Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CRASH! Beurzen China zijn kapot

Zelfmoordalert in China! De beurs springt van een brug en een hoop Chinezen zouden kunnen volgen. Afgelopen jaar zijn Chinezen massaal de beurs opgerend met behulp van aandelen-apps en geleend geld, spaargeld of hun pensioen. Iedereen in China dacht beursmiljonair te worden. Veel lukte het ook. Maar de bubble is gepopt. De buitenlandse investeerders lopen weg. De laatste weken is er bijna 2600 miljard euro verdampt, waardoor de Chinese overheid alle IPO's opschort. Vooralsnog hebben de beursbemoeienissen van de Chinese Dijsselbloem weinig impact. Wacht even voordat u de 'Kapitalisme = Dood'-protestborden uit het vet haalt, of uw argumenten dat het communisme de burgers die hun pensioen hebben verkwanseld in de hoop op beursgoud zou hebben beschermd. De grootste aanjager van de beursgang van de miljoenen Chinezen? De Communistische Partij. Jup. Probeer daar maar eens kaas van te maken. Afijn, tijd voor een nieuwe Hollandse handelsmissie om de nasi-economie aldaar een boost te geven. Een #grexit is namelijk vervelend, maar een beurscrash in China des te meer. Instanties zijn in ieder geval verwittigd op te letten op Chinese beursspringers bij hoge gebouwen en bruggen. Don't jump, you fuckers!

Reaguursels

Inloggen

Totale paniek op de Chinese beurs.

At least 1,323 companies have halted trading on mainland exchanges, freezing $2.6 trillion of shares, or about 40 percent of the market’s capitalization. Another 710 fell by the 10 percent daily limit by the midday break on Wednesday, curbing further sales.

The Shanghai Composite Index tumbled 6 percent at 2:10 p.m. local time, heading for its lowest level since March 17, with financial and energy companies leading losses. At least 15 brokerages fell by the maximum limit.

http://www.bloomberg.com/news/articles/2015-07-08/china-trade-halts-hit-2-2-trillion-as-state-intervention-fails

MRF2739 | 08-07-15 | 08:35

Dus als je nog stocks hebt of onroerend goed: verkopen zo snel als je kan.
MRF2739 | 07-07-15 | 19:48

Dat je onroerend goed noemt verbaast me wel enigszins...?

Rebellation | 08-07-15 | 07:08

PANG.......!!!!!!! Daar knalt de volgende luchtballon!
En weer worden wij, als deelnemers van de echte economie, slachtoffers en draaien op voor de rekening. Vroeger was aandelen kopen je geld beleggen in een bedrijf waar je vertrouwen in had en waar je een gezond rendement op je ingelegde geld verwachtte.
Tegenwoordig is het een casino. Beleggers hopen zo snel en zoveel mogelijk winst te scoren.
De startindex van de AEX is 100. Dit vertegenwoordigd de werkelijke waarde van de aandelen. Nu staat hij op 458. Deze ruim verviervoudiging ontstaat door een beetje economische groei van de bedrijven vermeerderd met vooral heel heel veel hete lucht.

Thorolf | 08-07-15 | 01:17

Crash des Doods komt er echt aan hoor:

940 Chinese Firms Halt Trading; China Allows Houses as Margin, Bans Use of Term "Equity Disaster"; Two Rules, Two Questions

http://globaleconomicanalysis.blogspot.nl/2015/07/940-chinese-firms-halt-trading-china.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed:+MishsGlobalEconomicTrendAnalysis+%28Mish%27s+Global+Economic+Trend+Analysis%29

Stocks Fall Despite Stabilization Efforts:
Betaalmuur Financial Times: http://www.ft.com/intl/cms/s/16ab8386-2456-11e5-9c4e-a775d2b173ca,Authorised=false.html?_i_location=http%3A%2F%2Fwww.ft.com%2Fcms%2Fs%2F0%2F16ab8386-2456-11e5-9c4e-a775d2b173ca.html%3Fsiteedition%3Dintl&siteedition=intl&_i_referer=http%3A%2F%2Fglobaleconomicanalysis.blogspot.nl%2F2015%2F07%2F940-chinese-firms-halt-trading-china.html%3Futm_source%3Dfeedburner%26utm_medium%3Dfeed%26utm_campaign%3DFeed%3A%2BMishsGlobalEconomicTrendAnalysis%2B%28Mish%2527s%2BGlobal%2BEconomic%2BTrend%2BAnalysis%29#axzz3fEaCMhpm

MRF2739 | 07-07-15 | 21:11

@Dysphemian

Ik heb geen glazen bol... gebruik gewoon mijn hersencelletjes and who the fuck is Yomanda?

De prijzen van olie, ijzer en andere grondstoffen blijven dalen => teken dat productiviteit en industriele activiteiten wereldwijd fors ah afnemen is => verzwakking economieen wereldwijd.
Chinese economie is fors ah afkoelen maar hun schulden zijn gigantisch gegroeid en er is een enorme influx van IPO's en kapitaal in korte periode. Je hoeft geen Einstein te zijn dat hier niet alleen psychologie achterzit, maar ook marktmanipulatie. Dan is het kwestie van tijd dat de bubble uit elkaar spat. Eerst in China en daarna richting Nederland. September 2015 krijgen we in Nederland een gigantische crash. Dus als je nog stocks hebt of onroerend goed: verkopen zo snel als je kan.

MRF2739 | 07-07-15 | 19:48

Zo raar is die Chinese liefde voor beetje-vrije markt helemaal niet. Verschilt maar weinig van de rest van zuid-oost Azië waar landen worden gedomineerd door een handjevol bedrijven (chabols) en iedere afgestudeerde ervan droomt om bij zo'n bedrijf een baan-voor-het-leven te bemachtigen. En waar de meeste burgers het eigenlijk wel okay vinden om politiek over te laten aan 'mensen die daar jarenlang voor hebben geleerd' ipv de eerste de beste mediagenieke lamlul tot president te kiezen.

******** | 07-07-15 | 19:04

Betekent dit nou dat ali express nou nog goedkoper wordt?

GOEM | 07-07-15 | 18:34

MRF2739 | 07-07-15 | 12:14
Interessant opgeschreven, maar leg er eens wat fundement onder? Waarom krijgen we volgens uw -oh Johmanda- heldere blik -van gene zijde- een krach eind van de zomer? We werken ons hier kapot en kunnen de opdrachten gewoon niet verwerkt krijgen. Zo druk is het hier in ons bedrijf. Als je een fatsoenlijk vak hebt geleerd, heb je het momenteel gewoon echt druk. Ik zie het om me heen. Iedereen zegt het. Ik bedoel hierme niet dat je per-se ongelijk hebt, maar ik voel het momenteel niet zo. Wat betreft de Chinezen, hun gedrag etc. ben ik het met je eens. Typisch volkje... eh VOLK.... (1,5 miljard van die rakkers ;-)

Dysphemian | 07-07-15 | 17:41

Mja, het huidige Chinese vasteland heeft er een aparte cultuur op gekregen.
Omdat ze geen geloof mogen hebben, hebben ze ook het moraal een beetje verloren, daardoor is geld de religie geworden.
Het is afwachten hoe ze daar nu mee om gaan.

mennie | 07-07-15 | 17:19

U heeft een heldere blik :-)

Rebellation | 07-07-15 | 17:05

--sql error-- | 07-07-15 | 13:21

Whohahahahahha.... tuurlijk verdien ik hieraan! Mijn 911 krijgt er een MP4-12c als maatje bij!

Chinezen houden van gokken! Gokken doen ze id casino's of op de beurs al dan niet met geleend geld. Ze zijn kapitalistisch als de gieren. Praten het liefst 24 uur per dag over geld.
Chinese economische cijfers zijn allemaal fake! Hun schulden zijn niet fake, maar gigantisch: enkele triljoenen dollars. Maar de communistische partij wist dat goed te verbloemen door mensen het idee te geven dat hun economy booming is.... Dus gingen honderden miljoenen mensen massaal naar de beurs om er een graantje van mee te pikken. Dat kan nooit goed aflopen.

Ook de Nederlandse economische cijfers zijn FAKE!
Nederland krijgt september 2015 zwaar te verduren. Zie de AEX fors kelderen... ook daar ga ik aan verdienen. Door mijn hersentjes te gebruiken.

MRF2739 | 07-07-15 | 15:43

@Helder Groentje | 07-07-15 | 12:13
Wordt het niet onderhand tijd dat HFT verboden wordt als we dan toch al bezig zijn met de markt kapot te reguleren.. instabieler kan de beurs niet meer worden dan dit.

Min-of-meer | 07-07-15 | 15:07

Als ik de grafiek goed lees is slechts vier maanden verloren (wel 25%).

Een financiële bubbel die zo snel barst vind ik eigenlijk een goed teken zelfs.
Sey | 07-07-15 | 12:15

Ga jij eens even heel snel je Zwitsal inleveren. Dit soort gefundeerde en niet-tendentieuze berichten worden hier niet verwacht, zeker niet van een beginners.
Tsss... zomaar verstandige opmerkingen maken. Wie denk je wel dat je bent. ;)

Tisnietanders | 07-07-15 | 14:05

2600 miljard. Best veel geld om in rook zien op te gaan.

Bart de Gelovige | 07-07-15 | 14:00

Heeft China zijn munten toch in het bodemloze vat Griekenland gedumpt. Stom hoor!
Enne gaan de laatste eu miljarden nu naar China zeker?!

voedselbankier | 07-07-15 | 13:43

Nasi heeft zijn oorsprong in Indonesië Johnny, niet China. Daarom staat er in de naam van die vreetschuren hier ook Chinees-INDISCH.

dutchdj | 07-07-15 | 13:37

Slaat nergens op. De AEX vertoont ongeveer hetzelfde. En nog allemaal royaal boven januari. De eerste maanden waren juist een vrij snelle stijging.

flame_me | 07-07-15 | 13:28

Mark_D_NL

Maar er is dus niets Chinees aan nasi...

Tapu | 07-07-15 | 13:26

Iemand Gordon al om advies gevraagd?

Rebellation | 07-07-15 | 13:23

MRF2739 | 07-07-15 | 12:14
dus je weet het zeker, maar je hebt er niets mee gedaan?
beetje ongeloofwaardig, want je had er dan goed aan kunnen verdienen

--sql error-- | 07-07-15 | 13:21

Gun ze deze bak ellende van harte !
Alleen al omdat ze nog steeds honden pesten, klootvolk.

Uw Verzekeringsadvis | 07-07-15 | 13:21

Mooi, tijd dat die arrogante Chinezen eens een lesje in nederigheid krijgen. Westen moet ook geen cent geleend geld meer terugbetalen, doen de Grieken toch ook niet, en gewoon weer zelf spullen gaan produceren. En de grondstoffen gaan heeel goedkoop worden, benzine 1 euro aan de pomp.

Kabaal Anaal | 07-07-15 | 13:20

Tapu | 07-07-15 | 13:00
Als je in Indonesië nasi besteld krijg je gewoon witte rijst.
Nasi Goreng komt in de buurt wat wij hier in NL nasi noemen.

mrvandale | 07-07-15 | 13:19

De eerst getroffene gaat Rusland worden. Recent hadden de Russische banken flink veel geld in China uitstaan. Dat ivm dat gehannes met de EU en USA. Wat mega contacten over en weer. Wordt een warme zomer....

ikdenkwat | 07-07-15 | 13:19

@Tapu | 07-07-15 | 13:00
Vandaar Chin-Ind.......

Mark_D_NL | 07-07-15 | 13:16

Als die 2600 miljard dan omgezet gaat worden in bitcoins, dan geef ik vanavond een Griekse fuif...

Rebellation | 07-07-15 | 13:16

Complexe financiële producten en knollen voor citroenen verkopen = Wallstreet = london = Damrak = uiteindelijk een b̶a̶n̶k̶o̶v̶e̶r̶v̶a̶l̶ overval van de bank samen met de politici die hen vertegenwoordigen op de belastingbetaler. De burgers die meedoen zijn ook verantwoordelijk. Kortom het hele systeem is volledig corrupt.

ecologiste | 07-07-15 | 13:14

die grafiek is nogal verneukeratief: zoom iets verder uit en je ziet dat de markt vanaf 2014 eerst 150% (geen typefout) is gestegen. pas bij een indexstand van 2500 (nu 3600) is er sprake van normalisering.

toegegeven, 29% down is veel, maar eerst 150% up in amper 15 mnd is krankzinnig

boefje_III | 07-07-15 | 13:12

Al de Aziatische landen zitten in zwaar weer. Maar in Nederland denkt men nog steeds dat er groei komt omdat de wereldhandel het zo goed gaat doen.

roze_bril | 07-07-15 | 13:12

Tjonge ,die grafiek is haast identiek aan die van Wallstreet eind 1929.De getallen zijn echter duizelingwekkend groter.Toen ging het om 30 miljard harde dollars in 1 dag.Nu in China bijna om 90 x zo veel beurswaarde.Dat wordt nog eens tijd kopen.Spoed u naar de bank om u dagelijkse leeftocht,zoals in Griekenland.

dolfi | 07-07-15 | 13:08

Chinezen zijn erg goklustige types. Ze hebben daarbij nu ook de beurs ontdekt. Zou me niet verbazen als er ook hier weer een stel belchinezen achter zitten 9net als in het Europese voetbal).

Brulboei_61SB | 07-07-15 | 13:06

@Mark_D_NL

Een Indonesisch gerecht, in Nederland doorgaans geserveerd in Chinees Indonesische restaurants.

Tapu | 07-07-15 | 13:00

Ik ga aandelen kopen bij de matrassenboer.

Willem van Rood | 07-07-15 | 12:59

Nasi is een Indonesisch gerecht.
Tapu | 07-07-15 | 12:20

Recentelijk nog wel eens bij de Chinees geweest? Ook dat is een patent dat de Chinezen aan hun laars lappen.

Wachtmeester R | 07-07-15 | 12:59

Het leuke is dat bijna alle moderne economien in de utopie leven dat overheden zich niet aan de basics van economie hoeven te houden, balans tussen inkomen en uitgaven, omdat ze toch wel obligaties kunnen uitgeven en geld kunnen printen. De geschiedenis heeft echter uitgewezen dat dit niet zo is, door meer te lenen kan men alleen de crash uitstellen. Leeswaardig: www.thisismoney.co.uk/money/comment/ar...
Het probleem met deze crash in China en de problemen met Griekenland etc etc zijn allemaal tekenen aan de wand. Onze economien zijn kaartenhuizen. Zodra een kaart echt valt vallen de andere kaarten ook. Verzonnen solvabiliteit verdwijnt zodra bijvoorbeeld Griekenland valt en de banken die geleent hebben aan Griekenland niet meer solvabel zijn. Datzelfde geld voor wanneer de Chinese economie valt. Dan krijgt de westerse wereld, voornamelijk de USA, grote problemen met de dollar.

Mika6101 | 07-07-15 | 12:54

Zullen ze interesse hebben in tulpenbollen daar?

keizeradmiraal4 | 07-07-15 | 12:53

Ik zie een mogelijkheid om Dijsselbloempje te kunnen lozen, eh, zijn kennis te exporteren.

The_Black_Knight | 07-07-15 | 12:53

Mijn aandelen sambal en nasi gaan anders uitstekend.

Kapitein Stijlvol | 07-07-15 | 12:52

De beurs moest omhoog van de partij om overheidsbedrijven die vol schuld zitten hun IPO te laten maken.Lokale overheden zullen rap in problemen komen.Chinese banken moeten van de lokale overheid nu al alles als onderpand accepteren.Veel bedrijven kunnen alleen nog hun rente betalen.Rente zal wel verder verlaagd worden.Recessie is onvermijdbaar.

arlen | 07-07-15 | 12:52

@MRF2739 | 07-07-15 | 12:14

Dan heb je zeker grof geld verdient, of heb je niet belegd op een daling?

Dutch_Holland | 07-07-15 | 12:50

@MRF2739 | 07-07-15 | 12:14
Ik ben totaal geen kenner, maar dit zat er volgens mij al aan te komen sinds ze de kapitalist gingen uithangen hoor.
We horen al jaren over hoe ze alle cijfers gewoon verzinnen en aanpassen waar nodig (net voor ze naar buiten gebracht worden dus). Ze zijn volkomen onbetrouwbaar met hun megalomane gedoe.

Heloise | 07-07-15 | 12:49

"Wacht even voordat u de 'Kapitalisme = Dood'-protestborden uit het vet haalt, of uw argumenten dat het communisme de burgers die hun pensioen hebben verkwanseld in de hoop op beursgoud zou hebben beschermd. De grootste aanjager van de beursgang van de miljoenen Chinezen? De Communistische Partij."

Niets nieuws onder zon hoor, de crisis is wereldwijd veroorzaakt door overheden. Die hebben namelijk, onder andere, onder druk van financiële lobby de regelgeving in het voordeel van de sector aangepast. In tegenstelling tot wat de media u doen geloven, uiteraard, is het kapitalisme de boel juist aan het vlot trekken, alle wanhopige overheidinterventies ten spijt.

Willem Hollander | 07-07-15 | 12:47

@Mark_D_NL | 07-07-15 | 12:27
.
Dat bedoel ik. Ik koop dan ook (indien mogelijk) geen Chinees spul meer.

Piet Karbiet | 07-07-15 | 12:45

Communisten die de kapitalist uithangen, met zelfgemaakte cijfertjes, volkomen onbetrouwbaar uiteraard.

Heloise | 07-07-15 | 12:42

Je kan beter naar het casino gaan dan je geld investeren in aandelen...

denoorman | 07-07-15 | 12:40

Dit is gewoon geld schuiven van de ene persoon naar de andere. Stelt dus niks voor. Heeft niks te maken met de economie.

The Exorcist | 07-07-15 | 12:40

Deze bubbel heeft zo kort geduurd dat het allemaal wel mee zal vallen. Ja, er heeft een flinke kapitaalverschuiving plaats gevonden (van de laatkomende gewone man aan de slimme handelaren), maar de economie heeft nooit de tijd gehad om zich aan te passen aan die nieuwe werkelijkheid. Een bubbel die lang aanhoudt en de nieuwe norm is geworden en vervolgens klapt heeft veel grotere gevolgen zoals in het Westen.

bifferman | 07-07-15 | 12:33

@Godsammekraken | 07-07-15 | 12:11
Overheden zijn het win95 van deze tijd.

toetanchamon | 07-07-15 | 12:30

Over een maandje instappen in Chinese aandelen, dus?

Trekhaas | 07-07-15 | 12:28

@Mark_D_NL nee, China heeft fried rice, geen nasi

harry19612 | 07-07-15 | 12:28

@Watching the Wheels | 07-07-15 | 12:13
Ben geen expert maar dat dacht ik ook. De grafiek staat aardig hoog aan het eind. Wat er volgens mij werkelijk aan de hand is, dat mensen vanuit het niet ineens miljoenen winst maken en door hun hand over te spelen alles weer verliezen.

Dhr. de Wit | 07-07-15 | 12:27

@Piet Karbiet | 07-07-15 | 12:25
Een patenzaak in China verlies je altijd. Zelfs als je als westerse onderneming een chinees patent "hebt".

Mark_D_NL | 07-07-15 | 12:27

@jemagookniksmeer | 07-07-15 | 12:23
Er is dan in ieder geval minder (fictief) geld om wapentuig te kopen en Azië te intimideren?

Sliptong | 07-07-15 | 12:25

Dit speelt al langer. Westerse investeerders vertrekken wegens de discriminatie door Chinese Rechtbanken. Bij conflicten over patenten worden de Westerse partijen vrijwel altijd in het ongelijk gesteld. Pure diefstal en racisme. Quincy!

Piet Karbiet | 07-07-15 | 12:25

Liever nu dan over een paar jaar. Laat de boel maar in elkaar donderen.

Sliptong | 07-07-15 | 12:24

"Een Grexit is vervelend, maar een beurscrash in China des te meer."
Is dat wel zo?
Denk nog eens wat langer na over de gevolgen van een Chinese beurscrash.

jemagookniksmeer | 07-07-15 | 12:23

DuS China gaat Griekenland overnemen en sponsoren?
Lol

diddley2 | 07-07-15 | 12:22

@Tapu | 07-07-15 | 12:20
Een Chin-Ind gerecht...

Mark_D_NL | 07-07-15 | 12:21

*snel beleggen in schoonmaakbedrijf doet* , die mogen namelijk alle stukjes mens op de straat weer opvegen.

zeertegendradig | 07-07-15 | 12:21

Chinese economie onderuit? Dat gaat heel zenuwachtige buren opleveren, met name Taiwan en de nabij de Spratly-eilanden gelegen landen zullen de komende tijd nog dichter op de schoot van de VS kruipen. Inclusief voormalig aartsvijand Vietnam.

Abject | 07-07-15 | 12:20

Neo-liberal Quid waarschuwt mensen altijd NA de feiten. Daar heb je echt wat aan...

Xirdalan | 07-07-15 | 12:20

Nasi is een Indonesisch gerecht.

Tapu | 07-07-15 | 12:20

Humor-radio-1-VARA: "Vandaag gaat onze almachtige Jeroen in gesprek. Want moeten wij doen om Jeroen gelukkig te maken ? Jeroen gaat straks een hand geven. Maar wie doet dat als eerste ? Jeroen snapt het. Jeroen zorgt er voor dat Nee weer Ja wordt. Alle ogen zijn gericht op Jeroen".

Kamervraag | 07-07-15 | 12:19

Bloomberg notes that the crisis is closely mirroring the 1929 Wall Street crash, which led to the Great Depression in the US in the 1930s.
--
After exploding earlier in the year because of deregulation, China's benchmark Shanghai Composite has collapsed a crazy 29% since the highs of early June. China's other stock markets have had similarly steep falls.
--
http://uk.businessinsider.com/it-looks-like-china-is-having-its-own-wall-street-crash-and-its-using-the-same-tactics-to-fight-back-2015-7?r=US#ixzz3fKSUlRiD

Mark_D_NL | 07-07-15 | 12:18

@MRF2739 | 07-07-15 | 12:14
Ik wil 100k laten werken.. wat moet ik doen?

Mark_D_NL | 07-07-15 | 12:16

Schitterend, laat de boel maar lekker uiteen spatten, wereldwijd graag, heb hier lang op moeten wachten, maar gaat eindelijk gebeuren. De morbide arrogantie van het kapitalisme heeft veel te lang geduurd.

PleurAllemaalMaarOp | 07-07-15 | 12:16

Als ik de grafiek goed lees is slechts vier maanden verloren (wel 25%).

Een financiële bubbel die zo snel barst vind ik eigenlijk een goed teken zelfs.

Sey | 07-07-15 | 12:15

Is gewoon de correctie die al een paar weken bezig is.

Dr. Plofkop | 07-07-15 | 12:14

Ik krijg weer gelijk!

Vorige week gaf ik al aan in powned and daskapital dat China op het punt staat van een vd grootste crashes ooit! Iedereen verklaarde me voor gek...

Dit gaat grote impact hebben op Nederland. Mark my words!
Luister niet naar de mooie praatjes van Rutte en de VVD maar gebruik je gezonde verstand. Het is niet verstandig om grote aankopen te doen of grote leningen of hypotheken af te sluiten. We zijn nog niet uit de crisis en we krijgen eind september de alles vernietigende crisis er nog bovenop. Mark my words!

Heb jullie gewaarschuwd, China is en was altijd een grote bubble met een enorme schuld en zwakke economie.

MRF2739 | 07-07-15 | 12:14

Het zou me echt niet verbazen als high frequency traders triggers hebben gevonden die de markt naar beneden manipuleren. Veroorzaakte indertijd de flashcrashes, nu de kelderende Chinese beurs.
En het maakt voor HFT niet uit of de markt kant a, b of c op gaat. Zij verdienen hun miljarden toch wel.
Weet dat er een HFT recent een grote softwareupdate heeft uitgerold in zijn Aziatische en Australische kantoren. Het zou, maar kan het natuurlijk niet met zekerheid zeggen, ook daar wel eens mee te maken hebben.

Helder Groentje | 07-07-15 | 12:13

Uit de grafiek blijkt dat ze nog boven het niveau van begin van dit jaar staan, dus is het niet een klein beetje overdreven al die paniek?

Watching the Wheels | 07-07-15 | 12:13

Is nu de tijd van Lucifer aanstaande ?

luto | 07-07-15 | 12:12

Van oost tot west en van economische tot monetaire aansturing door overheden: overal breekt de pleuris uit.

De overheid is het probleem. Niet de oplossing.

Godsammekraken | 07-07-15 | 12:11

Alle ellende komt van linksch.

zeefert | 07-07-15 | 12:11

nog maar even wachten met mijn ebay bestellinkjes dan.. straks is lucy23 falliet

(c)ZWITSUL | 07-07-15 | 12:11

Een 'wow' is wel op zijn plaats

Bokito ergo sum | 07-07-15 | 12:10

Ja, je kan bijna alles namaken. En daar kan je lang veel geld mee verdienen. Maar op een dag is er meer nodig.

Mark_D_NL | 07-07-15 | 12:08

Door het 'gedoe' met Griekenland blijft de crash in China hier wat onderbelicht. Maar vergeet niet dat dit nog veel grotere gevolgen kan hebben, ook voor Nederland.

De Reaguurder | 07-07-15 | 12:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken