Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sjouke Budde (RTL4) geeft tips aan terroristen

Sjouke Budde van EditieNL heeft een goed idee voor terroristen. Stel dat de grenscontroles weer ingevoerd worden, dan kunnen terroristen hun zo geliefde aanslag ook plegen in de rij van de paspoortcontrole. Briljant, Sjouke! Uit de eigen EditieNL poll blijkt dat 92% van de ondervraagden voor strengere grenscontroles is, wat Sjouke gelijk in Jip&Janneke-taal vertaalt naar: "Fucking sukkels, weten jullie dan niet dat bij invoeren van grenscontroles iedereen anaal gevisiteerd wordt, baby's door een zwaar MRI-apparaat moeten en de wachttijden om de grensovergang over te steken ongeveer een week lang wordt?" Als 92% van de EditieNL-kijkers zegt dat een vorm van grenscontrole een goed idee is, zegt Sjouke Budde gewoon dat ze teffusdom zijn. Wat op zich natuurlijk best waarheid kan zijn, want het zijn EditieNL-kijkers. Wat een grap is. Net als de redenatie dat grenscontroles een groter kwaad zijn dan terroristische aanslagen, natuurlijk.

Reaguursels

Inloggen

Het is Sjoukje Budde. Sjouke is een jongensnaam.

K. Lootviool | 28-08-15 | 00:27

In Israël hebben ze het idee van grenscontrole tot in perfectie uitgevoerd. Dat blijkt ook, want daar worden nooit meer aanslagen gepleegd. De VS heeft het in het zuiden van hun land ook gedaan. Daar werkt het ook..... ook geen aanslagen meer.

Zucht... symptoomoplossingen door symboolpolitiek

hanz71 | 27-08-15 | 12:51

Ja want de terroristische aanslagen in Nederlan lopen de spuigaten uit. Bomaanslagen onthoofdingen het moet niet gekker worden. En al die terroristen hebben vrij spel, ze kunnen zo van Belgie naar Nederland lopen zwaarbewapen en al. Je kunt in Tilburg niet meer naar de markt want het is elke dag code rood. Mensen dit kan niet langer dit gaat helemaal mis. Politiek nederland doe er iets aan, we gaan allemaal doooooooooooood

Snarfie911 | 27-08-15 | 12:42


Der Klassenfeind | 27-08-15 | 05:51
U heeft helemaal gelijk, ook ik heb ook de tijd meegemaakt dat er nog grenzen waren, dit is pure propaganda! Vergeet niet dat de baas van RTL een rasechte PvdA-er is, dus identiek aan de NOS, vandaar dat er in de berichtgeving nauwelijks tot geen verschil is. Ach en SBS is een slap aftreksel van deze twee.

mom van avezaath | 27-08-15 | 11:01

Wat een linkse praatmuts.

Lichtstadfan | 27-08-15 | 11:01

Die 92% moet minder, daar gaan we aan werken, want deskundig onderzoek heeft uitgewezen, dat grensposten niet helpen. En dat gaat werken, let maar op, want we zijn zo gevoelig voor de woorden wetenschappelijk en deskundig. Mijn oplossing is: laat ze niet eens aan de grenzen komen, stuur ze op zee direct terug! Genoeg ruimte, landen en geld zat daar!

mom van avezaath | 27-08-15 | 10:51

panacee | 26-08-15 | 19:29
Heb je het filmpje überhaupt wel bekeken ? Sjoukje is niet de blonde presentatrice maar de donkerharige verslaggeefster ter plaatse.

KlaasVaakStrooit | 27-08-15 | 10:48

miko | 27-08-15 | 00:09

Jou betoog slaat als een tang op een varken ,je zou dan ook nooit in aanmerking komen als raadgever in bewaakte grensgebieden .
Je zou ook aan effectievere barrière's kunnen denken daar waar er nu nog sluiproutes zijn.
Laat jij de voordeur open staan ,en de autosleutels ,bewaar je die in het contactslot ?


iopeth | 27-08-15 | 10:25

Ik vraag me af of mijn zombie survival guide ook gebruikt kan worden om hordes "vluchtelingen" te overleven.

Vrije Nator | 27-08-15 | 10:07

@miko | 26-08-15 | 22:17

Ehhh ten eerste, waar zeg ik dat de grenzen mensen tegen houden?....

Ik zeg: ze heeft geen gelijk, want ze haalt er allerlei debiele veronderstellingen bij die gebasseerd zijn op FUD. Alleen daarom al heeft ze geen gelijk. Ze heeft misschien, *misschien*, een punt dat deze aanslag niet voorkomen had kunnen worden. Maar die ene zin in haar lulverhaal van 3 minuten word daardoor geen steek beter...

Ten tweede, jij bedient je ook van dat onnodige geblaat: "En dan ga je aan de grens controleren,ga je dan iedereen weer om zijn paspoortje vragen? Waar hij naar toe gaat? En mee van dat soort geneuzel? je land is in no-time bankroet."

Nou, waar gaat dat naartoe? Vertel het me eens? Een land dat bankroet gaat? Wat een lulkoek! *lulkoek*! Tot 1990 of whatever ongeveer waren er nog gewoon grenscontroles en we hadden een gulden en dus wisselkoersen tot veel later... Een hoop angstgezwets dat dat het land kapot maakt! FUD , de reinste FUD.

peterdh | 27-08-15 | 09:55

Je moet bij die grenscontroles ook niet iedereen staande houden, maar alleen verdachte doelgroepen.

deepblue | 27-08-15 | 08:48

Mesmer, er wordt vaak al extra gecontroleerd aan de grens(bv. aan de grens tussen Groningen en Duitsland) daar staat politie, douane EN Marechaussee te posten om verdacht uitziende wagens en hun bestuurders er uit te pikken.
Ik weet het, niet echt effectief maar het is alvast wat.

mallekater | 27-08-15 | 08:25

P.s. Ik ben alweer wat ouder, en ik ben opgegroeid dicht bij de Duits-Nederlandse en Belgisch-Nederlandse grenzen. Ik ben nooit gefouilleerd bij een normale grensovergang, ik heb nooit minuten hoeven te wachten omdat mijn auto doorzocht werd, ik heb nooit uren in een rij hoeven staan voor een paspoortcontrole. Wat een totale BULLSHIT,

Dat hele RTL item is pure angstzaaierij en pure pro-EU propaganda.

Oa ja, en als de rij wachtenden dan het nieuwe doelwit van terroristen wordt, waarom gebeurd dit dan al niet massaal op Schiphol, Lomdon Heathrow, Parijs Charles de Gaulle, New York JFK en Frankfurt am Mainz?!?!

Der Klassenfeind | 27-08-15 | 05:57

P.s. Ik ben alweer wat ouder, en ik ben opgegroeid dicht bij de Duits-Nederlandse en Belgisch-Nederlandse grenzen. Ik ben nooit gefouilleerd bij een normale grensovergang, ik heb nooit minuten hoeven te wachten omdat mijn auto doorzocht werd, ik heb nooit uren in een rij hoeven staan voor een paspoortcontrole. Wat een totale BULLSHIT,

Dat hele RTL item is pure angstzaaierij en pure pro-EU propaganda.

Oa ja, en als de rij wachtenden dan het nieuwe doelwit van terroristen wordt, waarom gebeurd dit dan al niet massaal op Schiphol, Lomdon Heathrow, Parijs Charles de Gaulle, New York JFK en Frankfurt am Mainz?!?!

Der Klassenfeind | 27-08-15 | 05:56

TV brengt u en anderen rondom u ernstige schade toe

Thomas333 | 27-08-15 | 05:53

Brainwashing van de bovenste plank, ook bij RTL dus.

Geen idee waarom iedereen dat hele RTL zo ophemelt, want iedere keer als ik in Nederland ben (gelukkig niet erg vaak) dan erger ik me geel en groen aan die linkse media, en ik zie nauwelijks verschil tussen RTL of de
NPO.

De Nederlanders zijn helaas al zodanig gebrainwasht dat het de meeste mensen nog niet eens meer opvalt dat NPO = RTL = het product van een complete linkse generatie "communicatie studenten" van de linkse universitaire bolwerken.

Der Klassenfeind | 27-08-15 | 05:51

@Pier_penspien | 27-08-15 | 01:29
Kunnen ze ook als er controles zijn. Die criminelen gaan echt de officiële grens niet over hoor

miko | 27-08-15 | 03:23

Meteen weer invoeren die grenscontroles, ik woon 4 km vanaf de grens, die keer dat ik naar België ga, wil ik best mijn id laten zien dan maar ff wachten. Nu kunnen criminelen doen wat ze willen, voordat het feit ook maar bij de Nederlandse politie bekend is zitten zij al in België of Frankrijk.

Pier_penspien | 27-08-15 | 01:29

@Graaf van Egmont | 26-08-15 | 20:41
Iedereen met een waxinelichthouder verdwijnt voor langere tijd achter de wacht.

miko | 27-08-15 | 00:17

@de honden blaffen... | 26-08-15 | 20:30
Zolang zede visa en paspoorten uitdelen als propaganda materiaal tijdens verkiezingsprogramma's schiet je daar niet veel mee op.
Komt ook nog eens bij dat het gros van de terroristen homegrown zijn.
Daarmee pleit ik niet voor het openzetten van de grenzen maar ik denk dat massamigratie andere problemen geeft dan de radicale islam.
Een Nederlandse stad zit ook niet te wachten op duizenden gristelijke Eritreeërs om het zo maar eens te zeggen.

miko | 27-08-15 | 00:16

BasBr | 26-08-15 | 21:05
gewoon stoppen met gratis huizen en uitkeringen uitdelen, dan blijven ze wel weg.
Anders waren ze echt wel in 1 van die 8 andere veilige landen gebleven waar ze doorheen gereisd zijn.

--sql error-- | 27-08-15 | 00:12

@MogeWijEveOvergeve | 26-08-15 | 23:23
Liever dan naar het oostblok.
En tja als je de hash in het rif op ging halen moest je toch door die landen! ;)

miko | 27-08-15 | 00:10

@iopeth | 26-08-15 | 22:54
Ja vooral,
en dat haalde we vroeger al met bakken uit belgie zelfs toen de controles er al waren. weet je hoeveel sluipwegen er zijn?
het enige wat je tegenhoud zijn Belgen die wiet in Nederland kopen en Nederlanders die vuurwerk in België halen. Wel nounounou dat zal de wereld veiliger maken.
Het is maar goed dat wapens verboden zijn in Nederland zodoende zijn er geen schietpartijen in Nederland.
Je weet toch wel dat de Paashaas en Sinterklaas toch ook niet bestaan ? Naieve dwaas.
Dit soort zinloze controles zijn burgerpesten niks anders.
Bijna alle grote drugs en wapen vondsten zijn het gevolg van onderzoek en verraad. het aantal toevalstreffers is miniem.

miko | 27-08-15 | 00:09

De muts staat nog te pleebekken ook.

Mr. Happy | 26-08-15 | 23:46

@MogeWijEveOvergeve | 26-08-15 | 21:15
Frankrijk en Spanje konden er ook wat van.
miko | 26-08-15 | 22:18
Alsof je daar naartoe wilt.

MogeWijEveOvergeve | 26-08-15 | 23:23

Grenscontroles binnen Europa zijn er nog steeds. Maar misschien worden er niet steeds de juiste mensen gecontroleerd?
Slechts enkele weken geleden ging ik per trein naar Berlijn. Mijn uiteindelijke reisdoel was Poznań waar vrienden van mij hun huwelijk volbrachten. Heen en weer van Polen naar Nederland heb ik vier keer mijn paspoort moeten laten zien: 2x aan Duitsers in uniform en evenzoveel keer aan Polen in functie.
Met name de Duitsers waren nogal intimiderend. Op de heenweg kort na de Nederlandse grens, daar waar de locomotief gewisseld wordt, moest ik mijn Ausweis tonen aan een heel vriendelijk, beleefde Duitse politieman. Maar hij vroeg wel: 'Waar gaat U naar toe en waarom en waar verblijft U?'. Tussen Polen en Duitsland was het weer raak. Polen in moest ik mijn papieren tonen en Polen uit wel twee keer. De Polen keken alleen kort naar mijn paspoort. De Duitsers daarentegen namen het in, liepen er mee weg en brachten het zo'n tien minuten later terug. Ik mocht door. Vond ik dit vervelend? Nou niet echt! Ik ben een autochtone man met een vaste baan en een eigen huis die niets verkeerd deed. Maar een beetje raar is het wel, toch? Hoezo kan zo'n beetje half Syrië, Afghanistan, Eritrea, etc zich dan wel vrij zonder geldige documenten dwars door Europa begeven?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 26-08-15 | 23:12

Videle | 26-08-15 | 23:04
Verdeel en heers is aan de orde .
Maar uit jouw posting is dat ook wel op te maken .
Van mij mag de PVV ook de grootste partij worden ,het lijkt mij heerlijk dat dit land niet bestuurt word door uitvreters .

iopeth | 26-08-15 | 23:10

Ik vraag me af hoe lang dit nog goed gaat. Mensen zijn er zo zachtjes aan zat van. Deze instroom gebeurd gewoon met opzet om hier een of andere mengelmoes te creëren. Hopen dat PVV snel groot wordt en FN in Frankrijk.

Videle | 26-08-15 | 23:04

Ik zag die uitzending. Ik hoorde van die 92% van de ondervraagden die voor grenscontroles zijn en toen voelde ik al aan mijn kelderwater dat ze dat gingen downplayen. Zo voorspelbaar die staatsomroep van ons.

De waard zijn gast | 26-08-15 | 23:03

miko | 26-08-15 | 22:17

Je lult zelf maar wat miko.
Ik zal een tipje van de sluier voor je op lichten .... vuurwerk, wapens en drugs.

iopeth | 26-08-15 | 22:54

Domme vrouwen, een door het feminisme vergeten groep. En domme vrouwen zijn er ook heel veel. Zie Sjouke Budde.

Tarak | 26-08-15 | 22:43

@VanBukkem | 26-08-15 | 19:55
Rond meer lagen in die tijd grote stukken niemandsland. Veel families konden zo wat bij verdienen aan de smokkel.

miko | 26-08-15 | 22:25

zed is dead | 26-08-15 | 22:03
De reacties zullen niet geschikt zijn om te publiceren in de Volkscourant.

de honden blaffen... | 26-08-15 | 22:19

@MogeWijEveOvergeve | 26-08-15 | 21:15
Frankrijk en Spanje konden er ook wat van.

miko | 26-08-15 | 22:18

@peterdh | 26-08-15 | 20:59
Je lult, de grenzen hielden vroeger ook al niemand tegen. ik ben geboren en getogen in de regio notabene een paar honderd meter vandaan waar die muts staat uit het filmpje. Mijn hele familie kent smokkelaars die het nodige over de grens brachten. Wil je wat tegenhouden zul je het oostblokstijl moeten doen. Zelfs Israël houd uiteindelijk de aanslag plegers niet tegen.
En dan ga je aan de grens controleren,ga je dan iedereen weer om zijn paspoortje vragen? Waar hij naar toe gaat? En mee van dat soort geneuzel? je land is in no-time bankroet. Doe niet zo onnozel man.Grenzen dicht betekent niet grenscontroles invoeren dat betekent geen verblijfsvergunningen voor de onrendabele. kwast.

miko | 26-08-15 | 22:17

Controles kunnen toch altijd? Ik zou het alleen geen grenscontroles noemen maar veiligheidscontroles. Daar heeft de EU niks mee te maken.

Simon_GS | 26-08-15 | 22:06

Mastermattie | 26-08-15 | 19:56
Heel pijprokend NL is van zijn stoel gevallen. Exact 0 reacties as we speak!

zed is dead | 26-08-15 | 22:03

Sommige politici hebben baat bij een bang volk en roepen dan idiote dingen als afschaffen van Schengen omdat er zo af en toe een mafkees met een Kalashnikov staat te zwaaien.
Grenscontroles houden geen terrorist tegen. Tenzij je het doet zoals zoals in Israël.
Daar pikken ze zo af een toe een aanslagpleger uit de rij.
Maar dan is het sarcastisch bedoelde schetsje van Quid bijna realiteit en sta je echt soms een paar dagen in de rij.

Mike Oxlong | 26-08-15 | 21:56

duitse herder | 26-08-15 | 20:52
Toeristenbelasting.

de honden blaffen... | 26-08-15 | 21:49

@SyntaxError | 26-08-15 | 20:04
Als oom Richard kent dan weet je dat alles volgens plan verloopt.

MogeWijEveOvergeve | 26-08-15 | 21:47

En dan zelfs geen extra beveiliging voor de burger, want 'je kunt ook onder de bus komen', maar wel voor de politici tijdens feesten, partijen en bijeenkomsten.

Allitnil | 26-08-15 | 21:46

In ieder geval wordt langzaamaan duidelijk wat die culturele verrijking inhoudt, na de baklava en de mihoen zijn we dan eindelijk aangekomen bij de zaken die iedereen treffen in de EU; terreur in naam van de islam.
Afbrokkelende secularisatie, moskeeën die t straatbeeld sieren, her en der zelfs met een zanger onderin de minaret, icl speakers.
Burgermeesters van hoofdsteden die boeken en bundels met titels als 'Binden' en 'Blessuretijd' schrijven.
Broederschappen met steden waar je als vrouw alleen gesluierd over straat kunt, tien meter achter je man.
Vrouwencoupés indian style, open grenzen aan de buitenzijde van de EU, tomeloze import van anti-democraten en een afkalving van al die sociale voorzieningen door diegenen die er zelf nooit een cent aan hebben bijgedragen.
Al met al een grote verarming dus, die zogenaamde verrijking.

Allitnil | 26-08-15 | 21:45

Ja maar de Aaieveedee houd toch alle terroristen aan?

typtyphus | 26-08-15 | 21:44

grenscontrolles waren ook voor Schengen niet 100 %.
Dus allemaal bangmakerij. wat minder politiek correct en we pikken de jelabba's en burka's er zo uit. grenscontrole is een prima idee !

Robhal | 26-08-15 | 21:44

Wat is een paspoort?

Jan Gordelroos | 26-08-15 | 21:42

Ik vind het reuze interessant dat naarmate het gevaar groter wordt de controle minder wordt. Net terug uit Frankrijk: heen en weer terug naar NL met het vliegtuig, geen hond die naar mijn paspoort heeft gekeken. Had met het paspoort van abdullah of sjoukje kunnen reizen, geen mens dat er op let. Dus dat ge-OH over betere controles op ex-syrie-gangers: maakt geen zak uit, reizen ze toch op het paspoort van een ander.....

harstef | 26-08-15 | 21:35

@waragainstclimate | 26-08-15 | 21:27
Google it, nitwit.
En dat opperwezen, het is maar hoe je er tegenaan kijkt, zie vrijmetselarij.

Hele foute mensen, nemen ook zomaar een lintje aan, maakt ze niet uit..

Ongeblustekalk | 26-08-15 | 21:35

Hoop dan maar dat er genoeg soort genoten van de zichzelf opblazende maanaanbidder (en sjouke zelf natuurlijk) in de rij staat van de paspoort controle.

T.E. gekvoorwoorden | 26-08-15 | 21:31

-weggejorist-

waragainstclimate | 26-08-15 | 21:29

Je zou bijna denken dat EditieNL de spreekbuis is van achterkamertje Alexander en humanistische vrijmetselaar "geheimhoudingsplicht" Boris.
Het wordt wel ff geregeld heur..
Ongeblustekalk | 26-08-15 | 21:17

Vrijmetselaren en humanisme gaat niet samen. Het een gaat fundamenteel uit van een opperwezen, de ander gaat uit van het ontbreken daarvan. Check your facts.

waragainstclimate | 26-08-15 | 21:27

En gelijk hebben ze. Mooi voor de bühne maar een schijn oplossing.
Als een terrorist kwaad wil kan je hem/haar niet tegen houden. Bospaden zat om over te steken.
Deed dat ook in mijn jeugd, in omgeving Denekamp, om zo naar Duitsland te gaan. België zal niet anders zijn.
Beter is het om de aivd uit te breiden en betere samenwerking met buitenlandse veiligheidsdiensten.

Draaikolk | 26-08-15 | 21:21

Je zou bijna denken dat EditieNL de spreekbuis is van achterkamertje Alexander en humanistische vrijmetselaar "geheimhoudingsplicht" Boris.
Het wordt wel ff geregeld heur..

Ongeblustekalk | 26-08-15 | 21:17

@peterdh | 26-08-15 | 21:05
Inderdaad, uren wachten kwam eigenlijk alleen maar voor als je naar socialistische heilstaten ging zoals de DDR.

MogeWijEveOvergeve | 26-08-15 | 21:15

peterdh | 26-08-15 | 21:05

Precies, ik dreef nog handel toen in verschillende Europese valuta. Zo erg was het nou ook niet voordat euro kwam. We moeten het pre-EU (euro) tijdperk inderdaad niet afdoen alsof het een ware hel was en het nu allemaal zoveel beter is. Onzin.

Ofzo2 | 26-08-15 | 21:10

Klink me heerlijk in de oren: Ausweis bitte !!

Plukkiehaar | 26-08-15 | 21:08

Ofzo2 | 26-08-15 | 20:46
herstel, als er een politieke top is heeft het wel zin maar niet als het gewone burgers betreft. Voordat iemand daar over gaat muggeziften.

Ofzo2 | 26-08-15 | 21:06

--sql error-- | 26-08-15 | 20:09
Dandruff | 26-08-15 | 20:10
Ik ben het helemaal met je eens dat Europa dit niet aan kan, maar muren bouwen of grenscontroles invoeren gaan niks tegenhouden. Dat is weggooien van geld.
Zoals Dandruff zegt moet asiel aanvragen in Nederland een slecht idee worden en een slechte investering voor gelukszoekers. Daarin zit de oplossing

BasBr | 26-08-15 | 21:05

@Bubsy | 26-08-15 | 19:33

Vroegah, toen er nog grenscontroles waren ging ik zo'n 7 x per jaar naar Duitsland. Het langste dat ik ooit gewacht heb is 10 minuten omdat de auto voor me leeg werd getrokken en er 6 aggressieve turken in zaten die dat niet op prijs stelden... In de regel kostte het een minuutje...

Ik snap al dat gemiep niet hoor, hebben jullie je nu echt zo laten inprenten dat het zo'n drama was? Dat uuuuuuren wachten voor de grens? Bullshit! , die duizenden guldens en talloze ritjes naar het wisselkantoor die je dat kostte omdat je je geld moest wisselen (komt gewoon uit het pinapparaat hoor, bovendien)? Bullshit!

Al die dingen worden zo schromelijk overdreven en zijn simpelweg ingeprent door de pro-EU beweging en pro-EU salafisten...

peterdh | 26-08-15 | 21:05

Vladimir316 | 26-08-15 | 20:44
Bij Bad Bentheim of Bad Nieuweschans heb ik tot nu toe elke keer controles gehad in de trein.

--sql error-- | 26-08-15 | 21:04

Ach Sjouke is zo,n doos die zonder erbij na te denken de tekst van haar baas verwoord, die waarschijnlijk ook de mening is aangedaan dat heel Nederland analfabeet is gezien de manier waarop ze het brengt.Alsof ze voor een kleuterklas staat.

de Goudvis | 26-08-15 | 21:00

@miko | 26-08-15 | 19:31

Ze heeft geen gelijk. Ze zegt dat je uren van te voren moet inchecken bij de trein en dat je gefouilleerd gaat worden bij de grens, dat er urenlange wachtrijen komen te staan bij de simpelste ritjes.... Ze zegt dat IS de aandacht dan verlegt naar het bombarderen van de grensposten omdat daat duizenden mensen staan te wachten. Ze zegt nog veel meer domme dingen, maar ik ga niet het hele fimpje herhalen...

Dus hoe kom je erbij dat ze gelijk heeft????

Dat grenscontroles deze aanslag niet hadden kunnen voorkomen klopt *misschien* , maar het hele 'grenzen open' beleid heeft nu de afgelopen 20 jaar veel slechter uitgepakt.

peterdh | 26-08-15 | 20:59

Haal die oude communisten in oost-Europa uit het vet.
Die wisten wel hoe je een hek moest neerzetten,zelfs navy-seals zou er niet door heen komen.

Roger-Rabbit | 26-08-15 | 20:56

Maar wel extra bevoegdheden om internet en telefonie te tappen. Ook een soort van grenscontrole, het helpt alleen niet want terroristen vinden wel andere wegen.
Tot zover de logica van de MSM.

MogeWijEveOvergeve | 26-08-15 | 20:53

@duitse herder | 26-08-15 | 20:52
erfbelasting is de eerste die weg moet, voor je het weet liquideert de eurofiel je voor je bijdrage.

Allitnil | 26-08-15 | 20:53

Grenzen dicht, de illegale criminele organisatie eu ontmantelen, de gestolen gelden welke deze nog in kas heeft gebruiken voor de terugkeer naar een eigen munt.

NB-Stb | 26-08-15 | 20:53

Ik heb hem al aangepast.

1. Motorrijtuigenbelasting.
2. Inkomstenbelasting.
3. Grondwaterbelasting.
4. Hondenbelasting.
5. Precariorechten.
6. Onroerend goed belasting.
7. Extra op schuimwijn
8. Vennootschapsbelasting.
9. Vaarbelasting.
10. Toeristenbelasting.
11. Vermogensbelasting
12. Overdrachtsbelasting.
13. Milieubelasting
14. Kansspelbelasting
15. Dividendbelasting
16. Extra op frisdrank
17. Premie volksverzekering.
18. Omzetbelasting.
19. Assurantiebelasting.
20. Belasting personenauto BPM.
21. Extra op vruchtendrank
22. Suiker accijns
23. Brandstof accijns
24. Successierechten
25. Alcoholaccijns
26. Bier accijns
27. Accijns op minerale olien.
28. Kapitaal belasting
29. Verontreinigingsheffing oppervlaktewateren
30. Waterkeringsomslag.
31. Waterbeheersingsomslag
32. Ingezetenenomslag
33. Waterschapbelastingen
34. Rioolrecht.
35. Reinigingsrecht.
36. Afvalstoffenheffing.
37. Marktgeld.
38. Leges
39. Bouwgrondbelasting.
40. Havengelden.
41. Begrafenisrechten.
42. Extra op limonadesiroop
43. Parkeerbelasting.
44. Forensbelasting.
45. Baatbelasting.
46. Energiebelasting.
47. Belasting op leidingwater.
48. Schenkingsrecht.
49. Huurbelasting.
50. Verhuurdersheffing.
51. Bouwleges
52. Windmolentoeslag
53. Verkeersboetes
54. Bp procedurekosten
55. Vooroverlegkosten gemeente
56. Recreatie toeslag
57. Schoolgeld
58. Netbelasting
59. Opritbelasting bij de dijken (bestaat al in rivierengebied)
60. Verpakkingsbelasting
61. Energiebelasting
62. Extra op mineraalwater
63. Zorgverzekering
64. Precariobelasting
65. Erfpacht
66. EU naheffing
67. Tabaksaccijns
68. Reclamebelasting
69. Extra op vruchtensap
70. Straatparkeren
71. Erfbelasting
72. Internetbelasting (binnenkort ?)
73. Heffing op zonnepanelen
74. Luchthavenbelasting
75. Asielzoekersbelasting (binnenkort ?)
76. Bijdrage tbv basisinkomen (binnenkort ?)
77. Tol Westerscheldetunnel
78. Grensbelasting

duitse herder | 26-08-15 | 20:52

Je kind Sjoukje Budde noemen is sowieso -1 voor de ouders

Martinspire | 26-08-15 | 20:51

Ik moet dagelijks 2 keer de grens over, maar van mij mogen ze de grens vandaag nog dichtgooien.

kokkowitz | 26-08-15 | 20:51

OK. Dus als de EU vergadert dan is het wel belangrijk om die grenscontroles te handhaven maar als het om gewone burgers gaat niet.
Weer wat geleerd.
En dan zeggen dat EditieNL niet leerzaam is :)

Ofzo2 | 26-08-15 | 20:46

@Graaf van Egmont | 26-08-15 | 20:41
Wat dacht u van de beveiliging van een Bilderberg meeting?
Het wordt gelukkig voor steeds meer mensen duidelijk dat zij zelf er niets toe doen ... volgens de betuurders.

SyntaxError | 26-08-15 | 20:45

@--sql error-- | 26-08-15 | 19:36
Ook ik kom vaak met de trein in Duitsland maar ook nooit een paspoort controle gehad, en ik heb niet echt het oude Duitse profiel.

Vladimir316 | 26-08-15 | 20:44

@Adversary | 26-08-15 | 20:11
De meeste europese landen hebben het omslag punt al bereikt zodat er over een aantal decennia de oorspronkelijke bevolking wordt verdrukt door een steeds groter groeiende massa vooral islamitische allochtonen. Maar dat gaat geleidelijk zodat het volk langzaamaan verdrukt wordt. Als er ineens een volksverhuizing op gang wordt gebracht, zoals nu, wordt het sociale systeem dusdanig overbelast dat het volk in opstand komt en er wat tegen gedaan kan worden, met voldoende mandaat door een meerderheid van de oorspronkelijke bevolking. De ruskies hebben hetzelfde probleem in het zuiden en dat één tweetje in oekraine zorgt voor een voldoende opbouw van veiligheids diensten en meer van die dingen.
Het wordt een zooitje, gewoon de rit uitzitten achter het toetsenbord. ;)

Ongeblustekalk | 26-08-15 | 20:41

Heeft u het trouwens door: grenscontroles zijn natuurlijk wel toegestaan bij bv een politieke top. Dan wordt dus meteen uitgegaan van een accute dreiging. De boven ons gestelden zorgen dus zeer goed voor hun eigen veiligheid.

Graaf van Egmont | 26-08-15 | 20:41

@SyntaxError | 26-08-15 | 20:38
Wel eens naar mijn nick gekeken ?
Denk niet dat dat een probleem is...

Wijze uit het Oosten | 26-08-15 | 20:40

@Wijze uit het Oosten | 26-08-15 | 20:35
Wel kut dat je naar Duitsland moet voor 18-20 :(
:P

SyntaxError | 26-08-15 | 20:38

@SyntaxError | 26-08-15 | 20:32
Hóhó !
Wel 18 plus graag,
maar onder de leeftijd waarop necrosis interesse gaat krijgen please..

Wijze uit het Oosten | 26-08-15 | 20:35

@SyntaxError | 26-08-15 | 20:25
Dat geloof ik absoluut die laatste link, die homogeniteit, daar willen ze van af en we maken dat nu aan den lijve mee.
Daarom reizen 'vluchtelingen' 6 tot 7 veilige landen door totdat ze in het voor een politieke-eenheid-onwillige-noordwesten (de bevolking dan, niet de parlementen) van de EU zitten (want rijk), want daar zitten net wat minder eurofielen als kiezers dan in ze zuidelijke, armere, dus meer socialistische staten herbergen.
Beetje mengen met massale, miljoenen import en we mogen allemaal leven onder het multiculti-juk van de EU, die vervolgens onze pensieonpot a een biljoen euri gaat leegroven en herverdelen als ware ze oprechte Robin Hoods, onder het barmhartige en warme dekentje van solidariteit.

Allitnil | 26-08-15 | 20:34

Rtl=Unilever en unilever levert de MP. So fuck RTL.

toetanchamon | 26-08-15 | 20:34

@Wijze uit het Oosten | 26-08-15 | 20:29
Efebofilische driften?

SyntaxError | 26-08-15 | 20:32

Grenscontrole: geldig paspoort, visum, voldoende contanten?
Komt u maar binnen.
Anders helaas, pindakaas.

de honden blaffen... | 26-08-15 | 20:30

Ik ben vóór !
Maar dan wel bij elke grens jonge, blonde douaniere's ...
En een verplichte frisk search !

Wijze uit het Oosten | 26-08-15 | 20:29

@Mastermattie | 26-08-15 | 19:56
Ze verloren zoveel lezers dus moesten ze iets anders. Geloof ze maar niet. Want als een linkse 'weg met ons mening beter' ligt en verkoopt. Waaien ze weer die kant op.

Mark_D_NL | 26-08-15 | 20:29

Dom brainfarts van andere linkse trillende gûtmenschjes citeren/ napraten,
met vochtige dribbelende mondhoekjes
is ook een vak Sjoukje

Berthe | 26-08-15 | 20:27

grenscontrole is symbool politiek?
Bouw een chinese muur om Nederland (de 600.000 werkelozen hebben dan meteen werk) Zet drones in, sensors, camera's, mobiele eenheden, x-ray machines. En als dat af is: dit land van dorp tot dorp uitkammen. project zal 10 jaar duren, en dan is NL weer veiliggesteld van links- wereldvreemd idealisme, terrorisme en overige bedreigingen.

mooi geluld man | 26-08-15 | 20:27

Campingzender 2.0. "symbool politiek"hoorde ik zelfs voorbij komen en als er politieke bla bla is dan ook. Ik kan ze vertellen dat als er weer controles worden uitgevoerd er op zeker meer word opgepakt en dat het ook goed is voor de werkgelegenheid en veiligheid van onze samenleving. Tevens zullen z.g. drugsrunners in de grensstreken niet zomaar kunnen verdwijnen enz. Verder is het van groot belang dat er zo snel mogelijk een grenscontrole komt want dat houd vele ongewenste figuren buiten de boot. En zo kan ik wel even doorgaan.

Mr_Pikibelly | 26-08-15 | 20:25

@Allitnil | 26-08-15 | 20:12
Google de naam van de schrijver voor bergen aan artikelen en opinie. (aluhoedjes)
Het zou met de huidige instroom te maken te ("kunnen") hebben ...
Het doet ook denken aan uitspraken van Peter Sutherland: www.bbc.com/news/uk-politics-18519395

SyntaxError | 26-08-15 | 20:25

Gewoon een lijstje maken van de adverteerders en die aanschrijven. Of hun klantenservice bellen, kost helemaal geld, en vragen waarom ze dit soort onzin financieren. Weekje 3% minder omzet voor bijv. unilever en deze "anchors" staan op straat

adminitor | 26-08-15 | 20:25

OF het is de naamloze Elite die, om als einddoel een verenigd Europa met bijbehorende politiestaat en chip-in-de-arm controle over het volk, met het opzettelijk overspoelen van Europa met vluchtelingen uit Afrika en het Midden-Oosten hier de sociale cohesie ZO wil verstoren dat we vrijwillig de politiestaat zullen accepteren, zo niet eisen. Voor onze eigen veiligheid. Either way, we're fucked.
Adversary | 26-08-15 | 20:11

Dan betreft het hier niet super-soaker en Nerf specialist ala "PANG PANG" Pechtold.... want deze tamagotchi-minister zie ik hier totaal niet in... Welke eurofiele galbakken wel dan?

Dutchmen32 | 26-08-15 | 20:21

Sjouke Butthead.

VanBukkem | 26-08-15 | 20:20

Niet allemaal, maar de meeste NLse mensen zijn wel zulke vreselijke lafbekken, ze worden door heel de wereld keihard in het gezicht uitgelachen. Maar omdat deze prutsers hoog in hun ivoren toren een droomwereld bouwen, merken ze er niets van.
Zelf laat ik overigens alle ramen en deuren van mijn huis openstaan. Stel je de gevolgen eens voor als er dieven binnen willen dringen en alles is op slot. Vreselijk, ik moet er niet aan denken.

Chiefmate | 26-08-15 | 20:19

Overigens voert Nederland op snelwegen gewoon 24/7 grenscontroles uit middels camera's en andere surveillancemiddelen. Waarschijnlijk doen verschillende EU landen dit al.
.
Het wordt simpelweg niet toegepast om aanslagen te voorkomen. We zijn nu een half jaartje onderweg sinds Hebdo en vrijwel elke terrorist toe nu toe was bekend bij justitie of inlichtigendiensten. Er werd dus gewoon niet gehandeld.
.
Een beetje zoals bij veel van de multiculti straatterreur. De politie weet wie het zijn, ze breken de wet, en er dus feitelijk geen enkele barriere om hard aan te pakken tot het minder wordt. Het gebeurt simpelweg niet.
.
Incompetentie of ter kwader trouw? De middelen zijn er, ze worden niet ingezet. Daar zit het probleem.

Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 20:19

@QBert | 26-08-15 | 20:11
Argumenten voor de euro en het verdrag van Geneve (?) waren; Op vakantie binnen europa; nooit meer geld wisselen en nooit meer lang in de rij voor (paspoort) controle.
Hele solide argumenten toch?

SyntaxError | 26-08-15 | 20:17

Hebben ze het bij SBS6 al over GeenPeil gehad/uitgelegd aan het publiek wat een referendum is?

VanBukkem | 26-08-15 | 20:16

Het linkse ideologische gedachtegoed zit overal, vooral bij de media die het blijft propageren.

Het volk stinkt er wel in. Dit blijkt telkens bij de verkiezingen.
Men staat in het stemhokje om PVV te stemmen en warempel op het moment suprême ontstaat er een kortsluiting in het brein gaat de rode pen naar de VVD of PvdA.

ProAsfalt | 26-08-15 | 20:15

Die slotzin met dat beeld uit die trein...

"Dat is nu juist precies waar IS op uit is."

Huh? Die kerel had toch gewoon honger?

Ja jonguh! wat is het nou???

Realism Is All | 26-08-15 | 20:14

@SyntaxError | 26-08-15 | 20:04
aaah een compleet boek met een titel waar ik even van moet bijkomen. Kan ik meten mn duits ophalen, .. als ik t volhou, voel nu al een rilling.

Allitnil | 26-08-15 | 20:12

'Grenscontrole is dus vooral symboolpolitiek.' Op vliegvelden moet je anders nog gewoon twee uur vantevoren inchecken. Strontvervelend, maar het maakt een aanslag zoals in Thalys nagenoeg onmogelijk.

His Lordship | 26-08-15 | 20:12

Iets met spanwijdte en omspanningsvermogen.

padbuffel | 26-08-15 | 20:11

Oh 5 minuten vertraging.
Nou ja dat willen we niet hoor.
Dan nog liever terroristen.

QBert | 26-08-15 | 20:11

Dutchmen32 | 26-08-15 | 20:04
De gemiddelde alarmistenwebsites hebben twee scenario's. Of het is de VS die, om te voorkomen dat Europa een grootmacht wordt, het continent opzettelijk laat overspoelen met vluchtelingen uit Afrika en het Midden-oosten om de sociale cohesie hier aan te tasten. OF het is de naamloze Elite die, om als einddoel een verenigd Europa met bijbehorende politiestaat en chip-in-de-arm controle over het volk, met het opzettelijk overspoelen van Europa met vluchtelingen uit Afrika en het Midden-Oosten hier de sociale cohesie ZO wil verstoren dat we vrijwillig de politiestaat zullen accepteren, zo niet eisen. Voor onze eigen veiligheid. Either way, we're fucked.

Adversary | 26-08-15 | 20:11

BasBr | 26-08-15 | 19:57,

Waterdicht afsluiten zal nooit lukken.

De truc is om iedereen duidelijk te maken dat illegaliteit niet loont.
Dus geen huizen, uitkeringen, opleidingen en gratis Miele wasmachines voor elke illegaal; maar een enkele reis terug. Als dat principe vanaf morgen wordt toegepast, is er over een maand niet één Afrikaan meer die 5.000 euro neerlegt om in een lekke boot te mogen varen.

Dandruff | 26-08-15 | 20:10

BasBr | 26-08-15 | 19:57
europa is wel iets dicht-bevolkter, en een welfare state.
Europa kan het gewoon niet aan.

--sql error-- | 26-08-15 | 20:09

@Dutchmen32 | 26-08-15 | 20:04
Amerika, zie TTIP

Mastermattie | 26-08-15 | 20:09

Sjouke, ik zal je zeker niet doen. Je komt niet verder dan het prototype die orgastisch haar gelijk loopt te krijsen over zielige asieleisers. $%^&@oer.

P.s. je bent ongelooflijk fout!

padbuffel | 26-08-15 | 20:06

@Risingson | 26-08-15 | 19:45
Dat is een vliegveld in Los Angeles toch?

Mastermattie | 26-08-15 | 20:06

Niemand meer erin. Alleen nog exit.
Lekker op vakantie in eigen land. En verder iedereen ongezien de typhus.

frank4444 | 26-08-15 | 20:04

De koers die west Europa nu vaart, zal er eigenlijk een grotere macht dit beleid bepalen? Of doen dit enkel dat stelletje Eurofielen uit Brussel.???

Dutchmen32 | 26-08-15 | 20:04

Kaalscheren.

Rätselhaft | 26-08-15 | 20:02

@BasBr | 26-08-15 | 19:57
Meerdere hekken plaatsen met afstand ertussen. Op het middelste hek 10 KiloVolt zetten (oh, en een flinke stroom, Ampère, ook).
Zo kan er niet iemand "per ongeluk" tegenaan lopen / rijden (want andere hekken) maar je komt daar ook niet zomaar even doorheen zonder gefrituurd te worden.

Mastermattie | 26-08-15 | 20:02

@Mastermattie | 26-08-15 | 19:56
Opinie-stukje hè.., eerst Bolk en morgen een of andere sussende, relativerende wezel met tips over hoe je je verachtelijk primitieve onderbuik-islamofobie om kunt buigen in iets milds en bevredigends, waarbij je de islam als integratie-instrument ziet én als ankerpunt voor een waardevolle multicultisamenleving.

Allitnil | 26-08-15 | 20:01

Is iedereen bewapenen een idee?

SyntaxError | 26-08-15 | 20:01

Sorry... maar ik voel een smerig Godwinnetje aankomen....
Vroeger had je alleen maar een ster nodig om de grens naar Duitsland over te gaan.

Mastermattie | 26-08-15 | 19:59

Als we alle Zigeuners, terroristen, gelukzoekers en uitkeringstouristen er mee buiten de deur kunnen houden dan heb ik het er wel voor over om een paar uur in de rij te staan als ik de grens over wil. En dan neem ik het prostaatonderzoek door de douanier op de koop toe.
Overigens weet ik uit eigen ervaring dat de grenscontroles nooit zo streng zijn als hier wordt voorgesteld. Je kwam aanrijden, je deed het raam open (met de hand want elektrische ramen had je toen nog niet) je liet je paspoort zien en je mocht doorrijden terwijl overal in je auto goedkope buitenlandse sigaretten en drank verstopt zaten.

Osdorpertje | 26-08-15 | 19:58

Ja, want een gigantische middellandse zee weet asielzoekers niet tegenhouden, maar een 5 meter hoog hek van Nederland gaat het lukken.
Die grenswachters hielden vroeger ook niks tegen smokkel.
Gezien hoeveel ME ze hebben ingezet bij Macedonië. Dat hield ze wel 5 minuten tegen.
Dit gaat miljarden kosten en niks opleveren.
Dit is nog een slechter idee dan geld geven aan Griekenland.
www.youtube.com/watch?v=r9ffO9mLlEo
www.youtube.com/watch?v=UnBN0trSE3c
www.youtube.com/watch?v=8y13DzxfrjY

BasBr | 26-08-15 | 19:57

@Mastermattie | 26-08-15 | 19:56
Ja, ik weet dat dit vandaag al op GS stond... maar ik kan er gewoon niet bij dat dit door de Volkskrant gepubliceerd is.

Mastermattie | 26-08-15 | 19:57

@frank4444 | 26-08-15 | 19:49
Het is Precies waar IS op uit is. En wat de EU/NL hebben laten gebeuren. Dat mensen ietwat "bang worden is niet de verdienste van IS. Maar het verlies en falen van de EU en de Nederlandse beleidsmakers en politici sinds de jaren 80.
--
Dat mensen angstig worden is niet vreemd en ook niet heel erg. Bang zijn is geen schande. Het is juist goed dan mensen wat angstiger worden. Dat zorgt voor mee alertheid en meer interesse in wat er gaande is.

Mark_D_NL | 26-08-15 | 19:56

Ooit stond daar, waar Sjouke nu staat, een hek met prikkeldraad. En als je drie stappen naar achteren deed, net zoals Sjouke in het filmpje, dan kreeg je gewoon effe 2000 Volt door je pokkel.
Toen stond de wereld ook in brand. Maar hier bleef het rustig. Mede dankzij dat hek.

VanBukkem | 26-08-15 | 19:55

Als er niet snel haast wordt gemaakt met het invoeren van grenscontroles dan vrees ik de gevolgen. In tijden van oorlog kwam de dreiging altijd van buiten de landsgrens. Nu bevindt Nederland zich voor het eerst sinds eeuwen in de unieke situatie dat de vijand met hun wapens onopgemerkt naar binnen kan wandelen. Zijn onze politici en EU-handlangers helemaal van de pot gerukt door iedereen en zijn moeder de grens over te laten steken. Vrij verkeer van goederen OK. Maar vrij verkeer van personen NEE. Mafklappers. Die grenzen en grensbewaking hebben ons eeuwenlang interne stabiliteit en vrede gebracht.

sterke koffie | 26-08-15 | 19:55

Langzaam maar zeker verandert de EU in een soort Libanon en lopen we kalm langs de opgeblazen marktstalletjes binnenkort, schouderophalend en nieuwe EU-burgers, die gewoon naar binnen wandelen, warm verwelkomend.

Allitnil | 26-08-15 | 19:54

Ik controleer geregeld mijn haargrens.

frank4444 | 26-08-15 | 19:54

@Stir Glenfarclas II | 26-08-15 | 19:45
Het lijkt me heel zinvol om open grenzen, immigratie en naturalisatie uit elkaar te houden. Vooral die laatste is volgt helemaal niet perse uit de eerste twee.

Dan maar zo! | 26-08-15 | 19:54

enige echte grenscontrole die ik me kan herinneren was in de internationale nachttrein naar denemarken.

sander koekkoek4745 | 26-08-15 | 19:53

@Botte Hork | 26-08-15 | 19:50
#GeenGrens

Botte Hork | 26-08-15 | 19:51

92% voor, 8% tegen? Op naar het volgende referendum!

Botte Hork | 26-08-15 | 19:50

Ik zeg het toch. Geen grenscontrole en nooit, ik herhaal, nooit bang worden. Want dat is precies waar IS op uit is. Woehahaha

frank4444 | 26-08-15 | 19:49

@--sql error-- | 26-08-15 | 19:36
Ik ga regelmatig met de Trein naar Frankfurt F.. nog nooit een grenscontrole gehad.

Mark_D_NL | 26-08-15 | 19:48

De arme, hongerige, uitgemergelde sloeber die net daarvoor een eersteklas ticket had gekocht voor de Thalys, dat kon dus wel, niets waar van dat 'naar binnen geglipt' , gewoon betaald en wel ingestapt.
Controle stelt in de Thalys niet veel voor, paspoort hoef je niet vaak te laten zien, dus je komt er altijd zo binnen.

Allitnil | 26-08-15 | 19:48

suffff das natuurlijk lox..... *ik ga koffie halen

Risingson | 26-08-15 | 19:46

Bubsy | 26-08-15 | 19:40
daarmee had die terrorist in de Thalys opgespoord kunnen worden.
Douanepersoneel in de trein weet vaak prima waar ze op moeten letten (zenuwachtig gedrag, foute antwoorden op vragen, etc) en als men had gevraagd de tas te openen was hij gelijk de sjaak geweest.

--sql error-- | 26-08-15 | 19:46

Sorry voor de taalfaut. Overigens.

atheïstisch stemvee | 26-08-15 | 19:46

Vredige libertariër | 26-08-15 |
lax? Lekker met een zacht sausje

Risingson | 26-08-15 | 19:45

Wat een ongelofelijke onzin in die reportage. Familie woont in Belgie, nog nooit grenscontrole gehad. Zelfs in de jaren 70 niet. 1 keer Rijkswacht in de bus van De Lijn, jaren 90. Paspoortcontrole. OV-Jaarkaart was ook goed. Frankrijk was een hooguit een vluchtige blik in de auto als je al niet gewoon kon doorrijden. Een beetje zoals de EU haar buitengrenzen bewaakt. "Doorrijden svp, bijna pauze."

Problemen nu komen niet door "wegvallen" van grenzen, het is bewuste immigratiepolitiek om de westerse culturen kapot te maken. Over 20 jaar heb je een mengelmoes van semi-religieuze slaven/consumenten uit allerlei culturen in een gefabriceerde werkelijkheid, en 0 democratie. 0,0. De Elite zag dat het goed was. Want dat was het plan.

pastebin.com/bJmmrv9G
www.spiegel.de/international/the-futur...

Stir Glenfarclas II | 26-08-15 | 19:45

Wat mij betreft ook extra controles op alle libertariërs. ;)
atheïstisch stemvee | 26-08-15 | 19:43
Helemaal mee eens, vind zelf vrijwel alle libertariërs onbetrouwbare autistische idioten.

Vredige libertariër | 26-08-15 | 19:44

Misdadige misleiding. Die snol wordt hoe dan ook uit het EU propaganda potje gefinancierd. In de tijd voorafgaande aan het massaal importeren van al die terroristen hingen de touwtjes nog uit de brievenbus en kwam het in de krant als er ergens een fiets was gestolen.

Arnold9638 | 26-08-15 | 19:43

@Vredige libertariër | 26-08-15 | 19:39
Ja hoe hebben we het altijd overleeft eerder. Het was enorm afzien jonguh. Wat mij betreft ook extra controles op alle libertariërs. ;)

atheïstisch stemvee | 26-08-15 | 19:43

--sql error-- | 26-08-15 | 19:36
Wat een onzin, ik ben tig keer vanuit Nederland naar Duitsland gegaan met de trein, nog nooit gecontroleerd. Gelukkig maar, want ik ben lax, dus ben nogal eens mijn paspoort vergeten.

Vredige libertariër | 26-08-15 | 19:42

Och ja, in 1940 vonden dit soort types het ook te duur en teveel moeite en zo zinloos om te proberen de man van de Godwins tegen te houden aan de grens. Waarom zouden zij ook? Na vijf jaar vakantie in Londen kwam er vanzelf een vliegtuig om ze weer terug te brengen naar hun wingewest. Het wingewest, dat inmiddels door de Geallieerden, op kosten van de Amerikanen weer moffen-frei gemacht was.

Dus laat de nieuwe moffen maar komen, wat ze dan ook bezig zijn te doen.

Jan Passant mk2 | 26-08-15 | 19:42

Ik blijf het hier herhalen: Zolang wij niet bereid zijn van de bank te komen voor het behoud van ons land, zal de politiek zich niks van u aantrekken.

prov1nciaal | 26-08-15 | 19:41

damn, moet quid zich over zo'n achteloze opmerking zich zo druk maken?
Satria | 26-08-15 | 19:37

JEP, breng alle misleidende berichten, valse beschuldigingen en politieke correctheid goed in beeld, realiseer wat er beweerd en gezegd word en concludeer dat het dikke onzin is, misleiding is en vooral politiek correct gebral.... RTL=Pechtold_TV

Dutchmen32 | 26-08-15 | 19:41

Ik zeg niet dat de grenzen potdicht moeten, maar voor incidentele controles bij binnenweggetjes en een soort Tolpoortsysteem zoals in Frankrijk aan iedere grote weg ben ik wel zeker(kosteloos natuurlijk).

Met de technologie en kennis van nu kun je dat allemaal best goedkoop, binnen korte termijn en efficient maken.Ik weet bijna zeker dat de voordelen opwegen tegen de nadelen.

Het gaat nu om terrorsime, maar het heeft ook invloed op de drugs die ons land binnenkomt via Antwerpen, wapens en gezochte criminelen. Al dat Ak-47 gedoe en afrekeningen met onschuldige slachtoffers maakt dat het allemaal wat te dichtbij komt. Wat boeit mij het dat mijn poison iets duurder gaat worden.

Ik zie alleen maar ++++
Janken om Big brother en privacy kunnen we toch al lang niet meer. That ship has sailed en is misschien ondertussen al 10x de wereld rond.

Leyolm | 26-08-15 | 19:41

--sql error-- | 26-08-15 | 19:36
Een identiteitscontrole mag altijd, natuurlijk.

Bubsy | 26-08-15 | 19:40

@Dan maar zo! | 26-08-15 | 19:34
Een talismannetje bracht vroeger nog wel eens geluk ipv kogels...*mijmert over goeie ouwe tijd*

panacee | 26-08-15 | 19:40

@sterke koffie | 26-08-15 | 19:35
Vroeger keek meneer de douanier je gewoon even recht in de ogen aan en dan wist ie genoeg; dan kon je uitstappen. Of je had geluk en dan mocht je door.

VanBukkem | 26-08-15 | 19:40

Klopt natuurlijk niet. Wij Nederlanders zijn vuige rascisten. Op zeker dat we bij grenscontroles zouden gaan "racial profilen".

Parel van het Zuiden | 26-08-15 | 19:39

92%!?! Wat zijn Nederlanders toch een achterlijke randdebielen zeg. De grens met België en Duitsland controleren... met douane zeg maar, en slagbomen enzo? Allemachtig, hoe verzin je het.

Vredige libertariër | 26-08-15 | 19:39

damn, moet quid zich over zo'n achteloze opmerking zich zo druk maken?

Satria | 26-08-15 | 19:37

RTL---hoe politiek correct wil je het hebben... RTL=Pechtold tv.

Dutchmen32 | 26-08-15 | 19:36

heb het al vaker genoemd, maar Duitsland controleert *alle* treinreizigers die van NL naar DE gaan, en willen elk paspoort zien.
Er wordt dus gewoon gecontroleerd.
Door Duitsland.
Maar niet door Nederland.
NL heeft het Schengenverdrag gewoon niet begrepen.
Grenscontroles kunnen gewoon, zonder wat voor verdrag dan ook open te breken.

--sql error-- | 26-08-15 | 19:36

Er is een aanslag VOORKOMEN. Het huidige systeem WERKT (mist The Marines aanwezig zijn, maar dat is al 70 jaar zo). RTL4 publiek is een beetje bang geworden.

NIKSBETERstedoen | 26-08-15 | 19:35

Gewoon zorgen dat er geen lange rijen ontstaan dus. Net als bij de Jumbo: vierde in rij? Dan een gratis tweede paspoort!

atheïstisch stemvee | 26-08-15 | 19:35

Heeft Sjouke ooit al eens een grenscontrole meegemaakt zoals dat vroeger ging. Toen waren er ook geen opstoppingen. De doorstroom van verkeer ging gewoon door. Sjouke is van het soort dat als je haar vraagt om Servie op de landkaart aan te wijzen, dat ze dan de vinger op IJsland legt
.

sterke koffie | 26-08-15 | 19:35

Ik adviseer de Israeliërs in te huren voor wat tips inzake grensbewaking. En dan vanaf Portugal tot aan west-Oekraïne.

de Voorzittert | 26-08-15 | 19:35

Open grenzen binnen Europa, ja dat is wel handig, even goedkoop tanken bij de buren bijvoorbeeld.
Maar zet dan wél een hek om Europa heen. In plaats van een zooi windmolens in de zee is een flink hek een beter idee.

Mastermattie | 26-08-15 | 19:35

92% voor het herinvoeren van grenscontroles tussen de lidstaten, dat is vrij indrukwekkend. Buitengrenzen dicht, zoals Vogelbeest zegt, een betere interne controle en handhaving door geheime diensten (Thalysmannetje was dus al lang gesignaleerd) lijkt me voldoende.

Dan maar zo! | 26-08-15 | 19:34

92% wil de grenzen dicht? Totdat ze zelf een keer in de rij staan. Waarschijnlijk enkel mensen gevraagd die niet in een grensprovincie wonen.

Bubsy | 26-08-15 | 19:33

Mag je nou ook al geen EditieNL meer kijken van GS?

Zoiets | 26-08-15 | 19:32

Ach en gelijk heeft ze. Controles hebben allemaal niet zoveel zin. VMBO'erts die halfverveeld of trippend op macht je koffertje doorzoeken maar werkelijk geen benul hebben wat ze doen.
BETERE controles dat moet je hebben en het tackelen van die haat ideologie die islam heet.

miko | 26-08-15 | 19:31

Sjoukje is niet veel slimmer dan haar publiek.

VanBukkem | 26-08-15 | 19:31

We hebben hier te maken met een verwarde vrouw.

Treurgrond | 26-08-15 | 19:30

Dat is niet de oude grens overgang, die is namelijk in wezel, op de Meirseweg heeft nog nooit een controle gestaan.

miko | 26-08-15 | 19:29

Baby's in MRI's, altijd plus 1:-)

Zathras | 26-08-15 | 19:29

Toen er nog wel grenscontroles waren kon ik altijd zonder veel vertraging duitsland en belgie zo inrijden. Hoezo zal dat nu anders zijn. Verdachte gevallen worden er uitgehaald en extra gecontroleerd.

Mesmer | 26-08-15 | 19:29

Wat is die Daan diep gezakt zeg.

Bluebook | 26-08-15 | 19:29

Heeft Sjoukje misschien een pot kunstmatige intelligentie over d'r blonde kopje heengekieperd? Dat heeft dan niet geholpen.

panacee | 26-08-15 | 19:29

en ondertussen bleven de migranten Europa binnen lopen/dobberen

sander koekkoek4745 | 26-08-15 | 19:27

EditieNL....? SBS dingtje toch....?

nogmoraine!! | 26-08-15 | 19:26

*Sjoukje!!

Opco Engering. | 26-08-15 | 19:26

Ik adviseer om Editie.Nl te verbieden.

necrosis | 26-08-15 | 19:26

Als we eens beginnen met de buitengrenzen van de EU te sluiten zijn we al een heel stuk verder.

Vogelbeest | 26-08-15 | 19:25

EditieNL? Wat is dat?

nope | 26-08-15 | 19:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken