Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zware rellen: Baltimore steekt zichzelf in de fik

Baltimore staat in de fik. Enorme rellen die ontstonden nadat Freddie Gay is begraven, de zwarte man die onder verdachte omstandigheden is gestorven in een politiecel. Met als resultaat dat arme sloeberbuurten in een arme sloeberstad weer helemaal apocalyps gaat op zichzelf. Inmiddels is de brandweer door haar mankracht heen en die mankracht wordt ook nog eens constant lastig gevallen. De overheidstroepen rijden intussen met gepantserde wagens, want agenten worden overal aangevallen. De verhalen uit de stad zijn schokkend en hoofdschudwaardig. Dit is wat er telkens gebeurt als Amerikaanse wijken zonder enige hoop op een betere toekomst [cijfers] een aanleiding krijgen om compleet uit de pantoffel te schieten. Dit soort foto's op social media plaatsen helpt dan niet. De gouverneur van Maryland heeft inmiddels officieel de 'shit is naar de klote'-toestand uitgeroepen. De burgemeester zegt dat deze rellen de stad nog jaren negatief zullen beïnvloeden. Hillary Clinton gebruikt de chaos alvast om presidentieel over te komen. Cynisch. New York Times heeft een liveblog, net als BuzzFeed. CNN is live, net als CBS.

Understatement van het jaar: er is iemand boos in Baltimore.

Reaguursels

Inloggen

ik wil even aangeven dat ik niet blank ben. Ik ben van Surinaamse afkomst en in suriname geboren. Reactie op dat nederland een minimale rol heeft gehad in de slavernij. Suriname Antillen en amerika niet te vergeten. Hoeveel slaven zijn daar Door de Nederlanders heen gebracht. Plus niet te vergeten alle slaven die er zijn Door verkocht aan andere landen. Dat lijkt mij geen minimale rol plus als 1 van de laatste landen geweest die de slavernij heeft afgeschaft. Ik wordt een links genoemd en verder zijn de reacties over het algemeen niet van dien aard dat ze vernederend zijn. Als ik van het begin had aangegeven dat ik van Surinaamse afkomst was dan weet ik zeker dat alle reacties 1000 malen erger waren geweest

trues | 30-04-15 | 13:08

Flink schoonvegen die stad.
Dit zijn geen demonstranten meer maar parasitaire kakkerlakken die hun eigen hol vernietigen.

Zou beter hier kunnen zijn tegen Brussel maar dan gebeurt er nog niks.

Dan maar CNN bekijken en ons laten verrassen 'wat er nu weer gaat gebeuren'.

MartinLeuterKingsize | 29-04-15 | 20:11

@ trues | 28-04-15 | 15:35 ,
.
gut gut, een onderzoekje van een uiterst links universiteit van 21 jaar geleden !
.
je moet wel diep gaan he trues om stelling te nemen...

bbg123 | 28-04-15 | 18:50

Ach het is weer zo,n geïndoctrineerde gehersenspoelde snotneus, die de geschiedenis niet kent, tenzij hij een Amsterdams geschiedenisboek gelezen heeft, waarin staat dat we door de marokkanen bevrijd zijn. Was een drukfout in het boek, we zijn bezet door marokkanen.

Archy Bunker | 28-04-15 | 17:33

De slavernij is reeds lang afgekocht, er is in 50jr tijd 2300 miljard aan geld naar toe gegaan. Het goud wat nu in de kluizen ligt, is opgebracht uit WERK van Nederlandse werknemers. Wat er nu aan de tsunamie binnenkomt, komt voor de honingpotten, opgebracht door werkend Nederland.

Archy Bunker | 28-04-15 | 16:46

@trues | 28-04-15 | 15:57
Leugens. Het Nederlandse aandeel wbt slavernij in Afrika is zeer minimaal geweest. Voor sommige mensen schijnbaar lastig te begrijpen. Ga je eerst maar eens verdiepen in de geschiedenis van Nederland...

First Contact | 28-04-15 | 16:38

-weggejorist-

trues | 28-04-15 | 15:57

Beste dhr de Wit uw reactie getuigd van een zeer laag bedenkelijk niveau omdat u de feiten die ik aandraag niet meer kunt tegen spreken gaat u lopen schelden en mij lopen uitmaken voor alles en nog wat. U geeft met u reactie precies aan wat ik bedoel waar wij fout in zijn en dat is ontkennen ontkennen en nog eens ontkennen. En bij geen gelijk het probleem maar negeren. En agressief worden. Getuige van onmenselijkheid intolerantie en een laag niveau

trues | 28-04-15 | 15:49

Die in frequentie toenemende protesten en rellen in de VS zijn ook voor ons hier zorgwekkend. Want te verwachten valt dat de VS op deze bedreiging door interne chaos zal antwoorden met een echte oorlog tegen een 'opgebouwde' externe vijand.
De enige 'vijanden' die mij momenteel in dat opzicht effectief genoeg lijken zijn Rusland en China.

WirMachenMusik | 28-04-15 | 15:37

Qbert
Nee, want op de video's staat overduidelijk dat de man alleen probeerde weg te lopen en geen verzet pleegde....... omdat hij dat nadat ze zijn nek en zijn rug op drie plaatsen gebroken hadden en zijn strottenhoofd vergruizeld domweg niet meer kon.
Nee,gewelddadig verzet was dus in de verste verte niet aan de orde.

mallekater | 28-04-15 | 15:10

@trues | 28-04-15 | 14:14
Wie bedoel je met 'wij'? Nederlanders in het algemeen? Waarom zou ik excuses moeten aanbieden wat een heel klein percentage van mijn voorouders hebben aangericht?

First Contact | 28-04-15 | 14:42

Om terug te komen op het stuk dat ik de suites niet aanval op wat ze in de tweede wereld oorlog hebben gedaan. Of wat de Arabieren hebben gedaan. Eisen wij niet van die landen dat ze toe moeten geven dat ze genocide hebben gepleegd. Recent nog wat Turkije met de armen zou hebben gedaan. Als wij over ons slavernij verleden worden aangesproken wat in mijn ogen ook genocide is geweest want er zijn ook miljoenen slaven omgekomen. Negeren wij het. Ook Nederland heeft nooit zijn excuses aan Afrika suriname of de Antillen aangeboden. Maar wij eisen het wel van andere landen

trues | 28-04-15 | 14:14

@trues | 28-04-15 | 13:52
Wat een onzin. De stelling:"Het gaat over het heden wat wij vandaag de dag nog steeds doen".

Na het afkopen van het slavernijverleden en het jarenlange overmaken van honderden miljarden aan ontwikkelingshulp, moeten 'wij(?)' gaan nadenken? Hoe is het mogelijk dat de joden (met hulp van) wel een succesvol land hebben weten op te bouwen? Punt is dat je geestelijke en economische achterstand in het geval van Afrika niet kunt afkopen, zoals is gebleken.

First Contact | 28-04-15 | 14:11

@trues | 28-04-15 | 13:46
Feit: u bent zelf een linksfascistische racistische oikofoob.

Dhr. de Wit | 28-04-15 | 14:01

Het gaat ook niet alleen om het verleden. Het gaat over het heden wat wij vandaag de dag nog steeds doen. Ik heb in geen van de berichten gelezen dat er maar ook iemand is die toegeeft aan de fouten die wij doen. Het is elke keer het ontkennen en het negeren van onze fouten. Misschien kloppen de cijfers die jullie opnoemen. Maar waar zijn de cijfers wat er verdiend wordt op die landen die lees je nergens. Nogmaals wij verdienen twee keer zoveel op die landen dan dat wij er aan uitgeven

trues | 28-04-15 | 13:52

-weggejorist-

trues | 28-04-15 | 13:46

@ trues (13:06) We hebben volgens het CBS (gegevens 2010 want later durven ze kennelijk niet te geven; wie weet is het al het dubbele?) al zo'n 4,5 miljoen allochtonen in NL waarvan meer dan 1 miljoen moslims,

Dat is dus EEN allochtoon op ELKE DRIE Nederlanders. Durf je dan nog te zeggen dat wij idioten ze niet met open armen ontvangen?

Maar nee, op sluwe wijze wordt het domme Nederlandse schapenvolk stelselmatig gehersenspoeld en wordt ons steeds opnieuw schuld aangepraat over wat onze voorvaderen ooit honderden jaren geleden hebben gedaan. U valt (bijv.) de Duitsers van nu toch ook niet aan om de miljoenen die in de jaren 1940 zijn vermoord. Of (relevanter) de arabieren van Noord Afrika die miljoenen negers hebben vermoord tijdens hun slaventochten in de vorige eeuwen.

Ga toch fietsen man!

telelezer | 28-04-15 | 13:46

Waarom gaan wij daarheen om zoveel ellende in die landen te veroorzaken.

trues | 28-04-15 | 13:42

Dus dhr de Wit kijk naar de feiten en kom niet met de onzin van ja maar wij geven zoveel want dat doen we niet.

trues | 28-04-15 | 13:40

@trues 28-04-15 (13:06) Als het hier zo slecht is voor allochtonen waarom komen ze dan met honderdduizenden hierheen?

telelezer | 28-04-15 | 13:37

Als die wetten er waren zouden ze nageleefd moeten worden. En dan zou er niet zoveel onderscheid zijn. Het klopt we geven veel aan ontwikkelingslanden geld maar aan de andere kant halen we ook het dubbele weer weg aan kapitaal uit die landen. Kijk naar de feiten het geld dat wij geven is puur om ons af te leiden voor de werkelijkheid wat er echt gaande is. Klopt wij nemen ze in ons land op maar kijk naar het leed wat wij in die landen veroorzaken. We verdienen kapitalen Door de oorlogen die wij daar opzetten en ze in stand houden ook nog.

trues | 28-04-15 | 13:35

@ Dhr.de Wit (13:29) goed gezegd! (+1)

telelezer | 28-04-15 | 13:32

Dhr. de Wit | 28-04-15 | 13:29
Dank, De Wit. Had ook al eenzelfde tekst klaar, maar was er snel klaar mee.

chicago river | 28-04-15 | 13:32

@trues | 28-04-15 | 13:06
Je had het ook kort kunnen houden: weg met ons.

Want oeh, wat zijn wij "blanke Nederlanders" toch racistisch. We halen de halve wereld hierheen, geven kapitalen uit aan ontwikkelingswerk, hebben speciale "gelijke-kansen-wetten" voor "allochtonen" en dan nog worden we als racist weggezet.

Dhr. de Wit | 28-04-15 | 13:29

Veel blanke mensen moeten eens terug gaan naar de geschiedenis.ik keur de plunderingen ook af. Maar dit is wel degelijk een uitvloeisel van jaren lange discriminatie. Als je op een eerlijke manier aan een baan wilt komen, maar systematisch wordt geweigerd vanwege je afkomst. Dan ga je andere manieren aan geld proberen te komen. Je wordt in een hoek gedrukt waardoor je niet meer onder de keuze uitkomt om illegaal aan geld te komen. Ook hier in Nederland is het aan de orde van de dag dat mensen systematisch worden geweigerd Door hun afkomst bij het zoeken naar een baan of stage plek. Een aantalvoorbeelden. Werkgevers letten bij sollisitatie brieven op de postcodes. Kom je uit een bepaald postcode gebied wordt je niet eens uitgenodigd voor een gesprek. Een autochtoon mag op een functie waar mbo voor wordt gevraagd gewoon solisten met zijn mbo opleiding. Een allochtoon wilt hij regen op een vacature waar mbo voor wordt gevraagd is de eis dat hij minimaal een hbo opleiding moet hebben genoten. Ze kijken naar de naam, heb je een buitenlandse naam dan kun je het ook wel vergeten. Mijn dochter kwam laatst van school en vertelde mij dat ze een bedrijf had benaderd voor een stage plek ze mocht haar cm opsturen en langs komen voor een gesprek. Terwijl een marokaan uit haar klas eerder dan haar het zelfde bedrijf had benaderd, maar doodleuk kreeg te horen dar ze al vol zaten.het misdaad cijfer zal op deze manier altijd hoger zijn bij allochtonen omdat ze niet de eerlijke kansen krijgen die wij blanken wel krijgen. Het is een schande dat personeel consulenten de opdracht krijgen om deze wervingsselectie te hanteren. De hier boven genoemde reacties dat ze gewoon moeten gaan werken is een domme reactie omdat deze mensen de feiten niet kennen.de allochtonen die solliciteren en studeren en een stage plek nodig hebben juist dat zijn degene die wel willen werken en studeren. Dan moet je ze ook de kans geven en niet gaan weigeren. Door ze niet de gelijke kansen te geven maken wij juist criminelen van hun. Het zelfde is ook in amerika gebeurd en daar zie je nu de resultaten van. Hoge misdaad cijfers en veel geld en armoede onder de allochtonen. Als wij hier in Nederland ook zo Door blijft gaan. Weet ik zeker dat wij dezelfde weg opgaan als Amerika. Wij blanken moeten eens heel goed naar onze fouten gaan kijken en de hand in onze eigen boezem steken. En onze fouten ook eerlijk toe geven. Als je naar de feiten kijkt zijn wij het blanke ras die de meeste ellende hebben veroorzaakt op deze wereld zowel in de geschiedenis als in het heden. Mensen wordt wakker en scheep de klachten van de allochtonen niet af als zeuren of ze gooien het direct op discriminatie. Want dat doen we wel degelijk.

trues | 28-04-15 | 13:06

Grappig, Baltimore is voornamelijk zwart. Het heeft een zwarte burgemeester, een zwarte politie commandant, een zwarte brandweer commandant en vele bestuurders in het gemeente bestuur zijn zwart. Meer dan 60% van de politie agenten in Baltimore stad zijn zwart. Wanneer gaan die idioten nou eens inzien dat dit gewoon met het cultuur van die idioten te maken heeft en niet zozeer met racisme of politie geweld.

sickstyle | 28-04-15 | 12:44

en dan is de helft nog werkeloos

homerlover | 28-04-15 | 12:32

gemiddeld inkomen 2000 dollar per maand. Dat is ook het inkomen van menig Nederlander nu de dollar en de euro ongeveer gelijk staan.

homerlover | 28-04-15 | 12:31

gecontroleerd uit laten branden met het volk erbij.
.
of ben ik nu te hardvochtig ?

bbg123 | 28-04-15 | 12:28

"Dit is wat er telkens gebeurt als Amerikaanse wijken zonder enige hoop op een betere toekomst [cijfers] een aanleiding krijgen om compleet uit de pantoffel te schieten"
.
hebben we in nederland ook al, schilderswijk, amsterdam etc.
.
het zijn de zegeningen van onze wegkijkregeerders.

bbg123 | 28-04-15 | 12:27

@Pot Vol Koffie | 28-04-15 | 10:58
Als je nooit in de VS bent geweest, dan moet je ook geen onzin uit je nekharen lullen, de VS is een prachtig land. En trouwens, de kans op een burgeroorlog is in Europa veel groter dan in de VS.

Wonderful-Life | 28-04-15 | 11:42

Onder een bepaald IQ reageert de mens als bovenstaande rellen op politie en gezag. Altijd paranoia en wantrouwend dat ze er op uit zijn hun te decimeren. Dat zie je hier ook als er weer een filmpje binnenkort van een agent die een hooligan neerknuppelt komen meteen de reacties als "popo doet machtsmisbruik" van bepaalde tokkie-figuren naar boven.

Copycrauw | 28-04-15 | 11:31

@ chicago river | 28-04-15 | 10:54
-
Aangezien ik zowel tussen paupers als welgestelden heb gewoond, kan ik de zin 'Ook de wat rijkere medemens kan tot het tokkievolk behoren' volledig onderschrijven.
Wat ik bij de Baltimore-plunderingen echter opnieuw constateer, is het gemak waarmee met name zekere delen van het wereldtokkiedom tot criminaliteit zijn geneigd, dan wel bij het minste of geringste ertoe overgaan. Huidskleur en religie zijn de ultieme excuuskapstokken geworden, in deze hoeken blijkt telkens weer dat het van tokkie naar crimi een smurfenstap is.
Kijk je, ter vergelijking, naar de meer dan 50 wijken in Zweedse steden waar inmiddels gewelddadige moslimsnotneuzen (sorry, Jesse) de dienst uitmaken ondanks het feit dat hun alle privileges van de sociaaldemocratie worden aangeboden, dan constateer je hetzelfde.

De Vrijlansier | 28-04-15 | 11:15

Pot Vol Koffie | 28-04-15 | 10:58
Dit is het directe en onvermijdbare gevolg van multiculti.
Dus een "reset" werkt niet want daarmee hef je de multiculti niet op en zullen deze problemen dus direct weer terug komen.

Moi2 | 28-04-15 | 11:10

Ik las zwarte rellen .

ja,diedus! | 28-04-15 | 11:07

Mooi hè, multiculti?
Ik ben blij dat wij dankzij "intelligent en weldenkend" Links onze stabiele en welvarende samenleving hebben ingeruild voor zo'n mooie multiculti.

Moi2 | 28-04-15 | 11:06

Kunnen we een burgeroorlog krijgen in de VS? ja? Dat belachelijke land heeft hard een reset nodig

Pot Vol Koffie | 28-04-15 | 10:58

De Vrijlansier | 28-04-15 | 10:20
Ho. Stop. Een tokkie is geen crimineel. Ook de wat rijkere medemens kan tot het tokkievolk behoren. Veel criminelen, maar zeker niet alle, zijn dan wel weer tokkie. Kunt het vergelijken met de kwestie redneck/hillbilly.

chicago river | 28-04-15 | 10:54

Raar he in een land van alles of niets. Miljardairs betalen een procent belasting terwijl het klootjesvolk de tyfus kan krijgen.

ITEACHYOU | 28-04-15 | 10:46

Je kan de African wel uit Afrika halen maar Afrika niet uit de African-American. Duizenden jaren gewelddadige stammen strijd gaat niet in je kouwe genen zitten.
Ohgut, dat mag je niet zeggen.
</polincor>

Antitheïst | 28-04-15 | 10:40

Wat heb ik hekel aan mensen die snel de racismekaart trekken, zodra er wat gebeurt, vooral met een "zwarte" crimineel, dan is het meteen racisme, schei toch uit man, wat een onzin, alsof de Amerikaanse politie allemaal blanken zijn, heel veel Amerikaanse agenten zijn zelf ook zwart, dus hou op met onzin, er gebeuren helaas incidenten, onderzoeken en conclusies trekken om zulke tragische incidenten in de toekomst te voorkomen.

Wonderful-Life | 28-04-15 | 10:38

Het duurt niet lang meer en in heel Amerika breekt de pleuris uit, is een politie staat aan het worden ( als het dat al niet is) en het leger bereid een grote oefening voor om de Martial Law in te voeren ( Operation Jade-Helm).......

Pretty soon it will all turn to dust...

< #zet aluhoedje weer af>

Reifersnijfel | 28-04-15 | 10:35

Waar slaat dat 'Freddie Gay' op Quid? Of eist de GS redactie om de x-aantal woorden een 'woordgrapje'?

Gezellig! | 28-04-15 | 10:27

nl.wikipedia.org/wiki/Baltimore_(Maryl...)
Demografie
Van de bevolking is 13,2 % ouder dan 65 jaar en bestaat voor 34,9 % uit eenpersoonshuishoudens. De werkloosheid bedraagt 8,1 % (cijfers volkstelling 2000).
Ongeveer 1,7 % van de bevolking van Baltimore bestaat uit hispanics en latino's, 64,3 % IS VAN AFRIKAANSE OORSPRONG en 1,5 % van Aziatische oorsprong.
Het aantal inwoners daalde van 736.014 in 1990 naar 621.342 (geschat in 2012).
Voor alle demografische geruststelling:
www.nrc.nl/handelsblad/van/2015/februa...

Volgend jaar is helft allochtoon

Bevolking
Volgend jaar bestaat Rotterdam volgens statistici voor de helft uit allochtonen. In 2030 zijn de autochtonen ver in de minderheid.

DoorInge Janse

20 februari 2015

Er wonen in Rotterdam nog altijd meer autochtonen dan allochtonen, maar het verschil is met 50,5 versus 49,5 procent nooit eerder zo klein geweest. Dat blijkt uit cijfers over de bevolkingsopbouw uit 2014 die de gemeente Rotterdam onlangs publiceerde. Met 309.000 mensen van buiten Nederland (75.000 uit een westers land, en 234.000 niet-westers) is deze groep bijna even groot als de 316.000 autochtonen in Rotterdam. Een allochtoon is iemand van wie ten minste één van de ouders in het buitenland is geboren. In 1995 was nog 65 procent van de Rotterdammers autochtoon.

Van de grote vier steden groeide Rotterdam vorig jaar het traagst. Den Haag en Amsterdam zitten iets boven de 1 procent, terwijl Utrecht bijna 2 procent groei realiseerde. Qua percentages allochtonen was Amsterdam in 2015 aanvoerder met 51 procent, terwijl Den Haag en Utrecht respectievelijk 50 en 32 procent scoorden. Rotterdam gaat wel aan kop met het aantal niet-westerse allochtonen. Elders wonen meer expats.

De afdeling Onderzoek en Business Intelligence van de gemeente Rotterdam verzamelt en publiceert deze cijfers. De onderzoekers voorspellen dat in 2016 de samenstelling half-half wordt. Daarna komen allochtonen in de meerderheid, waardoor in 2030 hun aandeel op 60 procent uitkomt. Traditionele immigratiegroepen (Turken, Marokkanen, Surinamers, Antillianen en Kaapverdianen) groeien vooral via de tweede generatie: de kinderen van migranten. Andere groepen groeien door immigratie.

Er wonen nu 625.000 mensen in Rotterdam, bijna zevenduizend meer dan een jaar geleden – een groei van 1 procent. Nieuwkomers trokken vooral naar de wijken Stadscentrum, Kralingen-Crooswijk en Feijenoord, die er vorig jaar elk ruim duizend nieuwe inwoners bij kregen. Krimp, stagnatie of zeer beperkte groei vond enkel plaats in de buitengebieden, zoals Pernis, Hoogvliet, Hoek van Holland, Rozenburg en de haven- en industriegebieden.

De belangrijkste oorzaken voor de groei in 2014: drieduizend immigranten (zowel westers als niet-westers, vaak vanwege gezinshereniging, arbeid en hoop op een betere toekomst) en dik tweeduizend meer geboortes dan sterfgevallen. Het aantal verhuizingen vanuit andere gemeenten is minder groot: bijna duizend. Tot 2008 vond er nog een jaarlijkse exodus plaats: bewoners verlieten de stad. Vaak zijn de nieuwkomers jongeren die hier een opleiding komen doen of aan hun carrière beginnen. Zij zijn dus relatief jong en hoogopgeleid.

Daar staat tegenover dat Rotterdam aan buurgemeenten Barendrecht en Lansingerland in 2014 per saldo ruim duizend mensen kwijtraakte. Dit komt vooral door de vele nieuwbouwwijken in deze regio’s.

De onderzoekers van de gemeente Rotterdam verwachten dat het aantal Rotterdammers tot 2019 groeit tot bijna 640.000. Het absolute record is niettemin nog lang niet in zicht. In 1965 waren er namelijk 732.000 Rotterdammers. En zelfs in 1940 waren er meer dan vorig jaar: 619.000.

IndoFortuyn | 28-04-15 | 10:22

Het enige wat hieraan eigenlijk nog verbaast, is dat het niet vaker gebeurt. En dat geldt voor zowel de dode zwarte dealer als voor de rellen.
Tokkies komen in alle kleurtjes, alleen sommige kleurtjes zijn vaker tokkie dan andere (vrij naar Sjors van de Dierenboerderij). Was nooit anders, gaat nooit veranderen. Op naar de volgende selectieve verontwaardiging.

De Vrijlansier | 28-04-15 | 10:20

Binnenkort ook in Europa, maar dan met gefrustreerde dobbernegers die (hoe gek, zonder diploma's en skills) niet aan het werk komen wegens (zeggen ze zelf en zegt links Nederland) discriminatie!!1!!

KlunsJohannus | 28-04-15 | 10:16

@rowe | 28-04-15 | 09:59
Ah, bedankt voor de info. Ergens ben ik diep in mijn hart een oude socialist - en socialisten denken nu eenmaal wat kinderlijk over geld en eerlijk delen.

Noord Korea, toch wel het mooiste voorbeeld van het eindpunt van eerlijk delen - op puur socialistische wijze.

Jan Passant mk2 | 28-04-15 | 10:12

rowe | 28-04-15 | 09:59
Niemand heeft geinsinueerd dat agenten onschuldig waren in/tijdens/na de rit in AT-wagen. Discussie ging over rellen, je de zinloosheid/domheid van je eigen stad in de as leggen en het hypocriete vergoeilijken van de tot tig keer toe veroordele crimineel Grey. Niets meer. Het verbaast mij niets als agenten af en toe volledig buiten hun boekje opereren. Keur ik ook niet goed- lijkt me duidelijk.

chicago river | 28-04-15 | 10:09

Afrikanen met bootjes naar VS brengen = katoenplukkerij en slavernij en nu rellen in Baltiless oh nee Baltiwewantmore ondanks zwarte president en zwarte burgemeister.
Afrikanen met bootjes naar Europa = redden dus straks rellen in Europa ???? of nu toch opeens niet misschien maar wel later net als de kater.

IndoFortuyn | 28-04-15 | 10:02

Jan Passant mk2 | 28-04-15 | 09:01

Deels gelijk maar "geld kun je ook bijdrukken" is niet meer mogelijk voor de meeste landen. Dit recht (renteloos geld drukken door de staat) is overgeheveld van NL naar de EU en daarmee kan NL alleen geld lenen (!) met de bijbehorende rente (particulier bezit). In USA is het door de FED (particulier bezit oa Rothschild, Morgans, etc) mogelijk om geld te lenen (weer met rente!) aan de regering.

Vanwege het feit dat banken bijna allemaal in particuliere handen zijn, krijg je een kleine zeer machtige groep mensen (IMF, BIS, etc. allemaal particulier bezit oa Rothschild, Morgan, etc.). Zij maken het geld en zij lenen het aan de overheden.

Verder kan en wil ik niet oordelen over de gebeurtenissen daar maar ik vindt het wel frappant dat de (voor-)oordelen al weer geveld zijn zonder echt inhoudelijk iets te weten van "hoe het daar gaat". We zijn hier in NL goed in het (ver-)oordelen van anderen zonder echte feiten te weten.

rowe | 28-04-15 | 09:59

kicktherabbit | 28-04-15 | 08:01
Jij zou spindoctor kunnen zijn. Het vak goed verstaan is een tweede.
Gewoon alles verdraaien van wat je hier op je pad tegenkomt.
Ga de -polemiek- politiek in.

Ontopic/
Twin-sister: ´Freddie wasn’t that type to break into those stores´.
Veroordeling 3-20-08- burglary doet anders vermoeden.
Las in the Atlantic ook dit citaat: ¨Grey was zeker geen engel, maar wie z´n straf heeft uitgezeten heeft recht op een nieuw leven.¨ Laten we dan nog eens goed naar de datum vd laatste veroordeling kijken (lijstje van Kipz0r | 28-04-15 | 07:40

Wat een gemeenschap. En voordat dit mij linkt aan zgn. ´racisme´: dat zeg ik ook over hillbillies, moonshiners, white trash en ander gespuis in de VS. Wholla? No. Holla!

chicago river | 28-04-15 | 09:52

. maar goed. Het is een enorm onrecht dat negers altijd en overal zo gediscrimineerd worden - en vervolgd door de politie. Jan Passant mk2 | 28-04-15 | 08:56

Hangt ervan af hoe die "neger" zich gedraagt. Heb je geen drugs bij je, geen strafblad en volgt de aanwijzingen van de politie op, dan gaat het beslist goed. Ook in de USA.

Chiefmate | 28-04-15 | 09:51

Lijkt Afrika wel, daar zijn ze ook erg goed om er altijd weer een teringzooi van te maken.
Wanneer komen de bootjes uit de USA deze kant op?

KarelMarks | 28-04-15 | 09:48

@Blootkapje | 28-04-15 | 08:16

Ik mag dat geneuzel niet meer horen, 'als je een groep mensen bladiebla', dat horen we ook steeds over jongeren in Nederland van bepaalde komaf, een soort van selffulfiling. Onzin, hoe ik er ook naar kijk, er is altijd een aanleiding om die groep zo te behandelen....

Flipus | 28-04-15 | 09:46

Muggenmepper | 28-04-15 | 07:46

Haïti is arm, maar op dit moment vreedzaam.

Chiefmate | 28-04-15 | 09:43

Gewoon een voorval aanwenden om te plunderen. Typisch gedrag.

Apollo | 28-04-15 | 09:41

Baltimore is een stad.
Een stad kan zichzelf niet in de fik steken.
Het is de zwaarte bevolking die relt en de stad in de fik steekt.

gaffelbaard | 28-04-15 | 09:38

Goatboy2014 | 28-04-15 | 08:14
The Wire is een uitstekende serie die ik iedereen kan aanraden maar verre van levensecht.

Zure Sigaar | 28-04-15 | 09:30

I'm Proud to be black said the black man.
I'm proud to be white said the racist.

de uitbater | 28-04-15 | 09:19

Hoe achterlijk zijn die mensen? Er zal al niet veel werkgelegenheid zijn in de buurt en dan steken ze alsnog alles in de fik. Winkels worden waarschijnlijk wel gedekt door de verzekering, (blanke) manager zal genoodzaakt zijn om volk te ontslagen... Niemand wint hierbij, en zeker niet de zwarte medemensch.

die_Dwayne | 28-04-15 | 09:18

@mallekater | 28-04-15 | 09:12

Gewelddadig verzet tijdens de arrestatie zal er wel niks mee te maken hebben hè ?

QBert | 28-04-15 | 09:14

Kipzur.
Je hebt vast gelijk dat het in bezit hebben van en handelen in drugs voldoende redenen is om iemand de rug op drie plaatsen, de nek op een plek en het strottenhoofd te verbrijzelen.
Sure.

mallekater | 28-04-15 | 09:12

Binnenkort in EU. Moslims tegen de rest.

frisenfruitig | 28-04-15 | 09:09

@necrosis | 28-04-15 | 08:58

Wat moeten die met geld als er niemand is die werkt om producten, voedsel en medicijnen te produceren ?

QBert | 28-04-15 | 09:07

@ Buutendieker | 28-04-15 | 09:00
Zeg je over een land met zwarte (mag ik dat woord nog gebruiken?) politiemensen, filmsterren, topsporters, burgmeesters, ministers en zelfs een zwarte president, die ook een keer herkozen is. Ik ontken absoluut niet dat er in Amerika sprake kan zijn van schrijnend racisme, maar ontken *jij* dan niet dat dat racisme niet het hele verhaal is.

Lewis | 28-04-15 | 09:07

@Jan Passant mk2 | 28-04-15 | 09:01
Ik vind mensen als Marcel van Dam en Biertje v/d Roest anders niet guurrechts....
Of ik gebruik de verkeerde definities, dat kan ook nog.

necrosis | 28-04-15 | 09:05

Als de zwarte medemens eens wat minder crimineel wordt, dan is het zo opgelost...

Maxx! | 28-04-15 | 09:02

@necrosis | 28-04-15 | 08:58
Er is een gegeven hoeveelheid geld in de wereld, waar iedereen fijn van zou kunnen leven als er maar eerlijk gedeeld werd.
In een wereld zonder guurrechtse mensen wordt eerlijk verdeeld en kan er dus nooit armoede ontstaan.
Geld kan je ook zelf drukken, mocht het op raken.

Jan Passant mk2 | 28-04-15 | 09:01

Barack Obama zei waarschijnlijk aan het begin van zijn ambtstermijn: "We gaan nu eerst eens de zwarten aanpakken".

Jan Gordelroos | 28-04-15 | 09:01

De rellen zijn uitgebroken wegens provocatie van de politie tijdens de begrafenis van Gray. Rellen is hier niet het middel, het is een gevolgd van tientallen jaren (zoniet 100en) als 3e rangsburger behandelen van een bevolkingsgroep.

Buutendieker | 28-04-15 | 09:00

Dus men wijdt de rellen ook aan economisch verval waarbij mensen werkloos zijn geworden? En dat laat je dan merken door winkels en restaurants waar andere mensen werken, te slopen, zodat ook zij niet kunnen werken? Snapt iemand die logica?

DoorDraaiDeur | 28-04-15 | 08:59

@Dutch_Holland | 28-04-15 | 08:58
Zie Kipz0r | 28-04-15 | 07:40

Lewis Lewinsky | 28-04-15 | 08:59

Google eens op "criminal record Freddie Gray".
Wat een waslijst.

Dutch_Holland | 28-04-15 | 08:58

@Jan Passant mk2 | 28-04-15 | 08:38
Wie gaat dat paradijs van de gutmenschen/ kansenmensen betalen als er een hoog hek zit tussen hun en de guurrechtse mensen?

necrosis | 28-04-15 | 08:58

Er wordt wat afgeknokt in de weareld...
godsdiensten tegen (andere)godsdiensten
stammen tegen stammen
rassen tegen rassen
rijken tegen armen
vvd tegen pvda
gelovigen tegen ongelovigen.

meneer Q | 28-04-15 | 08:57

.. maar goed. Het is een enorm onrecht dat negers altijd en overal zo gediscrimineerd worden - en vervolgd door de politie.
Vooral in Afrika, waar de discrimiNazi zo erg is dat er sprake is van een enorme vluchtelingenbeweging naar landen waar de discriminatie weliswaar ook vreeselyck is, maar blijkbaar net even wat minder erg.

Jan Passant mk2 | 28-04-15 | 08:56

toen er nog katoenplantages waren, had wel iedereen werk.

minimá-armezusvan.. | 28-04-15 | 08:55

Amerika heeft (net als Europa en Afrika) een afrikanen-probleem.

--sql error-- | 28-04-15 | 08:53

Raar eigenlijk dat de eerste reactie van een bepaald soort volk altijd het roepen van racisme is, om daarna snel hun jas te pakken om aan het plunderen te slaan.
Maar goed DeShawn heeft zijn nieuwe X-box, en wie daar commentaar op maakt is een racist:

twitter.com/Chip_Brent/status/5928615...
Lees je even mee, Sunny Bergman, misschien kan je daar een keer een schijtlollige documentaire gaan maken van mijn geld, en neem Koewinsie gelijk mee.

Cuyahoga | 28-04-15 | 08:52

Er vallen de laatste maanden wel erg veel doden daar met behulp van de politie, je kan het nauwelijks meer een incidentje noemen. Echter, wil je een statement maken als benadeelde bevolkingsgroep dan zou een vreedzaam massaal protest meer indruk maken dan het in puin slaan van een stad en de handel plunderen in naam van de overledenen, dit komt nogal hypocriet over.

Tsjernodebiel | 28-04-15 | 08:47

En intussen begint hier het getoeter over Zwarte Piet weer, (het wordt weer een lange hete zomer op het Pietenfront) terwijl er toch echt geen enkele agent het in zijn hoofd zou halen die zomaar een beetje dood te schieten of te mishandelen........

mallekater | 28-04-15 | 08:44

Jammer allemaal. Het beste zou zijn om de wereld in twee delen in te delen:
Een rechtvaardige & eerlijke wereld waar alle kansenmensen en Gutmenschen samen een paradijsje van diversiteit hebben en waar alles gratis is;
En een hardvochtig guurrechtse wereld waar hard geld verdiend wordt door iedereen die zich een slaaf van werk wil laten maken zodat ze zelf kunnen betalen voor alles wat ze nodig hebben.

Met een hoog hek ertussen uiteraard, om te voorkomen dat de guurrechtse mensen ontsnappen naar het kleurrijke paradijs.

Jan Passant mk2 | 28-04-15 | 08:38

Gaat hier in Den Haag ook gebeuren.
12.700 jongeren onder de 23 hebben geen baan en/of volgen geen opleiding.
4.500 hebben een uitkering.
Oftewel 8.200 moeten op een andere manier in hun behoeften voorzien.
Tel daarbij de overige werkloosheid van 15% op en het feit dat scholen spijbelaars niet eens meer melden.
De wethouder tegen leerplicht;
Zijn er spijbelaars?
Nee, we hebben geen meldingen.
Let op de nuance.

Bierosaurus | 28-04-15 | 08:35

Oeps...

necrosis | 28-04-15 | 08:34

-weggejorist-

necrosis | 28-04-15 | 08:33

@PopperFlopper | 28-04-15 | 08:25
Om jouw betoog te onderschrijven, een kijktip:
Menace to society, een heftige film.....

necrosis | 28-04-15 | 08:33

@kicktherabbit | 28-04-15 | 08:01
Wat er aan "bewijslast" naar buiten komt is nogal subjectief natuurlijk in een pikzwarte verpauperde wijk. Waar men klaagt over armoede maar wel iedereen op dinsdagmiddag 14:00 uur op straat is om een akkefietje in VVS vast te leggen met de smartphone.

Godsammekraken | 28-04-15 | 08:30

Andermans leed misbruiken om jezelf te verrijken. Dan heeft het dus geen bal met racisme te maken.

Sadomassochristus | 28-04-15 | 08:29

Waarom is het doden van een neger racisme als het door een blanke gebeurt en andersom niet. Snap er geen reedt van. De zwarten poppen iedere avond weer een handjevol buurtbewoners naar de andere kant van de hel. En het blijft stil. Als een zwarte agent een zwarte crimineel doodschiet hoor je ook niks. Als een zwarte voor de zoveelste keer een blanke winkelier doodschiet is het gewoon een roofoverval. Maar als een blanke agent het doet is iedereen er van overtuigd dat hij het deed omdat het slachtoffer zwart was. Wow.

PopperFlopper | 28-04-15 | 08:25

@Blootkapje | 28-04-15 | 08:16

Wat een onzin, als je je best doet kan je veel bereiken. Hou eens op met dat slachtoffer denken. Zit je liever te blowen als de kansen worden uitgedeeld moet je niet raar opkijken dat er niets van je terecht komt.

__dictatuur | 28-04-15 | 08:23

@Blootkapje | 28-04-15 | 08:16

Ik zou jou wel eens willen zien als jij in zo'n buurt politie agent zou zijn. Regelmatig beschoten worden etc.
En dan komt er een Blootkapje die veilig van achter zijn toetsenbordje even kritiek komt leveren.
Stoer.

QBert | 28-04-15 | 08:22

@Kipz0r | 28-04-15 | 07:40

We kunnen ervan uit gaan dat hij 17 September 2008 de gevangenis in ging en er op 8 Mei 2012 wee uit kwam.

QBert | 28-04-15 | 08:18

@kicktherabbit | 28-04-15 | 08:01
Het valt me mee dat je Rodney King er niet bijsleept, tenslotte was hij ook een modelburger en slachtoffer van politiegeweld.
Natuurlijk meldden de meeste media die het filmpje uitzonden niet dat 'meneer' achtervolgd werd door de politie wegens het negeren van meerdere rode verkeerslichten, veel te snel reed en een flinke dosis PCP en alcohol achter zijn kiezen had zitten....
En dat was NIET de eerste keer.

necrosis | 28-04-15 | 08:17

Of het nu zwarten, Marokkanen, Pakistanen, blanken of wat dan ook of waar dan ook zijn. Als je een bepaalde groep mensen op een bepaalde manier gaat behandelen dan gaan ze zich op een bepaalde manier gedragen. Keihard feit.
Dus dat je nu een zwarte dezelfde hypocriete shit hoort uitslaan als de familie van een berber scooter crimineel die al dan niet terecht door de politie/winkelier wordt afgeschoten is dat volkomen logisch. Het is ook erbarmelijk leven daar.
Buiten dat is het langzaam wel heel duidelijk dat de politie in de VS doorgaans zwaar racistisch is en soms gewoon executeert.
Maar als de gutmenschen zich af vragen waarom de zwarte zo reageert mogen ze zich ook afvragen waarom politie zo racistisch is, zo zijn ze meestal ook niet geboren.

Zeer lastige materie dit, het gaat nog vaak en steeds meer opspelen ben ik bang. Wellicht moeten we eens in het MO gaan informeren hoe zij daar zo goed de extreme verhoudingen tussen eigen volk en immigranten onder controle houden...

Blootkapje | 28-04-15 | 08:16

Wil je weten hoe erg het altijd al was in Baltimore ? ( aan 2 kanten van the thin blue line)
Kijk eens naar the wire, de beste tv serie ooit en levensecht.

Goatboy2014 | 28-04-15 | 08:14

Martial law, crowd control.

U roept, wij draaien.

SemperLibertas | 28-04-15 | 08:13

Er is een filmpje van een russia today journaliste wiens tas werd gestolen door relnegerts tijdens opname . Politie overmeesteren de dader maar meisje is helemaal de weg kwijt.
Tja..

Goatboy2014 | 28-04-15 | 08:12

@kicktherabbit | 28-04-15 | 08:01
In sommige landen staat de doodstraf op drugsbezit/ verkoop...

necrosis | 28-04-15 | 08:08

@kicktherabbit | 28-04-15 | 08:01

Ja, als je de gevolgen weet van drugsgebruik kun je zeker wel stellen dat dealen een wereldschokkende misdaad is. Overigens is het geen geweld tegen zwarten, maar tegen verdachten.

roze_bril | 28-04-15 | 08:06

De voornaamste doodsoorzaak onder jonge zwarte mannen in de USA is vermoord worden door andere jonge zwarte mannen.

Maar als de politie het doet is het opeens een probleem.

Vogelbeest | 28-04-15 | 08:03

Kipz0r | 28-04-15 | 07:40
Drugs dealen, is dat nu zo'n wereldschokkende misdaad? Hier koop je het deels gewoon aan de balie.
Nu er steeds vaker bewijslast naar buiten komt van buitensporig politiegeweld tegen zwarten komt alle frustratie eruit. Voordat we massaal met smartphones rondliepen was het altijd het verhaal van de zwarte sloeber vs de 'brave' politieman. Niet de oplossing natuurlijk maar wel een logisch gevolg.

kicktherabbit | 28-04-15 | 08:01

En er is niet eens gevoetbald.

kicktherabbit | 28-04-15 | 07:58

@Martinspire | 28-04-15 | 07:45

Tja dat zou kunnen gaan werken. Doen ze echter niet, want je dacht toch niet dat deze rellen iets met rascisme te maken hebben?

peterdh | 28-04-15 | 07:53

En de media staat het weer op te hypen alsof er genocide is gepleegd. Want ja, dat verkoopt nou eenmaal.

Martinspire | 28-04-15 | 07:50

@Bokito ergo sum | 28-04-15 | 07:40

"Het zijn altijd weer die zwarten die gaan plunderen, roven en stelen bij elk excuus"

Vraag me af of dat ook rascisme is, want er loopt geen blanke mee in die rellen...

peterdh | 28-04-15 | 07:49

Het liefst maken ze van de VS één groot Haïti.

Muggenmepper | 28-04-15 | 07:46

En gelijk worden er winkels geplunderd en als winkel eigenaar kan je niet de politie bellen want die heeft geen tijd.

Wat doe je dan? Shoot to kill, zo heb je weer een prorestmars en blijf je in die neerwaartse spiraal

HaagseSkieldah | 28-04-15 | 07:46

Zolang ze blijven rellen elke keer als er iets met racisme te maken heeft gehad, zal er niets veranderen.
Ga eens vreedzaam aan de slag. Dan bereik je veel en veel meer.

Martinspire | 28-04-15 | 07:45

Zwart Amerika reageert hetzelfde zoals een moslim - en links Nederland - reageert als een Jood een Palestijn doodt. Zodra een Afro-american wordt gedood door een blanke gaan ze rellen maar als een blanke of een gekleurde Amerikaan wordt gedood door een Afro american dan hoor je ze niet. Hypocriet.

ProfessorX | 28-04-15 | 07:45

@Kipz0r | 28-04-15 | 07:40
Hij werkte dus wel voor zijn geld.....

necrosis | 28-04-15 | 07:44

Kipz0r | 28-04-15 | 07:40

Dat lijkt wel het strafdossier van de gemiddelde scooter-Fin...

eerstneukendanpraten | 28-04-15 | 07:44

@eerstneukendanpraten | 28-04-15 | 07:42
Kijk de beelden. Het is geen racisme als het een feit betreft.

Martinspire | 28-04-15 | 07:44

@Kipz0r | 28-04-15 | 07:40
Hoe kan die gast dan uberhaupt op vrije voeten zijn?

Martinspire | 28-04-15 | 07:43

En wie zegt dat de daders voornamelijk mensen met een kleurtje zijn is racist!

eerstneukendanpraten | 28-04-15 | 07:42

@Johnny Quid.
De beste man heet Freddie Gray.

necrosis | 28-04-15 | 07:42

Een land waar 46 miljoen mensen leeft van voedselbonnen mag je gerust een derde wereld land noemen.

roze_bril | 28-04-15 | 07:41

Ze hebben wel een zwarte vrouwelijke burgemeester. Hoe kan het dan racisme zijn. Want de burgemeester is toch de baas over de politie.

TB2318 | 28-04-15 | 07:41

't was ook zo een lieve jongen natuurlijk
Freddie Grey
3-20-15 - dealing cocaine
3-16-15 - distribution of narcotics
3-13-15 - stolen property
01-4-15 - distribution of narcotics
12-4-14 - distribution of narcotics
12-4-14 - possession of narcotics
1-25-14 - possession of narcotics over 10 grams
9-29-13 - distribution of narcotics
05-9-12 - distribution of narcotics
10-5-12 - illegal gambling
9-16-08 - distribution of narcotics
8-28-08 - possession of narcotics
4-30-08 - unlawful possession, 2 counts
4-16-08 - distribution of narcotics
3-28-08 - possession of narcotics
3-20-08 - Burglary
3-20-08 - possession of narcotics
2-12-08 - distribution of narcotics
9-21-07 - distribution of narcotics
8-29-07 - distribution of narcotics
8-24-07 - manufacturing and distribution of narcotics

Kipz0r | 28-04-15 | 07:40

Zwart dus moet wel racisme zijn

Bokito ergo sum | 28-04-15 | 07:40

En daarom is het een goed idee om de grenzen van de EU af te sluiten, of willen wij dit hier ook over een jaar of vijf?

paost712 | 28-04-15 | 07:39

Binnenkort ook in 010, 020, 030, etc. De zegeningen van de multikul.

Botte Hork | 28-04-15 | 07:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken