Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Honderden Groningers verdronken op IJsselmeer

oie_syEh45Z7H0hS.gifDat is schrikken, zo'n kop. Nog niet gebeurd, maar het is een UITERMATE realistisch toekomstperspectief. Grote kans dat een grote groep ontheemde Groningers de komende jaren middels gammele vlotjes over het IJsselmeer het welvarende Holland proberen te bereiken. Uit gedegen onderzoek blijkt namelijk dat 170.000 panden versteviging nodig hebben. De komende twintig jaar blijft het onveilig in Groningen. Totale kosten voor het herstel zijn beraamd op dertig miljard euro. Perspectief: de aardgasbaten zijn gemiddeld vijf miljard per jaar. Had veel meer kunnen zijn als Nederland, net als Noorwegen, verstandig was omgesprongen met de opbrengst van dit soort bodemvondsten. Maar goed. NAM moet dokken, vooral omdat ze al sinds 1963 weten van de bodemverzakkingen. Maar tegen de betalingen zullen vast eerst wat vertragende processen gegooid worden. Kortom, Groningen is reddeloos verloren. Huizen, scholen en kerken gaan instorten alsof het exploderende flats in Heerlen zijn. Mad Max-achtige omstandigheden. En dus een enorme stroom vluchtelingen. Groningse drenkelingen op het IJsselmeer. Rondzwervende uitgeprocedeerde Groningers in de straten van Amsterdam en Den Haag. Schokkende Vice-reportages over de kustwacht van Flevoland die lijken van Groningse kinderen uit Markermeer vist. VVD die pleit voor grenzen dicht en opvang in de regio. Waarbij genegeerd wordt dat dit dan opvang in Drenthe betekent, een doemscenario waardoor zelfs wij liever het risico nemen om te verzuipen op de oude Zuiderzee of te eindigen in een vluchtgarage tussen Amsterdamse krakers. Beter worden de huizen in Groningen snel opgelapt, voordat al die gelukszoekers naar naar het westen trekken en gaan teren op onze Hollandse uitkeringen die we jarenlang konden betalen van Gronings aardgas! Want dat is hoe dit werkt. Zielig hoor, die Groningers in Groningen. Maar zodra het vluchtelingen zijn die naar onze achtertuin vol geldbomen komen, tellen de levensgevaarlijke omstandigheden en push-factoren in het Groningse thuisland niet meer. Dan zijn het uitbuitende parasieten die de verdrinkingsdood verdienen! En als dat gebeurt, zullen we er om juichen op Facebook, in de hoop dat we de Screenshot Hall of Fame zullen bereiken. Vluchtende Groningers zijn gelukszoekers, allemaal! OPROTTEN MET EDE STALI RADICALI!

Reaguursels

Inloggen

graag hek om Groningen en afstoten. die vieze Hollanders kunnen hun gas dan mooi inkopen tegen de hoofdprijs.

wth was dat | 21-04-15 | 11:11

GeenStijl kan aan het gas! Dit zijn geen grappen!!

Von Paushaus | 21-04-15 | 00:43

Er ligt een dijk. En anders kunnen ze via de polders.

Jan de Schot | 20-04-15 | 23:32

de nam mag mijn ondermijnde woning kopen,de fundatie palen zullen wel geknakt zijn,de woning ging tijdens de beving heen en weer als het liedje van voor naar achter van links naar rechts.
ik ga wel op een woonboot wonen.
niet naar het westen,ik was daar een keer overdag allemaal buitenlanders,allemaal vreemde talen,zoals je in vakantie plaatsen hoort.
toen ik vroeg waar zijn die Nederlanders,werd mij verteld die zijn om 5 uur vrij.
de romeinen werden op het hoogtepunt van hun welvaart
door hun eigen verwekte slavenkinderen een kopje kleiner gemaakt.
hier gaat ook iets gebeuren,in de pruikentijd kon je een nieuwe pruik opdoen tegen de luizen
wat er nu op termijn gaat gebeuren kan het nageslacht vertellen
dan maar een dobber groninger zonder bed en vreetfeest.

soledad | 20-04-15 | 21:36

@Feynman en @bnn01
Het gaat in totaal 170.000 panden inclusief nutsgebouwen. Daarvan 90.000 grondgebonden woningen, 58.000 hoogbouw woningen en dus 22.000 nutsgebouwen. De raming van € 100.000 per woning gemiddeld komt een eind in de richting. Bij de nutsgebouwen is aardbevingbestendig maken waarschijnlijk goedkoper dan nieuwbouw.

Wat ik niet terug kan vinden in de cijfers is of hier ook de kosten voor de industrie in meegenomen zijn.
- Delfzijl met z'n chemiepark (3e van NL).
- Hoogezand met o.a. scheepsbouw en papierindustrie.
- Stad Groningen zelf.
Dan komt €30 miljard gauw in de buurt.

Overigens is uitkopen nog een paar slagen duurder, want dan gaat het om de verkoopwaarde van de woningen en indien de woningen onder water staan de warde van de hypotheken die afgekocht moeten worden. (factor 2 klinktt niet raar).

monmax | 20-04-15 | 21:00

Vergeet ook niet de duizenden verdronken Limburgers die de mijnverzakkingen trachtten te ontvluchten in de 60-er en 70-er jaren. Deze arme drommels probeerden Limburg via de Maas te onvluchten om in België asiel aan te vragen. Zelfs nu nog storten regelmatig parkeergarages in waar flatgebouwen op staan. (Heerlen, winkelcentrum het Loon)

Chiefmate | 20-04-15 | 20:22

bdn01 | 20-04-15 | 19:19
Dan nog steeds is 170.000 woningen maal uw prijs van 100.000 euro alleen al 17.000.000.000 euro. Doe daar andere panden bij waar niet gewoond wordt en je vind de andere 13 miljard. Uw schatting komt derhalve precies overeen.

Feynman | 20-04-15 | 19:24

Aardgasbaten zijn sinds 2006 niet onder de 10 miljard euro geweest. statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?V... Op zich is het wel vijf miljard gemiddeld, als je niet corrigeert voor inflatie.

Feynman | 20-04-15 | 19:22

wat een zeldzame BS. 170.000 woningen? dat is zo' n beetje ieder stenen optrekje dat in de provincie staat. Hou het eerst maar eens op 100.000, dat is al heel wat. Herbouw- waarde maximaal 100.000. Gewoon een betonnen bak storten en dan het huis erbovenop. Klaar. Totale schade als alle huizen volledig zouden moeten worden afgeschreven: 10 miljard. we worden hier door een kongsie van de bouw- maffia en de linkse zieligheidsindustrie weer eens grotelijks belazerd.

bdn01 | 20-04-15 | 19:19

@necrosis | 20-04-15 | 15:42
Sarcast

DrakenEi | 20-04-15 | 19:13

Groningen stemde ooit massaal PvdA en was zeer begaan met de wereld. De gemeente Groningen steunde de tsunamislachtoffers met 2 ton. Wie helpt nu de Groningers?

Petrus de Rewa | 20-04-15 | 18:51

Meneer Quid had dit stukje beter nog even kunnen wegleggen en overdenken. En dan weggooien.
Slaat nergens op.

Schmalz | 20-04-15 | 18:07

Afgezien van wat grotere plaatsen in het gebied is een heel groot deel van die 170.000 woningen vrijstaand dus duurder dan al die kwinten in het Westen. (Vlgs andere site 90.000 van de 170.000 gebouwen).

monmax | 20-04-15 | 18:05

@Detrimentalist | 20-04-15 | 16:51
Ik wel en dat is ongeveer 60.000 teveel. Een beetje woning kost aan pure bouwkosten ca. € 100.000 met sloopkosten per oude woning van € 10.000 zit je op €110.000 Grondkosten etc. hoef je natuurlijk niet mee te rekenen.

monmax | 20-04-15 | 18:02

Liever buiten westen dan in het westen.

*verder gaat met lui in de zon liggen en genieten van de kwetterende vogeltjes*

neemjemoederindemali | 20-04-15 | 17:58

-weggejorist-

Long Horn | 20-04-15 | 17:58

@Detrimentalist | 20-04-15 | 16:51
Een huis in het bevingsgebied is praktisch onverkoopbaar.

Long Horn | 20-04-15 | 17:58

@necrosis | 20-04-15 | 15:47
Kijk. Dat bedoel ik. Beetje stoken, voor de gein.

Driewerf Hoezee | 20-04-15 | 17:03

30 miljard gedeeld door 170000 is een slordige 175000 per woning. Ben geen aannemer maar dit lijkt me wat aan de hoge kant.

Detrimentalist | 20-04-15 | 16:51

Amsterdam is een fantastische stad. Den Haag en Rotterdam ook. Maar helaas veel te vol daar.
Net als de hele Randstad die we eigenlijk beter Ransstad kunnen noemen vanaf nu.
De arme Ransstedeling betaalt de meer dan de hoofdprijs voor een woning van het formaat dubbele badkamer met, als je geluk hebt, een postzegeltuintje waar je fijn in kan zitten om vergast te worden door de bbq luchten van de buurman maar vooral van het fijnstof dat er in kankerverwekkende concentraties rondwaait.

Maar hé, je kunt dan wel zeggen dat je in de Ransstad woont. Da’s wel wat waard, heel veel zelfs ;)! De boeren en buitenlui tellen hun zegeningen wel!

Où est Charlie? | 20-04-15 | 16:32

Geldt voor de hele mensheid: Wat je uit de aarde haalt moet je er ook weer instoppen. Dat heet kringloop. Doe je dat niet, krijg je rottigheid van zoals ontbossing, opwarming aarde enz. Eenzijdig kort gewin dus en nu even afrekenen aub.

Musset | 20-04-15 | 16:32

@Feuer Frei
Het is vooral de PROVINCIE Groningen dat iets bijdraagt aan onze maatschappij. (gas!) De bijdrage van de meeste provinciegenoten van mij beperkt zich tot het klagen dat de uitkeringen te laag zijn. Want daar zijn we hier ook erg goed in: handje ophouden. En klagen.

VanBukkem | 20-04-15 | 16:30

Quid staat op Groningse tenen *lol*

levend fossiel | 20-04-15 | 16:26

En inmiddels verdampen de huizenprijzen, aldus Steen.
Los van de verzakkingen, er wilde toch al niemand meer in Groningen wonen. Dat is al heel lang gaande. En dat is de belangrijkste oorzaak van de prijsdaling van Groningse huizen. Kwestie van vraag en aanbod. Veel aanbod, weinig vraag.Lage prijzen daarom.

FCDenBosch | 20-04-15 | 16:25

Wat is je punt, Quid ? Groningers dragen iets BIJ aan onze maatschappij. Ze produceren gas, academici, aardappelen en graanjenever. Zulke mensen zijn altijd welkom, overal.

Feuer Frei | 20-04-15 | 16:23

Cuyahoga | 20-04-15 | 15:58
Ja, dat gerucht om Van der Roest lijkt te kloppen. Rick van der Ploeg bevestigde net de keuze van Bertje en voegde eraan toe: "Nergens kan het Rooie Rakkers-geld veiliger zijn dan bij Bert van der Roest. Dat was zo, dat is zo en dat zal altijd zo blijven. Wat anderen ook beweren. Bij de PvdA krijgt iedereen een tweede kans, hoe je de boel ook hebt versteerd en opgelicht! Bert, ik zou zeggen, die badkamer van jou is best aan een verkwistende verbouwing toe! Bert... Bert, snap je 'm? Oké!"

levend fossiel | 20-04-15 | 16:23

@Sormageddon
Liever met opgeheven hoofd verzuipen als Groninger, dan van ouderdom sterven in de Randstad!

VanBukkem | 20-04-15 | 16:21

Laten we Groningen teruggegeven aan de zee. De stad mag blijven als waddeneiland.

dogbitedog | 20-04-15 | 16:20

Dobbergroningers zogezegd.
Maar ze kunnen toch gewoon over de Afsluitdijk?

FCDenBosch | 20-04-15 | 16:19

@Kapitein Stijlvol | 20-04-15 | 16:08
Michiel de Ruyter was ook geen Hollander overigens.
Verder wat VanBukkem | 20-04-15 | 16:11 zegt.

Stormageddon | 20-04-15 | 16:18

@VanBukkem | 20-04-15 | 16:08
Luxe appartementen storten in. Maar goed... dan heb je gelijk een mooie -terp- wierde. En inderdaad, een echte grunniger blijft gewoon zitten waar 'ie zit. Maar nog eerder naar de Pruus dan naar klein Marokko aan de andere kant van de Zuiderzee. Dat wou ik maar zeggen.

Stormageddon | 20-04-15 | 16:17

Ja, lach er maar om.

Inmiddels verdampen de huizenprijzen.

Steen | 20-04-15 | 16:17

Eh Quid, waar wil je heen met dit stukje?
koeberg | 20-04-15 | 15:31

Precies, ik snap er ook geen zak van. Slaat kant noch wal, of is het een cryptische anti-PVVonderbuik boodschap en moeten we de grenzen opengooien voor dobbervluchtelingen?

Xirdalan | 20-04-15 | 16:16

@necrosis
Als ik weer thuis ben krijgt u een paar pluskudo's van mij. (Ik weet dat u daar gek op bent.)

VanBukkem | 20-04-15 | 16:12

Kapitein Stijlvol
Michiel de Ruyter was inderdaad geen Groninger.
Abel Tasman wel trouwens.

VanBukkem | 20-04-15 | 16:11

@VanBukkem | 20-04-15 | 16:02
Geen haar op mijn kale hoofd die erover peinst om je weerloos tussen het puin te laten liggen.
Maar mond-op-mond beademing laat ik liever over aan professionele hulpverleners.
Over je auto hebben we het later wel....

necrosis | 20-04-15 | 16:10

@Stormageddon 16:02
Ik niet. Ik blijf gewoon. Voordat de zeespiegel de voordeur van mijn -flatje- luxe appartement bereikt moet eerst het landijs op Antactica smelten. Ik eet wel vis.

VanBukkem | 20-04-15 | 16:08

Luie Groningers! Dat ze eens de Atlantische Oceaan overvaren richting New York. Desnoods de Waddenzee richting Sylt. Pfff, het IJsselmeer. Geen wonder dat Michiel de Ruyter geen Groninger was.

Kapitein Stijlvol | 20-04-15 | 16:08

Dan wordt de jaarlijkse Pieperrace wel heel actueel. nl.wikipedia.org/wiki/Pieperrace
In plaats van zuipen Grunners redden.

plop

Piet Karbiet | 20-04-15 | 16:07

Liever 10 Groningers in DH dan één dobbernerger/klaagmoslim in NL.

Oktoberfest | 20-04-15 | 16:07

@necrosis | 20-04-15 | 16:01
Jij komt nog eens ergens.. Groeten vanuit ergens aan de Spaanse Costa!
*ghehehe.. koude San Miguel door paast *

Botte Hork | 20-04-15 | 16:04

@VanBukkem | 20-04-15 | 15:56
De toenmalige manager van de toko waar ik voor werkte had een hangbuikzwijntje als huisdier in zijn kapitale villa.
Het dier ging samen op pad met de hond des huizes.

necrosis | 20-04-15 | 16:04

Dit stukje is duidelijk geschreven door een verwarde man. Geen touw aan vast te knopen.

doskabouter | 20-04-15 | 16:03

Groningers vluchten naar het westen? Naar Islamsterdam? Minarotterdam?
Dat doun we naait! We gaait gewoon noar 't Oost'n. Met traain. Vanwege 't gas en de bevings.
(En da's geeneens een godwin.)

Stormageddon | 20-04-15 | 16:02

Wat er dus eigenlijk gezegd word is dat dat hele aardgas dus met alle herstellingen ons niks heeft opgeleverd.

Goh wat verheug ik me op al het gezeik en gemiereneuk om de aardbevingen enkel lul die zijn jankverhaaltje komt ophangen. Buiten natuurlijk de grote groep aasgieren die met de grote pot met geld in zicht, ook nog een graai willen doen uit de pot.

En dat word dus de pot onder welk moto we de komende jaren nog een hele lading extra belasting geld mogen gaan dokken.

170.000 woningen 30 miljard.... my ass

Ik dacht dat de baten wel wat hoger lagen. Als het echt maar 5 mld is, lijkt me dit een no-brainer: direct stoppen met pompen in de probleemgebieden en het gas daar aanhouden als strategische reserve, bijvoorbeeld als Poetin lelijk gaat doen.

Muxje | 20-04-15 | 16:02

@necrosis
Dank u. Da's zeer vriendelijk van u.
Maar laat mij toch maar gewoon onder het puin liggen.
Red mijn auto liever. Die heeft nog een heel voor zich.

VanBukkem | 20-04-15 | 16:02

@Botte Hork | 20-04-15 | 15:52
Ik ben dankzij mijn werk destijds vaker in 020 geweest dan ik wilde.
Met 'Randstad' bedoelde ik alles in het westen met uitzondering van Amsterdam.

necrosis | 20-04-15 | 16:01

@VanBukkem | 20-04-15 | 15:37
Zelfs als je geplet wordt onder je eigen dak, schiet ik te hulp als dat nodig is, zo rollen randstedelingen nu eenmaal....

necrosis | 20-04-15 | 15:58

levend fossiel | 20-04-15 | 15:49
Echt een prachtig mooi intiatief.
Ik hoorde dat Bert van der Roest zich al geheel vrijwillig als penningmeester heeft opgegeven.
En dan zijn er nog boze tongen die durven te beweren dat die rooien het hart niet op de goede plaats hebben, nou ze hebben het verkeerd.
Godverdomme, godverdomme, godverdomme, zou Spekman zeggen.
*traantje wegpinkt*

Cuyahoga | 20-04-15 | 15:58

hmm, groningen laten afzinken en vlaanderen toevoegen, probleem opgelost.

KiK Butt0wski | 20-04-15 | 15:57

@necrosis
De Randstad gezellig? Tuurlijk.
Ik zal niet zeggen dat het hier in Groningen altijd gezellig is, maar bij ons kun je tenminste nog normaal je biggetje uitlaten, zonder allerlei vervelende opmerkingen naar je hoofd geslingerd te krijgen.

VanBukkem | 20-04-15 | 15:56

De natte droom van elke Fries.....

redheat | 20-04-15 | 15:54

Dobbergroningers... Jullie vinden jezelf wel erg grappig zeker. Pas maar op dat we geen plofgroningers worden. Want we zijn dat gedoe met die gaswinning zo langzamerhand meer dan zat.
Binnenkort gaan we over tot actie.

VanBukkem | 20-04-15 | 15:53

@necrosis | 20-04-15 | 15:42
Precies, kom naar 020-Gaza, u zult versteld staan van de multikulturele verrijking.
En u huurt al een garage vanaf 1000,- euro per maand!
Ook kunt u op vele plaatsen genieten van een prachtige avond -gesubsidieerderotzooi- in het theater. U koopt al een gestolen fiets vanaf 50,- euro.
Teveel om op te noemen! Ik kan alle -nadelen- prachtigheid niet kwijt in een (1) tegel.

Botte Hork | 20-04-15 | 15:52

In de toekomst zal de vluchtelingen stroom precies andersom zijn. Berooide 020-ers, 010-er's, 070-ers op sloepjes richting de provincie om het Moslimgeweld in de steden te ontvluchten.
.
Wij provincialen zullen ze helpen. Alleen filteren we dan ook de D66-ers enzo eruit. Die gaan terug naar de steden. Ze wilden het zo graag zo, toch?

Parel van het Zuiden | 20-04-15 | 15:52

@Igor Putkin | 20-04-15 | 15:42
Ik vraag me af wie jouw borgtocht heeft betaald....

necrosis | 20-04-15 | 15:49

Ik las net dat er ook goed nieuws is in deze zaak. De PvdA, sinds jaar en dag de grootste verkwister van de aardgasopbrengsten, heeft een Joop-den-Uyl-fonds in het leven geroepen waarmee de benodigde Groningse reparatiekosten volledig zullen worden gefinancierd. Alle PvdA-ers - leden, ex-leden, kiezers, NPO/VARA-coryfeeën en noem ze allemaal maar op - zullen 10% van de genoten inkomsten uit de laatste vijf jaar in dit fonds gaan storten. Initiatiefnemer en voorzitter, de heer Marcel van Dam, meerderwaardig rozensnoeier in de Veluwe, spreekt van een enorm succes: "Jarenlang hebben wij, het rooie profiteursbataljon van de maatschappij, aardgasgeld over de balk gesmeten. Het kon niet op. Wat hebben we niet allemaal uitgegeven aan multiculti, integratie, opvang, kansloze ontwikkelingshulp, kunstsubsidies voor kliederaars, ach lieve mensen, de lijst is te lang! Maar wij zijn tot inkeer gekomen en wij willen boeten en bloeden. Bloeden en boeten om te voorkomen dat de Groningers naar Holland gaan komen! Liever vangen we ze dáár op. Dáár zijn ze thuis, dáár moeten wij, de verkwistende Rooie Rakkers, ze helpen. Geen Groninger zal op het verraderlijke water van het IJsselmeer moeten dobberen, wanhopig als hij toch al is na de terreur van scheuren en verzakkingen. Wij redden Groningen!"

levend fossiel | 20-04-15 | 15:49

LangeTijdGeleden | 20-04-15
Dat kan je die mensen toch niet aandoen. Zelfs mijn harteloosheid heeft grenzen.

aardappelninja | 20-04-15 | 15:48

Ing. eslapen | 20-04-15 | 15:46
Nee, da's Drenthe

Die bidden nie veur bruune boon'n.

Cuyahoga | 20-04-15 | 15:47

@Driewerf Hoezee | 20-04-15 | 15:36
Een deel van Friesland zit al een tijdje vast aan Noord-Holland, dat moet dus wel lukken.

necrosis | 20-04-15 | 15:47

"Grote kans dat een grote groep ontheemde Groningers de komende jaren middels gammele vlotjes over het IJsselmeer het welvarende Holland proberen te bereiken."

Volgens mij lopen er fatsoenlijke snelwegen naar het welvarende Noord- en Zuid-Holland, namelijk de A7 via de afsluitdijk naar Amsterdam of de A6 via de Flevopolder naar Amsterdam.
Dus waarom per boot?

ProAsfalt | 20-04-15 | 15:46

Bed Bad en Bruine bonen ?

Ing. eslapen | 20-04-15 | 15:46

@VanBukkem | 20-04-15 | 15:41
Heb je daar wel belasting over betaald?
*anonieme kliklijn bellen doet*

necrosis | 20-04-15 | 15:43

Geniaal artikel John. Het gehak op Drenthe is je hierbij dan ook vergeven.

Igor Putkin | 20-04-15 | 15:42

@VanBukkem | 20-04-15 | 15:37
Stel je niet aan, de Randstad is best gezellig...

necrosis | 20-04-15 | 15:42

Ik wil me best laten uitkopen (stem DENK allemaal!) maar dan ga ik wel naar Spanje te wonen. Mijn geld is daar al.

VanBukkem | 20-04-15 | 15:41

Je kan er donder op zeggen dat als dat ooit werkelijkheid zou worden men niet zo staat te trappelen om ze te redden en ze bed, bad en brood te geven.
Ze staan veel te laag op de zieligheidsladder.
Volgens de salonsocialisten is alles wat je ver haalt veel lekkerder!

Sunwukong | 20-04-15 | 15:41

Ik heb geen probleem om zo'n Gronings stuk blond stamboekvee in huis te nemen. Oh wacht.. Die heb ik al.

Oktoberfest | 20-04-15 | 15:40

Cuyahoga | 20-04-15 | 15:37
Want uitkeringen en graties geld met kans op auto, huis en hoeveel kinderen die je neuqt staat gelijk aan meer geld ipv een stop bij 2 koters.

LangeTijdGeleden | 20-04-15 | 15:39

Wijken waar je na zonsondergang als blanke niet meer kan komen.
Supermarkten met uitsluitend hoofddoek-cassieres.
Oma's van 83 met rollator die aan gort gemept worden.
Grensrechters die doodgeschopt worden.
Isis vlaggen in de straten.
27 euro uur betalen voor een uur parkeren, 4,80 voor een latte frappemoccachinettino.
Continu je hand op je mportemonnee houden omdat de Roemeense en Bulgaarse zakkenrollers in rijen van drie staan te wachten om je te beroven.
De aanzuigende werking van de randstand.

Ja, ik kan me voorstellen dat je met 700 man op een
gammele boot gaat springen vanwege zoveel moois in het vooruitzicht.

Cuyahoga | 20-04-15 | 15:37

Ik word liever geplet onder mijn eigen dak dan dat ik moet verhuizen naar de Randstad. Ik maak nog liever een studie van de bodem van het IJsselmeer van dan dat ik.... etc etc.

VanBukkem | 20-04-15 | 15:37

@necrosis | 20-04-15 | 15:30
LOL. Neem aan dat we Leeuwarden probleemloos in een Oost en West kunnen verdelen?

Driewerf Hoezee | 20-04-15 | 15:36

Kunnen we alle illegalen niet naar groningen doen verhuizen? Er is daar moker veel ruimte met ongebruikte grond, alles is er is geen fuck in de buurt, de randstad heeft er geen last van en zin om er te blijven leven krijg je er nou ook niet van dus meer kans op terugkeer, er wonen geen mensen met normale banen en het meerendeel is ambtenaar. Win-win-win-win-win-win situatie dus!

Ok, die aardbeving af en toe moeten ze dan maar voor lief nemen, want ze krijgen al bed/bad/brood en een hoop geld, je moet ergens beginnen.

LangeTijdGeleden | 20-04-15 | 15:36

Als we wat meer gas oppompen hebben we geld zat om die huizen te laten verstevigen.

Vogelbeest | 20-04-15 | 15:36

@de uitbater | 20-04-15 | 15:30
LOL. DobberGroningers + veel

Botte Hork | 20-04-15 | 15:34

@eerstneukendanpraten
Ik wil je best opvangen maar dan moet JIJ kiezen tussen Hedy, Gretta of Patty.
*jawel: grinnik ende grijns*

necrosis | 20-04-15 | 15:34

Ze kunnen toch ook in Drenthe gaan wonen?
Daar is nog plek zat.
Dit geldt trouwens voor wel meer "vluchtelingen".

watergeus | 20-04-15 | 15:33

@necrosis | 20-04-15 | 15:30
Ik stel voor dat we Friesland onder water zetten als buffer, en dat bombardement op de Afsluitdijk zal ook gewoon door moeten gaan. Daadkracht, dat hebben we nodig in deze tijden.

rara | 20-04-15 | 15:32

Ik vind dit een tendentieus stukje.

Worst_kaas_scenario | 20-04-15 | 15:32

Ik meld mij aan om als vrijwilliger de West-friezen te helpen ze met hooivorken bij Opperdoes tegen te houden (de Wieringermeer mogen ze hebben).

TheseDays00 | 20-04-15 | 15:31

Eh Quid, waar wil je heen met dit stukje?

koeberg | 20-04-15 | 15:31

Om te voorkomen dat Grunnigers massaal naar het westen afreizen, snel Friesland onafhankelijk maken zodat we de Afsluitdijk niet hoeven te bombarderen.....

necrosis | 20-04-15 | 15:30

DobberGroningers?

de uitbater | 20-04-15 | 15:30

Ghe, Groningers zijn Nederlanders. Die kunnen dus creperen. Ons geld is voor anderen in de wereld.
.
Althans, dat vinden VVD, PvdA, CDA, D66 en niet te vergeten hun kiezers.
.
T'is jammer, maar zulk volk is helaas uw landgenoot.
.
Tot de volgende keer, hè!

Parel van het Zuiden | 20-04-15 | 15:29

Voor @fuckje heb ik natuurlijk altijd een slaapkamer vrij!

necrosis | 20-04-15 | 15:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken