Poldernazi's Identitair Verzet: 'Dreiging was ludiek'
Verklaring Identitair Verzet over ophef Gouda: pic.twitter.com/M6aetoX7Wn
— Alexander Bakker (@alexanderbakker) 6 juli 2015
Oh man. Wat een simpele zielen. De neo-bloksnorren van het Identitair Verzet doen janken dat hun opmerking, dat ze een aantal voorstanders van de megamoskee in Gouda een huisbezoek zouden brengen om ze op andere gedachten te brengen, als bedreigend werd ervaren. Een uitspraak die ze deden als begeleidende tekst [spiegel] bij een actie waarbij ze met Prinsenvlag een gebouw bezette. Dat zou ludiek bedoeld zijn. Juist ja. Ludiek huisbezoek van een rechts-extremistische knokploeg. Heel gek dat daar niet keihard om geschaterd wordt in de Goudse raad. En het helpt de zaak in Gouda tegen de megamoskee totaal niet. Tegenstanders van de megamoskee worden (uiteraard) direct weggezet als racisten, ook als ze alleen maar kritisch zijn op het dubieuze proces. Bezorgde buurtbewoners die zich organiseren tegen de komst van de megamoskee in de organisatie Gouda Noord Zoals Het Hoort kunnen extremisten als de Josti-brigade van de hedendaagse Waffen-SS van Identitair Verzet dan ook missen als kiespijn voor hun zaak. Net als labbekak nazi Ben van der Kooi die zich aansluit bij de protesten. Dat zijn extremisten die de originele nazi's nog een slechte naam weten te geven. Mensen bedreigen en het dan ludiek gaan noemen als justitie er bij gehaald wordt. Echt, pak een trein naar het oosten en kom nooit meer terug.
Reaguursels
Inloggen@DubbelDibbel | 06-07-15 | 13:35
"en we hebben gedurende de eeuwen heen altijd al veel immigranten gehad (die echter in tegenstelling tot de Islam zich hier aangepast hebben)."
Dat is niet waar. Er is in de zeventiende eeuw een influx aan Joodse immigranten naar *Amsterdam* geweest. Er zijn Hugenoten binnengekomen. Er zijn Duitse immigranten geweest. Maar dat was nooit in de mate waarin we nu de bevolking zien veranderen van ethnische opmaak. Bovendien gold dit voornamelijk *stadsbevolking* van een paar steden. Het overgrote merendeel destijds leefde, ook in Nederland, op het platteland.
Om je een idee te geven: Op het hoogtepunt van de vluchtelingencrisis van de jaren dertig besloeg de *geheel* de joodse bevolking in Amsterdam ongeveer 10% van de stadsbevolking. De resterende 90% was autochtoon. Tegenwoordig zijn autochtonenen een minderheid in Amsterdam. De huidige ethnische omslag kent zijn weerga niet in de geschiedenis.
@DubbelDibbel Aha, dus omdat Nederland in vroeger tijden een klein beetje immigratie van voornamelijk ethnisch verwante mensen heeft toegestaan moeten we nu ons laten overspoelen door een tsunami van totale vreemden die ons land ontwrichten? Het is wel heel duidelijk dat je alleen maar je eigenbelang probeert te verdedigen met dit belachelijke argument.
-weggejorist-
Dat zegt meer over HEN (avn) als je dan echt zo na(zion)alistisch bent doe dan ook eens goed Nederlands schrijven.
Hier weer zo'n linkse gutmenschsite met 'n mening over Identitair Verzet gebracht als feiten.
.
www.doorbraak.eu/europese-identitairen...
@Jan Gerritsen9977 | 06-07-15 | 23:36
Inderdaad dit is geen bedreiging.
Bij huisbezoek denkt links meteen aan geweld, wat zegt dat over links,... dit is zuivere projectie.
.
Als iemand zegt 'ik weet je huis te wonen' ,... DAN moet je op je hoede zijn.
Er zijn inderdaad geen bedreiging geuit. Dat de linksen bij dat huisbezoek gelijk denken aan een knokploeg komt door hun eigen geweldadige fantasie. Wanneer is in Nederland ooit een politicus door een rechtse knokploeg in elkaar geramd? Het enige dat ik mij kan herinneren is dat Duyvendak wel eens een taart heeft gekregen.
Sorry Quid, Identitair Verzet is geen knokploeg zoals de linkse actiegroepen dat vaak wel zijn.
-weggejorist-
Ludiek actievoeren Destijds had je PROVO die rozijnen uitdeelde bij Het Lieverdje. Het werkte de lokale hermandad zeer op de zenuwen en haalde uitgebreid het nieuws. Actievoeren tegen de islam zou dat soort focus moeten hebben. Dus iets met het contrast tussen boerka en bikini, onthoofden en religie van de vrede, indoctrinatie en filosofie, hersenspoeling en mindfulness, verstikkende bewustzijnsvernauwing versus openheid voor wetenschap, intolerante monodictatuur versus tolerante multiculturele samenleving, enzovoort. De islam heeft de uitstraling van een versteende en mensvijandige psychose. En als er mensen zijn die anders beweren, dan moet je ze onmiddellijk verzoeken en vragen: vertel! vertel! waar op de planeet kan ik zien dat ik ongelijk heb? weerleg mij! wijs mij terecht! toon aan dat het anders is! Anders dan in de propaganda van de islam te vinden is! En anders dan in de politiek correcte zelfmisleiding beweerd wordt! Je kan aldus heel het repertoire van George Orwell aanhalen. Over leugen die waarheid is, en het kwade dat goed is, enzovoort. Wat bijvoorbeeld als de islamisering fijn lukken gaat? Waar kunnen we ons dan op verheugen? Als u een beeld van de toekomst wilt, stelt u zich een laars voor stampend op een menselijk gezicht - voor altijd. www.citaten.net/zoeken/citaten_van-geo...
omanders | 06-07-15 | 17:31 "Ze hebben ook eens een picnic gegeven. Met wijn en worstjes"
.
Bedoelt u de Grote Straatborrel in Parijs, met een drankje en 'racistische' worstjes? Dat was een leuke vreedzame actie. Maar die straatborrel werd verboden, niet de illegale straatgebeden waar het mede tegen gericht was. De organiasatie heeft het toen naar de Arc de Triomphe verplaatst, en zo te zien was het er gewoon op z'n Parijs druk en gezellig: www.libertiesalliance.org/2010/06/18/p...
Joh, een Godwin. Je verwacht het niet. Quidje kan beter richting de UK vertrekken. Kan hij lekker links rijden.
Dit straalt slecht af op alle goedbedoelende nazi's.
-weggejorist-
Nou reken maar niet op de Goudse B&W en Gemeente Raad hoor ook niet op Politie en andere diensten . Je mag lekkers met de pestzooi van Ze blijven zitten . Wegkijken en zoek het maar lekkers zelf uit . Alles word ontkend en zogenaamd nooit gebeurd .
Of er hier daadwerkelijk sprake is van dreigen weet ik niet. Wat ik wel weet is dat geweld, of dreigen ermee altijd onacceptabel is. Punt. Verder vind ik iedere vorm van legaal verzet tegen Islamisering in Nederland gerechtvaardigd. Punt.
heel soms denk ik "Quid, jongen jij spoort echt niet'
maar ik ga steeds meer denken dat die Quid eigenlijk best slim bezig is. Hij gaat compleet stijlloos door deze bocht en iedereen en zijn moeder valt erover.
Iedereen komt met linkjes aanzetten om vooral tegengas te geven. En daarbij komt een hoop informatie vrij, aangeleverd door reaguurders die andere reaguurders weer oppikken. GS kan op deze manier niet geassocieerd worden met zogenaamde rechts extremistische denkbeelden want zij hebben door middel van de persoon Quid juist het tegenovergestelde geplaatst. Maar de boodschap is wel duidelijk overgekomen door de verontwaardiging van de reaguurders. En het zet mensen toch aan het denken. Best briljant eigenlijk.
Ik had eerlijk gezegd nog nooit eerder van deze groepering gehoord.
Krijgt Identitair Verzet nu de behandeling die Pegida voor hen mocht ondergaan? En voor Pegida Pim Fortuyn, Janmaat en vele anderen. Demoniseren, dan kan de niet onafhankelijke, niet objectieve pers goed.
Hoe meer men aanvalt, hoe banger men is.
Geweld wens ik niet, maar verzet moet kunnen.
De Franse variant heeft ooit soep uitgedeeld op straat, Soupe Identitair. Soep met varkensvlees, van een ouderwetse receptuur: Soupe Identitaire genaamd. Om een lang verhaal kort te maken: Het uitdelen van traditionele soep is verboden om geen ordeverstoringen te veroorzaken.
Soep uitdelen is verboden.
Ze hebben ook eens een picnic gegeven. Met wijn en worstjes, in een Franse banlieu. Volle paniek. Termen als "extreem-rechtse picnic" kwamen langs.
Picnicken is extreem-rechts.
Ik weet het niet, hoor. Maar de term lugenpresse komt mij niet geheel vreemd meer voor. Het enige is dit: Et tu, GS?
fr.wikipedia.org/wiki/Soupe_identitai...
-weggejorist en opgerot-
Michiel de Kater | 06-07-15 | 16:41
dat was ook het eerste wat in me opkwam toen ik dit literair ongelukje las. kreeg bijna de indruk dat een kraker de boel gehackt had.
Sinds wanneer TF is islam een ras?
!
-weggejorist-
Haha, wat een briljante pastiche dit stukje! Precies de stijl van een midden-jaren-negentig linksig buurtkrantje. Vervang "Identitair Verzet" door "de CD van Janmaat" en je waant je in krakerskringen. De politieke correctheid is bijna tastbaar gemaakt door de schrijver. En als je denkt dat het hoogtepunt bereikt is, nog even "Waffen SS" er in knallen. Knap werk!
-weggejorist-
Als mensen gaan schelden met nazi, mof , is èèn zaak duidelijk; het ontbreet hen aan echte argumenten!
Tweede vastselling is ze hebben angst van de argumenten van de tegenstander!
Derde vaststelling ze vluchten in een onbewijsbare maar ook onweerlebare stelling dat de ander een nazi is.
In 99% van de gevallen zouden ze nog niet bij benadering het nazisme kunnen definieren, maar ze hebben het voordeel dat onze maatschappij ten allen tijde politiek correct wil zijn.
Links/ groen en opportunistisch liberaal en- christellijk richten zich tot de niet denkende maar manipuleerbare massa= politiek correct is de soap en kim Kardisian maatschappij ; iedereen droomt verder.
Identair verzet proficiat maar een ludieke actie is voor een politiek correcte persoon moeilijker begrijpbaar als de Fuga van Bach voor Varkens .
@Ohja | 06-07-15 | 16:04 "Ludiek sure. Vind ik linkse extremisten even vaak ongelijk hebben maar wel eerlijker doorgaans over hun bedoelingen."
.
Eerlijker sure. " tweehonderd actievoerders [bestookten] een hotel in het plaatsje Kedichem met rook- en brandbommen. In het gebouw waren aanhangers van de Centrumpartij bijeengekomen. Het hotel vloog in brand en er vielen twee zwaargewonden. Van de secretaresse van Kamerlid Janmaat, mevrouw Schuurman, moest een been worden geamputeerd. In een schriftelijke verklaring meldden de actievoerders trots dat ze 'de fascisten van de CP letterlijk hebben uitgerookt'." www.volkskrant.nl/dossier-archief/het-...
Eerlijker sure.
"Radicale dierenactivisten vieren een overwinning: dankzij hun bedreigingen is een grote projectontwikkelaar gestopt met het opzetten van een bedrijvenpark Nadat zij managers in de kerstnacht thuis lastigvielen en hun huizen bekladden, zwichtte het bedrijf." dev.deondernemer.nl/binnenland/158965/...
-weggejorist en opgerot-
Er is de Absolute Waarheid van de islam, die zegt dat strikt genomen de wereld pas in orde is als heel de wereld onderworpen is aan de islam. Wat dan neerkomt op een wereld zonder moderne rechtstaat, zonder wetenschap, zonder universele mensenrechten, zonder muziek, honden, varkens, alcohol, sport, geëmancipeerde vrouwen, homos, lesbos, zelfstandig denkende mensen, vrije kunst, filosofie, niet-islamitische kunst, niet-islamitische geschiedenis, niet-islamitische cultuur, vooruitgang, innovatie, science-fiction, enzovoort. Daarnaast is er de Absolute Waarheid van de politieke correctheid, die zegt dat de islam een religie van de vrede is, dat de onthoofdende en aanslagen plegende organisaties een misvorming zijn van de ware islam, dat het onze cultuur zal verrijken als we voortdurend grote aantallen moslims importeren, en dat het goed is als de islam vrijelijk een eigen islamitische zuil gaat ontwikkelen van moskeeën en megamoskeeën en banken en vechtsporthallen en trainingskampen en woonwijken en winkelcentra en lagere scholen en middelbare scholen en universiteiten, enzovoort. En dan zijn er nog de mensen die hier verontrusting bij voelen, en die vrezen dat uit het samenwerken van die twee Absolute Waarheden heel veel ellende gaat komen. En die mensen doen eens wat, doen iets ludieks, je weet het niet. Eigenlijk weten we nauwelijks wat ons overkomt, wat voor monster we bezig zijn op te kweken. En velen vertrouwen er maar op dat de geachte politici toch niet zodanig PC in de war zijn, dat we over pakweg dertig jaar alsnog gebukt gaan onder het juk van de totale nazi.
En laat ik mij nou heel erg bedreigd voelen door al die haatpaleizen in ons land .
Ludiek sure. Vind ik linkse extremisten even vaak ongelijk hebben maar wel eerlijker doorgaans over hun bedoelingen.
De mensen van Identitair Verzet zijn geen nazis. Het zijn mensen die de moed hebben om in onze politiek correcte samenleving op de bres staan voor het behoud van onze Westerse (Nederlandse) cultuur. Zij maken geen gebruik van antidemocratische praktijken zoals de mensen van RaRa gewoon waren (denk aan Makro, Kosto) en de Dierenbevrijders en Antifa en dergelijke gewoon zijn (zie ook de waarschuwingen van de AIVD over deze bewegingen).
Als de mensen van Identitair Verzet het plan hebben opgevat om de beleidsbepalende bestuurders een bezoekje te brengen met een foldertje en bloemetje, gaat het niet aan dit op voorhand te vergelijken met praktijken van het dierenbevrijdingsfront en milieuoffensief en dergelijke. Vergeet ook niet dat de bestuurders die zij een foldertje willen brengen zowel religieuze apartheid als sexe-apartheid en een reactionair dogma faciliteren waar iedere fatsoenlijke Nederlander zich diep voor zou moeten schamen. Wij zouden onze energie niet moeten inzetten tegen de weinigen die voor onze waarden durven op te staan, zoals Identitair Verzet, maar tegen degenen die onze waarden versjoemelen.
Ik zou willen dat rechtse huisbezoeken even gewoon werden als linkse huisbezoeken.
Ik ben benieuwd of de juridische definitie van bedreiging hier stand zou houden. Er worden zoveel huisbezoeken afgelegd. Betekent dit dat ik aangifte zou kunnen doen tegen collectanten en Jehova's getuigen die aan mijn deur komen wegens bedreiging? Wanneer ik daaraantegen mijn belastingformulier niet op tijd invul, wordt er ook een huisbezoek aangekondigd waarbij men er geen doekjes om windt dat men zich desnoods met geweld toegang zal verschaffen. Moet ik nu de overheid, collectanten of Jehova's getuigen of Identitair Verzet het meest vrezen?
Best vreemd dat niet èèn van die bedreigde fractieleden even de moeite neemt om het gewraakte dreigingsbriefje hier op GS te plempen ?? Eigenlijk werk voor GS zelf ,toch ?
Kortom broodje aapverhaal om de tegenstanders van die mega moskee voor nazi's neer te kunnen zetten,allemachie's zou Bassie zeggen wat is dat triest voor de omwonenden van die mega moskee zeg... verhuizen dan maar net als 10 jaar geleden in de Schilderswijk als is gebeurd.
@chicago river | 06-07-15 | 13:30
Ook voor jou. Er staat niet dat men wel de dames en heren "thuis komt opzoeken". Er staat dat men aan voorstanders in raad een huisbezoek zal brengen. En dat is een niet ongebruikelijk middel van raadspolitici om onwillige buurtbewoners om te kletsen. Daarbij wordt dezelfde term gebruikt.
@Pieleke | 06-07-15 | 14:07
Er staat niet: "We zullen je een thuis op komen zoeken". Er staat letterlijk: "Voorafgaand zullen wij een aantal voorstanders in de raad een huisbezoek brengen om ze tot inkeer te brengen."
Politici doen hetzelfde bij de wijken waar ze dergelijke moskeeen willen hebben: Ze gaan op "buurtbezoek", langs de deuren, op "huizbezoek".
Dit is overduidelijk als ludieke variant daarop bedoeld.
Wel frappant dat dreiging van rechts, breed uitgemeten wordt in de reguliere pers.
Maar allochtoon geweld er bewust wordt buitengehouden.
@Opslag Medium | 06-07-15 | 14:33
Ik vind het woord "huisbezoek" in verband met politici wat acceptabeler. De politiek verzocht immers ook "buurtbezoek" om de beslissing erdoor te masseren. Dat maakt de grap meer dan acceptabel. Dat ie niet goed gevallen is kan ik wel begrijpen. Maar dat ligt niet aan het IV.
Gelukkig zijn demonstraties van afa of isis tuig wel fatsoenlijk te noemen... allemaal groepen die welwillend zijn, een positieve bijdrage levert en tolerant is. Nee de mensen die kritiek hebben op criminele allochtonen, criminele moslims en haatimams met al haar prehistorische antiwesterse gewoontes zijn allemaal tuig dat naar oost Europa moeten ' graag per trein, of niet Quid?
Opslag Medium | 06-07-15 | 14:33
Het is hetzelfde als je tegen iemand zegt: "jij, hebt vanaf nu een probleem met mij". Het is juridisch niet aan te pakken, omdat 'probleem' ook juridisch of financieel kan worden gezien etc. Terwijl het eigenlijk betekent: "Als ik de kans krijg, dan krijg je toch een pak slaag"
Wat is nu precies de bedreiging: gaat het om het woordje "huisbezoek"? Of is er nog meer wat niet in het artikel genoemd wordt?
.
Het woord "huisbezoek" lijkt me alleen een dreigement voor iemand die zelf al gewend is om mensen te bedreigen. Voor een normale burger heeft het geen enkele lading.
Maar dit artikel op GS rammelt ook wel aan alle kanten.
De pers beschuldigt IV dat ze gemeenteraadsleden zouden hebben bedreigd. Als weerwoord geven ze met een statement aan dat de mails waar de pers over schrijft niet vanuit hun organisatie zijn verzonden wordt hier weggezet alsof IV nu huilie huilie doet.
Zij willen hiermee juist aangeven dat iemand hun naam misbruikt om de gemeenteraadsleden te bedreigen.
Zij hebben zelf echter ludieke acties zoals spandoeken ophangen en bezoeken brengen met kaart/roos. Dus ik snap niet waarom Quid de boel hier zo aan het opblazen is.
Uiteindelijk is het merendeel van de reaguurders hier denk ik toch tegen de komst van dat ding dus zullen al dan niet openlijk IV steunen.
@Wachtmeester R | 06-07-15 | 12:40
"Dat hebben we met z'n allen zo afgesproken in dit land."
CoJoNes | 06-07-15 | 12:44
OOhja dat is duidelijk.."met z'n allen" Maar waarom verwachten en eisen wij dit niet van al die criminele allochtonen? ons land zit er vol mee, waarom mogen en kan dit volk ons zo schaden in haar doen en laten? Waarom mogen wij niet ons zelf en omgeving beschermen en zeggen waar het op staat? Waarom zijn wij voor rede vatbaar en delven het onderspit? Integratie zou van 2 kanten moeten komen, echter alles wijst erop dat bepaalde volkeren die hier in grote getale leven hier absoluut geen zin in hebben en ons tot op het bot haten en geen respect tonen voor onze normen en waarden en regels alsmede onze democratie! Maar voor velen is nog steeds belangrijker om politiek correct te zijn dan het probleem bij de bron aan te pakken. Hoeveel slachtoffers dit maakt? tja vette pech.
Het Identair Verzet (Generation Identitaire) heeft "de oorlog verklaard" aan de immigratiepolitiek oftewel ze protesteren er hard tegen, want hun (ook ons) eigen land wordt geinnundeerd met "die andere cultuur" waarvoor wij moeten dokken. Hier de link naar hun "oorlogsverklaring": (een indrukwekkend kort videootje in het frans maar engels ondertiteld).
www.youtube.com/watch?v=fYJB-wjrGsM
Geachte hr.Quid, Nazi's hebben miljoenen mensen vermoord. Ik vind het daarom krankjorum om deze mensen Nazi's te noemen omdat ze de immigratie zat zijn en daar op nogal ruwe wijze uiting aam geven.
Hoeveel mensen heeft het Identitair Verzet (Generation Identitaire) vermoord? Juist: GEEN!
-
La "Generation Identitaire" is oorspronkelijk onstaan in Frankrijk waar men de kankzinnige immigratie zat is
youtu.be/BP_GxswfDRA
SmegmaSmeer | 06-07-15 | 13:45
Facepalm. Dus deze uitspraak is breed uit te leggen, deze jongens bedoelden het niet zo. Je gelooft het echt of niet? Dus als booslims roepen dat ze morgen in de Schilderswijk 'de straat op gaan', dan interpreteer jij dat ook alsof ze met een paar jongens een sigaretje gaan roken op de hoek van de straat? Tuurlijk, je bent ruimdenkend, je legt dit breed uit want het zijn goede jongens....
Het punt is dat met dit soort uitspraken de rechtstaat wordt ondermijnd. Wanneer we het gaan accepteren dat bestuurders bedreigd, ja bedreigd mogen worden is het hek van de dam. Links of recht, dit is onacceptabel. Ik wil best begrijpen dat mensen in de grafstad Gouda het zwaar kut vinden dat er een moskee bijkomt (ik moet er ook niet aan denken), maar we moeten oplossingen vinden binnen de rechtsstaat, want anders is het over en uit.
-weggejorist en opgerot-
Islam-moe | 06-07-15 | 13:30
Poeh, poeh. Stoer hoor! Het licht uit iemand zijn ogen slaan! Volgensmij begrijp jij de idealen van onze vrije samenleving niet helemaal, en daarnaast het internet helemaal niet!
.
Maar droom lekker verder met je geweld-fantasieën over mensen het licht uit hun ogen slaan. Jij bent geen haar beter dan waar je nick voor staat met je "islam-moe". Naar aanleiding van jouw plempsels leid ik af dat jij prima in het straatje van de salafisten thuis past!
.
Fijne dag nog hè, lutser.
quantumcollider | 06-07-15 | 14:00
Eens. Quid z'n stukjes lijken tegenwoordig afgeraffeld en ongeïnspireerd. Hij vertegenwoordigt kennelijk het 'linkse geweten' van de redactie en doet dat net iets te gemakzuchtig. Dat laatste past dan wel wel weer bij links.
MaisNon | 06-07-15 | 13:42
De referentie naar nazi's snap ik ook niet, het is vrij kortzichtig en makkelijk. Misschien kan hij een keer de vergelijking maken met De Beeldenstorm die er weer gaat aankomen. Daarbij zijn er tal van historische vergelijkingen mogelijk, die zowel positief als negatief zijn als je kijkt naar verzet uit het verleden. Maar ja ik kan een schrijver ook niet beter typen. Zijn stuk, zijn opinie, de reacties spreken boekdelen. Jammer van alle bans. Dat zijn mensen die erom hebben gesmeekt en nu geen vuist meer kunnen vormen met de rest van de reageerders. Verraders!! ;-)
@Patje2011 | 06-07-15 | 12:56
Eens, ik ben geen liefhebber van Quid zn stukjes, maar een andere invalshoek moet toch kunnen.
MaisNon | 06-07-15 | 13:42
.
Absoluut. Maar de kwaliteit van dit artikel is abominabel. Het is gewoon een grote scheldtirade. Iedereen mag (moet!) open staan voor scherpe kritiek, ook Identair Verzet. Maar ik mis de bijtende ironie en achtergrondjournalistiek die GeenStijl typeert.
LogicaOverwintAlles | 06-07-15 | 13:24
Dat de elite Nederland islamitisch wil maken geloof ik niet direct. Wél hebben EU en multinationals belang bij zo verdeeld mogelijk samenlevingen. Verdeelde samenlevingen maken niet zo snel een vuist tegen bepaalde ontwikkelingen, zoals TTIP en een federale EU (om maar wat te noemen). Ik denk dat dat er achter zit: verdeel en heers.
SmegmaSmeer | 06-07-15 | 13:45
Kom gewoon niet met een pleuris roos aan mn deur. Maakt me niet uit of je bent van de PvdAchterlijken of van de minkukels van Identitair Verzet. Of van de Oxfam Novib of de steun voor kinderpostzegels.
Wat snapte ik nou niet precies?
Gut wat weten hier er opeens weer heel wat Cojones achtige lieden het weer allemaal fijn correct te breien ff lekker aantrappen tegen IDV, lekker nazi's noemen, kortom vanavond weer fijn voor de spiegel gaan staan en vooral kijken dat je bijna net zo mooi ,lean en moreel superbe bent als de Volkskrant redacteuren en lezertjes. Gouda is zo'n beerput, dat daar wel iets moet gebeuren en als Samson met een roos in de vuist onaangekondigd aan mijn deur komt om me een bezoek te brengen voor de verkiezingen en me tot zijn religie te bekeren, dan is dat geen nazidaad, maar een democratisch handelen. Wat huichelachtig wordt er hier gereageerd zeg, op een trouwens met klem ontkende actie.
@SmegmaSmeer | 06-07-15 | 13:45
Dat thuis opzoeken was een knipoog naar de thuisbezoeken van de moslim vrinden in de Gemeente raad, dat mag n.l. wel als je voor moslim gedoe bent.
Bij moslims worden bedreigingen gebracht als waarschuwingen voor acties van mede-moslims die zichzelf niet meer in de hand zullen kunnen houden.
Identitair Verzet. Ik kan wel begrip opbrengen voor die jongens. Ze proberen tenminste iets te doen tegen de voortwoekerende - door de strot geduwde - multiculturele "verrijking" en de islamisering van Nederland en de EU. Het gaat me veel te ver om deze gasten meteen maar in het bloksnorrenhoekje te plaatsen. Het is niet verboden om het op te nemen voor je eigen cultuur en land, zolang dat maar binnen de wettelijke kaders gebeurt.
Als deze lui Nazi's zijn, dan zijn de collectieve linkse partijen van Nederland Stalinisten. Oftewel: Allemaal kul. Leer eerst maar eens redeneren zonder Godwins te pullen.
@TheseDays00
Welke bedreiging? Als Jehova's aan de deur komen om mij te overtuigen voel ik me niet bedreigd, waarom wel met deze lieden?
@chicago river | 06-07-15 | 13:30
Volgens mij snap jij het niet helemaal.
Thuis opzoeken is breed namelijk breed uit te leggen, maar als je al bang bent voor je eigen schaduw en elke vuilnisbak voor een bermbom aanziet zitten snap ik dat je het meteen opvat als een bedreiging.
Zoals het persbericht al zei, wie hebben ze geweld aangedaan? Wie is er door ze bedreigd? Helemaal niemand. Dus nogmaals, waar ben je nou eigenlijk bang voor.
Spoken.
Oh man. Wat een simpele zielen. De neo-bloksnorren van het Identitair Verzet doen janken dat hun opmerking...
Toen ben ik maar gestopt met lezen, wat een prul van een artikel.
Op het radio journaal werd gezegd dat ze dreigmails naar raadsleden verzonden hebben, het Identitair Verzet zegt niets naar raadsleden verzonden te hebben. Dat moet zo te controleren zijn, en dan lijkt het me ook een zaak voor de rechter als het inderdaad bedreigingen betreft zoals door raadsleden vermeld wordt. Echter, ik heb het idee dat het allemaal opgeblazen is om daarmee de media te bereiken en zodoende te trachten de publieke opinie te manipuleren want die moskee zal en moet er komen, het doel heiligt de middelen. Hier wordt dan ook direct veel meer aandacht aan besteed dan aan de dreigementen en de ingegooide ramen die de tegenstanders van de moskee te verduren hebben gehad want dat vinden we blijkbaar de normaalste zaak van de wereld, net zoals dat een Nederlandse politicus op een islamitische dodenlijst staat, geen haan die daar naar kraait. Ik las het stuk en wist meteen dat het een artikel van Johnny Quid is, ik vind het een miesgasser. Maar goed, ik durf te wedden dat het enkel bij de mededeling blijft dat er gedreigd zou zijn en daarna horen we er nooit meer wat van terwijl als het daadwerkelijk serieuze dreigementen zou betreffen de daders direct op te sporen zijn, kat in 't bakkie zou je zeggen, maar het blijkt cry wolf.
@Patje2011 | 06-07-15 | 12:56
Eens, ik ben geen liefhebber van Quid zn stukjes, maar een andere invalshoek moet toch kunnen.
-weggejorist en opgerot-
@ De*correcte*kerstman | 06-07-15 | 13:25
@ Cassandra805 | 06-07-15 | 13:15
"Identitair verzet" is een waardeloos concept dat alleen op revanchisme en provincialisme uit is. Wat is de Nederlandse identiteit? Ik heb zoals waarschijnlijk de meeste Nederlanders buitenlandse voorouders, ben ik daarom minder Nederlands? Hun Nederlandse identiteit is een verzinsel. Nederland is altijd al een verdeeld land geweest (zie bijvoorbeeld de verzuiling; Friezen en Limburgers hebben niet veel met elkaar, en moet een Brabander zich identificeren met een Prinsenvlag?) en we hebben gedurende de eeuwen heen altijd al veel immigranten gehad (die echter in tegenstelling tot de Islam zich hier aangepast hebben).
en "Verzet"? Het is een belediging voor het verzet tegen nazi-duitsland. Waaruit bestaat dat "verzet" dan precies? Een beetje met een prinsenvlag wapperen en natte dromen over "Dietsland"
Meestal bestaan die groepen uit lieden die al jarenlang in het neonazi circuit rondlopen. Dat kinderachtige gedoe met vlaggen, nazi-achtige symbolen, en straatactivisme spreekt slechts tokkie volk aan. Het doet mij denken aan beelden van de SA in Duitsland. Een fatsoenlijk mens wil met dergelijk uitschot niks te maken hebben.
Bovendien
Ik ben ook tegen de islamisering van Europa, maar een beroep op nationale identiteit door middel van hooligan-achtig straatactivisme is niet de oplossing. Sterker nog Voorpost, Identitair Verze etc geven islamkritiek een slechte naam.
@ Islam-moe | 06-07-15 | 13:17
Zwaai en tot nooit meer.
@ naraga | 06-07-15 | 12:57
Welke vreedzame demonstraties? En als je die voor het gemeentehuis bedoelt, de deelnemers bepalen het gezicht, net zo goed als bij pro-gaza-terroristen, sinterklaashaters en racistisch politiegeweld-verzinners. Ik verkeer liever in ander gezelschap. Het gaat hier over bedreiging. Dat is niet normaal.
"een actie waarbij ze met Prinsenvlag een gebouw bezette."
Identitair verzet is een mevrouw?
[x] Ongeschikt | 06-07-15 | 12:30
Op basis van je plempsel zeg ik: [x] geschikt.
Je beschrijft precies wat ik dacht toen ik die aantijging van Quid las.
@[x] Ongeschikt | 06-07-15 | 12:30
Niet alle schrijvers bij geenstijl zijn eensgezind.
vivaldi | 06-07-15 | 13:27
Identitaire losers hebben gedreigd mensen thuis ´op te zoeken´.
Waar gaat het hier mis en wat snap jij hier niet aan?
-weggejorist en opgerot-
Opnieuw een blamage van rechts NL. Ze blijven het beeld van laag intelligente kaalkoppen maar bevestigen. Hoe komt het toch dat ze maar zo weinig voet aan de grond krijgen.... 'Links' mag de handen dichtknijpen met het algemene niveau van politiek rechts in Nederland.
@[x] Ongeschikt | 06-07-15 | 13:26
.
twijfel ik niet aan moet zijn : weet ik niet.
Ongelukkige woordkeuze.
Dit is weer zo een typisch politiek correct artikel van Johnny Quid. Afgeven op Identitair Verzet om maar de indruk te wekken dat hij zulk een onafhankelijke journalist is.
Islam-moe | 06-07-15 | 13:17
Nou, nou. Wat een stoere praat weer zeg. Prutser, ik hoop bij deze dat ze jou ook te pakken krijgen! Anonieme held.
.
Ik begrijp dit soort groepjes niet, of in ieder geval de insteek welke zij nemen. Waarvoor zou je in godsnaam gaan dreigen, je bent toch verdomme geen haatbaard of wel?! Dan kan je nog beter die raadsleden voor rotte vis uitmaken en de ja-stemmers opzoeken als zij hun functie uitoefenen; protesteren bij de gemeenteraad zelf dus!
.
Debiele gedoe als "ludieke acties" en mensen thuis opzoeken met je lekker aan de extreem linkse minkukels over laten.
@Janloel7282 | 06-07-15 | 13:03
.
Dit soort vrienden kunnen wij tegenwoordig goed gebruiken.
De vijand is al binnen en wordt gefaciliteerd door onze regering.
Elk tegengeluid is een goed geluid.
Wij worden stelselmatig overgeleverd en zitten stoer te doen op internet, terwijl de wereld in brand staat.
Deze jongens doe tenminste nog iets...
Of dat geheel volgens het boekje gaat twijfel ik niet aan, maar bij de Islam en onze regering weten we het inmiddels zeker!
We kunnen wel de hele tijd vingers gaan wijzen en bang zijn dat deze salafitische moslims geweld gaan gebruiken, maar wie heeft ten eerste deze mensen toegelaten binnen Europa en doorgevoerd naar Nederland?
De EU, jullie eigen verdomde overheid en een paar miserabel (in mijn ogen) kwaadaardige, mensen. Het enige wat nu kan worden gedaan is onze stem (worden) openbaar en sterk laten horen zodat onze pauper regering het volk weer begint te vrezen. Te veel mensen zijn ver gezonken in hun normen en waarden. Dit heeft ervoor gezorgd dat velen het niet meer interesseert. Hoe durven diezelfde mensen wel als een stel linkse populisten de boel te manipuleren?
.
Waarom worden deze mensen Poldernazis genoemd in dit artikel? Dit zijn jullie eigen landgenoten die vrezen voor de toekomst. Niemand wilt weer een WW2 scenario. Niemand wilt dat deze gekte omslaat in een burgeroorlog. Niemand die weet hoe de Franse revolutie omsloeg in een burger oorlog? Stop met het demoniseren van jullie eigen landgenoten en begin met het afvragen hoe het zover is gekomen. Stop met het verheerlijken van alle andere culturele en begin eens te kijken wat de Hollandse cultuur ons heeft gebracht (WELVAART). De multiculturele samenleving staat op het punt om te storten. De multi-etnische samenleving staat op het punt om in te storten. Europa staat op het punt van instorten. De EU bestaat helaas nog steeds. WORDT WAKKER.
@Patje2011 | 06-07-15 | 13:17
Inderdaad, de ECHTE feiten rondom islamisering dienen een keer publiekelijk op tafel gelegd te worden en dan van daaruit de discussie aangaan.
Zoals jij aangeeft, ritueel slachten zonder verdoving. Waar zijn de jankerds van Dierenpoes bijvoorbeeld?
Maar ook gescheiden ingangen voor man en vrouw. Zeg maar doei tegen jarenlange emancipatie maar waar zijn die Dolle Mina's van weleer gebleven dan?
Speciale islamscholen, de bijl aan de wortel van onze maatschappij. Allemaal te danken aan "vrijheid van godsdienstbeleving". Dat moet dan maar eens worden afgeschaft, net als vrijstelling van belasting. Zou ook een hoop schelen in de financiering van haathutten.
Christenen, protestanten, katholieken en andere "blanke" religieuze stromingen moeten dat maar eens gaan slikken, mede vanwege uit lijfsbehoud.
En er valt vast wel meer juridisch/wettelijk/administratief aan te pakken. Je moet alleen wél willen!
Ik kan het ook niet meer volgen. GS die tegen een groepering is die een tegengeluid laat horen jegens dat maatschappelijk kankergezwel.
Geweld is een primitieve vorm van communicatie, wij staan boven de aanhangers van. Die moskee gaat er komen, linksom dan wel rechtsom.
Er was vorig jaar een persbericht uitgegeven dat het er niet zou komen. Als we in Zwitserland zouden leven dan zou dat kloppen als een zwerende vinger.
De Nederlandse politiek en kapitalistische elite zijn erop uit Nederland islamitisch te maken. De reden is mij een raadsel. Ik kom niet veder dan kut en olie. Maar ook dat kan niet opwegen tegen een totaal ontwrichte maatschappij. Maar dat is logisch gedacht en logica is in deze totaal afwezig.
Nou nou, die meneer Islam-moe houdt het hier lang uit.
-weggejorist-
Dhr. de Wit | 06-07-15 | 13:11
Precies met een uitgedachte tactiek komen we verder. Graag ook het debat weer openen over het verbieden van ritueel slachten zonder verdoving, en de import van het vlees. Als dat er door heen komt, zijn we ook weer een stuk verder, en zullen mensen uit zichzelf vertrekken.
Oftewel: verzet mag niet, althans niet rechtsom wel linksom.
-weggejorist-
Typisch een stukje van Johnny Quid: 100% politiek correcte verkramptheid. Erg goedkoop ook om de Identitairen in de bruine hoek te vegen. Tot op heden hebben zij alleen vreedzaam actie gevoerd, en dat kan van antiracisten en 'anti-'fascisten niet gezegd worden. Als islamcritici niet eens een keer tot de conclusie komen dat je de overeenkomsten moet zoeken met elkaar, en niet de verschillen, heeft straks iedere stand in Nederland een megamoskee met jihadpreken.
Ik keur de opmerking van identair Verzet "... een huisbezoek brengen om hun tot inkeer te brengen." tenstelligste af. In mijn optiek wordt nergens gedreigd, maar zelf al als je niets anders dan een interessante politieke discussie wilt aangaan met een raadslid of een flyer wilt overhandigen, het is gewoon een slecht idee. Iemands woning is zijn veilige haven (of zou het moeten zijn) waar zijn familie zich bevindt. Daar blijf je uit de buurt.
.
Maar dit artikel slaat kant nog wal. "Dat zijn extremisten die de originele nazi's nog een slechte naam weten te geven."? Werkelijk? Heb je hiervoor onderbouwende argumenten? Of is het gewoon een interessant gebruik van een Godwin? In dat geval, erg ludiek hoor.
Armageddon | 06-07-15 | 13:08
Niemand zegt dat je tussen twee Kwaden moet kiezen, Keizer.
Bijna iedereen in de draad lijkt dat wel te denken.
Dhr. J. Quid wordt sterk ondergewaardeerd hier vind ik. Staat me tegen.
Ben je soms in een emmer met linksextremisme gevallen dit weekend? Een stel hipsters die geen moskee willen en daar actief voor demonstreren afschrijven als neonazi's is mij een beetje te gutmenschachtige retoriek, ik dacht zelfs een moment dat ik op joop.nl was beland..
Uiterst stompzinnige rant van Quit lijkt wel sollicitatie voor de Joop
Met dreigen kom je er niet om een moskee tegen te houden. Daarvoor moet je Westerse Finesse® gebruiken. Pak ze administratief aan, maak ze juridisch helemaal kapodtstuk. Pak de financiering aan, follow the money.
Bevecht ze tot de hoogste rechterlijke macht in Nederland.
Naast dat, een moskee schendt een aantal principes van onze grondwet, zoals dat discriminatie op basis van geslacht verboden is, dat staat niet voor niets in de wet want wij willen hier in Nederland helemaal geen gescheiden ingangen voor mannen en vrouwen. Is die jarenlange emancipatie dan echt helemaal voor niks geweest? De grondwet zou in alle gevallen moeten prevaleren boven welke "religieuze wet" dan ook.
De juridische weg is volgens mij dè enige weg.
Het moge duidelijk zijn dat het gemeentebestuur in Gouda uitermate ondemocratisch te werk gaat. Het is verschrikkelijk dat tegenstanders van discussie worden uitgesloten. Van een democratisch proces is geen sprake meer. En waarom? Om een verdere islamisering van de samenleving erdoorheen te drukken? Het bevorderen en faciliteren van een religie, een cultuur die botst met de Nederlandse kernwaarden en daardoor deze kernwaarden te ondermijnen zou strafbaar moeten zijn. Het saboteren van een democratisch proces eveneens. Ik begrijp niet waarom we nog niet hebben gehoord van advocaten die de gemeente aanklagen voor het om zeep helpen van de democratie. De gemeente Gouda moet op de vingers getikt en gecorrigeerd worden van hogerhand.
Als ik moet kiezen tussen die lutsers in de gemeenteraad en de jongens van Identitair Verzet dan weet ik het wel.
@The real Flex | 06-07-15 | 13:05
VVD heeft gezegd tegen te stemmen
Vroeger kwam de huisarts nog op huisbezoek.
Geen idee waarom ook dat weg moest.
Ik ken niemand die is doodgegaan aan Identitair verzet.
Dacht èèrst nog dat het over AFA ging ? Daar is geweld en aggresief de mond snoeren namelijk gemeengoed ?
Van dat 'rechtse clubje' vind ik dan weer geen enkele melding van geweld laat staan een veroordeling (Quid doet het met een vingertje in de lucht?)
En op 100% dat die (alweer?)grootste moskee van Nederland er komt ,,,een NEE accepteert (s)links gewoon niet,en nee ook niet als die nee democratische tot stand is gekomen.
Quid helpt wel met een passende slachtoffer-rol want ohh wat worden de linkse partijen (Gek VVD stemt ook voor?)toch bedreigd,zuchtt Weer een nieuwe wijk waar de gele moskee hesjes het voor het zeggen krijgen... man man man wat een schaamteloos geefonslandsnelweg actie is dit dan weer.
Dus als ik het goed begrijp schuilt er in een groep zoals Identitair Verzet een enorm gevaar terwijl zij nog nooit geweld hebben gebruikt. Wanneer zij een hangslot hangen om het hek van een islamitische school waar haat tegen onze sameleving wordt gepredikt en aantoonbaar fraude wordt gepleegd is de wereld te klein. Clubs als AFA en Internationale Socialisten gebruiken geweld, dreigen met geweld en doen dit ook openlijk. Hen wordt geen strobreed in de weg gelegd. Quid geeft er wederom blijk van dat zijn streng gereformeerde verleden onherstelbare mentale schade heeft aangericht. Ik denk dat we blij moeten zijn dat er mensen zijn die bereid zijn alles op het spel te zetten om eens wat politiek incorrect tegengeluid te laten klinken. Want in tegenstelling tot AFA en aanverwante clubs lopen zij wel het risico gearresteerd te worden en de hoogste prioriteit van de AIVD te krijgen.
Ik zat vorige week het debat te kijken en toen werd het mij ook wel duidelijk dat een aantal raadsleden behoefte heeft aan een huisbezoek. Weet niet of de leden van het Identair Verzet de meest aangewezen personen daarvoor zijn, maar sommige raadsleden bleven maar wartaal uitspreken. Het leek wel of ze daadwerkelijk zijn gaan geloven in hun eigen waanideeën over de multiculti. Ze zijn daarin een gevaar voor zichzelf geworden. Ze hebben duidelijk hulp nodig!
We hebben ze niet per mail bedreigd, maar wel in een persverklaring. Nou, dat zal een wereld van verschil zijn voor de rechter.
Goed dat er mensen zijn die een tegengeluid laten horen, maar met dit soort "vrienden" heeft een mens geen vijanden meer nodig.
-weggejorist-
@TheseDays00
sinds wanneer zijn vreedzame demonstraties niet meer tot "normaal" te rekenen?
Linksom of rechtsom met geweld haal en krijg je nooit gelijk.
mdk5441 | 06-07-15 | 12:53
Hou je nou in man. Een ban is zonde. De schrijver heeft een opinie die niet gedeeld wordt door de lezers dat moet kunnen. Ik ben ook voor verzet, maar het moet wel fatsoenlijk zijn, intelligent en daadkrachtig. Prachtig dat ze tegen de moskee waren, maar ze mogen niet namens mij spreken.
Die mega-haathut of mega-moskee of whatever het is. Dit bolwerk van de politieke islam moet en zal er komen. Ik vind het wel raar dat zoiets in nederland mogelijk is. Verzet heeft blijkbaar geen zin.. het moet en zal doorgedrukt worden. En dit nieuwe bolwerk van de veroverings idiologie zal er toch wel komen.. De islamisering van nederland gaat door niet meer te stoppen...
chicago river | 06-07-15 | 12:52
Gucci, of Louis Vutton. Wat weet ik daar nou von.
Wat een overdreven hypercorrect stukje, het lijken wel gedachtenspinsels van een scribent van de Joop. De godwins zijn echt absurd en een karikatuur van de werkelijkheid.
Kwittie-nog-steeds-de-weg-kwijt.
Het regent "ja maar hunnies"-argumenten. Niet erg sterk. Ik ben ook tegen de moskee in deze vorm en gefinancieerd met dwang en onduidelijke MO-landen, maar haal je gelijk op een normale manier zodat je laat zien boven je opponenten te staan.
Pak de trein naar het oosten? Nee, dank je, laat ze mooi bij jullie in het fijne westen blijven
Ik hou niet van dreigen en geweld laat dat voorop staan.Maar de tijden van over je je heen laten lopen zijn voorbij.En Johnny Quid alleen al dat je het woord nazi hier gebruikt laat zien dat je hier bij GS niet thuis hoort
Wel lijkt het bijna een duivels plan hoe de stad van het Groene Hart zo ontieglijk naar de klote is geholpen. Daar heb je geen bedreigen van een of ander ´verzet´ niet voor nodig om dat vast te stellen.
1. Neppe gay Gucci tasjes.
2. Scooters.
3. Opgeschoren koppies.
4. Ik neuk je de moeder taaltje.
5. 5 veroordelingen voor je 15e jaar.
6. 6 mede-mocro´s bij een vechtpartij minstens.
7. 7 was ooit een heilig getal.
Waarom noemen we dit eigenlijk neonazi's?
Ik zie op hun website helemaal niets staan over joden, zionisten of verheerlijking van de Arische of Saksische rassen of wat dan ook eigenlijk.
Maar ja, tegen multiculti en islamisering, dus nazi. Lekker makkelijke hé Quid?
-weggejorist en opgerot-
www.goudanoordzoalshethoort.info/wijkv...
"Wij zijn door de burgemeester en het college van de gemeente Gouda gevraagd om op een onafhankelijke wijze te onderzoeken of het mogelijk is op het terrein van de PWA-kazerne te komen tot een inpassing van De Ark, Gemiva en El Wahda op een manier die op voldoen de draagvlak van de buurt kan rekenen. En daarmee mogelijkerwijs ook van de gemeenteraad van Gouda."
En hoe is dat onderzoek gegaan?
"Hoe we contact hadden:
- Huisbezoeken
- Straatinterviews
- Telefonische interviews
- Mailcontact
- Aanspreken op straat"
Quid is anders ook een kaalkopje. Of hij moet meer Alpecin gebruiken, dat kan ook.
Jan Passant mk2 | 06-07-15 | 12:36
Sterke vondst, Passant. ´Monstermoskee´.
Heel de randstad is aan het vermonstelijken en daar kunnen die extreme rechtsdraaiende leipies van dat verzet weinig meer aan veranderen. Ze kapen de discussie, ze kapen de ECHTE weerzin.
In American History X had je een dialoog tussen de leider van de white supremecy en de protagonist. Leider: ¨Ik wil niet dat jij je kop kaalscheert. Jij bent slimmer dan onze soldaten. Laat je haar groeien, zorg dat je niet zo opvalt.¨
nazi is een stop woord bij gebrek aan woorden.
ben je het er niet mee eens dan ben je een nazi,en mag niet meer aan de democratische besluitvorming deelnemen.
dit is en wordt de methode om een groot deel van stemgerechtigde n.l uit te schakelen.
zie belgie cordon sanitair.
een referendum foei,dat mag niet,ben je eenmaal gekozen,dan ben je gemachtigd alles te doen,zonder overleg met de bevolking.
wie wil er een dergelijke grote moskee in zijn achtertuin.
en wat is dit voor een moskee soenniten of sjiieten.
ze slaan elkaar de hersens in voor de interpretatie va de koran.
het is een gevaarlijk trefpunt voor een toekomstige te verwachten aanslag.
Mensen bedreigen en het dan ludiek gaan noemen als justitie er bij gehaald wordt. Echt, pak een trein naar het oosten en kom nooit meer terug.
--
Doe eens niet zo hysterisch quit. Mot je nou godverdomme elk woord tegenwoordig op een gouden schaaltje wegen omdat een moraalridder er anders mee aan de haal gaat. Wat is het motto van je werkgever ook al weer Quit?
@Wachtmeester R | 06-07-15 | 12:40
"Dat hebben we met z'n allen zo afgesproken in dit land."
@Wachtmeester R | 06-07-15 | 12:40
Kan je mij uitleggen waarom je dat niet zou doen?
Kan iemand mij eens kunnen uitleggen waarom een autochtoon die het zat is, zijn fatsoen nog zou moeten bewaren? Serieus.
@Komputernurt | 06-07-15 | 12:39
*de auteur
Nee. Sorry, ik snap dat het door de linkerkant als zodanig wordt opgenomen, maar ik lees hier geen bedreiging in. Politici gaan ook met de regelmaat van de klok op huis- en buurtbezoek. Zeker om zulke beslissingen erdoor te masseren. Dus ja, daar kan je zo'n geintje mee maken
Identitair Verzet heeft m.a.w. gelijk.
@[x] Ongeschikt
Je moet even kijken naar dat auteur van dit stukje. Comrade Quid is al jaren een verlengstuk van de linkse kerk.
Heb ooit een 'ludiek bedoelde' bedreiging tegen me gehad. De rechter kon er niet meer om lachen, zo vaak had hij die uitgekauwde smoes gehoord. De dreigers waren volgens hem gewoon schuldig aan bedreiging. Dat was 15 jaar geleden.
Humor is namelijk erg relatief.
Er word weer totaal op de verkeerde groep de aandacht gevestigd. Die gasten van het verzet zijn niet het gevaar,worden niet het gevaar, en zullen dit ook nooit worden ook. Maar het is o zo makkelijk om dat politieke correcte in stand te houden en doen alsof ze recht van spreken hebben, alsof onze gevangenis vol zit met extremistische blanke, alsof er dreiging vanuit deze stroming komt.... kom op mensen we mogen best wat meer nationale gevoelens hebben, daar is niks mis mee, en het koesteren van onze vrij gevochten samenleving is het kostbaarste bezit, laten we nou wakker worden en realiseren dat buurten als bijvoorbeeld de Schilderswijk dit van ons wilt afpakken en met de grond gelijk wilt maken, er komt werkelijk niks goeds uit voort.
de Voorzittert | 06-07-15 | 12:34
Het heeft ook zijn voordeel. Zo een jurk zonder onderbroek zit best lekker als je geen werk hebt en het warm is.
Quid laat zich weer eens kennen als groot bewonderaar van linkse demonisering.
' Mensen bedreigen en het dan ludiek gaan noemen als justitie er bij gehaald ' .. dat hebben ze van moslims afgekeken .
@CoJoNes | 06-07-15 | 12:29
Eens. Maar hebben we de mensen wel in NL. ALs je nu alleen al kijkt naar de wat voor een koekwausen de Politiek herbergt. Denk aan Sharon Dijksma bijvoorbeeld. Dan kan je nauwelijks verwachten dat er een intelligente welbespraakte reactionair opstaat.
--
De laatste 30 jaar is de NL jeugd gehersenspoeld (Aan de EU hebben we onze welvaart te danken, kots!) en soft gemaakt. Dus waar is die 20-er of 30-er die het snapt, die kan praten, denken en orgaiseren zonder geweld en nazi/nsb praktijken???
Ik zou gezien de plek die een moskee inneemt in de hitparade favoriete-plek-aanslag er ook geen voorstander zijn. Puur lijfsbehoud en dus zuinigheid op ledematen valt niet onder racisme.
Bah. Onbeholpen gedoe van figuren die zich met het grootste gemak door alle gebruikelijke verdachten laten neerzetten als "extreem rechtse dreiging".
Dat werkt alleen maar positief voor de werkelijke bedreigers, uit huizen van de (inter)Nationaal Socialistische en de totalitaire islam.
Alsof de Apartheidsstaat van een monstermoskee het slachtoffer is.
Het Identitair Verzet bedient zich nu van exact dezelfde methodes als die haar tegenstanders sinds jaar en dag hanteren. Het juist doseren en de media bespelen moeten ze klaarblijkelijk nog leren.
Wat wel duidelijk is, is dat daar in de gemeenteraad extreem links aan het bewind is. Het is een grof schandaal dat die wethouders altijd achter de islamisten staat met hun belachelijk mega onderkomen, hoe willen ze dit uitleggen?
Het zijn linkse ondermijnende lieden die de autochtoon minachten!
Het mooie van dit land is dat linksom of linksom, de megamoskee er gewoon komt. En niet alleen in Gouda. Over 10 jaar zijn er meer actief gebruikte moskeën dan kerken. Staat de Ramadan niet alleen standaard in de iphone 6 (apple bedankt) maar op elke werkkalender van de Nederlander. Hemelvaartdag ingewisseld voor Het Suikerfeest in een jaar dat het Suikerfeest op een zondag valt (lekker economisch). We islamiseren vrolijk verder.
Ik snap het probleem niet.
Als links het doet dan is het een onafhankelijk onderzoek (www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/04/...) maar als rechtse lieden van het identitair verzet dit doen dan is het een bedreiging?
GeenStijl strijdt al jaren tegen de bouw van deze moskee, maar nu er iemand opstaat trappen jullie die mensen een hoek in?
Het kan aan mij liggen, maar dit volg ik even niet.
Nooit eerder gehoord van deze rebellen, maar ze geven schriftelijk aan dat zij die mails niet verzonden hebben.
En laat ik nou liever deze jongens geloven dan die landverraders van de Gemeente Gouda!
Voor mij is hiermee de kous af en wens ik hun sterkte in hun strijd tegen de komst van deze moskee.
Deze gasten hoe rechts ook hebben gewoon gelijk, een klein beetje tegendruk kan Gouda wel gebruiken, en deze wijsheid heb ik hier op GS opgedaan.
Want ben er nooit geweest en zal er ook niet heengaan, daar heeft GS aardig aan bijgedragen.
Meh of je nu moet kiezen tussen als Nazi bestempeld te worden of als minderwaardige kuffar, verloren heb je toch al.
Wat een komma zifterij.
Gezien de jongerentour van IS met 25 x een verrassing ("je wordt niet thuis gebracht") is het geen wonder dat moslims denken dat ze veel kunnen flikken.
Westerlingen worden al bang als er iemand met een vinger wijst.
@Mark_D_NL | 06-07-15 | 12:26
Helemaal eens dat deze groep ongeschikt is en Nederland is wat mij betreft ook echt al een poosje failliet. Ik denk alleen wel dat de Identitairen een groep is waaruit andere, minder radicale en fascistoïde, groepen kunnen ontstaan.
Nu al 3 verbannen naar de kelders van JvL. Denk om uw woorden reaguurders.
Wat een onzin!
Hoe meer verzet hoe beter, tóch?
@CoJoNes | 06-07-15 | 12:23
Als we deze mensen nodig hebben dan is Nederland echt failliet. Snap je insteek wel, maar deze lui lijken mij ongeschikt. Zeker na die excuus truus brief.
@Driewerf Hoezee | 06-07-15 | 12:21
Hoe flik jij dat toch?
Mooi, nu kan iedereen die het niet eens is met deze moskee op één hoop worden gegooid met deze figuren, alsof je een stok aanreikt en vervolgens op je knietjes wacht op de afranseling die komen gaat. Zo jammer.
Tsja Quid, ik ben bang dat we die Identitairen nog heel hard nodig gaan hebben in de niet zo nabije toekomst. In Frankrijk is deze groep al een factor. Voor de zoveelste keer kan ik Onderworpen van Houellebecq aanbevelen.
De pvv mag wel eens publiekelijk afstand nemen van deze club en haar gelederen erop controleren.
Zelfs de Nederlandse "actie en verzets" groepen/clubjes zijn achterlijk en dom. Net zoals de NL politiek. Daarom bereiken ze nooit iets.
@Piet Karbiet | 06-07-15 | 12:19
*de "Das war schon wieder ein Godwin! "-jingle van EchteJannen opzet*
@ Cuyahoga | 06-07-15 | 12:19
Er zijn betere Nazi's geweest dan hij is, dat is voldoende.
-weggejorist en opgerot-
Het echte probleem is natuurlijk dat er op de stoep geparkeerd wordt tijdens het vrijdaggebed in de nieuw te bouwen megamoskee. Dat niemand daar openlijk zich druk over maakt, verbaast mij.
Die Ben van der Kooi moet wel heel erg zijn dan, als hij de originele nazi's nog een slechte naam weet te geven.
Hoeveel Joden, homo's en verzetsstrijders heeft hij vermoord?
-weggejorist en opgerot-
Wie het ook doet: bedreigen is altijd een zwaktebod.
Nou nou nou, ik tel 11 Godwins.
Mag het een onsje minder zijn?
Ik zou zeggen geef ze een geel hessie kan bij jozias ook dus moet daar in gouda ook wel kunnen
Die megamoskee met een Berlijnse muur om geen vrij zicht te hebben op vrouwelijke verzorgers van mentaal gehandicapte kinderen is een levend kunstwerk waarmee je ontwaakt uit de multiculturele droom.
"Wij hebben niks verzonden. Wel hebben wij in de persverklaring die wij naar een aantal media, en ook op deze pagina integraal overgenomen afgelopen zaterdag en dus na te lezen, gemeld: "Voorafgaand zullen wij een aantal voorstanders in de raad een huisbezoek brengen om ze tot inkeer te brengen."
Merkwaardig. Hebben ze nou niets verzonden of is er een persverklaring verstuurd? Wat een incoherent stuk.
-weggejorist en opgerot-
REAGEER OOK