
Vroeger, toen speeltuinen nog gewoon betegeld waren en het wietbeleid nog vrijzinnig liberaal was, kon je in gemoedelijk Nederland nog wel eens iemand horen klagen dat ie was uitgegleden omdat de gemeente het stoepje voor z'n voordeur niet sneeuwvrij had gemaakt. Een kleinzielig beklag, om de eigen verantwoordelijkheid mee af te schuiven op een vormeloze entiteit: de overheid. Nu is het 2015 en inmiddels zijn we een paar lichtjaren opgeschoven in groteske schuldverwijten richting de overheid.
Vaders schuiven dood jihadis in schoenen Staat, lezen we bij de Telegok. En hun opportunistische advocaat acht een zaak tegen de staat nog
kansrijk ook. "De ouders verwijten de Staat niet tijdig te hebben ingegrepen om hun kinderen tegen te houden, bijvoorbeeld door het paspoort af te pakken of verdachten te detineren, terwijl wél tijdig alarm was geslagen bij overheidsdiensten." Dat is wat er staat. Maar eigenlijk zeggen ze dit:
Wij hebben geen idee waar onze kinderen uithangen, welke invloeden ze buitenshuis opdoen, hoe ze die informatie verwerken en hoe wij ze beter op zouden moeten voeden tot beleefde en geschoolde jongmensen die met twee benen in de vrije samenleving staan. Dat komt omdat we ons wijf thuis opsluiten en geen enkel matriarchaal overwicht over zoons geven, zelf jarenlang met heimwee in de botten in het koffiehuis naar schoteltelevee hebben zitten koekeloeren en in de moskee nooit gehoord hebben dat we onze kinderen moeten beschermen tegen al te rabiate interpretatie van ons malle boekie. Maar nu is het dus de schuld van
onze overheid dat
hun kinderen gehersenspoeld werden met radicaalrabiate beloftes van barbarisme uit naam van de Heilige Baard. En nu zijn ze dood. Kut voor de ouders. Veiliger voor Nederland. Maar niet de schuld van 'de overheid'. Volgende keer gewoon beter op je kroost letten. Het is godverdomme niet dat ze in Nederland geen kansen krijgen om zich tot verlichte, redelijke en beschaafde mensen te ontwikkelen. Eerst de open grenzen gebruiken om binnen te komen. Daarna klagen dat je kinderen diezelfde open grenzen gebruiken om ongezien op Jihad te gaan. Ga maar janken bij je Profeet. Dat is je alwetende, niet de overheid.
Reaguursels
InloggenHier moeten die vaders eens over na gaan denken, want hun zonen zijn:
Man
Moslim
Mislukt
En zij, de ouders zijn hiervoor verantwoordelijk en niemand anders!
Hier moeten die vaders eens over na gaan denken, want hun zonen zijn:
Man
Moslim
Mislukt
.
door
Mislukte integratie
door
Mislukte opvoeding
door
Mislukte NL-taalverwerving
door
Mislukte intellectuele ontwikkeling
door
Mislukte beroepsvorming
Wat zeuren ze nu toch. Daarom krijgen ze toch zoveel nageslacht. (Ken er, regelrecht uit Somalie, met 7/8 koters en mam's van net 32 zwanger van de 9e.
Om als krijgers voor de ISlam te sterven en volop maagden in voorraad daarvoor te hebben. Of is het iets anders dat maakt dat deze gezinnen maar blijven groeien.
@myrna1965 | 22-05-15 | 16:36
Ja, en jij myrna1965 geen centjes moeten kreigen, want centjes izze voor ons. En myrna1965 ook moette geen kienderen fokken, dus knip knip in jouw buikie, ook als 50 is. Wel op oenze kienderen passenen natoerlek, dan koenen wei meer jihadi's fokken. Iz goet voor Nederlanders. Joelie toch nergens goet voor, maar wel voor de centjes natoerlek. Daarom myrna1965 moet wel verplich keihard werken voor oens, anders centjes op. Alsvast bedaankt, he?!
Het is de schuld van de kuffar!
Ze hebben hebben wel lef zeg!
En het ergste is dat ze het ook nog gaat lukken!
En wat doen we er aan....... niets!
jipje | 22-05-15 | 19:11
Gelukkig voor ons heb jij het wel allemaal door en deel je dat met iedereen hier.
Tijd voor een soort kinderbewijs. Het is fout dat iedereen zomaar zich een slag in de rondte kan voortplanten. (Met dito gevolgen als afreizen naar hogere beschavingen)
Het is nooit goed bij die gejurkte jankbaarden.
Ze willen altijd het onderste uit de kan en dat moet maar snel ophouden.
Als de NL regering het NL paspoort van een radicaliserende mocro afpakt, heeft hij geen recht meer op een uitkering en is hij illegaal in ons land.
Dat zal hem niet weerhouden om zijn illegale en criminele dagelijkse bezigheden te stoppen, eerder vermeervoudigen.
Een commissie of overgesubsidieerd fonds ter begeleiding van die jihadgangers helpt ook niet. Ze gaan toch wel en dan met extra subsidie.
Naar mijn idee is er maar een oplossing en dat is dat de ouders verplicht achter hun kroos aan worden gestuurd om in Syrië op ze te passen. Het is tenslotte hun nageslacht dat dankzij hun opvoeding deze weg willen kiezen. Uiteraard worden van allen de paspoorten en elk recht op uitkering, subsidie, bijslag of toeslag ontnomen en absoluut nooit meer terug naar Nederland.
Wedden dat ze dan wel anders gaan piepen en opeens wel hun kroos kunnen opvoeden.
Tja zelfbeschikking en vrijheid is niet compatible met alles en iedereen. .....
Dan klaag ik de staet aan dat ze ons niet beschermen tegen dat onmenselijke volk/religie en nog 1001 dingen.
Hahaha nou dat geeft dus precies aan met welke figuren we hier te maken hebben, nooit verantwoordelijkheid voor eigen handelen nemen, ben jij gek?!
Bigi Bana Boy | 22-05-15 | 11:10
En jij snapt nog steeds niet dat het ze alleen om de poen te doen is ?
Slaap dan maar lekker verder.
Wanneer worden dit soort nutteloze moslimmongeaulen nou eindelijk Nederland eens uitgetyfd ?
Het enige wat telt is het antwoord op de vraag: zijn ze 100% deaut?
Dit duurde nog lang, ik dacht al een tijdje dat dit ging gebeuren.
Tegen die ouders van die Syriëgangers zou ik willen zeggen : Krijg driewerf de tering en nou wegwezen uit Nederland.
Het is altijd makkelijker om met de vinger naar een ander te wijzen. Hand in eigen boezem steken is moed voor nodig, maar zou wel het begin van een oplossing kunnen zijn. Helaas ontbreekt het deze mensen aan moed en voeren gevoelens van schaamte en mislukking de boventoon. Begrijpelijk, maar geen goeie basis voor zelfreflectie zo blijkt maar weer..
Islam. Het zou verboden moeten worden.
Het enige wat de overheid hier fout gedaan heeft, is dat ze niet een paar bussen beschikbaar heeft gesteld. Dan hadden er veel meer veel gemakkelijker uit kunnen reizen en bommen koppen gaan.
Ik ben blij om te merken dat moslims telkens door de mand vallen
-weggejorist-
En de moraal van dit verhaal...:Wai wielen centjes.. Centjes en dan gaan we nieuwe Jihadi's fokken en Nederlanders joelie verplicht om op oenze kienderen te passen joelie betalen om kienderen in de gaten houden voer oens
-weggejorist-
Het wordt steeds gekker in NL. De moslimmeute wordt steeds gekker de de verwenning van links NL.
@ibo80 | 22-05-15 | 15:35
Als ik niet wil dat mijn kind naar Freek de Jonge kijkt zet ik de tv op een andere zender.
Ooit wel eens gehoord van huisarrest als je niet luisteren wil naar papa?
-weggejorist-
Salafistische godsdienstwaanzinnigen uit Saudiarabië en andere golfststaten mogen hier prediken en jongeren hersenspoelen. Dit gebeurt al 20 jaar. Nederland had dit simpel kunnen voorkomen, door geen visa te verstrekken.
Dus treft de Nederlandse staat geen enkele blaam? WEL DEGELIJK!
Natuurlijk hebben ouders een bepaalde verantwoordelijkheid. Maar om alle schuld op ouders af te schuiven, snijdt totaal geen hout.
Zelfs een moslima met hoofddoekje op mijn werk vindt dit belachelijk. Dat zegt genoeg...
Het probleem is het jarenlang volgehouden beleid van integratie met behoud van eigen identiteit en cultuur. En dit kom maar binnen en doe maar alsof je thuis bent klinkt heel ruimdenkend en liberaal en doe je eigen ding. Maar vooral moslims heeft dat de gelegenheid gegeven zich geheel op te sluiten in een eigen cultureel ghetto van moskee en satellietschotel. Zodat ze nog steeds niet lijken te begrijpen in wat voor cultuur ze zijn terecht gekomen. Vervolgens werkt dit door in de kinderen, die moeilijk aansluiting vinden bij de Nederlandse cultuur, en die vandaaruit makkelijk radicaliseren en tegenwoordig dus vertrekken naar het Midden-Oosten voor de jihad. Had je destijds al die gastarbeiders werkelijk willen helpen, dan had je ze een stoomcursus Nederlands en moderne cultuur moeten geven. En je had ze meteen duidelijk moeten maken dat er over die moderne cultuur niet te onderhandelen valt en dat als hen die moderne cultuur niet aanstaat, dat ze dan weer terug kunnen keren naar het land van herkomst. Maar goed, dit is niet gedaan en nu is het maar te hopen dat de spanningen niet zodanig oplopen dat we over tien of twintig jaar midden in een burgeroorlog zitten. Want al die ellende die we nu zien in het Midden-Oosten, kan heel makkelijk ook hier realiteit worden. Vooral als we het toestaan dat hier een gigantische subcultuur ontstaat, waarin in moskeeën elke vrijdag wordt opgeroepen tot oorlog tegen de ongelovige.
Weer een soort ultieme poging om de schaamte van schuld af te schuiven op IEDEREEN behalve zijzelf...
Nee moslimvaders, SCHAAM JULLIE, het is JULLIE SHULD, JULLIE hebben hun hoofden gevuld met het vergif wat op een latere leeftijd is gerijpt tot het ranzige gedachtengoed wat wat hun hoofd heeft gevuld met verheerlijking van sadistisch geweld waardoor ze zijn gaan moorden en verkrachten in het midden-oosten. Dit is niet de schuld van de staat, maar JULLIE schuld, JULLIE hebben het zaadje geplant, deze jongens hadden fijna rationele levens kunnen leiden maar JULLIE hebben er hersenloos allahgebroed van gemaakt door ze leer te laten trekken uit een sprookjesboek...
Big Bana Boy, 11.27
Inderdaad mijn dire kinderen zijn prima terecht gekomen, niet alleen goed voorbeeld gehad (;)) maar ook nog eens verre gehouden van welke waansprookjes van welk geloof dan ook.
Prima terecht gekomen en dat zonder uitspattingen op het oorlogszuchtige of criminele vlak.
Daar ben ik dankbaar voor en blij mee.
Maar ik kan je verzekeren dat ik, wanneer er eentje uit de bocht gevlogen zou zijn daar ten eerste zelf stevigst had ingegrepen en ten tweede onder géén beding de overheid daarvan de schuld zou geven.
Hoe haal je het in je kers.
-weggejorist-
Weet je hoe ik dat noem: "Korban" (qurbān قربان). Dat betekend (slacht)offer in het Arabisch. Het is altijd hetzelfde, nooit zelf verantwoordelijkheid nemen, altijd schaamteloos het slachtoffer spelen. Ik had ooit een Turkse buurman die hard werkte in een naaiatelier. Hij had daar genoeg van, hij wilde concergie op een school worden. Maar, zo zei hij, "mij willen ze niet baan geven, want iek ben Turksj". De man praatte na 20 jaar nog geen fatsoenlijk Nederlands. Ik zei hem dat z'n kansen om concergie te worden vast vooruit zouden gaan als hij beter Nederlands zou leren. "Maar daar gaat niet om buurman, iek ben toch vertrouwbaar?" Ik kon hem niet aan het verstand brengen dat de school bij keuze tussen twee betrouwbare concergies natuurlijk de voorkeur zou geven aan een betrouwbare concergie die wel normaal Nederlands praat. "Nee buurman, ze willen mij niet omdat ik Turksj ben, ies dieskriminatie". Korban, korban korhaan, het is altijd hetzelfde met die mensen. Overigens niet alleen in Nederland hoor, ze zijn het van huis uit gewend. Waar je ook komt in Arabische landen, ze hebben het zelf nooit gedaan, het is altijd de schuld van anderen, nooit zelf verantwoordelijkheid nemen. Je rijdt iemand aan, het is jouw schuld en dan zeg je: 'Ik heb het er ook heel moeilijk mee hoor'. Bah, wat een inferieure cultuur. Nee, ik heb het cultureel-relativisme ver achter me gelaten.
-weggejorist-
Als je het niet eens bent met een regering, is dat prima. Als je ergens naartoe verhuist omdat het daar beter is (mede door die regering) dan waar je bent, moet je A. niet zeiken of B. even nadenken over waarom je daar ookalweer bent. NIET een kut smoes bedenken voor je eigen slechte opvoeding van je kinderen. Iemand die vindt dat hij zich voor iets barbaars in de dood moet jagen, moet dat lekker doen. Niet in Nederland maar lekker ergens in een woestijn. Kost de staat minder dan al het belastinggeld dat wordt doorgesluist voor kinderen en familie die Nederland nooit zien en bovendien scheelt het bij definitief 'afzwaaien' aldaar, dat we hier geen mensen op kosten van diezelfde staat (ons geld wederom) in een vol gemeubileerd kamertje van 3 bij 2 te stoppen omdat ze zich tegen de mensheid hebben gekeerd.
Dus, jihadist, is jihadgewust. wegwezen niet meer terugkomen.
Oh. Jeugdzorg was al gratis. Waardeloos maar gratis.
De hand in eigen boezem steken is wat deze mensen niet kunnen.
Komt vast door hun grote voorbeeld de almachtige Allah.
Die ouders hadden ook gewoon een PGB moeten aanvragen voor hun moeilijk opvoedbare kinderen, zodat jeugdzorg radicalisatie en escalatie had kunnen voorkomen. De overheid wil ze nl. best wel graag ondersteunen en helpen en zo.
Gewoon de dienstplicht weer invoeren van 18 tm 21e. En daar opvoeden! Oh nee dat mogen de dubbel paspoorthouders niet van hun "vaderland".
en zo is het!
-weggejorist-
Ligt er op de tafel een reader met het haatboek erin?
ja! De staat is schuldig.
Nee! Dit land is gebasseerd op de judeochristelijkhumanistische tradities en heeft nagelaten deze traditie te beschermen tegen invloeden die beogen deze traditie te vernietigen. De staat is schuldig. Hierom heeft de zaak een kans.
Als er spelertjes ontbreken in het elftal van mijn zoontje (12 jaar), dan zijn het altijd de islamitische jongetjes. Telkens weer de ouders er op aanspreken, maar die halen hun schouders op of reageren gewoon helemaal niet. Cultuurdingetje...
Een groot gedeelte van de Nederlandse kiezer is verantwoordelijk voor dit probleem, dit door het in stand houden van een voedingsbodem voor extremisme en het niet durven (of willen) benoemen.
Ach, ze doen het omdat ze heel dat linkse tuig achter zich voelen, en de hele rechterlijke macht die EU en D66 adepten zijn, voelen ze zich superieur in hun aangiftes.
Naam en toenaam van de meelopers en louche advocaten in GS publiceren!
ΓΝΩΘΙ ΣΕΑΥΤΟΝ - ken uzelve - stond er al ver voor onze jaartelling op een steen voor de Apollotempel in Delphi. Wat de moslim betreft is dat al 1400 jaar een voor de zwijnen geworpen parel. Zijn onbeschoftheid om altijd naar een ander te wijzen is grenzeloos.
Beste brave moordenaarsvaders: de schuld moet gezocht worden bij allahoehakkebar en zijn profeet gekke mehmet.Maar dat wil je natuurlijk niet, daarkrijg je geen poen van..
Bij nader inzien;
Ja ze hebben helemaal gelijk dat de staat tekort geschoten is. Hier de oplossing:
Alle ouders van potentiele jihaad - en anderszins veel-criminele kinderen moeten verplicht naar een taakstellende opvoedcursus volgens westerse normen en waarden.
Het niet navolgen van de adviezen hieruit wordt strafbaar gesteld vanwege "verwaarlozing kind".
.
Graag gedaan.
Ik denk toch dat het heel wat zou hebben losgemaakt als 'de overheid' metterdaad het uitreisen van Jihad geïnteresseerden zou hebben verhinderd.
Paspoortjes (wel even controleren of er geen twee paspoorten zijn hoor overheid) afpakken, bewegingsvrijheid beperken, preventieve hechtenis nemen.
Ies rasciestisch, noe iek heel erg boosch.
Aangiften doen van discriminatie, leg de vooringevulde aangiftenformulieren maar klaar.
@Piet Karbiet | 22-05-15 | 09:53
Nederland treffen ze ook economisch. Gezien de hoge aantallen en hoge uitkeringen (in binnen en buitenland)
@BenBinnen | 22-05-15 | 11:38
Hulde! En vooral voor je tweede alinea!
De overheid maakt inderdaad een fout. Want van die ISIS-gangers moet het Nederlanderschap worden afgenomen. En ze moeten nooit meer Nederland in kunnen. En islamitische fratsen moeten verboden worden. Goeddoeme.
Minder, minder, minder? Iemand?
-weggejorist-
En zo is het. Toast op geen stijl!!
Typisch Islam, zelf niet in staat je kinderen op te voeden en de schuld bij de nederlandse staat te leggen..... en zeker nu vervlogens weer proberen er een slaatje uit te slaan om de jihad verder te financieren.
Bigi Bana Boy | 22-05-15 | 11:10
Wanneer je als ouders pas op hun puberleeftijd begint met aandacht geven aan reeds verprutste/ontspoorde/radicaliserende kinders, ben je veel te laat.
Opvoeden van kinderen en hen begeleiden tot waardevol mens begint reeds in de wieg!
Waar het daar misgaat bij sommige importmoslims wordt hier zeer goed duidelijk gemaakt door van Rossem.
Vaders die meer geinterresseerd zijn in koffiehuis, moskeet, foute imam en Mo de pedo dan in het liefdevol opvoeden/bijsturen van hun jonge gebroed. Die vaders moeten achteraf niet in de welbekende slachtofferrol duiken en de schuld van eigen gebreken in de schoenen van de Nederlandse Staat schuiven.
Liever zag ik bij dit volk het inzicht dat hun leefwijze en ideologie niet strookt met leven in Nederland. Teneinde te (r)emigreren naar een land met moslimse leefwijzen.
Nog meer imago schade voor moslims.
Eigen schuld dikke bult en op de blaren zitten.
Ik zou zeggen vertrek. Als je er niet achter staat dat NL in oorlog is met IS. Want zo is het. Ik hoop dat deze vaders hun achterban een beetje in bedwang kunnen houden om geen aanslagen te doen. Dan klagen wij deze ouders aan dat ze niet weten hoe je kinderen moet opvoeden in een vrij land.
Het zou toch misdadig zijn om dit tegen te willen houden.
Die vaders zouden juist trots moeten zijn op hun goeie jongens. Verlaten huis en haard om de arme mensen daar te "helpen" en als het een beetje mee zit komen ze nog in het paradijs ook.
Wat wèl de schuld van de overheid is, is het binnen laten van terroristen:
www.telegraaf.nl/buitenland/24071712/_...
Bigi Bana Boy, even ter verduidelijking: jij vindt dus dat het terecht is dat een vader de nederlandse overheid kwalijk neemt dat het het paspoort van een minderjarige zoon dat thuis in de ladekast lag niet ingenomen heeft?
Vraagje: waarom heeft ie het zelf niet even ingenomen dan?
Gedurende vier decennia binnengedobberd, tot in de foute statistieken, binnensteden en dorpen aan toe. Overal verwend met gratis bed bad brood en blerende minaretten met sloflikkende apartheids-progressieven als waterdragers eromheen. En dan vol "desinteresse" voor de ontvangende samenleving de verwende ettertjes op de leefbaarheid loslaten en de godganse dag zitten zeiken en zuigen voor tien. Daarboven ook nog eens anderen de schuld geven wanneer de junioren in de praktijk gaan doen wat ze van huis uit niet is afgeleerd. Wordt het dan niet tijd de LAT relatie te beëindigen en te scheiden?
Nederlandse rechters kennende krijgen ze een toegemoetkoming
Als die mensen hiervoor een schadeloosstelling krijgen (van mijn belastinggeld), dan kom ik persoonlijk mijn bijdrage daaraan weer even bij ze ophalen, want dat is het moment waarop ik dan ook van de democratische trein af stap en mijn eigen systeem ga invoeren.
@Bigi Bana Boy | 22-05-15 | 11:10
Volstrekt mee eens dat pubers van alle leeftijden niet controleerbaar zijn. Niet door ouders, maar ook niet (of nauwelijks) door De Staat. Een ouder (islamitisch, jezidi, tokkie of anderszins) heeft absoluut het recht om ook iets vinden, maar IMHO wenden ze zich nu tot het verkeerde loket. Als de staat overgaat tot preventieve maatregelen draagt dat bij tot een repressiever klimaat in Nederland, waarin de overheid meer zal ingrijpen in het leven van een individu. Waarmee je je vervolgens weer blootstelt aan art. 8-overtredingen van het EVRM. Een catch-22 dus.
Vervelend is wel dat de m.i. schuldige partij, IS, niet is te beperken met een juridische procedure. Dit is op het moment alleen mogelijk via 'voortzetting van de politiek met andere middelen'; een coalitiebom op je kop dus. En als westerse staat kan je je ook niet zo maar terugtrekken uit een coalitieverdrag, want dan krijg je daar weer juridisch en diplomatiek gelazer over. Catch-44? En voor wat betreft preventieve hechtenis, BOPZ-maatregel enz. heb je helemaal gelijk, daar voorziet de Nederlandse wet niet in als het niet gaat om criminelen of ernstig verwarde mensen. Alhoewel veel reaguurders hier de stelling zullen nemen dat het hier wel om gaat. Houden we dus vooralsnog als effectieve(?) maatregel de coalitiebom over.
Dat wij al dat moslim gespuis hier hebben, dat is de schuld van de overheid .
@Bigi Bana Boy | 22-05-15 | 11:25
Je stelt het wel erg zwartjes/witjes. De ouders zijn in de eerste plaats verantwoordelijk voor een opvoeding die de kans op dit soort uitstapjes minimaliseert. Voor die enkeling die ondanks een goede opvoeding toch op het verkeerde pad raakt hebben we justitie, maar dan moet er wel eerst een strafbaar feit gepleegd zijn.
Wat is het volgende: ouders die de staat aanklagen omdat zoonlief een carrière als drugsdealer of inbreker kiest?
"Huilie huilie. Wij Zijn superieur en verheven boven jullie kaffers. (Zo zegt onze imamjurk). Dus kunnen wij geen schuld hebben. Dus is de overheid schuldig. "
Wat ik niet begrijp: het is toch nobel om zo te sterven? Zeggen meerdere beroemde haatbaarden on Tour. Kunnen die ouders dan niet gewoon blij zijn dat hun jantje 72 maagden (Mannelijk met Hoorns en sik) aan het "boemsen" is
Sylvana & Halina kom er maar in met jullie belangrijke mening
Allah is groot,
alle uitreisjihadis moeten dood
Deze smeerkezen dienen te worden VERVOLGD door de overheid wegens het niet opvoeden en indoctrineren van hun kroost met een haatzaai-religie.
Sjongejonge, wat fokkin krom!!
Laat ze het ajb niet winnen die rechtszaak!
Kunnen wij dan de overheid aanklagen wegens geleden schade vanwege het immigratiebeleid? De overheid had hem immers terug moeten sturen, want dan hadden hun kinderen nooit je TV kunnen jatten. Ofzo.
Maarja, dit is weer de spagaat van de vijfde colonne. Wij hebben het altijd gedaan. De ene keer doen we te weinig, de andere keer teveel. Maar de schuld zal nooit bij de eigen gemeenschap liggen. Vraag maar eens aan die lui wat ze er van vinden dat die haatpredikers worden tegengehouden. Vinden ze volkomen onterecht, in alle waarschijnlijkheid. Als die paspoorten waren ingenomen, lazen we hier nu dat de staat aangeklaagd gaat worden vanwege vrijheidsberoving.
Het wordt tijd voor harde eisen. Integreren of oprotten. Het is al lang duidelijk dat links idealistisch luchtfietsen geen goede manier is om een land te leiden.
Dit soort gestoorde non-valeurs en ziekelijke profiteurs van de nooit-geven-altijd-nemen persuasie weten dat ze nog kans maken ook bij deze immer bukkende overheid in dit land met haar fantastische wetten en beleid.
Dus misschien hebben ze stiekem nog gelijk ook.
Ik zou het ook doen, een klacht indienen om ik weet-niet-wat voor onzin als de kans reëel is dat ik gelijk krijg en nog wat lalala-geld toe ook.
Helaas, ik ben echter geen zielige, onderdrukte en geraciste minderheid, dus daar gaan mijn kansen in dit land...
Waarom klagen ze de haatimams en ronselaars niet aan?
Dhr. de Wit | 22-05-15 | 11:33
Je hebt de eerste 13 jaar daadwerkelijk invloed op je kinderen. Wat je dan mag hopen is dat jouw opvoeding en vorming een voldoende basis is om je kinderen veilig door de pubertijd heen te krijgen. Dat is wat ik geprobeerd heb met mijn kinderen. Maar ik heb niet de illusie dat ik nog echt invloed op ze had. De pubertijd is een ontzettend moeilijke periode, zelf voor roomblanke autochtone kinderen en je wilt het aantal ouders de kost niet even dat radeloos is omdat ze geen grip meer hebben op hun ontsporende kroost. Dat is van alle tijden en dat weet iedereen. Ik heb kinderen van keurige upper-middle class ouders volstrekt zien ontsporen. Verklaar dat maar eens. Bij allochtone en/of islamitische kinderen komt daar nog eens een heel scala aan complicerende factoren bij. Om kort te gaan weiger ik te geloven dat het aan een gebrek aan betrokkenheid van de ouders ligt.
@Kale Gerrit | 22-05-15 | 11:13
"Immers, als zij waren teruggekeerd, zouden ze waarschijnlijk als helden door hun familie zijn omarmd, de vaders voorop bij de felicitaties."
In een uitzending van Pauw (zie link in eerder comment) wil de vader ook geen partij kiezen voor of tegen IS, want Assad is een hele slechte man. Tsja.
Als er iemand/iets aangeklaagd moet worden dan is het "de koran" met de mensen die daarin geloven.
Die twee-eenheid hebben de situatie gecreëerd en houden die in stand.
Koran = Mein Kampf
@Bigi Bana Boy | 22-05-15 | 11:10
Dat pubers zich afzetten tegen de ouders en rare en/of onverantwoorde dingen doen is niets nieuws. Meestal komen die pubers vanzelf wel weer op hun pootjes terecht. Toch ken ik niemand en hoor ik ook niemand wiens kinderen zomaar vanuit het niets besluiten om naar het kalifaat af te reizen zonder dat daar eerst een basis voor gelegd is.
En die basis, de islam, wordt angstvallig vermeden door Farid Bouamran. Ronselaars zijn "hele rare mensen", maar dat de islam zijn zoon letterlijk opdraagt dit te doen komt zogenaamd niet bij Farid op. Nee, het ligt aan racisme, Wilders, stageplekken, ronselaars, de gemeente, de overheid, Schiphol. Het ligt aan iedereen behalve de voedingsbodem die islam kweekt. Farid zou moeten waarschuwen voor de fundamentalistische islam, maar doet dat niet. Hij erkent zelfs niet eens dat zijn zoon een eigen vrije wil heeft en een slechte keuze heeft gemaakt. Hij is een hypocriet die alle schuld externaliseert.
Je moet als overheid wel heel erg sterk in je schoenen staan wil je iemand die van plan kan zijn om onbekende redenen af te reizen naar Syrië vast te zetten. Er is dan namelijk volgens de wet nog geen enkele misdaad begaan. Je kunt erop wachten dat heel islamitisch Nederland weer staat te schuimbekken onder beschuldiging van racisme, fascisme en discriminatie. Ik lees trouwens weinig oproepen om aspirant-jihadi's het vertrekken te beletten. Sterker nog: laat ze alsjeblieft gaan en weiger ze de toegang bij terugkeer.
Tegenhouden lukt met ons opengrenzenbeleid sowieso al niet, want zijn zoon had gewoon met de auto naar België of Frankrijk kunnen meereizen en daar het vliegtuig kunnen pakken. En binnen minder dan twee jaar had zijn zoon volwassen geweest en dan had pa niets meer te vertellen over de zelfgekozen levenswandel van zijn zoon. Als iemand een beslissing neemt met volwassen gevolgen, dan dient diegene ook behandeld te worden als een volwassene. Alle verzachtende omstandigheden ten spijt.
Goed, als hier straks aanslagen gepleegd worden door jongelui die NIET zijn gesneuveld in Syrie, dan gaan we de ouders, broers, imams, moskee en de hele rest voor de rechter slepen.
@Bigi Bana Boy | 22-05-15 | 11:10
"wie werkelijk denkt dat je als ouder in 2015 nog alle macht over 16-21 jarigen hebt, is niet van deze wereld"
Het sleutelwoord hier is OPVOEDING. Als ouders hun kinderen niet onder controle kunnen houden is dat de verantwoording van jezelf, niet van de maatschappij. Je had ze ook "GOED" kunnen opvoeden, door bijvoorbeeld niet van jongs af aan haat jegens het Westen er in te stampen.
@Kolbjorn Varmann | 22-05-15 | 11:30
OK, maar wat mag zo'n overheid dan wel of niet doen? Zolang er feitelijk niets gebeurd is, heeft een overheid weinig middelen...
Dat zo'n ouder zich hier machteloos in voelt wil ik begrijpen. Dat je als ouder geen volledig inzicht hebt in wat je puber of jongvolwassen kroost uit voert wil ik ook nog inzien. Punt is hier dat ze zich daar WEL bewust van waren anders meld je dat vast niet bij de roverheid. Dat je niet begrijpt als ouder dat een paspoort of detentie niet zomaar mogelijk is snap ik dan weer niet alleen al omdat als we dat wel bij vermoeden van zouden doen de roverheid daar weer voor aangeklaagd wordt. Neem het jihad gezin uit huizen destijds. Was lastig zat als ik me het goed herinner. Punt is als ouder ben je tot het 21ste levensjaar verantwoordelijk tot op een bepaalde hoogte voor je kroost en dus had je zelf paspoorten kunnen door knippen ze bij de paaz kunnen droppen als zijnde een gevaar voor zichzelf en de omgeving. Het is te gemakkelijk om te roepen ik heb het gemeld dus is het jullie schuld. Maar goed ik wens ze veel succes en ben benieuwd naar de uitslag, oh wacht die verscheen al toen ik dit nieuws las.
Op het moment dat je als ouder je kind niet meer in de hand hebt, en je uit wanhoop dit meldt bij de overheid, dan verwacht ik niets anders dan dat de overheid ingrijpt. Helaas is dit niet gebeurd, en daarom zijn deze kinderen nu dood. Zoiets? Tja, is iets voor te zeggen. Als je als ouder weet dat je kind met zelfmoordplannen rond loopt, dan krijg je ook de hulp/mogelijkheden vanuit de (r)overheid aangeboden. Waarom dan niet in deze specifieke casus? Laat duidelijk zijn, ik ben zwaar tegen alles wat met de islam te maken heeft, gematigd of niet, maar ik vind het een trieste zaak dat de politie/instanties (de (r)overheid dus) hier niets mee gedaan heeft.
mallekater | 22-05-15 | 11:21
Neem aan dat je zelf modelkinderen/pubers hebt ? Ik zou je in dat geval aanraden een boek te schrijven over jouw wonderopvoedmethodes. Want jij weet schijnbaar precies hoe het allemaal moet. Ik voorspel dat je een goudmijn hebt aangeboord.
Die jihadi's gaan door een hel hoor want er is niet eens maatwerk in de opvang. En, wil Beatrice de Graaf ons laten geloven, dáárdoor ontstaat de haat. Niet omdat een jihadi sowieso uit haat bestaat.... www.trouw.nl/tr/nl/4492/Nederland/arti...
Manmanman ik weet niet waarvan ik meer walg, van die jihadi's die ook niet beter weten dan van zo'n arrogante fopwetenschapper.
Het is dus kennelijk de volledige verantwoordelijkheid van de ouders begrijp ik uit de poll en jullie reaguursels. Prima, dat is een mening. Maar nu nooit meer zeuren over de slappe overheid die niet optreedt he jongens ? Want het is immers exclusief de volledige verantwoordelijkheid van de ouders. De logische gevolgtrekking is dat de overheid dus helemaal niets hoeft te doen.
De idioterie van deze 'gedachtengang' spreekt voor zich.
Waar het spannend gaat worden is wat men met deze aanklacht gaat doen en hoe de gelijkgeschakelde oude media hier hun beeldvormende rol in gaan spelen.
Processen tegen de Staat der Nederlanden worden zelden gewonnen. Hier komt echter die totalitaire misantropendoctrine vermomd als religie weer in beeld. En steeds wanneer dat gebeurt, gebeuren er rare dingen in 'onafhankelijke' hoofden.
Tijd om de grondwet op enkele punten betreffende godsdienst te wijzigen.
Paps is een absolute fail gebleken, een nonvaleur, bij de opvoeding van het fruit zijnder lendenen en geeft nu de overheid de schuld en stuurt de rekening van zijn gestoorde, krankzinnige moslimopvoeding naar de Nederlandse belastingbetaler.
Paps, ga zelf mee met die rotzakkies van je naar het beloofde land.
En wel van de rappe.
Goed stuk.
Moslims zijn echt de aller zieligste zeikkinderen. Niet te geloven dat ze nooit de schuld bij zichzelf zoeken. Altijd een ander de schuld geven. Altijd op hun korte pikkie getrapt voelen en zich volkomen gelegitimeerd voelen als ze middeleeuws tekeer gaan als hun denkbeeldige eer gekrenkt wordt. Wat een volk.
Zeer goed verwoord stukje. 100% mee eens!
En dit : "Wij hebben geen idee waar onze kinderen uithangen, welke invloeden ze buitenshuis opdoen, hoe ze die informatie verwerken en hoe wij ze beter op zouden moeten voeden tot beleefde en geschoolde jongmensen die met twee benen in de vrije samenleving staan" is net zo goed volledig toepasbaar op de gemiddelde NL'se ouder met puberkinderen. Kijk om je heen en durf eerlijk te zijn.
Wat deze "vaders" doen is echt schandalig.
Zoals hierboven al opgemerkt wordt, is wat deze kansenparels doen niets meer of minder dan puur landverraad. En als vader van dit addergebroed haal je het dan vervolgens in je verrotte kop om hier de staat voor aansprakelijk te houden.
Als mijn zoon zoiets zou doen, had ik mij nooit meer ergens durven vertonen uit schaamte en uit spijt voor mijn falende optreden als opvoeder. Het enige waar deze vaders spijt voor hebben is het feit dat hun zoons gepakt en gesneuveld zijn. Immers, als zij waren teruggekeerd, zouden ze waarschijnlijk als helden door hun familie zijn omarmd, de vaders voorop bij de felicitaties.
Er is te veel mis met de houding van deze figuren om nog serieus met hen in discussie te gaan. Ze hebben per definitie gefaald als ouder en verdienen het niet een podium te krijgen voor het feit dat hun kroost zich landverraders hebben getoond, dit ondanks alle handreikingen die ons tolerante en welwillende land hen keer op keer biedt.
Dan die "advocaat". Uit hetzelfde verrotte hout gesneden als de ratten die hier een slaatje uit hopen te slaan. Een keer zoeken op zijn naam en de vooroordelen worden weer bevestigd.
Het zijn allemaal dezelfde imbecielen die in dit land een strijd voeren tegen de Nederlanders. Een strijd die de Nederlanders in de huidige situatie niet kunnen winnen vanwege hun eindeloze tolerantie jegens intolerantie.
En iedere keer als je denkt dat de grens nu wel bereikt is qua "het moet niet gekker worden" wordt de volgende grens opgezocht. Hoe lang laten we dit nog door gaan?
Grappig die Oad advertentie bij dat artikel over uitreisjihadi's. Oad een (enkele) reis.
hun zon ziet toch in zijn/hun islamitische paradijs, daarvoor bidden ze constant, daarin geloven ze muurvast, dus FEESTEN MAAR ! naast de Palestijnse en andere terroristen met de profeet aan hun zijde is een giga FEEST WAARD!
En weer zielig doen.
Die moslims zijn allemaal hetzelfde. Van alles uitvreten, kroost slecht opvoeden, de gevolgen niet aanvaarden en janken. Van alle westerse luxe (al zien ze dat niet als luxe) gebruik maken en ondertussen afkraken, klagen en willen vernietigen.
booslim logica...
Zelden zo'n dom stuk gelezen Van Rossem, om van de obligate en gebruikelijke nog dommere reacties maar te zwijgen. Punt één, de invloed van ouders op tieners wordt, en doorgaans door mensen die zelf geen kinderen hebben, schromelijk overschat. Ik heb geen zin en tijd om daar een heel betoog over te gaan schrijven, maar wie werkelijk denkt dat je als ouder in 2015 nog alle macht over 16-21 jarigen hebt, is niet van deze wereld. Wie verder denkt dat ouders dé bepalende factor zijn in het gedrag van pubers is ook niet helemaal wijs. Pubers kunnen alle kanten op stuiteren in die levensfase en de omgeving en peergroup heeft vele malen meer invloed dan de ouders. Dat argument veeg ik dus bij deze volstrekt onder de tafel. Punt twee, we klagen allemaal dat de NL'se overheid te slap is en te weinig doet tegen uitreizende (en nog erger terugkerende....) Jihadi's. We zijn verongelijkt en meestal zelfs woedend van onbegrip. Een islamitische vader die EXACT hetzelfde zegt, mag dat kennelijk niet zeggen. De fantastische inconsistentie in jouw (en die van veel reaguurders) redenatie ontgaat je zelf volstrekt. Hoe geweldig kun je jezelf tegenspreken ? Ipv van zo'n vader als medestander te zien omdat hij werkelijk precies hetzelfde zegt als jij/jullie/wij, wordt zo'n man afgeserveerd. Het zal wel weer Taqiyya zijn in jullie alu-hoedjes belevingswereld zijn neem ik aan. Punt drie, enig idee over welke drempel je moet gaan als ouders om je eigen kind aan te geven bij de (NL'se) autoriteiten ? Denkt iemand werkelijk dat zoiets makkelijk is ? Dat zo'n kreet om hulp niet uit diepe wanhoop voortkomt ? Begrijp mij goed, ik heb de pleuris aan de politieke islam en IS, heb geen enkel begrip noch medelijden voor ongekomen IS strijders, maar staan blijft dat ik een schande vind zoals jullie reageren op zo'n ouder die volkstrekt terecht de NL'se staat aanklacht voor de zoveelste epic fail. Iets waar jullie zelf notabene ook dagelijks tegen te hoop lopen.
Ja, zonder die "rabiate interpretatie" van dat "boekje" zou er niets dan vrede heersen. Ze misbruiken als het ware de vredelievende islam...
Tjonge jonge anno 2015 nog steeds dit soort kolder lezen op mijn favoriete site.
En, heeft de Partij van de Allochtonen al subsidie vrij gemaakt voor het stem verlies van hun jihadi's.
Het is bij Marokkanen altijd hetzelfde liedje: een ander heeft het gedaan.
Staat aanklagen: = de omgekeerde wereld.
Het gaat gewoon weer om geld. Ze hebben geleerd dat je de staat voor van alles en nog wat kan aanklagen. Gratis rechtshulp. Nee heb je, ja kan je krijgen.
Wie niet waagt die niet wint.
Die advocaat moet ook gewoon geschrapt worden van het register, vieze vuile aandachthoer.
De overheid heeft de islam in Nederland toegelaten, de islam moest nooit in Nederland toegelaten worden, want de fascistische islam is een ideologische kankergezwel, het is taak van de overheid om de samenleving te beschermen tegen fascistische ideologieën als de islam, doet de overheid dat niet, dan is het zeker de schuld van de overheid, wanneer er slachtoffers vallen, vanwege het toelaten van de islam in Nederland.
Hoe meer islam, hoe meer ellende. Want islam = ellende. #Feit
@RobberenRukkie | 22-05-15 | 10:27
Ik vind 'uverhaupt'mooier dan 'überhaupt'.
*Van Dale bellen gaat*
Zie hier het resultaat van dik 40 jaar falend integratiebeleid. Een hele generatie jankerts die geleerd hebben dat "schuld geven aan iemand anders: iemand anders gaat jouw probleem oplossen". Er is tenslotte (nog steeds) een hele sector aanwezig die er met subsidie als de kippen bij is om hier "aandacht voor te vragen", "de problemen in kaart te brengen" en hard te roepen dat de overheid hier een oplossing voor moet gaan vinden.
Regel je eigen shit zou ik zeggen en als je een schuldige (en een oplossing zoekt): kijk in de spiegel.
Oh ja.. Bigi Bana Boy | 22-05-15 | 10:32 Werkelijk joh ?! Ik zou zeggen: "bring it on mo-fo..."
Dit tekent weer het volslagen gebrek aan zelfreflectie van de gemiddelde Nedermarokkaan. Op deze manier wordt het natuurlijk nooit wat met die achterlijke club. Laat ze lekker naar dat Kalifaat van ze reizen, paspoort intrekken en NOOIT meer terugkomen. En het ergste is natuurlijk dat er dadelijk nog zo'n D66-rechter in meegaat ook; de linksche regentenelite van dit land is er gek genoeg voor.
Beter had ik het niet kunnen zeggen. chapeau
Ze kunnen krijgen wat ze willen: de overheid verbiedt de Koran.
Die mensen snappen het echt niet.
Niets gebeurt buiten de wil van Allah.
Ja toch?
Nou wat valt er dan te zeuren bij de "aardse" overheid.
Bekentenis van een brevet van onvermogen om kinderen op te kunnen voeden. Kinderen dus per direct aanmelden bij Buro Jeugsbescherming dmv OTS en ouders verplicht laten steriliseren.
Hun god heeft het zo gewild.
BrutusBosch | 22-05-15 | 09:07
Precies, maar dat zal hun imam niet bevestigen, in dit geval. Het zou misschien wel eens een leuke schadevergoeding kunnen opleveren, dan gaan de principes opzij.
Gaan ze nu ook Erdogan of de koning van Marokko aanklagen? Die gasten hebben toch twee paspoorten? De overheid zou eigenlijk van alle dubbele paspoorthouders er preventief een moeten afpakken. Of is dat al een oud idee?
@ Sjors&Dhimmi | 22-05-15 | 10:38
Dat zie ik ook niemand bestrijden.
Opvoeden begint niet op de achttiende verjaardag van het kroost. Als deze lieden zich wat eerder met hun kinderen hadden beziggehouden dan konden die ook wat meer doordachte keuzes maken.
Ah, daar hebben we Farid Bouamran weer. Die kennen we nog van een uitzending van Pauw.
Pauw: "Welke sprong maakt een jongen van 16 om tot een min of meer geradicaliseerde moslim te komen en naar Syrië af te reizen?"
Bouamran: "Dat komt door meer eigenlijk racisme die in Nederland eigenlijk bestaat."
Pauw: "U ziet Wilders als de oorzaak van het feit dat uw zoon radicaliseert?"
Bouamran: "Ja, ies schoeld Wielders bladiebla"
Tenenkrommende televisie vanaf 5:00.
pauw.vara.nl/media/323774
Is er overigens al een reactie van Halina en Sylvana?
En wie gaat die advocaat weer betalen? Die lui kosten linkson en rechtsom geld. Ik wil een ander systeem.
Hé Styllozen, deze meneer heeft gewoon recht om een rechtzaak te voeren, waarom niet? Kijk, ook ik hoop dat de rechter hem zal uitlachen. Maar in de basis heeft hij het recht. Peace brothers.
Ze doen dit omdat ze weten dat de Nederlandse overheid zo knettergek is dat die dit ook nog zal kunnen honoreren.
.
Wie gaat die ouders aanklagen dat ze het hebben laten gebeuren dat hun kinderen monsters werden.
Wat een stompzinnig stuk proza Van Rossem. Zit nu met een mobiel te kloten, maar als ik zo meteen een PC voorhanden heb krijg je hem onder uit de zak.
Dat er meer volgen, Insjallah
Dit is weer een duidelijk bewijs dat diegenen die vechten in een buitenlandse krijgsmacht per direct hun Nederlandse nationaliteit zouden moeten verliezen.
En die ouders, die moeten zich schamen. Zij zijn verantwoordelijk voor de opvoeding van hun kinderen. En aangezien IS moordend, verkrachtend en plunderend door die zandbak trekt, zijn hun kinderen niets beter dan de Nazi's. Steek de hand eens in eigen boezem en neem je eigen verantwoordelijkheid ipv dit populistische gejammer en geklaag!
Owow wat dubbel weer en wat een scheve vergelijkingen vRossum. Deze mensen waren kennelijk wèl op de hoogte wat hun kinderen uitspookte en daarom alarmeerde zij de juiste instanties, instanties die niet handelen, tenzij we stiekem willen dat deze jongeren lekker naar Syrie gaan. (hihi)
uverhaupt= überhaupt .
Geen lijk, geen zaak! Punt! Next!
Gvd Van Rossem, hulde! Die lui die staan zo ver verwijderd van onze samenleving, doodeng. Heb tegenover ons een moslim gezin en de vrouw des huizes is letterlijk de vrouw des huizes. Vraag me af of ze uverhaupt ooit daglicht heeft gezien. Weet je, in een grijs verleden was ik 'links' en ook zeker activistisch. Was in mijn ogen in de jaren zestig/tachtig het nodige te winnen. Als ik zie hoe 'links' nu haar toenmalige kernwaarden, gelijkwaardigheid der sexen, recht op sexuele zelfbeschikking, pro-israel, seculier(!) en onvoorwaardelijk strijdend voor de VVMU verkwanseld springen me de tranen in de ogen. Het wordt tijd dat de macht der linkse instituties ontmanteld gaat worden. Te beginnen met de bloedlinke VARA die op
prime-time haar kritiekloze Gutmensch weltanschaung mag verkondigen. De dag zal geprezen zijn wanneer ook hen hetzelfde lot treft als de PvdA. Dus op naar de nul zetels en weg van het publieke bestel.
krelus | 22-05-15 | 10:03
Vergis je niet er lopen genoeg van die "advocaten" rond. Bijvoorbeeld enaït de zittende, en het zou ook wel een mooie klus voor onze spong kunnen zijn, ook zo'n droeftoeter.
Kunnen we deze jihadouders niet gewoon verplicht laten meereizen met hun mislukte kroost? Bij wijze van goedmakertje richting de maatschappij?
Beter zetten ze zelf een sheikwatch op, en laten ze even aan hun moskee weten dat foute figuren geweerd moeten worden, en dat ze anders naar een andere moskee gaan of er zelf een oprichten.
Negen van de tien keer zit moeders werkeloos thuis dus tijd genoeg om kinderen op te voeden. Schaamteloos dit.
Het zijn de Hollanders zelf die die deze mensen vertellen hoe te handelen.....
Klaag de families maar aan voor medeplichtigheid wegens haat zaaien, antisemitisme, massamoord en genocide. De betrokken families, de imam's, de predikers en geestelijken zijn alle direct verantwoordelijk zijn voor de misdaden van die kinderen. Zij hebben het klimaat gecreëerd waarin genocide op Jezidi's en de massamoord van 100.000 anderen heeft kunnen plaats vinden.
Ongekend jihad-extremisme aan de kaak stellen in het raamwerk van de dodelijk vermoeiende, Nederlandse polderredelijkheid? Goeie wedstrijd.
Begrijp ik het dus goed? Zodra het kroost richting Midden-Oosten vertrekt met flatwerpend, hoofdsnijdend en ander fraai gedachtengoed, wordt het westerse cultuurgoed er op aangesproken. Hetzelfde cultuurgoed dus, dat behelst dat je als individu een keuze hebt: zo hoef je bijvoorbeeld niet af te reizen naar whatever heilstaat IS voor ogen heeft. Je kan en mag er zelfs voor kiezen om IS een abjecte beweging te vinden. Of je nu Mo of (zwarte?)Piet heet.
Een paspoort is maar een stukje papier dat in geen verhouding staat tot de Oproep-Tot-Grote-Daden invloed die een extremistische boodschap oproept. Met of zonder zo'n reisdocumentje waren ze IMHO toch wel afgereisd. En preventieve hechtenis? Waarom? Omdat iemand anders denkt dan zijn ouders willen? Omdat hij Wiz Khalifa prefereert in plaats van Willeke Alberti's Golden Hits?
De verontruste ouders die nu bang zijn dat hun gebroed onder een coalitiebom doorloopt (of erger nog: van de rand van de aarde afvalt), kunnen zich beter direct wenden tot de daadwerkelijke bron van invloed via de talrijke internationale diplomatieke vestigingen van de Islamitische Staat. Oh wait.
Berichtje van Allah aan alle opvoeders van onze strijders.
Gelieve geen strijders meer te sturen!!
Wegens de enorme vraag naar bruiden kan ik deze niet meer voldoende leveren.
Alle na 2005 omgekomen strijders zullen dan ook niet, ik zeg niet meer van deze diensten gebruik kunnen maken.
De eventuele geestelijke schade en teleurstelling van u kunt u in financiële vorm via de Nederlandse rechtbank verhalen op de Nederlandse overheid (Nederlandse burgers)
Allah Akhbar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@Realism Is All | 22-05-15 | 10:00
Het zijn geen 72 maagden. Het is een tros van 72 druiven.
Maar ja, die moslims schijnen dat maar niet te willen begrijpen.
Het is ook lastig met al die morse-punten op die slierten.
Bron van het alles, is die politieke ideologie dat islam heet.
Het zou verboden moeten worden.
Van Rossum schrijft: "Het is godverdomme niet dat ze in Nederland geen kansen krijgen om zich tot verlichte, redelijke en beschaafde mensen te ontwikkelen.".
In mijn optiek zou hier moeten hier staan: "Het is allahverdomme niet ......"
@ Hr. J. Ceasar | 22-05-15 | 09:56
De beredenering van de advocaat volgende zeer zeker heeft NL dan een oorlogsmisdaad begaan door Nederlandse burgers te vermoorden die ze zou moeten beschermen.
Van mij (mijn mening) mogen potentiële uitreizigers uitgerust worden met een chip. Je kunt gaan, we willen het echt niet, maar weet dat we een doelzoekende bom op je laten pletteren. Dan heeft de overhead er echt alles aan gedaan om ze tegen te houden.
Maar als de overheid hun paspoorten had ingenomen hadden ze waarschijnlijk daarom gejankt, want discriminatie en verdachtmaking. Het is ook nooit goed.
Als het hier niet bevalt, rot dan op naar je kalifaat!
Mijn broek zakte ook af toen ik dit las. Aan de andere kant kon je er op wachten. Misschien gaat het inderdaad om een schadevergoeding, maar ik dénk dat het in de eerste plaats om het afschuiven van de verantwoordelijkheid gaat. 'Wij hadden gewaarschuwd' - alsof daarmee dan alles gezegd is. Die hand gaat maar verrekte moeilijk in eigen boezem.
Ik vind ook dat de Nederlandse overheid teveel moslims heeft binnengelaten, teveel moskeeën een vergunning heeft verleend, teveel islamitische stichtingen subsidieert, teveel sjeiks een visum heeft gegeven, te lage straffen oplegt aan (terroristische) criminelen, teveel islamitische scholen toestaat waardoor een klimaat mogelijk wordt waarin moslimextremisme kan gedijen. De oplossing moet dan ook in het bovenstaande worden gezocht.
De vaders en de advocaat zouden zich kapot moeten schamen en hun excuses aan het brave welwillende deel van de NL bevolking moeten aanbieden.
En zo is het , Van Rossem! Ik heb medelijden met de veruit in de minderheid zijnde club allochtone mensen van eenzelfde pluimage als deze uitvretende sekte-clan maar die wél een beetje leuk willen meedoen in het pittoreske Nederlandje (ja want die zijn er ook nog steeds)! Die kunnen het zo onderhand ook echt wel shaken in deze maatschappij.
typisch geval van "het glas viel".
Mooie gelegenheid om in de rechtszaal die ouders ook gelijk maar op te pakken en uit te zetten.
Ik geef het een goede kans.
Als ze bij een D66 rechter komen, krijgen ze ongetwijfeld een schadevergoeding van een miljoen. Ja de staat moet betalen voor gesneuvelde vijanden van het vrije westen die vrijwillig de strijd tegen onze vrijheid hebben opgepakt. Ik hoor net dat de Scandinavische landen ook een claim voorbereiden voor de gesneuvelde vikingen rond het jaar 800. Met rente uiteraard.
Een advocaat die dit met droge ogen wil verdedigen spoort beslist niet. Het is toch werkelijk om te janken ! En waar halen ze uberhaupt het lef vandaan om de samenleving verantwoordelijk te houden voor 100% privaat falen. Stompzinnigheid ten top !
De advocaten die dit soort krankzinnige zaken bij de rechtbank aanhangig maken moeten gewoon geschorst worden voor ondermijnende en subversieve aktiviteiten tegen de Nederlandse rechtstaat.
Is het niet toch weer de schuld van Wilders, de stageplaatsen en zwartepiet?
Nee, het is het achterlijke geloof en nu is je zoon dood.
Dat nog meer haatbaarden mogen sneuvelen daar, juist die uit het westen. Zoons van "Nederlandse" gefoofsgekkies.
Had je kind westers opgevoed. Dan had hij nu een goede baan en leefde hij nog. Maar nee, het moest allemaal islamitisch, want al die westerse normen en waarden waren niet goed voor je kind. En nu is hij dood. Eigen schuld dikke bult.
@Jerolimo | 22-05-15 | 09:12
+1 De moslims willen dus dat de overheid ingrijpt om hun t e beschermen, dus ja de overheid kan dus niet anders dan de islam te verbieden ter bescherming uiteraard
Ik snap zowieso ook niet wat de lol is van 72 maagden.
2 vrouwen dicht op elkaar geeft al gemekker, laat staan 72...
Plus, je moet steeds opnieuw uitleggen hoe het moet en werkt. Ervaring hebben ze niet.
Nee, dan maar geen jihadist worden.
Dit krijg je met zo'n slappe knieën overheid die veel te veel toelaat. Ook zeer stuitend dat terugkerende jihadi's gewoon weer ons land in kunnen. Jaha want de pvda zal ze wel even op het rechte pad praten. Opflikkeren met dat kut volk, allemaal en hun moeders.
Pff die lui moeten zich diep, diep en diep schamen. Is alleen maar te doen om graties geld. Want als hun familie dit hoort worden ze met de nek aangekeken.
@Tostiman | 22-05-15 | 09:55
Ze kunnen een coalitiebom op hun knars krijgen dat buitengewoon minderwaard volk.
Klaag Turkije en Marokko dan ook aan,
deze kotertjes hebben 2 paspoorten
dus bewijs eerst maar eens WELK paspoort gebruikt is,
en of het intrekken van het Nederlandse paspoort
wel geholpen zou hebben, immers op het Marokkaanse paspoort kunnen ze ook eenvoudig
naar deze regio reizen.
Wat een klink klare kul. Iets met eigen verantwoording etc.??? Als we de argumenten hadden uitgevoerd en de paspoorten hadden afgepakt en ze hadden gedetineerd was het weer janken geweest en was daar over ook een rechtszaak gevoerd. Kort om...... ze magge van mij allemaal dood vallen. Gaat alleen maar om......... de poen. En nergens anders om.
Dit is de nieuwe stijl oorlog voeren van de islam. Exponentiële interventies en daarmee de staat forceren tot erkenning. Onze eigen systemen tegen ons gebruiken. Daarom; weg met de Islam! Het is een gevaar binnen onze muren die we eindelijk eens moeten erkennen! En bevechten natuurlijk, actief! Rechtstreeks.
Kutmoslims plegen economische jihaat. Overal slaan zij en hun advocaten een slaatje uit.
Dus ook uit de dood, of gefingeerde dood, van hun kutkinderen die op jihaatvakantie gingen.
En ja, "kutmoslims" is geen discrimiNazi, maar een treffende benaming voor kutmoslims die de jihaat verheerlijken.
Ons land wemelt ervan.
Een advocaat die zich voor een dergelijke zaak in wil zetten mag uit de orde van advocaten worden gezet. Schandalig dit. Ik hoop dat het Opnebaar Ministerie deze zaak snel van tafel veegt. Het is te gek voor woorden. Nooit is het de schuld van moslims, nooit is het de schuld van de islam. Leer deze mensen nou eens dat het hun eigen schuld is dat hun kinderen zijn geradicaliseerd. Hadden ze hen maar niet moeten opvoeden als moslim.
Met een betere verwoording, opgeruimd staat netjes. Moet het inteelt vee maar eens zelf de verantwoordelijkheid nemen. Ze hebben meer verstand van fraude van overheidsgelden, dan van degelijk opvoeden, en niet in de lijn van een mislukt sprookjesboek.
@van rossum, wat als onze eigen militaire vliegers een bom gooien op een Nederlandse Patat jihadi? Is het dan wel onze schuld?
71% respecteert het eigen Haatboek toch meer dan de wetten en (dus) overheid in dit land?
Behalve als er weer eens een schuldje afgeschoven kan worden, misschien met een leuke schadeclaim erbij. Voldoende advocaten zijn er gek genoeg voor tenslotte.
Die kunnen U en ik dan dus betalen feitelijk gezien.
En dat is dan dus aan diezelfde 71%... ach, U snapt het wel.
Zo zeg! Wat krijgen we modderfokking nou!?
Die mafkezen verwijten de overheid de dood van hun jihadkinderen vanwege 'coalitiebommen'.
Daar zit dus ook nog een beschuldigende vinger verscholen wegens het militair ingrijpen tegen ISIS!
Oh my fokking god! De brutaliteit!
Misschien moeten we ze maar eens in eigen land militair aan gaan pakken dan!
Om knettergek van te worden.
'Coalitiebommen'.
@Harry Turtle | 22-05-15 | 09:01
Inderdaad, een D66 rechter zou ze weleens gelijk kunnen geven. In mijn opinie is het hun eigen schuld. Hadden ze maar niet naar Nederland moeten komen. Voor straf mogen ze van mij terug naar hun heimat
Je hoeft een hond niet eens te dresseren om hem beschaafder gedrag te laten vertonen dan dit gewetenloze gespuis.
Die ouders zijn zelf nog steeds moslim. Waarom?
Mohammed is een misdadiger naar onze maatstaven.
Aan de ene kant steunen ze ISIS aan de andere kant lopen ze te roepen dat anderen verantwoordelijk voor hun kinderen zijn.
Laat ze allemaal opdonderen naar dat kalifaat van ze.
Hebben ze nu totaal niet in de gaten dat ze zich hier weer totaal onmogelijk mee maken? Straks zijn ze weer "ontsteld" over het feit dat ze niet gerespecteerd worden door de Nederlanders en wordt er weer "discriminatie!" geroepen als de Nederlanders helemaal klaar met ze zijn.
Laten we GL, Pvda, D66, CU aanklagen dat door de import van dit soort achterlijken de verzorgingsstaat wordt opgeblazen. Ik betaalde jarenlang meer dan 55% per jaar om de opbouw van nederland te financieren. duidelijk is hoe meer belastinginkomsten hoe meer de linker herdenkwab van de gutmensch kortsluiting vertoont
@Parsons | 22-05-15 | 09:37
.
Zeker. Of denkt men dat het doelwit van 9/11 bij toeval de WTC torens was? Nee, de economie in het hart raken. Doen ze al eeuwen.
Bam jonge!
Volgens mij ligt de schuld bij de islam.
Maar ach wat weet ik over deze materie.
Mooi duidelijk stukje en volgens mij helemaal zoals het is Van Rossem
Een veelvoud van 72 condooms zou ik willen sponsoren. Zij zullen ze nodig hebben.
Andere manier van denken he? Ms moeten mensen nog maar eens goed overpeinzen wat "een andere cultuur" inhoud, tis iig meer dan eetgewoonten alleen.
The Brave59 | 22-05-15 | 09:26
Je kan als staat zijnde wel eisen dat de andere nationaliteit opgegeven wordt en dus niemand een twee paspoorten kan hebben. Zie Venezuela. Als je daar je eigen bedrijf begint, zal je toch echt afstand moeten doen van je buitenlandse paspoort.
In Nederland/Europa zou ook zoiets ingesteld moeten worden. Wil je de oorspronkelijke nationaliteit niet opgeven, dan ook geen Nederlandse/Europese nationaliteit. Het probleem is op te lossen "as easy as kissing".
Ik wil niet pissen tegen de wind in, of vloeken in de kerk, maar in feite hebben ze wel gelijk.
De vijfde colonne heeft er alles aan gedaan om normaal denkend Nederland te koeioneren door zoveel mogelijk Middeleeuwse achterlijkheid hier binnen te halen.
Bij elke moskee die de laatste 40 jaar gebouwd is stond er een PvdAer of een andere wegmetonser met zijn blije bakkes vol met baklava te verkondigen hoe geweldig het weer was.
Of dacht je dat 10 jaar geleden de haatimams hier niet kwamen?
Met bosjes tegelijk, alleen als je daar toen iets van zei had je voor de rest van je leven beveiliging nodig, of werd je op straat afgeslacht.
Even los van het feit dat liegen een tweede natuur is bij moslims, of ik bedoel eerste natuur, hebben ze hier wel een punt.
Of willen jullie hier allemaal Marcel van Dam vrijpleiten?
Nou dan.
Zelfreflectie, hand in eigen boezem steken, spijtbetuiging, sorry en mea culpa zeggen. Echt de kracht van de islam.
Moet de overheid nu ook al ervoor zorgen dat ouders hun kinderen fatsoenlijk opvoeden?
Dit zijn wel potentiële oudergroepen die de haatsjeiks
bij bosjes tegelijk ons land inhalen
om daarmee hun koters religieus te vergiftigen
Als je niet wilt dat je koter radicaliseert of in Syrië
tussen 6 plankjes of in 3 vuilniszakken eindigt
dan moet je zelf de handen uit de mouwen steken,
zelf het goede voorbeeld geven en niet alleen je dochter een pak rammel durven geven.
Zijn er minderjarige kinderen bij? Dan ouders aanklagen. Landverraad wegens oorlogvoeren tegen onze F16's.
Mensen die de regels in de Koran belangrijker vinden dan onze wetten mogen i.m.h.o. terug naar land van herkomst, allemaal!
Het zijn moslims, dus ze gaan bij voorbaat deze rechtszaak winnen in het kader van de "vermoslimisering" van Nederland.
Is het weer zover ? omdat jullie je kroost niet opvoeden is dat de schuld van de overheid , flikker toch op kut moslims .
He wat een lekker stukkie om de dag mee te beginnen. Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Papa vergeet dat zijn zoon wel een MARTELAAR is geworden en 72 maagden naast zijn bedje heeft.
Toch een prestatie en als Papa jaloers is gaat hij toch ook gewoon voor het martelaarsschap?
Wij houden hem niet tegen hoor!
Economische uitholling is een van de oorlogsmethodes in islam. Staat ook keurig beschreven in de koran trouwens. Daarmee is het de onveranderlijke goddelijke opdracht voor iedere mohammedaan is hier aan mee te werken.
Ik geloof best wel dat ze met de handen in het haar zitten. De overheid wil taken overnemen van ouders, een corrigerende tik mag niet eens meer, overal betutteling, dat maakt diezelfde overheid gewoon verantwoordelijk omdat ze de taak zich toegeeigend hebben.
"... bijvoorbeeld door het paspoort af te pakken of verdachten te detineren..."
Als de overheid dit systematisch gaat doen, dan staan diezelfde ouders en diezelfde advocaten te schreeuwen dat dit volstrekt onrechtmatig is, stigmatiserend, discriminatoir en wat al niet meer.
Volkomen totaal ultiem van de pot gerukte geschifte idioten. Maar met de D66-rechtspraak in een land van naïeve dwazen maken ze een uitstekende kans om hun juridische uitput- en afschuif-jihad te gaan winnen.
tslerf | 22-05-15 | 09:30
Zelfs dat kan nog fout aflopen want in sommige islamitische heilstaten spuit de haatbaard (allemaal) zijn kwakje op de muur en de vliegen doen de rest.
De rechtbank roept op als getuige : allah !
Eigen verantwoordelijkheid is een van de pijlers onder Europa en dus onder de westerse beschaving.
"Het is de schuld van een ander" is de pijler onder de achterstand en rotzooi in de Arabisch-islamitische wereld.
De moslimpapa onderdrukt zijn vrouw en vraagt om meer onderdrukking van de overheid. Uiteindelijk zal dan de imam, immers een halve zool/Allah, de overheid onderdrukken, de imam staat immers dichter bij Allah dan de abstracte staat. Ga zo door dames en heren in Den Haag, vergroot de spanning tussen het volk en de overheid, importeer meer halve zolen.
kutsmurf | 22-05-15 | 09:11
U heeft een punt maar heb liever dat ze daar de beest uithangen dan dat ze dat hier doen. En executeren doen we alleen in minder beschaafde landen.
mooi stukkie... zit meer waarheid en doortastendheid in dan menig proefschrift van de UVA faculteit sociale wetenschappen, of hoe ze het nu ook noemen...
@spuitje11 | 22-05-15 | 09:27
Maar als ze opgepakt worden en in bewaring gezet, dan is het land te klein want onterecht, discriminazie etc.
Buitengewoon grappig...
En inderdaad een geweldige buitenkans om het geheel om te draaien. De overheid dient - uiteraard ter bescherming - elke uiting van de islam in Nederland te verbieden.
@The Brave59 | 22-05-15 | 09:26
En daar waren ze toch al meer trots op, dat NL vodje hebben ze alleen voor de perks.
Wel goed idee trouwens van die vaders om de NL-overheid het NL-paspoort af te laten pakken van de kinderen. Hebben ze alleen nog een paspoort van het thuisland over; kunnen ze makkelijker teruggestuurd worden naar hun eigen woestijn.
@watissur | 22-05-15 | 09:22
Ik sprak laatst een vriend die ik al tijden niet gesproken had. Ik verbaasde mij echt over het feit dat hij Geert allerlei dingen toedichtte die Geert nooit gezegd heeft. En na enig doorvragen bleek deze vent alleen maar naar nieuwsuur te kijken.
Het. gaat. *nooit.* dagen. bij. links. tot. ze. of. hun. familie. onthoofd. worden. op. het. dorpsplein.
Maar dan gaan ze wel janken dat de overheid hen had moeten beschermen.
idd, als de overheid al het geloof nou gewoon uitbant dan hadden we dit probleem nooit gehad
Je kunt met je verplichte identiteitskaart tot in Turkijke reizen. dan belpt het doorknippen van een paspoort echt niet.
Ga maar janken bij je Profeet. Dat is je alwetende, niet de overheid.
Briljanter verwoorden kan simpel weg niet...
Als de overheid deze zaak zou verliezen, wat ik niet hoop, schept dat wel een hele mooie mogelijkheid voor de RIVD. Dit geeft hen namelijk recht om elke moskee te controleren, want als daar de toekomstige jihadis worden geronseld, moet er streng gecontroleerd worden.
Paspoort intrekken zou helemaal geen effect gehad hebben aangezien ze er (bijna) allemaal 2 hebben. Nederland kan/mag nooit het buitenlandse paspoort innemen. Is eigendom van het andere land en niet van de persoon.
Amen!
Had die jank pappa niet gewoon zelf het paspoort van zoonlief kunnen innemen? Waarom moet de Overheid altijd volgens hun dit soort zaken voor hen regelen..... Deze jank pappa's hebben gewoon keihard gefaald en een bom kop je niet terug zelfs niet als je in de proleet gelooft....
Maar diezelfde overheid moet wel haat-imams binnenlaten naar wie hun zoons goed geluisterd hebben?
Laten we hopen dat deze mannen gelijk krijgen. Dan kan de overheid vanaf nu zich in gaan zetten om de haatdragende tak van de moslims uit te bannen.
Nu zou de Nederlandse staat de vaders/moeders kunnen aanklagen wegens falen in opvoeding en indoctrinatie met een middeleeuws en achterlijk geloof.
En ze pleiten dus voor een boerkaverbod.
Mooi man.
Als ze nu eens niet dat middeleeuws geloof door de strot hadden gepompt, hadden het misschien wel gewone mensen geworden met normale ideeen ipv kromdenken.
vergeet 1300 en stap eens in de 21e eeuw
Deze "jongeren" worden al vanaf de wieg THUIS opgevoed met haat tegen het Westerse land waar ze wonen. Dat land is alleen maar goed om hun uitkeringen te betalen (djizzya) en - als het even kan - naar hun pijpen te laten dansen d.m.v. (o.a.)steeds meer en grotere moskeeën. En meteen als hen iets niet bevalt: "discriminatie" blèren dat dan meteen gehonoreerd wordt want stel je voor dat de moslims boos worden.
.
En men blijft de islamkrokodil maar voeren in de hoop als laatste opgevreten te worden.
.
Zo lang de PVV geen 76 zetels haalt blijft alles bij het oude en zal alleen maar erger worden. Met als resultaat een burgeroorlog.
Ziehier de bekende moslim-slachtofferrol.
Senk joe Van Rossem! Puike column. Altijd top dat GS zoveel beter weet te verwoorden wat ik bedoel. Wanneer gaat het nou eens dagen op de linkerflank.
Dit is Nederland.
Ik. Verbaas. Mij. Nergens. Meer. Over.
Kunnen wij de gezinnen van strijders aansprakelijk stellen, omdat Nederland en andere landen nu bommen moet gaan gebruiken (en de bijbehorende kosten) om IS aan te pakken? Het zou de vaders ook sieren dat ze de ronselaars aanklagen en kritisch naar zichzelf kijken. Ouders zijn aansprakelijk/verantwoordelijk voor hun minderjarige kroost.
Let maar op, ze krijgen nog gelijk ook en de schadevergoedingen zullen uiteraard van uw belasting betaald gaan worden.
Nederland is knettergek maar iedereen schijnt dat nog leuk te vinden ook.
Wat een smerig volk is het bah. Als je je kinderen naar een moskee meeneemt en ze naar haatpredikende sprekers laat luisteren en er vervolgens nooit op let dan krijg je dat. Die aanklacht is vooropgezet plan om zelf onschuldig te lijken. Nu niet gaan huilen bij de staat. Het is je eigen keus geweest je tuig kinderen zo op te voeden.
@Jerolimo | 22-05-15 | 09:12
.
Ha ha, ja precies. De overheid zal op hun verzoek ook alle korannen verbranden, arabische zenders uit de lucht halen, verplichte lessen na school over redelijkheid, vrijheid, Popper, Voltaire, het feminisme en de holocaust.
Tevreden zo?
Weer een prima column. Het zelfbeklag in die kringen is stuitend, altijd de schuld van een ander. Bedankt PVDA, GroenLinks en nu ook D'66. Haal er nog maar een stel binnen!
Ik heb het eigenlijk wel helemaal gehad met die jankmoslims die werkelijk alles van zich afschuiven en de schuld van elke tegenslag in hun leven bij niet-moslims leggen.
En ondertussen 5 keer per dag tot een zogenaamd almachtige bidden die blijkbaar niet in staat is om ook maar de simpelste dingen voor zijn onderdanen te regelen. Maar die blijkbaar wel door de ongelovige kafir gedaan moeten worden.
Dat is nog eens goed nieuws onder de 'kansrijk' link.
"Ze gaan nu in rap tempo weg." Mooi. Opgeruimd staat netjes! Nu nog een beetje zon....
Is Van Rossem een beetje boos?
Laat die ouders als tegenprestatie lid worden van geengesjeijk en bij ieder bezoek haatimam een demonstratie organiseren tegen de slechte invloed van deze sprekers, moskeeen op hun kids.
rebootauthentic.com/wp-content/uploads...
Als het niet zo erg zou zijn allemaal, zou het nog ontzettend grappig zijn, eigenlijk.
Begrijp ik goed dat hier een pleidooi wordt gehouden voor het sluiten van gebedshuizen en het beperken van visa's van haatimams?
eerstneukendanpraten | 22-05-15 | 09:03
Laten gaan en daar onschuldige burgers doden? Lijkt me geen goed idee. We sturen F16s die kant op om IS strijders dood te maken en de burgers te beschermen, dus zijn we in oorlog met IS. Als iemand zich wil aansluiten bij IS kunnen we ze direct excecuteren wegens landveraad.
Vrijheid (mening, verkeer, godsdienst) gebruiken om hem af te kunnen schaffen. Blijft komische vertoning als het niet zo droevig zou zijn.
Maarja, zoals Harry Turtle al zegt, zo idioot dat het kans maakt. Beetje zoals Nederland verantwoordelijk wordt gemaakt voor genoicide (iig lalala geld) in Srebrenica.
Toet toet boink boink
In Marokko en andere delen van de Arabische wereld zijn mensen gewend dat de overheid kinderen opvoed. Hier is dat een zaak van de ouders. Als een kind dus compleet gekke ideeën krijgt is de overheid daar niet verantwoordelijk voor, maar de ouders, die blijkbaar een steekje hebben laten vallen.
De overheid kan dus ook niet aansprakelijk worden gesteld voor het uitreizen van de jongetjes ondanks waarschuwingen. Je kunt die lui toch niet levenslang vasthouden, dus ze waren na hun invrijheidstelling toch wel gegaan.
Overigens, een lichtjaar is een afstandsmaat, geen tijdsaanduiding. Vroeger wisten we dat soort dingen.
Dit spelletje spelen ze natuurlijk al veel langer in andere vorm. Moslimjeugd misdraagt zich omdat ouders niet de verantwoording nemen hen op te voeden. De overheid meent dan maar op een kromme manier verantwoording te moeten nemen. Ouders worden met een zak geld alsnog aangezet ze op te voeden: buurtvaders. Er gebeurt geen reet behalve dat ouders roepen dat het een succes is. Ja nogal wiedes. De overheid geeft nog meer geld....
doowansnewsandevents.files.wordpress....
Als ze bij de overheid geen gehoor krijgen, schuiven ze de schuld gewoon door naar de joden. Geen probleem.
Hun god heeft het zo gewild.
Ziedaar het verschil tussen de islam en het christendom:
CHRISTEN: mea culpa.
MOSLIM: ies niet mijn schuld.
Wellicht had men zelf de paspoorten afkunnen pakken. Maar een dergelijk inzicht is natuurlijk niet iets wat men bezit.
Wat was er mis mee om het paspoort van je koters afnemen, doorknippen. Fijne is wel dat schadevergoeding niet geldt als inkomsten in de zin van de bijstand. Dus dubbelgenaaid plakt beter zullen we maar zeggen. Kinderbijslag terugvorderen en na betaling laatste cent retour afzender sturen lijkt mij een betere benadering van het probleem.
Nou vooruit, omdat jullie zo zielig zijn bouwen we nog een mega moskee erbij. Waar mag ie komen?
Laat ze gaan, laat ze gaan en laat ze in godsnaam daar sterven in de woestijn. Punt!
Ze janken alleen maar omdat hun kindje wellicht eerder zijn maagden niet krijgt dan ze gehoopt hadden.
"Wij hebben geen idee waar onze kinderen uithangen, welke invloeden ze buitenshuis opdoen, hoe ze die informatie verwerken"
Dat weten ze helaas precies! Ze weten dat ze radicaliseren, ze weten ook wel wat ze er aan zouden kunnen doen. Maar dat *willen* ze niet. Kindje krijgt in de gemeenschap immers waardering. Deze mensen, hoe goed ze ook toneel spelen, zijn maar uit op 1 ding, meer geld. Dat hun kind dood is, maakt ze echt geen reet uit. Indien wel, dan zijn het hele hele slechte moslims en die worden straks als eerste gepakt door hun broeders.
De Nederlandse rechters kennende gaat dat weer geld kosten.
Een van de pijlers van islam: schuld externaliseren.
Wat een kul. Laten we hen aanklagen wegens fout opvoeden. Idioot volk.
Volledig van de pot gerukt, dus ik geef ze een goede kans.
REAGEER OOK