Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Awww. Grexit sloopt waarde villa Willem-Alexander

koningwillydestaatsruifvretert.jpgBij de Telegraaf hebben ze twee vastgoedhandelaren met vakantiehuizen in Griekenland gebeld en gevraagd wat een Grexit zou betekenen voor de villa van Willem-Alexander. Want dat zijn prioriteiten. Wat blijkt, mochten de Grieken ervoor kiezen uit de Euro te stappen, dan daalt de waarde van de villa van Willem-Alexander enorm. En die is al niet meer wat het huis ooit gekost heeft. Een financiële strop voor Willem-Alexander, kopt de niet-Sjuulbode. Nou. Nee. Een financiële strop voor de belastingbetaler. Immers, Willem-Alexander is de grootste subsidiehoer van Nederland, samen met zijn familieleden. Voor zijn vastgoed weet hij ook altijd heel goed de portemonnee van de Nederlander te trekken. Zoals de miljoen euro die nodig was voor de pied-à-terre van Beatrix op Noordeinde 66. Of het half miljoen dat de Nederlandse BTW- en accijnsbetaler mocht neerleggen voor het hekje rondom de villa in Griekenland. Een Grexit is dus geen strop voor Willem-Alexander, maar zal ongetwijfeld worden afgeschoven op de belastingbetaler. Leer ons DJ Despoot kennen, en zijn familie van duurste uitkeringstrekkers van Nederland. Buiten dat is het natuurlijk een gotspe dat we ons druk zouden moeten maken om de financiële gevolgen van een Grexit voor Willem Fucking Alexander. Dat is hetzelfde als meeleven met iemand wiens vakantie of bruiloft is "verpest" door de terroristische aanslag in Tunesië. Dat zijn niet de grootste slachtoffers. Wij maken ons bijvoorbeeld meer zorgen om de financiële strop van een Grexit voor de gewone Griek. Of, want daar komen stomtoevallig veel rekeningen altijd terecht, voor de Nederlandse belastingbetaler.

Reaguursels

Inloggen

Mag dit koningshuis (het duurste koningshuis dat bestaat) nu eindelijk eens een keer opgedoekt worden.
Opduvelen met deze bende, die ons allen pootje licht.

bornasabitch | 01-07-15 | 09:05

Kunnen we Willem de Domme niet gewoon cadeau doen aan Griekenland? Oh wacht, dan moet er geld bij.

Zaadhaan | 30-06-15 | 23:46

Hehe, eindelijk een stukje tekst waar ik geheel achter sta, hulde.

NB-Stb | 30-06-15 | 18:36

Quid: het is een privé huis.
En ook zij mogen net als jij hun geld besteden zoals ze zelf willen.
Daarnaast: zolang je het niet verkoopt, is er niets aan de hand. Hun Italiaanse huisje hadden ze overigens decennia.
Niks te doen vandaag?

Raider Twix | 30-06-15 | 16:49

Beetje willempie plagen met dit artikel.. Tss ga je schamen! Is de beste bijstandtrekkert van heel NL! Doet tenminste nog wat werk voor zijn centen en probeert (zwaar gehandicapt) altijd keurig voor de camera te verschijnen! Beledigt bijna nooit iemand en meestal vriendelijk! Een echt voorbeeld voor iedereen aan het overheids infuus dus!!

Dhr. Flesjes | 30-06-15 | 15:32

Je kunt ook stellen dat Wim Lex voor hetzelfde bedrag binnenkort half Griekenland kan opkopen. Toch leuk zo'n kolonie in een zonnig oord.

paddy | 30-06-15 | 14:35

Cor Zakov | 30-06-15 | 13:34
Liever vandaag dan morgen, maar wel al het gekregen geld inleveren voor vertrek. Laaienlichters.

Vout | 30-06-15 | 14:21

Deze nepkoning heeft geen enkele band met de prins van Oranje en dient dan ook uit zijn ambt gezet te worden samen met zijn argentijnse ****.

Vout | 30-06-15 | 14:19

@Cor Zakov | 30-06-15 | 13:34
In theorie dan, in de praktijk zal dat natuurlijk nooit gebeuren.

Slipsnifter | 30-06-15 | 14:12

@Cor Zakov | 30-06-15 | 13:34
Het enige dat er gebeurt is dat de belastingen een paar procent omlaag gaan.

Slipsnifter | 30-06-15 | 14:11

Dit kost precies nul eypo want er zit ongetwijfeld geen hypotheek op dat pandje.

Ooit_huisregelneef | 30-06-15 | 13:55

Heb zo her en der wat reaguursels gelezen (niet alle)... maar wie kan mij eens uitleggen wat er met ons land gaat gebeuren als we Willy en Max naar Argentinië laten emigreren...... gaan we naar de kloten?, economie stort volledig in?, totale chaos???

Cor Zakov | 30-06-15 | 13:34

De Grieken profiteerden jarenlang als geen ander van de euro en de overdreven lage rente. Van hoog tot laag. Dus zo overdreven veel medelijden hoeven wij niet voor de Grieken ten toon te spreiden. Vervolgens hebben de Grieken zelf gekozen voor een regering die lak heeft aan de regels die bij de euro horen en het land richting Grexit stuurt. En misschien is dat helemaal niet zo slecht voor de Grieken als men ons doet laten geloven.

Angelica | 30-06-15 | 13:21

@telelezer | 30-06-15 | 13:12
Daar klagen we ook over, maar ook dat helpt niks.

Slipsnifter | 30-06-15 | 13:20

Allereerst voor de goede orde: het kan me persoonlijk geen bal schelen of we nou een koning hebben of een president.

ECHTER objectief bekeken:

De monarchie is weliswaar stokoud maar zeker niet verouderd. Het is als een soort handelsmerk (bv Heineken, Cruyff enz) belangrijk voor de uitstraling een land en wekt vertrouwen naar het buitenland, wegens zogenaamde stabiliteit van een land.

Daarnaast zijn veel handels delegaties in vooral oosterse landen heel gevleid als ze een "echte koning" op bezoek krijgen en zijn eerder bereid tot zaken doen. Hun cultuur is daar nou eenmaal anders dan die van ons kouwe Nederlanders.


Dit alles bevordert de handel. Of je nou allerlei "leugenblaadjes" aanhaalt om te "bewijzen" dat het niet zo zou zijn, het is WEL zo.
-
Ten tweede: een koningshuis geeft een volk een soort saamhorigheidsgevoel, zie de oranjefeesten, "koningsnach" e.d. Zelfs bij voetbal kleuren wij Nederlanders alles oranje voor saamhorigheid, Wel opvallend toch..!
Let op de saamhorigheidsuitdrukking: "Wij Nederlanders"
-
Maar okee, stel dat de Gario's onder ons gelijk hebben en bovenstaand allemaal niet zo zou zijn en dat ze handelsmissies geen enkel voordeel zouden geven; dan blijft toch de vraag: WAT kost het dan om een PRESIDENT en aanhang steeds weer te moeten verkiezen en te onderhouden? Bijna net zo veel!
-
De voordelen van afschaffing van het koningshuis worden ernstig overdreven.

Laat die lui maar lekker koning en koningin spelen want kwaad doen ze niet. Het is dan immers net alsof we bekende toneelspelers of filmsterren hebben. Dat geeft Nederland af en toe wat glamour en meer aanzien in het buitenland.

Wie weet wel meer aanzien dan de stank voor dank die we krijgen voor het krankzinnige Sinterklaasspelen met miljarden van ONS belastinggeld om de halve wereld en kansloze gelukszoekers te onderhouden.
Ga DAAR maar liever over klagen want dat kost wel eventjes heel wat meer dan het onderhoud van het koningshuis.

telelezer | 30-06-15 | 13:12

Laten we met de pet rondgaan, Willem heeft het al zo moeilijk.

Vitiligo | 30-06-15 | 12:50

Ik durf niets te zeggen. Zijn wijf heeft ervaring met mensen uit een vliegtuig gooien.

Everybody dies | 30-06-15 | 12:43

Ah, een legitieme reden om zijn bijdrage te verdubbelen.
En nog een extra toelage, tenslotte kan je niet meer naar Griekenland, dus een ander krot is wel gewenst. Staat er niet nog wat in Belarus te koop?

KarelMarks | 30-06-15 | 12:39

@rechtsdwalendeautist | 30-06-15 | 12:34
De rijken hebben de macht, en aangezien ons koningshuis tot de rijkste families ter wereld behoren..

Slipsnifter | 30-06-15 | 12:38

Die bolle koning doet zijn uiterste best voor ons en wat krijgt hij ervoor terug ?

Ondankbaar plebs zijn die klote onderdanen toch !

Die spilzieke zonnekoning en die blondje argentijnse tuthola verdienen betere onderdanen, misschien iets voor griekenland ?

Vive le Roi !

FucktheSystem | 30-06-15 | 12:37

@De koning heeft allang geen macht meer
wat doet hij dan in de raad van State?
Leden en staatsraden worden bij koninklijk besluit benoemd voor het leven.

rechtsdwalendeautist | 30-06-15 | 12:34

Het word eens de hoogste tijd dat deze schatrijke Duits-Argentijnse familie eens belasting gaat betalen in plaats van te parasiteren op kosten van de Nederlandse belastingbetaler!!

De gelukszoeker | 30-06-15 | 12:20

Van een paar miljoen euro verlies merk je niets, met miljarden op je bankrekening.

Slipsnifter | 30-06-15 | 12:18

Iemand een link naar waar het te koop staat. Als die er niet is, dan is dit het zoveelste onzin-jankverhaal.
Schrijft die blonde deze onzin???

Skunk57 | 30-06-15 | 12:18

De keuningskruipers staan nog niet op winst, de RVD laat lunchpauze schieten en roept hulp in van NOS. #oranjexit

rechtsdwalendeautist | 30-06-15 | 12:15

zwellevertje | 30-06-15 | 11:27
Wij van de SGP geloven maar in één koning en dat is god. Willem is dat absoluut niet.

keizeradmiraal4 | 30-06-15 | 12:13

knerf | 30-06-15 | 12:02
Prins Bernhard was daar wel weer goed in..

ZZP-er | 30-06-15 | 12:10

We kunnen het zo weer aan de Grieken terug verkopen, inclusief een heel koningshuis met aanhang.

ZZP-er | 30-06-15 | 12:10

sinar2 | 30-06-15 | 11:52

Monarchisten geloven graag in sprookjes dus ook in de magie van zgn. handelscontracten.
Hoewel dat nog nooit bewezen is en zelfs als leugens wordt bestempeld, blijven momarchisten die leugen maar van stal halen
www.leugens.nl/2010/06/03/koningshuis-...

knerf | 30-06-15 | 12:02

Als die Grieken straks in het referendum tegen stemmen kunnen ze het wat mij betreft helemaal zelf uitzoeken. En voordat iedereen nu gaat roepen dat ze daarmee veel beter af zijn: denk maar even aan de chaos die daar nu aan het ontstaan is. Ze hebben dan straks helemaal niets meer.
Maar een volk dat massaal kiest voor een zootje populisten dat vergelijkbaar is met de SP, denkt dat de Euro's wel voor ze uit de lucht blijven vallen en als het echt mis dreigt te gaan nog niet wil leren dat je niet meer kunt blijven uitgeven dan wat er binnen komt verdient niet beter. Jammer van al onze pogingen om het land overeind te houden maar eens komt er een einde.

Peerkepeer | 30-06-15 | 11:57

lulleficatie | 30-06-15 | 11:24
Geen politieke konkelingen??? Verdiep je eens in de geschiedenis van de Oranjes. Wegens tijdgebrek noem ik nu alleen even de moord op Johan van Oldebarnevelt en de gebroeders de Witt, de Greet Hofmans-affaire en Lockheed, maar de lijst is eindeloos.

bintang | 30-06-15 | 11:56

Willianus Wortelus | 30-06-15 | 11:42

Het is gewoon "Herhaald" , je hebt dus gelijk. Voltooid deelwoord dus.

"eerstneukendanpraten | 30-06-15 | 10:26
Mea Culpa, de Lion King te vaak herhaalt ofzo.
Feynman30-06-1510:29" Gewoon het woordje "herhaalt" vervangen door een ander woord zoals "gezien"

knerf | 30-06-15 | 11:55

Er heeft nog niemand ooit aan kunnen tonen dat het koningshuis goed voor onze export zou zijn. De contracten die zogenaamd tijdens hun snoepreisjes worden binnengeharkt zijn al lang eerder geregeld en hebben niet met inzet van dit clubje te maken.
Je kan ze zelfs als nadeel zien want er zijn heel wat landen in de wereld die menen dat Nederland geen goede handelspartner is juist vanwege het hebben van een ondemocratisch instituut als het koningshuis.

sinar2 | 30-06-15 | 11:52

"familie van duurste uitkeringstrekkers" Is altijd makkelijk scoren met zo'n populistische uitspraak. Maar wie wil er nou echt serieus zijn baan overnemen? Ik ben er van overtuigd dat het echt hard werken is hoor. En echt niet altijd leuk.
lulleficatie | 30-06-15 | 10:07
.
Nou euh... na heel lang twijfelen en overleg met mijn vrouw... hebben Wij (pluralis koningitis of zoiets) besloten bij deze serieus die helse baan over te willen nemen.
Ook even aan de dochters gevraagd, zij zien het ook wel zitten. Dus de toekomst is ook gewaarborgd. We doen het zelfs voor een onsje minder...

Ultimate Master G | 30-06-15 | 11:50

Feynman | 30-06-15 | 10:43 Belg?

Willianus Wortelus | 30-06-15 | 11:42

Een koningshuis en aanverwante Prinsen en Prinsessen vieren een eeuwig durend feest op kosten van de belastingbetaler. Overal waar zij verschijnen worden er boeketten uitgereikt en het glas geheven.
Het enige wat zij doen is aanwezig te zijn, te zwaaien en wat algemeenheden te verwoorden.
De Totale Waanzin ten top.

waarzeggertje | 30-06-15 | 11:40

lulleficatie | 30-06-15 | 11:24

Ach die hebben wel wat beters te doen. Er wordt wat meewarig gelachen om ons land. Voor de rest interesseert het de gemiddelde Duitser geen moer.Alleen bladen al Bild en Duitse versies van de Prive houden zich daar mee bezig.

Als jij dan toch zo van des speling en het lot houdt, waarom dan niet een jaarlijke, nationale tombola waarbij iedereen de kans heeft om een jaar koning te worden?

knerf | 30-06-15 | 11:37

Feynman | 30-06-15 | 11:23

Je dwaalt af met je betoog. Als hij geen grondwettelijke macht heeft waarom dan nog een constitutionel monarchie houden?Waarom nog uit zijn recht laten spreken en Commisarissen in de provincie laten benoemen?Waarom dan nog lid van de Raad van State?
Waarom kruipen al die politici dan zo voor de leden van het koningshuis en durven ze hun privileges niet af te pakken
Die macht heeft het koningshuis overigens wel degelijk want toen Juliana dreigde met aftreden toen den Uyl Bernhard wilde vervolgen i.v.m de Lockheed-affaire, zag den Uyl er gauw vanaf. Dus hoezo geen macht? Verder hebben die Oranjes veel poen en dus macht, maar meer achter de schermen.

knerf | 30-06-15 | 11:33

Van de oranjes is wa niet de jongen die het slimst met geld omgaat. Friso was volgens mij de man die de financiën voor de oranjes regelde. Speculaties weren ook wel gemaakt tijdens een interview met de drie broers.

is het huisje ergens in afrika al verkocht?

dolffie | 30-06-15 | 11:33

Kijkt hij Bilderberg Bea toch eens lief aan?
Nou we het er toch over hebben,betalen die gasten eigenlijk erfbelasting als er 1 de pijp uit gaat?

swassannuf | 30-06-15 | 11:31

Dat wordt in zijn geval dan toch zeker gecompenseerd door de veel lagere bierprijs?

taxhond | 30-06-15 | 11:29

@realcleany | 30-06-15 | 10:41
Ach man,flikker toch eens op met dat eeuwige cliché lulverhaal over die vermeende opbrengsten en "een president is veel duurder".
Alleen een paar gezagsgetrouwen SGPers uit de bible belt zonder tv/internet geloven daar nog in.

zwellevertje | 30-06-15 | 11:27

Ik kan er niet mee zitten. Heb het liever over het verlies dat de belastingbetaler leidt bij de renovatie van die hut Ten Bosch. Willy leidt alleen maar virtueel verlies over geld dat hij ook nogeens gratis gekregen heeft.

De finale eindbaas | 30-06-15 | 11:26

@bintang | 30-06-15 | 10:41
Die baan is zo veeleisend dat je er van kinds af aan mee wordt opgevoed. En dat is tevens de garantie voor stabiliteit. Geen politieke konkelingen, maar speling van het lot die bepaalt wie staatshoofd en officieel vertegenwoordiger van het land is. Vraag Duitsland eens of ze liever een koning of een president hebben.

lulleficatie | 30-06-15 | 11:24

knerf | 30-06-15 | 11:05
Mensen die echt iets kunnen stellen zich niet meer verkiesbaar. En als je al een keer een uitzondering hebt, wordt die neergeschoten op een andere wijze verslonden door de massa van de slangenkuil.

Want dat is de echte morus van de politiek. Iedereen speelt het spel, iedereen verliest en echte oplossingen zijn we totaal niet in geïnteresseerd. Het is niet alleen stuitend hoe dichtbij het Griekse voorstel is op die van de Troika, het is vooral onverklaarbaar dat beide eerder een recessie veroorzaken dan een aflossing van schulden.

Ruud Lubbers sloopte de pensioenen. Uitnamewetten, premievakanties en vervroegde pensioneringen. Daar zit gelijk het probleem met de kiezer. Die neemt de moeite niet zich in te lezen. Heeft het geheugen van een pinda. Zelfs gerenomeerde partijen zijn vervallen tot soundbites en populisme, Goeden Tijden Slechte Tijden heeft definitief te politieke arena besmet en beneveld.

Is ook gelijk de reden waarom concurrentie en kapitalisme slecht functioneert. De normale afnemer heeft de tijd niet echt te vergelijken en vergelijkingssites worden gedwongen niet meer de beste prijs door te geven aan de consument.

De vraag is dus wat je liever hebt. Iemand die als een echte Siciliaanse don aan de macht komt, of iemand die door erfopvolging als enige burger zijn eigen spreekrecht kwijtraakt. Iemand die als enige niets heeft beloofd of aangenomen om zijn positie te verkrijgen. Dat is niet simpel genoeg voor een hard oordeel, beide zijn verwerpelijk.

De koning heeft allang geen macht meer, allang grondwettelijk geregeld hoe hij naar huis kan worden gestuurd. Iets van de Kamer en Senaat nog niet democratisch aandurven, simpelweg omdat ze zelf ook wel weten nog niet klaar te zijn. Wat ze in twee eeuwen niet gelukt is, gaat ze ook tijdens ons bestaan niet lukken.

Aan Screbrenica kan je al heel mooi zien dat we in de Navo offervlees zijn. Net zoals in Europa, de EU en de EC. De ECB, EFSF en ESM kunnen het mooi deze week laten zien wat er met kleine landjes met te weinig vrienden gebeurd. Het korte stokje, iedere keer. We krijgen een JSF die geeneens een F16 de baas kan.

Wij staren vervolgens naar ons navel of iemand na twee of drie jaar zijn vaste contract niet krijgt en dat de thuiszorg in Juli 2016 zijn loon een keer krijgt.

Feynman | 30-06-15 | 11:23

eerstneukendanpraten | 30-06-15 | 11:10

Hou toch eens op met die paranoia over verkiezingen die door de "linkse" media worden gemanipuleerd.Alsof er ook geen "rechtse" media zijn.
Als het volk al wordt gemanipuleerd dan is het wel over het koningshuis.
Verder is denken in termen van links en rechts 20e eeuws.

knerf | 30-06-15 | 11:19

Vluchthuisjes in een paar landen voor als het weer eens uit de hand loopt en ze vluchten als de laffe honden die het zijn. Volgende keer niet meer binnenlaten als wij de zooi weer opgeruimd hebben.

VerenigingVanDieven | 30-06-15 | 11:13

@nomuslims4staphorst |

In 1789 was de bestorming van de Bastille in Parijs.
Het tijdstip dat Lodewijk XVI gevangen genomen werd.
En in 1793 werd hij onthoofd via de guillotine.

waarzeggertje | 30-06-15 | 11:12

bintang | 30-06-15 | 10:47

Misschien heb je wel gelijk, verkiezingen die zo door de linkse media worden gemanipuleerd zoals in Nederland zijn toch ook een farce...

eerstneukendanpraten | 30-06-15 | 11:10

Als een Grexit leidt tot een Oranjexit, ben ik helemaal vóór dat referendum.

Schoorsteenveger | 30-06-15 | 11:07

Feynman | 30-06-15 | 11:00

Dat die presidenten jou niet aanstaan is subjectief.Ze zijn wel president geworden door een democratisch proces en kunnen weggestemd worden.
Die idiote koning komt aan de macht door erfopvolging. Hij of zij hoeft dus niks te kunnen om die macht te krijgen.Vandaar dat we in heden en verleden zulke halve zolen hadden die lid waren van het Koningshuis.
Wil je daar misschien een lijstje van?

knerf | 30-06-15 | 11:05

We hebben in de toekomst geen Koning meer nodig, dan hebben we een President van Europa, tenminste daar werken ze aan.

McNail | 30-06-15 | 11:02

Het is toch zijn eigen geld niet.

ja,diedus! | 30-06-15 | 11:02

Wanneer schaften de Fransen ook al weer de monarchie af? Vergeet Napoleon, dat was een streber.

Goed, geen guillotine deze keer, maar ...

nomuslims4staphorst | 30-06-15 | 11:01

knerf | 30-06-15 | 10:58
Er is maar 1 ding wat mij weerhoud de monarch te bedanken. De lijst van Nederlandse minister-presidenten.

Bokito ergo sum | 30-06-15 | 10:57
Weigeren? Die vrijstelling is netjes geregeld. Zoals het hele fiscale wetboek een gatenkaas is voor iedereen die genoeg fiscalisten kan inhuren.

Feynman | 30-06-15 | 11:00

Weg met het koningshuis en leve de democratie.

i-Wonder | 30-06-15 | 11:00

Dit is zo'n achterlijk nieuws. Als je het over typisch Telegraaf hebt, moet je hier aan denken. Hoe de fuck kun je hier nou met je journalistieke hoofd de nadruk op leggen als er zo veel te schrijven is over een mogelijke Griekse exit?

jawor36 | 30-06-15 | 10:59

Feynman | 30-06-15 | 10:51

Wel een reden te meer om ze belasting te laten betalen en die hele poppenkast af te schaffen.
Het kleine Nepal was verstandiger: dat land heeft de monarchie nog niet zo lang geleden afgeschaft.

knerf | 30-06-15 | 10:58

@Feynman, waar ze weigeren belasting over te betalen, en de rest doorschuiven naar de Kaaimaneilanden.

Bokito ergo sum | 30-06-15 | 10:57

Leve de republiek!

Amano | 30-06-15 | 10:57

Ja, ff serieus. Dit gaat nabestaanden van Nederlandse pensionado's natuurlijk ook giga in de erfenis raken.

Omkoal | 30-06-15 | 10:54

knerf | 30-06-15 | 10:38
Beetje profilering van de koude grond:
Werkloos, autoriteitsprobleem, moeite om 3 zinnen achter elkaar te typen zonder ad hominem.
Igor Putkin | 30-06-15 | 10:44

Als jij het niet kan winnen met argumenten kom je weer eens met je veronderstellingen en je persoonlijke aanvallen.Dus dat ad hominem daar ben je zelf sterk in.

Niet werkloos, gelukkig niet behept met een aangeboren, slaafs autoriteitenontzag en ook geen ijdeltuit die zijn betoog moet doorspekken met Latijnse termen.

knerf | 30-06-15 | 10:54

Die griek zal mij aan mijn reet roesten. Die heb ik als nederlandse belastingbetaler al decennialang in de kost gehad. Word tijd dat hij op eigen benen gaat leren staan en eens wat aan mij terug gaat betalen.

sinar2 | 30-06-15 | 10:52

slotbert | 30-06-15 | 10:44
Die Oranjes vangen meer dividend uit hun aandelenpakket dat vanuit een halve eeuw bijstand vanuit de staat.

Feynman | 30-06-15 | 10:51

@realcleany

Je weet niet waarover je praat.
Alle landen die vroeger een Koningshuis hadden en daar nu eindelijk van af zijn, willen nooit meer terug naar die tijd.
Denk aan Frankrijk, Duitsland, Italië, Portugal etc.

Het zijn enkel notoire feestvierders die geen enkele toegevoegde waarde hebben.
Dacht je nu werkelijk dat onze export afhankelijk is van het bestaan van een Koningshuis. ??
Jij werkt zeker bij de Rijks Voorlichtings Dienst.

waarzeggertje | 30-06-15 | 10:50

realcleany | 30-06-15 | 10:41

Heb je even een linkje over wat het ons land oplevert?

knerf | 30-06-15 | 10:49

Moeders zit ondertussen al weer op de Filipijnen.

philia | 30-06-15 | 10:49

@realcleany | 30-06-15 | 10:41
Dus u vind het normaal dat 200 jaar geleden iemand in een bootje het Scheveningse strand opvaart en vervolgens 200 jaar het land en de bevolking in zijn/haar greep houd. 200 jaar belastingverhoging uit naam van..

Weet u hoeveel bootjes en gelukzoekers er vandaag de dag er op zee drijven?

toetanchamon | 30-06-15 | 10:48

eerstneukendanpraten | 30-06-15 | 10:29
Als je dat een argument vindt, dan moet je alle verkiezingen afschaffen, want ze kosten allemaal geld. Vanaf nu een erfelijk lidmaatschap van de Tweede Kamer, moet jij een prima idee vinden.

bintang | 30-06-15 | 10:47

waarzeggertje | 30-06-15 | 10:28

Met begrippen als "democratisch" etc. hoef je bij die monarchisten niet aan te komen. Ze zijn per definitie slaafs, volgzaam en hebben niks met gelijkheid voor de wet voor iedereen.
Bovendien hebben ze licht-fascistoide trekjes in hun geloofsovertuiging. Andersdenkenden mogen hun mening niet laten gelden in het publieke domein. Dan worden ze opgepakt en/of in elkaar gerost zoals vroeger vaak voor kwam.

knerf | 30-06-15 | 10:45

Feynman | 30-06-15 |
Willem schrijft overal vet op af maar dat kan ook met zulke gewillige belasting betalende onderdanen.

slotbert | 30-06-15 | 10:44

Dat gelul dat een president duurder is, is ook gewoon helemaal niet nodig. Je kan prima het koningshuis afschaffen zonder er een president voor in de plaats te hebben. Die oliedomme bolle en zijn voetbalvrouw moeten gewoon oprotten, ze kosten te veel, en vinden dat te normaal.

Bokito ergo sum | 30-06-15 | 10:44

@eerstneukendanpraten

Ja, misschien kosten de verkiezingen in USA miljarden.
Maar er mag tenminste gekozen worden.!!
Bovendien is de VS 265x zo groot als Nederland en wonen er 375 miljoen mensen.
De president van de VS verdient ongeveer 450.000 dollar per jaar. En zijn vrouw krijgt alleen een onkostenvergoeding. Tel uit je winst.

waarzeggertje | 30-06-15 | 10:44

knerf | 30-06-15 | 10:38
Beetje profilering van de koude grond:
Werkloos, autoriteitsprobleem, moeite om 3 zinnen achter elkaar te typen zonder ad hominem.

Igor Putkin | 30-06-15 | 10:44

realcleany
Kan in de geschiedenis nergens een meerwaarde vinden.

ohje | 30-06-15 | 10:43

Willianus Wortelus | 30-06-15 | 10:38
Belg.

Feynman | 30-06-15 | 10:43

"Wij maken ons bijvoorbeeld meer zorgen om de financiële strop van een Grexit voor de gewone Griek". Zegt Quid. Waarom eigenlijk? De gewone Griek kan weer opnieuw beginnen met zijn eigen munt, zonder idiote voorschriften van en afdrachten aan Europa. Voorwaarde is alleen dat ze eindelijk iets doen aan hun rommelige maatschappij en daar wat ordening in aanbrengen.
Voor ons geldt overigens hetzelfde. De euro was een handig idee toen we nog eindeloos moesten rekenen op wisselkoersen. Computers hebben er helemaal geen moeite mee. Ik koop af en toe iets in Denemarken, Zweden en Engeland. Geen enkel probleem. Griekenland moet alleen zorgen dat het in de vrijhandelszone blijft, maar daar zal Brussel wel te rancuneus voor zijn.

Synecdoche | 30-06-15 | 10:42

Ik ben er van overtuigd dat het echt hard werken is hoor. En echt niet altijd leuk.
lulleficatie | 30-06-15 | 10:07
Als het zo'n zware baan is, dan zal er wel een lange sollicitatieprocedure aan vooraf gaan. Oh nee, elke eerstgeborene blijkt het te kunnen, dat zegt toch wel genoeg.

bintang | 30-06-15 | 10:41

Anti-Koningshuis mensen zijn grappig. Het hebben van een Koningshuis levert ons zoveel meer op dan het kost. Een president is ook niet gratis. Denk je dat Obama al die beveiliging, snoepreisjes, buitenverblijven en personeel zelf betaalt?
Is een land stabieler met een monarchie of zonder. Ik denk met. Iedere 4 jaar verkiezingen houden en er vervolgens achter komen dat je president niet de persoon blijkt te zijn waarvan je dacht dat hij was.

Ja, een koning heeft meer een ceremoniële taak, maar daar floreert ons Koningshuis juist in.
Dat mag belachelijk klinken, maar feit is dat mogelijke alternatieven niet beter zijn.

realcleany | 30-06-15 | 10:41

Griekenland toont aan dat democratie de grootste luchtbel is van de laatste 2000 jaar. wat in Griekenland gebeurt, gebeurt straks overal, kwestie van tijd. De grieken waren de eerste met een democratie en zijn ook de eerste die door die democratie volledig om zeep zijn geholpen.

De burger bloed en de politici.....
https://www.youtube.com/watch?v=YvDcJydVcHo

toetanchamon | 30-06-15 | 10:40

Feynman | 30-06-15 | 10:29 Herhaald.

Willianus Wortelus | 30-06-15 | 10:38

"Het is de koning mensen, niet één of andere bak- of zorggraaier."
Igor Putkin | 30-06-15 | 10:09

Ah daar is ons gezagstrouwe kruipertje weer.
"Het is de koning".... Ja en? Verder lul je weer eens uit je nek want het zijn tegenwoordig juiste "linkse" mensen die vaak in de bres springen voor die "koning" van jou.
Maar ja, weet jij veel... Geloof je ook nog in kabouters?

knerf | 30-06-15 | 10:38

In je jeugd vlak bij de Duitse grens gewoond, Quid? 'Buiten dat' is slecht Nederlands en leunt zwaar op het Duitse 'ausserdem'. Beter is 'afgezien daarvan'.

L. Rakker | 30-06-15 | 10:33

Willem heeft pas een probleem als hij en zijn vrouw zouden besluiten om de toko op korte termijn te verkopen. Als dat niet het geval is, gaat het hem geen ene ruk uitmaken of de prijzen in elkaar donderen of niet. Sterker nog, een Grexit zou wel eens meer vermogende Europeanen aan kunnen trekken!

Tollebol | 30-06-15 | 10:32

Reken maar dat Rutte staat te trappelen om dit stukje vastgoed namens de regering op te kopen tegen de toenmalige koopprijs.
Om het vervolgens weer terug te verkopen voor het symbolische bedrag van 1 draghma wanneer de situatie weer gestabiliseerd is.
Zo rolde Bea destijds ook.

spoilerfreak | 30-06-15 | 10:30

eerstneukendanpraten | 30-06-15 | 10:26
Mea Culpa, de Lion King te vaak herhaalt ofzo.

Feynman | 30-06-15 | 10:29

Ja, we doen niet zoveel export naar Griekenland. Wat een gelul. Maar ja, meneer is dan zelf ook geen ondernemer die er door geraakt zal worden, dus wat zal het hem aan zijn reet oxideren. Gelukkig zijn het ook maar een paar duizend mensen die hun PGB nog niet hebben ontvangen. Ha ha ha. En onze Koning doet heel veel voor de Nederlandse export. Tralala.

Piet Karbiet | 30-06-15 | 10:29

Maar als je ziet hoeveel miljarden er over de balk worden gesmeten voor bijvoorbeeld de presidentsverkiezingen in de USA dan is dit misschien zo gek nog niet...

eerstneukendanpraten | 30-06-15 | 10:29

Het Koningshuis is een overblijfsel uit de Middel-Eeuwen.
In deze huidige tijd past dit niet meer.
Bovendien is het niet democratisch, een functie door Erfopvolging. Bespottelijk.
De grootste onbenul kan dus koning worden. !!
Bovendien kun je ook nog ongestraft stelen. Denk aan Prins Bernhard met de Lockheed-Affaire. Miljoenen verdwenen in zijn zak. Een normaal mens draait de bak in. Maar hij komt er mee weg. Walgelijk.

waarzeggertje | 30-06-15 | 10:28


Feynman | 30-06-15 | 10:03

Dat was Mozambique, mijn waarde en Madagaskar is een eiland ten oosten daarvan.

eerstneukendanpraten | 30-06-15 | 10:26

"Hmm eens even kijken, welke zal ik eens nemen?
Die linker daar misschien? Hmm, ik rijk rare luchtjes die ik niet kan thuisbrengen, iets van koriander en kerrie, nee die doen we niet.
Ah, die ziet er wel gezellig uit. Wacht effe, ik hoor hoempapamuziek en polonaisegelal, die doen we ook niet.
Die roze daarginder dan? Brr, veel te koud. Die donkerbruine, ah nee, veel te warm.
Die gele daar misschien? Ah nee, ik hoor het al, veel te druk.
Ah wacht, daar zie ik nog wat, wel wat droog, maar ik rijk kaviaar en ik hoor Duits praten dus die moet goed zijn."
"Geronimo!!"

Nee, beste weblogvrienden, zo is het natuurlijk niet gegaan, ik lul maar wat uit mijn nek.
En dat betekent dus dat de enige, maar dan ook echt de enige kwaliteit die wij aan Wimpie toedichten, namelijk dat hij uit de juiste kudt is gekropen, niet eens een echte kwaliteit is, want hij had natuurlijk niks te kiezen.

Cuyahoga | 30-06-15 | 10:26

-weggejorist-

Professor Pollewop | 30-06-15 | 10:25

@Igor Putkin | 30-06-15 | 10:17

Ik heb m'n lagere school inderdaad afgemaakt. En daarna nog een paar opleidingen gedaan. Sinds dit sujet 'koning' is ben ik overigens republikein. Oorzaak en gevolg, of zo.

Reinaert | 30-06-15 | 10:25

@lulleficatie
die baan is volstrekt overbodig. je hebt geen koning nodig en in zwitserland is de gehele ministerraad gezamenlijk het staatshoofd. voor 130 miljoen per jaar kan je 3.000 ziekenverzorgster een baan bezorgen. dat levert de samenleving meer op dan een graaiende parasieten familie.

minimá-armezusvan.. | 30-06-15 | 10:25

Tuinmannen en lager personeel daarentegen wordt een stuk goedkoper.
Zo lang hij niet verkoopt wordt het dus veel goedkoper. Over 30 jaar is de situatie weer helemaal anders dus wie dan leeft, wie dan zorgt.

Vogelbeest | 30-06-15 | 10:24

geef die man een paar zonnepanelen. volgens junkcer betaalt de griek teveel voor zijn electra omdat er te weinig concurrentie is.

ganzo | 30-06-15 | 10:24

Linksom of rechtsom, Griekenland heeft ons al te veel gekost en gaat ons hoe dan ook nog meer kosten.
Als men in het begin de zaken beter had geregeld was Griekenland al lang uit de EU of weer in de lift.

En die Villa ach ja, dat is ook een insteek om tegen een probleem aan te kijken. Mijn huis is ook minder waard geworden, buiten mijn schuld om en ik zal er ook zelf mee moeten dealen. Voor een Koning moet zo'n tegenvaller nog wel te handelen zijn.

Andersdenkend | 30-06-15 | 10:23

De Televaag, daar heb je het al. Niet boeiend, NEXT!

Stijlloze Frank | 30-06-15 | 10:22

@Igor Putkin
Vertaling: Je bent een onderdaan en je geniet ervan.

Dan maar zo! | 30-06-15 | 10:20

@ Cor Zakov | 30-06-15 | 10:15

Hoezo besparen we geld zonder koning? Dan komt er een president, die moet ook ergens wonen en dat gaat ie niet in een Vinex-wijk doen, die heeft ook beveiliging nodig, een auto etc. plus die ga je dan elke 4 jaar (of zo) kiezen, kost ook een vermogen om elke keer te organiseren enz. enz. Het is gewoon minstens net zo duur en net zo zinloos.

Capt. Iglo | 30-06-15 | 10:19

Reinaert | 30-06-15 | 10:15
Hoe minder je hem hoort, hoe beter. U heeft Staatsinrichting gehad vroeger?

Igor Putkin | 30-06-15 | 10:17

Wanneer sturen ze die lul met vingers met z'n mokkel een keer op ''staats''bezoek richting het kalifaat. Van het geld dat daarna bespaard kan worden kan het politieapparaat worden uitgebreid en kunnen onze ''moslimvriendjes'' het land uitgeknuppeld worden.

Cor Zakov | 30-06-15 | 10:15

@Igor Putkin | 30-06-15 | 10:09

Helaas stelt deze, 'onze', koning daar verdoemd weinig tegenover. Nogal onzichtbaar en vooral nogal onhoorbaar - en da's wat mij betreft toch wel een beetje jammer. Een leider is het zeker niet (gelukkig hebben we Mark Rutte nog).

Reinaert | 30-06-15 | 10:15

Dan maar zo! | 30-06-15 | 10:13
Oké dan.

?

Igor Putkin | 30-06-15 | 10:15

@Igor Putkin
Bank- en zorggraaiers stellen zichzelf boven het plebs. Dat is bij jou niet nodig, jij meet jezelf vrijwillig een juk aan.

Dan maar zo! | 30-06-15 | 10:13

De vastgoedkoning en zijn voetbalvrouw. Ik veracht die familie.

Bokito ergo sum | 30-06-15 | 10:13

Ik bekijk het maar eensch van de zonnige kant, nu is het DE tijd om eens voor een vakantieoptrekje in Griekenland te gaan shoppen.
.
Bodemprijzen, na Grexit eten, drinken, personeel rete goedkoop en altijd lekker weer.
.
Kom er maar in meneer Derksen van Pelops Greek Houses!

Berbaar | 30-06-15 | 10:12

De Tokkiegraaf, de krant voor chronisch boos, of in Benidorm vakantievierend, Nederland.

Igor Putkin | 30-06-15 | 10:12

Een paleis in de schilderswijk,goed idee.

ohje | 30-06-15 | 10:11

Non-topic. Maar goed ook een invalshoek om naar een grexit te kijken.

Hypno2050 | 30-06-15 | 10:11

bak =bank

Igor Putkin | 30-06-15 | 10:10

Links geleuter.Wat zou men raar naar ons land kijken als wij de koning wel belasting lieten betalen. Het is de koning mensen, niet één of andere bak- of zorggraaier.

Igor Putkin | 30-06-15 | 10:09

7,62x39 | 30-06-15 | 10:06
Eitje, Tsipras, die president kost pas veel geld

Bertie Wooster | 30-06-15 | 10:09

Vroeger toen hadden de Grieken nog koning Minos, die alles wat hij aanraakte in goud veranderde (echt gebeurt, niet vreemder dan wat menig kerk-/moskeeganger gelooft) die had de crisis al lang opgelost.

Bertie Wooster | 30-06-15 | 10:07

"familie van duurste uitkeringstrekkers" Is altijd makkelijk scoren met zo'n populistische uitspraak. Maar wie wil er nou echt serieus zijn baan overnemen? Ik ben er van overtuigd dat het echt hard werken is hoor. En echt niet altijd leuk.

lulleficatie | 30-06-15 | 10:07

Dafman | 30-06-15 | 10:02
Een duurdere president? Snel, noem een president ter wereld die meer kost dan ons koningshuis. Nee hè.
Onbenul.

7,62x39 | 30-06-15 | 10:06

Zullen we even wachten met de schuldvraag tot NA dat we de kraan gedicht hebben? Dat geld voor Griekenland zijn we toch wel kwijt. Eerst maar eens zorgen dat er niet stiekum toch weer meer geld naar toe gaat.

koeberg | 30-06-15 | 10:04

Ik stel voor dat elke Nederlander een nachtje gratis mag slapen daar. Dan is het weer ok, ok?

Dima Beeline | 30-06-15 | 10:04

liever een pied a terre voor Beatrix en een hekje voor willen dan dat dat Geld naar Afrika gaat. Dan is het tenminste nog zinvol besteedt.

republikein72 | 30-06-15 | 10:04

Op die hut in Madagaskar heeft hij meer afgeschreven.

Feynman | 30-06-15 | 10:03

Die Oranjes hebben inktzwart karma, so there you go.

Bobbbe | 30-06-15 | 10:02

Voor de gemiddelde Telegraaflezer is het vakantiehuis van Wimlex toch echt een stuk belangrijker dan dat gedoe in Griekenland.
Een dwarszittende scheet in Wimlex' achterste is zelfs belangrijker.

jemagookniksmeer | 30-06-15 | 10:02

Gaat hij het verkopen dan? Heb ik niks over gehoord, tot die tijd is dit totaal non nieuws. Tegen de tijd dat hij er vanaf wil is het misschien wel het dubbele waard of de helft van wat het nu is. Je verliest (of wint eventueel) er pas iets op als je er vanaf wil.

Capt. Iglo | 30-06-15 | 10:02

Hoezee voor de laatste Koning der Nederlanden!

Dan maar zo! | 30-06-15 | 10:02

Meh. Liever een lollige koning dan een duurdere, nikszeggende president. Wees blij met wat je hebt, want voor je het weet ben je het kwijt. En er zijn veeeel ergere dingen waar we veel meer belasting aan weggooien.

Dafman | 30-06-15 | 10:02

Iemand gisteren Grijnzende Mark gezien bij de NOS over de gevolgen voor Nederland? Ach, we hadden niet zoveel export met de Grieken.
Gek genoeg woord van de Grijns over de miljarden waarmee Rutte de bankschulden heeft opgekocht. Tijd voor een verantwoordingsdebatje? Alles komt terug met rente, toch?

wapster | 30-06-15 | 10:01

Toen ik gisteren Philip van Belgie op het balkon bij het Elizabethconcours in Belgie zag zitten moest ik even denken aan de strapats de klappende Willy bij de DJ uithaalde. Echt 'look at me, look at me'.

Einde van de Domheid | 30-06-15 | 10:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken