
Blanke yuppen zijn irritante luidruchtige overlastgevende oproerkraaiers, aldus andere blanke yuppen. Uiteraard
te Amsterdam. Dit alles volgt uit een keihard onderzoek van de gemeente onder 567 bewoners van de Staatsliedenbuurt, Spaarndammerbuurt en Waterwijk. Vooral de evenementen in 't Westerpark zorgen bij veel blanke yuppen voor oikofobische taferelen: tijdens het bezoeken van de evenementen blijken er namelijk alleen maar andere blanke yuppen op die typisch blanke yuppen evenementen af te komen. Nergens niks geen Marokkaan of Surinamer te bekennen, laat staan een Antiliaan. '
De multiculture sfeer is daardoor soms ver te zoeken.' Lol. Wonen bij het Westerpark moet ongeveer net zo voelen als hoofd casting zijn voor een
GroenLinks-commercial. Dat je toch in je blanke yuppen buurt met je blanke yuppenhoofd naar een blank yuppenfestival gaat en dan vervolgens bij je gemeente in een enquete gaat lopen klagen dat er alleen maar blanke yuppen te vinden zijn. Dan moet je wel een Amsterdammer zijn. Nou goed. Wij hebben wel een idee, wat dacht het Westerpark van een mooi AZC?! Het festivalseizoen is voorbij dus plemp er even wat nets neer en iedereen is blij, olé!
Reaguursels
InloggenAl die acroniemen of andere subcultuurgroepenaanduidingen zijn altijd onderhevig aan slijtage.
't zal me allemaal worst wezen als ze maar eens ophouden met al die festivals. Ook daar is een een inflatie van jewelste.
Mag wel hoor, maar als die tyfusherrie in de stad. Zit je rustig thuis een boek te lezen, komt dat gemiddeld stomme popgebonk weer een paar uur door die flinterdunne flauwekulmuren van Rochdale binnenkleunen.
Als ik naar Rammstein luister dan doe ik dat met koptelefoon, want de buren en mijn vrouw hoeven niet mee te genieten.
Vroeger was niet alles beter, maar Amsterdam was nog een stad met een paar rafelranden, waar het duidelijk nog niet af was. Nu probeert men Amsterdam "af te maken", geheel netjes en aangeharkt, maar de sjeu er er van af.
Amsterdam wordt langzamerhand, of te snel zo u wilt, "afgemaakt" in de zin van kapot maken. Overdreven overgesubsidieerd cultureel aanbod, festivaltsunami, segregatie in stadsdelen en baarden (heb ik gehad hoor, in de 60-70er jaren)... Oh... om de tatoeages niet te vergeten. Hoe mensen zich kunnen toetakelen als huidbeschadigings-fashionistas.
Awel... kwil naar Down-Under, maar dat lukt me niet meer. Snik.
Salut! Evocatus
Staatsliedenbuurt is helemaal geen witte cultuur. Grotendeels Marokkaans. Het Westerpark trekt misschien typisch publiek, maar dat ligt niet aan de buurt.
Weg met hullie.
hey, ik woon hier! Naast blanken zijn er genoeg gekleurden. Het is wel zo dat er bepaald groepje blanke hipsterwijven de hele dag op het terras zitten te koffieleuten en wittewijnzuipen en vragen of er ook bitterrjjjballen zijn......
Dat AZC dat is al aangekondigd. Prachtige nieuwbouwwoningen voor onze nieuwkomers in een van de meest populaire hipsterbuurten van Amsterdam. www.at5.nl/artikelen/92029/adam-krijgt...
Rotterdam was voor korte tijd een nuchtere stad waar je dit typische decadente Amsterdamse gezeik niet had. Maar ook hier zwermt een hipsterplaag neer, mensen die Rotterdam gaan ontdekken een waar Witte de With feest, het is om te huilen hoe Rotterdam naar de gallemiezen gaat.
@nemoj me jebat | 27-10-15 | 17:30
Het een sluit het ander niet uit. Als ik er iemand mee op de kast kan krijgen zal ik niet wijfelen ze zo bekakt en neerbuigend mogelijk aan te spreken.
Godsammekraken | 27-10-15 | 16:55
Mannetjesputter, kordaat, type loodgieter. Zo een die me aanspreekt met: "Zo, mevrouwtje" in plaats van "Mevgouw".
Yuppen die beweren dat ze het jammer vinden dat de festiviteiten waar ze naar toe gaan niet multicutureel zijn qua bezoekers, die liegen dat het gedrukt staat of hebben geen levenservaring.
Zijn dat dan de neo-yuppen?
Bij de Westergasfabriek gebouwen zitten toch vaak van die (kunst) hippies en andere subsidieslurpende uitvreters die geen fuck uitvoeren maar zich voor doen als studenten?
Kan me voorstellen dat je, als je er naast woont, gek van wordt dan ja.
pluk-87 | 27-10-15 | 15:29
Inderdaad, en t kan niet vaak genoeg onder de aandacht worden gebracht, opdat we niet vergeten! Chapeau daarom voor uw bijdrage.
@nemoj me jebat | 27-10-15 | 16:45
Wat had je voor beeld dan?
Randstad nieuws, lekker boeiend.
De multiculturele sfeer ver te zoeken? Een wandeling door de binnenstad met keppeltje op het hoofd doet dan wonderen.
Godsammekraken | 27-10-15 | 15:37
Ik heb ineens een heel ander beeld van je. Zo zie je maar weer.
Amsterdam, in naam is het er nog, de ziel is allang vervlogen.
.
Weg Nederlanders, weg vrijheid en vrijgevochtenheid, weg samen leven, weg middenklasse.
.
Amsterdam, de template voor de toekomst van Nederland.
.
Zoals de gevestigde politiek graag wil.
Lijkt me prima plek dat Westerpark. Als ik multiculti ellende wil, dan ga ik wel naar Slotervaart of naar de Bijlmer of ga op vakantie naar Marokko of Turkije. Verder niet echt de behoefte om de hele dag in de moslim ellende te zitten.. Het is al erg genoeg dat 95% van alle vespa's gestolen wordt in Amsterdam.. Foei Fenne, Jasmijn en Jan-Jaap jullie stelen toch niet die scooters???
Wat een dom onderzoek. Niemand wil op een plek wonen waar alleen maar evenementen of festivals plaatsvinden. Dan heb je totaal geen rust. Als je hier iemands afkomst erbij gaat halen, dan ben je compleet gestoord in je hoofd. Als in een buurt veel 'yuppen' wonen, dan is het logisch dat ze evenementen gaan organiseren die ze zelf interessant vinden en waar voornamelijk andere yuppen op afkomen. De gemiddelde Amsterdamse tokkie zou je ook niet zien bij zulke evenementen.
@Vrije Nator | 27-10-15 | 16:02
Dit hele seizoen is tot nu toe briljant en deze aflevering niet minder. Het gaat er niet om welke aflevering jij beter vond, dat boeit niemand ene zak. Het gaat erom dat deze aflevering on topic is; dit is er dus ook rondom het Westerpark aan de hand.
Het is een illustratie van het onderwerp.
@pluk-87 | 27-10-15 | 16:01
.
Ik zie het voor deze keer door de vingers.
Afgelopen weekend in NRC. Spijker, kop, nailed it: www.nrc.nl/handelsblad/2015/10/23/amst...
heb 15 jaar van mijn leven in de Staatsliedenbuurt oftewel Westerpark gewoond. heb de buurt zien groeien. van sloppenwijk naar relaxte woonbuurt. zijn en blijven alleen oude klote huizen uit 1903 en dergelijke. evenementen waren nimmer probleem tot laatste jaren. die concerten van Mojo waren absurd asociaal of je moet een blerende trut tot 's avonds laat leuk vinden. heb er best lekker gewoond. wel jammer dat alle oude buurtwinkeltjes er langzaam aan verdwenen zijn. maar ja was er laatst en vond het met sprongen achteruit gegaan; lag veel rommel op straat; panden zagen er smoezelig uit. maar ja, misschien zag ik het niet vroeger of ben ik te veel verwend in mijn dure Centrum buurtje nu. ach en die yuppen daar. wat een status: een te dure oude woning kopen in een oude stadswijk; geen idee waarom dat applaus waard is. maar wens ze het beste met hun uiterlijk vertoon en zal aan ze denken wanneer ik weer eens dronken hun bakfietsbak vol pis.
@Stormageddon | 27-10-15 | 15:59
De meest recente aflevering is een klassieker.
www.youtube.com/watch?v=sXQkXXBqj_U
@Stormageddon | 27-10-15 | 15:45
Over het algemeen zijn de vrouwelijke yuppen gemiddeld een stuk aantrekkelijker dan de vrouwen in AZC's. Niet onbelangrijk.
ik snap het wel, als blanke yup is het ook helemaal niet erg om een niet-blanke yup tegen te komen, zolang als het maar een yup is.
De praktijk is echter vaak anders, en blijkt de niet-blanke geen yup te zijn. Tis wat.
@Stormageddon | 27-10-15 | 15:59
Slechte aflevering was dat. Die er voor en die er na waren beter.
@Piet Karbiet | 27-10-15 | 15:57
Klopt, dat festival liet ik even schieten ;)
De rassies!
Waarom heeft bijvoorbeeld Mo Rabbae zich niet beraad op het afvaardigen van participanten?
Als alle inkomsten nou direct zouden terugvloeien naar het stadsdeel was het een heel ander verhaal waarschijnlijk. Nu hebben ze er alleen maar last van.
Dit dus...
southpark.cc.com/full-episodes/s19e03-...
@pluk-87 | 27-10-15 | 15:41
Nee hoor, ik overdrijf niet: Volgens Lowlands directeur Van Eerdenburg is de PVV de nieuwe NSB:
http://www.nu.nl/muziek/2592532/lowlands-directeur-hekelt-nsb-achtige-sfeer-rondom-pvv.html
Verder word ik hier de door Mossad en Poetin niet betaalt om te genuanceerd te zijn. En was ik in 1987 met Jango Edwards wel bij het Festival of Fools. Jij niet.
@Stormageddon | 27-10-15 | 15:45
Serieus? Hmm, interessant. Hipsters zijn strontvervelend maar de stap van strontvervelend naar je keel doorsnijden is wel groot genoeg om je geen zorgen om te hoeven maken.
Het hele dorp waar ik woon op de Utrechtse Heuvelrug is een blanke mono-cultuur. Zwart-wit televisie, maar dan zonder het zwart. Bevalt ons allemaal prima.
In 't Westerpark zag ik laatst een Hindoe staan!
kunnen ze die tent van dat circus wel neerzetten. is nu toch staatseigendom en staat best festivalesk.
Multicultuur(meerdere/diverse culturen) is behoud van ieders eigen cultuur en daarom de juiste term. Het is het recht om niet te integreren, recht op apartheid door eigen keuze.
Net mijn quinoa salade met rode bietensap op. Dan vervolgens naar de mindfulness meditatie. En ten slotte bij de Marqt zo een drie keer dure biokippetje halen welke in de pan niet krimpt.
Hipster gentrificatie is nog ergerder dan asielzoekers. Als ik moest kiezen dan heb ik liever een azc in de buurt dan een stel van die hipster kutyuppen.
Gelukkig ben ik van beide verschoond.
De term Yup is net zo aan inflatie onderhevig als de term racist. Op je 38e met een hippe baard in Nieuw Sloten moeilijk doen achter de bar met een espressoapparaat en een oproepcontractje is niet helemaal Young en urban en professional, me dunkt.
"Multicultuur" is trouwens een verkeerde term, in Nederland zijn het meer monoculturen die naast elkaar langs leven.
En dat is logisch want mensen en dieren kiezen altijd voor de stam waar hun genen het meest verwant aan zijn. Dat is pure wetenschap en dat noem je "xenofobie".
Links probeert de natuur om te vormen door al dat multiculti gezeur en dat gaat niet lukken. Geen mens heeft ooit de natuur overwonnen...
@Dhr. de Wit | 27-10-15 | 15:37
Tijd voor een reaguudersbal? ;)
@Piet Karbiet | 27-10-15 | 15:34
Je overdrijft, ik ben er vier keer geweest en ik ben geen hipster, evenals zeer veel mensen die daar zijn. Het is altijd extreem gezellig en het publiek heeft inderdaad een zeer blanke samenstelling. Ik zal de causale vraagstukken even laten voor wat ze zijn anders word ik misschien weggejorist en opgerot.
Het is daar de laatste 10 jaar idd lekker opgeruimd. Veel in de verkoop en geupgrade quq huurgrens. Overlasttuig zoveel mogelijk achterin West of nog beter, de ringweg over gekieperd. Liever yuppenrumoer dan straatterreur.
Voor alle yuppen die denken anders te zijn. Time to wake up www.youtube.com/watch?v=xLNA7MRdjlw
Maar waarom zou een evenement persé multicultureel moeten zijn? Er komen ook weinig "blanken" naar Surinaamse en islamitischse evenementen.
Iedereen is gelijk maar echte Nederlanders een stuk minder, lijkt het wel. Mogen wij Nederlanders misschien ook gewoon onze burgertruttelijke bitterballen-cultuur uitdragen?!
@nemoj me jebat | 27-10-15 | 15:26
@eerstneukendanpraten | 27-10-15 | 15:30
Gewezen corpsbal en gewezen yup.
@Ceauceausneaut | 27-10-15 | 15:27
Dat sowieso maar dat wegkijken en de intrinsieke onverschilligheid -en selectieve verontwaardiging, maakt ze toch tot de nuttige idioten die de weg plaveien voor werkelijk alles dat Nederland kan missen als kiespijn.
Voor massa immigratie, de EU en de islam.
Al hebben ze dat vaak zelf niet eens door.
Kijk naar LowLands, 98% blanke hipsterjugend met alle Cordaids en Greenpeaces van de wereld in een white gated community. Alleen hun polsbandjes hebben een kleurtje. Maar de PVV mag er niet in.
uiteraard, je woont in de stad want lekker gemakkelijk en gaat dan lopen zeiken / zieken dat er wat in jou buurt georganiseerd wordt.
Dat is nou eenmaal het kenmerk van een stad.
uiteraard trekken festivals liever juppen aan dan medelanders,.... De eerste groep geeft namelijk geld uit , de tweede neemt de apperatuur mee.
Dit is het laaste stukje van west dat misschien nog een beetje fatsoelijk is, dat mag uiteraard niet van multiculti links. Laten we dit deel ook even verpesten en er een azc neerzetten.
weg met ons beleid.........
Ook veel minder aanrandingen en berovingen tijdens die evenementen in het Westerpark. Maar ik leg echt geen verband hoor.
Het jeukt er van de naffers, heus.
nemoj me jebat | 27-10-15 | 15:26
Kraker is een gewezen corpsbal dus is dat zeker niet uit te sluiten.
Al die hipster-yuppen houden er interesses op na die ook alleen onder hipster-yuppen populair zijn. Yoga, allerlei foodmarkten, biologisch, duurzaam, divers, multicultureel etc.
Het enige dat hipster-yuppen met de groep die zij zo liefkozen gemeen hebben zijn 'gratis geld', 'weg met de grenzen' en alles zien als een veredelde klassenstrijd. Eigenlijk zijn deze klagende yuppen precies dat waar zij anderen van betichten of juist tegen ageren namelijk: witte privileges eisende, sluik-racisten.
Deze voornamelijke blanke groep is namelijk van mening dat zij recht hebben op etnische diversiteit om zo in een comfortabele schijnrealiteit te kunnen blijven leven.
Zij vinden dus in al hun blanke superioriteit dat ieder facet van hun leven een zogenaamde afspiegeling moet zijn van de door hun zo gewenste samenleving.
Deze mensen zijn niet meer te redden.
Te gehersenspoeld om door te hebben dat zij een karikatuur van zichzelf zijn geworden.
@Godsammekraken | 27-10-15 | 15:21
.
Dat is een Milf, geen Yup.
\plop/
Dat type persoon DENKT slechts dat ze van Marokkanen en Turken etc houden, totdat de daad bij het woord wordt gevoegd, dan gaat het gelijk mis, met als exemplarisch voorbeeld de kinderen van Halsema die weer van de multiculschool af werden gehaald. Blijft een schitterend voorbeeld.
@Joris-Goedbloed | 27-10-15 | 15:22
Ben jij de afgelopen 10 jaar nog in Amsterdam geweest??
@Van Leeuwen, heerlijk stukje.
Leve de yup, beter volk dan kansenjeugd, bontkraagjes en gelukszoekers.
Hup AZC erin!
Opgelost!
Godsammekraken | 27-10-15 | 15:21
Laat me raden: u bent geen yup.
*hik*
tut tut tut, best gemengde buurt hoor daar.
-weggejorist-
Tja, dat is nou eenmaal de realiteit in Amsterdam. Het moet ook van beide kanten komen. De meeste Marokkanen komen alleen met cultuur in aanraking wanneer ze een cabaretière op de motorkap hebben liggen.
Dan steek je gewoon de straat over als je jezelf in Paramaribo of Gaza wilt wanen. Niet zo zeuren, multiculti zat in Amsterdam.
Ja, een AZC bij Westerpark.
Dat is ook handig voor DWDD dat wordt opgenomen in de Westergasfabriek; kunnen de AZC-ers daar gezellig én gemakkelijk daar aan tafel bijschuiven.
Hipsters.
-weggejorist-
Wie kan het GIFje uitleggen?
Dat noemde ik gister nog mijn Witte Dozentheorie.
Zo is het maar net. Nergens zoveel white power bijelkaar als op alle festivals waar duurrrjjjjzaamheid, cultuurrrjjj etc. etc. zo hoog in het vaandel staan.
Wuppen dus, argh ik ben discriminiracistofielofoob
Zwarte yuppen, zwuppen.
Gele yuppen, guppen
Moslimitische yuppen, muppen.
Witte yuppen. Muppen.
Iedereen die niet juiste neologisme gebruikt is discrimiracistofielofoob!
Goed plan... alhoewel ik nu al kan voorspellen wat de bewoners ervan zullen vinden.
Dan beter Kwakoe. Nog luidruchtiger en helemaal niet gericht op blanke yuppen. Meer subsidie!
haha zelfhaat
Altijd weer die blanken
Yup!!
REAGEER OOK