Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terugkijken. Arnold Karskens bij Studio Powned

Arnold Karskens, een beetje the one man renegade army van 's lands journalistieke gilde, had een studiereisje. En dan niet zo'n NPO-tranentrekkertje door de dobbersafari met een Sophie Hillbrand die door haar elitaire 'nuchterheid' inderdaad vast kan stellen 'dat het allemaal heel erg is'. En ja, als je genoeg klote hebt om met alleen je kale blanke hoofd en een handycam naar dat gebied af te reizen, dan kunnen er wel eens vreemde dingen gebeuren natuurlijk. Als enige Europeaan met een Europees paspoort gearresteerd worden bijvoorbeeld, terwijl alle fop-Syriërs die hun paspoorten helaas en jammer genoeg tijdens de overtocht verloren zijn, gewoon door mogen wandelen. Overigens allemaal lui met prima baantjes: kappers, taxichauffeurs, enz. Vanaf 16:27 komt Karskens met een theorie waar we nog niet helemaal van weten wat we er nou van moeten vinden. Voor hem is deze hele migrantenstroom bewust door de EU gecreëerd door de grenzen open te gooien, deel van een vooropgezet plan om een hele grote oorlog te gaan voeren in Syrië. Of zoiets. Nja, zoals Thierry met grote ogen over dat idee zegt: "Daar moet ik even aan wennen." Eén ding is duidelijk: het zal nog wel even duren voordat deze clusterfuck ge-unfucked wordt.

Reaguursels

Inloggen

Karskens publiceert ook veel op Niburu...

F. von Zeikhoven | 12-09-15 | 10:56

Op internet is volop te lezen dat Saoedie-Arabië & Co bezig zijn met ‘de islamisering van de planeet’, te beginnen met de Westerse wereld. Waarbij zij geholpen worden door de linkse haat jegens de Westerse cultuur (cultural marxism), en ook door Obama die zijn moslimplicht vervult (Obama’s terrorisme-analisten mogen het woord ‘islam’ niet gebruiken). Achter dit alles steekt dus enorm veel poltieke macht en oliekapitaal. Waarmee bijvoorbeeld professoren en universiteiten worden omgekocht om maar te vertellen hoe geweldig ‘vredelievend en vooruitstrevend’ de islam is en dat wij vooral onze grenzen moeten open zetten voor de miljoenen moslims. Ondertussen wordt steeds meer duidelijk dat de islam een zeer intolerante en destructieve ideologie is, met in 14 eeuwen 270 miljoen vermoordde andersdenkenden en diverse vernietigde culturen. De islam produceert achterlijkheid en armoede en wreedheid overal daar waar de islam kan domineren. En het is vanwege de culturele crisis van de Westerse wereld, zie o.a. het relativisme en cultuurrelativisme en het linkse weg-met-ons-denken, dat de islam praktisch gefaciliteerd wordt de Westerse cultuur over te nemen en af te breken.
Benedict Broere | 11-09-15 | 11:54

Daarom zat ik ook wel een beetje als een sadist te grinniken toen ik las in de linkse krant Trouw dat een kraan op de Grote Moskee van Mekka is gedonderd. Karma is a bitch...

www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenland/art...

Alexander des Burgus | 12-09-15 | 01:59

Grenzen opengooien, oorlog voeren in Syrië: Logisch gevolg is dan natuurlijk een Europees leger onder leiding van de EU ambtenaren in Brussel. Ik zeg natuurlijk ook maar wat...

Short | 12-09-15 | 00:13

Ook ik ben ervan overtuigd dat dit een plan is. Waarom worden alle 'vluchtelingen' in Europa in de watten gelegd? Om later iets terug te kunnen eisen. Ik vrees dat dit ons veel onrust en geweld gaat brengen. We krijgen de rekening gepresenteerd van ons eigen onbenul en egoïsme.

awakened | 11-09-15 | 21:13

Ik geloof niet in die theorie van Karkens. De EU en de Linkse Kerk en mogelijk ook de ondernemerswereld, plegen een soort social engineering op de Europese samenlevingen om het homogene er uit te halen en het nationalisme en chauvinisme, enzovoort, zodat het allemaal een grote multicultimassa wordt die vanuit Brussel beter te besturen is. Daarbij is het evenwel taboe om te signaleren dat met de miljoenen vluchtelingen er ook miljoenen moslims binnen komen die vanuit Saoedie-Arabië eenvoudig te radicaliseren zijn tot fanate salafistisch-fascistische moslims, oftewel echte moslims, het soort moslims dat de oorspronkelijke bevolkingen en culturen van Noord-Afrika en het Midden-Oosten, enzovoort, vermoord en vernietigd heeft. En iedereen die kritiek heeft op dit alles, die wordt monddood gemaakt met woorden als racist, fascist en islamofoob. Zodat het islamitisch fascisme massaal Europa binnen kan komen wandelen. Om over enige tijd te gaan bepalen wat we eten en hoe we ons kleden en wat we denken en doen en geloven en wat onze geschiedenis moet zijn, enzovoort. De islam is een totalitaire way of life. En voor eenieder die enige betekenis hecht aan het woord ‘vrijheid’, is islam slecht nieuws.

Benedict Broere | 11-09-15 | 19:53

-weggejorist-

Blondendom | 11-09-15 | 17:29

@(c)ZWITSUL | 11-09-15 | 11:04
Ook Griekenland helpt actief mee. Ze hebben een enorme marine, groter dan de Nederlandse, maar gebruiken hem niet. Waarom? Natuurlijk zijn ze min of meer in staat van oorlog met Turkije, maar iedereen die claimt Syrisch te zijn kunnen ze zo afzetten in Syrie, in Latakia waar het nog altijd vredig is.
Kennelijk geeft de EU hen groen licht om het zo te doen, of gebruiken ze het als troef in de onderhandelingen voor een bail-out. Hoe dan ook ze laten het gebeuren zonder er iets aan te doen.
Italie even zo. Terwijl Australie boten terugsleept naar Indonesie, doet Italie niets.

vansuyle.com | 11-09-15 | 16:25

@Ruud5 | 11-09-15 | 10:23
Tsja echte bewijzen zijn lastig. Maar misschien het feit dat geen enkel land van de anti-IS coalitie diplomatieke banden onderhoudt met Assad? Het gevecht heeft veel weg van WW1, eerst de Duitsers en Oostenrijkers aanpakken, vervolgens de Witten steunen tegen de Roden.
.
Alleen dat Rusland Assad blijft steunen gooit natuurlijk roet in het eten. Plus het feit dat Assad weliswaar veel terrein verloren heeft, maar de belangrijkste steden nog goed in handen heeft. Hij geniet de steun van de bevolking, en heeft een stilzwijgende alliantie met de Koerden (die het gevecht nu beginnen te verplaatsen naar Turkije)
.
Dit is overigens wat Lavrov erover te eggen had tass.ru/en/politics/820202 (in het kader van hoor en wederhoor)

vansuyle.com | 11-09-15 | 16:13

Wat een dom wijf. Neo-con.

Grrrrbachov | 11-09-15 | 15:43

@Thunderbird | 11-09-15 | 11:15
Niet helemaal visieloos. Duitsland heeft net een verdrag getekend met Rusland voor een directe pijpleiding door de Baltische zee, zodat Oekraine buiten spel wordt gezet. In your face Obama!
Onze Shell doet overigens ook mee in het project, evenals Total.

vansuyle.com | 11-09-15 | 15:41

Jan Boule | 11-09-15 | 12:39
Om echt van Isis af te komen is het waarschijnlijk nodig het ledenbestand letterlijk uit te roeien. En dat gaat niet gebeuren. Vanwege westers gemekker over mensenrechten. En de universele onwil iets te doen waar de consequenties niet van zijn in te schatten.

Verder lul je er maar wat op los. Kant noch wal.

Mike_DB | 11-09-15 | 15:25

Als Karskens een echte held was had ie de oversteek vanuit libïe moeten maken.
Dit was gewoon goedkoop scoren...
En WO 3? die is al ruim tien jaar aan de gang..
Wakker worden Arnoldje...

De gezellige Syrier | 11-09-15 | 14:30

Mike_DB | 11-09-15 | 11:53
Mee eens. Geopolitiek is niet te regiseren. Zag een keer een programma over oude buitenlandse operaties die de CIA heeft uitgevoerd. Daarin gaf een voormalige hoge pief ook toe dat bijna altijd de beslissing om een bijvoorbeeld regering omver te werpen werd genomen omdat dit op dat moment nodig was. De consequenties op langere termijn werden voor lief genomen. Dat was dan een probleem om later weer op te lossen. Politici zijn oppertuun en kortzichtig. Misschien maar goed ook.

Pieleke | 11-09-15 | 13:34

Deze lezing is erg aannemelijk. De EU spint garen bij het ontwrichten van de autochtone bevolkingsgroepen. Roeren in die malle kookpot zodat er zoveel mogelijk verdeeldheid heerst en de EU lekker door kan rollen met haar eigen agenda. Geld van west naar oost, mensen van oost naar west en nu zeer grote groepen die met geen enkel land enige binding hebben. Het niet uit willen roeien van IS is een bewuste keuze en natuurlijk nu Rusland zich actief met de kwestie gaat bemoeien bemoeilijkt dat een oplossing. Een oplossing die past in het straatje van de EU. Men is daar sinds het begin van de 2e Irak oorlog bezig om de regio te ontwrichten. Jaren en ettelijke 100k doden verder meent het westen recht te hebben op het bepalen van de agenda ? Echt waar ? Op basis van wat dan ? De 2e kamer wil nu instemmen met bommen op Syrië maar IS heeft inmiddels ook al een havenstad in Libië in handen. Dat land waar het allemaal zoveel beter is sinds Khadaffi daar weg moest want Arabische Lente. Dit verhaal gaat nog jaren door en de Europese culturen moeten dood. Allemaal.

netniet | 11-09-15 | 13:19

Mooi programma, met een nieuw decor. Beter dan dat Jensen decor wat ze eerst hadden. Begint eindelijk ergens op te lijken!

Digitaal Smoelwerk | 11-09-15 | 12:54

Geloof me, we gaan de Russen nog heel haard nodig hebben voor onze vrijheid.

Rotterdammert1965 | 11-09-15 | 12:41

Mike DB 11:53
Feiten weerspreken uw statement dat het westen niet voorziet in het wapentuig van Isis. isis beschikt volgens la Tribune over 3000 Hummers, 60.000 handwapens, 50 tanks en 150 IFV's en anti-tank en luchtdoelwapens.
Via Bulgarije, Kroatië , Roemenië en Oekraïne zijn onder toeziend oog van westerse geheime diensten wapens doorgesluisd naar anti-Assad groeperingen zoals het FSA dat het SAA (het Syrian Arab Army , loyaal aan Assad) bestrijdt. Door allianties en buitgemaakt materieel - Iraks van Amerikaanse en Syrisch van Russische makelij - kan isis beschikken over ultramodern wapentuig. China levert het CQ geweer en men beschikt over Tow en Milan anti-tank wapens van Europese makelij. Tevens beschikt men over spoorslags van Libië naar het kalifaat vervoerde wapens in 2011.De Amerikanen hebben bij Bagdad 12 Apaches staan maar zijn bang dat die tot schroot worden verwerkt door de Manpads ( luchtdoelgeschut) van Isis. Isis heeft geen KMA opleiding nodig om haar strategie uit te voeren en hele legers het nakijken te geven. Religieus fanatisme , westerse wapens en goede infrastructuur doen de rest en daar zorgen ze voor. Napoléon zei het al "une armée marche sur son estomac" maar vergat zijn eigen adagium door zijn Grande Armée te laten verhongeren en te verkommeren in Rusland.

Jan Boule | 11-09-15 | 12:39

Probleem is heel simpel op te lossen door Assad van Syrië te helpen. Begrijp niet zo wat zo slecht was aan Assad. Hij had de boel goed onder controle, waarbij 99% de bevolking naast elkaar en deels met elkaar in relatieve vrede (is al heel wat voor een moslimland) leefden. Werden geen chistenen, joden en anders denkende vermoord. Tuurlijk sommige waren daar de Sjaak, maar voor een moslimland was het 1 van de meest stabiele landen in de regio. Nu verdeeld door diverse groeperingen waarvan IS er 1 is. Ik snap Rusland heel goed en geeft de Russen groot gelijk.

Rotterdammert1965 | 11-09-15 | 12:39

Waarom lullen ze steeds door elkaar? Zo irritant. Terwijl er niet echt tegenstellingen zijn. Iedereen gelooft Arnold's theorie wel, dat we klaargestoomd worden voor een oorlog, alleen welke rol Rusland inneemt zal nog onduidelijk zijn.
Beetje gemiste kans voor betere televisie.

van heinde en verre | 11-09-15 | 12:38

Op minuut 2:20 is alles zeggend.

Rotterdammert1965 | 11-09-15 | 12:25

Op internet is volop te lezen dat Saoedie-Arabië & Co bezig zijn met ‘de islamisering van de planeet’, te beginnen met de Westerse wereld. Waarbij zij geholpen worden door de linkse haat jegens de Westerse cultuur (cultural marxism), en ook door Obama die zijn moslimplicht vervult (Obama’s terrorisme-analisten mogen het woord ‘islam’ niet gebruiken). Achter dit alles steekt dus enorm veel poltieke macht en oliekapitaal. Waarmee bijvoorbeeld professoren en universiteiten worden omgekocht om maar te vertellen hoe geweldig ‘vredelievend en vooruitstrevend’ de islam is en dat wij vooral onze grenzen moeten open zetten voor de miljoenen moslims. Ondertussen wordt steeds meer duidelijk dat de islam een zeer intolerante en destructieve ideologie is, met in 14 eeuwen 270 miljoen vermoordde andersdenkenden en diverse vernietigde culturen. De islam produceert achterlijkheid en armoede en wreedheid overal daar waar de islam kan domineren. En het is vanwege de culturele crisis van de Westerse wereld, zie o.a. het relativisme en cultuurrelativisme en het linkse weg-met-ons-denken, dat de islam praktisch gefaciliteerd wordt de Westerse cultuur over te nemen en af te breken.

Benedict Broere | 11-09-15 | 11:54

Ik moet zeggen dat Powned het nog redelijk 50-50 hield aan tafel, wat betreft voor- en tegenstanders van het huidige asielbeleid.
Pauw nodigt doorgaans alleen maar linkse en gutmensch types uit en zet er dan maar 1 persoon tussen die het tegengeluid mag verkondigen. Niet alleen Pauw overigens, maar de hele MSM.

druipsmurf | 11-09-15 | 11:54

Gelul. Politici hebben al moeite om 'n week vooruit te denken. Net als de meeste andere mensen. Politiek besturen = constant reageren op gtebeurtenissen. Veel meer doen politiek bestuurders niet. Dat ze in staat zouden zijn tot enorme complotten (die moeten leiden tot specifieke gebeurtenissen jaren in de toekomst) is absurd. Slechts iemand die volkomen losgezongen is van de werkelijkheid kan zoiets vermoeden.

Bovendien vervalst Karstens het verleden. De Syrische oppositie is nooit bewapend door 'het westen'. Europa en de VS hebben zich zo veel mogelijk buiten het conflict gehouden. Zelfs toen Assad (waarschijnlijk) chemische wapens gebruikete, heeft men zeer zorgvuldig niet ingegrepen.

De toekomst is dit: 'Het westen' zal zich af en toe door de publieke opinie ("Zielig!") gedwongen voelen iets kleinschaligs te doen. Het Arabische stammen conflict gaat nog decennia door. En zal steeds meer landen opslokken. Oplosbaar is er niets. Dit is het Arabische equivalent van de Dertigjarige Oorlog. Lekker laten uitrazen. We zien aan 't einde wel wie 't heeft overleefd.

Mike_DB | 11-09-15 | 11:53

Groot respect voor Karskens.
De Gutmensch wil drama, reality drama , en als het er niet is dan creëren we het wel.
Van Rusland tot Saoedi-Arabië en van Letland tot Denemarken trappen ze er niet in.
Maar Nederland ? Het is slechts een kwestie van tijd voordat we wakker worden geschud en dan hebben we het drama waar we om vroegen.

daytripper | 11-09-15 | 11:51

En trouwens, hoe denk je dat de Oost Europese lidstaten zich gaan gedragen als de bevolking gaat morren dat het allemaal nog niet zo slecht was onder moedertje Rusland. Bijv. wanneer ze gedwongen vluchtelingen moeten opnemen. Ook daar zal een tweespalt dreigen te ontstaan met Brussel. Rusland zal opinie makers planten en het volk opruien, immers die zijn Brussel helemaal zat en iedere vorm van instabiliteit is welkom.

Durotar | 11-09-15 | 11:49

blendedperfection | 11-09-15 | 11:15
Precies, alleen staan we tegen een muur te praten lijkt het.

druipsmurf | 11-09-15 | 11:45

De vluchtelingen-(migranten)stroom is niets anders dan een hedendaags paard van Troje. Er zitten duizenden IS strijders tussen. Mijn inziens heeft IS deze stroom dan ook bewust op gang gebracht. Aan de andere kant, Europa wil een Europees leger en aangezien daar momenteel geen animo voor is dient er een gewapend conflict te zijn waar de massa achter kan staan. Zodra de lidstaten hun militaire bevoegdheden grotendeels overdragen is het hek helemaal van de dam en helpt geen enkel referendum meer. We stevenen af op een enorm conflict binnen de eigen Europese grenzen. Rusland zal met het afbrokkelen van de westelijke buffer zeer zeker niet de zuidelijke corridor opgeven. The great game is nog lang niet voorbij - en.wikipedia.org/wiki/The_Great_Game

Durotar | 11-09-15 | 11:42

Er is wel vaker gezegd dat IS er op uit is om het westen naar Syrië te lokken om zodoende een oorlog tegen ze te kunnen beginnen, en ook militair te verslaan. Volgens Karstens lijkt de EU er nu dus ook in te trappen. De EU denkt met de instroom de publieke opinie zo ver te krijgen dat men de noodzaak inziet om in Syrië te gaan vechten. En het is de EU te doen om de belangen in de regio waar werkelijk iedereen op loopt te azen. Incl. de Russen.

Kortom... het verhaaltje is nog niet voorbij. Wordt vervolgd dus.

druipsmurf | 11-09-15 | 11:36

Bij de andere omroepen gebeurd toch wel iets:
"
Wensly Francisco reist voor Pauw met vluchtelingen naar Europa (vanaf) Dinsdag 8 september 2015"
Salut! Evocatus

Evocatus | 11-09-15 | 11:33

@Piet Karbiet | 11-09-15 | 11:23
Zwitserland heeft helaas vrij veel vluchtelingen opgenomen. gelukkig hebben ze ook veel wapens, dat dan weer wel.

Thunderbird | 11-09-15 | 11:32

Hell Yes!!
Karskens ziet dat vlijmscherp.
De machthebbers voeren al jaren in diverse belangen/politiek het principe van 'onder druk wordt alles vloeibaar'.
Desnoods creëren ze zelf druk of voeren ze de druk op.(oorloghitsers van Baalen en Verhofstad).
Murw zou je ook kunnen gebruiken ipv.vloeibaar.
De foto zal dan ook een welkome afbeelding zijn geweest bij deze machthebbers.
De achterdocht verdienen dan ook degene die gelijk gingen roepen om een Europees asielbeleid.
Zij misbruiken de opportunisten op mensonterende wijze.
En gelijkertijd verneuken ze op een schandalige manier de autochtone bevolking.

diddley2 | 11-09-15 | 11:32

Alhoewel Rutger nu niet de beste interviewer is, vind ik de uitzending enorm verfrissend. Bij de NPO heeft een interview zelden meer diepte dan de antwoorden van een voetbalspeler na een wedstrijd.

Hier werd vrijelijk gesproken over de gevolgen op langere termijn en achterliggende (mogelijke) motieven. Ook Van Bommel schroomt die discussie niet, en alhoewel de opvangboys natuurlijk vanuit een andere hoek kijken, vind ik dat ze complimenten verdienen voor de getoonde openheid.

Ga zo door.

guurderdanguur | 11-09-15 | 11:32

"Nog een suggestie: maak er geen discussie van met meerdere schreeuwende partijen."
mirvink3478 | 11-09-15 | 11:15

Nou, dat vond ik nogal meevallen, gebeurde nauwelijks. Dhr. Baudet hebben we bijv. amper gehoord.
Salut! Evocatus

Evocatus | 11-09-15 | 11:31

good meurning 11:05
"dag mamma , ik ben niet in Donetsk maar in Damascus" is een zin die circuleert op de Russische social media
( Rouslan Leviev)
het door u geschetste scenario lijkt steeds meer plausibel. Enkele weken geleden zijn twee immense Russische transportschepen vertrokken uit het inmiddels Russische Sebastopol met zware wapens en uitrusting om bij Tartous - sinds 1971 de afmeer haven van de Russen- de basis te versterken. Spetnaz en andere speciale troepen staan in de startblokken om daadwerkelijk aan de slag te gaan. Lavrov gaat dit weekend met Kerry om de tafel zitten bij de VN in New York om het Russische ingrijpen "uit te leggen". De VS kijken met argusogen naar de step-by-step strategie van Putin om zijn enige (nog) bondgenoot Assad en of diens wettige regering in het zadel te houden. Het Midden Oosten wendde zich na de dé-kolonisatie massaal af van de Russen
( met dank voor de gedane arbeid ) en richtte zich op het Westen. banden met Iran worden aangehaald en zo zal Putin Isis bestrijden. Geopolitieke dwergen als dhr. Koenders ziet Putin niet eens staan. In eerste instantie zal men zeggen dat Putin bluft maar Rusland , gedenigreerd door de EU en Navo na 1989 en recentelijk door van Baalen en Verhofstadt , zal in Syrië gaan optreden. De Tjetsjenen in Isis dienst kunnen niet op genade rekenen van Putin.
bron: Global Affairs
Fedor Loukianov
Veronika Dorman
ev.

Jan Boule | 11-09-15 | 11:30

sallandstrots 10.54: Ik wist van dit boek niets af maar kan het volmondig beamen.
In de 50-er jaren, na de eerste wederopbouwgolf, stootte de landbouw via de mechanisering duizenden landarbeiders af. Die werden dan enthousiast verwezen naar de immigratielanden Canada, Australië, Nieuw Zeeland enz. Zo zag ik uit mijn woonplaats ook vrienden en klasgenoten vertrekken en bleef verweesd achter. Het restant aan overbodige werkkrachten vond emplooi bij werkverschaffingsprojekten zoals ruilverkavelingen.
Kort daarop begon de industrialisatie en kwam men tot de ontdekking dat de arbeidsreserve niet meer bestond en van elders moest aangevuld worden. Denk maar aan het liedje over Agasoes, de Turkse immigrant die zijn eer verdedigde met zijn mes. Zo werden de laatste beschikbare landarbeiders uit Groningen naar Vlissingen gelokt naar de scheepswerf en anderen van overal vandaan naar IJmuiden naar de Hoogovens. Een gecoördineerd en vooruitziend beleid kan men dat moeilijk noemen.

bruin kikkertje | 11-09-15 | 11:29

Ik denk meer dat het eraan ligt dat mr. Karskens een grens passeert zonder enige controle of wat dan ook. Als je een paspoort hebt dan kan je gewoon door de desbetreffende grenzen, waar ze alles kunnen nakijken en kijken of je wat smokkelt etc.

Mr-Heineken | 11-09-15 | 11:26

@animalia | 11-09-15 | 10:58
De gemiddelde mens wil in vrede leven en niet worden lastig gevallen met de waarheid. dat zou hun luchtkasteel kunnen doen omvallen. En dat is dan ook precies wat er gaat gebeuren door net te doen of er niets aan de hand is. De NPO en onze onwetende domme wegkijkende politici werken eraan mee. Aan de eigen ondergang. Ze houden zichzelf en iedereen in slaap. Stel je voor dat je de realiteit onder ogen zou gaan zien, dan moet je verantwoordelijkheid nemen, dan moet je actie ondernemen, dan moet je moed tonen en een ruggengraat en inzicht hebben. Laat dat nou precies zijn wat er in schrijnende mate in de politiek in Europa ontbreekt.

Thunderbird | 11-09-15 | 11:25

(c)ZWITSUL | 11-09-15 | 11:04
"schokkend om te zien (tevens een bevestiging) dat de Turken bewust meewerken aan de overtocht..."

Het is een gevolg van de deal die de VS met de Turken hebben gesloten. De Turken mogen de AHP, PKK en Koerden aanvallen, de vluchtelingen mogen door reizen naar Europa op voorwaarde dat de VS IS mogen aanvallen vanuit Turkije. De onderhandelingen duurden dan vrij lang; Turkije had blijkbaar nogal wat eisen.

SapperDeFlap2166 | 11-09-15 | 11:24

haha, wat was jouw 'drijfveer'

Bezorgde Buurtvader | 11-09-15 | 11:24

Hoeveel reizen er eigenlijk door naar Zwitserland?
Of komen ze daar gewoon niet in met hun grenzen?

Piet Karbiet | 11-09-15 | 11:23

"Overigens allemaal lui met prima baantjes: kappers, taxichauffeurs, enz."

Ja, en met zo'n baan ben je immuun voor granaten en onthoofdingen.

Goh, zouden ze dan toch niet vluchten om economische redenen maar vanwege het geweld?

Bentham | 11-09-15 | 11:20

Aan de ene kant het Westen dat zich met Syrie en haar problematiek bemoeid en aan de andere kant o.a. Rusland, Iran & Irak. Wel met een ander einddoel, dat dan weer wel. Dat gaat vast goed komen.

Latrinalia | 11-09-15 | 11:18

@Wobbelplatte | 11-09-15 | 11:10
Nog een suggestie: maak er geen discussie van met meerdere schreeuwende partijen. Levert niks op. Veel beter om een goede interviewer (dus geen Rutger) een uur lang Arnold Karsken en andere echte experts aan het woord te laten en inhoudelijk de diepte in te gaan dan mensen van Groen Links of Vluchtelingenwerk erbij te halen. Die komen op andere zenders al voortdurend aan het woord en het levert geen enkele informatie op behalve dat ze het niet eens zijn met de werkelijkheid.

mirvink3478 | 11-09-15 | 11:15

"Sorry powned, maar het was echt niet het kijken waard. een uurlang gepraat maar eigenlijk werd er maar weinig gezegd.

En als er iets gezegd werd kapte ruktor het zowat direct af en ging over op totaal iets anders.
Basta12 | 11-09-15 | 09:58 "

Zeldzaam, zeldzaam.... Uitstekende uitzending zonder dat dhr. Castricum allerlei lullige truukjes uithaalde.

Iedereen discusieerde bewogen en goed beargumenteerd en dan zo'n reactie van u? U dient zich na te laten kijken bij de zieleknijp van dienst.
Salut! Evocatus

Evocatus | 11-09-15 | 11:15

@Thunderbird | 11-09-15 | 10:07
Het is en blijft publieke omroep hé.

toetanchamon | 11-09-15 | 11:15

@Gen. Maximus | 11-09-15 | 11:08
Merkel is een heel erg domme, onwetende, visieloze en daarmee levensgevaarlijke vrouw. Maar die eigenschappen hebben de meeste politici die op dit moment de macht hebben in Europa. Merkel denkt nog steeds dat moslims zullen integreren. Of lever gezegd ze HOOPT dat. Wij weten inmiddels allemaal wel eter, moslims willen niet integreren en doen dat ook niet. De integratie is mislukt ondanks de vele miljarden die we daar in hebben gepompt. Merkel handelt tegen het gezonde verstand in op basis van valse sentimenten. Zo iemand hoort absoluut geen machthebber te zijn.

Thunderbird | 11-09-15 | 11:15

De meeste Europeanen hebben helemaal geen probleem om echte oorlogsvluchtelingen op te vangen. Dat is onze plicht. Het grote probleem is alleen alle sociale rechten die deze mensen krijgen en dat ons volledig vreemdelingenrecht niet op terugkeer is gericht. Mensen kunnen feitelijk de procedure zolang rekken, dat ze toch niet meer uitgezet kunnen worden. Mocht je nou echt pech hebben, en alsnog als ongewenst worden verklaard, dan nog kunnen we ze niet dwingen om terug te gaan. Veel blijven daarom maar gewoon in Europa rond hangen. Mensen zijn bang voor Islamitische asielzoekers, omdat ze weten dat ze nooit meer terug gaan. Mensen zijn bang voor asielzoekers omdat ze bang zijn dat de complete verzorgingsstaat wordt uitgekleed. Dat zijn de problemen die opgelost moeten worden. En snel ook. Als deze regels voor iedereen helder zijn, en ook strikt worden nageleefd. Heb ik er helemaal geen probleem mee om een half miljoen syriers op te vangen in Nederland. Zelfs als er voor deze situatie een extra belasting van 1 procent wordt geheven op mijn inkomen. Daar help je echte oorlogsvluchtelingen mee. Maar alleen als we ervan zeker kunnen zijn, dat ze weer terug gaan.

blendedperfection | 11-09-15 | 11:15

Karskens moet met bewijzen komen. Dat je een goede veldjournalist bent wil niet zeggen dat dergelijke complottheorieën hout snijden. Ik woon sinds kort in Duitsland, en als ik de naïviteit van de mensen hoor hebben we geen Europese of media elites nodig om ons naar de klote te helpen. Die elites zijn een afspiegeling van de bevolking. Als de massa politiek correct is, zijn de elites doorgaans nog politiek correcter...
Men begint nu pas een beetje wakker te worden.

jeanmondo | 11-09-15 | 11:13

Rutger is een aanfluiting. Trek iemand aan met meer inhoud aub Powned en het kan wat worden.

Wobbelplatte | 11-09-15 | 11:10

zo hoor je het ook eens van de andere kant.
zal dit ook in de staats courant komen.
wij zijn niet zo gek,om al die economische vluchtelingen,die grotendeels nooit aan het werk komen op te vangen,het is de eu,die bepaald wat deze
verachtelijke regering moet doen.
momenteel vliegen reusachtige
antonov an-124 grootste transportvliegtuig ter wereld.
Russische wapens en troepen naar syrie.amerika heeft rusland gedreigd,de eerste keer sinds 1973.
al die cristelijke bijbel denkers,die de invasie goed praten,zijn de eersten die over de kling gaan,als de moslim troep hier de kans krijgt.
karsten zit in de buurt van de waarheid,de ontwikkelingen wijzen er op

soledad | 11-09-15 | 11:10

U kent het verhaal van de kikker en de schorpioen?

De EU/Amerika wil de totale oorlog in Syrië. Maar wie zijn die leiders nu, die dit voor ogen hebben. Wie heeft er wat aan? De media, wat een geweldig instrument. Elke avond weer de mogelijkheid tot zinsbegoocheling, de massa is stekeblind en gehypnotiseerd. Toch was powned een relatieve verademing, het hele programma te kunnen kijken, voor het eerst gelukt in weken op onze NPO.
Hier een tweetrapsraket voor de nodige bewustwording:
A: Een lesje dialectiek door mijn favoriete Rabbijn. Hier wordt inzichtelijk, hoe Marxisme/Socialisme vs Kapitalisme en Diasporisme vs Zionisme, eigenlijk meerdere kanten vormen van dezelfde medaille. Let u ook op de Z-as in het verhaal!
-- www.youtube.com/watch?v=l72PPBCgN5E --
B: Hier heeft u de status quo van het grote plan, uitgelegd door een getatoeëerde ex-seal. Gelouterd door ervaring.
-- www.youtube.com/watch?v=cn_S2VAE6Zw --
Als bonus; de bipolaire Catweazle (volgens sommigen dan toch en op rationalwiki, ook zo'n links bolwerk..) Een man van Joods origine maar zich heeft laten bekeren. Hij heeft zijn leven heeft ingericht om de wereld/Europeaan te redden van dit consensus drama op het hoogste niveau. Slikke filmpjes, harde feiten. Voor mij is hij gewoon 'the Brother', een held!
-- www.youtube.com/watch?v=XGRET8c7xNw --

nuff said | 11-09-15 | 11:10

Thunderbird | 11-09-15 | 10:59
Tja. Het tragische is dat het voor de migrantenstroom geen ene reet uitmaakt of uiteindelijk IS of Assad prevaleert. Merkel heeft eenzijdig een levensgroot groen stoplicht aangezet namens heel West-Europa, waarvan de lange termijn consequenties niet te overzien zijn. Persoonlijk ben ik maar eens begonnen met een 1e oriëntatie op emigratie. Helaas heb ik nooit een fatsoenlijk vak geleerd :-(

Gen. Maximus | 11-09-15 | 11:08

Die griet snapt het niet. Het westen is er overduidelijk op uit om Syrië te ontwrichten. Daarvoor hebben ze IS in het zadel gehopen en ondersteund met wapens.

De grote vluchtenlingenstroom komt de westerse (eind)leiders goed uit om Europa verder financiëel te ondermijnen. Deze mensen zullen namelijk een uitkering nodig hebben om rond te komen en die gaan wij betalen. Ook Griekenland wordt bewust om deze reden volatiel gehouden. Als ze Griekenland echt hadden willen helpen hadden ze dat meteen aan het begin van deze crisis kunnen doen. In plaats daarvan hebben ze het probleem alleen maar groter gemaakt om uiteindelijk Griekse overheidsinstanties te kunnen privatiseren. En dit was beslist geen ongelukje.

In Syrië is "IS" ingezet om Assad omver te werpen. Vervolgens zal men de VN (een frontorganisatie van de Illuminati) inzetten om te "helpen" met het installeren van een westers georriënteerde regering. Ook de nieuwe politie en het leger zullen naar westerse maatstaven worden opgeleid. En dat zijn natuurlijk de maatstaven van onze (eind)leiders. En of dat nu Bilderberg, the Committee of 300, de Zionisten of andere groepen van de Illuminati zijn, is niet zo belangrijk. Ze azen allemaal op meer controle in die regio om uiteindelijk ook Rusland naar de keel te kunnen grijpen.

Rusland laat dit waarschijnlijk niet gebeuren. Putin zal Syrië bijstaan tegen het westen. En omdat hij dikke vriendjes is met China, zal er wellicht ook hulp uit die hoek komen. China is inmiddels bezig om de Zionistische bankiers financiëel te dwarsbomen en heeft naar verluid ook al marineschepen voor de westerse kust van Amerika gestationeerd. Hebben ze gedaan als antwoord op de bom(in/aan)slagen in China van de afgelopen weken.

Hiermee lijkt WO3 toch verdacht dichtbij te zijn. Is te hopen dat er voor die tijd andere oplossingen komen en dat ze allemaal een mogelijkheid vinden om over hun achtelijke egootjes heen te stappen.

Good Meuning | 11-09-15 | 11:05

schokkend om te zien (tevens een bevestiging) dat de Turken bewust meewerken aan de overtocht.
1000 mensen op een strandje, de rubberboten liggen gewoon klaar een aantal dagen.
En vertrekken ze laten de patrouille boten ze gewoon door.
Hoe moeilijk kan het zijn die boten in beslag te nemen en de smokkelaars te arresteren..
Nee de EU wil ze hebben.. dat 'proef' je gewoon uit het kabinetsstandpunt.. Rutte met zijn uitgestreken smoel gisteren voor de vorm wat stoere 'VVD' terugkeertaal uitslaat.
Mannetje die daar dan gespeeld van over de rooie gaat .. Klavertje 3 die het heeft over ONZE kinderen.. zum kotsen.
Ik gok dat die na 'rondbellen met andere 'leiders' besluit om dit as maandag toch maar niet op tafel te leggen, want 'het zou het toch niet halen en hij wil het 'proces' niet verstoren.
Ze komen, en het liefst gaan ze ze met cruiseschepen halen.. 160.000 .? nee dat is om vast draagvlak te gaan kweken, MILJOENEN

(c)ZWITSUL | 11-09-15 | 11:04

@GKH90 | 11-09-15 | 10:26
Het ziet er helaas niet goed uit voor Assad. Ik hoop dat de Russen nu massaal doorzetten en IS in korte tijd verwijderen uit Syrië, voordat de EU en Obama de kans krijgen zich ermee te bemoeien, dat zou de werkelijk een zege zijn voor de wereld.

Thunderbird | 11-09-15 | 10:59

Arnold heeft altijd een heldere kijk.
Ik geloof dit doem scenario wel.
Europa zal ons oorlog brengen, nu verkopen zij nog het lose praatje door Europa nooit oorlog meer.
Denk niet dat Arnold nog bij de gewone media zal worden uitgenodigd.

animalia | 11-09-15 | 10:58

Die Baudet is een voorbeeld van iemand die heel veel feitjes weet maar niet snapt hoe ¨connecting the dots¨.
Gister was hij zelfs stuitend naïef.
Karskens loopt ver op het heersende gepeupel vooruit.
De grootste Russische onderzeeër, volgeladen met kerndingetjes ligt voor de kust van Syrië. Iran staat pal naast de Russen. De Russen steunen Assad en als Putin je bondgenoot is dan blijft hij dat.
Dus inderdaad, binnenkort glasblazen in de woestijn, het probleen CIA-ISIS zal terstond verdampen.
Die schooltjes van Rutte hoeven dan ook niet meer.
Dat geld kan naar onze verzorgingshuizen.

squadra | 11-09-15 | 10:58

Karskens staat op eenzame journalistieke hoogte.

Draaikont24 | 11-09-15 | 10:57

Eindelijk een keer een ander stukje televisie dan het gebruikelijke politieke correcte (linkse) programma's zoals Pauw, RTL Late Night, RTL 4 Nieuws, NOS Journaal en Nieuwsuur.

ProAsfalt | 11-09-15 | 10:55

De EU heeft zich laten meesleuren door een stel dwazen en oliebaronnen uit de VS.

Het zijn de VS die met hun regime change de boel in de hens hebben gezet en de deur hebben geopend voor Saudische soenni terreur en de nu op gang gekomen exodus.

SA, de aanstichter van de soenni terreur, financier van IS en Al-Qaida, wordt nota bene beschermd door de VS zolang de olie maar blijft stromen.

Poetin, de boef, heeft wel degelijk een punt. De VS hebben een waanzinnig buitenlands beleid gevoerd en zich vooral laten leiden door olie en wapenverkopen en bescherming van de Saudi's. SA en de golfstaatjes hebben daar volop gebruik van gemaakt en zijn vooral druk in de weer geweest met de export van haatmoskeeën en hun soenni terreur religie.

SapperDeFlap2166 | 11-09-15 | 10:54

Zijn weinig mensen die de hand van Rusland in dit feest zien.

Pakje Tjolk | 11-09-15 | 10:54

Prima journalist hoor, die Arnold Karstens, maar ik snap eerlijk gezegd niet wat voor nut het heeft om als journalist die overtocht te maken, behalve dan dat het spannende beelden oplevert die Arnold weer voor een leuk prijsje door kan verkopen aan nieuwsmedia.
Ik veroordeel het trouwens niet hoor, want hee, ook bij Arnold thuis moet de schoorsteen roken.

VanBukkem | 11-09-15 | 10:54

' Voor hem is deze hele migrantenstroom bewust door de EU gecreëerd door de grenzen open te gooien, deel van een vooropgezet plan om een hele grote oorlog te gaan voeren in Syrië. Of zoiets. '
-
warm warm denki ik:

- jaag de hele bevolking weg
- bombardeer IS de tering
- bombardeer Assad de tering.. oei Russen boos
- Brussel meer macht in de EU
- hahahaha... win win

en de autochtonen.. die kunnen ook gewoon de tering krijgen
Verder vond ik het een verfrissende uitzending na al die uren NPO/RTL gejank

(c)ZWITSUL | 11-09-15 | 10:50

GKH90 | 11-09-15 | 10:26
Sterk comment. Goed gekozen woorden, een Engel is Assad inderdaad vergeleken bij die islamitische zandhazen. Jammer dat die dictatoriale Engel zijn engelenvleugels spreide en wegvloog. Of beter: moest wegvliegen.

chicago river | 11-09-15 | 10:48

Janloel7282 | 11-09-15 | 10:32
Juist. Toevalligheden en the law of unintended consequences zijn de regel, niet de uitzondering. Als chaos in het ME het doel is zoals karskens stelt, dan is er heus geen verdere acties
noodzakelijk....

Gen. Maximus | 11-09-15 | 10:42

-weggejorist-

Abject | 11-09-15 | 10:40

De derde wereldoorlog is al begonnen. Alles wat we nu nog kunnen doen is om deze zo ver mogelijk te houden.

frank87 | 11-09-15 | 10:40

lijkt me wat onwaarschijnlijk dat dit een vooropgezet plan is
zou de eu zo ver gaan als Karskens denkt enkel om een gasleiding uit Qatar?

janneman1977 | 11-09-15 | 10:40

"Voor hem is deze hele migrantenstroom bewust door de EU gecreëerd door de grenzen open te gooien, deel van een vooropgezet plan om een hele grote oorlog te gaan voeren in Syrië. Of zoiets."

In de herhaling:

EU should 'undermine national homogeneity' says UN migration chief

www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

Wat mij betreft verklaart de EU de VN de oorlog.

Abject | 11-09-15 | 10:39

De enige echte frontline-journalist van Nederland.

De rest staat alleen maar voor een nood-opvang te doen of die instromende profiteurs echt uit een oorlogsgebied komen.

Vogelbeest | 11-09-15 | 10:38

Leuke uitzending, wel jammer dat hamaslover van Bommel zoveel ruimte kon innemen, met allerlei onzin.

Onderbuik2 | 11-09-15 | 10:38

Fijn, een grote oorlog, zal alvast mijn grootverlof-pas weer eens opzoeken...

eerstneukendanpraten | 11-09-15 | 10:38

Spartacus: zet liever dat gesprek eergisteravond met Silvana bij WNL eens hier ! da's nog veel erger

FW Ta-183 Huckebein | 11-09-15 | 10:37

Dan vergeet hij nog een saillant detail: dit geheeel leidt tot destabilisatie van de EU, want een mislukte multikul los je natuurlijk niet op door nog meer van hetzelfde in te voeren.
Dan Pats politiestaat jippie.

Dé Kolleté | 11-09-15 | 10:33

Een vooropgesteld plan kan ik me met de emodommigheid van 99% van "onze" politici niet voorstellen. Een kwaadaardig plan dan? Misschien zouden ze wel willen maar waarschijnlijk lukt ze ook dat niet om tot een goed einde te brengen...

nlnl | 11-09-15 | 10:33

Ik zie er niet echt een complot in, gewoon onbegrensde incompetentie. Hoe groter het "rijk" wordt, hoe meer politici zich willen laten gelden en tegengestelde meningen verspreiden. Ze hadden iedereen tegen kunnen houden, maar er is geen eensgezindheid en uitgestippeld beleid wordt niet aan vastgehouden. 1 verdronken kind, en alles is anders.

Janloel7282 | 11-09-15 | 10:32

Prima uitzending en een enorme verbetering t.o.v. vorig seizoen. Hulde!

Dakota85 | 11-09-15 | 10:32

Zo'n Karskens is natuurlijk een mega-interessante vent om te interviewen. Dat moet je dan niet aan zo'n Rutger overlaten. Leuk om een beetje op het binnenhof rond te laten lopen maar dat niveau zal hij helaas nooit ontstijgen.

Swedish Chef | 11-09-15 | 10:31

Iedereen is lyrisch over Baudet maar zelf zie ik niet waarom. Wat ik van hem gezien/gelezen heb komt niet veel verder dan wat men in tegels op GeenStijl plempt. Kun je daar net zo goed Kaas neerzetten.

Dhr. de Wit | 11-09-15 | 10:30

Deze uitzending was de enige poging op TV tot een werkelijk antwoord op de waarom vraag. Complimenten!

Balk-in-je-oog | 11-09-15 | 10:27

Thunderbird | 11-09-15 | 10:17

Exact. Werkelijk iedereen met ook maar basale kennis van hoe dit in elkaar steekt weet al sinds dit begon dat er 1 ding zeker is. Of Assad wint en Syrie blijft seculier, of we krijgen een Jihaatstaat met Nusra, IS, AQ en overig extremistisch gespuis. Keuze lijkt me duidelijk, Assad is dan misschien een dictator, hij is een engeltje vergeleken bij welke jihadist dan ook, en zo simpel is het.

GKH90 | 11-09-15 | 10:26

@Sano | 11-09-15 | 10:13
Het wassen van bejaardenbillen staat helemaal niet op het lijstje van Juncker.
Wat er wél op staat, mag het klootjesvolk uiteraard niet weten.
Mijn onderbuik vindt Juncker een heel gevaarlijke man.

necrosis | 11-09-15 | 10:26

Onze Rutger was ook niet in grote vorm. Matige interviewkwaliteiten.

propper1000 | 11-09-15 | 10:25

@Fijnstoffer | 11-09-15 | 10:18
Vervang het woord rechts door links en je hebt gelijk.

Thunderbird | 11-09-15 | 10:24

Thierry viel met donderend geraas door de mand.
Veel gepraat van hem, maar weinig inhoud.

propper1000 | 11-09-15 | 10:23

Karskens moet dan nog maar eens met bewijzen komen voor dit verhaal. Wat wel duidelijk is dat de islam zijn einddoel sneller gaat halen, in een paar jaar tijd miljoenen moslims extra in Europa. Nu zijn ze nog dankbaar, over 2 jaar zijn wij allemaal ongelovige honden en komen de eisen. Saoudi-Arabie heeft al aangeboden moskeen te bouwen in Duitsland, jaja.

Ruud5 | 11-09-15 | 10:23

@******* | 11-09-15 | 10:17
Sponsoren van goede journalisten die in tegenstelling tot de NPO wel het eerlijke en volledige verhaal vertellen, kan hier: media.tpo.nl/2015/08/01/yournalism-nl-...

Thunderbird | 11-09-15 | 10:23

Ik denk niet dat de EU een visie heeft die zover vooruit kijkt. Dan zou er wel een associatieverdrag met Syrië zijn aangegaan. De vluchtelingen zijn gewoon het resultaat van een oorlog die begonnen is door de verkeerde partijen te steunen zonder verder dan neuslang te kijken. Kan zo morgen weer gebeuren (oh nee, is al gebeurd in de Oekraine). Ezels moeten uit de buurt van geo-politiek worden gehouden. Kom we gaan als volgende: onze neus aan Turkije stoten (die hebben een geweldig pressiemiddel met 1 miljoen vluchtelingen), Palestina nogeens steunen (voor de 100e keer geld verbranden), nee, Mali!

TheseDays00 | 11-09-15 | 10:21

Het is dit of de meteoriet

Ride | 11-09-15 | 10:21

En meneer de politicus maar volhouden dat er vooral geen geweld moet worden gepleegd en dat we vooral een hartig woordje moeten praten.... luchtfietser.

BekiekUtMoar | 11-09-15 | 10:19

Laat ze maar komen, waarvoor drukken we anders 60 miljard per maand bij?
Goed voor de werkgelegenheid. Gratis geld!
Wat wil je nog meer?

Maar nueven serieus.
Noem mij 1 belofte van de PvdA niet niet is gebroken na verloop van tijd.

Ambon vrij?
WAO?
Kwartje Kok?
Altijd huursubsidie?
Het laatste generaal pardon?
Kom mniet aan de AOW?
Kom niet aan de WW?

PvdA is ook een economische vluchtelingen partij voor carrouselbaantjes in NL. een grote maffiabende die inmiddls nog erger is dan die van het CDA omdat itt het CDA de PvdA volledig maling heeft aan de toekomst van ons land. Korte termijn planners voor lange termijn eigen portemonnees. Walgelijke figuren. Ben ik mijn broeders hoeder?

ecologiste | 11-09-15 | 10:19

Goede nuchtere visies, maar meestal gepaard gaand met geschreeuw, complotdenken, geouwehoer en onderlinge vuilspuiterij. Aangeklampt door racisten en kaalkopjes die proberen mee te liften. Koren op de linkse molens die de media beheersen, de belastinggelden beheren en de islamisering negeren.
De tragiek van rechts en gematigd rechts.

Fijnstoffer | 11-09-15 | 10:18

@Basta12 | 11-09-15 | 09:58
Er werd heel veel gezegd, vooral aan het eind. Als je deze uitzending hebt gemist, heb je echt wat gemist.

Thunderbird | 11-09-15 | 10:18

Prima format. Idd beter dan voorheen. Hoewel het fel wit met roze onrustig kijkt. Meer iets voor newsflash van 5 minuten. Ruktor was ruk. Ik krijg echt een gevoel van vergane glorie bij die gast. Vroeger was hij echt. Nu doet hij iets na.
Karskens (sponsor die man op tpo.nl) heeft gelijk. Dit gaat zo overduidelijk mis zonder dat er iets gedaan wordt. Dat kan alleen maar opzet zijn. Zo incompetent is niemand.

******* | 11-09-15 | 10:17

Karskens is een baas van de hoogste klasse, echte journalistiek en geen "mijn gevoelens" & "ohhh, ohhh, wat zielig" meuk.
.
Dat een groot gedeelte van de vaderlandse politiek maar afstapt van de propaganda die de zieligheidsindustrie in stand houdt, het heeft zo wel lang genoeg geduurd.

HaatAth3ist | 11-09-15 | 10:17

Nu de Russen in Syrië zijn om IS te bestrijden aan de zijde van Assad, moet de EU vooral 1 ding niet doen: zich ermee bemoeien. Laat de Russen het werk doen en laat Assad daarna zitten. Onder Assad konden Yezidis en christenen in vrede en vrijheid leven. Ieder ander regime na Assad zal dezelfde ellende opleveren als andere landen waar dictators zijn verdreven dor het westen.
Van Baalen en Verhofstad zullen staan te popelen om een oorlog met Rusland te beginnen omdat Obama de EU een oorlog met Rusland in wil storten. En omdat de EU politici zelf totaal geen ide hebben waar ze mee bezig zijn en slaafs achter Obama aanlopen, vormen zij een groot gevaar voor de meer dan en half miljard inwoners van de EU. Als we aan onze veiligheid willendenken, dan moeten een paar mensen het veld ruimen. Ik hoop dat het leger eindelijk ingrijpt in Brussel om een ramp en een oorlog in Europa te voorkomen.

Thunderbird | 11-09-15 | 10:17

Ik vond het vragenuurtje op Youtube zeer de moeite waard!
De Australische methode: Daar moeten we naar toe met zijn allen.

Leyolm | 11-09-15 | 10:16

Een echte journalist, uitstervend soort, 99% zijn voorleesmoeders van ANP

Bokito ergo sum | 11-09-15 | 10:14

Hm mijn theorie is dat Juncker denkt dat deze mensen bejaarden billen gaan wassen.

Rest In Privacy | 11-09-15 | 10:13

'Vanaf 16:27 komt Karskens met een theorie waar we nog niet helemaal van weten wat we er nou van moeten vinden.'

Heeft GeenStijl dan een plausibelere verklaring? En de oorlog is niet het einddoel, maar een middel om het einddoel te bereiken. Zoals Tinus Teelbal | 11-09-15 | 10:03 al reaguurde. En van US of E naar een totale wereldregering

Kenpachi3763 | 11-09-15 | 10:12

Karskens 4 president!

GKH90 | 11-09-15 | 10:10

Dat Thierry verbaasd was over wat Karskens zei, verbaast mij dan weer. Dit ziet iedere oplettende burger al langer aankomen.

Thunderbird | 11-09-15 | 10:07

Het wordt tijd om voorraden eten en water in te slaan en atoomkelders te bouwen.

Thunderbird | 11-09-15 | 10:06

Vele betere en opzet van het programma nu ... zomerstop heeft jullie goed gedaan! Wat betreft de theorie van Karskens ... Ik heb ook wel gedacht dat IS zoveel mogelijk angst en terreur teweeg brengt om deze stroom vluchtelingen op gang te brengen in de hoop op een tegenreactie. Hun idee is immers dat we in de eindtijd leven die uitgevochten gaat worden in het kalifaat.

Simon_GS | 11-09-15 | 10:04

Er moet een crisis komen die niet meer nationaal is op te lossen, dan kan de EU eindelijk doorpakken naar USofE.. dat is het plan, en dat gaat er komen.. of U het nu wilt of niet..

Tinus Teelbal | 11-09-15 | 10:03

Held in donkere tijden.

IJzervreter | 11-09-15 | 10:01

Sorry powned, maar het was echt niet het kijken waard. een uurlang gepraat maar eigenlijk werd er maar weinig gezegd.

En als er iets gezegd werd kapte ruktor het zowat direct af en ging over op totaal iets anders.

Basta12 | 11-09-15 | 09:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken