Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Volkskrant doet sneue migratie-censuur schwalbe

Scheids! Da's toch rood GODVERDOMME!? Zelfs Robben ziet dat dit hogere Toneelschool-werk is. Wat wil? Nou, de Azijnbode speelt weer eens de lafste retorische truc in hun arsenaal: de censuur-schwalbe. Hij komt in veel varianten. Pali-knuffelaars spelen 'em bijvoorbeeld vaak: 'In dit land is iedereen voor Israel, en kritiek op Israel is uit den boze. Ik doorbreek dit taboe door Israel als genocidaal regime te benoemen'. Wilders krijgt hem ook vaak in de schoot. Thomas van der Dunk die het "taboe op Wilders met Hitler vergelijken" doorbreekt, en zich daarmee op de barricades tegen de staatscensuur waant, want 'niemand durft dat te zeggen'. Dat soort schwalbes. En nu komt de Volkskrant met een nieuwe, want "Over goede kanten migratie praten is taboe." Aldus Maartje Bakker, parlementair verslaggever van de Volkskrant. De krant waarin diezelfde Maartje Bakker vorige week nog 37 pagina's+voorpagina wijdde aan 'Gooi de grenzen dan maar gewoon open' en 'De politiek moet de migrant omarmen.' En bovendien de krant waar dagelijkse voorpagina-voetnoten verschijnen met wereldvreemde koppen als "Open grenzen betekent dat men kan komen én weggaan". Iets een taboe noemen, terwijl dat taboe niet bestaat. Daar trappen ze in de papieren wereld misschien nog in. OP HET INTERNET NIET.

Reaguursels

Inloggen

Het staat iedereen vrij om zijn kop in het zand te steken. Vreemd is dat je daar blijkbaar een krant bij nodig hebt.

natte krant | 20-08-15 | 19:50

Het gedegenereerde mevrouwtje Maartje Bakkertje, politiek journalistje van het Volkskrantje ook wel parlementair verslaggevertje van het Volkskrantje genoemd.
Moeten we de berichtjes van dit onnozele halsje serieus nemen?
Geen enkele man haalt het in zijn hoofd om zich zo, als een debiel klein kind, te laten aanspreken.
Maar dit zogenaamde ''geëmancipeerde'' vrouwtje natuurlijk wel.

Ella | 20-08-15 | 19:44

Lewis | 20-08-15 | 10:27

Jij weet mijn mening prima te verwoorden. Thanks!

Commando Z | 20-08-15 | 18:57

Het is zoals Gerard Cox het zei, de multiculturele samenleving is een uitvinding van de linkse elite. Die zei tegen de bewoners van de arbeiderswijken; "hier heb je de gastarbeiders en maken jullie samen maar de multiculturele samenleving " De elite had hier verder geen last meer van.

Sjors&Dhimmi | 20-08-15 | 18:20

De goede kanten van migratie bestaan uit armoede. Droeftoeters.

Zookrates | 20-08-15 | 18:11

@Stichpimpelibock | 20-08-15 | 10:49
Absoluut! Was mij ook al opgevallen. Vaak nog wel een kopje "Reacties" maar geen kNopje. Laffe honden, zoeken ook helemaal geen -discussie- of 'volwassen dialoog' omdat ZIJ dan vaak de schreeuwers blijken... Ongeveer zoiets
www.youtube.com/watch?v=rkVoo6lkJhQ

liggend_streepje | 20-08-15 | 17:55

@deluiegriek | 20-08-15 | 10:38

Ik heb een keer somalisch gegeten toen ik in Soedan zat. Daar werd je niet echt vrolijk van. Met z'n tienen aan dezelfde pannekoek zitten trekken en in dezelfde pan soppen... Heerlijk :|

liggend_streepje | 20-08-15 | 17:48

Bij inmiddels meer dan 50 jaar massa immigratie heb ik nog nooit enig steekhoudend argument gehoord. Economisch is het desastreus voor Nederland geweest. Op het gebied van veiligheid idem. Qua cultuur en tolerantie hebben we 100 stappen teruggezet. Sociale cohesie is afgebroken.
Dus waar de VK het over heeft, ik weet het niet.

Barani517 | 20-08-15 | 17:14

Benedict Broere | 20-08-15 | 15:36
Hear, hear!

Zoltan | 20-08-15 | 17:08

Maar wat kan je nou eigenlijk van de journalisten en politiek verwachten? Ik ken beide werelden redelijk goed. Het is toch sneu hoe het met beide beroepsgroepen is gesteld? Journalisten leren nauwelijks normaal te schrijven en de politiek....? Tja. Wie wil er nu in de politiek. Iedereen die wat kan zit niet daar. Kwam voor m'n vorige werk vaak in de Tweede Kamer en het niveau van kamerleden en hun assistenten was echt om te huilen waar het gaat om cijfers, analyse, etc. Politiek bedrijven, dat wel. Maar oplossingen (laten) bedenken en op basis van ratio er voor gaan staan: ho maar....

De Trainert | 20-08-15 | 17:07

Volgens deze redenatie wil ik als goede kant van het moslimterrorisme opmerken dat het voornamelijk in moslimlanden heerst.
Laten we dat aub zo houden.

Zathras | 20-08-15 | 17:00

Net nog even de poll gecheckt op VK. 75% vind het een Bullshit verhaal hahaha. Respect voor de VK dat ze de uitslag nog niet gejorist hebben, dat dan weer wel.

zed is dead | 20-08-15 | 16:55

-weggejorist-

dedondersteen | 20-08-15 | 16:45

In het artikel worden maar liefst 2 voordelen genoemd: innovatie (?) en buitenlandse restaurants (shoarmatent).. Pfff

Selassie | 20-08-15 | 16:29

@ deluiegriek | 20-08-15 | 10:29 "En immigranten pakken geen banen af, maar dragen juist bij aan de staatskas. De dappere, ondernemende jonge mensen die de Middellandse Zee oversteken zijn precies degenen die een land als Nederland nodig heeft"
Dank voor het plempen, ik zou dit zelf nooit gelezen hebben.

En nu gaat de Staat op kosten van de Staat mij een negroplasty(S9E1)verstrekken want ik ben duidelijk in subhumane conditie.

*GotverdegotverdegotverdT*

hallevvezool | 20-08-15 | 15:44

Wat deze wetenschappers niet willen zien is dat het hier voor een niet alleen om arbeidsmigranten gaat die deel willen gaan uitmaken van de Europese samenlevingen maar ook om kolonisten die hier hun cultuur komen implanteren om uiteindelijk de boel over te nemen.

Sherpa | 20-08-15 | 15:38

Gaat die massa-immigratie zo door in de komende decennia, en het ziet er zeer naar uit dat dat het geval zal zijn, dan importeer je miljoenen mensen die diep in hun hart ervan overtuigd zijn dat de sharia moet heersen en dat dus de moderne open samenleving van de EU moet worden afgebroken en vervangen door de islamitische heilstaat. Nu zal die moderne open samenleving niet maar meteen aan het eigen overlijden meewerken en er zal dus verzet ontstaan, zie bijvoorbeeld pegida, edl, identitair verzet. En dit zal dan weer de basis vormen van een interne oorlog, met aanslagen, terreur, onthoofdingen, censuur, zelfcensuur, een klimaat van angst, paranoia, overal bewakingscamera’s, de rijken die zich verschansen in zwaar bewaakte burchten, economische crisis, tentenkampen voor de armen, een rijk bloeiende maffia, drugshandel, slavenhandel, wapenhandel, massa’s mensen die migreren naar veiliger oorden, enzovoort. Zeer veel verstandiger is het daarom om de immigratie drastisch te temperen en om te kijken naar wat eigenlijk de OORZAKEN zijn van de drang van al die miljoenen mensen om huis en haard te verlaten en te verhuizen naar verre vreemde landen. Mogelijk bijvoorbeeld dat er wat te doen is aan de ISLAM en de CORRUPTIE en de DESPOTEN, die maken dat mensen nauwelijk behoorlijk leven kunnen daar in Noord-Afrika en het Midden-Oosten, terwijl het ondertussen technisch gezien (zonne-energie, drinkwater maken, veeteelt, tuinbouw, toerisme, enzovoort) zeer wel mogelijk is om deze regio in pakweg dertig jaar in een paradijs te veranderen. Het pijnlijke punt is dus cultuur. Is dus islam. Islam verhindert constructieve cultuur en maakt daarentegen van mensen moordende zombies; zie het nieuws: onthoofding hier, onthoofding daar. Het is dan niet verstandig om massaal, met miljoenen tegelijk, die islam te importeren.
Het destructieve effect van islam is trouwens wetenschappelijk bewezen:
www.economist.com/node/1213392
En de politicoloog-historicus Hamed Abdel-Samad legt uit waarom de islamitische wereld zo problematisch is: www.youtube.com/watch?v=syDMRI-0Hk4
Het bepleiten van een welwillend immigratiebeleid of van zelfs open grenzen, is beslist geen teken van morele superioriteit of grote empathie of mensenlievendheid. Het wijst eerder op een waan, een waan die vergelijkbaar is met die van de pacifisten die aan de vooravond van WOI spraken van wereldvrede, of van die beweging van het Gebroken Geweertje met tegelijk het gebrul van Adolf Hitler op de radio, of met een Sartre die het communisme prijst maar wegkijkt van de Goelag Archipel.

Benedict Broere | 20-08-15 | 15:36

Heb het Azijnbode artikel doorgespit. Behalve wat gemeenplaatsen geen enkel concreet argument waarom deze massa-immigratie goed voor NL zou kunnen zijn.
Wel natuurlijk weer de mantra van fop-wetenschappers dat "we door de eeuwen heen immigratie hebben gehad"..
Tja... en dan het traditionle antwoord waarbij de fopwetenschapper de oren inmiddels al dicht heeft: De immigratie door de eeuwen heen was voornamelijk uit randgebieden zonder al te grote culturele verschillen en 2)waren gedwongen te integreren want handje ophouden bestond niet en 3) de immigranten waren in overgrote meerderheid niet behept met een agressieve religie die momenteel overal ter wereld , van de Filippijnen to Nigeria en van Thailand tot het Midden 0Oosten dood en verderf zaait.
Kortom totaal onvergelijkbare grootheden maar voor de fopwetenschapper , die in de Volkskrant een thuiswedstrijd speelt, geen probleem .
Dan nog een lachwekkende opmerking in de Azijnbode: open grenzen betekent niet alleen dat immigranten kunnen komen maar ook kunnen gaan.
Hahaha .. gesteld een immigrant zou willen gaan .. dat zou dan iemand betreffen die het hier niet naar de zin heeft en hoogstwaarschijnlijk geen job. Denkt de Aijnbode nou werkelijk dat hij/zij zou vertrekken vanuit handje-ophouders paradijs ?
De beste illustratie voor deze lariekoek is wel dat 70% van de 40.000 Eritreeërs hier al jarenlang een bijstandsuitkering geniet zoals recentelijk bekend werd.(vergelijk 4 % van de autochtone bevolking).

daytripper | 20-08-15 | 14:46

Schrale troost: volgens het stemdingetje bij het VK artikel denkt 75 procent van de lezers er anders over......

FlamingPie | 20-08-15 | 14:41

Laat toch komen hoe meer hoe beter,Zoals CupDCake al aangeeft onze ze bakfiets dametjes (OUD/Jong) gevangen in het web van een hardwerkend man niet wetend hoe ze hun nodeloze tijd moeten vervullen zijn maar al te graag bereid om Ami,als poetsman /Moran als tuinman?abdulah als klusjesman,voor zich te laten werken als dank mag je oude dame even van achter nemen want ja dat mis ik bij mijn man die is alleen maar bezig met werken,zeg hallo ik wil ook nog iets.

brilletje1 | 20-08-15 | 14:35

Camo | 20-08-15 | 14:01
net -> niet

Camo | 20-08-15 | 14:02

Schwalbe... Ja, en je weet: bij de policor-brigades is één zwaluw al volop zomer. Als dat dan toch net zo blijkt te zijn, geen nood, dan is er alweer een nieuwe illusie-zwaluw. En is men het fiasco alweer vergeten. 'Arabische lente', 'Onze Nederlandse Moslim-/vrijheidsstrijders' (waar Janny-Al-Groen stilletjes een natte poes van kreeg/krijgt), die fantastische kalashnikov-rebellen in Libië... Alles! Komt! Goed!
Een druppel + gloeiende plaat is direct groot nieuws, ipv van een druppel + gloeiende plaat. Logica van de policor-grond.

En Grunny? Die weet nog eens waarover hij praat vanuit die mooie idyllische NewYorkse jetset, nietwaar?

Camo | 20-08-15 | 14:01

Sinds ik heb gewerkt in de azieligheidsindustrie, ben ik er van doordrongen dat dit soort linkse bloemetjes-aan-je-bakfiets-meisjes (oud/jong) slechts een echte drijfveer hebben om zo dol te zijn op al die import. Ze willen heimelijk allemaal verschrikkelijk graag met een neger neukOn. Zo plat is het helaas.

CupDCake | 20-08-15 | 13:35

@Ofzo2 | 20-08-15 | 11:12
Goeie redenatie, eigenlijk nooit zo bekeken!
Op Schiphol word je als buitenlander bijna gewaterboard voordat je over de grens mag, maar via het binnenland kraait er geen haan naar. Dat is inderdaad vreemd!

Dhr. de Wit | 20-08-15 | 13:30

-weggejorist-

Mr fingers | 20-08-15 | 13:16

Houd toch eens op met het gebruik van dat woord 'immigratie'.
Het heeft er niets mee te maken.
De massale inval in Europa heeft alle kenmerken van een INVASIE. Een eigentijdse versie van de roofzuchtige invallen der Hunnen in de vijfde eeuw en die van de parasitaire Mohammedaanse horden vanaf de zevende eeuw.

Thomas333 | 20-08-15 | 13:14

San Holo | 20-08-15 | 12:15
Migranten in Macedonie die wanhopig een nieuw leven willen beginnen.
Ik begrijp dat iemand een beter leven wil voor hemzelf en zijn gezin.
Maar de meeste migranten willen hier slechts de hand ophouden en willen dit betere leven over de rug van de Nederlanders, Duitser, Belgen, Zweden.
Een paar dagen geleden zette ik hier een link naar een filmpje over deze gelukszoekers in Macedonie. De foto's vertellen het verhaal net zo goed. Gewoon eng om naar te kijken. Al dat volk komt deze kant uit. Er zijn nu meerdere invasiestromen, ter land en ter zee. Want de bootjes blijven eveneens landen.
Europa treft geen maatregelen om hen tegen te houden.
www.youtube.com/watch?v=3hoZ6VYJhPI

onnosel | 20-08-15 | 13:06

Zeldzaam dom stuk van de VK. In Nederland zou inderdaad ruimte zijn voor meer immigratie, als het zou gaan om krachtige lieden die de handen uit de mouwen willen steken en die een kop hebben die mee kan gaan in complexiteit van de moderne westerse wereld. Wat we 'krijgen' zijn echter grotendeels lieden jmet een grote bek die alleen geïnteresseerd zijn in gratis huis, gratis geld, gratis voorzieningen en de fluwelen handschoentjes. De gratis huizen zijn allang op, van de rest zien we de bodem al.

Guido | 20-08-15 | 12:58

@ lidlbier | 20-08-15 | 12:45
Verkocht de Israëlier in het dorp waar ik vandaan kom al lang voor de term allochtoon was uitgevonden.

TheseDays00 | 20-08-15 | 12:53

Broodje doner!!!!!!!!

lidlbier | 20-08-15 | 12:45

@ necrosis | 20-08-15 | 10:51
U zei?

Lewis | 20-08-15 | 12:41

De Volkskrant is een smerig agitprop vodje dat alleen maar wordt gelezen door Goed Volk dat luidkeels zanikt over hoe erg ze de Telegraaf wel niet vinden.

Piet van het Padje | 20-08-15 | 12:36

telelezer | 20-08-15 | 11:58
zo'n leuke qat-kauwende Ethiopiër met waterige ogen is natuurlijk zeer geschikt als bejaardenhulp. Beetje helpen met inkopen doen, assisteren met bankbetalingen, en hulp bij het aankleden.... gaat helemaal goedkomen.

--sql error-- | 20-08-15 | 12:25

Al die hooggeleerde dames en heren hebben een inkomen en een woonplaats, waardoor ze geen enkele last hebben van immigranten; dus het is makkelijk wetenschappelijk filosoferen over deze materie. Het gewone volk daarentegen heeft er wel last van en laat dat horen. Maar of de elite daarnaar luistert? Ho maar, dat zijn onderbuikgevoelens en die zijn per definitie niet kosher. Men zou eens moeten beginnen met die geveoelens een tikkie serieuzer te nemen.
Salut! Evocatus

Evocatus | 20-08-15 | 12:23

Ja hoor: Zwarte Piet eruit en heel Afrika erin.

philia | 20-08-15 | 12:19

telelezer | 20-08-15 | 11:52

Gario kan toch niet tegen een fijne beeldspraak zijn? En ik heb het immers niet over de kleur hond gehad, ik hou namelijk van alle honden.

Sjors&Dhimmi | 20-08-15 | 12:08

@beschuitfluiter | 20-08-15 | 10:12
Ik heb het hele artikel op de site van de Volkskrant gelezen, en ik kan je verzekeren dat ik me lang niet zo belabberd heb gevoeld door het lezen van een stuk tekst. De enige vraag die ik heb: zijn die mensen trollen of menen ze dit serieus?

mmx | 20-08-15 | 12:05

Is passief agressieve journalistiek van die Azijnslet. Wat op zich weer een passief agressieve comment is van uw aller F von Z. Maar ik heb gewoon gelijk. En de Azijnslet doet ook nog een Calimero-simulatie met haar misbruik van het taboegevoel...

F. von Zeikhoven | 20-08-15 | 12:01

Enige voordeel is voor degene die in de zieligheids industrie werken.
Heb gehoord van iemand die daar werkt hoe het gaat met advocaten.
Spreekuur van een uur waar iedereen 10 min krijgt.
Voor die 10 min pakt de advocaat een hoop geld.
Kassa voor de advocaat.
Verder zie ik geen een voordeel ,alleen grote nadelen.

Lilia2 | 20-08-15 | 12:01

Als ik mijn bedrijf zou leiden als onze regering dit land, dan zou ik behoorlijk snel failliet gaan. Ongelofelijk wat hier allemaal gebeurt.

Maslov de 1e | 20-08-15 | 12:00

Ik voel me erg blij om steeds vaker zo'n stukken in de Volkskrant te lezen: het stikt van de onlogische wereldvreemde redenaties en onredelijke vergelijkingen, en de schrijver lijkt niet op de hoogte te zijn van de tegenargumenten. De linksmensch is de discussie inhoudelijk aan het verliezen!

hitchslap2.0 | 20-08-15 | 11:58

De Volkskrant noemt als voordeel dat we ze hard nodig hebben om de grijze golf te onderhouden.
HAHAHAHA wat een grap! Zoiets naiefs heb ik nog niet gehoord!

Immers: de realiteit is dat de grijze golf nu moet doorploeteren tot 75 of tot ze eerder doodvallen om de "floegteliengen" te onderhouden.

Zijn die idioten van de VOlkskrant dan stekeblind en debiel of zijn het gewoon landverraders?
-
Mag ik dit wel zeggen in Nederland? Of ben ik nou een raassiest?

telelezer | 20-08-15 | 11:58

Sjors&Dhimmi | 20-08-15 | 11:48

hahaha,
laat Gario dat maar niet lezen dan wordt u vervolgd door ze met honden te vergelijken. Want je mag niets meer zeggen in dit trieste schapenland want dan ben je immers een raassiest!

telelezer | 20-08-15 | 11:52

En als Hongarije als één van de weinige landen met eigen geld een hek probeert te bouwen om de mensen via de officiële manier binnen te laten komen/melden (via de gewone grensovergangen dus) dan mag het weer niet van de EU en de VN. Europa moet blijkbaar kapot van de EU en de VN.

Ofzo2 | 20-08-15 | 11:51

Vroeger werden "Weg-met-ons" landverraders tegen de muur gezet

telelezer | 20-08-15 | 11:49

Stel,ik woon in een flat en ik heb 1 herdershond. In de wereld zijn nog veel meer zielige zwerfhonden. Zal ik er dan nog een paar adopteren? Neen, ik woon immers in een flat en het zou dom zijn om er nog meer te nemen. Ik heb immers de ruimte en de tijd en het geld niet om al deze droeftoeters op te nemen. Beter is dat ik, als mijn financiële toestand het toelaat, af en toe een donatie te doen aan een goed doel die deze hondjes helpt.

Sjors&Dhimmi | 20-08-15 | 11:48

Nederland is zwaar ziek!

telelezer | 20-08-15 | 11:42

Ik mis even de onderbouwing van de goede kanten die deze volksverhuizingen met zich mee brengen. Moet ik dat tussen de regels door lezen in dat VK artikel?

Verder vooral heel eng als er zulke artikelen worden geschreven, heeft Maartje Bakker aandelen bij een oogkleppen fabrikant?

NoNoVio | 20-08-15 | 11:42

Wel, 600.000 werklozen,800.000 arbeidsongeschikten, 400.000 mensen in de bijstand. Dat is dus 1,8 miljoen mensen die niet meedoen. Er is hier dus absoluut geen ruimte meer voor meer kansloze, lees immigranten. Deze zijn hier echter ruimschoots aanwezig. Het probleem is dat zoveel mensen ons sociale stelsel niet gebruiken als vangnet maar als hangmat. (Bolkenstein)

Sjors&Dhimmi | 20-08-15 | 11:38

lotjegetikt | 20-08-15 | 11:21

Daar heb je gelijk in, Nederland moet de procedure enorm verbeteren/versnellen. Maar ook de groepen die wel asiel hebben gekregen, en groepen die hier al decennia lang zijn doen het niet best.

Janloel7282 | 20-08-15 | 11:31

 
Ik mis in het artikel de goede kanten, waar staan die ergens ? Ze spreken over het algemeen geen Nederlands dus we kunnen ze bijna nergens aan het werk zetten, het werk dat er wel is willen ze natuurlijk niet doen omdat het te slecht betaald in vergelijking met de uitkeringen die je hier direct krijgt als niet Nederlander. Waarschijnlijk staan ze niet in het artikel omdat er gewoon geen goede kanten zijn, voor de huidige inwoners van Nederland.
 

Rebellis | 20-08-15 | 11:29

Het soort Maartje-Bakker-mens heeft een enorm bord voor de kop. Volgens encyclo.nl betekent dit spreekwoord "onbeschaamd zijn". Volgens mij is dit soort voornamelijk dom. Er wordt niet verder gekeken dan de neus lang is.
Duitsland verwacht dit jaar 800.000 migranten. Bijna een miljoen. Zeer velen zijn gelukszoekers, mensen waarvoor de Maartje-Bakker-mens een pleidooi houdt.
Is dit soort mens dan niet op zijn achterhoofd gevallen?

onnosel | 20-08-15 | 11:28

@ Jan Passant mk2 | 20-08-15 | 11:18
Ja, zielig hè.
Niet te lang blijven huilen hoor.

Lewis | 20-08-15 | 11:27

85% van de Vk-lezers is het niet eens met de auteur.

Grenzen dicht, en tuig er uit.
En wereldvreemde journalisten verbannen naar IS-grondgebied.
Allemaal!

Abject | 20-08-15 | 11:24

@lotjegetikt | 20-08-15 | 11:21
Hoe groot is jouw huis, Van Lotjegetikt?

Jan Passant mk2 | 20-08-15 | 11:23

@lotjegetikt | 20-08-15 | 11:21

Jij weet zeker ook wel hoeveel procent van de generaal pardonners inmiddels aan onze maatschappij bijdragen? Je praat dezelfde retorische peop als Maartje.

roze_bril | 20-08-15 | 11:23

"De progressieve politiek heeft altijd aan de goede kant gestaan van het debat."

Het hele Volkskrant artikel in één zin.

klön | 20-08-15 | 11:23

Asielzoekers opsluiten in een AZC. Verbieden ook maar iets nuttigs bij te dragen zels als ze specifieke opleidingen hebben waar hier behoefte aan is en vervolgens die groep verketteren? Hoe krom kunnen reaguurders soms redeneren

lotjegetikt | 20-08-15 | 11:21

@McMarx | 20-08-15 | 11:12

.. en zoet.

Wolly | 20-08-15 | 11:19

Arme onderdrukte linkse mensen!
Ondanks dat zij de ambtenarij, de grote steden, de gevestigde media, de EU, de universiteiten, de niet gering machtige NGO's beheersen is er nog altijd ruimte om zich beperkt te voelen in hun vrijheid bij van het verkondigen van de enige toegestane mening.
Het taboe dat ze wurgt. Ik moet huilen.

Jan Passant mk2 | 20-08-15 | 11:18

Maartje en Thomas, een fraai duo, zoals we eerst de politiek-correcte knuffelaars Piet Grijs en Jan Blokker hadden. Die Blokker, die zich met zijn heerenclub ook ver verheven voelde boven het normale volk. En laten onze politiek-correcte Maarten van Rossem niet vergeten, de onsmakelijk uiziende PVDA-lijstduwer die zijn truien in dezelfde winkel koopt als voorzitter Spekman. Van Rossem die ook met dedain spreekt over de onderbuik. Je bent er klaar mee, maar we hebben gelukkig GeenStij om die vreselijke figuren aan te pakken.

Ruud5 | 20-08-15 | 11:18

Wat bedoelen ze eigenlijk met "open grenzen"? Ik hoop alles eerlijk en gelijk voor iedereen? Dus niet dat iemand dan ook een huis met voorrang krijgt en uitkering en gratis opvang? Tenminste niet meer dan iemand die al in nederland was, dus met dezelfde wachtlijsten voor sociale huurwoningen en sollicitatieplicht en alleen opvang die "gewone" zwervers ook krijgen.

een_mike | 20-08-15 | 11:18

Koonkluk Huis | 20-08-15 | 10:28
ze zal waarschijnlijk ook niet eens weten waarom ze eigenlijk die propaganda verspreidt
(of zou het alleen maar zijn om te laten zien dat ze een gutmensch is )

--sql error-- | 20-08-15 | 11:17

Die Bakker bakt ze wel bruin zeg.

McMarx | 20-08-15 | 11:12

Eigenlijk heeft ze ook gelijk dat we de grenzen gewoon open moeten gooien. Want als je hier met het vliegtuig naar toe komt uit bepaalde landen wordt je urenlang verhoord en heel misschien dat je dan een visum mag krijgen. Zo niet dan wordt je vastgezet en op het eerste vliegtuig terug gezet. Allemaal heel strikt, netjes en streng geregeld.
Aan de andere kant komen er dit jaar meer dan een miljoen mensen op een andere manier binnen en dan geldt dat beleid opeens niet meer. Dus dat douane beleid is ook echt een wassen neus en zonde van de moeite eigelijk. Water naar de zee brengen en zo.
Ik denk altijd aan die zombiefilm World War Z waar je duizenden zombies Israel ziet binnendringen en het één grote chaos wordt. Dat zal er ook met Europa gebeuren. Als die miljoen binnen zijn moet hun hele familie nog komen en zal de rest het ook zeker gaan proberen. Hoe meer er hier zijn hoe groter de aanzuigende werking op de rest. En er zijn nog tientallen miljoenen zo niet honderden miljoenen die ook maar al te graag willen komen.

Ofzo2 | 20-08-15 | 11:12

Wat een treurigheid : nu zelfs in gutmensch kring langzamerhand de wenkbrauwen worden gefronst en hier en daar het licht begint te schijnen en de Azijnbode meer kritische brieven krijgt te verwerken dan wat ze in de ons-kent-ons kringen gewend waren, begint het grote huilen. Postivieve kanten van immigratie onderbelicht.. ja zelfs taboe ... huil huil.
Nou Azijnbode, kom voor de draad ermee: vertel nu es concreet waarom wij blij moeten zijn met de grote instroom van handophouders (zie CBS) en gelukszoekers.
Gewoon één keertje concreet en niet zoals gewoonlijk naarstig speuren naar een instromer die het gemaakt heeft of een treurig verhaal opzoeken. Ik wacht af.Het papier is toch gewillig ??
En ik wil graag getallen zien. En laat de getallen wat betreft gedetineerden en bijstansduitkeringen maar even zitten, want dat is de schuld van ons: we bieden ze niet genoeg kansen.

daytripper | 20-08-15 | 11:12

Links denk dat vrijheid van meningsuiting alleen geldt voor de door links goedgekeurde ideeën.

Asimov6 | 20-08-15 | 11:11

Het is net zo iets als zeggen : ja Hitler heeft er toch maar mooi voor gezorgd dat er autobanen kwamen.Of Robert M heeft toch maar mooi die schone luier er om gedaan.

pejoar | 20-08-15 | 11:10

voorlopig heb ik geen last van moslims maar wel van mijn nederlandse buurvrouw die zich overel mee bemoeid

jopie1 | 20-08-15 | 11:10

Tegenvallend stuk in de VK, bij volkomen gebrek aan cijfermatige onderbouwing, en hier dan daar ook inconsequent.
o.a:
"we kunnen best veel meer vluchtelingen opnemen want die voegen van alles toe aan onze samenleving"
vs.
"selecteren aan de poort is geen goed idee".
.
ehh, wut? leg eens uit dan? waarom niet?
.
Ik zal (zeker in vergelijking met de gemiddelde reaguurder hier) best wat meer open staan voor dit soort meningen (laat ik mezelf het kiertje noemen, de schrijfster de open deur, en de gem. GS-reaguurder de gesloten deur), maar dit stuk was gewoon ruk, en heel slecht beargumenteerd.

Ballenman | 20-08-15 | 11:10

kan je wel gaan zeiken over de volkskrant, maar die eerste link gaat naar NRC (Ilja Pfeijffer).

--sql error-- | 20-08-15 | 11:09

Opvang in de regio!
SA en al die andere heerlijke moslimlanden hebben geld en ruimte zat. Maar daar gaan ze niet heen hé? En onze fijne nietsnutregering wijst elkaar daar ook niet op.
-
Nee, het moet en zal in Europa. Er moet vermenging van de volken komen want dat wil pangpangPechtold en zijn EU vrienden zo graag. Om er later achter te komen dat dit catastrofaal was voor de leefbaarheid van het oorspronkelijke volk. Maar ja, de wereld is van iedereen he?

appeltjesgroeneweide | 20-08-15 | 11:09

De Volkskrant brengt links nieuws, dat is toch al jaren zo? Als je links bent lees je de Volkskrant want dan krijgt je linkse ik gelijk. En als je rechts bent lees je de Telegraaf want dan krijgt je rechtse ik gelijk. Het verschil is dat de linkse mensen zich een übermensch voelen en de Telegraaf lezers niet.

i-Wonder | 20-08-15 | 11:09

Natuurlijk is praten over de 'goede kanten' van de huidige immigratie een taboe, die goede kanten zijn er namelijk niet voor de gewone burger, dus zou het een pertinente leugen zijn. Alleen geestelijk links doorgedraaide eigenbelangers hebben er baat bij om die mosliminvasie gaande te houden, het is hun enige bestaansrecht. Ik ga me weer eens verdiepen in de Nürnberg tribunalen, voor straks, want ooit gaat er voor al dit gelieg en gedraai afgerekend worden.

Cosmic Traveller | 20-08-15 | 11:06

op zich klopt het wel dat iemand bij open grenzen kan komen en gaan wanneer ze dat willen.. meestal gaan ze dan wel weer met meer als dat ze gekomen zijn.. verder is het natuurlijk ook wel weer zo dat bij een grotere instroom van nieuwkomers de kans ook groter wordt dat een van die wegkijkers of goedpraters zelf eens de negatieve gevolgen aan dit alles aan mogen ervaren..

ko uit groningen | 20-08-15 | 11:02

Er bestaat bij de meeste politieke partijen en instituties een taboe op het benoemen van islam en de 'cultuurclash' met de islam als probleem. Er bestaat bij de meeste politieke partijen en instituties een taboe op het wijzen van het gevaar van het in elkaar storten van onze beschaving omdat het westen de immigratie niet meer kan dragen. Er bestaat bij de meeste politieke partijen en instituties een taboe op het erkennen dat de immigratie naar het westen alleen maar zal toenemen omdat de wereldbevolking exponentieel toeneemt en we dus veel meer extreme armoede, honger (en dorst) en als gevolg daarvan oorlogen tegemoet kunnen zien.

Aristotalloss | 20-08-15 | 11:01

'Migratie brengt innovatie met zich mee en vergroot de keuzevrijheid (denk aan buitenlandse restaurants)'

Dit schrijft Maartje als zijnde 'De grote voordelen van Migratie'.
Innovatie? Wat dan? Zitten die bootjes vol zelfstandig ondernemers (m/v), computerdeskundigen en raketgeleerden? En sinds wanneer hebben buitenlandse restaurants bijgedragen aan onze keuzevrijheid? Misschien aan meer verschillende eetmogelijkheden maar NIET aan onze keuzevrijheid.

Wat een bullshit-artikel (excusez-le-mot)

marielle | 20-08-15 | 11:00

Attentie. Hier volgt een bericht voor Maartje Bakker, Henk van Houtum en Thomas van der Dunk. Wilt u zich even melden bij Syp Wynia. De beste man heeft wat huiswerk voor u: blendle.com/i/elsevier/13-misverstand...

wattan!! | 20-08-15 | 11:00

Nou, zal ik het taboe dan maar doorbreken?

Qat!

Piet Karbiet | 20-08-15 | 11:00

Ik zou hier graag een tendentieus, ongefundeerd of nodeloos kwetsend reaguursel willen plempen, maar ja, dat is een taboe op GS.

Cuyahoga | 20-08-15 | 11:00

Lewis | 20-08-15 | 10:50
Nee dus. Types als Maartje Bakker kan je niet met behoorlijke argumenten overtuigen. Als ze anno 2015 met alle ((("""incidenten"""))) die hebben plaats gevonden nog zo uit je kont loopt te blaffen heeft iedere discussie geen enkel nut.
.
Wat ze wel begrijpen is de harde hand. Zie hoe ze de moslim behandelen bijvoorbeeld.

Fappier | 20-08-15 | 10:58

Het is pathetisch zoals links altijd haar eigen doctrinus overeind probeert te houden. Hadden we eerst de Islamitische Vrouwen onderdrukking die de linkse broeders maar vooral zusters in een spagaat brachten nu is het weer de "voordelen" van de vluchtelingen intocht.
"Want we hebben ze hard nodig voor de economie". Klopt voor de productie en verkoop van Miele wasmacchines. De metafoor van deze onomkeerbare politieke faal.

Lichtstadfan | 20-08-15 | 10:57

@Janloel7282 | 20-08-15 | 10:49
praten met linksmenschen is net zo als praten met een borderliner: ze hebben hun eigen Waarheid en je hebt het toch altijd fout.

deluiegriek | 20-08-15 | 10:55

Het enige goede van migratie is dat we inzien dat we het niet op grote schaal willen.
Sommige culturen zijn gewoon niet klaar voor de voor hen succesvollere open maatschappij. Generaties achter elkaar om niets de hersens inslaan en dwaze fascistische religie aanhangen gaat in je cultuur en genen zitten. Ohnéé! Mag-je-niet-zeggen...
En die cultuur vooral intensief gebruiken om West-Europa kapot te maken tot de wildernis waar ze vandaan komen; hadden ze eigenlijk uiteindelijk beter thuis kunnen blijven.

Antitheïst | 20-08-15 | 10:54

@Janloel7282 | 20-08-15 | 10:49
werkloosheidscijfers per afkomst die een tijdje geleden gepubliceerd zijn, geven een goede indruk van de capaciteiten. 70% van de Somaliers deden niets.

deluiegriek | 20-08-15 | 10:54

Een echte 'kwaliteitskrant' zou zich onthouden van vooringenomen linkse grachtengordel meninkjes en uitsluitend verslag doen van de feiten en de realiteit. Maak de balans op: wat heeft de migratie ons opgeleverd de afgelopen 25 jaar? Zet positief af tegen negatief en laat de lezer zelf conclusies trekken.

Henk J.Pal | 20-08-15 | 10:52

Het woord "realiteit" komt in het linkse vocabulaire niet voor.
Alles is gebaseerd op de Utopiaanse wensdenkerij dat een samenleving "maakbaar" is.
Maakbaar is hier doorgaans synoniem voor "door de strot duwen en er zelf financieel beter van worden". Zoals het de ware socialist betaamt.

Russ Meyer | 20-08-15 | 10:52

Ik ben voor het stukje 'komen en weggaan'
Hullie komen en ik ga weg. Win win.

Yohean | 20-08-15 | 10:52

Dat soort mensen kijkt waarschijnlijk nooit naar de filmpjes waarin te zien is dat gelukszoekers van alles slopen, mensen bedreigen en vooral een hele grote bek hebben.
Net binnen en dan al vrouwen lastig vallen, de islam opdringen, eisen stellen, knokken in de AZC's.
En dat straalt heel slecht af op de echte vluchtelingen.
Zij(DEV)zijn welkom... het overgrote deel dat slechts uit tuig bestaat (DGZ), niet.
Dus sorteren bij de grens graag.

Maar ja... ik ben dan ook een hele racistische islamofobe PVV-er hè.

Schietmijmaarlek | 20-08-15 | 10:51

@Lewis | 20-08-15 | 10:44
Amateur!
*gnehehe*

necrosis | 20-08-15 | 10:51

woord van her jaar 2015: censuurschwalbe

omineuze omnipotent | 20-08-15 | 10:51

'volgens mij hoort de import van de islam niet echt thuis in ons cultuur-relativistisch clubhuis. Hun negatieve energetische agressie doet toch vermoeden dat een leven in vrijheid niet voorbehouden is voor ten minste homo's, joden en niet gelovigen. Het lijkt, als ik mijn 100% tolerantie heel even van mij afschud, alsof racisme en fascisme voor islamieten institutioneel zijn en derhalve door hen 'en masse' beleefd wordt.
Ik denk dat ik hun agressie niet meer in het licht kan zien van individuele verwardheid maar als een moeilijk in causaal verband te brengen gemeenschappelijkheid met hun geloof als ideologisch startpunt'.

Zoltan | 20-08-15 | 10:50

Haha, en elke keer die polls bij de artikelen die het ongelijk van links bewijzen, prachtig!
Zelfs de azijnbodelezer is wakker geworden.

DonSwami e.v. | 20-08-15 | 10:50

@ Fappier | 20-08-15 | 10:45
Ik snap hem prima.
Zo'n artikel maakt mij overigens ook kwaad.

Lewis | 20-08-15 | 10:50

Wat een ongelofelijk flutstuk. Langzaam dringt het tot mensen door dat kritiek op asiel/vreemdelingenbeleid/moslims geen vervanging is van tolerantie naar nationalisme of andere enge sociale aberraties. Met zijn toestemming volgt hieronder een briefwisseling van een vriend van mij die een macrobiotische geitenkaasmaker is:

Zoltan | 20-08-15 | 10:50

Valt me wel op dat bij dergelijke media / artikelen de mogelijkheid tot het plaatsen van reacties altijd volstrekt ontbreekt. Zo ook bij onze grote vrienden van de NOS. Ik had graag een discussie gezien bij dit artikel:

nos.nl/artikel/2052677-ook-vluchteling...

Stichpimpelibock | 20-08-15 | 10:49

Hoe kun je zoiets beweren terwijl bewezen is dat ze niets bijdragen en ook nooit zullen doen?

deluiegriek | 20-08-15 | 10:29

Dat is een welles nietes spelletje waar je nooit uit komt. Zij zegt dat ze wel iets toevoegen en komt met cijfers van een stichting, en jij zegt nietes en komt met cijfers van een partij. Om met het oude Henk Westbroek spelletje te spreken: Wat is Waar?

Janloel7282 | 20-08-15 | 10:49

Wel een voordeel; veel minder zonnebrandolie verbruik over honderd jaar.

rechtsdwalendeautist | 20-08-15 | 10:48

Als dat ooit zou gebeuren ,open grenzen, dan kunnen we het wetboek van strafrecht afschaffen en ook alle sociale systemen stilzetten.
Dat is het gevolg daar van ,denk dar maar eens over na

pejoar | 20-08-15 | 10:48

Er is ook weer een poll. Ondanks alle goede bedoelingen scoort de NEE 64%, dus deze zal wel snel verwijderd worden. Zo werkt dat nl. bij de VK. Wanneer een poll niet de gewenste score laat zien, dan verwijder je hem gewoon snel.
Uit het hele stuk blijkt overigens dat de schrijver zich absoluut niet in de tegenargumenten heeft verdiept. Er is al meer dan 30 jaar aan ons voorgehouden dat de immigratie een verrijking is. Nu uit werkelijk ALLES blijkt dat er een nogal grote keerzijde aan dit verhaal zit en de mensen er niet langer meer intrappen komen ze met deze volstrekt achterhaalde retoriek.
De erbij gesleurde vergelijkingen gaan ook helemaal nergens over; veel immigranten komen helemaal niet om te werken, maar alleen maar om te profiteren van onze welvaart zonder daar iets tegenover te stellen. Ook gaan ze niet terug wanneer er geen werk meer zou zijn zoals de schrijver stelt. Het sociale vangnet weerhoudt hen daarvan. De vergelijking met Nederlands Indië is gaat ook mank. Deze mensen spraken onze taal bij aankomst en waren bekend met onze cultuur. Ze hebben tijdens het conflict in Indonesië voor NL gekozen.
Dit zijn de laatste stuiptrekkingen van uit de "fatsoenlijke" hoek. Als je het van dit soort argumenten moet hebben heb je de hele discussie allang verloren(en volgens mij weten ze dat zelf ook verdomde goed).

zed is dead | 20-08-15 | 10:47

gebrokenvleugel | 20-08-15 | 10:44

En toen was het vakantiegeld op....

kwark001 | 20-08-15 | 10:45

Lewis | 20-08-15 | 10:33
.
Je snapt hem niet helemaal, maar....
Ik zal me in het vervolg gedragen.
.
He Maartje, ga als de tering tiefus een biertje voor me pakken, K*T!
Dan doe jij ook nog eens wat.
.
Sorry Lewis, het lukt me gewoon niet!
Socialisme + Feminisme = Agressie

Fappier | 20-08-15 | 10:45

Fictie schrijven kan Maartje wel. Ik voorzie een glansrijke carrière.

SapperDeFlap2166 | 20-08-15 | 10:45

Ze zijn helemaal in hun nopjes met de kekke opmerking dat het taboe nu precies omgekeerd van 30 jaar geleden is. Misschien is de situatie ook inderdaad anders na 30 jaar? Toen Janmaat het riep was het ook echt xenofoob overdreven met de aantallen van toen. Nu zijn de aantallen en de gevolgen toch ook groter?

Ze lijken alles met "foute" taboes op verkeerde momenten en allerlei ideaalbeelden van de wereld te willen verklaren, terwijl je wellicht ook tussendoor nog even naar de realiteit van een bepaald moment zou kunnen kijken. De meningen vormen de wereld niet zoals je die graag wil, de meningen volgen uit hoe de wereld is.

een_mike | 20-08-15 | 10:45

Wat mij altijd opvalt is dat als de politiek bezig is Nederland verder de vernieling in te helpen, net zoals nu het steevast is omgeven met goede en juichende geluiden vanuit het CBS en CPB.
Zo ook vandaag weer het CBS een doekje voor het bloeden brengt, in de vorm van Feestvierende consumenten die weer volop uitgeven.
Hoelang nog schrijven ze er niet bij.

gebrokenvleugel | 20-08-15 | 10:44

@Hanz Ziezo, trap je er in dan? Zijn ze er toch niet zo goed in om dingen te verdraaien. Ik vind het alleen maar lachwekkend hoe ze kronkelen.

Bokito ergo sum | 20-08-15 | 10:44

@ El Wray | 20-08-15 | 10:31
Hé, staat je tegel er nog? Joris is zeker even koffie drinken.

Lewis | 20-08-15 | 10:44

Ja heerlijk kant nog wal stuk. Kon het niet opbrengen het te lezen vanochtend. Maar green card system a la Murica heeft wel wat. Er is een heldere limiet en je kunt kiezen wie je nodig hebt en ook wie niet.

(Gister in dezelfde krant trouwens mooie foto's van kindsoldaten van Hamas. Bepaald niet knuffelbaar.)

Geert Linkers | 20-08-15 | 10:43

@John McClane | 20-08-15 | 10:33
Zolang we nietsnutten als Rutte, Kereltje en Dijsselbloem maar achterlaten in Nederland!

necrosis | 20-08-15 | 10:41

@Jan Passant mk2 | 20-08-15 | 10:10
Hier komen de goede kanten:
-
-
Die zijn er dus niet.

Sjaak uit Dordt | 20-08-15 | 10:39

De schrijfster lijkt in een paralel universum te vertoeven, ergens waar de realiteit niet bestaat.

de honden blaffen... | 20-08-15 | 10:38

Wat de Volkskrant hier doet heet: "Vlucht naar voren."

robert1 | 20-08-15 | 10:38

@MarcS | 20-08-15 | 10:16
volgens het artikel krijgen we meer keuzevrijheid, ze noemen bijvoorbeeld restaurants. Een Somalisch restaurant, daar zit toch iedereen op te wachten? Zucht...

deluiegriek | 20-08-15 | 10:38

Het enige goed eraan is, althans voor de linkse rakkers. Is dat de linkse hobby's kunnen blijven bestaan.

Kazango | 20-08-15 | 10:37

Het enige voordeel dat ik kan bedenken is dat er voldoende lange zwarte stamhoofden beschikbaar komen voor wellustige overjarige bloemetjesjurken maar laten we dat alstublieft een taboe houden.

down | 20-08-15 | 10:34

John McClane | 20-08-15 | 10:33

Binnen een week is Nederland dan overstroomt, komen ze ons weer achterna.

kwark001 | 20-08-15 | 10:34

@ Fappier | 20-08-15 | 10:29
@ El Wray | 20-08-15 | 10:31
Dat zal haar leren, jullie laten deze mevrouw zien hoe je wél netjes en inhoudelijk koosjer moet discussiëren!

Lewis | 20-08-15 | 10:33

Laten we gewoon ALLES opengooien en wij met z'n allen een Afrikaans land nemen. Gewoon eerlijk ruilen. Succes hier, wij gaan gewoon daar verder. Eens kijken wie over 10 jaar het succesvolst is.

John McClane | 20-08-15 | 10:33

Het enige wat me is bijgebleven aan Von der Dunk is dat irritante piepstemmetje van hem.

necrosis | 20-08-15 | 10:32

Er zijn inderdaad veel nieuwe taboes in Nederland, wat dat betreft heft ze gelijk. Stom alleen om dan de slachtofferkant van links als taboe te profileren terwijl het toch wel duidelijk is dat de nieuwe taboes liggen in de sfeer van het beprerken van vrijheden, nieuwe verzuiling, beperking van rechten op vrije meningen, beledigende uitingen, en angst in Nederland. Toen ik opgroeide dacht ik dat homo's in de voetbal het laatste taboe was, maar er komen er steeds meer bij waar niet over gepraat mag worden. Dit terwijl links nou juist zelf het meest in zijn liberale denken en doen wordt beperkt door deze nieuwe taboes.

Stel voor de term gewoon te kapen. Nieuwe taboes: vrouwen en mannen zijn gelijk, doe waar je zin in hebt zonder anderen lasting te vallen, pas je aan aan je omgeving, laat mensen met rust als ze dat willen, Topless zonnen, tegen iemand je mening geven (anders dan weg met mij meningen), uitvreters en handophouders, EU ongezinde meningen, fatsoenlijk zijn tegen hulpdiensten, etc.

TheseDays00 | 20-08-15 | 10:31

-weggejorist-

El Wray | 20-08-15 | 10:31

@kwark001 | 20-08-15 | 10:26
Heel eenvoudig: er zijn nog een paar blanke Nederlanders over die werken en dan persen ze die toch nog wat verder uit. Solidariteit met asiel- en kunstknuffelaars mag wat kosten in onze bananenrepubliek.

Nigel Garage | 20-08-15 | 10:31

EU is goed, want zo houden we de Russen buiten. Al de rest is welkom. Logica?

Vergeetput | 20-08-15 | 10:30

"En immigranten pakken geen banen af, maar dragen juist bij aan de staatskas. De dappere, ondernemende jonge mensen die de Middellandse Zee oversteken zijn precies degenen die een land als Nederland nodig heeft"
Komt uit het VK artikel. Dit soort opmerkingen moet je strafbaar stellen. Hoe kun je zoiets beweren terwijl bewezen is dat ze niets bijdragen en ook nooit zullen doen? Ik begrijp dat niet.

deluiegriek | 20-08-15 | 10:29

Zeg Maartje, ga Gvd eens een broodje voor me bakken K*T.
Dan maak jij jezelf ook nog eens nuttig.

Fappier | 20-08-15 | 10:29

De linkse dame in kwestie begrijpt vermoedelijk haar eigen retorische trucs niet. Er zit een soort waas over die grijze massa in dat hoofd. Dat zie je bij heel veel types van links.

Rest In Privacy | 20-08-15 | 10:28

-weggejorist-

Hanz Ziezo | 20-08-15 | 10:28

Links is heel goed in het op deze manier omdraaien van dingen, 'de aanval is de beste verdediging' dus. Rechts stuntelt op dat gebied, eigenlijk kunnen ze er helemaal niets van, erger nog, ze reageren er ook niet op, zetten het niet recht. Links als de bully op het schoolplein en rechts zit stil in een hoekje. Ik baal er heel erg van.... 😒😞

Hanz Ziezo | 20-08-15 | 10:28

Het grote, grote probleem met Joopmensen is dat ze het totaalplaatje niet willen zien. Of nog nooit gezien hebben want wonen op droomeiland waarin iedereen lief voor elkaar is en las alle menschen freunden sein etc.
---
Op het moment dat ze de ogen zouden openen of geopend krijgen voor alle ellende die de import met zich meebrengt voor de gastlanden, zouden ze anders piepen.
---
Daarom is een rechts kabinet met een linkse oppositie als geweten het beste. En niet omgedraaid. Of god betere een links kabinet met een linkse oppositie.

appeltjesgroeneweide | 20-08-15 | 10:27

Goed stuk weer Spartacus, je bent een aanwinst.
On topic: ja, dat is een links, of beter gezegd: een politiek correct trucje. Zelfde categorie is de opmerking dat de discussie over immigratie 'de laatste tijd zo vreselijk is verhard', dat 'tegenwoordig alles maar gezegd kan worden over minderheden', dat 'de islam vogelvrij is verklaard en onophoudelijk bespot wordt'. Het is natuurlijk precies andersom: nog steeds durft bijna niemand dat, en de échte kritiek, de écht eerlijke discussie is nog maar net op gang gekomen, maar er wordt zo extreem op gereageerd dat je zou gaan denken dat we in 1933 leven.
Ik zie het ook in mijn eigen omgeving bij discussies over de huidige vluchtelingenstroom. Veel mensen doen net of je óf alle vluchtelingen zielig moet vinden en geen problemen moet hebben met een massale toestroom, óf dat je anders een xenofobe, racistische nationalist bent. Een tussenweg lijkt voor deze mensen niet bestaan.
Iets dergelijks zie je dus ook weer bij zo'n stuk in de Volkskrant.

Lewis | 20-08-15 | 10:27

Hoorde gister een vakantieverhaal bij de koffietafel over Dresden. Dus ik vroeg hoe het daar met de demonstraties ging. Nou volgens de Gutmensch was daar geen allochtoon te bekennen. Maar om even de slechte kanten van de Duitsers te benadrukken wist hij waarschijnlijk de enige moslima aan te spreken om de weg te vragen. Om daarna er aan toe te voegen dat de Duitsers toch wel heel raar keken. Om zelfs te suggereren dat ze zo keken dat de moslima niet te vertrouwen was. Nou, dat soort mensen dus. Zijn niet te helpen.

roze_bril | 20-08-15 | 10:27

J.R. Thorbecke | 20-08-15 | 10:24

Ja, inderdaad. Wie gaat die gesubsidieerde kaartjes betalen voor een kwallige opera?

kwark001 | 20-08-15 | 10:26

@Jan Passant mk2 | 20-08-15 | 10:10
Nou, dat we hier nu ook koeskoes eten. Ofzo ...
Een beetje hetzelfde als de mensen die zeggen dat de EU heel goed is omdat je dan geen geld aan de grens hoeft te wisselen. Een voordeeltje van een tientje per jaar ten opzichte van extra belastingen van 1000 euro.

sinar2 | 20-08-15 | 10:25

Maar wie gaat al die subsidies dan betalen voor de cultuurinstellingen waar de Volkskrant-lezer zo graag mag vertoeven? Daar heeft niemand het over!!1!

Rest In Privacy | 20-08-15 | 10:24

Een aantal voordelen is er wel,
je kunt op het strand in Spanje goedkoop zonnebrillen aanschaffen,
en mocht je ooit naar Nigeria op vakantie gaan,
dan loop je daar minder kans door Boko haram gereept en vermoord te worden, want dan zitten die Bokos niet meer daar in Nigeria maar hangen blowend rond in de Schilderswijk.

Berthe | 20-08-15 | 10:24

-weggejorist-

succesvol | 20-08-15 | 10:23

De Volkskrant blijft een kutkrant.
Koonkluk Huis | 20-08-15 | 10:19

vraag en aanbod, er zijn blijkbaar genoeg tevreden pijprokers die hun wereldbeeld bevestigd willen zien op een dode boom.

(c)ZWITSUL | 20-08-15 | 10:23

Je moet het lef maar hebben, of gewoon een ontzettend dom gansje zijn. Het is de kritiek op immigratie die een taboe is ontzettende muts.

Bokito ergo sum | 20-08-15 | 10:22

De goede kant is volgens sommigen het exotische eten wat deze mensen hebben meegenomen. Inclusief e-coli bacterie vanwege de veelal slechte hygiëne. Maar daar mogen we het dan weer niet over hebben.
Meer goede kante kan ik eigenlijk niet bedenken. En als ze er al zijn wegen ze in generlei wijze op tegen de slechte.

Thunderbird | 20-08-15 | 10:21

Joh alleen Amsterdam neemt die krant serieus. Hoeveel abbonees?

dubbert | 20-08-15 | 10:21

Wat zijn de 'goede kanten' van massa-migratie naar een zwaar overbevolkt stukje grond met 700.000 werklozen en ernstige woningnood...?

Zenzeo | 20-08-15 | 10:20

Slovakije laat alleen maar Christenen binnen van vluchtelingen. Slim plan lijkt me, dat lijkt me een goede kant van immigratie. Moeten we hier ook eens inkijken. Slovakije is wel meteen weer door Europa als 'rasistisch' bestempeld. Bron: BBC

MiGi | 20-08-15 | 10:20

Ik denk niet dat mijn dochter straks nog in een bikini op het strand mag liggen. En haar dochter mag waarschijnlijk niet eens meer naar school.

Sarcasper | 20-08-15 | 10:20

Ik kan dit soort mensen alleen maar wereldvreemd noemen. Van origine keurige mensen die opgegroeid zijn in keurige gezinnen, in keurige wijken, en op keurige roomblanke scholen hebben gezeten; je kunt het ze eigenlijk niet kwalijk nemen, want de geneugten die de multiculturele samenleving met zich mee brengt waar het normale 'volk' tegenwoordig dagelijks mee te maken heeft, dat kennen ze niet en doen ze af als verzonnen verhaaltjes en discriminatie/racisme.
.
De (criminaliteits)statistieken en de feiten liegen er niet om. Ook in het pittoreske en keurige dorpje in de provincie waar ik woon is de vernieling, het aantal overvallen, het aantal opstootjes/vechtpartijen en de algehele sfeer er minder op geworden sinds er een asielzoekerscentrum pal naast het dorp is geopend (400+ bedden) en er meer mensen met niet-westerse afkomst (lees: moslims) wonen.
.
Linkse naïevelingen, stik er in...

Le Roi | 20-08-15 | 10:19

De Volkskrant blijft een kutkrant.

Rest In Privacy | 20-08-15 | 10:19

Bij ons thuis noemden wij vroeger dat een Gotspe.

Piet Karbiet | 20-08-15 | 10:18

Ik vind het prima als we over de goede kanten praten, maar dan ook eerlijk en open over de slechte. Maar dat mag dan weer niet want dan zijn we racist. Het wordt tijd dat we eens met deze hypocriete zelfdestructieve houding stoppen.

Thunderbird | 20-08-15 | 10:18

Jan Passant mk2 | 20-08-15 | 10:10

Grote delen van de steden zijn overgenomen, vervuilt en onleefbaar voor de Nederlanders.

De gezondheidszorg is niet meer te betalen, eveneens de sociale voorzieningen.

Kortom: De sociale en financiële gevolgen zijn dramatisch en leiden rechtstreeks naar de ondergang van Nederland en Euopa.

kwark001 | 20-08-15 | 10:17

Waar zouden we zijn zonder döner?

L. Rijk | 20-08-15 | 10:17

Moedeloos word ik hiervan, moedeloos.
Geef mij 1 voordeel van massa immigratie. 1 slechts, maar dan wel feitelijk.

Meer culturen telt niet, zit ik niet op te wachten namelijk.

1, wie biedt?

MarcS | 20-08-15 | 10:16

Zie hier het resultaat van de VU Amsterdam indoctrinatie... de realiteit wordt er uit gebeukt en zonnige bloemetjesweides waar iedereen samen door de bloesem huppelt wordt er in gepompt. De werkelijkheid van de wereld in het heden erkennen; nee joh; daar wordt je alleen maar zuur van

beschuitfluiter | 20-08-15 | 10:12

Links houdt niet van tegenspraak want Het Enige En Ultieme Eigen Gelijk mag door niemand worden betwijfeld.

Dat hebben dit soort mensen gemeen met islamisten..

vraagstaart | 20-08-15 | 10:12

Noem eens wat "goede kanten" van de massa-immigratie uit Afrika en de islamitische landen?

Jan Passant mk2 | 20-08-15 | 10:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken