Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Video. Politiemotor racet met ambulance naar 010

Stukje achtervolgingstelevee vanuit het perspectief van het voorste voertuig. Een Haagse motoragent filmt hoe het Team Verkeer een ambulance van 070 naar 010 begeleidt om een slachtoffer van een aanrijding naar het Erasmus MC-Sophia in Rotterdam te brengen. Dat is een kinderziekenhuis, inderdaad. De ambulance vervoert namelijk een kindje dat zwaargewond is geraakt na een aanrijding op een zebrapad. Met drie man motorbegeleiding knalt het konvooi op hoge snelheid door Den Haag en over de A13 richting Rotterdam. Normaal duurt de rit een half uur. De motormansen en de ambulance doen het in 20. Met dank aan de vluchtstrook, maar niet dankzij een aantal horkenburgers die tóch nog ff snel voorlangs willen schieten her en der. Altijd goed als de politie met dit soort video's laat zien wat ze doen & hoe het werkt. En het ziet er nog cool uit ook. Please share for awareness.

Reaguursels

Inloggen

kovariant | 31-05-15 | 21:46
Dat moet een grap zijn of lees jij je eigen posts niet?

www.fastcodesign.com...
kovariant | 31-05-15 | 16:45

Dronegeil komt wel van mij maar dat is met bovenstande te verklaren.

slappe darmklem | 01-06-15 | 08:58

Verdad? | 31-05-15 | 21:51

Dat gaat je in het kader van privacy geen reedt aan. Als de ouders van het betreffende kind het je willen laten weten is dat prima, maar gelukkig leven we -nog net- in een samenleving waarin jij geen recht hebt op de diagnose.

harstef | 01-06-15 | 01:43

Hoop gezeik hier maar hoe ik het met het kindje, voor mij eigenlijk de hoofdrolspeler/ster in het geheel.

Verdad? | 31-05-15 | 21:51

Die stuurt zelfs post naar de minister omdat hij de oplossing heeft. Hij is blijkbaar dronegeil gemaakt en gaat eraan voorbij dat de heli hetzelfde kan.
slappe darmklem | 31-05-15 | 19:21
.
Wat een held. Ik stuur post zodat er wat wordt gedaan aan de verkeersveiligheid voor speciaal vervoer. Dat ik adviseer om dingen te gebruiken die aan de horizon staan, komt volledig uit uw mond.

kovariant | 31-05-15 | 21:46

harstef | 31-05-15 | 16:26
Het is geen frustratie hoor, eerder een vaststelling. Natuurlijk moet je blijven nadenken over hoe het beter en veiliger kan maar het helpt als je ook verstand hebt van zaken hebt. Anders krijg je Discovery Channel oplossingen die voorlopig niet bestaan. Kovariant is zo iemand. Die stuurt zelfs post naar de minister omdat hij de oplossing heeft. Hij is blijkbaar dronegeil gemaakt en gaat eraan voorbij dat de heli hetzelfde kan.

slappe darmklem | 31-05-15 | 19:21

Daar zal nog nooit over zijn nagedacht denken jullie?
Er zal altijd transport op deze wijze nodig blijven! Wees maar blij dat het bestaat!
slappe darmklem | 31-05-15 | 15:03
.
Nope, ik heb al brieven naar onze minister gestuurd over de veiligheid van onze agenten in het verkeer. Beperkte visies zijn er al genoeg, daar hebben we u niet voor nodig. Drones kunnen massaal ingezet worden ook bij rampen. Die paar traumahelicopters zijn niet genoeg.

kovariant | 31-05-15 | 16:33

slappe darmklem | 31-05-15 | 15:03
Ach knul, niet zo geërgerd reageren!

Ja, daar zal vast wel eens ooit over nagedacht zijn.
Toch kom je niet vooruit door te stoppen met nadenken over verbeteringen. Het was je misschien nog niet opgevallen maar dingen veranderen, maar we hebben steeds meer technologische mogelijkheden. Waarom geen overrides op stoplichten, zodat gewoon alle lichten tijdig op rood gaan? Zodat er niet iemand hoeft lopen wapperen met z'n handen? Ik heb nul verstand van de medische wereld, of van ziekenvervoer, maar het lijkt mij een valide vraag om ons af te vragen of met alle ontwikkelingen helikopters niet inmiddels dusdanig verbeterd zijn dat ze nu misschien wel beter en sneller kunnen zijn dan een ambulance. Ook zullen mensen beter reageren in het verkeer als ze weten wat er van hun verlangt wordt, als ze weten wat er aan de hand is: eerder had ik het van over projecteren van tekst op de voorruit van automobilisten, maar je zou ook kunnen denken aan holografische beelden om een situatie duidelijk te maken.

Ik vond dit een prachtig staaltje werk en kreeg tranen in mijn ogen bij het idee dat dit hier -gelukkig- mogelijk is en er hopelijk een kind een ongeluk heeft kunnen overleven.

Maar, laat onverlet dat op hoge snelheid het verkeer doorscheuren òòk gevaarlijk is. Het kan niet de bedoeling zijn dat bv. een doof kind geschept wordt door een agent omdat dié niet het signaal hoorde.

Het kan ook niet de bedoeling zijn te stoppen met (nadenken over) verbeteringen. Dan waren we nooit verder gekomen dan trommelberichten en bidden.

harstef | 31-05-15 | 16:26

@harstef | 30-05-15 | 23:22
Persoonlijk zat ik aan iets als een gekleurde spray te denken die een minuut of 2 op het asfalt zichtbaar blijft. Hiermee kun je dan de baan aangeven die de ambulance gaat rijden en die dus vrijgemaakt moet worden.

potsenmakkert | 31-05-15 | 15:48

@Erik3293 | 30-05-15 | 21:18
Daar hebben we sofa-helden zoals u voor...

DikkeLollie | 31-05-15 | 15:33

@Tipped Relic | 30-05-15 | 19:53
Je begreep het echt niet hè!

iustus | 31-05-15 | 15:10

Na het kijken van dit filmpje ben ik gelijk weer 5 jaar ouder geworden van frustraties! Wat een idioten in dit land die er toch nog even snel voorlangs willen. En als je in paniek raakt van dit soort situaties lever dan aub je rijbewijs in! Stelletjes lutsers allemaal!

Puik werk overigens van de agenten! En dan te bedenken dat ze soms minder betaald krijgen als zo'n droeftoeter van handhaving.

Ikneukjedemoeder | 31-05-15 | 15:06

kovariant | 31-05-15 | 13:51
harstef | 31-05-15 | 14:45

Daar zal nog nooit over zijn nagedacht denken jullie?
Egoisme is in de mens en de mens wil niet helpen, wachten of betalen voor een ander. Daarintegen wil deze veel voorkomende soort wel snel geholpen worden enz, enz.
Er zal altijd transport op deze wijze nodig blijven! Wees maar blij dat het bestaat!

slappe darmklem | 31-05-15 | 15:03

Frikandel_met_mayo | 31-05-15 | 14:27
Sinds wanneer is het je afvragen of er betere & snellere oplossingen zijn slecht?

harstef | 31-05-15 | 14:45

kovariant | 31-05-15 | 13:51
Weer zo'n looser die alleen aan zichzelf en de centen denkt. Puur zakelijk type ben je als je zo reageert op zoiets goeds. Als je zelf kinderen had zou je niet zo reageren. Kots.

Frikandel_met_mayo | 31-05-15 | 14:27

RESPECT! Erg indrukwekkend. Hulde voor onze vrienden op de motorfiets. En ik zou mijn kind nog bij een bloedneus vanuit Groningen of Maastricht naar Rotterdam brengen, dus ALLE begrip.

Bungabunga | 31-05-15 | 14:19

Hey jongens ik mag jullie Kritiek normaal wel, maar er zijn momenten waarop gewoon respect in stilte of gewoon positief veel meer op zijn plaats zijn.
En als je dan toch in de kijker wil lopen , die egoïstische onaangepaste dwaze bestuurders die tegenwerken maar terecht.
Hoop dat het kindje het goed maakt.
Bravo jongens van de wegenwacht

Ibn rushd | 31-05-15 | 14:18

Vlot gedaan door politie, 20 min ondanks dat de A13 verstopt zit. En die horken, twijfelaars blijf je houden, bestuurders worden zenuwachtig van sirenes omdat ze niet weten wat ze moeten doen. Het zal je kind maar zijn, hulde voor deze agenten.

Sweetlakecity | 31-05-15 | 14:16

Ik snap niet zo goed dat er mensen zijn die er wat tegen hebben dat dit per transport over de weg gaat.

In het Sophia ziekenhuis in R'dam zitten enkele zeer gespecialiseerde artsen bijvoorbeeld voor kinder neurochirurgie als een kind bijvoorbeeld dat dan nodig heeft is het logisch dat men daar gelijk heen rijd.

De 4 trauma helicopters in NL handelen per stuk zo tussen de 2000 en 2400 vluchten per jaar af. Als je dan een helicopter in de lucht hebt voor het transport van iemand dan word de druk op de andere 3 helicopters voor spoed oproepen opeens een stuk hoger.

de-erfen-holland | 31-05-15 | 14:06

Zo'n 5 gezonde mensen die hun leven in de waagschaal zetten. Verkeer dat telkens moet stoppen en het creëren van files waardoor honderden mensen te laat komen. En duizenden Euro's aan kosten. Dat zet je wel aan het denken, of er niet een betere oplossing is, bijvoorbeeld via het luchtverkeer of hulpverleners meer decentraliseren. Want volgens mij hebben eerste hulp patiënten vaak geen specialisten direct nodig.

kovariant | 31-05-15 | 13:51

Tipped Relic | 30-05-15 | 19:53

Je hebt zelf vast geen kinderen he. Looser.

Frikandel_met_mayo | 31-05-15 | 13:50

En daarom : Niet Op De Vluchtstrook Rijden en al helemaal daar geen files maken.
Je (klein)kind zal maar in die ambulance zitten.

kloopindeslootjijook | 31-05-15 | 13:25

www.youtube.com/watch?v=JQXeJuNIQ94 kijk dit is vanuit een ambulance gezien. Is dan wel een oefen rit maar geeft een goed beeld wat politie begeleiding doet

de-erfen-holland | 31-05-15 | 13:21

Geen feiten en toch heeft Feynman zijn oordeel klaar. Oh, the irony!

Billy Idol | 31-05-15 | 13:19

Je kan wel eens wat te zeiken hebben op die lui, maar dit is gewoon netjes. Iedereen zou toch willen dat zijn kind zsm naar het best beschikbare ziekenhuis wordt gebracht? Dat er een ziekenhuis dichterbij is snap ik ook wel, maar waarschijnlijk niet een met het juiste specialisme en vrije plekken.

rvg | 31-05-15 | 13:12

Mooie strategie, om en om de kruispunten vrijmaken.
Maar ajajaj, je kind zal maar in die ambulance zitten en er lopen een paar het verkeer op te houden...

kloopindeslootjijook | 31-05-15 | 13:11

Er wordt doorgaans alleen voor een verder liggend ziekenhuis en dergelijk transport gekozen als dat medisch gezien absoluut noodzakelijk is om iemands leven te kunnen redden. Het zijn uitzondelijke situaties waarin deze hulpverleners deze keuzes maken ik kan niets dan waardering hebben voor mensen die volledig handelingsbekwaam optreden en zo levens redden. De agenten die dit zo begeleiden doen dat even bekwaam en kalm onwijs knap werk van ze. Kritiek op deze mensen uiten is dan ook erg makkelijk als je nooit in dergelijke schoenen hoeft te staan.

saidnowomanever | 31-05-15 | 12:35

Klasse werk! Het is echt mooi om te zien hoe professioneel de politie hier optreedt. Echt knap werk om met dergelijke snelheid te rijden en in no-time bepaalde verkeerssituaties onder controle te krijgen. Ook de communicatie en samenwerking met andere motoragenten lijkt smetteloos te verlopen.

ET007 | 31-05-15 | 12:32

Mooi werk, maar ehhh misschien toch een ziekenhuis wat dichterbij?

Schobbejack | 31-05-15 | 12:06

Is het wel goed gekomen met die kleine dan?

FireInTheHole | 31-05-15 | 11:54

Ommie de HaatMoker | 30-05-15
Vroegâh had je het Juliana kinderziekenhuis, dat is opgegaan in het rode kruis op de Sportlaan

Ouwe-RukkerT | 31-05-15 | 11:50

Veel respect voor deze mannen, snel salarisverhoging geven.

BennieB1 | 31-05-15 | 11:06

@jonnieB2 "Fantastisch werk wat ze hier voor de verandering doen"

Hulpverlening is het grootste deel van het werk van de politie!

Wat ik niet begrijp is dat EMC midden in het Centrum van Rotterdam staat en niet naast de snelweg.

Sylvesterb79 | 31-05-15 | 11:04

@rijk | 31-05-15 | 02:14

Geen Yamaha hoor. Wel BMW.

PoPo-15 | 31-05-15 | 10:40

@jan v.d. pot gerukt,

Nog een site die de andere kant laat zien..

politieverhalen.blogspot.nl/

Tenenkrommend ,om te lezen hoe burgers zich kunnen gedragen!!

Loebas | 31-05-15 | 10:21

@Feynman | 30-05-15 | 21:45
Het maakt niet uit hoeveel woorden je gebruikt Feynman! Je reacties laten zien dat je hier totaal geen verstand van hebt. Dat is niet erg maar probeer dan niet met domme argumenten en foute voorstellingen alsnog je gelijk te halen.
Het LUMC en in nog mindere mate het JKZ zijn niet geschikt voor politraumaopvang van kinderen. Traumazorg vereist specialistische zorg en specialistiche apparatuur. Niet alleen de SEH moet daar op zijn ingericht maar de hele keten van zorg (ICU, OK, het opleidingsniveau van het personeel, ondersteunende afdelingen). Je mag je daarom in Nederland gelukkig prijzen dat er traumacentra zijn die deze zorg kunnen leveren ipv dat je in een veel minder toegerust ziekenhuis wordt afgeleverd omdat dat lekker dichtbij is.

slappe darmklem | 31-05-15 | 09:39

Ik mis de angles. Maar mooi werk.

T.H. | 31-05-15 | 09:17

@ killermiller | 31-05-15 | 07:42

En hetzelfde mogen ze doen met mensen die hun zin niet afmaken.

Science Friction | 31-05-15 | 09:11

Er moest nog politie achteraan rijden en die horken die niet of te laat aan de kant gaan uit de auto sleuren en in elkaar stampen..

jan v.d. pot gerukt | 31-05-15 | 09:10

Gezien sommige comments hier ben ik voor een dictatuur waarbij iedereen met een iq<100 gesteriliseerd wordt.

killermiller | 31-05-15 | 07:42

Zo’n spoedtransport wordt aangekondigd. Waarom zijn de grote kruisingen in Rotterdam al niet vast afgezet door politiewagens? Nu moeten de motorrijders alles zelf doen.
Dat zou het voor motorrijders en ambulance veiliger maken. Mooie actie, geeft je moed als je in een ambulance belandt.

basweetutwel | 31-05-15 | 02:42

Team Verkeer Den Haag verdient 100 % respect.
Fantastisch hoe ze dit regelen. En wat zijn die Yamaha's lekkere motoren zeg!

rijk | 31-05-15 | 02:14

Dan ben je toch weer blij dat ze er zijn als het moet. Ik heb vaak kritiek op de bonnenbrigade, maar dit is van een hele andere orde. Geweldig goede samenwerking, doelgericht, geen geneuzel bij idioten die het niet snappen. Dan mag je gerust trots zijn op je werk en de dankbaarheid als zo'n kind het red is ten volle verdiend.

Suerte Piet | 31-05-15 | 02:13

Echt verrijden met zone zwaar gewond iemand zeg...

Brainder | 31-05-15 | 02:00

Dit zien we toch 20 keer liever dan die bagger die meneer Quid iedere keer op GS plempt, hulde!

Binnenbaan | 31-05-15 | 01:14

Prachtig werk, schitterende uitvoering. Respect voor deze gasten van de politie.
Enne ...
Tipped Relic | 30-05-15 | 19:32
Jij bent de puber-kneus van de week.

Klier van Bartholin | 31-05-15 | 01:10

Voor deze keer moet ik met de meeste meegaan.. Fantastisch werk wat ze hier voor de verandering doen. Mensen hulp bieden, waarvoor de politie voor hoort te zijn. En levens redden in dit geval. In een woord Fantastisch! Toch blijft het merendeel van de politie vieze nachtmisbruikers met de bijnaam rat in mijn ogen, op deze keer na dan

jonnieB2 | 31-05-15 | 00:52

Fuck alle azijzneikende reaguurders. Geweldig werk van die motormuizen. Het zal je king maar zijn dat in die ambulance ligt.

Dorknoper | 31-05-15 | 00:46

Wat een volk.
Hier in de VS moet iedereen naar rechts en stoppen. Ook het tegemoetkomende verkeer.
Als Nederland dezelfde regelgeving heeft/had, was dit ritje in 15 minuten gedaan.
Maar goed wij zetten gewoon een heli in in dit soort gevallen. Niemand die klaagt.

kp-usa | 31-05-15 | 00:33

Liroy | 30-05-15 | 23:30
Typisch gevalletje "met de kennis van nu":"Hoe weinig inzicht heb je dan"

Kennelijk niet zoveel als jij dat ze telepathisch wisten dat er een 1/ambulance 2/met kind aankwam.

Ik zie mensen die wat twijfelend lijken te denken "oh, deze rijbaan is gesloten, ik moet kennelijk de andere rijbaan nemen".
Jij ziet kennelijk "ik hoor niets, ik zie niets, maar gna gna er komt een ambulance (die ik niet zie of hoor) aan, waar gna gna een kind in ligt (want dat heb ik door gekregen van hogere machten), toch ga ik lekker doorrijden, gewoon om dat kind dwars te zitten." Of zeau.

Zo heb ik me wel eens afgevraagd of ik een bord of signaal had gemist omdat de 3 auto's voor mij door het rood reden (vanuit stilstand). Nadat ik door het groen reed, realiseerde ik me dat no1 stout door rood reed, no2 een stille was die no1 wilde bekeuren en daarom zonder signaal ook door rood reed, om no1 later aan de kant te zetten, no3 kennelijk dacht goh, kennelijk geldt rood licht hier niet en daarom no1 en 2 volgde.. wat er gebeurt is niet altijd duidelijk op het moment dat het gebeurd. Beetje simpel om een situatie te beoordelen waar jij wèl de uitleg van hebt. Niet genoeg inzicht om dat verschil te zien...

harstef | 31-05-15 | 00:30

RESTECP

Lifecanbesimple | 31-05-15 | 00:17

@Wim Venijn | 30-05-15 | 20:31
Ja, zo'n ken ik nog uit Delft! Gewoon rijstrook met twee banen ,dus ambu kan er links langs, maar mevrouw schrok zo,dat ze in paniek het fietspad opscheurde (20 centimeter hoge stoep), ze reed daar een fietser aan en haar auto stuk, dus na de eerste ambu kon er nog een ambu komen en een sleepwagen.Vrouwen zijn rare dingen in het verkeer.

koekje erbij? | 31-05-15 | 00:06

MartinLeuterKingsize | 30-05-15 | 23:29

Corrupte agenten?
Do tell. Ik heb in NL nog nooit geld richting een agent hoeven schuiven om door te mogen of om van een bon verlost te worden, jij kennelijk wel. Doe eens feiten ipv beschuldigende, vage suggesties.

harstef | 30-05-15 | 23:56

@Ridocar | 30-05-15 | 20:25
Als je die 3 minuten te laat bent bij het UWV, word je 3 maanden gekort op je uitkering, dus dat mensen paniekerig worden, snap ik wel.

koekje erbij? | 30-05-15 | 23:53

Volgens wikipedia hebben 'onze' traumahelicopters geen plaats voor een brancard, enkel een arts, een verpleegkundige, en een piloot. Kortom, het is niet zoals in M.A.S.H., waar je op de skid werd vastgetaped in een kooi met een stuk plastic over je kop.
Dus moet je een slachtoffer wel met een ambulance vervoeren.
Gelukkig is Feynman dermate medisch onderlegd dat hij aan de hand van de informatie die beschikbaar is over aard en intensiteit van het letsel, gekoppeld aan de exacte aanwezigheid van de diverse specialisten (en specifiek voor pediatrie) in alle ziekenhuizen in Zuid-Holland, direct aan kan geven dat er blijkbaar meerdere locaties waren waar dit specifieke slachtoffer heen had kunnen gaan.
Helaas, Feynman, niet elk ziekenhuis heeft elke specialist 24 uur per dag paraat staan. Dus is het een kwestie van rondbellen, waar het kind op dat moment direct geholpen kan worden.
Verder chapeau voor deze motoragenten. Ik zou niet zo rustig zijn gebleven.

EEnzame SchizofrEEN | 30-05-15 | 23:50

Sommige kunnen makkelijk lullen want er ligt een kind van iemand anders in de ambulance , maar wat !!! als het kind van je eigen is ???? lul je dan ook zo uit je nek?
Dit gaat niet (met alle hulde voor de mot-verkeers politie ) maar om een kind wat zeer zwaar gewond is .
Hulde dat mijn belasting-centen nu eens op een juiste manier wordt gebruikt ,hier voor 100.000 +jes

witchmaster | 30-05-15 | 23:49

HELDEN!

DikkeLollie | 30-05-15 | 23:49

@Tipped Relic | 30-05-15 | 19:53
Eerlijk waar. Ik geen niet eens op in om wat jij zegt. Wat ik jou wel zeg. Er zijn redenen waarom wij dit systeem hebben. Voor die gele auto met zwaailichten dient men ALTIJD proberen ruimte te maken. Het is geen popo, zij komen jou geen boete geven. Nee muppet zij vervoeren iemand die hulp nodig heeft. Staan gespecialiseerde artsen klaar als het het aankomt. Nee kijk jou eens! Wat ga jij doen! Ik heb mijn EHBO... Stelt geen fuck voor, vergeleken met deze mannen/dames. Daarom ook Ambulance broeders/zusters... Net een paar niveau's hoger dan de een ontwetende burger. Die weten meer ervan dan jij en ik bij elkaar. Geef hun ook ruimte, val hun NIET lastig en laat zij hun ding doen. De meerwaarde snap jij pas als jij zelf plaats mag nemen (wat ik voor jou hoop dat dat niet gebeurd). Laat het specialisme maar aan die over die er verstand van hebben. Wees blij dat deze mensen zoveel ino over u conditie verzamelen dat de specialisten in het ziekenhuis al klaar staan en een idee hebben wat zij gaan verwachten.

Vageling | 30-05-15 | 23:40

Metaalenzo | 30-05-15 | 20:09

Je bedoelt die auto die al aan het manoeuvreren was VOORDAT de sirene van de tot dan toe stilstaande motorpolitie aanging?
Niet iedereen beschikt over telepathische krachten. Of over een begeleidende tekst van een situatie. Ik begrijp dat jij altijd een minuut of wat stilstaat nadat een politiemotor met sirene voorbij is gereden?

harstef | 30-05-15 | 23:31

18:40 is echt tenenkrommend, wat een idioten... Heeft ie eindelijk dat kruispunt leeg, gaan die sukkels weer naar links; hoe weinig inzicht heb je dan?
Wel humor commentaar van die hagenezen daarna. :P "We zijn nu in Rotterdam he, dat weet je..." Als er 1 stad is met teringverkeer dan is het Den Haag wel. :P
Maar goed... Alsnog. Hoeveel mensen toch nog even snel door willen rijden of niet even 30 seconden geduld hebben en dan de ambulance en/of de politie hinderen is echt ziekelijk. "Ja maar, ik moet naar links! Als ik nu rechts moet houden dan moet ik 2 minuten omrijden! Kan mij dat kind in die ambu nou verrotten.". Walgelijk.

Kunnen ze dit soort mensen aan de hand van de camerabeelden niet gewoon stuk voor stuk allemaal een enorm dikke boete nasturen?
Het had in 15 minuten gekund als er niet zoveel van die idioten rondhingen.

Liroy | 30-05-15 | 23:30

Respect voor de motormuizen en ambulancerijders, zo zie ik de belastingcenten mooi besteed worden door alles op alles te zetten om dat kind snel en veilig in het ziekenhuis te krijgen.

Zeik vaak (en graag) op de overheid en corrupte / machtsgeile agenten maar bij zoiets heb ik diep respect voor ze.

Vindt de filmpjes erg cool om te zien en het een mooi beeld geven van hun werk plus nog eens meer inzicht te krijgen als je ze in 't echt ziet rijden.
Wel jammer dat ze niet erbij vermelden hoe het met 't slachtoffer is (ook al wordt ze waarschijnlijk nog behandeld).

Beterschap voor 't kind.

MartinLeuterKingsize | 30-05-15 | 23:29

Mooi filmpje, goed werk.

Toch mis ik een beetje de "horkenburgers die nog even voorlangs willen schieten".
Ik zie vooral wat ik zelf ervaar als er sirenes aankomen: "waar komt het vandaan, wat wil je dat ik doe", dus misschien is het projectie. Je ziet het o.a. bij de vrachtwagenchauffeur die niet helemaal begrijpt wat verwacht wordt en juist de vluchtstrook opgaat en stopt, wat niet de bedoeling is.

Misschien een leuk afstudeeronderwerp voor een TU-er: ontwikkel een laserpen die (spraak)tekst op glas kan projecteren. Oom agent kan dan gewoon op de voorruit van betreffende auto projecteren "Stop. Ambulance" of "wijk uit naar rechts -->. Ambulance", ipv van handgebaren waarmee tegenliggers denken dat ze wel/niet mogen rijden.

harstef | 30-05-15 | 23:22

@Martinspire | 30-05-15 | 22:50
Als we de rijbewijzen in zouden nemen van degenen die het rijbewijs niet echt verdienen zouden we qua verkeersdrukte weer zo rond 1970 zitten.

miff | 30-05-15 | 22:57

@Biersmurf | 30-05-15 | 22:19
Het gebeurd niet vaak, maar kan wel. Alleen in uiterste nood en gevallen waar dergelijke transport uberhaupt kan. Denk dus aan slecht begaanbare gebieden, eilanden en dergelijken.
"Alleen wanneer significante tijdwinst behaald kan worden wordt een slachtoffer per helikopter vervoerd."

Martinspire | 30-05-15 | 22:55

@Feynman | 30-05-15 | 21:45
Ok, wist niet dat je dat met Haga bedoelde. Blijft staan dat je voorbij gaat aan mogelijke medische noodzaak, waarbij het niet evident is dat je dat per se in elk passerend ziekenhuis wil kunnen aanbieden.

de Voorzittert | 30-05-15 | 22:54

@Feynman: ik mag aannemen dat de mensen in kwestie de juiste afweging hebben gemaakt en niet zomaar deze rit zijn aangegaan. De begeleidende tekst in youtube: "Naar aanleiding van een aanrijding met letsel op de Vlaskamp in Den Haag is er door het ambulance personeel een aanvraag gedaan voor een transport naar het Sophia/Erasmus MC in Rotterdam. Nadat dit was goedgekeurd zijn 3 motorrijders van Team Verkeer ter plaatse gegaan om deze ambulancebegeleiding te verzorgen.

Gezien de aard van het letsel en de leeftijd van het slachtoffer is er gekozen voor het Erasmus MC-Sophia in Rotterdam."

Verder lijkt mij specialisme in de gezondheidszorg een noodzaak om nog enigszins tot kostenbeheersing te komen. Tenzij u het geen probleem vindt om de belasting maar weer te verhogen.

gast128 | 30-05-15 | 22:52

@Aristotalloss | 30-05-15 | 20:53
Mogelijk, maar als je normaal autorijdt kijk je al vaak genoeg in je spiegels dat je het al lang kunt aan zien komen.

Martinspire | 30-05-15 | 22:51

@miff | 30-05-15 | 20:35
Als je van zulke situaties in paniek raakt, verdien je je rijbewijs ook niet echt.

Martinspire | 30-05-15 | 22:50

@Ridocar | 30-05-15 | 20:25
Sowieso lijken mensen niet te begrijpen dat je ook een afslag later kunt nemen of via een afrit weer kunt keren als je te ver bent. Hoe vaak ik wel niet zie dat mensen vol in de remmen gaan om een afrit te halen of achteruit rijden omdat ze toch te ver waren. Spelen met je leven noem ik dat.

Martinspire | 30-05-15 | 22:49

@miff | 30-05-15 | 22:16

Scherp! In mijn regio precies soortgelijke blunder. In mijn ogen is dit bullshit! Hulpverleners een vergunning terwijl de politie hem altijd heeft? Raar land dit. Alhoewel wij hier een oogje toeknijpen. Terrecht ook. Overigens gaat dit in Nijmegen wel HEEL ver. Stom gedoe. Groene rukkerts willen graag aan hun lot overgelaten worden. Prima! Sterph. Oh mijn link:

http://m.telegraaf.nl/binnenland/article/24070537/traumaheli-amsterdam-vliegt-illegaal-vanaf-vu

P.S. even wat data verzamelen alleen lijkt er sterk op dat Connexxion censuur op GS toepast. Kom overal bij behalve hier.

http://m.imgur.com/tKwsP9V

Vageling | 30-05-15 | 22:49

@ProAsfalt | 30-05-15 | 20:14
Hangt van de situatie af. Met wonden die snel open kunnen gaan, wil je ook niet in een heli zitten. Auto kun je stopzetten als het echt misgaat en er hulp verleend moet worden.

Martinspire | 30-05-15 | 22:48

@VanBukkem | 30-05-15 | 20:12
Jij hebt niet te bepalen wie of wat belangrijker is. Jij hebt je aan te passen naargelang de politie dat van je verlangt. Of ga jij ook gewoon je woning in als er een gaslek is? Nee, je volgt het op omdat je dat behoort te doen.

Martinspire | 30-05-15 | 22:46

@Tipped Relic:
Blijkbaar vinden genoeg mensen het interessant gezien het aantal views!
@Joost Maghetweten:
Gewoon route van te voren afspreken. Niks aan de hand.
@Erik3293:
Propaganda? Voor wat? Misschien om gewoon om een kijkje in de keuken te geven?

PoPo-15 | 30-05-15 | 22:44

@Feynman | 30-05-15 | 20:06
Mogelijk, maar je kunt ook met overmacht te maken hebben.

Martinspire | 30-05-15 | 22:44

@Erik3293 als je niks nuttigs te melden heb reageer dan niet!!!

Ikkedie2010 | 30-05-15 | 22:37

Zelf ook eens meegemaakt dat mijn zoontje gevaarlijk was gevallen. De politie was er direct. Respect voor de heren en dames.

metdedag | 30-05-15 | 22:36

@miff | 30-05-15 | 22:05
Mwaoh, Ik kan ze allemaal (gelukkig) goed hebben. De 'ruzie' is onderling en niet richting mij. Maar dat van die kroegis geen slecht idee, behalve dan Leeuwarden. Dat ligt toch in Limburg? ;-)

Joost Maghetweten | 30-05-15 | 22:33

@Biersmurf | 30-05-15 | 22:19
Aha, dat wist ik niet.
.
Ben inderdaad ook wel benieuwd hoe het met het kind is afgelopen. Duimen dat het kind het haalt en er geen blijvende schade aan overhoudt.

miff | 30-05-15 | 22:24

Fantastische aktie van deze motor muizen. Heb het filmpje ademloos af zitten kijken. Hopelijk is het niet voor niets geweest en komt het slachtoffertje er weer helemaal bovenop.

velcro fly | 30-05-15 | 22:21

Respect

VuileGoreRat | 30-05-15 | 22:19

Voor de helicopterroeperTs: die vervoeren geen patiënten. Daar is de vlucht veel te onrustig voor en er past helemaal geen brancard in. De traumahelikopter breng specialisten naar de plek van het ongeval, de de slachtoffers zo kunnen stabiliseren, dat ze met de ambulance vervoerd kunnen worden.

Biersmurf | 30-05-15 | 22:19

@Vageling | 30-05-15 | 22:06
Het kan raar lopen:
www.digibron.nl/search/detail/bd21f7eb...

Dat zo'n ding niet voor een verstuikte pols of een gescheurde wenkbrauw wordt ingezet begrijpt iedereen, maar voor noodzakelijke vluchten zou ongevraagd een vergunning verleend moeten worden. Blijkbaar werkt dat dus toch niet zo.

miff | 30-05-15 | 22:16

Die debielen die nog snel willen meeliften op die linkerbaan... echt hoe fucking debiel kun je zijn. Jammer dat ze dat soort lui niet achteraf een fikse boete toesturen wegens debiel zijn

BozeHenk | 30-05-15 | 22:10

Bravo... eindelijk geen VMBO flitspersoneel.

Joop69 | 30-05-15 | 22:10

@miff | 30-05-15 | 20:49
Lijken de Schiphol zeikerts wel. Wel willen wonen daar maar niet de gevolgen nemen. Word zelf ook wel eens gewekt door een politie helicopter. Ach ja Amsterdam Nieuw-West. Vliegtuigen zelf al jaren niet meer. Meer dan een decenia zelfs. Nee naast een landing strip gaan wonen en zeiken. Rot dan ook op. Tief naar Almere ofzo. Hier heeft AMC helikopters. Geen last van? Ja, wegen afgesloten, ding moet wel kunnen landen. En geen fuck geef ik. Ja koat mij tijd. Ik heb het als de trauma heli komt heeft een ander dat misschien niet. Daar over janken? Man man man. Zie dat ding landen en trek mijn telefoon wachten totdat die persoon stabiel is en vervoerd kan worden. Die helikopter land niet zomaar op de weg.

Vageling | 30-05-15 | 22:06

@Joost Maghetweten | 30-05-15 | 22:02
.
"Als ik namelijk met mijn schoonfamilie door Eindhoven rij,krijg ik drie verschillende routes naar huis (vrouw,schoonmoeder,schoonvader). Binnen een 10 minuten is het ruzie want iedereen weet het beter"
.
Programeertip:
Zet vrouw en schoonmoeder in Leeuwarden af en zoek met schoonvader een gezellige kroeg op. Zet telefoon af.

miff | 30-05-15 | 22:05

Feynman | 30-05-15 | 20:06

Sorry, dan had ik je opmerking verkeerd begrepen.

mister niet scherp | 30-05-15 | 22:04

Ik ben erg onder de indruk van hoe goed ze samenwerken, indrukwekkend. Weet iemand hoe ze navigeren? Hebben ze allemaal dezelfde TOMTOM bv?
Als ik namelijk met mijn schoonfamilie door Eindhoven rij,krijg ik drie verschillende routes naar huis (vrouw,schoonmoeder,schoonvader). Binnen een 10 minuten is het ruzie want iedereen weet het beter. Mijn oplossing is tegenwoordig: TOMTOM aan en verder luister ik naar niemand.
Maar ik zie bij hun niet zo snel een satnav maar ze zijn het wel allemaal eens over de route zo te zien.

Joost Maghetweten | 30-05-15 | 22:02

@miff
Die moterrijder staat niet voor niets pal voor die baan, het was overduidelijk dat ze moesten blijven staan.

Deze lullen gingen alleen nog ff snel naar de linker baan omdat ze dan verder konden en niet hoefden te wachten.

naraga | 30-05-15 | 21:53

Hoe is het afgelopen met het kind?

Lilia2 | 30-05-15 | 21:53

Op 18:50, na een aso chauffeur: "tjonge jonge jonge"
Op 19:00, andere agent door radio: "Je bent in Rotterdam he, dat weet je? Hahahaha

stampertje85 | 30-05-15 | 21:51

@naraga | 30-05-15 | 21:41

waarom gaan ze erlangs:
1- om eerder thuis te zijn?
2- met de -ongewild foute- bedoeling een extra baan vrij te maken, vloekend en scheldend op die voorste vent die het volgens hen blijkbaar maar niet begrijpt?

In geval 1: dikke prent
In geval 2; laat maar gaan.

Misschien dat het plaatsen en zien van dit filmpje er voor zorgt dat mensen de volgende keer begrijpen dat de linker baan vrij genoeg is voor de ambulance, en blijven staan.

miff | 30-05-15 | 21:49

Het bewijs dat propaganfa nogsteeds werkt^^
De meeste agenten mogen nogsteeds gewoon sterven..

skeel | 30-05-15 | 21:49

Bravo mannen. Respect met een diepe buiging.

boasatlas | 30-05-15 | 21:47

de Voorzittert | 30-05-15 | 20:17
eekhoorn14 | 30-05-15 | 20:18
Daarom noemde ik het Juliana Kinderziekenhuis op de Leyweg in Den Haag als eerste optie, en het LUMC als tweede. Twee ziekenhuizen met een uitgebreide kinderafdeling.

Multitrauma`s zijn niet planbaar en zal dus in ieder ziekenhuis aanwezig moeten zijn. Specialisatie is alleen nuttig bij planbare zorg, waarbij het nadeel van de verplaatsing niet in de zorg ligt, maar alleen een irrelevant logistiek probleem voor de patiënt vormt.

Schaalvergroting kan trouwens niet alleen leiden tot betere zorg, maar ook tot fouten door routine, onverschilligheid, verveling bij personeel en zo verder. Vroeger dachten we dat schaalvergroting goedkoper onderwijs en bestuur zou opleveren, inmiddels weten we beter.

Dit is waarschijnlijk weer het chronisch gebrek aan IC ruimte. Vraag maar eens aan een arts hoe het voelt om een plekje te bedelen om een patiënt te kunnen opereren. Bij ambulances gaat dat semiautomatisch.

Dat systeem is bedoeld voor een El-Al Boeing in de Bijlmer, wanneer je tientallen slachtoffers moet verdelen. Niet om een enkel slachtoffer langs meerdere goed functionerende ziekenhuizen te rijden.

Feynman | 30-05-15 | 21:45

Mag toch hopen dat die idioten die op 18:37 besluiten ff snel naar de linker baan te gaan een boete thuis krijgen.

Totale lullen van de week:
4-5XJ-97
6-7XB-42
3-VPR-22
PR-VT-37
57-GZ-DV

naraga | 30-05-15 | 21:41

Instant inbeslagname rijbewijzen van die horken..

WellusNietus | 30-05-15 | 21:40

@Erik3293 | 30-05-15 | 21:18
"Kijk ons nu eindelijk een keer iets goed doen"
.
Ik heb het filmpje nu twee keer zitten kijken, en het is bijzonder knap wat ze doen. Je bent niet alleen afhankelijk van je eigen kennis en kunde, maar je moet ook nog maar eens inschatten hoe automobilisten reageren op jouw alarmsignalen en misschien in hun paniek en onkunde iets totaal verkeerds doen. Dan moet je toch bij die snelheden niet geschept worden met je motorfiets want dan wordt het een enkeltje rolstoel. Ik denk dan ook dat het bijzonder riskant werk is op zulke momenten.
Ik zie het mezelf niet doen.

miff | 30-05-15 | 21:32

@Tipped Relic | 30-05-15 | 19:32
Blijf zo reaguren...
Het mint zo lekker weg op de zaterdagavond.

Wijze uit het Oosten | 30-05-15 | 21:31

@tattooboer | 30-05-15 | 21:23
.
Maar we weten het niet...

Piet Karbiet | 30-05-15 | 21:31

Helikopter ?

Hedge_it | 30-05-15 | 21:28

Erik3293 | 30-05-15 | 21:18
lol Wat een ontzettende leeghoofdige lompe knoest bent u.

ShoveASockinit | 30-05-15 | 21:27

Hoe kun je dit filmpje afzeiken? Deze mensen laten zien wat heel veel training oplevert: een ge-oliede machine om mensen te helpen en levens te redden. Daarbij houden ze de veilgheid van alle verkeersdeelnemers in de gaten. Dit zijn mensen die zich inzetten voor anderen. Laten we trots zijn dat onze politie hiertoe in staat is.

Boerenbrandtlul | 30-05-15 | 21:25

@Piet Karbiet | 30-05-15 | 21:22
nu wel dus.

tattooboer | 30-05-15 | 21:23

@ProAsfalt | 30-05-15 | 20:14
In een traumaheli is amper ruimte voor de arts om te werken. Mocht er iets gebeuren waardoor een reanimatie nodig is dan is een ambulance voor de patient veel veiliger dan een heli.

geomario | 30-05-15 | 21:23

Hoe is het met dat kind nu?

Piet Karbiet | 30-05-15 | 21:22

Heeft er al iemand gevraagd hoe het met het kind is nu??

tattooboer | 30-05-15 | 21:19

Pure propaganda. Kijk ons nu eindelijk een keer iets goed doen. Als ze vreselijk in de fout gaan posten ze zelf geen filmpjes op tinternet

Erik3293 | 30-05-15 | 21:18

Vind dat met horken wel meevallen. Is ook vrij onduidelijk wie er nou aangewezen wordt soms. En ja, respect voor de politie. Komen in situaties, zien situaties die ik liever nooit zal zien. Aan de andere kant halen ze het bloed onder mijn nagels vandaan als ik ze zie met een lasergun op een lokatie waar wat harder totaal niet gevaarlijk is.

Speertjespunt | 30-05-15 | 21:16

Zeer sneu voor dat kind.
Aangereden op een zebrapad.
.
Mag dat wel van Quincy, zwart-witte zebrapaden?
En het Piet Zwarthofje?
https://www.google.nl/maps/place/Partou/@52.359437,4.991106,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x47c60eb922e9652b:0x23f21f7e7494a050
Vragen, vragen, vragen.

Piet Karbiet | 30-05-15 | 21:14

Tipped Relic | 30-05-15 | 19:59
Shemales?

miff | 30-05-15 | 21:04

@tiped relic: lobotomie ondergaan recentelijk?

killermiller | 30-05-15 | 21:02

Als ze nou gewoon overal wat extra rijstroken hadden neergelegd, in plaats van dan GroenLinks-geneuzel alsof asfalt slecht voor het milieu is, had iedereen(inclusief de ambulance) gewoon door kunnen rijden.

QBert | 30-05-15 | 20:58

Ik heb zelf ook wel eens gehad toen ik stilstond bij een verkeerslicht, dat de ambulance met sirene en zwaailicht me tegen de zijspiegel aanreed. Ik had de radio te hard staan en had de sirene niet gehoord dus ik zag de ambulance pas op het allerlaatst aanstormen. Ging allemaal nog net goed omdat ik toch nog een halve meter opzij kon of zo.
Moraal: als je de radio knetterhard aan hebt iets scherper zijn op wat er in je omgeving gebeurd.

Aristotalloss | 30-05-15 | 20:53

"Normaal duurt de rit een half uur."
In de file kan dat oplopen tot een uur.

Any word on the victim?

FRWolt | 30-05-15 | 20:53

miff | 30-05-15 | 20:49
Die traumahelicopters maken nauwelijks lawaai. Lag hier in 0033 in het ziekenhuis op een kamer bij de heli landingsplaats. Het ding bleef draaien totdat het slachtoffer naar binnen was en ik kon het nauwelijks horen.

Graaf van Egmont | 30-05-15 | 20:52

@Tipped Relic
Volgens mij ben je een verbitterd figuur.
Of je hebt andere problemen, daar zijn medicijnen voor.
Blijkbaar had je het filmpje al gezien als je dan niks nuttigs te melden hebt hou dan je mond.
En wat let je om zelf een filmpje te maken en te plaatsen.... zeker ooit afgewezen tijdens een sollicitatie bij de politie???

Ambulance heeft overleg met hun meldkamer, nu ook was er een arts van de traumahelikopter bij. Na dit overleg word er besloten waar heen te gaan.

Het gaat om de beste zorg voor de patiënt en er wordt gekeken waar er het beste zijn letsel behandeld kan worden.

Hetzelfde dat mensen met brandwonden naar Rotterdam of Beverwijk vervoerd worden.

Respect voor deze rit tijdens de spits...

Ikkedie2010 | 30-05-15 | 20:52

Respect voor deze professionals. Een 'genot' om naar te kijken ware het niet dat het om een zwaargewond kind gaat. Dan mogen inderdaad alle registers opengetrokken worden. Wat er voor nodig is. Zeer uitstekend dat dit goede werk getoond wordt.

Lafayette | 30-05-15 | 20:49

@ProAsfalt | 30-05-15 | 20:14
Zonder meer, maar bij te veel helikopervluchten gaan sommige omwonenden van een ziekenhuis weer klagen over te veel geluidsoverlast, en dan wordt de vergunning voor bijvoorbeeld nachtvluchten ingetrokken.

miff | 30-05-15 | 20:49

Doen ze goed.

* | 30-05-15 | 20:48

@Tipped Relic | 30-05-15 | 19:32
Het kan ook omgedraait worden. Jij moet jezelf wel erg wijs achten om vervolgens als een muppet die jij bent zo'n tegel te plaatsen. Dit soort filmpjes laten zien dat men de orders hoort op te volgen. Ook hun weten dat soms men een hinder vormen maar niet op een veilige manier ruimte kunnen maken. Daarom rijden zij ruim voorop. En dan heb je muppets die gewoon echt te lomp zijn. Oftewel share for awareness. Sirenes in je bumper is geen vrijbrief om verkeersovertredingen te plegen noch te hinderen. Anticiperen. Kreeg ook ooit eens ermee te maken. Ja wil best mijn pedaal in trappen maar mag niet. Overige automobilisten verwachten het ook niet omdat ik geen blauwe lampjes heb. Motormuis sommeerde mij bij de rotonde door te rijden. En ik maak gewoon de rotonde vol. Is namelijk geen wet tegen.

Vageling | 30-05-15 | 20:41

"maar niet dankzij een aantal horkenburgers die tóch nog ff snel voorlangs willen schieten her en der"
.
Ik vind dat toch wel meevallen. Ik heb niet het idee dat mensen bezig zijn opzettelijk de politie te hinderen, maar eerder vaak lichtelijk in paniek raken en even niet meer weten wat ze moeten doen. Zo vaak gebeurt het nou ook weer niet dat je voor een spoedcolonne direct moet wijken.
Pas op de kruising bij de van Aersenlaan in Rotterdam gaat het even fout als een paar figuren van achter in de rij plots de vrije linker baan weer gaan innemen.

miff | 30-05-15 | 20:35

Euhhhh, die rooie kruizen boven de weg, daar ken je toch niet rijden, meneer motormuis?

Mooi filmpje verder, enige dienders met nog een beetje respect, die motormuizen.

Fuck-a-duck | 30-05-15 | 20:34

Mooi filmpje. Superwerk dat ze verrichten.
Alleen dat kleine rode kut autootje, vast een domme doos, die vol op de rem gaat.
Ik haat kleine rode kut-boodschappen-autootjes.

Wim Venijn | 30-05-15 | 20:31

Hier zijn ze gelukkig ook voor. Goed om dit te zien en goed van GS dat ook dit even aandacht krijgt.

Want dit soort klussen is toch heldenwerk.

Sparky79 | 30-05-15 | 20:29

Ik zou het graag eens willen zien vanuit de ambulance. Dan zie je werkelijk het effect van het ingrijpen van de politie.

TheSpeedSkater | 30-05-15 | 20:27

Het EMC heeft onder meer een zeer gespecialiseerd Thorax-centrum voor hart-aandoeningen.
Hoe ook: chapeau voor deze motoragenten. Het is geen eenvoudige job.

De groot-inquisiteur | 30-05-15 | 20:26

Als je live mee kon kijken, zou dit nog mooier zijn.

Mark_D_NL | 30-05-15 | 20:26

Gezien. Ja, de volle 22 minuten. Reflexen, beheersing, controle. Ik zou het niet kunnen op m'n fietsje. Grootste ergenis vind ik wel die automobilisten die "jamaar ik moest díe kant op" doen. En dan weten ze het niet meer. Ga dan een blokje om, neem de andere afslag, wat dan ook. Maar ga niet op zo'n cruciaal moment jammeren omdat je drie minuten later ergens bent omdat je om moest rijden van oom agent.

Hopelijk dat dit stukje inzet verschil heeft gemaakt voor patiëntje achterin de ambu.

Ridocar | 30-05-15 | 20:25

Goed gedaan van de begeleiding, maar ik kan me voorstellen dat het voor automobilisten soms ook niet duidelijk is wat ze moeten doen. Zo rijdt de politie soms op de vluchtstrook en even later moeten de auto's op de vluchtstrook. Of bij 14:00 waar getracht wordt een invoegende auto te stoppen met handgebaren alleen denkt de vrachtwagen chauffeur dat het voor hem bedoeld is als teken om op de vluchtstrook te gaan rijden en dat was nou net niet de bedoeling.

redje70 | 30-05-15 | 20:22

Feynman | 30-05-15 | 20:12
Voor veel soorten specialistische kinderhulp ben je het best af bij het EMC.

eekhoorn14 | 30-05-15 | 20:18

@Feynman | 30-05-15 | 19:39
Waanzinnig simpele opmerking die getuigt van weinig tot geen kennis van zaken. Belangrijkste misser in jouw reaguursel is dat je 0,0 van de medische noodzaak weet, die maakt dat een kinderziekenhuis wenselijk is. Daarnaast suggereer je dat er nodeloos bezuinigd wordt en als je dat werkelijk meent, weet of begrijp je niets van de ontwikkelingen in de zorg. Het is juist in ons aller belang dat ziekenhuizen gaan specialiseren en niet en masse het totale palet aan zorg willen aanbieden.

de Voorzittert | 30-05-15 | 20:17

Geweldig. Die mensen leggen hun eigen leven in zekere zin ook in de weegschaal voor een ander. Denk daar eens aan.

De Treinende Rechter | 30-05-15 | 20:17

M-maar wij hebben in 070 ook een kinderziekenhuis, toch?

Ommie de HaatMoker | 30-05-15 | 20:17

En toch vraag ik me af of het niet veiliger (en sneller) is om de persoon per helikopter te vervoeren als ik dit zo bekijk.

ProAsfalt | 30-05-15 | 20:14

Zou wel 's een director's cut willen zien. Bijvoorbeeld 20:05: "Normale baan onmogelijk, we gaan de andere baan blokkeren" e.d. Ik heb het gevoel dat er meer gebeurt dan ik zie.

Arjan | 30-05-15 | 20:14

Is het Juliana kinderziekenhuis in Den Haag opgeheven?

Lupuslupus | 30-05-15 | 20:12

mister niet scherp | 30-05-15 | 19:52
Nog een bezuinigingsronde en de rit ging naar het AMC.

Feynman | 30-05-15 | 20:12

@ron78 | 30-05-15 | 19:42
Als ik in mijn achteruitkijkspiegel een motormuis zie met blauw blauw aan en ik zie dat ie in zijn kielzog gevolgd wordt door drie zwarte auto's met geblindeerde ramen, dan kunnen ze van mij het rambam krijgen.

VanBukkem | 30-05-15 | 20:12

Het voordeel van geen politiebegeleiding is dan weer dat er ook nog geld voor de behandeling overblijft.

Rätselhaft | 30-05-15 | 20:10

Gloeiende gloeiende.. ik zit nog geen halve minuut te kijken en ik zit me al kapot te ergeren aan de eerste autodebiel die midden op de weg stilstaat.. Ga niet verder kijken want dan ben ik aan het eind kapot chagrijnig.

Hulpdiensten +1
Niet oplettende bestuurders -veel

Metaalenzo | 30-05-15 | 20:09

netjes hoor, hier wil ik best wat belasting voor betalen. Niet voor die sukkels achter hun flitspistooltje

jan-lul-de-behanger | 30-05-15 | 20:08

Mooi filmpje. Geoliede machine. Chapeau. Vond het verkeersgedrag van de weggebruikers best meevallen. En ik vraag me ook af of de handsignalen voor iedereen duidelijk zijn. Maar de motoragenten blijven zeer kalm.

Graaf van Egmont | 30-05-15 | 20:07

mister niet scherp | 30-05-15 | 19:52
Ik ageer ook tegen het gebrek van dergelijke plaatsen op (kinder) IC`s zodat onnodig gesleept moet worden met patiënten. Toch van de zotte dat een welvarend land zonder een ramp al kampt met twee kinderziekenhuizen die dichterbij zijn maar even geen plek hebben?

Feynman | 30-05-15 | 20:06

Naberus | 30-05-15 | 20:03 Rustig aan he zwitsal,je zit nog in je proefperiode :P

ron78 | 30-05-15 | 20:06

@hotnot
We gaan met duitsland in overleg...

MinPres | 30-05-15 | 20:05

@ Tipped Relic | 30-05-15 | 19:53
kon?

daniyel008 | 30-05-15 | 20:05

Wat een mooi werk is dit, en wat een teamwork. Helden.
Hoe is het inmiddels met kiddo?

So Fresh So Clean | 30-05-15 | 20:04

@Naberus | 30-05-15 | 20:03

Okee, je bent de enige met recht van spreken

Tipped Relic | 30-05-15 | 20:04

Het filmpje is om 19:29 gepost en duurt 22 minuten. Iedereen die voor 19:51 heeft gepost, heeft dus het filmpje niet afgekeken en zou z'n gore bek moeten dichthouden.

Hoe voorspelbaar trouwens dat zodra ze in Rotterdam aankomen, de mensen ineens schijt hebben aan de aanwijzingen van de politie.

Naberus | 30-05-15 | 20:03

Mijn indruk, - niet van dit filmpje, maar van andere keren dat ik ze bezig zie - van ambulancechauffeurs is, dat ze nog een beetje vervolgrijopleiding zouden moeten krijgen. Een paar dagen terug op de N470, richting A13. Die weg heeft nauwelijks vluchtstroken, wel wat op en afritten. Een ambulance probeert aan de linkerzijde het vastzittende verkeer voorbij te gaan. Daar is geen ruimte. Als je tussen het verkeer door wilt gaan, doe dat dan in het midden, zoals de duitsers zeggen "die rettungsbringende gasse". Is dat nou zo moeilijk ?

hotnot | 30-05-15 | 20:01

Best indrukwekkend als je ziet hoe snel ze door het verkeer bewegen en hoe gesmeerd het allemaal gaat.

peter_345 | 30-05-15 | 19:59

@miff | 30-05-15 | 19:56

Oke, daar zijn filmpjes genoeg van. Xhamster bijvoorbeeld

Tipped Relic | 30-05-15 | 19:59

Dit zijn de echte helden.
Had ook ooit spoed met de ambu in militaire dienst.
Ongelooflijk hoe sommige mensen in verkeer dan niet kunnen meewerken.

bft | 30-05-15 | 19:57

Goed dat zoiets geplaatst wordt. Helden.Respect.

Crash77 | 30-05-15 | 19:56

@Tipped Relic | 30-05-15 | 19:53
Kerel, wat weerhoudt je om een filmpje van jouw -ongetwijfeld- interessante werk op GS te plempen.
Ik zie het met genoegen tegemoet.

miff | 30-05-15 | 19:56

Voor een goede zaak hard rijden, dat is win-win. Kindje is in goede handen erna, en de agent heeft een 'leuke' middag gehad.

ElMatadero | 30-05-15 | 19:53

@JohnAlblas @snakeplisskin

Ik denk dat jullie me niet begrijpen. Ik kon dit filmpje al en leuk wat ze doen, maar wat is de meerwaarde omjezelf cq je werk te gaan filmen en op internet plaatsen? Zo iets van "o o o kijk mij eens??"

Tipped Relic | 30-05-15 | 19:53

Feynman | 30-05-15 | 19:39

Het ambulance personeel heeft ter plaatse contact met centrale en ziekenhuizen. Afhankelijk van de ernst/type letsel icm beschikbare spoedplaatsen in o.a. SEH of (kinder) ICU wordt een ziekenhuis bepaald.

mister niet scherp | 30-05-15 | 19:52

@JohnAlblas | 30-05-15 | 19:46
Het filmpje staat al geruime tijd op dumpert lutser.

Dus?

JohnAlblas | 30-05-15 | 19:51

@JohnAlblas | 30-05-15 | 19:46

Het filmpje staat al geruime tijd op dumpert lutser.

OT: Netjes gedaan, vraag mijzelf inderdaad af waarom er niet voor een ziekenhuis dichterbij wordt gekozen. Missende expertise oid?

Pezmerga | 30-05-15 | 19:49

Niet echt een spannend filmpie, er zit niet eens een moslim in die we de tering kunnen schelden.

hero_of_heaven | 30-05-15 | 19:47

@Tipped Relic,

Dan heb je het blijkbaar gewoon niet begrepen.
Net als die asomobilisten bij de afrit A13, die nog effe snel de lege baan proberen te pakken net voordat de ambulance aan komt scheuren.

JohnAlblas | 30-05-15 | 19:46

Tijdens mijn studie in heb ik in Amsterdam bij het ziekenvervoer en ambulance bedrijf gereden, ben na mijn studie nog 2 jaar blijven hangen.

Ik heb zelf 1 keer het "genoegen" mogen hebben door de verkeerspolitie met een spoedje van vinkeveen naar amsterdam over de A2 mogen volgen tijdens spitsuur. De manier hoe die gasten de banen en verkeerstromingen voor me vrijmaakten was echt indrukwekkend. 20 jaar later krijg ik er nog steeds een harde plasser van.

Opnieuw mooi werk van de heren motorpolitie!

mister niet scherp | 30-05-15 | 19:45

Tipped Relic | 30-05-15 | 19:32
3 minuten na plaatsing filmpje van 22 minuten gaan roeptoeteren.... Goh goh. Nu hup aan je huiswerk weer.
Lutser

snakeplisskin | 30-05-15 | 19:44

ongelooflijk dat mensen nog doorrijden na een stop teken.

ron78 | 30-05-15 | 19:42

@Tipped Relic

Hoop dat ze jou op de stoep laten liggen.

de_paashaas | 30-05-15 | 19:39

Haga 9 km, LUMC 15 km, Sophia 26 km. Dit is racerij om wachtlijsten te ontwijken.

Feynman | 30-05-15 | 19:39

@JohnAlblas

Uiteraard anders reageer ik niet vriend.

Tipped Relic | 30-05-15 | 19:37

Ze rijden bijna een lief vogeltje naar de knoppen op 1:48

Willianus Wortelus | 30-05-15 | 19:37

@Tipped Relic,

Jij hebt zeker de laatste zin niet gelezen...

JohnAlblas | 30-05-15 | 19:35

Je moet je wel heel erg interessant vinden om dit te filmen en online zetten.

Tipped Relic | 30-05-15 | 19:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken