Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EINDSPRINT! GeenPeil pakt 22.000 krabbels in 24u

Wow! Dik 22.000 handtekeningen haalde GeenPeil het afgelopen etmaal binnen. Wat doet dat met het totaal? Dat knalt naar de 80 procent, zoals je op onderstaande infographic kunt zien. Dat is awesome, want dat betekent dat onze eindsprinttactiek lijkt te werken. Het is dan ook poepsimpel: Als iedere betrokken ondertekenaar vóór 28 september nog minstens 1 kiesgerechtigde het formulier laat invullen op TEKEN.GEENPEIL.NL, dan schreeuw je GeenPeil naar de eindstreep, en dan winnen we een referendum. Deel ook deze oproep via de social share buttons onderaan op die pagina. Een beetje warming up nodig op de vroege morgen? Kijk dan het awesome fanfilmpje dat we in GeenPeil mailbox vonden, voor een lekker warm gevoel van democratische verbroedering (en verzustering!). Doe mee. Regel nog een handtekening bij je moeder, opa, collega, buurman en de bakker op de hoek. En schrijf geschiedenis met het eerste referendum sinds 2005. Omdat het kán! tussenstand-80534.png

Reaguursels

Inloggen

Gompie, ik wist niet dat Leni Riefenstahl nog leefde!

Lefgozer | 24-09-15 | 07:57

Halen of niet halen, gewoon hier mee doorgaan er zijn nog wel een paar dingen die een referenda verdienen.

elcidisback | 23-09-15 | 23:03

Hou eens op met janken Slet.

mindless | 23-09-15 | 09:03

Jezus, hoe kom je nu op die site. Maar ok alles kan als je maar stemt
ich habe es gewusst | 22-09-15 | 17:03
:) Ach, op twitter kom je nog wel eens wat tegen *KUCH*

Organische evolutie | 23-09-15 | 01:48

Prachtig initiatief, alleen ik hoop dat de kiesraad de mogelijkheid om via je telefoon meerdere malen te stemmen met diverse aliassen, door de vingers zien.

pabloijscobar | 23-09-15 | 00:50

Zojuist ook mijn pakketje folders rondgebracht. Op naar de 300.000!

van gulder | 22-09-15 | 21:29

Wilders heeft 600.000 volgers op Twitter.
De helft hebben jullie nodig qua stem.
Bedroevend dat dat nog niet eens gelukt is dus welke legitieme behoefte vervullen jullie nou met dit referendum

Ride | 22-09-15 | 20:34

@dries62 | 22-09-15 | 20:23

Ik joeg er in een 30 tal minuten zo'n 160 flyers doorheen.

StormRunner | 22-09-15 | 20:28

-weggejorist-

dries62 | 22-09-15 | 20:23

Vrouw en dochter zijn nu druk aan het flyeren, zullen nog wel even bezig zijn als ze die 250 kwijt zijn.

dries62 | 22-09-15 | 20:23

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 17:16 | | Reageer+ | -1

Naieve lul ben je

Hedge_it | 22-09-15 | 19:57

@De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 17:54
Ik ben voor de eu maar tegen de uitbreiding. Roemenie,Bulgarije,Griekenland mogen van mij ook pleite maar ze zitten erin. Effe dimmen met die EU

ich habe es gewusst | 22-09-15 | 17:57

@Henkie76 | 22-09-15 | 17:41
Wat me overigens altijd blijft verbazen zijn de verhaaltjes zonder cijfertjes, nummertjes, projecties of enige staving waarom het dan toch zo goed zou zijn om terug naar de gulden, EEG, of wat dan ook te gaan. In tegenstelling tot velen hier ben ik meer dan bereid om hier serieus naar te kijken. Helaas kan niemand mij enige overtuiging bieden.

Dus bij deze. Laat mij eens weten waarom ik anti-EU zou moeten zijn en hoe ik (want daar draait het allemaal om) daar beter van zou worden.

U heeft 5 uur de tijd. Succes!

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 17:54

@Henkie76 | 22-09-15 | 17:45
Ben jij die henkie die gisteren in de kroeg , stomdronken met een geenpeil flyer zwaaide :)

ich habe es gewusst | 22-09-15 | 17:53

@Henkie76 | 22-09-15 | 17:45
Jajaja het zal wel.

@Henkie76 | 22-09-15 | 17:41
Nee jou overtuig ik niet. Ik zal meer kans hebben om een jihadist van zijn geloof te lullen dan jou. Zoveel is meer dan duidelijk.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 17:51

@ich habe es gewusst | 22-09-15 | 17:42
Dat is wel een ander verhaal. En ja. Ik vrees inderdaad dat het pak 'm beet 80% van de twaalf miljoen kiezers geen fuck zal interesseren. Wat overigens een enorme boodschap zal afdragen. Namelijk: 'hou fucking op met zeiken, zeikerds, ik heb het prima zo...'

Dat is wel een boodschap.

En dat is overigens ook een van de redenen waarom ik zo ontzettend graag wil dat dit referendum er komt.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 17:48

@Henkie76 | 22-09-15 | 17:45
hear hear

ich habe es gewusst | 22-09-15 | 17:47

-weggejorist en opgerot-
-edit dank voor de tip -

Henkie76 | 22-09-15 | 17:45



@De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 17:31
wat ben jij zwaar op de hand, vermoeiend. Je weet het wel te verwoorden maar als het referendum er komt, en dat komt er dan hebben mensen 3 keuzes. Niet gaan, ja stemmen of nee stemmen. Als ze niet gaan, staan we ook een beetje voor lul. slechts 200.000 zijn geweest want er waren een boel afgedwongen bij.Dus opkomst 10% ook al is iedereen tegen, is een totale fail. Hierna moet we weer alle zeilen bijzetten om een hoge opkomst te krijgen en dat is ook vermoeiend.

ich habe es gewusst | 22-09-15 | 17:42

-weggejorist-

Henkie76 | 22-09-15 | 17:41

@Henkie76 | 22-09-15 | 17:30

"Helaas heeft een ban op een andere nick mij genoodzaakt een nieuw account aan te maken."

Je kan je beter afvragen waarom je een ban kreeg van GU en cs. Want als je aan nick nummer zoveel zit hier doe je iets verkeerd.

"Mij gaat het eerlijk gezegd niet zo om toetreding of niet.
Mij gaat het om 1 ding: Nexit of een total collapse van de EU."

Dan zal je van een hele koude kermis thuis komen. Want dat gaat niet gebeuren met dit referendum. Je snapt er de ballen van. Dat zal ongetwijfeld je eerdere bans verklaren. Je denkt kennelijk dat je onderdeel uitmaakt van een heldhaftig legioen van de meerderheid van de Nederlanders maar niets is minder waar. Jij bent de absolute minderheid. Kijk maar naar wat mensen kiezen.

Verder. "Sterph EU, sterph!"

Heb je enig idee wat de geopolitieke implicaties daarvan zijn? Weet je sowieso wat de implicaties voor jou zijn? Je buren? Ben je bereidt om dat te offeren? Want het gaat niet gratis, als het je/jullie al gaat lukken, het gaat een vreselijke dure prijs kosten. Wil je dat? Het mag hoor? Daar niet om. Democratie is alles dus ik wacht op de mensen die allemaal dezelfde kant op willen zoals jij dat wil.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 17:37

@Paljas | 22-09-15 | 17:27
Ik heb geen onvertogen woord voor stemmen werven. Dat heb ik zelf ook gedaan in de categorie van mensen die waarschijnlijk allemaal 'JA' of 'NEE' gaan stemmen voor het associatieverdrag. Gewoon omdat het kan. Wat mij heel erg ergert zijn mensen die oproepen tot kopen, dwingen, en zelfs willen manipuleren van stemmen. (zie bovenstaande comment over meneer of mevrouw nightwish)

Dat is niet hoe het zou moeten gaan.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 17:31

-weggejorist-

Henkie76 | 22-09-15 | 17:30

Ach Koreaanse slet,

Neem het allemaal niet zo zwaar. als mensen het woord ronselen in de mond nemen.

Ik schrijf in mijn reacties in plaats van stemmen werven ook van "ronselen". Voor de fun.
Maar ik heb in dit ronselproces gemerkt dat mensen willen begrijpen waar het over gaat voordat ze hun stem geven. En dat is des te beter natuurlijk. Alles voor de democratie.

Paljas | 22-09-15 | 17:27

@DKS | 22-09-15 | 17:16

"Er is een verschil tussen 5 euro betalen aan een junk zodat hij tekent en opa overtuigen dat hij moet tekenen. Dat is mijn hele punt. Je kan en mag niet dwingen, niet omkopen en niet manipuleren. Je moet de feiten geven en uitleggen waarom."

Hier ben ik het gewoon mee eens. De "vraag" (retorisch) wanneer iets ronselen is, daar hebben wij denk ik een allebei een ander beeld van.

Mensen informeren op een schoolplein vind ik geen ronselen en mensen 5 euro geven afdoen als "omkoperij", daar kan ik het strikt genomen weer wel mee eens zijn. Dan laat ik het berip dwang verder buiten beschouwing, want dat is wel duidelijk.

NakedJehuty | 22-09-15 | 17:26

@ich habe es gewusst | 22-09-15 | 17:21
Right. Nu snap ik je pas. Je was aan het trollen ;)

Fooled me once!

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 17:23

@Henkie76 | 22-09-15 | 17:09
*uch*

Weet jij eigenlijk wel waar het associatieverdrag over gaat? Want volgens mij ben jij net zo'n sukkel als 'nightwish' die een heel verhaal houdt vol met totale leugens.

Staat er in het associatieverdrag dat wij oorlog moeten voeren met Rusland? Nee.
Staat er in het associatieverdrag dat wij Oekraïne, Moldavië of Georgië onvoorwaardelijk financieel moeten steunen? Nee.
Is dat associatieverdrag er geruisloos doorgevoerd? Nee.

Het is al jaren 'talk of the day' als je toen niet oplette moet je nu niet huilen. Dus niet liegen. Dit gaat over democratie dat betekent dus open en bloot zeggen waar het op staat en vervolgens kiezen.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 17:22

@De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 17:14
ach wat mensen niet allemaal doen voor een pilsje. Moest er wel een toespraak met microfoon houden. Jij bent toch ook te koop voor een pilsje gezien je nickname

ich habe es gewusst | 22-09-15 | 17:21

@NakedJehuty | 22-09-15 | 17:06
Nee ik impliceer heel duidelijk dat stemmen ronselen 'NOT' done is in de democratie. Er is een verschil tussen 5 euro betalen aan een junk zodat hij tekent en opa overtuigen dat hij moet tekenen. Dat is mijn hele punt. Je kan en mag niet dwingen, niet omkopen en niet manipuleren. Je moet de feiten geven en uitleggen waarom.

Zoals ik meneer of mevrouw 'nightwish' al duidelijk uitlegde. Je moet niet liegen om je punt te bereiken.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 17:16

@ich habe es gewusst | 22-09-15 | 17:06
Mja mensen die het geen flikker interesseert en straks niet ja/nee gaan stemmen ronselen is inderdaad hartstikke fout. En tegen de wet. Dus je bent dan niet alleen een lul maar je overtreedt de wet ook nog eens. Je bent terecht strafbaar. Ben je jezelf daar bewust van? Nu als je kan aantonen dat al deze mensen toch zouden tekenen met of zonder dat pilsje van je dan ben je democratisch bezig. Dat is een dunne maar belangrijke lijn. Stemmen kopen of stemmen krijgen. Jij mag kiezen.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 17:14

Ik heb een stapeltje papieren formulieren in mijn winkel op de toonbank gelegd.
Het is schrikbarend, hoeveel mensen er geen idee hebben van het bestaan van de geenpeil actie.
Als ik gewoon mijn klanten op de geenpeil actie en het formulier wijs en een korte toelichting geef dan krijg ik van 100% een ingevuld formulier terug. Als ik het maar voor ze opstuur naar de kiesraad.
Er is echt nog een hoop potentieel.

lustkapper | 22-09-15 | 17:09

-weggejorist-

Henkie76 | 22-09-15 | 17:09

@DKS | 22-09-15 | 16:55

Eigenlijk impliceert u hier dat een eventuele mening van een student/leraar, kroegbezoeker en oude bejaarde er niet toe doet. Van wie wel eigenlijk.

U lijkt de mening toegedaan van Alexander Pechtold, namelijk dat het volk en plebs te dom is om te denken en te poepen en dat zij de alle besluiten maar moeten nemen want o.a. Europa is al te complex.

Kortom, u maakt een (eventuele) stem van het volk "Obsolete".

Ik ken nog een leuke episode van The Twilightzone: The Obsolete man. Aanrader om eens te kijken.

en.wikipedia.org/wiki/The_Obsolete_Ma...

Romney Wordsworth zou tegen u zeggen dat u niks van de geschiedenis geleerd heeft.

NakedJehuty | 22-09-15 | 17:06

@De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 17:03
Ik ben gisteren de kroeg ingedoken en heb iedereen die tekende een pilsje gegeven. 24 pilsjes kwijt. Wat ben ik corrupt. Ik heb stemmen gekocht. schaam me diep.Maar het was wel gezellig

ich habe es gewusst | 22-09-15 | 17:06

@Henkie76 | 22-09-15 | 16:59
Maar nu is het oké? Flikker toch op! Ronselen is altijd verkeerd. Altijd.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 17:04

@Organische evolutie | 22-09-15 | 13:30
Jezus, hoe kom je nu op die site. Maar ok alles kan als je maar stemt

ich habe es gewusst | 22-09-15 | 17:03

@NakedJehuty | 22-09-15 | 16:46
Ik reageerde op iemand die opriep om op scholen stemmen te werven van 18+ mensen te werven 'desnoods in ruil voor een petje of breezer'. En dat was niet de enige. Er was ook spraak over 'dwing je partner om te tekenen' en ' voer je vrienden dronken en laat ze tekenen'. Sorry maar zo wil ik niet winnen. Het is vals spelen op de meest corrupte manier. En ja de vergelijking nazi of fascist past voor deze mensen heel goed. Het maakt me kwaad dat dat soort mensen dit initiatief kapen.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 17:03

-weggejorist-

Henkie76 | 22-09-15 | 16:59

@NakedJehuty | 22-09-15 | 16:47
Jij snapt het woord 'RONSELEN' niet. Ronselen is als ik jouw stem vraag (Ik ben VVD-er) voor mijn partij voor een beloning. Laten we zeggen een borreltje of twee. Dat is ronselen. Dat is dus wanstaltig.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 16:57

@Henkie76 | 22-09-15 | 16:39
Ja. De aanvraag voor een referendum (waar ik voor stemde) gaat daarover. Mensen "dwingen" of "omkopen" of "manipuleren" om voor een referendum te kiezen is dat dus niet. Dat is mijn hele punt. Ik heb persoonlijk meerdere mensen overtuigd om 'ondanks' de boodschapper toch voor een referendum te stemmen en daar ben ik heel fier op.

Op scholen, in kroegen of bejaardentehuizen stemmen te ronselen van onwetende of niet-beseffende katvangers is dat dus niet. En daar roepen meerderen hier tot op. Dat is mijn probleem. Snap je het?

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 16:55

@chamois | 22-09-15 | 16:26
zie je wel ha ha, ze hebben gevoel voor humor bij GS en dat mag ik wel aan ze

ich habe es gewusst | 22-09-15 | 16:54

@DKS en verder wat Henkie76 | 22-09-15 | 16:39 hier post.

Hier denk ik dus ook aan en gaf dit ook aan. Het gaat om het informeren en vervolgens is het aan hen, de mensen, zelf een keuze te maken al dan niet steun te verlenen.

Niks geen dwang. Dus hou alsjeblieft op met Nazi dit en dat. U zet zichzelf buitenspel.

NakedJehuty | 22-09-15 | 16:47

@DKS | 22-09-15 | 16:34

Omdat u iets zegt, maakt 'het' nog niet waar.

Ik ben het overigens eens, maar ik heb niet vernomen dat dit gebeurt, dat men niet stemmen dient te verwerven middels geld of andere dubieuze (laten we zeggen) zakentrips of zulks van dien aard.

Maar nogmaals, ik denk ook niet dat hier uberhaupt sprake van zal zijn in deze kwestie. Dit blijft dus een beetje hypothetisch over en weer gelul in de ruimte.

Mijn conclusie blijft staan, u reageert op een haast spastische en schreeuwende manier, omdat u denkt het gelijk aan uw zijde te hebben. Maar wederom, dat mag en ik vind dat ook u uw mening mag en moet kunnen ventileren.

We kunnen het in ieder geval eens zijn, dat we het oneens met elkaar zijn.

NakedJehuty | 22-09-15 | 16:46

Volgens Geenpeil afteller(des doods)is zondagavond 24 uur,daedline,ik doe mijn 16 handtekeningen donderdagmorgen op de post.Dus post op tijd.

storm op komst | 22-09-15 | 16:46

-weggejorist-

Henkie76 | 22-09-15 | 16:39

@NakedJehuty | 22-09-15 | 16:07
Overigens gaat mijn vergelijking met nazi-Duitsland steeds beter op. Ik bedoel wat maakt het uit toch? Leuk lid worden van een padvinderijclubje en niemand is gekwetst?

Toch?

Stemmen kopen met geld, giften, en leugens is laakbaar en strafbaar en dat is maar goed ook.

Ik hoop dat jij en andere reaguurders dit snappen.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 16:37

@NakedJehuty | 22-09-15 | 16:07
Dat is gewoon zo. Als een Turkse moslim in de moskee dingetjes belooft om stemmen te kopen staat iedereen hier op scherp maar als een achterlijke idioot van een reaguurder stemmen wil kopen dan vinden mensen zoals jij - JA JIJ - het helemaal prima. Nou nee dank u. En ja dat vind ik dus een fluim spuug op democratie.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 16:34

@Henkie76 | 22-09-15 | 15:49
Weet je wat stemmen ronselen is? Want toen laatst een moslim-Turk stemmen aan het ronselen was voor de PvdA stond heel GeenStijl op z'n kop. Weet je überhaupt wat ronselen is? En ja dat is - GELUKKIG - bij de wet verboden. Dubbel moraal? Hypocriet? Herken je jezelf daarin?

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 16:32

Wanneer is sluitingstijd? tot maandag,of t/m maandag?

storm op komst | 22-09-15 | 16:30

-weggejorist en opgerot-

chamois | 22-09-15 | 16:26

@DKS | 22-09-15 | 12:05

U stelt het aanbieden van een drankje of een petje gelijk aan 'ronselen' en een zin later impliceert u dat deze middelen eigenlijk een dwangmatig karakter hebben waarbij de rode lijn in uw complete verhaal is, dat dit zelfs fascistisch is.

Het gaat natuurlijk om de precieze setting, want in een latere post van u, geeft u een preciezer voorbeeld waar u waarschijnlijk aan denkt bij uw verhaal.

Ik wil wel meedelen, dat u naar mijn mening te kort door te bocht gaat door zwart wit te stellen dat het aanbieden van een drankje gelijk staat aan ronselen met een dwangmatig fascistisch karakter.

Ik heb er totaal geen probleem mee, dat indien men (kunnen bijvoorbeeld studenten zelf zijn) op een schoolterrein middels een drankje en een hapje (verzin maar iets leuks) andere studenten en wellicht leraren middels deze incentive betrokken krijgt en deze groep kan informeren, waarbij men eventueel zou kunnen besluiten al dan niet direct Geenpeil te steunen middels een handtekening.

Uit niets blijkt dwang, laat staan iets fascistisch. Ik vind mijn voorbeeld, want meer dan dat is het niet, aannemelijker, dan uw voorbeeld van een kwetsbare vriendin die niet in verweer komt om Geenpeil niet te steunen.

Kortom, mijn conclusie is, dat u lichtelijk overtrokken reageert en in een kramp schiet.

NakedJehuty | 22-09-15 | 16:07

-weggejorist-

Henkie76 | 22-09-15 | 15:52

@Underground Madnezz | 22-09-15 | 12:10
Misschien al door anderen gereageerd, ik lees niet alles.
Jullie zijn geweldig maar je krijgt de schriftelijke handtekeningen niet in op tijd bij de kiesraad. Als je op zaterdag verstuurt dan komen ze dinsdag pas aan.

ich habe es gewusst | 22-09-15 | 15:51

-weggejorist-

Henkie76 | 22-09-15 | 15:49

@De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 15:38
Ik heb het eventjes opgezocht:

"@nightwish | 19-09-15 | 16:06
Leuk verhaal maar het is wel fout. Volkomen fout.

"Nederland heeft geruisloos een associatie verdrag getekend over de toetreding van Moldavië , Oekraïne en Georgië"

Onjuist. Het gaat om een handelsverdrag en de implicaties zijn groter voor bijvoorbeeld Oekraïne dan voor Nederland of de EU. Het was helemaal niet geruisloos maar als de luie domme burger die niet oplet lijkt het geruisloos. Wel is het een opstapje voor eventuele toetreding maar daarvoor zullen alle betrokken EU staten moeten tekenen en dan ga ik niet een beginnen over de problemen omtrent in door Rusland bezet gebied in genoemde landen. Kortom de kans dat een van deze staten binnen 5 jaar lid kan worden is nihil. De kans dat ze ooit lid worden is marginaal.

"Dit houd ook in dat we het nieuwe EU lid Oekraïne moeten helpen bij de verdediging van hun soevereiniteit. Dus ook steunen bij hun strijd tegen Rusland."

Wederom volkomen fout. Je hebt kennelijk niet de moeite genomen om het associatieverdrag door te nemen. Snap je het eigenlijk wel? Nergens staat er dat we hun moeten steunen bij hun strijd tegen Rusland.

"Ook zullen wij dit land financieel moeten gaan onderhouden want de corrupte bende daar is failliet."

Weer totaal fout! Wat probeer je te bewijzen? Dat de kiezer inderdaad te dom is om te poepen. Want je doet goed je best. Nergens staat dat wij ze financieel moeten ondersteunen. Nergens. Dat zuig je uit je dikke duim of endeldarm.

Verder steun ik het GeenPeil initiatief. Gewoon omdat het leuk is om te zien dat mensen in paniek raken over dingen die ze niet snappen of kunnen begrijpen helemaal koekwaus gaan en dat het uiteindelijk dik meevalt."

Drie leugens debunked.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 15:40

@Pierke Smulders | 22-09-15 | 15:10
Nee. Dit is van een ander kaliber. Wilders belooft, Pechtold belooft, Rutte belooft, Buma belooft. Ze beloven allemaal ditjes en datjes. Dit is gewoon (poging tot) verkiezingsfraude. Dat ergert mij enorm als iemand die voor het referendum is! Je moet geen zieltjes gaan manipuleren of kopen. Je moet zieltjes winnen op basis van feiten. Hier stond laatst ook iemand tussen zijn tanden door te liegen (ene nightwish). Ik weet niet of het met opzet was of dat die 'nightwish' gewoon een domme lul was. Hoe dan ook. Niet liegen. Winnen op feiten!

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 15:38

@eerstneukendanpraten | 22-09-15 | 15:05
Oh... Mag ik me nergens om boos maken? Nou dat beaamd mijn verhaal dan weer heel goed. Was jij toevallig ook stemmen aan het verzamelen in 'huize rode gloed' met tante Jannie en ome Kees? Want dat is namelijk wat me tegen staat. Niet het referendum.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 15:36

Een soort van Joop op Facebook, is niet aan het verstand te peuteren.... ze vinden het niet democratisch dat zij niet tegen een aanvraag van een referendum kunnen stemmen. www.facebook.com/groups/HDPopen/

Lubitch | 22-09-15 | 15:35

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 14:49
What is next, vraag je je af. Nou, dat politieke partijen kiezers letterlijk 1000 euro gaan beloven, bijvoorbeeld. Of een hogere uitkering. Of extralang gratis studeren. Of minder marokkanen, om maar een voorbeeld te noemen. Ik snap wel je punt, maar eigenlijk gaat er dan niemand vrijuit.

Pierke Smulders | 22-09-15 | 15:10

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 14:56

Wat zijn we weer lekker bezig in de draad. Alleen rust kan u redden...

eerstneukendanpraten | 22-09-15 | 15:05

@DrakenEi | 22-09-15 | 13:27
*grom*

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 14:57

@telelezer | 22-09-15 | 14:37
Nee domme sukkel. Je moet leren lezen. Dat kan je waarschijnlijk niet. Maar oké, ik ga het nogmaals uitleggen, als reaguurders stemmen willen gaan ronselen (wat verboden is bij de wet voor moslims en voor reaguurders) dan is dat een stap te ver. Dat is fascisme. Wat ga je straks doen? Langs bij de psychiatrische inrichting omdat daar ongetwijfeld wat verloren zielen zitten die wel willen tekenen voor 5 euro? Dat is walgelijk. Daar ageer ik tegen. Niet tegen dit referendum. Sterker nog ik heb getekend en meerdere mensen van rechtse (lees niet PVV-tokkie) en linkse signatuur overgehaald om toch hiervoor te stemmen. Een prachtige toetsing van democratie vind ik het vooral omdat zal blijken - voorspelling - dat de meerderheid die de moeite heeft gedaan om het associatieverdrag überhaupt te lezen en het kan begrijpen en inzicht heeft in geopolitieke zaken (dus niet 'oh help, mijn uitkering') voor zal stemmen en dat de zwijgende meerderheid geen fuck erom zal geven. Daarom steun ik dit referendum.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 14:56

@ProAsfalt | 22-09-15 | 13:44
Natuurlijk wel. Als je stemmen gaat kopen voor een breezer of een petje of dat je jouw partner wil dwingen tot tekenen is dat *ABSOLUUT* niet democratisch. Wat is next vraag ik dan. Bejaarden die amper zelfstandig kunnen plassen om hun stem (want die hebben ze legaal gezien) smeken, forceren? Alsjeblieft zeg. Dat willen we toch niet? We willen, althans dat dacht ik, een voor/tegen referendum uit vrije keuze. Wil jij dat? Ik wel. Daarom heb ik gewoon mijn stem laten horen. En ja ik stem voor een associatieverdrag en ik zal, gezien de situatie, tegen een lidmaatschap stemmen. Daar gaat het mij om.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 14:49

@Pierke Smulders | 22-09-15 | 13:21
Nergens wordt de post nog op maandag bezorgd. Tenminste, niet in mijn woonplaats.

Lupuslupus | 22-09-15 | 14:46

Weer 10 handtekeningen vandaag :-)

Rebellation | 22-09-15 | 14:44

Ik vind Oekraine zoooooooooo onbelangrijk, ik teken zodat politici eens wat meer moeten doen dan de hand ophouden en jaknikken.

Oh, oké | 22-09-15 | 14:41

@ De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 12:13 = Krankzinnig om het werven van mensen voor een (slechts raadgevend) request tot referendum fascistisch te noemen.
-
Zeker uit NOORD Korea? waar referenda en elke democratie de kop in gedrukt worden met de doodstraf.
-
U noemt aanhangers voor het referendum werven: "mensen dwingen".
Maar wat ik MENSEN DWINGEN noem is het nemen van voor een bevolking levensveranderende beslissingen (zoals criminele en belligerente staten bij de EU(SSR) halen die ons land zullen ruineren, en een miljoen deurkloppers binnen halen die de zorg, huizensituatie, onderwijs, uitkeringen, enz in ons land ontwrichten) ZONDER hun bevolking daarover te raadplegen
-
DAT IS PAS MENSEN DWINGEN!

telelezer | 22-09-15 | 14:37

@moi3 | 22-09-15 | 10:33
Pubers zijn wel de nieuwe babyboomers over een x aantal jaar.

DrakenEi | 22-09-15 | 14:33

jaaaaa ja ... onder de Dictatuur die Democratie heet

*waar is mijn zweepje?*

Centauri3 | 22-09-15 | 14:02

vandaag gestopt met roken ... godverdomme ik doe wel gekke dingen de laatste tijd.

getekend

*ps ik vind er nix democratiesch aan als deze partij de grootste wordt. maar goed YOU ONLY DIE ONCE!

IK WENS ONS GELUK!

Centauri3 | 22-09-15 | 13:58

-weggejorist-

chamois | 22-09-15 | 13:58

@De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 12:13
In dit verband is er geen sprake van stemmen ronselen om de eenvoudige reden dat dit slechts gaat om een aanvraag van een (raadgevend) referendum.

ProAsfalt | 22-09-15 | 13:44

Heb geen FB of twitter dus verstuur oproep via whatsapp. Kreeg zojuist een foto gestuurd van een ongelukkige AP :-)
Dat werkt dus ook.
Heb nu al zeker 10 man gemotiveerd (niet geronseld anders wordt die Koreaanse boos) dus dat hoeven maar 30000 tekenaars te doen en dan zijn we er al.
Zal toch nog steeds wel lukken jongens?

Zathras | 22-09-15 | 13:42

Normpje | 22-09-15 | 12:33
Helaas, dat was ik dus niet gisteravond. Maar goed te horen dat het Oosten van het land ook voorop gaat in de strijd :-)

sallandstrots | 22-09-15 | 13:40

Zal Twan even vragen donderdag. Die doet wel mee.

croque monsieur | 22-09-15 | 13:32

@Lewis Lewinsky | 22-09-15 | 13:02
Doe eens niet zo hysterisch. Ik loop niemand nazi te noemen en al helemaal niet 24/7. Daar heb ik geen nut aan, geen zin in, en al helemaal geen tijd voor. Ik zeg dat stemmen ronselen smerig is als een zooitje Turken of andere moslims stemmen lopen te ronselen ben jij (hoe ironisch) de eerste die voorop loopt om 'auslander raus' te gillen. Maar als het (oproepen tot) ronselen is voor eigen parochie loop je plots de vermoorde onschuld te spelen. Vreselijk hypocriet dus.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 13:28

@De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 11:52
Rustig maar, rustig maar

DrakenEi | 22-09-15 | 13:27

Zeau, ik heb 3 collega's weten te overtuigen in een ochtendje.

Snap je!? | 22-09-15 | 13:25

toch nog maar een mailtje eraan gewijd. Meer kan ik niet doen. Ja, duimen. Dus dat doe ik dan ook.

J. Jarig | 22-09-15 | 13:23

Volgens mij komen papieren handtekeningen die je op zaterdag verstuurd niet meer op tijd? Let wel dat ze op tijd binnenkomen! Ik neem aan dat maandag ochtend nog een busje richting zuiden rijdt?

Pierke Smulders | 22-09-15 | 13:21

@moi3 | 22-09-15 | 13:00
Ik dacht wel dat je het goed met De Koreaanse Slet, die 24/7 tegen iedereen nazi roept, zou kunnen vinden. QED.

Lewis Lewinsky | 22-09-15 | 13:02

-weggejorist en opgerot-

moi3 | 22-09-15 | 13:00

@Underground Madnezz | 22-09-15 | 12:33
Uw Geenpeil-schaapjes danken U, Heer!

DonSwami e.v. | 22-09-15 | 12:55

@moi3 | 22-09-15 | 12:34
Uit eigen ervaring weet ik dat veel mensen de realiteit niet onder ogen willen zien. De realiteit die we hier op GS wel vaak kunnen lezen. Men blijft liever op zijn eigen veilige rose wolkje zitten in zijn schijnwereld. En als je de realiteit aandraagt wordt men bang; je verstoort hun veilige wereldje. Tot het te laat is en ze er ongewild middenin staan. Maar dan is het echt te laat.

Maria.1 | 22-09-15 | 12:54

@moi3 | 22-09-15 | 12:34
Neem eens andere vrienden. Ik kan bijvoorbeeld De Koreaanse Slet aanraden.

Lewis Lewinsky | 22-09-15 | 12:41

-weggejorist-

moi3 | 22-09-15 | 12:34

@DonSwami e.v. | 22-09-15 | 12:14
Ik geloof vooral in mijzelf, wat mij mijn eigen god maakt en inderdaad ik ben voor meer democratie ;)

Underground Madnezz | 22-09-15 | 12:33

sallandstrots | 22-09-15 | 10:32
Dedemsvaart.

Normpje | 22-09-15 | 12:33

zaterdag haal ik nog een stapel handtekeningen in dordrecht heb zelfs mijn eigen promo meisje geregeld.

sander koekkoek4745 | 22-09-15 | 12:31

Mark_D_NL | 22-09-15 | 12:15

Eikel.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 12:23

Lewis Lewinsky | 22-09-15 | 12:19

Nee dat maak jij ervan. Ik bekritiseer, terecht in mijn ogen, ronselpraktijken. Dat kan nooit de bedoeling zijn.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 12:22

@De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 12:13
Jawel. Jij beweert dat de nazi's door middel van een referendum aan de macht gekomen zijn. Rot op, gek.

Lewis Lewinsky | 22-09-15 | 12:19

DonSwami e.v. | 22-09-15 | 12:07

Er zitten hier genoeg die het doel voorbij streven met hun 'het doel - lees mijn doel - heiligt de middelen'. Dat gaat mij te ver. Daar walg ik van.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 12:16

@De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 12:05
Heette dat Duitse Referendum toevallig #geenjood....
--
(grapje....)

Mark_D_NL | 22-09-15 | 12:15

@Underground Madnezz | 22-09-15 | 12:10
Bravo! U doet Gods werk!
(als Hij zou bestaan, dan zou Hij ook voor meer democratie zijn).

DonSwami e.v. | 22-09-15 | 12:14

@Underground Madnezz | 22-09-15 | 12:10
U bent in één woord: *geweldig*.

Lupuslupus | 22-09-15 | 12:14

Lewis Lewinsky | 22-09-15 | 12:09

Dat beweer ik helemaal niet onnozele. Sterker nog ik heb zelf getekend en meerdere in mijn omgeving uitgelegd waarom zij ook moeten tekenen. Ik ben immers een rechtse liberale lul.

Maar stemmen ronselen zoals de laatste dagen gepropageerd wordt is in mijn ogen nogal fascistisch dat is mijn punt. Je kan en mag geen stemmen ronselen. Je kan en mag geen mensen dwingen. Noem mij maar een democratisch mietje maar dat is een brug te ver. Veel te ver. En het maakt dit fantastische initiatief tot een nazistisch gebeuren.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 12:13

@moi3 | 22-09-15 | 10:33
de toon van geen stijl is de toon van geen stijl. Indien ze die gaan veranderen dan is GS geen knip voor de neus waard. Andere blogs, magazines and mensen met een andere doelgreoep doen hun werk, zie 50+ bijvoorbeeld of de SP. Die bereiken weer een ndere groep. Simpel.

Mark_D_NL | 22-09-15 | 12:13

Zeau, mijn flyers zijn ook weer verdeeld in mijn buurt, onderweg mensen aangesproken en nog even 12 handtekeningen gescoord ! zaterdag met gelijksgezinde hier in de stad afgesproken bij de Appie XL te gaan staan de gehele dag om mensen in een gesprek te lokken en te laten tekenen, hulde en kudo's aan mijn mede broeders en zusters welke zich ook inzetten, we gaan die 300k gewoon keihard halen

Underground Madnezz | 22-09-15 | 12:10

@De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 12:05
Jij beweert dat de nazi's net als geenpeil een referendum wilden houden. Dat is nooit gebeurd. Rot toch op, man.

Lewis Lewinsky | 22-09-15 | 12:09

@De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 12:05
Je kunt niet zo goed tegen een grapje, hè?

DonSwami e.v. | 22-09-15 | 12:07

ich habe es gewusst | 22-09-15 | 11:50
Wat hierboven al vaak geschreven is: ik ben er redelijk zeker van dat de 300000 al gehaald zijn, maar men wil het spannend houden, en bovendien zijn er extra stemmen nodig ter compensatie van ongeldig verklaarde stemmen.

Nonkel Frituur | 22-09-15 | 12:05

@Lewis Lewinsky | 22-09-15 | 11:59
en.wikipedia.org/wiki/Nazi_Germany#Na...

Je snapt het kennelijk niet. Maar je snap veel dingen niet dus dat is niet jouw schuld.

De nazi's manipulerende en dwongen zichzelf naar de macht. Dat is de vergelijking. Scholen langsgaan en stemmen ronselen voor een drankje of een petje. GADVERDAMME. Als je zo denkt is de democratie inderdaad dood. Ben jij daar voor? Ga jij straks 80-jarige demente oudjes forceren om te tekenen om jouw standpunt in de aandacht te werpen? Ga jij dat doen? Want dan ben je in mijn ogen geen democraat maar een fascist.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 12:05

@BozeHenk | 22-09-15 | 12:01
Hebt u zich ook al opgegeven voor de email"bom"?

Lupuslupus | 22-09-15 | 12:04

@Berthe | 22-09-15 | 08:47
Het valt me trouwens nog mee dat er nog geen laagvoorhoofdig stuk extremist van een reaguurder niet op het 'briljante' idee is gekomen om langs bejaardentehuizen te gaan en seniele en dementerende oudjes te dwingen te tekenen omdat zij het 'oh zo belangrijk' vinden, sorry hoor maar ik krijg van dit soort opmerkingen een hele vieze smaak in mijn bek. Het gaat om democratie en als je mensen moet manipuleren, dwingen of anderzijds forceren om ervoor te kiezen dan is het initiatief nu al dood. Hartstikke dood.

Voor de duidelijkheid ik hoop ten zeerste dat het referendum er komt omdat ik het een prachtig initiatief vind om de democratie te toetsen. Dus mensen vertel aan je kennissen, collega's, vrienden, familie dat ze mogen kiezen. Voor of tegen en laat dat de doelstelling zijn. Niet dit soort fascistische nonsense om mensen te dwingen of manipuleren om tegen te zijn.

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 12:01

Nou heb t op facebook geplempt en ouders, broertje en zusje gedwongen het te tekenen, zal dalijk ook nog even de schoonouders ermee lastigvallen.

BozeHenk | 22-09-15 | 12:01

@De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 11:52
Doe even een link naar het referendum waardoor Nazi-Duitsland is ontstaan. Of rot op.

Lewis Lewinsky | 22-09-15 | 11:59

Plicht gedaan, twee zieljes erbij gewonnen, de bovenbuurman en een oude vriend. Althans dat hoop ik. Kan niet meer doen dan ze op hun woord geloven dat ze vanavond ook daadwerkelijk tekenen.

okkums reezur | 22-09-15 | 11:56

@Berthe | 22-09-15 | 08:47
Ja want dat is democratisch?

Jezus man. Ik hoor dingen zoals 'je partner *DWINGEN* om te tekenen' en 'voer je vrienden dronken en laat ze tekenen' en 'ga de scholen af en laat ze teken voor een breezer of een petje'.

Dit is precies (vrij naar Basil Fawlty) hoe nazi-Duitsland is ontstaan. Flikker toch op. Dis een democratisch initiatief gebaseerd op de keuze, let op dat woord, KEUZE, van het volk. Ik KOOS voor het referendum en straks kies ik VOOR het associatieverdrag. Het begint erop te lijken dat een zooitje nazi's dit fantastische initiatief willen kapen. BAH!

De Koreaanse Slet | 22-09-15 | 11:52

En dan donderdag die thunderclap er overheen met
2 miljoen reaches. Als maar 1 procent stemt heb je er 20.000 stemmen bij maar ik denk dat het 10% zal zijn en dan heb je er 200.000.Geniaal die thunderclap maar ziet facebook dit niet als een soort spam?

ich habe es gewusst | 22-09-15 | 11:50

@Nonkel Frituur | 22-09-15 | 11:41
We zijn hier dan ook niet heel veel beter dan de gemiddelde bananen republiek.

Energya | 22-09-15 | 11:46

Goedemiddag | 22-09-15 | 11:41

Stuur nog maar een stapel.

Mr_Pikibelly | 22-09-15 | 11:45

Ja, we gaan het halen, hoor. Ik heb er weer een stuk of tien uitstaan.
Wel nog een paar keer blijven vragen of ze ook echt hebben getekend, want sommigen geven het op, b.v. omdat ze geen handtekening kunnen zetten met een muis.

AnnaMaria | 22-09-15 | 11:44

-weggejorist-

Goedemiddag | 22-09-15 | 11:41

Niet zeiken mensen. Hup flyeren en handtekeningen scoren met uwen donder!

Goedemiddag | 22-09-15 | 11:41

normanius | 22-09-15 | 11:28
Dan doet België toch nog een stukje beter, want wij hebben al sinds lang een wet op gemeentelijke referenda. De uitslag ervan is wél bindend.
Alleen is er ook hier een achterpoortje: het gaat niet om een eeuwigdurende binding. Komt er een nieuw stadsbestuur, dan kan dat bestuur uitvoeren wat in een vorige legislatuur via referendum weggestemd was.

Nonkel Frituur | 22-09-15 | 11:41

Heb nu nog blaren van al dat folderen. Toen ik 16 was ging dat een stuk vlotter en zonder blaren.

Vout | 22-09-15 | 11:38

@noarhuus | 22-09-15 | 11:21
Nee niet inclusief een foutmarge maar er zijn ook handtekeningen rechtstreeks naar de Kiesraad gestuurd. Natuurlijk houden die misselijke lui hun klep daarover dicht. Maar maakt niet uit, het is leuker om het aantal zonder hen te halen.

Lupuslupus | 22-09-15 | 11:38

Mocht het lukken dan is het echt een knap staaltje werk van Geenpeil en de vele fanatieke vrijwilligers vooral gelet op de aantoonbare boycot van de reguliere politiek correcte media.

ProAsfalt | 22-09-15 | 11:34

Hier, pbs.twimg.com... Tis geen hogere wiskunde, gewoon tellen.
En wat betreft geenpeil.nl... , die site geeft mij veel vertrouwen.
@seven | 22-09-15 | 11:08
Leuk hoor die link pbs.twimg.com, maar op de site is ie niet te vinden, dat weet jezelf ook en nog steeds geen teller met exacte stand. Dan nog, veelal werd direct doorverwezen naar teken.geenpeil.nl niet naar geenpeil.nl .Iemand met een beetje argwaan haakt dan gelijk af en begrijpelijk, want alle informatie ontbreekt daar en daar zijn ook geen links naar de informatie site, Beter zou zijn geweest alleen verwijzen naar informatiesite en van daaruit laten tekenen. vandaar amateurs.

louis6227 | 22-09-15 | 11:33

Die 300000 handtekeningen zijn al lang gehaald mensen! Democratie is wat het volk wil toch!?..... Toch!!!!? Zich schamen doet, mocht het niet zo zijn...

PijlVader | 22-09-15 | 11:32

@ Nonkel Frituur | 22-09-15 | 11:24
Yup, want niet bindend, slechts raadgevend.

normanius | 22-09-15 | 11:28

Mooi. dat flyeren van me gisteren werkt dus :)

Mr_Pikibelly | 22-09-15 | 11:27

DonSwami e.v. | 22-09-15 | 11:04
Het onderwerp van de "vluchtelingen" (want Syrië ligt in Afrika) is dan toch veel relevanter me dunkt. Maar dat onderwerp zal wel niet beschikbaar geweest zijn. Volgende keer beter.
normanius | 22-09-15 | 11:05
Hoe kan uw eerste minister zeggen dat hij de uitslag naast zich neerlegt? Is dat wettelijk in orde?

Nonkel Frituur | 22-09-15 | 11:24

Hedge_it | 22-09-15 | 11:08
.
Oh, lijk ik daar dan te zijn ingetrapt.
Desalniettemin vind ik de van Jole alsnog een dampende mesthoop. Met of zonder fake tweet.

Nosky | 22-09-15 | 11:21

Is dit aantal inclusief een foutmarge? Aangezien er bij het inleidend verzoek een groot aantal stemmen ongeldig waren?

noarhuus | 22-09-15 | 11:21

We hebben nog 5 etmalen x 22.000 stemmen = 110.000 totaal
Dit gaat zéker lukken!

Lupuslupus | 22-09-15 | 11:17

Mark_D_NL | 22-09-15 | 10:45 | | Reageer+ | -1
die - was een +
excuus

Hedge_it | 22-09-15 | 11:15

Walgelijke democratische petitie?
Maakt Jolo nu een grap?
Anders vindt hij de democratie dus walgelijk.
Dan is hij een fascist.

Piet Karbiet | 22-09-15 | 11:14

Gewoon nog een paar daagjes knallen mensen, Even een uurtje bij de supermarkt mensen aanspreken en je hebt er weer 20.
Pak voor mijn part de intercom op het werk en roep het om.

Leyolm | 22-09-15 | 11:13

louis6227 | 22-09-15 | 11:02
Dat jij het verloop van het aantal handtekeningen niet kan volgen wil niet zeggen dat de rest dat ook niet kan. Hier, pbs.twimg.com/media/CPfq5eWWoAEw24Z.p... Tis geen hogere wiskunde, gewoon tellen.
En wat betreft geenpeil.nl , die site geeft mij veel vertrouwen. Zie oa de faq '
We slaan het zwaar beveiligd op. Encrypted (versleuteld). Slechts twee personen kunnen het ontsleutelen en doen dat enkel en alleen om uw formulier uit te printen en naar de Kiesraad te brengen. '

seven | 22-09-15 | 11:08

Nosky | 22-09-15 | 10:56 | | Reageer+ | 0
Parodie account lijkt me. Hij zou het kunnen zeggen :-)
twitter.com/2525

Hedge_it | 22-09-15 | 11:08

@normanius | 22-09-15 | 11:05
Juist! De weg is belangrijker dan het doel!

DonSwami e.v. | 22-09-15 | 11:08

@ Nonkel Frituur | 22-09-15 | 10:59
Waarom zou dit referendum Putin in de kaart steken dan?
.
Het referendum is raadgevend en Rutte c.s. hebben al bij het initiatie verzoek aangegeven dat ze de uitslag naast zich neerleggen. Het heeft dus geen gevolgen voor het Associatieverdrag nog speelt het Putin in de kaart.
.
Wat het wel doet is een enorm signaal afgeven richting onze regenten. Burgers willen inspraak in zware EU-politieke kwesties. Burgers willen Democratie.

normanius | 22-09-15 | 11:05

@Nonkel Frituur | 22-09-15 | 10:59
Een ander onderwerp was ook goed geweest, Nonkel. Maar daar hebben we nu niets aan.
Eerst zorgen dat we dit halen, dan kunnen we de volgende keer een referendum aanvragen over de "vluchtelingen" (o.i.d.).

DonSwami e.v. | 22-09-15 | 11:04

@Nonkel Frituur | 22-09-15 | 10:59
Vraagstelling kun je niet kiezen, je kan bij de kiesraad alleen kiezen over welke aangenomen besluit je een referendum wilt aanvragen.

Energya | 22-09-15 | 11:03

"Wat is er dan verkeerd aan de aanpak? Die 300k worden/zijn gehaald."
@Mark_D_NL | 22-09-15 | 10:45
Je geeft het zelf al aan, onduidelijkheid naar de kiezer toe over de stand van zaken,300k worden/zijn gehaald, is het "zijn" of "worden"??? Ook jij wet het niet. Dan nog, iedereen wordt direct doorverwezen naar geenpeil.nl, waar geen enkele informatie staat over wie erachter zit, geen naam adres, helemaal niets, of je gegevens beveiligd worden, teller ontbreekt, geen enkele informatie over waar precies referendum over gaat etc. etc.etc., alleen een formulier waar je je gegevens + handtekening op kan achterlaten,zonder dat je dus weet wie erachter zit.
Als iets wantrouwen wekt, is het wel een dergelijke site. Daarom heb ik het over amateurs.

louis6227 | 22-09-15 | 11:02

@Nosky | 22-09-15 | 10:56
Francisco van Jole is gewoon een verbitterd, jaloers mannetje. Hij is jaloers en schaamt zich dat al die miljoenen wereldverbeteraar-types zelf niet in staat zijn om een referendum aan te vragen.

Freezzz | 22-09-15 | 11:02

Energya | 22-09-15 | 10:53
OK, dat maakt het weer wat extra duidelijk voor me. Niettemin blijf ik met de wrange smaak zitten dat GS met dat referendum niet alleen zijn eigen ego streelt (wat GS van harte gegund is) maar volledig in de kaart speelt van Putin, die toch niks anders is dan een nieuwe soort Hitler, ook al dringt dat bij sommigen nog onvoldoende door. Die handtekeningen zijn dan toch ook een beetje over de lijken heen van de MH17-slachtoffers. Daarom had ik liever een andere vraagstelling gezien. Was er dan werkelijk geen ander onderwerp te bedenken?

Nonkel Frituur | 22-09-15 | 10:59

@Nosky | 22-09-15 | 10:56
Wat een miezerig mannetje.
Hoezo is het aanvragen van een referendum 'walgelijk'?

DonSwami e.v. | 22-09-15 | 10:59

@Nosky | 22-09-15 | 10:56

Ik zie ook @widtvoet.

roze_bril | 22-09-15 | 10:58

@Nonkel Frituur | 22-09-15 | 10:47
Het referendum is alleen mogelijk voor wetten die aangenomen zijn. Er is geen "uit de EU"-wet aangenomen.

Freezzz | 22-09-15 | 10:56

Wat is die Van Jole een trieste kerel zeg.
.
twitter.com/FvanJole/status/646237520...
.
Smerige subsidieslurper. De volgende hetze die Geenstijl op hang brengt mag gericht zijn tegen deze kerel, als je het mij vraagt. Gadverdamme, wat een smerige linkse mesthoop.

Nosky | 22-09-15 | 10:56

Wat ik zelf een leuke bonus vind als we het halen, het referendum moet binnen een half jaar gehouden worden.
Wat bijna zeker betekend dat het in de eerste helft tijdens het Nederlandse voorzitterschap van de EU zal zijn. De mensen in Den Haag willen bijna allemaal als eerste altijd laten zien richting Brussel hoe pro EU we hier wel niet zijn. Dus zal het een grote afgang voor ze zijn als er tijdens het voorzitterschap van de EU zo een referendum word gehouden. Brussel is allergisch voor referenda.

Energya | 22-09-15 | 10:55

@Nonkel Frituur | 22-09-15 | 10:47
De wet is als dusdanig dat er alleen een referendum aangevraagd kan worden over een onderwerp dat vanaf 1 juli door eerste en tweede kamer is behandelt.
In de wet zijn bepaalde zaken uitgezonderd, en je kan ook niet zomaar over elk willekeurig onderwerp een referendum aanvragen.
Zoals eerder gezegd het moet recentelijk in beide kamers aangenomen zijn.

Energya | 22-09-15 | 10:53

@Mark_D_NL | 22-09-15 | 10:45
"Wanneer je ziet wat een klein kut blog weet neer te zetten. ik vind het cool en knap dat GS duizenden mensen op de been weet te krijgen."

Mooi gezegd!

En zeker knap als je bedenkt dat ze die schreeuwlelijk - kom, hoe heet ie ook alweer - de promofimpjes laten doen.

McMarx | 22-09-15 | 10:49

Piet Karbiet | 22-09-15 | 10:35
Dank, dat is al een aanzet tot een antwoord. Alleen begrijp ik nu nog niet waarom "uit de EU" niet actueel kan zijn. Daar stemmen de Britten binnenkort toch ook over?

Nonkel Frituur | 22-09-15 | 10:47

Gisteren had ik weer een pakketje flyers in de bus liggen. Ik heb ze al weer rondgebracht en nog vele mensen op straat een flyer meegegeven. Ik hoop dat we het halen, en hoop doet leven.

WitteGrunneger | 22-09-15 | 10:45

@louis6227 | 22-09-15 | 10:14
Wat is er dan verkeerd aan de aanpak? Die 300k worden/zijn gehaald. Steeds meer mensen praten over de EU en het probleem met de Democratie in de EU wordt veelvuldig bediscussieerd.
--
Op alle fronten een succesvolle campagne dus.
--
En durf jij het maar amateurs te noemen. Wanneer je ziet wat een klein kut blog weet neer te zetten. ik vind het cool en knap dat GS duizenden mensen op de been weet te krijgen. Meer mensen folderen nu voor #geenpeil dan dat er folder lopers zijn voor de Politieke Partijen tijdens de verkiezingen.

Mark_D_NL | 22-09-15 | 10:45

roze_bril | 22-09-15 | 10:34

M/V kan ook het formulier uitprinten en opsturen naar GeenStijl/Kiesraad.

noarhuus | 22-09-15 | 10:42

@ KingStannisBaratheon | 22-09-15 | 10:36
Als we het wel halen zorgen de politieke sokpoppen wel voor de nodige aandacht.

normanius | 22-09-15 | 10:41

Voor bewoners van de eilanden Bonaire, Sint Eustatius en Saba geldt een afwijkende procedure. Zij dienen de inleidende en definitieve verzoeken tot het houden van een referendum in bij de 'gezaghebber'.
www.kiesraad.nl/artikel/raadgevend-re...
Zal ik die rol als gezaghebber maar op mij nemen dan?
Kapitein Karbiet.

Piet Karbiet | 22-09-15 | 10:38

Het gaat gebeuren, mensen!
Tekenen!!

DonSwami e.v. | 22-09-15 | 10:38

Zelfs als we het halen betwijfel ik het of de mainstream media er
vee aandacht aan gaat geven :/

KingStannisBaratheon | 22-09-15 | 10:36

@Nonkel Frituur | 22-09-15 | 10:26
Dit betreft een Raadgevend referendum. In principe is dit mogelijk voor alle aangenomen wetten tenzij uitzonderingen van kracht zijn. Zo is het niet mogelijk om om een referendum te verzoeken over rijkswetten, de begroting, of het koningshuis. Het moet over een actueel onderwerp gaan. Uit de EU is dat blijkbaar niet. Zoek de artikeltjes er nog even bij..

Piet Karbiet | 22-09-15 | 10:35

Nou maar hopen dat er een paar snelle printers geregeld zijn voor die laatste batch van 200.000 handtekeningen. Zou beetje jammer zijn als ze er wel zijn maar dat je ze niet snel genoeg kan printen..

marcoplarco | 22-09-15 | 10:35

@Le Roi | 22-09-15 | 08:48
'De politie zegt weinig voor de vrouw te kunnen doen. Buurtbewoners zijn ten einde raad.'
Deze laatste zin van het artikel, we zullen het nog vaak horen.
Het enige woord wat in me opkomt is, RAUS!

nuff said | 22-09-15 | 10:34

Heb wel iemand, maar die wil zijn handtekening niet op internet zetten. Wat kan ik daar tegen in brengen? Hij heeft toch een punt lijkt me. Kan een kruis ook?

roze_bril | 22-09-15 | 10:34

-weggejorist-

moi3 | 22-09-15 | 10:33

Gisteravond flyer op deurmat. Kippenvel! Er is dus gisteravond een medereaguurder bij mijn huis geweest. Mijn brievenbusklep wordt de eerste tijd niet meer schoongemaakt! Hartjes!!!
Normpje | 22-09-15 | 09:45
He Normpje, wonende in Salland? Gisteren met 3 man 2 uur zo'n 800 folders bezorgd ( ook buitengebied) . Trots bij het bezorgen van de voorlaatste folder. De laatste folder wordt in plakboek geplakt voor de kids met daaronder de tekst: "Jouw papa was erbij...!"

sallandstrots | 22-09-15 | 10:32

Kan iemand het me nog eens uitleggen aub, want wij hebben geen wet die een nationaal referendum toestaat. Jullie wel, en blijkbaar snap ik die wet niet goed.
Toen ik vroeg waarom het referendum niet simpelweg kon gaan over "wel of niet in de EU blijven", vertelde een medereaguurder dat dit wettelijk niet kon. Is dat werkelijk zo, of probeerde een Putin-trol me dat wijs te maken? Kan iemand me dit aub duiden met de nodige wetsartikels erbij?
Neem me niet kwalijk dat ik het onderwerp nog steeds het enige onderwerp vindt waarmee men massamoordenaar Putin een plezier doet en dat ik om die reden heel erg achter mijn oor moet krabben.

Nonkel Frituur | 22-09-15 | 10:26

Zo, even een gastcollege gegeven op Windesheim. Het zijn niet de meest slimme studenten maar gelukkig snappen ze de noodzaak van GeenPeil nu wel!

noarhuus | 22-09-15 | 10:23

Volgens mij wordt er een publiciteitsspelletje gespeeld en zitten ze allang aan die 300.000.

Zzzzooooffff | 22-09-15 | 10:21

even doorpakken maar gaat lukken denk ik! Nederland mag dan niet naar het E.K gaan, dit gaat epische televisie opleveren de komende tijd, daar kan geen E.K tegen op!

domenikos | 22-09-15 | 10:20

Ik verwacht dat de Kiesraad heel wat uit de kast gaat trekken qua ongeldige stemmen. In 2000 hadden ze in Amerika zelfs zwangeren stembiljetten, weet u nog?
watchdog.org/wp-content/blogs.dir/1/fi...

Piet Karbiet | 22-09-15 | 10:19

Kan die gozer van LuckyTV niet nog even een filmpje maken, waarin Willy ook tekent? Zie dat helemaal voor me, 'Max effe aan de kant, Teken punt geen peil punt NL'. 'Willy Willieeeee, je bent gek ....'.

Watching the Wheels | 22-09-15 | 10:17

@KlunsJohannus | 22-09-15 | 10:05
Zou prachtig zijn, nog mooier als één van de spindoctors van VVD666 eens zou klokkenluiden hoe zenuwachtig de voorbereidingen worden getroffen op het referendum.

de Voorzittert | 22-09-15 | 10:16

awel hoor, als je op de link klikt in je verificatie mail krijg je gewoon je volgnummer te zien. Probeer maar uit!
@Pierke Smulders | 22-09-15 | 10:04
Mooi niet, en als dat wel zo zou zijn, waarom roept iedereen dan iets anders over de werkelijke stand ?
Geenpeil gisteren 175.000, andere beweren 300.000, weer anderen beweren, er al ver overheen. Niemand weet het. Zou anders zijn als jou verhaal zou kloppen.
Geenpeil.nl bewijzen amateurs te zijn, die denken bijdehan te zijn door de kiezer te manipuleren en niet de waarheid voor te schotelen. Dom en stom. Heb zelf ook getekend, maar vind wel dat ze het volkomen verkeerd aanpakken.

louis6227 | 22-09-15 | 10:14

Weet ook nog wel een krabbel te lobbyen. Ik moet gewoon de koppen van o.a. Arrogander en zijn europese evenknie Martin Schultz zien vertrekken.

Straight ahead | 22-09-15 | 10:14

de Voorzittert | 22-09-15 | 09:59
Ik denk dat de media dan wel losgaan, eerlijk gezegd. Er zullen misschien meer EU-extremisten aan het woord worden gelaten, dat wel, maar er zal zeker een landelijke discussie op gang komen, ook in de media. Als de handtekeningen eenmaal binnen zijn, is de beer los. Daarom is politiek Den Haag ook zo bang.

KlunsJohannus | 22-09-15 | 10:05

@Mark_D_NL | 22-09-15 | 09:20
geenpeil.nl geeft helemaal geen informatie over nummer hoeveel jij bent die getekend heeft.
ofwel achterbaks achterkamertjes gedoe van geenpeil i.p.v. de gepropageerde transparantie.
louis6227 | 22-09-15 | 09:32

Jawel hoor, als je op de link klikt in je verificatie mail krijg je gewoon je volgnummer te zien. Probeer maar uit!

Pierke Smulders | 22-09-15 | 10:04

Nog een tip, Geenpeilers: NIET met percentages werken. AANTALLEN. Percentages zijn voor De Hond, die wil verbloemen dat hij maar 15 mensen een vraag heeft gesteld ("86% is tegen dit kabinet")

Aantallen! Maak het visueel.

Kameroudste | 22-09-15 | 10:03

Ze hebben allang genoeg binnen. Zeker weten!

Pat1982 | 22-09-15 | 10:03

Kluns gaat nog één keer langs z'n eigenwijze ouderwetse pa en z'n politiek ongeïnteresseerde buurman. Desnoods drogeer ik ze.

KlunsJohannus | 22-09-15 | 10:02

Kijk, @Louis6227 zegt het al:

"kreeg gisteren,maandag 21 september 2015 14:22:24 toch echt een mail van geenpeil.nl die zegt "GeenPeil heeft inmiddels ruim 175.000 handtekeningen opgehaald."

Daar ga je al. Mensen gaan twijfelen. Die tekst is OUD, Louis, dat is een #FAIL van Geenpeil, dat ze die mailing niet hebben aangepast. De teller staat op 242000
(Gisteren gemeld: 220000, + 22000)

Kameroudste | 22-09-15 | 10:01

louis6227 | 22-09-15 | 09:47
GS telt de handtekeningen die Burgercomité EU heeft opgehaald , 20k www.burgercomite-eu.nl/ , inmiddels mee in het totaal.

seven | 22-09-15 | 10:01

Benieuwd hoe FC Wegkijk en de landelijke media straks het referendum gaan deaudtzwijgen.

de Voorzittert | 22-09-15 | 09:59

Dat wil ik net schrijven louis6227, ze zijn er ruimschoots overheen. Dat word wakker worden in den Haag.

ADHDtje | 22-09-15 | 09:59

[x] Ongeschikt | 22-09-15 | 09:54
U zijt een voorbeeld mens! X.

Normpje | 22-09-15 | 09:57

Hoppa! Heb er zojuist weer eentje laten tekenen. Moest in return tekenen tegen TTIP maar dat vond ik niet erg want dat ondersteun ik ook niet. milieudefensie.nl/ttip/teken-petitie-...

Raad_maar_raak! | 22-09-15 | 09:57

louis6227 | 22-09-15 | 09:53
Was met het oprichten van PowNed ook gebeurd. Werden er een kleine 20k inschrijvingen achter de hand gehouden.

Conabonita | 22-09-15 | 09:56

@louis6227 | 22-09-15 | 09:53
.
Kap.Eens.Met.Zeuren..... Dwaas!

Fatwabuster | 22-09-15 | 09:56

"Zou het mooier zijn als het open en eerlijk zou zijn, waarschijnlijk wel, maar belangrijkste is nu eerst dat dit gehaald word."
@Energya | 22-09-15 | 09:49
Open en eerlijk geeft wel een stuk meer vertrouwen in die club, mensen worden niet graag voorgelogen en op doorzichtige wijze gemanipuleerd zoals geenpeil.nl nu doet.
Heel dom, want velen zullen dan hun handtekening dan juist niet geven.

louis6227 | 22-09-15 | 09:55

@F. von Zeikhoven | 22-09-15 | 09:32
Dat hoge aantal foute handtekeningen kan komen omdat het tekenveld in het begin niet goed werkte. Ik keek mee toen mijn moeder haar handtekening zette en merkte dat als je heel het tekenveld gebruikte, je handtekening niet volledig op het formulier kwam. Een stukje rechtergedeelte van het tekenveld werd niet overgenomen op het formulier. Ik dacht dat dat wel bekend was en heb het niet eerder gemeld. Is dat niemand anders opgevallen? Nu gaat het overigens wel goed. (Overigens is dit me alleen opgevallen bij mijn moeder, misschien lag het aan mijn computer, weet ik veel)

Freezzz | 22-09-15 | 09:54

@Normpje | 22-09-15 | 09:52
.
Geen paniek vriend, ook daar heb ik over nagedacht. Het gebeurt allemaal in ons dorp, eind van de week loop ik een extra rondje om de overgebleven folders te verwijderen en wordt er gewoon netjes opgeruimd. Ik heb een naam hoog te houden.

[x] Ongeschikt | 22-09-15 | 09:54

Hoe zit het eigenlijk met onze overzeese gebieden?
Ons Keuninkrijk stuurt maandelijks veel centjes naar al die eilanden. Komen die stemmen later per stoomboot?
En moeten die allemaal naar Heerlen of mag dat ook naar Takkie Takkie stad?
s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/F...

Piet Karbiet | 22-09-15 | 09:54

@Robin Hood | 22-09-15 | 09:39
kreeg gisteren,maandag 21 september 2015 14:22:24 toch echt een mail van geenpeil.nl die zegt "GeenPeil heeft inmiddels ruim 175.000 handtekeningen opgehaald."
doe je daar 22.000 bij, kom je op 197000 en niet op 220.000, ofwel jij heb niet door dat ze maar wat roepen en dat je gemanipuleerd wordt, want de aantallen die ze noemen zijn kloppen niet met eerder genoemde aantallen + nieuwe handtekeningen enne...., nergens een teller.

louis6227 | 22-09-15 | 09:53

Niet onder ruitenwissers! De democratie draag ik een warm hart toe, maar rotzooi op straat, nee! Doe dan maar een dictatuur.

Normpje | 22-09-15 | 09:52

"Deel ook deze oproep via de social share buttons onderaan op die pagina"

Dat is een blunder van jewelste. In die oproep staat vandaag dat er "al 175000 handtekeningen" zijn opgehaald. Als mensen dat zien denken ze "oh, laat maar, dat halen ze toch niet meer."

Kameroudste | 22-09-15 | 09:51

@ Jeroen10.000 | 22-09-15 | 09:42

Gaan we dat hier zaterdag ook weer doen? Vorige week zaten we op 1 per 2,5 minuten, niet slecht voor een stel straatschooiers van #teamAmersfoort, hè?

Robin Hood | 22-09-15 | 09:50

Als we het halen ALS , dan zijn we wereld nieuws dit gaat gewoon wereldwijd in de ronde .
wilt u ook deel uitmaken van deze fighters club ?? teken dan geen peil.nl .... welkom bij de echte Europeaan /hollander en steek ook de vinger in de dijk

witchmaster | 22-09-15 | 09:50

@louis6227 | 22-09-15 | 09:40
300.000 is een gigantisch aantal om in korte tijd te halen, dus je moet proberen om iets van een momentum te krijgen. Veel mensen reageren toch wel op zijn eindsprint ding.

Zou het mooier zijn als het open en eerlijk zou zijn, waarschijnlijk wel, maar belangrijkste is nu eerst dat dit gehaald word.

Energya | 22-09-15 | 09:49

Ik zei toch : Waar blijven die folders. Nou, zie hier het resultaat. En ik ben nog niet eens warmgelopen. Vandaag weer aan de slag. Nu heb ik een enorme parkeergarage op het oog. Onder de ruitenwissers die flyers. Zo zichtbaar mogelijk, zodat ook voorbijgangers nieuwsgierig raken. 2 flyers bewaar ik om in te lijsten! Mooi om deel uit te maken van de toekomstige geschiedenis, dus een aandenken is wel gewenst. Succes iedereen!

[x] Ongeschikt | 22-09-15 | 09:48

@Piet Karbiet | 22-09-15 | 09:45
lol...

Mark_D_NL | 22-09-15 | 09:48

Ja ik heb ook getekend en sta er 100% achter,alleen ik snap nog steeds niet waarom men zoiets belangrijks aan een marketing technisch gezien,zo waardeloos,niet aansprekend onderwerp heeft gehangen,als dit mislukt zullen nieuwe pogingen alleen maar moeilijker worden,zelfs indien men dan wel een aansprekend onderwerp weet te vinden,zoveel kansen krijg je niet,jammer.

zwellevertje | 22-09-15 | 09:48

@Nonkel Frituur | 22-09-15 | 09:45
Poetin, dat weet je tochz...

Mark_D_NL | 22-09-15 | 09:47

@Robin Hood | 22-09-15 | 09:39
kreeg gisteren,maandag 21 september 2015 14:22:24 toch echt een mail van geenpeil.nl die zegt "GeenPeil heeft inmiddels ruim 175.000 handtekeningen opgehaald."
doe je daar 22.000 bij, kom je op 197000 en niet op 220.000

louis6227 | 22-09-15 | 09:47

@ Nonkel Frituur | 22-09-15 | 09:45
Ik vermoed dat dit uit de crowd fund betaald wordt.

normanius | 22-09-15 | 09:46

Gisteravond flyer op deurmat. Kippenvel! Er is dus gisteravond een medereaguurder bij mijn huis geweest. Mijn brievenbusklep wordt de eerste tijd niet meer schoongemaakt! Hartjes!!!

Normpje | 22-09-15 | 09:45

Wie betaalt eigenlijk al die pamfletten? Zomaar een vraag.
Niet dat ik er die kuchende man in de parkeergarage van wil verdenken.

Nonkel Frituur | 22-09-15 | 09:45

1 handtekening iedere 2.5 seconde! Impressive!!

Jeroen10.000 | 22-09-15 | 09:42


@altmp3.com | 22-09-15 | 09:21
We zijn er al ik ben nummer 300.000 en @piet karbiet is nummer 300.0001. Ga dat maar vertellen aan Alexander De Kleine.

Mark_D_NL | 22-09-15 | 09:41

Nooit in je kaarten laten kijken. Dus GS doet dat goed.
@Mark_D_NL | 22-09-15 | 09:36
Begrijp het probleem niet om aantallen te noemen. Zoals ze nu kiezers aantoonbaar voorliegen en manipuleren, krijg ik de indruk, dat het van geen kanten gaat lukken en tekenen dus geen zin heeft.

louis6227 | 22-09-15 | 09:40

Het epische filmpje van GeenPeil met een, zoveelste, oproep op mijn Facebook geplemd. Tekenen en delen!
Die 300k handtekeningen gaan er komen, kost wat kost!

Dr. Oplul | 22-09-15 | 09:40

Ben vooral benieuwd wat de social media bom gaat doen.
bereik was gisteren middag al ruim over de 1.5 miljoen. Met nog 2 dagen te gaan moeten we hier zeker een bereik van 3 miljoen kunnen halen.
.
laat daarvan zo'n 5% z'n handtekening zetten = + 150k handtekeningen.

normanius | 22-09-15 | 09:38

@louis6227 | 22-09-15 | 09:32
Doe nou niet zo suf moeilijk. Natuurlijk houden ze het werkelijke aantal achter. Dat lijkt mij logisch. Nooit in je kaarten laten kijken. Dus GS doet dat goed.

Mark_D_NL | 22-09-15 | 09:36

Mijn zus heeft gisteren - als laatste van de familie - getekend, schoondochter heeft een GeenPeil bom laten afgaan op haar facebook, de GP link doorgestuurd aan iedereen in haar adresboek en een stapeltje flyers neergelegd in de kantine waar de *Nederlanders* altijd pauzeren. Stapeltje is hard geslonken.

Lupuslupus | 22-09-15 | 09:36

@Mark_D_NL | 22-09-15 | 09:20
Dat is onmogelijk, die plek is mij beloofd.
Ben al dagen aan het oefenen.

Piet Karbiet | 22-09-15 | 09:35

Oh, en mevrouw Ex-von Zeikhoven heeft na mijn doorstuurmail ook netjes getekend...

F. von Zeikhoven | 22-09-15 | 09:34

Ik heb het zoveel mogelijk gedeeld, hopelijk wordt het aantal gehaald.

Graaf Kinterslaas | 22-09-15 | 09:34

radio advertenties regelen tussen 6 en 8 uur in de ochtend bij 538 , 3fm , en Nederlandstalige zenders.

kom op geenstijl gooi je geld eens over de balk. Geschiedenis schrijven mag wat kosten.....

Restepect | 22-09-15 | 09:34

@ Chow | 22-09-15 | 09:07

En chocoladenotentaart, maar die kregen ze pas na het tekenen.

Robin Hood | 22-09-15 | 09:32

Van Rossem, check nog even de error-margin meetmethodiek van Das Reich. Ze pakken een onevenredig laag aantal reakties, controleren die op ongeldigheden en vinden daar een percentage uit dat -let op- in verhouding staat tot dat lage aantal. Maarrr, dat percentage wordt vervolgens losgelaten op het geheel! Dat systeem past de overheid toe bij materiële controles in de zorg en de rechtsbijstand. En is ook gebruikt bij de eerste GeenPeilronde. Vandaar dat vreemde hoge aantal foute handtekeningen. Volgens mij maakt een hoogleraar wiskunde gehakt van dit systeem...

F. von Zeikhoven | 22-09-15 | 09:32

Robin Hood | 22-09-15 | 09:32

Dat scheelt weer.

Chow | 22-09-15 | 09:32

@Kolbjorn Varmann | 22-09-15 | 09:15
Kreeg gisteren mail van Geenpeil, dat er 175000 handtekeningen binnen waren,
Graag bronvermelding waar jij je 220.000 vandaan haalt.
@Mark_D_NL | 22-09-15 | 09:20
geenpeil.nl geeft helemaal geen informatie over nummer hoeveel jij bent die getekend heeft.
ofwel achterbaks achterkamertjes gedoe van geenpeil i.p.v. de gepropageerde transparantie.

louis6227 | 22-09-15 | 09:32

Auto oppoetst voor een extra rondje in de GeenPeil mobiel.

Vega Mindy | 22-09-15 | 09:31

@Hedge_it | 22-09-15 | 09:11
Zeker. Hier was Van Houts nog grappig over themawoningen voor rijke moslims:

www.youtube.com/watch?v=7rhbF7Q3r_g
Model Niqaab, model Burka.

Piet Karbiet | 22-09-15 | 09:31

Haha, echt mooi hoe jullie straks met 3 miljoen krabbels aankomen en iedereen bij de neus hebben.

Koettoerk | 22-09-15 | 09:30

-weggejorist-

Neukende | 22-09-15 | 09:29

we zijn er lang man... Ik heb afgelopen vrijdag getekend, en toen was ik nummer 300.000.
Mark_D_NL | 22-09-15 | 09:20

Lol!!

Chow | 22-09-15 | 09:29

Wauw wat een toppers hier, en al die vrijwilligers die overal hebben gestaan en diegene die flyers hebben rondgebracht, Leefbaar Rotterdam, Erik de vlieger, Geert en de initiatiefnemers van het referendum jullie zijn ware helden!
En alle anderen die ik vergeet te noemen.

animalia | 22-09-15 | 09:29

gister een flyer in de bus gehad. verbaasde mij ten zeerste aangezien mijn woonwijk voor 95% uit islamisten bestaat. maargoed flyer nu mee naar werk genomen en de tussenstand om 09:28 is al 8 collega's kunnen laten tekenen.

De Rosbief Ridder | 22-09-15 | 09:27

Goed nieuws! Gisteren 2 handtekeningen geregeld. Straks de laatste 50 van de 1000 flyers rondbrengen. Met de socialmediabom van donderdag en de andere acties komt t helemaal goed.

80000 | 22-09-15 | 09:24

-weggejorist-

Gizmo579 | 22-09-15 | 09:24

@altmp3.com | 22-09-15 | 09:21
.
Je bij GS aangemeld om dit te melden kneus? Hoeveel krijg je daar eigenlijk voor van Peggold?

Fatwabuster | 22-09-15 | 09:24

@altmp3.com | 22-09-15 | 09:21
Dan help je toch wat meer met handtekeningen ronselen zuurpruim? Ja het is 'krap an', maar in plaats van te miepen kun je ook flyers uitdelen, handtekeningen ronselen bij vrienden, familie en buren… dan kom je gewoon uit die stoel en doe je wat.

kanon0503 | 22-09-15 | 09:23

-weggejorist en opgerot-

altmp3.com | 22-09-15 | 09:21

@louis6227 | 22-09-15 | 09:13
we zijn er lang man... Ik heb afgelopen vrijdag getekend, en toen was ik nummer 300.000.

Mark_D_NL | 22-09-15 | 09:20

Hier ook de afgelopen dagen 80+ flyers in de brievenbussen van m'n buren gegooid, en verder m'n familie laten tekenen. Heb nu iedereen die ik kón lastig vallen wel gehad nu :-)

22.000 handtekeningen in één volle dag… als we dat blijven volhouden redden we 't gewoon! Ik hou elke vinger en teen gekruist dat we 't mogen halen.

kanon0503 | 22-09-15 | 09:17

@louis6227 | 22-09-15 | 09:13
De stand staat op 220.000 plus 20.000 geschreven handtekeningen = 240.000 = 80%. Maar het zou mij niets verbazen als er meer 'achter de hand' worden gehouden. Daarnaast, meneer lulmans, wordt er een social bom afgeknald a.s. donderdag met - nu al - een social reach van 1,5 miljoen mensen.

Kolbjorn Varmann | 22-09-15 | 09:15

Ik ga vandaag nog een stuk of 400 flyers in brievenbussen stoppen. Dat jullie het even weten.

roverheid | 22-09-15 | 09:14

Kippenvel momentje op 1:06. Inderdaad, wij hebben er ook schoon genoeg van. Het volk is de Eindbaas. Aan iedereen die hier zijn neus voor op haalt: als je vóór democratie bent, ben je vóór het referendum. Uiteraard is het een zwaar middel, waar je kan discussiëren of de vraagstelling voldoende geschikt is om het in een referendum voor te leggen, maar daar gaat het hier nu niet om. Het is meer dan dat, het is een aanzet tot verbetering van de democratie. Democratie is niets voor niets een Griekse samenvoeging van de woorden: démos (volk) en krateo (heersen).
Vergeet dat nooit, machtsgeile Junkert !! Zo en nu weer 1.000 flyers aangevraagd. Kijken of ze nog op tijd komen. Ik denk dat ik in mijn eentje ca. 100 handtekeningen bij elkaar geharkt hebt. Krijg ik nu een eetmomentje met het promomeisje?

Kolbjorn Varmann | 22-09-15 | 09:13

Pffff..., 80%, noem effe aantallen, en niet dat vage achterkamertjes gemanipuleer.
Gisteren stond de stand op 175.000 handtekeningen, nu + 22.000= 197.000 .
Das dus duidelijk geen 80% maar nog geen 66% ofwel geenpeil.nl liegt naar kiezer.

louis6227 | 22-09-15 | 09:13

@Inspektor Gurkenfick | 22-09-15 | 09:08
Alleen op papier en met een kopietje van je paspoort opsturen naar geenpeil of de kiesraad.

Mesmer | 22-09-15 | 09:13

Piet Karbiet | 22-09-15 | 09:02 | | Reageer+ | 0

VHouts en zn clubje beter niet al serieus te nemen. Dat doen ze zelf al in overdreven mate. Niet gehinderd door enige relevante kennis van zaken staat dat zichzelf volledig belachelijk te maken.

Hedge_it | 22-09-15 | 09:11

Inspektor Gurkenfick | 22-09-15 | 09:08

Ja. Zie teken.geenpeil.nl. Helaas moet je wel een brief sturen plus kopie van legitimatie.

noarhuus | 22-09-15 | 09:11

Laten we het godverdomme gaan halen!! Heb bijna het hele kantoor laten tekenen, maar als het niet lukt staan ik en u ongelooflijk voor lul!

noarhuus | 22-09-15 | 09:10

Mogen Nederlanders die in Duistland of België wonen ook tekenen?

Inspektor Gurkenfick | 22-09-15 | 09:08

@Inspektor Gurkenfick | 22-09-15 | 09:08
5de FAQ van onder: geenpeil.nl/geenpeil-faq/

Organische evolutie | 22-09-15 | 09:08

@Cuyahoga | 22-09-15 | 08:47

Ach ik ben bij vrienden gewoon begonnen met de lijst invullen en duw dan het handtekeningvakje onder hun neus. Dan willen ze wel, de meesten zijn gewoon aartslui. Dan wel nog even erbij blijven staan dat ze hun mail checken op hun smartphone...

(Tip geenstijl, zorg dat de mailservert sneller de mail aflevert, 2h wachten op een mail kost stemmen)

peterdh | 22-09-15 | 09:07

Robin Hood | 22-09-15 | 08:58

Wat een kutverjaardag. Flyers in plaats van bier.

Chow | 22-09-15 | 09:07

Motivatie nodig om te werven? Denk aan de grijns van kereltje als we het niet halen...

Beunbaas | 22-09-15 | 09:07

Mijn vrouw kan gisteren ineens uit het niets met een uitgeprint formulier aan (we wonen in het buitenland, dus dan moet dat zo); ik was blij verrast.

Balsaq | 22-09-15 | 09:06

Wat moeten we nu weer tekenen?

Kaas de Vies | 22-09-15 | 09:06

Ik heb me aangemeld als folderaar maar nog niks mogen ontvangen. Als we de 350.000 (marge) niet halen ga ik huilen. Deze week laat ik mijn oma en broertje nog tekenen. Het is zo simpel, zoek één iemand in je omgeving en we knallen door die Brusselse haatquota heen.

Beunbaas | 22-09-15 | 09:05

Gisteren een paar honderd flyers rond gebracht hopelijk gaan we het halen.

Autobonker | 22-09-15 | 09:03

Ik zeg: vooral doorgaan!

eerstneukendanpraten | 22-09-15 | 09:01

Jaha, deze elkaar sneller opvolgende tussenstanden die gaan het 'm doen. Echt. Zij die al hebben getekend, maar vooralsnog de enigen zijn in de woestijn van hun sociale omgeving, worden zo zelfverzekerder om een verzamelmailtje te sturen naar vrinden en familie. (Vergeet niet deze in de BCC te zetten én bcc niet naar e-adressen van wie je nog nooit wat ontvangen hebt -> want S PA M -> dan SP AM-lists.)

Oh ja, vergeet niet te benadrukken dat ook EU-voorstanders kunnen tekenen. Om zo hun liefde en vertrouwen voor en in het huidige continentale bestuursorgaan uit te spreken.

Organische evolutie | 22-09-15 | 09:01

Die 300.000 handtekeningen zijn er al lang..... GS HQ gaat voor de 500.000 plus en laat de Kiesraad blauwe vingers krijgen van het tellen!

Fatwabuster | 22-09-15 | 09:00

4 stemmen extra weer geroggeld... come on... we can do it!

TerrorSam | 22-09-15 | 09:00

Veelgehoorde reactie als ik mensen aanspreek over Geenpeil:
"Nee, zegt me niks" of "Nog nooit van gehoord"
Gelukkig dus nog veel potentieel om aan te boren.

Bruinebonetarïer | 22-09-15 | 08:59

@ Cuyahoga | 22-09-15 | 08:47

Mijn verjaarsvisite kreeg afgelopen zaterdag (nadat ik eerst 5 uur lang met #teamAmersfoort in de stad heb staan flyeren) zonder uitzondering een pak flyers en lege formulieren mee met de opdracht de flyers te verspreiden en de formulieren ingevuld te retourneren voor aankomend weekend.

Robin Hood | 22-09-15 | 08:58

Ik heb mijn burgerplicht ook gedaan. Naast tekenen heb ik ook zeven vrijwilligers aangewezen en laten tekenen. Ik hoop echt maar dat jullie nog een reservestapeltje hebben liggen... anders wordt het lastig.

Bijltje | 22-09-15 | 08:58

Ik heb het mailverzoek doorgestuurd...
In principe kan je niet tegen dit referendum zijn als je voor democratie bent. Want ben je voor het verdrag, dan stem je 'Nee' of ga je des noods niet stemmen...

a4p | 22-09-15 | 08:56

Het is een beetje als Dafne Schippers.
Eindsprintje. We win.

Piet Karbiet | 22-09-15 | 08:56

Moet je kijken hoeveel media-aandacht er komt na de 28e. Om ons uit te lachen of om er schande van te spreken dat er zoveel 'afvalligen' zijn met een steekje los die getekend hebben om de 'democratie' te verstoren.

Robin Hood | 22-09-15 | 08:54

Er zijn vast wel mensen die je hebben gezegd dat ze gaan tekenen, vraag nog even of ze het al hebben gedaan want de tijd dringt!

gnidegna | 22-09-15 | 08:52

Ok, laatste er uit perst! Ik kom niet in de panelen terug voordat ik er weer twee heb.

roze_bril | 22-09-15 | 08:52

Hoe kan het trouwens dat mijn reactie zo vaak verspringt??? Na het plaatsen van een reactie staat deze dan onderaan, kom ik even later terug of vernieuw ik de pagina, staan er enkele nieuwe reacties tussen maar is de volgorde opeens helemaal anders...

Le Roi | 22-09-15 | 08:50

Jaaaaaaaa we gaan het halen!! Er komen er ook nog minstens 300 van #teamAmersfoort bij. MINIMAAL. En nu maar hopen dat het geen foutmarge van 20% wordt..

Robin Hood | 22-09-15 | 08:50

Ik zeg: tablet meenemen naar je werk, en een rondje langs de collega's maken.
Het zal toch niet zo zijn dat we vlak voor de eindstreep moeten concluderen dat't allemaal voor de kat z'n kut is geweest.

at mekkert | 22-09-15 | 08:48

Denk dat iedere reaguurder en zijn moeder onderhand wel getekend heeft en dat hier nog maar weinig te halen valt, GS. Wellicht een idee om de campagne nu elders voort te gaan zetten, massaal de social medias en andere vormen van publiciteit op te zoeken ?
.
OT: 'Verwarde man' die eerder een vrouw met kinderwagen belaagde doet het 2 dagen later weer. De geneugten van de vloedgolf aan 'vluchtelingen' beginnen zichtbaar te worden: www.omroepbrabant.nl/?news/236301442/M...

Le Roi | 22-09-15 | 08:48

Als je het aan iedereen al 6 keer vriendelijk gevraagd hebt dan wordt het nu tijd om wat lichte chantage te gaan toepassen.
"Ik wil die spreadsheet best voor je maken maar dan moet je wel even tekenen"
"Ah mevrouw van Zwieten, uw billetjes moeten gewassen? Kijk eens, hier is mijn tablet."
"Wat, u heeft maar drie dingetjes en wil voor bij de kassa? Tuurlijk, pak maar even uw I-phone dan regelen we dat"
"Mijn verjaardag? Nee, die vier ik niet dit jaar. Tenzij..."
Undsoweiter.

Cuyahoga | 22-09-15 | 08:47

Ga de scholen langs... zolang ze 18 zijn mogen ze tekenen
desnoods beloof je ze een breezer of een petje,

Berthe | 22-09-15 | 08:47

Oke, we halen het.

Oeloeboeloe | 22-09-15 | 08:47

Fingers crossed, heb zowat iedereen in mijn kringen geenpeil laten tekenen

Abu Koop Dan | 22-09-15 | 08:46

REAGEER OOK

#BREEK

Oud-premier Wim Kok overleden