Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Merkel en Hollande: 'Nationalisme is superkudt'

Vroeger hè. Vroeger waren EU-aangelegenheden zo complex dat er een vierjarige studie Europees recht voor nodig was om er kaas van te maken. Nu snappen ze het zelfs in Oranje. Gister namen Merkel en Hollande de vloer in Elzas, alwaar goedkoop sentiment nog meer aan de oppervlakte ligt omdat want heel vaak bevochten tijdens Europese oorlogen. En inderdaad, geen goedkope tranentrekkende semi-godwin werd gespaard. Meer dan ooit zijn dergelijke EU-toespraken een opvoering van ideologische scherpslijperij op het hoogste niveau. En dat is gevaarlijk, want de emotie regeert. Daarbij komt dat de vluchtelingencrisis het eerste probleem is dat de EU niet weg kan drukken met nieuw fiatgeld, of weg kan wensen in stroperige beleidstaal. Dit zijn mensen die niet meer weg gaan, het zijn facts on the ground. Een paar citaatjes van Merkel: "We kunnen niet terugvallen naar nationale besluitvorming. We hebben juist meer Europa nodig, zoals ook eerder is gebleken toen het erop aankwam." Ook onderstreept ze "de waardengemeenschap die de EU-landen met elkaar vormen, een gemeenschap waarin tolerantie en respect voor minderheden voorop staan." Wanneer EU-noodzaak precies bleek toen het er op aankwam weten we overigens niet, en als er sprake was van een waardengemeenschap dan zou al de EU-dwang in het Oosten helemaal niet nodig zijn. Dan Hollande, die als een soort driftige bekeerling nog roomser dan de Paus stond te doen. Hij waarschuwde, met de woorden van Mitterand: "Nationalisme is oorlog", voor het einde van het Europese project. Een volstrekt idiote uitspraak. Want niet nationalisme zorgt voor oorlog, maar collectivisme zorgt voor oorlog. En laat het Europese project nu net een vorm van collectivisme op continentale schaal zijn. Tijdens een uithaal naar Farage maakte Hollande helemaal een Frambosische karikatuur van zichzelf: "Wat wilt u, Europa verlaten? Wilt u ook de democratie verlaten? We moeten nationaal extremisme voorkomen, want dat brengt ons op het verkeerde pad." Die vent snapt het gewoon niet. De EU is de antithese van democratie, aangezien democratie alleen in nationale vorm kan bestaan, waarbij de afstand tussen overheid en burger minimaal is. Als de roep om nationale zelfbeschikking al geldt als nationaal extremisme, dan is dat etiket een compliment. En verder wat Nigel Farage zegt in zijn drie minuten spreektijd, hierboven.

Reaguursels

Inloggen

Nigel Farage is 1 van de helden van deze tijd.
De Mentalist | 09-10-15 | 02:20

Eens, echter ik zou graag eens willen zien dat dit haar vruchten afwerpt. Het enige wat onverminderd met een sneltreinvaart doorgaat is de tsunami van criminele fundamentalistische moslims in ons land. Ons land word met sneltreinvaart vol gepropt met crimineel haat tuig dat niks anders wilt dan sharia met al haar achterlijkheden, en daar passen wij al westerlingen niet tussen, niet onze democratie, nog onze vrije geeft, geen kerken, geen vrouwenrechten, geen inzet voor onze samenleving niks! En dat kotm toch ook niet als verassing of wel? Ik bedoel we kampen al heel wat jaren met een aardig aantal Somaliers in ons land, deze groep is bovengemiddeld crimineel daarnaast heeft 80% geen werk en leeft chronisch van een uitkering en meent ook nog meer rechten te hebben dan welwillende burgers... Het beroerde is dat dankzij de politiek correcte deze groepen moslims dit opgedrongen recht nog geven ook, absoluut niet democratisch, absoluut is de meerderheid van ons land hier niet mee eens. Maar de d66/pvda en Gl geven niks om de democratie en luisteren niet naar het volk als het gaat om immigranten.

Dutchmen32 | 09-10-15 | 15:50

Nigel Farage is 1 van de helden van deze tijd.

De Mentalist | 09-10-15 | 02:20

Nationalisme is wel degelijk de oorzaak van oorlog en angst en haat, maar alleen voor sukkels.

lulnietman | 08-10-15 | 20:20

I am against any nationalism, even in the guise of mere patriotism. Privileges based on position and property have always seemed to me unjust and pernicious, as did any exaggerated personality cult.
Albert Einstein, My Credo (1932)
I am by heritage a Jew, by citizenship a Swiss, and by makeup a human being, and only a human being, without any special attachment to any state or national entity whatsoever.
Albert Einstein, in a letter to Alfred Kneser (7 June 1918); Doc. 560 in The Collected Papers of Albert Einstein, Vol. 8
Nationalism is an infantile disease. It is the measles of mankind.
Albert Einstein, as quoted in Viereck, George Sylvester (26 October 1929), "What Life Means to Einstein: An Interview by George Sylvester Viereck", The Saturday Evening Post: 117, retrieved on 19 May 2013}
Nationalism is like cheap alcohol: First, it makes you drunk, then it makes you blind, and then it kills you.
Dan Fried in Christine Spolar "Old divides plague Bosnia" on chicagotribune.com, May 14, 2007.

lulnietman | 08-10-15 | 20:09

@Jan Boule
Numerus stuttorum bataviorum infinitus est. Het aantal idioten in Nederland is oneindig.
Geweldige spreuk ,waar kan ik de bumpersticker kopen?

stijlloze reactie | 08-10-15 | 19:57

Tja, Farage slaat hier weer de spijker op zijn kop. Inderdaad: minder of geen EU is de oplossing.
Einstein zei het al: "We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them".

Omnisciens | 08-10-15 | 17:28

@De finale eindbaas | 08-10-15 | 15:50
Ik vermoed ook dat Merkel het wel snapt. Ben alleen bang dat ze een dubbele agenda heeft. Misschien is ze er juist op uit om de weerstand tegen vluchtelingen ineens hard toe te laten nemen, zodat we eindelijk eens hardere maatregelen gaan nemen.

van heinde en verre | 08-10-15 | 17:25

Heerlijk om Farage weer te zien schitteren. Maar het artikel heeft wat zwaktes: "Want niet nationalisme zorgt voor oorlog, maar collectivisme zorgt voor oorlog. ". Ik dacht dat oorlog ontstond door schietende soldaten, maar goed.

"aangezien democratie alleen in nationale vorm kan bestaan", lijkt me ook niet helemaal juist. Democratie kan op elk niveau. Maar of je dat moet willen is de vraag. Persoonlijk zou ik democratie liever alleen op veel kleinere schaal hebben, regio niveau zeg maar (en alle hogere lagen puur als gevolg van samenwerking van de onderliggende niveaus). Maar dat is persoonlijke smaak.

van heinde en verre | 08-10-15 | 17:22

Vergeet ik, voor eventuele duidelijkheid te melden dat het migratieprobleem hier een probleem is, en de toestand in Syrië een ander.

LibertasSimplex | 08-10-15 | 16:02

Organische evolutie | 08-10-15 | 15:42
Er is een verschil tussen bang zijn en niet accepteren dat zomaar het geweldsmonopolie wordt weggegeven aan een macht die niet de jouwe is. Aan Brussel.

Verder spreek je, alsof het "vluchtelingenprobleem" een probleem is van Syrië, veroorzaakt door het Westen.
Onzin.
Minder dan twintig procent van de migranten komt uit Syrië. Bovendien vluchten Syriërs ook van Assad. Die dictator, weetjewel.

Het "vluchtelingenprobleem" hier is een puur Europees probleem. Het bestaat uit een geconcentreerde stroom migranten, van wie een minderheid vluchteling is in de zin van de asielwetgeving.
Die stroom, die enkel op Noord West Europa is gericht, komt door het niet meer bestaan van landsgrenzen binnen Schengen.
Dat veroorzaakt de enorme waarde, die een voetstap op een Grieks eiland heeft, aangezien het een juridische voetstap is in Noord West Europa.
Als je vluchtelingen wil beschermen, moet je wel een voordeur hebben. Iedereen met een half brein begrijpt dat. Europese leiders begrijpen dat ook hoor. Maar verbieden landen met landsgrenzen, deze grenzen te herstellen.

Nou. Wil je die leiders, of nieuwe Europese poppetjes, een afdwingmiddel in de vorm van een Europees leger geven? Ik niet.

LibertasSimplex | 08-10-15 | 16:00

Farage altijd +10. Je ziet Merkel denken "daar heeft hij gelijk in". En die rotkop van Verhofstadt mag van mij gedeleted worden. In dezelfde prullenbak als vBalen, Timmerfrans, Rutte, Mannetje Pecht, SSimons en Kwinsie

De finale eindbaas | 08-10-15 | 15:50

Ff voor de zuiverheid, een Godwin betreft alleen online discussies. Nu niet meer fout doen gs.

sjoost | 08-10-15 | 15:44

@LibertasSimplex | 08-10-15 | 14:55
Waar begin20ste eeuw de machtsverhoudingen binnen Europa lagen, bestaan ze nu tussen continentale economieën. Oorlog gaat over geld, invloed en grondstoffen, altijd. Bang zijn als NL'er zijnde in militair opzicht voor andere Europese landen is achterhaald.

Een Europees leger zoals ik dat zie, wordt opgezet vanuit historisch perspectief; waar de NeoEU-landen van oudsher 'baas' in waren. De NL-bijdrage in dit Neo-WEUleger ( nl.wikipedia.org/wiki/West-Europese_U... ) zou vooral uit matrozen, mariniers en hun materiaal moeten bestaan. Zo ook voor de Britten. De Fransen en Duitsers daarentegen waren altijd goede cavalaristen, zandhazen, en vliegers. Land- en luchtmacht dus. En zo voorts.

De hele Syrische (en ook Libische) ellende van nu, begon in concreto met de Arabische Lente begin 2011. Jonge opgeschoten, soms ook letterlijke, reaguurders gingen de straat op om eerst normale prijzen te eisen voor primaire levensbehoeften en onderwijs. Deze broodrellen waren weer gevolg van de mislukte oogst van het groeiseizoen ervoor. Daarnaast waren deze jonge mensen (eindelijk) online en zagen dat hun leeftijdgenoten in westerse landen het veel beter hadden.
Wij westerlingen, reaguurders én regeringsleiders, waren helemaal vóór. Tuurlijk, vrijheid boven alles in het heilige boontjeswesten. Maar goed, o.a. Mubarak, Khadaffi en de Assad-dynastie zaten er niet voor niets zo lang; zij waren het harde maar redelijke midden tussen al die verschillende groeperingen in stam- en/of in religieverband. Dus eerst gingen de westers georienteerde jongeren de straat op, maar hun revolutie werd al snel overgenomen door conservatieve en/of religieuze krachten.

Als we toen achter die (relatieve) dictators waren blijven (! www.google.nl/search?q=gaddafi+meets&... ) staan, had het durrepje Oranje nu niet 700 vluchtelingen extra gehad.

Feit blijft dat in islamitische landen de Renaissance en Verlichting nog niet hebben plaatsgevonden. Bij ons kwam dat eind 15de eeuw ("God is overal, maar bemoeit zich niet echt met aardse zaken"). Eerlijk is eerlijk, de islam loopt dan ook zo'n 6 eeuwen op het christendom achter. De familie Assad en Khadaffi hadden heel goed in de gaten dat ze hun reliegekkies fors onder de duim moesten houden.

Organische evolutie | 08-10-15 | 15:42

Leuk verhaal van Farage maar slechts 13% van de Britten stemde op hem in Mei. Zijn partij heeft maar 1 zetel in het lagerhuis. Een soort Wilders dus, Veel kabaal maar qua stemmen komen ze nergens

installer | 08-10-15 | 15:23

"Een volstrekt idiote uitspraak. Want niet nationalisme zorgt voor oorlog, maar collectivisme zorgt voor oorlog."

Spartacus,dit is ook een idiote uitspraak. Hoe kan je nou zeggen dat collectivisme tot oorlog leidt? Zowel nationalisme als collectivisme zijn geen voorwaarden voor oorlog (of vrede). Daarnaast is er met de EU helemaal geen sprake van collectivisme aangezien de EU een kapitalistisch/corporatistisch gedrocht is die geen betrekking heeft op het collectief 'het volk', maar betrekking heeft op hebzucht en de valselijke (geopolitieke) macht en invloed die daaruit voortkomt. Je kan juist stellen dat de EU neigt naar oorlog, omdat het juist geen verbintenis heeft met het collectief 'het volk', maar opgaat in wereldvreemde elitaire visies die los staan van het volk en de samenleving. Het gaat fout, omdat er van hogerhand regisseert wordt hoe het continent er uit moet zien en welke regels er moeten gelden (en hoe het volk moet denken) buiten de wil en democratische inspraak van het Europese volk. Als er sprake van een collectief zou zijn dan werdt iedere vorm van kritiek niet weggezet als 'extreemrechts' of 'neonazi's''of zelfs fascisme door de zelfbenoemde elite die krampachtig aan hun macht blijven vasthouden.

XaleX_2 | 08-10-15 | 15:09

[Oeps, er ging iets fout, Joris,
Organische evolutie | 08-10-15 | 14:36 kan weg, als het je zint :) ]

Het is geen wil van Duitsland om de EU te overheersen, maar het zwaartepunt van de EU valt automatisch aan de Germans toe: geld. Duitsland heeft een van de best draaiende economieën en dat land heeft ruim 80 miljoen inwoners. Dan word je vanzelf een grote.

Daarnaast: ik wil best meer Europa. 1 Europees leger, 1 klimaatbeleid, 1 buitenlands beleid (met een sterk financieel-economisch departement) en dan houdt het wel zo'n beetje op. Moet je eens kijken wat een geld dat zou schelen.
Alle overige beleidsthema's zijn nationaal, of eerder regionaal en zelfs lokaal. Waarom zou NL 4 miljard euro per jaar aan halfjaarlijks Brussel/ halfjaarlijks Strassburg (ook zoiets) moeten betalen, waarvan we ongeveer de helft terugkrijgen voor regionale ontwikkeling?? Laat NL dat lekker zelf regelen. Wat denk je wat dat kost, al die verwegambtenaren, vaak niet-Nederlanders, die beslissen dat zus en zo-project in Noord-Oost Groningen moet worden ondersteund?

Ik ben ook fan van Farage, hoewel ik niet in alles het met hem eens ben. Als er idd een Brexit komt kunnen ze daar in het VK lachen. Echt, Frankrijk (dan buitengrens) doet dan niets meer om die stumperds bij de kanaaltunnel tegen te houden. Juist die enorme toestroom aan vluchtelingen zou je grootschalig moeten aanpakken (o.a. dat zit in dat ene buitenlands beleid). Grootschalig werkgelegenheidsprojecten opzetten in de regiolanden (Sinai/Egypte, Jordanië, Turkije), druk zetten op de rijke broederlanden (Saudi-Arabie en dat hele zwikkie daar) om zelf ook van die triestelingen op te nemen, en druk zetten op de overige bronlanden (Somalie, Soedan etc) om de mensen de intentie te ontnemen het elders te proberen. Als land in je eentje je grenzen dichthouden - als dat al kan - dat heeft ook consequenties voor je handelspositie bijv.. Grenzen dicht zoals ome Greet en vele van jullie willen zal, áls dat al gebeurt, meer negatieve dan positieve gevolgen hebben voor onze begroting.

Zo kan ik wel een tijdje doorgaan. Frau Merkel en monsieur Hollande hebben gelijk: meer Europa is nodig om de wereldproblemen van nu en in de toekomst te weer te kunnen staan. Maar ook Farage ziet het goed: meer van hetzelfde is een kwadratering van de ongein die we nu meemaken.

Eerst helemaal afbreken, iedereen eruit, alles op de schop, het goede behouden en opnieuw beginnen. Daar ben ik voor.

Organische evolutie | 08-10-15 | 14:56

Organische evolutie | 08-10-15 | 14:36
Duitsland vanzelf een grote en 1 Europees leger. Of dat ook komt om ons te helpen "als het er op aan komt"? En wie is tegenwoordig nog ons he. De Griekse mensen in ieder geval niet, hebben we al gezien. De mensen in Oranje ook niet, hebben we al gezien. Vluchtelingen ook niet, zien we nog elke dag. Want wie kan nu de vluchteling beschermen, terwijl zij de grenzen openzet voor de lieden voor wie de vluchteling juist vlucht?
Dus wiens machtsmiddel is dat toekomstig Europese leger eigenlijk?

Een Europees leger is een nachtmerrie voor ieder weldenkend mens in Europa.

LibertasSimplex | 08-10-15 | 14:55

Ik heb geen respect voor minderheden omdat zij dat ook niet voor mij hebben. Tolerant ben ik wel zolang ze geen overlast veroorzaken. Ik snap echt niet waarom minderheden een speciale status mogen claimen zoals nu gebruikelijk is.

Prince Buster | 08-10-15 | 14:54

Een ding wat Farage fout heeft is dat de EU nooit een nobel streven heeft gehad. De EU is al vanaf het begin een marxistisch project gericht tegen de Europese volkeren. De Paneuropean Union is al in 1923 opgericht door Richard Von Coudenhove-Kalergi. En hem kun je qouten met:
-
"The man of the future will be of mixed race. Today's races and classes will gradually disappear owing to the vanishing of space, time, and prejudice. The Eurasian-Negroid race of the future, similar in its appearance to the Ancient Egyptians, will replace the diversity of peoples with a diversity of individuals."
-
"we intend to turn Europe into a mixed race."

ironpill | 08-10-15 | 14:45

Farage is geweldig!

ET007 | 08-10-15 | 14:38

@son of anarchy | 08-10-15 | 13:35
Ja en dat geld dat het kost verzinnen ze ook uit het niets, het systeem is stuk. Ze hebben zelfs de rente via geld printen negatief gekregen voor bedrijven zoals Nestlé www.telegraaf.nl/dft/beleggingsfondsen... en voor sommige overheden zoals Nederland www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/242375... en feitelijk wordt dat betaald via pensioenen van mensen die geen rendement meer krijgen en spaargeld. De gewone man betaalt of hij nou schulden heeft of niet en die gasten aan de top harken het in steeds grotere hoeveelheden naar zich toe zonder belasting te betalen. Het systeem is stuk.

Watching the Wheels | 08-10-15 | 14:38

-weggejorist-

Organische evolutie | 08-10-15 | 14:36

Wat zijn de overeenkomsten tussen Oranje en NL ? Ze worden beide overruled door een hogere bestuurlijke macht.

Acidbrain | 08-10-15 | 14:34

Zelfs democratie op nationaal niveau is al een behoorlijke uitdaging. Ook niet vreemd, als je een concept van een antiek Grieks stadstaatje met niet meer dan 17k inwoners, toepast op een geografisch veel uitgestrekter gebied met duizend maal zoveel inwoners.Toch is het echte probleem van de Europese 'democratie', het cultuurverschil tussen de landen in de EU. Er is geen werelddeel op aarde met zoveel, zo sterk van elkaar verschillende achtergronden als Europa. Alsof je een hecht elftal wilt smeden met alleen maar alleen maar verwende, internationale egotrippers.

His Lordship | 08-10-15 | 14:32

"We hebben juist meer Europa nodig, zoals ook eerder is gebleken toen we Polen binnenvielen herstel ik bedoel toen het erop aankwam."

LibertasSimplex | 08-10-15 | 14:21

-weggejorist-

gentle_giant_100 | 08-10-15 | 14:17

Farage Rocks!

e.l.vis | 08-10-15 | 14:07

-weggejorist-

kruisvaarder2015 | 08-10-15 | 14:06

@Oeleflaffel | 08-10-15 | 13:04

De Franse revolutie is toch het perfecte voorbeeld?

De analogie met nu dringt zich al lang op.
Alle EU-criminelen in Brussel, Berlijn en Parijs op het schavot.
Dat is de perfecte vergelijking. Het volk dat de dictators uitschakelt.


@Watching the Wheels | 08-10-15 | 13:00

Pieter V | 08-10-15 | 14:06

Meer EU is minder Europa en meer Duitsland. Die oorlog is al een tijdje aan de gang.

Rest In Privacy | 08-10-15 | 13:54

Kennelijk is er niemand die deze mensen vertelt dat ze zichzelf voor paal zetten met deze teksten. Als de Engelsen uit "Europa" stappen, schaffen ze democratie af. Waar haalt die man het vandaan, hoe kan hij het serieus verkondigen.

Janloel7282 | 08-10-15 | 13:52

CoffeePatch | 08-10-15 | 13:23
Let op de bewonderende blikken van Sophie. Die lust wel een meter stront van Guy

Graaf van Egmont | 08-10-15 | 13:51

Haha, en ze hebben niet door dat toewerken naar één EU ook een vorm van nationalisme is, maar dan op grotere schaal. Vroeger werden regio's samengevoegd en onder centraal gezag geplaatst. Nu voegt men landen (net zo goed regio's te noemen, want het zijn maar termen verzonnen door de mens zelf) samen en plaats deze onder centraal gezag. Als men nationalisme zo eng vindt, misschien moeten de regenten dan eens naar het eigen projectje kijken...

freelux | 08-10-15 | 13:47

@MarcS | 08-10-15 | 12:59
Ehm, op mijn leeftijd? Zó oud ben ik nou ook weer niet hoor. Hij staat gewoon fier overeind bij de minste verleiding. Puur Natuur.

Dhr. de Wit | 08-10-15 | 13:41

Het is alweer een Duitse overtuiging die de rest van Europa met zo'n enorme wilskracht door de strot wordt geduwd dat je er met recht tamelijk bezorgd om kunt raken. Het is een ander thema dit keer maar de manier waarop Duitsland ermee omgaat vertoont schrikbarende gelijkenissen met die van 'toen'.

robW | 08-10-15 | 13:39

Watching the Wheels | 08-10-15 | 13:21
Dat grotere verband willen sommige politici niet. Voor elke waarheid die in hun gezicht gedrukt wordt geven ze er een aantal leugens voor terug. Dat zal op een gegeven moment escaleren. Dat linkje wat ik gaf betrof de Franse revolutie die heb ik gisteren zitten kijken. Wat mij vooral intrigeerde was de aanloop naar die revolutie. De koning van Frankrijk had een ongelooflijke afstand gecreeerd,zonder leiderschap, meer dan al zijn voorgangers daarbij opgeteld dat zijn vrouw marie antoinette ontzettend veel geld uit gaf aan juwelen en mode. Trek dat eens even door op de huidige situatie. Hier in Nederland en omringende landen is er een bevolking die een ontzettende kloof ervaart tussen politiek en de wensen van het volk, tel daarbij eens de dingen op die we gehoord hebben de afgelopen tijd. Het kopen van een servies wat drie miljoen euro gaat kosten (uitgaven M. antoinette aan overbodige luxe), 1500 euro die de parlementariers extra wilden hebben (het verrijken van de nobiliteit in Frankrijk door het volk uit te persen), De verhuiskosten van Brussel naar Tstraatsbourg, kosten 200 miljoen euro. (denk aan het palies van versailles wat ontzettend veel kostte) en dan nog de miljarden die zomaar weg gegeven worden alsof het niets is. (denk aan de laatste dagen van frankrijk waarin ontzettend veel geld uit gegeven werd om de vloot te bekostigen en de Engelsen een hak te zetten, puur uit Wraak gevoelens) Ik zie jammer genoeg teveel overeenkomsten en dan is er nog de totale wereld vreemde opmerking dat we meer Europa nodig hebben. Ik ga er vanuit dat we allemaal slim genoeg zijn om onze hersens te gebruiken hier in Europa en deze malloten weg te stemmen, echter ik denk dat ze een coup d'etat daarvoor gaan doen door te zorgen dat volgend jaar de integratie in een record tempo er door heen gejaagd wordt, wat weer meer in dat doem scenario terecht zou kunnen komen dat mensen niet meer alleen hun hersens maar ook hun spierkracht gaan gebruiken

son of anarchy | 08-10-15 | 13:35

"Can't barrage the Farage," zo blijkt maar weer.

DonSwami | 08-10-15 | 13:30

@son of anarchy | 08-10-15 | 13:09
.
Marie-Antoinette was ook een importbruidje van 14 jaar.
Hoe opmerkelijk.

Piet Karbiet | 08-10-15 | 13:28

Oeleflaffel | 08-10-15 | 13:04
Met steun van de VVD en D66 leden in dat parlement.

CoffeePatch | 08-10-15 | 13:25

(c)ZWITSUL | 08-10-15 | 12:26
Plaatsvervangende schaamte had Sophie beter gepast, maar wat ze had moeten doen is weglopen tijdens die riedel van Verhofstadt

CoffeePatch | 08-10-15 | 13:23

@son of anarchy | 08-10-15 | 13:04
Zie ook @Watching the Wheels | 08-10-15 | 13:19

Watching the Wheels | 08-10-15 | 13:22

@son of anarchy | 08-10-15 | 13:04
Ik denk dat we de democratische route gaan ;), alleen mensen moeten dan wel de moeite nemen om dat grotere verband te zien en daar een debat over aan te gaan.

Watching the Wheels | 08-10-15 | 13:21

De houvast van iedere moslim is zijn geloof. Daar afstand van doen is verraad aan dit geloof en de wereldwijde omvang ervan, de Oumma. Aankomend als vluchteling in een high-tec samenleving waar mensen van verschillende geloofsovertuigingen, seksuele geaardheid en politiek denken goed samenleven , wordt door hen als een schok ervaren. Die schok veroorzaakt op korte termijn een assertieve vijandige houding tegen deze samenleving die na eeuwen evolutie en revolutie tot stand is gekomen. Voeg hieraan toe de mediatieke en politieke manipulatie ( men leze op Joop de column van historicus Han van der Horst over de dorpelingen van Oranje) aangaande de vluchtelingencrisis en genoemde moslims zien een verbond met het gezag dat alle registers voor hen opentrekt. De moslims voelen zich verbonden onderling ook wel communautarisme geheten en zullen de strijd aangaan met representanten van andere monotheïstische godsdiensten ( christendom, jodendom ) maar ook het hindoeïsme en niet het minst de atheïsten. De Oost-Duitse ex-communiste -met haar compaan de ex-communistiche boekverkoper Schultz - die de scepter zwaait in de EU is het aan te rekenen dat de EU zichzelf in rap tempo aan het islamiseren is. Voeg daaraan toe de natale ijver van de nieuwkomers ( 5.7 kind per Somalische vrouw bijvoorbeeld) en het beeld is compleet. Numerus stuttorum bataviorum infinitus est. Het aantal idioten in Nederland is oneindig.

Jan Boule | 08-10-15 | 13:21

Is het geen nationalisme, zij het van de Gutmensch-soort, dat Duitsland aandrijft om daarmee af te kunnen rekenen met Duits oorlogsverleden én met 'de Duitse muur'? Is het geen nationalisme van de EU die bij monde van Schulz 'strijd' en 'dwang' aanbeveelt als noodzakelijkheid om 'solidariteit af te dwingen'? Is het bovendien niet een fabeltje dat die EU voor vrede in Europa heeft gezorgd? Waren het niet juist de individuele, Europese landen die het erover eens waren dat vrede een betere optie is dan oorlog en juist daarom meer toenadering tot elkaar hebben gezocht? En waren het niet juist de NAVO en de VS die de breekbare vrede tijdens de koude oorlog hebben verzekerd?

Nou dan.

robW | 08-10-15 | 13:20

Ik herhaal het nog maar eens. Toen ik in 1986 in Beieren (Dld) woonde was er een Duitse-Beierse politicus welke de waarschuwende woorden sprak: Wanneer Duitsland weer 1 staat wordt zal het wederom proberen Europa te overheersen. Gezien de ervaringen uit het verleden zullen ook nu weer de Brandenburgers en Pruisen hun grote rijk willen re-creëren. De man werd uiteraard afgeserveerd als doem denker. De Berlijnse muur werd gesloopt en Duitsland was weer het grote Duitsland
Nigel Farage spreekt hier ook woorden in die strekking en hij heeft volkomen gelijk. Wat er momenteel gaande is in de Europese politiek is de "verdeel en heers politiek". Er wordt wanorde gecreëerd in de EU. Is het niet Griekenland dan zijn het wel asielzoekers en zijn die het probleem niet dan is het wel Oekraïne enz enz, er zijn doorlopend toestanden welke de mensen in de EU onzeker maken. Merkel schreeuwt bij elke crisis dat er meer Europa nodig is. Ze zoekt hierbij doorlopend toenadering tot haar zwakke vriendje Hollande welke volledig met de handen in het haar zit gezien de situatie in Frankrijk en Hollande doet met haar mee om zijn beschadigde blazoen wat op te poetsen. Duitsland regeert Europa en Merkel wil nog veel meer macht binnen Europa en profiteert van de wanorde. Dit gaat om de vrede aldus hun. En eerlijk is eerlijk ze proberen deze maal het Duitse Europa op een vreedzame manier te veroveren. Ik heb er geen belang bij, ik wil niet een provincie van Duitsland worden en ik wil helemaal niet vertegenwoordigd worden door Duitsers in de politiek. Dat betekent maar 1 ding, zoveel mogelijk tegengas geven tegen de EU en er voor zorgen dat Nederland weer een autonome staat wordt met zelfstandige handels betrekkingen over de gehele wereld. Er is een prachtig land opgebouwd na de 2e wereldoorlog en dat is niet opgebouwd om het nu maar weg te geven aan andere Europeanen en mensen uit islamitische landen. Vanuit mijn standpunt heeft dit niks met Racisme of EuroFobie te maken maar met Realiteit.

Toetsiemonster | 08-10-15 | 13:19

Potloodduwer | 08-10-15 | 12:53
Je moet naar handelstekorten en overschotten kijken, zie www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/dossiers/... . Er was steeds een recycle mechanisme. Die Amerikanen hadden tekort, maar andere landen (Duitland, Nederland, China en voorheen ook Japan) investeerden pensioen- en spaargeld weer in Amerika. Ik denk dat dit na 2008 minder gebeurt, waardoor Amerika haar enorme handelstekort niet meer gefinancierd krijgt (wat dus ook ten koste kan gaan van ons). Ze zullen bedacht hebben om schaliegas en -olie uit de VS naar Rotterdam te brengen en zo wat geld richting VS te laten stromen via de Maasvlakte gate.nl . En zou Oranje Nassau Energy toevallig "One" onebv.com/ heten? En zou het toeval zijn dat Rijkman Groenink zijn ABN AMRO miljoenen in "One" investeert www.quotenet.nl/Nieuws/Rijkman-Groenin... ? Wij zijn hun slaven, dat moeten we gewoon een keer in gaan zien en accepteren. Het is een spelletje.

Watching the Wheels | 08-10-15 | 13:19

Schokkende cijfers van vandaag:
70% van de economische migranten krijgen na de ILLEGALE grensoverschrijding direct een gratis huis, uitkering, opleiding en carrière traject.
Economische migranten kiezen de landen met de grootste kans op een verblijfsvergunning BEWUST. (gek hé).
Dus met deze nieuwe cijfers krijgen we:
[ ] Minder economische immigranten
[ ] Meer economische immigranten
Aankruisen wat van toepassing is.
Ze leren het ook nooit hier in de regering.

Ik ben nu reeds aan het sparen voor deze zaken voor mijn kinderen.
Dit land kan niet schever, idioter en absurder.

Dirk III | 08-10-15 | 13:15

Hartje Farage.

Rest In Privacy | 08-10-15 | 13:12

@CoffeePatch | 08-10-15 | 12:22
Wat is het ook een vieze opportunist. Eerst op de bühne in Oekraïne ophitsen tegen Rusland en nou ineens waait hij mee met de anti-EU wind?

Vrije Nator | 08-10-15 | 13:10

Farage for president!

swagmachine | 08-10-15 | 13:10

De moeder aller Pavlovs van EU-grootverdieners:
"Doen we het kut? Dan méér EU!"
_____________________________
De nieuwe EU-regel van Zot:
Bij iedere EU-fail moet de EU 5% van haar budget teruggeven aan de lidstaten, 5% van haar ambtenaren ontslaan, en 5% van haar regeltjes schrappen.

Zeddegeizot | 08-10-15 | 13:09

Ik vind dit zo treffend dat ik er bijna emotioneel van word. We moeten er van af. En wel snel.

Misschien is het een mooi begin om van gestoorde gekken als Verhofstadt en Juncker af te komen. Laten we ze wegstemmen! ........ oh wacht

doskabouter | 08-10-15 | 13:08

@MarcS | 08-10-15 | 13:02
-
Niet gezien. Tóch is het wél zo handig als iemand zelf even z'n huiswerk doet. Blogs staan véél te vol met vragen van rekentoetserts die te beroerd zijn om zelf even door te googlen.

bisbisbis | 08-10-15 | 13:07

Nein, Nein, NEIN!

Dirk III | 08-10-15 | 13:07

Ah, de leiders van de twee landen die de EU het meest misbruiken voor hun nationale belangen "vinden" nationalisme niet goed.
.
Europese politiek, de slechte, zich steeds maar weer herhalende grap.

Parel van het Zuiden | 08-10-15 | 13:07

MarcS | 08-10-15 | 12:51

nou nou nou om nu meteen te gaan vloeken... Ik doelde meer op het vooruitzicht van een uittredend GB/UK uit de EU.. Even geen EU/Brussel/ Duitsfranse machtsspelletjes aan mijn kop en dat allemaal van mijn hardwerkende geld.!

fikkieblijf! | 08-10-15 | 13:07

@Digitaal Smoelwerk | 08-10-15 | 12:13
Hij heeft helemaal gelijk, partijen/mensen die dat zeggen worden niet serieus genomen door de zittende stoffige partijen. Maar de EU is toch een soort van 3e rijk.

.
____
.
Das Dritte Reich-t nicht!

Rest In Privacy | 08-10-15 | 13:04

@CoffeePatch | 08-10-15 | 12:22
"Europa heeft één sterk hart nodig om te overleven."
"Europa heeft een "Grote sprong voorwaarts" nodig om in de toekomst te kunnen overleven"
"Soms moet alle interne tegenstand die er bestaat tegen de noodzakelijke veranderingen worden verwijderd."
En haalt vervolgens de Franse revolutie erbij waarbij een "autocratisch bewind" wordt afgezet. Terwijl hij wilde armgebaren maakt.
Dit is niet grappig. Deze man is helemaal losgeslagen.

Oeleflaffel | 08-10-15 | 13:04

@je suis bier | 08-10-15 | 13:00
Exact.
Meer europa en meer islam.

Slipsnifter | 08-10-15 | 13:04

Watching the Wheels | 08-10-15 | 13:00
Dat ben ik met u eens
Nigel farage zei ooit eens. Het kan twee kanten op gaan hoe deze Unie zich gaat ontbinden. Het gaat met veel geweld en bloed, of het gaat op een democratische manier. Welke route denkt u dat we gaan volgen?

son of anarchy | 08-10-15 | 13:04

@Apollo | 08-10-15 | 12:13
Was niet interessant, ze spraken wederom in clichés. Spraken zich uit tegen nationalisme en dat Frankrijk natuurlijk dingen niet alleen kon (kan kloppen met zo'n leider) maar dat het in EU-verband moest. Merkel roemde klimaatafspraken als een van de triomfen van EU samenwerking.

MaisNon | 08-10-15 | 13:02

Hup Nigel Hup! Een Brexit zou het beste zijn voor ons als NL, Die stoep.... van een merkel durft het verdrag van Lissabon ook nog eens in haar mond te nemen en doet net of dat een goed voorbeeld is van EU samenwerking. DIE vergeet zeker even dat wij die grondwet door onze strot geduwd hebben gekregen terwijl we tegen waren. Genoeg is genoeg en dan maar beter laat dan nooit einde nivelleringsproject.

Leyolm | 08-10-15 | 13:02

@bisbisbis | 08-10-15 | 12:58
U deed er anders 17 minuten over, terwijl ze van Sons binnen 2 minuten antwoord had. *satanisch grijnst*

MarcS | 08-10-15 | 13:02

Das reinste EU DDR democratie 2.0 in de rubriek Das Leben Der Anderen.

william7055 | 08-10-15 | 13:02

Hoe durven de EU-adepten het woord democratie in de mond te nemen. De overgrote meerderheid van de ratten die daar aan de macht zijn zijn nooit democratisch gekozen maar via gesjoemel en achterkamergekonkel daar terechtgekomen.

sinar2 | 08-10-15 | 13:01

@son of anarchy | 08-10-15 | 12:33
We hadden in Nederland iemand die goed onderbouwd zijn standpunten overbracht, maar die is overhoop geschoten. Wilders doet ook steeds beter z'n best om zijn verhaal te onderbouwen, maar ik zie hem nog geen boekje schrijven. Kern is mensen willen best solidair zijn, Nederland is een vreselijk tolerant land ook onder Wilders stemmers, maar er is een grens aan wat je als samenleving aan kunt zonder zelf ongezond te worden. De overheid walst steeds over burgers heen. In Oranje kun je best 1400 asielzoekers opvangen als je die 130 inwoners ieder jaarlijks 10.000 euro aanbiedt (totaal 1,3 miljoen van de 20 miljoen die Hennie van der Most jaarlijks in z'n zak steekt). Wedden dat ze dan misschien wel vóór zijn, maar de overheid compenseert nooit redelijk, pleegt geen overleg, houdt zich niet aan afspraken en geeft liever geld aan PvdA en VVD vriendjes.

Watching the Wheels | 08-10-15 | 13:00

Een vluchtelinge crisis gecreëerd door Duitsland om meer Europa te krijgen...

je suis bier | 08-10-15 | 13:00

@Watching the Wheels | 08-10-15 | 12:53
Kunnen wel, maar doen? .........

MarcS | 08-10-15 | 13:00

@Slipsnifter | 08-10-15 | 12:57
maar = maak

Slipsnifter | 08-10-15 | 12:59

@Dhr. de Wit | 08-10-15 | 12:46
Dat moet echt heerlijk zijn op uw leeftijd! Geniet ervan.

MarcS | 08-10-15 | 12:59

Verwilder(s)t Niet | 08-10-15 | 12:48

Neuhjj, die laatste 700 gaan toch echt heel snel weer verder naar een andere noodopvang.. toch!

onze nationale Hoffelijke Dijks heeft in continue samenspraak met onze minprins dit al toegezegd en beloofddddddddddddddddddddddddd

fikkieblijf! | 08-10-15 | 12:59

@pietka | 08-10-15 | 12:56
Die hadden we, tot onze marathonheld Volkert in actie kwam.

Slipsnifter | 08-10-15 | 12:58

@Artesjok | 08-10-15 | 12:44
Tijdens het EK en WK zijn zowel Ajax als Feijenoord fans ook gebroederlijk voor NL. Tijdens de wedstrijd Ajax - Feijenoord vliegen ze elkaar in de haren.

Mastermattie | 08-10-15 | 12:57

@Maria.1 | 08-10-15 | 12:19
Prima! Daar is naar gedegen thee drinken van besloten dat ze geen ethische grens hadden overschreden.

MarcS | 08-10-15 | 12:57

Nationalisme: Kom op "ons", maar er wat moois van.
EU: Weg met "ons".

Slipsnifter | 08-10-15 | 12:57

Prachtige speech van farage , hadden we maar zulke politici in nederland

pietka | 08-10-15 | 12:56

Nationalisme heeft misschien zijn nadelen, maar EU is nog vele malen superkudter..

Slipsnifter | 08-10-15 | 12:56

@MarcS | 08-10-15 | 12:50
.
Ik gebruik tegenwoordig een drone bij de training.
Weet je meteen waarom de aliens ons links laten liggen.

Piet Karbiet | 08-10-15 | 12:55

"De EU is de antithese van democratie, aangezien democratie alleen in nationale vorm kan bestaan, waarbij de afstand tussen overheid en burger minimaal is.".
Relatief dan want als je kijkt naar ons toch hele kleine landje blijkt dat de afstand tussen burger en overheid gigantisch is....

Sunwukong | 08-10-15 | 12:55

Briljante toespraak, zoals altijd. Binnen 3 minuten de vloer aangeveegd met Duitsland, Frankrijk en de EU.

Chiefmate | 08-10-15 | 12:54

@Tee Of Cup | 08-10-15 | 12:49
Meer woorden zouden we er niet aan vuil hoeven te maken. Klaar. Punt!

Dhr. de Wit | 08-10-15 | 12:54

@ Watching the Wheels
Het argument van een handelsblok tegen bijv China is één vd drogredenen om uiteindelijk de Verenigde Staten van Europa te creëren. Onze industrie concurreert niet (direct) met die van China. In het kort is daar een maakindustrie van goedkope shit en hier meer sprake van dienstverlening en het maken van hoogwaardige industriële producten. Overigens hoe je geen 'blok' te vormen tegen land of groep daarvan, ga gewoon de concurrentie aan. Uiteindelijk profiteert iedereen daarvan.

Potloodduwer | 08-10-15 | 12:53

@Reg Nullify | 08-10-15 | 12:40
Ik weet dat ik nu een doodzonde bega en waarschijnlijk straf ga krijgen. Maar waarom is deze reactie weggejorist?

MarcS | 08-10-15 | 12:53

@MarcS | 08-10-15 | 12:50
Als je in het midden staat kun je ook naar links en rechts kijken, anders was ik allang onder een auto gekomen.

Watching the Wheels | 08-10-15 | 12:53

De vluchtelingencrisis gebuikt of gecreëerd voor meer EU.

miss error | 08-10-15 | 12:52

Briljant spreker die zijns gelijke niet kent! Wat een charisma! Verhofstadt zat als een duivel te draaien in z,n stoel van ellende.
Merkel zakte weg in een soort lethargie, want zoveel waarheden in 3 minuten heeft ze nog niet eerder voor de kiezen gehad.
Dat er in Nederland iemand moge opstaan die slechts 50% van de overtuigingskracht, intelligentie en redenaarstalent heeft van deze Farage!

daytripper | 08-10-15 | 12:52

@fikkieblijf! | 08-10-15 | 12:38
WAT? Ik denk eerlijk gezegd dat u de komende jaren in NL beter af bent. Ja het gaat hier telkens een klein stukje de verkeerde kant op, maar in UK is de invasie ettelijke jaren eerder begonnen dan hier. Leest u gvd geen kranten of geenstijl?

MarcS | 08-10-15 | 12:51

@prov1nciaal | 08-10-15 | 12:31
Mensen schilderen Farange en Wilders wel eens af als extreem rechts. Hoewel het niet klopt, heeft het ook zo zijn voordelen. Als je namelijk aan 1 kant van het speelveld staat (extreem rechts) dan ben je in staat om het hele speelveld volledig te overzien. Als je in het midden staat kun je maar een kant per keer op kijken en is het overzicht bewaren erg lastig. Dat verklaard waarom Farange en Geert altijd wel zien waar de schoen knijpt en d66 eigenlijk nooit.

Maar MarcS, hoe zit het dan met extreem links. Die zouden ook het hele veld moeten kunnen overzien, waarom lukt dat dan niet? Omdat zelfs de meest extreem linkse, alsnog alleen maar naar links weet te kijken. Die zien gewon helemaal niets van het spel of het speelveld.

Dat is mijn analyse en daar moet u het mee doen.

MarcS | 08-10-15 | 12:50

Een land bestaat bij de gratie van souvereiniteit. Als die wens wordt uitgelegd als extreem rechts door Brussel zijn we er wel klaar mee denk ik zo, toch ?

Tee Of Cup | 08-10-15 | 12:49


Verenig het volk door een gezamelijke vijand te creeeren - Rusland
Vergroot de invloed door een gezamelijk probleem te creeeren - Crisis + Vluchtelingen
Biedt de oplossing voor het probleem en breidt invloed en structuren uit- Meer EU volgens de leiders..

Standaard Machivelliaanse politieke strategie.
Must read - archive.org/details/a591295400machuof...

Het is geen rocketscience mensen, het is allemaal al een keer gedaan en beschreven o.a. in de geschiedenisboeken. En nog staan de zogenaamde specialisten achter de oren te krabben als er dit soort nieuwsberichten de wereld in geslingerd worden.. Loopt werkelijk iedereen met oogkleppen op tegenwoordig?

Koning één oog | 08-10-15 | 12:48

@fikkieblijf! | 08-10-15 | 12:44
Sorry, je loopt achter: 1400 refugees ofwel per autochtone inwoner meer dan 10 refugees.

Verwilder(s)t Niet | 08-10-15 | 12:48

@Mastermattie | 08-10-15 | 12:10
Farage was lekker fel. Ook, het probleem is de EU dus de EU moet groter. Beter had 'ie het bijna niet kunnen verwoorden
.
___
.
“ Waanzin is altijd hetzelfde blijven doen en toch een ander resultaat verwachten”.( Einstein)

Rest In Privacy | 08-10-15 | 12:47

@son of anarchy | 08-10-15 | 12:41
Heerlijk, op dat soort momenten kom ik bijna klaar ;)

Dhr. de Wit | 08-10-15 | 12:46

Watching the Wheels | 08-10-15 | 12:34
Het blijft altijd maar afwachten of het volk daadwerkelijk naar de stembus gaan, tijdens die laatste gemeenteraadsverkiezingen bleven er ook te veel thuis en ging Pechtold er met de prijs vandoor...

prov1nciaal | 08-10-15 | 12:45

Vrij vertaald zeggen de huidige leiders dus:
Democratie is gelijk aan diktatuur (De huidige Brussel maffia die niet verkozen is maar wel regels, belastingen, wetten oplegt. Zelfs de nationale regeringen maant te bezuinigen terwijl ze zichzelf belonen met forse loonsverhogingen en budgetten die jaar op jaar groter worden, ook in slechte tijden) en wie dat ontkent is een rassistische nationaal socialist (Nazi).

Verwilder(s)t Niet | 08-10-15 | 12:45

Nee de pre-nationalistische rijken waren fijn.. Met de EU gaan we weer terug de tijd in naar die ellende waar de gewone burger onderdrukt werd.

Rapclubje | 08-10-15 | 12:45

De EU is er voor de minderheden,...

Nou durp Oranje.. hulp komt vanuit waar je hem net niet verwacht. Als jullie geen minderheden meer zijn.. 120 inwoners versus 700 refugees.. dan is deze visie en dit doel bij deze feitelijk onderuitgehaald

fikkieblijf! | 08-10-15 | 12:44

Wat ik dan weer humor vind...

Anti-EU clubs die in verbroederlijkheid elkaar weten te vinden. Dat Wilders dus samen met Ukip, Front National en Vlaams belang optrekt.

Samen.

Tegen elkaar.

Artesjok | 08-10-15 | 12:44

En ik vergat nog Quebec in Canada.

Piet Karbiet | 08-10-15 | 12:43

Merkel is eigenlijk gelijk aan Hitler, alleen de snor ontbreekt nog. Landen binnenvallen kan ze niet doen, daarom maar destabiliseren.

enne Rusland lacht zich rot... het eens zo machtige Europa verwordt tot provincies van een verzwakt Duitsland

robdeventer | 08-10-15 | 12:43

Waarom Merkel "meer Europa" wil nu? Omdat ze eindelijk doorheeft wat een blunder ze heeft gemaakt met haar algemene uitnodiging, en niet alleen de last wil dragen.

Guido | 08-10-15 | 12:43

marielle | 08-10-15 | 12:41
Hij is getrouwd met een vrouw uit Duitsland

son of anarchy | 08-10-15 | 12:43

@Sergeant_Peper | 08-10-15 | 12:25
.
Nigel Farange had ook zo'n dergelijke analyse; wereldwijd zie je steeds meer regionaal nationalisme. Landen en pacten brokkelen uiteen. Zie het voormalig Oostblok, Oekraine, Litouwen, Syrie, Wales, Schotland, Catalonie, Slovenie, de Teaparty, Nigeria, Groenland, Tuvalu, Corsica, Australie (uit de Gemenebest), Jemen, Falklands etc. De Fifa verwelkomt bijna iedere maand een nieuw "land". Maar de EU wil naar een 1 supernatie. Sure.

Piet Karbiet | 08-10-15 | 12:42

Dhr. de Wit | 08-10-15 | 12:37
Hier in nederland is dat nog wens denken om zo'n iemand te hebben. Echeter in Groot Brittannie is Nigel gewoon hard nodig. Ze zijn daar nog politiek correcter dan hier. Hij is gewoon heel erg goed in zijn debatten. ik weet nog dat hij een confrontatie met Barosso aan ging en hij zei : U bent niet gekozen, u bent benoemd, hoezo is de E.U democratisch? Barosso zei : Ik ben gekozen in Portugal, keer op keer, en u niet meneer Farage. u bent nooit gekozen in groot Brittannie om zitting te nemen in uw parlement. Farage zei : Hoezo gekozen, er was maar één kandidaat en dat was u? U stond nergens hier op een stem biljet en er was geen alternatief. Hoezo democratisch. Barosso gaf geen antwoord meer. geweldig staaltje staatsmanschap van farage.

son of anarchy | 08-10-15 | 12:41

Meer meer meer Spartacus.
Minder minder minder e.u.

Zathras | 08-10-15 | 12:41

Wat een geweldige kerel, die Farage!

Is hij getrouwd????

marielle | 08-10-15 | 12:41

@Potloodduwer | 08-10-15 | 12:36
Mee eens. Maar stel je eens voor dat ze de Europese integratie zouden stoppen en dat ze TTIP niet door zouden zetten. Het gaat uiteindelijk maar om één ding, ze willen een groot handelsblok dat makkelijk te sturen is als tegenwicht tegen het grote China.

Watching the Wheels | 08-10-15 | 12:40

-weggejorist-

Reg Nullify | 08-10-15 | 12:40

Wat een begaafdheid, wat een moed om tussen de hielen likkende bende die EU heet.
Farage is een verdediger van vrijheid, en vecht tegen deze fascistoïde bende van Merkel! Wij kunnen alleen maar dromen dat we zo iemand hadden rondlopen in Nederland!

lanexx | 08-10-15 | 12:40

Kaas de Vies | 08-10-15 | 12:08

Dan hoef ik toch niet toe te voegen, dat realisme gelijk wordt gesteld aan xenofobia, islamfobie enz enz. De wereld is godverdomme maakbaar ja?! niks geen realiteit, ben jij gek.. EU über alles!! Met mij alu hoedje op denk ik dan; meer wapenindustrie, meer inheemse europeanen hun huis uitgetieft want asielzoekert, meer belasting om die uitzuigers te vreten te geven en een huis en een uitkering en peuterbruidje enz enz.

Sophie9985 | 08-10-15 | 12:39

Ik wou dat er meer Nigel Farages waren.

nemoj me jebat | 08-10-15 | 12:39

Nationalisme sucks, dat klopt. Maar ze willen het vervangen door EU-nationalisme.
Zo zitten ze gevangen in de nationalistische ideologie.

frank87 | 08-10-15 | 12:39

Nationalisme sucks, dat klopt. Maar ze willen het vervangen door EU-nationalisme.
Zo zitten ze gevangen in de nationalistische ideologie.

frank87 | 08-10-15 | 12:39

@Piet Karbiet | 08-10-15 | 12:32

Maar het gaat ons wel minimaal net zo veel ellende brengen.

Want na die tien maanden blijven we wel zitten met de rommel. En wie ruimt er op?

Reinaert | 08-10-15 | 12:39

Farage for president

Snap je!? | 08-10-15 | 12:39

@Potloodduwer | 08-10-15 | 12:36
Mee eens.

Watching the Wheels | 08-10-15 | 12:38

Hulde en duidelijke taal. man met ballen.. Ik ga toch maar eens kijken of ik mijn toekomst en van mijn kinderen in GB kan gaan uitzetten.

fikkieblijf! | 08-10-15 | 12:38

En zij kunnen het weten

NotInMyBackYard | 08-10-15 | 12:37

@son of anarchy | 08-10-15 | 12:33
Het klinkt heel mutserig, maar ik adoreer Nigel Farage. Je moet het maar durven, in het hol van de leeuw je kop boven het maaiveld uitsteken. Hij is eloquent, een snelle denker, een enorm sterk debater en hij staat rotsvast op zijn mening. Hadden wij ook maar één zo parlementariër, één maar.

Dhr. de Wit | 08-10-15 | 12:37

Iedereen met meer dan 2 werkende hersencellen begrijpt toch dat dhr Farage 100% gelijk heeft ? Wat wil men daaraan nu niet begrijpen ? Dit gaat niet over links vs rechts, Europees of nationalistisch, als je gelijk hebt dan heb je gewoon gelijk. Zo simpel is het echt !

Potloodduwer | 08-10-15 | 12:36

Wel weer een geluk dat de 'immigranten' bijna helemaal niet naar France meer willen.. en als ze dan illegaal ergens in een flatje zitten komt de burgemeester van Beziers ze persoonlijk de wacht aan zeggen..

BoerinFrance | 08-10-15 | 12:34

Sergeant_Peper | 08-10-15 | 12:25
Nationale cohesie is enorm belangrijk voor een vreedzame, succesvolle samenleving en een florerende economie. De praatjes van de veronderstelde kracht van multiculturele samenlevingen zijn gebaseerd op wensdenken, niet op feiten. De feiten laten het tegenovergestelde zien: samenlevingen zonder gemeenschappelijke basis, hopeloos verdeeld en met een groeiende kansloze - en niet zelden gewelddadige - onderklasse als gevolg van massa-immigratie en doorgeslagen individualisme.
www.theguardian.com/politics/2015/oct/...

KlunsJohannus | 08-10-15 | 12:33

Dhr. de Wit | 08-10-15 | 12:31
Dat weet ik
Ik heb zowat alles gevolgd van wat die man ooit gezegd heeft en steun hem altijd. Hij is ook consequent in wat hij zegt en draait er niet om heen. Waarom hebben we niet zo'n iemand iemand hier in Nederland. Een Orban of een Farage

son of anarchy | 08-10-15 | 12:33

Merkel's gezicht spreekt boekdelen.
Farage raakt de bloot liggende zenuw en dat doet auw....

Rest In Privacy | 08-10-15 | 12:33

Reinaert | 08-10-15 | 12:19
.
Zeker. Gaat alleen geen 1000 jaren duren.
Hooguit nog 10 maanden.

Piet Karbiet | 08-10-15 | 12:32

Daphinda | 08-10-15 | 12:27
Tuig als Merkel en Hollande zitten in het centrum van de macht. Farage staat vooralsnog aan de zijlijn en er zijn in de UK pas over een jaar of 3 weer verkiezingen. In Nederland hebben wij jammer genoeg Geert Wilders, welke een zeer onzekere factor is. Het is namelijk nog maar te hopen dat er veel mensen op hem gaan stemmen. Het ziet er daarom naar uit dat we nog zeker een stad ter grootte van Utrecht op moeten nemen voor we de kans krijgen electoraal met dit tuig af te rekenen.

prov1nciaal | 08-10-15 | 12:31

Ik denk dat ik maar Presidente van Frankrijk ga worden.
Blijkbaar hoef je daar namelijk niet al te snugger voor zijn.

R0BB3RT | 08-10-15 | 12:31

@son of anarchy | 08-10-15 | 12:23
Nigel Farage heeft in een interview gezegd dat hij niet in het EP zit om later in een bestuurlijke functie te eindigen, maar dat hij er zit om de stem van de burger te vertegenwoordigen en wil zo lang mogelijk aanblijven als parlementariër. Echte idealisten, gelukkig bestaan ze nog tussen al die nep-hippies met hun bloemetjesjurktolerantie.

Dhr. de Wit | 08-10-15 | 12:31

Draagvlak, daar gaat 't om, draagvlak !

Anjin Mohammed | 08-10-15 | 12:31

Onvoorstelbaar, EU bestaat uit 28 landen en uitgerekend de 2 grootste faalhazen hebben de leiding, bizar.

Uw Verzekeringsadvis | 08-10-15 | 12:30

@(c)ZWITSUL | 08-10-15 | 12:26

Gay Verhofstadt is een totaalmalloot.

En dat bewijst 'ie iedere keer weer.

Reinaert | 08-10-15 | 12:29

Alles moet hetzelfde worden. Verschillen mogen niet langer bestaan. Met al die verschillen krijg je discriminatie (zoals bij de NPO www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/10/...) en oorlog (zoals in Oranje en Brussel en Syrië en Oekraïne).

Watching the Wheels | 08-10-15 | 12:28

De EU is er voor de minderheden, maar niet die van bewoners in Calais, Nauen, Weissach in Tal, Oranje, Oisterwijk, Purmerend, Kos, Malmo, Rijs, Grootegast, Leek, Nissewaard unz. unz. Laat me niet lachen.
politiek.tpo.nl/2015/09/16/wilders-coa...

Piet Karbiet | 08-10-15 | 12:28

Marine Le Pen, die Hollande smalend aansprak als 'meneer de vicekanselier' van Merkels provincie Frankrijk.
.
Niets aan gelogen

metdedag | 08-10-15 | 12:27

Farage doet het goed. Tuig als Merkel en Hollande maken Europa kapot.

Daphinda | 08-10-15 | 12:27

@CoffeePatch | 08-10-15 | 12:22
Verhofstadt zegt gewoon ijskoud dat landen verzet tegen verandering moeten tegengaan. Met andere woorden. Als het volk niet luistert, dan stap je gewoon over ze heen. Aldus geschiedde in Oranje, Woerden, Purmerend, ...

Dhr. de Wit | 08-10-15 | 12:27

Die fucking 'waardengemeenschap' waar ze zo prat op gaan moet eerst maar eens doorgevoerd worden in die simpele breintjes van dat agressieve woestijnvolk aangezien ze die zelfde waarden momenteel compleet aan de laars lappen.

frummel | 08-10-15 | 12:27

Zolang (en dat is vrij lang) ik geen respect en tolerantie kan verwachten van minderheden, met name van islamitische overtuiging, zal er geen greintje respect en tolerantie mijnerzijds, hun kant op gaan.
Farage is een kei van een vent.
Verhofstad mag wat mij betreft aan de trekhaak van een Lada worden gebonden en een half uur over een grintpad worden getrokken.

Banno22 | 08-10-15 | 12:26

Nigel Farage is een baken van realisme en redelijkheid in de eurofiele zee van wegkijkers, zelfbevlekkers en regenten.

KlunsJohannus | 08-10-15 | 12:26

Lachen om Verhofstadt www.welt.de/politik/article147350473/W...
CoffeePatch | 08-10-15 | 12:22

een van de grootste idioten in Brussel.. en daar zit die D66 doos vol bewondering naar te kijken.

(c)ZWITSUL | 08-10-15 | 12:26

-weggejorist-

Ellie1234 | 08-10-15 | 12:25

De grootste fout die gemaakt is na WO2 is wellicht wel dat men de verkeerde conclusie getrokken heeft. Men had lering kunnen trekken uit het feit dat kennelijk nationale gevoelens zeer sterk aanwezig zijn en dat er juist voorzichtiger mee omgesprongen zou moeten worden. Wat men nu doet kan het recept zijn voor opnieuw een oorlog, op dezelfde manier dat deze begonnen was doordat Frankrijk en Engeland die gevoelens van Duitsland niet respecteerden in de jaren 20/30.
.
Kijk, zodra nationale gevoelens WERELDWIJD nu afgebroken worden hadden we een kans, maar de Europeanen zien ook wel dat het eenrichtingsverkeer is. Elders worden de landen alleen maar nationalistischer. Dat houdt dus in dat wij aan het kortste eind gaan trekken in de toekomst. Zonder eendracht sta je namelijk in deze wereld zeer zwak.

Sergeant_Peper | 08-10-15 | 12:25

Wederom geweldig die Farage
De meeste mensen horen het misschien niet omdat de microfoons elders uit staan maar ze zijn continu aan het boehen tegen hem. Het interesseert gelukkig Farage niets, die man is een held en samen met vele andere patriottische leiders van verschillende landen zal europa bevrijd worden van de politici die het een hel willen maken

son of anarchy | 08-10-15 | 12:23

Farage altijd +100.

Sayer | 08-10-15 | 12:23

smerig ongekozen EU tuig !

(c)ZWITSUL | 08-10-15 | 12:23

Een grote anti-EU demonstratie lijkt mij behoorlijk kek. Ligt er al één in het verschiet?

Dhr. de Wit | 08-10-15 | 12:22

Dat deze collaborateurs maar niet inzien dat de weg die zij willen volgen juist leidt tot wat zij willen voorkomen. Hoezo een plaat voor je kop hebben. Verder wat Farage zegt.

Vageling | 08-10-15 | 12:22

Policor mensen zijn geestesziek, zij zijn ziende blind, alles is door velen al voorspeld:

PETER PAN - 30 DECEMBER 2010

2) De instroom van analfabete islamitische immigranten is in Europa nog steeds niet onder controle. Tal van medewerkers van de allochtonenindustrie beijveren zich om deze immigranten toch nog toe te laten. Na de invasie van Oost Europese immigranten is het volgende probleem de vele tientallen miljoenen Afrikaanse immigranten die het komende decennium het Europese Continent zullen bestormen. Er is geen schijn van kans dat Europa deze mensen kan tegenhouden. Zij zullen zich op advies van het Europese Parlement over Europa verspreiden.

Basic Dimension | 08-10-15 | 12:21

Kom hier toch tegen in opstand! Het is echt volkomen rechtvaardig om ons hier tegen te verzetten, het is duidelijk dat deze mensen een Europese federatie er door willen en zullen drukken. Deze mensen zijn het contact met de realiteit kwijt. Als we dit nu niet doen leven we over 15 jaar in een volkomen verziekt land... Een land met grote groepen rechtstreeks uit het midden oosten afkomstige moslims word namelijk onleefbaar..

prov1nciaal | 08-10-15 | 12:21

-weggejorist-

Reg Nullify | 08-10-15 | 12:21

We worden bestuurd door idioten.

Muggenmepper | 08-10-15 | 12:21

Altijd hetzelfde, de EU verprutst iets, en er moet meer EU. Dat noemen ze dan Europa maar Europa is niet de EU.

Bokito ergo sum | 08-10-15 | 12:20

Merkel haalt bergen barbaren naar haar land, eist dat de rest van Europa ze opneemt, maar landen willen niet. Omdat dit in Duitsland uit de hand loopt komt er straks een federaal Europa die het eigengemaakte asiel probleem gaat "oplossen" door ze te verdelen.

Dan heeft Merkel en haar Fransoos het Europa wat ze willen en die 2 miljoen barbaren worden zo dun verdeelt dat ze nauwelijks opvallen. Kleine prijs voor Das Dritte Reich Version 2.

GerMonster | 08-10-15 | 12:19

Wat een spreker is die man, en wat een inzicht! Hij vertelt in 3 minuten wat er mis is met de EU en niemand kan hier iets zinnigs tegenin brengen want: true as fact!

De waard zijn gast | 08-10-15 | 12:19

@Piet Karbiet | 08-10-15 | 12:17

Het Vierde Rijk. De SuperNaziStaat. Alsnog...........

Reinaert | 08-10-15 | 12:19

"... waarin tolerantie en respect voor minderheden voorop staan."

Daarentegen is er voor de overgrote meerderheid geen enkel respect en geen tolerantie weggelegd. Minderheden mogen hier alles en iedereen naar het leven staan, daar gaan we niets tegen doen. Want tolerantie.

marcoplarco | 08-10-15 | 12:19

Hollande die Assad en Poetin de oorlog verklaart en waarschuwt tegen oorlog. Idioot.

tipo | 08-10-15 | 12:19

Het is maar net hoe het Merkel en Hollande uitkomt.
Ongezien de ...

holy.pig | 08-10-15 | 12:19

Oei, nou wordt het oppassen, boetes voor discrinatie op FB:
www.telegraaf.nl/binnenland/24590862/_...
Hoe is het eigenlijk afgelopen met die lieden die in Den Haag "dood aan de Joden" scandeerden?

Maria.1 | 08-10-15 | 12:19

Heb ergens gehoord dat de brandweer voortaan branden met benzine gaat blussen. Wel zo efficiënt...

Dhr. de Wit | 08-10-15 | 12:19

Ik ben zelf ook niet zo'n nationalist. Maar de keuze die ons door Merkel et al gesteld wordt is: nationalisme, of "de wereld is van iedereen". Tja...

Muxje | 08-10-15 | 12:18

@VVD @CDA @PvdA @d666

2 keuzens:
1) Jullie stoppen de instroom van "vluchtelingen"
Of
2) Jullie kijgen geen leuke EU postjes meer. Want dan heet de volgende MP Geert. En dan gaan we uit de EU.

Vogelbeest | 08-10-15 | 12:18

Frau Merkel maakt een puinhoop van haar land. Nu moet ieder EU land een deel van de vluchtelingen opnemen die zij heeft uitgenodigd. Frau Merkel u heeft de exodus op gang gebracht. Los het zelf ook maar op. Wat Hollande nou nog voor nut heeft? Frankrijk stelt geen ene flikker meer voor.

metdedag | 08-10-15 | 12:18

Supranationalisme is superkut.

compitaal | 08-10-15 | 12:17

Same old Same old. Glas Plas Was, ondanks het feit dat hij wederom gelijk heeft.

deEerlijkeLeugenaar | 08-10-15 | 12:17

hear! hear!

Klik_hier | 08-10-15 | 12:17

Zwaar Gestoorde EU-fanaten!
Met uitbreidingsdrang
Zouden naar een TBS-kliniek moeten.

meneer Q | 08-10-15 | 12:17

Gebrek aan democratie, persvrijheid en vrijheid van meningsuiting zorgt voor oorlog.

ProAsfalt | 08-10-15 | 12:17

Nigel zei het al eerder: De EU gruwelt van natiestaten maar support juist wel het radicale nationalisme in de regio's; Veel geld naar Catalonie, Baskenland, Wales, Macedonie, Skopje, Slovenie, Estland etc. om de macht van de oude landen te breken. Onafhankelijkheid, geen macht meer aan de landen, kom allemaal aan de tiet van Brussel, dan krijgt u er een ondemocratische megalomane Supernatiestaat voor in retour. Hear, hear.

Piet Karbiet | 08-10-15 | 12:17

Het is dramatisch, wat hier gebeurt. De EU is een grote chaos, en de twee dwingelanden, Frankrijk en Duitsland, proberen ons wijs te maken dat die chaos er enkel is omdat de EU-landen niet méér EU willen, niet méér macht af willen staan. Het is van de gekke. Hier wordt willens en wetens op een apocalyps afgestevend, en is al ingebouwd dat alles wat zich tegen deze beweging verzet als zondebok zal worden aangewezen.

Schoorsteenveger | 08-10-15 | 12:17

Het is maar net hoe het Merkel en Hollande uitkomt.
Ongezien de T......

holy.pig | 08-10-15 | 12:17

Kunnen we op Farage stemmen bij de volgende EU verkiezingen? Nee.

Watching the Wheels | 08-10-15 | 12:16

Frontex er uit. Nederlandse Douane aan de Nederlandse grens. Probleem opgelost.

Zo simpel is het.

tipo | 08-10-15 | 12:16

Never waste a good crisis.

sprx | 08-10-15 | 12:16

Wat een verademing om iemand met gezond verstand te horen spreken.

pluk-87 | 08-10-15 | 12:16

Zoals het er naar uitziet mogen wij straks naar de stembus om een Europees kabinet te kiezen en wordt de Tweede Kamer omgebouwd tot retro-disco...

Dhr. de Wit | 08-10-15 | 12:16

Zal mij niets verbazen dat al die bedbadbrood mensen nu Syrier zijn geworden

lady blabla | 08-10-15 | 12:15

Elke keer als ze uit pure wanhoop en frustratie niet meer weten, de roep om nog meer Europa... De bekende vlucht naar voren. Het huidige Europa heeft ons hier gebracht en die klojo's denken dan dat nog meer, meer, meer Europa het dan wel kan oplossen.

SapperDeFlap2166 | 08-10-15 | 12:15

"Want niet nationalisme zorgt voor oorlog, maar collectivisme zorgt voor oorlog". En zo is het maar net.
Bovendien willen Hollande en Merkel nationalisme gaan vervangen door een soort van EU-nationalism?

Zzzzooooffff | 08-10-15 | 12:15

Dit soort gasten moesten ze maandelijks aan hun schaamhaar in de fik steken. Je kunt geen Europa opbouwen als je uit wilt gaan van de minderheid. Er is maar een groep belangrijk en dat is de middenklasse, die doen en al het werk en die betalen alle belastingen. Rijken betalen niks en jatten al het geld en de onderklasse, die geen enkele andere functie heeft dan de middenklasse schrik aanjagen en in beweging houden is al te groot. Politici hebben de oorlog verklaard aan de autochtone Europese burger, zoveel is inmiddels overduidelijk. Hun godwinnetjes werken niet meer. Ik ben een racist volgens de definitie anno 2015, namelijk een witte die zich doelbewust uitspreekt tegen de aanhoudende verkwanseling van de belangen van zijn eigen soort. Ik ben een racist en daar ben ik trots op.

netniet | 08-10-15 | 12:15

Hij heeft helemaal gelijk, partijen/mensen die dat zeggen worden niet serieus genomen door de zittende stoffige partijen. Maar de EU is toch een soort van 3e rijk.

Digitaal Smoelwerk | 08-10-15 | 12:13

Mooi pleidooi van Farage, had graag het antwoord van Merkel en/of Hollande willen zien.

Apollo | 08-10-15 | 12:13

Nigel Farage, de enige politicus die beschuldigd kan worden van integriteit in dat paleis vol grommende EUrofielen die hun zwarte ziel aan de duivel verkocht hebben.

Jan Passant mk2 | 08-10-15 | 12:13

Neen! Minder, minder, minder EU!

Geitenwollensokjuhz | 08-10-15 | 12:12

Meer Europa = minder democratie.
Meer Europa = meer centjes afdragen.
Meer Europa = minder soevereiniteit.
Meer Europa = [vul hier zelf maar iets in].

Ik wil gewoon gezellig terug naar de EEG. Lekker overzichtelijk.

Reinaert | 08-10-15 | 12:12

De EU heeft alle kernmerken van nationalisme. Tot in het extreme zelfs.

Russ Meyer | 08-10-15 | 12:10

Heerlijk om Farage dat EU-tuig te zien toespreken. Zalig die zure gezichten van Merkel en schandknaapje Hollande.
Nigel Garage | 08-10-15 | 12:08 | | Reageer+ |
0
.
Inderdaad. Prachtig hoe hij het iedere keer weer verwoord. En nog meer respect voor het feit dat hij het blijft volhouden in die zaal vol struisvogels...

davimore | 08-10-15 | 12:10

Farage was lekker fel. Ook, het probleem is de EU dus de EU moet groter. Beter had 'ie het bijna niet kunnen verwoorden

Mastermattie | 08-10-15 | 12:10

De eerste fransoos die niet nationalistisch is moet nog geboren worden.

mindless | 08-10-15 | 12:09

Heerlijk om Farage dat EU-tuig te zien toespreken. Zalig die zure gezichten van Merkel en schandknaapje Hollande.

Rest In Privacy | 08-10-15 | 12:08

Elk -isme is kut als het extreem wordt doorgevoerd, daarom stel ik voor alleen maar naar realisme te luisteren, soms komt realisme van een blonde ongenuanceerde leider, soms van een ietwat dikke geëmotioneerde vrouw, maar vaak je ontdekt het pas als je bereid bent te luisteren, naar idealisten EN naar onderbuikers

Ideaal / onderbuik X gezond verstand = realisme.

Kaas de Vies | 08-10-15 | 12:08

Familie is superkut, verraad je ouders maar.
Je dorp is superkut, ga voor AZC
Provincie is superkut, nooit meer limbo's plagen
Landen zijn superkut, nooit meer tradities en cultuur, flikker die Rembrandts maar in de openhaard.

Kaas de Vies | 08-10-15 | 12:06

Nee, dat heette Europese Studies. Soort stewardessen opleiding. Europees Recht deed je in een paar maanden.

Piet Karbiet | 08-10-15 | 12:05

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland