Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Doe mee aan de Grote GeenPeil DONDERSLAG!

PEGGIETHUNDERCLAO.png Echt helemaal niets is ons te banaal om GeenPeil onder de aandacht te brengen. Zonder schaamte geen succes. Zonder zonde geen plezier. Zonder bier geen tie.. nee wacht die klopt niet. Enfin. We willen ff een schaamteloze socialmediaplug doen hierzo. GeenPeil heeft nu voor de clicktriggerhappy goegemeente een kans op gratis deelname aan social media leunstoelactivisme. Hoe? Simpel! Link je Twitter en/of Facebook en/of Tumblr aan onze Thunderclap en knal op 24 september allemaal tegelijk een massale oproep voor GeenPeil uit je social channels. Dat is nog eens lui actievoeren hè? Ideaal voor de zondagmiddag. Doe mee! Kleine moeite, groot bereik.

Reaguursels

Inloggen

Doe ff nog een keer aan de aandacht brengen

genitalix | 22-09-15 | 18:58

@francisca van jole | 21-09-15 | 18:10
Met een vriendelijk woord bedank je iemand, niet met een formaliteit. U?

Flikker op met je nep compliment.

Ongeblustekalk | 21-09-15 | 23:21

@Ongeblustekalk | 21-09-15 | 10:23
Hartelijk dank dat U getekend hebt.
U bent enorm in mijn achting gestegen.

francisca van jole | 21-09-15 | 18:10

Pluisje Prik | 21-09-15 | 12:10

Ik ben bang dat de redactie lang niet alle postings naleest. Misschien is het een idee om een uitgewerkt plan, via het mailadres van de redactie, bij hen neer te leggen?
Op eigen initiatief een dergelijke actie uitvoeren zou niet slim zijn, beter onder de vlag van GeenPeil lijkt mij.

Dr. Oplul | 21-09-15 | 12:30

Dat zijn toch zo'n 42.679 Tribune ontvangers. Hoeveel leden dat daadwerkelijk lezen is de vraag natuurlijk. Maar het is een goed signaal.

Pluisje Prik | 21-09-15 | 12:15

@ Francisca van Jole
De SP heeft een artikel in de Tribune (huisblad van SP leden) opgenomen waarin Harrie van Bommel iedereen oproept geenpeil te ondertekenen.

seasicksteve | 21-09-15 | 12:11

@Dr. Oplul | 21-09-15 | 09:42

Dat zou fantastisch zijn. Hans is ook zeker niet te beroerd een relletje te schoppen.

@redactie
Lezen jullie mee?

Pluisje Prik | 21-09-15 | 12:10

Ongeblustekalk | 21-09-15 | 10:23

Kudo's!

Dr. Oplul | 21-09-15 | 10:29

@Francisca
Goed betoog, daar ben ik wel gevoelig voor. Ik heb getekend. N.B. vanaf mijn werkstation.

Ongeblustekalk | 21-09-15 | 10:23

Pluisje Prik | 21-09-15 | 02:04

Misschien is het dan een goed idee om iemand als Hans Teeuwen daarvoor te strikken? Hij heeft zich ook uitgesproken vóór deze actie, is ongetwijfeld goed bekend op het Mediapark, men is inmiddels wel wat gewend van hem als het gaat om ludieke acties en hij zou een prima woordvoerder voor het blauwe stijlloze leger kunnen zijn. Die grote groep vrijwilligers die meegaan naar het Mediapark moet geen probleem zijn lijkt mij. Wanneer je hier dan geen media-aandacht krijgt weet ik het ook niet meer...

Dr. Oplul | 21-09-15 | 09:42

Gedaan voor den Twitter en den schmoelenboek.

ZaK-Weg | 21-09-15 | 09:27

signed

genitalix | 21-09-15 | 07:16

@francisca van jole | 20-09-15 | 22:30
Ook belangrijk, maar ik bedoelde iets dat belangrijker is dan dat.

Ongeblustekalk | 21-09-15 | 06:29

Powned maakt nog steeds gebruik van de database van reaguurders van GS.
Als ze niet beter hun best doen voor Geenpeil, een aanklacht indienen wegens ongeoorloofd gebruik van vertrouwelijke informatie die toebehoort aan GS.

francisca van jole | 21-09-15 | 02:40

@francisca van jole | 21-09-15 | 02:17
Zowel geenstijl als geenpeil zijn geregistreerd door News Media. Maar dat zegt niets. Het is een initiatief voor een referendum, geen commerciele activiteit of reclameuiting. Het lijkt me sterk dat een omroep de reclameregels overtreedt door hier aandacht aan te besteden.

Pluisje Prik | 21-09-15 | 02:36

Geen stijl /geen peil het rijmt :)

ich habe es gewusst | 21-09-15 | 02:29

Geen stijl is in concurrentie met de online redactie van powned en de telegraaf. Stel dat ze meer bezoekers hebben dan die twee. Quit , van Rossum en Spartacus gaan met opgeheven borst naar de directie. No way dat de Telegraaf of powned dat gaan supporten. Ik gun het ze, maar ze staan op dit moment alleen.

ich habe es gewusst | 21-09-15 | 02:27

ich habe es gewusst | 21-09-15 | 02:13
Oh, dat geenpeil niet geenstijl is, dat bedoelde je. Nou op geenpeil wordt geen reclame gemaakt voor geenstijl en er wordt vermeld dat dit een gezamelijk initiatief is. Daarmee is verdedigbaar dat geenpeil niet gelijk is aan geenstijl. Dat is bewust zo gedaan. Dat dezelfde mensen erachter zitten doet niet ter zake. Geenpeil is slechts een initiatief met het referendum als doel. Niets wijst erop dat geenpeil zelf een commerciele activiteit of reclame-uiting is. Ik dacht: ik hou mijn bericht een keer kort en krachtig. :)

Pluisje Prik | 21-09-15 | 02:25

@Pluisje Prik | 21-09-15 | 02:12
Dat staat er i.d.d.
Maar de site kan maar op 1 naam geregistreerd staan en ik vermoed dat het GS is, maar zeker weten doe ik het niet.

francisca van jole | 21-09-15 | 02:17

@ich habe es gewusst | 21-09-15 | 02:13
Alles is beter dan laten voor wat het is. Betere plannen altijd welkom. Een paar honderd mensen mobiliseren op zo'n korte termijn is inderdaad lastig. Met het juiste idee kan 1 iemand het nieuws halen. Maar dat idee heb ik nog niet.

Pluisje Prik | 21-09-15 | 02:17

@Pluisje Prik | 21-09-15 | 02:12
Wel respect voor je, maar dit is naief.

ich habe es gewusst | 21-09-15 | 02:13

@francisca van jole | 21-09-15 | 02:05
Geenpeil is een initiatief van BurgerforumEU en GeenStijl staat er op de contactpagina. Dus geenpeil is niet gelijk aan geenstijl.
geenpeil.nl/contact/

Pluisje Prik | 21-09-15 | 02:12

Zoiets als BNN alleen 50plus berichtgeving doet

ich habe es gewusst | 21-09-15 | 02:12

Powned heeft alle reaguurders verraden. Wel actie voeren om lid te worden en dan niets met de achterban doen

ich habe es gewusst | 21-09-15 | 02:10

Zo.. mijn dyslectische toetsenbord heeft weer kuren denk ik. Aan mij zal het toch niet liggen. :)
Iedereen daar in euroblauwe kleding met gele accenten.

Pluisje Prik | 21-09-15 | 02:09

Geenpeil is van Geenstijl.
Ik heb vandaag al een paar keer op Powned gereageerd, wel on topic met een link naar Geenpeil of een artikel op Geenstijl waar het gaat over het referendum, zie:
www.powned.tv/nieuws/politiek/2015/09/...
Dat blijft ook gewoon staan, ik blijf dit de komende dagen ook doen, hoop dat ik geen ban krijg.

francisca van jole | 21-09-15 | 02:05

Dr. Oplul | 21-09-15 | 01:50
Het zou fijn zijn als de redactie contact op kan nemen met de BN'ers die zich hebben uitgesproken voor geenpeil en wat spandoeken beschikbaar kan stellen. Het afstemmen over wanneer precies kan waarschijnlijk ook wat beter dan hier in de comments.
Maar er is niets wat ons tegenhoudt. Iedereen daar is euroblauwe kleind met gele accenten en het geeft een mooi beeld voor op de foto en video. Helemaal voor.

Pluisje Prik | 21-09-15 | 02:04

@Pluisje Prik | 21-09-15 | 01:52
Dat denk(hoop) ik ook. Maar printmedia is niet meer zo relevant.Over 4 dagen bereiken we meer dan misschien 2 miljoen mensen wellicht nog meer via facebook en twitter. De telegraaf een paar honderdduizend mensen. 10% daarvan tekent online en klaar is kees. Als je het gedrukt lees moet je daarna online, een te grote stap

ich habe es gewusst | 21-09-15 | 02:00

francisca van jole | 21-09-15 | 01:52
Ja maar geenpeil is niet geenstijl, dus lijkt mij dat er wel aandacht besteed kan worden aan geenpeil, wat puur een gericht is op het mogelijk maken van een referendum.

Pluisje Prik | 21-09-15 | 01:57

@francisca van jole | 21-09-15 | 01:52
Ja klopt maar een bericht op de Site van Powned met het gegeven dat er een actie is om een referendum te houden
is normaal nieuws. Dat kan ook in de uitzending. Gewoon nieuws

ich habe es gewusst | 21-09-15 | 01:56

@ich habe es gewusst | 21-09-15 | 01:45
Laten we hopen dat Powned en de Telegraaf in de laatste week nog helpen om het bereik te vergroten. Misschien is dat wel de grote klapper die bewaard is voor de laatste week.

Pluisje Prik | 21-09-15 | 01:52

Powned komt in de problemen als ze gratis reclame voor GS maken, dat heeft te maken met de regels, de publieke omroep moet onafhankelijk zijn van internetactiviteiten.
Verder heeft GS zelf bedongen dat ze geheel onafhankelijk willen opereren binnen TMG, dat werkt twee kanten op.

francisca van jole | 21-09-15 | 01:52

Een paar honderd man met GeenPeil spandoeken zijn ook minder bedreigend dan een eenling met een wapen. Als we een groep bijeen kunnen krijgen onder begeleiding van één of meerdere bekende Nederlanders, is et al meteen een stuk vertrouwder.
Wat let ons?

Dr. Oplul | 21-09-15 | 01:50

Geen stijl is hoe dan ook een commercieel bedrijf. De schoorsteen moet roken. Daar gaan de andere media niet aan mee helpen. Ze hebben het zelf al lastig. Blijft het feit dat de telegraaf en powned niets doen. Dat begrijp ik effe niet. De reaguurders hebben powned opgericht en dan doen ze niets. Weezie (de oprichter van Geen Stijl vult zn zakken dankzij Geen Stijl)

ich habe es gewusst | 21-09-15 | 01:45

Dr. Oplul | 21-09-15 | 01:36
Een paar honderd man op het mediapark is moeilijk te negeren. Goed plan. Het helpt dan natuurlijk als daar een BN'er als woordvoerder wil optreden. Politici zullen zich waarschijnlijk niet met een bezetting willen bezighouden.
Met een paar honderd man loop je als het moet ook gewoon de studio in. Heb je geen bedreiging met plastic pistooltje voor nodig.

Pluisje Prik | 21-09-15 | 01:45

@Pluisje Prik | 21-09-15 | 01:32
Ik denk het wel.En geen stijl wordt hier een stuk beter van. Stel je voor dat andere media reclame moeten maken voor Geen Stijl, het zou het aantal bezoekers significant laten stijgen. Dus verwacht niets van de concurrentiemedia ,als het referendum een feit is zullen ze het wel oppikken, maar nooit schrijven dat het een initiatief is van geen stijl

ich habe es gewusst | 21-09-15 | 01:40

@Pluisje Prik | 21-09-15 | 01:32
Ik ben bang dat dat inderdaad zo is.

francisca van jole | 21-09-15 | 01:38

Of met een paar honderd man een live-programma binnenvallen en drie minuten spreektijd vragen bij bijv. De Wereld Draait Door of The Late Night Show?

Dr. Oplul | 21-09-15 | 01:37

Ik vraag me alleen af indien de Thunderclap echt het succes wordt waar GS op hoopt, of de servers van Geenpeil dat wel aan kunnen en niet plat gaan.

francisca van jole | 21-09-15 | 01:36

Elk initiatief dat we in dit kader zouden kunnen aandragen kun je dan wel meteen afdoen als onhaalbaar omdat we, gezien de korte tijdspanne die er nog is, uitsluitend iets kunnen bewerkstelligen als we dat met meerdere personen kunnen doen. Individuele acties gaan niets uithalen. Punt is dan, krijgen we voldoende mede-reaguurders op de been om een ludieke actie op poten te zetten. Als je aandacht van de media wilt dan kun je dat, volgens mij, alleen nog krijgen door een actie in hun eigen omgeving. Bezetting van het Mediapark door een groep van een paar honderd reaguurders zou wellicht al nieuwswaardig kunnen zijn?

Dr. Oplul | 21-09-15 | 01:36

@francisca van jole | 21-09-15 | 01:21
Geenstijl en dus geenpeil heeft wel het stempel rechts. De indruk bestaat dat zo'n beetje alle reaguurders PVV stemmen. Zou het daarom zijn dat de reguliere media dit initiatief negeert?

Pluisje Prik | 21-09-15 | 01:32

Het moet niet teveel in de rechtse hoek getrokken worden.
Vergeet niet dat ook de SP een eurosceptische partij is.
Zowel de linkse Harry van Bommel als ook Marianne Thieme hebben hun steun betuigd aan Geenpeil.
We hebben de stemmen van linkse kiezers ook hard nodig.

francisca van jole | 21-09-15 | 01:21

Ik dnek niet dat de overheid de media controleerd. Zover zijn we nog niet. Wel denk ik dat er enige weerstand bij de media is om aandacht te besteden aan een initiatief waar geenstijl achter zit, vanwege de de niet zo vleiende bewDr. Oplul | 21-09-15 | 01:00 oordingen die geenstijl met enige regelmaat over de reguliere media bezigt. Zoals in de 2e kamer geen partij ooit iets zal steunen wat Wilders roept omdat het Wilders is, zal de reguliere media vermoedelijk proberen geenpeil te negeren omdat het een actie van geenstijl is. Het onderwerp van het referendum is namelijk nieuwswaardig en ook het feit dat het eerste referendum op basis van de referendumwet nu een serieuze kans maakt voldoende steun te krijgen.
De doelgroep van het referendum is iedere stemgerechtigde. Tot nu toe blijft het bij vissen in dezelfde vijver. We moeten nu even over het hekje klimmen om bij een groot meer te komen. We hebben alleen een goed plan nodig om over het hekje te komen en in het nieuws.

Pluisje Prik | 21-09-15 | 01:16

Tja, het valt nog niet mee om de media mee te krijgen. Zeker niet wanneer de media gecontroleerd wordt door de overheid.
Het enige wat ik kan bedenken is nog meer handig gebruik maken van social media. Op Twitter en Facebook schieten de initiatieven tegen asielzoekerscentra als paddenstoelen uit de grond. Je hoeft maar te zoeken op 'tegen asielzoekers' en je krijgt op facebook alleen al een waslijst aan openbare groepen waar je een link naar GeenPeil kunt plempen. Deze mensen maken wel deel uit van de doelgroep die je feitelijk warm kunt laten lopen voor een referendum

Dr. Oplul | 21-09-15 | 01:00

Dr. Oplul | 21-09-15 | 00:14
Dat is net zo episch en nieuwswaardig als met een spandoek op prinsjesdag. Er zal toch echt iets spectaculairders moeten gebeuren.

Pluisje Prik | 21-09-15 | 00:41

Met GEENPEIL spandoeken voor het hoofdkantoor van de E.U. in Brussel gaan staan biedt geen soelaas zeker?

Dr. Oplul | 21-09-15 | 00:14

@Pierke Smulders | 20-09-15 | 23:31

Alle wegen rond Brussel is wel een goed plan. Zo jaag je in ieder geval geen nederlandse stemgerechtigden tegen je in het harnas. Liever natuurlijk een wat publieksvriendelijkere actie in Nederland, maar zelfs de spits in Nederland platleggen is beter dan helemaal niet in het nieuws komen. Het nieuws halen moet toch gewoon mogelijk zijn?

Pluisje Prik | 20-09-15 | 23:56

Ik wou eerst zeggen blokkeer de wegen tijdens de spits, maar als je potentiële tekenaars niet tegen je wil krijgen kun je ook alle wegen rond Brussel blokkeren. Leg dat EU bolwerk maar plat! Of nog beter Kiev, maar dat lijkt me logistiek wat minder. Maar zorg dat je in het nieuws komt!

Pierke Smulders | 20-09-15 | 23:31

Dank aan de reaguurders die vanavond wat feedback hebben gegeven op mijn posting op de 'Rotterdam Community'
Top!

Dr. Oplul | 20-09-15 | 23:14

@Pluisje Prik | 20-09-15 | 22:34
Jij ook bedankt.
francisca van jole | 20-09-15 | 22:33
Dit vind ik tijdstechnisch gezien ook heel knap van je. ;)

Pluisje Prik | 20-09-15 | 22:54

Met actief bij collega's en buren werven heb ik al een stuk of 10 stemmen ingediend. Verder hier paar honderd flyers verspreid. Verzoek richting geenpeil voor extra flyers ingediend, ga ik deze week nog een rondje doen!

drammerd | 20-09-15 | 22:34

@francisca van jole | 20-09-15 | 22:30
Mooi gezegd. Kudos.

Pluisje Prik | 20-09-15 | 22:34

@Pluisje Prik | 20-09-15 | 22:34
Jij ook bedankt.

francisca van jole | 20-09-15 | 22:33

@Dr. Oplul | 20-09-15 | 22:32
Dank je.

francisca van jole | 20-09-15 | 22:32

francisca van jole | 20-09-15 | 22:30

Spijtig dat ik je reactie niet kan liken.
Bij deze!

Dr. Oplul | 20-09-15 | 22:32

@Ongeblustekalk | 20-09-15 | 22:12
Héél veel liefde.
Liefde voor Nederland,
Liefde voor onze democratie
Liefde voor de vrede (géén Europese grenzen met het gevaarlijke Rusland)
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Slechts 1 cijfertje >300.000
Het getal wat we nodig hebben om al dat moois te behouden.

francisca van jole | 20-09-15 | 22:30

en meer dan 1.400 supporters!

Dr. Oplul | 20-09-15 | 22:28

Social reach zit al bijna op een miljoen

Mesmer | 20-09-15 | 22:24

Wel klaar hier, alsof je mentaal dood gaat. En geen liefde, alleen cijfers.

Ongeblustekalk | 20-09-15 | 22:12

Ik wacht nog altijd op antwoord op mijn email die ik heb gestuurd met het verzoek om flyers. Meer dan een week geleden verstuurd.

Elastiek | 20-09-15 | 21:44

@ich habe es gewusst | 20-09-15 | 21:11
@Dr. Oplul | 20-09-15 | 21:14

Prima. Die politicus snapt niet wat een referendum is. Een referendum is niet voor of tegen iets. Een referendum is om de de mening van de stemgerechtigden te peilen.

Hoe kom ik erop? De tegenstelling sprak me aan. En de lulligheid. Misschien zit er wel een serie kinderboeken in. ;)

Pluisje Prik | 20-09-15 | 21:29

libidoos | 20-09-15 | 21:17

Die 300.000 gaan we halen!
Geen twijfel mogelijk...

Dr. Oplul | 20-09-15 | 21:19

@Dr. Oplul | 20-09-15 | 20:29

Dat vind ik er aardig van u! Ik hoop dat we 300.000 halen! Ik doe ook mijn, bescheiden, best. Ik wens u veel likes toe.

libidoos | 20-09-15 | 21:17

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 21:11

Bedankt voor de tip!

Dr. Oplul | 20-09-15 | 21:14

libidoos | 20-09-15 | 20:37

Ik heb u ook privé nog wat kudo's toegestuurd!

Dr. Oplul | 20-09-15 | 21:12

knip het commentaar van Pluisje Prik (wat een naam .hoe kom je erop) en plak het op de facebookpagina en let go

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 21:11

Ik zou er niet op ingaan behalve dat hij de point mist

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 21:10

@Dr. Oplul | 20-09-15 | 20:58

Het is niet pro-Putin. Het referendum wil bewerkstelligen dat bij zulke ingrijpende beslissingen het volk geraadpleegd dient te worden. Niet meer, niet minder. Dat de initiatief-nemers zelf een wat kritische houding hebben ten op zichte van dat verdrag heeft geen invloed op de uitkomst van het referendum. Iedere stemgerechtigde kan voor of tegen zijn. Tegen het referendum zijn is tegen de democratie zijn. Tegen de tijd dat het referendum plaats gaat vinden zullen voor en tegens in de media heus wel belicht worden, zodat iedere kiezer zelf zijn mening kan vormen. Dat is democratie. Het accepteren van besluiten door een niet-gekozen europese commissie is geen democratie. Dat is je laten onderwerpen.

Pluisje Prik | 20-09-15 | 21:08

trouwens het gaat om het het houden van een referendum.
Je kunt altijd voor of tegen stemmen tijdens het referendum. Maar dat snapt die bejaarde oetlul niet

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 21:04

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 20:58
Waarschijnlijk omdat hij hier de link heeft gelezen?

Dr. Oplul | 20-09-15 | 20:59

Kan iemand mij vlug een linkje geven waar, in duidelijke bewoordingen, het initiatief van GeenPeil nader staat uitgelegd en waar duidelijk wordt gemaakt dat wij geen voorstander van Poetin zijn?
Dan hoef ik niet zo'n lang antwoord neer te pennen...

Dr. Oplul | 20-09-15 | 20:58

trouwens Roel van Duyn is een warrige Amsterdammer die vroeger Provo was met nog warriger dingen. Hij is zo gek als een deur.Wat hij op de site van Rotterdam te zoeken heeft is mij een raadsel.

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 20:58

Done and done.

ViagraFalls | 20-09-15 | 20:57

@Dr. Oplul | 20-09-15 | 20:44
Dit is de VOC mentaliteit. Goed gedaan, ben trots op je

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 20:51

@Ongeblustekalk | 20-09-15 | 20:37

Als lezer ben ik niet nieuw in de panelen, als reaguurder wel. En ik doelde op dat laatste. Het zal me aan m'n reet roesten of je dat gelooft of niet.
Ik had overigens niet de indruk dat ik je aan het paaien was. Anders zou ik niet benadrukt hebben dat ik nog steeds volledig achter mijn eerder geuite commentaar sta.
Ik ben wel met je eens dat verdere discussie tussen ons weinig zinvol is. Het is behoorlijk off-topic en is ook niet boeiend.

Pluisje Prik | 20-09-15 | 20:51

Ik heb een link geplaatst op mijn community 'Rotterdam Wereldstad' en heb al direct een ex-politicus die het initiatief afbrandt. Ik zou hem graag van repliek dienen maar hij schrijft te veel zonder concreet iets te zeggen...
Mocht iemand zich geroepen voelen om, voor de goede zaak, wat tegengas te geven:
www.facebook.com/rotterdam.wereldstad...

Dr. Oplul | 20-09-15 | 20:44

@Pluisje Prik | 20-09-15 | 20:19
Jij bent helemaal niet nieuw in de panelen. Ik hou niet van kut smoesjes en je hoeft mij niet te paaien.
Misschien geen wijf, maar je hebt geen ballen, amsterdammer soms?
Als je beter plannen hebt hoor ik dat graag, en stop met mij lastig te vallen met suggesties, daar heb ik niks aan dus schijt.
(deze reaguursels zijn mede mogelijk gemaakt door Hacker-Pschorr)

Ongeblustekalk | 20-09-15 | 20:37

@Dr. Oplul | 20-09-15 | 20:29

Dank u. *bloost*

libidoos | 20-09-15 | 20:37

libidoos | 20-09-15 | 20:17
Klasse!

Dr. Oplul | 20-09-15 | 20:29

Ik hoop echt dat we het halen!

spoofzor | 20-09-15 | 20:28

@Ongeblustekalk | 20-09-15 | 19:51

Ah, is dat het? Ja, ik had inderdaad beter een @Ongeblustekalk kunnen toevoegen, dat geef ik grif toe. Maar het was niet mijn intentie om achter je rug om te reaguren. Het zou ook nogal naief van mij zijn om te denken dat je het niet zou lezen. En zo naief ben ik dan weer niet. Ik ben nog een beetje nieuw in de panelen. Vandaar dat geinige zwitsal icoontje bij mijn naam. Mijn oprechte excuses voor het achterwege laten van een @Ongeblustekalk. Wel goed dat je toch mijn commentaar hebt gelezen. Ik sta er overigens nog steeds volledig achter.

Ik heb al een aantal suggesties gedaan hierboven. Geen geweldige suggesties, maar ik ging er dan ook vanuit dat de redactie al een strategisch plan had waarvan de media wel moesten berichten, dus ik moest het doen met het eerste wat in me op kwam. Ik zal er mijn gedachten nog eens over laten gaan. Wellicht heb ik morgen betere plannen.

Nee: geen wijf, geen hipster.

Pluisje Prik | 20-09-15 | 20:19

@Dr. Oplul | 20-09-15 | 17:11

Gedaan!

libidoos | 20-09-15 | 20:17

Done. Daarnaast heb ik ook ca 1.000 flyers anoniem verspreid in de brievenbussen. Maar wat mij nog het meest verbaast is dat er geen PAGINAGROTE advertentie in de Telegraaf, Volkskrant of wat dies meer zij wordt gezet. Wat is er gedaan met met al dat geld in de crowdfunding actie? Daar heb ik ook 100 euries ingestopt. Het kan toch niet bij wat artikelen op de weblog Geenstijl blijven? Kom op, uit geven dat geld en zoek de massa op. Vergeet daarbij niet om te vermelden dat ze nog maar een paar dagen hebben. KOM OP GEENSTIJL, en spreek je hoofdsponsor aan.

Kolbjorn Varmann | 20-09-15 | 20:13

@Pluisje Prik | 20-09-15 | 19:15
Dat je zo een lang betoog nodig hebt om een nietszeggend comment te duiden.

Ongeblustekalk | 20-09-15 | 20:07

@Ongeblustekalk | 20-09-15 | 19:51
Hoe kan je achter iemands rug over iemand praten op geenstijl.
wat een gelul

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 20:02

Gedaan !!

deEik | 20-09-15 | 19:56

Jij bent een lamlul omdat je achter mij rug over me praat, maarja, niet iedereen heeft ballen.
Zelf heb je de beperkende factoren prima in kaart gebracht, waarom bekritiseer je dan mijn oplossing terwijl je er zelf geen hebt?
Met je jij-bak.

En je lult trouwens als een wijf, ben je een hipster?

Ongeblustekalk | 20-09-15 | 19:51

Ongeblustekalk | 20-09-15 | 19:28
Ik probeer dit hele draadje al te denken in effecten. Namelijk dat de epische actie die zorgt dat de reguliere media geenpeil oppikt achterwege blijft. Dat daardoor het potentiele effect wat bereikt kan worden niet gehaald wordt. En dus een gemiste kans is.
Waarom ik het prachtige woord realiteitszin niet zou mogen gebruiken is mij niet duidelijk. En het etiket lamlul verheldert voor mij ook helemaal niets meer dan dat je irritatie voelt jegens ondergetekende.

Pluisje Prik | 20-09-15 | 19:38

@Pluisje Prik | 20-09-15 | 19:23
Zie Ongeblustekalk | 20-09-15 | 19:28

Ongeblustekalk | 20-09-15 | 19:33

@Pluisje Prik | 20-09-15 | 19:15
Je moet eens leren denken in effecten, in plaats van lopende volzinnen te plaatsen.
Het woord realiteitszin zou voor lamlullen als jij verboden moeten worden.

Ongeblustekalk | 20-09-15 | 19:28

@Ongeblustekalk | 20-09-15 | 19:12
Zowel het wordt 'lul' als 'Pechtold' heb ik niet gebruikt. Sterker nog: jij bent de eerste die dat gebruikt in dit draadje. Gelieve mij geen woorden in de mond te leggen, ik heb er reeds ruim voldoende.
En wat ik volgend jaar doe? Ik heb geen idee, maar het kan niet zijn dat ik 'nog steeds' Pechtold een lul noem, aangezien ik dat nu al niet doe. Bovendien is lul een label zonder inhoud, een waardeoordeel zonder argumentatie. Dat is niet mijn stijl.

Pluisje Prik | 20-09-15 | 19:23

Laat een man met opgeplakte baard rennend de wc van een Thalys bezetten.
En als alle media aanwezig is, een Geen Peil vlaggetje uit het raam steken en wapperen maar...

number668 | 20-09-15 | 19:19

@ich habe es gewusst | 20-09-15 | 19:09
Ja ook ik. Maar ik moet zeggen dat ik gereageerd heb op de opmerking dat er niets uit het referendum komt. Dat is een instelling die meer mensen hebben. De rest van het betoog getuigd inderdaad niet van realiteitszin. Wat gezien de openingszin komisch is.

Pluisje Prik | 20-09-15 | 19:15

@ich habe es gewusst | 20-09-15 | 19:09
Ja ook ik. Maar ik moet zeggen dat ik gereageerd heb op de opmerking dat er niets uit het referendum komt. Dat is een instelling die meer mensen hebben. De rest van het betoog getuigd inderdaad niet van realiteitszin. Wat gezien de openingszin komisch is.

Pluisje Prik | 20-09-15 | 19:15

Facebook ✓
Twitter ✓

iB€€R | 20-09-15 | 19:14

@Pluisje Prik | 20-09-15 | 19:07
Hee, ik steun het wel, ik betwijfel het effect. Over een jaar ben jij nog steeds aan het reaguren over wat voor lul Pechtold is en daar blijft het bij.

Ongeblustekalk | 20-09-15 | 19:12

@francisca van jole | 20-09-15 | 19:02
Ja, formeel heb je gelijk, maar zo werkt het in de realiteit niet.

Ongeblustekalk | 20-09-15 | 19:11

@francisca van jole | 20-09-15 | 19:02
en jij gaat op deze onzin nog een reactie geven.

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 19:09

@Ongeblustekalk | 20-09-15 | 18:56

En dus? Een reden des te meer om dit referendum door te laten gaan. Om de burgers met hun neus op de feiten te drukken. De uislag zal genegeerd worden. Bovendien zal het referendum niet gehouden worden voordat het associatieverdrag op 1 januari 2016 in werking treedt.

De hele referendumwet is een wassen neus en DE manier om dat aan te tonene is om een referendum mogelijk te maken. Het feit al dat de benodigde hanstekeing in zo'n beperkte tijd op papier aangeleverd dienen te worden. Het is nooit de bedoeling geweest dat iemand dat zou halen. Dit referendum is de manier om de schijndemocratie in Nederland en in de EU aan te tonen. In de hoop dit wat meer ogen opent.

Pluisje Prik | 20-09-15 | 19:07

@Ongeblustekalk | 20-09-15 | 18:56
Hoe verzin je het ?
De koning heeft hier niets over te zeggen, dat bepaalt het parlement.
lees dit eens.
nl.wikipedia.org/wiki/Nacht_van_Wiege...

francisca van jole | 20-09-15 | 19:02

Is het nou zo moeilijk om realiteit van fictie te scheiden? Want een raadgevend referendum is fictie en er komt niets uit.
Een bindend referendum is wat anders, dan is er een machtsmiddel om belangrijke zaken gedaan te krijgen.
Alles staat in de weg om een bindend referendum gedaan te krijgen, dus moet er gekeken worden wie dat zou kunnen bewerkstelligen en dat is 1 persoon.
De koning aka het staatshoofd voor wie de lakeien kruipen en bukken.

Als het volk het echt wil realiseert hij dat en zou zelfs belasting betalen om het fundament onder republikeinen weg te slaan, geld zat, lekker boeiend.

Maarja, de dag dat wereldverbeteraars over hun eigen schaduw stappen komt niet, omdat het bekrompen haatdragende boertjes zijn.

Daar heeft de adel dan wel weer gelijk in, als klootjesvolk zoals parlementariërs en ander tuig zich gaan bemoeien met staatszaken gaat het stuk.

Ongeblustekalk | 20-09-15 | 18:56

Ik ben inmiddels zoveel mogelijk lid geworden van zg. protestgroepen op FB. Prima mogelijkheid om daar een link te droppen.

Alle beetjes helpen zullen we maar zeggen...

Dr. Oplul | 20-09-15 | 18:50

Dinsdag nog een keer pluggen. Om af te toppen.

.11eurocentvanomeKOK | 20-09-15 | 18:50

Even uit de losse pols nog wat acties die de reguliere media attenderen.

Geinspireerd door de graancirkels: maai geenpeil in een veelzeggend stukje gras. Een stadspark in Den Haag ofzo.

Het mediapark: zorg dat alle redacties uitzicht krijgen op geenpeil. Of dat een enorma banner is ogf geenpeil posters op de ramen van de redacties (aan de buitenkant met logo naar binnen of dubbelzijdige posters of gewoon twee met de ruggen tegen elkaar). Je kan er ook nog extra met een megafoon rondlopen. Zorg dat je geinterviewd wordt.

Het mediapark en het binnenhof lijken de meest geschikte lokaties om aandacht te trekken, maar er zijn er natuurlijk meer. Bij het koninklijk paleis bijvoorbeeld zorgt ook al snel voor een mediarel.

Grote fonteinen blauw kleuren. Zorg wel voor een kleurstof die uiteindelijk vanzelf kleurloos wordt om een schadeclaim te voorkomen. Het moeten wel low budget acties blijven.

Zoals de eerder genoemde spiderman, maar in pronicipe is elke stunt natuurlijk goed als het de aandacht maar trekt. Kan ook een mountainbike is die over de daken crosst. Moet je wel een stuntman vinden die dat wil doen.

Meerdere acties op meerdere plekken tegelijk werkt natuurlijk nog beter. En is er voor elke plek een politicus of BN'er die daar de media te woord wil staan? Voor een actie in Utrecht valt Henk Westbroek vast wel te porren. De redactie kan mooi contact opnemen met BN's en politici die geenpeil ondersteunen met de vraag of ze nog wat tijd beschikbaar willen stellen.

Oproep aan alle reaguurders: heb je een idee, laat het weten.
Oproep aan de redactie: doe er wat mee.

Ik zal er zelf ook nog even mijn gedachten over laten gaan. Zoals gezged heb ik er niet heel lang over nagedacht, maar keek hoopvol uit naar wat er nog voor epische sctie zou komen. Mijn vertrouwen daarin heeft inmiddels een behoorlijke deuk opgelopen.

We moeten het nieuws halen. Voor de democratie.

Pluisje Prik | 20-09-15 | 18:44

Done op twitter en fb. Tering wat een bereik... Best mooi om te zien.

Mesmer | 20-09-15 | 18:38

Ik blijf het vreemd vinden dat Powned niets doet. Ook 100 kijkers doen er toe ,meer zullen het niet meer zijn

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 18:30

1.105 supporters at social media, and still counting!

Dr. Oplul | 20-09-15 | 18:22

Okay stijllozen, ik doe mee ... maar als er iets raars gebeurt met mijn soc. media account...!

Escovanity | 20-09-15 | 18:15

Volgen jullie Erik de Vlieger al?
twitter.com/OpvliegersOp1 Hij gaat de kar behoorlijk trekken.

gentle giant | 20-09-15 | 18:01

@francisca van jole | 20-09-15 | 17:49

Nog 1 week. Het is inmiddels wel tijd om alle plannen ten uitvoer te brengen. Ook als het lukt om die 300.000 te halen zal het een gemiste kans zijn als het niet lukt hier een onderwerp van te maken in de reguliere media. Feit blijft dan dat het een veel hoger aantal had kunnen zijn.

Ik hoop van ganser harte dat deze laatste week alsnog wordt afgetrapt met een sensationele actie die alle voorpagina's en nieuwsprogramma's haalt.

Pluisje Prik | 20-09-15 | 17:57

Zo net klaar met het tweede pakket flyers.
Op naar de + 300.000
Leve de DEMOCRATIE

pigman | 20-09-15 | 17:52

@Pluisje Prik | 20-09-15 | 17:39
Volgens mij leest de redactie alle reaguursels, zo ook die van jou.
Ik denk dat iedere concrete suggestie welkom is bij GS.
Ik heb er nog steeds alle vertrouwen in dat het lukt.
Vergeet ook niet het aantal formulieren dat rechtstreeks naar de kiesraad gaat.
Verder denk ik ook niet dat GS op dit moment het achterste van de tong laat zien en streeft naar een getal ver boven de 300.000.
Maar ik ben het volledig met je eens dat alles uit de kast gehaald moet worden.

francisca van jole | 20-09-15 | 17:49

Als ze zouden zeggen "we zijn er, we hebben 320.000 handtekeningen" ging ik niet meer flyeren. Niet meer gemotiveerd. Maar nu nog wel, ondanks dat,ik zeker weet dat ze de grens al bereikt hebben. Maar 500.000 handtekeningen is indrukwekkender.

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 17:48

Als ze zouden zeggen "we zijn er, we hebben 320.000 handtekeningen" ging ik niet meer flyeren. Niet meer gemotiveerd. Maar nu nog wel, ondanks dat,ik zeker weet dat ze de grens al bereikt hebben. Maar 500.000 handtekeningen is indrukwekkender.

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 17:47

Er zijn ongeveer 14 miljoen volwassenen in nederland, 3% daarvan, is meer dan genoeg om de benodigde stemmen te krijgen.
Als dat niet lukt, zijn er maar verrekt weinig mensen die zich hier druk over maken, het is bijna niet voor te stellen.

Radijsje | 20-09-15 | 17:39

@ich habe es gewusst | 20-09-15 | 17:33
Die plaats 458 komt ook alleen maar door al die GS bezoekers die daar nog geen ban hebben en tegengas komen geven.
Als ze het op eigen kracht moesten doen, zaten ze niet eens in de top 1000.
(ik mag daar ook graag een beetje dollen, ongeveer 1 op de 10 reacties van mij worden geplaatst maar tot dusver nog geen ban).

francisca van jole | 20-09-15 | 17:39

@francisca van jole | 20-09-15 | 17:11

Ja het is ook belachelijk veel. Het is nooit de bedoeling geweest dat de referendumwet in de praktijk werd gebracht. Anders had de kiesraad wel meer dan twee de tijd weken gehad om 300.000 handtekeningen te verifieren.

Daarom is het ook van belang dat er een breder publiek bereikt wordt dan met de sociale media bereikt kan worden. Het is niet onmogelijk om het landelijk nieuws te halen. Geenpeil is iets anders dan een politieke partij en kan zich dus ook veroorloven om acties te ondernemen die het nieuws halen. Met een daadwerkelijk epische actie of met een epische hoax. Alles is geoorloofd om de doelstelling van geenpeil onder de aandacht te brengen. Wel moet onafhankelijk van het karakter van de actie of hoax de boodschap serieus gebracht worden. De bedoeling is het niet-geenstijl-publiek te bereiken. Als het maar het nieuws haalt. En zoals gezegd: er waren epische acties beloofd. De verwachtingen waren dus hoog. Die verwachtingen zijn niet waargemaakt.

Nu is het heel krap aan. Maar wellicht waren artiesten bereid een lied voor de democratie te schrijven en belangeloos mee te doen met een flash mob muziekfestival? Alles kost geld, maar er zijn waarschijnlijk nog heel wat bedrijven die kosteloos een steentje zouden willen bijdragen om zoiets mogelijk te maken.

Of een menselijke spiderman die in geepeil shirt een gebouw beklimt?

Verzamel wat straat theaterartiesten die een heel stadscentrum omtoveren tot een geenpeil festival?

Zeker als er dagelijks zo'n actie zou zijn, moeten de media het wel oppakken.

Ik was heel enthousiast en heb ook gefolderd, maar het levert te weinig op. Ik denk dat GS nog meer kan doen, dat zou enorm helpen. Het is echt wel mogelijk de nieuwsrubrieken te halen. Out-of-the box denken. En er over heen durven stappen dat geenpeil de door GS verguisde media nu toch echt nodig heeft. Zowel de dode bomen media, de NPO subsidietrekker als campingzenders. Dat is voor de redactie vast heel moeilijk om toe te geven.

Pluisje Prik | 20-09-15 | 17:39

Het Zwitserse volk wordt gefeliciteerd door Nigel Farage dat ze geen lid zin van de EU(SSR) en dat Zwitserland WEL REFERENDA HEEFT, en wel bindende referenda!

www.youtube.com/watch?v=5Oebshxpka8

telelezer | 20-09-15 | 17:38

Ik ben er zeker van dat het goed gaat komen. Ik durf te wedden dat we al bijna aan de 300k zitten. (Als we er al niet ruimschoots overheen zitten!)
Toch nog maar even doorpakken, rekening houdend met een aantal afwijzingen.

Dr. Oplul | 20-09-15 | 17:36

Graag ook zo'n link voor LinkedIn aanmaken, dan kan ik gelijk 500 van mijn zakelijke relaties inlichten en oproepen!

todos | 20-09-15 | 17:35

en bij joop.nl zijn ze allemaal wederkerend. Bij geen peil niet. je doet het of niet

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 17:34

en joop.nl plaats 458. Bron Alexa

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 17:33

En geen peil staat al op plaats 376 meest bezochte sites.
2 weken geleden nog plaats 1040. Dat betekent enorm veel
unieke bezoekers. Volgens mij zijn al lang bij de 300.000

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 17:30

@francisca van jole | 20-09-15 | 17:27
correctie.
Niet de link maar het iframe

francisca van jole | 20-09-15 | 17:30

@Pluisje Prik | 20-09-15 | 16:37
Nog een toevoeging.
Volgens mij hebben de vervelende ddossertjes nu hun pijlen op Thunderclap gericht om GS dwars te zitten.
Door de link in dit topic naar Thunderclap is GS nu ook supertraag.

francisca van jole | 20-09-15 | 17:27

De doorsnee mens is helemaal niet bezig met wat er nu speelt, ze vertrouwen nog op iets, wat er helemaal niet meer is.
Als je zegt hoe belabberd dat het hier aan het worden is, zijn ze verbaast dat je je daar over druk maakt. Ik heb wel wat anders om mij druk over te maken is dan het antwoord.

Radijsje | 20-09-15 | 17:15

@Pluisje Prik | 20-09-15 | 16:51
Ik denk dat GS doet wat het kan.
Vergeet niet dat voor de laatste verkiezing van de tweede kamer er 62.829 stemmen nodig waren voor 1 zetel, GS moet dus bijna net zo veel handtekeningen zien binnen te halen als een partij met 5 zetels aan stemmen nodig had (gewoon krankzinnig).
Als je het budget bekijkt wat zo'n partij heeft om dat te bereiken en kijkt wat voor een fooi GS heeft om dat te bewerkstelligen, is het werkelijk om te huilen.
Ik hoop van ganser harte dat het GS lukt, het zou een prestatie van wereldformaat zijn, echter als ze het niet halen zal ik er geen kritiek op hebben, ook 200.000 stemmen is een geweldige prestatie en zal heel wat politici aan het denken zetten.

francisca van jole | 20-09-15 | 17:11

Ligt het aan mij of is de site overbelast, kom er niet meer op

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 17:11

Heb zojuist een aandachtsvestiging naar GeenPeil op één van mijn communitypagina's (met meer dan 5500 leden) geplaatst.
Hoop dat veel vrienden van Rotterdam Wereldstad op Facebook gaan tekenen!
www.facebook.com/rotterdam.wereldstad...

Dr. Oplul | 20-09-15 | 17:11

Er zijn schijnbaar weinig of geen vrouwen op GeenStijl.
Dus spotje in goede tijden slechte tijden, advertentie Libelle en margriet.

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 17:02

Inmiddels 1017% of goal supported!
Met een social reach of 690k!
Way to go GeenPeil!

Dr. Oplul | 20-09-15 | 16:56

Misschien een mailtje naar de redactie van 'De Wereld Draait Door' óf 'De Late Night Show'?

Dr. Oplul | 20-09-15 | 16:54

Met geensteil bedoel ik natuurlijk geenstijl. Tssg. Geenpijlsteil punt en ijl. Aaah!

Pierke Smulders | 20-09-15 | 16:52

@francisca van jole | 20-09-15 | 16:41

Natuurlijk, daarom is het ook zo belangrijk dat er media aandacht komt om te kunnen uitleggen dat dit een referendum is VOOR de democratie. Er zijn ook veel mensen die gewoon stemmen omdat het moet, maar verder geen interesse in politiek hebben, zoals mijn vader. Die stemt gewoon braaf altijd VVD en interesseert het allemaal niet. Die handtekeing krijg ik niet losgepeutert.

Maar er zijn genoeg mensen die wel alleen de reguliere media volgen en toch kritisch zijn. Om die groep aan te boren moet er gewoon aandacht komen in de reguliere media. Laat daar een discussie losbarsten. Er moet toch wat te doen zijn met de steunbetuigingen van BN'ers en politici?

Pluisje Prik | 20-09-15 | 16:51

Dat geensteil eigenaar de televaag zich ook afzijdig houdt valt mij ook tegen. Die krant zou dagelijks een tussenstand kunnen publiceren met een countdown tot de 28e. Of zijn die nu ook ineens pro Oekraïne?

Pierke Smulders | 20-09-15 | 16:44

@Pluisje Prik | 20-09-15 | 16:37
Klop, mijn opmerking was geen kritiek, slechts een toevoeging.

francisca van jole | 20-09-15 | 16:43

@Pluisje Prik | 20-09-15 | 16:31
Ik zag ook graag dat er meer gebeurde, vergeet echter niet dat veel mensen (zo ook mijn vader) die niet door internet maar door de reguliere media (npo, kranten) geïnformeerd zijn, reeds zo geïndoctrineerd zijn, dat ze werkelijk geloven dat als je voor het referendum bent, je automatisch tot de vrienden van Poetin behoort.

francisca van jole | 20-09-15 | 16:41

@francisca van jole | 20-09-15 | 16:19

Ja, maar een filter erop die dubbele posts eruit haalt is vrij eenvoudig gebouwd. Daarmee haal je nog niet de internal server error weg, maar voorkomt wel dat dubbele posts getoond worden.

Beter natuurlijk is de filter op de plek waar de posts in de database worden gezet, zodat ze niet eens worden toegevoegd. Ik vermoedt dat die filter er wel is, maar dat die niet functioneert als je een internal server error krijgt.

Een filter inbouwen bij het ophalen van de resultaten voorkomt in ieder geval dat ze alsnog getoond worden.

Pluisje Prik | 20-09-15 | 16:37

Wanneer een groot aantal reaguurders met een Twitter-account een tweet posten bij het account van de NOS, RTL, SBS6 etc... dan breng je het initiatief toch ook onder de aandacht? Het lijkt me dat het dan genoeg gelezen wordt.

Dr. Oplul | 20-09-15 | 16:37

Teveel nee stickers op de brievenbussen, dus ik ga de kroegen af met de flyers.Ik heb niets gedoneerd ,doe het geld maar voor de goede zaak in bier omwisselen.

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 16:34

@francisca van jole | 20-09-15 | 15:41

Van die 600.000 zullen er al een substantieel aantal eerder bereikt zijn. Voorts zal een substantieel deel het negeren. Daarbij blijft dat 600.000 slechts een klein percentage van het totaal aantal stemgerechtigden. De overgrote meerderheid daarvan heeft helemaal niet van Geenpeil gehoord en zal na de donderslag er nog steeds niet van hebben gehoord.

Ik blijf erbij dat het nieuws moet worden gehaald. En deze actie gaat het nieuws niet halen.

Natuurlijk is er al een deel van die 25.000 op. Het uitprinten van al die handtekeingen kost ook niet niks. Maar het voorgespiegeld beoogde doel van dat geld was epische acties.

Pluisje Prik | 20-09-15 | 16:31

Dank GP voor de flyers, in goede orde ontvangen, al bezig met hier en daar verspreiden

horsteknots | 20-09-15 | 16:26

Min-of-meer | 20-09-15 | 16:15

Maar die mening mag hij hebben. Ik vind het volk vaak ook te dom om te poepen. Overigens ben ik wel voor dit referendum hoor alhoewel ik liever een ander onderwerp had gezien.

Chow | 20-09-15 | 16:20

@Pluisje Prik | 20-09-15 | 16:14
Dat probleem komt m.i. door alle filters die nodig zijn om ddossers tegen te houden.

francisca van jole | 20-09-15 | 16:19

Is het misschien een goed idee als iedereen die meedoet een link naar zijn/haar FB-pagina plaatst zodat zoveel mogelijk reaguurders onderling (al is het maar voor die vier dagen) vrienden worden en het bericht van 24 september onderling kunnen liken?
Dan is de te bereiken doelgroep nóg groter!
**denkt ook maar even hardop**

Dr. Oplul | 20-09-15 | 16:19

@Chow | 20-09-15 | 15:26
Pechtold is voor referenda, maar als het onderwerp hem niet zint is de burger opeens te dom om te mogen kiezen (aan de andere kant, dan is de burger ook te dom om D66 te stemmen)

Min-of-meer | 20-09-15 | 16:15

Hmmm... de internal server error waar andere reaguurders ook al last van hadden. Moet toch niet zo moeilijk zijn om de dubbele posts er automatisch uit te filteren.

Als jullie nog iemand nodig hebt om dat probleem eindelijk op te lossen, neem maar even contact met me op.

Ik voel aan mijn teenwater dat er twee posts weggejorist gaan worden. Misschien laten jullie dit probleem bestaan om Joris bezig te houden?

Pluisje Prik | 20-09-15 | 16:14

@necrosis | 20-09-15 | 14:07
U heeft zojuist de gelijkenis tussen Pechtold en Napoleon Bonaparte genoemd. Hopelijk vindt Peggold snel zijn Waterloo voordat we er nog verder onder moeten lijden.

Min-of-meer | 20-09-15 | 16:12

-weggejorist-

Pluisje Prik | 20-09-15 | 16:09

-weggejorist-

Pluisje Prik | 20-09-15 | 16:08

@seven | 20-09-15 | 15:27
Dat denk ik niet, want mensen kennen geenpeil niet, waardoor er met een argwaan wordt geluisterd (komen zoveel mensen aan de de deur die wat van je willen). Het probleem is dat geenpeil niet bekend is bij het grote publiek.
Door een prijs te zetten op het aantal handtekeningen(wat overigens niet te controleren is met de electronsiche handtekeningen) maak je er en grote spam/colportage actie van, wat niet wenselijk is.
Het gaat om de democratie, mensen laten tekenen voor een referendum mag niet onder druk gebeuren, maar slechts uit vrije wil. En dat kan uitsluitend door mensen te informeren. En het is de taak van de organisatoren, geenpeil en burgerplatform EU, om het grote publiek te informeren. Dat gebeurt niet vanzelf, de reguliere media negeren dit initiatief nogal, dus dan is er inderdaad een epische nieuwswaardige actie nodig om dat te bereiken.
Daarna zullen de handtekeingen inzamelacties tot veel meer resultaat leiden. Het publiek moet weten waar het over gaat voordat je met een folder aan de deur staat. Iemand aan de deur met een verhaal over een referendum waar ze nog niet van hebben gehoord heeft bitter weinig zin.

Het belangrijkste is om in het nieuws te komen met het verhaal. Een social media bom bereikt flink wat mensen, maar als dat het beste idee is waar geenpeil na 5 van de 6 weken mee kan komen is het diepdroevig. En dat is het. Voor veel mensen geld nog steeds dat de reguliere media het belangrijkste nieuws melden. Dan is het dus noodzaak dat geenpeil belangrijk nieuws wordt in de ogen van die media.

Als we met duizenden mensen naakt op het binnenhof gaan staan halen we zo de media. Als we de toegang tot het mediapark blokkeren ook. Wat er ook gebeurd het zal een actie moeten zijn die aangezwengeld dient te worden door de redactie. Ze hebben tenslotte beloofd dat er diverse epische acties zouden komen. Ook deze actie vind ik niet episch.

Ook als het aantal handtekeningen wordt gehaald heeft geenpeil een enorme kans laten liggen en de belofte van epische acties niet waargemaakt. Het aantal had hoe dan ook nu al veel hoger kunnen zijn. De actie moet nationale bekendheid krijgen. En aangezien het gebrek aan medewerking van reguliere media moet het afgedwongen worden. Door een epische actie bijvoorbeeld.

Pluisje Prik | 20-09-15 | 16:05

@mason1753 | 20-09-15 | 15:53
= Op hoeveel handtekeningen zitten we eigenlijk? Ik wil weten waar ik aan toe ben. =
• Wat maakt Dat nou uit !
Het Grote, Ze hebben de boel gemanipuleerd en vervalst etc.
Zal binnenkort Losbarsten !!

h65485665 | 20-09-15 | 16:05

Nie praotuh. Duuzend geenpeil waanzinnigen slegs hedduh nodig die 100 formuliertjes tekenen door N. A.W. gegevens te verzamelen in den lokale voorsprongswijk en ge bintur.

Start Project Krabbel.

Democratie heeft zetje in goede

Tizzum | 20-09-15 | 15:57

Nie praotuh. Duuzend geenpeil waanzinnigen slegs hedduh nodig die 100 formuliertjes tekenen door N. A.W. gegevens te verzamelen in den lokale voorsprongswijk en ge bintur.

Start Project Krabbel.

Democratie heeft zetje in goede richting nodig. Just do it.

Tizzum | 20-09-15 | 15:57

De referendumsfeer hier is echt goud.

ben kokhals | 20-09-15 | 15:55

Op hoeveel handtekeningen zitten we eigenlijk? Ik wil weten waar ik aan toe ben.

mason1753 | 20-09-15 | 15:53

Ik heb die bolle mof vanachter gelikt en hem op een enveloppe naar Amstelveen gestuurd met twee handtekeningen.
Mag dat ook van Rossem?

swassannuf | 20-09-15 | 15:52

ook gedaan!

Dr. Oplul | 20-09-15 | 15:47

Als dit niet werkt, werkt niets meer...

Dr. Oplul | 20-09-15 | 15:46

gedaan.

suvois | 20-09-15 | 15:46

@Pluisje Prik | 20-09-15 | 15:31
Ik denk dat het grootste deel inderdaad al op is gegaan aan datgene wat tot nu toe gedaan is, verkijk je niet op de kosten van dat alles € 25.000 is echt een schijntje.
En hoezo is wat hierboven gebeurt niet episch ?
Als je op de link klikt zie je dat er nu al (na slechts 2 uur) meer dan 600.000 mensen bereikt worden.
Ik neem er mijn petje (hoofddoek) voor af.

francisca van jole | 20-09-15 | 15:41

Als zelfs Powned er niets mee doet, wat verwacht je dan van de andere media.

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 15:40

Ik heb de bijvangst die vaak met mail meekomt, in de vorm van 'stapels' mailadressen, gebruikt om extra mensen te mailen met links voor info toegevoegd, en met de vraag of ze willen tekenen.

donjon | 20-09-15 | 15:34

@francisca van jole | 20-09-15 | 15:16

Ja, maar daar hoeft de redactie zich toch niet bij neer te leggen? Nieuws is maakbaar. En als er inderdaad een epische actie wordt gedaan is dat nieuwswaardig. Het moet zo zijn dat het niet te negeren valt. Het moet zo episch zijn dat een zichzelf respecterend nieuwsmedium er niet onderuit komt om erover te berichten.

Vandaar mijn voorstel om daar een emailadres voor te openen. Tussen alle reaguurders zitten ongetwijfeld een aantal mensen met een geniaal idee, maar de redactie heeft de beste mogelijkheid om zoiets te te lanceren. Die heeft het grootste bereik en ook de beste contacten. Die weet hoe te BN'ers te benaderen voor een actie. Zeker als ook nog politici van diviverse partijen deelnemen zal het moeilijk zijn om dat te negeren.Als er ook maar 1 nieuwsprogramma over bericht, zal de rest dat ook doen, omdat ze zich niet kunnen veroorloven achter te blijven.

Dat het geenpeil niet lukt om in het nieuws te komen is niet volledig te wijten aan de houding van de media. Er is gewoon nog geen epische niet te negeren actie geweest.

Pluisje Prik | 20-09-15 | 15:31

@ Chow | 20-09-15 | 15:26
De referendumwet in haar huidige vorm is ingevoerd met de gedachte dat de drempels zo hoog mogelijk moesten zijn om er maar voor te zorgen dat ze niet gebruikt zou worden wegens "te moeilijk" daarnaast is ze slechts raadgevend.
.
Dat heeft Pechthold en zijn D66 voor elkaar gekregen.
Puur voor de bühne!

normanius | 20-09-15 | 15:29

Pluisje Prik | 20-09-15 | 15:04
Zouden er meer ondersteuners en handtekeningjagers* komen als ze samen een een kans makn op een hoofdprijs van 25k? (*Iedere handtekening die een geenpeiler ophaalt laten tellen tals een extra lot voor de extra motivatie.) Of alleen winkans voor handtekeningenophalers, voor als de kiesraad een beloning niet goed vindt.

seven | 20-09-15 | 15:27

necrosis | 20-09-15 | 14:07

Pechtold is voor referenda en D66 heeft dat ook mogelijk gemaakt. Hij is echter tegen het onderwerp van dit referendum. Dat mag toch?

Chow | 20-09-15 | 15:26

@ francisca van jole | 20-09-15 | 15:16
Het is niet zo zeer vertikken. Het is protocol om alles wat een bedreiging vormt voor het maakbaarheidsideaal en afwijkt van het gutmensch denken vooral zo veel mogelijk te negeren.

normanius | 20-09-15 | 15:23

Rijd met een ouwe Sherman tank het binnenhof op
Beklim het torentje via de buitenmuur middels abseilers, bergbeklimmers
-Ze een enorme vlag op de Euromast in Rotterdam
-maak een flashmob op het Hilversumse mediapark
-doe een zogenaamde zelfmoordpoging vanaf de Erasmusbrug, blijkt het reclame voor GeenPeil te zijn
-Zet stickers op alle euromunten
-loop tijdens een belangrijke voetbalwedstrijd het veld naakt op, bodypaint GeenPeil
-Activeer alle bejaardentehuizen van Nederland middels gratis actie/met bejaarden ommetje maken
-Nou ja, brainstormen is ook een vak

King of the Oneliner | 20-09-15 | 15:20

Nou vooruit, ook maar meegedaan met de thunderclap twitterbom. Ik hou niet zo van apps die dingen met mijn account kunnen doen, maar voor deze keer maak ik een uitzondering.
Overigens hoop ik dat ook heel veel mensen een ouderwets van de kiesraad hebben geprint en opgestuurd. Dat zou ook nog een leuk extra aantal stemmen op kunnen leveren.

dalskog | 20-09-15 | 15:18

@Pluisje Prik | 20-09-15 | 15:04
De reguliere media vertikken het om een of andere duistere rede om ook maar enige aandacht aan dit initiatief te besteden.
Mensen denken wel eens dat censuur alleen in Rusland plaats vindt echter in Nederland is het niet veel beter.
Ik heb geprobeerd om op mijn "favoriete"weblog, Joop.nl (waar veel linkse mensen zitten van de SP en de dierenpartij, die vóór het referendum zijn) geprobeerd dit onder de aandacht te brengen, echter dit lukt met geen mogelijkheid.
Om de linkse media zit een ijzeren gordijn waar de Russen jaloers op zouden zijn.

francisca van jole | 20-09-15 | 15:16

Doen, enne wat betreft autoriseren, de thunderclap FAQ maakt ook duidelijk dat slechts die ene tweet op 24sept om 14:00 voor je posten.

seven | 20-09-15 | 15:16

@francisca van jole | 20-09-15 | 14:41
Sinds wanneer heb je een spotje nodig om in het nieuws te komen. Een persconferentie, zoals @waskuip-admiraal noemt, kost niet zoveel. Het hoeft niet veel te kosten. Voor 25.000 kun je heel veel budget acties houden. Persberichten zijn gratis uit te sturen. Stuur die uit vlak voor een flash mob, ook gratis, op een tijd en locatie die nieuwswaardig is en zorg voor een serieus verhaal. Er zijn genoeg BN'ers die de actie steunen en enkele daarvan zullen zeker bereid zijn mee te doen. Een aantal politici ook. Weer een filmpje op geenstijl publiceren heeft geen zin. Die bron is inmiddels uitgeput. Het preken voor eigen parachie moet doorbroken worden, dat was wat ik verwachtte toen epische acties werden aangekondigd waarvoor geld nodig was. Mijn folderen heeft weinig effect als niemand ervan heeft gehoord. Er staan hier zo vaak mensen voor de deur om iets te verkopen of te collecteren. En zodoende bestaat er een gezonde weerstand tegen mensen aan de deur. Zonder bekendheid via de reguliere media zie ik het nut er nog van in om daar meer tijd in te steken. Ik heb mijn folders in het Allerhande rek bij de AH gelegd, maar ook dat zal weinig effect hebben.
Hoe dan ook heb ik nog geen epische acties gezien van die 25.000 euro. En daar was dat geld toch voor bedoeld?

Pluisje Prik | 20-09-15 | 15:04

Ik zit nog bij te komen van de teksten van mijn schoonzusje gisteren: Die gezinnen heb ook recht op een goed leven, in Groningen is nog heel veel plek voor die mensen. Geef ze een stuk land en laat ze hun eigen eten oogsten. Wij waren 100 jaar geleden ook nog zelfvoorzienend(...)
.
Maar ze heeft wel getekend.
O, wat ben ik toch goed.

Piet Karbiet | 20-09-15 | 14:59

Ik rij al met stickers op m'n auto, dus deze kan er ook nog wel bij.

DaDutchOven | 20-09-15 | 14:59

Uiteraard. En of we halen of niet doet er niet eens toe. De dynamiek verandert ook met 200K+ definitief. Politici moeten zich vooral niet rijk rekenen als ze dit intiatief (ongetwijfeld) buiten de deur weten te houden. We be back.
...
You can fool some people some times, but you can't fool all the people all the time.

Hedge_it | 20-09-15 | 14:56

@ BlowingBubbles | 20-09-15 | 14:47
op 24 september krijgen om en nabij 1 miljoen mensen (als het zo doorgaat tenminste) een geenpeil post welke weer ge-liked, retweeted wordt door 2 miljoen volgers en likers .. en zo voort. cascade effect zeg maar

normanius | 20-09-15 | 14:50

Kaas de Vies | 20-09-15 | 18:41
Eat this!

Piet Karbiet | 20-09-15 | 14:50

Gedaan en morgen nog even flyeren. Denk dat ik nu iets van 20 man in mijn directe omgeving heb laten tekenen.

Hefan | 20-09-15 | 14:49

Gedaan (FB), wat zou ik er van moeten merken?

BlowingBubbles | 20-09-15 | 14:47

Done!

Hobbykip | 20-09-15 | 14:45

Het is gewoon triest dat bij iedereen wie ik aanbel moet uitleggen wat geenpeil is. Dan ben ik niet meer dan weer iemand aan de deur voor iets. Zelf zou ik ook niet mijn gegevens geven aan iemand met een verhaal over een referendum aan de deur. Het zou een stuk makkelijker zijn als de mensen dit al uit de media hadden vernomen. Dan is de reactie 'ohja, daar heb ik van gehoord, ik ben helemaal voor een referendum' veel waarschijnlijker. Nu vang ik vooral bot.

Geenpeil moet landelijk nieuws worden, beter nog gisteren als vandaag. Maar als het niet heel snel gebeurt, dan hoeft het niet meer. En dan blijf ik me afvragen waar er 25.000 euro voor nodig was.

Pluisje Prik | 20-09-15 | 14:45

Euh... Heb geen Faecesbook of Twitter. Besta ik nu wel eigenlijk?

Dhr. de Wit | 20-09-15 | 14:45

.. of een persconferentie op jullie redactie. Leuk uitje voor cameraploegen. Ik zag ook dat Luuk Ikink jullie endorsed heeft. Hebben jullie geen vrienden bij RTL Late Night? Hoe zit het met EO's Dit Is de Dag op Radio 1? Sympathiek programma, als een van jullie redacteuren daar zou willen aanschuiven zullen ze daar zeker over na willen denken.

waskuip-admiraal | 20-09-15 | 14:42

Done. Hoop dat dit werkt, de NPO zijn slechts voorleesmoeders maar ze worden helaas serieus genomen. Heb er weinig vertrouwen in verder, ook bij succes zal er sabotage zijn.

Bokito ergo sum | 20-09-15 | 14:42

@Pluisje Prik | 20-09-15 | 14:31
25.000 euro is een schijntje, zelfs niet genoeg voor 1 spotje op tv van 30 sec. op het moment dat veel mensen kijken.
Dat kost +/- €40.000 tot €50.000.
Bron:
muziek-en-film.infonu.nl/televisie/518...

francisca van jole | 20-09-15 | 14:41

Done!

deraderendraaien | 20-09-15 | 14:39

Done FB en Twitter !

Jeroen10.000 | 20-09-15 | 14:36

@ich habe es gewusst
Geen schijt aan hebben:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/05/...
Kan je beter een deur verder lopen, waar je meer kans hebt dat het gelezen wordt. Of zijn de brievenbussen op?

waskuip-admiraal | 20-09-15 | 14:35

brievenbussen

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 14:33

Ik ga zo met de hond een stuk wandelen met een stapel flyers.
Maar er zitten nogal wat stickers op de brievenbus.
Moet ik daar schijt aan hebben?.

ich habe es gewusst | 20-09-15 | 14:32

Er zijn legio stemgerechtigden niet actief op sociale media. Nederland is aan het vegrijzen. Zoveel mensen die wel naar tv kijken, maar niet twittterenn, snapchatten, facebooken of ook maar iets anders op internet.

Open een emailadres als [email protected] om zoveel mogelijk plannen te verzamelen om in het nieuws te komen. Met een vlag op prinsjesdag was een gemiste kans. Daar had zoveel meer gedaan kunnen worden.

Jullie hebben genoeg ervaring hoever jullie legaal kunnen gaaan. Je hoeft niet met een plastic pistool een NOS studio binnen te komen om het nieuws te bereiken. Maar jullie accepteren wel veel te makkeleijk dat geenpeil, wat heel nieuwswaardig is, vooral genegeerd wordt door de reguliere media. Dit verdient nationale aandacht.

Ik had serieus verwacht dat jullie een hele lijst hadden met epische acties om de aandacht te trekken. Roep op tot het mailen van plannen om hoe op een low budget manier het nieuws te halen. Die 25.000 euro is toch niet werkelijk aan folders opgegaan? Als jullie dat episch noemen heeft dat wordt een schandalige devaluatie doorgaan. Tot nu toe maken jullie de beloftes niet waar.

Doe iets episch, zoals beloofd. Er is nog maar 1 week.

Pluisje Prik | 20-09-15 | 14:31

@Derealist! | 20-09-15 | 14:16
Goede vondst! Laatst iemand omgeluld die voor EU uitbreiding is. Niet tegen uitbreiding, maar voor het referendum.

ben kokhals | 20-09-15 | 14:30

@roverheid | 20-09-15 | 14:18
Ik weet vrijwel zeker dat Geert Geenstijl leest, het zou me ook niet verbazen indien hij hier zo nu en dan reaguurt.

francisca van jole | 20-09-15 | 14:30

Jullie zijn een stel Duiveltjes! Weer iets geniaals uit het doosje. *buigt diep voorover*. Net als Alexander straks!

Normpje | 20-09-15 | 14:28

@Pluisje Prik | 20-09-15 | 14:12
Ja, verwoord Jan Roos bijvoorbeeld.

McMarx | 20-09-15 | 14:27

Als ik Thunderclap toestemming ga geven om tweets voor mij te plaatsen en mijn profiel te wijzigen dan kan ik net zo goed Eurofiel worden.
Ik haak af.

Willem van Rood | 20-09-15 | 14:26

We moeten met een guerrilla marketing stunt komen. 's Nachts het hele binnenhof roze schilderen, zoiets. Dan kom je wel in het nieuws. Dan zorg je wel dat er over je geluld wordt.

Pierke Smulders | 20-09-15 | 14:23

@redactie
Helemaal eens met @PluisjePrik. Er kan veel meer herrie gemaakt worden. Nodig actualiteitenprogramma's uit op jullie redactie, hou (inderdaad) een persconferentie in Nieuwspoort (probeer SP, PvdD, 50plus achter een tafel te krijgen).
Of regel als een speer een opiniepeiling of onderzoek bij Maurice de Hond, of beter nog Motivaction. Maakt niet uit wat voor onderzoek, als het maar een sappig persbericht oplevert; 'Meerderheid D'66 stemmers tégen referendumvoortel'.

waskuip-admiraal | 20-09-15 | 14:22

Twitter en Facebook.
Done. En iedereen die ik tegenkom met dezew boodschap wordt gedeeld of krijgt een retweet.

Bert M. | 20-09-15 | 14:21

@Pluisje Prik | 20-09-15 | 14:12
Hmm, denk zelfs dat als GS in staat is om 100.000 man op de been te brengen om aandacht voor Geenpeil te vragen, men nog in staat is om het te negeren.

mvdwarsligger | 20-09-15 | 14:18

@ francisca van jole | 20-09-15

Dat weet ik, maar ik heb het over de actie op 24 september a.s.

roverheid | 20-09-15 | 14:18

Vraag niet wat Europa voor jou kan doen, maar wat kan jij voor Europa doen?
Teken daarom.... Geenpeil.nl

Heb ik nu gewonnen met de slogan of was die nog niet uitgeschreven?

Derealist! | 20-09-15 | 14:16

@roverheid | 20-09-15 | 14:13
pvv.nl/
kijk even in de rechter kolom.

francisca van jole | 20-09-15 | 14:16

Done.

Fa. Sprenger&Kramer | 20-09-15 | 14:14

Geert Wilders al benaderd? Die doet neem ik aan ook mee?

roverheid | 20-09-15 | 14:13

En waar blijft de een analoge actie die de reguliere media niet kunnen negeren? Geenpeil moet de headline worden in vrijwal alle papieren media en actualiteiten programma's op npo en commerciele zenders.

Redactie: doe eens iets episch, zoals beloofd. Stuur persberichten uit om de epische actie die jullie hebben beloofd aan te ondigen, zodat er voldoende camera's zijn om het te registreren. Maak het nieuws zelf. De filmpjes die jullie zelf maken hebben gewoon niet genoeg bereik. Als het niet gehaald wordt komt dat mede omdat jullie een kans hebben laten liggen en halen we het wel dan hebben jullie een kans laten liggen om het een nog groter succes te maken.

Ik kom teveel mensen, zoals bijna iedereen die ik erover aanspreek, die niet van geenpeil hebben gehoord.

Kom op verzin iets episch dat niet genegeerd kan worden. Zorg dat geenpeil morgen het hoofditem is in alle media.

Pluisje Prik | 20-09-15 | 14:12

Zo al diegene die beloven maar het nog steeds aan hun reet laten roesten nog maar eens geattendeerd.

dehondvanodysseus | 20-09-15 | 14:09

Done

De man met de hoed | 20-09-15 | 14:09

leuk, ik doe mee, het doet me toch allemaal een beetje terug denken aan het leuren met kinderpostzegels vroeger op de lagere school maar hier kan je een referendum mee winnen en dat is een stuk leuker...

domenikos | 20-09-15 | 14:09

Het ten hemelschreiend dat bij De meeste mensen die ik tegenkom GeenPeil GEHEEL ONBEKEND is!

Beste GS redactie: dit is de aller aller allerlaatste kans om paginagrote advertenties te zetten in de kranten.
De ALLERLAATSTE kans want we hebben nog maar 1 rottig weekje; (wat op zich een ongehoorde schande is dat de overheid ons maar zo weinig tijd geeft)

telelezer | 20-09-15 | 14:08

Net even een rondje brievenbussen gelopen.
waskuip-admiraal | 20-09-15 | 13:36
.
Ik had zowaar een flyer van GeenPeil in de bus.
mr. Quispel | 20-09-15 | 14:03
.
Zou het misschien...

koeberg | 20-09-15 | 14:08

Zelf net ook huizen langs gegaan met flyers, coordinatie had echter eel wat beter gemogen. Blijkt dat in dezelfde wijk gisteravond ook de huizen langs is gegaan.

Maar goed, hoeveel handtekeningen zijn er ondertussen binnen?

Taku | 20-09-15 | 14:08

@Zure Sigaar | 20-09-15 | 13:39
Pechtold is de grootste voorstander van referenda, zolang de uitslag hem bevalt!
En daarom haat hij referenda, het volk wil namelijk niet wat hij wil!

necrosis | 20-09-15 | 14:07

@francisca van jole | 20-09-15 | 14:04
:)

Lewis Lewinsky | 20-09-15 | 14:06

Goede actie, alle kleine beetjes helpen.
Ik ben druk bezig om iedereen die ik ken in te lichten en op te roepen om te tekenen.

Daphinda | 20-09-15 | 14:05

Ik doe ook mee, op mijn trololol FB account, heb daar trouwens maar één "vriend" op, ik zal duimen dat hij gaat tekenen!

ursa_major | 20-09-15 | 14:04

@Lewis Lewinsky | 20-09-15 | 13:57
Ik wil niet vervelend doen maar 100,000% is nog steeds 100 % :-) maar ik begrijp wat je bedoelt.

francisca van jole | 20-09-15 | 14:04

O/T grandprix:
Jim Manna is weggejorist en opgerot?

de Voorzittert | 20-09-15 | 14:04

Ik had zowaar een flyer van GeenPeil in de bus. Reaguurders zijn dus dichtbij. Bedankt, maar ik had al getekend.

mr. Quispel | 20-09-15 | 14:03

Ik heb gister flyers gekregen en die wil ik samen met een handtekeningformulier bezorgen.
Omdat de flyer weinig informatie geeft en in mijn dorpje vast niet iedereen internet gebruikt, wil ik ook informatie van de site burgercomite-eu.nl bijvoegen.
Weet iemand of ik die informatie op de achterkant van het handtekeningenformulier mag printen?

domheid regeert | 20-09-15 | 14:02

Ik heb geen twitter noch facebook dus ik laat mijn printer zijn werk doen en ga langs de brievenbussen, want de flyers heb ik tot mijn spijt na 5 werkdagen nog niet binnen.

Mijn bekenden die wel facebook hebben zal ik hierop attenderen.

Deze tekst: "Teken nu op teken.geenpeil.nl en win een EU-referendum!" vind ik geniaal.

ProAsfalt | 20-09-15 | 14:01

@normanius | 20-09-15 | 13:55
Ik heb er aantal kratten pilsch van gekocht, zijn nu alweer op. Dus blijf storten.

Kaas de Vies | 20-09-15 | 13:58

@francisca van jole | 20-09-15 | 13:49
Nee, is prima zo. De echte *goal* is daarmee 100,000%.

Lewis Lewinsky | 20-09-15 | 13:57

De envelop met de handtekeningen van de Gravin en mij staan klaar voor verzending. Nog even een opmerking: bij het formulier van de Kiesraad wordt niet bij vermeld dat je als Nederlander in het buitenland een kopie van je ID bewijs of paspoort moet meesturen. Die wetenschap moet je dan weer uit andere bronnen halen.
Dus..... voordat de handtekeningen als ongeldig worden geteld...... Sterkte Geenpeil

Graaf van Egmont | 20-09-15 | 13:57

Hoe staat het trouwens met de crowd fund?

normanius | 20-09-15 | 13:55

Briljant tooltje weer, dat thunderclap. Die gaan we vaker zien!

F#ckingAwesome | 20-09-15 | 13:53

SUPPORTERS
178 of 100
178% of goal supported
Had die 100 geen 100.000 moeten zijn ?

francisca van jole | 20-09-15 | 13:49

@Kaas de Vies | 20-09-15 | 13:40
Zolang je backboobs maar niet populair maakt

miko | 20-09-15 | 13:48

'Link je Twitter en/of Facebook en/of Tumblr aan onze Thunderclap'

Ok, even zoeken.
*stumbel tumbel potjandosie*
NEE, heb ik geen van alle!
Ik zal mijn kinderen e mijn vrouw vragen het te doen.

miko | 20-09-15 | 13:47

Gedaan!

henriette | 20-09-15 | 13:47

vooruitlopend op de honderden miljoenen extra inkomsten die de asieltsunami met zich meebrengt, gaan de goede doelen nog veel beter voor zichzelf zorgen.
- www.volkskrant.nl/economie/goede-doele...

(c)ZWITSUL | 20-09-15 | 13:46

Ik heb geen sociaal media accounts :(

Padre Pio | 20-09-15 | 13:45

Done, feesboek gespammed

Scheetje Beef | 20-09-15 | 13:42

@normanius | 20-09-15 | 13:38
Ik zou maar doen wat ik zeg, ik kan tijdreizen, u bent dus gewaarschuwd, maar dat zal ik ook 5 minuten geleden ook nog even voor de zekerheid doen.

Kaas de Vies | 20-09-15 | 13:41

Lol das rap.
Doel gehaald, teller stat op 117%

normanius | 20-09-15 | 13:41

@necrosis | 20-09-15 | 13:36
Vind je het niet apart dat sinds ik over rugsnorren heb damesch het hebben over thighbrows?
www.dumpert.nl/mediabase/6682197/dbacd...

Ik ben gewoon een Ierse trendsetter

Kaas de Vies | 20-09-15 | 13:40

Zo jammer dat er ook nu weer aan de persoon Pechtold gerefereerd moet worden. Dat beoogde referendum is toch gvd niet bedoeld om Pechtold een hak te zetten? Juist dit soort invalshoeken maakt dat velen deze kans aan zich voorbij laten gaan. Ik had een meer volwassen benadering van GS verwacht.

Zure Sigaar | 20-09-15 | 13:39

done.

La Bailaora | 20-09-15 | 13:38

@ Kaas de Vies | 20-09-15 | 13:36
Huh.. Hoedan?? U antwoord voor ik de vraag stel?

normanius | 20-09-15 | 13:38

@ Kaas de Vies | 20-09-15 | 13:30
turboflaps ?

normanius | 20-09-15 | 13:36

Check !

In de game die ik speel ook alle Nederlanders overgehaald om te tekenen (+8) en gister ochtend mijn Cursusdocent BHV ook weten te overtuigen (+1) benieuwd wie ik deze week weer onderbouwd ga laten tekenen, de strijd gaat door !

Underground Madnezz | 20-09-15 | 13:36

@Kaas de Vies | 20-09-15 | 13:30
Pleur eens op met je koala's en je rugsnorren, bovendien heb ik geen twitter.

necrosis | 20-09-15 | 13:36

Sorry ik heb geen Faecesbook en ook geen Tweety. Ik heb wel iets anders verzonnen..

WitteGrunneger | 20-09-15 | 13:36

Maar offline spammen is nog beter! Net even een rondje brievenbussen gelopen. Geen anonieme brievenbussen in flats, maar rechttoe-rechtaan rijtjes-koopwoningen. Niet heel druk op straat maar de vijf man/vrouw die ik ben tegengekomen heb ik aangesproken. Bij allen was het hele #geenpeil onbekend! Maar aanspreken is wel resultaat, vier toezeggingen en bij één verstandig uitziende man (type dat zich niet omver laat praten) nieuwsgierigheid gewekt. Dus bestel die flyers en loop dat uurtje, en het is vroeg donker, dus anoniem flyeren is net zo makkelijk. Succes, het werkt!

waskuip-admiraal | 20-09-15 | 13:36

Sorry ik heb geen Faecesbook en ook geen Tweety. Ik heb wel iets anders verzonnen..

WitteGrunneger | 20-09-15 | 13:36

No brainer. Done. Dikke vinger, Pechtold.

Zeddegeizot | 20-09-15 | 13:35

Twee keer tekenen mag volgens mij niet.

Claudia M. | 20-09-15 | 13:35

Done

ShovingNE2 | 20-09-15 | 13:31

Iedereen die hier aan meewerkt krijgt van mij een retweet. Doe eens stelletje lamballen, anders ga ik nog irritantere grappen verzinnen waar turboflaps bij verbleekt!

Kaas de Vies | 20-09-15 | 13:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken