18
Slob sowieso niet. Dat lijkt me enorm onwaarschijnlijk. Slob is wel zo'n man die zijn bek houdt in het kader van het landsbelang. Samsom zou kunnen maar dat zou wel zo ongelooflijk dom van hem zijn. Ik zoek de verdachten in de richting Klaver, Roemer of Wilders.

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:24

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:21

Ik denk dat je wel een punt hebt om wilders op je verdachtenlijstje te zetten maar ik vraag mezelf af wat hij hiermee te winnen zou hebben.
verder wordt er momenteel zo paniekerig gedaan dat ik persoonlijk denk dat het een fractievoorzitter is die op dit moment nog actief is in de regering, dus niet in de oppositie.
Ik hoop dat we er ooit achter komen maar ik heb mijn twijfels.

malawi | 12-11-15 | 12:24

Van de 4 mogelijkheden (de partijen die tegen de motie van wantrouwen tegen Plasterk hebben gestemd) kunnen we eigenlijk de SGP op voorhand wel uitsluiten, je kan veel vinden van de SGP maar het zijn wel mensen van hun woord. Dan blijven nog CU, PVDA en VVD over.
De VVD zou ik niet uitsluiten want zij hadden zeker belang voor een excuus om Plasterk te kunnen redden en zo het kabinaat niet om te laten vallen. En door knullig en lullig machiavellistisch zelf aangifte te doen, kunnen ze meteen de verdenking op de PVDA of de CU laten vallen.

rode peper | 12-11-15 | 12:24

Dit duurt nog zolang dit kabinet de opdrachten uit Brussel uit moet voeren

beschuitfluiter | 12-11-15 | 12:23

Zou leuk zijn als Greet zou lekken dat het Samsom was.

De Treinende Rechter | 12-11-15 | 12:23

1 ding is zeker.. het was niet de PVV anders had het OM al wel een naam laten lekken ;)

WellusNietus | 12-11-15 | 12:23

Die commissie gaat de zaak rekken tot na de volgende Kamerverkiezingen. Dan wordt bekendgemaakt dat het Didi was. Maar die heeft dan toch al plaatsgemaakt voor Asscher, die het volgens de pers en de publieke omroep verrassend goed heeft gedaan tijdens de debatten en dus bij de verkiezingen het verlies van de PvdA beperkt heeft gehouden. Didi wordt eurocommissaris, burgemeester of directeur van een woningbouwcorporatie en we horen nooit meer wat van hem.
En alles bleef verder zoals het was.

MAD1950 | 12-11-15 | 12:22

2 uur vergaderen en je weet wie de dader is, we worden geregeerd door gestoorden.

gebrokenvleugel | 12-11-15 | 12:22

@ malawi | 12-11-15 | 12:20

Ja want zij zijn groot en hij is klein en dat is niet eerlijk! Stel je toch niet zo aan man altijd maar het slachtoffer spelen en naar andere wijzen dat je niet kotsmisselijk van jezelf wordt.

Capt. Iglo | 12-11-15 | 12:22

@De Psychiater | 12-11-15 | 12:20
Ik heb het over de partijen.

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:21

Als we nu 6 april ook gelijk tweede kamer verkiezingen doen, hoeft niemand ook meer te zeiken dat het organiseren van referendum zo duur is.

christiaan05 | 12-11-15 | 12:21

Ze gaan er natuurlijk niet echt wat mee doen, maar stel je voor van wel. Het beste kabinet sinds de wederopstanding van Jezus Christus zou dan kunnen vallen ! Uniek !

Potloodduwer | 12-11-15 | 12:21

@malawi | 12-11-15 | 12:13
Wilders lijkt me niet de meest voorhand liggende kandidaat maar hij zou heel goed het lek kunnen zijn. Ik concludeer dat je iemand moet zoeken met een activistische achtergrond die het 'lekken' ziet als een nodig kwaad. Misschien zit ik er totaal naast maar ik denk dat het lek bij deze mensen gezocht moet worden.

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:21

@Le Roi 12:15: Welk motief zou Wilders hebben voor het lekken van deze info? Het heeft Plasterk uiteindelijk gered.

Muxje | 12-11-15 | 12:21

@toetanchamon | 12-11-15 | 12:11
Ach, dit kabinet heeft het niveau doen dalen tot een pinokkio gebeuren. Afglijden naar landverraders is hun niet vreemd alleen volgens Ruttegekut gaat die term te ver! Iets met waarheid en auw. Zal ook wel een commissie voor komen. Want zo rollen ze.

Vageling | 12-11-15 | 12:21

(Nog) geen antwoord... Je verwacht het niet... Maar goed, één ding is heel helder: het kabinet mag er niet aan. Vanavond dus een brief. Bol van misten en maren om maar nergens op vastgepind te worden straks. Dat wordt 'm ook niet. Dan de commissie.. Die komen vast met een heel bijzondere planning.. Verkiezingen, referendum, voorzitterschap.. Timing is klote. Voor de huidige regering dan hé...

Tom Hagen | 12-11-15 | 12:20

(Nog) geen antwoord... Je verwacht het niet... Maar goed, één ding is heel helder: het kabinet mag er niet aan. Vanavond dus een brief. Bol van misten en maren om maar nergens op vastgepind te worden straks. Dat wordt 'm ook niet. Dan de commissie.. Die komen vast met een heel bijzondere planning.. Verkiezingen, referendum, voorzitterschap.. Timing is klote. Voor de huidige regering dan hé...

Tom Hagen | 12-11-15 | 12:20

tweetybird | 12-11-15 | 12:17

Ik ben het helemaal met je eens, als het Wilders was geweest was dat al 5 keer gelekt (pun intended) geweest.

malawi | 12-11-15 | 12:20

Van Miltenburg en daadkracht, sodeflikker toch op zeg.

BekiekUtMoar | 12-11-15 | 12:20

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:18
Segers zit (nog) niet in die commissie en toen al helemaal niet.

De Psychiater | 12-11-15 | 12:20

Nepparlement stelt nepcommissie in. Wij weten ook niet wie het lek is. Ja ja. Volgende week hoort u meer. En daar hebben ze dan de hele ochtend over vergaderd? Ingevolge Artikel 119 van de Grondwet licht het initiatief nu bij de kamer en hadden ze wel een wat actievere opstelling mogen kiezen dan deze uitvlucht die alleen maar bedoeld is om de hete brij vooruit te schuiven en tijd te rekken.

Outsider-Inside | 12-11-15 | 12:19

Tja, Samsom, ik ben altijd een beetje bang dat dat hoofd er ineens af valt.

Ik zou hem ook geen hand geven; mij te groenig.

Aldus Du Flaperon | 12-11-15 | 12:19

Ze rekken het, kan Dijsselbloem nog wat naheffing naar Brussel sluizen.

gebrokenvleugel | 12-11-15 | 12:19

Samsom of Slob

De Psychiater | 12-11-15 | 12:18

@De Psychiater | 12-11-15 | 12:17
Gert-Jan Segers (ChristenUnie)

En Slob was het sowieso niet volgens mij de man is integer.

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:18

Laat me raden, de onderste steen komt boven.

Zzzzooooffff | 12-11-15 | 12:17

malawi | 12-11-15 | 12:08


Tuurlijk is het geert Wilders niet. Dan was de naam al genoemd want daar willen ze graag vanaf en was er juist geen paniek geweest. Nee het is of didi of slob.Slob is namelijk wel ineens heel snel van het toneel verdwenen.Een goede kanshebber dus. Ook didi kan het zijn om geprobeerd hebbende om plasterk uit de wind te houden. Maar ja het kan ook die groenlinkser zijn. Die hebben ook ervaring met lekken. Ik denk dat we het pas in 2017 zullen horen als de nieuwe verkiezingen zijn.Dan komt het nagelen pas van pas.

tweetybird | 12-11-15 | 12:17

De verrader zit in de coalitiehoek VVD of PVDA, vandaar dit rekken.
Wat een schande, helemaal degene die zelf weet, ik deed het en nu gewoon dit alles laat gebeuren.

gebrokenvleugel | 12-11-15 | 12:17

@gaffelbaard | 12-11-15 | 12:13
De christenen zijn het volgens mij sowieso niet. VVD en D66 ook niet. Marianne Thieme lijkt me niet het type dat lekt. Dan blijven de 'radicalen' over. Te weten GroenLinks (eco-hippies), SP (communisten), PVV (nationalisten) of PvdA (onder leiding van activist Samsom)

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:17

MiGi | 12-11-15 | 12:13
Tuurlijk wel ... het is nog nooit gebeurd dus ze willen dit zorgvuldig doen maar over een week moet dit toch wel bekend zijn: dan is bekend wie het is en die moet dan aftreden ... kan niet anders. En ik denk dat het kabinet dan valt.

Simon_GS | 12-11-15 | 12:17

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:11
Je vergeet Arie Slob (CU).

De Psychiater | 12-11-15 | 12:17

@gaffelbaard | 12-11-15 | 12:13
Daar ben ik ook steeds meer van overtuigd. Aangezien Zeilbootje het wel niet zal zijn blijft er maar één over. Dit riekt allemaal naar vooruitschuiven en rekken tot eind 2016.

Vageling | 12-11-15 | 12:17

Zal als ik al voorspelde, helemaal niks. Lachwekkend hoe politici altijd praten over de kloof tussen hen en de burger en dat ze die willen verkleinen en dat soort onzin maar als het dan tijd wordt om open kaart te spelen en dus iets aan die kloof en/of het vertrouwen te doen geven ze niet thuis.

Capt. Iglo | 12-11-15 | 12:16

Graag zou ik willen weten welke politicus niet te vertrouwen is! Wobje waard?

David de Dorstige | 12-11-15 | 12:16

Lijkt me wat voor Tjibbe Joustra.

Piet Karbiet | 12-11-15 | 12:16

Glas, plas, lek.

Conan de Rabarber | 12-11-15 | 12:15

Gezien de recente peilingen, zou het mij niet verbazen als ene meneer Wilders dadelijk staatsgeheimen gelekt blijkt te hebben. Was het niet Wilders die enkele maanden geleden ook al aankaartte een behoorlijke dreiging te hebben waargenomen waarover hij niets mocht vertellen? Wellicht heeft hij ergens zijn mond voorbij gepraat, tot groot genoegen van de rest van de politieke elite die elke week in de foetushouding op de grond ligt na het zien van de nieuwe tussenstanden van de peilingen...

Le Roi | 12-11-15 | 12:15

Kom maar op met Greet 1. Ben benieuwd. Al dat geld wat in eigen land gaat blijven.

Repetitive Beats | 12-11-15 | 12:15

uit sensatiezucht zou je inderdaad hopen dat Didi wordt genoemd als lek en ook direct door de marechaussee in de gevangenenpoort wordt opgesloten. op water en brood, en dan iedere woensdagmiddag op het groene zoodje tentoonstellen.

de procedure - welkom terug in de ambtelijke wereld - is dat er een commissie aan het werk gaat. vervolging van een ambtsdrager is een formele procedure en laat dat alsjeblieft niet vastlopen op vormfouten....

Glasgow Argus | 12-11-15 | 12:14

Kan de incompetente, volstrekt daadkrachtloze en evenzo slappe Anouschka van Miltenburg tegelijk met het lek worden vervangen/gedicht?

Boerkablaffer | 12-11-15 | 12:14

Leuk dat tijdrekken, maar uit die commissie die straks wordt ingesteld zal vast wel gelekt worden die de verdachte(n) is/zijn.

vindead | 12-11-15 | 12:14

Ik wacht op de staatsmedia: "Het is de schuld van Die-Wilders. Zo niet, dan is het toch zijn schuld".

Kamervraag | 12-11-15 | 12:13

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:11

Als het Wilders was geweest hadden we dat vanaf dag 1 al geweten denk je ook niet?

malawi | 12-11-15 | 12:13

Niet zeggen wie = zorgen dat macht behouden blijft.
Conclusie: lek komt niet van de oppositie vandaan.
(denk ik)

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:11
Ik denk dat je iedereen uit de oppositie van je lijstje kan wegstrepen.

gaffelbaard | 12-11-15 | 12:13

Een commissie op een commissie na een... Ga toch heen rukkerts. Schnabbel carrousel draait weer lekker door. En Anouska tut, misschien te lang in dat nepparlement gezeten echter ik kan zelf ook wel lezen. Ik heb zo'n hekel aan briefjes voorlezers. Want het is weer overduidelijk dat dat mens niks zelfstandig kan verzinnen gezien haar wegren houding. Wat een schetsvertoning weer. Allemaal tijdrekken want Rutte (die alleen maar loopt te kutte) zal zijn rit uitzitten.

Vageling | 12-11-15 | 12:13

100%, er gaat helemaal niks gebeuren. Glas, plas... Ik zou echt versteld staan als er daadwerkelijk wat gebeuren zou.

MiGi | 12-11-15 | 12:13

Hier komt alles en iedereen met dit soort zaken weg ,de beerput ,daar stoppen ze alles in ,en morgen weer een dag, het hele zooitje wat er zit in Den Haag ,gaat voor de status ,maar iets kunnen ,ho maar .

fleurtje | 12-11-15 | 12:13

Regeringsvliegtuig met vaag flightplan naar 'ergens in Zuid-Amerika' wordt in gereedheid gebracht...

Suske | 12-11-15 | 12:12

@Botte Hork | 12-11-15 | 12:10

Dat, dus. Nuff said en +1 voor je opmerkingsgave.

Reinaert | 12-11-15 | 12:12

Gatverdamme zeg, wat zwak weer. Is er eens een kans om wat daadkracht te tonen, laten ze het WEER afweten. En dan met een grijns en voorzien van vrij agressieve beveiligers weglopen, zo typisch.

De Donderaap | 12-11-15 | 12:12

wel triest te moeten constateren dat er zoveel reaguurders zijn die het verschil niet kennen tussen kabinet en kamerleden of fractievoorzitters.

--sql error-- | 12-11-15 | 12:12

Zo rolt onze democratie. Alles om maar niet naar de stembus te moeten gaan. Stelletje oplichters!

pibasso | 12-11-15 | 12:12

De commissie komt met haar verslag in de herfst van 2016.

daytripper | 12-11-15 | 12:12

Ze liegt dat ze barst.
Er wordt al heel lang onderzoek gedaan, hoe kan er dan geen dossier zijn.
Wat een hoop KUL.

GateKeeperNL | 12-11-15 | 12:11

Dus, nu 7 PvdA-ers zoeken die in de commissie mogen zitten om het vertrek van Didi zo pijnloos mogelijk te maken. Liefst met behoud van wachtgeld en een burgermeesterspost in het verschiet.

Sadomassochristus | 12-11-15 | 12:11

Een commissie, tijd rekken, kabinet zit periode uit, vervolgens doofpot.

Zo simpel is het!

luccmeister | 12-11-15 | 12:11

Mooi he, dat Nederland. Een of ander gigantisch lek van blijkbaar een van de meest geheime zaken van Nederland, en mevrouw komt naar buiten, zegt niks en zowel door beveiliging als media word er een beetje lacherig gedaan van "nou nou dit is toch wel serieus he".
En we sukkelen gewoon verder terwijl deze werkwijze ons hele land, en de toekomst van onze kinderen, naar de klote gaan.

DaJonkel | 12-11-15 | 12:11

Frits Wester nog nooit zo hijgerig gezien! Maar dossier is dus nog niet naar betrokkenen in het Presidium van de 2e Kamer. Hoezo niet eigenlijk? Lijkt mij wel handig voor de besluitvorming.

Simon_GS | 12-11-15 | 12:11

De oplossing voor elk probleem: We zetten een lulgroep op!
Briljant. Was ik niet opgekomen.

marcoplarco | 12-11-15 | 12:11

Ze noemen het 'bijzonder' terwijl het gaat over het grootste politiek schandaal in NL sinds de jaartelling. Er zouden politici vast horen te zitten wegens verraad.

toetanchamon | 12-11-15 | 12:11

-weggejorist-

Jochen Klepper7875 | 12-11-15 | 12:11

@Kaas de Vies | 12-11-15 | 12:08

Een brief ... Je zou toch maar tweedekamerpostbode zijn!

Dan heb je dus vandaag heel even een echte erebaan. Zucht....

Reinaert | 12-11-15 | 12:11

Yep ik had gelijk. Ach je weet toch. Kabinet stiekum. Nou ik denk slob. Die is er al tussen uit geknepen.

tweetybird | 12-11-15 | 12:11

Sybrand van Haersma Buma (CDA)
Jesse Klaver (GroenLinks)
Diederik Samsom (PvdA)
Emile Roemer (SP)
Alexander Pechtold (D66)
Halbe Zijlstra (VVD)
Gert-Jan Segers (ChristenUnie)
Marianne Thieme (PvdD)
Kees van der Staaij (SGP)
Geert Wilders (PVV)

Ik zet mijn geld op Roemer, Samsom, Klaver of Wilders.

De Koreaanse Slet | 12-11-15 | 12:11

Huh?

zeefert | 12-11-15 | 12:11

Leg het me nog eens uit.
Plasterk zegt dat de NSA al onze telefoontjes opneemt.
Later zegt hij: 'Ik doe dat!'
Iemand vertelt dit aan de pers en dat is fout waarom?

Einde van de Domheid | 12-11-15 | 12:11

Sowieso dat het presidium weet wie er verdacht wordt. De brief komt vanavond pas omdat ze dan het gezeik dan alleen morgen hoeven te rekken en dan na het weekend pas verder gaan. Openheid en transparantie, een lachertje.

je suis bier | 12-11-15 | 12:11

Het kabinet van uitstel en tijdrekken .. waar is de lach van Rutte? Nu moeten we het doen met huppelkutje van Miltenburg die haar finest hour beleefde

daytripper | 12-11-15 | 12:10

Extra commissie om wat tijd te rekken.

-braadwurst- | 12-11-15 | 12:10

Een commissie weer eindeloos rekken, welk een nepparlement welk een nepdemocratie.
En de verrader zit gewoon door te regeren.
Een parlement vol verraders.

gebrokenvleugel | 12-11-15 | 12:10

Nederlandse daadkracht en transparantie in een notendop. Er is niet bekend om wie of wat het gaat, en er moet een commissie komen om alles uit te zoeken.

Le Roi | 12-11-15 | 12:10

Een onderzoekscommissie waarvan volgende week eerst de leden voor geselecteerd moeten worden. Die commissie die gaat het verder uitzoeken.
.
Wat een farce.

Neil_ Skywalker | 12-11-15 | 12:09

Schijters zijn het! Geen vragen en meteen weglopen. Wat een huichelaars.

je suis bier | 12-11-15 | 12:09

Een commissie.... Yeah. Right.

En tegen het jaar 2038 komt daar dan een eindverslagje uit.

So much for transparantie en openheid. Leve de democratie!

Reinaert | 12-11-15 | 12:09

Verplicht flash player installeren. DOEI!

bartosss | 12-11-15 | 12:08

Geen naam bekend gemaakt, dan is het dus niet Geert Wilders.

malawi | 12-11-15 | 12:08

Is wobben een optie?

watergeus | 12-11-15 | 12:08

Er komt een brief!!!!

Kaas de Vies | 12-11-15 | 12:08

Dat was teleurstellend. Zoals te verwachten was.

koosnaam | 12-11-15 | 12:08

Nepverklaring!

Botte Hork | 12-11-15 | 12:08

Geen mededelingen, doei.

Captain Pervert | 12-11-15 | 12:07

Gok: commissie zal verslag uitbrengen – kijkt op de kalender – na het Nederlandse voorzitterschap van de EU?

simpelman | 12-11-15 | 12:07

Onderzoekscommissie... doofpot dus!

Klik_hier | 12-11-15 | 12:07

Commissie. Dus ze doen er echt alles aan om dit cabinet in het zadel te houden.

Sadomassochristus | 12-11-15 | 12:07

Helemaal niks, wat een kansloze verklaring.

GateKeeperNL | 12-11-15 | 12:07

Net als bij de banken, men schrijft hun eigen wetten en regels.

toetanchamon | 12-11-15 | 12:07

Volgens Roos is het van Oijk.

watergeus | 12-11-15 | 12:07

GTST 2.0

Z. Uurpruim | 12-11-15 | 12:06

Frits hijgt wel erg zeg, ga eens op een crosstrainer staan man.

Captain Pervert | 12-11-15 | 12:06

Ik mag Frits Wester. Altijd duidelijk, rustig en gebruik makend van zijn ervaring.

pluk-87 | 12-11-15 | 12:05

Pritt, weer een sensatie-topic, of geloof je het zelf?

luccmeister | 12-11-15 | 12:05

Doeidoei Didi, neem de rest van je zetels maar mee de bak in.

Sadomassochristus | 12-11-15 | 12:04

Het zou me verbazen als Miltenburg man en paard gaat noemen, domweg te veel risico voor de coalitie. Het zal wel een onderzoek naar een commissie worden die gaat verkennend gaat adviseren bla die bla die bla...

Klik_hier | 12-11-15 | 12:04

@rotmof
Dan komt er een nieuw kabinet, iets met Pechtold en het CDA.

compitaal | 12-11-15 | 12:04

Ik gok op glas plas was.Frits is nogal optimistisch. Zo'n man die ondertussen nog geen verstand heeft van dit kabinet. Stiekem is juist het handelsmerk van dit kabinet en zullen ze hoog in het vaandel houden. Ook nu. Wordt weer gevalletje draaien en doofpot onder het mom van er mag niks bekend worden uit staatsveiligheid.Zo gaat het al twee jaar. Nee glas plas was.

tweetybird | 12-11-15 | 12:04

Hopelijk gaan ze helemaal de fout in. Goed voor het nep parlement argument.

GateKeeperNL | 12-11-15 | 12:03

@JaNeeTochNietDan? | 12-11-15 | 11:59

Het was nog niet begonnen, die reclame valt gewoon onder de normale uitzending. Vandaar dat adblock niet 'ziet' dat het een 'extra' reclame block is. Dus niet zo zeuren... Af en toe wat reclame is ook wel ok toch? Of wilde je echt alles voor niets hebben. Zo doe je je consumenten-plicht ook nog een beetje ;)

peterdh | 12-11-15 | 12:02

Wat een zielig toneelstukje weer..
In die slangenkuil is alles stiekem..

de bier | 12-11-15 | 12:02

@compitaal | 12-11-15 | 12:01
Jij noemt haar dan waarschijnlijk Milfenburg

Eigenaar_IJsland | 12-11-15 | 12:02

Jammer dat je bij het starten van de video direct getrakteerd wordt op reclame.

Laat onverlet dat ik de val van Didi toch wel héél graag wil meemaken.

Reinaert | 12-11-15 | 12:01

Ze gaan allemaal gewoon over tot de orde van de dag hoor dus ik weet niet waar iedereen zich zo druk om maakt dan wel op verlekkerd.

Capt. Iglo | 12-11-15 | 12:01

Ik zou er doen.

compitaal | 12-11-15 | 12:01

Op naar de verkiezingen, weg met dit nep kabinet.

toetanchamon | 12-11-15 | 12:00

De mededeling gaat zijn; er komt een commissie.

En na lang onderzoek kan die vervolgens geen sluitend bewijs vinden, wedden ?

CaptainCrazy | 12-11-15 | 12:00

reclame reclame reclame....
mag wat kosten die openheid

mainman | 12-11-15 | 11:59

Spannoonnd!!! Inzetten kan nog... Ik gok op zeilstra. Aan de andere kant ze gooien iemand wel heel publiekelijk voor de bus nu, dat verwacht ik eigenlijk alleen als het om Wilders gaat. Anders zouden ze er *alles* aan doen om het alsnog in de doofpot te krijgen. Dus kan nog alle kanten op...

peterdh | 12-11-15 | 11:59

*Met de bitterballen rond gaat *

Botte Hork | 12-11-15 | 11:59

Damn.. snel nog even popcorn kopen..

WellusNietus | 12-11-15 | 11:59

Vooral mijn AdBlock is kennelijk zo lek als een mandje. Fuck you RTL stream.

JaNeeTochNietDan? | 12-11-15 | 11:59

Lek bekend maken.. Ze zullen wel besluiten het ander te onderzoeken en tot die tijd zoals gebruikelijk geen mededelingen te doen over lopende zaken.

halalterrorist | 12-11-15 | 11:59

Op naar de val van ons nepkabinet! *plop! *

Botte Hork | 12-11-15 | 11:58

Het zal wel weer de schuld van GS e/o Wilders zijn.

Ars Vivendi | 12-11-15 | 11:58

HET KABINET GAAT KLAPPEN. VIVA GREET!!!!!

rotmof | 12-11-15 | 11:58

Ik hoop zó dat het Didi is. Please? Pretty please?

yamahaha | 12-11-15 | 11:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken