Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO! Automobilosers begrijpen rode kruizen niet

Vraagje. U ziet een rood kruis boven de weg. Wat doet u? Doorrijden, natuurlijk. Keihard doorrijden. U laat zich verdomme niet tegenhouden door een rood kruis boven de weg. Twee rode kruis? Fuck 'm. Extra borden om aan te geven wat een rood kruis betekent? Fuck 'm met een roestige cactus tot in de twaalfvingerige darm. Doorrijden. Het is uw asfalt, daar heeft u zelf aan meebetaald met uw taxpoet. Opbokken met die rode kruizen. Rode kruizen zijn voor talentloze sukkels tijdens de auditieronde van Holland's Got Talent. Niet voor u, in uw auto. Opzij, opzij, opzij. Maak plaats, maak plaats, maak plaats. We hebben ongelooflijke haast en het interesseert ons geen reet wat de reden is dat die rode kruizen boven de weg aanstaan.

Reaguursels

Inloggen

Wat adv. zegt. Spijkermatten. En daar achter een agent die grijnzend de prent onder de ruitenwisser legt van alle stilgevallen auto's.

Shoarmamasutra | 24-05-15 | 12:49

Rode Kruis? Waar kan ik doneren?

Rest In Privacy | 24-05-15 | 05:56

"Minister Schultz twijfelt aan de juridische haalbaarheid van het plan."

He!? Dus het is verboden, maar als je dan geflitst wordt, is het opeens juridisch niet haalbaar? Waarom dan niet? Mag er niet geflitst worden voor een rood kruis? Er zijn allerlei regels aan flitsen verbonden enzo, maar ben benieuwd wat hier dan over gezegd wordt.

Er hangen tig camera's langs die wegen, gewoon ff de beelden terugkijken. Die worden toch 72 uur bewaard. Allemaal stuk voor stuk een boete geven voor zowel het negeren van een rood kruis, alsmede achteruit rijden op een snelweg. Daar kan je Artikel 5 - Rijbewijsje kwijt voor krijgen...
Idioten.

Liroy | 23-05-15 | 17:45

SuperRogier | 23-05-15

als ze aan staan is er gewoon iets aan de hand ofwel een ongeluk danwel werkzaamheden.

dan ben je gewoon een domme blinde lul als je toch doorrijd, die kruisen staan echt NOOIT aan als dat niet nodig is.

Zuid Hollander | 23-05-15 | 14:48

Moeilijk he de Nederlandse taal: kruizen zitten tussen de benen, kruisen staan boven de weg.
Is echt rocket-science hoor taal.

alwayslearning | 23-05-15 | 13:06

Ze staan bijna altijd op een rood kruis, zelfs in de spits. Dit klinkt ongetwijfeld extreem dom; maar ik kan begrijpen dat enkele mensen (met de nadruk op enkele, ik kan de boete niet betalen) 2 rode kruizen en een open weg zien, en besluiten door te rijden. Beter geven ze dan een begeleidende tekst er bij als: "ivm een ongeval, beide rijbanen afgesloten".

SuperRogier | 23-05-15 | 12:13

@kolojoeris | 23-05-15 | 07:55
Autonoom is een voorwaarde om te kunnen autorijden. En ik voel me niet superieur. Zeker niet als ik de file inrij, met een vrachtwagen achter mij.
Maar kan je jouw laatste zin toelichten? Ik snap er niets van.

Wim Venijn | 23-05-15 | 10:15

en dan is het natuurlijk ook nog eens zo dat er al veel eerder pijlen hebben gestaan op de matrixborden om die rijbaan af te sluiten en er eerst 1 rijbaan word afgekruist en daarna een 2e.

al die automobilisten zijn gewoon blind of dom.

Zuid Hollander | 23-05-15 | 09:10

sinar2 | 22-05-15 | 18:04

Nee, ik heb dit live zitten kijken op de site van de VID nadat er al over getwittert werd.

de kruizen stonden allang op rood en mensen bleven maar doorrijden: vele tientallen.

het hield pas op toen er een politiewagen de rijbaan blokkeerde, en zelfs toen zagen sommigen het pas op het laatste moment.

Zuid Hollander | 23-05-15 | 09:03

Het meest frustrerende vind ik altijd nog het ritsen i Nederland. Als je wil invoegen in een file moet je dat AAN HET EINDE VAN DE INVOEGSTROOK DOEN, waar je netjes één voor één hoort in te voegen.

Maar nee hoor. De meeste malloten gaan meteen aan het begin de invoegstrook blokkeren door daar in te willen voegen en nog erger: als je wel doorrijdt wordt je nog geblokkeerd of nagetoetert ook alszijnde een asociale klootzak omdat je 100 meter file wil ontwijken.

beetjemoe | 23-05-15 | 08:52

-weggejorist-

kolojoeris | 23-05-15 | 07:55

Maar, als er een nutteloos rood kruis staat, dan kan ik me het wel weer voorstellen, dat bij een volgende keer zo'n rood kruis niet meer serieus wordt genomen.
Maar nogmaals, dat is geen reden of excuus om het te negeren.
Wim Venijn | 22-05-15 | 17:47

Ik weet het, je voelt je redelijk autonoom en superieur in je Audi, maar het is niet aan jou om te bepalen of een verkeersmaatregel nuttig is of niet. Dat is volgens mij het probleem van het gros van die rood kruis beheerders, hebben wat opvoeding nodig in de categorie: "kop houden en luisteren wat de baas zeg"t.

kolojoeris | 23-05-15 | 07:55

Rode kruizen prima. Maar de wegbeheerders moeten wel maat houden en de techniek op orde hebben. Als er voor elk lullig wissewasje een rood kruis gaat branden, of zelfs zonder enige noodzaak, en als ze door falende techniek urenlang niet kunnen worden uitgezet, is het geen wonder dat automobilisten zich er niks meer van aantrekken.

De Geus | 23-05-15 | 01:39

Als mijn vriendin een rood kruis heeft, ga ik ook gewoon door hoor.
WillemRuis | 22-05-15 | 18:59
Typhus, die is grappig, gozer!

Kaposi_Sarcoom | 23-05-15 | 01:33

Is toch geen probleem. Hoe kan je die rode kruizen van de andere kant dan zien?

DerWaarheid4 | 23-05-15 | 01:12

Verbazingwekkend dat er geen snoeiharde sancties zijn opgelegd: volgende keer gaarne auto en rijbewijs inleveren na vijf jaar weer eens beginnen met autorijlessen.

Donkersloot | 22-05-15 | 23:25

Ridocar | 22-05-15 | 21:32
Agenten? Nee man, die hebben het veuls te druk met staken. Waarom zouden die loonsverhoging moeten krijgen? Je ziet ze nooit op straat.

Chiefmate | 22-05-15 | 22:33

Gisteren/vanmorgen rond middernacht stond ik aan te schuiven op de A4, wat daar gebeurt is ook gewoon te triest voor woorden. Iedereen is vol van fatsoen totdat ze de auto instappen, dan is het gewoon ikke ikke. over de vluchtstrook, langs de andreasdrempels (die dingen die vlak voor zo'n knipperende pijl worden neergelegd) en gewoon onder rode kruizen door. Triest, ik hoop dat er een keer een bosje agenten staan die gewoon iedereen die zich niet kan gedragen gewoon aan de kant zetten. Vlak naast het verkeer, zodat je op hun (auto) kunt spugen. (de aso's, niet de politie)

Ridocar | 22-05-15 | 21:32

Of die gasten hebben een iq van rond de 80 of die gasten hebben verdomd slechte ogen. Anders is het niet te verklaren dat een persoon zo doorrijdt.

rylands | 22-05-15 | 21:28

Tja, als je al jaren niet meer handhaaft op regeltjes, dan zullen de regeltjes ook niet meer gevolgd worden. Ik wil wel wedden dat ze niet te hard reden.. haha.

mental K | 22-05-15 | 20:23

War een ongelofelijke randdebielen...

Reykjavik | 22-05-15 | 20:06

Ezelwagens

blauwe zander | 22-05-15 | 20:06

Wie weet het nog ,het figuur die op het departement in Den Haag de rijbewijzen ,die in de zandbak op een bokkenwagen waren gehaald ,inruilde voor het Nederlandse rijbewijs tegen betaling van 500 gulden vele jaren lang voordat hij door de mand viel en hij heette geen Jan of Klaas.

blauwe zander | 22-05-15 | 20:04

Zo gaat dat toch in Nederland? Net zolang doorrijden totdat je niet meer verder kunt en dan rechts invoegen? Dit keer vroegen ze zich allemaal af: "wanneer moet ik nou ritsen?"

Revvoyensovyet City | 22-05-15 | 19:58

Supporter | 22-05-15 | 19:11
Ik stel voor dat u mijn tegels eerst goed leest voordat u erop reaguurt.

Chiant | 22-05-15 | 19:52

"Minister Schultz twijfelt aan de juridische haalbaarheid van het plan."
Geen twijfel, mag niet van Brussel.

hallevvezool | 22-05-15 | 19:51

@ mezelf:
is veel te druk MET mail, facebook etc. etc.

JohnnyBGood | 22-05-15 | 19:48

Logisch. De gemiddelde automobilist (asomobilist?) is veel te druk mail, facebook en twitter om uberhaupt op een verkeersbord of rood kruis te letten.

JohnnyBGood | 22-05-15 | 19:47

Pas geleden had ik ook zoiets, ging een grote afrit af, en daarna waren beide banen afgekruist....
Ervoor stond echt niks! 200 meter verder was het weer normaal, ik ga ervan uit dat het een foutje betrof, maar ik schrok ook, ik kon tenslotte nergens heen, maar ben maar doorgereden omdat ik verderop een "einde alles" bord zag.

droeveling | 22-05-15 | 19:45

-weggejorist-

Haadriaan | 22-05-15 | 19:40

Tsja.. Dit is gewoon een logisch gevolg van dit soort signaleringen, zo klein en onopvallend.. Ik kan me goed voorstellen dat niet iedereen die meteen maar even opmerkt.. [Sarcasm]Maar gelukkig ziet de gemiddelde geenstijler ze per direct en gaat meteen naar rechts. [/sarcasm]

skeel | 22-05-15 | 19:33

A2 tunnel de meern
Ook zon heerlijk stukje slimheid van rijkswaterstaat

We creeeren een file op de a2, door de banen af te sluiten
Niet omdat er een ongeluk is
Oh wacht de file is nu tot aan breukelen
Snel uitzetten
Kijk maar zodra je tunnel in rijd is alles weer normaal

Triple2K8 | 22-05-15 | 19:27

Hufters!

The Concierge | 22-05-15 | 19:17

Chiant, jij kan vanuit je auto nooit beoordelen of er ook echt niets aan de hand is. Allicht speelt er onderhoud of wat dan ook wat niet direct zichtbaar is.

Supporter | 22-05-15 | 19:11

Dat plan van die camera's achter de matrixborden is in dit geval een erg goede oplossing. Maar ja, VVD-minister, dus geen automobilisten pesten.

Zaadhaan | 22-05-15 | 19:09

Dit is de parallelbaan van de A12 van Utrecht richting Den Haag, ter hoogte van Papendorp. Weg afgesloten betekent dat al het verkeer wat richting Den Haag of Den Bosch wil noodgedwongen richting Amsterdam gestuurd wordt, met de nodige uitdagingen daaruit voortvloeiend om weer de goede kant op te komen (want verkeerspleinen, A2 tunnel etc. Ik snap dus wel de paniek die er bij sommigen toe lijkt te slaan.

We weten ook niet waarom de auto's achteruit teruggereden komen, maar dat kunnen wellicht auto's zijn die al enige tijd stil stonden achter het ongeval en door de politie teruggeleid worden. Tot slot zien we niet hoe het verkeer voorafgaand aan de rode kruizen icm de dubbele afrit naar Amsterdam is geïnformeerd. Kortom: te weinig informatie om zomaar te gaan gillen dat dit echt niet kan.

Maar hey, dit is GS. Dus dan gaan we gillen en schreeuwen en direct ritueel verbranden.

Voor de duidelijkheid: Rode kruizen doelbewust negeren is NIET ok.

Buck Futter | 22-05-15 | 19:06

en wie zegt dat ze niet toevallig achter een ongeluk reden, waarna de rode kruizen aangingen en het verkeer dat al verder was gereden (voordat de kruizen aansprongen) om moest keren?

3747 | 22-05-15 | 19:05

-weggejorist-

Adversary | 22-05-15 | 19:00

Na die rode kruisborden gewoon spijkermatten op dat asfalt deponeren.

Adversary | 22-05-15 | 19:00

Jij bent zo gut Quid! Wauw. Daar gaat m'n zwarte linkse varkenshart sneller van kloppen. Regels zijn verdomme regels ja!

Makro777 | 22-05-15 | 18:59

Als mijn vriendin een rood kruis heeft, ga ik ook gewoon door hoor.

WillemRuis | 22-05-15 | 18:59

Gezwelgje | 22-05-15 | 18:37
Nietes.
- Er staat wel een oerwoud aan borden.
- Een brandende matrix wil niet altijd zeggen dat er iets aan de hand is (rood kruis boven plusstrook, groene pijl boven rijstrook, etc.)
- Als je twee rode kruizen ziet, dan betekent dat dat er twee rijstroken zijn gesloten. Niet dat je twee keer een redigeerpijl hebt gemist.

Chiant | 22-05-15 | 18:58

Holy fuck Hoe retarded zijn die mensen

BozeHenk | 22-05-15 | 18:53

@Wijze uit het Oosten | 22-05-15 | 18:00
We kunnen ze er niet genoeg voor waarschuwen.

Desalniettemin, ik had uw plempsel nog niet gelezen, en ik was te laat met de enter. Excuus.

Wim Venijn | 22-05-15 | 18:47

Zodra de staat/regering zich gaat houden aan de algemene gedragsregels, ga ik dat ook doen, niet eerder.

Klik_hier | 22-05-15 | 18:44

Zou wensen dat de politie net zo fanatiek op linksplakkers controleerde als op snelheid, daarmee zijn miljarden te verdienen..

Maxx! | 22-05-15 | 18:41

coolgen | 22-05-15 | 18:33
Alsof Nissans het niet zouden doen. www.youtube.com/watch?v=6Ks_Y7SdKzw Straatrace in Japan, Ohhh, maar wel lekker muziekje.

seven | 22-05-15 | 18:38

Voor de azijnpissers die het over het woud aan borden langs de weg hebben, als er bóven de weg een matrix aan staat is er iets aan de hand, waardoor de plaatselijk geldende snelheid omlaag moet. Staan er twee rode kruizen boven de weg, houdt dat in dat je TWEE keer een pijltje gemist hebt, die je verteld dat je een baantje op moet schuiven. Hoe in jezelf gekeerd ben je dan dat je dat negeert?

Gezwelgje | 22-05-15 | 18:37

JI-HAAT | 22-05-15 | 18:15
Het ridicule flauwekul-argument daarvoor is dat het een plusstrook betreft en die is alleen in de spits open. Die is een centimeter of 30 smaller dan de andere rijstroken en dus gaat ook de maximum toegestane snelheid omlaag als de plusstrook geopend is. Daarnaast zit er ook een of andere koekwaus continu naar de camera's te staren om te kijken of het allemaal goed gaat. Daarom zijn ze bij mist ook dicht, want dan kan de koekwaus niet meekijken.

De realiteit is dat de normale rijstroken zijn afgestemd op alle verkeer, dus ook breed vrachtverkeer. Dat vrachtverkeer heeft geen ruk te zoeken op een 3e of 4e rijstrook. Personenverkeer heeft geen enkele hinder van een rijstrook die 30 cm smaller is.

Het volkomen zinloos afkruizen van plusstroken werkt normvervaging in de hand. Als je een rood kruis ziet, dan dient er ook werkelijk iets aan de hand te zijn.

Daarnaast zou het beter zijn om geopende rijstroken alleen te voorzien van de maximum snelheid of helemaal niets (de normale verkeersregels). Net zoals in Duitsland. Maar niet zo'n suffe groene pijl, waarbij je je dan op ieder moment van de dag moet afvragen welke snelheid je er mag rijden.

Voor de goede orde: ik heb het hier niet over de spitsstroken, want dat zijn tijdelijk tijdens de spits geopende vluchtsstroken. Dat is iets totaal anders dan een plusstrook. Bij geopende spitsstroken vind ik het juist uitstekend dat er iemand via een camera meekijkt en op tijd kan ingrijpen als er zich een calamiteit voordoet. Deze kan de spitsstrook dan weer sluiten, zodat deze weer een vluchtstrook wordt.

Een plusstrook daarentegen is gewoon een prima bruikbaar stuk asfalt aan de linkerhelft. Deze behoeft geen enkel cameratoezicht en moet gewoon altijd open zijn.

Chiant | 22-05-15 | 18:34

Toch beter naar oom Koos Spee luisteren. Die heeft het al zo vaak uitgelegd. Spitsstroken zijn vaak smaller dan voorgeschreven, dus dan moet je ze buiten de spits afsluiten. Is veiliger voor demense.

Synecdoche | 22-05-15 | 18:34

het zijn de volgende merken; audi's, volvo's, bmw's en mercedessen

coolgen | 22-05-15 | 18:33

De minister denkt dat flitsen achter zo`n bord juridisch niet haalbaar is, terwijl flitsen bij een rood verkeerslicht wel gebeurd en zinvol is. Hele film erbij pakken voor een bezwaarschrift. Technisch misschien een beetje prijzig, maar Schulz, het is op geen enkele wijze een juridische uitdaging.

Het is een kwestie van tijd dat een hulpverlener door zo`n hufter weer wordt doodgereden.

Feynman | 22-05-15 | 18:31

Misschien automobilisten beter informeren via matrixborden wat er aan de hand is , dan krijg je deze toestanden niet.

Eurotokkie | 22-05-15 | 18:30

@--sql error-- | 22-05-15 | 17:43
Sodemieter toch op. Er hangen rode kruizen boven de weg, dan heb je er dus gewoon niet te rijden. De bosmongolen die vervolgens maar een partijtje gaan spookrijden mogen meteen hun rijbewijs inleveren. Nooit meer teruggeven.

Kameroudste | 22-05-15 | 18:25

Deze lui zijn tenminste niet zo hypocriet als de meeste reaguurders hier. .... weet je hoeveel borden met de maximum snelheid er staan op de wegen die jullie massal negeren? Oja. .. excuus. .. op de trajectcontrole stukken wordt redelijk consequent te langzaam gereden.

harry19612 | 22-05-15 | 18:24

@Jebediah Kerman 18:02: Of nog erger: een rood kruis boven de rechter baan van een 4 baans weg. En dan de rest van de rijstroken "70" maken. Want Ahhh! Kruis!

Muxje | 22-05-15 | 18:23

Foutje van de rodekruizenmenschen, eerst afsluiten en dan pas de kruizen aanzetten. Of ze doen het uit leedvermaak.

kloopindeslootjijook | 22-05-15 | 18:22

Dit is dus zoals @kapotte_stofzuiger stelt: Door de overdaad aan informatie gaat iedereen dit negeren.

Als we nou eens beginnen met het permanent openstellen van spitsstroken, dan gaat men het misschien weer wel serieus nemen.

Rest In Privacy | 22-05-15 | 18:21

Eurotokkie | 22-05-15 | 18:18
"Ik snap het niet die 2 XX."

Dat is niet gewoon dicht, dat is heel erg dicht.

kloopindeslootjijook | 22-05-15 | 18:21

ja,diedus! | 22-05-15 | 18:18

Laatst ook een X , zat een wegwerken te zeiken in de berm.

Eurotokkie | 22-05-15 | 18:20

oepsie.

kloopindeslootjijook | 22-05-15 | 18:20

sinar2 | 22-05-15 | 18:04
"Is het niet zo dat die kruizen pas heel kort op rood staan"
Zal idd wel.
Mensen zijn wel kuddedieren maar het zijn toch meestal de paar zelfingenomen linkerbaanneuroten met compensatieauto die toch altijd weer net even langer door en voorbij de rest moeten rijden om zichzelf tot een winner uit te roepen van een wedstijdje waar ze alleen zelf aan meedoen. Hebben ze blijkbaar nodig.

Maarre, gaan die kruizen niet een tijdje aan voordat de weg wordt afgesloten zodat de leftovers erdoor zijn?

kloopindeslootjijook | 22-05-15 | 18:20

Wat betreft die rode kruisen bij de Kennedytunnel. Op het moment dat die je tegen zouden moeten houden, heb je echt al de nodige kilometers spookgereden. Normaal gesproken overleef je dat in België echt niet.
fredflange | 22-05-15 | 18:08

u begrijpt mijn voorbeeld,..... is werkelijk komisch om te zien, die rode kruizen daar boven de tunnel

Meesteres Belgie | 22-05-15 | 18:19

De rijbaan naar de eerste hulp staat perfect aangegeven. Service van het rode kruis moet je maar denken.

ja,diedus! | 22-05-15 | 18:18

Ik snap het niet die 2 XX.

Eurotokkie | 22-05-15 | 18:18

sinar2 | 22-05-15 | 18:04
"Is het niet zo dat die kruizen pas heel kort op rood staan"
Zal idd wel.
Mensen zijn wel kuddedieren maar het zijn toch meestal de paar zelfingenomen linkerbaanneuroten met compensatieauto die toch altijd weer net even langer door en voorbij de rest moeten rijden om zichzelf tot een winner uit te roepen. Hebben ze blijkbaar nodig.

Maarre, gaan die kruizen niet een tijdje aan voordat de weg wordt afgesloten zodat de leftovers erdoor zijn?

kloopindeslootjijook | 22-05-15 | 18:17

Wim Venijn | 22-05-15 | 17:47

Precies, op bijvoorbeeld de A12 Den Haag richting Utrecht wordt er ook vaak 1 rijbaan van de 3 afgekruisd omdat er dan zogenaamd ruimte zat is voor het aanwezige verkeer op dat tijdstip. Gevolg is dat je nog niet normaal kunt doorrijden omdat er altijd wel een aantal stumperds op de linker baan blijven plakken die minder hard rijden.

JI-HAAT | 22-05-15 | 18:15

@mijzelf...

Damn, verkeerde topic. Tja, Zwistal hè.

Jebediah Kerman | 22-05-15 | 18:15

Euh, extension kaput?

Piet Karbiet | 22-05-15 | 18:15

-weggejorist-

Jebediah Kerman | 22-05-15 | 18:14

Het probleem is dat er altijd rode kruizen staan.

ProAsfalt | 22-05-15 | 18:13

Eerst de rode kruizen negeren en dan vervolgens achteruit of keren en op de twee banen welke geen rode kruizen hebben terugrijden. Hahaha, wat een stumpers. Met z’n allen lekker chaossen op de banen zonder kruizen. Rij dan op zijn minst terug over de banen met kruizen.

the_hammer | 22-05-15 | 18:09

Nou, die Duitse snelwegen zijn ook niet meer wat het geweest was. Continu werkzaamheden, 80 km per uur, wegversmallingen, overal afritten naar dat kutdorp Abfahrt, unz.
Hitler zou zich omdraaien in zijn graf, als ie dat had.

Piet Karbiet | 22-05-15 | 18:08

Wat betreft die rode kruisen bij de Kennedytunnel. Op het moment dat die je tegen zouden moeten houden, heb je echt al de nodige kilometers spookgereden. Normaal gesproken overleef je dat in België echt niet.

fredflange | 22-05-15 | 18:08

Allemaal van die domme navigatiesyteem gebruikers. Die denken niet meer na met die ene hersencel die ze nog hebben.

Berkemef | 22-05-15 | 18:07

mierus | 22-05-15 | 17:50
je hebt gelijk.
Ik rij gelukkig ook geen auto :P

--sql error-- | 22-05-15 | 18:06

@Meesteres, Ik woon in Zeeuws Vlaanderen. Dus ik kom er nogal eens ja.

fredflange | 22-05-15 | 18:06

Meesteres Belgie | 22-05-15 | 17:37
Ik ben altijd zo jaloers als ik in België rond mag rijden. Dan denk ik, waarom kunnen Nederlandse wegen niet zo zijn. En dan de beleefdheid van de Belgische automobielrijders.
fredflange | 22-05-15 | 18:03

hoe lang is het geleden dat u in belgie heeft rondgereden?

Meesteres Belgie | 22-05-15 | 18:05

Is het niet zo dat die kruizen pas heel kort op rood staan en de mensen er reden terwijl dat nog niet het geval was? Zou prima verklaren waarom je massaal mensen achteruit zie rijden die je eerst niet ziet omdat ze plotseling hiermee geconfronteerd werden.
En dan zelf achteruit rijden is natuurlijk levensgevaarlijk maar de wegbeheerders hadden ze daar anders gewoon uren laten staan zonder zich er om te bekommeren.

sinar2 | 22-05-15 | 18:04

hebben ze in belgie beter opgelost, als je de kennedy tunnel ingaat (antwerpen) dan zie je aan de andere kant van de snelweg een stuk of zes rode kruizen boven de tunnel ingang hangen, en het is onmogelijk om op die weghelft te komen
Meesteres Belgie | 22-05-15 | 17:37

Ik ben altijd zo jaloers als ik in België rond mag rijden. Dan denk ik, waarom kunnen Nederlandse wegen niet zo zijn. En dan de beleefdheid van de Belgische automobielrijders.

fredflange | 22-05-15 | 18:03

Negeren van zo'n kruis is dom, gevaarlijk en moet zwaar bestraft worden... je kunt nu eenmaal geen kilometer vooruit kijken en werken ook mensen langs de snelweg.

Maar het zou ook fijn zijn wanneer de wegbeheerder de kruizen wat beter beheert. Niets is zo irritant als er een kruis boven de weg hangt en er blijkt geen reden voor te zijn.

Jebediah Kerman | 22-05-15 | 18:02

Maar wat about deze: hoe meer rijstroken er open zijn, hoe meer asfalt = remweg per auto dus veiliger.
Waarom dan de linkerstrook dichtdoen?
Of heeft dat met geprop te maken als ie weer naar 2-baans moet. Lekker ritsen kunnen we ook al niet in dit land.
Daarom is die onnodiglinksrijregel ook contra-intuitief. Heb je drie banen, moet iedereen rechts rijden. We hadden drie x zoveel remweg kunnen hebben. Hoeveel doden scheelt dat per jaar?

kloopindeslootjijook | 22-05-15 | 18:02

gisteren ook zo'n bezopen situatie: ik rij rustig over de A13 van Rotjeknor naar Den Haag, hoor ik over de radio dat er een spookrijder is daaro op de A13.
ééntje??? man, ik ben er een paar honderd tegen gekomen, en allemaal achterlijk naar me zwaaien, toeteren, pinken met de lichten, wat gaat ons land toch naar de kleute!
islam?

thepinkpainter | 22-05-15 | 18:00

Ik adviseer groene halve manen voor moslims.
En zwartgeblakerde kruizen voor KKK-ers.
Graag gedaan.

Piet Karbiet | 22-05-15 | 18:00

@Wim Venijn | 22-05-15 | 17:59
Hmmmm.
Kijk eens boven jouw plempsel.

Wijze uit het Oosten | 22-05-15 | 18:00

Rood kruis = gezeik en een slecht humeur. Altijd mijden dus.

Wim Venijn | 22-05-15 | 17:59

Rood kruis ? ==> No Go.
(Scheelt een hoop gezeik..)

Wijze uit het Oosten | 22-05-15 | 17:58

Tja, dat krijg je ervan als je 99% van de gevallen onterecht rode kruizen toont. Dan geloofd de gemiddelde bestuurder ze niet meer.

P5ycH0 | 22-05-15 | 17:58

@Lewis | 22-05-15 | 17:49
Helaas ben ik de bron kwijt, maar het idee om zo min mogelijk regels en verkeerstekens te gebruiken kan juist positief uitwerken: je wordt aangesproken op je eigen verantwoordelijkheid en daarmee gedraag je je verantwoordelijker.

kapotte_stofzuiger | 22-05-15 | 17:51

Rood kruis = medische post.

Fijnstoffer | 22-05-15 | 17:51

Er word niemand tegen de rij richting in gestuurd;) ze komen in z'n achteruit terug naar de rechter uitvoegstroken om file omleiding te volgen.

mierus | 22-05-15 | 17:50

@ kapotte_stofzuiger | 22-05-15 | 17:45
Hm. Ik hou van Nederland, maar ik vind ons vaak een stelletje ongedisciplineerde horken.

Lewis | 22-05-15 | 17:49

Maar laten we beginnen met het zinloos afkruizen van plusstroken buiten de spits af te schaffen.
Dat snapt werkelijk geen zinnig denkend mens. Ligt er een prima stuk asfalt, mag je er niet op rijden, alleen omdat je er niet op mag rijden. Want geen spits en hebben we nu eenmaal afgesproken met z'n allen. Ik ondervind het dagelijks en het is een grote bron van ergernis.

Het is natuurlijk nooit goed te praten dat mensen zelf maar zouden gaan bepalen of een rood kruis zinvol is of niet, maar laten we dan in ieder geval de zinloze rode kruizen vanaf nu ook weghalen.

Chiant | 22-05-15 | 17:48

Neem een voorbeeld aan landen om ons heen: snelweg/rijstrook afsluiten? Zet er een metalen hek neer.

kapotte_stofzuiger | 22-05-15 | 17:48

Ik doe altijd aan spookrijden. Kom je geen matrixbord meer tegen. Echt een aanrader.

Expert Homo | 22-05-15 | 17:47

@Bruno Alaska | 22-05-15 | 17:46
Et voila. Met een overdaad aan informatie langs en boven de weg kan ik me heel goed voorstellen dat je denkt: "schijt, ik rijd gewoon door, gaat toch altijd goed".

kapotte_stofzuiger | 22-05-15 | 17:47

Vaak zie ik een rood kruis. Totaal nutteloos. Die rijstrook is dan alleen voor de spits bedoeld. Of wegwerkzaamheden, waar je niemand ziet.
Ik ben wel voor om het rijbewijs af te nemen van die idioten die het negeren.

Maar, als er een nutteloos rood kruis staat, dan kan ik me het wel weer voorstellen, dat bij een volgende keer zo'n rood kruis niet meer serieus wordt genomen.
Maar nogmaals, dat is geen reden of excuus om het te negeren.

Wim Venijn | 22-05-15 | 17:47

Doorrijden bij een rood kruis is wel vrij debiel, beetje van het niveau vol gas over de vluchtstrook.. aan de andere kant is het er met alle borden ook niet overzichtelijker op geworden.Op een weg waar staat aangegeven dat je 130 mag plotseling een bord zien staan met 'einde 90'.

Hè wat..90?

Bruno Alaska | 22-05-15 | 17:46

@Lewis | 22-05-15 | 17:40
Nederlanders en teveel (betuttelende) regels, een ongelukkige combinatie.
Ter illustratie: als er op een autoweg niet op elke 50 meter een snelheidsbord staat gaat iedereen maar 80 km/h rijden.

kapotte_stofzuiger | 22-05-15 | 17:45

rechtsboven zie je dat er een omleiding is, en dat het verkeer tegen de rij-richting in wordt gestuurd. Zie ook de witte balken op de weg. Er is dus wel iets meer aan de hand...

--sql error-- | 22-05-15 | 17:43

Gewoon net als bij Van Tra, een mobiele wegmarkering neerzetten.

Osdorpertje | 22-05-15 | 17:43

Sommigen zijn kleurenblind, behalve als ze over zwarte piet lopen te zeiken.

meneer Q | 22-05-15 | 17:42

Weg van de snelweg, veel leuker door al die landschappen & dorpjes. Fuck de snelweg!
*cabrio kopen doet*

croque monsieur | 22-05-15 | 17:41

Nederlanders en regels, een ongelukkige combinatie.

Lewis | 22-05-15 | 17:40

Stelletje hersenloze, in zichzelf gekeerde, kleine pikkies hebbende, rijbewijs bij de aldi behaald hebbende bosmongolen...

Gezwelgje | 22-05-15 | 17:39

hebben ze in belgie beter opgelost, als je de kennedy tunnel ingaat (antwerpen) dan zie je aan de andere kant van de snelweg een stuk of zes rode kruizen boven de tunnel ingang hangen, en het is onmogelijk om op die weghelft te komen

Meesteres Belgie | 22-05-15 | 17:37

Ik denk 'ongesteld rijbaan, snel wegwezen'

centenkrabber | 22-05-15 | 17:36

-weggejorist-

Superjaapie | 22-05-15 | 17:35

Het gaat vanzelf naar grote rode kruizen die omhoog komen waardoor je überhaupt niet meer over die weg kunt rijden...

flox3dhille | 22-05-15 | 17:35

Echt bizar dit
Ik tel er wel 50 in dit filmpje

Den Meester | 22-05-15 | 17:33

Rijbewijs afnemen en opnieuw afrijden.

mosselsap | 22-05-15 | 17:33

X marks the spot, is mij altijd geleerd.

Binnenbaan | 22-05-15 | 17:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland