Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Man mag niet filmen op NS-station. Wordt boos

Rotterdam. Onrendabelen Vervoer, NS-station. Man probeert (vermeend) hardhandige arrestatie te filmen maar wordt ernstig in zijn burgerjournalistieke vrijheden belemmerd door de Sterke Arm der RET & Wet. Maar gelukkig is er internet, waarop alles komt de staan, alsook de arrestant (screenshot). Treffende Samen1-quote van boze filmer tegen politie-personeel: "Je eigen volk sla je total loss. Je kent je eigen geschiedenis niet eens." (???) Let ook op de stationsomroepster met haar variant op "doorlopen mensen, niets aan de hand." Allemaal op internet, allemaal.

Reaguursels

Inloggen

die filmert snapt t niet... hij is ergens binnen-- dus huisregels menneke...
-
ns-station is geen openbare weg roeptoeter.

2emeREP | 16-06-15 | 12:47

Hoor ik nu een allochtoons accent of vergis ik me ???

Lichtstadfan | 16-06-15 | 11:13

En dan te bedenken dat veel reaguurders zich herhaaldelijk ergeren aan politici en graag met hooivorken zouden optrekken naar Den Haag.

Nou jongens, dan worden jullie door diezelfde gezagsgetrouwe agentjes in elkaar geslagen.....

knerf | 16-06-15 | 10:48

Trekhaas | 15-06-15 | 16:31

Inhoudelijk reageren op reacties is niet je sterkste kant geloof ik, nietwaar?

knerf | 16-06-15 | 10:44

Grapjes maken over de Fin is een open deurtje. Maar ik denk dat we met zijn allen in onze handjes mogen knijpen dat er niet per ongeluk een dienstwapen is afgegaan.

ren-forrest-ren-e | 16-06-15 | 10:23

Inteelder snapt het verschil tussen iets filmen en je met camera naar voren geramd overal schreeuwend op een halve meter afstand mee bemoeien niet .
Op het rif had ie na een minuut al huilend op een flesje gezeten .

Castor12 | 16-06-15 | 09:30

Die multiculturele samenleving, het blijft toch wel een topidee hoor. Elke dag plukken we er weer de vruchten van.

Bari Oomsma | 16-06-15 | 09:23

Waarschijnlijk één van de misdadige landgenoten van de filmer die gearresteerd werd? Weer zo'n allochtoon die precies meent te weten wat zn rechten zijn...... Next

Thorolf | 16-06-15 | 01:14

Weer zo'n lul met zijn vrijheid. Doodmoe wordt je van dat hakketakgebrabbel.

Rien7847 | 16-06-15 | 00:57

-weggejorist-

ADVIZEUR | 16-06-15 | 00:42

Overheid, voer de dienstplicht A.U.B zo snel mogelijk weer in. Dit soort filmers mogen eens flink *gedrild* worden. 2 weken speedmarsen, of 1 week op bivak in het ijskoude Noorwegen.

Sweetlakecity | 15-06-15 | 23:08

Spijt me zeer maar de verslaggever komt zeer irritant over zeg!......

Janus X | 15-06-15 | 22:23

De Libertariër | 15-06-15 | 20:05
Dat was geen burger. Geen NL burger. Geen burger die belasting betaalt.

Negerland | 15-06-15 | 21:43

@mister niet scherp | 15-06-15 | 14:24
Daar hebben we dan gelukkig weer rechters voor. Dat is hij dan weer niet.

Claude_Vieaul | 15-06-15 | 21:10

Maar moet ie nog tanken?

Canis Spurcus | 15-06-15 | 20:39

Dat verschrikkelijke accent kun je alleen maar bestrijden door precies de 4 voortanden eruit te meppen.
Die "zzzuhzuhzzz" klanken produceren ze door hun tong naar voren te steken, net als babies doen.

Negerland | 15-06-15 | 20:05

Veel belangrijker dan die schreeuwende proleet vind ik hier het gegeven dat de Politie mogelijk weer eens een burger in elkaar heeft staan stampen, een praktijk die anno 2015 normaler en normaler gevonden lijkt te worden.
.
Het incident verdient hierom aandacht en enkel hierom. Sprake van burgermishandeling nummer 15.001 dit jaar??

De Libertariër | 15-06-15 | 20:05

Wat een overspannen volksmenner die filmer... Lijkt me een heel correcte arrestatie zo te zien. Ik hoop dat meneer ook zo hoog van de toren blaast als het gaat om homo- en vrouwenrechten...

Rob Voerman3529 | 15-06-15 | 20:00

Zucht, wat heb ik een enorme hekel aan die nep-Nederlanders die constant 'vrijheid, brijheid, vrijheid' staan te roepen. Vrijheid wilt niet zeggen dat je overal 1 meter bovenop kan staan en je overal mee kan bemoeien.

iNederlander | 15-06-15 | 19:31

1:36 uur zegt ie "hoer" in het Arabisch met Marokkaanse accent. Typisch, weer zulke achterlijke booslim.

Wonderful-Life | 15-06-15 | 19:09

ach man.. lekker laten filmen. doet niemand pijn en misstanden kunnen zo aan de kaak worden gesteld.

Common_Sense | 15-06-15 | 18:45

Jij bent op internet. Mooie tijden waren dat Doss/windows 95.

elcidisback | 15-06-15 | 18:00

Man man man, rare sprekende accenten, echte zwarte pieten met de roe, van alles te zien op het perron, waar moet dit toch heen met dit land?

drammerd | 15-06-15 | 17:47

Mocro of Toerk met grote bek wenst een nergerpolizist erop te wijzen dat hij zijn eigen volk total loss slaat en kennelijk zijn eigen geschiedenis niet kent (slavernij of zo) en de negerdader van een delict dus niet zo heeft te behandelen (want een bro). Ik wist trouwens niet dat islamieten zich zoveel aan het welzijn van negers gelegen lieten liggen. Dat is nieuw voor mij.

Willibald von Klúúúk | 15-06-15 | 17:44

@ mister niet scherp | 15-06-15 | 16:21

Ja dat staat in je link maar dit klopt niet. Het klopt dat een station privé terrein is en je daar voorwaarden en huisregels voor mag maken zolang deze niet in strijd zijn met de wet. Je kan iemand bij overtreding ook aanklagen.

Voor het opsporen en voorkomen van strafbare feiten en misdaden op stations heeft men de Spoorwegpolitie. Deze mogen alleen optreden tegen strafbare feiten. Het filmen op een station is geen strafbaar feit, het is niet een overtreding van de wet dus mag de spoorwegpolitie(eigen ordediensten) hier ook niet tegen optreden.

De RET kan achteraf wel de filmer aanklagen, volgens mij nog nooit gebeurd maar kan wel.

krem | 15-06-15 | 17:35

Laat meneer de filmert zelf eens een behoorlijke grammaticale cursus Nederlands volgens voor hij zijn filmpje van commentaar voorziet !

wattenstaafje | 15-06-15 | 17:22

mobiele telefoons het is net als met vliegtickets. Nu kan Jan en alleman het betalen. Waren telefoons maar gewoon 3000 euro per stuk, waren we bespaard gebleven van deze onzin... wat een figuur. Ga lekker werken ipv op een station rond hangen.

FinFucker | 15-06-15 | 17:15

Kon niet uitblijven. Deze "burgerjournalist" haalde het aloude KK erbij. Je kon er op wachten. Onwillekeurig moest ik aan mijn vrouw, ouders, schoonouders en enige zoon van mijn vriendin denken, die het woord KK niet meer kunnen uitspreken. Wat was het ook alweer ? REPSECT ?

Kamervraag | 15-06-15 | 17:15

Tsjonge jonge jonge.
Je struikelt hier op de draadjes van GS ook altijd over allemaal van die van kadaverdiscipline gespeende NL'ers, die al die staatsterroristen graag verdedigen en vrij proberen te pleiten. Om even te Godwinnen; het slag landgenoten dat gewillig zingend en in de pas in de tweede wereld oorlog zich door de Nazi's af liet marcheren naar werkkampen om dwang arbeid te verrichten. Toch is het zo dat de overheid (en haar handlangers c.q. agenten cum suis) het grootste gevaar voor alle burgers in dit land vormen.

NS stations zijn geen openbaar terrein, vandaar dat je daar niet onbelemmerd vrij mag filmen. Dit is mijns inziens volstrekt belachelijk want je wordt daar, net als elders in de stad, door Big Brother overal voortdurend zelf gefilmd. Die wet die het burgers verbied zelf te filmen in stationsgebouwen zou ook afgeschaft moeten worden. Er is dan ook een groot verschil tussen wat moreel is en wat legaal is. Onrechtvaardige wetten verdienen slechts hoon en burgerlijke ongehoorzaamheid.

Ik weet niet wat of waarom die neger wordt gearresteerd, maar smerissen die moeilijk doen over gefilmd worden terwijl zij in functie zijn en hun werk uit oefenen deugen dikwijls niet en hebben wat te verbergen. Die hysterische naffer die het allemaal filmt is waarschijnlijk ook een prachtige kansenparel, maar dat is allemaal ondergeschikt aan wat er werkelijk toe doet; en dat is een machtsgeile overheid die U en mijn persoonlijke vrijheden als maar verder ondermijnen en in willen perken!

De trias politica als mede de democratie en VVMU in NL zijn allen een farce!

GeinPonempie | 15-06-15 | 16:52

K K K K jaah een Kansenpareltje!

Lepo | 15-06-15 | 16:50

De grote vraag is: Is 'ie nou naar het Stadhuisplein gegaan of niet?

Ugly Basterd | 15-06-15 | 16:44

Ik neuken jullie allemaal de nssers..{ moeder}

Maco3key | 15-06-15 | 16:36

Ik kan de filmer door zijn dialect niet verztaan. Hebben jullie ook ondertiteling?

Politicusincapabelus | 15-06-15 | 16:36

@knerf | 15-06-15 | 16:15

Kwestie van opvoeding. U scheldt liever tegen de politie? Als u denkt dat u daarmee meer succes behaalt, dan moet u dat vooral doen.

Trekhaas | 15-06-15 | 16:31

George van den Bergh | 15-06-15 | 16:03

Artikel 12.4 van de Algemene Voorwaarden Voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (avr-ns)
Het is de Reiziger verboden zonder
toestemming van NS foto-en/of film
of geluidsopnamen te publiceren
van personeel in de uitoefening van
zijn taak.

Publiceren mag dan wel niet volgens de algemene voorwaarden van de NS, echter staat er hier niets over het filmen zelf. Wat vanzelfsprekend twee verschillende aangelegenheden zijn.

bwest | 15-06-15 | 16:26

CumGranoSalis | 15-06-15 | 12:39

Dus als er een staatsgreep komt in dit land en de smerissen kiezen de kant van de foute overheid, wat wel voor de hand ligt, dan leg jij je er ook braaf bij neer.

Wat een kruipertje ben jij zeg.....

knerf | 15-06-15 | 16:23

krem | 15-06-15 | 16:05

Station zou prive terrein zijn volgens de jurist in mijn link. Dat betekent dat de eigenaar daar bepaalde zaken mag regelen en ook mag optreden op het moment dat die regels overtreden worden.
Hij laat dit doen door zijn "eigen" orde diensten.

mister niet scherp | 15-06-15 | 16:21

Een klacht over het politieoptreden indienen? Tsja en wie gaat dat dan onderzoeken? De Rijkspolitie? En hoe vaak werd de burger in het gelijk gesteld in het verleden, Faalhaas?
knerf | 15-06-15 | 16:15

Praktisch nooit, dat is geen onafhankelijk instituut. Evenals de rechtbank in Nederland die veelal politie in het gelijk stelt omdat het politie is. Ook in Nederland heeft de politie te veel een beschermde status. En dat is bijzonder treurig.

bwest | 15-06-15 | 16:19

Trekhaas | 15-06-15 | 12:34

Een klacht over het politieoptreden indienen? Tsja en wie gaat dat dan onderzoeken? De Rijkspolitie? En hoe vaak werd de burger in het gelijk gesteld in het verleden, Faalhaas?

knerf | 15-06-15 | 16:15

Niks burgerlijk-journalistieke vrijheden. Je mag in een station niet filmen en de man had, wegens niet opvolgen van aanwijzingen van de politie, gewoon aangehouden moeten worden. Handhaven is toch echt de zwakke plek van de politie. Moeten ze bij de opleiding nog even wat meer aandacht aan besteden.
Synecdoche | 15-06-15 | 15:52
Je mag op een station wel filmen... alleen niet als het de NS/RET niet uitkomt.

XaleX_2 | 15-06-15 | 16:14

@ Synecdoche | 15-06-15 | 15:52

Er staat nergens in de wet dat je niet in een station mag filmen. de vervoersvoorwaarden/huisregels van de RET zijn tot zover mij bekend op de van vandaag nog steeds geen wet !

krem | 15-06-15 | 16:05

Dat hysterische toontje van deze heer. Had hem lekker zijn mobieltje afgepakt en ook meegenomen wegens illegaal filmen. Ik zag hierboven dat het verboden was in een of ander wetsartikel. Slecht ook dat de politie dit niet weet en hem op zijn nummer kan zetten. Ik kijk dan met name naar de opleiders, die moeten inspelen op de moderne maatschappij waar iedereen meteen met een camera in je gezicht zit als ordebewaker.

George van den Bergh | 15-06-15 | 16:03

Niks burgerlijk-journalistieke vrijheden. Je mag in een station niet filmen en de man had, wegens niet opvolgen van aanwijzingen van de politie, gewoon aangehouden moeten worden. Handhaven is toch echt de zwakke plek van de politie. Moeten ze bij de opleiding nog even wat meer aandacht aan besteden.

Synecdoche | 15-06-15 | 15:52

Ik heb liever de rest van mijn leven een piep in mijn oor dan dat ik ooit nog iemand zo Nederlands hoor praten. Mijn handen gaan er echt van jeuken, voor het filmen zou hij al klappen moeten krijgen, voor de irritatiegraat en het verpesten van Nederland nog veel meer dan dat.

Patje2011 | 15-06-15 | 15:45

Duidelijk is dat de politie wel training krijgt over hoe om te gaan met iPhone mensen en de RET mannetjes niet.

XaleX_2 | 15-06-15 | 15:42

In welk land is dit ? Dat moet Nederland zijn, waar de politie zich laat afblaffen en waar de kankers je om de oren vliegen.

Rest In Privacy | 15-06-15 | 15:38

dr.dunno®
"Meester in het recht" domme zeiker zal je bedoelen, het is meester in de rechten, met je achterlijke pretenties, bovendien wordt dat aangegeven met mr. en niet met dr.

bijna_raak | 15-06-15 | 15:36

@ mister niet scherp | 15-06-15 | 14:24

De RET mag zeker in hun huisregels zetten dat je op hun stations niet mag filmen alleen hebben zij verder geen rechten om dit af te dwingen en daar gaat deze medewerker de fout in.

krem | 15-06-15 | 15:35

Toch goed om te weten dat de vervoersvoorwaarden 2015 boven de wet staan... man man man heb je dan je verstand in je reedt zitten of wat.

Luister sneu manneke met je vervoersvoorwaarden, je hebt net zoveel gezag als een hoop stront en je vervoersvoorwaarden zijn net zoveel waarde als de voorwaarden van de Lidl, sukkel !

krem | 15-06-15 | 15:32

Als die zo'n muil in ze eigen land opentrekt, hoeken ze em gelijk met 5 man neer hahaha. Kijken of iedan nog zo hard brult over ze geschiedenisles....
Kwam hier ook niet verder als kleuterschool " de arabier".

Ciprinus | 15-06-15 | 15:28

pili-pili | 15-06-15 | 12:12

Zoals Appelboor al terecht aangeeft is het publiceren verboden. Er staat nergens in de NS-AVR of de wet dat je NS-personeel niet mag filmen.

Barry Hay | 15-06-15 | 15:23

"Je eigen volk sla je total loss. Je kent je eigen geschiedenis niet eens."

Nu maar hopen dat Quinsy Gario en Sylvana Simons hier geen kennis van krijgen, want die gaan me dat toch breed uitmeten...

FredKlep | 15-06-15 | 15:07

Doe eens snel een erratum maken. Dit is geen NS station, maar metrostation Beurs (voorheen Churchillplein) van de RET in Rotterdam.

rtxpow | 15-06-15 | 14:59

Zeker een zwartrijder hahaha

de_landloper | 15-06-15 | 14:50

2 seconden, 2 seconden hield ik het vol tot ie z'n klus opentrok en er dat Nederkaans uitkwam. Wat is dat toch een spraakgebrek.

clockandhammergame | 15-06-15 | 14:42

verbetering: ... dat je je ook moet kunnen verwijderen van internet...

Alweer pappie ? | 15-06-15 | 14:40

Nou, ik vind dat iedereen mag filmen, waar en wanneer dan ook, en het mag ook allemaal op internet, alles moet openbaar kunnen, de tijd van blokjes voor de hoofden moet maar eens voorbij zijn. Maar, daar staat tegenover, dat als je je ook moet kunnen verwijderen van internet, als het je niet aanstaat. Eerlijk is eerlijk !

Alweer pappie ? | 15-06-15 | 14:39

@dr.dunno® | 15-06-15 | 12:29
Hier de algemene vervoersvoorwaarden.... onder 6.3 staat toch echt dat je niet het personeel mag filmen/fotograferen
Of dit rechtsgeldig is weet ik niet zo net!
www.ret.nl/fileadmin%2Fuser_upload%2FD...

lilluke halve hoan | 15-06-15 | 14:35

@brutus68 | 15-06-15 | 12:07
Die S-jes moeten Z-jes zijn...

lilluke halve hoan | 15-06-15 | 14:27

Dommer dan dom, beroept zich op rechten die hij niet heeft, hij mist even het begin van de gebeurtenis waarbij de verdachte agressief loopt te zijn.

Ik zie het donker in dat hij ooit krijgt waar hij denkt recht op te hebben.

Flipus | 15-06-15 | 14:25

... aangezien ik wel een meester in het recht ben.
dr.dunno® | 15-06-15 | 12:44

Schijnbaar denkt een andere meester in het recht daar weer anders over dan jij :
.
"In principe niet, zou je denken: je mag toch op de openbare weg filmen wie en wat je wilt? Maar hier ligt het subtiel anders, want de stations van de NS zijn privébezit (NS Stations). En de eigenaar van een stuk privéterrein mag regels stellen over wat daar gebeurt, inclusief regels die botsen met de rechten die je normaal hebt."
.
blog.iusmentis.com/2015/04/16/mag-je-e...
.
Dus ik zou graag horen waarom jij gelijk hebt, en hij niet.

mister niet scherp | 15-06-15 | 14:24

Met andere woorden: richt je op je eigen zieke 'Badr Hari die iemand invalide trapt krijgt Bentley kado van de Koning-land' en ga daar zieken.

Jan Gordelroos | 15-06-15 | 14:19

Ik denk dat deze sliskikker nog steeds een hoop frustratie heeft van de laatste aanvaring met politie. Redelijk opgefokt respectloos mannetje die daar waarschijnlijk als beloning de vloer voor mocht kussen met de knie van agent in de nek. Geven zij hem nog mooie armbandjes om, is het weer niet goed.

Vageling | 15-06-15 | 14:19

Laat hem zien zieke criminele Marokkaanse KK en moederneuk-mocrovriendjes maar gaan filmen. Nederland is een goed land, wij accepteren geen geweld tegen hulpverleners en soms moet je die teringlijertjes, die de boel verzieken hier omdat ze hier te soft zijn, terwijl in Marokko de knuppel eroverheen gaat, ook gewoon KEIHARD aanpakken.

Jan Gordelroos | 15-06-15 | 14:16

Volgens mij kwam hij niet terug van Pinkpop. Althans, dat donkerbruine vermoeden heb ik zomaar.

Stormageddon | 15-06-15 | 14:16

-weggejorist-

kippevlees | 15-06-15 | 14:15

Het lijkt me voor controle van de in onze (jawel) dienst zijnde wetshandhavers wenselijk dat het filmen van politie en BOAs een (grond)recht wordt. Let wel: alleen het filmen, dus je mag nog steeds niet zomaar alles op YouTube slingeren. Pas als de politie duidelijk te ver gaat en niets met daaropvolgende klachten doet zou een rechter kunnen bepalen dat het maatschappelijk belang van publicatie van de beelden groter is dan de privacy van de gefilmden (zoals dat bij nieuwsuitzendingen wel gewoon is)

Overigens neem ik al mijn interacties met politie en ambtenaren heimelijk op. Dat mag gewoon, en het kan naderhand verdomd goed van pas komen. Als een gesprek vervelend verloopt is het ook handig om te melden dat je al het voorgaande hebt opgenomen.

Muxje | 15-06-15 | 14:11

Wat nou NS. Is gewoon station beurs voor de metro in Rotterdam.

GeneralBradley | 15-06-15 | 14:08

Hoe komt het toch dat ik zo'n bloedhekel aan dat accent heb?

Thomas333 | 15-06-15 | 14:02

Hoe moeilijk is het om meneer de filmert als kroongetuige van het voorval mee te nemen naar het buro alwaar hij een dag of 10 de tijd krijgt om zonder verdere afleiding zijn verhaal op schrift te zetten?
marcoplarco | 15-06-15 | 13:56

Het is een nare tijd voor u he? Vroeger was alles beter. ook mooiere uniformen.

hurenisvoorpaupers | 15-06-15 | 14:00

Hoe moeilijk is het om meneer de filmert als kroongetuige van het voorval mee te nemen naar het buro alwaar hij een dag of 10 de tijd krijgt om zonder verdere afleiding zijn verhaal op schrift te zetten?

marcoplarco | 15-06-15 | 13:56

Als we niet zulke incompetente en machtsgeile politie en BOA's hadden verliep een arrestatie gewoon soepel en hoeft niemand zich kwaad te maken over dit soort onbenullengedrag. God mag weten waar de overheid tegenwoordig dit soort treurig volk vandaan haalt

Kortom, filmer heeft een goed punt. Flauw van Geen stijl om nog even in te zoomen op de arrestant. Had ik zo ook wel gezien.

hurenisvoorpaupers | 15-06-15 | 13:51

En altijd weer dat k woord bah.

de uitbater | 15-06-15 | 13:48

Pfff, weer zo'n Turk/Marokkaan die moeilijk doet over rechten enzo. Idd, niets aan de hand, gewoon doorlopen en negeren die aandachtstrekkertjes/uitkeringstrekkertjes.

ThaNickster | 15-06-15 | 13:44

"Hij kent zijn rechten."

Als dat zo is dan lijkt het mij best wel stoer om de bijbehorende wetsartikelen op te kunnen dreunen evenals de eventuele gecreëerde jurisprudentie, echter mijn gevoel zegt dat de kans bijzonder klein is dat hij dat gaat doen indien ik af ga op zijn accent. Maar zeg nooit nooit.

ProAsfalt | 15-06-15 | 13:43

Bek houden, direct opvolgen van elke order van de overheid en vooral belasting blijven betalen...

cdn.meme.am...
CumGranoSalis | 15-06-15 | 12:39

Inderdaad, 100% gelijk! Helaas is Nederland de afgelopen decennia door de PvdA/VVD/GL/CDA/D66 zodanig naar de klote geholpen dat alle domme Tokkies (waaronder vele reaguurders) die in dezelfde wijken wonen als al die allochtone kansenparels, nu snakken naar mehr Ordnung und Disziplin!

En dan doen alle Tokkies waarvoor ze geprogrammeerd zijn: verlangen naar een Grote Sterke Leider en klakkeloos Befehle folgen.

Eigenlijk zou GS weer eens een onderzoekje moeten doen naar het opleidingsniveau van hun lezers/reaguurders, want ik vrees al langer dat dat lang niet zo hoog meer is als het ooit was.

In plaat van een libertarisch plekje op het internet is GS helaas "meer van hetzelfde" geworden; meer wensdenken, meer regeltjes, meer Grote Overheid die al die regeltjes moet uitvoeren en meer Maakbare Samenleving. Het enige verschil is dat die nieuwe Maakbare Samenleving haaks staat op de samenleving die D66, GL en de PvdA 30-40 jaar geleden voor ogen hadden.

Xirdalan | 15-06-15 | 13:39

Wie reist er dan ook met het openbaar vervoer.

heteblikzem | 15-06-15 | 13:35

op een sation moet je tegenwoordig toch een geldig vervoersbewijs hebben anders mag je er officieel niet naar binnen. corrigeer mij als ik fout zit. maar dit betekent toch dat het geen openbare ruimte meer is en dat je dus niet meer zomaar mag filmen?

trenthopper | 15-06-15 | 13:35

Zie hier het probleem met de Arabische, Turkse en Marokkaanse jeugd. 'ik ken mijn rechten'. Ze denken dat ze in hun recht staan. Dat is in deze situatie niet zo. Het schelden tegen een ambtenaar in functie is strafbaar. Ook het verstoren van de openbare orde. Daarnaast kan opruiing en agressief gedrag tegen speciale opsporingsambtenaren strafbaar zijn. Deze meneer is geïndoctrineerd met het superioriteitsvirus dat de islam heet. Als gestoken door een wesp reageren ze wanneer ze worden aangesproken op hun gedrag. Wanneer leert de islamitisch georiënteerde burger in dit land nu eens dat de sharia ondergeschikt is aan de Nederlandse wet. Stop toch met het volgen van de rover mohammed en ga een beter voorbeeld zoeken. Jezus lijkt me de beste optie.

nerugaer | 15-06-15 | 13:33

Altijd weer hetzelfde soort "mensen" en maar boehoehoe doen... Bah.

023hard | 15-06-15 | 13:31

@dr.dunno®, Ik ben geen jurist (maar ik heb gehoord dat --sql error-- onze minister van justitie en veiligheid is). Dat een winkel doorgaans geen openbare ruimte is bestaat voldoende jurisprudentie over. Ik zou zeggen, zoek eens op in uw gebruikelijke bronnen.

Wat betreft het station heeft u natuurlijk wel een punt dat het niet altijd 100% duidelijk is. Echter, in dit specifieke geval:
- Het station is eigendom van de Nederlandse Spoorwegen
- U dient een kaartje te kopen om het station in te komen
- Het station is afgesloten met poortjes

Het is vergaand om te zeggen dat dat duidelijk openbare ruimte is. Wat mij betreft gaan zowel de filmer (die duidelijk lijkt te denken een groot schandaal te openbaren), als de NS medewerker (die sommeert te stoppen met filmen, maar dat verder geen kracht bijzet) hier niet over de schreef.

Blasfemie | 15-06-15 | 13:28

waarom slissen die lui zo? inteelt?

Riv | 15-06-15 | 13:26

-weggejorist-

Triple-6 | 15-06-15 | 13:25

Vooral de ca. laatste 1.30 minuten waren hoogstaand filmwerk. Het geeft je ruimschoots de tijd de gesproken taal te duiden. En iets met twee paspoorten I suppose.

The7thGuest | 15-06-15 | 13:24

Hij had net zijn kaartje voor Pinkpop verloren.

Piet Karbiet | 15-06-15 | 13:23

jongetje, luister eventjes naar ome tokus. je mag overal filmen, mits in het openbaar. ben je in het openbaar, dan hoor je wel de adviesen van de politie op te volgen. doe je dat niet dan krijg je een proces verbaal en dat heeft helegaar niks met rascisme of vrijheid van meningsuiting te maken. domme kloothommel. en die gast die in de boeien is geslagen was donkerwit. dus fout. ik vraag me trouwens af of je ook zo`n gore grote bek zou hebben als er een blanke op de vloer lag.

heytse-loco | 15-06-15 | 13:22

Conclusie is in ieder geval: Die riflul hindert de boel enorm en zoekt express de confrontatie om daarna weer jankend te kunnen schreeuwen dat 'zijn vrijheid' wordt aangetast. En je fucking plichten dan, lui ademend stuk vlees? Blijf van m'n zuurstof af!

lillendvleesch | 15-06-15 | 13:15

Ik bemoei mij uitsluitend met mijn eigen zaken en heb dit soort gezeik nooit. Mijn ervaringen met de politie zijn eigenlijk alleen maar positief.

Skunk57 | 15-06-15 | 13:14

@DerUnterMensch | 15-06-15 | 12:51
Iets met klepel en klok, maar u doet uw nick eer aan...

Pantservuist | 15-06-15 | 13:13

En al dat gelul hier over NS personeel en NS camera's etc had voorkomen kunnen worden door correcte verslaggeving.

Dit is namelijk geen treinstation of NS station. Dat hier NS personeel dan wel camera's zouden moeten hangen lijkt me ietwat vreemd. Dit is namelijk metro station Beurs / Churchillplein. En als ik t goed zie ligt die vent ook nog aan de kant van de koffiebar en niet bij het RET loket. Maar dat kan te maken hebben met welke kant hij op gestuiterd is.

kleinetoevoeging | 15-06-15 | 13:12

appelboor | 15-06-15 | 12:12
"6.3 U mag geen foto- of film- of geluidsopnamen maken en/of publiceren van personeel, tenzij het personeel hiervoor toestemming verleent". Bron: Algemene voorwaarden stads- en streekvervoer 2015. Wordt ook naar verwezen op de site van RET.

Simon_GS | 15-06-15 | 13:09

Verrassend. Een neger als zwartrijder.

lillendvleesch | 15-06-15 | 13:09

Wat een irritante zeikerd die filmer. Had die pisser niet even fijn getaserd kunnen worden?

Berkemef | 15-06-15 | 13:09

Proficiat GS.
Wàt een geweldige reacties hierboven, heb genoten.
Was ook een inkoppert van jewelste, meer een inschoppert.
En allemaal raak.
.
=schopt vandaag ff niet mee=

islammoe | 15-06-15 | 13:08

Los van hoe het verbod op filmen zich tot de grondwet en EVRM zou verhouden, blijkt uit de vervoersvoorwaarden van de NS überhaupt niet dat NS-personeel op stations niet gefilmd zou mogen worden. De voorwaarden gelden namelijk alleen in de trein zelf.

Artikel 1.3: "Een vervoerovereenkomst komt tussen u en NS tot stand wanneer u instapt in een vervoermiddel van NS voor uw reis met NS. De vervoerovereenkomst eindigt als u uitstapt uit een vervoermiddel van NS zonder onverwijld over te stappen naar een ander vervoermiddel van NS op het zelfde station."

the sable guy | 15-06-15 | 13:04

Waarom is er niemand op het idee gekomen om de filmer hinderlijk te filmen.

roze_bril | 15-06-15 | 13:02

@DerUnterMensch | 15-06-15 | 12:51

Een plicht is bijvoorbeeld om normaal met elkaar om te gaan. Niet te schelden, een agent met "u" aan te spreken, niet te duwen bij de ingang van de trein en je eigen afval netjes op te ruimen. Dat zijn het soort regels, die een beschaafde samenleving bij elkaar houden. Nederland verandert steeds meer in een soort takkie-takkie land waar regels alleen voor anderen gelden en de vrijheid om asociaal te zijn maximaal wordt uitgebuit.

Trekhaas | 15-06-15 | 13:02

is jaloers dat hij niet gearesteerd wordt , in dit geval ben ik echt voor meer politie geweld ; hoelang moet een agent zich laten uitkafferen in nederland ???

sparrow | 15-06-15 | 13:01

Aan het oefenen geweest voor het WK poortjes springen?

A la snackbar | 15-06-15 | 13:01

@DerUnterMensch | 15-06-15 | 12:41
Onzin. In mijn huis of bedrijf mag ik een verbod uitvaardigen om mij of mijn personeel te filmen. Als je, als gast in mijn bedrijf, je daaraan niet wilt conformeren, mag ik jou gewoon verwijderen. Ga je niet weg op vordering van mij, dan maak je jezelf schuldig aan lokaalvredebreuk (of huisvredebreuk in geval van mijn woning).
Verder is er in de wetgeving die jij aanhaalt nog altijd een Auteurswet (het portretrecht) dat het openbaar maken van portretten van mensen (tenzij zij een publiek AMBT bekleden) zonder toestemming van de rechthebbende verbiedt.

Pantservuist | 15-06-15 | 12:59

Had 'm al een tijd niet horen reppen, en nu iek begraip. Ali B is cineast geworden.

aardappelninja | 15-06-15 | 12:59

Je kan die slissende zandneger bijna niet eens verstaan.

Mijnheer Harmsen | 15-06-15 | 12:58

-weggejorist-

Ko Ranzig | 15-06-15 | 12:58

Ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer en wegens het portretrecht mogen reizigers of NS-medewerkers niet zonder hun toestemming herkenbaar worden afgebeeld."
OzzyzzO | 15-06-15 | 12:55 | | Reageer+ |
.
En dat recht hebben ze ook, zolang ze zich niet in de openbare ruimte begeven. Dit deel van de voorwaarden is, voor zover het überhaupt van toepassing is (wat nog maar de vraag is) wat heet een papieren tijger. Niet te handhaven en zeker niet af te dwingen.

dr.dunno® | 15-06-15 | 12:57

"Particulieren

Een particulier die voor privégebruik op voor het publiek toegankelijke gedeelten van het station en in treinen opnamen wil maken, heeft geen toestemming nodig.

Ter bescherming van de persoonlijke levenssfeer en wegens het portretrecht mogen reizigers of NS-medewerkers niet zonder hun toestemming herkenbaar worden afgebeeld."

OzzyzzO | 15-06-15 | 12:55

Dus? Ze kunnen er schrijven wat ze willen, maakt het nog niet waar, wetgeving gaat boven huisregels en als ik me niet vergis is filmen in openbare ruimtes gewoon legaal. Ik betwijfel of een huisregel die dat verbied die wet kan overrulen. (dat kan overigens in bepaalde gevallen, maar volgens mij in dit geval niet).
DerUnterMensch | 15-06-15 | 12:51 | | Reageer+ |
.
Je gevoel gaat vrijwel de goede kant op, dwingend recht wijkt enkel voor hoger recht, dwz formele wet incl grondwet (waar niet aan getoetst mag worden in Nederland, want we hebben de fictie dat formele wet altijd klopt) en verdragen. Dus zeker niet de voorwaarden van een publieke, semi-publieke of private partij, noch een APV of provinciale verordening.

dr.dunno® | 15-06-15 | 12:54

Dit soort opmerkingen krijg ik altijd jeuk van. Haal je gelijk door argumenten en evt. links naar de van toepassing zijnde wetteksten. Maar dit soort dingen zijn oncontroleerbare uitingen die zouden moeten aantonen dat jij gelijk hebt, omdat je een rechtenstudie hebt gedaan. Dat kan Truus Tokkie ook schrijven, zonder dat er iets van waar is. Dit voegt niets toe aan een discussie.
Qippie | 15-06-15 | 12:47 | | Reageer+ |
.
Het is een vrij land, dus dat mag je vinden. Maar dat maakt het in casu niet minder waar. Ik ga hier verder ook geen artikel over schrijven en reageer hier in privé-hoedanigheid met feitelijke duiding in de achterliggende discussie m.b.t. enkele evidente misvattingen. Het zal mij verder m'n reet roesten of je me gelooft of niet, ik zal er niet van wakker liggen.

dr.dunno® | 15-06-15 | 12:51

@pili-pili | 15-06-15 | 12:12
Dus? Ze kunnen er schrijven wat ze willen, maakt het nog niet waar, wetgeving gaat boven huisregels en als ik me niet vergis is filmen in openbare ruimtes gewoon legaal. Ik betwijfel of een huisregel die dat verbied die wet kan overrulen. (dat kan overigens in bepaalde gevallen, maar volgens mij in dit geval niet).

Daar nog los van vind ik het overigens een algemene voorwaarde waarbij de alarmbellen al af moeten gaan. Waarom zou je ze niet mogen filmen? Bang dat er iets wordt vastgelegd dat men liever niet zag, en ondertussen hangt het station wel vol met camera’s om de reizigers in de gaten te houden.

@pottedikkie | 15-06-15 | 12:13
Rot toch op met je plichten, in een vrij land heb je in het beginsel per definitie geen plichten, wel rechten. Plichten zouden pas moeten ontstaan zodra je ergens gebruik van wilt maken. Nou is het al zo dat je toch in Nederland wordt verplicht tot het hebben van bepaalde verrekeningen en het betalen van bepaalde belastingen maar buiten die (die overigens ook nog wel verder zouden moeten worden ingeperkt) heb je niet zo maar plichten. Of je moet het ‘niet plegen van een misdaad’ als een plicht zien. Maar volgens mij is een plicht toch ‘je moet x doen’ niet ‘je mag y niet doen’.

DerUnterMensch | 15-06-15 | 12:51

Hangen op de NS stations beveiligingscamera's? Ja? Dan mag je er filmen.

Bad Karma | 15-06-15 | 12:51

Maar je mag er niet filmen dunno, door plaatselijke verordeningen. Dat weet jij ook wel, maar wil het niet toegeven.

reade romke | 15-06-15 | 12:49

de filmer zelf heeft de grootste mond,de ziekte k gebruikt hij meerdere malen met zijn moerstaal door elkaar.als ik hem was je bent al op station, kaartje schiphol en dan enkele reis naar het beloofde land.

bekijket | 15-06-15 | 12:48

Daar dachten hoogleraren rechtsgeleerdheid wel anders over, aangezien ik wel een meester in het recht ben. Maar bedankt voor het aantonen van je eigen gebrekkige inzicht in de materie.
dr.dunno® | 15-06-15 | 12:44
.
Dit soort opmerkingen krijg ik altijd jeuk van. Haal je gelijk door argumenten en evt. links naar de van toepassing zijnde wetteksten. Maar dit soort dingen zijn oncontroleerbare uitingen die zouden moeten aantonen dat jij gelijk hebt, omdat je een rechtenstudie hebt gedaan. Dat kan Truus Tokkie ook schrijven, zonder dat er iets van waar is. Dit voegt niets toe aan een discussie.

Qippie | 15-06-15 | 12:47

Maar zelfs als dit een openabere winkelstraat was, kon de politie of winkeleigenaar van deze broodjeszaak het filmen verbieden. Want de openbare ruimte mag je wel filmen, maar de binnenkant van winkels grenzend aan die openbare ruimte dan weer niet zonder toestemming.
Qippie | 15-06-15 | 12:43 | | Reageer+ |
.
Ook dát is niet zonder meer waar. Filmen in de openbare ruimte is niet te verbieden, behoudens enkele uitzonderingen die hier niet opgaan. De openbare ruimte is gedefinieerd als de openbare weg en alles dat vanaf daar bereikbaar is zonder bijzondere hindernissen of de noodzaak van een aparte toestemming. Het inlopen van een koffiezaak op een station is iets wat een ieder zonder bijzondere hindernissen of noodzaak van een aparte toestemming kan doen.

dr.dunno® | 15-06-15 | 12:47

Ja het staat op internet allemaal dat de politie een roomblanke arresteerde, en waarom werd die lieve roomblanke gearresteerd????? Wat je hoort is veel onsamenhangend geslis, de slisser wilde graag de politie agente filmen frau frau kijk frau, goed opgetreden trouwens ik had het slissertje met zijn camera de grond in gestampt dan had hij een reden omte filmen gehad.

myrna1965 | 15-06-15 | 12:46

Door dit soort volk denk ik alleen maar meer: "Rust die kutsmurfen nou eens uit met tasers." ipv deze pussy handhaving.

Digitaal Smoelwerk | 15-06-15 | 12:45

Openheid en transparantie heeft nog een lange weg te gaan. Eindhalte is Verantwoording maar die zullen we wel nooit bereiken.

IQmin100 | 15-06-15 | 12:45

dr.dunno® | 15-06-15 | 12:40
praat niet zo dom.
je weet duidelijk niet waar je het over hebt.
--sql error-- | 15-06-15 | 12:41 | | Reageer+ |
.
Daar dachten hoogleraren rechtsgeleerdheid wel anders over, aangezien ik wel een meester in het recht ben. Maar bedankt voor het aantonen van je eigen gebrekkige inzicht in de materie.

dr.dunno® | 15-06-15 | 12:44

--sql error-- | 15-06-15 | 12:41
Formeel is het stationsgebied wel openbare ruimte. Maar om verschillende redenen hebben gemeenten doorgaans de stations en (overdekte)winkelcentra in beheer van de exploiteurs gegeven, waardoor het geprivatiseerde openbare ruimte is. Daar kunnen plaatselijke verordeningen gelden. Zoals dit verbod op filmen.
.
Maar zelfs als dit een openabere winkelstraat was, kon de politie of winkeleigenaar van deze broodjeszaak het filmen verbieden. Want de openbare ruimte mag je wel filmen, maar de binnenkant van winkels grenzend aan die openbare ruimte dan weer niet zonder toestemming.

Qippie | 15-06-15 | 12:43

t.zeefje | 15-06-15 | 12:35
Ja dat is Geen Stijl humor. Als je niet minstens in een dikke SUV rijd dan ben je blijkbaar onrendabel. De meeste mensen in de trein zijn hardwerkende belastingbetalende forenzen maar ach, in Nederland plaatsen we mensen graag in hokjes.

KlaasVaakStrooit | 15-06-15 | 12:43

eismctwee2 | 15-06-15 | 12:10

Omdat er ook vaak sprake is van ambtsmisbruik, snappie?

knerf | 15-06-15 | 12:43

he in die regel staat niet dat je niet mag filmen.... daar staat dat je niet mag publiceren!?!?! en das nogal een verschil! ;-)

bArAbAts | 15-06-15 | 12:42

@upgent | 15-06-15 | 12:12
Dan ben jij dus de gene die in overtreding is, dat in tegenstelling tot de filmer. Het zegt dus meer over jou dan over de filmer.

DerUnterMensch | 15-06-15 | 12:42

@appelboor | 15-06-15 | 12:12
Dat zijn huisregels, geen wetgeving. Wetgeving gaat normaal boven huisregels, al heeft het er ook weer mee te maken of wetgeving dwingend is of niet. Het is een beetje vergelijkbaar met iemand die als huisregel heeft bedacht dat iemand die de suikerpot om laat vallen de doodstraf krijgt. Leuk zo’n huisregel maar niet wettelijk en dus niet geldig.

DerUnterMensch | 15-06-15 | 12:41

dr.dunno® | 15-06-15 | 12:40
praat niet zo dom.
je weet duidelijk niet waar je het over hebt.

--sql error-- | 15-06-15 | 12:41

dr.dunno® | 15-06-15 | 12:29
het is *geen* openbare ruimte. Het is privé-terrein van de NS.
--sql error-- | 15-06-15 | 12:36
.
Ook privé terrein kan onder de openbare ruimte vallen; een steekhoudend argument kan zijn of de ruimte afgesloten is of niet. Een privé parkeerplaats zonder slagboom is gewoon openbare ruimte, waar ook bijvoorbeeld de Wegen- en verkeerswetgeving van toepassing is, terwijl dit niet het geval hoeft te zijn wanneer er wel een slagboom staat om het terrein mee af te sluiten voor vrije doorgang.

dr.dunno® | 15-06-15 | 12:40

En waarom en wat voor reden filmt die halve zool dit nou eigenlijk allemaal?
Kansloze gans dus.

Wout Strooizout | 15-06-15 | 12:40

Ze hadden van mij je 'filmtoestel' tot gruis mogen stampen bijdehandje met spraakgebrek.

swassannuf | 15-06-15 | 12:39

dr.dunno® | 15-06-15 | 12:29
Dit is geprivatiseerde openbare ruimte. Daar mag de beheerder (NS, RET, winkeliersvereniging) regels opleggen, wel in overleg met de gemeente die er een APV voor op moet stellen. Maar de gemeenten zijn dan kwa kosten niet meer verantwoordelijk voor het beheer van de ruimte, dus die zullen doorgaans de APV wel regelen, waarin voor dit stuk openbare ruimte een filmverbod geldt.

Qippie | 15-06-15 | 12:39

Vraag dan! VRAAG DAN!

Maxime_Hartmand | 15-06-15 | 12:39

Politiestaat in wording. En Nederlanders? Die genieten ervan. Hoe meer rechten je van ze afpakt, hoe mooier ze het vinden.

Bad Karma | 15-06-15 | 12:38

@dr.dunno®, een station is vrijwel nooit een openbare ruimte. Wat een openbare ruimte is heeft een strikte juridische definitie, en een station valt daar doorgaans niet onder.
Blasfemie | 15-06-15 | 12:35 | | Reageer+ |
.
En u bent jurist? Zo ja, dan graag de onderbouwing hiervan.

dr.dunno® | 15-06-15 | 12:38

De enige die hier agressie toonde was de filmer zelf.

roze_bril | 15-06-15 | 12:38

Bert Haanstra is er niks bij.
Hahahahaha
O wacht ff,wie is dat?
Dat is nou eigen volk.
Onrendabele filmende lul met vingers.

swassannuf | 15-06-15 | 12:38

praat nederlands met me, even nederlands met me, mijn gevoel zegt mij dat hij vanavond kijkt naar de marrokaanse imam.

hovawart | 15-06-15 | 12:37

dr.dunno® | 15-06-15 | 12:29
het is *geen* openbare ruimte. Het is privé-terrein van de NS.

--sql error-- | 15-06-15 | 12:36

Onrendabelen Vervoer. Wat geestig. Ik kom niet meer bij!

t.zeefje | 15-06-15 | 12:35

@dr.dunno®, een station is vrijwel nooit een openbare ruimte. Wat een openbare ruimte is heeft een strikte juridische definitie, en een station valt daar doorgaans niet onder.

Blasfemie | 15-06-15 | 12:35

De gearresteerde boef staat er ook duidelijk op. Wat een opgefokte mafketel is die filmer. Zit die aan de drugs??

denoorman | 15-06-15 | 12:35

@DerUnterMensch | 15-06-15 | 12:29

Je kan altijd achteraf een klacht indienen. Dom schelden en provoceren van de politie is in mijn ogen gewoon vragen om een taser in je zak. Gewoon omdat je je in de openbare ruimte normaal te gedragen hebt. Dat eeuwige gezuig en gescherm met rechten moet maar eens afgelopen zijn. Die rechten vervallen, wanneer je je niet aan je plichten houdt!

Trekhaas | 15-06-15 | 12:34

Sorry maar als ik die stem hoor van die KaMaro krijg ik moordneigingen.

ArthurAlkmaar | 15-06-15 | 12:32

@Balzakius, Die koffiezaak in een station is geen openbare weg. Op basis van wat zou je daar mogen filmen?
Blasfemie | 15-06-15 | 12:29
.
Elke gelegenheid die vanaf de openbare weg bereikbaar en te betreden is voor een ieder, is ook deel van de openbare ruimte. Dat geldt voor de supermarkt op het dorpsplein, het café om de hoek en ook de koffiezaak bij/aan/in het station. En in de openbare ruimte mag toegang niet geweigerd worden, noch heeft een verbod om te filmen enige rechtsgrond.

dr.dunno® | 15-06-15 | 12:32

Nou meneer heeft zijn filmpje gemaakt. Lekker belangrijk. Denk het nou echt dat iemand geinteresseerd is in de beelden?? De D66 rechter zal de boef op het filmpje sowieso wel vrijspreken. Daar is dat domme gefilm en dat domme geschreeuw niet voor nodig. Wat een dombo met zijn gedreig om de beelden op internet te zetten. Who cares?

denoorman | 15-06-15 | 12:31

mij zijn de voorwaarden nooit uitgereikt op het station en dan zegt de wet dat ik deze mag negeren.

-Wil- | 15-06-15 | 12:30

@Balzakius, Die koffiezaak in een station is geen openbare weg. Op basis van wat zou je daar mogen filmen?

Blasfemie | 15-06-15 | 12:29

De RET gorilla heeft wel gelijk. Het station is geen openbaar gebied en personeel mag niet zonder uitdrukkelijke toestemming gefilmd worden.
Qippie | 15-06-15 | 12:25 | | Reageer+ |
.
Dat is dus een ernstige misvatting. Het is gewoon openbare ruimte, ook al staan er toegangspoortjes voor. En de NS (of RET dan misschien in dit geval) kan vanalles vinden, ze staan niet boven de wet en hun voorwaarden zijn niet verbindend voor zover überhaupt van toepassing en strijdig met dwingend recht.

dr.dunno® | 15-06-15 | 12:29

@eismctwee2 | 15-06-15 | 12:10
Helaas weten ze het vaak ook beter als de Politie, of de politie weet het wel maar heeft er geen boodschap aan omdat ze denken boven de wet te staan (wat niet zo is).

Een raar accent of gebrekkig Nederlands is totaal niet relevant, op zich spreekt het wel boekdelen dat jij (de 'kant' die de politie in deze verdedigt) met zulke opmerkingen aan komt zetten.

Wat betreft het 'opvolgen van bevelen'. Als je niets verkeert of er geen andere goede reden is heeft de politie niets te bevelen. Gelukkig is niet iedereen een mak schaapje dat alles maar aan neemt en orders zomaar op volgt.

@DanBilzerian | 15-06-15 |
Openbare gelegenheden kunnen ook panden zijn.. zoals een station.. om eens iets te noemen.

DerUnterMensch | 15-06-15 | 12:29

Grappig! Zulke lui willen nooit op camera, maar als het in hun voordeel is koeren ze alleen maar over het recht om te filmen.

Dat recht hebben ze trouwens niet, want het is geen openbare weg en je moet je conformeren aan de voorwaarden. Ben je het daar niet mee eens, moet je opkrassen daar.
Kortom, je hebt helemaal geen recht om te filmen en fokt de boel alleen maar op!!

koekerd1641 | 15-06-15 | 12:29

@Balzakius | 15-06-15 | 12:25
Ïn stilte filmen dan. Dat geschreeuw en gevloek in slecht Nederlands voegen niets aan zo'n uitvoering van de Wob toe, anders gewoon oppakken.

Inferi0r | 15-06-15 | 12:28


Die filmert met z'n agressieve geouwehoer. Sluit hem maar een weekje op om af te koelen
ArchieB | 15-06-15 | 12:19

Een weekje???? Ben jij van D66?

PieterPassant | 15-06-15 | 12:28

-weggejorist-

Sapperderflap1980 | 15-06-15 | 12:27

Dat menneke dat loopt te huilen over aanwijzingen en dreigt met arrestatie is geen agent, maar gewoon iemand van de NS. En dreigen met algemene vervoersvoorwaarden is leuk, maar voor zover die van toepassing kunnen zijn mogen die ook niet strijdig zijn met dwingend recht. Anders dan meneer wil doen overkomen is een treinstation, overigens net als een winkel waar je gewoon naar binnen kan lopen en een straat waar je overheen kan lopen, openbare ruimte. En dus kan je filmen wie je wilt. Dat is dan ook de reden dat de agenten wel beter weten dan hierover in discussie te gaan, want die verliezen ze toch. Wat niet wegneemt dat de filmer een lutser is en waarschijnlijk stampij stond te maken omdat z'n mattie in de kraag gevat werd.

dr.dunno® | 15-06-15 | 12:27

eismctwee2 | 15-06-15 | 12:10
Het is niet de politie die hem sommeert te stoppen met filmen, maar de RET gorilla.
.
De RET gorilla heeft wel gelijk. Het station is geen openbaar gebied en personeel mag niet zonder uitdrukkelijke toestemming gefilmd worden.
.
Tot slot is de filmer een opgefokt en irritant mannetje.

Qippie | 15-06-15 | 12:25

@Min-of-meer | 15-06-15 | 12:20
Eigenlijk zou het filmen van werkzaamheden door ambtenaren onder een soort van Wet openbaarheid van bestuur moeten vallen ofzo. Aangezien de meesten hier deze mensen voorzien van salaris.

Balzakius | 15-06-15 | 12:25

filmmeneer hoor ik nogal eens het K-woord gebruiken en klagen dat er met zijn privé gespeeld wordt. Roept herinneringen op.

Pinocchio | 15-06-15 | 12:23

Die filmert verdient het dat zijn 1.3 (mega)pixel camera rectaal ingebracht wordt in dezelfde stand waarin hij filmt.

Berbaar | 15-06-15 | 12:23

Typisch kansenparel gedrag, "zij, zij, ik wil haar gezicht zien". Lekker op de man spelen, hard roepen dat je je rechten kent, flink schelden. Zonder dat ik weet wat er aan de hand is voel ik vanaf het begin van het filmpje diepe antipathie voor deze meneer.

Mr Dixit | 15-06-15 | 12:22

@Redactie: eindelijk succes met de strijd tegen VVS, gefeliciteerd!
Volgende stap, de reaguurders duidelijk maken dat:
1) filmen op de openbare weg is toegestaan, maar dat elders andere regels kunnen gelden.
2) de politie sowieso een verwijderingsbevel mag geven, m.a.w. dat je mag filmen, betekent nog niet dat je er ook met je neus bovenop mag staan.

bintang | 15-06-15 | 12:21

Noemt hij dat filmen? Mag eerst wel eens leren om z'n camera stil te houden. Gelukkig was het niet verticaal, dat dan weer wel. Wel vind ik de filmer erg irritant, zo slachtofferig roepen dat zijn rechten geschonden worden. Ik vermoed dat hij in zijn dagelijks leven niet zoveel aandacht krijgt.

sodomengomorra | 15-06-15 | 12:21

Wat denkt die speknek van een boa... Zelfs Nederlands is lastig.

skeel | 15-06-15 | 12:21

Hoogst irritant toontje... Deze pipo zit gewoon te jennen en te sarren...

Klik_hier | 15-06-15 | 12:20

Geweldig daar ga ik ook iedere discussie mee winnen: Je kent je eigen geschiedenis niet!

mrvandale | 15-06-15 | 12:20

Tja, de grootst bedreiging voor burgers is toch echt de overheid zelf, en ondertussen maar lagge om die 'rare Americanen' met hun wetgeving om burgers te beschermen tegen de overheid.

DerUnterMensch | 15-06-15 | 12:20

@Balzakius | 15-06-15 | 12:11
Iets met portretrecht.
Helaas geldt dit ook voor ambtenaren in functie (en dus ook semi-overheid zoals NS en RET) in Nederland, die, als ze op deze manier mensen aanklagen, ervoor kunnen zorgen dat ze vrolijk door kunnen gaan met corrupt zijn zonder betrapt te worden.

Min-of-meer | 15-06-15 | 12:20

Die filmert met z'n agressieve geouwehoer. Sluit hem maar een weekje op om af te koelen

ArchieB | 15-06-15 | 12:19

De multiculturele chaos is compleet en Nederland glijdt in een rap tempo af richting een totalitaire staat.

Fascistische politie, allochtone schreeuwerts en een NS met haar fascistische "vervoersvoorwaarden" dat men het personeel niet mag filmen.

p.s. in Duitsland betekend de afkorting "NS" overigens "Nationalsozialismus"

Xirdalan | 15-06-15 | 12:19

@--sql error-- | 15-06-15 | 12:14
Ik vind het vreemd dat je iemand aanspreekt met 'Mattie', terwijl je weet dat iedereen daar van de generatie olielamp is.

Balzakius | 15-06-15 | 12:19

^ Excuseer: 1:50

CrapoTheGreat | 15-06-15 | 12:18

Hee op 1:60 hoor ik die kerel van "pas pas pas pas pas pas kut hoer, pas hoer, pas KUT, pas kut KUT OV!! www.youtube.com/watch?v=m7SqCVubPdU

CrapoTheGreat | 15-06-15 | 12:18

Begrijp nooit zo goed waarom agenten niet willen dat iets gefilmd wordt, neem aan dat ze niets te verbergen hebben.

Capt. Iglo | 15-06-15 | 12:18

Vat ies met mijn vrijheid?
Man ga werken en hou andere niet van het werk!

-1 voor dit stuk rioolrattenjournalistiek.

Pantservuist | 15-06-15 | 12:17

Het Stadhuisplein? En dan? De "macht" grijpen?
Wow een echte man! Laten we gaan neuken.

MyCatIsDoingThis | 15-06-15 | 12:17

Aha, GS moet dus ook wat minderheden "positief" laten optreden op heur web. Missie geslaagd, feli!

Dizzydent | 15-06-15 | 12:17

Is politie ook personeel? Of staan ze daarboven?

Ik ben niet heel erg onder de indruk van de professionaliteit van dit personeel. Met name die 'aanwijzing 1, aanwijzing 2' ene. Ook niet van de filmer, maar misschien zie ik ook nog wel eens reden om ergens te filmen.

poging7 | 15-06-15 | 12:17

Geen VVS..... maar wel met een telefoon met 5 pixels camera....
Jan de Hoop | 15-06-15 | 12:12

Geeft niet! Dat is de volgende stap. De belangrijkste is gezet in ieder geval!

Hem | 15-06-15 | 12:15

Weer een fraai staaltje van wat ons in de toekomst te wachten staat, als het maar niet op een burgeroorlog uitdraait.
Ik ben bang van wel.

gebrokenvleugel | 15-06-15 | 12:15

@appelboor | 15-06-15 | 12:12
en publiceren is niet hetzelfde als filmen.

49 | 15-06-15 | 12:14

He, voor het eerst sinds 2006 weer een horizontaal geschoten filmpje, nu moet ik ook woord houden en het gaan kijken.

Captain Pervert | 15-06-15 | 12:14

Ik kan wel huilen om hoe ons goede oude Nederland langzaam verandert in een tweede DDR. Maar ga eerst eens na WAAROM dat gebeurt! Immigraassie munneeerr

telelezer | 15-06-15 | 12:14

Balzakius | 15-06-15 | 12:11
is geen openbaar gebied, dus kan gewoon verboden worden te filmen.

En de rifaap zit duidelijk te dreigen en het werk te verhinderen. typisch weer... altijd hetzelfde met dat volk.

--sql error-- | 15-06-15 | 12:14

leuke journalist hebben jullie Geenstijl, in het kader van het minderheden beleid ?
misschien een keer een op cursus middelbare school sturen ?

nikkipikki | 15-06-15 | 12:14

Je staat in een winkel, niet op de openbare weg, lutser

Kale Gerrit | 15-06-15 | 12:14

wel roeptoeteren over rechten, maar niet over plichten

pottedikkie | 15-06-15 | 12:13

Je mag geen ns personeel filmen of fotograferen zonder dat daar uitdrukkelijk toestemming voor is gegeven. Staat in de algemene voorwaarden.

pili-pili | 15-06-15 | 12:12

Geen VVS? +1

Hem | 15-06-15 | 12:10
.
Geen VVS.....maar wel met een telefoon met 5 pixels camera....

Jan de Hoop | 15-06-15 | 12:12

Ben ik de enigste die die filmer op zijn bek had geslagen? Irritant figuur.

upgent | 15-06-15 | 12:12

Inferi0r | 15-06-15 | 12:11

Ik lol'de hard!

Hem | 15-06-15 | 12:12

Artikel 12.4 van de Algemene Voorwaarden Voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (avr-ns)

Het is de Reiziger verboden zonder
toestemming van NS foto-en/of film
of geluidsopnamen te publiceren
van personeel in de uitoefening van
zijn taak.

Staat er dan NS-personeel op die opname? Of "Personeel" in de algemene zin: iedereen die ergens in dienst is?

appelboor | 15-06-15 | 12:12

En er maar mee schermen dat-ie z'n rechten kent. En weer "kanker" roepen.
Wat denk je dat er met die filmer in z'n thuisland gebeurd was, met z'n grote bek?
Lekker makkelijk hoor, om af te geven op de politie, zonder de aanleiding van hun optreden duidelijk te maken.

Echt gespeend van elk respect voor ons land en de hier geldende regels.

Passagier | 15-06-15 | 12:12

"In de vervoersvoorwaarden 2015 staat dat je geen personeel mag filmen." Hoe wettig is dat? Ik mag toch gewoon filmen daar? Dan kun je 100 vervoersvoorwaarden opstellen, maar volgens mij klopt 't niet.

Balzakius | 15-06-15 | 12:11

Kansenparels die filmen. Bij het programma wegmisbruikers is het juist dit soort wat uiterst cameraschuw is.

kneuterzak | 15-06-15 | 12:11

Hij spreekt het woord 'Internet' uit alsof zijn eerste ADSL-verbinding gisteren is opgeleverd. Infantiele racist.

Inferi0r | 15-06-15 | 12:11

Op de openbare weg mag je overal folmen ja..

So Fresh So Clean | 15-06-15 | 12:11

Je eigen volk... jaja... dan doelt hhij natuurlijk, neem ik aan, op het feit dat het een Nederlander is? of niet dan?

peterdh | 15-06-15 | 12:11

Volgens mij filmt die binnen een pand, en dat is geen openbare weg.

DanBilzerian | 15-06-15 | 12:11

waarom volgen mensen bevelen van politie niet op??... gewoon inrekenen die sukkel met zijn filmpje die denkt dat hij het allemaal zoveel beter weet met z'n gebrekkige nederlands en rare accent

eismctwee2 | 15-06-15 | 12:10

Geen VVS? +1

Hem | 15-06-15 | 12:10

Gaat dit over slavernij?

Bluebook | 15-06-15 | 12:10

Ik heb genoeg gehoord.
Hij mag in Rabat zijn vrijheid gaan zoeken.

Piet Karbiet | 15-06-15 | 12:09

"Wat ies dat!! Wat ies dat?? Waar ies main vrijheid??"

brutus68 | 15-06-15 | 12:07

Ontevreden klant bij de CoffeeCompany wordt door de pliesie ingerekend?

appelboor | 15-06-15 | 12:07

Omroepster op station; niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen.....

Jan de Hoop | 15-06-15 | 12:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken