Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De meest nutteloze wethouder van Nederland (D66)

kukieheim.jpgPoeh hé. Het extreemlinkse dorpsblad Het Parool heeft een stukkie geplempt over mevrouw de wethouder Simone Kukenheim, een D66-politica in Amsterdam. Titel: 'Wat wethouder Simone Kukenheim precies doet? Lastige vraag.' Dat is gelijk al om te lachen, voornamelijk omdat het de woorden van Simoontje zelf zijn. 'Ze vindt haar werk vooral 'leuk' en 'heel cool'. Maar het is vooral belangrijk dat 'de leraar werkt aan zijn eigen professionaliteit'. Simone is na een jaar als wethouder klaarblijkelijk tot de conclusie gekomen dat het goed zou zijn als wethouders zich professioneel weten te gedragen. Wat een licht, nondeju. Applaus! Het gaat verder: 'Maar waar mag ze straks zelf op worden afgerekend? Afrekenen? 'Dat is een cultuur waar we juist vanaf willen,' zegt Kukenheim.' Ja logisch, als je in een jaar niets nuttigs hebt weten te presteren ben je er natuurlijk op tegen dat mensen worden afgerekend op hun prestaties want voor je het weet ben je zelf aan de beurt. Overigens mag de taxpoetbetaler wel gewoon afrekenen, Kukenheim kost als wethouder een niet te zuinige 9414,69 euro per maand (pdf). Voor niks dus. Hoe gaat Kukenheim het onderwijs in 020 verbeteren en de kloof tussen zwart en wit dichten? 'Ik ga er vragen over stellen aan het onderwijs.' En als dat niet helpt? 'Dan ga ik doorvragen.' Trololol. Het kost dan wel iets van 120k per jaar, maar dan heb je wel een wethouder zo leeg en niksig dat je er tenminste nog om kunt lachen.

Reaguursels

Inloggen

Gaan we nu de eerste eerlijke wethouder aanvallen? 10k per maand is scherpt geprijst voor iemand die vooral geen problemen maakt. Ze had ook kunnen radicaliseren! ;)

sniek | 12-09-15 | 10:49

Simone Kukenheim is gewoon een doorsnee nietszeggend Nederlands meisje zoals er zoveel rondlopen,zowel bij de overheid als in het bedrijfsleven..
Oke...10 K /maand is wat overdreven..

Loebas | 12-09-15 | 10:36

Broodpolitici en ambtenaren, allemaal een pot nat. Zouden morgen alle salaris den met 25% moeten korten en daarna elk jaar nog eens 5% eraf. Helaas is de Nederlandse democratie gegijzeld door de meerderheid van netto ontvangers en gaat er dus nooit neer iets veranderen. KUTSOCIALISTEN zijn het, allemaal!

bovenwater | 12-09-15 | 10:07

"Simone Kukenheim lives with her partner and has three children."
Yep... dat is vast een lekker leventje.
Die zal waarschijnlijk met 2 dagen net zoveel verdienen als een normaal mens in 5 dagen. Dan nog een partner erbij. Helemaal top. Goed gedaan meid. Alleen snap je de normale burger dan niet meer. Laat staan ploeterende alleenstaande ouders.

kloopindeslootjijook | 12-09-15 | 09:45

Maar ze kijkt er wel extra speciaal moeilijk voor op de foto.
Zo van, ik begrijp niet wat ik hier aan het doen ben of moet doen maar als ik er moeilijk bij ga kijken alsof ik ook echt nadenk dan doorzien de mensen vast niet dat ik gewoon alleen maar een hol vat ben waar blablabla uitkomt.

Dirk III | 12-09-15 | 09:37

De eerste drie maanden werkte ze niet. Zwangerschapsverlof. Ook handig als je net een nieuwe baan aanneemt. Niemand heeft gemerkt dat ze teruggekomen is.
En haar vermeende daadkracht tov het matching systeem is gelul. Het systeem gaat volgend jaar gewoon weer gebruikt worden. Dan in aangepaste versie. Keukenmeid ( dit doet de spellingscontrole. Geinig toch? ) heeft daar zoals Stormageddon al meldde geen ruk over te vertellen.

ristretto | 12-09-15 | 09:32

Wat dat betreft zou je de SP-manier moeten doorvoeren. Het salaris zodanig aftoppen dat je er echt alleen zit omdat je een missie denkt te hebben. Hoewel er vast ook van die wijvon tussen kunnen zetten met een 2-3-dagen baantje en dus 5-4 dagen weekend elke week (hoe mooi zou dat zijn!) terwijl hun partner met 5 werkdagen per week zn leven aan zich voorbij laat gaan en 23 dagen per jaar op vakantie mag zodat mevrouw in een goed huis zit en op vakantie kan.

kloopindeslootjijook | 12-09-15 | 09:12

Er is zat te doen voor het onderwijs. Maar of ze hebben daar niet over geschreven in Parool of mevrouw zit de echt hele dag Geen Stijl te lezen.
Maarre... waarom doet de Parool zo'n artikel? Hoe komen ze eraan? Een klacht?

kloopindeslootjijook | 12-09-15 | 09:01

diep treurig is het. d66 is diep treurig.

nietditdatdaarom | 12-09-15 | 08:13

Fantastisch. Een bestuurder die niet zoals Asscher zonodig haar stempel overal op wil zetten. Er is rust. De ambtenaren zijn nog steeds bezig de puinhopen van Asscher met zijn kwaliteitstrajecten en Hilhorst op er ruimen.

ristretto | 12-09-15 | 08:12

-weggejorist-

hetvolkspreek | 12-09-15 | 07:52

Ondertussen wordt de koffie juffrouw , en de vuilnisman , en anderen doe het echte gemeentewerk doen , iedere periode keihard afgerekend met functioneringsgesprekken; dit beoordeelt door zelfde soort D66 types. Hierbij wordt uiteraard ook verwacht, dat zijzelf een helder loopbaan perspectief bijhouden en dit regelmatig aanpassen aan veranderende omstandigheden. Uiteraard wordt ook verwacht dat ze ieder moment een bijscholings cursus kunnen noemen die ze het afgelopen half jaar gevolgd hebben ..
Willen ze überhaupt in aanmerking komen voor een loonsverhoging van E 1,78 ..

sparrow | 12-09-15 | 06:02

Zal wel een kudt van goud hebben...

BarneyBoner | 12-09-15 | 05:25

Mevrouwtje heeft schijt aan die kutburgets, zolang ze haar salaris maar sponsoren. Ook Denhaag loopt over van dit soort klaplopers. Niet goed, geld weg.

Anjin Mohammed | 12-09-15 | 04:25

er is blijkbaar geld zat. Mijn God... wat een lekker salaris. Enfin, niks aan te doen blijkbaar.

huub2077 | 12-09-15 | 01:07

@Democrates | 11-09-15 | 18:42
Welke hoofdstuk uit DSM-5 zit ik naar te kijken ^^ Of is dit kunst? U weet wel zoals Halve Gario ook een kunstenaar denkt te zijn. In het kader van dit filmpje raad ik hem een gele veren pak aan en net zo iets onzinnigs te doen als in dit filmpje.


www.youtube.com/watch?v=CQeXiROc0iA

Overige politici raad ik dit ook aan. ZO komen jullie over bij mij muppets.

Vageling | 12-09-15 | 00:58

@johoost | 11-09-15 | 21:17
Ik zie flapdrollen maar naar het wiel kijken en hem opnieuw proberen uit te vinden. Dat het ze in vijf jaar niet lukt noch in 20 jaar. JA dat begrijpen wij ook wel. Lastig voor hun als de spiegel in pure vorm te eng is en er eerst een roze bril bij gehaald moet worden voordat men erin durft te kijken.

Wiel hebben ze overigens nog steeds niet herontdekt. Zelfs ik doe dat binnen no-time. Vuur ook. Lullo's snappen iets niet. Namelijk als het niet stuk is hoeft het niet gerepareerd te worden. En als het wel stuk is moet de vraag zijn. Is vervangen niet goedkoper dan repareren? Laat het simpel klinken alleen dit soort dingen snapt dit soort lui niet.

Vageling | 12-09-15 | 00:46

In mijn gemeente gelukkig geen d66. Wel in onze PS, daar stottert een op deze wethouder gelijkende, dus totaal nietszeggende Hans W. Voor heul veul maandelijks geld vooral woorden brabbelen, woorden zonder ook maar enige betekenis of bijdrage aan het debat.
Gelijk d66 leider Arrogander, een kaal schaap met veel geblaat en weinig wol, vooral inhoudsloos brabbelen
Ik begrijp werkelijk niet dat er nog mensen stemmen op zoiets. Dat weldenkende mensen zich niet schamen hun stem te geven aan zoiets.

appelvink | 12-09-15 | 00:45

@luto | 11-09-15 | 20:31
Vreemd mij slaan zij altijd over. Gelukkig maar dat daar niet van. ZIe hun soms wel eens campagne voeren waar ik op een paar meter hun mijn facepalm presenteer. Mogen huppelkutjes zijn en dhimmies maar dat snappen zij dan weer wel. 1+1=2. Beter, Vageling als Dhimmie666 benaderen is schuimbekkende man die op zijn kaken zit te bijten terwijl het schuim er via de mondhoeken uitkomt. Is van mijn kop af te lezen dat ik hen niet moet. Muppets kunnen tenminste nog iets goed inschatten. PvdA wil graag wat agressiever zijn. Dan klapper ik wel mijn kaken en dan druipen zij maar snel af. JA zo'n man met lastige vragen en verwijten. Allemaal mensen eromheen die het horen. Lastig allemaal. Zeer vervelend dat zij mij vinden. Druipen maar gauw af. Straalt zo slecht af. Hun argumenten zijn ook derderangs. Gewoon aanpakken die sulletjes.

Vageling | 12-09-15 | 00:30

@koter | 11-09-15 | 23:08
Geen speld tussen te krijgen. Plusje van mij!

Vageling | 12-09-15 | 00:19

Tjah. Zij - zoals andere reaguurders al zeiden - is maar het kersje op top. Fatima elastiekje alweer vergeten? Heb ik hier AHmed Badeentje dat graag op belastinggeld zijn gedoe in een eet tentje houdt i.p.v. gemeente huis. Zit vol met minkukels hier in 020. Meeste hebben ook het IQ van een waterplant wat er als stemrechtig hier rondloopt.

Dan dit: 'Maar waar mag ze straks zelf op worden afgerekend? Afrekenen? 'Dat is een cultuur waar we juist vanaf willen,' zegt Kukenheim.' Juist... in welke context mag ik dat opvatten? De liquidaties of het niet presteren? Overduidelijk nooit echt gewerkt. Niet kunnen omgaan met targets en deadlines. Wanprestaties belonen en mensen met echte kennis van zaken straffen.

Mevrouw laat weer precies zien waar de schoen wringt. Oplossingen heeft zij niet. Geen enkele. En maar vragen tot zij een ons weegt om haar bijna 10K per maand te rechtvaardigingen en verdedigen. Figuur nummer zoveel waarom Amsterdam zijn begroting maar niet op orde krijgt en niks gedaan kan krijgen. Welkom op de lijst van nietsnutten. Muts! En nee ik heb niet op je gestemd. Bent u helemaal gestoord ofzo? Net als u kiezers!

Vageling | 12-09-15 | 00:14

Simone Kukenheim rijdt vast met een hele kekke bakfiets door het centrum van Amsterdam... Met oortjes in, van de ipod... met daarop de Nocturnes van Chopin... of een symfonie van Mozart... of zo

Zenzeo | 11-09-15 | 23:45

Ik erger mij al sinds jaar en dag wild aan al die Turkse en Marokkaanse moeders in Amsterdam die, terwijl ze voor de school hun kind staan op te wachten, op hoge en zeer geanimeerde toon menen in het Turks en Arabisch met elkaar te moeten communiceren. En niet alleen met elkaar, o nee, ook de kinders worden hártelijk begroet in, jawel, Turks en Berbers. En dat terwijl die kinderen al met een hopeloze taalachterstand op school komen, de leerkrachten hun stinkende best moeten doen ze in ieder geval nog wat basiskennis van het Nederlands bij te brengen en er bákken en bákken met geld tegenaan worden gegooid om dat te bereiken.
Woedend maakt me dat, en dan krijg je, terwijl het Amsterdamse onderwijs het water aan de lippen staat, zó'n wethouder...

Zenzeo | 11-09-15 | 23:32

zesjescultuur

pendajo | 11-09-15 | 23:20

Zie hier de bestuurlijke vernieuwing waar de D66 voor staat. Andere mensen noemen het gewoon graaien...
Moonwarrior | 11-09-15 | 22:30

Dat is op zich het punt niet eens. Het pijnlijke is dat mevrouw totaal niet capabel is. Was het een zeer kundige dame geweest dan had ik 10.000 euro (ex. onkostenvergoeding) de maand ook erg riant gevonden maar minder erg dan nu het geval. Deze dame wordt letterlijk betaald om gebakken lucht te verkopen. En zelfs dat kan ze niet getuige het artikel.

koter | 11-09-15 | 23:08

Droef Toeter | 11-09-15 | 19:00

Klopt, om op dit soort posities te komen moet je de juiste mensen kennen (en wellicht neuken). Aangezien zij voor het CIDI heeft gewerkt kan je ervan uitgaan dat ze de netwerk heeft.

Zag je ook met de de schoonzus van Fatima Elatik. Een standaard persoon met haar CV zou het niet hoger schoppen dan intercedente bij Manpower, maar zij is - jammer genoeg - stadsdeelvoorzitter geweest (inclusief vet salaris).
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/06/...

koter | 11-09-15 | 23:02

Wat een lege huls.

NACademicus | 11-09-15 | 22:53

Zie hier de bestuurlijke vernieuwing waar de D66 voor staat. Andere mensen noemen het gewoon graaien...

Moonwarrior | 11-09-15 | 22:30

Heel D66 is nutteloos.....

ed1144 | 11-09-15 | 22:08

kost wat maar dan heb je ook ...... wat?

hakbarry | 11-09-15 | 21:34

9414,69 euro. Tering. Jaloers kwadraat. Hier 2 studies afgerond. Moet voor mijn werk de halve wereld over. Veel overuren. Daarnaast maandelijks een rapportage over de omzet en voortgang van projecten. Niet goed, direct terug op het bord.

Maar ja welke sukkel gaat dan ook in het bedrijfsleven werken?

kenny harder | 11-09-15 | 21:25

Toch is juist dit best een verademing in de politiek, zeker de locale. Moet je voor de gein eens doorrekenen wat de ongein kost van die flapdrollen die na vier jaar een positie 'even helemaal opnieuw gaan uitvinden'. Beste politieke actie je je kan ondernemen: we gaan de komende vijf jaar niets veranderen. Wedden dat het werkt?

johoost | 11-09-15 | 21:17

En waarom? Waarom niet marktconform? Oh wacht, monopolie etc. Gewoon werken en betalen, plebs.

LetTheSunshine | 11-09-15 | 21:08

-weggejorist-

guido64654213 | 11-09-15 | 21:01

Ik denk dat ik toch maar terug naar Nederland kom en in de politiek ga !!!

guido64654213 | 11-09-15 | 21:01

D66 bestaat volgend jaar dus 50 jaar. Wie dat zover wilt laten komen is compleet koekoek.

Jos Tiebent | 11-09-15 | 20:51

Ach,tegenwoordig mag je blij zijn als een politicus niet al teveel schade aanricht.

caspert79 | 11-09-15 | 20:46

Volgens mij heb ik haar wel eens gezien in de stad waar ik woon. Was ze aan het folderen voor D66.
Ze was daar samen met allemaal gastjes met een bril en een keurige scheiding die allemaal van die vreselijke engelse marketingtermen op mij en mijn vriendin afvuurden. Als een IS man voor zo'n D66 figuur staat dan schijt hij 7 kleuren stront in zijn broek. Ik dacht jullie leren het leven uit de theorieboeken. Nooit enige tegenslag meegemaakt. Moeten deze figuren later leiding geven aan Nederland. Ik houd mijn hart vast. pfff
D66--> weg ermee

luto | 11-09-15 | 20:31

Kukenheim, is dat zoiets als kippenhok ? daar lopen zo ook doelloos rond, pikken wat, tok-tokken, een ei leggen, uitbroeden is te moeilijk, je zou maar zo'n D66-kip zijn. wel goed betaald en ook geen lelijke kip

gringo-brd | 11-09-15 | 20:24

Ik wil ook zo'n baantje. Oh nee ik ben van de verkeerde partij......
Wel slim van deze mevrouw Kukenheim, niks doen en niks kunnen en toch ruim 9K per maand bij elkaar graaien. Was ik maar mevrouw Kukenheim........

griffin peterson | 11-09-15 | 20:15

Dit D666-leeghoofd geeft weer eens mooi het dedain van de D666-elite aan voor inhoudelijke kennis en kunde enerzijds en voor de mensen op de werkvloer, in de uitvoering dus, andetzijds.

Het gebrek aan enige inhoud probeert men te verhullen met veel communicatiemiepen (valt het schoolvervoer nou wel of niet ondrr mij?). Dit gebrek is er verder de oorzaak van dat ieder project wat meer inhoudt dan het zetten van een pot thee vooral in Ammsterdam en Den Haag op een ramp uitloopt met 5x zo lange doorlooptijd en 5x hogere kosten dan gepland. In Rotterdam zie je dit niet of nauwelijks maar daar is dan ook een ander slag volk aan de macht.

Het dedain vor de werkvloer leidt steevast tot een bureaucratie die de steeds verder afgeknepen werkvloer verstikt met steeds meer en gedetailleerdere oekazes. Controledrang is enorn aangezien men geen idee heeft wat die mensen doen.

nlnl | 11-09-15 | 20:14

Het wordt hoog tijd dat we het Lieverdje weer gaan innemen.
Deze kaste van politici en hoge ambtenaren solliciteert naar revolutie.

Jan Oor2380 | 11-09-15 | 20:13

Weer typisch zo'n misbaksel dat durft te zeggen dat ze 10k per maand verdient. Dat ontvangt ze wel, maar verdienen is nét even wat anders... En lekker is ze ook al niet.

automobilaterealist | 11-09-15 | 20:12

En hadden jullie anders verwacht dan ?
D666, Troela, Nooit bedrijfsleven, Wethouder, Onderwijs...
Go figure.

Wijze uit het Oosten | 11-09-15 | 20:10

@Nacho_Vidal | 11-09-15 | 18:16
Soort zoekt soort. Ze zit tussen dezelfde mensen. Die gaan dat echt niet zeggen. Sterker nog, die houden allemaal de hand boven elkaars hoofd. #zwaaromtehuilen

G,I. Jane | 11-09-15 | 19:54

Jammer hoor Van Leeuwen, deze D'66 mevrouw gaat nu natuurlijk niet meer GeenPeil tekenen. Bedankt.

Nuchternederland | 11-09-15 | 19:54

Wat zeuren we toch weer. Het gaat er toch om dat meer vrouwen in hoge (dus goedbetaalde) functies komen? In die zin is deze dame wel een succes story. Of vrouwen in hoge functies ook echt wat kunnen, dat is nooit een criterium geweest. Tenminste niet in de ogen van deze regering.

ljcoster | 11-09-15 | 19:49

Wat zeuren we toch weer. Het gaat er toch om dat meer vrouwen in hoge (dus goedbetaalde) functies komen? In die zin is deze dame wel een succes story. Of vrouwen in hoge functies ook echt wat kunnen, dat is nooit een criterium geweest. Tenminste niet in de ogen van deze regering.

ljcoster | 11-09-15 | 19:48

Ik zou haar doen. Fijn in een huisje langs het water, beetje zeilen, groene energie, bio vlees en groenerij, caravan voor 1,5 zieligzoeker, ik kom in de hemel

Dr. Blechtrummel | 11-09-15 | 19:43

@Dhr. de Wit | 11-09-15 | 19:23
Ja, maar werk nu in het bedrijfsleven, daar valt meer te graaien.
Er lopen zoveel incompetente medewerkers rond door types als jij die niet het lef hebben er wat tegen te doen.

Ongeblustekalk | 11-09-15 | 19:33

Piet Karbiet | 11-09-15 | 18:43
niet zulke dramatische cijfers maar je komt in de buurt. Ze heeft het niet kunnen terugdraaien maar wel dat dit niet meer gebeurt. Powerplay tussen arrogante schoolbesturen en de politiek. Lastig........

Risingson | 11-09-15 | 19:32

Afrekenen?
Dat is een cultuur waar wij voorgoed mee zullen afrekenen.
Aldus de wethoudster.

de honden blaffen... | 11-09-15 | 19:28

@Ongeblustekalk | 11-09-15 | 19:18
Hoe kom je er nou bij dat JIJ wel met dat bijltje durft te hakken? Heb jij trouwens wel eens bij de rijksoverheid gewerkt? Dan weet je heus wel dat het niet zo werkt. Als het zo makkelijk zou gaan dan zouden er ook niet zoveel incompetente medewerkers rondlopen bij de overheid.
Je Lult Koek!

Dhr. de Wit | 11-09-15 | 19:23

Als er een Kukenheim-museum zou bestaan, zou die volhangen met muurschilderijtjes waarop allerlei vragen geplempt staan. Alleen vragen. De galerij met antwoorden-schilderijen is al jaren in aanbouw.

CrapoTheGreat | 11-09-15 | 19:21

@Dhr. de Wit | 11-09-15 | 19:10
Eerst zorgen voor een dossier met feitelijke gedragingen, dan via de juridische dienst advies inwinnen, daarna overgaan tot formaliteiten. Zo iemand wordt geschorst en zie je niet meer terug.
Maar ik durf met het bijltje te hakken, jij niet.

Ongeblustekalk | 11-09-15 | 19:18

@Ongeblustekalk | 11-09-15 | 19:06
Ha! Dan heb jij geen idee hoe de hiërarchie in elkaar zit bij de overheid. Als "gewoon" ambtenaar krijg je echt geen negatief ambtsbericht voor een manager voor elkaar. Alle managers dekken elkaar. En anders is er wel een "DG" of een "SG" die rugdekking geeft. Nee, aan mijn kloten heeft het niet gelegen.

Dhr. de Wit | 11-09-15 | 19:10

Als plan A niet werkt, ga ik naar plan B.
"En wat is plan B?"
Erachter zien te komen waarom plan A niet werkt.

CrapoTheGreat | 11-09-15 | 19:09

Jullie hebben de homepage goed in de knoei zitten, jongens!

Nietvoordekat | 11-09-15 | 19:07

@Basil Fawlty | 11-09-15 | 19:03
Klinkt vies hè, bah!
Dat is wat managers bij de overheid doen om te verhullen dat ze eigenlijk niets kunnen. Dan gaan ze op de hei zitten en zen-tekeningetjes maken. Hun mind mappen. Mindful de wereld bezien. Maar gewerkt wordt er niet!

Dhr. de Wit | 11-09-15 | 19:06

@Dhr. de Wit | 11-09-15 | 18:53
Als jou competenties beter waren dan die manager, had je deze gewoon kunnen wippen en zijn plaats innemen. Niets zeggen en toeslaan, hun positie ondermijnen hoeft niet eens, dat hebben ze zelf al gedaan. Binnen de rijksoverheid is een negatief ambtsbericht voldoende.
Een gemiste kans, de wit. Je hebt gewoon geen kloten.

Ongeblustekalk | 11-09-15 | 19:06

@Droef Toeter | 11-09-15 | 19:00
Exact. In aanvulling bij mezelf @18:53: als je management aanspreekt op aantoonbaar falen dan spelen ze de vermoorde onschuld. Kunnen ze zich er niet in vinden en hadden zo'n reactie ook niet verwacht, zeggen ze. Dan zijn ze helemaal quasi-verbaasd. Als ik mij toen niet had ingehouden dan had ik nu achter slot en grendel gezeten.

Dhr. de Wit | 11-09-15 | 19:04

Dhr. de Wit | 11-09-15 | 18:53

"Hei-sessies om het hoofd te legen. Cursus mindfulness en mindmappen." Was da?

Basil Fawlty | 11-09-15 | 19:03

Schreeuwmeeuw | 11-09-15 | 18:57

Ja jij bent een mooie zeg. Het moet wel straffen zijn. Niet belonen. Ze ligt bij de gedachte al te soppen. Dat moeten we niet hebben.

tweetybird | 11-09-15 | 19:03

Tot zo ver de "Onderwijspartij van Nederland" D66.

-braadwurst- | 11-09-15 | 19:00

Die Kukenheim is vooral een hele sluwe vrouw, dat kan niet anders, je komt nooit op integere, kundige manier op die positie. Als Kukenheim in problemen komt, dan moet je opletten, dan komt haar grote "talent" naar boven: het probleem bagatelliseren, of een ander de schuld geven, of gewoon ontkennen etc. De (gemeentelijke) overheid heeft een heel groot probleem als je van buiten naar binnen kijkt: zeer matig management. Maar dat deert hen niet; ze hebben de macht en van binnen naar binnen kijken is het motto.. dus... who cares?

Droef Toeter | 11-09-15 | 19:00

@gentle giant | 11-09-15 | 18:58
Ohja, lekker. Beter dan reeten!

Dhr. de Wit | 11-09-15 | 18:59

@Dhr. de Wit | 11-09-15 | 18:53 ff huggen?

gentle giant | 11-09-15 | 18:58

Een universitaire graad is niets meer en niets minder dan een certificaat om te bevestigen dat je geheugen goed genoeg is om kennis te kunnen onthouden maar het zegt helemaal niets over hoe je presteert in het echte leven.
Graad in de antropologie? Dan kun je vast en zeker een ICT afdeling aansturen, uiteraard!
* kotst *

Dhr. de Wit | 11-09-15 | 18:58

Maar ja ik heb het nog niet gehoord. Ik zou haar wel doen met de heilige woorden. Jij bent een beetje stout geweest h'e. Jij verdient straf voor dat niks doen.

tweetybird | 11-09-15 | 18:57

Stukzwaffelen met een negerlul.

Schreeuwmeeuw | 11-09-15 | 18:57

Als je het zo zegt geloof ik niet dat Delft dit kan overtreffen. Behalve dan dat men nog twee jaar door moddert in plaats van nu al failliet te gaan

Mark van Leeuwen | 11-09-15 | 18:56

Dit is niet de meest nutteloze wethoudster.
Dit is het topje van de ijsberg.
Dead ahead ...

gentle giant | 11-09-15 | 18:56

Bij de rijksoverheid loopt er ook heel wat incompetent spul rond. Managers die dik betaald worden maar totaal geen kaas hebben gegeten van de materie en dus maar externe kennis inhuren. De hele dag zinloos in rondjes lullen tijdens vergaderingen waar zij uiteraard op luxe koffie, broodjes en sappen worden gefêteerd. Klankbordsessies met de rest van het management omdat jaar na jaar blijkt dat diegenen die zij geacht worden aan te sturen allemaal ontevreden zijn. Hei-sessies om het hoofd te legen. Cursus mindfulness en mindmappen want je moet wel up-to-date blijven.
Op een gegeven moment kon ik mijn smoel niet meer houden en dat werd niet gewaardeerd. Uiteindelijk weggegaan anders hadden ze mij moeten opnemen in een pyschiatrisch hospitaal.

Dhr. de Wit | 11-09-15 | 18:53

Het is tenslotte maar geld van een ander, dus dat telt niet:-(
Als ik niet zo cynisch was zou ik er om huilen.

Zathras | 11-09-15 | 18:48

Een wethouder onderwijs gaat alleen over de huisvesting van het basisonderwijs, personele bezetting en leerlingenvervoer. That's it. De rest is een aangelegenheid van de schoolbesturen en het ministerie. Je hoeft als wethouder onderwijs inhoudelijk ook helemaal niks van onderwijs te weten, want daar ga je niet over. Maar dat er in Amsterdam dus een wethoudertje rondhuppelt voor meer dan een ton per jaar en net doet alsof ze daar wel over gaat, en toegeeft dat ze er ook niks van weet is stuitend.
Zij moet gewoon op de vragen die worden gesteld zeggen: "Daar ga ik niet over. Ik kan er wel vragen over stellen aan de schoolbesturen, het ministerie en de leerkrachten, maar ik kan er niks aan veranderen, want daar ga ik niet over. En de gemeenteraad ook niet."
Dit zijn antwoorden die incompetentie, onwetendheid en stommiteit tentoon spreiden.
Echt stuitend.

Stormageddon | 11-09-15 | 18:48

Die andere D66 wethouderin met die Zweedse naam heeft ook alleen maar 1 ministerie van binnen gezien. Die zit er omdat ze de rechterhand van Rutte was. Want dan is er een 'lijntje'. Man man man.

Piet Karbiet | 11-09-15 | 18:46

@Als het land gerund zou worden door ondernemer-achtige types.. Zou het dan niet beter gaan.

Al die incompetente mensen, die nog nooit een dag hebben gewerkt. Wat doen zij toch allemaal?

Ik snap het niet. Echt niet..
Nacho_Vidal | 11-09-15 | 18:13

Wat te denken in de gezondheidszorg,gasten in het bestuur (vanuit het bedrijfsleven) die geen notie verstand hebben of te wel een medische achtergrond hebben.. maar wel voor 't zeggen hebben.maar wel hun zakken lopen te vullen.. zie Wouter Bos.. ik wist niet wat ik zag tijden de evacuatie van het VUmc.man man man.

Druk | 11-09-15 | 18:44

@mygfisbrazilian | 11-09-15 | 18:23

Personage 'Atlas Shrugged'.

Desmoulins | 11-09-15 | 18:44

even kopje uit Het Parool. dit was ook een talentje pur sang.

Griffith: ik had wel genoeg verstand van gemeentefinanciën.

verbanden | 11-09-15 | 18:43

@Risingson | 11-09-15 | 18:39
.
Euh, ik meen dat maar 25% van de kinderen nu op hun 1e schoolkeuze is geplaatst. Dat was vorig jaar 5%. Mijn buurjongen kon oprotten naar keuze 7 of de stad verlaten.

Piet Karbiet | 11-09-15 | 18:43

En Kukenheim zat gister hoogstwaarschijnlijk wel op een ereplek bij U2 in de Ziggodome. Gutmensch te wezen.

Piet Karbiet | 11-09-15 | 18:40

@Desmoulins | 11-09-15 | 18:37 Het is de speech van Timmermans maar dan over een ander onderwerp.

gentle giant | 11-09-15 | 18:40

@gentle giant | 11-09-15 | 18:38
Jazeker, plas glas was is voorbij.
Wij zullen niet vergeten, Wij zullen niet vergeven.

Dhr. de Wit | 11-09-15 | 18:40

@BLR | 11-09-15 | 18:03
Als je het voor het geld doe wordt dan hoer ofzo, meer respect.

DrakenEi | 11-09-15 | 18:40

Rechtstreeks vanuit de schoolbanken de politiek in: nl.m.wikipedia.org/wiki/Simone_Kukenh...
Verantwoordelijk voor een miljoenenbudget zonder ooit één dag echt gewerkt (of budgetverantwoordelijk) te zijn geweest. Dat zou bij wet verboden moeten worden.

de Voorzittert | 11-09-15 | 18:39

ze heeft wel dat geklungel van die schoolbesturen de pas afgesneden toen die zo'n puinhoop maakte van de schoolkeuzeloting. Hulde.

Risingson | 11-09-15 | 18:39

Weet je. Juist om dit soort dingen begin ik steeds meer het libertarische gedachtegoed te waarderen.

postmodernismisdead | 11-09-15 | 18:38

Je zou er op willen schieten maar je kunt nog geen beslissing nemen. Wordt het de puddingbuks of iets anders.

gnor | 11-09-15 | 18:38

Hier gaan inderdaad vrijwel alle autochtone roomblanke kinderen naar het VWO. Landelijk is dat maar 24%. Ouders hebben bijna ook bijna allemaal gestudeerd.

Piet Karbiet | 11-09-15 | 18:38

@de voorzittert
@Nacho_Vidal | 11-09-15 | 18:32
Proost vrienden,
Toch gaan zij van ons horen, dit kan niet doorgaan. Ik geloof daarin.

gentle giant | 11-09-15 | 18:38

@Wim Denkbaar | 11-09-15 | 18:33

Lees haar nietszeggende geklets nog eens goed.
Ze zegt namelijk helemaal niets dan wat zaken die heel correct en doordacht klinken maar helemaal niets betekenen.
Ze is verdomme wethouder.
Wat een gotspe.

Desmoulins | 11-09-15 | 18:37

9400 euro is ongeveer wat de gemiddelde arbeider in schijf 2 per jaar afdraagt aan loonbelasting. Dat betekent dus dat er 12 arbeiders per jaar moeten werken om deze mevrouw die de hele dag niks doet, te betalen.

De verhoudingen zijn volledig zoek in dit land! We betalen een hoop geld voor mensen die niets presteren en nog nooit een bedrijf van binnen hebben gezien (dixit LangeTijdGeleden @18:06).

Dhr. de Wit | 11-09-15 | 18:36

@Nacho_Vidal | 11-09-15 | 18:13 ,

nog beter zo zijn als we gewoon zelfs ons leven konden inrichten zonder bemoeienis van dure domme betweters

rode peper | 11-09-15 | 18:36

Ten eerste is het percentage aantal blanken met een VWO-advies al veel te hoog, maar deze totale hipster nitwit wil het percentage voor zwarte kinderen gelijktrekken met die van blanke kinderen, want oneerlijk; niet gelijk dus een grove schande.
Dit soort omhooggevallen feel-good tuthola's hebben geen idee over de schade die ze aanrichten...

Desmoulins | 11-09-15 | 18:35

Het lijkt op een miss verkiezing.

BrokenTipi | 11-09-15 | 18:33

Een beetje een goedkope aanval. Niemand lost het probleem van onze niet- (en vaak anti-)westerse onderklasse op. Een PVV-wethouder zou misschien een mooier verhaal afsteken, maar hij (m/v) zou net zo weinig bereiken, waarschijnlijk minder door de weerstand die hij zou oproepen.
De wethouder wil luisteren naar de “mensen in het veld”, het onderwijzend personeel. Wat is daar verkeerd aan? (Ik zal er maar weer even bij zeggen dat ik nog nooit op D66 heb gestemd.)

Wim Denkbaar | 11-09-15 | 18:33

@ de voorzittert
Exact.

Nacho_Vidal | 11-09-15 | 18:32

Lekker visieloos, wat moet je daar voor doen?, om zo te niksen en toch geld te krijgen?

Toetsiemonster | 11-09-15 | 18:31

d r a m a w i j f. maar ik zou haar doen. zij 9,4 k p/m en ik lekker als huisman wandelen in het Amsterdamse Bos met de hond en lekker de Marokkaanse buurvrouw ketsen overdag.

verbanden | 11-09-15 | 18:31

Onze nieuwe elite.
Ergens voor verantwoordlijk zijn daarover ter verantwoordiging kunnen worden geroepen is zo 2014!
En nu vooruit!

Desmoulins | 11-09-15 | 18:30

@tostimaker | 11-09-15 | 18:24
Begin maar met de Kiesraad en hun procedures. Elk gezond bedrijf a la 2015 er een Lean trajectje ingooien: ah dit gaat wat traag en inefficient. Conclusie: gaan we anders doen. Bellen naar GS. Hoe doe je dat online ding? Procesje herschrijven, implementeren en ipv 16 fulltime FTE nog maar 1 Functioneel Beheerder en 1 communicatiewijf.
.
En dit dus bij alle (semi) overheid bedenksels. Waarbij ook de vraag gesteld moet worden: heeft het sowieso nut? Zou de overheid op zeker miljarden per jaar schelen.

de Voorzittert | 11-09-15 | 18:30

Je kunt het die mevrouw niet kwalijk nemen. Het systeem is ziek.

hatari | 11-09-15 | 18:28

"Senior beleidsmedewerker van D'66 TK-lid Lousewies van der Laan"
De lamme kakeldoos helpt de blinde kakeldoos.
Hoe diep kun je zinken?

Durmazon | 11-09-15 | 18:28

@tostimaker
Natuurlijk man. Wat denk je dat al die ambtenaren kosten alleen al in Den Haag?

En geloof me. Die zijn vaak dom, dóm. En als ze niet dom zijn dan zijn ze ook nog eens wereldvreemd en onaardig.

Logisch. Van een een of andere kutopleiding zo erin gerold en gebleven. Ooit gedacht dat ze met HBO mis-communicatie het zouden gaan maken in het 'bedrijfsleven' ( met wat dan aangezien de social skills vaak missen).

Het zijn een stel debielen. Echt.

Nacho_Vidal | 11-09-15 | 18:28

Vrouw, d66, wethouder, amsterdam. Gestapelde irrelevantie.
Die is vanmiddag jankend op haar bakfiets witte wijn gaan halen en wat flesjes Amstel Radler voor haar hippe kunstenaar vriendje.
Maar ze harkt wel veel poen binnen, kan ze mooi dat grachten bovenwoninkje (90m2) van 4,5 ton mee betalen.
Respect!!

Ongeblustekalk | 11-09-15 | 18:28

Met zo'n achternaam is een Set Gaaikema-grap gauw gemaakt.

hStripe | 11-09-15 | 18:28

@staatdonor | 11-09-15 | 18:17
Dat bedoelde ik dus. Godskolere.
I stand corrected.

Ars Vivendi | 11-09-15 | 18:27

In een groene zak duwen en dan naar de stortplaats

pejoar | 11-09-15 | 18:25

Volgens mij zijn er naast een hoop werklozen ook miljoenen mensen in Nederland met onzin banen, die eigenlijk de samenleving nog meer geld kosten dan uitkeringsgerechtigden

Rest In Privacy | 11-09-15 | 18:24

Gelijk aan Gentle Giant (18:02) een pot bier opengetrokken. Enige wat nog rest na een lange week hard werken, vol met afschuwelijke gutmensch welkomacties. Lekker lezen waar dit soort kekke Wegmetons D66 tuthola's hun week mee vullen.

de Voorzittert | 11-09-15 | 18:24

Don't hate the player, hate the game.

Op zich kan ik haar niks kwalijk nemen. Ik wil ook wel €9k toucheren voor niks doen. Mijn CV is op dat vlak echt super relevant!

YMMMV | 11-09-15 | 18:24

Who is John Galt?

mygfisbrazilian | 11-09-15 | 18:23

Ergens snap ik het wel dat ze zo goed worden betaald.
Ze zullen na de val van de politiek niet zo 1 2 3 meer aan de bak komen, laat staan eea. na kunnen vertellen. Een nieuwe identiteit kost straks wellicht nog meer geld.

TP 1984 | 11-09-15 | 18:23

De kwaliteit van onderwijs moet je afmeten aan het deel van de alumni dat kiest voor de criminele sector.

Feynman | 11-09-15 | 18:22

@Panos88 | 11-09-15 | 18:13
Wedden dat ze de standaarden voor het VWO (en de HAVO als ze dan toch bezig zijn) nog verder naar beneden trappen omdat deze statistieken bewijzen dat racisme is onder docenten?

Diploma-inflatie, het wordt steeds erger.

Min-of-meer | 11-09-15 | 18:22

Niets zeggende politica. Deze dame gaat via de tweede kamer zo het EP in. Bij terugkomst een leuk commisiebaantje afgetopt met een CEO functie bij de semi overheid en 2 of drie gouden handdrukken later uitrusten als burgemeester van een middelgrote gemeente. Van deze dame zijn we nog niet af. Mark my words.

Yohean | 11-09-15 | 18:20

Maar het vrouwenquotum is wel weer gehaald.

Dr. Vigilante | 11-09-15 | 18:20

Ze scoort dus goed in het rijtje NS,fyra en jsf. Het wordt niks en kost veel geld voor niks. Tsja ze past dus eigenlijk perfect bij dit kabinet. Ik zou zeggen maak haar minister.

tweetybird | 11-09-15 | 18:19

Ze is wel eerlijk. De rest van de wethouders doet precies hetzelfde, maar weet er een mooi verhaal van te maken.

logisch | 11-09-15 | 18:18

Ik wist eerlijk niet dat je met niets doen/niets kunnen 10.000 rooie per jaar kan verdienen.
Ars Vivendi | 11-09-15 | 18:14

Maand*
huilen is dit.

staatdonor | 11-09-15 | 18:17

Overal waar D66'ers enige vorm van macht hebben, maken ze het land steeds verder kapot. Of dat is door niets doen, of door wel iets te doen. Eerlijk is eerlijk, in het laatste geval maken ze nog de meeste schade.

smdyasc | 11-09-15 | 18:17

Alle D66- ers zijn nutteloos.

edelweiss | 11-09-15 | 18:16

En wanneer staat er nou iemand op, die gewoon récht in haar gezicht zegt; 'je kán niks, je bent niks, stop gewoon?'

Nacho_Vidal | 11-09-15 | 18:16

Het is dus niks. Het word dus niks en voor de toekomst is het ook niks. Conclusie het kost dus een hoop geld voor niks.

tweetybird | 11-09-15 | 18:16

LangeTijdGeleden | 11-09-15 | 18:06

Was ook het eerste wat ik heb gedaan. Effe de wiki checken en inderdaad. Het standaard D66 plaatje. Maar ze heeft gelukkig wel voor Lousewies gewerkt (proest). Is toch triest, vooral aan het einde van het artikel: "En de stok achter de deur? Een hopeloos ouderwetse manier van denken, vindt Kukenheim. 'Je krijgt mensen alleen in beweging door goede vragen te stellen." Amsterdam oost/west en het Ministerie zullen ongetwijfeld in aktie komen als jij "goede" vragen gaat stellen. Man, man, man. Wat een afbraak.

Basil Fawlty | 11-09-15 | 18:15

Ik wist eerlijk niet dat je met niets doen/niets kunnen 10.000 rooie per jaar kan verdienen.

Ars Vivendi | 11-09-15 | 18:14

Stereotype huppelmuts. Veel zelfingenomen geblaat maar er komt niks zinnigs uit.

Akiron | 11-09-15 | 18:14

Bleef het maar bij de 9,4k, das nog exclusief (extreem luxe) pensioenopbouw en onkostenvergoedingen.

seven | 11-09-15 | 18:13

Als het land gerund zou worden door ondernemer-achtige types.. Zou het dan niet beter gaan.

Al die incompetente mensen, die nog nooit een dag hebben gewerkt. Wat doen zij toch allemaal?

Ik snap het niet. Echt niet..

Nacho_Vidal | 11-09-15 | 18:13

"Zeventig procent van de witte kinderen in Amsterdam gaat naar het vwo, stelt Kukenheim vast. Tegen dertig procent van de zwarte kinderen. 'Dat is een grote schande."- Buiten dat "witte" een scheldwoord is voor blanken gebruikt door types als Gario, Enaït en Simons, is dit gewoon een erg ondoordachte vaststelling die geen rekening houdt met het feit dat de blanke arbeidersklasse massaal uit Amsterdam is weggetrokken en vervangen door vaak hogeropgeleide yuppen. Daarbij komt, voor wie is het een schande? voor de "witten" die hun kinderen massaal vanaf de wieg af aan geestelijk stimuleren? Want daar ligt het verschil.

Panos88 | 11-09-15 | 18:13

Het volk vindt het goed want stemt fanatiek D'66. Dictatuur'66.

ProAsfalt | 11-09-15 | 18:12

En als het een PVV'er zou zijn stond de NOS er nu al met een cameraploeg.

Mo het varken | 11-09-15 | 18:11

Ik wilde iets plempen over schuim dat boven komt drijven maar de tegel van @LangeTijdGeleden van 18:06 says it all.

Als dit soort volk de macht heeft is Nederland definitief kapotstuk.

vraagstaart | 11-09-15 | 18:10

Opvreter. We hadden hier in 0044 een tijdje geleden een gemeenteraadslid die met vervroegd pensioen ging. Het plaatselijke sufferdje besteedde er een stukje aan. Op de vraag wat meneer zoal bereikt had in de afgelopen jaren antwoordde hij dat hij het de plaatselijke vervoerders en de steengroeve het leven goed moeilijk gemaakt had. Dat was zijn prestatie. Hangen die lui. Allemaal.

Freddie Stobart | 11-09-15 | 18:08

Overheid dicht zichzelf hele belangrijke dingen toe. De harde werkelijkheid is dat ze steeds meer geld van de burger stelen en vervolgens dat geld zeer onverantwoordelijk verspillen.

Dutch_Holland | 11-09-15 | 18:07

"Simone Kukenheim (Den Haag, 14 september 1979) is een Nederlands politica voor D66.

Kukenheim bezocht de Toneelschool Maastricht maar deze opleiding voltooide ze niet. Ze studeerde daarna politicologie aan de Universiteit van Amsterdam.

Kukenheim was vanaf 2006 deelraadslid en D66-fractievoorzitter voor het Stadsdeel Zuid in Amsterdam. Van 2010 tot 2014 was ze in dit stadsdeel lid van het dagelijks bestuur, met als portefeuille het investeringsprogramma uitbreiding, en renovatie en kwaliteitsverbetering onderwijshuisvesting. Zij was daarvoor senior-beleidsmedewerker van D66-Tweedekamerlid Lousewies van der Laan.

Sinds de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 is Kukenheim wethouder in het college van Burgemeester en Wethouders in Amsterdam. Als zodanig is zij belast met de portefeuille Onderwijs, Jeugd, Diversiteit en Stadsdeel Oost.

Simone Kukenheim was oprichter van de jeugdafdeling van het Centrum Informatie en Documentatie Israël (CIDI) en van de mensenrechtenorganisatie Humanity in Action."

Ja hoor en het D66 plaatje van wereldvreemdheid, nooit écht gewerkt te hebben én het denken beter te weten is weer compleet.

LangeTijdGeleden | 11-09-15 | 18:06

Godverdomme. Dan heb je jarenlang interessante luchtpraktijktheorie gestudeerd en dan is het enige wat je kan wat vragen stellen? En zo niet, nog meer vragen stellen.
Manman, achter het raam kan ze misschien wel 11.000,- per maand verdienen

TP 1984 | 11-09-15 | 18:06

Tien rooitjes per maand? Dat zou bijna een reden zijn om lid te worden van een politieke partij. Bijna.

BLR | 11-09-15 | 18:03

Nutteloze D66-er. Lijkt mij een pleonasme.

Ars Vivendi | 11-09-15 | 18:02

Ingelezen, gehuild en een halve liter open getrokken.

gentle giant | 11-09-15 | 18:02

Klinkt als een doorsnee wethouder van een doorsnee Nederlandse gemeente.

VanBukkem | 11-09-15 | 18:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken