Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Duikbootjager Krista opgepakt

kristaMet een beetje mazzel kan de Socialistische Partij op zoek naar een nieuw kamerlid. Professioneel duikbotenjager Krista van Velzen is vandaag namelijk opgepakt, afgevoerd en opgesloten. Mevrouw was (via een geheel verzorgde vijfsterren protestreis) aan het protesteren bij de Schotse marinebasis Faslane, omdat de Britten atoompowered onderzeeërs bezitten. En Krista vindt dat dat helemaal niet MAG. Aangezien Nederland al af is en protesteren bij vliegbasis Volkel saai is en kamerleden toch 50 weken per jaar vakantie hebben, toog de duikbotenjaagster naar Schotland. Bij de arrestatie is geen geweld gebruikt, wij herhalen, geen geweld gebruikt. En nu maar hopen dat we geen uitleveringsverdrag met Schotland hebben. Bye bye zwaai zwaai Potje Tomatensaus...

Reaguursels

Inloggen

Beste mensen,
Als SP-er, moet ik toch echt ff reageren!
Leuk om jullie reacties, commentaar en scheldpartijen te lezen! Complimenten voor de creativiteit waarmee dat soms gebeurt. Wat ik wel heel jammer vind, is dat jullie zo weinig besef hebben van wat nou eigenlijk "democratie"is. Jullie vonden toch ook, dat Theo van Gogh het recht had om voor zijn mening uit te komen, dat hij het recht had om bijvoorbeeld Marokkanen "geitenneukers" te noem, en weet ik wat nog meer! Vrijheid van meningsuiting, toch? Nou is het simpelweg van iets roepen, niet zo moeilijk, maar als je iets roept en dan ook nog de daad bj het woord voegt, zoals Krista, dan hoef je het daar niet mee eens te zijn, maar zij mag haar mening toch geven en kracht bij zetten?

sparretje | 10-01-07 | 01:01

Kernbomdildo: nu voor explosief genot. Verkrijgbaar bij de viva. (2e hands)

kevin claessen | 09-01-07 | 23:18

Kreeg ze als parlementslid deze dag ook betaald? Zo ja terug betalen die poen!

meurbaal | 09-01-07 | 08:35

@benson
eerst 4 grote negers over dundundundundundundun.
die lult maar wat.
jij ook.

bejaarde op brommer | 08-01-07 | 23:47

Waar bemoeit die trut zich eigenlijk mee? Laat die Engelsen dat mooi zelf uitzoeken. Ze wordt overigens betaald om zich met de NL politiek te bemoeien en ze is nog niet koud in de 2e kamer en gaat gelijk op kosten van de NL belastingbetaler op snoepreisje naar het buitenland.

Loser! | 08-01-07 | 23:37

Sleutel weggooien. Oh ja, eerst nog even ontpotten: 4 hele grote negerts langs sturen.

Benson212 | 08-01-07 | 23:02

@ baggerboer 08-01-07 @ 14:11
ROFLOL Ik zie het helemaal voor me, zo'n ultramoderne onderzeeer varend onder zo'n lullig hakbar bootje. Zelfs de torpedo's zijn nog groter.

Crusher | 08-01-07 | 22:53

Wat een een dom wijf. Ze wist van tevoren hoe haar actie zou aflopen en toch gaat ze naar Schotland. Alsof ze ooit gedacht had daar wat mee te bereiken. Optieven met dat rooie kudtwijf. Een schande voor de mensheid! Ik hoop dat ze haar daar een paar decennia vasthouden. Dat zal der leren!

Dundunbanza | 08-01-07 | 22:20

@Comrade Enver Hoxha 08-01-07 @ 15:15, Wat u doet gaat veel verder dan beledigen!! mij een beetje sliedrechter noemen#%$#@#$ LOL

by the way... lijkt me logisch dat een investeerder(bedrijf,persoon met geld) minder moeite met wilders heeft dan met rare linkse partijen zoals de sp.

baggerboer | 08-01-07 | 21:48

Dus kamerleden mogen gewoon in aanraking met justitie komen?!Kan die nietsnut zichzelf niet beter eens wat inspannen voor de problemen in haar eigen land!...... Allejezus je zal SP gestemd hebben zeg.Wat een stelletje paupers.

kruisridder | 08-01-07 | 21:45

de zuilen bestaan nog........
had ze niet in afganistan moeten zitten, hoor ik niemand meer over.

sjeezus dat noemen ze dan een VOLKSVERTEGENWOORDIGER.

WELK VOLK DAN.

Jan let je wel op dat ze dit in der eigen tijd doet, of meld je d'r ziek morgen.!

mr mojo | 08-01-07 | 21:42

Kennen ze in Schotland ook werkstraffen??
<BR/>
Slecht startende conventionele onderzeeërs aanduwen lijkt mij passend.

MadDieu | 08-01-07 | 21:27

Als dat mokkel een beetje had opgelet, had ze geweten dat Blair heeft besoten om een substantiele reductie te maken in het aantal kernkoppen. Dat betekent dat er nog steeds te veel zijn, maar de stap in de goede richting is gezet. Ze zou er beter aan doen eens te demonstreren in India dat het non-proliveratie verdrag niet heeft getekent, zoals ook Israel, Iran en Noord-Korea. Allemaal landen die minder betrouwbaar zijn dan de UK. Maar ja, in Schotland is het natuurlijk veel lekkerder om te worden opgepakt.

Duitse helm | 08-01-07 | 21:23

mooi, water en brood

Midlife | 08-01-07 | 20:56

@ bubka

Socialisme is in de geschiedenig heel vaak naadloos over gegaan in communisme. De oervorm, de communistische partij in Rusland heette trouwens daarvoor ook sociaal democratische partij. In de praktijk bleekt de bevolking namelijk individualistischer te zijn dan dan in de theorie, waardoor socialistische leiders steeds extermer de leer probeerden te volgen en belanden in het communisme.

Ironisch is dat communistisch leiders en partijleden, vrijwel zonder uitzondering, zichzelf astronomisch verrijkten en zich boven de bevolking stelden. Zo heeft Castro in 1 generatie een vermogen opgebouwd dat 3x hoger is dan onze hele koningklijke familie in 500 jaar bij elkaar heeft gespaart heeft, en staat heel Oost Europa vol met Villa's en vakantieparadijzen speciaal gebouwd voor de partijleden.

WaarDeWindWaait | 08-01-07 | 20:31

Nog een en het is weer 49-49 in de kamer.

Roeieber | 08-01-07 | 20:25

@Reinaert
Doe eens Marx lezen, op welke bladzijde wordt er daarin een woord vuil gemaakt over democratie, geloofde de man ook niet in, zou vanzelf in een arbeiderszelfbestuur evolueren.... En doe daarna eens opzoeken wie in 0031 en ook daarbuiten zich sterk maakten voor het algehele kiesrecht....
'k zal je helpen, liberalen in zekere zin, maar vooral, juist ja, sociaal-democraten zoals Domela Nieuwenhuis...

bubka | 08-01-07 | 20:07

Stuur de hele sp daar maar heen!

Rommie | 08-01-07 | 19:44

@Ohja 08-01-07 @ 18:01:
Socialisme en Communisme zijn inderdaad twee verschillend gespelde woorden, en inderdaad wordt daaraan ook door die Dikke van van Dale een ander betekenis toegekend.
.
Tot zover de naslagwerkenwijsheid.
.
Maar iedere enigszins geletterde of ongeletterde boer (sic!) weet dat één en ander door de jaren heen nogal vermengd is geraakt en - mede in het kader van de gevoerde propagandaoorlogen - ook als zodanig gebruikt is.
.
Communisme en socialisme sluiten elkaar niet per definitie uit tenslotte.
Sterker nog, je zou de communisten die zich socialist noemen de kost moeten (hebben) geven!
.
Socialisten passen vrij aardig in het plaatje wat W.I. Lenin ooit schetste, en dan vooral in de rol als 'useful idiots', de executeurs dus. En dan zullen we het nog maar niet over grote duitse 'socialisten' als Ulbricht hebben.
.
Met andere woorden: zoek de nuance en denk na!

Reinaert | 08-01-07 | 19:04

@Qubth ut Allah 08-01-07 @ 17:36

*grinnik*

KaiserSoza | 08-01-07 | 18:59

tsar 08-01-07 @ 17:44
Zeer emotioneel relaas. Snap het wel, maar neem nog een biertje, je komt een beetje verward over.
Oorlog is niet fijn. Klopt, wist ik wel, hoor.
Er was ooit eens een groot man en die zei: come in peace but carry a big stick. En wat die lesbo betreft, die snapt het niet.

Zo jammer! | 08-01-07 | 18:37

van mij mag ze daar blijven

wertyuio | 08-01-07 | 18:30

Sommige mensen hebben een probleem met het verschil tussen communisme en socialisme zie ik. Dit zijn 2 verschillende woorden met ieder een eigen betekenis. Doe maar even opzoeken in de Van Dale en probeer ze voortaan uit elkaar te houden. (Gelijkheid en 4x het met 10% verhoogde minimum is inderdaad een noemenswaardig verschil ja).

Ohja | 08-01-07 | 18:01

@Teen 08-01-07 @ 15:15
Cool. In Nemo komt het namelijk ook voor: "Fish are friends, no food."

Traag | 08-01-07 | 17:54

Het is ook altijd het zelfde liedje met die SP lui. ( en andere rooie rakkers )
Kijken altijd maar één richting op, zo'n beetje te vergelijken met de PvdDieren; Pakken wel Albert Heijn aan met hun halalvlees, maar laten de andere halalslagers met rust!

HP de Tijd lezer! | 08-01-07 | 17:48

Of hebben die communisten geen 'enge' duikboten en zo?

HP de Tijd lezer! | 08-01-07 | 17:44

Geenstijl optiefen!!! Krista, kom er maar in!

De Officier | 08-01-07 | 17:44

@ zo jammer .. lol minachting voor de democratie .. dat zie ik in elk bericht over de kabinets formatie als een paal boven water .. maar daarbuitenje hebt zeker een punt dat je niet moet bezuinigen op de defensie van je vaderland maar lees wel DEFENSIE .. als puntje bij paaltje komt ,in geval van duitsland zijn we het haasje ,engeland idem dito ,belgie hmmmmm dubbeltje op ze kant ,luxemburg mischien ?? .. wat ik bedoel te zeggen is besteed meer aan defensie en bevorder vernietiging op een grotere schaal door de vijand 2 dagen langer buiten de deur te houden .. het geld wat wij in defensie pompen kan net zo goed meteen naar amerika doorgesluisd worden ,laat hun jongens maar sterven in de zandbak wij zijn er toch alleen maar om hun wat hand en spandiensten te verschaffen (natuurlijk op eigen kosten) .. wat mij keer op keer treft is hoe simpel er gedacht word over oorlog .. mischien dat jullie wat te veel gebrainwashed zijn door cnn ,schone oorlog bestaat niet !!!!ik ken deze dame niet en eerlijk gezegd vind ik vaak dat die groene rakkers een gebrek aan realisties denken vertonen ,soms is een harde hand NODIG ,aan de andere kant nukes hebben eigenlijk geen strategische waarde de laatste jaren is er een laksheid aan het optreden aangaande dat soort waanzin .. wat denk je dat er gebeurt als 1 of andere idioot een nuke schiet iran of de israelies noord korea wutever ,dan knallen de americanen los de engelsen los de irani's gassen meteen ff de americanen in bagdad uit rusland denkt van die mongeaulen in grozny hebben er ok wat mee van doen woof schroei daar je wondjes maar mee dicht .. met wat mazzel zien onze kleinkinderen weer wat zon (met d'r 18 ogen en 4 benen) .. dus reeel of niet ,wees blij dat er iemand is die wat idealen heeft ipv. van gezapig ze pens zit vol te zuipen op de bank en zit te kankeren op het journaal

tsar | 08-01-07 | 17:44

De volgende reis naar een communistisch land en daar protesteren?

HP de Tijd lezer! | 08-01-07 | 17:43

protesteren tegen wapenspeelgoed is zo uit.
verder heb ik een zwak voor de groene khmer, dus sterkte meid!

bejaarde op brommer | 08-01-07 | 17:37

of de boot missen.

Qubth ut Allah | 08-01-07 | 17:36

@KaiserSoza 08-01-07 @ 17:21
We hebben het weliswaar over boten, maar het is toch echt de plank misslaan.

Qubth ut Allah | 08-01-07 | 17:30

@Zaphod70 08-01-07 @ 15:44

Mijn oprechte verontschuldigingen dat ik volledig de boot mis sla omdat ik totaal aan het feit voorbij gegaan ben dat alleen de uberreaguurder Zaphod70 de enige, volledige en vooral ook de echte waarheid in pacht heeft.

Mijn vriendin is vorig jaar vervroegd terug gekomen na eerst nog eens in Pakistan ingezet te zijn geweest na die aardbeving. Gelukkig weet ik nog enigszins waar ik over praat, ik heb het uit eerste hand, lutser, omdat ik jouw standpunt niet deel wil natuurlijk absoluut niet zeggen dat ik er niks vanaf weet.

KaiserSoza | 08-01-07 | 17:21

Zaphod70 08-01-07 @ 16:37
Te veel om op tenoemen, zei ik toch?

Zo jammer! | 08-01-07 | 17:02

SPoort niet.

Den Heaupeleauze | 08-01-07 | 16:59

@ Zaphod70: Bekendheid wel ja... maar effectief? Ik denk niet dat iemand haar standpunt op deze manier serieus neemt. Zeker niet degene die er over gaat.

Ohja | 08-01-07 | 16:43

@zo jammer
Voor de taken die jij beschrijft heb je echt geen kernonderzeeer nodig die uitsluitend geschikt is voor het afvoeren van kernkoppen.
@dlseth
waar komen die hooligans nou weer vandaan? En Irak?
*zucht*

Zaphod70 | 08-01-07 | 16:37

Je mag nooit bezuinigen op defensie, voor je het weet moeten de VS je landje weer uit de brand helpen.
Er is zowiezo al bijna niets meer over van de ooit zo trotse Engelse zeemacht. Onze Marine staat er zelfs nog beter voor. Met de investering in drie nieuwe schuiten, ze hebben er nu acht varen, proberen ze in iedergeval zich niet zwak op te stellen in deze wereld, en voor hun bondgenoten.
Deze nieuwe onderzeeres worden niet gebruikt als nuclair wapen platformen, maar voor veel meer doeleinden. Opsporen van Somalische piraten, intel, Maritiem onderzoek, het volgen van Chinezen in hun aanvalsboten, het uitvoeren van covert operations tegen kompleet idiote regiimes, etc... te veel om op te noemen. Blair mag dan wel een eikel zijn, maar soms doe je iets goeds voor je land.
Die Falkland affaire was een blamage voor de Engelsen. En dat mag natuurlijk nooit meer gebeuren.

Dat een SP'er aan het actievoeren is, en weet dat ze opgepakt gaat worden, en een tijdje de cel in kan, terwijl ze parlementarier is, is onvergeeflijk. Geeft haar minachting duidelijk aan over onze democratie.
Zij is in dienst van het volk, en word daarvoor door de belastingbetaler beloond. Als ik in de cel beland, en kan hierdoor tijdelijk mijn werk niet doen, is er direct een ontslag procedure. Jan, kom er eens in, kan je werkelijk rood (van schaamte) worden.

Zo jammer! | 08-01-07 | 16:30

@Zaphod70 08-01-07 @ 16:25
... en meteen de nederlandse staat voor schut te zetten om je persoonlijke standpunten kracht bij te zetten. Die types hebben we niet nodig. In NL grote bek opzetten is okay, daar hebben we over gestemd. In het buitenland heeft ze zich als verantwoordelijk volksvertegenwoordiger te gedragen. Dus niet een beetje het jaren zeventig gevoel opsnorren door buitenlandse militairtjes te pesten.

dlseth | 08-01-07 | 16:28

@Zaphod70 08-01-07 @ 16:22
Als je ziet hoe die amerikanen zitten te prutsen in Irak dan hebben we niks te vrezen. We laten wat ADO hooligans er op los en die slaan al die amerikaanse watjes tot moes. Hebben we dat ook weer gehad.

dlseth | 08-01-07 | 16:25

@ oh ja
"of je standpunt op een goedkopere EN effectievere manier bekend maken"
Ik denk niet dat ze met een simpel persberichtje evenveel media aandacht had gekregen. Dit is een relatief goedkope manier om een heel behoorlijke hoeveelheid media-aandacht te krijgen.

Zaphod70 | 08-01-07 | 16:25

@dlseth 08-01-07 @ 16:14
Ik zou me eerlijk gezegd helemaal ziek lachen als die senator kwam en graag met hem of haar in discussie gaan.
Wat wel weer van de zotte zou zijn is als de Amerikaanse overheid zou dreigen met een militaire actie in Den Haag ivm eventuele berechting van Amerikanen voor het vredestribunaal!
Oh wacht, dat was geen bijvoorbeeld maar realiteit...

Zaphod70 | 08-01-07 | 16:22

Idd. Ik betwijfel ook het nut van dit soort acties en ben het ermee eens dat je dat als politicus niet op zo'n puberale manier aanpakt, dat kan ook op de grote mensen manier. (Gewoon met die man praten, of je standpunt op een goedkopere EN effectievere manier bekend maken). Idealen, leuk, maar een beetje naar realiteitszin kan ook geen kwaad (en ik geloof dat zoiets samen kan gaan).

Ohja | 08-01-07 | 16:21

@ dlseth "Wtf doet die lelijke pot dan in Schotland? Tief dat mens uit de SP."
Ooit als ik daar ergens bovenin sta ga ik dat inderdaad doen. Tot die tijd hoop ik op een helder moment van Jan Marijnissen.

Ohja | 08-01-07 | 16:17

En dan nog, die stomme hoerr is lid van de tweede kamer en dus (helaas) een volksvertegenwoordiger. Dankzij haar loopt de relatie NL-VK een deuk op omdat dat nare kudtwijf geen verantwoordelijksheid gevoel heeft. Ze moet het land vertegenwoordigen, niet langer soldaatje pesten. Als ze het zo belangrijk vindt om soldaatjes te pesten, dan flikkert ze maar mooi op uit de tweede kamer.
.
Zou toch van de zotte zijn als een amerikaanse senator (bijvoorbeeld) een beetje gaat lopen zeiken en zieken tegenover een coffeeshop? Nou, zo denken de britten over 'onze' SP potvis. Doe 'es die lelijke snol met een harpoen bewerken!

dlseth | 08-01-07 | 16:14

@ Hou je bek. Kudthippie!

Miggerd | 08-01-07 | 16:11

@tegengas 08-01-07 @ 15:57
Je dacht zeker dat we dat liedje nog niet kenden.

Qubth ut Allah | 08-01-07 | 15:59

en dat was natuurlijk @ tegengas, en in zijn opsomming daarna mis ik het woord UITSLUITEND (geschikt voor kernkoppen)

Zaphod70 | 08-01-07 | 15:57

Beatles - Yellow Submarine (Zingen we allemaal mee?)

In the town where I was born
Lived a man who sailed to sea
And he told us of his life
In the land of submarines

So we sailed up to the sun
Till we found the sea of green
And we lived beneath the waves
In our yellow submarine

We all live in our yellow submarine,
Yellow submarine, yellow submarine
We all live in our yellow submarine,
Yellow submarine, yellow submarine

And our friends are all on board
Many more of them live next door
And the band begins to play

We all live in our yellow submarine,
Yellow submarine, yellow submarine
We all live in our yellow submarine,
Yellow submarine, yellow submarine

As we live a life of ease
Everyone of us has all we need
Sky of blue and sea of green
In our yellow submarine.

We all live in our yellow submarine,
Yellow submarine, yellow submarine
We all live in our yellow submarine,
Yellow submarine, yellow submarine

We all live in our yellow submarine,
Yellow submarine, yellow submarine
We all live in our yellow submarine,
Yellow submarine, yellow submarine

tegengas | 08-01-07 | 15:57

Prachtig, ik ergerde me al aan haar toen ik het bericht in de krant las.
Dan zit je in de 2e kamer en ga je een beetje als een of andere milieu-activist een beetje marinepersoneel lopen irriteren met je gezeik.

Framoes | 08-01-07 | 15:56

@Zaphod70 08-01-07 @ 15:42
Kennen wordt ook wel gecombineerd met de naam van een taal als lijdend voorwerp. Dit gebruik is echter niet geheel onproblematisch. Bij constructies als Ik ken Engels of Ik ken een beetje Italiaans kan vaak een (verzwegen) infinitief worden gedacht, net als in combinaties als een kunstje kennen: Ik ken een kunstje = Ik kan een kunstje doen; Ik ken Engels = Ik kan Engels spreken. Sommige taalgebruikers twijfelen in deze gevallen dan ook over de keuze tussen kunnen en kennen.

Zaphod70 | 08-01-07 | 15:55

@filter 08-01-07 @ 14:14
Nu zit jij Geenstijl te lezen
en een burgerman te wezen
je hoeft geen honger meer te vrezen
en toch denk je soms met spijt...

... aan de tijd dat je nog idealen had maar er ook niks mee deed?

makkie | 08-01-07 | 15:52

@Zaphod70 08-01-07 @ 15:46
Dan is is het dus een kernonderzeeër, die geschikt is voor raketten die geschikt zijn voor kernkoppen.

tegengas | 08-01-07 | 15:51

Waarom moet die biatch eigenlijk naar Schotland er valt hier in 0031 toch nog genoeg te protesteren.

Machoclown | 08-01-07 | 15:50

@Ohja 08-01-07 @ 15:42
Wtf doet die lelijke pot dan in Schotland? Tief dat mens uit de SP.

dlseth | 08-01-07 | 15:50

@Bijstandskoning 08-01-07 @ 15:07
De SP ging ditmaal niet mee naar Uruzgan omdat er binnenkort weer een delegatie (met SP erbij) afreist naar dat oord. Twee keer per jaar vonden ze gewoon te veel. Dit heeft dus weinig te maken met hun afkeer tegen NL aldaar.

Qubth ut Allah | 08-01-07 | 15:49

kunnen ze haar daar niet definitief houden?

Dr. Evil | 08-01-07 | 15:48

TommieOnline 08-01-07 @ 15:44
Ze deed het in haar vakantie. Ze zouden jou in de gevangenis moeten gooien wegens smaad ;-)

Zaphod70 | 08-01-07 | 15:48

@Zaphod70 08-01-07 @ 15:42
Engels ken, Zaphod, k e n.

tegengas | 08-01-07 | 15:46

@tegengas
Nogmaals, het gaat niet om ZOMAAR een kernonderzeeer, maar één (sorry, 20!) die uitsluitend geschikt is voor trident missiles die op hun beurt weer uitsluitend worden gebruikt voor het vervoer van kernkoppen.

Zaphod70 | 08-01-07 | 15:46

@jcoltrane 08-01-07 @ 15:39
Fantastische serie was dat: Yes, (Prime) Minister. Gelukkig nog geregeld te zien. Ik heb er wel altijd de teletekstondertitels bij aan, want de dialogen gaan ongelooflijk snel.

tegengas | 08-01-07 | 15:45

Zeg, die stomme trut is in overheidsdienst als 2e kamerlid. In de bak zitten is een gevalletje werkweigering, dus direct ontslaan. Ophoeren rode snol!

TommieOnline | 08-01-07 | 15:44

KaiserSoza 08-01-07 @ 15:35
Allen niet geluisterd zeker? Of was het soms een politicus?

Zaphod70 | 08-01-07 | 15:44

@tegengas
Ik ben zo slim dat ik Engels kan!

Zaphod70 | 08-01-07 | 15:42

"Vroeger kwam links op voor mensenrechten. Waarom niet voor mensenrechten in het buitenland?"

Omdat het een nationale linkse partij is denk ik en geen mensenrechten organisatie. Een wijs Chinees gezegde: 'wil je de problemen van de wereld oplossen, begin in je eigen huis' (ofzoiets). Na je eigen huis komt je eigen land, na je eigen land komt de wereld. Anders krijg je dat water naar de zee dragen ding he.

Ohja | 08-01-07 | 15:42

Zo zie je maar, ook bij links heb je criminelen / terroristen

FrAgFo0d | 08-01-07 | 15:41

@KaiserSoza 08-01-07 @ 15:18
Wie heeft het over verketteren? Ik constateer alleen dat die modelpolitici alleen naar uruzgan gaan voor electoraal gewin. En denk je nou echt dat ze dankzij die bliksembezoekjes over meer en betere info beschikken dan als ze thuis waren gebleven? Het is natuurlijk ook een beetje vaag dat je een democratisch besluit niet mag aanvechten, maar wel naar uruzgan mag om het dan met feiten aan te vechten.
IK heb trouwens een mond, maar dat terzijde..

Zaphod70 | 08-01-07 | 15:40

@ dlseth 08-01-07 @ 15:32

.. het ging mij in dit geval EVEN niet om de inhoud van het stukje, maar meer om het bewijsmateriaal dat onze Blowende Dwerg (want ze IS lelijk, dat moeten we toegeven...) daar dus WEL was geweest. Was. Dus.

Comrade Enver Hoxha | 08-01-07 | 15:36

@Zaphod70 08-01-07 @ 15:32

Toevallig wel.

KaiserSoza | 08-01-07 | 15:35

@ Comrade Enver Hoxha 08-01-07 @ 15:32

PS: Ministers en ander voetvolk zoals staatsecretarissen, hoge ambtenaren en kamerleden, that is. Kleine aanvulling

Comrade Enver Hoxha | 08-01-07 | 15:33

@Kaisersoza
Opbouwen?? Heb jij uberhaupt al eens één iemand gesproken die er geweest is? Je zou eens moeten proberen om verder te kijken dan de oneliners van politici. Het doel mag schoon zijn, de praktijk is anders. Aan opbouwen komen ze daar echt niet toe, naievelingetje.

Zaphod70 | 08-01-07 | 15:32

@Comrade Enver Hoxha 08-01-07 @ 15:28
Wat stel je voor? Alles weg uit Afghanistan? Dat de VS er nooit was binnen gevallen? Zodat ieder Afghaans mokkel nu nog steeds, onder de geneugten van extremistische religieuze wetgeving, alleen het recht had om te baren en het huishouden te doen?
.
Vroeger kwam links op voor mensenrechten. Waarom niet voor mensenrechten in het buitenland?

dlseth | 08-01-07 | 15:32

@ KaiserSoza 08-01-07 @ 15:29

.. das nou gek. Wat moeten die militairen daar met haar? Heb me persoonlijk altijd WILD geergerd aan al die Ramptoeristische ministers in mediagenieke crisisgebieden...

Comrade Enver Hoxha | 08-01-07 | 15:32

Bijstandskoning
"Geef mij eens één thread waarin de SP of een andere linkse partij wordt bewierookt!"
Liever niet.

Sisenandus | 08-01-07 | 15:31

@Comrade Enver Hoxha 08-01-07 @ 15:28

April vorig jaar. Ze had er nu moeten zitten.

KaiserSoza | 08-01-07 | 15:29

en voor al die slimmerds die roepen dat het gaat om een atoomonderzeeer en dat in principe niets te maken heeft met atoomwapens:

Het gaat om "a new generation of submarines for Trident missiles." (BBC)

En wat zijn Trident missiles?
The Trident missile, named after the trident, is a submarine-launched ballistic missile (SLBM) which is armed with nuclear warheads and is launched from SSBNs, nuclear-powered ballistic missile submarines. (Wiki)

P.s.: Ik neem het jullie natuurlijk niet kwalijk dat je in je onwetendheid onzin uitkraamde. Als ik een iq van <60 had deed ik waarschijnlijk hetzelfde.

Zaphod70 | 08-01-07 | 15:29

Lekker Belangrijk© 08-01-07 @ 15:24

Inderdaad, lekker belangerijk, FEITEN.

KaiserSoza | 08-01-07 | 15:28

Als pakistan atoombommen heeft, dan mag Groot Britannie dat toch ook.

aa | 08-01-07 | 15:27

@KaiserSoza 08-01-07 @ 15:18
Misverstand: er is nog geen democratische beslissing genomen. Het is een PLAN van Blair om er 40 miljard tegenaan te gooien.

Dr. Mabuse | 08-01-07 | 15:26

@ Hans Anders; Eensch. (en dat als SP lid). Dat is ook de reden dat ik debat avondjes met mijn partijgenootjes niet meer zie zitten ('jamaar Michael Moore zei het!'. Zucht...

Hoewel ik me absoluut kan vinden in de standpunten van de SP, vind ik de aanhang grotendeels 'een beetje jammer'.

Ohja | 08-01-07 | 15:24

@KaiserSoza; Opbouwen, verbouwen, kan jou dat bommen.

Lekker Belangrijk© | 08-01-07 | 15:24

-weggejorist-

shylock88 | 08-01-07 | 15:22

@Bijstandskoning 08-01-07 @ 15:07

Heb je opgelet of niet? Ze zijn daar om de boel OP TE BOUWEN. Uiteindelijk dus om die illegale oorlog, zoals jij die noemt te beeindigen, maar dat zal je wel weer geheel anders zien.

KaiserSoza | 08-01-07 | 15:20

Bijstandskoning 08-01-07 @ 15:07

Als Pro-SP'ers nu eens meer weloverwogen reageerden i.p.v. dom hersenloos angsthazen voor alles wat Jan Mayo niet begrijpt, dan wordt het wellicht nog wat met de SP op GS.

De SP (en ook de PvdD) verzamelen vooral het linkse geteisem wat modieus links wil zijn en dus uitsluitend hersenloos, dus met de diepgang van een koffieshop vloeitje, over allerlij politieke issues wil babbelen.

Hans Anders | 08-01-07 | 15:19

@Martentje
En sinds wanneer is demonstreren een reden om niet van onbesproken gedrag te zijn?

@stuffed.Animal
voor 60 miljard koop je twintig bootjes.

Zaphod70 | 08-01-07 | 15:19

Wat een vertoning, waarom gaat dat wief niet gewoon haar werk doen, dus in NL dingen doen, niet in fokking Schotland. Smerige saloncommunist.

Stijlloos Superieur | 08-01-07 | 15:18

@Zaphod70 08-01-07 @ 15:04

Nee, het is beter om goede sier te maken voor een links gekleurd kabinet, door de democratische beslissing die is genomen, onderuit te halen en de mensen die daar zitten te verketteren. Kortom, denk eerst eens na voordat je je bek opendoet. Als Krista ballen had gehad, was ze dus wel naar Uruzgan gegaan om voorts met feiten de beslissing te kunnen aanvechten en ze naar huis te krijgen, maar nee, het is belangerijker goede sier te maken door voor een marine basis te gaan liggen, dan je werk te doen.

KaiserSoza | 08-01-07 | 15:18

@ Patrick Bateman; Ik denk niet dat iedereen Jan Marijnissen hoeft te volgen, er is geen enkele partij waarbij alle meningen zoveel meegenomen worden. Je kunt hem ook mailen, mailt meestal nog terug ook en gaat een open discussie met mensen aan. Denk dat dat allemaal dus wel meevalt. Neemt niet weg dat Krista gewoon een links-without-a-cause doos eersteklas is. (Ik kan me nog wat uitspraken van haar over de bio industrie herinneren ook die al een jaar of 20 niet meer klopten......).

Ohja | 08-01-07 | 15:17

Jaaaaren geleden kano-de ik met m'n broertje op the upper firth of clyde toen ineens zo'n kreng bovenwater kwam, ik schok me helemaal de tyfus man!! Die kudtschotten hadden me goedverdoemme wel even kunnen waarschuwen.

Lekker Belangrijk© | 08-01-07 | 15:16

@ Traag 08-01-07 @ 14:35
wat Herman Flipsen 08-01-07 @ 14:39, alleen was het eenvandaag.

Teen | 08-01-07 | 15:15

@ baggerboer 08-01-07 @ 14:33

..."extreem rechtse waterstofperoxidelimbo wint 9 zetels". Nee, dat lokt de inversteerdes veel beter, dat moet ik je nageven... Sliedrechter! Oh pardon, ik mag niet ECHT gaan beledigen.... ;-)

Comrade Enver Hoxha | 08-01-07 | 15:15

@ Contra 08-01-07 @ 15:06
Hoeft ook niet ;) ... we leven in een bizarre wereld en wat voor geloof iedereen ook heeft...... zelfdestructief is de mens zowieso

PiaH | 08-01-07 | 15:15

Ik ben echt niet voor onderzeeërs of atoomwapens of oorlog in het algemeen, maar het geeft geen pas om je als kamerlid met zoiets in te laten.
Sinds wanneer geldt niet meer dat kamerleden van onbesproken gedrag moeten zijn? Sinds Dion Graus in de kamer zit?

Martentje | 08-01-07 | 15:14

Afgezien van seksitische ongein heb ik nog geen argumenten tegen Krista van Velzen gezien.

Dr. Mabuse | 08-01-07 | 15:13

@Bijstandskoning 08-01-07 @ 15:07
En Krista van Velzen, is het voorbeeld van de (est)ethiek??

Herman Flipsen | 08-01-07 | 15:11

bakoenin 08-01-07 @ 14:33

Last van op dom wegkijken gebaseerde SP gekte? Last van hoogtevrees? Te veel tomatenzaad geslikt en daarvan high geworden? Voor al deze vormen van zeer genezelijke idioterien is er een goed werkend medicament: APC of bij allergie daarvoor: CDA.

Hans Anders | 08-01-07 | 15:10

@Bijstandskoning 08-01-07 @ 15:07
Kudt, is dit dan niet Indymedia?

Dömper | 08-01-07 | 15:09

@ überwapper 08-01-07 @ 14:58

Op het gevaar af dat ik anderen herhaal; atoompowered onderzeeers zijn geen kernwapens, net zo min als dat de gemeente Borsele een kerwapen is

alpha_mannetje | 08-01-07 | 15:08

Had het vvd niet wat reisgezelschap mee kunnen nemen?

RidderAnton | 08-01-07 | 15:08

KaiserSoza 08-01-07 @ 14:12

Het gaat om het deelnemen aan een illegale oorlog tegen de terreur. Ieder integer persoon dat tot op bepaalde hoogte verstandelijk ontwikkeld is, zal daar niet aan mee willen werken. Sommige mensen hebben principes, anderen laten handelsbelangen prevaleren boven ethiek.

uninvited guest 08-01-07 @ 14:10

De journalistieke godenzonen die deze tent bestieren, zijn de mening toegedaan dat linkse politiek rechtstreeks tot de ondergang van onze beschaving zal leiden. Blader eens in het archief: 99% van de mensen hier geniet met volle teugen van threads waarin met modder wordt gegooid naar 'Wouter Boslim' en 'Yang Maorijnissen.' Ik zie Wilders hier nergens als racistische en bloeddorstige sater worden geportretteerd, jij wel? Geef mij eens één thread waarin de SP of een andere linkse partij wordt bewierookt!

Bijstandskoning | 08-01-07 | 15:07

PiaH@15.03. Helaas kan er niets tegen in brengen. Kortom snik snik.

Contra | 08-01-07 | 15:06

@KaiserSoza
Erg leuk dat die VVD-ers naar Uruzgan gaan om 'onze jongens' te steunen, alleen zitten die daar ABSOLUUT NIET op te wachten. Ik ken diverse militairen (ook met hogere rangen) die daar zitten. Wat die over die bezoekjes schrijven in hun privé mails daar zouden die politici het schaamrood van op de kaken krijgen. Dacht je dat die militairen niet doorhebben dat die lui alleen maar naar Uruzgan om in eigen land goede sier te kunnen maken (electoraal gewin). Triest dat het bij sommige mensen nog werkt ook (KaiserSoza).

Zaphod70 | 08-01-07 | 15:04

@ Contra 08-01-07 @ 14:47
Tja..... je kunt er nog wel een aantal toevoegen zoals 't christendom en democratie, die hebben samen wellicht al meer mensenlevens geeist dan 't communisme........

PiaH | 08-01-07 | 15:03

Krista is lelijk en lijkt mij prima op haar plek in een Schotse vrouwenvleugel.

voorjekanis | 08-01-07 | 15:02

Ah wat zielig .... en ze wilde alleen haar atoomdildo effe opladen....

Dr Lector | 08-01-07 | 15:00

Atoomwapens = fout.
-
Met niet één wapen pis je jezelf zo hard in je bek als met die atoombommen in duikbootjes. Dat we dan weer die zeikwijfen zijn die zich er het meest druk over maken is dan weer jammer.
Maar het blijft natuurlijk klote dat je landjepik doet met spullen die zorgen dat je datzelfde land 100 jaar niet meer opkan.
En lullig dat er ontzettend veel van die u-bootjes rondzwemmen... klote allemaal klote (zelfs het vrouwtje in dit geval ;-)

überwapper | 08-01-07 | 14:58

@ Ohja 08-01-07 @ 14:52
Mensen met een IQ >65 lopen niet blind achter de Grote Kale Leider aan en diskwalificeren zichzelf daardoor voor een funktie binnen de SP...

Patrick Bateman | 08-01-07 | 14:57

@Mobocracy 08-01-07 @ 14:38
Twee quotjes voor je
USS Nautilus (SSN-571) was the world's first operational nuclear-powered submarine and the first vessel to complete a submerged transit across the North Pole.
-
Overal op de wereld leven zeehonden. De meeste zijn te vinden in de Noordelijke IJszee (rond de noordpool)

alpha_mannetje | 08-01-07 | 14:57

hmm een communistische hippie..

.. en dat moet ons land gaan leiden? *zucht*

PlukVanDePettenslet | 08-01-07 | 14:56

Allemaal gelul. Krista blokkeerde voor ze kamerlid van de SP werd ook al bases, en ze zat er ook voor vast. Ze is consequent en de rotzooi waar ze tegen demonstreert voegt ook niks toe aan de wereld, onze veiligheid en kost alleen maar geld dat in GB heus wel aan nuttigere dingen besteed kan worden. En we hebben wel met de GB te maken, want we maken deel uit van Europa, dus of Krista nou daar of hier demonstreert maakt niks uit. Mensen die op haar gestemd hebben staan achter wat ze daar doet, ze had ook op haar reet kunnen blijven zitten schrokken en de Azijnbode lezen zoals het gros van de Kamerleden dat momenteel wacht op het resultaat van de formatie of ergens op een strand ligt te bakken, kost dat soms minder? Vanuit democratisch oogpunt beschouwd nuttig besteed belastinggeld zo. En dat ze lelijk is, dat is bij Hans van Baalen ook geen punt bij jullie en die is nog veel afzichtelijker en viezer, de Wiegelkloon compleet met spuugbelletjes in zijn mondhoeken. En Wiegel was al een kloon van van Riel. Maar dat is offtopic.

sanspareille | 08-01-07 | 14:55

Afvoeren naar Quantánama Bay!

Miggerd | 08-01-07 | 14:53

Ik ben SP lid maar zou het absoluut niet erg vinden als er eens wat beter gekeken werd naar wie ze bovenin zetten. Die Krista mag er van mij uit, al die keren dat ik haar heb horen lullen over dingen waar ze gewoon geen verstand van heeft, of op basis van verouderde informatie, of gewoon enorm eenzijdig... Het is echt een puberaal wijf gewoon. Jan Marijnissen vind ik supergoed. Agnes moet een beetje hoofd/bij zaken beter scheiden, maar is ook wel oke. Maar Krista? Hoe de hell komen ze erbij om dat wijf een noemenswaardige plek in de partij te geven?!! Hallo! Doe es iemand met politiek inzicht en een IQ boven de 65 neerzetten daar.

Ohja | 08-01-07 | 14:52

Vanguard Class SSBN Ballistic Submarine, 4 stuks, ieder met 16 missile tubes capable of firing Trident D5 missiles. Ze zijn nu de Astute class aan het bouwen, sinds 2001. Een ander projekt is dat ze de Trafalgar class aan het upgraden zijn, beide classes die geen nucleaire taak hebben, waar hebben we het hier nu eigenlijk over?

KaiserSoza | 08-01-07 | 14:50

@Mobocracy 08-01-07 @ 14:38

en welke school heb jij stoned doorlopen?

oost-europa | 08-01-07 | 14:49

Ben benieuwd wanneer rabarberke haar klaagzang komt droppen.

alweestrak | 08-01-07 | 14:48

@Alibombalie 08-01-07 @ 14:38
'ondraaglijk en uitzichtloos lijden'?
.
Kunnen we nu bij de voedselbanken kansloze paupers neermaaien onder de noemen euthenasie? Misschien dat Tien wilt sponsoren... Showtje eromheen.. Belspelkutje erbij en een SMS nummer....

dlseth | 08-01-07 | 14:48

Alibombalie@14.38. Uit welk ei ben jij ontsnapt. Communistme heeft over de hele wereld miljoenen slachtoffers gemaakt. Communistme betekend onderdrukking. De SP is gewoon eng.

Contra | 08-01-07 | 14:47

arresteren, uitleveren en opsluiten op een cellencomplex op Schiphol.

kavkaz | 08-01-07 | 14:46

Alibombalie 08-01-07 @ 14:38
Geen woorden maar daden, zou ik zeggen
____
Motie vna de SP

Het moet voor zorgverzekeraars mogelijk zijn om een polis aan te bieden waarbij bepaalde voorzieningen uit het basispakket om ethische of levensbeschouwelijke redenen niet worden aangeboden. Het kan dan gaan om abortus, euthanasie, kunstmatige voortplanting, geslachtsveranderende ingrepen en genetisch onderzoek waarbij de ongeboren vrucht kan worden gedood. (Aangenomen)

NB. De SP stemde in 2001 tegen de euthanasiewet.
--
Voortaan iets meer onderzoek dan dan alleen het programma googlen

alpha_mannetje | 08-01-07 | 14:45

Laat die SP er liever voor zorgen dat we ons Russisch gas en olie blijven houden. Barbaren!

fuckje | 08-01-07 | 14:44

Precies. Onze regeringen stappen in geld verslindende projecten die uiteindelijk niets oplevert. Maar de oorlogsindustrie moet wel blijven draaien, want tenslotte leveren die een grote bijdrage aan onze economie. Dus een conflictje meer is goed voor onze portemonnee.
En waarom doet ineens iedereen zo moeilijk over een kamerlid die eindelijk eens echt ergens voor durft te staan? We hebben toch allemaal zo'n genoeg van de achterkamertjespolitiek? Ik ben ook geen SP-aanhanger, maar ben wel blij dat een politicus eindelijk eens haar kop durft uit te steken. Maar ja, ze is SP en heet geen Rita, dus dan is het hier direct foute boel.

stuffed.Animal | 08-01-07 | 14:44

Doe dit eens in je home-land Rusland waar je communistische vrienden nog zitten. Hun atoomonderzeeers bedreigen de wereld doordat ze liggen weg te rotten.

bijtertje | 08-01-07 | 14:41

@Herman Flipsen 08-01-07 @ 14:39
Nee hoor, Netwerk lees ik nooit

Traag | 08-01-07 | 14:40

@stuffed.Animal 08-01-07 @ 14:30
Het is inderdaad werkelijk bespottelijk, hoeveel dat geintje kost. Ik heb me gisteren ook al op NieuwNieuws nijdig zitten maken over het astrononome bedrag, dat de vervanging van Amerikaanse atoomkoppen gaat kosten. En wat kost een Joint Strike Fighter niet? Dan heb ik het nog niet eens over de Stealth. Etcetera.

tegengas | 08-01-07 | 14:39

De halve PVDA / Groenlinks/dierenpartij bestaat uit (ex) bandebommers, dierenbevrijdingsfront, milieu offensief, Rara, etc.. Snap dat je daar als SP een beetje bij wilt horen.

WaarDeWindWaait | 08-01-07 | 14:39

@Traag 08-01-07 @ 14:35
Waarschijnlijk de documentaire over de 'knuffelvriendjes' van Krista; ALF, PETA, etc.. (geloof netwerk)

Herman Flipsen | 08-01-07 | 14:39

@ alpha_mannetje 08-01-07 @ 14:32
Van de site van de SP:
"Mensen moeten bij ondraaglijk en uitzichtloos lijden kunnen kiezen voor een menswaardige dood en daarbij kunnen rekenen op professionele ondersteuning."
Volgens een van de commenters van Indymedia hebben ze 7 uur vastgezeten, vaste prik voor de die-hard demonstreerder.
Verder vind ik het een prima aktie van die vrouw, de SP begrijpt denk ik beter dan welke partij dan ook dat je politiek zowel binnen al buiten de banken bedrijft

Alibombalie | 08-01-07 | 14:38

En rainier heeft zelf wel een ' id' waar hij over praat? Onder de Noordpool kun je helemaal niet varen. En zeehonden komen niet voor op de Noordpool, laat staan dat ze gered worden door een onderzeeer.

Mobocracy | 08-01-07 | 14:38

@Teen 08-01-07 @ 14:09
Finding Nemo gekeken?

Traag | 08-01-07 | 14:35

wat een muts heeft geen id waar ze t over heeft..... een atoomonderzeer hoeft helemaal geen massavernietigingswapen te zijn...... het is een onderzeer aangedreven op kernenergie ipv diesel.... op deze manier kan het bootje langer onderwater blijven, onde de noordpool door ofzo....

Betekend niet automatisch dat er atoombommen in liggen! voor t zelfde geld een atoomonderzeer om de zeehondjes van de noordpool te redden.... en dan hoor je dr niet meer klagen.

Kortom MUTS Doe eens gewoon huisvrouw spelen van dat activist spelen gaat je niet goed af met je red de bomenmentaliteit!!!

rainier | 08-01-07 | 14:35

De Tegenpartij in actie. Blijf op je haagse pluche. Zou wat wezen als politici uit elk europees land (of daarbuiten) gingen demonstreren over de grenzen. HALLO, er moet een land bestuurd worden >:(

superlutser | 08-01-07 | 14:34

GertDus 08-01-07 @ 14:23
Afghanistan is ook een interne aangelegenheid, wat doen we daar dan.
Waarom zout het westen niet op uit Irak, wat daar gebeurd is ook een interne aangelegenheid.
Waarom sancties tegeb Noord Korea, als die lui bommetjes willen is dat ook een interne aangelegenheid.
Waarom zeiken tegen Iran, hun kernprogramma is een interne aangelegenheid.

bakoenin | 08-01-07 | 14:33

Wel jammer dat er weer in de buitelandse kranten komt te staan "xtreem linkse actievoerder opgepakt, lid van grote politieke partij in nl".... dat lezen buitelandse investeerders niet echt graag.

baggerboer | 08-01-07 | 14:33

Blijkbaar heeft ze in Nederland niet al teveel te doen.

Dömper | 08-01-07 | 14:33

Hoezo mag niet? Soevereine staten toch? Een van de speerpunten van Mao hoor, schatje...
Enge partij hoor die SP, iedereen die er voor stemt weet dat ze tegen euthanasie zijn?

alpha_mannetje | 08-01-07 | 14:32

@Traag 08-01-07 @ 14:24

Het is niet te hopen dat ze een 'vooraadje' mee had....
Dan kon het wel eens wat langer gaan duren...

Big Ern | 08-01-07 | 14:32

Krista van Velzen de Insurgent.

braadlap | 08-01-07 | 14:31

tegengas 08-01-07 @ 14:22
Zou je wel eens gelijk in kunnen hebben, maar in het artikel staat er wel degelijk een comment over massavernietigingswapens.
Overigens is 60 miljard wel heel veel geld. Hoeveel boten koop je daarvoor tegenwoordig?

stuffed.Animal | 08-01-07 | 14:30

@Traag 08-01-07 @ 14:24

Het is niet te hopen dat ze een 'vooraadje' mee had....
Dan kon het wel eens wat langer gaan duren...

Big Ern | 08-01-07 | 14:29

Traag
Dat is niet zo belangrijk. Het feit dat ze zo lelijk is stoort mij veel meer!

alweestrak | 08-01-07 | 14:29

Cunt for the Red October

HaPee | 08-01-07 | 14:29

Is dit geen vorm van terrorisme? Zo ja, Krista@guantanamo.cu voor al uw correspondentie en gelukswensen (tekstkleur rood svp).

Tobus | 08-01-07 | 14:28

Kan Kale Jan zelf niet eens aldaar gaan demonstreren ? Zijn wij hopelijk ff verlost van zijn pokerface.

OpaWizzkid | 08-01-07 | 14:27

Die communisten durven toch wel hoor. Wedden dat zij ook durft te demonstreren in Iran tegen kernwapens.

Mobocrasy@14.14. Wat is 60 miljard voor een groot land? Ik had liever gehad dat zij (de communisten) iets hadden gedaan aan die nodeloze spoorlijntjes in 0031. Daar hadden de AOW'tjes die zich 50 jaar de typhus hebben gewerkt wat meer aan gehad.

Contra | 08-01-07 | 14:27

@Mobocracy 08-01-07 @ 14:21

Mooi toch dan dat die britten ze kopen, hebben wij alleen maar profijt van hoor!

Misschien komen die dingen het westen ooit nog wel goed van pas....

Big Ern | 08-01-07 | 14:27

Puur eigenbelang: het schijnt dat potvissen impotent worden van de radio-actieve straling van onderzeeboten en alleen daarom is Krista tegen, haar biologische klok tikt door.

sjaakdeslinksesul | 08-01-07 | 14:27

En ik maar denken dat links zo dol is op onderduikers...

Patrick Bateman | 08-01-07 | 14:27

Life in the faslane.

John McClane | 08-01-07 | 14:25

Doe mij ook maar zo'n duikboot, elke dag in de file staan verveelt ook snel.

kuttekrap | 08-01-07 | 14:25

Heee positief dit, als er zich nog meer van die lui laten arresteren zijn wij mooi van die linkse kamermeerderheid af!! Riiiihiiitaaaa!!!!

tuut tuut | 08-01-07 | 14:25

Wel eens in een interview met Krista van Velzen gelezen, volgens mij in de Highlife. Mevrouw bekende daarin dat ze zo nu-en-dan wel eens even, ter reflexie, een blowtje gaat roken in de dichtsbijzijnde coffeeshop. Goed he?

Traag | 08-01-07 | 14:24

Al geven ze hun hele begroting eraan uit en gebruiken ze die dure bootjes dan voor t zondag middag rondje varen met Charles (krijgt ie ook weer es wat actie), t is een interne aangelegenheid en als kamerlid heb je wel andere wegen dan een beetje je kerstreces daar in een tentje voor het hek uit te zitten stinken...

GertDus | 08-01-07 | 14:23

Uitleveringsbevel? Wat dacht je van Kamf Guantanamo?

bwahaha | 08-01-07 | 14:22

@stuffed.Animal 08-01-07 @ 14:17
Atoomonderzeeërs zijn toch onderzeeërs die aangedreven worden door atoomenergie? Dat is iets anders, dan onderzeeërs met atoomwapens. Die kan ik achterop mijn fiets ook nog wel vervoeren.

tegengas | 08-01-07 | 14:22

@ Big Ern 08-01-07 @ 14:17

Goedzo, vooral niet verder kijken dan de eigen landsgrenzen. Wordt de wereld beter van.
Als de Nederlandse politiek zich blijkbaar mag bemoeien met een oorlog in Uruzgan of all places, dan moet deze actie ook kunnen.

Mobocracy | 08-01-07 | 14:21

Stel je toch voor zeg, mensen die voor hun principes staan en bereid zijn daar iets voor te ondernemen. Driewerf bah! Waar is de tijd gebleven dat de overheid uitmaakte wat goed was en dat het volk dat klakkeloos aannam en er blij mee was. Oh ja, het is geen 1850 meer.

Days-Of-Wild | 08-01-07 | 14:18

@berend boner 08-01-07 @ 14:11
Ik zie nog die beelden van demonstrerende vrouwen voor me bij die basis Greenham Common in Engeland waar de kruisraketten moesten komen.
Ook ik was tegen die dingen, om dezelfde reden als nu: we hebben genoeg wapens en we kunnen het geld wel beter gebruiken.

tegengas | 08-01-07 | 14:17

Niet pro-amerikaanse landen die het ook maar in hun hoofd halen aan een atoom programma te denken worden tegenwoordig deel van de "as van het kwaad" en kunnen op zijn minst rekenen op een fijne VN resolutie. Maar onze vrienden van de UK mogen wel nieuwe atoomonderzeeers aanschaffen en Bush gaat nog eens lekker wat atoomwapens "vervangen". Ik vind het nogal hypocriet en huichelachtig. Op deze manier komen we er nooit uit.

stuffed.Animal | 08-01-07 | 14:17

Off topic: sinds wanneer mag er niet meer geknutseld (knippen/plakken) worden op GS ??

Onatopp | 08-01-07 | 14:17

@Mobocracy 08-01-07 @ 14:14


Nou en? Het is Groot Brittanie hoor!
Laat ze lekker doen, niet mee bemoeien.....

Nederland zou dr ook een paar moeten aanschaffen, voor als de dijken doorbreken!

Big Ern | 08-01-07 | 14:17

hoax

Fabris_Lemaire | 08-01-07 | 14:17

Die kudtcommunist mogen ze daar wel houden. Misschien kan dr. Mengele van 10 er wel haggis van maken zo live op tv

ouwe seun | 08-01-07 | 14:16

@Fockel und Suckel 08-01-07 @ 14:14

Weten we eindelijk wie er werkelijk in het Pinopak zit.

KaiserSoza | 08-01-07 | 14:16

Heeft ze nog geluk dat ze niet in een soclialistisch/communistisch land gepakt is anders zou ze voor altijd verdwenen zijn...

ExtremeExtremist | 08-01-07 | 14:15

ze is behoorlijk lelijk en heeft geen tieten, dus wat mij betreft houden ze haar daar

motorboer | 08-01-07 | 14:15

[Jaren 70)
.
Er was een tijd dat ik het meeste
te vertellen had op feesten
waar ik met verlichte geesten
vaak de politiek besprak.
Waarin wij ons nooit vergisten,
mensen die het beter wisten,
waren allemaal fascisten
die het aan verstand ontbrak.
.
Toen ik naar mijn navel staarde
en mij communist verklaarde
en met alle andere baarden
op de bom te wachten zat.
Toen die maar niet wilde vallen
hoorde men al spoedig lallen
en we lagen met zijn allen
wereldvredig op de mat.
.
(Bo de Groot/Nijgh )

filter | 08-01-07 | 14:14

GS vergeet te melden dat de Britse regering voor het belachelijke bedrag van 60 miljard euro van die onderzeeeertjes wil aanschaffen. Dat zijn heel wat AOW'tjes. Of mooie vierbaans asfaltwegen, om het even in het straatje van de gemiddelde reaguurder te houden.

Mobocracy | 08-01-07 | 14:14

Mij benieuwen hoe Yang Maorijnissen zich hier weer uit gaat lullen....

Big Ern | 08-01-07 | 14:14

Ze heeft een Pino op haar heaufdt stomme communist, ga eens deaud.

Fockel und Suckel | 08-01-07 | 14:14

@ de visser @ 14:10
Krista is niet opgepakt wegens demonstreren, maar wel voor het blokkeren van een marinebasis.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 08-01-07 | 14:13

JOEEEEHOEEEE!!!!!! Hup, naar Guantanamo (of zoiets...) met die zeekoe!!!

Carpa | 08-01-07 | 14:12

... afgelopen weekeinde stond juist in de britse kranten dat er zoveel bezuinigd is op de Britse marine, dat sommige in de Britse marinetop verzuchten dat 0031 inmiddels een betere marine heeft...(zie Daily Telegraph e.a. dit weekeinde); dus die paar atoomonderzeeertjes maakt niet zoveel meer uit...

Simsalabim | 08-01-07 | 14:12

@Bijstandskoning 08-01-07 @ 14:05

De VVD laat het tenminste niet na om WEL naar Uruzgan te gaan om de troepen te steunen, nee, dan kan Krista die overgens TEGEN een Verenigd Europa is, zich beter met een Britse binnenlandse aangelegenheid bezig houden.

Even als note, let wel dat wij Nederlanders het in Afganistan uitzonderlijk goed doen, mede door het 'theedrinken'.

KaiserSoza | 08-01-07 | 14:12


Waar moet het heen met ons landje....
*diepe zucht*

Big Ern | 08-01-07 | 14:12

Misschien kan er buiten de gevangenis wel een pottenbal georganiseerd worden. Allemaal autobandenhoeden op je hoofd en protesteren maar. Joehoe, we dansen de zeehond!

Barneveldert | 08-01-07 | 14:12

Kvin het maar een pauper actie heaur..

..loW | 08-01-07 | 14:11

Zelfde categorie als die idioten die zich in de beton gieten rond een boom die niet gekapt mag worden, Wilders: Je hebt toch nog wel een extra vliegtuigje?

casanovar | 08-01-07 | 14:11

@tegengas, punt 2: Maar het werkt wel. Er is in ieder geval media-aandacht voor. Jouw comment is daar het levende bewijs van.

berend boner | 08-01-07 | 14:11

Ik zie zelf ook niet echt de zin in van zo,n onderzeer, de meeste hakbarlanden hebben hooguit kano,s met buitenboord motoren.

baggerboer | 08-01-07 | 14:11

Ze was daar nieuwe kernonderzeeers te protesteren, niet omdat ze die bezitten. Veel ernstiger is het dat er arrestatie volgt op het uitoefenen van een democratisch recht, nl. demonstereren. Is dat nu vrijheid post 9/11??

de visser | 08-01-07 | 14:10

Ze doet tenminste aan een actieve vakantie

Xyphor | 08-01-07 | 14:10

@Bijstandskoning
beetje moeilijk, is nog vroeg: Maakt Krista de SP zwart door haar actie of doet GS dit door er melding van te maken?

En even goed nadenken over je antwoord, hè!

uninvited guest | 08-01-07 | 14:10

1 Ze heeft gelijk, dat er al genoeg wapens zijn.
2 Demonstreren bij bases is zo kinderachtig en uit de jaren '70.

tegengas | 08-01-07 | 14:09

Als we het dan toch zijdelings over linkse demonstraties hebben, wil ik een mooie quote aanhalen die ik dit weekend gehoord heb:
"Vissen zijn onze vrienden en geen voedsel."

Teen | 08-01-07 | 14:09

commie-ho, in de cel flikkeren en lekker laten wegrotten, vuile communist

QB (ja die.....) | 08-01-07 | 14:09

Goeie actie van Krista.

Mobocracy | 08-01-07 | 14:09

Ik vind haar altijd een beetje vies.. bah!

Wassalami | 08-01-07 | 14:07

Niet denken, maar doen.

koffiepot | 08-01-07 | 14:06

Hou ze maar daar.

karmahead | 08-01-07 | 14:06

Goede poging om de SP zwart te maken. We wachten wel op de bodybags uit Uruzgan, dan krijgt de VVD er weer van langs.

Bijstandskoning | 08-01-07 | 14:05

Wat je ook van haar vindt, geen woorden maar daden. Mooie hoed in de pic trouwens...

stuffed.Animal | 08-01-07 | 14:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken