Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Meppelers woest om protestlocatie ZP-Zeikerds

Route534.jpgAlarmerende mails vanuit het Meppelse. Inwoners van het schitterende historische handelsstadje M. maken zich ernstige zorgen om de veiligheid van hun kinderen tijdens de komende Sinterklaas Intocht. De KinderfeestKapende HerstelBetalingsactivisten van Kick-Out Zwarte Piet eisten & kregen de meest prominente en drukste plek van de stad op, als de Goedheiligman aankomt dd 14 november. Bij het Zwarte Pijltje. "DIT LIGT DIRECT AAN DE ROUTE EN HIER STAAN IEDER JAAR DE MEESTE MENSEN!!!" aldus woedende alsook vetgedrukte Meppelers, die er volstrekt geen vertrouwen in hebben dat deze randstedelijke cultuurvernielers vreedzaam gaan protesteren. Dat was in Gouda namelijk ook geen succes. Hoe hard meneer Jeffrey Afriyie in het RTL Nieuws ook mag roeptoeteren dat het om een vreedzaam protest gaat. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat er hier doelbewust op rellen wordt aangestuurd. Arm Meppel. Compleet de vernieling in door een proxywar vanuit Het Reservaat. Kollektiefklein.jpgDe plek waar de Geldbeluste NepNelsons willen protesteren. Nu nog vredig en intact.

Reaguursels

Inloggen

Lijkt mij een grote vergissing van Halve Gario om met zijn clubje niet geintegreerde cultuurbarbaren naar Meppel te komen.Ik heb zo n vermoeden dat zij de stad uitgejaagd worden in de kleuren zoals zij graag zien dat zwarte piet eruit ziet.Bont en blauw!Tsja,wie wind zaait zal storm oogsten.Maar ja,ik denk dat niet geintegreerde mensen die de sinterklaastraditie niet eens begrijpen,dit spreekwoord ook niet begrijpen!Mensen,kom naar Meppel voor een tegendemonstratie,en demonstreer,op wat voor manier dan ook!Dan krijgt dit clubje tenminste op een punt gelijk.Dan wordt dit,zoals zij zelf zeggen,hun laatste demonstratie!

klaasm | 23-10-15 | 01:35

Waarom gaat meneer chopchop niet in Saudi werken. Daar zoeken ze nieuwe beulen voor chopchop square

waragainstclimate | 22-10-15 | 13:01

Ik heb een bloedhekel aan racisten die proberen negers uit het straatbeeld te verwijderen.

mallekater | 22-10-15 | 09:01

AntonPantoffel | 21-10-15 | 14:18
Ze vinden ook roetpieten niet goed, want die vegen zijn nog steeds zwart (dat zeggen ze letterlijk). De kleur zwart moet volgens hen geheel verdwijnen, wie is er nu racistisch???

wazakzegguh | 22-10-15 | 00:49

Onbeschoft kutvolk. Alsof er ook maar iemand denkt dat ie zich als Zwarte Piet verkleedt om negers te discrimineren.

Ansjo | 22-10-15 | 00:46

Ik raad niemand aan om mijn intocht te verzieken.punt.
*de maat is vol*

Astroturfer | 21-10-15 | 23:58

Stinkdieren moet je als stinkdieren behandelen. Bespuit alle ophitsers preventief met een gezellig laagje oerhollandse mest. Zodat ze ook niet het openbaar vervoer naar huis kunnen.

ad melkert | 21-10-15 | 21:50

al 20 man opgetrommeld om naar MEPPEN... eh.. Meppel te gaan... niemand verpest een kinderfeest!!

tielroels | 21-10-15 | 21:13

Ik heb het al eens eerder geroepen, maar doe het nogmaals: Het Sinterklaasfeest moet gevierd worden volgens NEN 0512.

Mubbenschonster | 21-10-15 | 21:00

Een debiele burgemeester. Wie geeft dat zootje zo'n plaats. Het is een KINDERFEEST!

Patatter | 21-10-15 | 20:56

Gewoon met 1000 meppelers op die plek gaan staan en doen alsof je bij het vreedzaam protest hoort ...

Cynevisie | 21-10-15 | 20:45

Ik zeg:

Allemaal als zwarte piet naar Meppel...

Tee Of Cup | 21-10-15 | 19:45

Gewoon keihard uitlachen, hoe zielig kan je zijn.
Die racisten huilen wat over de slaventijd
Maar als hun voorouders niet werden gedwongen om hier (wel) te werken ( wat inderdaad een beetje grof is) zouden ze nog steeds in een of andere hut gemaakt van stront wonen.
En het ergste is nog wel dat er naar deze verwarde mensen wordt geluisterd.
De D in Nederland dan maar omdopen tot een g is het in ieder geval duidelijk.

Mr fingers | 21-10-15 | 19:24

Ik gok op een grote kans dat wat jongens en mannen uit de buurt het niet meer pikken dat dingen voor de zoveelste keer verziekt worden door 'gekwetsten' en ook bij dat pijltje gaan staan.
Als ze dat trouwens zouden organiseren en aankondigen is er ook een grote kans dat de vergunning wordt ingetrokken ivm de te verwachten verstoring van de openbare orde.

henkdekanarie | 21-10-15 | 19:19

Er is al een club die daar incognito de boel in de gaten gaat houden. Er zullen namelijk een hoop kansenjongeren tussenstaan die puur komen om ouders met kleine kinderen te bedreigen en zelfs zwaar mishandelen. Vandaar dat er beveiliging komt. Uiteraard niet van politie, want die doen geen reet, maar een gevalletje damslapers zeg maar.

Kom gewoon, de kinderen worden beveiligd. De kansenjongeren die iets doen zullen barmhartig worden afgevoerd zonder dat iemand er iets van merkt. Laten we vooral geen trauma's bij kinderen achterlaten. Het kan echter voorkomen, dat sommige kansenjongeren dit niet overleven. maar er wordt wel erg ons best gedaan om dit te voorkomen.

DanDatDus | 21-10-15 | 18:59

Waarom die demo niet in een weiland achter Staphorst?

BarneyBoner | 21-10-15 | 18:39

En als nou gewoon eens helemaal niemand naar die intocht gaat. Laat Sint en Zwarte Piet maar komen in een stad met lege straten. Gewoon niks zeggen en lekker thuisblijven, kijken naar die lachwekkende intocht van Sinterklaas in een leeg Meppel. Nou ja, alleen die actievoerders dan... Lijkt me tophumor.!

awakened | 21-10-15 | 18:36

kan Sinterklaar niet stiekum ergens anders aan land komen en dit de lieve kindertjes laten weten via een flasmob!

fikkieblijf! | 21-10-15 | 18:30

Bij de jumbo zag ik al zwarte Sinterklazen. Daar hoef ik dus ook geen pepernoten te halen. Toch Appie dan maar weer?

Karel17 | 21-10-15 | 18:30

Nou, om een ding hoeven we ons na vandaag absoluut geen zorgen meer te maken; er is hoogstwaarschijnlijk meer politie aanwezig dan publiek en demonstranten bij elkaar opgeteld. Leuk.... zo'n kinderfeest, net of je naar een risicowedstrijd voetbal gaat.
.
Ik zou -als ik in de schoenen van de burgermeester stond- een noodverordening afkondigen en alle demonstraties in iedere vorm tussen 13 en 15 november verbieden in de gemeente Meppel(uiteraard op de dag zelf pas bekendmaken).

miff | 21-10-15 | 18:16

Ik ga ook een clubje beginnen:de kick out zwarte piet pieten.

oxyfiebel | 21-10-15 | 17:45

-weggejorist-

Tee Of Cup | 21-10-15 | 17:27

Een stelletje zwartkijkers, dat is het!

dikkebier3lul | 21-10-15 | 17:21

Waar zijn al die reaguurders uit 2008 nou gebleven ?
Bolder | 21-10-15 | 14:58
.
dood.... of weggejorist en opgerot....

medusa324 | 21-10-15 | 17:17

@ProAsfalt | 21-10-15 | 12:38
Men lachte om haar, maar zoals wel vaker met mensen die uitgelachen worden was ze een ziener. Ook m.b.t. veiligheid, asielzoekers etc.

MarcS | 21-10-15 | 16:41

-weggejorist-

Kaan78 | 21-10-15 | 16:38

Dan boycot je toch als bezoekers/ouders dat pleintje. Aardige impressie op televisie: niemand op het demonstratiepleintje te vinden, wel ervoor en erna.
NOS in zijn hemd
Demonstranten in hun hemd

hfakker | 21-10-15 | 16:23

Belachelijk om de demonstranten de plek in het hart van de sinterklaasintocht te geven. Ik hoop dat de Meppelaars de intocht mijden als de pest.

De Geus | 21-10-15 | 16:19

Ga gewoon met een mannetje of 500 om de demonstranten heenstaan, iedereen houdt eeb enorme Nederlandse vlag vast. Zo zijn ze niet eens te zien met hun gezeik: niet voor de kinders en ook niet voor de hijgerige pers.

The Green*Machine | 21-10-15 | 16:16

Dit komt nooit meer goed. Elk jaar weer hetzelfde gezeik, je weet gewoon dat er een moment komt dat de anti-zwarte piet beweging hun zin krijgen omdat de andere kant het gewoon zat wordt.

provocativo | 21-10-15 | 15:47

Tja geen vaardigheden, geen hobby's, geen doel in het leven, geen interesses, geen empathisch vermogen, en je heet sylvana of quinsy en dan ga je janken. Ik snap dat wel hoor.

Yummy | 21-10-15 | 15:39

Meppeler drone fanaten, sla je slag: zet dit TUIGH op video!

Sarauj | 21-10-15 | 15:38

Nou, binnenkort nog maar even naar het mooie stadje Meppel. Het staat nu nog overeind. Volgende maand is het centrum een rokende puinhoop met de geur van verbrand zwartepietenvlees.

Stormageddon | 21-10-15 | 15:35

Zal wel weer het zelfde groepje zijn, halve Gario en een paar vriendjes.
Gewoon negeren die handel.

francisca van jole | 21-10-15 | 15:34

-weggejorist-

Titia Heidekonijn | 21-10-15 | 15:25

LOL, Nelsons. locatie is tegenover discotheek Lord Nelson.

Titia Heidekonijn | 21-10-15 | 15:24

Wel ruim 400k stemmen voor een referendum maar geen Roze Leger ter ondersteuning van het oer Hollandse zwartepieten feest?! Kom op jongens, dat kan beter he!

ZwengelMeister | 21-10-15 | 15:22

Komt allen naar Meppel en laat zien wie hier in dit land de baas is!
Foezela | 21-10-15 | 14:53

Nee, want dan keur je ook de 'Pieten' met roetvegen goed.

Er zijn twee opties:
- Massaal wegblijven en lekker een intocht zoeken waar wel echte Zwarte Pieten komen, bijv. Amersfoort.
- Als Zwarte Piet naar Meppel gaan.

Gaz21 | 21-10-15 | 15:21

Ik hoop dat die jongens die gaan protesteren tegen zwarte piet zich gedragen zoals dat hoort bij een demonstratie. In Meppel gaat zoiets er anders aan toe als in Amsterdam. Kunnen we na afloop met zn allen het recht tot demonstreren ter discussie stellen. En is voor die groep de demonstratielol eraf. Weet waar je aan begint, jongens! Veel mensen zien dit als jezelf opdringen.

BrokenTipi | 21-10-15 | 15:18

In ieder geval fleurt deze droeve plek zeker op met een paar protestpieten

batvoca2 | 21-10-15 | 15:16

off topic
@Pritt Stift
flux de bouche = speeksel
wat je in dit artikel
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/10/...
bedoelde is flux de paroles = welsprekendheid
(ik heb dat ook maar van mijn moeder die wel goed Frans spreekt)

unspiek | 21-10-15 | 15:02

@Wembeka | 21-10-15 | 13:14
www.geenstijl.nl...
InAnumPerRegimine | 21-10-15 | 13:21

Waar zijn al die reaguurders uit 2008 nou gebleven ?

Bolder | 21-10-15 | 14:58

Koewinsie en z'n hele bende preventief ruimen. Mag dat?

Brulboei_61SB | 21-10-15 | 14:54

Nogmaals, er is maar één oplossing: massaal naar Meppel met de kinders, dat is échte demokratie; macht van het getal.

Komt allen naar Meppel en laat zien wie hier in dit land de baas is!

Foezela | 21-10-15 | 14:53

Leptob | 21-10-15 | 14:19
Maar een negerin die haar haar straight en blondeert is dan, jouw draadje doortrekkend, net zo goed een racist.
Onzin!
Mensen moeten helemaal zelf weten hoe ze eruit willen zien.

gaffelbaard | 21-10-15 | 14:51

Voor alle zwarte piet haters! Als je er moeite mee hebt, dan moet je gewoon in een land gaan wonen waar geen sinterklaas wordt gevierd. Probleem opgelost.

JanJ | 21-10-15 | 14:41

@BananaMonarchy | 21-10-15 | 13:09
Maak je geen illusies, zelfs als de anti-zwartepiet demonstranten gaan uitlokken, dan zal de politie bij gewelddadigheden onmiddellijk de kant van deze lieden kiezen en de 'boerenjongens' arresteren uit angst voor racist te worden uitgemaakt.

miff | 21-10-15 | 14:36

Een protest toewijzing valt toch onder het bestuurs recht? In dat geval stel ik voor dat we massaal bezwaar maken en/of tegendemonstraties (ehm dus voor demonstraties) aanvragen

hakbarry | 21-10-15 | 14:33

@niemand specifiek | 21-10-15 | 12:24
draagvlak voor?

MarcS | 21-10-15 | 14:30

@AntonPantoffel | 21-10-15 | 14:18
Het wordt steeds onderbelicht, maar de anti-ZPers zijn niet tegen de kleur, maar tegen het hele principe van een hulpje dat sowieso met slaven te maken heeft (in hun ogen) en willen dus het gehele feest afschaffen, al waren er geen hulpjes meer. Dat zeggen vrijwel alle actiegroepen gewoon letterlijk.

een_mike | 21-10-15 | 14:27

Bewoners van Meppel zijn vanoudher zeer relaxed en vredelievend. Maar je moet ze niet boos maken met dit soort onzin, dan zal je zien waar ze toe in staat zijn...... het begon in Meppel!
Derealist! | 21-10-15 | 13:22
-
In de tweede wereldoorlog stond Meppel bekend als NSB'ers dorp. Er bestond een grote joodse gemeente. Na de oorlog is vrijwel niemand teruggekeerd. Dus zo vredelievend zijn ze niet.

Temazepam60milligram | 21-10-15 | 14:26

Ik vind mensen die na 10x zonnebanken donkergekleurd en lui aan het strand gaan liggen dan ook een soort rascisten.

Leptob | 21-10-15 | 14:19

Waarom protesteren deze mensen? Zwarte Piet wordt toch al vervangen door Schoorsteenpiet, die roetvegen heeft in plaats van zwartgeschminkt is? Ik begrijp het niet.

Rest In Privacy | 21-10-15 | 14:18

Kunnen die mensen die daar wonen niet een of ander spandoek ophangen met simpelweg daarop de tekst 'protestpieten'?

__dictatuur | 21-10-15 | 14:17

Sinterklaar afschaffen. Daar gaan heel veel donkere kindertjes veel tranen om laten.

doskabouter | 21-10-15 | 14:06

Geheel toevallig ben ik 14 november in Meppen. Pardon: Meppel. Een Zwarte Piet-pak aantrekken doe ik niet, maar het lijkt me leuk om eens op de Gasgracht te gaan kijken.

vraagstaart | 21-10-15 | 14:05

Anti ZP-demonstranten zijn racisten.
Echt.
Ik zie geen verschil tussen moslims die vragen het oktoberfest af te schaffen omdat zij zich in hun cultuur gekwetst voelen frontpage.fok.nl/nieuws/714024 of islamieten die eisen dat de vlag van het land waar ze wonen wordt aangepast www.worldbulletin.net/haber/126836/mon... of een Turkije dat van Italië de relieken van Sinterklaas wil hebben of NLse negers en sympathisanten die erop uit zijn een stukje NLse cultuur, traditie en identiteit te slopen, en ten onrechte de figuur van zwarte piet (die niet een slaaf maar een 8e eeuwse moorse/arabische piraat en slavenhandelaar symboliseert) demoniseren door te zeggen dat sprake is van 'negatieve stereotypering' omdat hij volgens hen symbool zou staan voor slavernij (de koloniale soort, die dateert van slechts een eeuw of 7!!! later dan de eeuw waarin de Sint Nicolaas legende van het verhaal is ontstaan over de door Moorse piraten tot slaaf gemaakte Basilios en de huidige ZP figuur dus nog steeds naar verwijst).

Wat deze racisten doen is niet alleen een poging een stuk NLse cultuur, traditie en identiteit te slopen ... ze doen dus ook nog eens aan geschiedvervalsing.
Daarom zeg ik: Anti-ZP demonstranten zijn ZWARTE RACISTEN....
(en die passen niet meer in onze maatschappij).

Deze Anti-ZP demonstrantie moet verboden worden.
Die gekkies vormen een risico voor de veiligheid van de kleinsten. Als er rellen komen interesseert het ze niks of bedoeld of onbedoeld kinderen klappen krijgen of letsel oplopen. Deze zwarte racisten HATEN blanken, HATEN Nederlanders. Zo eenvoudig is het.

En voor de mensen die er misschien nog nooit van gehoord hebben. Voor racisten zoals de Anti-ZP demonstranten en hun 'beweging' is een naam: black supremacy, een racistische ideologie en.wikipedia.org/wiki/Black_supremacy...
Ja, Anti-ZP demonstranten zijn aanhangers van een racistische ideologie die een bedreiging voor de veiligheid vormt, al vele levens heeft gekost, en waarover - helaas - de media hier en in het buitenland americanfreepress.net/media-covers-up-... nog steeds niet durven te spreken.

Nog 1 keertje dus. Duidelijker kan ik niet zijn.
Bescherm de veiligheid van kinderen en ouders tijdens de St. Nicolaas intocht.
Verbied die demonstratie en geef die racisten geen kans.

gaffelbaard | 21-10-15 | 14:04

Ach we weten waar ze staan, emmertjes water en bladblazers gevuld met Bloem of meel, valt hun dan ten deel :-)

nickstert | 21-10-15 | 14:00

Met een naam voor je actiegroep als kick out Zwarte Piet klink je al direct diplomatiek en uit op een vredig protest tijdens de intocht.

A la snackbar | 21-10-15 | 13:51

Misschien komt Wilders wel flyeren?

double punch | 21-10-15 | 13:50

Massaal allemaal als originele zwarte Piet naar Meppel dus zo zwart als roet, rode lippen, gouden Hema oorbellen en pepernoten uitdelen aan al die onschuldige kinderen die hier een jaar naar hebben uitgekeken.

Mich2007 | 21-10-15 | 13:48

Mooi toch. Met zn allen ergens anders gaan staan.

Tisnietanders | 21-10-15 | 13:48

Ik woon in een dorp langs een grote rivier, en elk jaar hebben wij om die reden een eigen Sinterklaas intocht die keurig met een bootje aankomt met uiteraard een witte Sint en uitsluitend Zwarte Pieten. Ik nodig Quinsy en consorten uit om, als hij het lef heeft, bij ons te komen protesteren tegen Zwarte Piet.
Tevens raadt ik dan aan om ook de NOS in te schakelen om dit gebeuren te verslaan. Want nooit in de geschiedenis gaat u ooit nog Negers harder zien rennen dan tijdens het moment dat zij ons dorp worden uitgeboezjoerd.
En ik zou de Meppelaars dit ook aanraden. Klaar met die lui! BTW, ik ben een kalende potige bouwvakker.

The7thGuest | 21-10-15 | 13:46

Het is achterlijk dat deze lui dit zomaar mogen. Rechtse protesten worden om de meest slappe redenen afgelast, maar linkse protesten mogen altijd doorgaan. Om deze reden zou ik graag het recht op demonstratie opgeschort zien worden. Het is tegenwoordig enkel een middel voor linkse politici om het te doen laten lijken alsof alleen linkse issues een brede ondersteuning onder het publiek hebben.

Als het aan mij zou liggen, zat die hele "actiegroep" in de cel. Ben benieuwd of Zwarte Piet ze twee jaar in de nor waard is. Ik denk van niet.

Piet van het Padje | 21-10-15 | 13:46

Even over Meppel... Mijn fiets is afgelopen weekend gejat vanaf het station en onze vrolijke vriend heeft zijn daad op dumpert gezet....

Vanaf 5min19sec:
www.dumpert.nl/mediabase/6690178/a1eb8...

Screenshots van onze bontkraag:
www.facebook.com/dwestsquare/posts/92...

NAW gegevens graag via mijn FB:

Onze vrolijke vriend heeft 3 dagen de tijd om het in stilte met mij op te lossen...

Rallyrijder | 21-10-15 | 13:40

Wembeka | 21-10-15 | 13:14

Een fles goede single malt af laten leveren op de burelen doet wonderen. Een doos sigaren mag ook, liever geen condooms...

eerstneukendanpraten | 21-10-15 | 13:39

Ons Kinderfeest? En wij laten onze kinderen het recht daarop gewoon afnemen door... ja door wie eigenlijk.....

gooimaarinmepet | 21-10-15 | 13:33

Waarom wilt u het zwitsalletje weg?
Voel me zo lekker nog kind en heb kans dat zwarte piet langskomt.

Mini Me | 21-10-15 | 13:23 ik zie het hele jaar al genoeg zwarte pieten die nederland kapot maken dus mag die 5 december ook wel weg blijven XD en nee ik ben geen racist ik haat gewoon de hele mensheid

Wembeka | 21-10-15 | 13:30

netniet | 21-10-15 | 13:20
Inderdaad. Massaal verkleed als traditionele Zwarte Piet naar Meppel gaan en dan een gezellig feestje ervan maken. Snoep en lekkernijen uitdelen aan de kinderen en die protestnegers links laten liggen. Geen aandacht aan besteden.

van gulder | 21-10-15 | 13:29

www.geenstijl.nl...

InAnumPerRegimine | 21-10-15 | 13:21 Bedankt m8

Wembeka | 21-10-15 | 13:26

-weggejorist en opgerot-

befbafbof | 21-10-15 | 13:25

Ik ben erbij om te protesteren voor zwarte piet en tegen roetpiet. Uw kinderen kunt u maar beter thuislaten, lijkt mij.

accijnstoerist | 21-10-15 | 13:24

Beter nog een paar duizend zwarte piet toeristen.
Of nog beter, een paas busladingen vluchtelingen in het kader van koeltoer.

Dima Beeline | 21-10-15 | 13:24

En als die locatie nu eens volstaat met een paar duizend toeristen uit andere delen van het land die toevallig op bezoek zijn en precies daar willen staan, zeg maar, de gehele intocht vanaf 7.00 in de ochtend of zo.

Dima Beeline | 21-10-15 | 13:23

@Wembeka | 21-10-15 | 13:14
Waarom wilt u het zwitsalletje weg?
Voel me zo lekker nog kind en heb kans dat zwarte piet langskomt.

Mini Me | 21-10-15 | 13:23

Zolang als u deze onzin uitkraamt, zal dat icoontje uw deel blijven vrees ik....

Ommezwaai | 21-10-15 | 13:16 Thx voor het zeer zinvolle antwoord ,mijn dank is groot.

Wembeka | 21-10-15 | 13:22

Bewoners van Meppel zijn vanoudher zeer relaxed en vredelievend. Maar je moet ze niet boos maken met dit soort onzin, dan zal je zien waar ze toe in staat zijn...... het begon in Meppel!

Derealist! | 21-10-15 | 13:22

Allemaal naar Meppel jongens, compleet in tenue en geschminkt en met gouden oorbellen en dan dit protest keihard omsingelen.

netniet | 21-10-15 | 13:20

Gewoon jezelf zwart schminken als je gaat kijken.

Willem055 | 21-10-15 | 13:20

Boodschappenlijstje voor de Meppelaars:
- enorme luidspreker voor het huis boven de protestplaats
- CD met sinterklaasliedjes
- heras hekwerken voorzien van doeken met een feestelijke Sinterklaas en zwartepiet-print
- fietssloten
- een paar stevige jongemannen die heras hekwerken snel kunnen verplaatsen en weten hoe fietssloten dicht (en na tien minuten weer open) moeten
- kratje bier voor achteraf

Joris Draaksteker | 21-10-15 | 13:17

Misschien een Project X Meppel organiseren, op de manier een vreedzame muur van een kilometer lang en 100 meter breed te vormen zodat de kinderen en hun ouders er geen last van hebben?

Pimol | 21-10-15 | 13:17

Wembeka | 21-10-15 | 13:14
Zolang als u deze onzin uitkraamt, zal dat icoontje uw deel blijven vrees ik....

Ommezwaai | 21-10-15 | 13:16

@Lepo | 21-10-15 | 13:10
Gewoon met een grote groep om de protestrakkers gaan staan met luchthoorns zoals deze: www.scheepvaartwinkel.com/reddingsmatb...
Komen ze lekker schor weer thuis als ze wat proberen te roepen.

InAnumPerRegimine | 21-10-15 | 13:16

@Djengo123 | 21-10-15 | 13:11
Mocht niet van Groen Links

Harry Turtle | 21-10-15 | 13:15

Ugly Basterd | 21-10-15 | 12:56
Hun eigen broeders in o.a. Ghana maar ook de Arabieren waren in die bewuste tijd de grootste slavenhandelaren.
Nederland is verantwoordelijk voor zo'n 5% van de totale slavenhandel.
Echter wil men dat niet zien.
.
Protesten tegen Arabieren of Ghanezen heb ik nog nooit gezien of gehoord.

Ommezwaai | 21-10-15 | 13:14

Waarom gaan deze mensen niet in Spanje demonstreren of desnoods voor de Spanse ambassade, onder het motto van problemen bij de bron aanpakken.

Greet Kachelmans | 21-10-15 | 13:14

Uhum heb een vraagje aan de redactie van geenstijl of aan 1 van de 270950 leden / 531 stijllozen nu online , hoelang hou je dat zwitsal icoontje of gaat dat weg bij bepaaltijd tijd / aantal reacties ? bedankt alvast voor het antwoord _o_

Wembeka | 21-10-15 | 13:14

Geen zin in deze hele discussie, maar dat de route niet over de Stoombootkade gaat vind ik een gemiste kans.

Djengo123 | 21-10-15 | 13:11

De organisatoren hebben het (uitlokken van) geweld gewoon als doelstelling:
"Het idee van de Freedom Ride to Meppel werd overgenomen door Kick Out Zwarte Piet en verder uitgewerkt in een plan. Bij de nationale intocht in Meppel gaan activisten een brede mobilisatie op touw zetten om van overal in het land mensen naar meppel te halen om luidruchtig te protesteren tegen racisme. In Gouda ging het om een stil protest. Hier gaat het om een luid protest met het scanderen van leuzen, toeteren, zingen, schreeuwen etc. dat zal leiden tot een tegenmobilisatie van extreem rechts die met geweld het geweld de kop in zal willen drukken. Ook is er een grote kans dat de politie hetzelfde gaat doen. Om voorbereid te zijn op geweld zal KOZP trainingen geweldloos verzet organiseren om op basis van morele kracht de confrontatie aan te gaan met racisten."
Aldus relpromotor Sandew Hira.
www.starnieuws.com/index.php/welcome/i...

Lepo | 21-10-15 | 13:10

Kunnen al die randstedelingen niet gewoon in hun eigen Gutmensch reservaat blijven? Lekker gesubsidieerd en met een uitkering elkaar vertellen hoe goed je wel niet bent.

Laat de rest van Nederland alsjeblieft met rust.

alexbl | 21-10-15 | 13:10

@Piet Karbiet | 21-10-15 | 13:06
Dan wordt waarschijnlijk de subsidie gekort: niet voldoende doelgroep-publiek, meerderheid is blank.

InAnumPerRegimine | 21-10-15 | 13:10

Ze zullen in Meppel toch wel niet ao achterlijk zijn als in de Randstad. Een handvol boerenjongens met een paal hout in de hand en het protest is in 10 minuten over. Geef die demonstranten maar met de roe.

BananaMonarchy | 21-10-15 | 13:09

@Behangdelul | 21-10-15 | 13:00
Dat is dé reden waarom de politiek dit in achterkamertjes wil regelen. Een referendum kan volgens mij pas als iets qua wetgeving veranderd of aangenomen wordt?

de Voorzittert | 21-10-15 | 13:09

Maak gewoon alle pieten blank en geeft alleen aan blanken kinderen kado,s , anti-zwarte piet zeurders blij , of zou dat ook problemen opleveren!!!

Wembeka | 21-10-15 | 13:09

Laat iedereen met kinderen naar Meppel komen!!!
Dat zou het beste signaal zijn voor de halve gario's!
IEDEREEN NAAR MEPPEL!

Foezela | 21-10-15 | 13:08

Dan organiseer je toch als burgers van Meppel met elkaar een alternatieve sinterklaasintocht met zwarte piet op een andere plek in het dorp. Dan zet je de gemeente buiten spel, en eventuele 'demonstranten' die zich naar jouw sinterklaasintocht begeven kun je dan duidelijk aanmerken als relschoppers, waarop dienovereenkomstig wordt gehandeld. Er zijn genoeg pappa's te vinden die dat varkentje graag even wassen op de achtergrond en uit het zicht van de kinderen.

miff | 21-10-15 | 13:08

De burgemeester zou deze locatie nooit moeten toewijzen. Echt, we worden bestuurd door nono's.

Obainmarie | 21-10-15 | 13:06

@Behangdelul | 21-10-15 | 13:00
Kost nu 5 euro entree dus er komt bijna niemand meer.
Het zag er niet zwart van de mensen, in ieder geval.

Piet Karbiet | 21-10-15 | 13:06

Als ik een negert was, dan zou ik heel blij worden van een Zwarte Piet. Die komt wat brengen i.p.v. halen. Positieve uitstraling enzo.

McMarx | 21-10-15 | 13:05

Als de stoere opa's en kinderloze mannen van Meppel nou ook eens op die plek de intocht gaan bijwonen, zal dat protest wel meevallen.

GnottoBlotto | 21-10-15 | 13:05

het is een zwart heras hek mag dat wel

jopie1 | 21-10-15 | 13:05

Allemaal in de zak en op de boot.

ben kokhals | 21-10-15 | 13:03

De nieuwste Suske en Wiske voor in de kinderschoen: "Zwarte Piet en de meppende Meppelers"

medusa324 | 21-10-15 | 13:01

Wat is de status van het Kwakoefestival eigenlijk? Korten die hap!

Overigens ben ik blij dat ik geenpeil heb getekend, maar hadden we echt geen referendum kunnen houden over het behoud van zwarte piet? Dat we met zijn allen daarvoor naar de stembus kunnen gaan?

Ik beloof je: Dat worden de makkelijkste 300.000 handtekeningen die je ooit hebt opgehaald! Sterker nog, begin er over 4 weken mee en binnen gegarandeerd een week heb je de 500.000 handtekeningen binnen. Zij we direct voor eens en altijd af van het gezeik!

Behangdelul | 21-10-15 | 13:00

@Ugly Basterd | 21-10-15 | 12:56
TIP: Rond deze tijd zijn er veel vacatures voor Zwarte Piet.... (Zoals de Braboneger ook zegt), bepaart weer smink.

InAnumPerRegimine | 21-10-15 | 12:58


Mark_D_NL | 21-10-15 | 12:48

LOL! Vergeet vooral niet je kromzwaard, plakbaard, naar kamelenpis stinkende jute omslagdoek en opblaaspop van een 10-jarig meisje. Realistischer kunnen weet niet maken...

eerstneukendanpraten | 21-10-15 | 12:57

Je moet wat. De hele godganse dag, week in week uit, geen reet te doen. Dan kijk je uit naar de intocht van Sinterklaas. De dag bij uitstek om NL een dienst te bewijzen. Stumperds. Zonder de slavernij hadden veel van jullie niet eens bestaan of hadden jullie in een landje geleefd waar ieder weerwoord je de kop letterlijk kan kosten.
Wil overigens niet zeggen dat ik slavernij goedkeur.
TIP: Zoek een baan!

Ugly Basterd | 21-10-15 | 12:56

Gaan demonstreren tegen een zwarte man is zo racistisch. Hebben die lui dan niets geleerd van het slavernij verleden.

dulcinea | 21-10-15 | 12:56

@eerstneukendanpraten | 21-10-15 | 12:47
Gezellie. Neem ik een pot Duo Penotti mee.

Piet Karbiet | 21-10-15 | 12:56

ze willen van heel het sinterklaas feest af. Hoe minder culturele verbindingen in een land, hoe sneller de bevolking het land verkoopt aan achterlijken zoals hen.

Dus ze gaan keihard lopen roepen dat Sinterklaas nep is en niet bestaat, naar alle kinderen toe.

Mark my words.

LangeTijdGeleden | 21-10-15 | 12:54

Als zwarte piet het laatste bastion van racisme in Nederland is, dan kunnen we wel stellen dat racisme een non-issue is in Nederland waar we verder geen aandacht meer aan hoeven te geven.

B.agger | 21-10-15 | 12:54

Niet iedereen kan het hier naar z'n zin hebben. Deal met het.

Driewerf Hoezee | 21-10-15 | 12:54

Gelukkig is de intocht op een zaterdag. Anders hadden ze allemaal vrij moeten nemen van hun werk.
Heb me altijd afgevraagd of deze lieden ook in andere gebieden zo gemotiveerd zijn. Op werk, met hun sport of gezin, hobby's of bijvoorbeeld ouderen helpen of de buurt veilig houden.

Super Grover | 21-10-15 | 12:52

@Leeke040 | 21-10-15 | 12:47
.
lol! :)

ben kokhals | 21-10-15 | 12:52

Manmanman wat ben je behoorlijk zielig als je tussen de blije kindertjes gaat staan met je bakkes omdat je tegen Zwarte Piet bent. Beetje de lol van iedereen kapot zitten te maken... je moet er maar trots op zijn... een kinderfeest voor iedereen lopen proberen te verzieken!

Julia | 21-10-15 | 12:51

@Botte Hork | 21-10-15 | 12:47
Toffe gast die Braboneger en met die bruine piet heeft hij ook gelijk. Zwarte Piet en anders niet.

InAnumPerRegimine | 21-10-15 | 12:51

Als je als volwassen m/v daar tussen de kinderen gaat lopen Quincyen dan mis je echt wat in je bovenkamer.

Harry Turtle | 21-10-15 | 12:51

Dat Mohammed en Jeffrey tegenwoordig de dienst uitmaken in wat ooit Nederland was, neem ik ze niet eens kwalijk. Ze pakken gewoon de kansen die ze krijgen. De ergsten zijn de enablers: de Riefenstahls bij de VARA en de simpele lieden van het Gebroken Geweertje.

De echte Stolwijker | 21-10-15 | 12:51

@gz | 21-10-15 | 12:40 "... boerenkinkels daar."
.
Dat kan niet, want boerenkinkels zijn allemaal naar Amsterdam getrokken.

ben kokhals | 21-10-15 | 12:49

@eerstneukendanpraten | 21-10-15 | 12:47
En dan verkleed ik me als Mohammed. Dat was namelijk een echte kindervriend!

Mark_D_NL | 21-10-15 | 12:48

Sluit mooi aan op het weg-met-ons klimaat dat tegenwoordig heerst in Nederland.

Scagnetti | 21-10-15 | 12:48

Nederland is zwak en terminaal ziek. Wat een slap en laf volk zijn we geworden. Bloeden, keihard van achter laten naaien door alles en iedereen en met zn allen helemaal naar de bodem!
Zou dat komen door al die baby boomers aan de macht die nog steeds met oorlogs complex rondlopen, het zieligheids- syndroom.. totdat die generatie achter de geraniums zit, dan zal de jeugd orde op zaken stellen, hoop ik.

erdas | 21-10-15 | 12:47

We zijn nu wel rijp voor de eerste dode Piet. Die uiteindelijk wit wegtrekt. Winnen ze toch.

de Voorzittert | 21-10-15 | 12:47

-weggejorist en opgerot-

Leeke040 | 21-10-15 | 12:47

Of gewoon Nelsons.

Heerlijk multikul Nederland. En vanavond lekker de Turkse verkiezingsavond bij de NOS.

Driewerf Hoezee | 21-10-15 | 12:47

-weggejorist-

Watching the Wheels | 21-10-15 | 12:47

Piet Karbiet | 21-10-15 | 12:22

Denk dat ik het bruine pak met Swastika's maar weer eens van zolder moet halen dan kom ik samen met je demonstreren voor Zwarte Piet.

eerstneukendanpraten | 21-10-15 | 12:47

Van mij mogen ze daar demonstreren, zolang het maar vreedzaam gebeurd. We leven in een democratie en niet in het Midden Oosten waar dat de mond gesnoerd wordt.

gz | 21-10-15 | 12:46

en welk land mag straks al die werkeloze zwarte pieten weer faciliteren ? oh , dat doen we al ruimhartig hoor ik net. nepnelsons erg leuk gevonden dat dan weer wel!

verbanden | 21-10-15 | 12:46

@Willianus Wortelus | 21-10-15 | 12:34
Dat zal wel de uitkomst zijn ja. Maar ik vermoed ook dat er een kentering aan het plaats vinden is. De zielige negerts zonder ruggengraat en geen zelf vertrouwen hebben hun hand overspeeld. En dat gaat zich tegen hen keren. Zelfs ik HAD een klein beetje begrip, een discussie over Zwarte Piet, waarom niet. Moet kunnen. maar nu ze welbewust het voor veel mensen aan het vergallen zijn is mijn stukje begrip geheel weg. Het tij keert zich...

Mark_D_NL | 21-10-15 | 12:46

Aardig van de Linksmensen dat ze de confrontatie opzoeken in bijzijn van kinderen. Echt Piemels Eerste Klas!
Ik hoop dat er geen tegenreactie komt, want zoiets wil je niet in bijzijn van kinderen.
Waarom gaan de mensen niet ergens protesteren op een veld?
Laat de kinderen met rust!

ET007 | 21-10-15 | 12:46

Jeffrey Afroyo with one F moet gewoon zijn muil houden. Dat hij maar lekker Lebensraum in Afrika gaat opeisen.
www.youtube.com/watch?v=urJW5ed-5G4

Korporaal Banaal | 21-10-15 | 12:45

@harry21 | 21-10-15 | 12:43
Erg zielig.
Zo erg dat er misschien eens door een goede psychiater naar gekeken moet worden of het nu echt ongeneeslijk is.

InAnumPerRegimine | 21-10-15 | 12:45

Ik vind het naïef dat ze denken dat de gemiddelde drent niet helemaal losgaat op die ZP-zeikerds.

Tonska | 21-10-15 | 12:44

@Madame Poitiers 12:27: Er zijn genoeg voorbeelden van mensen uit de zogenaamd achtergestelde groepen die stilletjes gewoon hun best doen en soms ook zeer succesvol zijn. Maar dat zijn precies ook de mensen die niet zo moeilijk doen over hun roots, niet zeiken over white privilege en discriminaasie, en al helemaal niets moeten weten van de travestie die hun meer lawaaiige etnische broeders en zusters van hun cultuur hebben gemaakt.

Muxje | 21-10-15 | 12:44

Droeftoeters. Wees blij dat je voorouders via de GWIC werden vervoerd en niet via Barbarijse handelaren. Die laatsten hadden iets meer koopmansgeest; de mannen werden gecastreerd. Dan kwam de koper tenminste nog eens terug voor nieuwe.

Tjemig | 21-10-15 | 12:44

Bah. De beroepsnegers, islamisten en asieleisers beginnen steeds vaker hun koloniserende karakter te tonen.
Een beetje bijten in de handen die hen voeden is normaal, maar niet de hele arm eraf bijten, graag! Die arm is nog nodig om te voorkomen dat "onze" negers en - moslims honger gaan leiden. Of elkaar opvreten, nadat onze kinderen op zijn.

Jan Passant mk2 | 21-10-15 | 12:44

Komt er gezellig een gemengd homo paar naar Nederland en willen mensen die feestelijk welkom heten, dan is er gelijk een stelletje racisten die de zwarte van de twee weg willen hebben.

KropjeSla | 21-10-15 | 12:44

Een fucking kinderfeestje verstoren, zielig. Hoe laag ben je dan.

harry21 | 21-10-15 | 12:43

-weggejorist-

bergsbeklimmer | 21-10-15 | 12:42

De kids allemaal een dagje kindsoldaat, gezellig!

de Voorzittert | 21-10-15 | 12:42

Allemaal geschminked langs de route gaan staan dus.

Sadomassochristus | 21-10-15 | 12:41

Het wachten is op de eerste onschuldige kinderslachtoffers.

Botte Hork | 21-10-15 | 12:41

Meppel, bleh, bleh. Geen reet aan daar, 2 rotondes en dat is het dan. En dan protesteren bij die boerenkinkels daar.

gz | 21-10-15 | 12:40

-weggejorist en opgerot-

Tenebris Luciens | 21-10-15 | 12:40

Wat een oetlul die burgemeester. Laat ze lekker op een veldje buiten de stad protesteren. Die mensen zijn NIET representatief voor de Nederlandse samenleving, hoe goed de NPO ook z'n best doet om iedereen over te halen dat dat wel zo is.

Kapitein_Koek | 21-10-15 | 12:40

@Willianus Wortelus | 21-10-15 | 12:37
Ugh Prem. Die sla ik even over maar dank.
Het antwoord op mijn tegel wist ik uiteraard al.

Mini Me | 21-10-15 | 12:39

Demonstratie noemen ze dat ?
Dat gaat geheid ophitsing worden, ik zie weinig goeds van dit "protest", ik zie het meer als uitlokken van hun gedachtegoed met het andere overgrote deel die het niet met hun eens is.
Die burgemeester heeft een steekje los om ze daar te laten protesteren, zal vast wel wat geld toegestopt krijgen om dit te doen....

Power2All4Ever | 21-10-15 | 12:39

-weggejorist-

Greet Kachelmans | 21-10-15 | 12:39

Route verleggen jongens. Over het plein rechtsaf richting Kromme Elleboog. Dan Keizersgracht richting Gasgracht en terug via de Heerengracht. En zorgen dat die racisten blijven waar ze mogen zijn van de ongekozen burgemeester.

ben kokhals | 21-10-15 | 12:39

Wel leuk voor die kinderen: staan er ineens een heleboel zwarte pieten achter de dranghekken!

De waard zijn gast | 21-10-15 | 12:39

Ex-minister Verdonk, een van de beste ministers, heeft er al voor gewaarschuwd dat het sinterklaasfeest ons wordt afgepakt en warempel een jaar of 5 later krijgt ze gelijk.

Het begint dus bij zwarte piet/ het traditionele sinterklaasfeest en het eindigt bij de kerken, alcohol en Schnitzel von Schwein.

ProAsfalt | 21-10-15 | 12:38

Misschien een tegenbeweging bij elkaar halen en er tegenover gaan staan?

whetherthouwouldbe | 21-10-15 | 12:37

Simpel. Organiseer een tegendemonstratie (Pro-Piet dus) op dezelfde dag, en dreig tussen neus en lippen met escalatie. De burgemeester zal zich dan genoodzaakt zien om beide groepen demonstranten te scheiden en hun protest buiten de mensenmassa plaats te laten vinden. Of werkt dat alleen met Pegida/Antifa-achtige situaties"? (Waarin bekend is dat bestuurders de AFA soms tippen als er een aanvraag voor een guurrechtse demo ligt).

Muxje | 21-10-15 | 12:37

Het zal mij niets verbazen als dit uitloopt op een veldslag.
Drentenaren zijn op zich mooi rustig volk die de kat eerst uit de boom kijken.
Maar maak ze niet boos.

Maya de Blij | 21-10-15 | 12:36

Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om dit te snappen.
Rare opmerking, er vindt momenteel een enorme instroom van raketgeleerden plaats die dit waarschijnlijk absoluut niet zullen begrijpen.

spanarchist | 21-10-15 | 12:36

Het zou best leuk zijn om eens een echt spectaculaire bijdrage uit de zwarte hoek te krijgen, iets goeds en positiefs waar de wereld echt wat aan heeft.
Madame Poitiers | 21-10-15 | 12:27

Ik weet niet of je van plan was hierop te wachten?

SpiritusSancti | 21-10-15 | 12:35

Volwassen mannen laten demonstreren op een kinderfeestje...

Panos88 | 21-10-15 | 12:35

Mark_D_NL | 21-10-15 | 12:30 En die potige ietwat kalende groep bouwvakkers die het zwartepietengezeur inmiddels kotsbeu zijn worden straks bij de NPO geframed als PPV stemmende Tokkie Nazi's.

Let maar op.

Willianus Wortelus | 21-10-15 | 12:34

Tijdens de bijeenkomst in Amsterdam werd met ongeveer dertig belangstellenden gepraat over de aanpak van de protestactie.
.
Dertig dus.

CoffeePatch | 21-10-15 | 12:33

Ik spreek graag de wens uit dat de Meppelse bevolking in opstand zal komen en deze zeikerds met hooivorken de stad uit zal jagen. Tot vér buiten de stadspoorten.

Kameroudste | 21-10-15 | 12:33

Houden die idioten gvd geen rekening met al die kinderen die er ook staan en een deceptie rijker zijn na hun geblèr. Laat die burgemeester dat niet meewegen?

Mini Me | 21-10-15 | 12:33

Time for a Free Ride back to Zoeriname?

RobberenRukkie | 21-10-15 | 12:32

Het is een vreemde zeker, die verdwaald is zeker.

Piet Karbiet | 21-10-15 | 12:31

Weg met ons , weg met de Nederlanders. :(

edelweiss | 21-10-15 | 12:31

Die treurneuzen komen van een koude kermis thuis. De stoottroepen staan waarschijnlijk klaar in meppel. Sukkels, die gaan een gebroken lichaamsdeel tegemoet.

Mark_D_NL | 21-10-15 | 12:30

"Dat zwarte Piert er niet meer bij hoort". Zij horen er zelf niet bij. Hebben er nooit bij gehoord en zullen er nooit bij horen.

Elessir | 21-10-15 | 12:30

Die burgemeester is er om de openbare veiligheid te waarborgen. Hiermee haalt hij problemen op de hals. Als er rellen komen, dan is hij onbekwaam in zijn vak en moet hij aftreden.

Sneppie | 21-10-15 | 12:29

Tenebris Luciens | 21-10-15 | 12:27
Helaas. Dit soort zwarten kunnen flikken wat ze willen, want bij elke vorm van tegenstand krijsen ze 'racisme'.

Madame Poitiers | 21-10-15 | 12:28

Ik zou er flink gebruik van maken om juist al die zwartkijkers in de media te brengen. Rondom die gasten gewoon geen kids maar prikkeldraad en hekken. En laat ze maar mooi in beeld komen met hun achterlijke gedrag en standpunten maar absoluut uit de buurt van de kindjes...

Dutchmen32 | 21-10-15 | 12:28

Wat een land zeg... Gaat ten onder aan de ondankbare vluchtelingen en dan gaan protesteren tegen een gekleurde kindervriend. Die protestanten herkennen het paradijs nog niet eens als er een bord boven hangt...

mrXL | 21-10-15 | 12:27

Het zou best leuk zijn om eens een echt spectaculaire bijdrage uit de zwarte hoek te krijgen, iets goeds en positiefs waar de wereld echt wat aan heeft.

Madame Poitiers | 21-10-15 | 12:27

De Burgervader naar huis sturen, dé oplossing!

josef kuijpers1852 | 21-10-15 | 12:27

-weggejorist-

Tenebris Luciens | 21-10-15 | 12:27

Ik zie ze als een soort stichting martijn. Die kwamen ook op voor de belangen van nieuwe Nederlanders en waren even ongewenst. Kom op overheid! Laat ons aub een heel klein beetje van onze cultuur behouden! En hou eens op met het centraliseren van overheden naar gebieden waar steeds minder Nederlanders wonen.

Geen hollander | 21-10-15 | 12:26

Het is niet de schuld van die paar anti-zwartePiet-negers.

Het is de schuld van de staatstelevisie. Die verschaffen dat soort idioten een podium, doen alsof ze belangrijk zijn en gaan met ze in discussie.

Zwarte Piet wordt kapot gemaakt door links. Simpel.

Willianus Wortelus | 21-10-15 | 12:26

Protest bij het pand van Het Kollektief aan de Gasgracht.
Is dit zwarte humor?

Piet Karbiet | 21-10-15 | 12:26

Riep het al eerder maar Meppel is ook niet echt de meest geschikte plek om dit te doen, totaal 0 draagvlak

niemand specifiek | 21-10-15 | 12:24

Kapot. Kapotter. Kapotstuk. Nederland.

Botte Hork | 21-10-15 | 12:24

Gewoon die demonstratie verbieden en als er toch demonstranten komen met een overmacht aan politie deze neerslaan. Het moet is afgelopen zijn met dat constante gezeik op de Nederlandse cultuur.

je suis bier | 21-10-15 | 12:22

Ik moet altijd in mijn KKKostuum op een verlaten en desolaat parkeerterrein protesteren.

Piet Karbiet | 21-10-15 | 12:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken