VIDEO! Nederlandse touringcar gaat off road
Dat is schrikken. Buschauffeur van een touringcar begint in slaap te vallen, waarop een inzittende alert reageert door onmiddellijk te gaan filmen. Juist op dat moment verliest de chauffeur de controle over het stuur en gaat de touringcar off road nabij Punchy, in Frankrijk. Twee dagen geleden het krantenbericht, nu ook de video van binnenuit. Op twee lichtgewonden en wat blikschade na, valt het allemaal mee. De passagiers konden hun vakantie met een andere bus van de maatschappij voortzetten. Bon voyage!
Reaguursels
InloggenToegegeven tekst van Quit was ook misleidend want 1. filmerT was al aan het filmen toen er niks aan de hand was en 2. filmerT kon helemaal niet weten dat chauffeur in slaap aan het vallen was want bovenverdieping.
Berbaar | 17-08-15 | 13:01
--
Zucht.. Domme kut.. "hij reed al zo raar" .. was dus al langer aan de gang dit gestunt en daarom werd de telefoon erbij gepakt om het te filmen. Want de nieuwste generatie weet tegenwoordig niets anders te doen dan dit debiele gedrag te vertonen.
---
de video is privé... Spiegeltje aan de wand ?
PiGGY | 18-08-15 | 07:49
---
Youtube is ingewikkeld hhmm..
www.youtube.com/watch?v=JNcuT1_JgHA
de video is privé... Spiegeltje aan de wand ?
Filmpje zit nog in dit item!
www.1limburg.nl/video-heftige-beelden-...
Ohoo, wat errug. Bel de politie. Iemand moet de politie bellen. Sjakkelien, Sjakkelien Ik heb alles op film...
Ik mis 'Sjakkelien' in deze...
En horizontaal gefilmd. Dat mag ook wel eens gezegd worden. +1
Egokiller dit is zielig, deze mensen hebben een veeel langzamer brain en kunnen er helemaal niets aan doen dat ze als tweederangs burger door het leven moeten gaan.
Wat bezielt je dan om met zo'n pauperbus op vakantie te gaan als je al voor vijftig euro heen en weer naar Spanje kan vliegen. Je moet toch echt een kutleven hebben wil je jezelf dit aandoen.
Begin nu ook te twijfelen bij het weerzien van de beelden.
Vooral op het laatst waar de camera naar links zwaait/valt ik niets van een bestuurder, stuur en overige control units te ondekken..
Schmutzige Harry 1 | 17-08-15 | 15:02
-
Lijkt inderdaad wel vanaf enige hoogte, en zonder instap en cockpit gedoe daar aan het raam.
-
Blijft toch nog lang rijden, zo'n bus, in de berm.
Treser.info
Nogmaals gekeken. 100% zeker vanaf bovendek dubbeldekker gefilmd.
Te herkennen aan beugel voor de voorruit. Ruitenwissers van boven. Passagiers voorin. En hoogte tot wegdek.
Dus filmer had niets kunnen doen
ingrijpen kan men niet meer tegenwoordig. Alles filmen is steeds belangrijker. Misschien kreeg die chauffeur wel een beroerte. Wat een dom persoon is niet te geloven. Kansloos!!!!!
Schmutzige Harry 1 & overige dubbeldekker believers ik kan in het filmpje echt niets terug zien van de hoogte in de vooruit die we van een DB gewoon zijn?
echt zombified al die toeristen, "hij reed al zo raar" zegt ze met een zeer langzaam werkend brein...
Mede reaguurders :) spellingcontrole
Beste medewerker reageerder.
Mij viel op dat de ruitenwissers andersom zitten. Van boven naar beneden. Dit is vaak het geval bij dubbeldekkers. Als je boven zit is het erg lastig de buschauffeur te wekken
Wat een zandhaas om te gaan zitten filmen in plaats van de vlakke hand in de bakkes van de sjoof te plaatsen. Darwin confirmed!
Kijk eens wat vaker in de spiegel.
eerstneukendanpraten | 17-08-15 | 12:32
Nog vaker? En ik ben al zo'n ijdeltuit!
Beter is het dat sommige lutsers het filmpje bekijken, nadenken of ze de situatie begrijpen en dan pas reaguren.
Toegegeven tekst van Quit was ook misleidend want 1. filmerT was al aan het filmen toen er niks aan de hand was en 2. filmerT kon helemaal niet weten dat chauffeur in slaap aan het vallen was want bovenverdieping.
@rode-spa | 17-08-15 | 11:49
Hoezo? Z'n handdoek lag er toch nog?
Mijn vader is vorige week rustig in zijn slaap heengegaan ....... De 50 buspassagiers dachten daar heel anders over
Is de fimert een van de gewonden? Karma, right on.
Berbaar | 17-08-15 | 12:18
Kijk eens wat vaker in de spiegel.
"Buschauffeur van een touringcar begint in slaap te vallen, waarop een inzittende alert reageert door onmiddellijk te gaan filmen"
De wereld gaat naar de kloten en de ondergang wordt in HD gefilmd. Waar onze voorouders dijken ophoogden of de wapens grepen grijpt de huidige Homo Sapiens zijn iPhone of Samsung (de meer gevorderden film op landscape-formaat) en start met opnemen.
Sukkel! Geef die chauffeur dan even een duwtje...
Ap19702010 | 17-08-15 | 12:05
Vanaf de bovenverdieping??
Wie is nu hier de sukkel?
Eh, vantevoren weet je niet hoelang het duurt voordat het fout gaat.
Harry Turtle | 17-08-15 | 12:00
Er zaten krap 5 seconden tussen, die filmerT had pas door dat het mis ging toen bus daadwerkelijk van de weg raakte.
.
Als je na anderhalf seconde doorhebt dat de bus de vluchtstrook opgaat kost het nog een halve tel om heel hard hé te roepen. Is toch niet zo moeilijk?
eerstneukendanpraten | 17-08-15 | 12:04
Ja in een bus met 82 kwebbelende inzittenden zal even hé roepen vanaf de bovenverdieping vast een reuze impact op die dommelende chauffeur hebben.
.
Het is weer maandag heur, hoop betweterige en brakke reaguurders in de panelen.
Als we nou eens beginnen met touringcars zelfrijdend te maken, dan scheelt dat weer zo'n 100 doden per jaar. Er is niks gevaarlijker dan urenlang monotoon 80-100 km per uur te rijden op een druilerige dag op een eentonige snelweg.
Beetje suf, maar geen VVS dus +1
Sukkel! Geef die chauffeur dan even een duwtje...
Berbaar | 17-08-15 | 11:58
Als je na anderhalf seconde doorhebt dat de bus de vluchtstrook opgaat kost het nog een halve tel om heel hard hé te roepen. Is toch niet zo moeilijk?
@chicago river | 17-08-15 | 11:12
Ook de chauffeurs uit die landen hebben zich aan dezelfde rijtijdenwet te houden dan de Nederlandse.
Of ze dat ook doen is vers twee.
Maar inderdaad: de bedrijven die zaken doen met onduidelijke uitzendburo'tjes uit Oostblokland dienen aangepakt te worden.
Echter: dat gaat niet gebeuren.
... kom het was iets met "... antie"
en nee, ik bedoel niet "vakantie"
@Berbaar | 17-08-15 | 11:37
Eh, vantevoren weet je niet hoelang het duurt voordat het fout gaat.
@zevensprong | 17-08-15 | 11:08
Idd, van al dat appen wordt je ook harstikke moe, of haal ik nu dingen door elkaar, laat maar...
Als ik zwaar vermoeid in de auto stap (komt zelden voor) dan zet ik de airco op "freeze" en draai iets uit de CD-kast van necro, blijf je geheid wakker.
Totale Lul van de Week is niet de in slaap sukkelende chauffeur, maar de filmert. Grijp dan het stuur in plaats van je camera... Was ie meteen een held geweest.
JohnnyBGood | 17-08-15 | 11:50
Volgens mij zijn de Totale Lullen van de week de reaguurders die denken dat je vanaf de bovenverdieping van de bus 'even" het stuur grijpt of zelfs maar de chauffeur kan waarschuwen in welgeteld 5 seconden.
Wat een buttplug, die filmer.
Wat een zakkenwasser die nog liever een spectaculair filmpje maakt dan levens probeert te redden.
Waren er wel slachtoffers gevallen dan zou men hem met gemak strafbaar kunnen stellen.
Misschien een idee passagiers per toerbeurt met een stroomstootwapen naast de chauffeur te zetten ? Hebben toch niets te doen.
Totale Lul van de Week is niet de in slaap sukkelende chauffeur, maar de filmert. Grijp dan het stuur in plaats van je camera... Was ie meteen een held geweest.
Typisch gevalletje cognitieve dinges...
Tja die mannen moet veel te lang werken voor een honger loon.
K. Loothommel | 17-08-15 | 11:23
De vorige was voor u :)
Alert reageren door te filmen? Hm.. ik weet niet hoor, maar had ie beter niet de buschauffeur wakker kunnen maken?
giechelmeisje | 17-08-15 | 11:46
Vergis je niet wat deze passagier heeft moeten doorstaan om vooraan te zitten op de bovenste verdieping bij de voorruit. Als hij opstaat is hij z'n plek kwijt.
Dom? Hahaha, jij volgt het nieuws zeker niet? Vorig jaar was een van de veiligste vliegjaren ooit. Ja natuurlijk krijgt een fatale MH vlucht veel media aandacht. Maar per kilometer is het vliegtuig zo ontzettend veel veiliger in vergelijking met een bus...
Zelfs een ongeluk in Indonesië weegt niet op tegen al die bussen die in Azië en Latijns-Amerika in het ravijn storten. Nee de bus is een no-go voor mij...
door eentonig op de weg te staren,krijg je een soort zelf hypnose.
ik vraag mij af of er geen passagiers bel in de bus.
zit.
ik heb het ook wel eens gehad,met een auto ga je aan de kant,even slapen,met het hoofd op het stuur,10 min is genoeg.
wat ook helpt is een pittige mentol of fischermens friend ,mijn ervaring.
Alert reageren door te filmen? Hm.. ik weet niet hoor, maar had ie beter niet de buschauffeur wakker kunnen maken?
Jezus wat een ontzettende droeftoeter die dit filmt zeg. Je zou bijna hopen dat deze gast als enige verongelukt, wat een flegmatiek. Ik heb ook wel eens in een bus met slaperige buschauffeur gezeten, maar toen ben ik er gewoon de hele nacht naast gaan zitten, beetje kletsen en wakker houdem. Dit soort gedrag is echt te triest voor woorden.
Met de bus op vakantie... (meer hoef ik niet uit te leggen denk ik)
Zal hij toch eerst, achterin de bus, de trap af moeten en weer naar voren lopen. Is dubbeldekker en de filmer zit boven
Rotisseur | 17-08-15 | 11:09
Precies, jij snapt het als één van de weinigen hier.
Tussen het moment dat het duidelijk lijkt mis te gaan en het feitelijke ongeluk zat misschien 5 seconden, dan doe je helemaal niks meer.
Krijg nu iedere keer een flashback van het riedeltje van martinair ... heen.. en.. weer..
Ik blijf me er over verbazen dat iedereen tegenwoordig apathisch staat te kijken of de telefoon er bij pakt om te kunnen filmen, in plaats van zelf in te grijpen.
Is die zelf rijdende auto er al?
Deus Absurdia | 17-08-15 | 11:17
Als de Tsjechishe of Poolse sjoof, na langer dan 8 uur gereden te hebben, iets in het oost-Europees brabbelt over de microfoon (´pauze, over 25 minuten terug in de bus´) tegenover 56 Britten, Italianen, Spanjaarden, Nederlanders en een stel Aziaten, ja, dan CONSTATEER je dat er in die buswereld iets goed mis is.
Beetje a la de EU problematiek.
Heeft iets te maken met achter het stuur in slaap sukkelen.
En dan doden op je Poolse vier eur per uur op je geweten hebben.
Op het moment dat het interessant wordt, draait ie weg en stopt ie met filmen. Als je dan zo graag een spectaculair filmpje wil maken, doe het dan goed. Wat een lutser.
Vacature: touringbedrijf zoekt chauffeurs met narcolepsie.
Aangezien dit geen VVS is betekent dat er met voorbedachte rade is gehandeld.
Zou wel eens willen weten wat hij de dag daarvoor heeft gedaan, het is toch zo'n 12 uur zo'n ritje. Als hij toen ook heeft gereden dan is het niet raar dat hij ontzettend moe is.
Vage uitleg Quid. Als deze figuur inderdaad pas begint te filmen na een paniekkreet beneden in de bus (want bovenin kun je niet zien dat de chauffeur slaapt) dan is het terecht dat iedereen pijn heeft. Ik zie bijna een halve minuut aan tijd waarin iemand bededen iets had kunnen doen. Meneer de chauffeur, wakker worden aub. Dus of de uitleg klopt niet, OF iedereen beneden ziet graag de dood tegemoet. Wie zal het zeggen.
@Boris die Sauertopf | 17-08-15 | 11:20
Antwoord is dus ja viralhog.com/
Maar voor het overige..
Als je een reis boekt naar Spanje voor 2 weken met hotel voor 250 euro dan moet je eigenlijk niet zeuren als je onderweg een niet uitgelapen chauffwur krijgt, een bus voor starende tokkies die liever filmen dan de omgeving waarschuwen, laat staan de chaufdeur ( in hun context een hele autoriteit) of daarna 3 weken ziek zijn wegens de hygienische omstandigheden in het resort..
Maar wel lekkur gezope joh!
@Optelsommetje | 17-08-15 | 11:14
Volg jij het nieuws wel eens? Een dommere opmerking heb ik nog niet gelezen op GS.
Rain Man gaat op reis en hij neemt mee: zijn mobieltje.
Satria | 17-08-15 | 11:17
Zie mijn plemp 11.19.
@kapotte_stofzuiger | 17-08-15 | 11:11
Ook als er daadwerkelijk brand is?
Wil Sander de Weert nu echt gaan cashen met die video?
"for licensing / usage, please contact ...."
Ik ken geen buschauffeurs die bewust hun volle bus van een viaduct af laten storten.
Wat dacht die persoon die dit filmde?? 'Hmmm... zal ik een sensationeel filmpje maken dat gegarandeerd een YouTube knaller is, of zal ik levens redden door de chauffeur wakker te maken...'
XverderNix | 17-08-15 | 11:13
Serieus? volgens mij werd er toch echt al even gefilmd voor er iets mis ging. Toen de bus echt van de weg af ging had de filmer echt niets meer kunnen uithalen vanaf de bovenverdieping in een dubbeldekker.
@chicago river | 17-08-15 | 11:12
de nationaliteit van de chauffeur maakt me niets uit.. De reden van zwalken ook niet.. Als ie maar wakker wordt en die bus kan parkeren.. Daarna zien we wel verder.
wel lekkere nuchtere reacties ipv gekrijshaan of ge-omg
Ik stap zo in ieder vliegtuig. Maar een touringcar van mijn leven niet meer. Voor piloten zijn er allerlei eisen en voorwaarden. Maar iedere Henk kan achter het stuur van een bus kruipen.
Goedkope reis, overwerkte chauffeur.
Wat dacht die persoon die dit filmde?? 'Hmmm... zal ik een sensationeel filmpje maken dat gegarandeerd een YouTube knaller is, of zal ik levens redden door de chauffeur wakker te maken...'
Rotisseur | 17-08-15 | 11:09
Ja en? Was het een bus met gehandicapten ofzo? (In ieder geval zwak genetisch materiaal)
.
Dan loop je toch naar beneden? Of wist de persoon soms aldat het goed zou aflopen? Of wist ie dat ie toch al te laat zou zijn?
.
Blijf jij ook in je bed liggen als je huis in de fik staat? De brandweer zal toch zo wel komen.. Weet je wat.. Laat ik eens filmen..
Achterlijk? Juist!
Wat is dit een laat bericht dan. Hart van Nederland had het vorige week al, ongeveer.
Deus Absurdia | 17-08-15 | 11:05
De ´werkgever´ van deze ´busdienst´ dient een bitchslap te krijgen. Al die sjoofs komen uit Tsjechie en Polen. Kunnen geen woord Engels. NL bedrijven die drijven op in Polen gevestigde schimmige uitzendbureauts. Denk niet dat die Tsjech of Pool sjoof zich hoeft te verantwoorden aan de ´8 uur per dag´. In die buswereld wordt ´gespeeld´ met uren maken. En met levens.
Best moeilijk om hier een leuke punchyline bij te verzinnen.
Handig voor de verzekering.
Het is een wonder dat dit niet vaker gebeurt. De meeste buschauffeurs zijn lopende hartinfarcten/hersenbloedingen.
MasterMind99 | 17-08-15 | 11:05
.
Het feit dat het niet zo heel vaak gebeurt, geeft eigenlijk aan dat je veronderstelling over de gezondheid van buschauffeurs een eigen indruk is en geen feit.
@Lewis | 17-08-15 | 11:08
Precies. Niet of bewust verkeerd reageren.
"Brand" roepen in een volle bioscoop is ook nog steeds strafbaar.
En ik maar wachten tot die bus voor deze de berm in ging
Selfie op de Titanic...
MasterMind99 | 17-08-15 | 11:05 Zolang ze lopen valt de schade mee. Zolang ze rijden , tja.
alles voor t filmen...... om maar te kunnen scoren. Mensen laten je rustig verzuipen oid als ze maar een goede film kunnen maken waar ze de sier mee kunnen maken.
Paupervolk.
Vuurwerk op je eigen hoofd afsteken en daar een selfie van maken.
Andere passagiers zaten geboeid met chips en cola mee te kijken op telefoon van reaguurder tijdens deze dumpert opnamesessie...
Deus Absurdia | 17-08-15 | 11:05
Zal hij toch eerst, achterin de bus, de trap af moeten en weer naar voren lopen. Is dubbeldekker en de filmer zit boven
Alert reageren zou zijn om eens flink op de vloer te stampen zodat de chauffeur wakker wordt.
Dit filmen in plaats van te helpen zou gewoon strafbaar gesteld moeten zijn en gehandhaafd moeten worden. Het gebeurt ook op andere momenten. Men staat er bij en kijkt er naar terwijl mensen verdrinken of vermoord worden.
Ik zou er bijna de slappe lach van krijgen, als het niet zo onverantwoordelijk was. Om zó rustig te blijven zitten filmen. Niet roepen, niemand waarschuwen, puur er op uit een spectaculair filmpje op te kunnen nemen.
Zou zo'n filmert niet strafbaar zijn?
Buschauffeur is ook een vermoeiend beroep.
Passagier wilde un un deu bellen, maar startte verkeerde functie op telefeun?
-weggejorist-
filmpje levert natuurlijk meer op dan een kapotte bus
Het is een wonder dat dit niet vaker gebeurt. De meeste buschauffeurs zijn lopende hartinfarcten/hersenbloedingen.
Volgende keer het stuur pakken in plaats van je phone....
Wel de tegenwoordigheid van geest hebben om je telefoon te pakken en te filmen maar niet die chaufeur een enorme bitch slap geven.....
Opmerkelijk
Vreemde manier van "alert reageren"...
@ necrosis | 17-08-15 | 11:02
Hoezo? Hij was nu wel wakker denk ik.
Een andere bus, hopelijk ook een ander chauffeur...
Lekker je eigen ondergang gaan zitten filmen. Probeer die chauffeur dan wakker te maken :S
REAGEER OOK