Video: BOA's meppen zwartrijders verrot
Kijk. De Nederlandse variant van een zwarte jongen die door de Amerikaanse politie wordt doodgeschoten bij een verkeerscontrole. BOA's meppen zwartrijders op Amsterdam CS met een gummiknuppel. Let wel: vermoedelijke zwartrijders. Ophef op de Social Media en Power to the People, aldus de originele filmert. We snappen dat met al het geweld tegen NS-personeel dit soort veiligheidsBOA's gespannen aan het werk zijn, maar om nu gelijk in standje Mortal Kombat te schieten is nogal excessief. Vooral die bolle met die knuppel kan wel een cursusje frustratie- en vreesbeheersing gebruiken. Hij is exact de reden waarom wij tegen het idee zijn om dit soort BOA's uit te rusten met vuurwapens. Want dan hadden we hier wellicht wel een Amerikaanse situatie gehad. Niet dat we zwartrijders -als ze dat zijn- zielige slachtoffers vinden. Fuck zwartrijders. Maar als zo'n VMBOA met overslaande stem en getrokken wapenstok instructies begint te schreeuwen, zouden wij ook moeite hebben zijn authority te respecten. Zeker als we door de één worden vastgehouden en door de ander met een knuppel in onze maag worden geslagen. Kortom, fuck iedereen in dit filmpje.
Reaguursels
InloggenIedereen die hier denkt dat ze boa goed werk verricht is nog dommer dan een dronken baviaan.Voor zover iedereen hier ziet doet die jongen die hier geslagen word met een knuppel helemaal niks nada,dus die boa heeft geen enkele bevoegdheid om zijn knuppel te gebruiken,sterker nog zelfs als die jongen dreigt geweld te gebruiken mag je niet eens je knuppel gebruiken,alleen als de persoon een voorwerp in zijn handen heeft wat een gevaar kan opleveren,that's it.Als jij zonder reden word gemept met een knuppel door een boa of een ambtnaar in functie,mag je diegene volgens de wet zelfs terugslaan want dat is op dat moment zelfverdediging.Mzzl
Oeps @ joris....
lijpeeijpe | 11-05-15 | 14:17
Heb je daar iets van bewijs van? Daarnaast: zelfs al zou de criminaliteit 10x hoger zijn dan in NL, loop eens naar een guardia civil en geef zo'n man eens een grote bek a la de zwartrijdera hier. Ze schieten je echt minimaal in je knieen he... en dat heeft niks te maken met de mate van criminaliteit van het land. Het heeft ook niets te maken met acceptatie (zoals amerika) want er is niemand die protesteert of durft te protesteren. Daar weet je gewoon dat ALS je fuckt met de verkeerde je het 3dubbel terug krijgt.
Hier hebben we discussies of we wel of niet een wet moeten volgen omdat er een aantal van mening zijn dat de wet het ook wel eens verkeerd kan hebben. Dat klopt, dat kan ook maar dat vecht je in een democratie uit bij de verkiezingen en politici, niet op een station bij een BOA. En dit snappen ze over de hele wereld... behalve in NL.
lijpeeijpe | 11-05-15 | 14:17
Heb je daar iets van bewijs van? Daarnaast: zelfs al zou de criminaliteit 10x hoger zijn dan in NL, loop eens naar een guardia civil en geef zo'n man eens een grote bek a la de zwartrijdera hier. Ze schieten je echt minimaal in je knieen he... en dat heeft niks te maken met de mate van criminaliteit van het land. Het heeft ook niets te maken met acceptatie (zoals amerika) want er is niemand die protesteert of durft te protesteren. Daar weet je gewoon dat ALS je fuckt met de verkeerde je het 3dubbel terug krijgt.
Hier hebben we discussies of we wel of niet een wet moeten volgen omdat er een aantal van mening zijn dat de wet het ook wel eens verkeerd kan hebben. Dat klopt, dat kan ook maar dat vecht je in een democratie uit bij de verkiezingen en politici, niet op een station bij een BOA. En dit snappen ze over de hele wereld... behalve in NL.
Ik blijf 't maar vinden: Geef die BOA's op de NS-stations een Taser.
FreedomFTW | 10-05-15 | 15:28
Wát een onzin. Niemand heeft een 'morele verplichting' om de letter van de wet te volgen. Het recht en het moraal zijn twee hele verschillende dingen. Het recht heeft meer functies dan ethisch en moraal te zijn. Het dient om rechtszekerheid en rechtsgelijkheid te bewerkstelligen en orde te scheppen. Als mens heb je absoluut geen morele plicht om de wet te volgen, omdat de wet het ook aan het verkeerde eind kan hebben, het is alleen slim om de letter van de wet wel te volgen als je geen consequenties wil aanvaarden.
neufke | 10-05-15 | 23:16
Behalve dat criminaliteit in zulke landen veel hoger is dan in Nederland.
Archy Bunker | 10-05-15 | 10:11
Hahaha ja, van XTC ga je dit soort dingen doen. :')
Wat een sukkel die agent. Maarja als je altijd omsingeld bent met mocro's zou ik ook gek worden.
Doei boa-baantje, hallo wajong.
Als de BOA niks deed was het een slappe sukkel. Moest hij eens wat meer geweld gebruiken en jada jada (zie willekeurig artikel over BOA die niks doet). Rammen ze een keer een pisventje dat niet luistert, zijn t gevaarlijke gekken.
De les van vandaag:
GeenStijl reaguurders zijn mokerdom en hypocriet.
Niks mis mee. Had 'ie een kaartje gekocht was er niets aan het handje. Niet luisteren? Knuppel d'rop.
Dit is geen agent. Dit is een verstandelijk beperkte man die, tegen alle rationaliteit in, autoriteit en een gummiknuppel meegekregen heeft. Zwartrijders moeten niet zwartrijden maar BOA's moeten ook niet de trein in mogen. Gewoon spoorwegpolitie instellen... je weet wel, die professionele mensen met tenminste 10 keer de training die zo'n BOA-loser heeft gehad (en dan vaak nog ontoereikend getraind).
Van mij mag de politie wel vaker de gummiknuppel tevoorschijn halen, vooral de glasfiber variant. Daar kun je ook mee prikken. Overigens moet je in dit situaties niet schreeuwen, dat komt erg onzeker over.
Als je dit gedrag (van zwartrijder en omstander) ni eens in een ander land zou uithalen... in italie bij de guardia civil, duitse polizei of... noem er nog eens een... usa... dan hadden ze beiden waarschijnlijk al kinimaal een kogel in allebei de knieschijven... dat is ook de reden dat jiemand daar dat soort gein uithaalt. Hier wel, hier moet alles kunnen...
Gevalletje overspannen.
Man man man, wat een debiel.
Iedereen denkt dat de agenten fout bezig waren.maar als je goed kijkt naar zijn armen dan kan je zien dat hij ze stijf houdt,dus hij stribbelt tegen. en dan kan je verwachten dat je hard handig in de boeien word geslagen.en zo doen bijna alle arrestanten
Die bolle heeft duidelijk net een cursus van het 1 of ander achter de rug, beetje jammer dat de klappen niet het gewenste effect hebben, daar hadden ze het op de cursus niet over gehad. meh
Toe maar 10.05.2015 21:53.
Heel goed, ik geloof U helemaal!
Toe maar 10.05.2015 21:52.
... natuurlijk zouden wij allemaal veel harder geslagen hebben....
Wij allemaal???
Niet alle nederlanders zo gewelddadig als de bolle, hoor!
Met vriendelijke groet.
Advizeur 10.05.2015. 20:06.
U bent een ervaringdeskundige neem ik aan?
Met vriendelijke groet.
Ok, laat ik voor mezelf spreken, ik zou natuurlijk veel harder geslagen hebben, maar daarom werk ik niet bij... enz...
Die jongen wil niet luisteren, dan mag de politie klappen uitdelen, het is meer aaien eigenlijk, dat weet ie zelf ook wel, maar het slaggeweld moet proportioneel zijn, dat staat in de statuten van de politie, natuurlijk zouden wij allemaal veel harder geslagen hebben, maar daarom werken we ook niet bij de politie !
Advizeur 10.05.2015. 20:09.
Nee meneer/mevrouw lidwoorden&verledentijd.
Alle hoofdrolspelers/beide partijen zijn zowel blank, zwart en getint.
Met vriendelijke groet.
Gelijk hebben ze.Moet je je net als ambulance en brandweer personeel laten slaan. Deze jongens en meiden verdien ons respect,geen grote bek of een blauw oog.
Ik mis wel wat context, al vind ik het niet in het voordeel van de Boa spreken. Gezien de reactie van zijn collega's lijkt hij wel wat 'losgeslagen'.
Snap uberhaupt niet dat BOA's mee mogen delen in de geweldsmonopolie. Vragen om problemen.
Het fenomeen BOA was van origine een heel goede zaak. In plaats van elke agent alle bijzondere wetten te laten leren leer je een expert op het gebied van een bijzondere wet wat extra zaken en laat je die persoon die bijzondere wet handhaven, niks mis mee.
Het probleem is dat doordat er geen geld meer wordt vrijgemaakt voor agenten zij dus minder zaken aanpakken. Die zaken worden gedelegeerd naar anderen die dan BOAs aannemen die geen expert zijn maar in 10 dagen zgn. expert gemaakt worden (kan zelfs via de LOI thuisstudie) en voila... probleem opgelost denkt de regering Doordat deze BOAs er dus zijn op het station komt er NOG minder geld voor de politie (spoorwegpolitie is daardoor wegbezuinigd) waardoor er grotere problemen ontstaan en je dus dit soort gekke zaken krijgt.
Het wachten is op de eerste BOA die wordt doodgeschoten (en nee, dat is geen wens van me).
De enige schuldigen hier zijn (wederom VVD met dik voorop PVDA)
-weggejorist-
-weggejorist-
@Castor12 | 10-05-15 | 11:06,
Moeten ze wel meewerken natuurlijk. Droom rustig verder.
Niet alle vier van de BOA's op de film is agressief, de vrouwlijke BOA is de enige die niet agressief.
Deze taferelen is meer regel dan een uitzondering.
Een paar keer in de week in de nachtelijke uren bij hetzelfde station, wel met een andere hoofdrolspelers;
Dronken toeristen, studenten en stappers versus NS beveiligers.
mijn kinderen, vinden dat hij toch achteruit ging, waarom die dikke man met de pet toch bleef slaan.
FreedomFTW | 10-05-15 | Jij staat symbool voor alles wat er mis is in Nederland. En da's best veel.
Willianus Wortelus | 10-05-15 | 17:02
LOL! Gewoon alles!
Hoe zo vermoedelijke zwartrijder? Hij is toch zwart..
Also also alsooo..
Louis de funes, dat was superleuk.. classic!
Dagje uit met de stichting voor BOA´s is op 18 mei a.s. in de Jaarbeurs
www.gemeentenucongressen.nl/dagvandebo...
Wat mag u van deze dag verwachten?
Op veler verzoek wordt het deze keer nog meer een dag voor en door de BOA zelf. Hoor hoe uw collegas samenwerken met politie, informatie delen en hoe zij omgaan met agressie en geweld. Waar lopen zij tegen aan; wat gaat goed en wat kan beter?
Naast de presentaties bieden wij u deze dag ook:
Praktijkcasus van de Nederlandse Spoorwegen
Zo hoort het,slaan als je moeilijk gaat doen
Uh ja, Kwid, da's allemaal best een leuke bespiegeling, maar zo lang NS personeel inderdaad in elkaar wordt geslagen, op verschrikkelijke manieren, vind ik dat vervelende, tegenwerkende, opstandige figuren best een paar tikkies mogen krijgen. Ook vanuit standje mortal combat. Fuck the people!
Helemaal op het eind van het filmpje zegt de nogal dove Marokkaanse held volgens mij: "Als je me nog één keer slaat dan" (einde filmpje). Hier volgde ongetwijfeld een strafbaar dreigement. Waarom heeft de Miep (zo noemt ze zichzelf) die dit gefilmd heeft hier het filmpje geknipt? Mocht hier daadwerkelijk een serieus dreigement geuit zijn, dan zou ik zeggen: terug naar lichtgetintië, en ga daar hetzelfde eens proberen te doen.
DouweDabbert | 10-05-15 | 17:30
En dan? Geeft hem nog niet de bevoegdheid om zo te handelen in die situatie. Sterker nog het duidt er zelfs op dat de toezichthouder haar verantwoordelijkheid niet serieus neemt, door zulke lui zo slecht voorbereid met dergelijke bevoegdheden de straat op te sturen.
Kwitty is een beetje de weg kwijt.
Willianus Wortelus | 10-05-15 | 17:02
Te veel om op te noemen zeker? Misschien ben je zelf wel deel van t probleem?
Copycrauw | 10-05-15 | 17:05
Dat zal je mij nooit horen zeggen, maar ik zou wel beginnen bij het aanpakken van het systeem en voorkomen dat hier onnodig veel problemen uit ontstaan ipv die gevolgen met geweld de kop in drukken. Wat er dan aan zwartrijders overblijft mag je van mij ook stevig aanpakken maar dit alles wel binnen de grenzen van de wet.
sjoost | 10-05-15 | 17:22
Nee het is het meest treffende voorbeeld en argument om dergelijke situaties niet te laten escaleren en accepteren. Niet voor iedereen natuurlijk...
@FreedomFTW | 10-05-15 | 11:33
Nee hoor:
www.hetccv.nl/dossiers/boas-in-de-open...
@FreedomFTW | 10-05-15 | 15:32
Jawel sukkel, het was wel een Godwin.
FreedomFTW | 10-05-15 | 16:44
Aangezien je zelf zo perfect bent en jouw geduld eindeloos is daag ik je uit om een dag op Rdam CS tuig tegen te gaan staan houden, ik denk dat je je koosnaampje "VrijheidFTW" ineens doet veranderen in "RealiteitWTF"...... kom maar eens uit dat aspergerkamp van liberatiers, anarchisten en ander sneu paranoia volk.
Tja dit krijg je als zwartrijders steeds gewelddadiger gedrag vertonen tegen het spoorwegpersoneel. Dan gaan zij uit voorzorg ook gewelddadiger handelen omdat ze het risico niet willen nemen dat zo'n kansenparel met een Antilliaans accent ze een mes tussen de ribben steekt.
FreedomFTW | 10-05-15 | Jij staat symbool voor alles wat er mis is in Nederland. En da's best veel.
@KayakFun | 10-05-15 | 16:56
BOA geen POLITIE
Typisch BOA's direct meppen op omstanders. Dat zijn kansloze tokkies die ze nergens anders meer kwijt konden.
Als de politie zegt "Achteruit" dan moet je gewoon achteruit gaan. Niet zeuren over je moeilijke jeugd of je trauma's die je opliep omdat 151 jaar geleden je overgrootvader slaaf was, maar gewoon doen wat je gezegd wordt. De polite heeft mij nog nooit geslagen.
En stoppen met zwartrijden, en het hinderen van conducteurs, politie en ambulance personeel.
Er worden toch misstanden aangepakt, die lul had niet betaald en die andere met hard " ik heb schijt " van Appa op zijn kop telefoontje moet normaal doorlopen .
Copycrauw
Je klinkt een beetje verward. Althans je haalt vanalles door elkaar en doet allerlei aannames. Het probleem van Mexico is dat daar groepen zijn die zich het gezag hebben toegeeigend. Een beetje zoals deze BOA doet. Zonder wettelijke grondslag. Dot is natuurlijk alleen mogelijk als dit oogluikend toe wprdt gelaten. Nu zijn de Mexicaanse bendes erg agressief dus kan je wel begrijpen waarom niemand daar opstaat. Maar in Nederland is dat niet aan de orde en heb je nog de mogelijkheid om het af te wenden. Maar dat zijn dus kritische nikskunners volgens jou. Nederland os af wat jou betreft. Niks meer aan doen. Geen misstanden of wantoestanden aankaarten en aanpakken. Lekker achterover zitten en achteraf gaan piepen, zoals het altijd gaat
FreedomFTW | 10-05-15 | 15:28
Oh we hebben weer zo`n "kritische burger" onder ons hoor, zo een die de hele dag bezig is met janken over alles wat niet goed is en hoe overheden complotten tegen burgers maken. Zonder gezag en orde krijg je toestanden als in Mexico, bendes die de leiding nemen, met duizenden onschuldige doden, dat is vast jouw gedroomde vrijplaats van kritisch burgerschap.
Donder toch op, die zogenaamde kritische burgers zijn onderklasse nietskunners die mensen die wel wat kunnen zitten te bekritiseren zodat ze zichzelf nog een beetje eigenwaarde toekennen, ga je schamen!
Jankartikel van GS en weer vele tokkie jankerts in de comments, ziet er gewoon prima uit, kereltje wilt niet meewerken en tweede schandknaapje komt erbij en derde loopt verhaal te halen met zn Lebara-foontje. Je wilt niet weten hoeveel van dit soort schoffies bij Rotterdam CS willen doorglippen, als je dan gepakt word wees dan sportief en betaal gewoon je boete. Duidelijk weer teken van jongetjes zonder seks, die moeten zich weer bewijzen....
Eindelijk zie ik eens een BOA stevig optreden en meteen gaan al die kneusjes huilen dat het te ruw is, dat ie is gepest op school, machtsgeil is en ander stompzinnig ACAB-Hooligan-achterbuurt-gejank. Vind het wel een mooi gezicht die knuppel tegen dat stinkjochie aan, zn verdiende loon.
Bolle heeft eens wat macht in zijn leven. Maakt er meteen gebruik van
Ik zie de maatschappij. Een illegale neger welke de voorzieningen gratis scoren wil, een marokaan met grote bek die gezag negeert, een bol half kind met uniform welk nog een beetje probeerd te redden wat er te redden valt echter zwaar tekort komt op elk vlak.
Dit was Holland op micro niveau.
Het was geen zwartrijder maar hij had onvoldoende saldo op zijn ov kaart en begreep het piepje niet , LOL.
Hallo, de thee is hier wel erg lauw .
Wat een mislukt gefrunnik weer zeg.
Die dikke die roept dan wel dat hij achteruit moet, maar als die man wel achteruit gaat blijft hij achter hem aanlopen. En hij slaat ook als een oud wijf, als je slaat is het wel de bedoeling dat het iets teweeg brengt. Volgens mij moest hij vroeger met honkbal op school met de meisjes mee doen, dan mocht hij onderhands gooien en hoefde het niet zo hard.
Nieuw onderwerpje voor de Gario's (na Zwarte Piet en negerzoenen en zwarte chocolade en zwarte drop): De term "ZWART"rijden is NATUURLIJK racistisch (want "zwart").
Beter even coordineren met de VN dame zodat ze "gelegitimeerd" de zielige beledigde kunnen uithangen en compensatie (want het daar gaat tenslotte om) kunnen eisen
@Piet_Snot | 10-05-15 | 15:39
Nee. Hij stribbelt tegen. Jij bent toch geen wegkijker, buurtgenoot?
@Dave LB | 10-05-15 | 15:23
Pas op hoor, mag je niet zeggen.
" De man die in de boeien geslagen wordt stribbelt duidelijk tegen "
@Lewis Lewinsky | 10-05-15 | 15:07
Lol.. Dan zie je toch meer dan mij.
Hij houdt zich namelijk volledig slap.
Ik zie geen enkele (poging tot) tegenstribbeling.
Zie slechts iemand die moeite doet om in evenwicht te blijven, omdat er 3 man aan hem aan het trekken zijn.
Nou geeft de BOA in kwestie geen goed voorbeeld in goed overwicht, dat neemt echter niet weg dat:
- Bemoeial in kwestie gewoon aan de kant moet
- Verdachte het vooral zichzelf moeilijk maakt door tegen te stribbelen
- Filmer ook alleen maar irritant staat te wezen
Ik snap de ophef niet.
Dit moet je eens proberen bij de Guardia Civil, dan wordt het sneller en beter opgelost. het is allemaal ook erg eenvoudig gewoon doen wat er gevraagd wordt en je voorkomt dit soort situaties. Omdat die donkere jongens - meestal - een te grote bek opzetten verpesten ze het zo voor zichzelf. Blijf je rustig en volg je de instructies op dan is er niets aan de hand.
Neemt niet weg dat de man in het blauw/gele parkeerwachterskostuum wel erg gestrest overkomt.
Lewis Lewinsky | 10-05-15 | 15:30
Nee sukkel het is geen Godwin. Het is een zwarte bladzijde uit de Nederlandse geschiedenis waar ze nooit haaar lessen uit heeft gehaald en dus voor herhaling vatbaar is. Maar dat snap jij natuurlijk niet... Iets met bomen en bos...
@FreedomFTW | 10-05-15 | 15:28
Aha. We hebben een Godwin! Ga toch weg, gekkie.
Klier van Bartholin | 10-05-15 | 14:11
LOL! Wat jij hier etaleert is een akritische volgzaamheid waardoor ooit 70% van onze Joodse bevolking gedeporteerd is en de bezetter maar 1000 man nodig hadden om het hele land onder de duim te houden.
Ga je schamen, zielig stuk verdriet, alsof enige "autoriteit" (Waar de helft uit jouw rijtje al buiten valt, maar goed andere discussie) het altijd bij het rechte einde heeft en altijd binnen haar bevoegdheden handelt? Nope! En daar ga je namelijk al nat. Want de enige echte autoriteit is de letter van de wet en als iemand in welke functie dan ook in strijd handelt met deze letters van de wet ondermijnt hij de autoriteit van de wet. Als fatsoenlijk burger heb je een morele plicht deze letter te laten gelden. Anders ben je geen knip voor je neus waard. Al helemaal met je morele verheven vingertje. Denk maar drie keer na voor je weer iemand de les gaat lezen en daarbij eigenlijk alleen maar je eigen ernstige zwakheden blootlegt. Gombal
Fuck Quid die het vanaf zijn bureaustoeltje allemaal denkt te weten.
ze moeten dhr zwartrijder en bemoeial een echte BOA om de nek hangen!
@Piet_Snot | 10-05-15 | 14:50
De man die in de boeien geslagen wordt stribbelt duidelijk tegen.
Titel: BOA's meppen zwartrijders verrot. Man man man.
De redacteur dezes moet wel een onvoorstelbaar mietje zijn.
Ik heb zo'n pleurishekel aan mensen die zich niet aan regels willen houden, maar vervolgens mensen die erop toezien dat dit wel gebeurt, gaan kwalijk nemen dat ze zich niet aan regeltjes zouden houden... Omgekeerde wereld. Gewoon, betalen zullen jullie!
@Agent Milton | 10-05-15 | 14:42
Waar zie jij iemand "zich verzetten" ???
Dat is juist de kern van het verhaal.
Ik ben afgelopen nacht nog door CS gelopen. Dat was geheel afgesloten door poortjes. Inderdaad moest ik in- en uitchecken. Ik ben keurig behandeld door de BOA's die in groten getale bij de poortjes stonden.
Goed gedaan door de BOA's.
@Piet_Snot | 10-05-15 | 14:30
Als het toch maar om een paar euro gaat, waarom verzet hij zich dan zo hevig? Je beschuldigende vinger zit op de verkeerde plek, als het toch maar een paar euro is, waarom heeft die lamzak ze dan niet betaalt?
@Piet_Snot | 10-05-15 | 14:30
Waarom ontslagen? De meeste gevallen van geweld tegen NS personeel is als men zwartrijders op hun gedrag aanspreken. En die kleine rat die zijn afstand niet houdt heeft knuppelslagen verdient. Hij is agressief en zit er boven op, was jij net zo eisend geweest als hij 2 van die BOA's neer had geslagen van achter en weg was geweest met zijn vriend? Hij moet gewoon zijn afstand houden en die zwartrijden had gewoon mee moeten werken. Dit soort dingen zullen mij nooit overkomen. Ben ik dan zo normaal of hebben zij alle pech van de wereld?
@Klier van Bartholin | 10-05-15 | 14:29
Ook dat stuk vind ik opmerkelijk. Ja er zijn altijd van die vervelende poepvliegen die menen zich ergens mee te moeten bemoeien. Zo deze man (BOA) daar op in gaat is (m.i.) paniekerig, schreeuwend, zonder overzicht, hij maakt het persoonlijk. Maar allereerst was dit waarschijnlijk niet gebeurd als de situatie voorafgaand anders was aangepakt (het duwen en trekken en op die plaats blijven); beter controleren en meenemen naar prikkelarme omgeving, en vooral niet ingaan op provocatief gedrag (zolang de situatie dat toelaat).
Ben overigens zeer benieuwd naar de benadering die aan dit voorval vooraf is gegaan.
Boa's hadden graag agent geworden maar helaas. Het zat er niet in. Te dom, te agressief, en deze in het filmpje mist het totale overzicht. Op het filmpje het levende bewijs waarom Boa's zouden moeten worden afgeschaft.
Dit gaat dus (vermoedelijk) om een treinkaartje van een paar euro? Iets waar normaal een simpele boete voor staat... Toch?
Als je niet beter wist, zou je nog kunnen denken dat die negert net 5 kinderen heeft doodgestoken en zwaar bewapend is ...
Wat een klapmongolen , die BOA's.
Geen wonder dat er recentelijk zo veel geweld tegen NS personeel plaats vindt.
Dat mag van mij nog wel wat meer worden als ik dit zo zie...
Ik mag hopelijk aannemen dat deze lui inmiddels ontslag op staande voet hebben gekregen?
Godzijdank ben ik het niet, BOA. Maar als ik het wel
zou zijn wil ik geen wapenstok. Al was het
alleen al om die verbrijzelende rifribjes te voelen
als ik bemoeial nr 2, na eerst verbaal te hebben
gewaarschuwd natuurlijk, hem hierna in zijn eigen
taal (geweld) zou hebben geadresseerd.
Onthoud altijd: autoriteiten zijn er om je veilig te voelen; niet om je bang te maken. Jammer genoeg zijn mensen het met dit gedrag eens. En dan bij een USA 2.0 huilie-huilie doen. Ditto zo met de EU. Lekker geilen op de euro en politiegeweld en dan straks het hardste huilen van iedereen. Laat maar lekker je kinderen achter in een kutstaat gecreeerd door jou. Proost op dat je kinderen nooit dezelfde vrijheid mag meemaken als jij! Geen wiet, drank 21, geen hoeren, geen agenten die niet meteen beginnen te bashen, en natuurlijk geen Nederlandse tradities en cultuur want iewh, dat is vies.
atheïstisch stemvee | 10-05-15 | 14:25
De training kan altijd beter dat ben ik met je eens maar het probleem zit 'm hoofdzakelijk bij die bemoeial, dat die een tik krijgt is terecht.
Niet mee bemoeien, is zijn zaak niet en dus opzouten.
"Achteruit!" "G, G, ey , G" Dit is precies wat er misgaat hier in Nederland.
@Klier van Bartholin | 10-05-15 | 14:15
Filmpje nogmaals bekeken. Ik blijf het een klunzige manier van aanpakken vinden, met spierkracht en onmachtig geschreeuw van de kant van de BOA's. Zoals ik al eerder heb uitgelegd werken ze elkaar ook nog eens tegen (door verdachte in tegengestelde richting te willen bewegen).
Ik weet dat het makkelijk roepen is vanachter mijn pc, maar dit moet je gewoon tot in den treuren oefenen. En daar weet ik dan wel weer het één en ander vanaf. Krijg het idee dat hier iedereen maar wat doet.
Willianus Wortelus | 10-05-15 | 14:16
Haha, nou dan ga ik maar vast sparen Willianus en geef je rekeningnummer maar door.
We zijn niet meer gewent om te luisteren als een daarvoor aangestelde beambte iets vraagt; Wie niet horen wil moet maar voelen is een oud gezegde wat m.i. aan waarde kan winnen bij de opvoeding. Daarmee voorkom je dit soort dingen.
Jammer dat er altijd weer mensen zijn die bij zoiets menen zich er tegenaan te moeten bemoeien en dat er weer anderen zijn die menen dit bijdehand te moeten gaan filmen. Ik heb nooit problemen gehad met personeel in het openbaar vervoer, terwijl ik ook wel eens vergeet te klokken en lang geleden als arm studentje ook wel een zwart reed. Ik blijf gewoon relaxed en besef dat dit personeel gewoon hun werk doet en 's-avonds ook weer bij de kinderen aan tafel zit. Er zijn steeds meer lieden die bij zoiets opgefokt raken en zich beledigd voelen.
Overigens staat het m.i. niet vast dat er sprake was van zwart rijden. Wat ik begreep ging het poortje gewoon open maar klonk er toch een waarschuwende piep (dit heb ik bijvoorbeeld als ik met mijn dochtertje van 2 door het poortje loop, die gratis mee mag). Nadat die jongen gevraagd was nogmaals in te checken en hij deed ook keurig deed, gebeurde hetzelfde: poortje open, maar toch een piep.
Zo heb ik het begrepen, maar of het juist is? In ieder geval een hoop commotie om (bijna) niets. Blijf gewoon relaxed en werk mee!
Klier van Bartholin | 10-05-15 | Ik zet 100 Eur in op na 1990.
Trekvogel12 | 10-05-15 | 13:51
Koop een bril en kijk het filmpje nog eens.
Wat een kletsverhaal hang jij hier op.
"wat zou Steven Seagal nu gedaan hebben ?"
Berthe | 10-05-15 | 14:09
De losers in staatsdienst liefjes vragen of ze fatsoenlijk met de zogenaamde arrestant konden omgaan, anders was het enkeltje WAO.
Hij zou in ieder geval geen rekening houden met het feit dat die stumpers met hun hesje voor volk en vaderland zijn uitgelachen en weggehoond en dat hun kinderen levenslang met een zak over hun kop naar school moeten.
Excessief gebruik van geweld lijkt de standaardprocedure bij elke aanhouding te zijn geworden. Meewerken met de politie hield ooit in dat je niet probeert weg te rennen en antwoord geeft op hun vragen. Tegenwoordig wordt elke poging de situatie uit te leggen of een dialoog aan te gaan beschouwd als fysiek verzet en dus reden om geweld te gebruiken. Met minimaal vier man (gewapend) tegen één. Meewerken bestaat nu vooral uit zonder enige tegenstand je keel laten dichtknijpen terwijl iemand je pols probeert te breken, en als omstander dien je zwijgzaam toe te zien hoe iemand wordt gemolesteerd want probeer je iemand op zijn falen aan te spreken dan ben je ook fair game. Rustig blijven en achteraf aangifte doen is ook geen optie want die weigert de politie in behandeling te nemen (zoals ook in dit geval) en FB haalt (zeer waarschijnlijk na een sommatie van de politie) het filmpje offline. De zogenaamde "hardere aanpak" die iedereen blijkbaar zo wenst zou tot uiting moeten komen in de door rechters opgelegde straffen en niet in gebruik van geweld door de politie/BOA's, zeker niet als dit vooral wordt ingegeven door incompetentie, onzekerheid en gebrek aan opleiding en niet door de situatie.
FreedomFTW | 10-05-15 | 13:41
Jij hebt zonder het te beseffen wel degelijk een probleem met een autoriteit.
Sterker nog, jij weet niet eens wat een autoriteit is.
Een BOA, een agent, een ambulancebroeder, een conducteur, een brandweerman enz. enz. zijn stuk voor stuk autoriteiten louter vanwege het feit dat zij een publieke functie uitoefenen.
Daar heb je gewoon naar te luisteren en doet jouw mening op dat moment over de situatie er niet toe.
Zij oefenen simpelweg hun beroep uit.
Ik durf te wedden dat jij na 1980 geboren bent.
Iedereen die niet meewerkt met politie, boa's of beveiligers verdiend gewoon een gummiknuppel in zijn nek, pepperspray in zijn muil, of een taser in zijn ballen.
Altijd denken :
"wat zou Steven Seagal nu gedaan hebben ?"
"Zolang jij iemand rustig benadert, heeft de tegenpartij ook geen reden om uit z'n dak te gaan. Deze BOA's lokken agressief gedrag uit door zo tekeer te gaan."
Trekvogel12 | 10-05-15 | 13:51
Zo werkt dat bij jouzelf. Je redeneert vanuit jezelf. Maar dat werkt niet bij buitenlanders knul. Ga eens een rondje lopen in de Bijlmer of Kanaleneiland en ga eens kijken of je aanpak werkt.
Ik heb slecht nieuws voor je. Werkt niet.
Hahaha die neger verzet zich niet eens? Hij staat daar gewoon en kan zijn arm niet achter zijn rug doen, omdat een BOA daar staat. En omdat hij z'n arm niet achter z'n rug kan doen pakt die andere BOA een wapenstok?
Die Marokkaan staat daar ook gewoon te kijken, loopt naar achter, maar alsnog komt die dikke BOA met een wapenstok achter hem aan. Het zijn gewoon een stel angsthazen die in opperste staat van verdediging staan, omdat ze toevallig een allochtoon moeten aanhouden haha.
Zolang jij iemand rustig benadert, heeft de tegenpartij ook geen reden om uit z'n dak te gaan. Deze BOA's lokken agressief gedrag uit door zo tekeer te gaan. Ze denken autoriteit uit te stralen, maar dat straal je niet uit als je als een hysterische aap met je stokje gaat zwaaien.
Prima toch. Moet ie maar betalen.
Onzin, die BOA met knuppel heeft gelijk. Die verotte puistenkop moet gewoon opbokken en zich er niet mee bemoeien, doet ie dat niet dan krijgt ie zeer terecht een paar tikken met de gummi. Keurig op zijn bovenlichaam en niet op zijn hoofd.
Klier van Bartholin | 10-05-15 | 13:22
-Het probleem zit 'm in het feit dat zo'n vent totaal geen waarde hecht aan een autoriteit.
AUTORITEIT
1) Bevoegdheid 2) Deskundige 3) Erkend gezag 4) Gezagsdrager 5) Gezagsorgaan 6) Gezagdrager 7) Gezaghebber 8) Gezag 9) Heerschappij 10) Instantie 11) Invloed 12) Man met gezag 13) Machtig persoon 14) Machthebber 15) Macht 16) Overheidspersoon 17) Ontzag 18) Overheidslichaam 19) Persoonlijk overwicht 20) Persoonsbenaming 21) Wettige macht
Gevonden op www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenbo...
Dat is hier dus niet aan de orde. Geen wettelijke grond. Geen ontzag. Geen invloed, niks. Gezien zijn methodes vind ik dat ook niet gek. Zo werkt dat dus niet.
- Hij dient simpelweg achteruit te gaan en dat doet hij niet.
Hij krijgt de opdracht achteruit te gaan maar heeft er schijt aan.
Dus als ik jou vrij willekeurig vertel dat je achteruit moet gaan, dan doe je dat gewoon? En zo niet dan accepteer je:
- Hoppa, tik uitdelen en dat is prima.
Mag hopen van niet...
Het is niet omdat die joker een fluoricerend jasje en een pet heeft dat hij ineens bevoegd is om onrechtmatig en onrechtvaardig te handelen...
Kijk, zo zie je maar weer, als een BOA eerder zijn, 'gezond' verstand had gebruikt, dan was hij nu: timmerman, loodgieter of bijv. stratenmaker geweest, om maar eens enkele nobele beroepen de revue te laten passeren ...
Dit volk verdient meer dan een corrigerende tik.
@sennholz | 10-05-15 | 11:22
LOL. Onderdeel van de LOI-cursus: "Gespreks- en benaderingstechnieken en de combi-bon"
Als niet-langer-Nederlander zit ik met open mond naar de comments te kijken.
Zo eens per jaar kom ik eens in Nederland kijken, en na 12 jaar ben ik het Nederlandse openbaar vervoer compleet ontwend. Ik kan me goed voorstellen dat ik, net als de gekleurde meneer uit het verhaal, sta te schutteren met de poortjes.
Even helemaal los van het al of niet terecht aanspreken van de gekleurde meneer bij het toegangspoortje, zie ik een handvol beveiligers (geen politie-logo op het neongele jasje) geweld gebruiken.
Het geweldsmonopolie is voorbehouden aan èchte politieagenten (of militairen). Deze drie (!)beveiligingsmensen gaan in de aanval met knuppel en gebalde vuisten omdat ze op hun methodes aangesproken worden door één toeschouwer.
Als ik op de plek van de filmer gestaan had, was de zaak gruwelijk uit de hand gelopen, want een beveiliger, al of niet BOA, heeft zijn handen thuis te houden. Gebruik van geweld is voorbehouden aan èchte politieagenten.
mik dan op zijn hoofd en dat kan harder, blijven oefenen!
@knerf ze begrijpen wel meer niet wat wat wat wat ik begrijp niet
En voor al die betweters die al zo goed wisten dat het een zwartrijder was.
Dat was hij niet. Hij had een OV-chipkaart met te weinig saldo en begreep het piepje niet.
Er zitten namelijk nog veel onvolkomenheden aan die OV-kaart zoals ik zelf heb moge ondervinden.
hurenisvoorpaupers | 10-05-15 | 13:13
Eensch
Het probleem is dat dat boa volk vaak afgeschreven en uitgerangeerd is.
Ze kunnen nu toch een beetje aanzien verwerven, denken ze.
Dat is ook tegelijk hun zwakte.
Ze hebben geen echte drive en vormen geen eenheid.
Dat zie je ook in hun 'optrreden' ze weten niet van elkaar wat ze gaan doen. Er wordt geen onderlinge dekkiing gegeven dus het is ieder voor zich.
Recept voor escalatie want die onzekerheid wordt meteen gezien en geroken door de 'tegenstanderts
FreedomFTW | 10-05-15 | 13:18
Het probleem zit 'm in het feit dat zo'n vent totaal geen waarde hecht aan een autoriteit.
Hij dient simpelweg achteruit te gaan en dat doet hij niet.
Hij krijgt de opdracht achteruit te gaan maar heeft er schijt aan.
Hoppa, tik uitdelen en dat is prima.
@Patje2011
Buikholte is niet zo goed beschermt als andere delen van het lichaam en het zit ook nog eens vol met organen. Als een individu wordt vastgehouden met de buik kwetsbaar, waar vervolgens tegen wordt geslagen is er een behoorlijke kans op interne bloedingen.
Het is geen 'kopschoppen', maar dit is geen gepast geweld te noemen.
-weggejorist-
Ach, die BOA's...
Nooit een vak geleerd en te stom om voor de duvel te dansen.
Die man die zich er mee bemoeit doet dat op rustige wijze.
Die hysterische BOA-er reageert als een overspannen SS-er...
Toch zijn er nog reaguurders die het voor deze wandelende knuppel met een IQ van 70 opnemen.
Tot ze zelf in aanraking komen met zo'n kereltje..
Klier van Bartholin | 10-05-15 | 13:15
Ik heb geen problemen met autoriteiten of gezag. Mits diegene dit via de gebruikelijke democratische weg heeft verkregen, compleet met toezichthouders, bevoegdheden etc erbij. Daar is niks links aan hoor (noch rechts). Ik begrijp dat jij daar geen waarde aan hecht?
Die met die nekgreep, is dat nou zo'n boa constrictor? Nog nooit eerder gezien - zal wel een bedreigde diersoort zijn.
Bewust Ongeschikt Ambtenaar
Die neurotische 'achteruit, achteruit'-BOA is niet echt een visitekaartje voor zijn beroepsgroep, lijkt wel een wijf!
Waarom gebruiken ze voor BOA's alleen maar volk dat al enige decennia in de kaartenbak van de soos staat geparkeerd?
FreedomFTW | 10-05-15 | 13:04
Aha, jij hebt ook een probleem met een autoriteit.
Donder toch op met je kreten zoals 'geweldbevoegdheden' en dat soort linkse zachtgekookte dwaze halfbakken aanpak.
Niet luisteren is de gevolgen accepteren maar ongetwijfeld behoor jij tot de groep mensen die zich net zoals dat ventje overal mee moet bemoeien omdat zij het zgn. beter weten.
Niks mis mee, gewoon de lat er overheen.
Hij heeft daar niks te zoeken.
Daar is dan toch ook weinig aan verloren?
PowerTransistor | 10-05-15 | 13:06
Aan die vadsige is niets verloren, die hoort feitelijk al in de WAJONG te zitten. Het is zielig dat de overheid deze stumpert niet tegen zichzelf beschermd. Ben benieuwd of ze dat nu wel gaan doen want het komt niet goed met deze minkukel.
Maar degene die hem " terecht" uit zijn functie tikt komt een tijdje niet thuis. En dat vind ik wel triest want het is de schuld van de overheid doe dit soort gajes macht geeft.
Old_Spice | 10-05-15 | 13:07
Voor de reizigers (om wie het zou moeten draaien) is het nergens goed voor. Daarbij maakt het dat allemaal veel te duur wat de kans op het aantal zwartrijders alleen maar groter maakt. Wat mij opvalt is dat de paar keer dat ik met de trein ben gegaan ik nooit ben gecontroleerd. Niet dat ik anders niet zou betalen, maar het is blijkbaar zo makkelijk dat ik best snap waarom mensen het risico nemen, zeker gezien de hoogte van de kaartjes tov de kwaliteit of dienst die je er voor terug krijgt.
Wat mij betreft mogen ze zwartrijders die ook nog een grote bek hebben wel degelijk 'in de buik'slaan. Het liefst goed hard zodat ze hun onopgevoede bek even houden. Wat denken die gasten wel? Dat krijg je van zo'n soft land waar niet werken betekent dat je gratis geld krijgt en waar je als minderheid altijd per definitie zielig en miskend bent. Kuttuig.
geweld door mislukkelingen altijd -1.
@FreedomFTW | 10-05-15 | 12:47
Dat ben ik 100% met je eens. Maar dat neemt nog niet weg dat er altijd zwartrijders zullen zijn, die altijd aangepakt zullen worden. Daarnaast weten jij en ik donders goed waarom ze dat hele OV kutkaart systeem hebben ingevoerd. Dat is puur om te weten waar iedereen heen reist. Die informatie is goud waard voor de overheid. Ze willen alle mobiliteit kunnen controleren.
hurenisvoorpaupers | 10-05-15 | 12:53
Daar is dan toch ook weinig aan verloren?
Klier van Bartholin | 10-05-15 | 13:00
Ow? En wat is de wettelijke basis voor dergelijk handelen? Zelfs een politieagent mag zijn geweldsbevoegdheden niet zo gebruiken. Dus wat doet jou denken dat deze BOA dit wel mag?
Boa roept: achteruit.
Vent gaat niet achteruit.
Vent krijgt tik van boa.
Prima, niks mis mee.
carramba | 10-05-15 | 12:50
Staat niet los van deze discussie, want dat zou heel goed aan de orde kunnen zijn in dit geval er is een verschil tussen moedwillig zwartrijden en niet betaald hebben omdat de checkpalen slecht functioneren. De NS heeft ook haar verantwoordelijkheden te nemen. Dit onderdrukken middels geweldmaatregelen getuigt van onvermogen en zal alleen maar escaleren.
Jammer dat het gummiknuppels waren en geen massief RVS
PowerTransistor | 10-05-15 | 12:47
Kijk maar uit met je wens, zoals een andere reageerder al terecht opmerkte, zo'n vadsige dombo is zo zijn knuppel kwijt en wordt hij zelf met zijn eigen knuppel de WAO ingeslagen.
-weggejorist-
Haha die dikzak slaat als een bang wijf.
Maar afgezien daarvan, wat mij betreft mag dit soort onverbeterlijk tuig gewoon stukgemept worden.
@FreedomFTW | 10-05-15 | 12:47
Ja, maar ook als je alle betaalmogelijkheden wel op orde hebt zijn er mensen die denken dat ze nergens voor hoeven te betalen. Staat los van deze discussie.
boa's zijn zonder uitzondering ongetrainde, dikbuikige, zeer bange, onzekere, en vaak laffe mensen die niet met het beetje macht om kunnen gaan wat hen ten onrechte is verleend. De stijve onhandigge bewegingen van de eerste knuppelaar (terwijl Mr Blacktidert al vast staat) zijn tenenkrommend.
Aan de kant van de zwarte zwartrijders: STOPPEN MET DAT EEUWIGE GEDISCUSSIEER!
Conclusie overall: Jammer dat het gummiknuppels waren en geen massief RVS
Old_Spice | 10-05-15 | 12:40
Leuk en aardig, maar dan moet je wel als aanbieder van zoiets cruciaals voor mensen als het OV wel zorgen voor fatsoenlijke betaalmethodes en een functionerend systeem. Maar dat is niet aan de orde, om over de prijs en het gemak waarmee ze je geld afhandig maken zonder dat je er wat te zeggen hebt over, nog maar te zwijgen. Zonder al die frustraties zou het OV een stuk gemoedelijker zijn.
De treinzeikert uit het andere topic zat toch ook op zo'n BOA cursus, of nog iets daaronder?
De laatste jaren is mijn veiligheidsgevoel ernstig verslechterd omdat er mensen met te weinig hersencellen op posities gezet worden waarbij ze macht hebben. Deze personen kunnen soms/regelmatig/vaak niet fatsoenlijk communiceren, kunnen niet de-escalerend de situatie naar hun hand zetten en zijn niet voor rede vatbaar (wat ze zien klopt en jou kant van het verhaal vertellen komt over voor hen als ondermijning van het gezag). Oh heus, er zijn en heleboel BOA's en agenten die het allemaal wel kunnen, maar de personen die het werk dus niet fatsoenlijk kunnen geven mij een angstiger gevoel dan wanneer ik door de Bijlmer of Pendrecht loop en alle stoer doende personen tegenkom die net uit de gevangenis ontsnapt lijken te zijn. Ik heb heb geen strafblad of hoor er ook geen te hebben, maar van parkeerwachter, boa tot politieagent... ik schrik en ga liefst een blokje om, enge figuren!
Iedereen met een grote bek achter het hek: u bent waarschijnlijk dat volk dat, in geval van akkefietjes in de trein (mocht u er ooit al mee reizen), dieper in de i-pad, i-phone of soortgelijke apparaten duikt.
Of betreffende BOA nou goed of slecht reageert (slecht), ik kan mij voorstellen dat je in dat beroep bloedzenuwachtig kan worden.
Er komen in ieder geval meer mensen de (vermoedelijke) zwartrijder te hulp, dan enige conducteur ooit zal meemaken.
Ja leuk Johnny Quid, maar jij biedt gewoon 0 oplossingen voor het aanpakken van dit soort tuig. Dus wat is nu je punt? Je staat een beetje deze gasten te veroordelen hoe ze hun werk doen, maar zelf kom je met 0,0 aan oplossingen. Ik vind dat deze BOA's het prima doen. Werk je niet mee, dan krijg je klappen. Wordt je aangehouden en je weigert mee te werken? Dan krijg je klappen. Klaar. Wetshandhaving werkt niet met de fluwelen handschoen van groenlinks, en nu dus blijkbaar ook de fluwelen handschoenen van Johnny Quid. Het pappen en nathouden werkt niet meer in de huidige maatschappij, jammer dat notabene Geenstijl dit niet begrijpt.
@hurenisvoorpaupers | 10-05-15 | 12:32
godwinnen en jijbakken. Laat ik daar eens inhoudelijk energie in gaan steken. Niet dus.
Quid spreekt altijd in de "wij" vorm. Dat vind ik toch wel negatief afstralen op de rest van de redactie. Probeer het zelf is.
Die filmer is echt irritant met:"je mag m niet in zijn buik slaan hoor" Hoezo niet?? Waar bemoeit die mongool zich mee en wat weet hij van de rechtstaat?? Alle zwartrijders lekker van het station afslaan, ik ben voor. Wel jammer dat bange mensen BOA zijn.
@hurenisvoorpaupers | 10-05-15 | 12:32
Nuance, nuance. Ik snap iedereen niet meteen begint te blaten over geweldsmonopolie niet. Aan welke kant staan jullie nu eigenlijk?
de bemoeial had stront in zijn oren , verstaat het woord achteruit niet van een officier. bovendien ook nog stront in zijn hersenen, als de officier met een stok hem weg probeert te jagen , snapt ie het nog steeds niet. de agent in actie is niets aan te rekenen , die is voorbereid op idioten met messen die niet luisteren. vanuit de bank thuis kun je dat heerlijk weglachen. maar ga er maar zelf staan .
Terecht. gewoon doen wat gevraagd word en niet lopen provoceren.
vaas klaak | 10-05-15 | 12:24
nee, jij familie van Heinrich Himmler. Het zou je voorliefde verklaren van "Kek zwart pak, army boots en eerst slaan dan praten instructie.'
Ik zie duidelijk dat meneer de zwartrijder niet meewerkt. Verzet bij arrestatie noem je dat en dan is gepast geweld geoorloofd. Kan me trouwens heel goed indenken dat beveiliging en politie het welbekende profiel van zwartrijders beu worden. Het is GEEN racisme als ik beweer dat het altijd allochtonen zijn. FEIT.
@hurenisvoorpaupers | 10-05-15 | 12:16 droeftoeter reactie du jour. man man man. familie van marcel van dam?
Jetstream | 10-05-15 | 12:18
Hoe vaak was u al in dat ondergronds gangetje?
Nog 2 jaar en dan staan daar geen BOA's meer maar zwaarbewapende militairen.
En wat mij betreft met een volledig mandaat voor alle denkbare vormen van geweld.
Het wordt nu echt tijd dat dit soort gore kakkerlakken eens keihard worden aangepakt.
Nou het spijt me zeer maar ik ben het helemaal met die BOA's eens. Als ze niet luisteren en geen respect tonen, dan maar klappen.
Helemaal, maar dan ook he-le-maal NIKS mis mee.
Waar bemoeien die omstanders zich mee? Normaal gesproken doen ze niks anders dan wegkijken en hard doorlopen. Maar als er dan (eindelijk) eens opgetreden wordt, gaan ze opeens de held uithangen? Laf en schijnheilig volkje!
Dom artikel. Probeer maar eens iemand te arresteren die zich verzet. Is erg moeulijk ook al ben je met z'n vieren. Je mag hem maar ook jezelf niet beschadigen.
Moet je in Rusland proberen om zonder kaartje te reizen alleen de hekjes zijn veel hoger en moeilijker toegankelijker maar als het je lukt achter het hekje te komen wordt je opgewacht door de KGB en die neemt je even mee naar een ondergronds gangetje om je helemaal verrot te meppen , maar ja wij zijn Rusland niet , wij zijn een beschaafd en mega tolerant westerse land alleen we zitten hier met uitschot die het niet begrijpen wil en dat niet alles getolereerd wordt , en dit hebben ze aan hun zelf te danken !! van mij mag eerst meppen dan praten als dit de landelijke werkwijze gaat worden zeggen ze eindelijk U tegen je , tuig behandel je als tuig spreek de zelfde taal en alles komt goed .
Anoniem5k | 10-05-15 | 11:51
Na het zien van dit filmpje gisterenavond kwam ik tot dezelfde conclusie. Toen ook nog maar even de docu over het Stanford Prison Experiment gekeken.
vaas klaak | 10-05-15 | 12:13
U denkt zeker vaak met weemoed terug aan 40/45. Ze zijn terug en niet teruggefloten.
Die ene bolle Boa heeft duidelijk geen gezag en ontleent zijn gezag dus meteen maar aan een wapenstok. Die vent is NIET GESCHIKT.
Word zo moe van die knaagdieren die er een dagtaak van maken om de multiculturele bloedzuiger uit te hangen en dan de onvermijdelijke reactie te (laten) filmen. Dit soort gespuis heeft generaties lang de ruimte gekregen om het softe beleid te ondermijnen. Dat los je niet op door een boa in lichtgevend geel met nul authoriteit een wapenstok te geven. Respect dwing je af. Sportschoolnekken met een uber chagerijnige blik. Kek zwart pak, army boots en eerst slaan dan praten instructie. Sure, de eerste weken gaat dat onkruid je testen en springt de filmende gutmensch in de bres. Stopt vanzelf. Copy paste het verhaal van rutger die bijdehand wilde doen tegen de Belgische hermandad. Die denkt nu wel twee keer na.
wat een lachwekkend knuppeltje heeft die agent. moet dat nou gezag uitstralen? blijkbaar is't ie door de arboregels zo ontworpen, dat het geen blauwe plekken oplevert wanneer je een mep krijgt.
als ze nog te dom zijn om de meest simpele commando's op te volgen mogen ze ze van mij knuppelen.
Doet gewoon zijn werk, omstander gedraagt zich niet en krijgt terecht een paar tikjes.
Het is wachten op de eerste opgefokte BOA die het slachtoffer van een volksgericht word.
Voor degene die zeggen Geenstijl kies een kant. GEENSTIJL kiest geen kant maar signaleert.
het failliet van de politie duidelijk in beeld. niemand is bang voor ze, gewoon lekker tegenwerken zodat er 3 man druk met je bezig zijn, je komt toch binnen een paar uur weer vrij ofzo. Wat kansloos dit zeg. Ik zou zeggen gelijk lekker de taser er op als je ook maar enigzins dreigend over komt.
de vraag doet zich voor: wie van de twee partijen is nu de onrendabele?
Zou de heren daar eens een echte cursus op hun werkgebied geven !! Met een echte test erbij.... Dat scheelt in dit gedrag. Die laatste mepper , ontslag op staande voet, die is niet geschikt voor deze baan.
Een duidelijk verhaal van JOOP Quid. Not.
wie niet wil luisteren moet voelen zeiden we vroeger.nu word er aangepakt en is het weer niet goed.
@Parel van het Zuiden
In dit filmpje is iedereen gewoon een burger, en als je op heterdaad een delict ziet gebeuren ben je gewoon gerechtigd om te arresteren en daarbij proportioneel geweld te gebruiken.
De intervenierende burger stapte in, omdat deze burger waarschijnlijk van oordeel was dat hier een geweldsdelict gaande was, en probeerde dit tegen te gaan zonder zelf ook slachtoffer te worden.
Het door u vertolke "Gewoon doorlopen" gaat ook uit van de onfeilbaarheid van mensen met uniformen (die overigens niet eens de politie zijn). Het gedrag van deze NS-medewerkers lijkt mij niet te verantwoorden, maar dat zullen ze voor de rechter moeten gaan verklaren. Sowieso om aan niet-agenten (deze NS-medewerkers) dezelfde verantwoordelijkheid toe te kennen als een opgeleid politieman/vrouw is krankzinnig.
Moetjes = mietjes
* pakt wapenstok en dreigt aaipad " ik waarschuw je""
Het enige wT ik niet goed vind in dit filmpje
1 zwartrijdnegert ligt nietop de grond . Verzet = naar de grond met die vent
2 als je je knuppel gebruikt na een waarschuwing gebruik hem dan goed ( knie)
Met dat moetjesmeppen loop je kans dat ie je knuppel afpakt.
Intentie een 9
Uitvoering 6 min
Ik heb maar 2 woorden voor dit artikel: DIKKE ONZIN!
Bierosaurus | 10-05-15 | 10:12
En als je zelfs te weinig hersens hebt voor BOA dan kun je altijd nog een scooter en een jasje met bontkraag kopen en je bij de overige mocro-primaten op de hoek van de straat voegen.
De knuppelmeppert heeft groot gelijk. Als hij toelaat dat anderen zich ermee mogen bemoeien is binnen de kortste tijd heel die politiegroep ingesloten en vallen er doden. Dit was de goede keuze, voorkomen van escalatie.
Ik zal voortaan maar met een grote boog de NS medewerkers die niet in egaal donkerblauw gekleed zijn mijden.
De controleurs in het noorden zijn overwegend aanspreekbaar en vriendelijk, slechts een enkele keer vreemd uitschot gehad.
De personen met geel op de kleding echter... Zijn deze mensen uberhaupt gemachtigd om inbreuk te maken op het geweldsmonopolie van de staat? Zijn geen agenten/BOA's toch? Als ze zich altijd zo gedragen snap ik nu ook waarom opeens sommige NS-medewerkers in de trein worden benaderd met geweld, wellicht namen zij eerder deel aan de mishandeling van de nu geweldplegend reiziger.
Het is eigenlijk een heel vreemde situatie aan het worden, aan de ene kant zijn er NS-controleurs die vriendelijk hun werk doen en enigszins gezag uitoefenen in bijvoorbeeld de stilte-coupe, aan de andere kant ...
Ik weet niet meer goed wat ik moet met de NS, maar reis er nog wel bijna dagelijks mee. Ik denk dat ik voor de zekerheid de contactmomenten maar ga beperken tot het minimum en in het geval van een conflict tussen reiziger en personeel de reiziger altijd het voordeel van de twijfel geven nu... Dit is geen werkbare situatie meer.
En terecht. Toegegeven het is even wennen als je gewend bent gratis te reizen en ze nu opeens durven te handhaven. Maar niet meer dan terecht en vooral ook goed voor de wel betalende klanten van de NS.
DouweDabbert
Alleen hebben BOA's geen geweldsbevoegdheden. Niet meer dan jij en ik. Het geweledsmonopolie is exclusief aan de politie besteedt en de politie moet volgens de imstructie ook eerst gevorderd hebben alvorens tot geweld over te gaan, gebruik van de knuppel is in deze situatie niet eens toegestaan.
Als ons land niet vol zat met dit zwartrijdende en agressieve tuig, waren er ook niet zoveel BOA's nodig en kon de gewone politie het er makkelijk bij doen.
paul de vries9779 | 10-05-15 | 10:32
-
- Verdacht van zwartrijden
- Als een BOA iets zou kunnen, behalve zich opwinden en gelijk beginnen te meppen, zouden er maar hooguit twee nodig zijn om die magere lat aan te houden en af te voeren.
Ik zou me als omstander ook kunnen afvragen of hier iemand opzettelijk door een prutsende BOA definitief arbeidsongeschikt wordt gemaakt door zijn elleboog kapot te proberen te draaien.
@Blootkapje
Zou dat gevolg niet kunnen komen omdat het kereltje vanaf het begin al niet mee werkt ?
Gewoon meewerken, aangifte kan altijd nog, hoe moeilijk wil je het maken .
Die 2e is niet eens een zwartrijder (kaartje te zien @ 0:25). Kun je je afvragen of die eerste dan wel een zwartrijder is.
Deed ook niet aggressief or iets, het gedrag van de wannabe agent slaat nergens op.
Zie totaal geen vorm van bedreiging waardoor die boa zo moet reageren. Eissen van de psychologische test mogen wel worden opgeschort als je hierdoor al gaat krijsen als een speenvarken en je stokje er bij pakt. Ben normaal niet zo tegen harde aanpak maar dit is pure onmacht wat die agent laat zien.
Grapevine
En wat nou als je gewoon betaald hebt maar het systeem gewoon zo slecht is dat het stelselmatig hapert of slecht functioneert? Dan ook?
Die gasten moeten gewoon luisteren. Hoe vervelend het ook is. Niet dat ik het altijd eens ben met wat de politie doet, maar we mogen best wat meer respect krijgen voor politie-agenten. Als een agent, of in dit geval een BOA, die in deze tijden van geweld tegen conducteurs ook al genoeg voor hun kiezen krijgen aan kritiek, vragen of je mee wilt komen, dan ga je gewoon mee. Dan zoek je samen de situatie uit, toon je aan dat je geen zwartrijder bent, en dan mag je weer gaan. Dat zo'n kneus in het grijs zich er vervolgens mee gaat bemoeien zorgt alleen maar voor escalatie van de situatie. Terecht dat die op afstand geslagen wordt. Als het gezag bezig is, laat je hun hun werk doen.
Als hij doet wat hij zegt hoeft hij niet te slaan. Tijd dat respect voor het uniform wordt afgedwongen, en ja dat mag met geweld als die individuen weigeren te luisteren.
Zwartrijders die niet willen luisteren mag je wat mij betreft neerknuppelen - zeker in het licht van de te verwachten aggressie van hun zijde. Dat is zwartrijdersrisico.
En wie draait er voorop als er iets verkeerd gaat persoon valt verkeerd en is onschuldig ?
Is het de BOA? wie heeft het recht op het gebruik van geweld ?
Of vervangt de BOA binnen kort het politie corps ? met alle gevolgen van dien ?
Immers de politie als handhaver van de wet , heeft natuurlijk wel het een en ander geleerd op de politie-school en kunnen natuurlijk wel de wet en wet handhaving .
Of krijg de BOA.s ook z.n opleiding???
Als ik zie dat veel BOA.s met een corpulent lichaam (en dit zijn er best veel) niet in staat is om een achtervolging in te zetten en vaak hun lichaam gewicht inzet en doordat ze ONGETRAIND zijn vaak de vermoedelijke dader (je ben pas schuldig als het is bewezen) meer dan men denk iemand kwetsen dan goed is .
Is het niet zo dat de BOA.s door melkert banen is ontstaan ? en hier door vele politie beambte wordt weg bezuinigd ???
Zoja dan zijn we hier totaal verkeerd bezig en draait u als burger voor de schade die wordt toe gebracht op en die kan zoals ik weet behoorlijk oplopen
Tegenwoordig heeft niemand meer respect voor politie of boa's...
Niet dat je hoeft te kruipen als zij dat zeggen.
Je moet gewoon luisteren; als je het er niet mee eens bent dien je later een klacht in, normale mogelijkheden zat.... als je niet meewerkt krijg je een tik.
Met al dat geweld van tegenwoordig begrijp ik wel dat 'gezagsdragers' wat nerveuzer worden; er zit behoorlijk wat onberekenbaar tuig tussen....
Bizar hoe de ziedende meute met fakkels blijft roepen over zwart rijden terwijl de enige getuige stelt dat dit niet het geval is...
@Castor12 | 10-05-15 | 11:00
Je zegt het al zelf. Je denkt niet ingewikkeld genoeg. Zoals ik zelf ook al stel begint de ellende met iemand die om wat voor reden dan ook aangepakt moet worden. Volgens de filmster was er trouwens alleen iets mis met de chipkaart die hij wel gebruikte, dus geen zwartrijder.
Het gevolg is blijkbaar dat iemand drie boa's om zijn nek heeft hangen waarna de vierde (bolle) erbij komt en hem in zijn maag begint te slaan. Zoals atheïstisch stemvee | 10-05-15 | 10:38 al stelt blijft niemand op chuck norris na dan rustig. Jij natuurlijk wel zeker.
@Roadblock | 10-05-15 | 11:01
Jammer dat jij je niet afvraagt of de reden voor dat vasthouden het IQ van 80 kan zijn. We weten het allebei niet. Het spijt me als ik je beledigt heb met die opmerking. Ik keur ook nergens dat vasthouden af, zeker niet. Ik ageer puur en alleen tegen een dikzak in een geel hesje die een man die door anderen wordt vastgehouden in zijn maag slaat. Heel leuk van jou als je dat ok vindt maar ik ben van mening dat direct uitgevoerde lijfstraffen niet meer van deze tijd zijn.
Ik zal in herhaling maar door drie man vastgehouden worden terwijl een 4e je in je maag beukt omdat er problemen zijn met je chipkaart is lichtelijk overdreven. Iemand wegjagen die zich ermee bemoeit niet. Maar blijkbaar is dat onderscheid voor een deel hier niet te maken.
hurenisvoorpaupers | 10-05-15 | 11:19
Ok sorry. Dom hoor dekt dan beter de lading. Vette? Dikke? Mooi taalgebruik. Complimenten.
Drukvandaag | 10-05-15 | 11:21
=
Deze meneer: "hurenisvoorpaupers" is duidelijk een tokkie.
Je kunt deze aanpak ook eens een maandje aankijken, eens zien of je op die manier respect kunt afdwingen bij het publiek. We zijn altijd zo soft geweest en dat hielp ook geen moer.
Die BOA slaat wel als een mietje moet ik zeggen hahaha.
Kan iemand mij vertellen op grond van welk artikel deze boa bevoegd is geweld toe te passen?
Op het CS is het alle dagen hommeles. De BOA's zorgen voor veel problemen. Ze kunnen helemaal niets en proberen dat met autoritair gedrag te compenseren.
Wellicht dat de BOA's nog niet weten dat met zwartrijder een persoon zonder geldig vervoersbewijs bedoeld wordt. En niet een zwaar gepigmenteerd persoon.
Echte agenten, dus geen eenstrepers en "BOA's", mogen wat mij betreft met zwaar geschut worden uitgerust. Niet die machtsgeile VMBO`ers die door hun baantje al een verschrikkelijk misplaatste machtspositie hebben. Vooral die BOA's zijn kutvolk. Meestal uitzichtloze lui die door een of ander reïntegratietraject BOA worden. Van dat NSB volk dat de hele dag naarstig op zoek gaat naar lui die hun hond niet aangelijnd hebben, een plantenbak te ver op de stoep hebben staan of hun auto te ver op de straat of stoep hebben geparkeerd.
.
Anderzijds, als kereltje in bovenstaand filmpje echt een zwartrijder was, dan geheel terecht natuurlijk. Nu roept heel links Nederland altijd meteen racisme als er iemand met een kleurtje op zijn plek wordt gezet, maar er moet toch wel iets aan de hand zijn geweest. Zo'n jongen wordt immers niet zomaar aangesproken, laat staan kort en klein gemept, door onze NSB`ers. Doet me denken aan de kutmarokkaantjes op de middelbare school en het MBO. Zelfs als ze op heterdaad werden betrapt op rotstreken en kutgedrag, was "Ik doe niks!" het eerste dat ze uit reflex begonnen te blèren.
@ron78
Mijn beste, leg dan eens even uit hoe jij precies die boete gaat geven, jij denkt dat ie daar dan aan mee werkt ?
Denk je niet dat haast elk elk trein incident met die prima intentie begint ?
@atheïstisch stemvee | 10-05-15 | 11:00
nu korting bij de loi: www.loi.nl/cursussen/veiligheid_en_sec...
hurenisvoorpaupers | 10-05-15 | 11:19
Ok sorry. Dom hoor dekt dan beter de lading. Vette? Dikke? Mooi taalgebruik. Complimenten.
Ik vind dat de BOA's hun taak naar behoren doen.
Hij sommeert de marokkaan achteruit te gaan, geen gehoor, dan een tik. Duidelijk.
De boa's zijn misschien wat gespannen, maar het is toch het resultaat uit ervaring met talloze etterbakken die er om vragen. Zal vaker moeten dit. Helpt beter dan schoffelen.
Lol, het zwarte aspect in het zwart rijden. De enige taal die ze kennen is die van geweld, de enige manier om door te dringen in die laatste nog niet verweekte hersencel te wijten drank, drugs & et cetera.....
Boa doet zijn werk goed. Ventje moet gewoon optieften met zijn bijdehante gedrag.
Deze mijnheer met de stok pakt het wellicht niet al te handig aan, maar hij handelt bij mij betreft prima binnen zijn "geweldsruimte".
.
Als je eenmaal aangehouden bent, gewoon vrijwillig doen wat de dames en heren in het geel zeggen en er niet als omstander op af gaan lopen.
.
Terechte mepjes dus.
(En *niet* te vergelijken met de recenten VS filmpjes).
Stoer hoor.
Drukvandaag | 10-05-15 | 11:15
Integendeel want ik was enorm de sjaak geweest. Maar ik had die schreeuwende vette die me met een stok achterna kwam lopen direct uit een primaire reactie gehoekt. En dan in 1 keer goed.
Stations hermetisch afsluiten met tourniquet draaideuren, ipv. poortjes op kniehoogte. Maak er gewoon een vesting van, iemand zonder kaartje heeft er niets te zoeken.
Wil je familie en vrienden uitzwaaien? Vroegah moest je een perronkaartje kopen.
Zo zie je dat fysiek iemand op een rustige manier in bedwang houden training en kalmte behoeft. Deze BOA's lopen enorm te klootviolen en zo mogen blij zijn dat er maar één omstander was die zich ermee bemoeide; een paar man erbij en de rapen waren gaar. Ik weet niks van de exacte aanleiding, maar dit valt me op bij het zien van de beelden; amateuristisch gefröbel van de mensen in uniform.
"Zwart-rijder", Quicy kom er maar in.....
Gelukkig is één van de BOA's zwart, anders zou de indruk kunnen ontstaan dat hier diescriemienazi in het spel is. Want de vermeende zwartrijders vertonen alle visuele kenmerken van typische zwartrijders. Jonge, lenige poortjesspringers c.q. incheckautomaatweigeraars of kaartjeskoopgewetensbezwaarden. Overigens twee opmerkingen. Alle BOA's verplicht op de sportclub. BOA's leren hoe hun knuppel juist niet te gebruiken.
Jullie hebben helemaal geen oplossing! Je moet de zwartrijders integreren in de openbaar vervoersector. We moeten op de basisschool een cursus treinreizen in het programma opnemen.
God schiep mens en dier, de duivel de passagier.
hurenisvoorpaupers | 10-05-15 | 11:10
Stoer hoor.
@majorkingkong | 10-05-15 | 10:57
De lichtgetinte jongen stelt niet alleen maar een vraag. Hij bemoeit zich met zaken waar hij helemaal niets mee te maken heeft. Hij doet het ook niet omdat hij antwoord wil. Hij doet dat om te zieken, om stoer voor z'n vriendjes te zijn, whatever. Sowieso hoeft er door uitvoerende ambtenaren geen verantwoording afgelegd te worden aan willekeurige omstanders tijdens de uitvoering. Daar zijn andere processen en structuren voor. Bemoeialtje hindert daarnaast het plaatsvindende proces wat alleen maar voor meer problemen kan zorgen.
Hij krijgt een waarschuwing. Luistert niet. Tsja. Beetje dom, hè. Overigens word ik niet bepaald voldaan van dit soort tafereeltjes hoor. Het is dieptriest dat we het in dit land zo ver hebben laten komen qua tuig- en tokkiegedrag. Nog triester dat we handhavers blijven ondermijnen terwijl ze juist nu zo hard nodig zijn.
.
Ik geef trouwens geen bloemen bij moederdag. Ik spreek regelmatig mijn bewondering voor haar moederend vermogen uit. Ook voor haar MILF factor trouwens.
.
Lelijke wijven plakken liever tegen politiek correcte wegkijkertjes aan. Compatibiliteit in termen van zuurgraad.
Klinkklare bullshit om het slaan door die dikke hufter goed te praten! Het is overcompensatie wegens het IQ van een amoebe. Zo bedreigend waren die gasten niet namelijk.... dat zie je gewoon! Een scherpe waarschuwing en een megaboete waren voldoende geweest in dit geval. Vele treinconducteurs en vrijwel alle uitsmijters van clubs hebben hier ook een (los) handje van. Macht uit functie klootzakken die te dom zijn om te schijten.....óngekend de touwtyfus voor ze!
-weggejorist-
Gelul Quid! Je hoort toch dat hij tot 3 keer toe nog vrij kalm het commando achteruit geeft en die hersenloze hanglul die volgens mij geen enkele autoriteit accepteert maar blijft komen. Maar inderdaad, ik had geen 'achteruit'meer geschreeuwd maar de lat er overheen gehaald. Pepperen, dit soort gasten.
Ik ben meer voor het gebruik van teasers; veel effectiever.
Castor12 | 10-05-15 | 11:06
Daar gaat het niet om het gaat om dit filmpje,gewoon boete geven (of een kaartje laten kopen) en laten leven.Niet onnodig geweld gaan gebruiken.Omdat je een bepaalde functie heb.
Als die dikke zo op mij af was gekomen had ik hem met een gericht slag op zijn kaak neergelegd. En ik ben juist nooit agressief. Wat een enorme loser, weg met die vent want hier komt een hoop ellende van.
Stanford Prison Experiment
Wie niet luisteren wil moet maar voelen! #gewoonkaartjekopen eikels
@VanBukkem | 10-05-15 | 10:08
Omstanders weten zich altijd zo goed te beheersen. Maar toch wel het beste wanneer er een verticaalfilm gemaakt wordt van kleine meisjes die in elkaar worden geschopt.
Zelfs
"ey, je kan haar niet in haar buik slaan"
wordt dan niet geroepen.
Zwijgzaam, uit respect.
Die Billy Turf mept net iets te graag. Dat is geen handige eigenschap in zo'n functie.
de nieuwe bruinhemden, hoe groter de overheid hoe minder u nog iets te zeggen heeft.
@ron78
Wat droom je ?
Als je zwartrijders gewoon even een boete kan geven en klaar zou er amper geweld op de trein zijn !
Stel je voor dat hij in een echt spannende situatie komt.
[ ] geschikt.
[x] ongeschikt.
pff moeilijk kiezen kies ik voor de lamlul die geen kaartje heeft gekocht of voor de boa die duidelijk niet geschikt is voor zijn functie, want niet bepaald profesioneel deescalerend gedrag.
Fuck de zwartrijder
Probleem is de bezuinigingen bij V&J. Politietaken worden steeds meer overgenomen door deze veiligheidsBOA's ipv door politie. Ook bij de politie zie je dat er steeds meer gebruik gemaakt wordt van vrijwilligers, agenten zonder vuurwapen. Iedereen ziet dat de maatschappij steeds harder wordt en geweld tegen medewerkers met een publieke taak de gewoonste zaak van de wereld is. Deze BOA's, met alle respect, werken dat in de hand. Wist u trouwens dat de overheid per 1 januari 2016 gaat stoppen met het financieren van het expertisecentrum veilige publieke taak?
Ik zie niet wat die knuppel verkeerd doet. Wie niet luistert moet maar voelen.
Hoe komt Quid erbij dat het BOA's zijn? Volgens mij zijn het AOA's.
B = Bijzonder, zoals alléén maar parkeermeters of hondenpoep o.i.d. controles.
A = Algemeen Opsporings Ambtenaar, de A staat voor Alles, van boevenvangen, negermeppen, ordehandhaving, etc.
Dat knuppeltje ben ik met de reaguurderts eens; best is een Amerikaanse wapenstok, die heeft ook een dwarsstokje als handvat. Dan kun je slaan, maar ook duwen en prikken.
Ik vind het een goed artikel van Quid, echt Geenstijl.
Maar aan de Aletta Jacobslaan 9 moeten ze zich maar eens gaan afvragen of het een goed idee was om als multiplier te fungeren. Ik denk dat dit gevolgen gaat hebben.
Lees het artikel maar eens. Dit heeft niets met journalistiek te maken.
www.rtvnh.nl/nieuws/164126/zwartrijder...
Zelfs de politie zou het zo niet oplossen,zwart rijders kan je gewoon boete geven en klaar,maar deze BOA is te opgefokt,waarschijnlijk vroeger vaak gepest en kan hij zich nu helemaal uit leven,als die zwartrijder nou agressief was of what ever zou ik zeggen ok.Maar dit... meh!
VMBO'ers met knuppels
@Blootkapje | 10-05-15 | 10:48
Jammer, maar ik zie in het begin van het filmpje iemand die al door twee man wordt vastgehouden en het verdomd om aanwijzingen op te volgen.
Het komt duidelijk niet in je op, om je af te vragen of er misschien een reden voor dat vasthouden is.
Waar bazeer je eigenlijk op dat ordehandhavers een IQ van 80 hebben?
Dit is pure op niets gebaseerde stemmingmakerij.
Het je misschien een probleem met gezag?
Sterker nog, hij had ook een kaartje kunnen kopen !
@lanexx | 10-05-15 | 10:54
Zou het kunnen dat die politie ook wat beter is opgeleid? Krijg het gevoel dat deze BOA's zo vanuit de bijstand in een uniform zijn gehesen. Met een cursus van enkele weken, waaronder wat rollenspellen en opdrachtjes in groepjes van vier. Zoals altijd in Nederland moet alles hier zo goedkoop en snel mogelijk. Waarschijnlijk de omscholing tot BOA ook.
Meppen als een sissy -1
Fijnstoffer | 10-05-15 | 10:58
--
Ja gelukkig wel. Als meneer ècht had gemept - zoals het hoort dus - zou het gehuil over die boze BOA helemaal oorverdovend zijn geweest.
Vraag me toch af of dit puur om zwartrijden ging. Op Amsterdam CS zijn nl lang niet alle poortjes al dicht zag ik afgelopen vrijdag nog dus dan moeten BOA's daar al hebben staan controleren, misschien dat ze dat doen hoor in de avonduren of steeksgewijs. Maar gaan we nu echt op basis van dit filmpje waarop we onhandige BOA's al bezig zien met verwijdering van iemand die blijkbaar geen recht had zich in het station op te houden oordelen? Wie zegt mij dat de filmert niet koewinsie heet en dus graag rasiesmoes roept? Wat is er aan vooraf gegaan waarom wil de "zwartrijdert" niet mee werken aan verwijdering. Handig lijkt het niet maar als je aan de ene kant wenst dat hulpverleners en ander maatschappelijke beroepen zoals conducteurs veilig hun werk willen doen dan heb je te luisteren op het moment dat een BOA of ome Bromsnor je verzoekt om iets te doen of te laten. Er is helemaal niet meer machtsvertoon vanuit die beroepsgroepen als je het mij vraagt we hebben allemaal collectief een grotere bek gekregen en we zijn allemaal meer en meer overtuigd van ons gevoel tot recht hebben op of van ons gevoel gelijk te hebben en dus gaan we de strijd eerder met ze aan. Politie en dergelijke handhavers zijn jaren te mild geweest hier of denk je dat ze dit in Italië durven bij beveiligers, politie of andere gezag hebbers. Amerikanen vinden het al vreemd dat we hier een agent
überhaupt gewoon wat durven te vragen op straat.
@Blootkapje
Als die lul direct meewerkt zoals hem opgedragen word dan komt het nooit zo ver, krijgt ie geen enkel tikkie en kan hij later alsnog aangifte doen of is dat te ingewikkeld gedacht ?
Wat helpt: Maak deze mensen conducteur zonder wapenstok en zet er op elke trein minstens 4.
Zwart rijden is dan geen optie en ben je ook van het geweld af.
En schaf zo snel mogelijk dat idioote ovchip ding af. Gewoon kaartje kopen aan loket of in de trein. Aan zo'n rol. Waar een gaatje in geknipt wordt. Met zo'n tang. Hoeft niet echt niet moeilijker dan noodzakelijk.
Dat is toch niet echt slaan met die knuppel. Zit totaal geen kracht achter het is meer dreigend. Je ziet dat andere ventje ook kijken wat dat voor moet stellen, denken dat zijn moeder hem met de pollepel harder slaat. Waarom zal dit niet mogen? je moet gewoon luisteren als een politie agent je wat verteld. Heb een hekel aan dat er altijd een groep om politie agenten vormen die zelf lopen te dreigen en agressief doen.
Het zal een hoop schelen as politie agenten gewoon allemaal moment dat mensen onbeschoft tegen ze zijn meteen een boete geven. Als ze dit allemaal consequent doen is dit gedrag zo voorbij.
Het is raar dat als je 10 kilometer te hard rijd 100 euro moet dokken. Maar dat je gratis weg mee komt als je een politie agent beledigd. in zijn werk hindert of hem bedreigt.
IS gewoon een slappe hap de politie hier.
Koop een kaartje, of nog beter: zoek een baan en koop een auto dan hoef je niet via het onrendabelen-vervoer.
Pliesie moet gewoon optreden dus niets mis met dit filmpje, behalve vvs....
Meppen als een sissy -1
En iedereen vindt het prachtig. Waarom? Omdat draaideur criminelen en moordenaars in Nederland geen straf krijgen. Het klootjesvolk wil genoegdoening en krijgt dat hier een beetje. Dat de licht getinte jongen alleen maar een vraag stelt maakt niet uit. Pats boem, dat zal hem leren toch? Dan moet hij maar gehoorzamen! En u zit met een prettig gevoel achter uw scherm. Wat beter is dan opzij kijken naar dat lelijke wijf in bijpassende soepjurk die ook nog bloemen wil vanwege Moederdag.
"Cease and desist"
.
Het is niet zo moeilijk. Behalve in Nederland. Mits, maar, desalniettemin, weliicht, van de andere kant bekeken. Lekker polderen.
.
Alleen daar geeft deze zwartrijder geen gelegenheid voor. Dan krijg je de harde hand en dat ziet er meestal niet zo mooi uit.
.
In dit hijgerige internettijdperk is er dan altijd een social internet warrior die begint te kelen. Natuurlijk zonder een alternatief aan te dragen.
.
Gek wel. Die social warriors vinden wel altijd dat anderen geen alternatieven of oplossingen aandragen. Zelf hebben ze ze ook niet, maar dat is minder een probleem, kennelijk.
@omanders | 10-05-15 | 10:53
Black lifes matter indeed.
Nog 1 racismekaart en u heeft kwartet.
Gewoon luisteren en je er niet mee bemoeien. Dat uitlokkerige, zuigende, gezagsondermijnende gemekker komt me danig de strot uit. Gewoon de lange lat eroverheen, liefst zo hard mogelijk.
-weggejorist-
2 x zonder overspannen stemverheffen waarschuwen, 2 x met die lat op borsthoogte tikken en je daarna richten tot de knieschijf van die bemoeial.( enigszins goed gemikt is 1 tik daarop echt voldoende)
Dat hoeft allemaal niet zolang te duren en je kunt je als BOA weer richten op waar het verhaal mee begon.
Bennie Solo's 'polonaise achteruit' om erin te mixen, voor een relativerende noot en nood:
www.youtube.com/watch?v=cLPs72Ab4AI
Kat in het nauw maakt rare sprongen. Blijkbaar vaker slachtoffer van zinloos geweld. Reageert m.i. Te gespannen, dit had nog best verbaal kunnen worden opgelost en een waarschuwing was wel op zijn plaats geweest voordat de knuppel gebruikt wordt. Verder gewoon aan de regels houden dan hoeft niemand zo opgefokt te raken.
Je lacht je toch rot, iedereen is voor een veel strengere politie en handhavers, maar niet te hard want dan zijn het weer nazi's.
De politie in Frankrijk en Spanje zijn sowieso vele malen harder in optreden, daar is zo een akkefietje zo opgelost, met die stupide filmer en al!
Black Lives Matter!
Eigen schuld van de zwartrijder.
@Blootkapje | 10-05-15 | 10:48
ziehier een amerikaanse boa:
www.theblaze.com/stories/2015/04/13/73...
Lang leve de regenjasbanen..
Ja zijn stem slaat over, kan beter. Valide betoog. Overslaande stemmen moeten we niet willen. /s
Beetje dubbel. Iedereen roept dat er wel eens wat harder opgetreden mag worden, maar als dat gebeurt, loopt iedereen weer te zeiken, dat er zo hard wordt opgetreden. En dat wat er op het filmpje te zien is, vind ik prima. Iedereen moet zich weer eens zonodig discussiëren met de mensen, die aan het werk zijn.
@Tiberius | 10-05-15 | 10:43
'Politie hinderen is ook Jihad voor ze.'
Inderdaad! Taghoet.
Wijsheid die ons is bijgebracht door Hans Jansen.
Jammer dat hij van ons is heengegaan.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/04/...
Euh, ik dacht dat GS voor bewapenen van dit soort lui was?
Zeker nu de Politie aan het staken is.
-weggejorist en opgerot-
Het middellandse zee bootjesvolk past zich snel aan alleen had ik hem een aai gegeven zodat hij ivoorblokjes spuwde
Gewinflipt | 10-05-15 | 10:44
Als je gewoon een geldig vervoersbewijs hebt, valt er helemaal niets te meppen.
Wie niet horen wil, moet maar voelen...
@Roadblock | 10-05-15 | 10:43
Doe je ogen open en kijk het filmpje, staat er duidelijk op direct in het begin.
Als jij het prima vind dat door de staat betaalde ordehandhavers met een iq van onder de 80 lijfstraffen gaan uitdelen moet je wellicht mijn al eerder uitgesproken advies opvolgen.
Wat een ellende importeren we hier.
@Knijpkatje | 10-05-15 | 10:26
Als je wilt optreden als de Guardia Civil en hetzelfde respect wilt genieten als de Guardia Civil, dan moet je ook de uitstraling hebben van de Guardia Civil. En niet van een overemotionele Billie Turf in een uniform.
Het complete (nauwelijks leesbare) verhaal van de filmster;
www.ad.nl/ad/nl/1041/Amsterdam/article...
Jammer dat iedereen hier alleen maar reageert op het laatste gedeelte van dit filmpje. De ophef gaat er toch duidelijk om, zoals beschreven door Quid, dat meneer wordt vastgehouden en in zijn maag wordt geslagen door de bolle boa. Als we de filmster mogen geloven ook voordat er gefilmd werd.
Mensen die dit gepast geweld vinden voor als er iets mis is met je OV kaart (die hij dus WEL gebruikte) moeten anders eens serieus overwegen om naar Raqqah te verhuizen daar kunnen ze dit ook goed. Alleen doen die barbaren daar het meestal nog na een of andere vorm van rechtspraak.
'Ey, je kan hem niet slaan in z´n buik.'
Ey?
Je?
Kijk daar gaat het al mis.
Tenenkrommend dat tutoyeren van ordehandhavers.
Ik had die BOA direct zo hard terug gemept dat ie het voorlopig niet meer doet.
@Wladimir 1928 | 10-05-15 | 10:36
Politie hinderen is ook Jihad voor ze.
-weggejorist-
Koop gewoon een kaartje.
@Blootkapje | 10-05-15 | 10:32
Kletskoek, je hebt evenmin als ik de aanloop van het incident gezien.
Wat ik zie,is iemand, die het verdomd om aanwijzigen op te volgen van mensen die daarvoor neergezet zijn.
Als een vriend van mij zo stom zou handelen, zou hij terecht klappen krijgen.
De hele goegemeente brult om een hardere aanpak in het openbare vervoer, maar als je dan de beelden te zien krijgt het opnemen voor de "zielige zwartrijder".
Hou toch op.
Kort, lullig knuppeltje..
Wordt eens tijd dat de lange lat er goed overheen gaat.
Maar mijn vooroordeel over zwartrijders wordt wederom weer eens bevestigd.
.
Gewoon net zolang erop slaan totdat ze het lekker gaan vinden.
Die boa meneer doet precies wat hem geleerd is meer niet, hij valt in stress oefen modus
Binnenkort: BOA's als flitsagenten. Je ziet in NL steeds meer extremen: loodzware criminelen en witteboordcriminelen die overal mee wegkomen, en het gewone volk wat in een soort totalitaire Big Brotherstaat woont.
Volkomen gepast geweld. Wie niet horen wil moet voelen! Hulde!!!! Gewoon luisteren en je er niet mee bemoeien. Prima actie van de BOA's Commentaar van Quid: Dom en wegkijkend. Geweld is het enige middel wat deze lieden tot enige reden kan dwingen!
Quid mept er ook flink op los met zijn admin-scepter!
@Bierosaurus | 10-05-15 | 10:20
vergeet niet de 50% overheadkosten voor het uitzendbureau.
Goed hoor. Iets minder schreeuwen en iets harder slaan. De vermeende zwartrijder mag ook wel de vloertegels van dichtbij zien. Deze kereltjes zien het als een spelletje. Alleen duidelijke aanpak helpt.
Niks aan de hand. Gewoon een corrigerende tik voor een meneer die aanwijzingen van de ordehandhaver niet opvolgt. Hij houdt er niks aan over, dus ik zie het probleem niet.
Als op dat moment die gang was volgestort met beton was het gemiddeld iq in Nederland met sprongen gestegen.
voor de rest, langere knuppels en meer oefening in meppen.
Beetje een paniekerige Boa meneer.
Dan mep je niet lekker, dat zie je ..
@paul de vries9779 ga eens lekker een avondje / nacht in het franse metro kijken. Parijs noord is een aanrader.
@paul de vries9779 | 10-05-15 | 10:32
Oké, om wat voor reden dan ook sta jij daar. Een man houdt je in een soort wurggreep en zorgt dus dat je romp/ hoofd rechtop of naar achteren bewegen. Een andere probeert (lol) je hand/ arm om te draaien, wat er voor zou zorgen dat je hoofd/ romp naar voren bewegen (wat dus niet kan). Tevens wordt er geschreeuwd, met een stok in je maag gepord. Dit alles gebeurt in een grote open ruimte met veel mensen er om heen.
Probeer je in te denken hoe jij (onbewust) zou reageren. (even los van de vraag of de aanhouding wel of niet terecht is)
Jammer.
Op de dagelijkse verticaalfilmpjes wordt steevast professioneel geslagen en geschopt op weerloze slachtoffers. Geen enkele omstander die er wat van zegt - laat staan naar voren komt!
Dat is wel anders op de zeldzame filmpjes waar de klaplopers die hun dagelijkse bijdrage aan deze verloedering leveren onprofessioneel en te zachte klappen krijgen. Dan bemoeien alle omstanders zich ermee! In woord en daad.
Ook Quid zwaait met zijn moraalpaal.
Ik kan het alleen maar toejuichen, wordt tijd dat fatsoen weer een beetje wordt afgedwongen op straat. Als de D66-rechters het niet doen, dan graag meer beambtes zoals deze.
Wat een dom ontwerp van ene architect en een onbegrijpelijke goedkeuring van het ontwerp door de NS al niet teweeg kan brengen. Maargoed het geeft wel werkgelegenheid en mooie filmpjes dankzij het "open" karakter.
Goed zo, mep ze maar allemaal tegen de vlakte.
Leren ze misschien een keertje om gewoon mee te werken en te luisteren.
Het lijkt mij een typisch troltekst van Quid om reacties uit te lokken. Hier mijn reactie: de vetklep met de knuppel doet helemaal niets verkeerd anders dan dat hij naar mijn mening te vaak "achteruit" roept voordat hij daadwerkelijk slaat (waardoor zijn autoriteit daalt). Één maal "achteruit" is ook "achteruit" (en dan behoort de bemoeial ook daadwerkelijk achteruit te gaan) en daarna behoort de gummiknuppel op de bemoeial te gaan.
Vrijheid van meningsuiting is onder dit artikel kennelijk niet vanzelfsprekend. Alleen linkse meningen mogen.
Hulde voor de man met de knuppel. Deed zeer snel een risicoanalyse en begreep meteen dat kleurling betekend losse handjes en deelde dus uit voordat hij zelf een klap kreeg. Maar nederland kennende moet hij zich hier weer voor verantwoorden, 3 maanden non actief en dan ontslag. Werkgevers in nederland, ik roep u op om deze man meteen in dienst te nemen (misschienw el als straatcoach).
-weggejorist en opgerot-
Als ons land niet vol zat met dit zwartrijdende en agressieve tuig, waren er ook niet zoveel BOA's nodig en kon de gewone politie het er makkelijk bij doen.
Nu is het probleem zó groot dat het verschijnsel "BOA" nodig is en helaas zijn dat niet altijd de meest goed opgeleide of getrainde mensen. Maar het is keihard nodig, omdat ons land wemelt van het tuig, zwartrijders, psychotische qatkauwers, hulpverlenermeppers etc.etc.
Ik ben vóór keihard optreden. Verzet tegen arrestatie ? Gevolgen zijn 100 % voor jezelf. Bemoeien en niet vertrekken na een waarschuwing ? De knuppel er keihard overheen. De keuze is aan jou !
Als we dit soort zaken gaan toestaan, maakt straks het publiek uit of iemand wel of niet aangepakt moet worden. Lijkt me zeer ongewenst, zeker als je weet dat de helft of meer van het OV-publiek uit "zwart" rijders, bemoeials en agressieve psychopaten bestaat.
Staat Twitter al vol met Rassiesroepers?
@Roadblock | 10-05-15 | 10:29
Kijk het filmpje nog eens... De "zwartwijder" wordt vastgehouden door 2 man en de derde slaat hem in zijn maag.
Logisch dat mensen boos gaan reageren... Maar dat zou jij natuurlijk niet doen. Als een vriend van jouw door 4 boa's mishandelt zou worden omdat zijn ov chipkaart niet werkt bleef jij heel rustig staan te kijken natuurlijk.
Pas na vier keer (4) 'achteruit' begint knuppelmeneer te meppen. Dat had wat mij betreft ook 3 keer of minder mogen zijn.
+1 voor zelfbeheersing knuppelmeneer.
Als je pinda's betaald....
Hehe, heerlijke tekst. Het valt me allemaal nog mee,ik bedoel: GA dan ook verdomme achteruit. Je stomme vriendje gaat even z'n ID-kaart laten zien en jullie kunnen weer gaan.
Maar hoe dan ook: fuk iedereen in deze filmpje, met een voordeel van de twijfel voor de uniformen.
@Marie Tiem | 10-05-15
Zo zeg wat een opgeklopte berg pvv frustraties komt uit je... Hoe sneu.
Bizar dat al die pvv tokkies hier om het hardst schreeuwen dat de lijfstraffen door haatbaarden barbaars zijn maar het wel goedkeuren dat je door enkele autistische handhavers wordt vastgehouden en een derde je in je maag gaat rammen...
Ondertussen gaan ze Quid hypocriet gedrag verwijten.
/Facepalm
Jim Lovell | 10-05-15 | 10:24 Inderdaad.
Hard schreeuwen vanaf de zijlijn is zooooo makkelijk.
Niemand wil dit werk doen. Wie gaat er voor zijn lol de hele dag confrontaties aan met de onderkant van de samenleving? Juist. Helemaal niemand. Want wat je ook doet, je doet het áltijd verkeerd.
Wat een onzin.
In willekeurig een ander land was die bemoeial al bij de tweede waarschuwing door de hele club te grazen genomen.
Verder doe je aan waarheidsverdraaiing Quid.
Er werd geen zwartrijder geslagen, maar iemand die zich er mee wilde bemoeien.
Ook vind ik het zwak, dat je elke mening die je niet welgevallig is wegjorist.
Als alle ordehandhavers waren zoals knuppelmeneer dan zou Nederland een stuk veiliger zijn. Dan had dit soort tuig tenminste respect voor autoriteit.
@Power2All4Ever | 10-05-15 | 10:19
Hoe kan het dat wat psychiatrisch verpleegkundigen wel lukt, deze vier stevige wetshandhavers niet lukt? Zou het de langdurige scholing/ training zijn?
Werkelijk alles gaat mis in dit filmpje. Een ram die met zijn hoofd dwars door de muur wil, koste wat het kost.
-weggejorist en opgerot-
Goed zo, optreden a la Guardia Civil. Wil je niet luisteren dan moet je maar voelen. Alleen dan krijgen gezagshandhavers respect.
Vette eigen schuld, en niet janken
1 gewoon kaartje kopen
2 Als je gesnapt word wees dan sportief en werk gewoon even mee.
Dit zijn geen BOA's.
Prima opgetreden, geen escalatie zoals het hoort. En ga er zelf maar eens staan.
@Willianus Wortelus | 10-05-15 | 10:23
Dan verwijzen ze heel laf naar de huisregels.
Typisch moderne geen stijl, altijd er op uit om een relletje te schoppen, linksom of rechtsom, maakt niet uit.
Inhoud, ho maar.
Mijn kritiek op dit bericht wordt weggejorist?
Wat heeft reaguren dan nog voor zin? Ik dacht dat we in dit land zoiets hadden als vrijheid van meningsuiting? Iets waar GeenStijl en vooral Quid regelmatig mee te koop lopen.
Geld de vrijheid van meningsuiting niet voor reaguurders Quid? www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/01/...
BOA's = staatstuig. Voor de muur zetten en machinegeweer op legen. Dit is de zoveelste keer dat het de rechtsstaat ronduit verkracht. Een ambtenaar aanspreken en gelijk je gummieknuppel pakken. Waar was dit? Noord-Korea aan de Noordzee?
Was toch laatst zo`n negerT in een auto die precies uitlegde hoe het zat. Over meewerken en je aan de regels houden.
Hahahahahah wat en trieste film.
Natuurlijk begint de ellende met die zwartrijder (?) maar die bolle met die wapenstok is wel heel erg slecht.
Weer een reden er bij op het lijstje 'waarom nooit met het OV te reizen'.
Dat dit tokkievolk (zowel de boa's als de kansenjongeren) bestaat, is al erg genoeg.
Dankzij de uitvinding van de automobiel word ik er iig niet mee geconfronteerd.
Nepagent duurder dan echte agent
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2015/0...
GeenStijl, eerst zeggen jullie vaak maak een ruggengraat.
Nu doen ze eindelijk wat meer actiever hun werk, is het weer niet goed.
Ga je dus die idioten die zich er mee willen bemoeien, en die idioot die aan het verzetten is verdedigen ?
Kies dan godverdomme een kant, want ik vond de politie netjes handelen, die gozer had vooraf volgens mij al niet netjes meegewerkt...
Wat is dat voor onnoze kop boven het artikel Bij verrotslaan wil ik minstens een paar in bloed drijvende tanden zien.
Eindelijk optreden. Prima!
Misschien toch maar handig om tasers aan te kopen...
Als je gaat zwart rijden, en je wordt gesnapt, ga dan gewoon mee, je bent toch de sjaak.
Deze man was zich aan het verzetten ondanks het feit dat ze hem alleen wilden boeien om mee te nemen (omdat hij blijkbaar al vervelend deed).
Dat hij dan met meer geweld mee genomen moet worden, doet ie echt zelf...
En dan die mede stander en die camera lul... Zucht...
Dat heb je dus als er geen respect ook meer is voor de politie...
-weggejorist-
Waarom altijd dat gefilm? Zouden ze ook strafbaar moeten maken. Heel Nederland is een groot big brother geworden. Bah!
zins wanneer zijn er Reaguursels hier die een zooitje afgekeurde BOA.s gelijk zetten met de politie ??????
80 % zijn er gekomen door een melkert baan
Volgens mij zei hij een stuk of 30 keer achteruit. En als dat gajes dan niet luistert, dan geef je toch een aai met die knuppel ? Logisch. Een beetje gezag bijbrengen kan NL geen kwaad.
.. vreeselyck, hoe deze zuigende uitvreters worden geklapt. Het is hun mensenrecht om zwart te rijden en over poortjes te springen als klipgeiten.
Als daar dan een BOA tegen optreedt moet die zwaar veracht vervolgd en voor de links rechter gedaagd worden. Wat nu zeker en vast ook zal gebeuren, want verticaal gefilmd.
De volgende lichting zwartrijders is al onderweg om orde op zaken te komen stellen - en iets hogere poortjes of BOA's gaan tegen deze bikkels NIET helpen:
metronieuws.tcdn.nl/styles/artikel_mai...
Deze professionals kunnen beter een stage gaan lopen bij hun collega's in de UK, daar is het geweldloos aanhouden tot kunst verheven, ik opteer in dit geval een bakkes vol pepperspray, veel effectiever, minder sensatie en niet filmgevoelig.
Schandelijk hoe die vadsige BOA hier handelt! Aanklagen dat agressieve stuk tuig, direct nadat hij op staande voet ontslagen is...
BOA is nog het enige alternatief als je afgekeurd bent voor de Josti band.
En die band draait nog wel zonder (staats)subsidie, wat je van een BOA niet kan zeggen.
Bolle moet veel harder meppen voor respect, waar bemoeit die kale kut mocro zich mee .
Mooie oefening voor het echte werk, die ,witte, was trouwen de ,treinzeiker, meppen dus, ze zijn een beetje oost indisch doof. Het feit dat ze niet luisteren, geeft aan dat ze stijf staan van de testoteron of xtc.
Niks mis mee om je frustraties er eens uit te gooien op je werk. Respect dwing je immers niet af door tien keer de zelfde instructies te herhalen. De zo gewenste professionaliteit komt er vanzelf in als de 20 st in elkaar gehengst wordt:)
Als je in Amerika met een verkeerde blik en een wapen in je hand uit de auto stapt lult Ome Agent daar ook niet meer maar begint gelijk te paffen.
En dat kan wat mij betreft niet hard genoeg.
Amazing_Mark | 10-05-15 | 10:07
Die knuppel in je reet ja...
De lichaamstaal van de Bolle geeft duidelijk aan dat hij niet zelfverzekerd is en door middel van agressie van zijn kant denkt de overhand te hebben.
Alleen door in groepsverband te zijn met collega's handelt hij op deze manier, alleenstaand zou hij weggekeken hebben.
Ongeschikt voor zijn baan met deze manier van handelen.
Dagelijkse bedreigingen en scheldpartijen doen heus wel iets met je psyche.
Ik vind dat die ene omstander zich nog goed weet te beheersen. Ik had gewoon die knuppel van hem afgepakt en weggegooid. "Wat wil je nou dan? wil je vechten?!"
Het is onmogelijk om een oordeel te hebben na zo'n kort filmpje, waar niet de aanleiding zichtbaar is.
Een ding is zeker zonder geldig vervoerbewijs hoor je niet achter de poortjes. En bij een tweede waarschuwing niet luisteren, dan gaat het misschien wat harder.
@potloodvent | 10-05-15 | 09:44
het zijn slechts boa.s hoor en nog slecht ook .
trouwens elke halve zool kan een boa worden hoor daar heb je niet meer dan een B.L.O diploma voor nodig
Hij kon ook gewoon meewerken...
Dit ben ik niet gewend van Geenstijl, die opkomt voor de stoute mensen die niet willen luisteren naar de vorderingen van BOA's/Politie.
Als een politieagent of BOA je meermalen sommeert iets wel of niet te doen en je luistert niet, dan is het terecht dat hij de knuppel laat spreken. En dat kan wat mij betreft niet hard genoeg.
Stelletje autoriteitpijpers, ga eens even snel je moeder een bloemetje tonen.
Deze BOA heeft thuis NIETS te zeggen...
Ja roepen dat ie achteruit moet gaan en dan beukend achter hem aan lopen terwijl hij dat doet. Meneer kijkt te veel films, denk.
Het zielige is dat sommige mensen het nog voor de zogenaamde 'handhavers' opnemen, waarvan één dikke achterlijke duidelijk zijn ongeschiktheid toont. Een dikke gefrustreerde beroepsautist in volle glorie!
Onrendabelen die nog orendabeleren meppen
Wat een verrijking voor onze maatschappij, al die kansenparels. Ik zeg: Meer, meer, meer. Naar de politie luister je gewoon. Punt. Wat is jouw alternatief, Quid? Zwartrijders en treinpissers door de vingers zien?
whoow .. server heeft ook al issues.
Hé Geenstijl! Doe eens niet zo schizofreen.
Niet eerst het één en dan het ander.
Nu worden die zwartrijders eens aangepakt en is het weer niet goed?
Hij had die stok op z'n oog moeten parkeren, in plaats van aaien.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
ik zie niks verkeerds. behalve dat de slagkracht wat overtuigender kan.
Valt wel mee toch. Hij vraagt een aantal keer of hij achteruit wil gaan. dat doet hij dus niet en wie niet horen wil....
ruftman | 10-05-15 | 09:56
Communiceren! En rustig blijven! Dan straal je dat uit en hoef je niet op deze wijze jezelf voor schut te zetten. Goedzo Ruftman! Blijven nadenken, knulletje...
-weggejorist-
Lekker zeuren vanaf de zijlijn Quid?
Trek een geel pak aan, ga naar het dichtstbijzijnde station en doe het ons even voor alstublieft?
Laat maar eens zien dan, hoe jij het zou doen? Maar nee. Verder dan op de bank zitten en een beetje kinderachtig filmpjes gaan reedten kom je niet.
Bijzonder Onbekwame Aftuiger? Moet ook niet gekker worden... die man is op z'n zachtst gezegd ongeschikt voor dit werk. Heeft een uniform aan en denkt meteen dat ie daardoor het recht heeft om zijn frustraties bot te vieren op andere mensen. En dat moet onze veiligheid garanderen?!? Toe maar, deze man kun je dan miss beter wegpromoveren naar een lei(j)dende functie? Misschien wél beter om ze uit te rusten met wapens, zijn de problemen ook meteen opgelost (zelfdoding/elektrocutie door ongeschikt/ongeschoold personeel). Scholing is te duur, net als goed opgeleid personeel, dus wat verwachten wij met z'n allen? Misschien een idee: gratis OV? Zijn wij meteen van alle problemen af.
Amerikaanse toestanden, geef ze een pet en een reflecterend jasje. Moeten ze autoriteit uitstralen maar door gebrek aan persoonlijkheid verworden het tot trieste figuren die zich alleen staande kunnen houden door geweld.
Het is bijna grappig. Bijna.
Valt wel mee toch. Hij vraagt een aantal keer of hij achteruit wil gaan. dat doet hij dus niet en wie niet horen wil....
En dan zijn er mensen die deze mislukte wannabe-parkeerwachters een vuurwapen willen geven. Ik neem aan dat je die bolle gewoon terug mag slaan wanneer hij jou met zijn knuppeltje bewerkt? Dat hij thuis geslagen wordt door zijn vrouw hoeft hij niet op treinreizigers af te reageren.
Het ziet er allemaal erg professioneel uit.
Waarom met z'n allen in de hal, tussen het zwartrijder-proletariaat, blijven staan judoën? Waarom heeft een volwassen man met politiepet moeite met één (1!) hand/ arm onder controle brengen? Waarom houdt de achterste de zwartrijder gefixeerd rechtop (zelfs iets achterover), door een arm om zijn hals/ nek, terwijl de andere BOA's trachten een andere (tegengestelde) beweging te forceren d.m.v. zijn hand/ arm? Hebben deze mensen eigenlijk ooit wel eens serieus les gehad in zelfverdediging, of moest het allemaal snel en lekker goedkoop?
Het is duidelijk wat het probleem is: deze agenten hebben gevechtstraining nodig. Want dit zag uit als gekookte spagetti.
Dat dikke stuk achterlijk stront is sowieso ongeschikt, wat een ongelofelijke flater om dat stuk geobstipeerd kwel in dienst te nemen. Wat een een dikke frustratiebom zég, afvoeren naar het UWV graag!
BOA duidelijk niet op zijn plek.
Als je zou kunnen discussiëren met BOA's dan waren ze geen BOA geworden.
@kneuterzak | 10-05-15 | 09:49
Met jou kan ik praten.....
Dit filmpje gaat tot jaren na dato nog vertoond worden tijdens BOA opleidingen en herhalingscursussen.
Ik hoor de BOA's al denken tijdens zo'n bijspijkerdag 'Oh nee, niet wéér dat filmpje met die dikke malloot!'
(Ik vind het allemaal wel meevallen overigens wat daar gebeurt. Is de ophef niet waard op de media's.)
Die man slaat nog heel zacht. Kan beter.
-weggejorist-
Nou nou. Ga eens een weekje naar een urban ghetto in de states en verwijder geruisloos dit domme artikel.
Welkom in Nederland. Het land dat is overspoelt door tokkies. En die zelfde tokkies hebben nu ook banen gekregen en hebben stemrecht. Welkom in een democratie. Live with it!
Wat is dit voor een daderverheerlijking, Quid?
Geef hem groot gelijk. Als je zo'n kutbaan hebt en de ene verwensing naar de andere naar je hoofd krijgt, is het vrij logisch dat je je niet veilig voelt. Dus dan maar de wapenstok gebruiken. Geeft iig iets van een gevoel van veiligheid.
Ach welnee. Gewoon weer een allochtoon die meent een grote bek te kunnen opzetten om alleen daarmee alweer zijn gelijk te kunnen halen. Zeg niet dat hij niet gewaarschuwd was.
Het maakt weinig uit welke vooropleiding je genoten hebt. Als BOA ben je per definitie een verloren ziel in een nepbaantje dat meer kwaad dan goed doet als het op openbare orde aankomt.
Buitengewoon Onhandige Autisten ?
Waar komt het woord zwartrijder eigenlijk vandaan?
Ik sla je de moeder. Maar eens met de strekking van het verhaal. Dit soort mensen behoren beschut werk in een sociale werkplaats te hebben, en niet op straat rond te hangen.
Wat wil je? Klotebaan, te weinig salaris, ruzie met zijn vrouw en een paar foeilelijke kinderen die niet naar hem willen luisteren.
Nog een dreigementje op het laatst van die mocro 'als je me nog 1 x slaat.....' heeft ie net niet 5x waarschuwing van het beveiligingsmannetje gehad?
Iets langere gummiknuppels meppen beter.
Raar bericht van jullie. Wel huillie huillie doen als een conducteur wordt neergemept. Maar pakken ze een overtreden eens goed aan is er meteen dat belachelijk Nederlands verongelijkt toontje.. Had die lul een kaartje gekocht was het goed geweest.
Het onvermogen van de bolle BOA is schrijnend om te zien. Eerst staat hij wat aan de rechtervuist van zwartrijmeneer te frummelen om vervolgens met zeven kleueren stront in zijn broek "ACHTERUIT ACHTERUIT!!!11!!1!" te roepen naar iemand die niet heel bedreigend handelt.
Ik ben benieuwd hoe zo'n BOA-training eruit ziet....
En als die zwartrijder vanaf het eerste moment gewoon meegewerkt had was dit allemaal niet gebeurd. Wat denk je te bereiken als er 4 man om je nek hangen en je toch blijft tegenstribbelen?
Achteruit is achteruit, daar is geen woord Spaans bij, moet je niet toch naar voren gaan.
1e keer waarschuwing...
2e keer niet luisteren/meewerken: meppen met die stok
hoe moeilijk kan dat zijn?
Hahaha, wat een slapstick dat filmpje!
Die gemept wordt was toch geen zwartrijder, maar een bemoeial? En die luisterde niet. Volkomen gepast geweld. Gaan we soft doen op moederdag Quid?
moederdag .. niet vergeten !
Die knuppel heeft thuis vast niets te vertellen. Even compenseren op het werk..
Taghoet, jeweetwel... Met dank aaan Hans Jansen voor de kennis.
Het beveiligingspersoneel maakt dit dagelijks mee, wij kijken slechts vanaf de zijlijn mee, tenzij je met het OV reist natuurlijk.... Laat hun maar beslissen of dit juist is en niemand anders
Dit had allemaal voorkomen kunnen worden door: Gewoon. Een. Kaartje. Kopen!!!!!
valt nog wel mee, is eerder aaien met die stok als meppen.
-weggejorist-
De BOA's zijn het equivalent van de SA...
-weggejorist-
Hahaha, 4 lutsers. Waar zijn zij/wij eigenlijk mee bezig...
Ik vind het nogal meevallen. Wat een onzin.
REAGEER OOK