Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CDA stuurt precisiebom over naheffing aan Brussel

mailbomnaabrussel534.jpg Mooi. MEP Esther de Lange (CDA) zoekt het hogerop in een nieuwe poging om te weten te komen wat Mark & Jeroen allemaal moedwillig dijsselverbloemen* rond de EU Naheffing. MinFin, MinPres en hun horde slagroomruggengraatjes in de kamervakken van PvdA & VVD zijn dus ondanks het wegstemmen van de motie Omtzigt over transparantie nog niet van het "gezeur" van belasting betalende hinderburgers af. Er zijn namelijk meer wegen die naar Brussel leiden. Met een preciesiemailbombardementje aan de Europese Commissie followt het CDA the money van de belastingbetalende bron naar de goed gevulde gintonic-bar op de eindbestemming, in de hoop eindelijk te weten te komen hoe de naheffing tot stand is gekomen en waarom Dijsselbloem smerige politieke pokerspelletjes speelt met onze zuurverdiende miljarden. Treurig dat het al zo ver is gekomen dat onze bloedeigen MinFin het vertikt om openheid te geven, waarop voormalige machtspartijen (die zelf óók nooit wat hadden met dienende democratie*) zich nu geroepen voelen om aan te kloppen bij de bestuursmoloch die Nederland aan het afdrachtsinfuus laat leegbloeden om een terminaal ideaal kunstmatig in leven te houden. En nu maar hopen dat daar nog *iemand* met een geweten rondloopt die bereid is om de burger te geven waar het recht op heeft: democratische verantwoording. *Dijselverbloemen (werkwoord): Pertinent weigeren om verantwoording af te leggen voor de besteding van gigantische bedragen aan belastinggeld omdat baantjes en blazoen belangrijker worden geacht dan goed democratisch bestuur. (bron). UPDATE 13u01: Het baantje dat je wist dat hij zou claimen, na gedane doofpotzaken: "ANP-persalarm: Minister Dijsselbloem stelt zich kandidaat voor nieuwe termijn als voorzitter eurogroep."

Reaguursels

Inloggen

verbloemd'. bn. en bw., eig. opgesierd, alleen fig. gebr.
voor: 1. (veroud.) verfraaid, opgesmukt, mooier voorge-
steld dan het is: een verbloemd bericht;-2. figuurlijk,
metaforisch of zinnebeeldig: een verbloemde spreekwij-
ze, uitdrukking;-3. bedekt, bewimpelend, ze zaak niet
rechtstreeks of duidelijk noemend, eufemistisch: een
verbloemde betekenis; (bw.) verbloemd spreken;
iemand verbloemd de waarheid zeggen; iets verbloemd
aanduiden;-een verbloemde uitdrukking, manier van
spreken of zeggen, benaming, zegswijze, term, een eufe-
misme.

verbloe'men, (verbloemde, h. verbloemd), (overg.), eig.
opsieren, alleen fig. voor: 1. (veroud.) opsmukken,
mooier voorstellen dan het is;-2. (thans w. g.) zo voor-
stellen dat er geen verkeerdheid uit blijkt, verschonen,
vergoeilijken: daardoor werd, hoe men het ook verbloe-
me, te kort gedaan aan de eerste eisen van politiek mo-
raliteit (Buys);-verdoezelen: haar haat voor sommige
toestanden die zij nimmer verbloemde (v. d. Woes-
tijne);-3. niet openlijk bekendmaken, verhelen, geheim
houden of anders voorstellen dan het is: hij sprak zon-
iets te verbloemen; schrijven onder een verbloemde
naam, onder pseudoniem;-4. (in 't bijz.) iets niet rond-
uit noemen of zeggen, het op bedekte wijze aanduiden,
bewimpelen, bepaaldelijk om de gevoeligheid of de eer-
baarheid, resp. preutsheid, niet te kwetsen: ik gevoel
geen neiging iets te verbloemen van de verliezen welke
onze partij geleden heeft (Buys); de ware toestand -, iets
voor iemand verbloemen; verbloemende termen, uit-
drukkingen, zegswijzen, eufemismen (zie ook Ver-
bloemd hierboven). verbloe'menderwijs, ... wijze, bw.,
al verbloemend. verbloe'img, v., het verbloemen, be-
wimpeling.

verdijselbloe'men, (verdijselbloemde, h. verdijselbloemd),
zie verbloemen maar dan opsmuk (fig.) met/door/middels
dijs(t)el(-bloem)en;-1. wordt gezien als genetische
variant van distel. Zegswijze ontstond tijdens economische
recessie die door hevigheid geen financiele ruimte (fig.)
liet voor rozen.

rmstock | 07-06-15 | 13:52

"UPDATE 13u01: Het baantje dat je wist dat hij zou claimen, na gedane doofpotzaken: "ANP-persalarm: Minister Dijsselbloem stelt zich kandidaat voor nieuwe termijn als voorzitter eurogroep."
-
Gaat de FBI, net klaar met de FIFA, Dijsselbloem nu arresteren voor het omkopen van de EU met 1,6 miljard om zijn baantje zeker te stellen?

Raider Twix | 06-06-15 | 09:34

Verdijsselbloemen is veel beter, ze kunnen bij geenstijl ook koppig zijn...

Groffert | 05-06-15 | 20:11

Verkiezingsprogramma PvdA (uiteraard is het tegenovergestelde gedaan door pvda/vvd):

"1. Ruim baan voor burgerbetrokkenheid en maatschappelijke initiatieven
2. Meer directe invloed en democratie
3. Een dienstbare politiek, bestuur en semipublieke sector
4. Een efficiënte en open overheid"

Ze zijn zelfs voor een correctief referendum.

Dus het lijkt logisch om een correctief referendum uit te schrijven over de naheffingen, maar ook de nl bijdrage aan EU.

Noot: Dijsselbloem schaamt U zich niet erg: u en uw partij praten over een open overheid !

Tee Of Cup | 05-06-15 | 18:41

Jôh, zo gaat ie bovenkomen. Nix verdijsselbloemen onder die steen. Kan die MH17 verdijsselbloemde paperassen mischien eindelijk ook weer opgeruttert worden.

fikkieblijf! | 05-06-15 | 17:58

Leuk gedaan. Maar mede door het CDA zitten we vuistdiep in dit mislukte miljardenverslindende project. Tijdens Balkenende zei de meerderheid NEE en we kregen van het CDA JA. En als het aan de PVDA/VVD/CDA/D66 ligt, dan krijgen we nog HEEL veel naheffingen erbij. Hoe hoog of waarvoor maakt niets uit; we dokken alles wat er gevraagd wordt. Mensen die op genoemde partijen stemmen hebben waarschijnlijk geen kinderen om iets fatsoenlijks of moois aan na te laten. Jammerrrrrr.

Rest In Privacy | 05-06-15 | 17:21

En het tegengestelde van verdijsselbloemen is dan veromtzigten.

Brulboei_61SB | 05-06-15 | 15:55

Ik vind Verdijsselbloemen beter.

Stonecity | 05-06-15 | 15:43

De Nederlandse overheid betaald de EU zwijggeld omtrent de Nederlandse medeplichtigheid inzake MH17, en het ontvangen van grote hoeveelheden goud van de USA welke zogenaamd uit veiligheidsoverwegingen uit Oekraïne is geroofd.

Methylfenidaat | 05-06-15 | 15:24

Ja de dijs stelt zich weer beschikbaar voor de functie. Nou hij zal het wel krijgen of frau Merkel gooit roet in het eten met haar voorliefde voor die Spanjoekel. Ik denk dat de dijs er toch wel genoeg geld tegen aan heeft gegooid, die Spanjoekel kostte alleen maar geld.

wallenberg | 05-06-15 | 14:11

@ (c)ZWITSUL | 05-06-15 | 13:12
De stemmen van Griekenland, Italië en Spanje zijn al gekocht.

TheseDays00 | 05-06-15 | 13:47

Als we dan hier toch nieuwe woorden introduceren dan vind ik neppositie ook wel een toepasselijke term voor de degeneratie en uitverkoop van ons voorheen democratische bestel. Het doet me iets te veel denken aan de siuatie destijds in de DDR waar ook verkiezingen waren en men naast de SED ook kon stemmen op andere partijen die echter geheel gelijkgeschakeld waren.

nlnl | 05-06-15 | 13:45

Ministerie van financiën krijgt Fifa trekjes!
Schande!
Dijsselbloem zit er alleen voor zijn eigen geluk, snel een EU baantje.
Ik hoop dat de PvdA hiervoor verder afgestraft zal worden!
Ellendelingen!

Mega Mindie 2 | 05-06-15 | 13:25

Dijsselbloem roept NS-top op het matje na mogelijk machtsmisbruik

nieuws.tpo.nl/2015/06/05/dijsselbloem-...

.
__________
.
Nu dit nog:
Dijsselbloem roept Dijsselbloem op het matje na mogelijk machtsmisbruik

.

donjon | 05-06-15 | 13:19

Ik vind 'verdijsselbloemen' eigenlijk net wat lekkerderderder bekken..

Robin Hood | 05-06-15 | 13:18

' Het kabinet maakt nu de inschatting dat de kandidatuur van Dijsselbloem kansrijk is. Hij zou de afgelopen maanden voldoende steun hebben weten te verwerven bij andere eurolanden en in Brussel.'
een miljarden kostende landverrader.. bah

(c)ZWITSUL | 05-06-15 | 13:12

We moeten ook nog regelen dat hét "verdijsselbloemen" of "dijsselverbloemen" middels voorgedrukte aangifte formulieren massaal opgevolgd kan worden. Deze diefstal c.q. heling van de Dijsselbloem moeten we niet ongestraft laten.

Verder moet ook nog onderzocht worden of Balkenende wel juridisch vrijuit is gegaan met het negeren van het referendum, feitelijk tegen de democratische wil van het volk is het volk overgedragen aan de Brusselse Belastingbende.

Tee Of Cup | 05-06-15 | 13:08

baskb | 05-06-15 | 10:28
Wie gaat er dan wel vrijuit? CDA heeft ook gewoon lachend voor dit soort dingen gestemd.

A la snackbar | 05-06-15 | 13:06

Ok, mooi CDA, maar het CDA tekende met Jan-Kees de Jager OOK gewoon bij het kruisje bij alles wat uit Brussel kwam.
Met hun financieel woordvoerder; Elly Blanksma, die je nooit op een inhoudelijk feit kon betrappen, maar alleen op zinnen als "het moet beter", "het moet anders" en meer van die wollige verbale diarree.

Het CDA pakt de oppositierol goed op met Omtzigt voorop (wat een baas), maar zodra het CDA weer op het pluche zit, gaat het nét zo door als nu met die club hoor, maak je geen illusie!

beschuitfluiter | 05-06-15 | 12:58

We hebben ook nog zoiets als een ""distelwet"" waarbij boeren en tuinders verplicht zijn, voor een bepaalde datum in het voorjaar, deze te maaien en op te ruimen. Aldus volgens het Min.van landbouw.

Archy Bunker | 05-06-15 | 12:50

Kunnen we niet beter een goeie onkruidbestrijder gebruiken, Round Up of zo??

Archy Bunker | 05-06-15 | 12:40

Het valt wel op dat dit hele kabinet zich graag verschuilt achter Brussel en de EU. Daarom deze Pavlovreactie om alle communicatie tussen Brussel en Den Haag geheim te houden. Door dat te doen kun je liegen wat je wilt. Het is totaal oncontroleerbaar. Waarvoor die angst? Wat is er mis met democratische principes?

Graaf van Egmont | 05-06-15 | 12:39

Ik kies ook voor: verdijsselbloemen

islammoe | 05-06-15 | 12:33

Dit kabinet heeft Dijsselbloed aan zijn handen....

drs. P | 05-06-15 | 12:25

Geen Stijl zet al jaren de standaard, sinds enige tijd maakt men in Den Haag gebruik van deze enorme denktank. Gewoon omdat ze niet meer om de realiteit heen kunnen. Dus blijven we bonzen op die dikke deuren, en op de botte harses die daarachter zitten. Zet hem op jongens en meisjes.

Archy Bunker | 05-06-15 | 12:21

Hé!
De nuttige wiki aanvullingen over het spreekwoord verdwijnselbloemen worden direct weer gecensureerd van wiki en verdwijnen compleet!!

Kan iemand wellicht ook die belangrijke aanvulling er plaatsen. In mijn eentje kan ik ze niet sneller inkloppen dan nu en ze verdwijnen als sneeuw voor de zon!

Help!!

FH | 05-06-15 | 12:15

@baard van troje | 05-06-15 | 12:13
Gedistelbloemt door verdijsselbloemen. Pijnlijke ervaring.

Wim Venijn | 05-06-15 | 12:14

Ik voel mij belubberd.

Rest In Privacy | 05-06-15 | 12:13

Meer een distelbloem eigenlijk.. die knakker.

baard van troje | 05-06-15 | 12:13

HotPotato | 05-06-15 | 11:30
"Verdijsselen" - "Als synoniem voor "verduistering" , gezien de strekking van de orginele verbasteringen " Verdijsselbloemen" wekt het zelfstandig naamwoord de sterke indruk dat het hier gaat om Verduisteren ("het recht van in goed vertrouwen beheerde gelden of toegang daartoe , zonder toestemming van de eigenaar of eigenaren gebruiken danwel misbruiken op een manier waarop de eigenaar of eigenaren het niet wilden") van astronomische bedragen.

hakbarry | 05-06-15 | 12:12

-weggejorist-

oplichter 1.1 | 05-06-15 | 12:07

Zo tegen het eind van dit draadje, wil ook ik nog even pleiten voor het werkwoord "verdijsselbloemen".

Vigil | 05-06-15 | 12:07

Toch erg dat een deel van onze regering aan Brussel moet vragen wat een ander deel van wederom onze regering uitvreet, als het niet om mijn geld zou gaan was dit lachwekkend.

NB-Stb | 05-06-15 | 12:05

Je kan d'r donder op zeggen dat Brussel nóg harder de deur dicht slaat dan wat Verdijsselbloemen al doet, maar ik vind 't een leuke poging. Laat Dijsselbloem en Rutte maar zweten… democratie betekent openheid en eerlijkheid van zaken in mijn ogen, en de grootste dicatortjes-in-spé zijn toch wel die twee slappe puddingbuxjes in pak. Ze gaan nog net niet hand in hand naar de wc met z'n tweeën.

kanon0503 | 05-06-15 | 11:53

plak + kopie van uit de dooiebomenkrant:

Optimisme over herbenoeming Dijsselbloem als mister euro

De Nederlandse regering acht de kans zeer groot dat Jeroen Dijsselbloem, de huidige minister van Financiën, een tweede termijn zal krijgen als voorzitter van de eurogroep, dat meldt NRC op basis van ingewijden in Den Haag.

Er zou bij de 18 eurolanden voldoende steun zijn om Dijsselbloem opnieuw te benoemen bij het in goede banen van de Europese staatsfinanciën in de komende vier jaar.

Eerder hadden de Franse president Hollande en de Duitse bondskanselier Merkel al aangeven geen probleem te hebben met de herverkiezing van de Nederlander.

Dijsselbloem werd bijna vier jaar geleden aangesteld voor de prestigeuze functie als voorman alle ministers van Financiën in de eurozone. Hij kreeg daarbij de Europese schuldencrisis op zijn bordje, maar wist met hulp van het daadkrachtig optreden van de ECB overeind te blijven.

dus het helpt wel dat verbloemen en ik tip hierbij als nieuw woord voor de vandalen ,Alleen het gaat helaas over de rug van de burger de ene rampspoed na de andere komt over ons

witchmaster | 05-06-15 | 11:51

@ lanexx | 05-06-15 | 11:32
Beter ten halve...
We hebben veel ellende aan die partij te danken, zeker, maar de partij heeft ook goede dingen gedaan, en Omtzigt is een held. En natuurlijk zit hij hier achter.

Lewis | 05-06-15 | 11:44

Ik kan de gedachte niet negeren dat het CDA hiermee een verkiezingsstunt voorbereidt.
Deze partij is uitgeblonken in dit land uitleveren met een wezel als Balkenende, de katholieke spruitjeslucht blijft daar wel enigszins hangen!

lanexx | 05-06-15 | 11:32

Moet ik GVD nu na dit gekloot nog steeds vijf jaar lang mijn papieren bewaren voor de belasting ?

ja,diedus! | 05-06-15 | 11:32

Ik secondeer het voorstel om het werkwoord 'Verdijsselbloemen' te noemen,
èn juich Esther de Lange (CDA/MEP) toe dat ze dapper de rol van Boef in de poppenkast op zich neemt.

hallevvezool | 05-06-15 | 11:32

Piet Karbiet | 05-06-15 | 11:25
Die kunnen we wel splitsen in
Verdijsselbloemen
Verdijsselduisteren

Bekt beide lekker.

HotPotato | 05-06-15 | 11:30

Verdijsselbloemduisteren.

Piet Karbiet | 05-06-15 | 11:25

Het wanstaltig domme optreden van Jeroen Dijsselbloem begin 2013 toen hij de Cyprus-crisis door zijn eigen starheid en onnozelheid totaal nodeloos enorm verergerde en nodeloos globale paniek veroorzaakte (zelfs Juncker had kritiek op Dijs) was voor mij de reden om (na jarenlang hier meegelezen te hebben) GS-reaguurder te worden. Zelden zo'n starre incompetente PvdA betweter meegemaakt die er geen enkele moeite mee heeft hele landen (inclusief zijn eigen land) in de afgrond te laten storten voor zijn eigen politieke ambities.

Uitgerekend een PvdA-er ("Sterk en Sociaal, Het moet eerlijker!") is nu verantwoordelijk voor het verergeren en nodeloos laten voortduren van een economische crisis van jaren '30-achtige proporties in Zuid-Europese landen, waar nu een hele generatie naar de gallemiezen gaat met een jeugdwerkloosheid van boven de 50%. En zijn eigen land zuigt hij ook steeds verder leeg om maar zijn geloofwaardigheid voor dit wanbeleid te kunnen behouden als Mr. Euro. En nu wordt de Grondwet en de democratische controle ook al terzijde geschoven. Het doel heiligt de middelen voor Jeroen Dijsselbloem. Heb je ook nog idealen Dijsselbloem? Wat drijft jou? Wat wil je hiermee precies allemaal bereiken? En welke escapades heb je nog meer voor ons in petto om je oneindige machtshonger te bevredigen? Hoeveel meer collateral damage ga je nog aanrichten?

PS. Van Rossem val ik niet graag af, maar het moet toch echt zijn "Verdijsselbloemen" dat bekt veel beter.

Outsider-Inside | 05-06-15 | 11:25

Ik zou de tekst nog maar even nakijken op gebruik van aanhalingstekens. En zet dat hokje met "vraag met voorrang" dan ook maar gelijk aan.

Reppertje | 05-06-15 | 11:20

@Adams Appel | 05-06-15 | 11:01
Hear hear!

Fart Fader | 05-06-15 | 11:17

Te vrezen valt dat ook deze onderste steen nooit boven zal komen.
Dat neemt niet weg dat die schandalige achterkamertjespolitiek van Dijsselbloem/EU aan de kaak gesteld moet blijven worden. Dat MOET. Immers 1 druppel water die met grote regelmaat op een steen valt, holt deze - op termijn - uit.
Daarom hoop ik dat GS blijft hameren want van de "media" hebben we - in dit geval - helemaal niets te verwachten.
.
De Telegraaf kopt met chocoladeletters dat Dijsselbloem de top van de NS op het matje roept. Welk een ironie!

Lupuslupus | 05-06-15 | 11:16

Heeft het CDA Balkenende al geroyeerd als lid?
Misschien dat mevrouw De Lange en de heer Omtzigt daar ook het voortouw in kunnen nemen.
Allemaal leuk en aardig dit oppositie voeren, maar een ieder met een beetje gezond boerenverstand weet dat het CDA een van de hoofdverantwoordelijke is voor de situatie zoals die nu is ontstaan.
Om over CDA'er Jan Kees "Het geld komt terug met rente" de Jager nog maar te zwijgen.

Russ Meyer | 05-06-15 | 11:15

Verdijsselbloemen klinkt lekkerder en voelt taaltechnisch beter aan.

Slimkees | 05-06-15 | 11:15

Misschien kan "Jeroen, poep aan je schoen" ter verantwoording geroepen kan worden wegens belangenverstrengeling.

HotPotato | 05-06-15 | 11:14

"En nu maar hopen dat daar nog *iemand* met een geweten rondloopt die bereid is om de burger te geven waar het recht op heeft: democratische verantwoording.
"
Mag ik hier sma(d)kelijk om lachen?
Het is wel èrg naief om te denken dat er in "Brussel" iemand met een geweten rondloopt.
Die lui zijn gewetenloos. Allemaal.
En anders wordt het wel verdijselbloemd.
(Verdijselbloemen bekt beter dan Dijselverbloemen,ja.)

Dostranamus | 05-06-15 | 11:13

Chapeau voor Van Rossem trouwens, omdat hij gewoon een compliment geeft aan het CDA voor deze actie, zonder mitsen en maren ook al is het (schat ik zomaar in) niet de partij die zijn grootste voorkeur heeft. Zo zie ik het graag.

Lewis | 05-06-15 | 11:12

"Wiens brood men eet, diens woord men spreekt".

Het is wel duidelijk welk woord Dijsselbloem spreekt, die van de EU. De Nederlandse democratie en soevereiniteit bestaan niet meer sinds 1 januari 2002.

Dhr. de Wit | 05-06-15 | 11:11

Adams Appel | 05-06-15 | 11:01
I second that motion.

HotPotato | 05-06-15 | 11:10

Iedereen weet toch al dat die 1,5 miljard de steekpenningen zijn geweest om Dijsselbloem en Timmermans op het pluche in Brussel te krijgen? Als we die niet betaald hadden omdat er geen enkele geldige reden voor was dan waren die baantjes aan hun corrupte neuzen voorbij gegaan.

sinar2 | 05-06-15 | 11:06

Als ik geld tekort heb kom ik het wel halen, ook Dijselbloem heeft vast een leuk huis met leuke meubels

Bokito ergo sum | 05-06-15 | 11:06

+1 voor verdijsselbloemen!

Jeloentje runt die eurotoko daar. Als het in Nederland al geheim is, dan heb ik weinig hoop dat het in Europa anders zal gaan.

jip_86 | 05-06-15 | 11:05

"Herverdijsselbloemen"

Bad Karma | 05-06-15 | 11:04

Nog 1 argument dan voor "verdijselbloemen".

Het zit qua klinkt een beetje als "verduisteren" en "verbloemen" samengenomen. En dekt de lading dus volledig.

Adams Appel | 05-06-15 | 11:01

Het PvdA beginselmanifest kan dus ook wel de prullenmand in:
"3.4.2
De representatieve democratie
Alle politieke macht moet gebaseerd zijn op een mandaat van kiezers. Politieke macht vraagt om publieke controle en verantwoording. Volksvertegenwoordigers moeten het vertrouwen in het bestuur op kunnen zeggen. Steeds meer politieke macht wordt echter zonder directe betrokkenheid van de vertegenwoordigende democratie uitgeoefend: bijvoorbeeld door ambtenaren, beroepsorganisaties en belangengroepen, woningbouwcorporaties en school besturen, niet-gouvernementele organisaties en
internationale instellingen. Toch is ook hier evenredige belangenbehartiging, publieke verantwoording en openbaarheid van belang. Bij de organisatie daarvan hebben volksvertegenwoordigingen een leidende rol"

www.pvda.nl/data/catalog/13/1747/4/Pvd...

Dhr. de Wit | 05-06-15 | 10:57

Goed om te blijven proberen maar het gaat nooit lukken. Uiteindelijk zijn er maar een paar old-boys die de dienst uitmaken in de EU. Heel langzaam roven ze ons geld en onze vrijheid.

doskabouter | 05-06-15 | 10:57

Rozen verwelken(PVDA)
Scheepjes vergaan(dobbernegers)
Maar mijn achterdocht zal altijd bestaan(Vul zelf maar in..)

Dr. Blechtrummel | 05-06-15 | 10:57

@Van Rossem

Gisteren had je het ook al over "dijsselverbloemen". De term is nog vers, dus het is nog niet te laat om er "verdijsselbloemen" van maken. Daarmee heb je een kandidaat-woord-van-het-jaar 2015.

Adams Appel | 05-06-15 | 10:57

@diek | 05-06-15 | 10:34
Ja, dat weten wij dus ook niet. Volgens mij zit het ongeveer zo:
1. Men betaalt afdracht aan EU, naar rato, op basis van voorspellingen t.a.v. BNP en schulden.
2. EU tikt NL op vingers mbt de 3% afspraak.
3. NL bezuinigd zich een slag in de rondte.
4. NL voldoet aan 3% regeling.
5. Doordat NL aan 3% regeling voldoet, is BNP blijkbaar hoger voor jaar x.
6. Omdat BNP hoger is, moeten we meer afdragen.
7. Andere landen zijn muisstil m.b.t. de echte cijfers, die gaan echt alleen maar uit van schattingen en hoop. Schattingen en hoop kun je natuurlijk zo draaien dat je niet uitkomt op een bedrag waardoor je moet bijbetalen.

M.a.w. Omdat NL cijfermatig de zaak onder controle lijkt te hebben, dienen wij meer te betalen dan de andere lidstaten.

MarcS | 05-06-15 | 10:56

Dijsselbloem is een weggooier, en zijn topambtenaar eveneens.

van Oeffelen | 05-06-15 | 10:56

Ok, maar wat is de wettelijke termijn van de EU om de vragen te beantwoorden? Ook iets van 6 weken?

Pinocchio | 05-06-15 | 10:56

@McMarx | 05-06-15 | 10:42
Ik ben net in mijn kont gedijst!

Mark_D_NL | 05-06-15 | 10:45

Bij nader inzien is die dubbele functie voor Jeroen een financieel drama voor dit land. Er zat in de kaartenbak van de PvdA toch nog wel iemand die dat voorzitterschap op zich had kunnen nemen? Mariet Hamer, Job Cohen (Oh nee, die kan niet rekenen) of Wouter Bos ofzo. Die dubbele ego-pet kost nu wel heel duur.
http://www.quest.nl/artikel/welke-pvda-er-heeft-een-pvv-hoofd

Piet Karbiet | 05-06-15 | 10:45

Zal ik jullie eens even flink dijsen?

McMarx | 05-06-15 | 10:42

Blijft een schande dat de hele MSM hier geen aandacht aan schenkt. Stelletje kritiekloze EU-adapten.

Barani517 | 05-06-15 | 10:40

Het zal niet baten.

Lauwe Koffie | 05-06-15 | 10:40

Ik heb "dDjsselverbloemen" al vast bijgeschreven in mijn Van Dale..

WellusNietus | 05-06-15 | 10:39

De media daar waar jij woont, heeft dus groter oogkleppen dan de media in Nederland. Ik ben zeer benieuwd waar jij woont? Want dat kan bijna niet.

Mark_D_NL | 05-06-15 | 10:39

Kans-loos...

Realism Is All | 05-06-15 | 10:37

Verdijselbloemen vind ik toch beter in de mond liggen.

Dijselbloem is een machtswellusteling. Dit zijn toch fascistische praktijken? Churchill zei al:de fascisten van nu zijn de antifascisten van morgen. Nu is het morgen.

der cherusker | 05-06-15 | 10:37

Mensen, doe nu niét zo flauw: voor het aanstaande 'zéér verantwoordelijke' Eurobaantje van een Nederlander hebben wij toch bést een paar centjes over?
-

bisbisbis | 05-06-15 | 10:37

@ jemagooknietsmeer.

De laag die zichzelf heeft weten te verrijken met hulp van deze partijen; de bralkikkers, de oude elite. Deze staan bekend als rupje nooitgenoeg en dat levert een wisselwerking op; reciprocity in engels genaamd. Omdat het mes aan twee kanten snijdt, laat men dit systeem graag zo bestaan. Men ziet indringers die dit systeem omver willen werpen als verraders en worden en mass tegengewerkt. Zo werken tenminste de allergrootste en rijkste families die deze aarde kent. Overheden hebben hier mee te maken, want deze laag (lees; de banken) zijn voor hen onmisbaar.

Betweetert | 05-06-15 | 10:35

Lewis | 05-06-15 | 10:25 Nope.

Reken er maar niet op dat dit kabinet valt. Eerst de eerste helft van 2016 uitzitten, dan speelt Nederland voorzittertje van de EU. Daarna ploft de hele bende uit elkaar en komen er nieuwe verkiezingen.

Willianus Wortelus | 05-06-15 | 10:34

Nu woon ik in het buitenland, maar ik kan niks vinden in de lokale kranten over een een evt naheffing ( of naschenking?) Hoe zit dat met die naheffingen in de andere landen?

diek | 05-06-15 | 10:34

Nederland heeft een regering die ze verdient. Het is echter niet mijn keuze maar de meerderheid heeft destijds gekozen.

mente aperta | 05-06-15 | 10:33

Wat wil het CDA nu bereiken. Als ze de kans krijgen een mislukte staatssecretaris te wippen is het CDA de partij om de onkunde te verdijselbloemen. Wat een flutpartij.
Het is nu al zover dat de Nederlandse burger de eigen regering moet overslaan om in Brussel wat te bereiken.

Therapietje | 05-06-15 | 10:30

De corruptie reikt tot diep in de lagen eronder (de ambtenaren) , en die gaan de top niet afvallen, doodsbang dat ook zij dan het bokje zijn. Dus glas plas was. Of eerder zwembad, sloot, was. Maakt allemaal niet uit, the Untouchables is er niets bij.

Betweetert | 05-06-15 | 10:30

Hij houdt de stukken geheim omdat er uberhaubt geen draagvlak is voor de EU. Dat bleek wel uit het referendum van 10 jaar geleden waarmee ze hun hol hebben afgeveegd. Ze doen toch waar ze zelf zin in hebben en hebben schijt aan de burger. Heel de VVD is corrupt. De frauderende politici van de VVD zijn alleen in deze kabinetsperiode niet meer op twee handen te tellen. We moeten deze coalitie keihard afstraffen bij de komende verkiezingen. Meer kunnen we niet doen.

baskb | 05-06-15 | 10:28

Tja, zo rolt dit kabinet.
En toch is de VVD ook nu nog de grootste partij.
Wie zijn toch al die mensen die zich zo graag laten naaien door kabinet en parlement?

jemagookniksmeer | 05-06-15 | 10:28

Bijt je vast, GeenStijl, oppositie, mainstream pers (hallooooo, wakker worden, waar is de ophef!!!) en wie dan ook, en blijf bijten, net zo lang tot dit kabinet eindelijk eens echt met de billen bloot gaat. Het kán zo gewoon niet langer, de ene leugen volgt de andere op en het zootje kan gewoon blijven zitten.
Het moet klaar zijn.

Lewis | 05-06-15 | 10:25

Dijsselbloem roep de NS-top ter verantwoording wegens machtsmisbruik, terwijl hij zelf zijn macht ernstig misbruikt. Hoe hypocriet wil je het hebben? Heeft die man eigenlijk wel een greintje moreel besef?

benjemal | 05-06-15 | 10:23

Dijsselbloem is corrupt. Punt.

watergeus | 05-06-15 | 10:23

Noem hem anders gewoon bloembol. Veel meer principes dan een bloembol heeft hij toch niet. Onze minister van financiën Jeroen Bloembol.

Herr Zimmermann | 05-06-15 | 10:22

Dijsselbloem is achterbaks en incapabel. De kwaliteit van zijn werk is om te janken.

baskb | 05-06-15 | 10:22

CDA probeert nog even een wit voetje te halen bij de achterban. Salon Politiek. Het doel is om wat zichtbaarheid te creeren voor de buhne. Zullen dit niet doorzetten.

Mark_D_NL | 05-06-15 | 10:22

Ja, goede actie van het CDA!

Rest In Privacy | 05-06-15 | 10:21

Ik denk dat 'de Dijs' inmiddels aan de telefoon hangt met Juncker om dit verzoek 'plots' in het ronde archief te laten verdwijnen...

Jarretank | 05-06-15 | 10:21

Volgens Dijs zijn onze centjes feitelijk toch al allemaal van Brussel.

Muggenmepper | 05-06-15 | 10:19

Is Dijsselverbloemen nou met 1 of 2 SS-en?

TheseDays00 | 05-06-15 | 10:19

Dijselverbloemen gaat niet werken,komt niet lekker uit de mond. Van 2e naar 3e lettergreep rolt niet lekker. Dus het stuk "sel-ver" loopt niet.

Mark_D_NL | 05-06-15 | 10:19

'Verdijsselbloemen' is volgens mijn taalgevoel logischer en bekt ook lekkerder.

A.de Knaller | 05-06-15 | 10:18

Volhouden!

Mesmer | 05-06-15 | 10:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken