Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Nepparlement keuvelt over asielcrisis

Huizen te weinig. Migranten te veel. Geen zicht op een einde aan de instroom. Geen antwoord en geen idee bij onze politieke bestuurslaag. Dat is zo'n beetje de stand van de asielcrisis, die heel Nederland tussen moedeloos, machteloos en woede heen en weer slingert. Maar hee, we zijn gelukkig (nog) geen Zweden, dat in meerdere opzichten is uitgewoond door de migratiegolf en nu om noodsteun bedelt in Brussel. Zie ook de epic rant van Ome Pat, hierboven. Want het nepparlement mag dan wel weer wat idealistisch & empathisch gaan keuvelen over bootjes vol economische vluchtelingen, de Turkse wurggreep waar Merkel Europa in gewurmd heeft en de nationale tekorten op de huizenmarkt voor aangenomen nieuwelanders [sprekerslijst/onderwerpen], dat wil niet zeggen dat alles koek & ei is op het continent van melk & honing. De donkere dagen zijn nog maar net begonnen...
Livestream: Op wirschaffendas24
Update: Sjonge, zelfs D66, de grootste voorstanders van EU-expansie, zijn tégen versnelde toetreding van Turkije. Sjoerdsma: "Geen gesjacher met de strenge regels voor toetreding!" Andere partijen spreken zich in vergelijkbare bewoordingen uit.
Update 19u45: Stukje duiding: Wat het grootste probleem is van dit debat, en eigenlijk van de Europese democratie in zijn geheel, is dat Nederlandse parlementspoppetjes nu in de Kamer hun gratuite standpunten verkondigen over de (volstrekt afwezige) Europese "aanpak" van de vluchtelingencrisis, en dat Dijkhoff en Rutte in hun antwoord straks overal ja en amen op kunnen zeggen, maar dat het in het grote plaatje van de EU geen greintje verschil zal maken. Ziedaar het gevolg van het weggeven van soevereiniteit: de nationale regering kan alles afschuiven op de EU, de EU voorkomt op haar beurt dat Nederland nog zelfstandige beslissingen (over bijvoorbeeld het sluiten van de grenzen) kan nemen, en onder de streep is geen enkele bestuurder in dit democratische vacuüm nog politiek af te rekenen door de kiezer.
Update 20u23: Qua rationaliteit & gezond verstand is dit toch echt een gevalletje: Wat Dierenpoes zegt!1!!

Reaguursels

Inloggen

Beter grenzen dicht en moslims niet welkom in Nederland. Deze godsdienst is helaas te agressief. Strakjes is er weer ergens op de wereld een land waar moslims elkaar de koppen inslaan en dat soort mensen met hoofddoek enz horen hier niet thuis

Chrisde | 07-11-15 | 10:13

Ben mijn woede nog steeds niet kwijt. Zit al jaren te wachten op behoorlijk huis en dan moet je al die onzin uit Den Haag lezen en horen. Vluchtelingen eerst een huis, een baan en les in Nederlands. Nederlanders in tenten want de vluchtelingen komen er aan.. Oh heee weer een land ergens ter wereld waar ze elkaar de koppen inslaan. Kom maar naar Nederland want hier zitten alleen maar gekken in de regering die uitverkoop houden. WT zeg ik uitverkoop je kunt zo alles krijgen . Het wordt tijd dat de godsdienst verboden wordt m.n. moslims en iedereen met theedoek op zijn kop en lange rok het land uit. Welke gek gaat er ook zo bij lopen

Chrisde | 07-11-15 | 09:54

Ben mijn woede nog steeds niet kwijt. Zit al jaren te wachten op behoorlijk huis en dan moet je al die onzin uit Den Haag lezen en horen. Vluchtelingen eerst een huis, een baan en les in Nederlands. Nederlanders in tenten want de vluchtelingen komen er aan.. Oh heee weer een land ergens ter wereld waar ze elkaar de koppen inslaan. Kom maar naar Nederland want hier zitten alleen maar gekken in de regering die uitverkoop houden. WT zeg ik uitverkoop je kunt zo alles krijgen . Het wordt tijd dat de godsdienst verboden wordt m.n. moslims en iedereen met theedoek op zijn kop en lange rok het land uit. Welke gek gaat er ook zo bij lopen

Chrisde | 07-11-15 | 09:54

Ben mijn woede nog steeds niet kwijt. Zit al jaren te wachten op behoorlijk huis en dan moet je al die onzin uit Den Haag lezen en horen. Vluchtelingen eerst een huis, een baan en les in Nederlands. Nederlanders in tenten want de vluchtelingen komen er aan.. Oh heee weer een land ergens ter wereld waar ze elkaar de koppen inslaan. Kom maar naar Nederland want hier zitten alleen maar gekken in de regering die uitverkoop houden. WT zeg ik uitverkoop je kunt zo alles krijgen . Het wordt tijd dat de godsdienst verboden wordt m.n. moslims en iedereen met theedoek op zijn kop en lange rok het land uit. Welke gek gaat er ook zo bij lopen

Chrisde | 07-11-15 | 09:54

Ben mijn woede nog steeds niet kwijt. Zit al jaren te wachten op behoorlijk huis en dan moet je al die onzin uit Den Haag lezen en horen. Vluchtelingen eerst een huis, een baan en les in Nederlands. Nederlanders in tenten want de vluchtelingen komen er aan.. Oh heee weer een land ergens ter wereld waar ze elkaar de koppen inslaan. Kom maar naar Nederland want hier zitten alleen maar gekken in de regering die uitverkoop houden. WT zeg ik uitverkoop je kunt zo alles krijgen . Het wordt tijd dat de godsdienst verboden wordt m.n. moslims en iedereen met theedoek op zijn kop en lange rok het land uit. Welke gek gaat er ook zo bij lopen

Chrisde | 07-11-15 | 09:53

Geef onze huizen maar weg. Ons geld en onze pensioenen. Wil je mijn vrouw ook nog hebben en wat dacht he van mijn auto? Mag ik van mijn salaris wel een zakcentje overhouden. Haal al die idioten met theedoek op hun kop maar binnen. In hun land door een stomme godsdienst vechten ze elkaar de tent uit en daarom komen die lieverdjes hierheen. Oh wat zielig. Nederland kan de hele wereld helpen denken ze e. Wie helpt strakjes de Nederlanders? de moslims?? Zeker niet die komen alleen maar halen en eisen. Weg met het hele zootje de vuilnisbak in

Chrisde | 07-11-15 | 09:40

Stom stelletje. Grenzen dicht dat wil iedere Nederlander

Chrisde | 07-11-15 | 09:30

Stom stelletje. Grenzen dicht dat wil iedere Nederlander

Chrisde | 07-11-15 | 09:30

Slappe besluiteloze minne domme hap wegkijkers..

equal to condell | 06-11-15 | 15:33

'Wat dierenpoes zegt'?!? 'Bladiebladiebla volkswijken, bladiebladieblahetisonzeplichtvluchtelingentehellepe'. Nee, mevrouw Thieme, het is niet uw of uw collega's plicht om vluchtelingen te helpen, het is u en uw collega's plicht de belangen en grenzen van Nederland als souvereine(?) natie te verdedigen, op de centen te passen en opkomen voor haar burgers.
Het complete spectrum van politiek partijen, variërend van licht tot donkergrijs, faalt in haar plicht, rolt over als een poedel voor de macht van Brussel, ontzegt de burger zijn democratisch recht om ergens maar iets van te vinden, laat staan een referendum te kunnen houden (want opeens is geld een issue).
Ik begin me steeds meer te ergeren aan de retoriek over en weer. Wat koop ik voor die mooie praatjes over volkswijken, we weten allemaal dat er niets gaat veranderen, of beter gezegd, die volkswijken gaan overspoeld worden door uitkeringstrekkend shariatuig. Als je dat zegt, ben je een nazi, elk debat is al in de kiem gesmoord.
Er wordt al 40 jaar niet geluisterd, al 40 jaar gedemoniseerd en beledigd van hogerhand, en zelfs gemoord om maar niet de status quo te veranderen.
Mooie woorden, maar er gebeurt nog steeds niets. Elke concept van realiteit en nuchterheid is nu onredelijk bevonden, elke fantasie over hoe je het graag wil zien, is de ultieme waarheid.
Mooie woorden, maar niemand die nadenkt over de gevolgen van dit slappe theedrink beleid. Zelfs al krijg je geen Jihadi's binnen (al zegt de kille harde realiteit iets anders), hoe wil je als land, als politiek, dit in vredesnaam gaan bekostigen? Waar moeten al die mensen heen? Waarom gaat het ten koste van de inwoners? Wanneer is 'genoeg' genoeg? Hoe kan het dat ineens geld geen rol speelt, terwijl wij de godganse dag te horen krijgen dat wij slecht leven, inherent racisten zijn, ongezond leven, de gezondheidszorg overbelasten, te lang leven, beter de pijp uit kunnen gaan? Hoe kan het dat heel de wereld als sinterklaas wordt binnengehaald terwijl mijn moeder stierf op een wachtlijst? Wil de politiek extreem-rechts wind in de zeilen geven? Of worden nu verkiezingen afgeschaft? Laten we wel wezen, dit 'kabinet' heeft weinig met democratie van doen, en opereert op het randje en zelfs eroverheen. Niemand die het zegt, iedereen zwijgt, maar dit kabinet is wel het vreemdste dat dit land ooit is overkomen, met hun willekeurige samenstelling van coalitiepartners en zonder schroom liegen en bedriegen.
Ik kan geen politici geloven die wauwelen over fatsoen en medemenselijkheid terwijl ze hun volk letterlijk laten creperen. Hou alsjeblieft op, zeg, het begint genant te worden.

DearMud | 06-11-15 | 12:16

-weggejorist-

stutz | 06-11-15 | 12:04

Het is raar dat er zo veel verwacht wordt van Nederland. Ik ben voor helpen hoor. Dat wel. Maar het mag wel wat eerlijker verdeeld worden. Waarom moet een ieniemini landje als Nederland er meer krijgen dan veel grotere landen met veel meer ruimte die ook qua cultuur op meer punten matchen? En als je echt per se alleen in Nederland of Duitsland wil wonen, als vluchteling, vind ik niet dat dat per definitie gehonoreerd moet worden. Een ander land moet ook oké zijn mits wel onder beschaafde omstandigheden.

Ohja | 06-11-15 | 12:02

wat een lekkere chick

iets | 06-11-15 | 11:59

warhorse | 06-11-15 | 09:33 Die zijn best aardig en maken lekker eten. Daarbij schijnt de zon daar meer. Lijkt mij niet heel slecht.

Ohja | 06-11-15 | 11:56

Hmm, normaliter eindigt Pat zijn relaas met: Peace!
Weet hij iets dat wij niet weten?

Piet Karbiet | 06-11-15 | 11:06

Nooit begrepen dat onze nep-elite en de armoede in Haagse volkswijken in 1 stad zo dicht bij elkaar kunnen zitten en de bestuurders dat nooit zien of er iets van begrijpen. Jezelf verhogen door andere in een diepe put te laten zitten. Zoiets is het, denk ik.

Piet Karbiet | 06-11-15 | 11:02

goed bezig Marianne Louise !

(c)ZWITSUL | 06-11-15 | 10:40

@ohja zeg nou zelf wie wil er nu bij al die Turken wonen

warhorse | 06-11-15 | 09:33

Lees her en der dat er een protest is op het mailieveld op 15 november? MAar staat alleen op facebook etc, nog niks in de landelijke media, dus weet niet hoe serieus het is

Peet6438 | 06-11-15 | 09:20

Dierenpoes zegt wel vaker slimme dingen. Waarom kunnen die in Turkije niet in Turkije blijven eigenlijk? Daar is het toch ook (redelijk) veilig?

Ohja | 06-11-15 | 08:31

Die dierenpoes wordt trouwens aardig dik van al die Vegaburgers

warhorse | 06-11-15 | 08:19

"Niks democratisch vacuüm. De Nederlanders stemmen massaal op partijen die dit laten gebeuren. "
@De Geus | 05-11-15 | 19:58

Gevolg van "gedwongen" huwelijk tussen 2 partijen die helemaal niet bij elkaar passen, maar zo geilen op de macht, dat ze na de verkiezingen alles doen om dit nephuwelijk te redden.

Dutch_Holland | 06-11-15 | 08:18

en het achterlaten van.. hoort te staan: het achterlaten door jonge sterke mannen van hun bejaarden, gehandicapten, vrouwen en kinderen..

fikkieblijf! | 06-11-15 | 08:04

Is die wet er eigenlijk al door van geen voorrang huizen. En hoe zit het met de verplichte gezinshereniging na enkel maanden status?
verder vind ik het een echt issue dat Nederland moedwillig meewerkt aan het wegtrekken van de Syrische mannen uit een land in oorlog en het achterlaten van de jonge en sterke mannen van bejaarden, gehandicapten, vrouwen en kinderen.
Wat is het standpunt van de wereld hierin?
meewerken en faciliteren van opvang aan mannen die hun meest kwetsbare dierbaren achterlaten in erbarmelijke dreigende onveilige oorlogsgebied.
En hoe verantwoordelijk kan Nederland worden gesteld over enkele jaren dat zij geen bescherming hebben geboden aan deze kwetsbare groep en moedwillig hebben toegelaten dat dit kon ontstaan?

fikkieblijf! | 06-11-15 | 07:57

We zijn als bevolking nog te beschaafd voor het zooitje verraders dat ons naar de afgrond voert.

kaplaarzenverkoper | 06-11-15 | 07:27

De politiek is bezig het probleem te herverdelen naar micro-niveau: bij u in de straat en u moet meewerken of het justitieel apparaat walst over u heen. Het verzet dient dus ook op micro-niveau plaats te vinden maar dan wel anoniem.Uw tegenstanders blijven immers ook buiten schot.

kindapaas | 06-11-15 | 07:12

Dag EU, Hallo Hongarije.
http://www.liveleak.com/view?i=9e5_1446767870

MogeWijEveOvergeve | 06-11-15 | 04:03

@-=PyP=- | 06-11-15 | 00:16
Jouw joris vat ik niet. Behalve dan dat sommige woorden taboe zijn wat schijnt. Zoals End.... Heb ik ook last van F..... of D... zijn niet welkom.

Vageling | 06-11-15 | 03:01

@Lewis Lewinsky | 06-11-15 | 01:03
LOL!
Duurzaam en verantwoord was ik even vergeten. Niet vreemd ook aangezien zij hun leven graag weggooien en duurzaam is het hoeveelheid kinderen. Verder mee eensch! Het debet in het beleid. Teveel focussen op aanvragers waar zij al geen idee hebben. Laat staan het RAUS van ongewenste vreemdelingen. Of uitgeprocedeerde asieleisers. Terminologie tegenwoordig.

Niemand is illegaal zeggen deze muppets. Ach zeg ik dan; de term ongewenst beter? Uitgeprocedeerd? Strafrechtelijk hier? Nee "We are here", en ondertussen panden kraken want tevens *ook* strafbaar is. Ondertussen weigert onze burgervader meer plekken voor dit lui dan 135. Roept Amstelland op ook iets te doen. Wat een gotspe. We wonnen verdoemme pal naast de Nationale luchthaven. Hebben het Justitieel complex praktisch naast de deur. Opsluiten en uitzetten! Enkeltje retour graag! En kom niet aan met zij zijn hun documenten kwijt. Dhimmie66 is daar gevoelig voor. Ik niet. Opthyphen! Leuk hé? Zo'n stad geleid door links? Terwijl wij hier in 020 het voortouw kunnen nemen. Alle faciliteiten zijn er!

Vageling | 06-11-15 | 02:23

@Lewis Lewinsky | 06-11-15 | 01:11
Stukje ironie!

imgur.com/qvvImK9

Wordt niks gedeeld, wordt *absoluut* niet gewerkt en leven? En dat zit tegenover de Atlas Arena. Allemaal kantoorpanden. Naast een Hotel. Tegenover ook ééntje. Een hostel 50 meter verder waar veel jonge toeristen komen. Heerlijk man! EN dat mag zich vrij voortbewegen die asieleisers. Daarom zeg ik. Die Syrische over het algemeen vallen mee. Die Eritrea muppets zijn niet te doen. Kansloos en irritant!

Vageling | 06-11-15 | 01:51

@Lewis Lewinsky | 06-11-15 | 01:11
Erachter zit trouwens een Holiday Inn. Pal ernaast. 50 Meter verderop een Hostel waar veel Duisters en Engelsen enzo komen. Die gasten mogen vrij rondrennen. Eritrea muppets scoren graag budget bier bij de Appie. Beveiligers mogen niet zomaar verder dan receptie. Tjah ik kijk er niet van op! Toen die Syriërs er waren met nog vrouwtjes en kids was het rustig. Met die Eritrea muppets in de mix is het niet gezellie daar!

Vageling | 06-11-15 | 01:40

@Lewis Lewinsky | 06-11-15 | 01:11
Dat is makkelijk. Vanavond veel ME dankzij Ajax en dat Fenerbache. Helikopter was er ook al aanwezig. Zat ertussen. Heb maar de Metro naar Zuid genomen. Goede keus dus. Tweede keer al. Die Eritrea muppets zijn echt kansloos. Kom er dagelijks langs. En dan nog wanneer er al een politie macht aanwezig i.v.m. voetbal en concerten. Laat mij raden. Stadion afschaffen en concertgebouwen slopen want het roept allemaal trauma's op!

Vageling | 06-11-15 | 01:32

Inmiddels bericht van GeRuttegekut.

imgur.com/wg9R6kp

Einde persbericht!

Vageling | 06-11-15 | 01:28

@Vageling | 06-11-15 | 00:50
Heeft Koewinsie al met ophef reageert dat tegenwoordig ghetto's genoemd worden in plaats van banlieue défavorisée? Ach natuurlijk niet.

Vageling | 06-11-15 | 01:08

Nog eentje dan. Vandaag ambulances naar azc's in Budel, Zeist, Weert en Eindhoven. Vechtpartijen? Aanrandingen? Pliesie erbij geweest? We worden dom gehouden.
twitter.com/search?f=tweets&verti...

Lewis Lewinsky | 06-11-15 | 01:07

@Vageling | 06-11-15 | 00:59
Stoppen met die asielwaanzin! Dat is mijn mening.

Niemand meer asiel verlenen en al die illegalen het land uit kegelen.

Dat is moreel. En ethisch. En zedelijk. En verantwoord. En duurzaam.
- out -

Lewis Lewinsky | 06-11-15 | 01:03

@Lewis Lewinsky | 06-11-15 | 00:35
Defineer moreel! Want inderdaad. Term is duidelijk niet aan die muppets voorbestemd. Noem het eerzaam (werd ik eerder op uitgelachen), noem het estisch (en de sociaal fopwetenschappers komen jouw bloed drinken), zedelijk (Ja daar heeft het oppersprookjeswezen iets mee), nee weg met ons! Fuck strijdlust en zedelijkheid. Maar wat is nou weer zedelijkheid?! Want die kleuters kunnen geeneens een rekentoets maken noch dat zij geschikt zijn voor de strijdkrachten. Namelijk wat is goed of slecht. Ethiek. Allemaal dingen dat niet in die sprookjesgebeuren voorkomt. Het is *NOG* corrupter dan de democratie. Want geestelijke kunnen kontje bonken met minderjarige knulletjes en iedereen sluit zijn ogen.

Vageling | 06-11-15 | 00:59

Dierenpoes sopt wel op ghetto's. Zeg maar de Henk en Ingrid van Wilders. Of zij flauw benul heeft vraag ik mij echt af! Zij probeert heel policor naar de no-go area's die straks werkelijkheid worden. Verder heel populistisch! Beetje afgekeken van Greet! Alleen zij jankt meer. Verdelen... Ja hoor. Zijn feiten taboe daar in het nepparlement ofzo? En men prijst haar? Om het overduidelijke? *Zucht* . Dierenpoes zoekt stemmen. Wel goed dat zij tegen TTIP strijdt en shit. Verder roept Greet dit al jaren. Niks nieuws. Wel verhelderend dat zelfs dierenpoes haar horizon heeft verbreed voorbij de diertjes. Dat werd nogal onder schaduwt altijd. Begint steeds meer bij lineaire lijn klauwtjes te laten zien. Mocht eens tijd worden. Dat gesis is zo D66 achtig.

Vageling | 06-11-15 | 00:50

Ze zeggen van alles, maar ze doen Niets!

Xukje | 06-11-15 | 00:36

Dierenpoes: *we hebben de morele plicht om mensen in nood te helpen*.

We hebben ook de morele plicht om nepvluchtelingen de deur te wijzen. We hebben de morele plicht om Nederland intact en op orde te houden. We hebben de morele plicht om te wijzen op de negatieve gevolgen van inteelt (hoi mohammed). We hebben de morele plicht om te waarschuwen voor de terreur die gepaard gaat met het islamgeloof. We hebben de morele plicht om het besnijden van kinderen en de indoctrinatie van kinderen tegen te gaan. We hebben de morele plicht om de vrijheid van meningsuiting in Nederland te bevorderen. We hebben de morele plicht om de tsunami van asielzoekers te stoppen.

Lewis Lewinsky | 06-11-15 | 00:35

Het is onze morele plicht om goed om te gaan met Nederland en de Nederlanders. De ongelimiteerde instroom van nepvluchtelingen moet direct een halt worden toegeroepen. Een asielmoratorium is dringend nodig.

Lewis Lewinsky | 06-11-15 | 00:28

Heb de hele avond gekeken en er worden degelijke vragen gesteld. Helaas blijft het bij vraag & antwoord sessie's en wordt er echt geen klap echt gedebatteerd richting oplossingen en uitvoerbare actiepunten voor het Nederlandse volk. Denk dat meer dan 70% ging over zaken buiten de landsgrenzen, 50% over zaken buiten de EU grenzen, 5% over grenzen zelf, maar nergens wordt een echte grens in werking gesteld. Niet in aantallen mensen, niet in hoeveelheid geld en al helemaal niet over fysieke controles behalve patrouilles welk op mensensmokkelaars jagen en verder als taxi dienst fungeren.

Nederlandse staatsburger en budget verantwoordelijken, kom eens naar huis en ga je huis opruimen en opknappen voor je weer buiten gaat spelen. Jullie regeren als een stel dopamine overstromende tieners welk huisarrest verdienen.

janjanjanjan | 06-11-15 | 00:23

-weggejorist-

-=PyP=- | 06-11-15 | 00:16

meneer Q | 05-11-15 | 23:54
Dat lees je over 50 jaar in de geschiedenisboeken, als die dan nog gepubliceerd mogen worden.

de honden blaffen... | 06-11-15 | 00:12

Marianne Thieme: schot in de roos.
Exact in het midden, beter kan niet.

michello | 06-11-15 | 00:03

Wij worden net als de VS en (erger nog) Zuid-Afrika, arme delen met negers (moslims) en rijkere gedeeltes waar vooral blanken zullen wonen. Dat is de zogenaamde multiculturele samenleving. Dan kunnen blanken met geld in afgesloten gebieden wonen met bewaking. Fijnfisjenie!?

pluk-87 | 05-11-15 | 23:57

@Gargravarr | 05-11-15 | 23:45

Daar was ik me ook al over aan het verwonderen. In mijn boekje heet dat nog altijd Contradictio in terminis.

StormRunner | 05-11-15 | 23:54

Mijn vraag is op dit moment:
wat is erger de bezetting door Duitsers 75 jaar geleden, of wat er NU op ons af gaat komen.

meneer Q | 05-11-15 | 23:54

@jack and friends | 05-11-15 | 23:41

Godzijdank dat hij daar ook geen meerderheid heeft, ik krijg al buikpijn als ik er over durf na te denken..

Wat mij ook opviel is dat de laatste 5 voorstellen zo enorm snel gingen dat ik mij er absoluut geen goed beeld bij kon vormen.
Wel weet ik dat er nu beter onderwijs voor vluchtelingen gaat komen, dat is het enige wat ik kon verstaan in de haast.

StormRunner | 05-11-15 | 23:51

@Stormageddon | 05-11-15 | 23:42
ik vrees dat er nog heel veel meer spoedig binnen zullen lopen, denk maar niet dat Erdogan ook maar 1 asielzoeker (of Turk) tegenhoudt.
En het Schengengebied grenst nu dus... aan Iran!
Visumvrij rondscharrelen van Jan en Alleman en de hele EU houdt geen grens dicht, want Schengen en inhumaan.

Gargravarr | 05-11-15 | 23:48

@Lewis | 05-11-15 | 23:42
En hoor ik net bij de vooraankondiging van het nieuws dat Nederland asieleisers gaat opnemen vanuit Zuid Europese Landen.

Mark_D_NL | 05-11-15 | 23:47

nou lekker, .. Turkije, 'niet veilig' maar ze mogen wel zonder visum hier binnen??

Gargravarr | 05-11-15 | 23:45

@ Lewis 23:42
Sorry, uitkomen moest aankomen zijn.

Lewis | 05-11-15 | 23:43

Ik herhaal 'm nog even. Want ik ben er nog steeds niet uit.... Uit een vorig topic:

Waar ik nou wel eens benieuwd naar ben.... Waarom is er nog zoiets als de UNHCR? Dat is de organisatie van de Verenigde Naties, speciaal in het leven geroepen om te zorgen voor de opvang van vluchtelingen. Om de boel te coördineren in de regio, kampen in te richten, voedsel te verstrekken en gewoon namens de wereld te zorgen voor ontheemden. Daar krijgen zij van de lidstaten van de VN een hele smak geld voor. Heul veul. Nou is het ook een dure business, miljoenen mensen opvangen en voeden tot ze weer naar huis kunnen of zich ergens kunnen vestigen en kunnen werken voor de kost. Moet je niet moeilijk over doen, kost een paar centen, mag wat kosten want een belangrijk doel is namelijk ook om volksverhuizingen te voorkomen en feitelijk: om ze uit de buurt te houden.

Nou dat laatste lukt dus niet. Aan de centen die ze krijgen kan niet liggen. De Nederlandse overheid betaalde in 2013 US$ 85 miljoen aan die club. De private donaties uit ons land, voornamelijk Ikea-fonds en postcodeloterij, bedroegen in dat jaar $35 miljoen. Dus totaal ongeveer $120 miljoen. Nou, mooi. Maar... En nu komt het... Voor projecten in Nederland, België, Oostenrijk, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Groot-Brittannië en het kantoor in Zwitserland is, in totaal... Dus voor al die landen $16 miljoen beschikbaar.
www.unhcr.org/pages/49e48eca6.html

En dan vraag ik mij wel een aantal dingen af.... Wij betalen netto aan die club, en da's best, er zijn meer vluchtelingen op de wereld dan alleen uit Syrië. Maar.... We vangen ook een hele sloot op die anders in Turkije, Libanon en Jordanië opgevangen zouden moeten worden en veelal betaald door de UNHCR. Even factcheck: Libanon krijgt $555 miljoen, Jordanië $404 miljoen en Turkije $306 miljoen. Voor Syrië zelf is $320 miljoen bischikbaar.
www.unhcr.org/pages/49e45ade6.html
www.unhcr.org/pages/49e45b7b6.html
Logisch, zij moeten er meer opvangen. Het loopt daar in de miljoenen vluchtelingen. Niet over lullen, moet betaald.... Waarbij ik wel even fijntjes wil opmerken dat Turkije, wat toch een redelijk welvarend land is, in het vergelijkbare jaar 2013 maar $200.000,- betaalde aan de UNCHR. www.unhcr.org/pages/49e48e0fa7f.html
Kun je ook vraagtekens bij zetten, en doe ik bij deze.

Goed, volgens de cijfers van de UNHCR zitten er in Libanon en Turkije samen ongeveer 2 miljoen vluchtelingen. Nederland heeft er nu 85.000 en dat zullen er wel 100.000 worden (ongeveer een stad als Zwolle). In Libanon en Turkije is er dus voor 2 miljoen mensen ongeveer $860 miljoen beschikbaar. Dat is p.p. dus $2.325,58.... Stel... Wij krijgen van de UNHCR 100% van de voor onze regio beschikbare $16 miljoen, dan zou dat voor de opvang van afgerond 100.000 mensen $160,- p.p. zijn die we maximaal van de UNCHR kunnen krijgen (maar die krijgen we niet). En dat is allemaal op jaarbasis, hè!. Maar de opvang is daar toch veel goedkoper? Je kunt daar voor een dollar toch veel meer kopen dan hier? Vanwaar dat verschil?

En dan heb ik het alleen over de UNCHR. Via de EU betalen wij ook een bom duiten aan de vluchtelingenopvang in de regio. Kaiserin Angela heeft Erdogan laatst nog 3 miljard cadeau gedaan mede namens u en mij. En wij betalen natuurlijk ook via de gemeenten en provincies mee aan de noodopvang, de crisisopvangplekken in sporthallen enzo...
Waarom legt Nederland niet een iets forsere rekening neer bij de UNHCR? Alles wat wij opvangen scheelt die club namelijk miljoenen voor de opvang in de regio. Ik vind dat raar. Heel raar. Hier is een vreemd soort handel gaande.

Bon... Dit wou ik even met u delen.

Stormageddon | 05-11-15 | 23:42

Intussen zegt net een heel fatsoenlijke meneer die in Griekenland is op Radio1, dus dan zal het echt wel waar zijn, dat hij daar mensen uit Bangladesh en Congo ziet uitkomen die de huidige situatie proberen te gebruiken om Europa in te komen.
Het begint echt een heel, héél vervelend verhaal te worden.

Lewis | 05-11-15 | 23:42

StormRunner | 05-11-15 | 23:30
Het zou ook niet goed zijn als onze Minister President minder zou weten dan de kamerleden. Wat ook niet helemaal in de haak is als hij veel meer zou weten wat de kamer ook zou behoren te weten.
Maar dat soort grappen van desinformatie, misinformatie of gewoon geen informatie heeft dit kabinet zo'n beetje patent op.
Maar hij moet nog een paar dingetjes door de eerste kamer jassen en daardoor moet hij een beetje behoedzaam in de 2e kamer zijn. Had dit kabinet ook een meerderheid gehad in de eerste kamer had hij dit hele debat niet eens gevoerd en de kamer en het volk voor de zoveelste keer recht in de bek uitgeleggen.

jack and friends | 05-11-15 | 23:41

Ongelooflijk hoe Erdogan Merkel zo ver heeft kunnen krijgen dat hij én de verkiezingen won (want de grote Merkel lag wel op haar knieën voor hem) en dat is er nog rijk van gaat worden ook, het meeste geld zal wel verdwijnen in de bouw van zijn paleizen, onder t mom 'opvangkamp' en ondertussen moge de Turken zo zonder visum de EU binnen, dus waarom nog aan de grens controleren, dat kan de EU dan mooi zelf doen en bekostigen aldus zal hij gewoon iedere 'asielzoeker' die reeds in Turkije is door laten stromen naar de EU, want dan is hij er mooi vanaf.

Gargravarr | 05-11-15 | 23:32

@jack and friends | 05-11-15 | 23:21

Merkte je niet dat Rutte iedere keer die rare draai maakte als het over die toetreding ging? Iets geeft mij het idee dat hij veel meer weet dan de rest van de kamerleden, en raakt zowat in paniek als hem het vuur aan de schenen wordt gelegd door de rest van de kamerleden.

Er is gewoon een keihard EU dictaat. Dijkhoff laat het zachtjes doorschemeren en bij Rutte is het zo klaar als een klontje. Beide zijn niets meer dan ellendige schoothondjes.

StormRunner | 05-11-15 | 23:30

@Van Duyvenbode | 05-11-15 | 22:43
thnx

janjanjanjan | 05-11-15 | 23:28

@nietmijnbaardvriend | 05-11-15 | 22:21
Ja de nederlandse politiek is ziek. Maar die site waar je naar linkt is onzin aan alle kanten.
Waarom? Omdat die gast een keiharde leugenaar is "Koop mijn boek, de recensies tonen aan dat iedereen het super vindt". Oke, ik kijk verder; iedere bol.com recensie gecheckt; allemaal geschreven door accounts met maar 1 review, of 2 reviews toevallig over beide vaatstra boeken. Daarmee vind ik het bewezen; De schrijver is zelf een leugenaar.

janjanjanjan | 05-11-15 | 23:27

@meneer Q | 05-11-15 | 23:12

Ik geef het 6 maanden, ongeacht de weersomstandigheden.

StormRunner | 05-11-15 | 23:22

Kan iemand mij uitleggen hoe een land niet op de lijst met veilige landen kan staan en er toch onderhandelingen over toetreding plaats kunnen vinden?
Je voldoet eerst aan de voorwaarden en dan ga je onderhandelen.. naja onderhandelen is het niet volgens Trutte want de voorwaarden zijn spijkerhard en dus niet onderhandelbaar..

jack and friends | 05-11-15 | 23:21

Wat hoor ik nu!? Nog meer EU dingen doordouwen?

Hoorde ik nu echt goed dat er een centrale Europese marine moet komen???

StormRunner | 05-11-15 | 23:20

Bla bla bla wat een gelul, het volk en ieder normaal denkend mens weet dat er maar 1 oplossing is. GRENZEN DICHT!! Mijn hemel hoe moeilijk kan het zijn.

nietmijnbaardvriend | 05-11-15 | 23:14

In 1975 besloot het Zweedse parlement unaniem het toenmalig homogene Zweden in een multiculturele samenleving te veranderen. Veertig jaar later worden de dramatische consequenties van dit experiment duidelijk: gewelddadige misdaad is met 300% toegenomen.

Maar, als men de statistieken van verkrachtingen bestudeert, is de toename nog veel erger. In 1975 werden er 421 verkrachtingen aangegeven bij de politie. In 2014 was dit 6620. Dat is een toename van 1,472%

Op dit moment is Zweden de nummer 2 op de wereldwijde lijst van verkrachtingen per land. Volgens een onderzoek uit 2010 wordt Zweden, met 53.2 verkrachtingen per 100,000 inwoners, alleen ingehaald door het minuscule Zuid Afrikaanse Lesotho, met 91,6 verkrachtingen per 100,000.
BRON: LINK BIJ ARTIKEL
=
Komende zomer, als er weer warme dagen komen, verwacht ik ook hier veel problemen.

meneer Q | 05-11-15 | 23:12

-weggejorist-

Ben ik in beeld? | 05-11-15 | 23:11

Rutte lult weer in een rondje.
Ik ontraad de motie en we laten geen criteria los.

jack and friends | 05-11-15 | 23:08

-weggejorist-

Agnost lucky7 me | 05-11-15 | 23:01

Haaha die Bontes, Dictator Erdoğan, en die blik richting van Miltenburg, priceless.

Zaniksmurf | 05-11-15 | 22:55

Zolang politici,advocaten en het koningshuis en ander links gespuis geld aan de stroom asielzoekers kunnen verdienen, gaat er niets opgelost worden!

punica72 | 05-11-15 | 22:54

Stevig betoog van R. Sjappo!

Sliptong | 05-11-15 | 22:53

Van Miltenburg is een beetje naïef.

Ikdachthetniet | 05-11-15 | 22:50

Van Miltenburg: "Erdogan is een democratisch gekozen staatshoofd." Wel een democratisch gekozen staatshoofd dat politieke tegenstanders en journalisten opsluit, onwelgevallige media de mond snoert, en er geen geheim van maakt dat de democratie slechts een tijdelijk middel is dat wordt afgeschaft zodra hij zijn islamistische doel heeft bereikt.

harbi | 05-11-15 | 22:47

@janjanjanjan | 05-11-15 | 22:35
Richard Heinberg, en Chris Martenson, dat zijn zo de eerste namen die me te binnen schieten.

Van Duyvenbode | 05-11-15 | 22:43

-weggejorist-

Ben ik in beeld? | 05-11-15 | 22:40

Immers, een failed state kan haar macht niet doen gelden. En gezien het feit dat alle deelstaten van de EU hun immigratie- en verstigingsbeleid hebben uitbesteed aan de EU en Frontex laat zien wat het waard is kunnen we gevoeglijk aannemen dat de smokkelmafia, en niet de EU, het immigratiebeleid van de EU bepaalt.


Ik wil niets zeggen hoor, maar volgens internationaal recht heeft een land recht in te grijpen als ze benadeeld wordt door een wetteloze situatie in een ander land. Just saying...

omanders | 05-11-15 | 22:39

Heel goed Bontes, benoem het maar. Erdogan is een dictator die ons chanteert.

harbi | 05-11-15 | 22:37

DICTATOR! helemaal juist.

Ikdachthetniet | 05-11-15 | 22:37

"Hele kudde schapen gestolen in Groningen"
--
http://www.spitsnieuws.nl/raar/2015/11/hele-kudde-schapen-gestolen-in-groningen

Mark_D_NL | 05-11-15 | 22:37

ja super, beëindig dat maar, weg met turkije.

Gargravarr | 05-11-15 | 22:36

oude kost het zweden verhaal.
je kunt van de zieligen met de zelfde achtergrond
de zelfde gevolgen verwachten.
vooral de splinterpartij,met hun voorzitter voor het leven,spektrui,hoeveel zieligen heeft hij al in huis?
ooit was de pvda voor de n.l arbeiders partij,
nu is het de partij van de alochtonen.
gisteren zag ik nog een somalier met een krat bier,een echte moslim.
wanneer komt het zweden verhaal op de staats tv,zal wel niet doorgaan,mag niet van onze regeerders,
je mag niet geen foute dingen zeggen over zieligen,
dan ben je een nassie of zo iets.
dan vraag ik mij ook af hoe het zit met de financien van de zieligen,ze hebben geld voor overtocht gezins hereniging,inleveren,of mag die stomme hollander dat ook betalen
volgens kranten berichten is er een super koppensneller van viesis onderweg,om de gelederen te sluiten,het is niet best als dat waar is.
met het slappe noga beleid hier,wordt dat een ramp.

soledad | 05-11-15 | 22:36

" Ziedaar het gevolg van het weggeven van soevereiniteit: de nationale regering kan alles afschuiven op de EU, de EU voorkomt op haar beurt dat Nederland nog zelfstandige beslissingen (over bijvoorbeeld het sluiten van de grenzen) kan nemen, en onder de streep is geen enkele bestuurder in dit democratische vacuüm nog politiek af te rekenen door de kiezer. "


Het is best verdedigbaar om de EU een "failed state" te noemen.

omanders | 05-11-15 | 22:35

@Van Duyvenbode | 05-11-15 | 22:03
Waar kan ik meer concrete én actuele informatie hierover vinden ipv de overkill aan opblazerij van afgelopen jaren?

Daarnaast is bekend dat diverse vormen van vrije energie zijn weggewerkt, op dit moment wordt hier aan gewerkt;
billionsinchange.com/solutions/limitle...
Enige hoop waardig? Ik vraag me sterk af of we tot de core van de aarde willen boren, maar tegelijkertijd heb je ook vulkanen én heeft deze man cash genoeg om het te onderzoeken alvorens te knutselen.

janjanjanjan | 05-11-15 | 22:35

ja, verklaar Turkije even onveilig zeg.. dan zitten we helemaal vol met alles wat daar binnenloopt.
Volslagen idioot, wel op vakantie gaan zeker, al die GL-ers, en socialisten, maar niet veilig genoeg voor vluchtelingen, me reet, Erodgan wurgt dan gewoon door.

Gargravarr | 05-11-15 | 22:35

"Brethren, arise, arise! Strike for your lives and liberties. Now is the day and the hour."

omanders | 05-11-15 | 22:34

Ben ik in beeld? | 05-11-15 | 22:23
Ach helemaal negatief ben ik niet.
Ik heb me de zolen onder mijn sloffen vandaan gelopen met flyeren voor het referendum. En alhoewel ik somber was over de uitkomst is het boven verwachting gegaan.
Maar het echte referendum is in 2017.
Geeft het volkje dan weer een vrijbrief aan de vazallen van de EU dan is het uit en einde verhaal.
Dan kiezen ze moedwillig om wat voor stupide reden dan ook voor het uit handen geven van zelfbeschikkingsrecht.
Dan zetten ze cultuur en democratie bij het groot vuil.
Eigenlijk is het al te laat, maar er is nog een kleine kans om het tij te keren.
Het kan nog, maar 2017 is echt de laatste kans.

bakoenin | 05-11-15 | 22:33

In ieder geval: dit is een probleem waar je niet omheen kunt.
Ik vrees echter dat onder de aanhoudende stress waanvoorstellingen de kop opsteken. Van welke aard deze zullen zijn, weten we niet.
De stress neemt toe.

Van Duyvenbode | 05-11-15 | 22:30

-weggejorist-

Ben ik in beeld? | 05-11-15 | 22:23

-weggejorist-

nietmijnbaardvriend | 05-11-15 | 22:21

Waar maakt die Hamas van Bommel zich toch druk over?

Ikdachthetniet | 05-11-15 | 22:19

-weggejorist-

hallootje kadootje | 05-11-15 | 22:15

@Van Duyvenbode:
Dat is idd de situatie. En dus weet je meteen dat dit alles slechts een voorproefje is van alle ellende die de komende jaren nog gaat komen.

Muggenmepper | 05-11-15 | 22:14

Ik kan best tegen dom gelul, maar we worden gewoon keihard in ons bek gescheten door die beroepsleugenaars.

jack and friends | 05-11-15 | 22:14

Ben ik in beeld? | 05-11-15 | 22:00
Op afgebrande akkers ontkiemt het zaadje het beste.
Ik volg de politiek nu al een jaar of 40 (daarvoor was ik jong en rebels en liep mijn lul achterna) en ik heb met lede ogen mogen aanschouwen hoe sukkels gekocht met een paar dubbeltjes en drogredeneringen hun ziel en zaligheid verkocht hebben aan het corporatisme van de EU.
Al die leugens geaccepteerd voor een fooi of het zogenaamde eerlijke verhaal. Het eerlijke verhaal van de hardwerkende Nederlander en meer van die tranentrekkers. Het en nu vooruit en de ezels gaan vooruit.
Ik geloof meer in Spenglers untergang des abendlandes. Ze zijn zo verweekt dat ze geconfronteerd moeten worden met de totale ondergang voor dat ze wakker worden.

bakoenin | 05-11-15 | 22:13

Het is dramatisch te zien hoe onze politici volkomen op tilt staan.
Ze weten het absoluut niet meer en net als kleine kinderen verbergen ze zich in hun eigen fantasie wereldje.
-
Zeer beschermd opgegroeid in een welvaartsstaat.
Ze waren politici in een welvaartsland dat eigenlijk zichzelf wel kan besturen en moesten alleen maar luxe beslissingen nemen.
"Belangrijke" beslissingen zoals "wel of niet 5 kippen op een vierkante meter houden"
-
Nu komt er ineens een serieus volwassen probleem waar snel en hard actie op moet komen.
De Nederlandse politiek..... TILT!!!!

moitambien | 05-11-15 | 22:13

Ik ben voor veel minder STOELEN in de tweede kamer ivm opkomst van de politici in de TK EN de kosten van deze stoelen.

thorrie | 05-11-15 | 22:09

"Het praktische effect om Turkije op de lijst van veilige landen te zetten is beperkt"...

Huh?? Was de afspraak niet dat ze in het eerste veilige land asiel *moeten* aanvragen? Er zitten een miljoen Syriers in Turkije. Zet dat land op de lijst van veilige landen en je hebt een legitieme reden om een miljoen goudzoekers tegen te houden! Hoezo beperkt???

marcoplarco | 05-11-15 | 22:08

Dus die ministers denken werkelijk dat 'herverdelen' gaat werken? wat een naieve ambtelijke idioten.
Asielzoekers willen niet naar Polen, dus als ze daar naartoe worden gestuurd dan nemen ze de volgende dag een bus terug naar Duitsland.
Dat lost het probleem dus totaal niet op. Het is een DUitse/oost-europese 'oplossing' die alleen maar bureaucratie creeert, en daardoor mensen ontmoedigd/frustreerd (op hele lange termijn), maar het gaat nooit werken.
Asielzoekers zullen terugkeren naar Duitsland/Nederland en daar op straat leven, zelf tentenkampen bouwen en voor heel veel overlast zorgen. totdat de overheid maar weer toegeeft en ze toelaat tot asielzoekerscentra...

--sql error-- | 05-11-15 | 22:06

We kunnen nog geen eens een stelletje Turkse voetbal hooligans in bedwang houden

franck7020 | 05-11-15 | 22:05

We kunnen gemeente Lelystad toch uit laten rekenen hoeveel vluchtelingen er in de toekomst nog naar Nederland willen komen?

speash | 05-11-15 | 22:05

Ik zie deze crisis als verbonden met de financiële crisis, en deze staat in verband met de kern van de zaak: peak oil. Het lijkt door de lage olieprijs dat peak oil "debunked" is. Echter, de oliemaatschappijen staan door de lage olieprijs op de rand van bankroet. De fossiele brandstoffen-economie die we sinds WO II hebben opgebouwd, is nu in de stervensfase aanbeland. De energie infrastructuur staat onder druk, met grote gevolgen van economische en geopolitieke aard. De bevolking wordt wijsgemaakt dat "alternatieve energie" een grote en welvarende toekomst belooft. Dat is echter wensdenken. Dit alles betekent niet dat je als land niet je grenzen zou moeten sluiten voor de tsunami van ontheemden. Integendeel; ons vermogen tot absorptie neemt af rechtevenredig met het afkalven van de energie-infrastructuur.

Van Duyvenbode | 05-11-15 | 22:03

@Maria.1 | 05-11-15 | 20:35
We hadden al ooit een referendum over toetreding tot de EU. Ach ja over of we het eens waren met de Europese grondwet. De overheid had toen al helemaal schijt aan de wens van de Nederlandse bevolking.
Nog best veel mensen stemden voor maar de meerderheid stemde tegen.
Als er nu een dergelijk referendum zou komen zou de uitslag overdonderend zijn.
De EU is onrechtmatig en knaag elke dag aam de fundamenten van onze burgerrechten.
Dit gaat de Nederlandse bevolking op den duur niet meer pikken. Revolutie was nog nooit zo dichtbij.
Laat het in hemelsnaam een vreedzame revolutie zijn.
Dat ligt in handen van Den Haag na het referendum; leggen zij de uitslag van een negatief advies naast zich neer dan ontploft het verzet en gaan er griezelige dingen gebeuren.

wakkere_nederlander | 05-11-15 | 22:03

Jezus wat kan die Dijkhoff zwetsen.

Nilfisk | 05-11-15 | 22:02

-weggejorist-

HartvanOranje | 05-11-15 | 22:02

-weggejorist-

Ben ik in beeld? | 05-11-15 | 22:00

Bloodzone | 05-11-15 | 21:26
"..iedereen uit het Midden-Oosten als verkrachter te bestempelen "
Het probleem is dat de islam vrouwen als tweederangs mensen ziet.
Daarbij komt dat Zweedse (of Nederlandse) vrouwen ook nog eens ongelovigen zijn.
Dus voor deze mensen is het geen verkrachting maar het recht van een moslim man.
Zelfs als de man niet eens een zeer gelovige moslim is, is het wel de cultuur waarin hij opgegroeid is.
Natuurlijk gaan niet alle moslims verkrachten maar een véél te groot percentage doet het wel.
Dus wat dat betreft heeft Condell (ik neem even aan dat je refereert naar het filmpje van Pat Condell) helemaal gelijk.
-
http://www.thereligionofpeace.com/pages/quran-hate.htm

moitambien | 05-11-15 | 21:59

D66 die zegt dat ze Erdogan niet bij de EU willen. Als Merkel zegt dat het gebeurt, dan gaan ze toch wel buigen. Klinkt leuk maar het als het er op aan komt gaan ze toch wel mee. Geef mij dierenpoes maar die zegt tenminste waar het op staat.

Toetsiemonster | 05-11-15 | 21:57

D66 die zegt dat ze Erdogan niet bij de EU willen. Als Merkel zegt dat het gebeurt, dan gaan ze toch wel buigen. Klinkt leuk maar het als het er op aan komt gaan ze toch wel mee. Geef mij dierenpoes maar die zegt tenminste waar het op staat.

Toetsiemonster | 05-11-15 | 21:57

We worden geïndoctrineerd met het idee dat 'we onze verantwoordelijkheid moeten nemen' voor zaken waar we totaal niet verantwoordelijk voor zijn. Politiek hoog in de boom misschien wel. Maar het Nederlandse volk, de gewone burger? Die zou zich de verantwoordelijkheid voor islamitische stammenstrijd en machtsspelletjes helemaal niet aan moeten laten smeren.

Wat GW al zei. Het enige wat er moet gebeuren is verzet. Massaal verzet van de gewone burger tegen de politieke elite die ons land, onze cultuur, onze waarden en onze rijkdom weggeeft.

De politieke kopstukken roepen dat ze hun verantwoordelijkheid nemen als ze aftreden. Dat is geen verantwoordelijkheid nemen. Dat is weglopen. Als de politiek voor de zoveelste keer de belangen van het eigen volk schaadt, dan moeten ze voor het gerecht ter verantwoording geroepen worden. En als blijkt dat Justitie daar niet aan begint, dan maar door een volkstribunaal. Dit kan écht niet langer zo.

marcoplarco | 05-11-15 | 21:55

Ben ik in beeld? | 05-11-15 | 21:42
Mwah, de jongelui die enige educatie hebben zijn alleen maar bezig met materialisme, of het zijn lieden met kabouter plop baardjes en grote brillen die aparte koffie drinken.
Hipsters en vroeger yuppen hoef je niets van te verwachten.
Zelf ben ik ook al aardig op leeftijd en de ellende die af komt op ons dociele volkje kan ik alleen maar gniffelend van afstand aanschouwen.
Verkiezing na verkiezing kan het volkje niets anders kiezen dan de ellende van de oude allang gekochte politiek.
Want ze zijn liberaal, of sociaal democratisch, ze zijn van het redelijke midden of MKBer. Ze zijn christen en nog meer christen, ze zijn niet extreem, oh nee.
Hoe zeer ze ook gewaarschuwd zijn, jaar in jaar uit, ze kunnen niets anders.
Dus ze zoeken het maar uit.
Mijn kiezen doen over een paar jaar geen zeer meer en ik heb 50 jaar lang betaald voor de kabouter plop baarden.
Hun probleem, nieuwe ronde nieuwe kansen.

bakoenin | 05-11-15 | 21:54

Ach.... wat leuk......... dierenpoes mag ook voorlezen uit eigen (Sjoerd van der Wouw) werk.

SenorPaprika | 05-11-15 | 21:54

Waar is Greet?

Masturwasbeert | 05-11-15 | 21:53

-weggejorist-

Ben ik in beeld? | 05-11-15 | 21:53

Wanneer valt het kabinet

franck7020 | 05-11-15 | 21:50

@Van Duyvenbode 21:43
Ja, knul dat heet besturen, hahaha!
Aldus Rutte.

Hij is compleet de realiteit op de grond kwijtgeraakt.

tipo | 05-11-15 | 21:47

-weggejorist-

BlowingBubbles | 05-11-15 | 21:46

Pat Condel wel zoals altijd + 100

BlowingBubbles | 05-11-15 | 21:46

Ik wordt een beetje moe van al het vluchtelingen nieuws...

BlowingBubbles | 05-11-15 | 21:44

Dit is volledig out of control. De politiek staart in het licht van de koplampen. De zaak is onbeheersbaar. De conflicten zijn onbeheersbaar, de mensenstromen zijn onbeheersbaar. Geopolitiek is het westen hard onderuit gegaan. Het is niet in staat in de wereld een zekere mate van rust en orde te installeren. Het is niet in staat de eigen grenzen te handhaven. De regimes in de Europese landen staan op instorten, overweldigd door de realiteit.

Van Duyvenbode | 05-11-15 | 21:43

-weggejorist-

Ben ik in beeld? | 05-11-15 | 21:42

Ondertussen lacht Erdogan zich de ballen uit de broek om die geldstrooiende EU muppets.

Muggenmepper | 05-11-15 | 21:41

@Condell, welke vrouwelijke journaliste of opiniemaakster uit de hoek van de NPO zou in vredesnaam slachtoffer kunnen worden van een gangbang of rape?
Immers, alhoewel criminele barbaren, ook zij die de rape of gangbang willen uitvoeren moeten toch een seksuele prikkel krijgen. En alhoewel de NPO journalistes en opiniemaaksters er waarschijnlijk op hopen dat ze zo een reactie bij de barbaren kunnen oproepen lijkt de kans daar op nihil.
In dat geval prefereren de barbaren een geit.
En terecht.

bakoenin | 05-11-15 | 21:41

Rutte lacht alles weg met zijn gluiperige smile. Staat daar een beetje de EU te verdedigen in plaats van Nederland.
Nep Parlement? Dat vind ik een veel te vriendelijke kwalificatie!

Dhr. de Wit | 05-11-15 | 21:39

Aardig debat over Turkije, zegt ie.
Die man is niet goed hoor.

Schietmijmaarlek | 05-11-15 | 21:36

Rutte/EU: Uit land xxx komen veel mensen, we gaan dat land geld geven zodat ze daar blijven. ("Investeren in de regio")

Land xxx; sweeeeet! Meer mensen naar europa == meer geld ontvangen, WINNING!
Verder denken die 'overheden' uit die landen echt niet hoor, rinkelde kassa is altijd goed.

janjanjanjan | 05-11-15 | 21:36

Er zijn geen mensensmokkelaars nodig om van Belgie naar Nederland te gaan. Wie denkt Rutte voor de gek te houden?

Denkt Rutte nu werkelijk dat er mensensmokkelaars nodig zijn om van Duitsland naar Nederland te gaan?

tipo | 05-11-15 | 21:35

Ah, daar valt Rutte door de mand. Zijn patrouilles zijn er alleen om mensensmokkelaars op te pakken, niet om de toestroom van migranten te stoppen.

harbi | 05-11-15 | 21:35

Kunnen ze in een AZC hun smokkel verder coördineren. Joepie.

Ikdachthetniet | 05-11-15 | 21:35

Ja ook mensensmokkelaars gaan de procedure in!

Ikdachthetniet | 05-11-15 | 21:34

en die zielige jijbakken

Heinzz | 05-11-15 | 21:33

Taxidienst Rutte..

Ikdachthetniet | 05-11-15 | 21:32

Goed bestuurder die Rutte.

Heinzz | 05-11-15 | 21:32

Rutte zegt dat er nu al meer gepatrouilleerd wordt. Met 8 douaniers ja. Wilders had het over 2000 douaniers.

tipo | 05-11-15 | 21:29

Rutte zegt dat de regering verder wil gaan dan de PVV. Hoe krijgt hij het uit z'n mond.

harbi | 05-11-15 | 21:29

Wilders weer afgekraakt. Tuurlijk!

Schietmijmaarlek | 05-11-15 | 21:28

Geld naar Afrika, dat gaat werken. Verleden heeft dat immers aangetoond.

Heinzz | 05-11-15 | 21:27

Nóg meer geld over de grens!!

Schietmijmaarlek | 05-11-15 | 21:26

-weggejorist-

Bloodzone | 05-11-15 | 21:26

@--sql error-- 21:23
Rutte kan zich ook niet laten chanteren. Nederland wordt namelijk niet gechanteerd, enkel de EU. Rutte identificeert zich echter niet met Nederland maar met de EU. Een landverrader dus, die zich gaarne laat chanteren door een islamo-fascist. Ik ga even roken...

tipo | 05-11-15 | 21:26

bizar hoe het ze lukt om 1 woord te vermijden als het om Turkije gaat: 'Chantage' .

niemand die het lef heeft het te zeggen, terwijl iedereen (behalve A. Kuiken) wel doorheeft wat er werkelijk aan de hand is

--sql error-- | 05-11-15 | 21:23

Rutte spreekt namens de EU. Niemand in de Tweede Kamer die een punt van orde maakt. Schandelijke vertoning.

tipo | 05-11-15 | 21:23

Duidelijk... Rutte omarmt Turkije

Schietmijmaarlek | 05-11-15 | 21:21

Rutte is de toestroom naar Europa in goede banen aan het leiden, terwijl hij de toestroom naar het dorpje Oranje nog niet eens in goede banen kan leiden.

De voorzitter is ondertussen partijdig.

tipo | 05-11-15 | 21:19

Rutte stelt zich chanteerbaar op ten opzichte van de Turken.

Terwijl de oplossing is: 2000 Douaniers aan de Nederlandse grens. En laat de rest van de wereld lekker zijn eigen problemen oplossen.

tipo | 05-11-15 | 21:16

Welja... pleur al ons geld maar de grens over, Mark.

Schietmijmaarlek | 05-11-15 | 21:14

Pat for president!

Schietmijmaarlek | 05-11-15 | 21:11

hoe lang pikken we de excessen van deze landverraders nog? Een revolutie is waarschijnlijk het enigste waar de democratie op termijn nog door hersteld kan worden.

kaplaarzenverkoper | 05-11-15 | 21:10

Dierenpoes (LOL), spijker, kop.

Reykjavik | 05-11-15 | 21:07

oeps laatste post ging fout.. niet voor niets zwitsal.

Even kort door de bocht;
Waarom wordt een "vluchteling" direct gezien als iemand die medelijden behoeft? Als ik thuis wordt aangevallen en vlucht, ben ik dan zielig of stiekem een watje zonder de ballen om te vechten? En wat ben ik als ik vlucht maar mijn vrouw & kids wel thuislaat? Ze staan niet voor henzelf en niet voor hen gemeenschap, waarom moeten wij dan in zoveel landen dingen 'beter' maken; zelfredzaamheid sterkt ieder.

"Met xyz win je de oorlog niet." dat is een spreekwoord, maar met bij deze 'vluchtelingen' toch echt realiteit. Zowel in syrië als de economische 'oorlog'/concurrentie.
Ons kabinet is daar duidelijk in; vlucht/doe nix; dit bewijzen ze met de 'in geval van overval' tips.

Nog korter door de bocht; Vluchtelingen zijn landverraders.

janjanjanjan | 05-11-15 | 21:03

@ caspert79 | 05-11-15 | 20:59
Het gaat allemáál opeens een stuk sneller dan verwacht. De grote ontwrichting van de Nederlandse/West-Europese samenleving is ook veel sneller aan de orde dan ik dacht. Ik maakte me grote zorgen om de toekomst van kinderen en eventuele kleinkinderen, nu lijkt de kans me bijzonder groot dat mijn generatie over niet al te lange tijd ook al mee te maken gaat krijgen. Valt alleen nog te voorkomen als er snel rigoureuze, doortastende maatregelen worden genomen door de politiek, maar dat gaat natuurlijk nooit gebeuren.

Lewis | 05-11-15 | 21:03

Ik zei het toch: de EU wordt de nieuwe USSR. Een dictatoriale "socialistische" heilstaat waar al het geld gaat naar een steeds uitdijende overheid die zelf steeds meer geld "nodig" heeft. Gevolg is dat de onderdanen alsmaar minder te besteden hebben. Iedereen even arm en allemaal in een blauwe overall. Iedereen is gelijk. Eindelijk!

Kaiser Wilhelm XV | 05-11-15 | 21:01

Wat een potje; EU dit dat, hulp aan afganistan, irak, etc; tot hoever gaat dat rekken? In Brazilie & Filipijnen zitten ook reteveel mensen zonder school, voedsel, veiligheid; WE KUNNEN NIET IEDEREEN REDDEN!

"Pas als we de schatting van asielzoekers van volgend jaar weten kunnen we een budget bepalen, indien het budget groter moet, moet uitgelegd worden aan Nederlanders waar dat vandaan komt; zorg, educatie, etc.."

Bovenstaande is exact het probleem voor Nederland; het aantal mensen dat wil komen is oneindig, en daar gaan we geld tegenaan gooien. Maar ho even; meestal kijk ik eerst hoeveel geld ik in mijn portemonnee heb voordat ik bepaal of ik 1 of 10 biertjes ga drinken, hoewel het aanbod en mijn wens oneindig is. En zelfs als ik het geld hebben; bij teveel gaat het toch echt mis.

Grenzen dicht? JA, BV Nederland dient een 'personeelsstop' in te stellen en de BV te reorganiseren. Klinkt redelijk toch? Helaas zijn we al een dochter onderneming, en gaan we als een malle richting een NV.

janjanjanjan | 05-11-15 | 21:01

@echtezwartjoekel | 05-11-15 | 19:48
Iets zegt mij dat mij Zwarte Piet ook racisme vindt. En je weet wie de echte racisten zijn. Niet de mensen die van Zwarte Piet houden.

Thunderbird | 05-11-15 | 21:00

Gaat Zweden dan toch echt ten onder? Zoals ik voorspeld had alleen een jaar of 20 eerder dan ik dacht.

caspert79 | 05-11-15 | 20:59

Vluchtelingen hahaha 3 miljoen 5e colonne soldaten komen er Europa binnen, had Duitsland er ook zo veel in 40/45 .

blauwe zander | 05-11-15 | 20:59

Dat voorstel (eis) van de Turken om "vrij" te reizen zonder visa in de EU is dat tweerichtingsverkeer, oftewel mogen bewoners van de EU dan ook zonder visa Turkijke in? Of toch niet. Hopelijk gaan ze nooit akkoord met die belachelijke eisen van opperdictator en islamiseur Erdogan.

Ikdachthetniet | 05-11-15 | 20:59

Trouwens, waar is Wilders?

ticktock | 05-11-15 | 20:54

Dhr. de Wit | 05-11-15 | 20:43
En dat de ijsberen ook nog met kolen gaan lopen sjouwen...

Ommezwaai | 05-11-15 | 20:51

Theesessie.
DIT LAND.

ticktock | 05-11-15 | 20:49

@Gargravarr | 05-11-15 | 20:47
Tayyip Bloksnor wrijft in zijn handjes. Zo kan hij een heleboel ellende legitimeren.

Dhr. de Wit | 05-11-15 | 20:49

www.bild.de/politik/inland/grosse-koal...
De overeenkomst van Merkel met haar coalitievriendjes, komt alleen niets van terecht, want ook in Duitsland is de asieladvocatuur helemaal niet van plan om dingen snel te laten gaan. Dat kost harde euro's.

jack and friends | 05-11-15 | 20:48

I have an infinite respect for Pat Condell. We need more men like him.

chosenignorance | 05-11-15 | 20:47

Lekkere blonde wijven in Stockholm. Straks alleen nog in het Polygoonjournaal.

de Voorzittert | 05-11-15 | 20:47

De VVD wil de grenzen beleidsmatig dicht. Dat is nieuws. Maar ze weet niet hoe.. Wat? Zei hij dat echt? Ja, de VVD weet niet hoe je grenzen beleidsmatig dich moet doen.

2000 Douaniers? 1000 Slagbomen? Morgen inhuren?

Nee, daar hebben ze nooit aan gedacht.

tipo | 05-11-15 | 20:47

@Dhr. de Wit | 05-11-15 | 20:45
en zo geven ze Erdogan alle touwtjes in handen om van alles af te dwingen.

Gargravarr | 05-11-15 | 20:47

Deze uitzending vanuit de Tweede Kamer kan niet anders dan scripted reality zijn. Zometeen verwacht ik dan ook dat er een stagemanager uit de coulissen komt met een applaus-bordje.

Dhr. de Wit | 05-11-15 | 20:47

Restepect | 05-11-15 | 20:35

Groen Links is de meest inconsequente partij van Nederland. Men wil én ruimhartig vluchtelingen toelaten én de sociale welvaartsstaat uitbouwen én stringente milieudoelstellingen handhaven. Iets met kool en geit sparen dus..

therealbraindump | 05-11-15 | 20:46

Gaap, dadelijk gaattie een toast uitbrengen.

Conan de Rabarber | 05-11-15 | 20:46

Lupuslupus | 05-11-15 | 20:25
ja dat is een compromis om de regering in stand te houden, heer Seehoffer van Bayern wil de grenzen dicht en de SPD (een beetje pvda meets sp) wilde ze nog wijder openzetten.
Ze hebben een week gesteggeld over de naam, Seehoffer wilde een partij Transitlagers hebben, gewoon nette kampementen met groot hek en bewaking waar elke 'vluchteling' zich zou moeten melden en opgeslagen zou worden tot er een plekje op het vliegtuig naar huis of een plekje in een regulier opvangcentrum vrij zou komen.
Het woord Transitlager was al helemaal fout, SPD schermde gelijk al met vergelijkingen van Auswitch e.d.
Nou komen er idd 3 tot 5 kampjes waar ze lachend uitwandelen ook als ze niet mogen blijven, want ondanks de 'harde woorden' van mutti Merkel en aangescherpte regelgeving komen er nog steeds meer albanen en kosovaren Duitsland in dan ze uit weet te jagen.
Naja de Neue Bundeslander (voormalig Oost-Duitsland) houd de adem in, de burgerij daar gaat niet toekijken hoe er volgend jaar nog 2 miljoen duitsland inwandelen. En daar zijn in tegen stelling tot Nederland wel nog rijkelijk wapens in privébezit en de werkgelegenheid afwezig, dus alle ingrediënten voor een minder gezellige periode ruimschoots voorhanden.

jack and friends | 05-11-15 | 20:45

VVD zegt dat de grenzen pas dicht kunnen als er veilige opvang in de regio is. Zó is er iedere keer wel weer een kutsmoes. Wat is het de volgende keer? De opvang in de regio die niet voldoet? Omdat de PvdA anders boos wordt?
De EU moet DOOD, NU!

Dhr. de Wit | 05-11-15 | 20:45

Ga lekker je morele plicht uitoefenen van je eigen geld en niet het mijne.

We kunnen niet de hele wereld uitnodigen en verzorgen. En als je dat wel wilt en denkt dat dit prima mogelijk is, doe dat met het geld en de ruimte van mensen die er wel aan willen meebetalen.

Muggenmepper | 05-11-15 | 20:45

Nja, Azmani haalt het toch niet bij Rita Verdonk... bij lange na niet. Bijt 'm de strot af Fritz!

Conan de Rabarber | 05-11-15 | 20:44

@ tipo | 05-11-15 | 20:36
Het heeft allemaal met dezelfde ruggengraat te maken.
Of beter gezegd met het ontbreken daarvan natuurlijk.

Lewis | 05-11-15 | 20:43

@Ommezwaai | 05-11-15 | 20:39
Mee eens. Het liefst is zo koud dat ijsberen aan de ramen kloppen voor warme chocolademelk.

Dhr. de Wit | 05-11-15 | 20:43

Nu gaat de VVD pleiten voor 2000 fte aan de Nederlandse grens. Toch?

tipo | 05-11-15 | 20:42

Praatjes vullen geen gaatjes, voor de zoveelste keer: Het grootste probleem van deze hele "vluchtelingen" problematiek is het totale gebrek aan daadkracht. De vraag is alleen is het uit lafheid of uit kwaadaardigheid.. Zijn er werkelijk plannen voor een Europese bevolkingsvervanging?
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/04/...
Hans had het verrekte vaak bij het rechte eind..

Gaul Shaarad | 05-11-15 | 20:41

Snap niet dat heel Europa niet een keer opstaat en alle regeringsleiders wegtrapt.
Met alles wat nu speelt en steeds voor meer mensen (gelukkig) duidelijk wordt zou iedere burger en ambtenaar mee moeten doen, politie en leger wordt ook al jaren gekort en met die aan je zijde zet je iedereen af.
Kom op Geen Stijl, ipv een referendum is het toch mooier om de maatschappij hier toe te zetten.
Jullie kunnen zowel via het net als via tv de mensen bereiken.

mmamax | 05-11-15 | 20:41

En dan dat beeld van Rutten die krampachtig zijn lippen vastklemt tussen duim en wijsvinger om maar niet in schaterlachen uit te barsten.

Conan de Rabarber | 05-11-15 | 20:40

@tipo | 05-11-15 | 20:36
Het enige dat ik nog snap is dat de zwijgende meerderheid van politici wil dat wij ze met pek en veren van hun stoel gaan trekken.

Dhr. de Wit | 05-11-15 | 20:40

@Restepect | 05-11-15 | 20:35

De LSD kan het niet zijn; zó waus wordt je daar niet van.

BenBinnen | 05-11-15 | 20:39

Dhr. de Wit | 05-11-15 | 20:35
De Europese winter kan mij niet koud genoeg worden.
Dan laten die gasten het wel uit hun hoofd om hier nog heen te komen.

Ommezwaai | 05-11-15 | 20:39

Ome Henk is niet mijn favoriet, maar hij stipt wel duidelijk dat het het kabinet volledig aan daadkracht ontbeert.

BenBinnen | 05-11-15 | 20:38

@Lewis | 05-11-15 | 20:35
Zieke moeders uit New York en blanke Zuid-Afrikanen voldoen niet aan het zieligheidsprofiel, ofwel licht- tot donker-getint en religieus gemankeerd.
Het moeten natuurlijk wel "projectjes" zijn die je binnenhaalt anders hebben Sterre, Roos en Fleur niets te doen.

Dhr. de Wit | 05-11-15 | 20:38

Hahaha, Krol versprak zich en zei "cabaret" i.p.v. kabinet. Wat een waarheid is dat eigenlijk ook..

Ikdachthetniet | 05-11-15 | 20:38

Versprak Krol zich nou?
"vanuit dit cabaret.. hrm.. kabinet"

ticktock | 05-11-15 | 20:37

Haha, die Krol met zijn nieuwe haarspoelinkje, "het Cabaret" die is eigenlijk nog gemener dan "Nep-Parlement".

Conan de Rabarber | 05-11-15 | 20:37

Laat als die socialisten ze zelf maar in huis nemen dan, in de winter.
Maak je zo'n een appje voor; WIMBY ,Welcome in my back yard.

Gargravarr | 05-11-15 | 20:37

Dierenpoes: "Onze morele plicht vervullen om mensen in nood op te vangen"

Die zin alleen al is een hele avond debat waard. Ik zou zelfs debatteren dat het zeker NIET onze morele plicht is om zomaar iedereen van aan de andere kant van de wereld op te nemen. Niet nu de verschillen in vooruitgang van de culturen zo groot zijn wereldwijd.

trenthopper | 05-11-15 | 20:37

kan mevrouw Kuiken nog iets anders dan open deuren intrappen?
Zelden zoiets dom en naiefs gehoord.

--sql error-- | 05-11-15 | 20:36

@Dhr. de Wit 20:33
Schengen is dood en daarom wordt Dublin levend begraven door de politici. Snap jij het nog?

tipo | 05-11-15 | 20:36

@wakkere_nederlander | 05-11-15 | 20:31
Maar het moet dan wel een bindend referendum zijn en geen raadgevend. Ik vraag me af hoeveel mensen nu bij een referendum zullen stemmen voor uittreden uit de EU. Ik denk het overgrote deel. Dus dat referendum gaat er nooit komen.

Maria.1 | 05-11-15 | 20:35

PvdA mevrouw maakt zich zorgen over de winter.
Zelf maak ik mij meer zorgen over hoe Europa dit aankan, niet dus.
Wat een poppenkast!

Dhr. de Wit | 05-11-15 | 20:35

@janjanjanjan | 05-11-15 | 20:30
' "Als het om mensen gaat moet geld niet centraal staan"; wat een gezwets; als ik mijn belasting niet kan betalen komen ze mij uiteindelijk met hen monopolie op geweld halen.'

U bent geen mens, u bent een blanke nakomeling van barbaarse kolonisten. Boeten zult u!

wakkere_nederlander | 05-11-15 | 20:35

@ Dhr. de Wit | 05-11-15 | 20:33
Ja, en wat was een tijdje geleden ook alweer het verhaal met die zieke moeder uit New York?
En met blanke Zuid-Afrikanen met Nederlandse wortels? Dan kan het opeens wel allemaal heel streng.

Lewis | 05-11-15 | 20:35

Dat gekke wijf van Groen Links wilt dus EN geld naar Turkije EN geen strengere grenscontroles. Want dat is toch helemaal niet nodig ? Die heeft net een LSD smaakjes thee genoten

Restepect | 05-11-15 | 20:35

Go Dierenpoes !

De gezellige Syrier | 05-11-15 | 20:35

Vrouw, links, incompetent. Dan zit je bij de pvda.

Heinzz | 05-11-15 | 20:34

Ah gelukkig, virtuele 8 zetels en virtuele 2 zetels zijn het helemaal met elkaar eens.

Conan de Rabarber | 05-11-15 | 20:34

janjanjanjan | 05-11-15 | 20:30
Ik zou wel met Thieme meegaan, maar dan wil ik wel zwanen mogen vangen om deze vervolgens te kunnen verkopen.

Ommezwaai | 05-11-15 | 20:33

Schengen is deaudt. Waarom zou je als niet-Europeaan nog een visum aanvragen? Gewoon zorgen dat je binnen Schengen grondgebied komt en ze kunnen je niets maken.
Maar als je als EU-burger van Amsterdam naar Parijs vliegt dan wordt je uitgekleed en doorgelicht op Schiphol.
Grrrrrr....

Dhr. de Wit | 05-11-15 | 20:33

Als die paar mensen in NL, die Turkije zóóó graag bij de EU hebben nu ZELF even verkassen naar Turkije... zijn we allemaal blij.

Gargravarr | 05-11-15 | 20:32

#delete the elite.
Het is natuurlijk 1 grote poppenkast.
Ik wil geen kleuterneukers en religieus gestoorde mensen in me buurt.
Amen.

hebbuh | 05-11-15 | 20:31

@Botte Hork | 05-11-15 | 19:32
'Referendum organiseren over grenzen sluiten? Idee?'

Dan krijg je het gezeik van 'Mag niet volgens de EU'.
Dus liever een nog veelomvattender referendum:

'Nederland uit de EU ja of nee?'

JA!!!

wakkere_nederlander | 05-11-15 | 20:31

@ Lewis | 05-11-15 | 20:28
@ Lewis | 05-11-15 | 20:30
Laat ik hem zelf inkoppen. Dat was misschien niet zo relevant. ;-)

Lewis | 05-11-15 | 20:31

@tipo | 05-11-15 | 20:17
Echt he, "Als het om mensen gaat moet geld niet centraal staan"; wat een gezwets; als ik mijn belasting niet kan betalen komen ze mij uiteindelijk met hen monopolie op geweld halen. Geld is ons enige handelsmiddel en veiligheids-/vrijheidsgarantie voor de toekomst. Direct oprotten Thieme, zonder oog voor (ons) geld, voortkomend uit onze productie, ben je positie niet waardig. Maarja, partij voor de dieren he.. onzinnig genoeg. Geld & mensen 'zit wel goed', genoeg tijd over om dieren centraal te stellen.. F*CK OFF.

janjanjanjan | 05-11-15 | 20:30

@Lewis | 05-11-15 | 20:28
Ik maak slechts een observatie. Maar je mag verder best een beetje je best doen om er representatief uit te zien.

Nilfisk | 05-11-15 | 20:30

Ome Pat: +1

Nepparlement: Ongezien de tyfus.

marcoplarco | 05-11-15 | 20:30

Arme Buma. Hij is nog altijd een karikatuur van de Buma van Lucky TV.

Lewis | 05-11-15 | 20:30

Ah, er wordt weer een avondje oeverloos gepraat in de plenaire zaal, door visieloze parlementariërs die straks verbijstering zullen veinzen als in Europa de vlam in de pan slaat.

harbi | 05-11-15 | 20:29

Doe maar lekker kletsen meisje Kuiken, kijk die zetels dan wegsmelten.

Conan de Rabarber | 05-11-15 | 20:29

Nilfisk | 05-11-15 | 20:26
Waarschijnlijk zonder BH, want dat zooitje ongeregeld hang zowat op haar navel.

Ommezwaai | 05-11-15 | 20:29

@Thunderbird | 05-11-15 | 19:24
We moeten niet met hooivorken en fakkels naar Den Haag maar naar Brussel!

wakkere_nederlander | 05-11-15 | 20:28

@ Nilfisk | 05-11-15 | 20:26
En dat maakt uit omdat?

Lewis | 05-11-15 | 20:28

Dierenpoes heeft wel vaker gelijk. Mijn stem heeft ze.

VanBukkem | 05-11-15 | 20:27

@Godsammekraken | 05-11-15 | 19:21
Ze zouden Pat Condell elke avond als afsluiter van het 8 uur journaal moeten uitzenden na het weer.
Of desnoods een videocolumn geven bij DWDD.
De man spreekt 100% de waarheid.

wakkere_nederlander | 05-11-15 | 20:27

PvdA mevrouw lult over hulp geven aan zo'n beetje het hele midden-oosten. Welja...

Dhr. de Wit | 05-11-15 | 20:27

Wat een molenpaard zeg.

Nilfisk | 05-11-15 | 20:26

@Conan de Rabarber | 05-11-15 | 20:20

Zo dadelijk na Tara Singh Varma en John "Jablabla" Leerdam.

BenBinnen | 05-11-15 | 20:26

@BenBinnen 20:24
Die kun je zo vast zetten inderdaad. Hoe medewerkzaam van dit uilskuikentje.

tipo | 05-11-15 | 20:26

@tipo | 05-11-15 | 20:23
Ah, ik zag Dries al indrinken aan de bar.

Conan de Rabarber | 05-11-15 | 20:26

Zolang de buitengrenzen van de Schengenzone niet worden afgegrendeld en iedere 'vluchteling' zich kan aanmelden voor een asielprocedure in West Europa heeft Nederland het volste recht om weer grenscontroles in te voeren. Van mufti Merkel en haar project X feestje en de incompetente EU hoeven wij helemaal niets te verwachten.

therealbraindump | 05-11-15 | 20:25

Geld naar de hele wereld. Geld van de ander is er altijd.

Heinzz | 05-11-15 | 20:25

@jack and friends | 05-11-15 | 20:14
Aha zit dat zó! Ja dat wist ik dus niet. Hartelijk dank voor deze eyeopener hoewel dat het kleine beetje hoop dat ik nog had, wel de bodem inslaat.
.
Maar ik las zojuist dat Dld 2 kampen gaat oprichten voor lui die geen verblijfsvergunning krijgen omdat ze uit veilige landen komen. Nou ik ben reuze benieuwd of we daar nog iets meer over horen. Zal mijn adem tot die tijd maar niet inhouden....

Lupuslupus | 05-11-15 | 20:25

@Update 19u45
Precies. En vervolgens doen die ratten uit Brussel waar ze zin in hebben. Of: waar die gestoorde Duitse dame Merkel zin in heeft.

Fijnstoffer | 05-11-15 | 20:25

@tipo | 05-11-15 | 20:22

Ze went vast aan het kostuum.

BenBinnen | 05-11-15 | 20:24

@Conan de Rabarber 20:20
Direct na Dries van Agt.

tipo | 05-11-15 | 20:23

Kuikentje en de maakbare wereld

Heinzz | 05-11-15 | 20:23

Kijk dan, die Attje Kuiken heeft een oud truitje van Spekman aan. Zouden ze samenwonen?

Conan de Rabarber | 05-11-15 | 20:23

Ik hoor hier zo duidelijk twee stemmen, en het zijn complete tegenpolen.

Maar stel nou eens, Stel nou eens je zou twee verschillende tijdlijnen kunnen creeren. In beiden tijdlijnen krijgt respectievelijk een van de stemmen de leiding. Welke tijdlijn komt dan tot een betere conclusie als we het zouden meten in de meest abstracte vorm van regeren waarin iedereen zich achter kan scharen "maximaliseer welzijn en minimaliseer lijden"

Welke denkt u dat dan gelijk zal krijgen? Want dat is wel de situatue. 1 zal er gelijk krijgen, en 1 zal er keihard naast zitten...

Ik zal u een hint geven, Een van de tegenpolen komt alleen maar met emotionele argumenten. en de andere komt ook nog eens met gezond pragmatisme gepaard met lessen uit de historie en wetenschappelijke onderzoeken. Rara wie is wie?

trenthopper | 05-11-15 | 20:22

Oei, horizontale streepjes dragen slecht af. Ik dacht dat de modepolitie dat al in 1983 verboden had.

tipo | 05-11-15 | 20:22

Welk volk vertegenwoordigen deze mensen eigenlijk?

Muggenmepper | 05-11-15 | 20:22

Hoe laat is Gonnie van Oudenallen aan de beurt?

Conan de Rabarber | 05-11-15 | 20:20

Hoe kun je nu tegen bio-industrie zijn en tegelijkertijd voor de asiel-industrie? Het komt op hetzelfde neer.

tipo | 05-11-15 | 20:20

morele plicht, ook daar zit een eind aan, vol is vol, Nederland is vol

Gargravarr | 05-11-15 | 20:19

bah. driewerf bah.

verbanden | 05-11-15 | 20:18

Nee Thieme. Je moet nooit 10 man uit eten nemen, als je voor 2 man geld hebt. Als vrouw snap je dat niet, maar dat kost dus geld, waar iemand voor gewerkt heeft.

tipo | 05-11-15 | 20:17

@Gargravarr | 05-11-15 | 20:14
Ons land is *vol*.

Lupuslupus | 05-11-15 | 20:17

Heb dierenpoes de jurk van haar oma aan?

Hufter | 05-11-15 | 20:16

Het gaat helemaal niet in de eerste plaats om geld, Thieme. Het gaat om aantallen en het behoud van cultuur.

Lewis | 05-11-15 | 20:16

huh?? aangejaagd, wat lult ze nu

Gargravarr | 05-11-15 | 20:16

Oorlog we weten niet wat het is. We kunnen het niet meer voorstellen.

Heinzz | 05-11-15 | 20:15

@BenBinnen | 05-11-15 | 20:13
precies!
Ah dierenpoes, zonder geld ff het probleem oplossen, graties en voor niets.

Gargravarr | 05-11-15 | 20:15

Kijk dan die Kuzu, als je goed kijkt zie de hand van Erdogan in zijn reet.

Conan de Rabarber | 05-11-15 | 20:14

@De Geus | 05-11-15 | 20:03
Ik ook niet, maar ze staan wel aan het roer dus ièmand moet toch op ze gestemd hebben.

Maria.1 | 05-11-15 | 20:14

In ieder geval weer een staaltje Turkije propaganda van deze flapdrol.
Het is toch ongehoord dat er lieden met een dubbel paspoort en dientengevolge een dubbele agenda in de TK zetelen.

Ommezwaai | 05-11-15 | 20:14

Lupuslupus | 05-11-15 | 19:46
mischien wel interessant om te weten dat duitsland boos kijken naar een azc al kwalificeert als een aanslag, echte aanslagen zijn er niet zo heel veel, goed elke is er 1 teveel, maar van al die branden is ongeveer de helft door asieleisers zelf aangestoken omdat ze niet snel genoeg geld en wifi krijgen, verder zijn er slechts 10 man opgepakt tot nu toe waarvan 1 eigenaar was van het pand en besloten had dat de verzekering meer opleverde dan een stel sprinkhanen.

Helaas cijfers zijn weer niet voorhanden want dat past de Deutsche Gutmensch niet, dus we moeten het hier doen met de schaarse informatie die via de Deutsche Rundfunk verspreid word. De kranten zijn om mild te zeggen volledig blind geslagen, ze melden alleen dat het weer ergens gebrand heeft en vervolgens hoor je er alleen nog maar wat van zodra een blanke man als verdachte is aangehouden.
Vandaag weer een protest van de kansenpareltjes, met iets meer dan 100 man het centrale registratiecentrum blokkeren omdat ze meer geld wilden en beter eten.
Lees je morgen niet in bild, hooguit op pagina 7 na de overlijdingsadvertenties ergens in 2 regeltjes.

jack and friends | 05-11-15 | 20:14

Ik heb geen probleem met 3 miljoen Belgen hier hoor, of authentieke Noren, Zweedse vrouwen, Finnen, of Denen.
Wel met een miljoen moslims.

Gargravarr | 05-11-15 | 20:14

Waar vluchten al die mannen nou precies voor met achterlating van gezin/familie? Voor militaire dienstplicht! Zij deserteren dus. Zij laten liever Amerikanen, Russen, europeanen voor zich sterven. Zodat zij achteraf kunnen klagen over inmenging of andere klaagzang. Fijne nieuwe buren dus.

begint | 05-11-15 | 20:13

Kudzu peutert geld los voor zijn broodheren.

BenBinnen | 05-11-15 | 20:13

Ik ga niet kijken want ik moet aan mijn bloeddruk denken

dr.andus | 05-11-15 | 20:12

De bevolking moet het oplossen.

deepblue | 05-11-15 | 20:12

De meeliftende, uitgestapte 'democraat' van Erdogan.

Gargravarr | 05-11-15 | 20:11

Ah, die islamo-fascist mag ook iets zeggen.

tipo | 05-11-15 | 20:11

Wat een potje; EU dit dat, hulp aan afganistan, irak, etc; tot hoever gaat dat rekken? In Brazilie & Filipijnen zitten ook reteveel mensen zonder school, voedsel, veiligheid; WE KUNNEN NIET IEDEREEN REDDEN!

"Pas als we de schatting van asielzoekers van volgend jaar weten kunnen we een budget bepalen, indien het budget groter moet, moet uitgelegd worden aan Nederlanders waar dat vandaan komt; zorg, educatie, etc.."

Bovenstaande is exact het probleem voor Nederland; het aantal mensen dat wil komen is oneindig, en daar gaan we geld tegenaan gooien. Maar ho even; meestal kijk ik eerst hoeveel geld ik in mijn portemonnee heb voordat ik bepaal of ik 1 of 10 biertjes ga drinken, hoewel het aanbod en mijn wens oneindig is. En zelfs als ik het geld hebben; bij teveel gaat het toch echt mis.

Grenzen dicht? JA, BV Nederland dient een 'personeelsstop' in te stellen en de BV te reorganiseren. Klinkt redelijk toch? Helaas zijn we al een dochter onderneming, en gaan we als een malle richting een NV.

janjanjanjan | 05-11-15 | 20:09

@Conan de Rabarber | 05-11-15 | 20:00
Alleen de "vreemdelingen" specialisten van de politieke partijen zijn er en dat is de normale gang van zaken.

Lupuslupus | 05-11-15 | 20:09

Zelfs iemand in mijn naaste familie die linkser is dan links en politiek correct als het maar kan, uitte zich laatst onomwonden tégen Turkse toetreding.
Dat zei mij echt alles.
Dus dat nu ook D55 kanttekeningen zet verbaast me niet eens. Maar veelzeggend is het wel.

Lewis | 05-11-15 | 20:09

Zijn betoog is één-op-één toepasbaar op Nederland.

krelus | 05-11-15 | 20:08

@BenBinnen | 05-11-15 | 20:06
Kijk, ze heeft haar Marokkanen t-shirt aan onder dat colbertje.

Conan de Rabarber | 05-11-15 | 20:07

@BenBinnen | 05-11-15 | 20:06
omg ja, die kop, ik had haar verdrongen, maar werkelijk... totaal los van de werkelijheid.

Gargravarr | 05-11-15 | 20:06

Gadver...
Weer een riedel over "Weg met ons" van de Groene Khmer.

Ommezwaai | 05-11-15 | 20:06

-weggejorist-

telelezer | 05-11-15 | 20:06

@Ommezwaai | 05-11-15 | 19:59
Van mij mag het, CDA heeft goede hard werkende politici in de gelederen. En EHB en die malloot van Donner zijn met pensioen.

Conan de Rabarber | 05-11-15 | 20:06

De Geus | 05-11-15 | 19:59
Ik denk dat het systeem zelf niet meer werkt... Democratie, ben ik helemaal voor, maar waar je ook voor of tegen stemt, het verzand allemaal in 'we-krijgen-nix meer-voor-elkaar-dus-doen-we-maar-symboolpolitiek-zoals-de-snelheid-verhogen-op-de-A2-naar-130-(wat we eigenlijk eerst zélf verneukt hadden)-zodat-het-maar-lijkt-alsof-we-heus-wel-dingen-doen' politiek.
Het enige juiste om te stemmen tegenwoordig, is blanco.

je therapeut | 05-11-15 | 20:05

wat is dit voor raar wijf??

Gargravarr | 05-11-15 | 20:04

@Maria.1

Wie is er dan ook zo dom om op de notoire leugenaars van VVD en PvdA te stemmen. Ik niet.

De Geus | 05-11-15 | 20:03

Ik hoor Buma niet zeggen dat de Nederlandse grens vandaag nog door 2000 fte bewaakt moet worden. Waarom niet?

tipo | 05-11-15 | 20:02

Waarom hebben wij eigenlijk nog een eerste en 2e kamer? Ik bedoel, alle beslissingen die ze nemen moeten eerst door de EU worden goedgekeurd en alle moeilijke beslissingen kunnen afgeschoven worden op de EU...

In feite is het een overbetaalde nutteloze overheidslaag geworden.

LangeTijdGeleden | 05-11-15 | 20:01

Mooi stukje weer van Pat.
Ook in NL worden "incidenten" vakkundig onder het tapijt geveegd trouwens.

Captain Pervert | 05-11-15 | 20:01

@De Geus | 05-11-15 | 19:59
Of de gekozenen moeten zich aan de verkiezingsbeloften houden! En hoe kan het dat er VVD òf PvdA gestemd wordt (niet door mij overigens) en je ze beiden krijgt?! We worden belazerd tot en met!

Maria.1 | 05-11-15 | 20:01

Wel weer een volle bak in de Tweede Kamer. Not.

Conan de Rabarber | 05-11-15 | 20:00

Niks democratisch vacuüm. De Nederlanders stemmen massaal op partijen die dit laten gebeuren. Dan moeten ze maar op andere partijen stemmen als het ze niet bevalt. Of zelf een partij oprichten.

De Geus | 05-11-15 | 19:59

Conan de Rabarber | 05-11-15 | 19:56
Dat zal wellicht de toekomstige coalitie worden inderdaad.

Ommezwaai | 05-11-15 | 19:59

Niks democratisch vacuüm. De Nederlanders stemmen massaal op partijen die dit laten gebeuren. Dan moeten ze maar op andere partijen stemmen als het ze niet bevalt. Of zelf een partij oprichten.

De Geus | 05-11-15 | 19:58

mevrouw Pardon, generaal.
Oh een man..

Gargravarr | 05-11-15 | 19:57

Ondertussen vermoorde een Libier een bloedmooie Russin in Hoevelaken voor de ogen van hun vijf prachtige en lieve kinderen, omdat hij de kinderen naar Libie wilde kidnappen.

tipo | 05-11-15 | 19:56

@Ommezwaai | 05-11-15 | 19:55
Buma is al weer stiekem aan het voetje vrijen onder tafel met de PVV.

Conan de Rabarber | 05-11-15 | 19:56

@Gargravarr | 05-11-15 | 19:52
Zoals Buma zegt. Rutte is een kleine jonge in het spel. Laat zich piepelen en is een echte lichtgewicht. Daarbij heeft Rutte ook nog eens teveel lichtgewichten om zich heen verzameld. Zie alle bewindslieden die ons reeds verlaten hebben. Rutte is een nep vent, een nep mp van een nep kabinet.

Mark_D_NL | 05-11-15 | 19:56

Doe onze nationale grenzen maar dicht, als je op de EU wacht, gebeurt dat nooit.

Gargravarr | 05-11-15 | 19:56

Conan de Rabarber | 05-11-15 | 19:53
Rutte wordt min of meer ook door Buma uitgemaakt voor leugenaar.
Gelijk heeft ie, dat weet bijna iedereen wel.

Ommezwaai | 05-11-15 | 19:55

@Lupuslupus | 05-11-15 | 19:36
Ah koel. Wacht de embed wel af.

Driewerf Hoezee | 05-11-15 | 19:55

-weggejorist-

Pornoboer-bs | 05-11-15 | 19:54

Kijk die Buma Stemra gaan, die is wakker geworden. Snoept toch zeker een half zeteltje bij Wilders weg als hij zo door gaat.

Conan de Rabarber | 05-11-15 | 19:53

Erdogan heeft t slim gespeeld.
En Rutte had nooit akkoord mogen gaan.

Gargravarr | 05-11-15 | 19:52

Dus eigenlijk veranderd er niets, wordt er niets opgelost, doet de EU niets, doet onze overheid niets, en verworden we steeds sneller en intenser tot een nieuwe Islamitische staat. Volgeprakt met mensen die het Westen alles behalve goedgezind zijn. Volgeprakt met gekken die ons gratis geld willen zonder enige vorm van respect voor diegene die de belastingcenten betalen. Volgeprakt met Islamieten die geen enkel respect hebben voor het vrije woord, werkende vrouwen, het hebben van een eigen mening of leven.

Dus dat moeten wij wél gewoon respecteren, al belastingbetalend, al lopende uitgeknepen worden door de Brusselse Dictators, en al buigend naar een stel haatbaard-dragende, barbaarse schoften?

Ik dacht het niet.

kanon0503 | 05-11-15 | 19:52

Rutte mag van de EU vandaag nog 2000 fte grensbewaking instellen aan de Nederlandse grens. Niets uit de EU verbiedt dat.

tipo | 05-11-15 | 19:52

Van Bommel haalt de sociaal-ecnomische situatie weer eens aan.

Nee Harry, er staan in de zandbak mensen klaar met AK-74's die *gelegitimeerd vanuit hun religie* bereid zijn mensen van afwijkende en concurrerende stromingen te onthoofden, op te blazen en neer te schieten.

Dat los je met een stageplaats en een uitkering niet op.

BenBinnen | 05-11-15 | 19:51

@Moriarty 19:40: Dat probleem hebben ze al opgelost: gezinsleden die nareizen tellen niet meer als vluchteling. Problem solved!

Muxje | 05-11-15 | 19:51

waar zijn "we" in godsnaam mee bezig? ik wil gewoon echt geen nieuwe buren. zou er echt ergens een geheim dossier liggen onder het kopje "2015/2016 - Das war es Europa V7.3 - final" ? zo maar van een onbekommerd vrij en vrolijk leventje naar een plekje in de geschiedenis boekjes. denk dat de titel iets als
"dat ene europese foutje wat Fout met een hoofdletter bleek te zijn", "hoe Merkel toch de duitse droom van een derde rijk verwezenlijkte" of "2024 - IS wint verkiezingen Nederland en verandert het straatbeeld voorgoed" zal zijn. kan de laatste die met een rubber bootje naar Canada komt checken of er nog euro's in de ruif dreigen achter te blijven en het licht uit doen?

verbanden | 05-11-15 | 19:51

Haha, die van Bommel, verplaatst meer lucht dan een ventilator op een warme zomermiddag en draagt net zoveel werkbare oplossingen aan als genoemde ventilator.

Conan de Rabarber | 05-11-15 | 19:50

Lupuslupus | 05-11-15 | 19:42
Aha, dank u!
Dan ga ik zo lekker slapen.

Ommezwaai | 05-11-15 | 19:49

Die Condell is zelf geraped met zijn gefrustreerde geblaas op harde toon iedere dag. Waar maakt die man zich in Mohammeds naam druk om? Vaste prik op GS iedere week deze Condell?

echtezwartjoekel | 05-11-15 | 19:48

Ja,Bommel, ontwikkelingssamenwerking heeft gewerkt...

Heinzz | 05-11-15 | 19:47

Tis gvd schandalig....
En pat +1 natuurlijk. In,iddels ook verplicht voor voor mijn kinderen

bassio | 05-11-15 | 19:46

@Botte Hork | 05-11-15 | 19:42
Dat denk ik ook. En als ik de berichten zo lees (dit jaar in Duitsland al meer dan 700 aanslagen op AZC's), vermoed ik dat het daar zal gaan beginnen. (In voormalig Oost-Duitsland dus).

Lupuslupus | 05-11-15 | 19:46

Ik voel mij ook verkracht..
Maar ik ben een man, en bij mij is het door Rutte I en Rutte II...

Wijze uit het Oosten | 05-11-15 | 19:46

@trenthopper | 05-11-15 | 19:39

Zoals ik laatst al aanhaalde:

Het is gevaarlijk om gelijk te hebben als de overheid ongelijk heeft.

Het is overigens geen gevolg van leven in vrede, maar een rechtstreeks gevolg van de marxistisch-pacifistische stroming die zich in 40 jaar heeft weten te zetelen tot in de haarvaten van onze politiek en ambtenarij. Vrijwel alle kinderen van na 1970 zijn volledig geïndoctrineerd met relativistisch gedachtengoed.

BenBinnen | 05-11-15 | 19:43

@Botte Hork | 05-11-15 | 19:39
Mooi!

Lupuslupus | 05-11-15 | 19:43

@BenBinnen | 05-11-15 | 19:38
Uiteindelijk zullen we de straat op moeten.
Of om te flyeren, of met de hooivork en fakkel.

Een (1) ding staat vast, dit wordt oorlog.

Botte Hork | 05-11-15 | 19:42

@Ommezwaai | 05-11-15 | 19:38
Ja de link klopt. Greet komt niet vanavond, voor hem in de plaats was Fritsma als woordvoerder vreemdelingenbeleid. Dus u hoeft niet op te blijven. :-)

Lupuslupus | 05-11-15 | 19:42

Waarom hoor ik niets over gezinshereniging?
Als de instroom nu al problematisch is, waarom dan toch gewoon doorgaan met gezinshereniging en op deze manier nog eens het dubbele per vliegtuig hier naartoe te halen?
Geen woord hier over, terwijl dit de makkelijkste manier zou zijn om de toekomstige stroom vluchtelingen in te dammen.

Moriarty | 05-11-15 | 19:40

@Lupuslupus | 05-11-15 | 19:37
Mijn manschappen staan ook paraat. Op naar #GPnr2

Botte Hork | 05-11-15 | 19:39

Te lang leven in tijd van vrede onder de paraplu van de Nato en Amerika heeft de inwoners van Europa helaas een stuk minder pragmatisch gemaakt. We zijn echter wel veel idealisticher geworden in dit procces. Maar ik kan u verzekeren 90% van de wereld dat niveua van idealisme niet deelt. En je niet intolerant maar juist tolerant opstellen tegenover intolerantie zal uiteindelijk leiden tot de val van onze beschaving zoals wij hem kennen.

En Condell heeft hier ook zeker een punt over het policor doofpot beleid van de journalistiek, Dat zou ook crimineel moeten zijn.
Maarja de enige die iets als crimineel kan classificeren is de staat zelf. Klassiek geval "who polices the police?"

trenthopper | 05-11-15 | 19:39

@Botte Hork | 05-11-15 | 19:32

D666: vóór referenda, maar tegen dit onderwerp
VVD: vindt dat we onze verantwoordelijkheid moeten nemen, maar internationale verhoudingen en een beetje ja en een beetje nee, zzzzzZzzzZZZzzz
PvdA: het eerlijke verhaal is dat referenda niets doen aan de sociaal-economische verhoudingen
GL: referenda zijn een teken van economisme
PvdD: en tevens willen we de bio-industrie referendabel maken
SGP: referenda zijn prima, maar het laatste oordeel is aan de heer
PVV: alle islamitische referenda het land uit

Gaat er dus niet van komen, want ze zitten allen met hun hoofd zo diep in hun achterste dat ze het licht alweer kunnen zien.

BenBinnen | 05-11-15 | 19:38

Hoe zit dat met die sprekerslijst?
Klopt dat linkje wel van Rossem?
.
Enfin, voor Greet blijf ik wel weer wakker vanavond.

Ommezwaai | 05-11-15 | 19:38

@Botte Hork | 05-11-15 | 19:32
Ook daarvoor zal ik graag gaan flyeren. Weken lang als het moet.

Lupuslupus | 05-11-15 | 19:37

@Driewerf Hoezee | 05-11-15 | 19:31
Ja hij was geweldig. Misschien kunt u het morgen terugkijken.....

Lupuslupus | 05-11-15 | 19:36

Libië krijgt geld, waarom? Om bootjes te kopen?

Gargravarr | 05-11-15 | 19:36


@Botte Hork | 05-11-15 | 19:32
Absoluut.

Gargravarr | 05-11-15 | 19:34

De bijdrage van Sietse Fritsma was er eentje om in te lijsten! In de rest heb ik geen interesse want dat zullen allemaal jankverhalen zijn a la Voordewind waar ik 2 zinnen ven heb gehoord. Twee teveel eigenlijk.

Lupuslupus | 05-11-15 | 19:34

Er kunnen nog wel 100 stukjes geschreven worden waarin beschreven staat hoe erg het allemaal wel niet is. Het veranderd echter pas op het moment dat er 10 duizenden de straat op gaan, van de politiek hoeft u immers niks te verwachten.

prov1nciaal | 05-11-15 | 19:34

Referendum organiseren over grenzen sluiten? Idee?

Botte Hork | 05-11-15 | 19:32

Fritsma gemist. Iemand?

Driewerf Hoezee | 05-11-15 | 19:31

Invasie op invasie en niemand doet er wat tegen.

Gargravarr | 05-11-15 | 19:30

Kan en wil er niet naar kijken. Ik kots van de passieve en lethargische houding van degene die deze puinhoop overhoop gehaald hebben. Om dol van te worden.

Silent Scream | 05-11-15 | 19:30

*Staande ovatie geven doet aan speech * Condell + heel veel

Botte Hork | 05-11-15 | 19:28

Kijken we wel uit met Turkije? Want Turkije IN de EU maakt Turkije de facto het machtigste land VAN de EU.

Adversary | 05-11-15 | 19:28

durf de video niet op like te klikken omdat ik geen extra bescherming krijg er na tegen extremistisch geweld.

iets | 05-11-15 | 19:28

Pat Condell altijd +1. En wat betreft Zweden: laat ze het maar uitzoeken met hun feministische, cultuurrelativistische houding.

BenBinnen | 05-11-15 | 19:27

Dit zou onze laffe NPO moeten uitzenden. Wie betaald bepaald. En dat zijn wij.

Botte Hork | 05-11-15 | 19:26

Progressief Nederland begeeft zich tussen rots en water.

Panos88 | 05-11-15 | 19:25

We worden niet overspoeld, we worden weggespoeld.

Conan de Rabarber | 05-11-15 | 19:24

En wat was het antwoord van Brussel op het verzoek van Zweden om hulp?
We begrijpen het probleem maar wij bepalen wat er gebeurt, niet jullie. M.a.w. jullie hebben geen fuck meer te zeggen over jullie grondgebied. De EU is een dictatuur en niets anders. Een dictatuur die Europa kapot maakt, de europese cultuur en economie kapot maakt. Weg met de EU!! Grenzen dicht! Zeggenschap over Nederland terug! Nu! De ellende wordt met de dag erger. Hoe langer we wachten hoe armer en onveiliger Nederland wordt.

Thunderbird | 05-11-15 | 19:24

Laat Sweden ze lekker zelf houden met hun iedereen krijgt een verblijfsvergunningzonderscreenen beleid. Kneuzen

Tuborg øl | 05-11-15 | 19:24

Gisteren al gezien, heel sterk weer.

Snap je!? | 05-11-15 | 19:22

Farage for president en Condell als zijn VP!

Godsammekraken | 05-11-15 | 19:21

Verplicht kijkvoer voor EU leden?

lillendvleesch | 05-11-15 | 19:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken