Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO! Politie sloopt wietplantjes in achtertuin

Wietkwekerijen worden niet opgerold, ze worden omgehakt. De arbeidslustige eigenaar van een ruime achtertuin heeft aardig zijn best gedaan om een paar flinke hennepbomen te laten groeien in zijn tuintje. Komt de politie ineens ongevraagd de hele boel kappen, terwijl je gewoon vijf wietplanten in je tuin mag hebben staan. Terechte vraag van de filmert dan ook: 'hebben jullie niks beters te doen?'. Wiet. Legaal. Omdat er hier werkelijk niks fout gedaan wordt en de politie inderdaad hun tijd zinniger kan besteden dan als moraalhouthakker een onschuldige burger lastig vallen.

Reaguursels

Inloggen

Dit is een beetje, het laag hangende fruit voor de politie,
Nu moet ie van uitkerinkje of te klein salarisje, in de rij staan bij de shop. En dan moet ie maar af vragen wat ie krijgt. Dit schiet toch helemaal niet op

Snaak_beest | 22-10-15 | 21:46

Onthoud dit soort filmpjes, voor als u de volgende keer er toch weer toe verleid bent met zo'n rood potlood een stemhokje in te lopen.

Deze overheid zal nooit zonder slag of stoot minder debiel worden dan ze intrinsiek is. Onthoud dat dus.

Stemmen is instemmen.

stoethaspel | 22-10-15 | 13:17

Hey, leuk zeg.. Kunnen die BOA's ook niet een keer bij mij komen? ik heb ook nog een zooitje onkruid in mijn tuin staan. Trakteer ik ze daarna op een biertje want bier is wel gezond.

liefkoekje | 22-10-15 | 13:00

Nou... "toppie"

waragainstclimate | 22-10-15 | 12:59

Vernieling van andermans eigendom. Dat is een misdrijf waar ten hoogste 5 jaar gevangenis voor staat en deze agent minimaal een strafblad voor kan krijgen en dus zijn baan kost.
Dus ik hoop voor deze agent dat bij de aangifte die volgt hij kan aantonen dat het een directe opdracht was en zijn meerdere dus de lul is..

Deus Absurdia | 22-10-15 | 12:25

Mooi vak (tuinman) en dat ook nog zo'n vet uniform bij.... Jongens jongens.

Omefrenk | 22-10-15 | 12:07

Oeps! De overheid moet de boel legaliseren of verbieden! Verbieden gaat niet werken, hebben we ondervonden in de 'war on drugs', dus..... hou je maar een keuze over.
.
Legaliseren.
.
Word ik ook nooit meer geconfronteerd met dit soort achterlijke filmpjes.

r04drunn3r | 22-10-15 | 11:34

Een politie agent die de wet niet kent en voor eigen rechter speelt, Fantastisch!
Ze snappen nog steeds niet waarom niemand de politie nog serieus neemt.
Gelukkig zijn in geen velden of wegen meer te bekennen. Ze hebben het veel te druk met de vluchtelingen!

r04drunn3r | 22-10-15 | 11:25

-weggejorist-

Conny Clit | 22-10-15 | 09:44

Ik zal uit naam van de woningbouw ook een brief sturen dat die eik bij de buren niet mag, misschien komt de politie die dan ook omhakken?

Verbelgd | 21-10-15 | 23:57

Triest. Legaliseer dat spul nou eens! Waarom die kut politiek dat niet snapt, is mij een raadsel.
Ook een van de grootste fouten van Wilders; die doet er alles aan om het te verbieden.

Liroy | 21-10-15 | 23:50

112 alarmcentrale zegt u het maar.... Er staat een man met een bijl in mijn achtertuin los te gaan op mijn planten....
En dan wachten

A la snackbar | 21-10-15 | 23:47

Reken maar dat zijn vrouw vanavond cake bakt.

wiedergutmachsnikkel | 21-10-15 | 23:18

Verdient een hovenier dan zoveel meer ?
Ik meen van wel .

iopeth | 21-10-15 | 22:28

Hebben ze de zware criminaliteit toch even een gevoelige slag toegebracht.

Halal gehaktbal | 21-10-15 | 22:27

Van brigadier naar hovenier....
Zo kansloos zie je niet vaak.

Halal gehaktbal | 21-10-15 | 22:25

Karel Utwout ambieert het hoveniersambt .

iopeth | 21-10-15 | 22:23

-weggejorist-

Liefenaardig | 21-10-15 | 21:34

-weggejorist-

Liefenaardig | 21-10-15 | 21:27

Ik tel 4 wietplanten, geen 6.

His Lordship | 21-10-15 | 21:19

Ondertussen worden we aangevallen door een islamitische invasie en onze politie staat als een stelletje Intratuin-Mongolen plantjes in iemands zijn achtertuin te kappen... wat een land...
Corrie-Corky | 21-10-15 | 14:41
Dit mag gewoon wel vaker gepost worden.
Inderdaad , wat een land.

XaaD666 | 21-10-15 | 21:14

Je mag helemaal geen 5 plantjes in je tuin hebben. Het wordt gedoogd, maar als je een zeikende buurman hebt moet het zooitje gewoon weg.

Wanne | 21-10-15 | 21:06

En voor een poging tot inbraak of geluidsoverlast komen ze niet.De burger treiteren daar zijn ze goed in tegenwoordig.
De burger beschermen zit er niet meer in.

endtotrolling | 21-10-15 | 20:57

-weggejorist-

Fritzke joebelai | 21-10-15 | 20:40

Ga es boeven vangen...

da wizard | 21-10-15 | 20:25

-weggejorist-

Florian Geyer | 21-10-15 | 20:23

-weggejorist-

Florian Geyer | 21-10-15 | 20:21

plantjes... lol

Het leken wel kerstbomen

weetutniemeer | 21-10-15 | 20:18

5 plantjes, maar dit zijn STRUIKEN en het zijn er ook meer dan 5. Ik zou hier gewoon niet naast willen wonen, de constante wietgeur zou mijn woongenot aantasten, plus wat die bewoners nog roken elke dag. Ik betaal ook huur voor mijn tuin.
Prima actie van de pliesie, dat ze voor het woongenot van de buren inzetten. Overlast is nooit goed.

michello | 21-10-15 | 20:12

Heb trouwens wel respect voor de politie (in Nederland). We mogen best wel blij zijn met die mensen. We hebben echt ten opzichte van andere landen weinig corruptie en de politie is doorgaans wel echt je vriend. In ieder geval heb ik er wel positieve ervaringen mee. Als je je zelf een beetje normaal op stelt gaat het hier vrijwel altijd wel netjes. Ik ben daar wel gewoon echt blij mee. Er zijn ook landen waar ze je eerst tegen de grond slaan en dan pas vragen stellen. Als je nog leeft.

Ohja | 21-10-15 | 20:02

belachelijk.. heeft de politie echt niets beters te doen. in nederland zijn duizenden coffeeshops waar je wiet kan kopen en waar zou die vandaan komen. en nu gaan ze iemand die een paar plantjes in zijn tuin heeft aanpakken?? een paar wietplantjes, zonder lampen en speciale installaties dus duidelijk voor eigen gebruik.. wat een waanzin.. de politie zou toch wel iets beters te doen moeten hebben??? boeven vangen ho maar, dat is veel te moeilijk en veel te gevaarlijk

denoorman | 21-10-15 | 19:56

Ja ok, sommige soorten kun je niet maken naar je buren. Ik woon ook in een appartementencomplex en heb om die reden geen eigen planten. Dat zou inderdaad overlast geven, want op een balkon zit er gewoon te weinig ruimte tussen. Maar er zijn best planten die in een tuin best zouden kunnen zonder al te veel geur overlast (ja ok als je er naast staat wel, maar t komt niet veel verder). En als het echt puur om geur gaat.. Ik heb wel eens buren gehad waarbij het echt stonk. Niet door wiet planten ofzo. Maar gewoon, als je er langs liep had je wel zoiets van hm, x schoonmaken, ofzo? Niet tijdelijke kookluchtjes, maar gewoon van langdurig een goor huis hebben, dat. Tsja. Ik weet het niet.. Ik denk toch dat de mening over wiet dan mee telt. Want de meeste mensen kunnen minor disturbance wel hebben, tenzij ze er een uitgesproken mening over hebben. Hennep lijkt me zeker economisch een waardig materiaal om naar te kijken. Nog los van het roken. Er kan wel heel veel mee. Legalisatie lijkt mij daarom wel de moeite waard. Meer werk, meer grondstof, meer mogelijke medicinale oplossingen (vroeger werden heel vaak cannabis tincturen e.d. voorgeschreven). Zelf heb ik echt een therapeutische waarde eruit gehaald die met een psych en de apotheek niet lukte. Er was ooit een pilot mee voor AD(H)D. Die verliep heel positief, maar men ging doorverkopen. Then again, dat gebeurd met ritalin ook. Ik zie het zelf als positief spul, mits verstandig gebruikt. En sowieso als alcohol overal mag... dan moet wiet ook gewoon kunnen. Hash weet ik niet want ken ik niet. Maar wiet is veel minder gevaarlijk en minder verslavend en vooral minder overlastgevend, dan alcohol.

Ohja | 21-10-15 | 19:54

@xukje Ik denk dat je het door de ogen van de andere partij moet zien xukje,dus: satan in de gedaante van een kruidachtig gewasje die dan een soort frodo achtig onschuldig wezentje(de gemiddelde nederlander)i het gruwelijke verderf er zondigheden gaat storten.

Het wachten is op de verlossende politieke engel met de tegen die tijd volledig door iedere boerenlul geaccepteerde killpil,waarmede men dan het bewustzijn een wending mag geven.

vallav | 21-10-15 | 19:52

tommysedai | 21-10-15 | 18:31
En vervolgens zeg je niet wat de onjuistheden zijn en wat dan wel de feiten zijn met bron erbij. Ga toch fietsen, broekie.

Irony | 21-10-15 | 19:37

Ik snap dat buren of woningbouwvereniging er een probleem mee kunnen hebben. Ik snap echter niet dat dit wel prioriteit heeft voor de politie en ernstiger zaken totaal niet.

Xukje | 21-10-15 | 19:18

Iedereen die hierboven loopt te zeiken tegen IJzervreter moet zelf eens meemaken dat je, inderdaad 24 uur per dag, een penetrante wietlucht in je tuin hebt hangen. Mijn buurman was gelukkig aardig genoeg om ze 25 meter verderop ze aan de andere kant van zijn tuin te zetten maar als hij dat niet gedaan had ik ook gedaan wat nodig was om van die meur af te komen.

Zoiets | 21-10-15 | 19:05

Nu zal je mij niet snel horen over een wietplantje, maar met 5 (of meer) van deze bomen achter je huurhuis (in mijn contract staat ook dat niet mag) zoek je het ook wel een beetje op.
Van dit soort buitenplanten komt een enorme partij wiet, 2-300 gram is zeker haalbaar van zo'n struik. Geen koffieshop kwaliteit natuurlijk, dus niet erg waardevol. Voor de wet maakt het natuurlijk niet uit hoe sterk het is, denk dat ie blij moet zijn dat ze niet net na de oogst kwamen..

noerg | 21-10-15 | 18:52

oxyfiebel | 21-10-15 | 18:31
"Wat zal oom agent vanavond trots in de bank zitten,ik wou dat ik ook een lul was en bij de politie werkte."
Ach, die jongens en meisjes doen gewoon hun werk en krijgen ook wel eens echte mafketels tegenover zich en als je erg pech hebt raak je zelfs een arm kwijt onder een vrachtwagen. Het gaat uiteindelijk om de mensen die besluiten tot deze actie hoger op de apenrots. Doen die dat vanuit regeltjes om de regeltjes want het zijn nu eenmaald e regeltjes zoals bij BREIN of het gemeentehuis, of zit er nog al dan niet wereldvreemde overtuiging achter en is er iemand daar in die pyramide die wakker kan worden en bedenkt dat die regels een beetje niet helemaal meer kloppen omdat nieuwe inzichten. Kan toch nie waar zijn dat we wel wetten hebben maar dat ie eigenlijk geen gezond denkwerk achter zit. Of weten zij iets dat wij niet weten?

kloopindeslootjijook | 21-10-15 | 18:44

@necrosis | 21-10-15 | 15:15
biobenzine kan ook. gewoon wat extra kraken.

miko | 21-10-15 | 18:44

Zegt overigens wel iets over het journaille achter Geenstijl. Feitelijke onjuistheden verkondigen om zo een stemming makend filmpje kracht bij te zetten. Lekker makkelijk scoren zo. Plantjes mogen niet, maar is wel gedoogd. Zie het als een kat-en-muis-spel. Muis verliest deze keer. Boehoe... Next!

tommysedai | 21-10-15 | 18:31

Wat zal oom agent vanavond trots in de bank zitten,ik wou dat ik ook een lul was en bij de politie werkte.

oxyfiebel | 21-10-15 | 18:31

kloopindeslootjijook | 21-10-15 | 18:18
Dank je. Is soms ook erg lastig, maar kan er meestal goed mee omgaan, wiet haalt dan zeker de scherpe randen weg en helpt inderdaad vooral bij die slaap natuurlijk. Persoonlijk geloof ik niet in complotten, wel in belangen en uitgebreid uitbouwen/lobbyen daarvan. De farmaceuten hebben zeker belang, steeds komt er informatie beschikbaar over de rijke stofjes in cannabis, het is zoveel meer dan THC. ( werking is ook complexer, percentage THC zegt niet eens zoveel, niet te vergelijken met bijvoorbeelde percentage alcohol in drank)Ook de landbouw, was het meest geteelde gewas een eeuw of wat geleden. En dan geen hybrides voor de toppen hè, maar allerhande toepassingen van hennep.

Willem Hollander | 21-10-15 | 18:28

Willem Hollander | 21-10-15 | 18:13
Sterkte met de reuma, lijkt me niks leuk.
Zit er misschien een complot achter, iets uit de farmaceutische industrie of zo? Je gaat als het zo allemaal ziet toch hele rare dingen denken.

kloopindeslootjijook | 21-10-15 | 18:18

kloopindeslootjijook | 21-10-15 | 17:49
Daarover doen zich allerlei theorieën de rondte, zoals u wellicht weet. Mij hoeft u niet te overtuigen hoor, ik schets alleen hoe het zit. Dat dat compleet achterlijk is buiten beschouwing latende. Ik ben overigens zo iemand die er stukken beter door in slaap komt. (zware ontstekingsreuma) Ik verbouw het zelf in de tuin, en doe dan autoflowers.(veel discreter, want stuk kleinere plantjes, dus ook minder opbrengst en met behulp van mijn kas al in juli eerste oogst, daarna nog een ronde)
Ik ben me er steeds van bewust dat als oom agent langskomt of één van de buren gaat miepen ik alles kwijt ben.

Willem Hollander | 21-10-15 | 18:13

@Oetiohnegentechnik | 21-10-15 | 16:22
Zo is het. Nog een goede reden om het uit de wet te schrappen.

ben kokhals | 21-10-15 | 18:03

Willem Hollander | 21-10-15 | 17:15
Ja maar waarom is wiet illegaal? Daar komt maar geen duidelijk antwoord op. Dankzij hennep hebben we wel de VOC-schepen kunnen bramen. En de Mona Lisa is erop geschilderd. Je kunt er kleding van maken en brandstof. Mensen met MS en reuma kunnen eindelijk goed slapen en een container chemische meuk de deur uit doen. Met dat cannabis-verbod is iets raars aan de hand. De handhavers doen gewoon hun werk, maar het gaat om de onderbouwing van de wetgeving. Daar rammelt iets. Ze moeten een keer uitleggen waar die wetgeving op gebaseerd is in plaats van em alleen maar uit te voeren.

kloopindeslootjijook | 21-10-15 | 17:49

Epii | 21-10-15 | 17:30
Ah, moreel gezien ben ik het daar zeker mee eens hoor.
En juridisch zou dat ook zo moeten zijn denk ik(mooi naïef droombeeldje mijnerzijds), de (juridische) realiteit is helaas dat het klopt wat oom agent doet, hoe achterlijk ook, zo is de wet.
Ik reed eens met mijn vehikel achterop de auto van een mevrouw, die besloot deze pontificaal stil te zetten, zonder reden. Ik juridisch schuldig, dus mijn verzekering moest dokken, hoewel ik mezelf totaal niet schuldig achtte.

Willem Hollander | 21-10-15 | 17:45

Als het nou coca-planten waren. Of papaver, dat mag gewoon wel in je tuin staan. Ook al heet de wet de Opium-wet uit 19-ergens-van-voor-de-oorlog.

kloopindeslootjijook | 21-10-15 | 17:44

regel 1: softdrugs is verboden (anders kan het ook niet gedoogd worden)
regel 2: softdrugs is alleen toegestaan (dat is iets anders dan gedogen) in de coffeeshop
regel 3: bij aantreffen softdrugs geldt: inbeslagname verplicht, bij vrijwillig afstand doen van inbeslaggenomen goed geen strafvervolging, anders wel.

Ook bij hoeveelheden anders dan gebruikershoeveelheden (5 gram, 5 planten) geldt regel 3 en 2 en 1.

Pimmetjes | 21-10-15 | 17:33

Ooit was de politie je beste vriend.

McMarx | 21-10-15 | 17:31

Des te meer zegt dat over oom agent Willem Hollander.. Wanneer je bezit van mensen vernielt of hen geld afhandig maakt in situatie waar geen slachtoffer te bekennen is ben je een laffe lamlul en zelf een vieze gore crimineel..

Epii | 21-10-15 | 17:30

Er is nog steeds sprake van gedoogbeleid, wat zoveel inhoudt als: Als de hermandad bepaalt dat er sprake is van een overlastsituatie zal ze besluiten de planten in beslag te nemen.

threewing | 21-10-15 | 17:29

Plantje -5 kan dus ook...,snik.

Plantje-1 | 21-10-15 | 17:25

Goed zo agent ! Overbodige planten.

edelweiss | 21-10-15 | 17:25

Dit jaar heb ik één plantje gezet. Was de eerste keer. Ik zit gebeiteld dit najaar. Wiet is inmiddels bijna onbetaalbaar geworden. Zonde van die mooie planten uit het filmpje. Zeer goed getopt. Jammer.

[x] Ongeschikt | 21-10-15 | 17:18

Helaas is dit terecht. Schrijver van het stukje en vele reaguurders snappen klaarblijkelijk geen bal van het gedoogbeleid.
Uit dit stukje: "Wiet. Legaal." Onzin, wiet = illegaal. Het gedoogbeleid wil slechts zeggen dat er geen vervolging zal plaatsvinden onder bepaalde omstandigheden.(bijv. minder dan 5 gr. op zak, slechts in beslagname, minder dan 5 plantjes, doe er afstand van en ze worden helaas vernietigd maar je gaat vrijuit.
Zonde van de plantjes en jammer dat het zo gaat, maar oom agent doet gewoon zijn werk hier.

Willem Hollander | 21-10-15 | 17:15

Woningbouwverenigingen hebben een clausule waarin dit soort zaken reden zijn om het huurcontract te ontbinden.

Dus.. daar komt de volgende klager aan die gaat zeggen dat ie voor een vluchteling zijn sociale huurwoning uit moest.

Gezien de grootte van de planten zou daar toch makkelijk een kilotje of wat aan toppen te plukken overigens.
Dat haalde ik ook makkelijk in mijn jonge jaren

Dan wordt eigen gebruik ook wat lastig te verdediggen

De gezellige Syrier | 21-10-15 | 17:12

Terecht, omhakken die stinkzooi

Bazzz5185 | 21-10-15 | 17:00

Dat waren gewoon nepagenten of corrupte agenten, die hebben nu het hele jaar te paffen.

McNail | 21-10-15 | 16:57

Je mag 5 planten in je tuin of in je huis hebben mits de lokale verordening van de gemeente niets hierover zegt. Sommige gemeenten tolereren iets minder planten, andere iets meer of een geheel verbod. Echter als je huurt en dus niet de grond bezit is het bezit ter discretie van de huurder. Gezien sociaal woningbouwverenigingen graag andere huurders tevreden willen houden voert men vaak een zero-tolerance beleid. Ga maar een koophuis kopen als je zo nodig wiet wilt kweken. Ik heb eens naast een wietroker gewoond in een appartementen complex en dat heeft maar 2 maanden geduurd voordat ik daar weg was. Na klachten van drugs overlast/stank overlast deed men niets. Ik met ramen dicht en alsnog kwam die geur bij ons binnen want isolatie van kus me kloten. En dan vond de particuliere verhuurder het jammer dat er al een derde huurder was vertrokken binnen een periode van 2 jaar.

sickstyle | 21-10-15 | 16:49

@jasser tenzij je direct of indirect gebruikt maakt van de rechten die je worden toegekend door de overheid, voor wat hoort wat, en al die rotzooi. In dit geval gaat het om een woningcorporatie.

Kapt. Kip | 21-10-15 | 16:30

Domme wout probeert met strenge toon filmert te intimideren. Wil uiteraard niet gefilmd worden. Omdat ie weet dat ie landelijk voor lul staat. Omdat ie weet dat ie een ruggegraatloze lul is omdat ie 'a morgens bij de briefing van Operatie Kill Plant zijn bakkes niet opengetrokken heeft dat ie niet meedoet aan dergelijke flauwekul. Dat is nl wat we nodig hebben. Mondige zelfnadenkende pliesie die zich niet voor het karretje van een woonbedrijf of de Staat laten spannen. Dat geldt ook voor laffe bermflitsers. Zolang het een collectief van zwijgende befehl ist befehl types is, verdienen jullie geen cent loonsverhoging,

Koettoerk | 21-10-15 | 16:27

Mij is geleerd dat ik 5 hennepplanten mag hebben voor eigen gebruik en er staat niet bij hoe groot of hoe klein deze planten mogen zijn en op de tweede plaats heeft de sterke arm geen toegang tot mijn huis en tuin als er geen strafbaar feit is of wordt gepleegd.

jasser | 21-10-15 | 16:23

Wat moet je je een enorme lamlul voelen als je de opdracht krijgt andermans eigendom te vernielen en het vervolgens ook nog gaat uitvoeren. Sommige banen kun je enkel uitvoeren als je geen greintje eigenwaarde bezit..

Epii | 21-10-15 | 16:23

Hennep is de grootste vrees van de farmaceutische industrie, meest medicinale plant ever!
Sick!

Oetiohnegentechnik | 21-10-15 | 16:22

Sharkbait | 21-10-15 | 14:47
Dus illegale plantjes worden gerooid maar illegale negers en anders getintieers met alle egards behandeld..
Discriminasie

jack and friends | 21-10-15 | 16:21

@necrosis | 21-10-15 | 15:14
Het zwarte illegale circuit wordt al meegenomen in de naheffingen. Als die zaken gelegaliseerd worden zullen de meeropbrengsten uiteraard meegenomen worden via de cijfers, of de illegale schatting omlaag zal gaan is natuurlijk maar de vraag.

Peter_K | 21-10-15 | 16:17

denk je als dat je buren zijn, stinkt heel je huis naar de ganya...

roffathan.h | 21-10-15 | 16:17

Als de cannabisplant weer gewoon legaal zou zijn dan:
- donderdt op termijn de halve omzet van de pharmaceuten in elkaar;
- kunnen mensen wèl van o.a. kanker en alzheimer (en veeeel meer ziektes) genezen;
- neemt de problematiek en het aantal doden door alcoholmisbruik misschien af.
- kan er goede en schone brandstof worden ontwikkeld.
- etc etc etc.
Het criminaliseren van de cannabisplant is een uiterst misdadig concept van politici.
En het wetenschappelijk bewijs voor de schadelijke effecten voor de mens is er niet en is er ook nooit geweest. Dikke deur Van der Steur weet dat ook donders goed, maar hij kan er niks aan doen. Hij is ook maar een pop in dienst van de meesters achter de schermen.
Trieste zaak...

Guy Veropzoudten | 21-10-15 | 16:16

@jawor36 | 21-10-15 | 14:37
In het licht van de volgende Geenstijl topic (Steenbergen noodverordening, politie, want Feyenoord, want vluchtelingen, dus hogere politiebelasting) is het wegjorissen hiervan vrij onlogisch.
*Joris verwacht binnen 3, 2, 1,....)

hfakker | 21-10-15 | 16:09

Deze pliesies waren slim.
Ze waren niet bij mij.

pennestront | 21-10-15 | 16:02

Plantjes buiten in een tuin ruik je amper. Afgesloten ruimtes ok. Balkon kan ik me overlast ook nog op voorstellen (ligt er ook aan wat voor planten je neemt, sommige hebben een wat nadrukkelijkere geur dan anderen). Maar tot dat die blehrende buurkinderen een geluidsdemper op hun bakkes krijgen hoeft de ene overlast niet harder worden aangepakt dan de andere. Dat is hiermee wel zo. Ik heb liever blowende buren dan een gezin. Lekker rustig. Relaxt. Vriendelijk. Vrolijk. Vredig. Geef mij zulke buren. Kan ik in ruil voor mijn niet zeuren vast wel voor vriendenprijsje wat overnemen. Toch.

Ohja | 21-10-15 | 16:00

IJzervreter | 21-10-15 | 15:53
-

24 uur stank? Je lult zeilertje! De enige stank die je rook was die van jezelf. De enomre stank van pure jaloezie en afgunst.

hurenisvoorpaupers | 21-10-15 | 16:00

één woord: ACHTERLIJK!

charissa | 21-10-15 | 15:55

@freeborder | 21-10-15 | 15:17
Onzin, alleen een slechte BBQ stinkt en bovendien zijn dat plus blaffende honden en dronken mensen slechts momentopnames en is de overlast gevende stank er 24/7.
Bovendien stond hij niet open voor een redelijke oplossing en dan ben ik er snel klaar mee.

IJzervreter | 21-10-15 | 15:53

Mensen die klagen dat wietplanten stinken.. die bbq van je stinkt ook en je hond die zit te blaffen iedere dag opnieuw is ook overlast en het gellach/geschreeuw van je aangeschoten wijf iedere zomeravond is ook overlast...
freeborder | 21-10-15 | 15:17

Ik heb ook van die buren, ga dan klussen decoupeerzaag of met de hogedrukspuit het terras doen, ook als het al 12 uur geweest is.Meestal stopt het dan snel.
Politie bellen voor overlast helpt niet komen niet, ik zie nu in filmpje waarom.

gebrokenvleugel | 21-10-15 | 15:42

Het is tijd om de realiteit onder ogen te zien, dat gaat niet zo best met je kop vol thc. Dus stop eens een half jaar, of langer. Doos ga je er niet aan maar je verliest wel het contact met de werkelijkheid. (pun op werk intended)

Mr.Red | 21-10-15 | 15:39

Legaliseer wiet godverdomme nou eens in de EU.

drunk | 21-10-15 | 15:38

Wederom toont de Nederlandse staat aan dat zij de verplichting om de CO2 emissie reductie van 25% in 2020 aan hun laars lappen door de vernietiging van dit natuurschoon. Er zit niets anders meer op om als burgers ons lot in eigen handen te nemen, en direct te beginnen met het grootschalig uitzaaien van cannabis zaden in de openbare ruimte om de opwarming van de aarde tegen te gaan.

Bertus Brulbroek | 21-10-15 | 15:37

Een mooie illustratie voor het hypocriete gedoogbeleid in Nederland: het valt aan geen buitenlander uit te leggen, en het werkt voor geen meter. Intussen worden we zelfs door de VS ingehaald wat betreft legalisering van die spullen.
Het wordt tijd om alle drugs te legaliseren, dat scheelt een hoop criminaliteit.

Peter_K | 21-10-15 | 15:37

Sta je er gekleurd op als Wout! Man, man, man, dat voor 5 prachtige plantjes. Ik vind dat deze bewoners nog erg rustig reageren, hulde. Wanneer legaliseren we het nu eens? Geen troep meer, weg criminaliteit en roverheid wat extra inkomsten. Maar ja, gezond boeren verstand bij onze regeringen in Den Haag en Brussel is ver te zoeken.

G-Klasse | 21-10-15 | 15:36

Vind het overigens nog wel knap dat ie uberhaupt nog plantjes kon laten groeien in zn tuintje. Normaal word dat net voordat je wil toppen gejat.

Yummy | 21-10-15 | 15:33

IJzervreter | 21-10-15 | 15:29--

Een ijzervreter ben je niet, wel een behoorlijk zielig mannetje.

hurenisvoorpaupers | 21-10-15 | 15:32

@Pralite Monk | 21-10-15 | 15:21
Nee, ik heb ze er zelf niet uitgehaald, ben naar de wijkagent gegaan, we zitten nl. bij dezelfde vereniging, en die is gewoon een praatje met hem gaan maken en heeft toezicht gehouden hoe mijn buurman zelf de platen heeft weggehaald. Is verder allemaal in redelijke harmonie gegaan, op wat boze blikken na dan.
En we hebben gewone normale tuintjes hier in het dorp 7 bij 10 meter ongeveer.

IJzervreter | 21-10-15 | 15:29

Agent werd vast gebeld door vervelende buur 😈

Megasuperpeter | 21-10-15 | 15:29

Ja, en wil degene die dit negertje erbij gelapt heeft zich hier nu melden?
Zelf rook ik die shit niet, maar het is wel een kolere streek om de popo's te tippen.

Yummy | 21-10-15 | 15:29

Kan me echt niet voorstellen dat meneer en mevrouw in 't blauw dit echt een nuttige besteding van hun kostbare tijd vinden.. Eigenlijk te bizar voor woorden. Of is het kappen van de struik der onmohammedaanse verleiding onderdeel van de sharia cursus? In dat geval haal ik snel mijn kratje uit de tuin!

VladimirPutin | 21-10-15 | 15:28

@jawor36 | 21-10-15 | 14:37
dat doet het al, daarom praten ze ook over externe inhuur van pliesies.

deluiegriek | 21-10-15 | 15:28

@Flipus | 21-10-15 | 15:20
Alcohol is per definitie giftig.
Je lever is echter in staat om het af te breken tot onschadelijke stoffen, daarvoor zijn wel grote hoeveelheden water nodig.
En die hoeveelheden water onttrekt je lever aan de rest van je lichaam.
Mensen die veel zuipen en weinig water drinken hebben de dag erop vaak last van hoofdpijn.
Ik heb echter geen medelijden.
Zeker niet als het een collega betreft die zich voor de zoveelste keer ziek meldt....

necrosis | 21-10-15 | 15:28

He wat naar dit.
Zo flauw die regels hier. Pure uitlokking!
Je mag wel:
5 planten hebben zolang de popo niet op bezoek komt.
Roken.
Kopen.
Wiet bij je hebben.

Je mag niet:
5 planten hebben als de popo op bezoek komt
Verkopen aan de shop.
Meer dan 5 gram hebben (maar wel 5 planten?! waar gaat het overschot dan naar toe, de prullenbak in?!).

Erg jammer. Nederland, je bent af. Amerika, Uruguay, Spanje en Zwitserland hebben je allang ingehaald. Doei!

Dwaalspoor | 21-10-15 | 15:26

@Peter Emile | 21-10-15 | 14:58
Voor de postduiven die ik vroeger hield kocht ik als lekkernij/extraatje hennepzaad. Kon je gewoon bij de duivenwinkel kopen.

Lupuslupus | 21-10-15 | 15:25

Wat een gezeur allemaal. Morgen komen zijn collega's een vijver graven, een beetje wieden, het gras maaien en wat fruitbomen planten. Veel gezonder, dus niks mis mee.

gescheurdrubber | 21-10-15 | 15:24

Nee dat mag niet zomaar.

westcoast | 21-10-15 | 15:24

@freeborder , helemaal eens, maar tot die tijd (legalize it!) gelden nou eenmaal de huidige regels! en daar moet iedereen zich aan houden! hoe oneerlijk het soms ook is!

bArAbAts | 21-10-15 | 15:23

Als ik last zou hebben van die stinkplanten bij mijn buren bel ik de politie niet maar kieper ik zelf 's avonds wel wat rotzooi over die dingen heen zodat ze dood gaan. Geeft ook veel minder gezeik achteraf.

sinar2 | 21-10-15 | 15:23

Ik vraag me oprecht af: Mogen agenten zomaar jou tuin/huis/terrein betreden? Ontopic: Agentje, ga je vrouw/man eens pesten.

watismuziek | 21-10-15 | 15:22

Dit betreft een gefeminiseerde wietplant(en) schijnbaar een haze soort, doen het heul goed in je tuintje.

westcoast | 21-10-15 | 15:22

@IJzervreter | 21-10-15 | 15:03
Wat bedoel je met de laatste zin, je hebt ze er zelf uitgehaald of zo? Ze ruiken wel die planten, maar zo sterk dat je niet buiten kan zitten.... dat moet je wel een pruttuintje hebben. Formaat balkon?

Pralite Monk | 21-10-15 | 15:21

Neutronenkorrels mefrauw, en u ben ofurrah vannaf.

Tjemig | 21-10-15 | 15:21

En dezelfde dombo's die daar nu met een bijl die paar plantjes te lijf gaan hebben dezelfde avond er nog even lekker een paar op gedronken, want alcohol is totaal ongevaarlijk....

Flipus | 21-10-15 | 15:20

@pindaboter | 21-10-15 | 15:12
Dienders staan ook in hun recht als ik rechtsaf (of linksaf) sla zonder mijn knipperlicht te gebruiken.
De vraag is of je daar als diender je tijd aan moet verspillen om me staande te houden en een bekeuring uit te schrijven.

necrosis | 21-10-15 | 15:20

Sowieso liggen de prioriteiten verkeerd: de bulk gaat naar vermogensdelicten en de drugswar. Dit zijn slachtofferloze 'misdaden' die dat alleen zijn omdat de overheid niet wil dat u aan hun inkomsten zit en omdat ze het via 100duizend regeltjes strafbaar hebben gesteld. Misdaden tegen personen en eigendommen worden zwaar ondergewaardeerd. Kijk maar de naar de straffen en mogelijkheden qua vervolging om zaken tegen de belastinginkomsten van de overheid te vervolgen of als u buiten in elkaar wordt getimmerd of uw huis wordt leeggehaald. Bij diefstal kan er nog net een briefje af dat de politie niets voor u doet (u bent toch verzekerd?). Kom je aan overheidsinkomsten dan word je gekielhaald inclusief je familie. De overheid mag alles, u moet voor alles een vergunning hebben.

Nichtsneues | 21-10-15 | 15:19

Hahaha, je moet toch als agent een superloser zijn om dit te doen voor je broodheer. Dezelfde broodheer die geen prioriteit heeft om misdaad tegen haar netto betalers op te nemen, laat staan te onderzoeken of vervolgen. --

Goed zo Geen stijl, die loser in zijn pathetische uniforme staat er vol op! Smile je staat op Gee Stijl

hurenisvoorpaupers | 21-10-15 | 15:19

Mensen die klagen dat wietplanten stinken.. die bbq van je stinkt ook en je hond die zit te blaffen iedere dag opnieuw is ook overlast en het gellach/geschreeuw van je aangeschoten wijf iedere zomeravond is ook overlast... bende azijnpissers allemaal... leer gewoon eens relativeren en beetje normaal doen! Oh ja, en legaliseren zou al die onnodige verspilling van resources tegengaan, maar dat mag niet omdat een paar fossielen bepalen wat je wel en niet mag doen met je eigen leven.. lutsers!

freeborder | 21-10-15 | 15:17

@JanJ | 21-10-15 | 14:39

Je mag niet zondermeer worden vervolgd als je vijf planten hebt waar meer dan vijf gram van af komt.
Een tijd gelden las ik hier al eens een ander stuk over.
Je kan als burger niet de dupe worden als twee regels met elkaar in conflict zijn.
Als je vijf planten mag hebben maar niet meer dan vijf gram aan product in je bezit dan is er sprake van zo'n conflict.
Een plant levert namelijk al snel meer op dan de vijf gram die gedoogd wordt.

www.rollingstoned.nl/mr-veldman-de-5-w...

Johanvb | 21-10-15 | 15:15

@miko | 21-10-15 | 15:09
Mijn auto slikt alleen benzine, en nu?

necrosis | 21-10-15 | 15:15

@XaleX_2 | 21-10-15 | 15:09
Legaliseren = meer BTW opbrengst.
Meer BTW opbrengst = hogere naheffing van Brussel
Dat gaat ons weer miljarden kosten, Dijsseldinges betaalt wel.... uit jouw en mijn portemonnee...
*vloeken doet*

necrosis | 21-10-15 | 15:14

Volgens mij mag je 0 planten in je tuin hebben staan. De wet knijpt een oogje toe, dat wil zeggen dat zolang het niet gezien wordt je er geen problemen mee krijgt. Echter, deze kerel had een half bos in de achtertuin staan wat de nodige stank overlast met zich meebrengt. Niet om te zeiken, maar een half bos aan wiet in je achtertuin is ook niet zo handig.

GameOverBro | 21-10-15 | 15:13

@gaffelbaard | 21-10-15 | 14:34
Helemaal eens, hoewel ik zelf meer van de 'White Man Ganja' zoals Xanax en Valium ben.

Botte Hork | 21-10-15 | 15:13

Nu weet ik ook waarom mijn gestolen fiets nog niet terug is. Prioriteiten! En ook optiefen met pliesie 24/7 aub!

Heiseenberg | 21-10-15 | 15:12

Zeer pijnlijk om te zien , maar de dienders staan (helaas) in hun recht , ja je mag 5 planten (in je tuin) hebben MAAR zodra oom agent aan je deur staat mag je er vrijwillig afstand van doen zonder een boete , doe je dat niet dan krijg je er alsnog gezeik mee , lang leve het gedoogbeleid #legalize it!!!

pindaboter | 21-10-15 | 15:12

Volgens mij mag de politie zelfs bij 1 plantje, het plantje gewoon meenemen dan wel slopen/dood maken. Het word gedoogd dus geen vervolging. Het is zeker niet legaal.

Wasbakplasser | 21-10-15 | 15:11

Zou het toegestaan zijn als ik één hennepplant zou kruisen met een Reuzen berenklauw?

necrosis | 21-10-15 | 15:11

Geweldig ook om op het eind nog eens te vragen bij wie je eigenlijk de boel kort en klein staat te hakken (mag ik uw ID even zien)...

Schepijs14 | 21-10-15 | 15:10

KLop klop klop..."Wacht even, meneer de agent!" Doen alsof je je omkleed. "Net onder douche vandaan!"
Snel bloemen eraf knippen doet.

HMCuiteraard | 21-10-15 | 15:09

@necrosis | 21-10-15 | 14:37
Ach de planten zijn voor zoveel dingen te gebruiken.
Voor biodiesel,schoonmaken grond

miko | 21-10-15 | 15:09

Je mag niet 5 planten in je tuin hebben staan... dat mocht wel in 1980. En het zijn ook geen kleine plantjes, maar genoeg voor 2 kilo wiet met een flinke straatwaarde. Gewoon legaliseren alle drugs, dat scheelt miljarden aan repressiekosten.

XaleX_2 | 21-10-15 | 15:09

@Stennislav Heibel | 21-10-15 | 15:04
Neutronenkorrels.

Piet Karbiet | 21-10-15 | 15:08

@Klik_hier | 21-10-15 | 15:01
Niet alleen een nogal domme Godwin maar ook nog eens een etaleren van een gebrek aan geschiedenis kennis. De NSB werd nl al in 1931 opgericht en de leden werden al NSB'rs genoemd voordat Hitler de macht greep in Duitsland.
Zo en nu naar je kamer om je huiswerk te maken.

IJzervreter | 21-10-15 | 15:08

Opgepakte bankiers na de crisis: 0
Opgepakte wiettelers: 5682
Kwestie van prioriteiten stellen

baard van troje | 21-10-15 | 15:07

Dus in plaats van dat deze mensen een jaar lang bio wiet kunnen roken uit hun achtertuintje, moeten ze nu bespoten troep halen bij de coffeeshop die het heeft van criminele organisaties met brandgevaarlijke wiethokken. Slim bezig politie.

gnork | 21-10-15 | 15:07

Wettelijk mag de politie dit gewoon. Gezien de stand der dingen kun je grote vraagtekens stellen bij de priostelling. In andere woorden, hoeveel mensen werden tijdens dit klusje niet beschermd, hoeveel aangiften van geweldsdelicten werden niet aangenomen, hoeveel wijkpatrouilles werden niet uitgevoerd?

Parel van het Zuiden | 21-10-15 | 15:05

Goed werk van de pliesie! Weer een victimless crime genadeloos aangepakt.

God Zelf | 21-10-15 | 15:05

Ik heb de verkeerde planten in de tuin staan merk ik, moet altijd alles zelf snoeien.
Ga vanaf nu hennep planten.

francisca van jole | 21-10-15 | 15:05

@de Voorzittert | 21-10-15 | 14:57
Straks ga je me nog vertellen dat er draagvlak bestaat om de VrijMiBo te verbieden....

necrosis | 21-10-15 | 15:05

Citaatje:

"... terwijl je gewoon vijf wietplanten in je tuin mag hebben staan.".

Sterker nog: voor zover ik weet, is het zelfs toegestaan om een hele haag wietplanten om je tuin te hebben, mits je aannemelijk kan maken dat die haag dient - en noodzakelijk is - als windkering.

Vroeger werden hennep-hagen door boeren niet alleen gebruikt voor de vervaardiging van hennep-touw, maar ook als goedkope, snel groeiende en effectieve windkering om kwetsbare landbouwgewassen te beschermen.

In de wet was - en naar ik aanneem is nog steeds - toestemming voor deze aanplant verankerd.

Peter Emile | 21-10-15 | 15:04

@Piet Karbiet...
Inderdaad, zouden ze die planten om de hoek verkopen aan een mevrouw met scheurgras?

Stennislav Heibel | 21-10-15 | 15:04

@Peter Emile | 21-10-15 | 14:58
Hilarisch dat jouw broer dat verhaal tot de dag van vandaag heeft volgehouden!

de Voorzittert | 21-10-15 | 15:03

@ProAsfalt | 21-10-15 | 14:52
Nee hoor die worden door mijn eigen katten er wel uitgejaagd.
@Pralite Monk | 21-10-15 | 14:53
Ik heb hem aangesproken op tijden wanneer ik niet aan het werk was, later bleek de buurvrouw (76 jaar) aan de andere kant er ook veel stankoverlast van had maar niet wist dat dit wietplanten waren.
Dit soort dingen probeer je normaal in goed overleg op te lossen, ik had hem gevraagd het aantal planten sterk te verminderen, hij had 5 behoorlijk grote struiken staan, maar dat weigerde hij op een nogal botte manier zeggende dat hij dat gewoon mocht hebben.
En dan is het bij mij wie niet horen wil moet maar voelen.

IJzervreter | 21-10-15 | 15:03

Je kan eerst nog zeggen, dat het een gewone hennep plant is. Dan moeten ze eerst gaan uitzoeken of dat waar is.

decadent degeneraat | 21-10-15 | 15:02

Wat een hufter. Zolang het binnen de wet mag zou ik ook een dikke schadevergoeding vragen voor het vernielen van je achtertuin. Morgen even bij de agent langs en z'n tuin platwalsen.

Flapuidt | 21-10-15 | 15:02

'moraalhouthakker' die moet de Van Dale in, geniaal!

dutchdj | 21-10-15 | 15:02

Hebben die VMBOers het niet veel te druk met het lastigvallen cq. intimideren van mensen met een andere mening dan het regime-Rutte-II danwel met het wat makke burgers een paar tientjes aftroggelen langs de A2?

nlnl | 21-10-15 | 15:02

Beetje laat om nog planten in je tuin te hebben ivm toprot etc.. of niet dan.

Loempo | 21-10-15 | 15:02

IJzervreter | 21-10-15 | 14:49
In de oorlog hebben ze een drie-letter woord voor uw soort mensen bedacht.

Klik_hier | 21-10-15 | 15:01

Telen van hennepplanten voor eigen gebruik
Telen van wietplanten is verboden. Bij maximaal 5 planten voor eigen gebruik neemt de politie de planten in beslag. Bij meer dan 5 planten kan de politie de teler vervolgen. www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drug...

Feynman | 21-10-15 | 15:00

@SmegmaSmeer | 21-10-15 | 14:52
Geen idee wat het met volksgezondheid te maken heeft, maar toen ik nog een kleine necrosis was (40 jaar geleden), werd het gewoon als 'afdicht-materiaal' gebruikt, volgens mij bestonden die rolletjes 'witte tape' nog niet eens.

necrosis | 21-10-15 | 15:00

Tja, als je wietplanten in je tuin of op je balkon wil hebben dan kun je maar beter erg goede vrienden met je buren zijn. Die planten heb je dus alleen maar bij de hun gratie. 1 belletje van ze is dan blijkbaar dus genoeg om de boel om te laten halen door de smeris.
En als de woningbouw er ook nog eens expliciete regels over opstelt heb je natuurlijk geen poot om op te staan.
Waren mooie boompjes, zonde.

WatZalIkErvanZeggen | 21-10-15 | 15:00

Wat een grap, ik heb vorig jaar ook twee flinke struiken gehad in de tuin toen ik nog blowde. Daar ben ik nu gelukkig al een hele tijd vanaf. Iedere keer van die criminelen over de schutting om te checken of ze klaar waren voor oogst was ook niet fijn. Toen heb ik maar lege bierflesjes om de 40 cm op de grond gezet. Op een zaterdagnacht na het stappen waren er twee werkelijk in vijftig stukken. Hoop dat die gast zijn poot gebroken heeft bij de afsprong van twee meter.

Leyolm | 21-10-15 | 15:00

De agent heeft eindelijk werk gevonden dat bij 'm past.
Er groeit hier in de tuin van huize Vivendi nogal veel ongecontroleerde klimop tegen de schutting.
Weet iemand zijn nummer?

Ars Vivendi | 21-10-15 | 14:59

correctie op vorige comment: plant=planten

Djengo123 | 21-10-15 | 14:58

Ik was eens een keer op bezoek bij mijn broer en zijn vrouw, die mooi en landelijk wonen, met een flinke tuin achter het huis. Ik hou van een tuin. Die ik zelf node moet missen, want Amsterdam en drie hoog.
Dus liep ik genietend door hun groene oase en werd plots geconfronteerd met een stuk of wat joekels van hennep-planten; zó krachtig volgroeid dat het haast jonge bomen leken.

"Goh, zijn jullie een wietplantage begonnen?", vroeg ik grijnzend. "Huh?? Wat bedoel je?" was hun reactie.
Ik wees hen op de enorme wiet-haag achterin hun tuin.
"Zelden zulke mooie exemplaren gezien", zei ik.

Mijn broer en schoonzus waren stomverbaasd.
Wat bleek nu:
Ze hielden er sinds een paar jaar een dwerg-papegaai op na, die in een grote kooi in de huiskamer continu de boel bij elkaar zat te krijsen. Dat beest vrat een zaadmengsel, gewoon afkomstig uit een pak, gekocht bij de plaatselijke dierenwinkel.
Mijn schoonzus maakte de kooi regelmatig schoon, en het zand, vermengd met de uitwerpselen en de zaden en zaadresten die zich op de bodem van de kooi hadden verzameld, werden steevast achter in de tuin tussen de azalea's gedumpt.

Daar zaten dus ook hennepzaadjes tussen.
Maar ze hadden geen idee hoe zo'n hennepplant eruit zag.

De politie is nooit langs geweest. Die had kennelijk ook geen idee; het was in een tijd die zich nog kenmerkte door een relatieve onschuld.

Peter Emile | 21-10-15 | 14:58

Goedemoguh mevrouw, is uw man thuis?
Neen.
Mooi, is uw tuin al winterklaar?

Piet Karbiet | 21-10-15 | 14:57

@necrosis | 21-10-15 | 14:44
Roep dat nou niet te hard. Anders lijkt het alsof daar draagvlak voor ontstaat...

de Voorzittert | 21-10-15 | 14:57

Legaliseer drugs, vooral marihuana. Heb daar aardig van genoten in mijn leven. Ben er geloof ik wel klaar mee, maar vind het voor recreatief gebruik vrij onschuldig. Dacht ook dat 5 plant legaal waren, maar dan mogen ze het wel in beslag nemen? Vreemd. Trouwens, ik hoorde in het filmpje iets over een woningbouwvereniging. Zou kunnen dat die dat verbieden in hun contract, dat is de enige kanttekening die ik erbij heb, maar dan de politie erbij halen? Het is makkelijk/moeilijk om te oordelen op basis van een filmpje als je de achtergrond niet weet.

Djengo123 | 21-10-15 | 14:57

ach als je nu nog (in oktober) die 5 struiken in je tuin hebt staan... heb je toch iets fout gedaan.... toprot zal er al wel inzitten... het heeft tenslotte al gevroren! en die 5 struiken die zorgen gewoon voor overlast.... dat meurt als de ziekte.. ik vind het prima... maar kan begrijpen dat buren dat niet willen.. en tja met je buren moet je samenleven...
.
Dus niet zo dom reageren het zijn gewoon de regels (bij overlast!)

bArAbAts | 21-10-15 | 14:57

@necrosis | 21-10-15 | 14:37
Zeker. En om plinten van houten schepen te isoleren.
Ik zeg altijd dat ik timmerman ben.

Piet Karbiet | 21-10-15 | 14:56

als je hier planten zet en huurt mag je voortaan gaan kopen want huren zit er dan niet meer in, egaal of het mag of niet. En als ze die voorwaarden niet hebben daar hoef je maar een buurman te hebben met last want in tegenstelling tot alcoholoverlast is deze overlast meteen reden tot bekeuren of dit.

sufkut | 21-10-15 | 14:55

sjonnie, als je beweert dat 5 planten is toegestaan, vertel er dan ook even bij hoeveel wiet je mag hebben. Als er een kilo aan toppen in zit is het namelijk nog altijd strafbaar.

--sql error-- | 21-10-15 | 14:54

@(c)ZWITSUL | 21-10-15 | 14:45
LOL, ja met zo'n #handhaven triomfantelijk ernaast.

Pralite Monk | 21-10-15 | 14:54

De slachtoffers van deze Gestapopopo's blijven overigens wel beleefd.

Ars Vivendi | 21-10-15 | 14:54

@Binnenbaan | 21-10-15 | 14:44
Gisteren (of eergisteren) nog een bericht gelezen van een zwaar gestoorde vent die een vrouw doodsloeg met een fles en een andere vrouw zwaar had verwond.
Meneer was een bekende psychiatrische patiënt en een ex van hem had al laten weten dat die vent nooit op vrije voeten had mogen komen wegens compleet gestoord.
Wanneer worden burgers beschermd tegen psychopaten, ipv telers van wiet-bomen?

necrosis | 21-10-15 | 14:53

Gratis hovenier

Watching the Wheels | 21-10-15 | 14:53

Slim hoor, die mensen moeten nu dus naar de shop om crimineel geteelde wiet te kopen terwijl ze alleen maar voor zichzelf een voorraadje voor een jaar probeerden aan te leggen.

hStripe | 21-10-15 | 14:53

@IJzervreter | 21-10-15 | 14:49
dat heb ik altijd met seringen, maar om ze te laten kappen, bij de buren.. daarbij, dit 'klagen' gebeurt op een tijd dat er helemaal niemand in de tuin meer zit,dus dat is de reden niet.

Pralite Monk | 21-10-15 | 14:53

@IJzervreter | 21-10-15 | 14:49
Dan heeft u nu vast last van katten.

ProAsfalt | 21-10-15 | 14:52

Kon hij niet gelijk effe het gras maaien?

Tishetnetnie | 21-10-15 | 14:52

@necrosis | 21-10-15 | 14:37
Water in een heel ver verleden maar dat is verboden ivm de volksgezondheid, voor CV wordt het af en toe nogsteeds gebruikt. Ik zweer erbij, veel fijner dan die teflon troep en dicht is dicht.

SmegmaSmeer | 21-10-15 | 14:52

Dus daarom hebben ze geen tijd meer om boeven te vangen...

De hersenloze | 21-10-15 | 14:51

Yep, en tijdens het omhakken zijn er diverse inbraken, woningovervallen, mishandelingen geweest waarvoor de politiemacht geen tijd heeft.

Het is dan wel zo veilig om je slechts bezig te houden om een paar plantjes om te hakken.

ProAsfalt | 21-10-15 | 14:50

Haha "hé maar hé maar serieus he ... er zijn zoveel dingen te doen en dan komen jullie zomaar in mijn tuin die plantjes afhalen" :) ! Superrelaxed die gast! Police in helicopter www.youtube.com/watch?v=jr66A4NDuYw

Watching the Wheels | 21-10-15 | 14:50

hahahahaha NL/EU in een notendop
 
-Bakken met geld richting EU, generaties eindeloos in de schulden
-Grootste Trojaanse paard in de geschiedenis het land binnenhalen en anti-geluiden de mond snoeren
 
Maar oom agent is ondertussen bij normale mensen een plant aan het omhakken in de achtertuin |:( |:( |:( WAANZIN IS DIT!!!!

wolf_r | 21-10-15 | 14:49

Agent klust bij als tuinman.

Frodo-the-Dodo | 21-10-15 | 14:49

Voor iedereen die hier zo tegen is, als je er naast woont en de geur van deze plantjes is zo nadrukkelijk aanwezig dat je niet meer met goed fatsoen in je tuin kan zitten EN de buurman weigert, na herhaalde verzoeken, er iets aan te doen dan kan ik me voorstellen dat men even de wijkagent inschakelt.
En dat is dan precies wat ik afgelopen zomer heb gedaan. Niet omdat ik wat tegen die planten heb maar omdat ik onpasselijk van de geur werd.
Buurman is nu verhuist. gelukkig.

IJzervreter | 21-10-15 | 14:49

Ik voel mee weer een stuk veiliger nu ik weet dat ook mijn achtertuin in de gaten wordt gehouden.
Moet straks toch ook nog even mijn verboden xtc laten keuren door de overheid.
Dat dan weer wel .!

dehondvanodysseus | 21-10-15 | 14:49

Aantal planten is toch al een idiote redenatie.
De opbrengst verschilt nogal per soort en de werkzame stoffen ook en dat kan heel veel verschil maken.
Daarbij, legaliseer het onderhand eens, je mag toch ook wodka drinken, werkt ook redelijk op t systeem hoor.

Pralite Monk | 21-10-15 | 14:49

Dat heb je met zovele achterlijke vormen van beleid zoals de grenzen wagenwijd openstellen voor asielzoekers en zoals deze de war on drugs.

Maar ja, vooral niet uit het strafrecht halen want dan heeft de halve politiekorps/justitie en de rechtelijke macht niets meer te doen.

Dus neen, de legalisatie zal er niet komen omdat de belangen vanwege het bovenstaande punt te groot zijn.

Diep triest. En zo gaat dat met vele zaken zolang het te grote alsmaar uitdijende ambtenarenapparaat aan de praat gehouden moet worden (om het de burger ook nog eens zo lastig mogelijk te maken).

Daarom zullen de regels voor de bijstand ook niet worden versoepeld. Daar zijn een hele reeks ambtenaren mee gemoeid en ze krijgen er een gigantische kick ervan om burgers te treiteren die toch al op de rand van de afgrond staan.
www.npo.nl/2doc/19-10-2015/VPWON_12234...

ProAsfalt | 21-10-15 | 14:47

Gedogen wil zeggen dat er niet vervolgd wordt. Dat wil niet zeggen dat het legaal is, integendeel. Deze planten zijn nog steeds illegaal en dus worden ze verwijderd, inbeslaggenomen, vernietigd etc.

Sharkbait | 21-10-15 | 14:47

Een tevreden roker is geen onruststoker.

je suis bier | 21-10-15 | 14:47

Hoe zal die Politie agent zich nu voelen. Als een held, een super held die iets goeds heeft gedaan? Of vraagt die man zich ook af wat nu de waarde is van deze actie. Want hij heeft echt niemand maar dan ook niemand geholpen. Totale nutteloze actie. Wat een verspilling van tijd en geld.

Mark_D_NL | 21-10-15 | 14:47

en straks twittert die tuinman :
'vandaag enorme wietplantage opgerolt met collega.. top'

(c)ZWITSUL | 21-10-15 | 14:45

Haha voor 5 planten...

reade romke | 21-10-15 | 14:45

@(Behind)Doors | 21-10-15 | 14:37
Onder de schutting door?

MarcS | 21-10-15 | 14:45

idioot, die paar planten, wat een gezeik.
Vandaar een kasje gebruiken met doek tegen de zon/inkijk.
En ze zijn er nog met zijn tweeën ook, toe maar.
Drukke dag voor de dienders;
Eerst paar wietplantjes kappen die je gewoon mag hebben en dan vast op weg naar de buren die op FB een onwelgevallige mening, die je ook gewoon mag geven, hebben gedaan.

Pralite Monk | 21-10-15 | 14:45

@de Voorzittert | 21-10-15 | 14:40
Geen tiet!
*opstand!!!!*

necrosis | 21-10-15 | 14:44

Ik tel 7 planten, dus de dienders staan in hun recht om ze allemaal in beslag te nemen.

Binnenbaan | 21-10-15 | 14:44

Bizarre ontwikkeling wanneer de prioriteit van de hoeders van de wet komt te liggen bij 'delicten' die verder niemand kwaad berokkenen: thuistelers en facebook gebruikers...

Stennislav Heibel | 21-10-15 | 14:44

Waarschijnlijk staat deze agent uit het zuiden des lands op de payroll van de concurrent van deze mensen.

pluskukel | 21-10-15 | 14:44

@LangeTijdGeleden | 21-10-15 | 14:38
Opstelten was zó traag tijdens... euh.. zijn... euh... betogen.. dat ik ... euh... hem er van verdenk dat hij ... euh... ook af een toe een pretsigaret heeft opgestoken vóór een debat.
Maar hij had vast een goed argument (medicinale wiet?).

necrosis | 21-10-15 | 14:44

wie zegt dat dit politie is?

volgens mij was deze kruidentuin toe aan de oogst, ik zie deze beste man alleen t goede meenemen met n handbijltje van thuis, dat kostuum haal je zo op internet..

lefbak | 21-10-15 | 14:43

Schandaligste aan het hele verhaal: "Agent: wilt u stoppen (met filmen)?" Fuck die shit! Het is je eigen grond! Agenten moeten ophouden met die shit!

Aapje133 | 21-10-15 | 14:43

Kijk hem dan hakken....
Stond vast niet in de folder, dat je ook nog eens semi-tuinman bent.

Als je zelfrespect hebt ga je toch niet bij iemand in zijn tuin een paar wietplanten staan omhakken. Wat een kneus.

HouseMaster | 21-10-15 | 14:42

LangeTijdGeleden | 21-10-15 | 14:38
Correctie: Weigeren van het uitvoeren van deze wet zou een grote middelvinger zijn naar Den Haag.

Zoals ik al zei, jullie waardeloze loon en CAO is helemaal verdient door het laten gaan van criminelen en het pesten van werkende burgertjes met waardeloze wetten.

Burgers die jullie salaris indirect mogelijk maken. Lutsers.

LangeTijdGeleden | 21-10-15 | 14:41

-weggejorist-

Corrie-Corky | 21-10-15 | 14:41

... kun je toch gewoon eens tegen je baas zeggen: 'fuck it, dat doe ik niet'.
@Evaluationcopy | 21-10-15 | 14:36
Dan is er altijd wel een andere VMBO-er voorhanden die het wél doet!

Ars Vivendi | 21-10-15 | 14:40

Geen Piet
Geen Wiet
Whats next? Friet?

de Voorzittert | 21-10-15 | 14:40

@graaf van egmont,

Nee, u heeft er geen verstand van.
Lijkt mijn tuin wel een paar jaar terug.

Mooie juliemaand gehad, daardoor konden ze goed groeien.

Voor de rest 1312!

The_Nummee | 21-10-15 | 14:40

Volgens mij is die nog zo stoned als een garnaal. Trouwens ze doen gewoon hun werk. Je mag vijf planten houden, zolang er maar niet meer dan 5 gram wiet vanaf komt. Volgens mij ga je daar flink overheen.

JanJ | 21-10-15 | 14:39

Piet Karbiet | 21-10-15 | 14:35

Haha verdomme, ik dacht precies het zelfde !

Madrox | 21-10-15 | 14:38

Er, mogen ze zo maar je tuin in komen lopen met een bijl? sorry hoor maar ik zou hier bijna de politie voor bellen.

niemand specifiek | 21-10-15 | 14:38

Niet helemaal opgelet Quid: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drugs...

Het wordt gedoogd om 5 planten te kweken, maar wordt het bij toeval ontdekt dan mag de politie de planten in beslag nemen. Weigert de burger medewerking dan mag de burger zelfs gearresteerd worden...

Bij 5 fucking plantjes. Opstelten is/was zo dement als een deur toen hij de wet maakte, heeft deze onmogelijk wet mogelijk gemaakt zonder slag of stoot en ondemocratisch doorgedrukt.

Wtf Nederland en WTF politie dat jullie dit nog uitvoeren ook. Een grotere middelvinger naar Den Haag is er niet. Dit soort gedrag is de hele reden waarom jullie CAO helemaal verdient is en niet aangepast hoeft te worden.

LangeTijdGeleden | 21-10-15 | 14:38

Hoe komt die man binnen dan? Had hij een huiszoekingsbevel of een ander document dat hem toegang verschafte?

Sloopkogels | 21-10-15 | 14:38

Graaf van Egmont | 21-10-15 | 14:35

Er zijn cannabis planten die 6 meter of hoger kunnen worden. Meestal worden voor de kweek veel compactere planten gebruikt die alsnog evenveel bloemtoppen opleveren. Het is overigens wel erg dom om zo'n enorm grote soort te laten groeien in een kleine achtertuin, dan is er altijd wel een buurman die het ziet en je meldt bij de politie. Het is inderdaad een verspilling van moeite om een paar plantjes te komen omhakken, er zijn genoeg echte criminelen die ze vrij laten rondlopen. Dit is echt een prachtig voorbeeld van hoe de Nederlandse politie debiele prioriteiten heeft.

Pantheist | 21-10-15 | 14:37

Van de lullig blauwe schuurdeur leidt ik af dat dit een huurwoning is.
Woningbouw verenigingen doen wel eens vaker rare dingen.

gentle giant | 21-10-15 | 14:37

maar hoe komt de wout in de achtertuin? ('door achterdeur', danwel 'voordeur', danwel 'over schutting' worden niet als antwoord geaccepteerd

(Behind)Doors | 21-10-15 | 14:37

-weggejorist-

jawor36 | 21-10-15 | 14:37

Hennep werd vroeger (onder de naam 'apenhaar') toch gebruikt om wateraansluitingen waterdicht te maken?
Ik zeg altijd dat ik loodgieter ben....
*vette jonko opsteken doet*

necrosis | 21-10-15 | 14:37

Het wordt tijd dat vluchtelingen wat meer politiecapaciteit gaan opeisen.

jawor36 | 21-10-15 | 14:37

Mooie buitenplanten trouwens ben benieuwd wat voor soort wietplant dat is.

gijs geluk | 21-10-15 | 14:36

Update: Sinds 2013 geldt dat wie 5 planten of minder heeft nooit vervolgd wordt. Door de politie aangetroffen planten worden echter in beslag genomen De politie gaat niet actief op zoek naar planten maar reageert alleen op tips van ´geuroverlast´ of jaloerse buren. Overigens zal er pas juridische duidelijkheid over deze regel bestaan als iemand de inbeslagname aanvecht. Bron: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/drugs...

Dubz | 21-10-15 | 14:36

Daar sta je dan, als volwassen vent bij een andere volwassenen een paar onschuldige plantjes uit een tuin te trekken. Ook als politieagent kun je toch gewoon eens tegen je baas zeggen: 'fuck it, dat doe ik niet'.

Evaluationcopy | 21-10-15 | 14:36

Dus het kan ook zonder lampen en shit. Kutzooi (gaat zolder opruimen).

wichita | 21-10-15 | 14:36

"Plantjes"

Kabila de stijlloze | 21-10-15 | 14:36

Die agent hakt zo hard dat er volgend jaar 20 struiken staan.

Piet Karbiet | 21-10-15 | 14:35

Kan die agent niet beter gaan staken? Is nuttiger voor de samenleving!

Ars Vivendi | 21-10-15 | 14:35

Ik hoor iets in zwaar Oost'n-accent over de woningbouwvereniging waar het niet van mag. De front-desk van de nanny-state dus die woningbouwvereniging. Het blijft een bizar filmpje waarin oom agent de regels van de woningbouw komt handhaven.

Hoop dat dit nog een juridisch staartje voor deze veldwachter gaat krijgen. Wat een waanzin!

Godsammekraken | 21-10-15 | 14:35

Ik heb er niet echt verstand van hoor, maar zijn die struiken al niet veel te groot om er zinnig nog wat weet van te trekken?

Graaf van Egmont | 21-10-15 | 14:35

Ik ben zeer benieuwd hoe dit verhaal in elkaar steekt. Ik zou ook boos zijn als deze dienders zonder wettelijke gronden mijn tuin verrot hakten.

MarcS | 21-10-15 | 14:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken