Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoera. Volkskrant duwt Asielmaffia NL overboord

asieluur.jpgZozo. Ook de Volkskrant komt in verzet. Net als molenaar Wilders (lol). De GoedVolk-bode komt vandaag met feiten en cijfers over de asiel-industrie in Nederland. Na een potsierlijke inleiding van meerdere alineas om alvast sorry te zeggen voor de keiharde feiten, concludeert economiemeisje Yvonne Hofs dat de invasieve vluchtelingenstroom van zingende baardmannen Nederland allesbehalve geld oplevert, maar gewoon keiharde knaken KOST. Dat wisten we al langer, dat roepen we al heel lang en dat zeggen Somaliërs zelf ook. Maar goed dat het nu ook e i n d e l i j k eens in de linkspers gezegd wordt. Migratie-roeptoeter Leo Lucassen, het zichzelf rijk rekenende asieladvocaatje Wim Eikelboom, mensenpompers COA én Nieuwsuur met hun repo's over vluchtende moedertjes met kindertjes op Oost-Europese spoorlijnen liegen harder alsdan de hele Volkswagengroep bijelkaar. LINK NAAR ONTLUISTEREND VK-ARTIKEL (betaald). Voor arme autochtone sloebers die door de gemeente hun huis uitgezet zijn omdat er Syrische ingenieurs geplaatst moesten worden hiero voor gratis. Prettige dag verder. Stelletje xenofobe racisten!!1!

Reaguursels

Inloggen

De getallen van VK kloppen van geen kant. manipulaties alom. Een asielzoeker van 25 die nooit werk zal krijgen kost gauw meer dan 1 miljoen euries.

ecologiste | 27-09-15 | 20:02

Het probleem is niet dat veel migranten liegen en zo misbruik maken van de Nederlandse staat, maar dat dienaren van de Nederlandse staat liegen om misbruik te kunnen maken van de migranten.

uruandimi | 27-09-15 | 10:09

Het advies bij een overval is toch: niet verzetten en meteen je geld afgeven?

batvoca2 | 27-09-15 | 07:53

Het is zo belangrijk dat iedereen (inclusief moslims) het grotere plaatje van de Hadif ,Syra en koran weten. ... onwetendheid maakt blind.

Voel je vrij om links te delen of elders te plaatsen naar wetenschappelijke info (geen meningen over islam in video)

www.youtube.com/watch?v=C9sYgqRtZGg

mysteryposter | 27-09-15 | 00:04

Ben benieuwd hoe Nederland over 5 jaar uitziet, het zal niet fraai zijn vrees ik. Zoals we nu bezig zijn duizenden en duizenden totaal kanslozen binnen te halen kan gewoonweg niet. Dit gaat echt fout aflopen.

adkest | 26-09-15 | 23:41

Ik wil even memoreren dat toen in 1973 de werving van marokaanse gastarbeiders beeindigd werd er 22 duizend marokaanse gastarbeiders geworven waren. Dat is nu uitgegroeied tot 370 duizend, waarbij de 3e generatie niet later als marrokaan geteld wordt (wat natuurlijk niet wegneemt dat ze wel degelijk de marokaanse nationaliteit bezitten). Turken begonnen ook met een paar tienduizenden naar nu een kleine 400 duizend. Inmiddels zijn er 1.6 miljoen moslims in Nederland, dus we kunnen inclusief 3e generatie het geheel op dat getal schatten en begon dus met 40-50 duizend 32 jaar geleden. Allemaal ruggegraat van onze toekomstige samenlevening natuurlijk.

bijna_raak | 26-09-15 | 23:09

Heel gek als je als racist word afgeschildert als je voor je EIGEN BELANG op komt

holy.pig | 26-09-15 | 21:40

-weggejorist-

BadPatNL | 26-09-15 | 20:37

Hoorde net dat komende winter temperaturen van MIN 20 graden tot de mogelijkheden behoort.
Wellicht zelfs -25.
Met waarschijnlijk een elfstedentocht en als het een bèètje meezit zelfs twèè.
Ik teken ervoor. Jullie ook?

Dostranamus | 26-09-15 | 20:36

Ook mooi dat dit soort berekeningen dan komen NADAT alles al in gang is gezet. Niemand van de linkse gutmensch types eist eerst eens vooraf dit soort onderzoeken, om daar verstandig het beleid op te bepalen. Nee, we moeten en zullen ze helpen, want zielig. Ga je dan in gesprek over hoe de oorlogen zijn begonnen waar de vluchtelingen vandaan komen, dan weten ze er amper iets van. Lekker makkelijk.

Soms ben ik wel een jaloers op die roze wolk waarin ze leven, duidelijk goed en kwaad in de wereld en lekker doen wat goed voelt. Alles in de kranten en op de tv is de waarheid, zalig moet dan zijn.

Ontopic; kunnen we niet wat bonnentjes bij de states droppen? Als er iemand voor instabiliteit heeft gezorgd dan zijn zij het geweest, dan mogen ze ook de gevolgen dragen toch?

Durereaguurder | 26-09-15 | 20:04

in het artikel staat dat bij gezinshereniging gezinsleden van asielzoekers direct toegang krijgen tot sociale voorzieningen, terwijl arbeidsmigranten van buiten de EU dit pas na 5 jaar kunnen (ruik ik hier weer door de overheid opgelegde discriminatie??). waarom krijgen hele families gelijk een gratis huis, uitkering etc terwijl ze hier nooit een steen hebben bijgedragen? wanneer de overheid/EU deze knettergekke waanzin zou stoppen dan zullen ze waarschijnlijk niet meer in zulke aantallen binnenstromen!

drsjonnie | 26-09-15 | 18:09

Borrelende Boris | 26-09-15 | 14:40
Ja, die 'kopvoddentax' als term is onbegrijpelijk, dat moet voortkomen uit een enorme frustratie (meer dan 10 jaar lang niet onbeveiligd over straat kunnen om wat je zegt, Pim Fortuyn, Theo van Gogh, maakt misschien dat je juist wel eens uit de bocht vliegt). Eerste wat me te binnen schiet ... 'Zeeuws meisje gaat zo'n taks niet leuk vinden' (geen cent teveel).
Zonder dergelijke opmerkingen zou hij 10-20 zetels meer hebben en dat zou toch te denken moeten zetten.

@Pieter V | 26-09-15 | 15:36
Ja, die actie met die korenwolf was grappig. Toch zit ik daar niet echt mee. Voor hamstervriendelijk beheer van 550 hectare akkerland was volgens de provincie Limburg verspreid over verschillende jaren bijna 5 miljoen euro nodig, een euro per m2 in al die jaren is natuurlijk veel, maar daar zullen ze wel geld aan boeren voor uitkeren en duikers onder wegen voor aanleggen. Vaak heeft zo'n actie een heel positief effect, omdat mensen de totale natuur in hun omgeving meer gaan beschermen, ook goed voor ontspanning, beetje fietsen na een week hard werken en daarna een Gulpener Korenwolf (wit bier) dat slecht verkoopt als die hamsters allemaal hemelen zijn. We hebben het over nog geen 30 eurocent per Nederlander. Ik zou me eerder druk maken om die 363.000.000.000 euro (363 miljard) die de EU begroot heeft voor de komende jaren aan Landbouwsubsidies aan megastalboeren. Dat gaat om 1000 euro per Europeaan kinderen en bejaarden meegerekend ;). Heeft u een gezinnetje van 4 dan weet u wat u bijdraagt aan Landbouwsubsidies (die uiteindelijk zorgen voor baggerprijzen voor melk en vlees, p.m. Franse boeren, melk op de weg flikkeren).

Watching the Wheels | 26-09-15 | 18:01

@halfvolle glas | 26-09-15 | 12:43
Zo, terug van de boodschappen. Mee eens, het is geen goed beleid geweest, steeds korte termijn politiek.

@Maria.1 | 26-09-15 | 12:45
De overheid zal er via belastingmaatregelen alles aan doen om jongeren toch hun nek in de hypotheekstrop te laten steken. Heb een eigen huis, mag van mij best 25% in waarde dalen, een volgend huis is dan ook goedkoper. Het zal niet gebeuren. Hypotheken op nieuwbouw zorgen voor nieuw geld uit het niets in het systeem en de overheid wil jaarlijks groeien, dus zal iemand moeten lenen. Er is dan voortdurend nieuw geld nodig, nieuwe hypotheekslaafjes, nieuwe bedrijfsleningen, er verdwijnt immers ook geld via rente in de buffers van de bank. Gemeenten betalen hun consultants en bouwvriendjes van winsten op grond en OZB. De landelijk overheid int 21% BTW over die te hoge nieuwbouw- en grondbedragen, waar de bevolking hun leven lang rente over betaalt. Via HRA hebben ze in de toekomst ook minder belastinginkomsten, de overheid leeft ook van de toekomst. Elk fietspad, onnodig kunstwerk of bruggetje is betaald met indirect door particulieren geleend geld. Lenen en marge pakken via kleine kinderen in China, India en Bangladesh, daar draaien we voor een groot deel op en dat kaartenhuis proberen ze via scheefwoonregels, huurverhogingen en kunstmatige schaarste overeind te houden. Overwaarde gaan ze vast ook weer belasten, het is een spelletje, vooral goed voor bank- en bouwmiljonairs.

Watching the Wheels | 26-09-15 | 17:38

Pieter V | 26-09-15 | 16:08
Kan kloppen, maar ben benieuwd wat de cijfers aan het eind van het jaar zijn.

hier openen | 26-09-15 | 16:20

@Lewis Lewinsky | 26-09-15 | 15:54

Inderdaad, om te kotsen!
Zijn er geen topvoetballers die een dergelijke etter met een welgemikte trap over de Middelllandse Zee kunnen schieten?

Pieter V | 26-09-15 | 16:11

@hier openen | 26-09-15 | 15:30

De wajong is een economisch onverantwoord gedrocht.

Pieter V | 26-09-15 | 16:08

Eerder zag ik al een "vluchteling" in Berlijn erover klagen dat de asielopvang daar zo slecht georganiseerd was. In Syrië was alles wel goed georganiseerd, zei hij. Hahahaha! Nepvluchteling.

Lewis Lewinsky | 26-09-15 | 15:57

@Peter Emile | 26-09-15 | 14:18
Ik krijg er juist een goed humeur van. *De kampservice is niet goed*. Moehahaha!

Lewis Lewinsky | 26-09-15 | 15:54

@Watching the Wheels | 26-09-15 | 13:52

Links:

Ten koste van een godsvermogen de habitat van de korenwolf (een hamstersoort) probren te sparen en de habitat van de autochtone Nederlanders volledig vernielen.

Het zijn gewoon ordinaire communisten / Marxisten die hun waanideeën willen verwezenlijken middels de Verelendung van het volk.

Daartoe zijn ze een kongsi aangegaan met de superkapitalisten die precies hetzelfde nastreven.

De EU is niets anders dan de perfecte synergy tussen extreem links en extreem rechts en alles daartussen zal vermalen worden.

Pieter V | 26-09-15 | 15:36

Die toestroom heeft er dan waarschijnlijk ook voor gezorgd dat de Wajong is afgesloten voor de autochtonen bevolking?
Las gisteren een artikel dat er 'maar' ca. 530 toegekend waren

hier openen | 26-09-15 | 15:30

Wim Denkbaar | 26-09-15 | 14:59

Klopt wat je zegt over Van Gogh.
Bovendien: dat orthomoslims soms daadwerkelijk geiten neuken is het gevolg van een fatwa van good old Khomeini die geitenneuken adviseert boven het lastig vallen van maagden.

Peyronie | 26-09-15 | 15:23

@Borrelende Boris | 26-09-15 | 14:40
“Kopvoddentax” was slecht bedacht, niet wegens het hoge kwetschgehalte (wat je ook zegt, de PC-goegemeente is per definitie gekwetscht), maar omdat het verhaal erachter, over de jiziya (het protectiegeld dat ongelovigen onder de shariawetgeving moeten betalen) te ingewikkeld en te vergezocht was. Gekwetschten vallen meestal over een woord, een enkeling over een zin, maar over een redenering of een concept vallen ze niet.
Zo is het nog altijd gemeengoed dat Theo van Gogh alle moslims geytenneuqers zou hebben genoemd. In werkelijkheid had hij het over de vijfde kolonne der geytenneuqers, waarmee hij alleen de bedrijvers van jihad en dawa bedoelde.

Wim Denkbaar | 26-09-15 | 14:59

Peter Emile | 26-09-15 | 14:2
Ik had het nog niet gezien hoor, inderdaad mijn weekend is verpest!!!!

lanexx | 26-09-15 | 14:43

Watching the Wheels | 26-09-15 | 13:52

Wederom een prima tegel, waar ik me grotendeels in kan vinden. Het probleem is, dat er een verkeerd beeld bestaat van "links". De PvdA representeert niet meer de linkse kiezer. Zelf heb ik een grote sympathie voor de SP, net zoals uw PvdD een fel tegenstander van het verliezen van de autonomie aan Brussel. Op een aantal gebieden verschilt de PVV nauwelijks van de standpunten van de SP of de PvdD, toch zou ik nooit op de PVV stemmen. Wilders doet zich voor als de hoeder van de Nederlandse cultuur, terwijl hij aan de andere kant alle subsidies wil afschaffen, zodat juist de Nederlandse cultuur verdwijnt. De diversiteit maakt ons land juist uniek, die zou verdwijnen als Wilders het voor het zeggen heeft. Daarnaast vind ik denigrerende opmerkingen als "kopvoddentax" een politicus onwaardig. Tot slot, wat me nog het meest tegen de borst stuit, is de opstelling van de PVV in deze vluchtelingencrisis. "We zijn voor opvang in de regio" en dan snel erachter aan zeggen "maar wij betalen geen cent mee, dat moeten de rijke Arabische landen maar doen". Nederland volgt braaf de NAVO en participeert in oorlogshandelingen in Afghanistan, Irak en Syrië, dan kun je niet wegkijken en andere landen sommeren om de problemen maar op te lossen. Ik vind dat hypocriet.

Borrelende Boris | 26-09-15 | 14:40

Goh. Filmpje waarnaar ik linkte stond al pontificaal op Dumpert.

Met excuus. Was beetje te enthousiast.

Peter Emile | 26-09-15 | 14:25

@francisca van jole | 26-09-15 | 11:20

Sorry, francisca. Je was me voor!

Peter Emile | 26-09-15 | 14:24

Als u uw goede humeur van uw vrije zaterdag niet wilt laten bederven, moet u vooral NIET op het onderstaande linkje klikken, want u bent gegarandeerd voor de rest van het weekend pis-woest en honds chagrijnig:

www.facebook.com/sluitdegrenzen/video...

Peter Emile | 26-09-15 | 14:18

Een interessante casus, wat zal de reactie zijn als de vluchtelingen uit Israël komen?

hovawart | 26-09-15 | 13:57

Maria.1 | 26-09-15 | 13:36

Ik vind het inderdaad vreemd dat onze humanitaire hulp bestaat uit twee sneetjes brood, terwijl gevangenen hele broden in de vuilnisbak mieteren. Daarnaast meen ik dat men iets heel anders bedoelt met "service". Ik denk niet dat ze doelen op een soort veredelde roomservice. Ik vind het een laffe reportage, om goedkoop te kunnen scoren.

Borrelende Boris | 26-09-15 | 13:54

Sorry voor de lange tegel (schrik ervan).

Watching the Wheels | 26-09-15 | 13:53

@Borrelende Boris | 26-09-15 | 12:39
Dank je. Ik ben het met je analyse eens dat CDA/VVD met hun vriendjespolitiek veel schade hebben gedaan (al weet je ook niet hoe het gelopen was als ze het niet gedaan hadden, Nederland is geen eiland, braafste jongetje van de klas zijn werkt waarschijnlijk ook niet). De wereld is na 9/11 erg veranderd, geld is macht, 98% van het geld is schuld, de Amerikaanse schuld vanaf Clinton x 4. Ze hebben gewoon even de macht sterk in handen willen nemen door extra geld en groei te creëren (om de oorlogen te bekostigen en zo verder te groeien). Steeds lagere rente, steeds meer schuld, onze bouwondernemingen hebben daar ook opnieuw goed van geprofiteerd (na de eerdere bouwfraude). Dat is allemaal te begrijpen. Bij PvdA'ers is de teleurstelling groter als ze op vergelijkbare wijze de baantjes en buit verdelen. PvdA'ers verkopen geen gebouwen of leningen, PvdA'ers verkopen 'hulp' (die vaak door anderen wordt betaald). Zwak punt bij de toppers van de PvdA is dat ze zelf op de Veluwe, Blaricum, Hilversum of Laren wonen en overdreven veel gemeenschapsgeld incasseren zonder goed te zorgen voor de mensen die het opbrengen. Zo'n Paul de Leeuw die (ongetwijfeld tegen 2500 euro of meer vergoeding) in DWDD blij vertelt dat hij een Range Rover rijdt. Zo'n Peter R. die 2 avonden in de week binnen 10 minuten 2500 euro gemeenschapsgeld opstrijkt bij Pauw, terwijl hij zonder die mediaoptredens veel minder zou verdienen via al die sprekers- en dagvoorzittersbureaus www.sprekersbureau.com/spreker/peter-r... . Ik probeer te begrijpen waarom veel van mijn (absoluut niet racistische) kennissen en vrienden PVV stemmen en daarbij steeds wanhopiger klinken (ze noemen me rustig een landverrader tijdens een biertje, omdat ik nog niet op de PVV stem). Ja ik zeg 'nog niet' ;), ook ik vind dat we wat identiteit moeten behouden, ik hou niet van die Europese eenheidsworst waar we ingedrukt worden, dat massale. Ik stem zelf overigens PvdD ;), omdat ik niks zie in die constante groei zonder nadenken, zonder ethiek (o.a. die voortdurende gesubsidieerde groei van de bio-industrie, de grote hoeveelheden gesubsidieerd gif in de land- en tuinbouw). Het is jammer dat er geen 'groen rechts' of 'Groen midden' is met een duurzame agenda zonder subsidiewindmolens, tegen onverdoofd ritueel slachten, tegen verdere groei van de bio-industrie, tegen het gebruik van allerlei gif dat in het oppervlaktewater komt en misschien ook wel tegen een voortdurende stroom van mensen uit andere landen naar Nederland. Dat laatste is heel vreemd, want ik ben niet xenofoob en geef meer aan goede doelen dan menigeen (al doe ik dat niet meer via die grote clubs). Zodra mensen het gevoel krijgen dat ze geen ruimte meer hebben om zichzelf te kunnen zijn, zodra van overheidswege opgelegd wordt dat hun leefomgeving voortdurend verslechtert, krijg je uiteindelijk bevolkingsgroepen die tegenover elkaar komen te staan. Die schreeuwers in Purmerend willen net als 2 knokkende meerkoeten gewoon een veilig nestje en een eigen leventje. Survival of the fittest. En een overheid, Paul de Leeuw, Peter R. en andere 'linkse' mensen die al graaiend, lobbyend en voor zichzelf netwerkend zeggen dat ze daar niets van begrijpen :) ...

Watching the Wheels | 26-09-15 | 13:52

Links praat uiteindelijk Janmaat, Fortuyn en Wilders na, maar op een veilige afstand in de tijd. Je zou kunnen zeggen dat de heren een voortrekkersrol hebben gespeeld (J. en F.) of spelen (W.), maar de zelfbenoemde weldenkenden zullen dat nooit toegeven.

Wim Denkbaar | 26-09-15 | 13:52

Twan Huys kan definitief naar Huis. Hoeft ook niet meer terug te komen.

De Nederlandse media, met hun verouderde linkse dogma's, vechten een halsstarrige strijd met de Nederlandse bevolking uit, in plaats van ons te informeren wat er gaande is in ons eigen land (zie bijv. de vrijwel afwezige berichtgeving rondom GeenPeil tot eind deze week).

Het begint hier nu steeds meer op de nadagen van de DDR te lijken waar de bevolking ook steeds vermanend door het Politburo via de media werd toegesproken. De PvdA mag dan wel gedecimeerd zijn in de peilingen, de PvdA nomenclatura zit nog wel steeds overal aan de knoppen bij de meeste massa-media, ook al zitten steeds minder mensen op hun doorzichtige linkse boodschappen te wachten.

Tijd om als bevolking deze manipulatieve media nu massaal de rug toe te keren en het nieuws ergens anders te gaan halen, zoals bijvoorbeeld hier op GeenStijl of elders online.

Outsider-Inside | 26-09-15 | 13:46

in 1 woord: Priceless.
je reinste liefdadigheid dus, die bovendien wordt opgeëist en opgedrongen.

Bert Konterman | 26-09-15 | 13:45

Bweeuh. Wordt hier, nu ongefundeerde onderbuik gevoelens die ik niet MAG hebben cijfers worden, onwel van. En aangenomen dat ons geacht intellect, ons nepparlement dit ook leest, wordt er niks aan gedaan voordat ze na de puinhoop, oeps foutje zeggen.

GormSuil | 26-09-15 | 13:41

@Borrelende Boris | 26-09-15 | 13:32
O die. Ja, ze hebben het heeeel erg zoals ze zelf zeggen. Maar twee sneetjes brood per maaltijd en koud. En verder geen service (!), geen geld voor sigaretten en om hun moeder in Syrië te bellen. Goh, dan vraag ik me toch af hoe erg het was op de plek waar ze vandaan komen?!

Maria.1 | 26-09-15 | 13:36

@Borrelende Boris | 26-09-15 | 13:10
Daar? Waar is daar? Niet in Nederland in elk geval. Hier mogen we niks meer naar de COA's brengen, want ze hebben meer dan genoeg.

Maria.1 | 26-09-15 | 13:29

Dat Nederland in alle facetten beter af is zonder migranten is natuurlijk allang bekend. Daarom roepen de linkse alleen maar hard dat je een hitler, nazi, islamofoob bent als je enigszins hierover vragen stelt of kanttekeningen bij zit.
Want feitelijk kunnen ze het tegendeel niet bewijzen.

Zit hier toch ook onder de regeerders zo'n figuur die ik al tientallen verwijzingen zie maken naar andere regeerders en ze wegzetten als hitler of nazi duitsland.

vinzDH | 26-09-15 | 13:28

Het is nu toch wel een keer duidelijk mag ik hopen. Elke, JA ELKE, asielzoeker kost voor de rest van zijn leven 43.000 euro. ( het is een gemiddelde over de werkende en niet werkende allochtoon) Een Nederlands staatsburger levert de staat 75.000 euro op. Daar kan je veel sommetjes op loslaten, maar voor mij is het duidelijk genoeg. Er zijn geen voordelen; elke twee asielzoekers kosten de staat de totale opbrengsten van één autochtone belastingbetaler. Ik voorzie dat Koning Pils zich de volgende Prinsjesdag nog vaker verslikt in de troonrede.

Tjemig | 26-09-15 | 13:28

Shell en Daimler (dus benzine leverancier en leverancier van product die Benzine verbruikt) zijn juist heel positief over veel migranten. Goed voor de economie stellen zij in dat artikel. Ja hun economie. Ongelooflijk.

Bad Ass Justice | 26-09-15 | 13:27

Had men al eens geopperd om eens te staken met het uitdelen van gratis geld en bijbehorende voorzieningen?
Nee? Nou ga daar dan eens mee beginnen!

Ommezwaai | 26-09-15 | 13:19

We ontslaan iedere werknemer en laten het werk gratis doen door vluchtelingen.

ET007 | 26-09-15 | 13:19

Asielzoekers krijgen gewoon massaal huurwoning in Den Haag, taakstelling van de gemeente. En ze hoeven echt niet jarenlang te reageren.

Volgens de burgemeester van Den Haag is dit niet zo, maar ja!! Hij weet ook wel wanneer hij de waarheid zegt dat hij de partij politiek niet meer kan rechtvaardigen.

Dus liegen, liegen enz........

elcidisback | 26-09-15 | 13:16

necrosis | 26-09-15 | 13:01

Hoorde ze ook zeggen dat het daar erg koud is en er niet voldoende te eten is, maar daar hoor je weer niemand over.

Borrelende Boris | 26-09-15 | 13:10

"Het CPB staat niet bekend om zijn rechtse sympathieën".
"De besluiten worden niet altijd genomen door de mensen die ook de gevolgen dragen".
OMG. Wat een idiote formuleringen. Maar de mensen die dit soort vergoelijkende taal bezigen, bepalen wel de beeldvorming in de main stream media en in de politiek. Zolang journalisten, woordvoerders zoals van het CPB en politici vastgesnoerd zitten aan de politiek correcte leiband en niet durven benoemen, en niet durven te zeggen waar het op staat, zal de ellende doorgaan: gelukszoekers stromen ongelimiteerd binnen en overbelasten onze vangnetten en structuren decennia lang, en de islamisering zet door met alle desastreuze gevolgen voor de vrijheid.

Fijnstoffer | 26-09-15 | 13:09

' Veel Nederlanders voelen zich veilig in hun eigen buurt. Ze geven daarvoor het cijfer 7,2, zo staat vrijdag in de veiligheidsmonitor van het Centraal Bureau voor de Statistiek en het ministerie van Veiligheid en Justitie.'

O ja.. het is burendag vandaag, dus geef de buuf een beurt !
- www.nu.nl/wonen-en-interieur/4133105/n...

(c)ZWITSUL | 26-09-15 | 13:08

@halfvolle glas | 26-09-15 | 13:05
Ook ja.

Maria.1 | 26-09-15 | 13:05

@Maria.1
Geenstijl, bijvoorbeeld! :D

halfvolle glas | 26-09-15 | 13:05

@halfvolle glas | 26-09-15 | 12:59
Helemaal machteloos niet halfvolle glas; er zijn eenlingen die de politici en de media proberen te overtuigen van de chaos die ze creëren. Maar het valt niet mee ;)

Maria.1 | 26-09-15 | 13:03

@Ars Vivendi | 26-09-15 | 12:50
Als die lui zo blij zijn, waarom beginnen ze dan gelijk met het stellen van eisen?
Ze willen een huis, snel internet en bellen met hun moeder.
Van mij kunnen ze een schop onder reet krijgen.

necrosis | 26-09-15 | 13:01

@Maria.1
De machteloosheid is het ergste. Wat je zegt... zolang er media, politici e.d. zijn die het verdedigen ipv het te bestrijden kan er niets aan gedaan worden.

halfvolle glas | 26-09-15 | 12:59

@Nivelleermarionet | 26-09-15 | 12:53
Die integratietrajecten zijn wegbezuinigd bij gemeenten. Vergeet die integratie maar. Met of zonder integratietraject, moslims zullen nooit integreren.

Thunderbird | 26-09-15 | 12:59

@halfvolle glas | 26-09-15 | 12:54
De mensen kunnen er niks aan doen. We worden gemanipuleerd o.a. door de NOS. En diegenen die wel kritiek hebben... enfin, dat hoef ik niet meer te herhalen.

Maria.1 | 26-09-15 | 12:54

@Maria.1

Dat is dan ook precies waarom het me zo erg boos maakt. Mensen laten dit willens en wetens gebeuren!

halfvolle glas | 26-09-15 | 12:54

Door een foto op de link van La Bailaora viel me nog iets op, waar ik nog niet aan gedacht had. Zoekers en eisers kennen ons alfabet niet, wat integreren nog veel moeilijker maakt. Ze kennen alleen het Arabische schrift. Dus technisch gezien beginnen ze als analfabeet met ABC etc., gevolgd door Aap-Noot-Mies. Maar gelukkig voor Dalek Ramadan, Alexander Slechtold en illustere trawanten zijn het allemaal chirurgen en theoretisch natuurkundigen, dus eigenlijk hoeven ze alleen maar ons alfabet te leren. "De regering is verheugd te constateren dat de integratietrajecten voorspoedig verlopen, wat ruimte creëert voor nog meer samenlevingsverrijkende medemensen".

Nivelleermarionet | 26-09-15 | 12:53

Net in de papieren krant gelezen en direct gekeken of GS hierover bericht heeft.
Indrukwekkend artikel. De Volkskrant is al lang niet meer zo politiek correct, een Martin Sommer krijgt ook veel ruimte om een ander verhaal te laten horen.
Benieuwd of er op de grote struisvogelsite nog een artikel over gaat komen.
Vooralsnog niets te zien...

Rico Tampeloerus | 26-09-15 | 12:52

@halfvolle glas | 26-09-15 | 12:43
Het enge is dat dit op alle mogelijke manieren ontkend of verzwegen wordt. Als er al iets naar buiten komt zijn het "incidentjes", "verwarde mensen" of "lone wolfs".

Maria.1 | 26-09-15 | 12:50

@necrosis | 26-09-15 | 12:17
Als je een echte vluchteling bent ben je blij dat je eindelijk op een plek bent waar de kogels niet om je oren fluiten, zou ik zo denken.

Ars Vivendi | 26-09-15 | 12:50

-weggejorist-

exit religion | 26-09-15 | 12:47

@Watching the Wheels | 26-09-15 | 12:40
Sorry, maar dat kan het i.m.o. niet zijn. De jeugd moet al lenen voor hun studie. Als ze klaar zijn zitten ze met een studieschuld en krijgen nooit een hypotheek.

Maria.1 | 26-09-15 | 12:45

@Watching the wheels.
Dat argument heb ik idd eerder gehoord. En dat zal ook wel waar zijn. Maar (en dit geld voor heel Europa eigenlijk) moet geld en economie altijd maar ten koste gaan van de veiligheid en leefbaarheid van een land? Criminaliteit, sociale spanningen, verkrachtingen en moorden zijn nog nooit zo hoog geweest sedert de EU/Schengen verdrag een feit is geworden.

halfvolle glas | 26-09-15 | 12:43

Deze draad is het lezen waard zeg. Oh en voor degene die hun gordijnen nog dicht hebben: het is lekker weer mensen! Open die zooi. (dat dan weer wel :)

LetTheSunshine | 26-09-15 | 12:41

Het zijn dus niet alleen de babyboomers, maar vooral ook de kinderen van de babyboomers die de afgelopen jaren voor veel vraag hebben gezorgd. Iedereen heeft teveel betaald voor z'n huis. Die zeepbel moet in stand gehouden worden. Dat gaat prima lukken met nieuwe mensen erbij die aan de onderkant van de huizenmarkt alles opvullen, zodat autochtone jongeren maar één keuze houden. Gij zult lenen, goed voor de economie.

Watching the Wheels | 26-09-15 | 12:40

Watching the Wheels | 26-09-15 | 12:24

Goede tegel. Vraag me echter oprecht af waarom u schopt tegen links. De afgelopen 30 jaar is er voornamelijk CDA/VVD beleid uitgevoerd, waarbij links zoetgehouden werd met een aantal compromissen. Overigens, klassiek linkse partijen zijn ver in de minderheid (SP en PvdD). De PvdA en Groen Links hebben in de loop der jaren een flinke ruk naar het politieke midden gemaakt.

Borrelende Boris | 26-09-15 | 12:39

@ex.nl en de rechter zei dat het goed was. Welke rechter? Hun rechter.

LetTheSunshine | 26-09-15 | 12:37

Jammer dat deze krant decennialang dit uitvreten juist gestimuleerd heeft, criticasters gedemoniseerd. Daarmee onze samenleving onherstelbare schade toebrengend.
.
Nee, een doekje voor het bloeden, beste VK redactieleden (door de tijd). Het is niet vergeten en het zal niet vergeten worden. Vergeven komt niet eens im Frage. Vooral vanwege die verwerpelijke lastercampagnes.

Parel van het Zuiden | 26-09-15 | 12:36

(de waarde kan ipv. kunnen)

Watching the Wheels | 26-09-15 | 12:36

@meneer Q | 26-09-15 | 12:19
Misschien..
.
Ik heb het hier over een wereldwijde staatsschulden crisis. Dus alle geldstromen komen vast te staan. Niemand weet dan meer wat een euro waard is. Regeringen en vooral krijgsmachten zullen dan feitelijk de baas zijn, maar die moeten wel betaald worden. Zo'n logistieke onderneming kan alleen werken als een gedeelte van de economie gered wordt. Je hebt nou eenmaal boeren, transporteurs, fabrikanten, etc nodig.
.
Maar de klasse mensen die buiten de boot vallen, zullen gaan rellen en de vraag is of die in de hand te houden zijn. Waarschijnlijk zullen er speciale wetten in werking treden. Denk maar aan reis restricties, eigendom confiscaties, avondklok, deportaties en misschien wel krijgswet.
.
Als er voedselschaarste ontstaat worden het geen leuke tijden, mensen met honger zijn tot vreselijke dingen in staat. dus zorg dat je goed voorbereid bent. Denk aan het opslaan van eten, medicatie, water, voorraden en andere zaken om mee te overleven.

heldheino | 26-09-15 | 12:36

@halfvolle glas | 26-09-15 | 12:24
Er moeten mensen bij ander storten de huizenprijzen op enig moment in elkaar, zie demografische ontwikkeling www.nationaalkompas.nl/object_binary/o.... Er moet schaarste blijven en juist dat maakt datbevolkingsgroepen tegen elkaar komen te staan, bewust beleid. Bij grafiek bedenken dat de meeste mensen hun duurste huis kopen als ze ongeveer 40 zijn. Het aantal 40'ers neemt de komende jaren 25% af en over 20-30 jaar is het nog erger www.nationaalkompas.nl/object_binary/o... . Ze zien het als 'win-win' (voor bouw, bank, multinationals en huiseigenaren), de waarde van de zeepbellen kunnen via nieuwkomers overeind blijven door nieuwe schaarste te creëren.

Watching the Wheels | 26-09-15 | 12:35

@halfvolle glas | 26-09-15 | 12:24
Het kwaad heeft altijd op ons gescheten, maar ik denk dat nu het met een eindelozestroomdiaree gebeurt, (ipv over een termijn van 5 jaar) mensen er meer van bewust geworden zijn. Nog nooit zijn er sinds 1950 zoveel Nederlands bewust van de noodzaak van een eigen land.
ex.nl | 26-09-15 | 12:28

De Nederlanders worden na 65 jaar wakker(maar zal nog steeds geen consequenties hebben), maar voor de Finnen is dit nieuw... tegen de tijd dat wij wakker worden heeft het nog veel ergere consequenties dan voor Nederland.
Maar goed... het eten is hier kut, het is knetter duur, het is donker en koud en saai en depressief (om te wonen dan... prachtig vakantieland).... wellicht dat dat help om dingen tegen te gaan :D

halfvolle glas | 26-09-15 | 12:34

Stem nou PVV mensen, Wilders krijgt keer op keer gelijk met zijn voorspellingen.

funkyd | 26-09-15 | 12:31

...
Goldman Sachs had het ook niet zo best voor met Griekenland wat ik zelfs als kwade opzet zie.
...
Dirk III | 26-09-15 | 12:10
Ik kan je uit eerste hand vertellen dat het kwade opzet was. Rechstreeks van een Goldman Sachs homo jood die er een miljaard aan over heeft gehouden. Short selling op je eigen foute raport.

ex.nl | 26-09-15 | 12:30

Nu op radio2. Stuk over asielo's en dof janssen heeft het over het geweld in AZC's
Verder een hele rare mevrouw die denkt dat het goed is dat alle mensen hierheen komen.
Wat een domme doos. brrrrrrr.
.
Ik ga maar een cdtje opzetten want ik trek dit niet meer.

Zathras | 26-09-15 | 12:30

@halfvolle glas | 26-09-15 | 12:24
Het kwaad heeft altijd op ons gescheten, maar ik denk dat nu het met een eindelozestroomdiaree gebeurt, (ipv over een termijn van 5 jaar) mensen er meer van bewust geworden zijn. Nog nooit zijn er sinds 1950 zoveel Nederlands bewust van de noodzaak van een eigen land.

ex.nl | 26-09-15 | 12:28

Al jaren worden onze met moeite opgebouwde voorzieningen afgebroken door enerzijds de politiek en anderszijds de elementen onze maatschappij die er een onevenredig groot beroep op doen (waaronder maar zeker niet uitsluitend immigranten). Ik verwacht dat tegen de tijd dat ik pensioengerechtigd zal zijn (maar waarschijnlijk eerder) er helemaal niks meer is, en daar richt ik mijn leven op in. Dan kan het alleen nog maar meevallen.

Als we tegen die tijd nog niet in een burgeroorlog zijn beland, that is.

PolarWolf | 26-09-15 | 12:28

Hee, eikel! Organische evolutie | 26-09-15 | 12:23
Ergens een w en seculaire = seculiere. Stop.

Organische evolutie | 26-09-15 | 12:27

-weggejorist-

Lucky77 | 26-09-15 | 12:27

lanexx | 26-09-15 | 12:06
Volgens Twan Huys wel.... Maar wie is hij dan wel?

BlowingBubbles | 26-09-15 | 12:27

necrosis | 26-09-15 | 12:22

Zodra ze een nuchter moment heeft zal ik het haar vragen...

eerstneukendanpraten | 26-09-15 | 12:24

@necrosis | 26-09-15 | 12:22
De tijd van gratis is binnenkort echt wel voorbij hoor, 20K voor een jaar tuinhuis is niet zoveel hoor :-)
Ga maar vast goud verzamelen voor als de euro geen enkele fuck meer waard is.

Zathras | 26-09-15 | 12:24

@Pluk-87. Gelukkig zijn ze begonnen met grenscontroles, wat er al voor heeft gezorgd dat wat bussen zijn omgedraaid en terug gingen naar Zweden. Ook eenieder die geen vluchteling is zal terug gestuurd worden naar land van herkomst.
Het is een lichtpuntje, maar ben bang dat het kwaad al is geschied.

halfvolle glas | 26-09-15 | 12:24

Had Twan wel even kunnen zeggen tegen die stenen koppende Hongaren met dat ingewikkelde hek, gewoon je rechterhand strekken kan blijkbaar ook. Kern van het probleem is m.i. dat multinationals (Lockheed Martin, Volkswagen, Unilever) zonder belasting te betalen, lenend tegen 0% rente, de boel bedriegend, voortdurend (moeten) streven naar groei, terwijl hun politici (Halbe Shellstra, Mark Unilever) vergeten om de belangen de bevolking voldoende goed te behartigen. Het is niet erg om een huis aan een asielzoeker te geven, als er ook betaalbare huizen voor autochtone jongeren zijn. Maar dat zou niet goed voor bouw en bank zijn. Het is niet erg om een baan of uitkering door een vreemdeling in te laten vullen, als je eerst zorgt voor werk voor 600.000 bestaande werklozen. Het is niet erg om een AZC te openen, maar doe dan eerst eens wat aan Nederlandse voedselbanken en daklozen. De hele benedenverdieping staat onder water na dat wangedrag van frauderende banken en politici (Balkenende CIE Davids) en multinationals. Ze zetten de kraan in die situatie open en beginnen na jaren 'niks doen' alleen in de buurt van de kraan een klein beetje te dweilen. Puinhopen Paars III. Moest wel lachen trouwens om Sanne de Vries bij Pauw gisteren "kan ik straks gewoon weer een factuurtje sturen voor mijn deskundige bijdrage?" of woorden van gelijke strekking. Links l*llen, rechts vullen. Als links consequent was, was er niet zoveel weerstand. Maar ja, dan hadden ze ook iets gedaan tegen werkloosheid en voedselbanken.

Watching the Wheels | 26-09-15 | 12:24

Laten we eens out-of-the-box denken.

Drie maanden dwangarbeid, en dit ter waarde van de kosten van opvang. En dan geen arbeid die betaald werk verdringt, maar fietsen uit de gracht dreggen bijvoorbeeld. Of wilgenknotten in de polder, de dakgoten vegen van huizen in de buurt van het opvangcentrum, leegstaande kantoorpanden een lik verf geven, noem-maar-op.

Lokaal zijn er tal van klusjes te bedenken - liefst door de buurt zelf - die nu en later niet worden gedaan.

Dit EEP, Economic Equality Policy, verbreid je breed in de bronlanden. "Nederland draagt zijn steentje bij om jullie ellende te verzachten. Kiezen jullie voor ons, dan dragen jullie ook jullie steentje bij."

Na drie maanden krijgt de vluchteling een keuze als zijn/haar asielaanvraag is gehonoreerd. "Is dit jouw nieuwe vaderland? Dan leer je de taal." Onze taal ordt onderwezen door mensen uit dezelfde bronlanden die hen voor zijn gegaan. In de groepen schuiven steekproefgewijs 'stillen' aan om te kijken of er niet wordt geradicaliseerd. En ook dit neem je op in dat EEP, hetgeen ook bij eenieder bekend wordt geacht vóór ze naar hier komen.

Moslims die gewoon cool, relaxed & voor zichzelf hun geloof belijden zullen geen hinder hiervan ondervinden. Maar het MOET iedereen in die bootjes en bij die hekken toch wel duidelijk zijn dat seculaire landen niet die ellende willen binnenhalen waar zij juist voor zijn gevlucht?!

Iets als een EEP dus, met de hardheid en duidelijkheid van de PVV, en de barmhartigheid van de Christenunie/GL.

Amen / make it so / so say we all
(SF-gek, vandaar)

Organische evolutie | 26-09-15 | 12:23

@heldheino | 26-09-15 | 12:12
Spanje gaat als eerste, na de verkiezingen van morgen.
Als de bubbel barst zal dat een verekkesse harde klap geven, "It ain't gonna be pretty"

Zathras | 26-09-15 | 12:23

@de honden blaffen... | 26-09-15 | 12:17
Tel daar nog bij op de kosten van de politiestaat die groter en groter zal groeien en het afnemen van de algehele productiviteit waardoor we afglijden naar een tweede wereldland om te eindigen als derde wereldland.

McMarx | 26-09-15 | 12:23

@eerstneukendanpraten | 26-09-15 | 11:28
Ik mag toch wel gratis logeren in je tuinhuisje?
Toch?

necrosis | 26-09-15 | 12:22

solcama | 26-09-15 | 12:02

Zo abstract was het verdrag van Lissabon niet. Ondanks verwoede pogingen van de overheid om ons toch maar vooral ja te laten stemmen, was een ruime meerderheid tegen.

Borrelende Boris | 26-09-15 | 12:21

pluk-87 | 26-09-15 | 12:08
Alles beter dan de linkse ziekte, de valse goedheid en domme naïviteit dat in dit land heerst!

lanexx | 26-09-15 | 12:21

meneer Q | 26-09-15 | 11:22

Wat dacht u van een Drive-inn huis?

edelweiss | 26-09-15 | 12:20

Dus laat de asielzoekers maar komen, des te eerder barst de bubbel. Dan kunnen we eindelijk schoon schip maken en de samenleving vanaf nul opbouwen.
heldheino | 26-09-15 | 12:12
=
We gaan dan weer terug naar de gaarkeukens van na WW 2

meneer Q | 26-09-15 | 12:19

daarna gebeurt. Er wordt altijd gekozen voor de heftigste impact van een foto of stukje film. Man met vrouw en kind op de rails in Hongarije: De man sprong zelf op de rails etc etc. Met andere worden De media discrimineren constant het nieuws en dat geldt ook voor de media van het gesproken woord op tv.
Met als gevolg dat het nagekakeld wordt door de politiek, met alle gevolgen van dien. En dan al die hoogopgeleide Syriërs. Ik heb ze nog op geen een filmpje gezien. Het oh zo slechte regime in Syrië was wel blijkbaar in staat op een heleboel hoogopgeleiden te produceren terwijl het blijkbaar O zo'n slecht land was. Allemaal tegenstrijdigheden. Vraag gewoon de statistieken op in Syrië over scholing, dan weet je zeker hoe het zit. In Nederland komen de lasten nooit terecht op schouders van de mensen die de beslissingen nemen ( de politici). Politici zijn gewend om voor Sinterklaas te spoelen van andermans geld.

ijskogel | 26-09-15 | 12:17

In 1999 toont Lakeman (Binnen zonder kloppen) aan dat tot dan toe de immigratie minstens 70 miljard heeft gekost.
Tel daarbij op de kosten van de afgelopen 25 jaren en je komt op een bedrag waar je in keer de complete staatsschuld van Nederland af kunt lossen.
En tel daar de jaarlijkse kosten (een voorzichtige schatting, minimaal 10 miljard) bij die die tot in lengte van dagen doorlopen.

de honden blaffen... | 26-09-15 | 12:17

@francisca van jole | 26-09-15 | 11:20
Ze hebben het koud...
Zouden ze van tevoren hebben geweten dat het Europese klimaat geen 365 dagen per jaar zonnig is?

necrosis | 26-09-15 | 12:17

Wat een racisten werken er toch bij de Volkskrant... Nog even en ze juichen de komst van Zwarte Piet weer toe...
WellusNietus | 26-09-15 | 11:56

Zwarte Piet moet afgeschaft worden. Zwarte Piet gaat uit van een vriendelijke kindervriend die cadeautjes uitdeelt. De realiteit is dat de meeste zwarte pieten komen om cadeautjes te halen, niet om uit te delen.

Vogelbeest | 26-09-15 | 12:17

@halfvolle glas | 26-09-15 | 12:12
Ik las dat ze al in actie kwamen net als in Nederland. Hopelijk heeft het zin, anders moeten er meer rigoureuze maatregelen getroffen worden.

pluk-87 | 26-09-15 | 12:16

De linksche kliek begint zich nu zorgen te maken dat deze heeeele zielige mensen nu toch wel heel dichtbij komen in hun luxe villawijkjes en dat er straks extra vermogensbelastingen gaan komen om dit hele circus te kunnen blijven betalen.

meneer Q | 26-09-15 | 12:15

@Roer | 26-09-15 | 11:15
Zelfs mijn kat pist gewoon over de vloer als ik een Volkskrant in zijn bak leg.
En gelijk heeft hij.

necrosis | 26-09-15 | 12:13

Ik woon al heel lang in Helsinki en ik kan je vertellen dat ik het voor mij ogen zie veranderen van een rustige en veilige stad naar een achterbuurt. Paar jaar geleden kwamen de Roemeniers ineens binnen die als raven begonnen te stelen en op elke hoek zielig staan te doen voor wat geld. En nu komen daar "de vluchtenlingen" bij.
Finland is al erg kwetsbaar, daar er geen werk is, geen geld is en "we" met maar 5 miljoen mensen zijn.
De kleine dorpen en middelgrote steden gaan hieraan kapot, wanneer er meer vluchtelingen komen dan autochtonen. Mensen durven niet meer naar buiten en alle deuren kunnen op slot.

Ik vind het echt hartverscheurend! Iemand zei het al eerder... de Finnen zijn zeer lieve en eerlijke mensen, maar zullen ten onder gaan aan deze goedheid. Dit gaat heel fout aflopen.

Ik hoop écht van harte dat de winter zeer streng gaat worden en meer dan de helft weer terug gaat naar Zweden die heel erg van buitenlanders houdt en geen ene fuck om hun eigen volk geven.

halfvolle glas | 26-09-15 | 12:12

@Zathras | 26-09-15 | 11:56
Ik ben het met je eens. Er zit nog een veel grotere crisis aan te komen. Bijna alle beurzen staan vanaf begin 2015 in de min en dat is vaak de beste indicator voor de economie over een jaar. Deze keer zullen landen als Italië, Spanje en Frankrijk ook onderuit gaan en dan is het niet meer te houden. Je kan de staatsschuld wel eeuwig blijven verhogen, maar als de draagvlak van de samenleving wegvalt, blijft het alleen maar een getal.
.
In dat geval worden alle uitkeringen stopgezet, want zonder geld is er ook niks meer te betalen. Alleen functionele functies zoals, politie, leger en leraren blijven binnen de overheid bestaan. De asielzoekers en allochtonen zullen dan moeten vertrekken, want zonder geld, werk of eten gaan ze hier niet overleven.
.
Dus laat de asielzoekers maar komen, des te eerder barst de bubbel. Dan kunnen we eindelijk schoon schip maken en de samenleving vanaf nul opbouwen.

heldheino | 26-09-15 | 12:12

@Maria.1 | 26-09-15 | 12:06
Volgens mij was het zo'n naieveling die 'goed' wilde doen voor de wereld. Daar is ze nu van genezen denk ik zo.

La Bailaora | 26-09-15 | 12:12

Zo'n Twan Huys zou toch eigenlijk op staande voet ontslagen moeten worden voor zo'n uitspraak? Maar we zijn er inmiddels zo aan gewend dat we er ons nog nauwelijks over kunnen opwinden. Maar dit kan natuurlijk echt niet.

nietvaneergister | 26-09-15 | 12:11

Twan Huys? Is dat niet de Albert Verlinde van de NPO? Het eikelbijtertje dat goedkoop wilde scoren met sensatiezucht door Holleeder uit te nodigen in een zogenaamd "universitair" format?!

Daarnaast is hij natuurlijk volledig objectief. (Wel vreemd trouwens dat hij elke avond voordat hij gaat slapen, in zijn "Stars & Stripes pyjamaatje, de foto van Obama even in zijn armen neemt en hem dan kust...)

ox | 26-09-15 | 12:11

Ars Vivendi | 26-09-15 | 11:54
www.bbc.com/news/uk-politics-18519395
Das wel een hele foute vent met op zijn CV, Goldman Sachs, BP en Bilderberg.

"Mr Sutherland, who has attended meetings of The Bilderberg Group , a top level international networking organisation often criticised for its alleged secrecy, called on EU states to stop targeting "highly skilled" migrants, arguing that "at the most basic level individuals should have a freedom of choice" about whether to come and study or work in another country."

En dot soort gasten bepalen dus feitelijk dat we worden overspoeld met Allah Ahbars.
Goldman Sachs had het ook niet zo best voor met Griekenland wat ik zelfs als kwade opzet zie.
Deze man is dus een link tussen twee crisis situaties die Europa nu overspoelen... Pff.

Dirk III | 26-09-15 | 12:10

McMarx | 26-09-15 | 11:54

Eens!

eerstneukendanpraten | 26-09-15 | 12:09

Ja, Dat wist ik allang, daar hoef je alleen maar je gezond verstand voor te gebruiken. Het probleem zit hem vooral bij de nieuwsmedia die drama nodig hebben om publiek te trekken. Alles wordt gedramatiseerd. Dat is al gebeurt vanaf de Somalische hongersnood invasie. Somalië werd toen afgeschilderd als een grote woestijn met hongersnood. Dit was een voorwendsel voor de vele vluchtelingen. De Somalier die op camera liet zien dat een groot deel van het land (vele malen het oppervlak van Nederland) hartstikke groen was, werd volledig genegeerd. De man is er depressief van geworden dat zijn land zo negatief belicht werd. In feite discrimineren de media de werkelijkheid. Dit doen ze nog steeds. De voorgeschiedenis van een foto of een videofragment wordt nooit (direct)vertoond en ook niet wat er

ijskogel | 26-09-15 | 12:09

Dirk III | 26-09-15 | 11:57
Ik denk dat ie 0,7% van zijn blanke semi gated community wijk bedoelde. Die twee goedkope schoonmaaksters meegerekend.

Harry Turtle | 26-09-15 | 12:08

@lanexx | 26-09-15 | 12:06
Ik kies B

pluk-87 | 26-09-15 | 12:08

@Dirk III | 26-09-15 | 11:48
Ik heb de informatie van Dhr. de Wit gebruikt voor het artikel. Samen met TheSmartAss, die heeft ook relevante informatie geleverd, maar ik heb idd. het artikel geschreven. Als ze willen zet ik er een 'dank aan' onder het artikel. Het is belangrijk dat de mensen geinformeerd worden. Als je meer info hebt schroom niet het te melden, te bloggen, en mijn blog info te gebruiken.

La Bailaora | 26-09-15 | 12:07

@La Bailaora Migranten naar EU is geen toeval, ze worden uitgenodigd, lees het onderzoek naar de verborgen organisatie binnen de EU:
themolesite.wordpress.com/nl-migrants...
 
Veel interssante linkjes deze ochtend, maar deze is toch wel extra opvallend. Dank.

LetTheSunshine | 26-09-15 | 12:07

@La Bailaora | 26-09-15 | 12:04
Ik heb er niet zo'n medelijden mee. Eerst lekker aan de asielzoekers verdienen en als je er dan zelf last van krijgt huilie, huilie doen. Zou ze het ook zo erg gevonden hebben als een ander zijn flat uit moest?

Maria.1 | 26-09-15 | 12:06

@Onze man in Mockba | 26-09-15 | 11:43
Straks krijgen we massaal een hartverzakking als we zien hoe de politici het volk nog langer gaat verzieken. En de oncologen kunnen we ok goed gebruiken dankzij al die verwensingen van de kansenparels.

McMarx | 26-09-15 | 12:06

Dus je verwelkomt of je bent een nazi?

lanexx | 26-09-15 | 12:06

@Dhr. de Wit | 26-09-15 | 11:45
idd., en er zijn meer van dit soort hartverscheurende verhalen.

La Bailaora | 26-09-15 | 12:04

Een VK-journaliste die een artikel baseert op feiten, het moet niet gekker worden?!

Bopje | 26-09-15 | 12:04

@orange pekoe | 26-09-15 | 11:45
idd, het zijn voor het overgrote deel migranten, gelukszoekers zeg maar.

La Bailaora | 26-09-15 | 12:03

Een fraai stukje onvervalste agiprop van Twan Huys. Hij wil zijn publiek laten kiezen tussen goed en kwaad want andere perspectieven zijn er niet. Dat een dergelijke ophitser en haatzaaier een nieuwsrubriek mag presenteren blijft verbazingwekkend.

Fraai onderzoekswerk van @La Bailaora overigens. Dit is een aanrader: themolesite.wordpress.com/nl-migrants...

Hirsch Ballast | 26-09-15 | 12:03

Zo, beginnen ze het ook eindelijk door te krijgen? Dit roepen de meesten reaguurders al jaren.

Banana008 | 26-09-15 | 12:03

@Borrelende Boris | 26-09-15 | 11:59
Het komt nu letterlijk een stuk dichter bij. Het Verdrag van Lissabon was voor veel mensen heel abstract, een azc met mohammedanen in je prachtwijk is concreet.

Lijkt me heel logisch, maar wie ben ik.

solcama | 26-09-15 | 12:02

@Borrelende Boris | 26-09-15 | 11:59
Ik word kotsmisselijk van die landen waar steeds gesmeekt wordt om hen te helpen wegens schendingen van de burgerrechten en achteraf gillen dat het de schuld van het Westen is. Ik hoop dan ook zeer dat Nederland niet mee gaat bombarderen in Syrië. Dat ze er niet weer intrappen!

Maria.1 | 26-09-15 | 12:02

Migranten naar EU is geen toeval, ze worden uitgenodigd, lees het onderzoek naar de verborgen organisatie binnen de EU:
themolesite.wordpress.com...
La Bailaora | 26-09-15 | 10:53

Niet de gebruikelijke aluhoedjes complottheorie op deze site. Ziet er legit uit. Wel shocking dat dit uiteindelijk naar de EU leidt in de persoon van Cecilia Malmstrom.

Holein1 | 26-09-15 | 12:00

Nu grote groepen migranten Nederland bereiken en de verzorgingsstaat onder druk staat, komt het volk eindelijk in beweging. Hoe kan het toch zijn dat ze zomaar door alle grenzen lopen en niemand ze tegenhoudt? Onder het mom van democratie eist men nu dat de politiek naar ze luistert. "Geen AZC in (willekeurige plaatsnaam)" scandeert men in de Nederlandse straten. Waar waren deze mensen toen in 2005 het verdrag van Lissabon ons door de strot werd geduwd? Waar waren deze mensen toen onze politici besloten om oorlogen in Afghanistan, Irak en Syrië te ondersteunen? Kotsmisselijk word ik van al die zogenaamd oprechte sentimenten tegen asielzoekers van al die democraten.

Borrelende Boris | 26-09-15 | 11:59

@Ars Vivendi | 26-09-15 | 11:54
Ja en als iemand dat een tijdje geleden schreef kreeg je "aluhoedje" naar het hoofd. Gewoon omdat men het zich niet kan voorstellen.

Lupuslupus | 26-09-15 | 11:59

Deze situatie is toch onhoudbaar...
8000+ per dag komen Europa binnen.
Pechdrol met zijn stomme retoriek bepleit dat het slechts 0,7% van de EU bevolking betreft.
Hij vergeet daarbij 2 zaken expres te benoemen wat een verstandig iemand eigenlijk meteen doorziet.
0,7 van welk totaal? Van de autochtone bevolking? Of van de totale bevolking autochtoon en reeds allochtone bevolking?
Ook vermeldt hij niet dat het merendeel door reist naar NL, DE en SE.
Dus zet de totalen af tegen de autochtone bevolking van deze landen en je spreekt al over hele andere getallen.
En last but not least. Ze vestigen zich meestal allemaal in de grote steden. Dus zet deze getallen af tegen de autochtone bevolking in de grote steden en we hebben het over weer extremere getallen waar ze liever niet van willen dat u daar over gaat nadenken.
Nu al is 25% van de NL steden moslim.
Met de huidige instroom van 4100+ per week kan dat zonder rem oplopen tot 200.000 extra moslims per jaar voor de grote steden. Dat is 4x Haarlem.
Denk daar eens over na op je vrije zaterdagmiddag.

Dirk III | 26-09-15 | 11:57

Het zou een weldaad voor dit afglijdende land kunnen zijn als 125 van de 150 bankjes in de Tweede Kamer dit artikel voor straf uit hun hoofd zouden leren het komend weekend, zodat bv een Arie Slob niet meer heel braaf kan kakelen dat..*kuch*.." immigratie" goed voor Nederland is want van alle tijden. De eeuwige mantra van het vergelijken van appels en peren.
En dan hebben we het nog niet eens over de dreiging van het moslim extremisme. Misschien dat dit verhelderend kan werken :
www.youtube.com/watch?v=cdHg9TADZyA&a...
2 minuutjes kijken en het kan genezing betekenen. Fasten seatbelts!!

daytripper | 26-09-15 | 11:57

Wat een racisten werken er toch bij de Volkskrant... Nog even en ze juichen de komst van Zwarte Piet weer toe...

WellusNietus | 26-09-15 | 11:56

De VK is langszaam aan het wakker worden.
Je zal zien dat de linkse kliek over 5 jaar doet alsof ze het zelf bedacht hebben dat het een onhoudbare situatie is.
Maar binnenkort is Duitsland failliet door VW, BMW en de asielzoekers en dan krijgen we gvd ook nog Duitse vluchtelingen.
.
Wat de val van de LehmanBrothers was voor de vorige crisis (die eigenlijk nog niet over is) Zal VW de start zijn van deze Crisis.
Economische ellende in drie, twee.... 1

Zathras | 26-09-15 | 11:56

Nou nou, er staat een stukje over dat asielzoekers geld kosten. No shit Sherlock!! Best wel treurig dat we al blij moeten zijn om het feit dat zoiets in de Volkskrant staat. Nu is het wachten op het artikel met de titel 'Raus', of sla ik nu wat stappen over?

pluk-87 | 26-09-15 | 11:55

-weggejorist-

MAMA DAKTARI | 26-09-15 | 11:55

@eerstneukendanpraten | 26-09-15 | 11:34
Dat is de conclusie maar, het niet verkeerd om dat ook met cijfers te onderbouwen.
Veel ernstiget vind ik het feit dat er niet gerept wordt over de indirecte kosten die de immigratie uit niet-westerse landen met zich meebrengt om nog maar niet de spreken van de immaterieële verwoesting die worden aangericht.

McMarx | 26-09-15 | 11:54

@elcidisback | 26-09-15 | 11:18
Het ondermijnen van de sociale cohesie in de respectievelijke lidstaten is gewoon onderdeel van het grote plan.
VN/EU doet er allang niet meer geheimzinnig over...
www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

Ars Vivendi | 26-09-15 | 11:54

@francisca van jole | 26-09-15 | 11:20
waanzin: "ik wil geld..."

Ja we willen allemaal wel gratis geld.

La Bailaora | 26-09-15 | 11:54

@Dirk III | 26-09-15 | 11:48
Euh, ik weet van niks. Heb een whois gedaan en hier geplempt, that's it. Volgens mij moet je bij La Bailaora zijn.

Dhr. de Wit | 26-09-15 | 11:51

"En liefdadigheid kost nou eenmaal geld". En sociale cohesie in dit geval, lijkt me veel kwalijker.

Harry Turtle | 26-09-15 | 11:51

Dhr. de Wit | 26-09-15 | 11:14
Ik begreep dat je bijdraagt aan de site the mole site.
Ik heb even snel gekeken naar w2eu.info waar jullie overschrijven.
Het is al bijna 6 jaar in de lucht!
Daarnaast zie ik dat het in een oude versie van een bepaald cms is gebouwd.

Dirk III | 26-09-15 | 11:48

@MAMA DAKTARI 11:24: Wat een idiote column. Mooie quote: "Het is begrijpelijk dat een groot deel van de bevolking moeite met die vluchtelingen heeft. Maar dat is op zich geen reden om ze niet toe te laten". De fuck? Dat lijkt mij een *uitstekende* reden om ze niet toe te laten. Zeker, regeringen nemen wel vaker zeer impopulaire maatregelen als die goed voor het land zijn, en wellicht dat men er daarom op hamerde dat immigratie goed voor ons is. Maar zoals het VK_artikel stelt (en hetgeen verder iedereen allang wist) trekt massa-immigratie een enorme wissel op de economie en de samenleving. Dan is het volkomen terecht dat het volk zich niet in de besluitvorming rond dit onderwerp kent.

De Wijk spreekt zijn angst voor een Kulturkammer, en zet vervolgens hele groepen mensen weg als "schreeuwers", "nier-democratische politici", en trekt subiet een lijn tussen wat deugt en wat echt niet kan dooe te stellen dat het jammer is dat "ook intellectuelen als Baudet" zich aan de andere kant van dat lijntje bevinden. De toon is weer gezet maar wij kunnen het refrein inmiddels wel dromen: wie tegen de wil van fatsoenlijk Links is, is dom en anti-intellectueel, en verdient geen stem.

Ook weer dat gezeik over het gebrek aan democratie in de PVV, trouwens. Flikker toch op. Er is geen enkele democratische noodzaak om binnen een partij democratie te hebben. Of het nu het ledencongres is dat het partijprogram stuurt of de grote leider, de kiezer is gewoon vrij om op ze te stemmen als dat program ze aanstaat, en als ze menen dat er capabele mensen inzitten die het tot uitvoering kunnen brengen. Zo werkt het hier. Bovendien: Wilders kan zich (nog) geen democratie in de partij veroorloven.

Muxje | 26-09-15 | 11:47

En dit te zien terwijl de vluchtelingen vaak helemaal geen vluchtelingen zijn.
www.dailymail.co.uk...

orange pekoe | 26-09-15 | 11:45

" On the busy shopping street in Giessen, a German university town twinned with Winchester, migrant Atif Zahoor tucks into a chicken dish with his brother and cousin at the curry restaurant Chillie To Go.

They have left good jobs back in Karachi, Pakistan, and now want to be Europeans.
In late July the three slipped into Germany with their wives and children, using illegal documents. They live together in a five-bedroom house, rented for them by Chancellor Angela Merkel’s government, a 40-minute drive away from Giessen, which is home to the biggest migrants" camp in the country.

orange pekoe | 26-09-15 | 11:47

Nederland heeft een van de hoogste bevolkingsdichtheid ter wereld, dat alleen al is de belangrijkste reden om niemand meer binnen te laten.

Dutch_Holland | 26-09-15 | 11:46

@La Bailaora | 26-09-15 | 11:32
Hartverscheurend. Die burgemeester zegt gewoon dat die vrouw moet opkrassen "omdat dat goedkoper is dan een AZC bouwen". Ook is HIJ boos dat ZIJ haar verhaal heeft gedaan op social media en in de pers. Volledig de omgekeerde wereld! Ongelooflijk...

Dhr. de Wit | 26-09-15 | 11:45

Wat is die Rob de Wijk toch een onbetrouwbare hond.

Sovy | 26-09-15 | 11:44

Eindelijk in een artikel cijfermatig en wetenschappelijk verantwoord uitgelegd wat het gezond verstand allang wist.

orange pekoe | 26-09-15 | 11:43

Je zal maar verpleegkundige zijn.... komen er in eens 1000+ cardiologen en oncologen binnen per dag.
Die kunnen natuurlijk niet allemaal aan de slag als specialist en zullen dus voor het verpleegkundige baantje opteren aan het eind van de rit.

#Linkse droomwereld

Onze man in Mockba | 26-09-15 | 11:43

Dus ze vinden alles best, totdat het hun eigen portomonnee raakt, want dan is het janken geblazen.

1st Male Lesbian | 26-09-15 | 11:43

Schandalige tekst bovenaan bij de foto;
mensen zie zich zorgen maken over de ongebreidelde instroom wegzetten als nazi's.
Degene die deze tekst heeft geschreven moet aangeklaagd worden!

meneer Q | 26-09-15 | 11:42

Tja.....

De ezelopvang is overvol. Dit komt door hobbyboeren, broodfokkers en handelaren die maar met de ezels blijven fokken. Met inteelt als gevolg. 'Als je weiland er stil bij ligt, neem twee leuke ezels van het asiel!'.

www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/...

MAMA DAKTARI | 26-09-15 | 11:41

Ik ben echt geen harteloze klootzak ofzo hoor, maar persoonlijk vind ik dat we eigenlijk alleen maar vrouwen en kinderen als vluchtelingen zouden moeten accepteren. (En alleen vrouwen zonder hoofddoek. Want van achterlijke religies hebben we hier inmiddels meer dan genoeg.) En de mannen van die vrouwen, die sluiten zich wat mij betreft maar aan bij een van de strijdende partijen. Ga je land maar bevrijden.
In de praktijk werkt het echter precies andersom: de vrouwen en kinderen blijven achter, en de strijdbare jongemannen komen deze kant op. En wij vinden dat blijkbaar normaal en acceptabel. Nou ik niet. Alle jonge kerels in de leeftijd van 18 tot 68 jaar zouden we gewoon subiet terug moeten -sturen- trappen.

VanBukkem | 26-09-15 | 11:40

"Zelfs het Sociaal en Cultureel Planbureau, een instituut dat niet bekend staat om zijn rechtse sympathieën, vindt dat de politiek legitieme zorgen negeert". En " SCP-directeur Kim Putters stelde vorige week in Trouw dat de overheid burgers die zich ongemakkelijk voelen over de sterk gestegen asielinstroom voor voldongen feiten stelt. 'De besluiten worden niet altijd genomen door de mensen die ook de gevolgen dragen', zei Putters."

Droom ik dit nu ?

daytripper | 26-09-15 | 11:40

@LetTheSunshine | 26-09-15 | 11:20
CERN is weer bezig met experimentjes.

McMarx | 26-09-15 | 11:39

De toon van het artikel is niet iets om over te juichen: "Liefdadigheid kost nu eenmaal geld" (... en dat hebben we te accepteren!)

Dat de "Volks"krant de asielindustrie geen warm hart toedraagt lees ik nergens.

Een linkse Nederlander zal dit lezen als: Zie je wel, "Economisme" is geen oplossing en we moeten lief zijn voor hulpbehoevenden.

Dat een groot deel van deze hulpbehoevenden vanuit de grond van hun hart onze samenleving doodwensen en willen vervangen door die van het Midden-Oosten willen ze niet weten.

Pierrepoint | 26-09-15 | 11:34


Kameroudste | 26-09-15 | 11:26

Het had ook in één alinea gekund: De huidige instroom van asielzoekers kost de schatkist op korte en lange termijn klauwen met geld en brengt niets dan ellende. Zoiets?

eerstneukendanpraten | 26-09-15 | 11:34

Die flyer van Geert is wel weer heerlijk kneuterig. Was de roeiboot lek?

Harry Turtle | 26-09-15 | 11:34

Mooi dat men hier en daar in dromenland het licht gaat zien, maar zoals gewoonlijk : Te laat zei Winnetou, het zaad is al naar binnen toe.

daytripper | 26-09-15 | 11:33

wat al die goedbedoelende linksmensen vergeten is dat ze de meest ambitieuze, energieke en opgeleide jongeren uit die landen weg-lokken, waardoor er straks geen bevolking in Syrie meer is om het land op te bouwen.
Het zullen niet-functionerende landen blijven. Vergelijkbaar met de palestijnse gebieden, met al hun problemen.
Een heel land voor minstens 1 generatie naar de klote helpen , D66/GL/PvdA doet het , en is er trots op.

--sql error-- | 26-09-15 | 11:33

@leo de pejo | 26-09-15 | 11:17
Het bestaan van een jungle (een samenleving) wordt door plitici ontkent.

McMarx | 26-09-15 | 11:32

Bedenk dat er heel veel mensen heeeeel veel centjes gaan verdienen aan deze gelukszoekers. Eén: De werkgevers, die de besten eruit kunnen pikken en de overgrote meerderheid ten laste van de belastingbetalers laten. Zie maar wat Dick Benschop (Shell, PvdA) hierover zegt in VK. Twee: een asielzoeker kost 37K per jaar. Dat geld wordt niet alleen betaald, het wordt ook geïncasseerd (en niet door de asielzoeker). En dit (geld) is de drijvende kracht achter de demonisering van het gezonde verstand, die we de afgelopen weken in de staatsmedia kunnen waarnemen.

Ir Rita Tie | 26-09-15 | 11:30

Verrassend open en eerlijk artikel. Hopelijk gaat de discussie dan ook verschuiven van "Het moet, punt" vs. "We willen ze niet" naar een debat over wat dit hele verhaal ons allemaal gaat kosten en wat de gevolgen zullen zijn. De vervolgvraag is dan simpel: Hoeveel vluchtelingen kunnen we opvangen, en hoe gaan we voorkomen dat het er meer worden? Dan heb je een zinnig debat.

Muxje | 26-09-15 | 11:30

Er zit er hier ook één in de buurt (AZC). Joh. Maar goed, deze zit er net. Na een aantal dagen liepen de jonge gasten ineens met dure merk petten op relaxed boodschappen te doen in niet-eerste-levenebheboefte-winkels. Je weet wel, zoals in de rap videos erbij willen lopen. Het boeit mij niet eens of alles geschonken is of niet, het heeft gewoon geen drol met slachtofferhulp te maken. Ik heb nog geen AZC vrouwen gezien. En paar mooie exotische exemplaren zou de boel toch ietwat sieren. Rare situaties. Rare berichten. Raaaaaaar

LetTheSunshine | 26-09-15 | 11:29


meneer Q | 26-09-15 | 11:22

Heb ook een koopwoning en die heb ik bijna volledig afbetaald. Voor € 20.000 per jaar per persoon mogen er wel een paar achter in mijn grote tuin wonen.

eerstneukendanpraten | 26-09-15 | 11:28

Zoals gewoonlijk heeft de Volkskrant weer véél teveel alinea's nodig

Kameroudste | 26-09-15 | 11:26

Maar nu is het te laat, iedereen heeft nu een AZC om de hoek.
nietvaneergister | 26-09-15 | 11:21
=
En die gaan nooooit meer weg; daar zorgen massa's advocaten en "hulpverleners" wel voor.

meneer Q | 26-09-15 | 11:26

Die quote van Nieuwsuur gaat echt alle proporties te buiten. De NPO zet zo een hele grote groep mensen buitenspel. Ik dacht dat discriminatie verboden was?
Welke Zwarte Kip pakt dit op, daar moet iets mee te doen zijn, er zal vast iets over in de statuten of mediawet staan.

Dhr. de Wit | 26-09-15 | 11:24

WTF heeft Twan dat echt uit zijn bek kunnen krijgen? Wat een simplistische populist.

Harry Turtle | 26-09-15 | 11:24

Wat ik niet snap aan dit artikel is het feit dat het 2015 is. Als je dit 10 jaar geleden aan mij had gevraagd had ik het ook zo op kunnen schrijven. Er zijn bepaalde groepen die het beter doen, zoals de mijne, maar met non-europese immigranten duurt dat gewoon generaties. Dat hebben we toch met z'n allen al gezien met de mocro's e.d.?

kutbosniër | 26-09-15 | 11:24

Met die Twan Huys is ook nog een dingetje. In zijn contract staat dat er absolute geheimhouding betracht moet worden over de reden dat hij van het ene op het andere uur, met grote spoed, van zijn post als verslaggever Amerikaanse politiek, is gehaald. Verhuisde binnen een dag van Washington naar Nederland. Er mag ook niet over gepraat worden in programma's waar hij aanschuift.

Rotisseur | 26-09-15 | 11:23

Ik heb het al eerder voorspel: de eerste aanslagen komen binnen één jaar na nu. Gegarandeerd! En hoe zal onze overheid dan reageren? Verwarde man. Lone wolf. Tragisch incident. Geen baan en dan krijg je dit. En nog een paar van die dooddoeners.

eerstneukendanpraten | 26-09-15 | 11:22

Veel te weinig huurwoningen zijn er beschikbaar; het wordt tijd dat wij hier in Nederland koopwoningen gaan geven aan asielzoekers, zo kan het toch niet langer.

meneer Q | 26-09-15 | 11:22

Mannelijke asielzoekers schijnen over alleen reizende vrouwen heen te urineren omdat zij haram zijn, vrouwen worden verkracht, groepen vechten met elkaar. Dat wordt losgelaten in de samenleving. Binnenkort uw buren. Maar niet die van Rutte, Samsom, Pechtold, Asscher, Timmermans of Roemer. Denk daar maar eens over na. Hoe asociaal zin onze politici eigenlijk? Cijfer van 0-10. Ik geef ze een 10.

Thunderbird | 26-09-15 | 11:21

Maar nu is het te laat. Nu zelfs deze gutmenschen de kleren van de keizer beginnen te zien is het kwaad al geschied. Eerst alle realisten met stront overladen en nu die langzamerhand toch gelijk blijken te hebben gehad, verschillige stukjes gaan schrijven. Maar nu is het te laat, iedereen heeft nu een AZC om de hoek.

nietvaneergister | 26-09-15 | 11:21

-weggejorist-

Oeroeboer | 26-09-15 | 11:20

Haha wordt mijn post boven die van Willem gesorteerd, de server zit vast al aan het bier. Proost hoor :)

LetTheSunshine | 26-09-15 | 11:20

Woedende reacties op JOOP in 1,2,3......

BlowingBubbles | 26-09-15 | 11:20

Het kost ons dus de laatste ribben in ons lijf en wat krijgen we er voor terug: lui, dom, gevaarlijk, onsympathiek, ondankbaar en vervelend klotevolk.
Fijn. Ga zo door.

Vindefin | 26-09-15 | 11:19

@très cool | 26-09-15 | 11:07
Duidelijke les. We moeten hen minimale voorzieningen geven, gericht op hun terugkeer. De meesten komen hier niet omdat ze in een onveilige situatie zaten, de meesten komen hier omdat ze veel en veel te veel krijgen. Ten koste van onszelf. Wij besparen en inleveren en zij alles opsouperen.
België:
pbs.twimg.com/media/CP0TPjdWEAA_AjB.j...
Maar dat is in Nederland niet anders. Asielzoekers opvangen is ASOCIAAL naar de eigen bevolking en onbetaalbaar.

Thunderbird | 26-09-15 | 11:18

Dus door onbeperkte import uit Afrika ondermijn je de hegomoniteit in de landen van de EU.

Door onbeperkte emigratie, krijg je groepen mensen in een land die niets met het land hebben. Dus Nederlandse, Zweedse, Franse, Duitse en Engelse toestanden in de grote steden.

Dus behalve de EURO heeft de EU dit op de geheime agenda.

En de asielzoekers, migranten hebben toch niets met de landen waar ze wonen. De EU denkt automatisch dat dit EU stemmers worden.

Je hebt dus in de EU mensen die echt zo denken, het is gevaarlijker dan wij denken mensen.

elcidisback | 26-09-15 | 11:18

Het is inmiddels zo gewoon geworden dat politici ons voorliegen om hun eigen kliek van werk te voorzien ten koste van de rest, dat wij niet eens meer reageren.

Willem van Rood | 26-09-15 | 11:18

@Willem van Rood toch is het nooit te laten om dingen eens echt goed te gaan doen. Het kan een flinke rotzooi zijn, maar toch kun je het opruimen.

LetTheSunshine | 26-09-15 | 11:18

En dan hebben we het nog niet eens over de spanningen tussen Eritreërs en Ethiopiërs die hier al tot uitbarsting komt in asielzoekercentra. Die doodleuk voortgezet gaat worden in het Nederlandse straatbeeld.
De moslims die hier al wonen zijn voor het overgrote deel soennieten. Nu met de toestroom aan Syriërs neemt het aantal sjiïeten toe. Kan nog leuk worden onderling.
Dan nog de Turken tegen de Koerden.
Welcome to the Jungle.

leo de pejo | 26-09-15 | 11:17

Het enge linksch gespuis wordt langzaamaan wakkert.
Je zal ze als personeel hebben, ow wacht is acht uur beginnen echt acht uur. Ik ken landen waar het nu nog nacht is!

voedselbankier | 26-09-15 | 11:16

@Sjaak Faal Vergeet ook niet dat het referendum een enorm voorbeeld voor het buitenland, ehm ik bedoel de rest van Europa, zal zijn. Die refs kunnen er zomaar komen als het eerste schaap over de dam is.

LetTheSunshine | 26-09-15 | 11:16

Azijn pissen over de vk. Goh. Goed artikel toch? Feiten zijn feiten. Pritt moet er weer een zeikerig en ophitsend sausje over gooien. Feiten oppimpen, badineren. Zo rolt de zure man met het heilige gelijk.

Roer | 26-09-15 | 11:15

Het artikel komt uit op ongeveer € 24.000,- per asielzoeker per jaar. Dat is minimaal 1.5 keer wat een gemiddelde middenklasser afdraagt aan belasting. Iets zegt mij dat dit niet houdbaar is.
Maar waar het écht om gaat is de verkwanseling van Nederland door import van een cultuur die lijnrecht tegen de onze ingaat. Jarenlang hebben wij gestreden voor de vrijheid voor iedere individu, en vreemdelingen zijn dat inmiddels heel hard aan het afbreken. Immers, vrijheid van meningsuiting bestaat allang niet meer in Nederland. Je kunt alleen nog maar anoniem je zegje doen anders krijg je een horde wilde import achter je aan die wil vermoorden. Het moment dat dat realiteit werd, is toen Theo van Gogh werd vermoord en sindsdien is het alleen nog maar erger geworden.
Het tij valt nog te keren, maar dat kan alleen maar met keiharde maatregelen, te beginnen met de grens sluiten en het afschaffen van het dubbele paspoort. Om dat voor elkaar te krijgen moet Nederland eerst uit de EU en een pact sluiten met landen die óók uit de EU willen stappen, zoals Engeland. Er moet opgeruimd gaan worden, het is nog nooit zo'n grote puinzooi geweest op alle gebieden in Nederland.

Dhr. de Wit | 26-09-15 | 11:14

Duitsland SCHREEUWT door heel Europa (Koop onze producten, je bent toch niet gek, wij leven auto's) Innoveert ze niet en verstopt dat met software.
Daarnaast roepen ze iedereen aan tafel om vervolgens te zeggen dat we allemaal moeten delen.
Het principe 'de grootste heeft het meeste te zeggen' kan op de helling. Duitsland is los van de werkelijkheid en heeft een tunnelsyndroom!

Einde van de Domheid | 26-09-15 | 11:14

Dit stemt me toch lichtpositief, het tij lijkt toch, al gaat het langzaam, te keren, zie dit ook om me heen, steeds meer mensen in mijn directe omgeving die zich voorheen anders opstelden beginnen steeds meer en hardop een andere mening te ventileren,
er is hoop!

domenikos | 26-09-15 | 11:13

@FrankVeer | 26-09-15 | 11:04
Je moet wel haast achterlijk zijn om lief te zijn voor christenen vermoordende, verkrachtende, agressieve parasieten. Niet dat alle asielzoekers zo zijn maar als je de goede helpt, help je ook de slechten, en dat zijn er veel, die hier echt alleen maar komen om op ons te teren en daar een walgelijke eisende, asociale ontevreden houding tegenover stellen, ons het liefst zien verdwijnen zodat ze hier hun islamitische ellende voort kunnen zetten en uitbreiden.

Thunderbird | 26-09-15 | 11:13

Zijn baas trouwens faciliteerd het bestuurlijk fascisme.

succesvol | 26-09-15 | 11:13

@Klik_hier | 26-09-15 | 11:03
Dat is niet waar. Het brengt on heel veel: verkrachtingen, kosten, eisende klagende intolerante mensen, langere wachtlijsten voor een huurwoning, overlast, criminaliteit, diefstal enzv.

Thunderbird | 26-09-15 | 11:11

Inderdaad, als je nu weet dat grote vooraanstaande concerns al jaren en jaren liegen over cijfertjes, heb je het dan eindelijk ook door, als overheden / ambtenaren / vertrouwenspersonen dit in je gezicht doen? En dan ook nog Eikelboom heten. Je verzint het niet.

LetTheSunshine | 26-09-15 | 11:11

Twan Huys gebruikt dagelijks een gestrekte arm richting zijn baas, een overbetaalde snotneus die Huys.

succesvol | 26-09-15 | 11:10

ik wil een referendum betreft het sluiten van de grenzen cq. stop van de tsunami van asiel- en gelukzoekers
.
gokje, gaan we makkelijk redden

Sjaak Faal | 26-09-15 | 11:09

Wordt tijd dat dat Nieuwsuur ook eens onder de loep wordt genomen, met hun PVDA-propaganda items. Hoe zat het gisteravond ook alweer met die repo van Bosch van Roosenthal? Openlijk PvdA- aanhanger die zendtijd van de publieke omroep misbruikt om zijn eigen 'eerlijke verhaal' voor het voetlicht te brengen. 'Links' heeft nog een wereld te winnen.

RobberenRukkie | 26-09-15 | 11:05

Oké, de opvang van asielzoekers is dus per saldo liefdadigheidswerk dat geld kost. Dan moet daarvoor geld ingezameld worden. Ga maar gewoon met de collectebus langs de deur en wie vluchtelingen/asielzoekers/economische migranten financieel wil ondersteunen, doet dat via de collectebus of de acceptgiro. Eens kijken hoe lang men dan ongecontroleerd elke 'vluchteling' onderdak in Nederland wil bieden.

FrankVeer | 26-09-15 | 11:04

Bij damesvoetbal heb je geen last van vechtpartijen.

van stampij | 26-09-15 | 11:03

Als migranten zich zouden aanpassen, de taal zouden leren, ons zouden respecteren, dan wilde ik er nog best over nadenken.
De gevolgen zijn gewoon te groot, over terugkeer wordt geeneens gesproken... Over een paar jaar roepen al die knuffelaars dat ze al die problemen niet hebben zien aankomen. De geschiedenis leert ons dat het ons niets brengt.

Klik_hier | 26-09-15 | 11:03

Het scenario dat je kon verwachten

tweetybird | 26-09-15 | 11:02

Potdomme, begon net te wennen aan m'n dagelijkse portie emo-porn.

william7055 | 26-09-15 | 11:01

Dat het een money pit is dat weten we allemaal. Maar dat op termijn onze cultuur naar de ratsmodee geholpen wordt, en de leefbaarheid van dit land voor onze kinderen verkwanseld aan islam, dát is het echte drama.

marcoplarco | 26-09-15 | 11:01

Je zou bijna zeggen dat ze het licht hebben gezien...
Bijna.

Wijze uit het Oosten | 26-09-15 | 11:00

Maar je bent toch een nazi als je dit soort dingen zou gaan uitrekenen? Daar stond me nog iets van bij.

Kaas de Vies | 26-09-15 | 10:59

De MSM serveren oud nieuws. Ironisch.

McMarx | 26-09-15 | 10:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken