Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vrouw gestenigd in shariawijk Den Haag

yousefalaartsi.jpgGistermiddag na het vrijdaggebed is er in de Uitenhagestraat te Den Haag (nabij de Schilderswijk) een vrouw van 47 jaar zomaar uit het niets gestenigd door een getinte jongeman. Mevrouw kwam nietsvermoedend uit een bouwmarkt en werd eerst met zand en stof bekogeld. Daarna volgde een steen die mevrouw vol in het gelaat trof. Er moest een ambulance aan te pas komen om mevrouw te behandelen aan de verwondingen in haar gezicht. De vrouwensteniger - een getinte man van circa 25 jaar oud met halflang donkerbruin haar, 1.70 meter lang met een normaal/gezet postuur, vluchtte daarna de smalle straatjes van de soek in en verdween in de massa. Verdachte ging gekleed in blauwe kleding en was tussen de vele boerka's al snel niet meer te traceren. Volgens burgemeester Yousuf Al-Aartsi (foto) van Denhagistan is er echter niets aan de hand in zijn stad, en hoort het random stenigen van alleengaande vrouwen bij een multiculturele stad met meer dan 100 nationaliteiten. "Dames van Den Haag. Wen er maar aan. Vrouwen die zelfstandig zonder mannelijke begeleiding bouwmarkten bezoeken worden in sommige culturen nou eenmaal niet geaccepteerd. Doe dat dan ook niet. Pas je een beetje aan de nieuwe bewoners van deze stad. Dan komt alles goed." aldus de burgervader (VVD) tegen een verslaggever van dagblad Trouw.
(via HetKomtSteedsDichterBij.NL)

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Verdad? | 17-05-15 | 18:26

Een 25-jarige lichtgetinte verdachte van 1.70m hoeft niet meteen te wijzen op een moslim, of überhaupt een arabier. Het had toevallig een keer iemand van ander komaf kunnen zijn, maar dat zou dan wel een uitzonderlijk toeval betreffen en bovendien een echte primeur voor de Schilderswijk (en omstreken) zijn geweest.

Decibyte | 17-05-15 | 18:12

Vuile geitenneuker en nou de winkel uit had het behulpzame meisje zonder hoofddoek kunnen zeggen tegen deze afgestudeerde kansenparel van de PvdA. Maar dan was ze gelijk opgepakt in het Hollandse polder dorp Emmeloord wegens discriminatie,maar wat deed deze viespeuk dan eigenlijk ? Aangifte doen Hollandse meid dit is dus discriminatie tegenover jouw is verboden in Nederland.. of wacht..

blauwe zander | 17-05-15 | 15:43

Allahoe Akbar?

Zeker een vertaling van Alla Hoer!

Dietertje | 17-05-15 | 15:26

Wij moeten ons aanpassen aan hun levensstijl in Nederland? Dat is om je voor te schamen.
Zij moeten zich aanpassen naar de leefstijl van de Nederlanders.
Het is verdimme geen moslimland hier, maar Christenlijk.
Als ze zich niet willen aanpassen (zowel in leefstijl, kleding als ook werken voor hun geld) dan graag terug sturen naar ISIS-land of onbewoond en kaal eiland.

Als ewij zoiets zouden doen in een moslimland warden we gelijk afgemaakt!

Dietertje | 17-05-15 | 15:23

@Donkersloot | 16-05-15 | 17:36
Satire is op humoristische wijze maatschappijkritiek geven, maar gevoel voor humor is persoonlijk. Satire kan in de vorm van een parodie, wat Pritt hierboven doet met de burgemeester van Hagistan, of d.m.v. een pastiche of een karikatuur. Satire is gericht tegen politici, religie, media of een manier van denken.

Iepjesziekte | 17-05-15 | 12:15

Het was de hoeksteen van de maatschappij.
Stadsmenschen die verwarde mannen verketteren en 's avonds bij zo'n tatta of mocro op zijn besneden paal gaan zitten.

aapdoela de hun | 17-05-15 | 08:11

Deze vrouw had een bord voor haar kop, de behulpzame jongeman, heeft dit netjes stuk gegooid.

alsjeallesweet | 17-05-15 | 02:11

Nog even dan barst de bom. Dan zijn we het zat. Dan gaan we met z'n allen aangifte doen....... Tegen onbekend.

Chiefmate | 16-05-15 | 23:07

-weggejorist-

Peter50395861 | 16-05-15 | 22:58

-weggejorist-

Chiefmate | 16-05-15 | 22:52

De macht van t aantal zal waarschijnlijk binnen een decennia gepiept zijn. D66/PvdA stemmen vooral

Cochisejicarilla | 16-05-15 | 21:15

Nog meer van dit volk ophalen,er z'n genoeg boten in NL.

Cochisejicarilla | 16-05-15 | 21:11

@Jetstream | 16-05-15 | 19:55
Gelukkig kunnen allochtonen niet discrimineren... Anders had je dochter aangifte kunnen doen.

Maria.1 | 16-05-15 | 20:36

-weggejorist-

Jetstream | 16-05-15 | 19:55

-weggejorist-

Jetstream | 16-05-15 | 19:55

Nog een leuke mijn dochter komt uit haar werk thuis en vertelt mij het verhaal van dat ze een booslim man probeerde te helpen omdat deze het niet kon vinden in de winkel , hij zei met arrogante stem tegen mijn dochter jij draagt geen hoofddoek en je hebt geen respect voor mannen dus jij hoeft mij niet te helpen of te spreken !! ik vraag aan andere meisje met hoofddoek die mij wel helpt . en dit was vandaag in een winkel van Emmeloord . als het mij was overkomen had ik tegen deze eikel gezegd dit moet je zegen als je bij het loket bent van de uitkering instantie !! Tyfus volk en het wordt erger ze gaan langzamerhand meer en meer uit de kast komen .

Jetstream | 16-05-15 | 19:55

Hij die verward is, werpe de eerste steen.

Schietmijmaarlek | 16-05-15 | 18:59

Waar kan ik mij aanmelden bij de orde van de Tempeliers?

Duck Twacy | 16-05-15 | 18:48

Laat ze de typus krijgen. Stelletje pis varkens

Sander vdbrink | 16-05-15 | 18:33

Wanneer gaan we nou eens eigenhandig dit soort misbaksels het land uitgooien?! Van de overheid moeten we het duidelijk niet hebben.

Maria.1 | 16-05-15 | 18:03

Kort. Afmaken.

JanJ | 16-05-15 | 17:54

Geen Islam in mijn land s.v.p.

Myrkie | 16-05-15 | 17:41

@Iepjesziekte: dan verwar ik 'satire' met 'het verstrekken van onjuiste informatie', want ik dacht dat satire grappig is en juist niet voorzien van aanhalingstekens. Ik zal voortaan de bijdragen van Pritt wat minder nauwkeurig lezen, anders vermoed ik nog dat hij bedoelt wat hij schrijft en er ook feiten te vinden zijn in zijn artikelen.

Donkersloot | 16-05-15 | 17:36

Was het geen uitlokking gewoon van die vrouw?

eelko1976 | 16-05-15 | 17:33

De trouw is van verzetskrant 180 graden gedraaid naar bezetterskrant. Yousuf Al-Aartsi is eindelijk uit de kast gekomen over het feit dat hij zich zijn hele leven al graag islamiet voelde.

miss error | 16-05-15 | 17:23

@Jiske Fet | 16-05-15 | 14:48
Waarschijnlijk had die verwarde man het nog niet gepubliceerde partij programma van PvdA/D66 gelezen dus hij waarschuwde je.

DrakenEi | 16-05-15 | 17:18

@CrapoTheGreat | 16-05-15 | 14:13
Ik denk dat 99.99% procent van de (PVV) kiezers die "G" helemaal niet interesseren.
Oke, oke, ik kijk even naar mijn eigen omgeving, iedere PVV stemmer die ik ken stemmen op Geert vanwege zijn partijprogramma ... Dat zijn mensen met en zonder een harde of zachte "G" van Leeuwarden t/m Venlo ... Ik vind uw stelling een beetje raar

DrakenEi | 16-05-15 | 17:12

Tja, als ik van Aartsen goed begrijp zegt hij eigenlijk dat wij ons moeten aanpassen aan de indringers en zo moeten handelen!?! Hij heeft gelijk, het is normaal dat Nederlandse vrouwen voor hoer uitgemaakt worden als zij alleen de straat op gaan, en zij moeten zich over het algemeen ook degelijk(er) gaan kleden, want anders vragen zij erom. En zo kan ik nog heel lang doorgaan!

De Burgemeester beweerd geregeld door de Schilderswijk te fietsen, maar woont in de KAK buurt Statenkwartier, want daar voelt hij zich ongetwijfeld thuis…….

JI-HAAT | 16-05-15 | 17:08

Wat een laf varken en dit word waarschijnlijk door de werkende mensch onderhouden, en de rest van dit soort kijkt er naar en vind het best.
Dit soort heeft absoluut geen menselijke en of maatschappelijke waarde stevens hoop ik dat dit stuk vreten eindigt aan de andere zijde van een kalasjnikov.

NB-Stb | 16-05-15 | 16:54

Incidentje mensen.... gewoon doorlopen

benieuwd hoe t zou zijn als een blonde vrouw een steen in de snuit van een rifaap zou gooien.....

robdeventer | 16-05-15 | 16:34

@Tijl U | 16-05-15 | 11:21
Wat denk je zelf...

DrakenEi | 16-05-15 | 16:33

@blauwe zander | 16-05-15 | 15:59
-
Zeker - en dan zijn alle nu reeds voorspelbare genodigden het er ook nog eens over eens dat het allemaal de schuld is van Geen Stijl.

bisbisbis | 16-05-15 | 16:03

Deze mevrouw wordt vast niet door Pauw of Mathijs uitgenodigd, maar nu zou er een moslima bekogeld zijn door een fascistische smerige autochtoon dan hebben wij de eerste 2 weken bij de linkse kerk uitzendingen en de Nederlandse Propaganda Omroep avondvullende uitzendingen hier over.

blauwe zander | 16-05-15 | 15:59

Je kan dat volk wel naar de beschaving halen, maar je krijgt geen beschaving in dat volk.
Flikker ze naar de zandbak, laten ze zich daar maar ontwikkelen.
Ze mogen terugkomen als ze beschaafd zijn, en in een beschaving kunnen leven. Tot nu toe hebben ze het tegendeel bewezen.

Wim Venijn | 16-05-15 | 15:45

Van Aartsen en wethouders begrijpen er niets van. Nog iets over dat Uitenhage-park waar de steniging plaats vond. De Gemeente heeft het bestemmingsplan voor dat terrein weer gewijzigd. Er komt een groot aantal woningen plus een recreatie complex met een uitgebreide sportgelegenheid. Fitness,sportlessen en vast ook wel kickboksen? Wat er op neer komt dat er nog meer werkgelegenheid en nog meer sport en recreatie gelegenheid naar die lui toe gaat komen. Gratis en voor niets. Want wie anders zal daar gaan sporten en recreëren? Wie zal er gaan werken? Het zal gaan zoals het altijd al gegaan is , Marokannen/moslims in dienst. En exclusief recreatie/werk gelegenheid voor Marokkanen en moslims de rest wordt stelselmatig weg getreiterd. Dit plan moet worden tegengehouden.

labaria | 16-05-15 | 15:33

Niks aan de hand jongens, was gewoon een 'verwarde' man...

soundwave070 | 16-05-15 | 15:32

Bijna dagelijks zijn er van dit soort racistische aanslagen. Burgeroorlog is als een veenbrand al lang aan de gang.

Bomke Halsema | 16-05-15 | 15:32

@labaria | 16-05-15 | 14:40
Constateren heeft niets te maken met demoniseren.
Het eerste gaat over feiten, het tweede over meningen (meestal heel foute).
Probleem is dus dat wanneer je constateert dat een satellietschotelbuurt met overwegend moslim-/Marokko-populatie verloedert, je in het huidige wegkijklimaat meteen 'demoniseert' of - nog zo'n modewoord dat alleen maar één kant op werkt - 'stigmatiseert'.
Dat gewone mensen de rotzooi en toenemende intimidatie in hun wijk op buurthuis- en 'inspraak'avonden naar voren brengen, heeft alleen lokaal (buurt)effect. Plaatselijke 'bestuurders' (sorry, moest even hoesten) gebruiken deze bijeenkomsten alleen om bewoners stoom af te laten blazen. Dan zijn ze er weer voor een tijdje vanaf. Ze doen weinig of niets aan de werkelijke oorzaken, want dan zouden ze de feiten en veroorzakers moeten benoemen - en heel ongemakkelijke beslissingen moeten nemen. Lastig, met die religieknuffelarij. Niet 'demoniseren' en 'stigmatiseren', immers!
Juist daarom is het nuttig om dit soort zaken op het internet publiek te maken (aan de oude media hebben wij gewone burgers al lang niets meer). Steeds meer Nederlanders zijn zich daarvan bewust, de weerzin en weerstand groeien wel degelijk. Al lijkt dat feit misschien heel ver weg wanneer je woont op een plek zoals de uwe.
Doorgaan met uw hart luchten, dus. Gewoon omdat het goed doet. Een maagzweer is nergens goed voor.

De Vrijlansier | 16-05-15 | 15:29

Tja, ik stond gisteren bij de poortjes op Rotterdam Centraal op iemand te wachten toen een nogal vies ruikende cultuurverrijker mij kwam melden dat ik een kaaskop was. En dat binnenkort alle kaaskoppen zouden rollen. Niet helemaal goed snik, waarschijnlijk, maar toch. Ook nog een goedemiddag verder.
Jiske Fet | 16-05-15 | 14:48
=
Zo'n "cultuurverrijker" schold mij uit voor "ouwe kankerlijer".

meneer Q | 16-05-15 | 15:21

Het was er vast eentje uit de groep waar onze premier zo prat op gaat. Die wilde Mark gewoon de onderste steen op een presenteerblaadje geven. Meer niet, laten we hier nu niet zo overspannen op reageren. Straks raakt Anton van Doorn nog helemaal van slag....

BlowingBubbles | 16-05-15 | 15:16

Ze zal er wel om gevraagd hebben denk ik dan.

PollekePot | 16-05-15 | 15:11

@CrapoTheGreat | 16-05-15 | 14:53
Kiezen betekent het besef dat de perfecte partij niet bestaat, dat weten deze mensen toch ook? Zelf heb ik bijv. jarenlang op het CDA gestemd voor de gemeenteraad. Toch zou ik daar landelijk nooit op stemmen.
W.b. asielzoekers is de naieve tijd dacht ik toch echt wel voorbij, nu is gebleken dat de asielzoekersindustrie het grootste reisbureau van Europa is, de mannelijke gelukszoekers de vrouwen en kinderen doodleuk thuislaten en open grenzen voor al dan niet echte vluchtelingen ook betekent: meer moslims en dus meer islamisering.

Iepjesziekte | 16-05-15 | 15:05

Heb Pechtold even gebeld: "Een incidentje, niks aan de hand. Schuld van die vrouw, en van GeenStijl."

Decibyte | 16-05-15 | 14:57

@labaria | 16-05-15 | 14:40
Ja, wat u beschrijft heb ik ook gezien in de Vogelaarwijk waar ik zelf heb gewoond. Het verval breidt zich blok na blok uit, er komen steeds meer mensen uit de 3de wereld incl. moslims. Blanken en geintegreerde allochtonen vertrekken.
Hoe vaak de bewoners ook waarschuwen op buurtvergaderingen, de instanties en de media blijven maar juichen voor de multiculturele samenleving. Zij gedragen zich als de *bondgenoten* van de vervuilers en de aso's!
Wat ik ook interessant vind, is wat u schrijft over verkoop. Verkoop van sociale huurwoningen wordt al jaren gepromoot als goed voor de wijk. Maar als de straten worden gekocht door immigranten zonder binding met Nederland (in "mijn" Vogelaarwijk waren dat bijv. commerciele Ghanese hallelujakerken) dan verloederen ze. Dan is verkoop nog een extra trap naar beneden voor zo'n buurt.
Ik ben dan ook gaan denken dat de overheid, woningcorporaties en andere instanties een mega-wittenboordenmisdrijf hebben gepleegd door dit alles toe te laten.

Iepjesziekte | 16-05-15 | 14:53

@ Iepjesziekte Ja ik ook, maar voor de mensen die anders denken over Europa en over de Euro dan Wilders, en voor mijn part zelfs een andere houding ten opzichte van asielzoekers hebben.... maar WÈL voor een harde aanpak zijn van de zich in rap tempo ontwikkelende islamisering in Nederland, welke partij moeten zij dan stemmen!??

CrapoTheGreat | 16-05-15 | 14:53

Ik zal de Islam tot in mijn graf afzeiken! :)

13-666 | 16-05-15 | 14:50

Tja, ik stond gisteren bij de poortjes op Rotterdam Centraal op iemand te wachten toen een nogal vies ruikende cultuurverrijker mij kwam melden dat ik een kaaskop was. En dat binnenkort alle kaaskoppen zouden rollen. Niet helkemaal goed snik, waarschijnlijk, maar toch. Ook nog een goedemiddag verder.

Jiske Fet | 16-05-15 | 14:48

@CrapoTheGreat | 16-05-15 | 14:36
Dat weet ik niet. Ik heb ook veel goede argumenten gehoord eb gelezen voor uit de euro stappen.

Iepjesziekte | 16-05-15 | 14:43

@ Iepjesziekte & De Vrijlansier

Ik maak me zorgen , de vlek breidt zich in stilte uit en niemand zegt iets.Ik wil niet demoniseren of wat dan ook maar ik zie het gebeuren. De Dierenselaan is in de afgelopen 5 jaar verder bezet en Rustenburg/Oostbroek is de volgende wijk die gaat vallen. Let er maar op. De straten daar zijn al heel vies , vol rotzooi ,plastic en afval ligt op de straat. En er staat een opvallend aantal woningen te koop.Veelal bij Turkse Makelaars. Het ziet er gewoon verpauperd en verlaten uit. Terwijl dit een wijk was die in mijn jeugdjaren fatsoenlijke gezinnen uit de middenklasse trok. Herken het niet meer terug. Al deze mensen trekken weg en de huizen raken ze aan de straatstenen niet kwijt. Hoe gaat dit zich ontwikkelen? De enige die hier nog willen en kunnen wonen zijn de Polen en daar heb je eigenlijk nooit last van ,die houdt ik ook te vriend.

labaria | 16-05-15 | 14:40

@ Iepjesziekte Maar wel in de eurozone willen blijven bedoel ik, en niet zoals Wilders terug naar de gulden willen. Op welke partij moet je dan stemmen?

CrapoTheGreat | 16-05-15 | 14:36

@Faust21 | 16-05-15 | 11:44
Heeft u de koran ooit gelezen? Vermoedelijk niet. Ik ben vergeten wie het was, maar een kenner van de islam heeft een keer uitgerekend dat van de koran zonder haatsoera's tegen ongelovigen, joden en christenen, zonder jihad en zonder sharia een heel dun boekje overblijft, iets als de Donald Duck.
Uw wens klinkt mooi, maar als u zich verdiept in de islam zult u merken dat dit geloof intrinsiek misdadig is.
Daarom is er voor ons maar één alternatief: laten we de islamverlaters steunen.

Iepjesziekte | 16-05-15 | 14:36

@Donkersloot | 16-05-15 | 13:04
Het is toch satire?

Iepjesziekte | 16-05-15 | 14:25

@CrapoTheGreat | 16-05-15 | 14:13
Tegen islamisering en vóór de EU? Dat lijkt tegenstrijdig. De EU is de grote oorzaak van de islamisering, al hebben onze Nederlandse regeringen daar graag aan meegeerkt.
De voorganger van de EU heeft gezorgd dat hier zoveel moslims zijn komen wonen (Eurabia-overeenkomsten). De huidige EU is voor open grenzen, ook voor moslims uit het Midden-Oosten en Afrika.
Daarom is de PVV, die tegen islamisering is, ook tegen meer macht naar de EU.

Iepjesziekte | 16-05-15 | 14:21

Had zeker geen hoofddoek om ? Het was vast een christenhoer. En de PVDA en Theo Maassen keken weg en zagen dat er niets aan de hand was.

Rest In Privacy | 16-05-15 | 14:20

Wanneer is nu echt de tolerantie op? Wanneer gaat er een blanke man rond 27 jaar met half lang haar over de rooie en schiet zijn AK47 leeg in een moskee of beter in een islamitische school? Zijn wij echt te beschaafd terwijl de rest v/d wereld elkaar gewoon afmaakt onder motto eigen geloof, natie of familie eerst?

fingers | 16-05-15 | 14:18

We hebben er nog een rechtse partij nodig in Nederland. Het is gewoon niet eerlijk, tientallen grote linkse partijen, en helemaal lonely rechts staat dan de PVV eenzaam realistisch te wezen. Als je tegen wel islamisering bent, maar niet tegen Europa, dan is er kans dat je Wilders geen stem geeft, want er is maar één partij die echt spijkers met koppen wil slaan tegen de islam. Één!
Daarnaast vraag ik me af hoeveel mensen niet op Wilders stemmen vanwege zijn zachte G, ja mensen, want als je toch maar even nagaat dat je pas nieuwslezer bij de NOS kunt worden als je een harde G hebt :O. Daaruit maak ik op dat een harde G als minderwaardig wordt gezien, en lijkt me geen uiterst belachelijke opmerking om te denken dat je dan Wilders ook niet echt als jouw leider kunt zien. Blanken trekken namelijk ook vaker op met blanken, zwarter gaan vaker om met zwarten, en zo is het ook met tongvallen: de meeste mensen met een zachte G hebben vrienden met een zachte G, en hetzelfde geldt voor mensen met een harde G. Kijk eens naar je eigen situatie, en, klopt het?
Ik pleit dus voor een 2e PVV, die VÓÓR Europa is, en geleid wordt door iemand met een HARDE G. Dankuwel.

CrapoTheGreat | 16-05-15 | 14:13

@Asmodean | 16-05-15 | 13:54
Waarom? Ik vermoed omdat mensen herkennen dat dit jihad is. 'Lichtgetint' is immers een eufemisme voor criminele Marokkaanse moslim.

Iepjesziekte | 16-05-15 | 14:13

Ik zie uit de berichtgeving in de originele link niet dat dit tragische incident iets met de islam te maken heeft.

Rest In Privacy | 16-05-15 | 14:11

@labaria | 16-05-15 | 13:32
Weer veel dank voor uw realistische verhaal. U schrijft dat het "niet eens direct de Islam of de Koran" is die deze lui tot "dit soort laffe walgelijkheden" drijft. Dat ben ik niet met u eens. Deze steniging was jihad.
Volgens de sharia mogen ze ongelovigen beroven, verkrachten en uit hun eigen stad verdrijven. Moslims zijn superieur, ongelovigen zijn minderwaardig.
De islam is met het zwaard én dankzij roven, moorden en plunderen groot geworden. Ook al doen de naffers vaak niet veel meer aan het geloof, ze zijn wel opgevoed in deze denkwijze.
Dat u plezier maakt in uw eigen wijk, of dat die gestenigde vrouw vrij rondloopt en winkelt, is een belediging van hun profeet, want die predikt onderwerping aan de islam.
Ga alstublieft door met uw berichten.

Iepjesziekte | 16-05-15 | 14:10

-weggejorist-

Campinggastje | 16-05-15 | 14:10

Oh hier net zag ik de gall en gall meneer kokend door het winkelcentrum lopen omdat zo'n noordafrikaanse kansenparel geprobeerd had een fles te jatten. Is allemaal puur incidenten hoor.

Tinus Trekveer | 16-05-15 | 14:05

@labaria | 16-05-15 | 13:32
Wat u schrijft, heb ik op diverse plekken waar ik heb gewoond en gewerkt precies zo ervaren. Daarom mijd ik al jaren bepaalde wijken in de stad waar ik woon, dat is gewoon gezonder.
Een paar dagen geleden schreef ik dit nog:

'De meeste van die gastjes hébben gewoon helemaal geen zin om een normaal leven te leiden, om tijd te besteden aan school (iets leren, hahaha, juist ja), om überhaupt iets zinnigs te doen. Hun leven draait om patseren, snel geld, uiterlijk vertoon, 'respect', hangen met de andere niksnutten, grote bek, agressie, verbaal en fysiek geweld. Het is een lege, anti-productieve, nihilistische cultuur die ze zelf gewoon in stand houden. Waarom? Omdat ze die geweldig vinden.'

Dat is mijn ervaring met dat allesverziekende volkje.
Ik heb het geluk, nu op een rustige plek in een plezierige straat te wonen. Met de huidige wachtlijsten als gevolg van nog meer instromende asielzoekers en -krijgers zou dat nooit meer zijn gelukt.

De Vrijlansier | 16-05-15 | 14:00

Oké, een simpele control + f leert dat dat het woord islam 34 keer is gebruikt in de comments tot nu toe. Waarom eigenlijk? Het enige dat we weten is dat de dader lichtgetint is?

Asmodean | 16-05-15 | 13:54

figuur | 16-05-15 | 13:07

Mijn excuus: ik vergat te vermelden dat mijn begeleider doorgaans civiel is gekleed (spijkerbroek etc.), maar ik doorgaans in kluskleding. Ben ZZP'er en doe vrijwel alles zelf, de uitzondering die de regel bevestigd buiten beschouwing gelaten dan.
Of mijn outfit wordt geïnterpreteerd met het nieuwe modebeeld... sierschroevendraaiertje hier, meetlatje daar en het tangetje als brosje... het uiterlijk doet er schijnbaar niet veel toe.
Het zijn gewoon cultureel gecultiveerde oogkleppen.
En ja, zodra de verkoper doorheeft dat ie het met mij moet doen, kan ik niet ontkennen dat er doorgaans verbazing en ongeloof van hem afstraalt. Soms roept dat een glimlach in mij op.

Wel bedankt voor uw positieve reactie (alsook van anderen)! Uiteraard ben ik doorgaans gewent aan bejegeningen zoals in de bouwmarkt, ik zie er ook wel de humor van in en heb veel zelfspot (zonder dit gaat het niet), en daar buiten om zijn er gelukkig een heleboel (westerse)mannen die net als u meer de gelijkheid zien/nastreven dan dat ze aan het clichébeeld blijven vasthouden.
Want ook in dit vak moet ik als vrouw beter presteren om het gelijke respect te ontvangen.
Ik heb ook bewust gekozen om te doen wat ik leuk/uitdagend en vervullend vind. Dat ik in een mannenwereld terechtkwam wist ik. Aan het prille begin, 8 jaar geleden, was het voor mij normaal door de meeste mannen te worden uitgelachen en bespot (meestal achter mijn rug om, wat ik later weer verteld kreeg) of- aan de andere kant- overmatig en uitgebreide info te krijgen alsof ik het niet KAN snappen (als vrouw), deuren die voor mij werden opengehouden en aanbod van hulp met sjouwen onder de kretologie van "uh, een vrouw, véél te zwaar voor haar etc..."
Nú kennen de meesten mij wel en behandelen mij respectvol, normaal, als collega, medewerkster en vriendin (alhoewel, sommige misantropen blijven botte horken, die weten niet beter en zijn onveranderlijk), en dat is een héérlijk ;-) gevoel!

Jenniffer Lovecraft | 16-05-15 | 13:54

Dat de rechtse kant van de VVD deze man niet al lang heeft weggewerkt is een tragische schande.

Driewerf Hoezee | 16-05-15 | 13:54

Er is genoeg aan de hand daar in de Schilderswijk alleen is Yousef Aarslog er een ster in om alles onder de pet te houden.

myrna1965 | 16-05-15 | 13:46

Het gaat niet om een vrouw in de bouwmarkt , in die bouwmarkt zelf werken genoeg Marokkaanse meisjes en jongens. Waarom stapte hij niet naar binnen en ging stenen gooien of gereedschappen gooien? Precies dit is wegjagen en bangmaken van non-Marokkanen/moslims.Herken het.

Ik zou de afkomst van de vrouw willen weten. Het eigen volk is nauwelijks doelwit ,tenzij ze weglopen met een Surinamer of Hollander. Ze kijken precies wie ze pakken. Zaken , gelegenheden, ontmoetingsplaatsen etc waar non-moslims komen en wat ze niet in hun territorium vinden passen is doelwit.

Een Surinaams Cafe in de Schalkburgerstraat was jaren geleden doelwit. 10 Jaar geleden werkten er nog Nederlanders en anderen in AH Steijnlaan die zijn allemaal weggejaagd door Marokkaans personeel. De blanke Chef loopt als een makke hond door de tent en die wijven achter de kassa lijken daar de baas.

Jaren was de Shell op de Delftselaan een bemande en gekende benzinepomp. Tot men begon te terroriseren en te roven. De parkeer garages in de omgeving worden al een poosje keihard geterroriseerd , hekken gesloopt , banden lek gestoken en ruiten ingeslagen. Er werd vaak niet eens iets gestolen. De bewoners hebben uiteindelijk harde maatregelen moeten nemen die hen zwaar in de portomonee heeft geraakt.

Wat ik hiermee zeg , het is niet eens direct de Islam of de Koran die deze lui tot dit soort laffe walgelijkheden drijft. Ze doen het erom. Je mag hier niet veilig wonen , winkelen , lopen , lachen , praten , roken , plezier hebben.

In je achterhoofd moet spoken dat je wel eens doeltwit zou kunnen worden. Ik ga me niet meer inhouden en zal gewoon dingen die hier gebeuren hier posten zodat jullie weten wat er gebeurt. Ik ben het zat.

labaria | 16-05-15 | 13:32

Bij allah die akbar is! Vrouw zal er wel om gevraagd hebben! (speelt Nasheed Saleel Sawarim nog een keer af)

Uitvindert | 16-05-15 | 13:31

van Aartsen is meer bevreesd voor de rode banieren
( want communisten en SP volk )
dan voor zwarte islamitische vaandel zwaaiers.

Berthe | 16-05-15 | 13:29

@Faust21 | 16-05-15 | 11:44
Goed idee zeg. Leg het eens voor aan je Turkse bakker of je hoofddoek-kassameisje. Of ken je al 1 moslim die daarvoor voelt? Hou je er wel rekening mee dat er dan een hele nieuwe tolerante koran geschreven moet worden? Je zit gewoon een te trollen toch?

PrinsesStoepje | 16-05-15 | 13:29

@Jenniffer Lovecraft | 16-05-15 | 12:50
Een goed verhaal, maar ik kan me ook vinden in het antwoord van Patje2011. Dingen lopen zoals ze lopen en het leven is ook een opeenvolging van ingesleten ervaringen. De vraag rijst bij mij echter als één van uw ervaringen in andere bouwmarkten: wat heeft u daar te zoeken als u zelf een bouwmarkt heeft?

Graaf van Egmont | 16-05-15 | 13:25

Ja fijn die moslims, en zo leuk ook als cultuurverrijking echt geweldig allemaal en dat dankzij de linkse politiek. Wie nu nog links stemt is een landverrader.

GerMonster | 16-05-15 | 13:19

@Jenniffer Lovecraft | 16-05-15 | 12:50
Toch leuk dat u mijn vooroordelen aan t licht laat komen bij mij. Inderdaad als ik een stelletje in de bouwmarkt zie dan denk ik inderdaad, dat de man er is voor de bouw, en de vrouw om de leuke kleurtjes uit te zoeken.. Hetzelfde als een stelletje een babyzaak inloopt, dan denk ik dat de vrouw iets gaat uitzoeken en de man er bij is om de vrouw gezelschap te houden.. mm misschien moet ik er toch eens beter op letten hahah Maar ja in 99% van de gevallen klopt mijn gedachtestroom natuurlijk wel. Maar wees gerust, ik heb respect voor uw handigheid en ondernemerschap.

Rest In Privacy | 16-05-15 | 13:13

Vrouwen, homo's en joden zijn gewoon niet meer veilig in dit land. Met dank aan de landverraders in Den Haag.

panadol | 16-05-15 | 13:12

www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond...
Zeg, die leider Abu Bakr al-Baghdadi van IS is trouwens een slimme jongen zeg!

"In de boodschap worden moslims gestimuleerd om hun spullen te pakken en te verhuizen naar 'het kalifaat', dat is uitgeroepen in Syrië en Irak."

Daar ben ik het namelijk he-le-maal mee eens! Opzouten met al die Islamieten die zogenaamd de "religie van de vrede" zijn. Dat zijn ze niet en dat zullen ze nooit worden ook. Al die gekken zijn hier, naar mijn bescheiden mening, niet welkom.

kanon0503 | 16-05-15 | 13:11

@Jenniffer Lovecraft | 16-05-15 | 12:50
Hoewel ik uw betoog over emancipatie en gelijkheid mbt uw werk volledig volg en begrijp, kan ik niet zeggen dat het nou zo heel raar is dat de verkoper in de bouwmarkt zijn aandacht in eerste instantie op de man richt, dit zal de persoon in kwestie niet bewust doen. De gelijkheid mbt emancipatie is absoluut een goed ding, echter moet u niet vergeten dat de mens bepaalde natuurlijke genen heeft, die voor verschil zorgen. Kijk maar naar de wereld van de dieren, vaak zoekt het mannetje het voedsel (jagen), het vrouwtje blijft bij de kinderen en voedt ze, net zoals de mens dat vroeger ook deed. Ik neem daarbij overigens wel aan dat de verkoper in kwestie zodra het duidelijk voor hem is dat hij met u moet communiceren, hij u gewoon fatsoenlijk te woord staat ipv een steen in uwe mik te gooien! Verder eens met uw betoog.

figuur | 16-05-15 | 13:07

@Jenniffer Lovecraft | 16-05-15 | 12:50
Een trits ongemakkelijke waarheden opgesomd. Hulde.
(Heb als man zijnde tragisch genoeg ook twee linker klushanden, kan daarvoor dan best een aardig potje koken. Ook wat waard.)

De Vrijlansier | 16-05-15 | 13:05

Is er een link naar de quote van Jozias van Aartsen of was deze verzonnen door de betrokken schrijver? (Ik zal het wat netter formuleren, hopelijk niet wéér een Joris wegens het stellen van al te kritische vragen).

Donkersloot | 16-05-15 | 13:04

Sporen van hoop en optimisme, en af en toe een steen in je Hollandse kudtbek....

entiteit | 16-05-15 | 13:01

Zo... mijn Galstenen zijn weer vergruisd...;-)
Jenniffer Lovecraft | 16-05-15 | 12:50
=
Prima verwoordt, Jennifer en ik begrijp dat je de kwaadheid en frustratie op deze wijze van je afschrijft...

meneer Q | 16-05-15 | 12:59

Schuld Geenstijl. Leg ludieke aktie van Groenpies dan ook goed uit. Vrouw stonk naar vis, getinte man dacht visboot en wierp baksteen op haar dek.

Hoes Papier | 16-05-15 | 12:58

Op de hoek van de straat
-
Fietst een burgemeeër
-
Het is geen man, 't is geen vrouw
-
't Is een rasplebeejer
-
Met de 'Trouw' in zijn hand
-
Rijdt hij daar heel arrogant
-
En verkoopt zijn mooie stad
-
Aan de baardapenjihad.

bisbisbis | 16-05-15 | 12:54

Wat mij betreft: iedereen, die geen fatsoenlijk Nederlands spreekt, mag het land uit. Met uitzondering van de welwillende mensen die hard werken aan hun inburgering, toevoeging aan de economie én respect tonen aan ieder ander die hier woont. Degene die niet opbokt naar lang van herkomst mag net zo behandeld worden als ze anderen zelf ook behandelen.

In het geval van deze Marokkaanse, want daar praat je over als je 't over lichtgetinte hebt, betekent dat dat hij net zo lang dagelijks gestenigd mag worden tot hij eigenhandig naar z'n land van herkomst vertrekt. En alle politici die deze randdebielen in 't land heeft toegelaten mogen ook vertrekken.

kanon0503 | 16-05-15 | 12:53

Ik stemde sinds bolkestein op de VVD, maar dat slappe hap zoals van Aartsen, Voorhoeve etc. Maar ook idioten zoals van Baalen heeft er voor gezorgd dat ik voorlopig niet meer op de VVD ga stemmen.

Wasbakplasser | 16-05-15 | 12:52

@Tijl U | 16-05-15 | 11:27

"Vrijheid van meningsuiting is altijd de vrijheid
van meningsuiting van andersdenkenden".
Rosa Luxemburg.

Agbert | 16-05-15 | 12:51

Die man had zeker een minderwaardigheidscomplex tegenover vrouwen die het werk van een "man" net zo goed of beter kunnen (een vrouw in de bouwmarkt?!?!?... dat is natuurlijk haram! Dus: laten zien dat het shariaal niet toegestaan is en maar afstraffen om het eigenwaarde-gevoel een boost te geven. Echt Is-lam. Verbaasd mij dat ie alleen was- is zo tegennatuurlijk voor hun overtuigingen...
Ik heb zelf een goedlopend klusbedrijf als vrouw zijnde, al 8 jaar, mijn klanten zijn meer dan tevreden en vol lof over mij. Veel mannen (met 2 linkerhanden)kunnen alleen maar dromen van wat ik kan. Uiteraard, er is altijd iemand beter dan ik (natuurlijk een man...), maar ik merk aan den eigen lijf hoe neerbuigend en arrogant veel mannen zijn jegens vrouwen, zeker als het gaat om "mannelijke" bezigheden.
Als ik in een bouwmarkt kom in begeleiding van een man, wordt ik initieel met een korte knik of zijdelingse blik waargenomen waarna de aandacht meteen naar de man gaat, en moet ik altijd eerst afwachten tot dat de verkoper/helper door mijn begeleider duidelijk is gemaakt dat ik degene ben met wie hij moet communiceren. Hi-la-risch.
Mannelijke arrogantie? Gelijkheid?
Zelfs in ons geëmancipeerde klein kikkerland is de (mentale) gelijkheid nog ver te zoeken, al zijn wij hier in NL dé koploper op dit gebied.
Dat er daarnaast nog mensen zijn die de Islam en zijn uitwassen wegkijkend accepteren is voor mijn een groot (en beschamend) raadsel...
Dat er überhaupt een discussie is over de (vredelievende???) Islam in zijn huidige vorm is voor mij een belediging van alles wat wij als culturele verworvenheden, normen en waarden hebben bereikt en appreciëren/respecteren en beschermen, alhoewel ik bij het laatste zo mijn twijfels heb...
Misschien lijken dat verhardde woorden mijnerzijds, maar door eigen ervaringen en de dagelijkse (tot vermoeienis aan toe) beelden/gebeurtenissen over de IS(lam) kan ik geen begrip of excuus (voor de individuele moslim) meer opbrengen/bedenken voor dit misantropische, pedofiele, slaven houdend en gewelddadige kankergezwel van een ideologie/religie.
Zo... mijn Galstenen zijn weer vergruisd...;-)

Jenniffer Lovecraft | 16-05-15 | 12:50

Ik bemerk toch nog te veel racisme in de reagluursels, we kunnen ons beter aanpassen aan dat volk dan dat we hatelijk gaan lopen want dat hebben ze eigenlijk wel verdient!

thepinkpainter | 16-05-15 | 12:45

@Ashtrey | 16-05-15 | 11:44
Ben je nu al stronken?
Jongen toch.

Piet Karbiet | 16-05-15 | 12:44

@bloeddoordenamstel:
Iedereen met een greintje historisch (en actueel) besef weet dat.
Muggenmepper | 16-05-15 | 12:23
-
Weet ik. De info past daar goed bij: nl-nl.facebook.com/Trouw.nl/posts/973...
Een zekere Al; Adler beschrijft de wrede islam in een notendop. Plus seacties van ontkennende moslims, heel herkenbaar. Ze blijven volhouden dat hun profeet mohammed een lieve man was.

bloeddoordenamstel | 16-05-15 | 12:43

alshetware | 16-05-15 | 11:53
Uw reaktie raakt kant nog wal.

mom van avezaath | 16-05-15 | 12:43

'De smalle straatjes van de soek'. LOL! Overigens stenigen is eerst ingraven tot de nek en dan stenen gooien (zoiets als bij een kermisattractie maar dan anders). Dit was dus geen echte steniging.

Rest In Privacy | 16-05-15 | 12:43

Vrouwen stenigen, dat is toch toegestaan "getinte gebieden" zoals Afrika?
Cultuurverrijking dit. Maakt gewone rechtbanken overbodig.
Volgende keer een boerka aan, voor de zekerheid.

Raider Twix | 16-05-15 | 12:41

Uit de VK van vandaag:
"Hij [kalief Al-Baghdadi] stelt ook dat 'de islam nooit een religie van vrede is geweest', maar 'een religie van gevechten' en werpt zich op als beschermheer van de soennitische islam. 'Niemand zou moeten geloven dat de oorlog die wij voeren er een is van de Islamitische Staat. Het is de oorlog van alle moslims, maar de Islamitische Staat vervult daarin een leidende rol. Het is de oorlog van moslims tegen ongelovigen.'"

En zoals altijd, leren de geschiedenisboeken, begint het 'klein'. En kijk waar we in West-Europa al dagelijks mee te maken hebben. De term 'incident' heeft in dit verband al jaren geleden zijn relevantie verloren.

De Vrijlansier | 16-05-15 | 12:41

@The Unjorisable | 16-05-15 | 12:3
Gelukkig is dit maar een incident. Een incident dat niets te maken heeft met de islam en we hoeven ons dus verder geen zorgen te maken.
.
_____
.
De steenhandel hier in Nederland zou wel een boost kunnen gebruiken.
Ook voor de export.

Rest In Privacy | 16-05-15 | 12:41

Kots, kots, kots.

Piet Karbiet | 16-05-15 | 12:41

En dan te bedenken dat al die 'zielige cultuurverrijkers' nog steeds massaal Europa worden binnengehaald.... die vervolgens hun familie hierheen halen, en hier gaan lopen fokken als een malle...., en deze kinderen worden weer opgevoed met de achterlijke onderontwikkelde cultuur van hun pappie en mammie..... Waar zijn we in Godsnaam toch mee bezig! De oogkleppen zitten gewoon vastgeroest bij de domme naïevelingen.....

figuur | 16-05-15 | 12:40

Gelukkig is dit maar een incident. Een incident dat niets te maken heeft met de islam en we hoeven ons dus verder geen zorgen te maken.

The Unjorisable | 16-05-15 | 12:32

Je kunt natuurlijk ook nog een paar jaar whishfull blijven denken, ik ben echter van mening dat naief is. Temeer geweld een redelijk ingeburgerd fenemoon is de culturen van de kans parels welke we met scheepsladingen binnenhalen al tig jaar.

Zie het als halal slachten, dat laat je ook niet bij de bagage incheck staan opweg naar je basisinkomen.

the_hammer | 16-05-15 | 12:30

Ja, het komt steeds dichterbij. Maar niet alleen moslims stenigen, sharia-compliant, haat tegen ongesluierde vrouwen. Ook negers doen dat. Ik liep een paar jaar geleden door de Bijlmer 020 en zag twee jongens op een auto staan stampen, nog drie eromheen. Ik riep hee, hou daarmee op. Onmiddellijk begonnen ze mij met kiezelstenen te bekogelen. Gelukkig kon ik ontkomen.

Iepjesziekte | 16-05-15 | 12:28

Ze moest toch beseffen dat ze niet alleen en zeker niet zonder burka in het kalifaat van van Aartsen de straat op mag en zeker niet in de mannenwereld van een bouwmarkt. Die hollanders leren het nooit.

Lichtstadfan | 16-05-15 | 12:27

De prutser is vergeten haar in te graven voor de steniging.

marlin5215 | 16-05-15 | 12:27

@bloeddoordenamstel:
Iedereen met een greintje historisch (en actueel) besef weet dat.

Muggenmepper | 16-05-15 | 12:23

Die foto waarbij van Aartsen dolblij is met zijn juist ontvangen Mein Koran staat in mijn geheugen gegrift.
King of the Oneliner | 16-05-15 | 12:02
=
Deze heer weet in ieder geval dat hij "veilig" is...

meneer Q | 16-05-15 | 12:20

vd week die vlaamsr serie cordon gezien, mooie oplossing voor de skilders wijk. containers op elke doorgang en een enge ziekte erin. problems gone in a sec. Klotevolk

voedselbankier | 16-05-15 | 12:18

De eerste die het lef heeft mij te stenigen.....
Ik rijd geen Ford Ka, laten we het daar maar op houden!
truusch | 16-05-15 | 12:16

Wtf is het verband met een Ford Ka?

Barbier met syphilis | 16-05-15 | 12:17

Kijk, de leider van het kalifaat Abu Bakr-al Baghdadi vertelt doodleuk wat in Nederland door de velen ontkend wordt: „Islam was nooit een religie van vrede”, aldus Al-Baghdadi. „Islam is de religie van oorlog.”
.
www.telegraaf.nl/buitenland/24046398/_...

bloeddoordenamstel | 16-05-15 | 12:17

Dit had om het even een blanke kunnen zijn, de motieven zijn immers niet duidelijk. In de geschiedenis van Nederland is het misschien nog nooit voorgekomen dat een blanke een steen voor de harses van een willekeurige vrouwelijke bouwmarkt verlater smijt, echter successen behaald in het verleden bieden geen garaties voor de toekomst.

En verder had ik al een keer gezegd dat je een atumpert ben wanneer je onbewapend de Nederlandse straat jungle induikt, zeker als vrouw in de grote steden. Ze had na het gooien van zand zonder aanleiding, en het feit dat het een getinte jongeman betrof, kunnen concluderen dat ze in een risico situatie beland was. Zou ze bewapend rond lopen, had ze direct de jongeman door de knieschijf kunnen schieten, of beide.

Just saying.

the_hammer | 16-05-15 | 12:16

De eerste die het lef heeft mij te stenigen.....
Ik rijd geen Ford Ka, laten we het daar maar op houden!

truusch | 16-05-15 | 12:16

Die laatste cursieve regel is dat een hoax???

meneer Q | 16-05-15 | 12:16

En gewoon beschaafd blijven, mensen. Tot je zelf een steen op je harses krijgt.

Aanmodderfakker | 16-05-15 | 12:15

Hoe lang duurt het nog voordat de Koran hier verboden wordt, moskeeën worden gesloten en iedereen die zich NIET conformeert aan Nederlandse spelregels zonder pardon op de Noordzee overboord wordt gezet? M.a.w.: wanneer grijpen we in om de verrotting van ons land te stoppen??

frankieV | 16-05-15 | 12:14

Stenigen behoort tot de cultuur van de lichtgetinte importkansenparels. Is een soort volksvermaak, en zolang je zelf de steen niet in je bek krijgt ook niks bijzonders.

Barbier met syphilis | 16-05-15 | 12:13

@Patje2011 | 16-05-15 | 12:06
Dank voor de context, zo is 't inderdaad. Zum Kotzen!

Dhr. de Wit | 16-05-15 | 12:10

Wat was het ook al weer?
.
Sporen van hoop en optimisme....
Parel van het Zuiden | 16-05-15 | 11:22

Dat was lachwekkend en dieptreurig tegelijk. Als we Trouw mogen geloven, is het spoor in Westerbork dat ook.

SapperDeFlap2166 | 16-05-15 | 12:09

Terug naar de middeleeuwen dankzij onze overheid.

Muggenmepper | 16-05-15 | 12:08

Dit soort gasten kun je het beste aanpakken volgens het oud-testamentische 'oog om oog, tand om tand'principe. Dat is namelijk de enige taal die ze begrijpen.
Hij die leeft bij het zwaard (of steen) zal sterven bij het zwaard (of steen).
Eventueel wil ik de eerste steen wel gooien.

VanBukkem | 16-05-15 | 12:07

dus stem maar weer op de VVD , sukkels of nog erger D666 de partij van het beest u krijgt gewoon wat u stemt niet meer niet minder en om de hoek staat de rode partij met een glimlach met een bakkie thee , hoe verkloot ik mij land en de autochtone burger ??????????

witchmaster | 16-05-15 | 12:06

Heeft Bussemaker hier al op gereageerd of is ze te druk met het glazen plavond?

Mark van Leeuwen | 16-05-15 | 12:06

@ Dhr. de Wit | 16-05-15 | 11:57
Vergeten je naam bij mijn reactie te zetten
@ Patje2011 | 16-05-15 | 12:03

Rest In Privacy | 16-05-15 | 12:06

hahahahaha maar dit willen we toch? Want Wilders is toch gek?

SilverSurfer1974 | 16-05-15 | 12:05

Verstandelijk gemankeerde autochtonen gaan met het busje naar de dagbesteding.
Verstandelijk gemankeerde allochtonen zwerven op straat.
Wen er maar aan.

Willianus Wortelus | 16-05-15 | 12:03

De NPO opende gisteren ochtend het nieuws met de nacht van de vluchteling. Alsof er geen grote nieuws te melden was, dan een groepje wandelende extreem linkse mensen, die zes ton ophalen. Vervolgens kreeg je natuurlijk weer de vluchtelingen te zien, en dan ging het WEER om vrouwen en kinderen (ze vertelden dat die als eerste worden geholpen), terwijl 95% man is, ik ben toch niet blind verdomme!!

Rest In Privacy | 16-05-15 | 12:03

Die foto waarbij van Aartsen dolblij is met zijn juist ontvangen Mein Koran staat in mijn geheugen gegrift.

King of the Oneliner | 16-05-15 | 12:02

Is het wettelijk niet verboden om gemaskerd over straat te lopen (feestjes volgens mij uitgezonderd)? Juist om mensen makkelijker te kunnen herkennen?
.
Hoe moet dat dan als iedereen straks als alle mannen in een nachtjapon inclusief ranzige baard en alle vrouwen in een boerka rondwaggelen? Hoe de fuck moet je dan nog iemand uit een menigte kunnen plukken?
.
Politie krijgt nu al bijna niks voor elkaar, laat staan als het zover is...

davimore | 16-05-15 | 12:01

Ik wil best een 'shariaatje' doen bij die man, als blijk van tolerantie..

baard van troje | 16-05-15 | 12:00

Iemand die Muts al gebeld of het een Zionistisch Complot is???

Oktoberfest | 16-05-15 | 11:59

@lisa8888 11:53
Dat is wel bijzonder, bij een blank iemand mag zoiets een incident worden genoemd! Heb je een foto gemaakt? Ones in a lifetime moment.

Ashtrey | 16-05-15 | 11:59

Iemand die Muts al gebeld of het een Zionistisch Complot is???

Oktoberfest | 16-05-15 | 11:59

@Boutschefter | 16-05-15 | 11:51

Ja, dat mag! Je kan zelfs een gratis taxinummer bellen om de bewusteloze vrouw terug te krijgen naar je ( door de kufaar ) betaalde flatje. Je gaat daar niet zelf mee lopen sjouwen toch?

bello | 16-05-15 | 11:59

@Geitenwollensokjuhz | 16-05-15 | 11:50
Daar kon je mogelijk wel gelijk in krijgen, laat het Greenpeace ook weten, die geven graag een "stevige" zwemband mee voor die gasten als ze de Noordzee ingaan.

Wout Strooizout | 16-05-15 | 11:58

Als een moslima het doelwit was geweest dan was er vast veel meer OPHEF!!1! geweest. Dan had iedereen en zijn moeder op zijn achterste benen gestaan. De NPO had dan nieuwsuitzendingen ingelast en Trouw zou een extra editie hebben uitgebracht.
Nu niks behalve een paar tumbleweeds op Geenstijl met het geluid van een paar krekels. Om ziek van te worden!

Dhr. de Wit | 16-05-15 | 11:57

Moslims zijn laffe zwakke mensen die zelf niet kunnen nadenken. Het zijn racisten, ze discrimineren en haten vrouwen en andere gelovigen. Ze zitten zelfs de hele dag aan elkaar op t werk, op school, op straat, knuffeltje hier (alsof ze uit de hood komen), kusje daar, handjes overal, en dan hebben ze een hekel aan homo`s!

En ze zeggen wel eens dat babytjes en pasgeboren dieren er lief uit zien van nature, zodat mensen ze niet kwaad willen doen, nu snap ik waarom al die moslims van die lelijke inteeltkoppen hebben...

ADO Hooligans, gaan eens rellen waar het moet, stelletje lafbekken.

Rest In Privacy | 16-05-15 | 11:57

Citaat uit Volkskrant; gesproken woorden door Al-Baghdadi (zelfverklaarde Kalief, leider IS)
'de islam is nooit een religie van vrede geweest', maar 'een religie van gevechten'.

Toetsiemonster | 16-05-15 | 11:56

Citaat uit Volkskrant; gesproken woorden door Al-Baghdadi (zelfverklaarde Kalief, leider IS)
'de islam is nooit een religie van vrede geweest', maar 'een religie van gevechten'.

Toetsiemonster | 16-05-15 | 11:55

sjoost | 16-05-15 | 11:51

Jij leest de bronnen nog. Hulde. (Ik woon ernaast :(.

Oktoberfest | 16-05-15 | 11:54

-weggejorist en opgerot-

lisa8888 | 16-05-15 | 11:53

Hij zal wel zonder zonde geweest zijn , hij gooide het eerst. Overspelige vrouw : Evangelie volgens Johannes 7:53 - 8:11.
Ook meer heibel met de bijbel.

alshetware | 16-05-15 | 11:53

Wat een racistisch getint bericht weer. Het was een actie van Greenpeace tegen de klanten van de winkel omdat de winkel volgens de informatie van Greenpeace bij een actie met doe-het-zelfvijverbodems gratis goudvissen aanbood.

Zoetwaterpanharing | 16-05-15 | 11:53

Ben ik nou de enige die de bron bekijkt?
'Een vrouw is donderdagmiddag gewond geraakt na een zware mishandeling op de Uitenhagestraat in Den Haag.'
Dat lijkt mij dus niet 'Gistermiddag na het vrijdaggebed'.
Pritt verward?

sjoost | 16-05-15 | 11:51

Mag je in den Haag, nadat je zo'n vrouw echt 'out' hebt gegooid met een steen, aan de haren meeslepen naar je hol?

Boutschefter | 16-05-15 | 11:51

@Tijl U | 16-05-15 | 11:27
Exact.
Het af en toe lezen van Trouw-artikelen en vooral het in de gaten houden van de reacties erop werkt enorm verhelderend. Om niet te zeggen verontrustend.
Censuur is de normaalste zaak van de Nederlandse mediawereld geworden.
Affijn, zie ook het S-wijk-stuk van gisteren hier op GS.
En de Trouw-redactie aftreden? Waarom? Deze mensen zijn zo in hun eigen universumpje opgesloten dat ze iedere werkelijkheidszin en zelfreflectie hebben verloren.
Eén troost: ook deze krant gaat, uiteindelijk, ten onder. Of echter die mentaliteit daarmee verdwijnt, valt ten zeerste te betwijfelen.

De Vrijlansier | 16-05-15 | 11:51

Van Aartsen kan maar beter alvast wennen aan het idee dat hij tot de eersten behoort die door de groep die hij beschermt tegen de muur wordt gezet.

Rest In Privacy | 16-05-15 | 11:51

Ah, de eerste tekenen zijn daar. Mijn voorspelling; dit gaat geen 5 jaar meer duren voordat de geimporteerde exotische primaten de Noordzee ingedreven worden waarna zij fijn terug mogen zwemmen naar islamostan... Want er is een etno genocide aanstaande die geschiedkundig zijn gelijke niet kent.

Geitenwollensokjuhz | 16-05-15 | 11:50

Het is weer eens wat anders. Vroeger toen we toenadering tot een vrouw zochten boden we haar een drankje aan en vroegen we heel voorzichtig of ze wilde dansen. Nu krijgt mevrouw een steen in haar gelaat gegooid. Tijden veranderen.

bello | 16-05-15 | 11:49

Takbir!

Bamberger Reiter | 16-05-15 | 11:48

Misschien net die ontbrekende voorwaarde om aan de definitie van een shariawijk te voldoen. Een hippe steniging is wellicht wat er nog ontbrak. Kom, laten we Trouw nog eens gaan vragen.

SapperDeFlap2166 | 16-05-15 | 11:47

@Godsammekraken | 16-05-15 | 11:19
Het werkte bij ons, jarenlang tolerantie erin stampen.
Volgens mij heeft het nu meer effect om die tolerantie in die strotten en reedten van de kanspareltjes te douwen.
Ze hebben een ernstig tekort aan.
Dat ook eigenlijk het hele probleem is.

Wim Venijn | 16-05-15 | 11:46

Ok, dat is dan mischien niet precies wat van Aartsen heeft gezegd en dat was ook wel duidelijk, maar wat hij in werkelijkheid heeft gezegd zit er niet ver naast: "Accepteer dat straks een meerderheid van de stadsbewoners een niet-westerse afkomst heeft. En handel ernaar" en dat hij het positief vindt dat de Schilderswijk her en der op 'Istanbul' lijkt.

www.trouw.nl/tr/nl/4500/Politiek/artic...

Sambal bij | 16-05-15 | 11:45

@necrosis 11:27
"Blijf jezelf dat maar wijs maken, de waarheid maakt geen kans in een oerwoud van leugens. Het is jouw leven, en je mag deze invullen zoals jij dat wenst uiteraard, maar misschien zou een ander pad bewandelen en de mogelijkheden die het leven nog voor je in haar boezem heeft verscholen de kans te geven.
Geef liefde een kans."

Tot zover Mona, @VraaghetaanMona

Ashtrey | 16-05-15 | 11:44

Vrouwen die zelfstandig zonder mannelijke begeleiding bouwmarkten bezoeken worden in sommige culturen nou eenmaal niet geaccepteerd.......
Wat doet een bouwmarkt dan ook in een Afrikanen / Turken / Marokkanen buurt? Oh ja.... sloop- en inbraakgereedschap...

Martin_rsd | 16-05-15 | 11:44

De onderste steen zal boven komen! aldus onze MP.....

pim achtertuin | 16-05-15 | 11:44

Wat is het toch met stenen de laatste tijd.. onderste steen, stenen in de zee, stenigen in het Haagse.
Ik ga dit weekend maar eens kijken bij de nog overgebleven Hunebedden voordat ook deze in al dit "stenen" actie geweld verdwijnen.

Wout Strooizout | 16-05-15 | 11:44

De enige oplossing tegen de uitwassen van de Islam is een Europese Islam. Een Islam dat niet gefinancierd wordt door Saoedi-Arabië. Een seculiere Islam waarbij gestructureerd les wordt gegeven aan Imams in leer en waar bovenal de westerse, verlichte waarden hoog in het vaandel staan. Maak van je vijand je beste vriend!

Faust21 | 16-05-15 | 11:44

-weggejorist-

Bloodzone | 16-05-15 | 11:41

@Fatwabuster | 16-05-15 | 11:31
Joris jorist inderdaad goed, zou het geen BOT zijn, anders heb je hier echt een dagtaak aan volgens mij!!

Martin_rsd | 16-05-15 | 11:40

Heel eenvoudig te duiden
vanuit zijn cultuur , opvoeding en religie niet zo handig met vrouwen , that's all !

nemeton | 16-05-15 | 11:38

Waar was Jesse Klaver gisteren eigenlijk na het vrijdag gebed?

Maya de Blij | 16-05-15 | 11:37

De onderste steen moet naar boven komen om uit te zoeken waarom hier geen boetebevoegde BOA aanwezig was en welke stenen Greenpeace nog overhad om hun steentje bij te dragen aan deze, door linkse menSCHen ondersteunde, multiculti samenlevers stenen tijdperk praktijken!!!

Martin_rsd | 16-05-15 | 11:37

De onderste steen moet naar boven komen om uit te zoeken waarom hier geen boetebevoegde BOA aanwezig was en welke stenen Greenpeace nog overhad om hun steentje bij te dragen aan deze, door linkse menSCHen ondersteunde, multiculti samenlevers stenen tijdperk praktijken!!!

Martin_rsd | 16-05-15 | 11:37

Daar zijn wel weer 28 extra pagina's voor nodig om uit te leggen dat daar echt niks aan de hand is.

watazooi | 16-05-15 | 11:37

@Onderbuik2 | 16-05-15 | 11:26
Als de dader knalrood haar had, was dat schijnbaar geen enkel probleem.
Het gaat toch om de kans om opsporing van de dader?
Of toch niet?

necrosis | 16-05-15 | 11:37

Mooi man die cultuur verrijking. Of zoals ze in de EU top zeggen: zonder deze kansparels is Europa verloren!
Zoveel totaal idioten en zoveel naïeve linkse idioten samen maken een land onleefbaar - op den duur.

Dirk III | 16-05-15 | 11:37

@Onderbuik2 | 16-05-15 | 11:26
Denk het niet, lichtgetint is toch geen ras. Het schijnt trouwens wel dat moslim wel een ras is. Tenminste dat begrijp ik altijd uit de reacties van deze bevolkingsgroep als iets hun niet bevalt.

Tostiman | 16-05-15 | 11:37

*insert foto van Van Aartsen die lachend een koran aanpakt van Van Doorn*

noerg | 16-05-15 | 11:36

Ik woon in den Haag, ik zie dagelijks een mannetje of 3000 die aan het geschetste profiel voldoen. Het merk slippers (Adidas of Nike) kan de groep wel enigszins opsplitsen om zo gerichter op zoek te gaan naar de dader.

SuperRogier | 16-05-15 | 11:35

En uiteraard is de politie wederom niet in staat de getinte dader op te sporen. Ze zullen allemaal wel te veel op elkaar lijken.

Morgenhout | 16-05-15 | 11:33

@necrosis | 16-05-15 | 11:27
Gewoon de waarheid blijven zeggen, want uiteindelijk zal blijken dat je gelijk heeft als je tegen de fascistische islam bent, want hoe meer islam, hoe meer ellende, dat is gegarandeerd, want islam = ellende. Uiteindelijk op lange termijn zullen ook de wegkijkers en de landverraders merken dat de islam voor geen 1 centimeter deugt, alleen dan zijn ze te laat.

Wonderful-Life | 16-05-15 | 11:33

"Gistermiddag na het vrijdaggebed", lees
Gistermiddag na de vrijdaghaatzaaisessie van imams.

Fijnstoffer | 16-05-15 | 11:32

Misschien moeten we ons inderdaad aanpassen aan hun cultuur en geloof, en beginnen met hoofden af te hakken.
Ik heb mijn lijstje alvast klaar.

Wim Venijn | 16-05-15 | 11:32

De politie is dom.

Mega Mindie 2 | 16-05-15 | 11:32

@Tijl U | 16-05-15 | 11:27
.
Dat is niet alleen bij Trouw zo, dat geldt voor ongeveer alle nieuwsmedia.... GS is volgens mij het enige medium waar je nog je mening kan verkondigen, uiteraard wel binnen de wetten van Joris... maar dat is nauwelijks een beperking

Fatwabuster | 16-05-15 | 11:31

-weggejorist-

Donkersloot | 16-05-15 | 11:31

Opsporen en deporteren.

EUSSR | 16-05-15 | 11:31

Wie was ook alweer die linkse visionair, prominent lid van de pvda die verklaarde dat, die imigratiestroom een cultuurverrijking zou opleveren.??.... oh ja... Jantje Pronk, en bedankt Jan, hoe is het trouwens met je alcohol probleem?

vhKarelkruizenruiker | 16-05-15 | 11:29

Wie zonder zonden is werpe de eerste steen.

Petrus de Rewa | 16-05-15 | 11:29

Toekomst van Nederland.

Blue Light | 16-05-15 | 11:28

Typisch gevalletje "verwarde man"......

Hobbykip | 16-05-15 | 11:28

En over Trouw gesproken. Let eens op de digitale reacties die er bij hun artikelen over de meest vreedzame wijk van Den Haag worden gegeven: je wilt niet weten wat er allemaal weggehaald wordt, zelfs na publicatie. Of eigenlijk ook wel. Stonden er eerst vele reacties, keurig nette, ze zijn allemaal weggecensureerd na twee dagen. Niet policor genoeg. Geen kritiek op de Islam. Geen vrijheid van meningsuiting voor de lezer. Alleen TROUW heeft vrijheid van meningsuiting. HAAR mening. Wat een ontzettende benepen flutkrant. Wanneer treedt die directie eigenlijk eens af? O nee, Doeke T. zit in de Raad van Toezicht. U weet wel, die die Haagse Hogeschool zo goed geleid heeft.

Tijl U | 16-05-15 | 11:27

@Wonderful-Life | 16-05-15 | 11:23
Ik heb (bewust) geen kinderen.
Ik zou niet weten hoe ik ze één en ander had moeten uitleggen zonder met de nek aangekeken te worden.....

necrosis | 16-05-15 | 11:27

Is het niet racistisch om erbij te vermelden dat de dader licht getint was?

Onderbuik2 | 16-05-15 | 11:26

Het zijn laffe duivels verheerlijkkers hoe makkelijk een vrouw en alleen, wat een laf volk.

Neuswiel | 16-05-15 | 11:26

Hulde voor de ambulanciers die met gevaar voor eigen leven zonder politiebescherming deze wijk in zijn gereden om het slachtoffer te helpen.
.
Voor de rest: Sterf Yousuf Al-Aartsi Sterf!

Fatwabuster | 16-05-15 | 11:26

Is er al een aanmeldpunt voor voor Kruisvaarders het wordt hoog tijd dat er volle bootjes gaan varen van Europa naar Afrika en het Midden Oosten.

Tasmaneiland | 16-05-15 | 11:26

@koeberg | 16-05-15 | 11:22
Was de burgemeester überhaupt bereikbaar voor commentaar?

necrosis | 16-05-15 | 11:25

De ironie, de naïeve linkse vrouwtjes die decennia lang de aanhangers van de fascistische islam hebben geïmporteerd en geknuffeld en hand boven het hoofd gehouden zouden uiteindelijk door diezelfde aanhangers van de fascistische islam gestenigd kunnen worden. Hoe dom en naïef kun je zijn?!

Wonderful-Life | 16-05-15 | 11:23

@Merlot | 16-05-15 | 11:15
Islam is geen geloof, maar een politieke ideologie.
En vrede zal er pas zijn als iedereen zich conformeert aan die zieke politieke ideologie!
Vrouwenstemrecht, vrijheid en noem het maar op, alles moet wijken voor de 'vrede van de islam'.....
En wie het daar niet mee eens is.....[vul zelf maar in].

necrosis | 16-05-15 | 11:22

Wat was het ook al weer?
.
Sporen van hoop en optimisme....

Parel van het Zuiden | 16-05-15 | 11:22

Grappig; die meneer op de foto lijkt een beetje op Jozias van Aartsen.

colonnecinco | 16-05-15 | 11:22

En wat heeft de burgemeester echt gezegd? Dan pas kan ik bepalen of het 'citaat' een geslaagde parodie is.

koeberg | 16-05-15 | 11:22

Gelukkig waren de journalisten van Trouw al weg. Na zo'n fincidentje nóg een keer je artikel in de kolom "errata" te moeten plaatsen is wel erg pijnlijk.

klimgek | 16-05-15 | 11:22

De heilige cultuurverrijking van dhr. van Aartsen.
Hoera hoera hoera!

Sayer | 16-05-15 | 11:21

Is dit echt waar of zit GS ons op te naaien met een hoax?

Tijl U | 16-05-15 | 11:21

Timmerfrans heeft verklaard er nog een stuk of wat op te gaan halen met zijn zeewaardige jacht. Meer, meer, meer!

Dhr. de Wit | 16-05-15 | 11:21

Het Stenen tijdperk ist wieder da.

RobberenRukkie | 16-05-15 | 11:20

Ik denk dat die vrouw gehoor had gegeven aan de oproep van het dagblad Trouw om eens een kijkje te gaan namen in de Schilderswijk om te proeven van de oase van rust en vrede.

wakkere_nederlander | 16-05-15 | 11:19

Misschien dacht ie dat ze bij de bouwmarkt werkte en kwam hij zijn goederen retour brengen. Dit moet niet uit zijn context worden getrokken heren.

Handsomeboy | 16-05-15 | 11:19

Kreeg vanmorgen een enorme islamofobie aanval. Met knikkende knietjes naar de apotheek dus. Placebo's waren op! Ze belden nog wel een taxi voor me naar de eerste hulp OLVG. Toen eindelijk dat infuus met fysiologisch zout was gezet knapte ik een beetje op. Daarna naar huis gestuurd met wat zetpillen Tolerantie®

Godsammekraken | 16-05-15 | 11:19

Dus niet alle stenen liggen in de Noordzee.

Rien7847 | 16-05-15 | 11:18

yamahaha | 16-05-15 | 11:15
Nooit een Staatsgeheim verklappen!

Snowy2000 | 16-05-15 | 11:18

Van Aartsen is een landverrader.

yamahaha | 16-05-15 | 11:15

Wie zegt dat de islam een geloof van vrede is, is een neo-NSBer.

Merlot | 16-05-15 | 11:15

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl