Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

STEUN! Jan Marijnissen over GeenPeil en de EU

Live opgenomen in de huiskamer van een shagrokend SP-lid: een interview met scheidend SP-partijvoorzitter Jan Marijnissen, over de vraag of Nederland zijn soevereiniteit aan het weggeven is. Daar is meneer Marijnissen (wij mogen meneer zeggen) heel duidelijk over: ja, dat zijn we en dat is een zorgelijke ontwikkeling. Want wat we er voor terug krijgen, is géén democratie. Daarom steunt Jan Marijnissen, partij-icoon van de SP, de handtekeningenactie van GeenPeil. Wees een Echte Jan. Doe mee. TEKEN.GEENPEIL.NL. En red de democratie. Hele interview van online linksblaadje De Ommekeer met d'ouwe Jan in de embed hieronder. Bedankt, meneer Marijnissen, en geniet van je oude dag.

Reaguursels

Inloggen

"Godver,
ga ik het nu echt eens zijn met een SP'er?
NiHaor | 06-09-15 | 22:08"

Hoezo "Godver" \
Geniet van uw persoonlijk voortschrijdend inzicht!
Salut! Evocatus

Evocatus | 08-09-15 | 05:07

"Ik had echt geen idee dat ik hier op een extreem links blogje aan het reaguren was. Gaat de volgende Geenpeil over het herintroduceren van de maoïstische beweging in Nederland?
Chow | 06-09-15 | 21:58"

Poging tot humor* of is uw persoonlijke politiek ontwikkeling een aantal decaden geleden gewoon verstuikt geraakt?
Dalut! Evocatus
* Mislukt

Evocatus | 08-09-15 | 05:02

"Ik hoor steeds Nazi-staat..... ligt dat aan mij?
deluiegriek | 06-09-15 | 21:58 "

1. Leg beter uit, anders inderdaad gemakzuchtig gekrijt!
2. Ja, geheel en al.
Salut! Evocatus

Evocatus | 08-09-15 | 04:58

"Ook al is hij links ik vertrouw hem honderd keer meer als de rechtse kliek.
polletjepiekhaar | 06-09-15 | 21:47

Veel plezier met het storten van 80% van uw inkomsten in de partijkas. Doei!
nhxd | 06-09-15 | 21:51"

@nhxd
Die verplicht afdracht wordt door volksvertegenwoordigers gedaan, die bij hun volle verstand en uitgaande van hun persoonlijke instelling dit geaccepteerd hebben. Als men daar geen trek in heeft dan moet je een dergelijke functie niet ambiëren, maar het bij een andere partij zoeken of er zelf een oprichten. Zie het gelazer met Ali Lazrak.

Dus wat leutert u nu?
Niks doei!
Salut! Evocatus

Evocatus | 08-09-15 | 04:51

Leuke man. De SP is eigenlijk over het algemeen een goede partij. Het is een partij dat zich midden tussen de kiezers bevindt in alle lagen van de maatschappij.

Al is de SP niet mijn partij, het is wel een partij waar ik een hoop respect voor heb.

ET007 | 07-09-15 | 21:25

Weinig met z'n ideen op maar wel eerlijke man denk ik.
Mijn iPad mini raakt bij het voorbij komen van dit SP artikel in ieder geval behoorlijk in de stress. 'Pagina wordt voor eeuwig herladen wegens fout op de pagina'
Blijkt mijn iPad toch extreem rechts te zijn.

Politicusincapabelus | 07-09-15 | 16:49

@Stormageddon | 07-09-15 | 01:10
Plusje dit keer (al werd het direct weggemind)

suffie63 | 07-09-15 | 15:20

Jan Marijnissen; de enige oprechte en eerlijk politcus die Nederlands ooit heeft gekend. Maar ja, dat is geschiedenis.

McMarx | 07-09-15 | 13:24

@necrosis | 06-09-15 | 22:58
Heeft die stoornis van jouw ook een naam?

McMarx | 07-09-15 | 13:12

-weggejorist-

PilatusPim | 07-09-15 | 13:02

@van heinde en verre | 07-09-15 | 12:33
Zouden meer reaguurders moeten doen.

suffie63 | 07-09-15 | 12:47

SP programma net gelezen, verbazend veel punten komen overeen met het heersende gedachtegoed op GeenStijl.

van heinde en verre | 07-09-15 | 12:33

@Ni fallor | 07-09-15 | 01:06
Ik denk dat je je vergist.
Feit is dat de PVV stemmert Geenstijl claimt en zich rot ergert aan de "linkse" bijdragen van bijvoorbeeld Johnny Quid. Geenstijl zet met z`n aparte manier van berichtgeving de politiek aan het denken. De reaguurders zijn verantwoordelijk voor de kleuring. Ik (ook SP) lees wel, maar heb zelden behoefte te reageren omdat een zwart-wit discussie geen discussie is.

suffie63 | 07-09-15 | 12:20

Niet mijn partij, wel een uitstekende en integere politicus. Daar zouden we er meer van moeten hebben.

van heinde en verre | 07-09-15 | 12:07

Natuurlijk wil de SP geen soevereiniteit inleveren, daarmee komt hun ideaalbeeld van volledige staatscontrole zoals in een echt socialistisch land in gevaar.

_pandora_ | 07-09-15 | 12:06

Ik vond Tilasmi al een vreemde naam, maar er blijkt dus een hele denkwereld (ommekeer-nederland.nl/) achter te zitten. Een mooi bewijs van de stelling dat de mensen die in complottheorieën geloven geestelijk gezonder zijn dan degenen die dat niet doen.

Peter_K | 07-09-15 | 10:49

@tipo | 06-09-15 | 21:59
Liberaal is links. De enig overgebleven traditionele rechtse partij is de SGP. Maar zelfs die zijn niet meer zo degelijk als voorheen.

Guido | 07-09-15 | 10:27

Verleden week was er een nieuwsiten op Deutsche Welle over een concert te geven door Daniel Barenboim in Teheran. Hij zou er de 9e symfonie "Ode of Joy" van Beethoven tijdens het aanstaande bezoek van Mevr. Merkel in Teheran dirigeren. Naar het schijnt hebben de mullahs vriendelijk doch beslist laten weten dat dat niet door gaat. Ik heb er verder niets meer over vernomen in welke nieuwsmedia ook.
De 9e "Ode of Joy" is persoonlijk door graaf Coudenhove-Kalergi geselecteerd als "European Anthem", een "nationale" hymne zeg maar.
De mullahs zijn breed georiënteerde, intelligente en geenszins naïeve mannen, die de provocatie beter begrepen hebben dan de Europese bevolking.
Daarom nogmaals (met dank aan allen die zich voor de ontmaskering van het CK plan hebben ingezet):
Paneuropa, een echte must-read voor wie de wortels van de EU goed denkt te kennen 8archive.moe/foolfuuka/boards/pdfs/im... en het interessante kijkje in de toekomst van Europa en de Europese Mens archive.org/details/Coudenhove-Kalerg....
De EU heeft het Paneuropa plan inmiddels grotendeels uitgevoerd. Echter bij gebrek aan koloniën om voordelen uit te putten (zie het desbetreffende hoofdstuk in "Paneuropa") is de enige uitweg om de expansie te financieren: het verhogen van belastingen en inzetten van reserves voor andere doeleinden dan waarvoor ze bedoeld zijn (de zgn "greep uit de kas"). Om voldoende acceptatie te creëren bij de EU bevolking heeft men de toekomst visie ten aanzien van de Europeesche Mensch (zie "Praktischer Idealismus" versneld ten uitvoering gebracht, zodat er een hefboomwerking ontstaat. De burger wordt gedwongen tot meedewerking aan de opvang van etnisch en religieus andere vluchtelingen, wie tegen is wordt ingedeeld in de categoriën xenofoob, anti-europees, islamofoob, racistisch danwel extreemrechts. Deze tactiek is overigens terug te vinden inde vorm van diverse aanbevelingen in het Paneuropa plan.
Zodra dergelijke vergrijpen strafbaar worden, kan opnieuw een ongekende geldstroom op gang worden gebracht in de vorm van boetes.
Bereid je voor op de discussies die komen gaan, lees je in en voer de juiste argumenten aan op het juiste moment!

kindapaas | 07-09-15 | 10:17

Links of rechts, Jan is de enige politicus die tenminste zijn lesje voorbereid _voordat_ hij gaat roeptoeteren.

atlaste2 | 07-09-15 | 08:56

Is het Politbureau akkoord met een volksraadpleging

TheStef | 07-09-15 | 08:53

@roze_bril | 07-09-15 | 08:13
In ieder geval is Jan voor het referendum.
Kereltje (die van de referenda en gekozen burgemeester) is mordicus tegen!

necrosis | 07-09-15 | 08:33

Teveel reaguurders denken alleen in termen van " links" en "rechts" en verketterden Jan cs omdat 150 jaar geleden de SP wat maoïstische trekjes had (zou hebben).
Van Marijnissen is ook de kwalificatie "flapdrol" voor die ongelooflijke hansworst van een Bertje Koenders btw.
Dat Jan Marijnissen Geenpeil steunt is volstrekt logisch
en verbaast me niks.

daytripper | 07-09-15 | 08:28

je.pense | 06-09-15 | 23:20
Chapeau, en dank. Hoeveel mensen heb je actief overgehaald om ook te krabbelen?

BlowingBubbles | 07-09-15 | 08:18

Jan en praten over democratie. Het heeft wel iets aandoenlijks.

roze_bril | 07-09-15 | 08:13

Lever je geld maar in bij de SP (zoals nu ook bij de kamerleden het geval is) en daarna weet de SP wel wat goed voor je is. Nou, jammer voor die communisten van de SP, toevallig weet ik dat zelf beter. Dus nooit SP!

PieterPassant | 07-09-15 | 08:04

Van Rossums douchen niet.

Piet Karbiet | 07-09-15 | 07:50

Is het een familie kwaal ? Zien al die Van Rossum's er zo onfris uit ?

Der Schnitzeljäger | 07-09-15 | 07:47

Banco Suivi | 06-09-15 | 21:57
Je wil graag vasthouden dat links nooit niet ok is omdat daarom omdat het links is, ongeacht wat.
In dit geval klopt dat dus al niet wat de EU betreft. Dus je moet niet naar links of rechts kijken maar wat ze doen en zeggen.

kloopindeslootjijook | 07-09-15 | 07:14

"of Nederland zijn soevereiniteit aan het weggeven is."
Maar aan wie? Dat blijft onduidelijk. Jammer.

kloopindeslootjijook | 07-09-15 | 06:59

nhxd | 06-09-15 | 21:50
"Hij rijdt in een Ferrari, maar is wel een socialist"
Dus? Waarom mag een socialist niet in een Ferrari rijden? Als ie nou communist was, was het wat anders geweest.

kloopindeslootjijook | 07-09-15 | 06:58

Het heeft dus niets met links of rechts te maken.
Maar waarmee dan wel? Oude versus nieuwe politiek?

kloopindeslootjijook | 07-09-15 | 06:56

@Torquemada | 07-09-15 | 04:35
Dat kan dus niet. Het raadgevend referendum kan alleen gaan over wetgeving goedgekeurd door de Staten-Generaal, vanaf het moment dat de wet op het referendum is ingegaan, niet over begroting, volkenrechtelijke verdragen en nog wat uitzonderingen.
www.parlement.com/id/vh8lnhrsk1yq/raad...
Ik vind overigens ook dat "vredesmissies" en betalingen daaraan altijd in een referendum moeten voorgelegd, maar ja... Het is slechts een instrument op aanvraag, geen dwingend opgelegde procedure in de grondwet bij dat soort besluiten. Helaas.

Stormageddon | 07-09-15 | 05:04

Een goed punt van EU: het beschermt landen nog een beetje tegen extreemlinks.

deepblue | 07-09-15 | 04:39

Volgende Referendum moet gaan over ; dat de redactie van het NOS Journaal 100% Objectief is.
741 Zones Interdit in frankrijk,bel de Politie daar... en ze komen niet,want te gevaarlijk.
En ons land stort 2 Miljoen om Mali te beveiligen.

Torquemada | 07-09-15 | 04:35

Borrelende Boris | 07-09-15 | 02:45

Maakt niet uit. Het uitgangspunt is dat elk persoon in elk oorlogsgebied hier mag verblijven. Hoeveel honderden miljoenen zijn er daar wel niet van? Wat er dit jaar binnenkomt is niks vergeleken wat er in de toekomst nog bijkomt. Dit was alleen de avontuurlijke voorhoede. Mensen in Afrika en het Midden-Oosten weten nu dat het veel makkelijker en veiliger is om naar Europa te komen. De bootjes worden vlak voor de kust van Afrika al hiernaartoe gesleept.

Freezzz | 07-09-15 | 03:12

Freezzz | 07-09-15 | 02:38

Wist u dat de EU meer dan een miljard euro heeft gestoken in geavanceerde hekken met detectie systemen in o.a. Spanje en Bulgarije om migranten vanuit Marokko en Turkije te kunnen stoppen? Het is niet alsof ze niks doen.

Borrelende Boris | 07-09-15 | 02:45

Het is ook ongelofelijk dat van die 28 EU-landen elke regering alles maar goedkeurt. Niemand stemt ook ooit ergens tegen. Het is al te laat. De EU is een veelkoppig monster waar niemand meer vat op heeft. Vele honderdduizenden of miljoenen vluchtelingen zullen de komende jaren dit land binnendringen. Rellen als in Londen zullen ook bij ons schering en inslag zijn. Haal je geld van de bank en bewapen jezelf voor de ellende die nog gaat komen.

Freezzz | 07-09-15 | 02:38

Basil Fawlty | 07-09-15 | 02:04

Volgens mij is de SP al geruime tijd tegen de EU en voor meer autonomie van de individuele landen. Wat vindt u daar eng aan? Of denkt u dat Jan een rode telefoon op zijn nachtkastje heeft staan met daarop een directe verbinding naar Kim Jong-un?

Borrelende Boris | 07-09-15 | 02:33

@Basil Fawlty | 07-09-15 | 02:03
Nee, jij hebt Marijnissen en de SP niet nodig. Ik ook niet. Maar er zijn ook hele volksstammen die een bloedhekel aan GS hebben en alleen daarom niet willen tekenen voor een referendum. Maar die volksstammen vinden Marijnissen wel sympathiek en de stemmen misschien SP en luisteren wel naar hem, en niet naar Jan Roos. Nou ja, maakt niet uit. Als hij kan zorgen dat de 300k wordt gehaald: des te beter. Wat hij verder vindt, en of hij zijn vrouw slaat of nog erger: dat hij een enthousiast kampeerder is.... of wat dan ook, dat zal mij dan allemaal worst wezen. Boeit niet. Al heeft hij negerslavinnetjes in de kelder.

Stormageddon | 07-09-15 | 02:27

Borrelende Boris | 07-09-15 | 01:58

Sorry kan het niet laten en geen Godwin. Gooi er effe een klassieker in aangaande Jan.......1984

Basil Fawlty | 07-09-15 | 02:06

Borrelende Boris | 07-09-15 | 01:58

lees mijn bovenstaande comment op Soledad. Misschien begrijp je het dan.

Basil Fawlty | 07-09-15 | 02:04

soledad | 07-09-15 | 01:55

Soledad. Heb geenpeil.nl avec plaisir getekend want heb een hekel aan hoe Brussel thans is maar daar heb ik SP Jan niet voor nodig. SP Jan blijft in mijn ogen een hele enge radicale socialist die niks opheeft met vrijdenken. Zie de SP afdracht. Ik ben bang dat als het aan Jan zou liggen hij diep in zijn hart Brussel nog groter zou willen maken maar dan geschoeid op de SP leest. Daar pas ik dus voor. En geenpeil heeft die man niet nodig.

Basil Fawlty | 07-09-15 | 02:03

Basil Fawlty | 07-09-15 | 01:52

Ga gerust je gang. Die Godwin heb je al min of meer gemaakt door te refereren aan Stalin.

Borrelende Boris | 07-09-15 | 01:58

Duitsersland heeft er de afgelopen twee etmalen 20.000 ingezetenen bij, de zogenaamde vluchtelingen. Als de instroom in dit tempo doorgaat, und warum nicht, dan heeft het land dat vroeger bekend stond als Duitsland er in een jaar, rekentuig aanzet, 365 x 10.000 ist, jawohl abrunden, 3,7 miljoen zielepieten bij! Dus een kleine 4 miljoen in de nächste 12 Monate erbij! De bofferds!
*Duitsland schaft zich af*
www.nu.nl/algemeen/4120646/twintigduiz...

Lewis Lewinsky | 07-09-15 | 01:57

ik ben niet links ik ben niet rechts,ik ben recht door zee,ik heb geen etiket voor mijn kop.
later had rita verdonk de zelfde spreuk.
wat jan marijnissen verder nog voor ambities heeft,misschien wel het verdelen van kennis vermogen en macht.
dat is ook de strategie van de eu,en nog veel erger.
dat jan ooit communistische neigingen had,is door de tijd versleten,leven is veranderen.
zeker is dat hier de waarheid verteld wordt.
de bevolking wordt al jaren kort gehouden,geen cent er bij,bejaarden worden steeds verder uit gekleed
maar de miljarde voor de emigranten geen probleem
griekenland een bodemloze put

soledad | 07-09-15 | 01:55

Google maar eens op Jan's sympathieen. Vooral in de jaren '80 van de 20e eeuw. Maar mooi dat jij Sp-ers oprecht vindt. Kan er een Godwin op loslaten maar doe het niet.

Basil Fawlty | 07-09-15 | 01:52

Basil Fawlty | 07-09-15 | 01:41

De SP zit in verschillende gemeenteraden, heb nog geen Goelag gezien.

Borrelende Boris | 07-09-15 | 01:48

Borrelende Boris | 07-09-15 | 01:22

Stalin en Pol Pot waren ook oprecht

Basil Fawlty | 07-09-15 | 01:41

Heb een hele grote sympathie voor de SP. Heb verschillende malen debat avonden bezocht, waarbij me telkens opviel dat SP'ers oprecht menen wat ze zeggen, en andere politici meer bezig zijn met "hoe kom ik over op het publiek".
Vooral CDA'ers en onze miezerige veilingmeester zijn daar namelijk zeer bedreven in.

Borrelende Boris | 07-09-15 | 01:22

@vanvandaag | 07-09-15 | 01:09
Je hebt het gelezen
+1

SyntaxError | 07-09-15 | 01:16

Dat met die vluchtelingen lijkt nog niet afgelopen te zijn: www.hln.be/hln/nl/34662/Vluchtelingenc...
Zal Hongarije (i.s.m. Osstenrijk en Duisland) de grenzen weer dicht gooien, of blijven ze open?

SyntaxError | 07-09-15 | 01:14

Net als alle politieke partijen zijn ook SPers conformisten die puntje bij paaltje het grote politieke en economische spel meespelen.

XaleX_2 | 07-09-15 | 01:12

@bdn01 | 07-09-15 | 00:36
Belastingheffing is het laatste en belangrijkste puzzelstukje voor een geïntegreerde Unie waarin Nederlanders inderdaad de zeggenschap kwijt raken over de eigen pensioenpotten. Ten faveure van de gemiddelde Spanjaard, Italiaan, Pool en Roemeen. Die landen hebben een aanzienljjk grotere bevolking en dus ook een navenant grotere stem in het europarlement, zoals dat nu geregeld is, maar hoe dat ook hervormt: zij zullen altijd meer zeggenschap hebben dan een Nederlander.

En heb jij Rutte gekozen? Nu ja, misschien wel, zo stom lijk je me wel. Of, als het om een ander gremium gaat: Bert Koenders? Of een andere minister die het Europees beleid bedisselt in een Brusselse vergaderruimte met de collega ministers, die jij zeker niet hebt gekozen? Ministeriële akkoorden waar geen notulen van zijn, waar het parlement niet achteraf over kan beslissen... Waar het europarlement al helemaal niks over mag zeggen. Nee, lekker democratisch geregeld. En zo fijn transparant ook. Exact zoals de Sovjet-Unie opereerde. Ook allemaal gekozen afgevaardigden in allerlei gremia die in achterafzaaltjes de boel regelden. Zonder controle achteraf van wie dan ook. Wees er van overtuigd dat dat het doel is van de eurocraten, in Brussel en de zetbaasjes zoals Pechtold in Den Haag. Dat is het doel. Een unie Sovjet style.

Die vrije markt waar jij over opgeeft heeft daar verder geen baat bij en is allang niet meer het voorwendsel. De unie moet zo groot mogelijk, zo sterk mogelijk en zo centraal mogelijk. En dan mogen de bedrijfjes heus meespelen, als ze maar en Europees toptarief betalen. En dat zal ook moeten, want iemand moet betalen voor dood gewicht als Griekenland, en dadelijk Albanië, Oekraïne, Georgië, en Moldavië, en wie weet wat voor Kaukasische staatjes er nog meer bij moeten.
Nu heb ik helemaal niks met een nationale staat, dus plaats me niet in de pvv hoek, dat is behoorlijk stompzinnig en niet meer dan een goedkope frame. Nochtans, gaat het daar allemaal niet om. Is helemaalniet het punt in deze discussie. Alweer, ook voor jou: het is heel simpel. Ben je voor of tegen een referendum? Dat is nu de enige kwestie die speelt.

Ben je er voor dat de bevolking die de centjes opbrengt ook stemrecht heeft in de besteding ervan, zeker als die centjes over de grens worden getransporteerd of dreigen te worden getransporteerd door een supranationale bestuurslaag waar je geen zeggenschap over kan uitoefenen? Of ben je tegen een referendum en vertrouw je de ministers op hun blauwe ogen als ze zeggen dat ze het onderste uit de kan hebben gehaald voor Nederland? Wil je dat het volk (hoe stompzinnig dat ook is) zeggenschap heeft over de eigen autonomie of laat je dat aan in meerderheid door Nederlanders ongekozen bestuurders in Brussel? Als jij dat laatste wilt, dan ben je eigenlijk voorstander van een staatsinrichting Sovjet-style. Dat mag best, maar waarom je daar dan zo tegen fulmineert... Begrijp ik dan minder.

Stormageddon | 07-09-15 | 01:10

SyntaxError | 07-09-15 | 00:51

Hij zegt dat niet, maar mag van mij direct opkrassen.
Hij zegt "weder,noch"... oftewel " én geen vluchtelingen opnemen én niet finacieel ondersteuen ondermijnt EU"

vanvandaag | 07-09-15 | 01:09

de honden blaffen... | 07-09-15 | 01:06
Conclusie: gezwicht voor de terreur van de linkse kerk, die nog slechts moskeeen bouwt.

de honden blaffen... | 07-09-15 | 01:08

Jan Marijnissen (Vrij Nederland, 17 juni 1995):

“Om eerlijk te zijn: ik ben er trots op dat wij ver voor Bolkestein, maar dan ook heel erg ver voor Bolkestein, dit onderwerp op de agenda hebben gezet. We zijn geweken, terwijl we hadden moeten doorzetten.”

de honden blaffen... | 07-09-15 | 01:06

De SP heeft 45.000 leden. Hoeveel van hen bezoeken GeenStijl? Vast niet veel. Tot nu toe heeft de SP op haar website geen enkele aandacht besteed aan GeenPeil. Ook op de websites van de afdelingen Oss en Nijmegen wordt met geen woord over GeenPeil gerept. Conclusie: Jan Marijnissen spreekt vrijwel uitsluitend een GeenStijlpubliek toe dat grotendeels toch al overtuigd is. De grote massa van SP-leden wordt helaas niet geactiveerd door het partijbestuur en dat scheelt tienduizenden handtekeningen.

Ni fallor | 07-09-15 | 01:06

SyntaxError | 07-09-15 | 00:51
auch eltere brüder von Snotzschnüffler sind Snotzschnüffler

(Behind)Doors | 07-09-15 | 01:04

SyntaxError | 07-09-15 | 00:51
Ozdemir von die grunen.
Doe mij dan maar Anton Constandse.

de honden blaffen... | 07-09-15 | 01:00

@gentle giant | 06-09-15 | 21:44
Godverdee! Bruggen slaan!
Dat is nou net waar we nog gebrek aan hebben...

BSE rundfunk | 07-09-15 | 00:50

Sorry het is en blijft SP Jan. Geenpeil.nl heeft types als Jan niet nodig. Vreseljke enge, hypocriete socialist. Als Geenstijl stijl heeft blijf je verre van dit soort mensen.

Basil Fawlty | 07-09-15 | 00:46

@ Stormageddon,

Wat heeft een mandaat om belasting te mogen heffen met een planeconomie te maken? Het ontgaat me volledig. Ben overigens tegen EU- belasting. Vooralsnog is de EU redelijk democratisch georganiseerd, omdat onze gekozen regeringsleiders er de dienst uitmaken. Een echt democratische EU zou betekenen dat de stemmer op Sicilie gaat uitmaken wat hier met onze pensioenen gaat gebeuren. Beter maar van niet, lijkt me.
Ik stem dus ook van harte pro EU bij het referendum. Bij nationale verkiezingen stem ik wel op een partij die zich sterk maakt om de EU terug te brengen tot zijn essentie: Een vrijhandelszone met vrij verkeer van goederen, kapitaal en mensen. Ik weet het, daar worden PVV- ers en SP- ers heel bang van. Die sufferds kunnen niets waar een klant of werkgever vrijwillig goed voor wil betalen. Daarom moeten ze beschermd worden achter de hoge wallen van een nationale grens, in de hoop dat ze niet van de markt gevaagd worden. Jammer , dat gebeurt toch wel.

bdn01 | 07-09-15 | 00:36

Geniet van je ouwe dag ? Omdat jullie hem voor je karretje spannen zeker ? Slijmerds ! Ik gun het hem wel, maar Magere Hein is vlak in de buurt...

Dat zeg ik ! | 07-09-15 | 00:32

Stormageddon | 07-09-15 | 00:24

Gozert je zou een goede zijn voor het Leger des Heils.

Padre Pio | 07-09-15 | 00:28

De SP heeft banden met de Internationale Socialisten
Chow | 06-09-15 | 22:21
De SP heeft banden met de club Internationale Socialisten
Chow | 06-09-15 | 23:01
De SP onderhoud banden met de Internationale Socialisten
Chow | 06-09-15 | 23:16

Misschien moet je het nog een keer posten. Dan wordt het vast geloofwaardiger. Je bedoelt dat ze heel af en toe op een enkel punt het met elkaar eens zijn er daar dan wel eens met elkaar over praten? Zo hebben alle groeperingen wel banden met elkaar... Zie hoe Geenstijl, SP, de vrienden van Putin en een porno-site samen voor een referendum zijn.

MultiPlex | 07-09-15 | 00:26

@bdn01 | 07-09-15 | 00:09
Als er nu iets is wat lijkt op de centraal geleide planeconomie van de Sovjet-Unie dan is het de huidige EU wel. Het enige wat ze nog niet hebben is een mandaat om eigen belastingen te heffen, maar daar gaat het hard op aan. En dan is de soevereiniteit van de nationale staat weg. Dus als het de SP zou gaan om een Sovjet-Unie nieuwe stijl dan waren ze wel voor de EU, want dat is hard op weg een nieuwe Sovjet-Unie te worden.
Wat de SP verder wil in dit landje is totaal niet relevant in dit verband. Het gaat hier puur om de vraag: willen we een referendum, ja of nee. Jan is voor. Jij bent tegen een referendum begrijp ik?
En voor de grote sterke supranationale eenheidsstaat EU? Je mag ook ja stemmen bij referendum, wist je dat?

Stormageddon | 07-09-15 | 00:24

Het is niet meer dan normaal dat Marijnissen #geenpeil ondersteunt. En alle 2e Kamerleden moeten dit initiatief ondersteunen. Het is onbegrijpelijk dat volksvertegenwoordigers deze gouden kans voor voor meer zetels laten liggen. Baantjes, baantjes, baantjes...

Mark_D_NL | 07-09-15 | 00:17

@Stormageddon | 07-09-15 | 00:09
Ja. Je hebt me overtuigd! Dank daar voor, Storm.

Lewis Lewinsky | 07-09-15 | 00:11

Marijnissen is een Maoist en derhalve anti-democratisch. Hij wil alleen maar uit de EU om hier een Sovjet republiek oude stijl te stichten met een staatsgeleide economie waarin iedereen gelijkgesteld is. Het PVV en SP- volk op deze site zal daar wel blij mee zijn.

bdn01 | 07-09-15 | 00:09

@Lewis Lewinsky | 06-09-15 | 23:56
Da's het enige waar het hier om gaat. Bij een volgend onderwerp is de SP hoogstwaarschijnlijk weer het meest rampzalige partijtje dat er bestaat, maar hier staan ze toevallig aan de goede kant van de geschiedenis. Dat kan best.

Stormageddon | 07-09-15 | 00:09

Maar over de hele linie genomen is die partij een gevaar voor het land.
Maar jij verdedigt je door te wijzen op de manier waarop GS D66 aanpakt? Zwak.
Lewis | 06-09-15 | 23:35

100% - D66 is een gevaarlijke partij.. een die achter de schermen dit slechte kabinet ever in het zadel houd,alleen om de EU agenda gezamenlijk (PvdA/VVD/D66) te kunnen uitvoeren, de rest is toneel.
Verkiezingen... hahahahahahah (*rutte lachje)
Als bwv Pechtold morgen wordt kaltgestellt, valt dit kabinet.

(c)ZWITSUL | 07-09-15 | 00:05

Merkwaardig als overtuigd SP stemmer sinds sociaal=democratie sloper Wim Kok, was ik één van de eersten die geenpeil van mijn stem voorzag, zit duidelijk dus op één lijn met wat SP ook voorstaat.
Stemmen voor geenpeil Mensen krijg je geen spijt van, menselijke maat moet terug in onze democratie.

gebrokenvleugel | 07-09-15 | 00:02

Verdomme, dit is nou eens een eerlijk zelfdenkend mens!!! had er nog nooit aan gedacht SP te stemmen, maar wellicht de volgende keer.

ADNOR88 | 07-09-15 | 00:01

@Stormageddon | 06-09-15 | 23:56
Sure. Geeft verder niets. Je hebt iets met ene mevrouw Sanders, maar wat geeft het?

Lewis Lewinsky | 06-09-15 | 23:58

zo wordt ook Harry van Bommel hier doodgeknuffeld, en dat mag, tot 28 september, maar laten we please niet vergeten dat hij met die heks van Duisenberg vóórop in de mars ging die de Joden aan het gas wensten

(Behind)Doors | 06-09-15 | 23:57

@Stormageddon | 06-09-15 | 23:51
Okee. Je hebt gelijk.

Ik ben voor het referendum en ik ben blij dat Marijnissen en de SP dat ook zijn!

Lewis Lewinsky | 06-09-15 | 23:56

Met excuses voor mijn autocorrect typo's door de aai-ped. @23:51.
Dat ding maakt er regelmatig een zooitje van. Sorry.

Stormageddon | 06-09-15 | 23:56

Als ze het kunnen met lagere belastingen voor iedereen dan ben ik voor anders stem ik gewoon helemaal niet...

Nekbaard | 06-09-15 | 23:55

Roemer ondertekende in 2010 een motie die stelt dat er geen beleid moet komen om islamisering tegen te gaan.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Marijnissen deze motie ook getekend zou hebben.

domheid regeert | 06-09-15 | 23:55

@Chow | 06-09-15 | 23:29
Onzin. Het gaat maar om 1 ding, dat referendum geregeld krijgen. Het onderwerp doet er nog eens zoveel toe. En jij ben helemaal voor de EU en hebt warme gevoelens coor aardappelboeren in Oekraïne en een doodsangst voor de boze duivel Putin en je vreest een referendum over dat verdrag.

Het is heel simpel, Marijnissen en de SP zijn vóór het organiseren van het referendum. Daar hebben zij hun redenen voor, maar die zijn totaal irrelevant. Het punt is nu gewoon: dat referendum moet er komen. Dat is de kwestie. Als jij voor dat verdrag bent, dan stem je lekker "ja" bij dat referendum. Moet je zelf weten. Dat is de enige kwestie die hier speelt. Wat de SP verder vindt is irrelevant. Wie zich allemaal angehaucht aan de SP voelt is irrelevant. Wie er ook allemaal socialistische kul verkoopt is irrelevant. Dat is geen reden om in dit geval zijn steun aan het referendum af te vallen.
Het is in de gemeente Eemsmond niet relevant dat Jos van Rey een corrupte fraudeur is op het moment dat de VVD Eemsmond een goed voorstel in de raad brengt. Dat doet er toch geen reet toe? Jij komt aankakken met dat soort guilt by association drogredenen, over onderwerpen waar het hier helemaal niet om gaat.

De kwestie is simpel: of je bent voor een referendum of tegen. Waarover dan ook. dat is geen hogere wiskunde, daar hoef je niks met de haren bij te slepen. Het is nul of één, zwart of wit. Dat laat verder geen grijs, of een halfje toe. Het argument dat het onderwerp niet geschikt is, is kul. Het valt onder de referendumwet: alle reeds door het parlement aangenomen wetten en geratificeerde verdragen komen in aanmerking, met uitzondering van grondwetarrtikelen en lidmaatschappen van volkenrechtelijke organisaties. Dus dit valt er onder. En dat je het niet aanstaat: boeie! Jammer dan. Dat het zogenaamd te ingewikkeld is, zoals kereltje zegt: boeit nog minder. Met dat argument moet je elke verkiezing afschaffen. Kamerverkiezingen gaan over beleid op vele terreinen over 4 jaar. Dat is nog veel ingewikkelder.

Kortom, je lult uit je nek. Al dagen, weken als het over dit onderwerp gaat. Je ouwehoert en ouwehoert en kraamt een heleboel kul uit, wat er allemaal niks mee te maken heeft. Jij bent tegen een volksraadpleging, Jan Marijnissen is vóór. Dan is, wat dit betreft, Jan de democraat en jij de antidemocraat. Op andere terreinen ligt dat misschien Sanders, maar hier en nu liggen de feiten zo.

Stormageddon | 06-09-15 | 23:51

Maurice de Hond, Jan Marijnissen, Boris vd Ham, jarenlang verketterd, maar nu allemaal welkom bij GS.

bintang | 06-09-15 | 23:41

tweetybird | 06-09-15 | 23:38

Vast wel ;)

Chow | 06-09-15 | 23:39

Chow | 06-09-15 | 23:36


Welterusten. Tot morgen mischien bij een nieuw topic. Toch.

tweetybird | 06-09-15 | 23:38

Lewis | 06-09-15 | 23:35

U ook nog een fijne avond. Ik kom er zeker nog een keer op terug.

Chow | 06-09-15 | 23:37

tipo | 06-09-15 | 23:34

Ik wel. Dat was in de tijd dat de vlag de lading nog dekte.

vanvandaag | 06-09-15 | 23:36

tipo | 06-09-15 | 23:34

Ik ga plat. Morgen vroeg op en ik ben al de hele dag een beetje grieperig. Was leuke discussie.. Fijne avond nog verder ;)

Chow | 06-09-15 | 23:36

Chow | 06-09-15 | 23:31

Heeft de man dat dan zelf niet over zich afgeroepen met zijn achterlijke geblaat. Ja toch. Hij had ook zijn muil kunnen houden. Net als met zijn getwitter. Maar daar is hij te arrogander voor zeg maar. En je weet wie vraagt krijgt.

tweetybird | 06-09-15 | 23:36

@Chow
Niemand hier zal ontkennen dat er D66'ers zijn die deugen. Of dat de partij soms voor iets goeds kan staan. Maar over de hele linie genomen is die partij een gevaar voor het land.
Maar jij verdedigt je door te wijzen op de manier waarop GS D66 aanpakt? Zwak.

Lewis | 06-09-15 | 23:35

@Chow 23:31
Als de D66 een goed argument heeft, dan ben ik daar ook voor. Dat is alleen nog nooit in mijn leven voorgekomen.

tipo | 06-09-15 | 23:34


Hoe ging dat ook alweer met dat voorstel van Pia Dijkstra?
Toen er gestemd werd, viel ze zowat van haar stoel.
Hopelijk heeft ze bij haar familie wat troost gevonden.

vanvandaag | 06-09-15 | 23:33

Het leven bestaat niet altijd uit hokjes.
Lewis | 06-09-15 | 23:29

Ah ok. Daarom komt echt onder elk topic D66 ter sprake natuurlijk. Maakt niet uit waar het over gaat. Pechtold heeft het gedaan met z'n NSB66.

Chow | 06-09-15 | 23:31

Godver,
ga ik het nu echt eens zijn met een SP'er?

NiHaor | 06-09-15 | 22:08
Laten we dan maar zeggen, dat hij het eens is met ons.

automobilaterealist | 06-09-15 | 23:31

necrosis | 06-09-15 | 23:26

O
Oeps partij principes. Ze hebben al geen pricipes laat staan partij principes. Een goed voorbeeld daarvan was hun pia.En als ze al principes hebben zit dat in de kont van die EU Elite Club.

tweetybird | 06-09-15 | 23:30

necrosis | 06-09-15 | 23:26

Eerst even over tweetybird want die zit er steeds doorheen te lullen en snapt blijkbaar het punt niet. Ik stem namelijk geen D66.
Dan over jouw punt. Ik snap wel dat je D66 niet democratisch vind. Maar ik vind dat je ze teveel eer geeft in alle ellende. Ze zijn bepalen geen beleid. Ze zitten niet in de regering en als ze er wel in zitten zijn ze in de coalitie een minderheid. Wat er nu gebeurd in Europa is niet iets wat D66 heeft bekokstoofd.
Het ging mij er in beginsel alleen maar om dat ik zo'n filmpje van een Marijnissen niet snap op deze website. Hij staat niet echt voor een democratie. Ik zou een vergelijkbaar filmpje van Pechtold om die reden ook afkeuren.

Chow | 06-09-15 | 23:29

@Chow
Je moet niet zo in hokjes denken.
Soms kunnen mensen die niet jouw ideologie aanhangen toch geloofwaardig en zelfs sympathiek zijn.
Het leven bestaat niet altijd uit hokjes.

Lewis | 06-09-15 | 23:29

@tweetybird | 06-09-15 | 23:23
Je hebt een punt, ik ga mijn mandje eens opzoeken....

necrosis | 06-09-15 | 23:28

@Chow | 06-09-15 | 23:18
Als D'66 hun partijprincipes zo hoog in het vaandel hadden staan, was Thom de Graaf nooit burgemeester van Nijmegen geworden en was de toenmalige burgemeester Guusje nooit minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties geworden.

necrosis | 06-09-15 | 23:26

necrosis | 06-09-15 | 23:10


Tsja doe geen moeite met chow. Pechtold is op dit moment de grootste boerenlul die tegen democratie is. Zijn fijne d666. De meeloop partij om aan het pluche te mogen ruiken.
Die chow die een sp afstoffeerd als ondemocratisch maar wel zelf stemt op de meest ondemocratische partij van nederland. D666 de partij die enkel likt bij kabinet en de EU. Na een tijdje begint de man altijd weer onzin te verkondigen.Gewoon om heen kijken.

tweetybird | 06-09-15 | 23:23

wilde de geenstijl promo meisjes niet van slag maken :P

sander koekkoek4745 | 06-09-15 | 23:23

Was je bijna op politiek correcte hipsters gesprongen?? Waren ze onbeleefd dan? Agressieve bakfiets coureurs? Het is overigens niet alleen in het bijzijn van een dame dat een heer zich dient te beheersen :-) Truste

BlowingBubbles | 06-09-15 | 23:21

Er zitten hier een paar reaguurders bij die nog in het tijdperk van McCarthy leven.
En blowing bubbles: heb al lang getekend.Ook tegen TTIP.

je.pense | 06-09-15 | 23:20

necrosis | 06-09-15 | 23:10

D66 heeft nauwelijks wat te vertellen. Hun invloed op het hele EU proces wordt schromelijk overschat. Maar t'is wel een leuke zondebok natuurlijk.

Chow | 06-09-15 | 23:18

veel mensen weten inderdaad van niks blowingbubbles. En bij degene die er wel over denken lopen de reacties uiteen van, ja ik teken graag dat is de sovjet unie daar (veelal oudere mensen) we doen der toch niets aan dus wat maakt het uit (vrouwen van middelbare leeftijd) we moeten oekraine zsm bij de eu betrekken voordat putin het land binnenvalt (politiek correcte hipsters....) waar ik nog bijna op was gesprongen maar dat doe ik niet in bijzijn van een dame

sander koekkoek4745 | 06-09-15 | 23:17

tipo | 06-09-15 | 23:15

Dat mag maar dan zijn we het oneens met elkaar. Dat kan natuurlijk.

Chow | 06-09-15 | 23:17

tweetybird | 06-09-15 | 23:12

Nog een keer. De SP onderhoud banden met de Internationale Socialisten. De Internationale Socialisten beschouwen Nederland niet als een democratie. Men wil via een revolutie een samenleving gebaseerd op het gedachtegoed van Karl Marx realiseren. De Internationale Socialisten hangen verder het gedachtegoed van Vladimir Lenin aan, maar wijzen Joseph Stalin af.
Wat is er nu onduidelijk aan dat ik dus het woord democratie uit de monden van dit soort lieden onbetrouwbaar vind?

Chow | 06-09-15 | 23:16

sander koekkoek4745 | 06-09-15 | 23:04
Respect dat je in actie bent gekomen. Heb je ook gevraagd waarom de partij kleding niet aan mocht? Wil men zich er niet al teveel mee afficheren? Maar nogmaals tof dat je actief bent. Zelf ga ik van de week folders lopen in mijn buurt en heb ik vandaag alweer een handtekening gescoord. Hoe waren de reacties? Mij val op dat nog ontzettend veel mensen van niets weten....

BlowingBubbles | 06-09-15 | 23:15

@Chow 23:06
Nee, ik zeg: elk goed argument telt, van welke klootzak dat goede argument ook komt. Zelfs als dat goede argument van een dief komt.

tipo | 06-09-15 | 23:15

Chow | 06-09-15 | 23:09

Ja zo kan ik ook makkelijk scoren. Nee nou gaat u echt weer raaskallen. Helaas.Als morgen ineens de vvd voor het milleu gaat behoort hij ook tot de vvd. Onzin wat u roept dus.

tweetybird | 06-09-15 | 23:12

@Lewis Lewinsky | 06-09-15 | 22:24
Stel dat we dit 75 jaar geleden wisten. 1 000 000 Moslims in Nederland en inmiddels veel meer. Socialisten, kapitalisten, net wat voor draai je eraan geeft.

nuff said | 06-09-15 | 23:12

@Banco Suivi | 06-09-15 | 21:57
Links en rechts zijn passé.

Mark Rutte is een grotere communist dan Emiel Roemer. Het politieke spectrum is fucked up in dit land.

Min-of-meer | 06-09-15 | 23:11

@Chow | 06-09-15 | 23:01
Ik zou zelf maar eens wat huiswerk gaan doen.
Of moet ik volksverlakker Thom de Graaf nog even op het menu zetten?
*iets mompelen doet over gekozen burgemeester*

necrosis | 06-09-15 | 23:10

tweetybird | 06-09-15 | 23:06

Hij kwam voort uit de milieubeweging. En die heeft banden met zowel GL als SP. Beetje lood om oud ijzer.

Chow | 06-09-15 | 23:09

@Min-of-meer | 06-09-15 | 23:07
Roemer is even erg als Marijnissen als het gaat om het islamdossier.

Lewis Lewinsky | 06-09-15 | 23:09

@necrosis | 06-09-15 | 21:58

Als 'socialist' er 4 Ferrari's op na houden doet je geloofwaardigheid m.i. geen goed.

zeauzitdat | 06-09-15 | 23:09

@Lewis Lewinsky | 06-09-15 | 22:49
Marijnissen is gelukkig dan ook weg.

Nu even hopen dat FNV-Meyer niet de complete partij verneuqt.

Min-of-meer | 06-09-15 | 23:07

Chow | 06-09-15 | 23:01

Ik heb mijn huiswerk gedaan. Maar volkert was toch meer het Gl gedachte. Zeer extreem en radicaal. Zeg maar. Niet echt SP.Meer gewoon een kronkel in de hersens figuur. Die vond dat hij het milleu met geweld moest verdedigen. Zeg maar doorgeslagen tot en met.

tweetybird | 06-09-15 | 23:06

tipo | 06-09-15 | 23:02

Dus de vijand van mijn vijand is mijn beste vriend? Daar bedank ik voor. De SP staat voor alles waar ik behoorlijk wat aversie tegen heb.

Chow | 06-09-15 | 23:06

@nhxd | 06-09-15 | 21:44
De SP was anders wel de eerste partij die de integratieproblemen aan de kaak stelden, wel in 1983 met de brochure Gastarbeid en Kapitaal. Toen werden ze verketterd en racistisch genoemd. 15 jaar later bleek alles uitgekomen te zijn. Toen was er Pim Fortuyn die het ook aan de kaak stelde. Die werd ook verketterd, racistisch genoemd en vermoord door de Groene Khmer.

Ohja, links en rechts zijn passé termen.

Min-of-meer | 06-09-15 | 23:05

necrosis | 06-09-15 | 22:58
Ok, ik wil je niet in de problemen brengen, maar ik vroeg t me af. Vreselijk geluid kwam er uit die Kant.

BlowingBubbles | 06-09-15 | 23:05

Lewis Lewinsky | 06-09-15 | 22:05
Opdat we niet vergeten. En ondanks de formeel uitgesproken steun voor het referendum: jij al handtekeningen jagers in tomaat hesjes gezien??

BlowingBubbles | 06-09-15 | 23:00

bij ons werd opgeroepen niet in partij kleding te komen, anders had ik inderdaad in mijn sp jas gestaan ja.

sander koekkoek4745 | 06-09-15 | 23:04

Eigenlijk verbazingwekkend. Politici,en mensen die er wat toe doen, zouden zich moeten verdringen voor
de camera van GeenPeil.Een referendum,niet bindend weliswaar, maar toch.
Ik heb ze nog niet gezien.
Daarmee is feitelijk de onnozelheid van Nederland aangetoond.

vanvandaag | 06-09-15 | 23:03

@Lewis Lewinsky 22:49
Dat ontken ik ook niet.
@Chow 22:51
Dat ontken ik ook niet.

Partijpolitiek helpt sowieso niet. Dat is een dinosaurus. Wat helpt zijn referenda. En dan zal blijken dat het pragmatisme van zowel SP en PVV (lang niet op alle dossiers, maar op veel wel) wint. En dan kan de SP zich op de dodelijkste ideologie baseren en de foutste vrienden er op nahouden, maar op die punten waar ze het boerenverstend gebruiken (en die punten zijn er ook) zullen ze dan gelijk krijgen. Gelukkig niet op hun wens tot een islamistisch-socialistisch Europa op termijn, want dat is hun eindstation.

tipo | 06-09-15 | 23:02

@BlowingBubbles | 06-09-15 | 23:00
Nee. Maar ik kom dan ook weinig buiten.

Lewis Lewinsky | 06-09-15 | 23:02

tweetybird | 06-09-15 | 22:58
De SP is voortgekomen uit de maoïstische beweging van de jaren 70. De SP heeft banden met de club Internationale Socialisten. Doe zelf uw huiswerk.

Chow | 06-09-15 | 23:01


Mark_D_NL | 06-09-15 | 22:30

Denk dat ik dan een paar jaar terug hoogstwaarschijnlijk in doden lijve met "zwarte materie" te maken moet hebben gehad.

eerstneukendanpraten | 06-09-15 | 23:01

tweetybird | 06-09-15 | 22:58

Wat volkert dan betreft. Daar had hij meer van weg. Extreem.

tweetybird | 06-09-15 | 23:00

Lewis Lewinsky | 06-09-15 | 22:05
Opdat we niet vergeten. En ondanks de formeel uitgesproken steun voor het referendum: jij al handtekeningen jagers in tomaat hesjes gezien??

BlowingBubbles | 06-09-15 | 23:00

<uitdekastkommode>Jan Marijnnisen is een baas, stiekem ook wel eens een rood cirkeltje gegeven.</uitdekastkommode>

v. Vreeswijck | 06-09-15 | 22:59

Jantje heeft gelijk. De EU is te groot, te log, te ondemocratisch, te verdeeld. Die dwazen in Brussel maakt het geen reet uit; zij zwelgen in hun Grote Gelijk, hun privileges, vergoedingen, regelingen en salarissen. De landverraders in Den Haag smachten er naar. Corrupte zooi. Ze maken er een teringbende van. Down with the EU. Weg met Schengen, en weg met de dictatuur van Frankrijk en Duitsland. Terug naar soevereine staten die alleen economisch samenwerken in de EEG.

Fijnstoffer | 06-09-15 | 22:59

necrosis | 06-09-15 | 22:46

D66 heeft nog nooit een poging gewaagd om Geenstijl uit de lucht te halen. Ik kan me ook geen aangiftes herinneren van D66 tegen Geenstijl. Als er al sprake zou zijn van pogingen Geenstijl de mond te snoeren dan komen deze van linkse gekkies als Frank van der Linde en aanhang. Precies de mensen die zeer veel affiniteit hebben met bijvoorbeeld een SP.

Chow | 06-09-15 | 22:59

@Zathras.

Ik ga er ook niet klakkeloos vanuit dat dit de waarheid is, maar een stukje waarheid zal er misschien wel inzitten.

Ik plaatste de link eigenlijk meer met het idee zodat er bij meerdere mensen de ogen open gaat....

Ik sta zeer zeker open voor goede blogs wwar ik me eigen wat meer kan inlezen.. tops zijn daarom zeer welkom...

Harlekijn | 06-09-15 | 22:59

Chow | 06-09-15 | 22:51

Volgens mij bent u in de war met groenlinks.

tweetybird | 06-09-15 | 22:58

@BlowingBubbles | 06-09-15 | 22:54
Omdat ik geacht wordt om het fatsoen in de panelen onder de topics te bewaken, kan ik hier geen uitspraak over doen.

necrosis | 06-09-15 | 22:58

17% van de elite (pers en zootje politici) probeert de 83% te overtuigen dat als ze hun mond open doen dat ze dan rechts-extremistisch zijn. Tja, dat wordt langzaamaan een beetje een bezopen move....

DixitQuote | 06-09-15 | 22:57

necrosis | 06-09-15 | 21:47
En welke rol speelde Agnes Kant hier dan in? Fleur, Agnes, Fleur, Agnes, Fleur, Fleur, Fleur, Fleur, Fleur.....

BlowingBubbles | 06-09-15 | 22:54

@Chow | 06-09-15 | 22:42
Schijnbaar ben je te dom om te snappen dat een referendum over het associatieverdrag met Oekraïne ook een 'ja' kan opleveren.
Maar blijf vooral naar 'Kereltje' luisteren die meent dat dergelijke beslissingen te gecompliceerd zijn voor eenvoudige boerenlullen als ik.

necrosis | 06-09-15 | 22:53

tipo | 06-09-15 | 22:45

Nee daar kom je niet mee weg. De SP komt voort uit een niet democratisch gedachtengoed. Ze zijn nog steeds verweven met allerlei bewegingen die tot op de dag van vandaag de democratie afkeuren. Dezelfde bewegingen die regelmatig kiezen voor geweld. Dezelfde hoek waar Volkert van der Graaf uit voortkomt. De SP kan dan het democratische schilletje zijn maar uit de mond van dit soort mensen hoef ik niets te horen over democratie.

Chow | 06-09-15 | 22:51

@tipo | 06-09-15 | 21:50
Jan Marijnissen is pro-islam. Hij is op het islamdossier een onnozele wegkijker, een sufferd en een met godwins smijtende goetmensj.

Lewis Lewinsky | 06-09-15 | 22:49

@Chow | 06-09-15 | 22:42
Ik respecteer ieders mening.
Wat D'66 betreft, die zouden GeenStijl uit de lucht halen wegens niet lievv voor Arrogander.

necrosis | 06-09-15 | 22:46

@Chow 22:42
Laten we het er op houden dat de links-rechts-paradigme niet werkt voor de discussie. De keuze is: Elite met collectivisme als chantagemiddel of Nederlandse individu met eigen hebben en houden.

tipo | 06-09-15 | 22:45

Dus volgens EU logica is de SP nu een extreem rechtse partij?

niemand specifiek | 06-09-15 | 22:44

Ook al is hij links ik vertrouw hem honderd keer meer als de rechtse kliek.
polletjepiekhaar | 06-09-15 | 21:47

Veel plezier met het storten van 80% van uw inkomsten in de partijkas. Doei!

Dat is een urban myth. Alleen als je echt veel verdient betaal je wat meer, niet belachelijk veel trouwens. Daar boven op worden er met dat geld goede en sociale dingen gedaan. Zoals de sociale woning bouw en dergelijke. Nu hoor ik iedereen al denken, ja voor assielzoekers en dergelijke. De sp was een van de eerste partijen die pleite voor opvang in de regio en ingrijpen.

sander koekkoek4745 | 06-09-15 | 22:44

necrosis | 06-09-15 | 22:39

Blijkbaar is uw haat tegen D66 zo groot dat u er voor kiest om sympathieën te ontwikkelen voor links terroristisch en gevaarlijk tuig. Het kan verkeren op een oorspronkelijk wat rechts georiënteerd blog.

Chow | 06-09-15 | 22:42

@Banco Suivi 22:35
Kijk naar Zwitserland. Daar is het niet perfect, maar wel stukken beter dan Nederland en dat komt enkel door de referenda en het gezonde verstand aldaar.

tipo | 06-09-15 | 22:39

@Der Klassenfeind | 06-09-15 | 22:33
SP is niet communistisch maar socialistisch (Maoïstisch is al lang niet meer aan de orde). En ja, dat is beide nogal extreem links.
Marijnissen had ik altijd heel hoog zitten en komt ook hier weer zeer redelijk en doordacht over. Helaas te veel nare dingen over hem gehoord (in omgang met anderen). Het is een bullebak.

atheïstisch stemvee | 06-09-15 | 22:39

@Chow | 06-09-15 | 22:34
Je hebt één ding goed geraden:
Marijnissen is vóór GeenPeil, Kereltje is tégen.
Dat maakt de keuze wel heel makkelijk.

necrosis | 06-09-15 | 22:39

@Der Klassenfeind | 06-09-15 | 22:33
Het gaat nu alleen maar om dat fokking referendum geregeld te krijgen. Wat hij en die club verder vinden is totaal irrelevant.

Stormageddon | 06-09-15 | 22:38

het is het volk tegen de elite
La Bailaora | 06-09-15 | 22:19

Je beschrijft hier even in 7 woorden de wortel van zo ongeveer elk links gedachtengoed, terwijl je doet alsof je het zelf bedacht hebt en het vooral niet links is. En ook fascisme geef je een nieuwe definitie. Dat is knap! Jij gaat nog eens de geschiedenis in als grote vernieuwer. Of gewoon als iemand die maar wat uit zijn nek lult...

MultiPlex | 06-09-15 | 22:37

@Chow | 06-09-15 | 22:21
Goh. Ben ik het weer met je eens.

Mark_D_NL | 06-09-15 | 22:36

Mark_D_NL | 06-09-15 | 22:30


Jawel maar ze moesten er toch iets voor verzinnen om het enigsinds begrijpbaar te maken. Ze hadden dat deeltje ook seconde lijm van alles kunnen noemen. Dat had het nog duidelijker verwoord.

tweetybird | 06-09-15 | 22:35

tipo | 06-09-15 | 22:19
We moeten dan ook niet meer naar link of rechts kijken, maar vooruit . Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat liberalisme niet altijd werkt (in de zorg bijvoorbeeld), maar ik ben dan ook meer een pragmatist dan een liberalist. Publieke opinie, doctrines en non-argumenten als "racisme" negeer ik meestal volledig. Ik wil iets dat werkt, zowel in theorie als in de praktijk, en daarvoor moet je geen ideologie, zij het socialisme of liberalisme, gebruiken maar gewoon per probleem individueel een werkende oplossing zoeken.

Banco Suivi | 06-09-15 | 22:35

@tweetybird | 06-09-15 | 22:32
Naast dat de EU een zwart gat is voor de euro's van de burger, is het ook nog eens een black box. Het is een mooi glimmend kastje, maar hoe het mechaniek van binnen echt werkt weten weinigen...

Dhr. de Wit | 06-09-15 | 22:35

@nhxd | 06-09-15 | 22:26
Waar denk je dat die 'S' in SP voor staat?
In ieder geval is het geen roversbende zoals PvdA.
Even ter herinnering: Biertje van der Roest steelt duizenden Euro's van de daklozenkrant, komt weg met een taakstraf en kan €7600 per maand aan wachtgeld vangen.
Nou jij weer....

necrosis | 06-09-15 | 22:34

necrosis | 06-09-15 | 22:27

Dus omdat ik het niet zo op heb met communistisch ondemocratisch links tuig met een grote achterban op Joop.nl wilt u het nu over D66 hebben? En dit alleen omdat Marijnissen voor Geenpeil is?

Chow | 06-09-15 | 22:34

Feit blijft echter dat Jan Marinnissen een wolf in schaapsvacht is, een oer-communist en anti-democraat in hart&nieren.

Kleine uitdaging voor de Marijnissen fanboys: noem één (1!) democratische communistische staat! Cuba? Noord-Korea? De USSR? Cambodja? Vietnam? De Oost-Europese Warschaupact staten?

Marijnissen is weer eens uit op goedkope publiciteit en alle domme naïeve links aangelegde Nederlanders trappen er weer eens met TWEE fucking poten in!!!

Der Klassenfeind | 06-09-15 | 22:33

@Harlekijn | 06-09-15 | 22:02
moeilijk moeilijk moeilijk. Ik denk ook dat er wat serieus te gebeuren staat maar ik geloof ALex Jones niet zo erg:-)
Wat te doen??
Als de helft waar is van wat tie zegt dan zal de poep best tegen de ventilator knallen.
Laten we eerst het einde van de week maar eens afwachten. Als de Dow dan op 100 punten staat dan hebben de Joden gelijk gekregen met die 7 jarige shoarma, als er binnen 3 weken nog een miljoen afrikanen binnenkomen dan is dhr Jones de winnaar en als we volgend jaar failliet zijn aan uitkeringen, Griekenland en de Oekies dan is Wilders de winnaar:-)
Zoals een oude (Chinese) vervloeking zegt: "May you live in interesting times"
En dat doen we, leven in spannende tijden.

Zathras | 06-09-15 | 22:33

Grappig hoe al die reageerders die altijd zuur praten over links, er nu ineens achter komen dat ze eigenlijk hartgrondig eens zijn met links. Beetje laat niet? Dankzij jaren kudde stemgedrag op rechts de afgelopen decennia zitten we nu met een ondemocratische EU opgezadeld.

MultiPlex | 06-09-15 | 22:32

Dhr. de Wit | 06-09-15 | 22:27

Maar ja als ik morgen van de stoep pleur kan het ook zo maar einde oefening zijn. Ik ben het wel met je eens dat dat zwarte gat al gecreerd is. Dat zwarte gat hebben ze de EU genoemt.

tweetybird | 06-09-15 | 22:32

Kijk, evolutionair gezien is het simpel. Je hebt pioniers en volgers. En verder heb je geo-sociale imstandigheden waar levensvormen zich op afstemmen. Zolang er energie is, leeft het. Individualisme is evolutionair een doodlopend concept. Ergo, iedere levensvorm is op weg naar de top van de voedselketen en zodra die bereikt is, sterft de kampioen. De levensvorm die snapt dat je dus maar beter het kampioenschap kan ontwijken, houdt misschien langer stand. Het sterkste wapen van het collectief is tijd...

F. von Zeikhoven | 06-09-15 | 22:32

Wie die brug slaat tussen de SP en PVV, die heeft goud in handen.
gentle giant | 06-09-15 | 21:44

Eigenlijk moet Geert een sp,VVD kabinet gedogen met een domme uitspraak verbod voor 4 jaar. Dat de VVD minder EU wil is al een leugen gebleken, maar misschien kunnen SP en PVV er wel voor zorgen dat het niet méér wordt, zonder het volk iets te vragen

Rest In Privacy | 06-09-15 | 22:32

Groot democraat, die Maorijnissen. Was al een fan van de Deutsche Demokratische Republik terwijl wij sukkels niet verder keken dan Willy Brandt.

Wim Denkbaar | 06-09-15 | 22:31

@tweetybird | 06-09-15 | 22:22
Zelfs Higs zelf vind de naam "gods deeltje" sensatie zucht.

Mark_D_NL | 06-09-15 | 22:30

polletjepiekhaar | 06-09-15 | 21:57
Gelul. Ik ben anti EU, maar ook zeker anti SP. Dat zij ook tegen de EU zijn wil niet zeggen dat ik gelijk op deze idioten ga stemmen.

nhxd | 06-09-15 | 22:30

@necrosis

Ja! (Als economisch en politiek 'vluchteling' vanuit het buitenland met kopie paspoort)

Der Klassenfeind | 06-09-15 | 22:28

@tweetybird | 06-09-15 | 22:22
Nee, maak mij ook niet druk om dat zwarte gat als dat gebeurt, dan ben je *zap* weg. De mensheid zou zich ook kunnen afvragen, willen we wel onderzoek doen dat dit soort gevaar met zich meebrengt? Wetenschap is natuurlijk heel belangrijk, maar tegen welke prijs?
Geldt ook voor de EU, een zwart gat, tegen welke prijs?

Dhr. de Wit | 06-09-15 | 22:27

@Chow | 06-09-15 | 22:21
Zal ik eens losgaan op het democratische gehalte van Democraten'66?

necrosis | 06-09-15 | 22:27

@necrosis 22:23
Socialisten zijn ook per definitie dieven. De VVD streef sinds Rutte het economische model van Benito Mussolini na, dus eigenlijk zijn het fascisten pur sang. @La Bailaora heeft daar gelijk in.

Er is een elite die het collectivisme (socialisme en fascisme ) gebruikt om alle Nederlandse individuen geld uit de zakken te kloppen en hun kroost tot schuldslaaf te maken. Dat is de strijd.

tipo | 06-09-15 | 22:27

suffie63 | 06-09-15 | 21:59
Gut wat goed zeg. Dat gebeurd in iedere politieke partij en is derhalve geen argument. SP = socialisme pur sang en leeft volgens marxistische grondbeginselen. Erg enge partij en heeft niets op met democratie zoals Chow ook aangeeft.

nhxd | 06-09-15 | 22:26

@tipo | 06-09-15 | 22:19
VnL en LP hebben allebei niet al te veel kans. De LP ideologie staat te ver van de kiezer af en wordt te vaak iets te agressief gebracht (De overheid steelt van u e.d.). En VNL heeft te veel oude vriendjes politiek parfum. Vooral door Mosko. VNL had met Louis Bontes meer kans gehad.

Mark_D_NL | 06-09-15 | 22:24

@raskol | 06-09-15 | 22:07
Mogelijk heb ik het mis over het demoniseren van Fortuyn door Marijnissen. Excuses daarvoor.

Maar Marijnissen heeft in de Kamer Wilders herhaaldelijk gedemoniseerd, met godwins en al. Een voorbeeld is hier te vinden, voor wie zich erin wil verdiepen:
www.youtube.com/watch?v=rVAuJG22WWs

Lewis Lewinsky | 06-09-15 | 22:24

@ Piet Karbiet
Illegaal (...) illegaal = legaal > mensensmokkel is legaal ... ?

F. von Zeikhoven | 06-09-15 | 22:23

@tipo | 06-09-15 | 22:14
Mag ik je even corrigeren wat betreft 'socialistisch'?
VVD zijn ordinaire dieven!

necrosis | 06-09-15 | 22:23

Dhr. de Wit | 06-09-15 | 22:15

Yep het is een wazig verhaal dat ben ik met je eens. Alleen dat van de collider is waar. Die is veel gevaarlijker als wij ons voor kunnen stellen. Fijne is wel als het echt goed misgaat merkt niemand het meer. Zo snel is het einde er dan. Dan hoeven we ons geen zorgen meer te maken over vluchtelingen . Voor het zwarte gat ben ik nog niet eens zo bang. Die valt nog onder catagorie kleiner gevaar. Maar o wee als per ongeluk de eigenschap van het higs bosson wordt verandert.Dan is het over en uit. Geloof mij maar. Het gods deeltje. Iets waar hawkins zich ook grote zorgen over maakt.

tweetybird | 06-09-15 | 22:22

tipo | 06-09-15 | 22:14

Zoals eerder aangestipt. De SP heeft banden met de Internationale Socialisten en zijn wat mij betreft dus af. Het woord democratie past niet bij hun gedachtengoed.

Chow | 06-09-15 | 22:21

Ik mis Jan nog steeds in de kamer. Jan, kom terug.. al was het alleen maar om Flapdrol te roepen tegen Rutte!

Democrates | 06-09-15 | 22:19

@Banco Suivi 22:12
VNL en de LP proberen het in die hoek. Het is ze helaas nog niet gelukt bij verkiezingen.

Het is de natuurlijke achterban van de VVD waar we het over hebben, die het klassiek-liberalisme zou moeten vertegenwoordigen. Kernprobleem is Marx Rutte.

tipo | 06-09-15 | 22:19

@Banco Suivi | 06-09-15 | 21:57
In het volk zijn 'rechtse' en 'linkse' mensen, mensen die een grotere of kleinere overheid willen, mensen die meer individu (rechts) of meer collectief (links) willen. Dat was het ouderwetse links-rechts. We komen nu in andere tijden, het is heel simpel: het is het volk tegen de elite. De elite heeft de overheid én bedrijfsleven geschaakt. Dat heet ook wel fascisme. Dáár hebben we nu mee te maken. Fascisme wordt altijd wel als 'rechts' gezien, welnu ik ben voor een kleine overheid, maar heb een broertje deaud aan het fascisme. Dus het volk, links en rechts, zou zich moeten verenigen. Alleen heb ik er een hard hoofd in. De elite is een meester in de 'verdeel en heers' taktiek.

La Bailaora | 06-09-15 | 22:19

Natiestaat / democratie / globalisering: Choose any 2
Met andere woorden: elke combinatie van 2 de 3 uit het lijstje kan, maar alle 3 niet.
Dani Rodrik - ‘De globaliseringsparadox’.

Yellow_Fever | 06-09-15 | 22:18

@necrosis 21:52
Brabant hangt op los zand aan elkaar...

Ondertussen is m'n nieuwstip over het succes van GeenPeil die ik anderhalfuur geleden whatsappte naar de BBCNews whatsapp whatsappgewijs voorzien van twee blauwe vinkjes. Nou maarris afwachten of de nieuwscoördinator van The Corporation er een onderwerp in ziet...

F. von Zeikhoven | 06-09-15 | 22:18

@Harlekijn | 06-09-15 | 22:11
Tuurlijk, het is altijd beter om van meerdere bronnen uit te gaan, maar dit is echt een heel wazig verhaal. Het voldoet in elk geval niet aan de eisen van een journalistiek artikel.

Dhr. de Wit | 06-09-15 | 22:17

Alleh waz dat op da bord ? Oh das een broodje uit Brussel.

rmstock | 06-09-15 | 22:17

@tweetybird | 06-09-15 | 22:09
Het is een heel wazig hak-op-de-tak verhaal. Volgens mij spendeert de schrijver (m/v) teveel op internet en moet de dokter zijn/haar medicatie verhogen. Dat van die collider is nog enigzins geloofwaardig, heb ik ooit iets over gelezen bij ietwat betrouwbaardere bronnen.

Dhr. de Wit | 06-09-15 | 22:15

@eerstneukendanpraten | 06-09-15 | 22:08
Jolande sappig?
Die opgedroogde zure sloot?

necrosis | 06-09-15 | 22:14

Chow 22:07
Met Rutte kom je niet eens in Oss, want die pakt je welverdiende geld al af bij je eigen gemeentegrens. De SP is minder socialistisch dan de VVD, wat dat betreft.

tipo | 06-09-15 | 22:14

Het zijn rare tijden. Ik had nooit gedacht dat ik het ooit met Marijnissen eens zou zijn, over wat dan ook. En dat de maoïstische socialistische partij in de bres zou springen voor de democratie is ook wel een krantenberichten waard. Had je toch niet kunnen denken gezien hun grondbeginselen. Maar goed, als Jan en de SP het linksdraaiend gepeupel kunnen overtuigen om te tekenen voor het referendum is dat alleen maar mooi. Activistische achterban, gewend om te flyeren en demonstreren, laat hen de resteren 150 à 200K benodigde formulieren maar verzorgen.

Stormageddon | 06-09-15 | 22:12

tipo | 06-09-15 | 21:59
Precies! (was ook meer een retorische vraag)
En ik denk dan altijd; gewoon niet ingrijpen is altijd nog effectiever dan de boel nog eens actief te gaan verzieken met beleid waarvan elke eerstejaars economiestudent kan zien dat het de situatie alleen verergert.
Waarom is zo'n partij er eigenlijk niet? Met al het gezeik op de overheid zou je toch denken dat er voor een échte liberale partij best animo moet zijn, al zal die partij waarschijnlijk niet opkunnen tegen de overmacht aan partijen in "het redelijke politieke midden" (ook wel; eenheidsworst) zoals Rob de Wijk ze noemt.

Banco Suivi | 06-09-15 | 22:12

@ Dhr. de Wit.

Nee, maar misschien opend het wat meer ogen van wat er gaande is..

Harlekijn | 06-09-15 | 22:11

Mijn partij is het niet. Desondanks was de SP de eerste partij die begin jaren tachtig al de vinger op de etterende wonde legde met de brochure "Gastarbeid en Kapitaal". Jan Maorijnissen is zoals reeds aangestipt, op zich een redelijke vent en 1 van de weinige politici die weet hoe het er op de werkvloer aan toe gaat, waarvoor hulde. Jammer dat er van die gekken als Hamas van Bommel in zijn clubje zitten, en dat het innige banden heeft met ranzig internationaal socialistisch krakertstuigh, anders zou het in potentie mijn stem kunnen krijgen die nu naar Greet of Dierenpoes gaat.

Qua LeBalle | 06-09-15 | 22:10

-weggejorist-

Piet Karbiet | 06-09-15 | 22:09

Dhr. de Wit | 06-09-15 | 22:04

Hmmm het verhaal over dat apperaat in zwitserland is geen alluhoedjes verhaal. Daar kan werkelijk per ongeluk het einde van dit heelal mee ingeluid worden. De rest zie ik dan niet zo snel gebeuren. Dat al best gedeeltelijk vallen onder glimmende hoed.

tweetybird | 06-09-15 | 22:09

Het bewijs dat het onderscheid tussen links en rechts alleen nog door het establishment wordt gebruikt om mensen te framen.
Links-/rechtsdenken is net zo jaren 90 als de Backstreet Boys.

CoJoNes | 06-09-15 | 22:08

Godver,
ga ik het nu echt eens zijn met een SP'er?

NiHaor | 06-09-15 | 22:08

eerstneukendanpraten | 06-09-15 | 22:06

Spannende wending zal dat zijn.

Chow | 06-09-15 | 22:08


G,I. Jane | 06-09-15 | 21:57

Neen, dat was Sappige Jolanda van de partij van snotneusje.

eerstneukendanpraten | 06-09-15 | 22:08

tipo | 06-09-15 | 22:02

Laat me niet lachen. Democratisch tot aan de voordeur. Als ze het voor het zeggen krijgen kun je inleveren. Dan mag je blij zijn als je 1 keer per jaar op vakantie mag naar een kamp in Oss.

Chow | 06-09-15 | 22:07

@Harlekijn | 06-09-15 | 22:02
Was hier dus bedoeld:
Ongezien SPAM !

suffie63 | 06-09-15 | 22:07

@Lewis Lewinsky | 06-09-15 | 22:05

Marijnissen was juist één van de weinigen die tegen Fortuyn niet begon over Het Achterhuis, minderwaardige mensen, Hollandse Haiders en Eichmann-vergelijkingen.

raskol | 06-09-15 | 22:07


Chow | 06-09-15 | 21:58

Binnenkort komen de memoires van Paul Rosemöller uit en Geenstijl gaat de promotie van het boek verzorgen. De opbrengst zal volledig worden gestort in de Paul Rosemöller Foudation. Van daaruit zal de Peruviaanse Maoïstische verzetsbeweging Lichtend Pad van nieuwe Led-verlichting worden voorzien.

eerstneukendanpraten | 06-09-15 | 22:06

@Lewis Lewinsky | 06-09-15 | 22:05
Je vergeet Boer Koekoek.

suffie63 | 06-09-15 | 22:05

SP-kamerlid Harry van Bommel, die het plan van Buma (opvang in de regio) afdoet als ''luchtfietserij". In onparlementaire termen schiet hij het voorstel van het CDA af. ''Dit is een plan voor de bühne, ik ben daarover ernstig verontwaardigd", aldus Van Bommel.

''Buma komt niet op voor de arme Syriërs die de oorlog ontvluchten, hij probeert over de rug van de vluchtelingen te voorkomen dat zij in Nederland terechtkomen. Buma verkoopt lulkoek van de bovenste plank."
- www.nu.nl/weekend/4119305/safe-havens-...
Even voor de transparantie Jan , de SP wil al die zieligerds lifelong BB en nog meer B geven.

(c)ZWITSUL | 06-09-15 | 22:05

-weggejorist-

suffie63 | 06-09-15 | 22:05

@Der Klassenfeind | 06-09-15 | 22:00
Heb jij al getekend?

necrosis | 06-09-15 | 22:05

Volgens mij werkt de link naar www.geen.peil.nl niet

biscaya | 06-09-15 | 22:05

Marijnissen deed gewoon mee met het demoniseren van Janmaat, Fortuyn en Wilders.

Lewis Lewinsky | 06-09-15 | 22:05

@Harlekijn | 06-09-15 | 22:02
Lever je ook aluhoedjes bij deze link?

Dhr. de Wit | 06-09-15 | 22:04

@Ci Ty33 | 06-09-15 | 21:55
Hebben ze daar te weinig haathutten ofzo?

G,I. Jane | 06-09-15 | 22:04

@Chow 21:58
Het zegt inderdaad veel over de democratie in Nederland, dat de meest democratische partij alhier een Maoistsche partij is.

tipo | 06-09-15 | 22:02

-weggejorist-

Harlekijn | 06-09-15 | 22:02

He he, at last at last at last.
Freedom.

Piet Karbiet | 06-09-15 | 22:02

@G,I. Jane | 06-09-15 | 21:57
Die stekkermuts was Sap van GroenLinks!

necrosis | 06-09-15 | 22:01

In het kader van goeie reclame voor de GeenPeil-actie. Is dit goede reclame.

G,I. Jane | 06-09-15 | 22:00

Haha, oer-communist Marijnissen steunt GeenPeil! Het moet niet gekker worden...

Der Klassenfeind | 06-09-15 | 22:00

@nhxd | 06-09-15 | 21:51
Krom.
Vrijwiliggers lopen ieder weekeinde te flyeren, zijn aanspreekbaar en doen dat onbetaald. Krijgen wel gratis opleiding indien ze wensen.
Opleiding om beter te leren luisteren en de maatschappij beter te begrijpen. De SP politici verdienen een modaal inkomen en dragen af aan de partij om de basis te bekostigen.
De afdracht voorkomt zelfverrijking en plucheplakken, een mooi principe !

suffie63 | 06-09-15 | 21:59

@Banco Suivi 21:57
Simpel: Er zijn geen rechtse politieke partijen in de Staten Generaal. Geen enkele klassiek-liberale partij.

tipo | 06-09-15 | 21:59

Zelfs de SP is democratischer dan D66. Zegt best veel.

Statler en Waldorf | 06-09-15 | 21:59

Ik had echt geen idee dat ik hier op een extreem links blogje aan het reaguren was. Gaat de volgende Geenpeil over het herintroduceren van de maoïstische beweging in Nederland?

Chow | 06-09-15 | 21:58

Ik hoor steeds Nazi-staat..... ligt dat aan mij?

deluiegriek | 06-09-15 | 21:58

@nhxd | 06-09-15 | 21:50
Dat hij zo'n slechte smaak heeft qua auto's doet niets af aan zijn rol binnen de SP destijds.
Liever hij dan 'Fozzy bear'.

necrosis | 06-09-15 | 21:58

Extreem links, via het volledige politieke spectrum tot en met extreem rechts komen samen om de eurofiele baantjesjagers uit hun Brusselse sprookje te ontwaken. Zelden is Nederland het echt ergens over eens. Nu is zo`n moment. Alleen dat al is al winst.

Feynman | 06-09-15 | 21:58

Jan is een goeie vent, niet mijn kleur maar 100erden keren beter dan de pvda. Heb hem ooit eens de hand geschud op een bijeenkomst van asbestslachtoffers. Heeft de SP een hoop voor gedaan.

Zathras | 06-09-15 | 21:57

Zo zie je maar weer dat de rechts-links verhoudingen in dit land totaal scheef zijn gegroeid. Rechts zou moeten zijn voor een kleine efficiënte overheid die de markt relatief vrij laat en alleen ingrijpt wanneer noodzakelijk. Toch wil de "rechtse" VVD graag een extra bestuurslaag in de vorm van de EU handhaven (en ja ik weet dat hun standpunt binnen de NLse politiek is dat ze minder Europa willen, maar dat is ondertussen toch overduidelijk voor de bühne gebleken). Ondertussen zijn de partijen met het meest "linkse" economische beleid (SP en PVV) tégen de EU. Wie legt het me uit?

Banco Suivi | 06-09-15 | 21:57

@nhxd
En jij veel plezier met jouw leven afstaan aan de rechtse EU kliek.

polletjepiekhaar | 06-09-15 | 21:57

@eerstneukendanpraten | 06-09-15 | 21:50
Precies! Met der stekker #koekoek

G,I. Jane | 06-09-15 | 21:57

@necrosis | 06-09-15 | 21:52
Dat heb ik ook bij Louis Bontes. Er zijn meer volksmensen nodig in het parlement. Mensen die weten wat het is om met weinig tot niks rond te komen. Een soort stage, zo je wil.

Dhr. de Wit | 06-09-15 | 21:55

de laatste goede debater , jan je hebt gelijk maar ik blijf wel achter Greet staan (voor andere meneer wilders)

witchmaster | 06-09-15 | 21:54

@Zwitsallevengevoel | 06-09-15 | 21:52
Daar lijkt het verdomd veel op.

Dhr. de Wit | 06-09-15 | 21:53

@Dhr. de Wit | 06-09-15 | 21:48
Marijnissen IS een heel redelijke man.
Waarschijnlijk omdat hij zelf met zijn poten in de klei heeft gestaan en niet vanuit een (al dan niet afgemaakte) studie zo de politiek ingerold is.

necrosis | 06-09-15 | 21:52

De soevereiniteit van Nederland is allang uitverkocht. Forget it. Het heeft 100 referendums nodig om recht te trekken wat krom staat. En zelfs dan nog is de soevereiniteit van Nederland gewoon weg. Daar hebben ze echtwel voor gezorgd in Brussel.

Zolang dat verdrag van lissabon niet geschrapt wordt ontkom je er niet aan. En het gaat een enorm grote teringzooi worden. Grenzen staan wagenweid open. Duitsland met meer dan 800.000 vluchtelingen. In 5 jaar tijd is dat aantal gegroeid naar meer dan 4 miljoen.

Half de wereld struikelt over een foto van een dood kindje langs het strand. Niemand laat ook maar 1 scheet als er meer dan 70 mensen in een vrachtwagen stikken. Het is gewoon ziek.

Anoguurder | 06-09-15 | 21:52

en ondertussen blijven de mensensmokkelaars keihard doorwerken...
Dhr. de Wit | 06-09-15 | 21:48

Gefaciliteerd worden bedoeld u?

Zwitsallevengevoel | 06-09-15 | 21:52

Ook al is hij links ik vertrouw hem honderd keer meer als de rechtse kliek.
polletjepiekhaar | 06-09-15 | 21:47

Veel plezier met het storten van 80% van uw inkomsten in de partijkas. Doei!

nhxd | 06-09-15 | 21:51

Lol. Die mafklapper van een 'interviewer', is dat supermatthijs die van zn ban af wil?

- EDIT: *grinnikt* -

vaas klaak | 06-09-15 | 21:51

@gentle giant 21:44
Op de retoriek na, zijn de PVV en SP voor 70% hetzelfde. Hoe de SP in de jaren 80 over gastarbeiders-immigratie dacht, verschilt nauwelijks met hoe de PVV er nu over denkt. De vorm van socialisme die de PVV voorstaat verschilt voor minder dan de helft met het socialisme van de SP.

Alleen Israël is een lakmoesproef die de SP niet doorstaat, maar verder deugen ze wel bij de SP, voor zo ver socialisten uberhaupt kunnen deugen. (niet dus, maar dat is een andere discussie).

Het goede aan de SP is dat ze democratisch zijn. Dat is al heel wat voor politieke partijen tegenwoordig.

tipo | 06-09-15 | 21:50

@necrosis | 06-09-15 | 21:47 Als Fleur toen aan het roer had mogen staan bij de PVV dan was u om?

Zwitsallevengevoel | 06-09-15 | 21:50

Respect voor die ouwe worstendraaier uit Oss.
Misschien wel de enige politicus die voor zijn geld gewerkt heeft vóórdat hij in de politiek stapte!
necrosis | 06-09-15 | 21:45

Hij rijdt in een Ferrari, maar is wel een socialist. Links lullen, rechts vullen. Ouwe communist.

nhxd | 06-09-15 | 21:50

necrosis | 06-09-15 | 21:47

Die luid schreeuwende heks, je bent knettergek!

eerstneukendanpraten | 06-09-15 | 21:50

Ondanks dat Marijnissen niet mijn ideologie nastreeft, vind ik het altijd een heel redelijke man. En iedereen kan inmiddels toch wel zien dat we Nederland aan het verliezen zijn aan de EU? Dat zien we nu maar al te goed bij het gelukszoekers-drama. Er komt geen aparte vergadering over deze crisis, misschien komt het begin oktober op de agenda. Wat mij betreft is dat gewoon keihard uitstellen, en ondertussen blijven de mensensmokkelaars keihard doorwerken...

Dhr. de Wit | 06-09-15 | 21:48

@gentle giant | 06-09-15 | 21:44
Ik geef het nog en jaar of wat en dan zijn alle partijen op Pechhoofd na het geheel met elkaar eens. Van links tot rechts. Van zakkenvuller tot lamzak. Allemaal!
Maar ja, dan wel dik put dempen als NL-kalf al verdronken is.

Zwitsallevengevoel | 06-09-15 | 21:48

Je hebt links, rechts en evil.
Ik ben rechts.
Jan is links.
De EU is evil.

wakkere_nederlander | 06-09-15 | 21:47

@nhxd | 06-09-15 | 21:44
Toen Agnes Kant nog aan het roer stond, had ik moeite om te kiezen tussen SP en PVV.

necrosis | 06-09-15 | 21:47

Ook al is hij links ik vertrouw hem honderd keer meer als de rechtse kliek.

polletjepiekhaar | 06-09-15 | 21:47

Respect voor die ouwe worstendraaier uit Oss.
Misschien wel de enige politicus die voor zijn geld gewerkt heeft vóórdat hij in de politiek stapte!

necrosis | 06-09-15 | 21:45

Wie die brug slaat tussen de SP en PVV, die heeft goud in handen.

gentle giant | 06-09-15 | 21:44

SP blijft links, dus oppassen.

nhxd | 06-09-15 | 21:44

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken