Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Geef ze bed, bad en brood

bassiehofpica.jpegHet zou jammer zijn als het kabinet valt over zoiets essentieels als de illegalen-problematiek. PvdA en VVD zouden er beiden beter aan doen deze crisis (in wording) als uitdaging te beschouwen. Eerste stap zou dan zijn verder te kijken dan de bed, bad en brood-discussie. Dan moet je wel een paar basisafspraken maken. Afspraak 1. Trek niets van achterban noch peilingen aan maar mik op een échte oplossing. Afspraak 2. Negeer demonstrerende illegalen en de clique activisten, advocaten en NGO’s die daar omheen cirkelt. Illegalen hebben sowieso geen inspraak. En die activisten, advocaten en NGO’s drijven in een drabbige modderpoel van al dan niet financiële belangen en belangetjes. Daar moet een kabinet niet in willen sodemieteren en een besmeurd nat pak halen. Afspraak 3. Let op de kern van de zaak, niet laten afleiden door 400 vluchtelingen die verdrinken in de Middellandse Zee, dat zijn geen illegalen en ze hebben niets met de discussie te maken. Afspraak 4. Luister niet naar Philip Alston, speciaal VN-rapporteur extreme armoede en mensenrechten. Bij Nieuwsuur had hij het afgelopen week over ‘illegale immigranten’, ‘asielzoekers’, ‘immigranten’en ‘toekomstige asielzoekers’. Die clusterfuck van conflicterende termen verziekt de discussie. Ze zijn en heten gewoon illegalen. Allemaal naar Ter Apel, Ontwikkelingssamenwerking betaalt Dan: wat te doen? Een voorstel: Geef de illegalen allereerst dat vurig gewenste bed, bad en brood. Niet die tienduizenden die inmiddels onzichtbaar zijn opgegaan in de samenleving, maar de luidruchtige types die trekken van Vluchtkerk naar Vluchtgarage naar Vluchttoren en wat dies meer zij. Breid de zenith van het uitzettingsbeleid – Ter Apel – uit. Huisvest ze daar in bijvoorbeeld containers (gelijk die van onze moedige militairen overzee of onze vorst), geef ze te eten en zorg dat ze kunnen douchen. Een voetbalveld, een bibliotheek en de dagbesteding is dan ook gecoverd. Er is voldoende geld in de begroting van Ontwikkelingssamenwerking te vinden dus de financiering is geen enkel probleem. PvdA heeft genoeg binnengehaald, nietwaar? Dan is het zaak naar elkaars verworvenheden te kijken. De PvdA staat op winst: het huidig asielbeleid is grotendeels ingezet door PvdA-bewindslieden (Cohen, Albayrak). En later bijgesteld door diezelfde PvdA (Generaal pardon, Kinderpardon, wetsvoorstel Strafbare Illegaliteit ingetrokken, tijdelijke opvang illegalen op gemeenteniveau met geld van het Rijk). De VVD haalde binnen: Eh… Op asielbeleid heeft de PvdA dus inmiddels haar laatste oortje versnoept. Voldoende wisselgeld voor de VVD dus. En dan? Eind vorig jaar bleek uit onderzoek van De Correspondent dat van de 159 illegalen uit de Vluchtkerk zo’n 40 na gedegen onderzoek alsnog in aanmerking kwamen voor een verblijfsvergunning. Leg daarom ál die loslopende groepen illegalen in Ter Apel onder hetzelfde vergrootglas. En kijk wat dan overblijft. Illegalen: “KOM HIER NIET NAAR TOE! GRONINGEN ZUIGT!” De groep die overblijft is gedoemd voor de rest van haar leven te blijven wonen in voornoemde containers in Ter Apel. Geef ze daarom ook internet zodat ze aan achterblijvers in verre landen kunnen vertellen: “Alles wat we hebben is bad, bed en brood in een winderige en grijze uithoek van Groningen. Onze kinderen hebben recht op onderwijs en wanneer nodig krijgen we medische verzorging. Maar that’s it. KOM HIER NIET NAAR TOE! GRONINGEN ZUIGT!” Geschiedenis schrijven Het probleem van de illegalen sleept zich al decennia voort. Mark Rutte, Diederik Samsom en integratieminister Lodewijk Asscher zijn op het punt aanbeland dat ze geschiedenis kunnen gaan schrijven. Maar het trio kan zich ook verliezen in politiek met een kleine k. Het grote voordeel daarvan is dan wel dat eindelijk dat VVD/CDA/D66 kabinet gaat aantreden. En dat de PvdA na de grote steden ook het land verliest.

Reaguursels

Inloggen

Containers zijn aardbeving bestendig. Wel eens in de 14 een inval houden en alle illegalen oppakken en uitzetten. Het is handig dat ze bij elkaar zitten in een BBB faciliteit.

p3xxx | 20-04-15 | 16:52

Er was eens een mannetje die zie: Dig it. Geef ze allemaal een schep en dan kunnen ze de Sahara vruchtbaar maken. En ruimte zat.

ritter vn hüpfburg | 19-04-15 | 22:41

Er was eens een mannetyje die zij:Dig it. dus geef ze allemaal een schop en dan kunneb ze de Sahara vruchtbaa

ritter vn hüpfburg | 19-04-15 | 22:38

De zogenaamden vluchtelingen worden door de IS hun land uitgestuurd om zich in europa te vestigen met de hoop dat ze daar in de meerderheid komen wees nu eens wijs en probeer zoveel mogelijk moslims buiten europa te krijgen

koos7299 | 19-04-15 | 20:36

Dank voor zo veel terechte wijze woorden, het ga u goed..

equal to condell | 19-04-15 | 19:20

@4609

Turken zitten ook echt niet te wachten op al die vluchtelingen hoor, en ook al hebben wij hier sloten Turken uit de oostelijke gebeiden die nogal zijn achtergebleven, over het algemeen zijn Turken redelijk fijne mensen.

Turkije zit op dit moment vol met Syriers en IS-lui. Die kieperen ze er liever vandaag dan morgen uit. Syriers zijn over het algemeen wel weer wat aangepaster dan de mensen die hier weer binnenkomen.

Wat dat betreft hebben we extreem getroffen met de influx van het type mensen wat we krijgen.

Anoniem5k | 19-04-15 | 18:54

@F#ckingAwesome | 19-04-15 | 18:09 "De boodschap die moet aankomen in Afrika is dat gelukzoeken in Nederland geen zin heeft en je alleen moet komen als er geen andere optie is, punt."
.
Of, duideljker: Gelukzoeken kan, maar alleen via het Australische puntensysteem, voor een werkvergunning. Zonder zo'n werkvergunning kom je er niet in, en moet je in je eigen regio een beter heenkomen zoeken. Dit laatste geldt ook voor vluchtelingen.

ben kokhals | 19-04-15 | 18:43

De Vrijlansier | 19-04-15 | 15:03 : "Er bestond een koloniale schuld, ja. Maar is deze niet ondertussen met duizendvoudige rente terugbetaald?"
.
Goed punt. Eigenlijk is het zelfs een beetje omgekeerd: Afrika is iets schuldig aan het christelijke Westen. Want dat Westen heeft niet alleen de slavernij in de 19e eeuw afgezworen (de Nederlanders in Zuidelijk Afrika hadden het al in 1636 verboden) maar is de Arabisch/Afrikaanse slavenandelaars ook met man en macht gaan bestrijden metro.co.uk/2007/04/29/rare-slave-free...
Als het Westen dat laatste niet gedaan had, was de omenselijke plundering in met name Afrika gewoon doorgegaan.
Toegegeven, in de jaren zeventig hebben de Westerse progressieven de opkomende middenklasse er permanent aan bedelstaf geholpen, zoals in Rhodesië, maar daar hebben de Westerse arbeiders voor moeten boeten via de decennialange ontwikkelingshulp bijdragen.
Kortom: het Westen is Afrika helemaal niks schuldig, en het wordt tijd normale handelsbetrekkingen te gaan onderhouden, en te stoppen met die asielgekte en die ontwikkelings"hulp".

ben kokhals | 19-04-15 | 18:28

Goed stuk, uitgezonderd dat over die 50 'na nader onderzoek' gebleken vormfoutjes. Dat waren helemaal geen verkeerd beoordeelde gevallen maar zoethoudertjes, gewoon klein politiek wisselgeld. Het laatste wat je moet doen is daar een gewoonte van maken, dat geeft weer een heel verkeerd signaal.

Beter is het een no-tolerance beleid op te zetten voor illegalen die zich onttrekken aan ongewenste-vreemdelingen detentie (in die containers in ter apel bij voorkeur ja, zonder betaalde arbeidsdeelname maar met verplichte werkzaamheden waarbij verdringing van 'legalen' uitgesloten is). Dus actief opsporen (gebeurt nu niet) door huisbezoek in risicogebieden. Simpel te regelen: gewoon wettelijk opdragen aan de woningbouwverenigingen in den lande.

De boodschap die moet aankomen in Afrika is dat
gelukzoeken in Nederland geen zin heeft en je alleen moet komen als er geen andere optie is, punt. Dus tenzij je uit een hard aantoonbare poel van ellende komt die (terecht) tot asielstatus leidt wil je er niet eens aan beginnen.

F#ckingAwesome | 19-04-15 | 18:09

@necrosis | 19-04-15 | 12:12
Via Schiphol komen volgens al lang geen mensen meer binnen zonder papieren. Die gaan op kosten van de vliegmaatschappij al met hetzelfde toestel terug naar waar ze ingestapt zijn.

Guido | 19-04-15 | 18:05

Dit is natuurlijk een waardeloze oplossing!!
Niet verder kijken dan je neus langis en daarna weer verder indutten.. want:
a: dat voklk blijft daar ziten. winter maakt niks uit.met de trein en bus kun je overal naar toe en je hebt centrale verwarming, krijgt kledig en scj hoeilsel en je kostje is gekocht.
Je kindeeren krijgen het stukken beter dan in het thuisland dus wat let je.
Bovendien groeit gestadig je eigen soort door steeds meer immigratie.. dit is een all inclusieve oplossing die misschien wat saai is voor Nederlanders maar niet voor immigranten.. die wachten gewoon af en blijven wachten achter de computer, TV, biljard en koffie..
Ter Apel wordt gewoon immigratiestad met eigen markt en handeltjes..
En daar krijgt de EU er dus met ene beetje goeie wil 1,5 miljoen jaarlijks van binnen...

De aankomers die hem smeren zijn geen vluchtelingen.. vluchtelingen zoeken asiel. zij willen helemaal geen asielprocedure.. die trekken naar degenen die alals kwartiermakers zich ergens gevestigd legaal,illegaal.hebben.. Duitsland/Zweden, UK, Belgie, NL etc.. M.n. de rijkere lidstaten.want die zijn zio gelijk te geloven in hun zieligheid..
We slapen!!en redeneren steeds maar vanuit onze eigen indoctrinaties. De meesten komen gewoon klapopen en zullen als ze daar de gelegenheid voor hebben het thuisland laten weten dat ze hier heel geslaagd zijn.. die vertellen het jubelverhaal.. je hoeft hier niks te doen en je wordt geheel verzorgd.. nou.. dat is toch het walhalla.. en als het je niet bevalt dan zet je en grote bek op.. er komen altijd wel mensen die je dan willen helpen... met geld, eten, kleding en leuke dingen.. Blonde meiden zat in het Noorden.. over ene paar jaar zit het er vol halfbloedjes..

Tja, als ze terug moeten dan moeten ze het geleende geld gaan terugbetalen.. ai..!

En kijk eens naar de landen die allemaal zo nobel en goedgeeefs waren..? Allemaal hebben ze herrie.
Het asscherbeleid ondersteund gesubsideerd deze herrie.. Als die naties die zo gewillig accpteerden en tolerantie predikten zitten nu met de brokken..
UK.. een oud kolonisator wereldwijd steunt en kreunt nu onder de brokken en toegiften
Zweden is IS onderhand vriendelijk geworden en overlopen door Islamisten, Belgie heeft zijn Noord Afrikaanse wijken die de diensten verder willen expanderen.. en NL? Daar komen de kalasnikov's er al aan te pas en geven de statistieken een beeld van de ellende

Straks hebben we de have moslimwereld-slecht of niet opgeleid, geen perspectief anders dan terreur en narigheid- geimporteerd en die religroepen blijven echt niet passief.. zeker niet met het ondersteunend beleid van NL.
Erdogan krijgt megalomane allures.. straks komen de Turken gewoon rechtstreeks NL zonder visum binnen(cadeautje van VVD).. en dat blijft zonder gevolg?
5e colonne en paard van Troje..

We zitten te slapen!!Met open armen ontvangen wijde islamisering.. en geven toe onder dreigingen,chantages, geweld en overlast..(net als Zweden.. daar mag je niet eens meer commentaar hebben op gedrag van moslims(op Joden wel) want anders word je voor de rechter gesleept..)

En met de PVDA werken we hier dan ook aan.

Opvang maximaal 2-3 weken, dan weg

Op termijn:
Doe triages in Libië zelf (of op vaste plekken in Noord Afrika)
Wie maakt kans,., wie niet en dat is erg vlot vast te stellen lijkt me.Vluchtelingen hebben duidelijke gedragskenmerken die gelukzoekers niet hebben
Degenen die toch met bootjes komen komen dan als afgewezen figuren en kunnen direct weer terug gezet worden.. sleep ze maar weer terug naar plaats van vertrek en neem de boot in beslag.

Geen enkle illusie laten bestaan.. echte opvang, geen b punt.. Ludieke opvang: weg ermee.In zielige verhalen geloven we per'se niet

4609 | 19-04-15 | 17:59

@chicago river | 19-04-15 | 12:40
En over welke grens wil je ze dan zetten? de USA hebben het makkelijk: zuid = Mexico, Noord = Canada. Nu hebben we hier iemand die uit die vrachtwagen komt, beweert uit Eritrea te komen (zielig, want dictatuur en bek houden). Maar Eritrea zegt van niet. De grens met België overzetten? Maak je vrienden mee.

Bruine Beer | 19-04-15 | 17:48

@necrosis | 19-04-15 | 12:12
De meesten komen niet op Schiphol aan, maar via smokkelroutes met gammele bootjes en verstopt in vrachtwagens. En al kwamen ze via Schiphol: er is geen controle bij de gate, dus uit welk vliegtuig kwam deze?

Bruine Beer | 19-04-15 | 17:40

Het komt er op neer dat er voor de Nederlanders steeds meer ondermijnende plichten komen, voor de alsmaar grotere stroom asielzoekers steeds meer vanzelfsprekende rechten. Daarnaast wordt de echte vluchteling door de grote groep gelukszoekers in de schaduw gezet. Op deze schaal kan dat nooit goed gaan.

Dit heeft niets met racisme, maar alles met realisme te maken.

miss error | 19-04-15 | 17:34

De grachtengordel lijkt me een betere plek, hebben ze nog wat te doen, slenteren door de straatjes, zitten op een bankje aan de gracht, eendjes voeren met het brood wat ze niet op kunnen, beetje zakkenrollen her en der.. of Bussum, ja, dat is ook een fraaie locatie voor zandbakmensen met natte voeten;de kalmerende werking van groen en rust doet die arme vermoeide mensen met een trauma vast goed.

Dibe | 19-04-15 | 17:21

Strak plan. Maar het zal niet werken. Na twee jaar zal de zieligheidsindustrie de harten week gemaakt hebben. Dan krijgen degenen die nog niet zijn weggelopen alsnog hun generaal pardon

Islamofiel | 19-04-15 | 17:20

Overigens: Bassie heeft blijkbaar geen idee waar hij het over heeft als hij het over Ter Apel heeft.
Ik ben er vaker geweest en : 'grijs en winderig' is niet bepaald van toepassing. Bassie lult maar wat, blijkbaar omdat hij bij het woord groningen niets anders weet te bedenken. Het is juist een vrij bebost en drente-achtig gedeelte van de provincie Groningen.

B. Randnetel | 19-04-15 | 16:30

Als Zwitsal vind Ik ITEACHYOU altijd erg vermakelijk. Alles is de schuld van de VS.
Savanne Rotsmoel | 19-04-15 | 16:17

Dat klopt natuurlijk ook.
VS afschaffen dan maar, en bij Mexico voegen?

De Vrijlansier | 19-04-15 | 16:22

En wat is dan de bedoeling, Bassie? Al die mensen in Ter Apel opsluiten of ze, net als de andere asielzoekers vrij rond laten lopen?
Voor opsluiten zijn geen gronden aanwezig.
Wat betreft vrij laten rondlopen:
1. Zo gauw ze de kans krijgen nemen ze de benen.
2. de asielzoekers maken binnenkort al een kwart uit van de bevolking van Ter Apel: 2000 op ruim 8000.
Me dunkt dat de grens hiermee al bereikt is. Zoek eerst nog maar eens een andere plaats uit, die je voor een kwart volstopt met mensen uit andere culturen, die niets om handen hebben en geen enkel perspectief.
Dat is wel leuk oplossingen zoeken, wanneer je er zelf geen enkele last van gaat hebben. Het lijkt GL wel.

B. Randnetel | 19-04-15 | 16:21

Als Zwitsal vind Ik ITEACHYOU altijd erg vermakelijk. Alles is de schuld van de VS.

Savanne Rotsmoel | 19-04-15 | 16:17

@normanius

Boten terugslepen en onklaar maken?

Uit zelfbehoud boten niet terugslepen en onklaar maken (met andere woorden de mensen doden en de boten tot zinken brengen)? Het klinkt gruwelijk, en het is het ook, maar uiteindelijk zal dit wellicht minder slachtoffers maken, de hoeveelheden mensen die nu verdrinken schijnt erg groot te zijn, en dat is geen fijne dood.

En het houdt wellicht ook de burgeroorlog uit Europa.

Anoniem5k | 19-04-15 | 16:07

Bassie,
Een bed, brood,medische verzorging en een internet verbinding is vaak al meer dan wat ze thuis hebben.
Kijken naar levensstandaarden met een europese blik is zo dom.

miko | 19-04-15 | 15:59

Duitsland heeft ze hard nodig, ik zou ze gewoon doorsluizen, allemaal.

Dibe | 19-04-15 | 15:44

Grenzen open, en iedereen die zonder geld op straat zwerft naar Ter Apel. Zijn we meteen van het zwerversprobleem af.
Beproefde methode, zo deden ze dat in de 19e eeuw ook.

frank87 | 19-04-15 | 15:32

Zat vanmiddag die Hans den Boer van het VNO/NCW aan te horen bij binnenhof. Man man man, wat is dat een gladakker, zo,n melancholisch, bessmuikend, onderhuids kruipend, moreel chantage verhaal. Of we het kabinet moeten laten vallen op BBB, want nieuwe verkiezingen waren slecht voor de werkgelegenheid, en de economie in zijn geheel. Nou Hans, in België hebben ze 4jr. zonder regering gezeten, Het land floreerde zijn best in 30jr, zonder bemoeials en regelneukers. zei al eerder, vvd weet zeer goed wat er op het spel staat, de dood of de gladiolen.

Archy Bunker | 19-04-15 | 15:25

Hou gewoon is een referendum, over wie wil betalen voor deze mensen, en wie niet. Dan heb je voor eens en altijd duidelijkheid. Denk da,k de uitslag al weet.

Archy Bunker | 19-04-15 | 15:13

Los van alle discussie over dit onderwerp: waarom leeft bij een zekere groep mensen überhaupt het idee dat West-Europese landen, na decennia ontwikkelingsmiljarden richting met name Afrika, anno 2015 nog steeds voor de chronische misère daar verantwoordelijk zijn?
Uiteindelijk is dat idee welbeschouwd ook maar een mening, die door diezelfde zekere groep mensen kunstmatig in stand wordt gehouden. Er bestond een koloniale schuld, ja. Maar is deze niet ondertussen met duizendvoudige rente terugbetaald? En heeft men er daarginds voldoende constructiefs mee gedaan? Kennelijk niet, anders kwamen de Afrikanen nu niet met duizenden per week illegaal onze kant op.
Waarom, dan, wordt ons dat schuldgevoel telkens weer aangepraat? Waarom moeten daarvoor allerlei nationale en pan-Europese verhoudingen onder druk staan, onverantwoordelijke uitgaven worden gedaan en idiote non-beslissingen worden genomen?

West-Europese landen moeten zelf weer hun beslissingen kunnen nemen. Schengen moet worden herzien, beter nog afgeschaft. We moeten ons niet bang laten maken door de malafide neoliberalenlobby en hun gebabbel over concurrentie- en handelspositie ten opzichte van China, India, Rusland, VS. Daarnaast is het bizar dat de fatsoenspolitici de Poetin-garchie boycotten opleggen en ondertussen doodleuk zaken doen met bijvoorbeeld China en de oliestaten.
Vandaag zijn er in Finland verkiezingen, op 7 mei verkiezingen in Groot-Brittannië. Daar staan anti-Europese partijen er goed voor. Ik ben alvast benieuwd naar de uitslagen en effecten ervan. En hoop dat er in bepaalde Nederlandse bovenbaashoofden eindelijk weer iets gaat werken: het aloude boerenverstand.

De Vrijlansier | 19-04-15 | 15:03

"Het zou jammer zijn als het kabinet valt"
Daar ben ik gestopt met lezen..

Slipsnifter | 19-04-15 | 14:54

Van mij mag dat VVD net zo kapot gaan als de PvdA. Nep-liberalen die een scheinheilige linkse politiek voeren. Schuif VNL maar naar voren.

Jippie | 19-04-15 | 14:44

Dat gaat um niet worden Bassie.

XaleX_2 | 19-04-15 | 14:40

mirvink3478 | 19-04-15 | 13:46
Ben het in grote lijn met u eens.
Echter, waarom zouden Europa en of individuele lidstaten bakken met euro's uitgeven aan het terug slepen van de goudzoekers waarvan bijkans al vaststaat dat ze met de eerstvolgende dobberboot alsnog proberen deze kant op te komen?
.
Ook de faciliterende kant moet effectief aangepakt worden, de mensenhandelaren welke er geen haan naar kraaien als er weer eens 700 man (m/v) verzuipt.
Overheden welke weigeren om vluchtelingen in de regio op te vangen dan wel effectief beleid te voeren tegen mensenhandel moeten geconfronteerd worden met sancties.
.
Klinkt misschien hard maar voor sommige landen zou het ontzeggen van hulpgelden welke doorgaans toch al in de zakken van corrupte lokalio's belanden en niet bij de slachtoffers al wonderen doen.
.
Het probleem aan te pakken waar het ontstaat, niet aan de Italiaanse kust, maar aan de Afrikaanse. Dat zet zoden aan de dijk. Niet de huidige Triton missie van de EU. Deze haalt niets uit totdat ze het mandaat krijgt om in Afrika de boel tegen te houden voor de dobberbootjes open zee bereiken.
.

normanius | 19-04-15 | 14:39

Droom maar lekker verder!!

Spaansche Griep | 19-04-15 | 14:30

@necrosis | 19-04-15 | 12:51
Uiteraard ben ik het volledig met u eens.

Dhr. de Wit | 19-04-15 | 14:30

Lewis Lewinsky | 19-04-15 | 12:04
Inderdaad, keihard aanpakken. Eerst illegaliteit strafbaar stellen. Wie uitgeprocedeerd is, dient te vertrekken. Wie dat niet wil, wordt geïsoleerd gevangen gezet totdat hij/zij wil meewerken aan zijn/haar vertrek. Wie geen papieren heeft en geen bewijzen voor een overtuigend vluchtverhaal, gaat niet de asielprocedure in en mag kiezen: meteen vertrekken of in detentie. Marine en kustwacht moeten bootjes terugsturen voordat ze goed en wel zijn vertrokken. En verder moet de EU in Afrika antireclame gaan maken voor immigratie naar de EU. Boodschap: je hebt hier niets te zoeken, tenzij wij je vragen om hier te komen werken.

KlunsJohannus | 19-04-15 | 14:23

@ben kokhals | 19-04-15 | 13:45 Helemaal met uw voorstel eens.

Barani517 | 19-04-15 | 14:21

Grenzen dicht en iedereen die 't daar niet mee eens is d'r ook uit.

Berthe | 19-04-15 | 14:18

Links wil geen financiele sector, links wil geen gasboringen, links wil geen kapitalisme die deze speeltjes financieren. ergo de wegenbelasting en flitaboetes zullen wel moeten stijgen.
Maar dit ia ook wat de kiezer wil.

Progresievelng | 19-04-15 | 13:53

bed bad brood en terug zo is het zo hoort het en moet het ook gaan .

rukkieduck | 19-04-15 | 13:48

Afrika zal van zijn levensdagen nooit een welvarend continent worden. Die stroom met vluchtelingen zal net zo lang aanhouden totdat heel Afrika leeg is. Het enige wat helpt is niet een asielbeleid dat op goede bedoelingen en naiviteit is gestoeld en in elke goudzoeker een vluchteling uit een oorlogsgebied wil zien.

Het enige wat helpt is een werkend uitzetbeleid dat elke Afrikaan linea recta terug naar huis stuurt. Nog beter, elke onderschepte boot meteen terugslepen naar Noord-Afrika. Geef geld aan die landen om die goudzoekers te arresteren en retourneren en de vluchtelingenstroom zal dalen. Zolang de hoop blijft bestaan in die domme koppen dat er een kans is op een huis, gratis geld en een paspoort blijven ze komen. Die hoop mag er niet meer zijn.

Dat dit ooit gebeurt ... ik heb er geen hoop in. Teveel politici willen met de allerbeste bedoelingen dit land kapot maken en het lukt ze ook nog.

mirvink3478 | 19-04-15 | 13:46

@Barani517 | 19-04-15 | 13:03 "Vluchtelingen beleid beperken tot tijdelijke opvang. "
.
Wat dacht u ervan om de kreet "vluchtelingen opvangen in de eigen regio" te vervangen met de kreet "vluchtelingen opvangen uit de eigen regio"? Dus Afrika zorgt voor de vluchtelingen in Afrika, en Europa voor de vluchtelingen in Europa.

ben kokhals | 19-04-15 | 13:45

1. Patrouilleren paar mijl voor de Lybische en idere wrakke terug richting kust sturen. Als de boot kapseist (natuurlijk bewust) wordt het zwemmen, die paar mijl haal je wel als het moet. Na een paar keer zul je zien dat het aantal bootjes gedecimeerd is ergo geen dobbernegers meer. Humanitair probleem opgelost.
2. Hoge boetes voor vliegmaatschappijen die mensen zonder paspoort afleveren. Bij vertrek kopietje paspoort maken, probleem opgelost. Als je zonder paspoort je ergens anders meldt naar opvangkamp in gevangenisstijl met als enig recht een vliegticket terug. Als we het opeten van jr paspoort niet meer belonen is het zo afgelopen.
3. Mensen die legaal binnenkomen maximaal binnen een maand beoordelen of ze recht op opvang hebben. Zo nee dan geen eindeloze beroepsmogelijkheden en de keuze tussen ticket of kamp als onder 2).
4. Verblijfsrecht is tijdelijk voor de duur van problemen in het thuisland. Periodiek herbeoordelen dus.
5. Stoppen met subsidieren can de zieligheidsmaffia.

nlnl | 19-04-15 | 13:43

@necrosis | 19-04-15 | 12:08
Is er toch nog hoop voor Blackberry

DrakenEi | 19-04-15 | 13:40

Tijdens de toestroom van assielzoeker uit Eritrea of Somalië een jaar of zo geleden een jonge vrouw op de radio gehoord die optrad als tolk. Ze was hier zo'n 20 jaar geleden gekomen als kind met haar ouders en omdat het daar zo onveilig was hadden ze hier asiel gekregen. Op de vraag van de interviewster hoe het kwam dat ze de taal zo goed sprak gaf ze doodleuk als antwoord dat ze elk jaar sinds ze hier waren op vakantie en familiebezoek gingen in het land dat ze ontvlucht waren. Ze vertelde er ook nog bij dat ze wel opviel als westers geklede als ze over straat ging maar dat ze goed contact had en zo met de bevolking en de cultuur en het land daardoor goed kende. De interviewster van de MSM stelde hier verder geen kritische vragen over die direct bij mij wel opkwamen. Ik voelde me in ieder geval behoorlijk in de maling genomen.
Eén ding is duidelijk we kunnen niet alle vluchtelingen, asielzoekers, gelukzoekers van de wereld opnemen, dat is financieel niet haalbaar dus er zal een oplossing moeten komen die voor de linkse PVDA-er, GL-er, SP-er die denken dat het geld v/d werkende niet op kan niet leuk zal zijn.
Laten we de hulpbehoevende, werkende, gepensioneerden, enz in NL niet verder uitknijpen voor iets dat we op deze manier niet op kunnen lossen maar een andere oplossing zoeken in de landen van herkomst.
Waarom de geredde niet aan land gezet worden in Libië begrijp ik overigens niet. Mensen redden op zee is een plicht waar je ze weer aan land zet is een keuze. En kom niet met het verhaal Libië wil ze niet want dan sturen we gewoon de NAVO er op af zoals we die dictator die zo slecht was voor Libië ook over de kling gejaagd hebben. Libië is nu een fantastisch land sinds wij de bevolking daar bevrijd hebben van Gadhafi. En mocht dit niet zo zijn dan zijn wij verantwoordelijk voor de ellende daar dus moeten we die ook maar oplossen. Een land bevrijden en in puin achterlaten is geen kunst.

johnelec | 19-04-15 | 13:37

Afrika zal van zijn levensdagen nooit een welvarend continent worden. Die stroom met vluchtelingen zal net zo lang aanhouden totdat heel Afrika leeg is. Het enige wat helpt is niet een asielbeleid dat op goede bedoelingen en naiviteit is gestoeld en in elke goudzoeker een vluchteling uit een oorlogsgebied wil zien.

Het enige wat helpt is een werkend uitzetbeleid dat elke Afrikaan linea recta terug naar huis stuurt. Nog beter, elke onderschepte boot meteen terugslepen naar Noord-Afrika. Geef geld aan die landen om die goudzoekers te arresteren en retourneren en de vluchtelingenstroom zal dalen. Zolang de hoop blijft bestaan in die domme koppen dat er een kans is op een huis, gratis geld en een paspoort blijven ze komen. Die hoop mag er niet meer zijn.

Dat dit ooit gebeurt ... ik heb er geen hoop in. Teveel politici willen met de allerbeste bedoelingen dit land kapot maken en het lukt ze ook nog.

mirvink3478 | 19-04-15 | 13:36

Misschien ben ik een naïeve en nog erg jonge 'ui' maar het gaat er bij mij niet in dat die al dagenlang durende 'onderhandelingen' alleen maar gaan over BBB.
Het uitkomen van onder de pet gehouden nieuws over MH 17 was waarschijnlijk al eventjes bekend ( en niet meer te stoppen ) en dáár zijn ze allemaal nu zó plotsklaps van ondersteboven dat het langdurige overleg maar geschoven wordt op de bed-bad-brood kwestie.
Mensen , die BBB kwestie wordt heus wel op de lange baan geschoven , dit is gewoon een verdoezeling van ander , véél belangrijker nieuws.
Maar wie weet heb ik het mis , ik ben maar een lente-uitje !

@outsider-inside : gisteren uw reactie gelezen bij MH17 topic , klasse !

smoorkop | 19-04-15 | 13:36

Nou sorry maar de VVD mag van mij net zo goed opzouten met hun gelieg en gedraai. Die zijn echt niet beter bezig dan de PvdA.

Opinion1970 | 19-04-15 | 13:34

Een groot probleem zijn de succesverhalen richting thuisfront. Als je ze in de watten blijft leggen dan wordt de stroom alleen maar groter.

Suerte Piet | 19-04-15 | 13:33

@neemjemoederindemali | 19-04-15 | 13:20 "Eensch, laten we alle 50.000.000 vluchtelingen naar Nederland halen, dat kost maar een slordige € 220.000,- per werkende Nederlander PER JAAR!!!"
.
Inderdaad. En dan moeten de Nederlandse productieve arbeiders met hun gezinnen (progressieven noemen die mensen "tokkies") maar in tentenkampen opgestapeld worden om plaats te maken. Want wij zijn zoooooo rijk!

ben kokhals | 19-04-15 | 13:32

@necrosis | 19-04-15 | 12:06
Ik voel me gediscrimineerd.

DrakenEi | 19-04-15 | 13:32

@Outsider-Inside | 19-04-15 | 12:22 "Nu zit Hans de Boer weer bij Buitenhof te oreren dat het Kabinet niet moet vallen nu de economie herstelt."
.
De partijtjes vindt hij dus belangrijker dan wat de burgerij allemaal moet doormaken en meetorsen. Want als de economie herstelt (*kuch*) dan is dat niet dankzij, maar ondanks de politiek. Wat een onozele bal.

ben kokhals | 19-04-15 | 13:22

@necrosis | 19-04-15 | 12:59
Ok, reken ik ook goed.

Botte Hork | 19-04-15 | 13:21

JackHair | 19-04-15 | 12:20

Eensch, laten we alle 50.000.000 vluchtelingen naar Nederland halen, dat kost maar een slordige € 220.000,- per werkende Nederlander PER JAAR!!!

neemjemoederindemali | 19-04-15 | 13:20

@Duifmans | 19-04-15 | 12:22 "En zorgen dat mensen die na aankomst hun paspoort opeten niet in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning."
.
Inderdaad, geen verblijfsvergunningen meer, alleen nog tijdelijke werkvergunningen. Voor iemand voldoet aan een strenge puntenlijst zoals Australië die hanteert, en een productieve bijdrage kan- en wil leveren en vooraf een aanvraag indient. Iemand die zijn paspoort opeet gaat dan uiteraard subiet retour. Ga het maar elders proberen.

ben kokhals | 19-04-15 | 13:16

Bas: waarom niet uitzetten met vals paspoort en m.b.v. mensensmokkelaars? Smokkelaars willen best verdienen en ik zie niet in waarom mensen die hier illegaal zonder papieren komen niet op dezelfde manier retour kunnen.

FW Ta-183 Huckebein | 19-04-15 | 13:12

De uitgeprocedeerde asielzoekers aka illegalen KRIJGEN nu B,B&B.
Wat is dan de oplossing?

ristretto | 19-04-15 | 13:09

@Barani517 | 19-04-15 | 13:03
Waarom de asielzoekers in afwachting van de behandeling van hun geval niet verplicht te werk stellen om hun opvang uit te bekostigen. Wat is er fundamenteel fout aan een dergelijke uitruil? Collectieve voorzieningen laten aanleggen: dijken ophogen, kanalen uitbaggeren, spoorwegen vernieuwen..? Wel natuurlijk iets verzinnen dat ze niet allemaal weglopen...

Minister StrongPiss | 19-04-15 | 13:07

@Bottehork... dank voor je plusje
@necrosis.... plusjes moet je verdienen, zuinige zeeuw!

Fatwabuster | 19-04-15 | 13:07

@Minister StrongPiss | 19-04-15 | 13:00
Met de juiste steun ben ik straks dictator van Nederland, en dan nog blijf ik hier commenten....

necrosis | 19-04-15 | 13:05

Vluchtelingen beleid beperken tot tijdelijke opvang. Niets van inburgering of wat dan ook maar basale opvang tot terugkeer mogelijk is. Nooit het recht om Nederlander te worden en hier zonder enige bijdrage levenslang uit de ruif mee te eten. Dat houdt alle gelukzoekers tegen. Het aandeel jonge mannen in de "vluchtelingen" populatie is veel te groot en toont aan dat het om economische gelukszoekers gaat.
We kunnen nu eenmaal niet de hele wereld redden en helemaal met immigranten uit de islamitische wereld is al aangetoond dat ze nooit wat positiefs zullen bijdragen en onze sociale cohesie ontwrichten.

Barani517 | 19-04-15 | 13:03

@necrosis | 19-04-15 | 12:59
ik blijf liever commentator hier......

Minister StrongPiss | 19-04-15 | 13:00

@Botte Hork | 19-04-15 | 12:41
Plasterk had gewoon columnist moeten blijven bij de publieke omroep.
*plusje eischen doet*

necrosis | 19-04-15 | 12:59

Het is heel makkelijk. Zonder papieren gewoon nooit kans op verblijf. Iedereen die zijn land verlaat en het tot hier eed heeft wel enige vorm van papieren bij zich.
Als ze deze dus niet meer hebben hebben ze iets te verbergen en genieten ze het nadeel van de twijfel.

sinar2 | 19-04-15 | 12:58

Bla bla bla bla laten we Venezuela bombarderen en ervoor zorgen dat de VS overspoeld worden met migranten . Weten ze ook eens hoe het is.

ITEACHYOU | 19-04-15 | 12:57

@Fatwabuster | 19-04-15 | 12:47
Plusje uitdeelt.

Botte Hork | 19-04-15 | 12:56

Muxje | 19-04-15 | 12:52
Die laatste zin van jouw plemp raakt de kern.

Als Wouter Bos de ABN wil redden met 5 miljard, betekent dat niet dat ik ook dat geld wil uitgeven.

chicago river | 19-04-15 | 12:56

Dit 'kamerdebat' dient te gaan over wat de beste manier is om ons terug te trekken uit de desbetreffende verdragen. Genoeg is genoeg.

Deze VN verdragen van toentertijd waren nooit bedoeld om grote volksverhuizingen te faciliteren. Het begint zo langzamerhand zelfs op volksvervanging te lijken.

De situatie in Syrië is het bijproduct van de regionale politiek van de gebruikelijke islamofascisten. Laat Turkije, Iran en de petro-Arabieren het probleem maar oplossen.

Wij zijn vooralsnog nog steeds Europa en geen Eurabië, al begint de noodklok wel al te luiden.

Cynische Narcist | 19-04-15 | 12:56

@rara | 19-04-15 | 12:47

Sorry, het was jou dus ook al opgevallen.

roze_bril | 19-04-15 | 12:54

@JackHair | 19-04-15 | 12:43

Klein probleempje.. We hebben helemaal niet wat ons hartje begeert. Onze eigen ouderen kwijnen weg in 24 uursluiers, de grote modale groepen kunnen amper rondkomen door belastingdruk, complete wijken verpauperen. Dit is ten koste aan het gaan van onze eigen bevolking en onze samenleving. Wat uiteindelijk dus ook ten koste gaat van die instroom.
.
Klinkt stoer, hoor, uw stellinkje, maar u bent degene die niet nadenkt. En laat nadenken nou juist datgene zijn wat de mens onderscheidt van dieren.
.
Pas u op dat u het niet weer zomaar in de huiskamer laat lopen? Of hebben ze u wel zindelijk gekregen?

Parel van het Zuiden | 19-04-15 | 12:54

@JackHair | 19-04-15 | 12:43

Hallo Marcel v Dam. Leuk om u weer eens personen met een andere mening te zien ontmenselijken.

roze_bril | 19-04-15 | 12:53

@JackHair 12:43: Ik gun iedereen vrede en welvaart. En ik ben ook bereid om daar zelf voor in te leveren, in de vorm van belastingen voor ontwikkelingshulp, noodhulp, militaire steun of opvang in ons eigen land. Maar er zijn wel grenzen. Hulp moet wel zin hebben, en bijvoorbeeld ontwikkelingshulp lijkt meer kwaad dan goed te doen. En als onze eigen samenleving en cultuur ontwricht wordt door een te grote toestroom van immigranten, dan wordt het tijd om eens na te gaan denken over hoeveel mensen we eigenlijk op kunnen vangen. Wat we nu doen is gewoon niet meer houdbaar.

Tenslotte nog een belangrijke principiële kwestie: wat ik bereid ben op te offeren is mijn eigen zaak, ik spreek niet voor mijn buren. En misschien zijn zij slechts tot veel kleinere offers bereid. Dat is hun zaak, niet de mijne. Ik heb dus niet zo'n zin om te snel te spreken over collectieve verplichtingen of maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Muxje | 19-04-15 | 12:52

Beste bassie,

Leuk idee hoor.
maar we willen ook de volgende verkiezing graag winnen.
dus werkelijke oplossingen behoren niet tot de mogelijkheden.

Groet,

De poletiek.

zeeman73 | 19-04-15 | 12:52

@Dhr. de Wit | 19-04-15 | 12:33
Ik stel voor om bepaalde vluchten niet meer uit te voeren in bepaalde landen.
Als mensen 'racisme' roepen, roep ik 'economisch niet rendabel' terug.
En ja, ik heb bepaalde mensen op het oog, mensen die niet willen werken, maar wel een gloednieuwe Iphone en Miele willen hebben zonder ervoor uit je hangmat te komen.
Als mensen niet willen werken heb ik daar geen problemen mee, als ze een basisuitkering krijgen op MIJN kosten wel!!!!

necrosis | 19-04-15 | 12:51

@Prof. D.A.H. Vintik | 19-04-15 | 12:46
Bah, bah, ze gaan die K'ranzig verdelen op Koningsdag, hoe schofferend en nodeloos kwetsend.

Minister StrongPiss | 19-04-15 | 12:49

@JackHair | 19-04-15 | 12:20
Dehumaniseren van tegenstanders is een methode die in het verleden ernstige gevolgen heeft gehad. Maar ja, iedereen weet dat de socialisten de nieuwe fascisten zijn, dus kijk ik niet op van jouw discussiemethode.

rara | 19-04-15 | 12:47

@necrosis | 19-04-15 | 12:41

Consequent terugsturen staat gelijk aan ontmoedigen. Ze hebben sowieso geen geld om een tweede tocht te maken.

roze_bril | 19-04-15 | 12:47

@Botte Hork | 19-04-15 | 12:41
.
Iets met 'verstandige mensen'?

Fatwabuster | 19-04-15 | 12:47

@JackHair | 19-04-15 | 12:43
Hoe lang kan je doorgaan met de lasten van de gehele wereld te gaan dragen? Net zo lang dat je net daarvoor zo veel belasting moet betalen dat werken niet meer loont in Nederland? Op die manier zullen landen in Afrika er zelf nooit veel aan doen om hun situatie te verbeteren, alle ellende kan toch wel op het Westen afgewenteld worden?

Minister StrongPiss | 19-04-15 | 12:47

@JackHair | 19-04-15 | 12:20

Vind ik dan weer heel cru. Ja, het is opvallend dat die vluchtelingenboten vol zitten met jonge vrijgezelle mannen die familie en gezinnen voor eigen gewin hebben achtergelaten.

Parel van het Zuiden | 19-04-15 | 12:47

Globale problemen kun je moeilijk lokaal oplossen...

Brimstich | 19-04-15 | 12:46

simpelman | 19-04-15 | 12:39

Nee klopt die willen een eengezinswoning, huurtoeslag, zorgtoeslag, uitkering, gratis scholing, gratis openbaar vervoer, gratis internet, voedselbank en gratis mobiele telefoon. Overdag de hele dag op straat hangen en in het ergste geval foute dingen doen. Want ze hebben rechten.

doskabouter | 19-04-15 | 12:43

Ah, u is onderdeel van de asielindustrie? "Zielig, kan toch niet zo zijn, discriminderend, stigmatiserend en algeheel racistisch"?
Minister StrongPiss | 19-04-15 | 12:24

Nee hoor. Geen onderdeel van die industrie. Ik kan het gewoon niet goed hebben dat mensen die alles hebben wat hun hartje begeerd. Iemand die niets heeft, het licht in de ogen niet gunnen. Dan ben je in mijn ogen geen mens.

JackHair | 19-04-15 | 12:43

@Fatwabuster | 19-04-15 | 12:37
Exact, overal waar onze niet-gekozen Brusselse volksmenners zich vertonen gaat het mis... Herinnert u zich het tweespan Verhofstadt & Van Baalen nog? "We have won, we have won,..." Je krijgt er toch spontaan braak neigingen van? En dan snappen ze niet dat de gemiddelde niks moet hebben van de EU?

Minister StrongPiss | 19-04-15 | 12:42

Grappig hoe zo'n in de randstad scharrelende stukjestypert dan toch het probleem naar de provincie weet te trappen.
.
Rot op met je "oplossingen" Bas. Je vindt die mensen zo verschrikkelijk belangrijk dat anderen voor de ellende mogen opdraaien dus.
.
En dan is de cirkel weer rond want politiekcorrecte mensen vinden heel veel belangrijk. Zo lang anderen dus opdraaien voor de ellende.
.
Maar om in oplossingen te blijven praten. Voor iedere blijvende illegaal iemand met een politiek lidmaatschap eruit.

Parel van het Zuiden | 19-04-15 | 12:41

Zucht.. Ondertussen: 'Geen haast met illegalenakkoord' www.powned.tv/nieuws/politiek/2015/04/...

Ronald Plasterk: "Er zitten verstandige mensen aan tafel. Laten ze er de tijd voor nemen. We moeten gewoon zoeken naar een oplossing."

Wat klopt er niet aan bovenstaande zin? Het juiste antwoord krijgt een plusje.

Botte Hork | 19-04-15 | 12:41

@roze_bril | 19-04-15 | 12:33
Niet alleen terugsturen, gelijk de boodschap meegeven dat hun buren hetzelfde niet hoeven te proberen.
De kern van mijn boodschap: ontmoedigen!
En dat is een heel stuk goedkoper dan bbb, opvang van uitgeprocedeerde asielzoekers en ander gejank uit de linkse policor sector.
Dat sommige mensen me een totale lul vinden, is niet mijn probleem.

necrosis | 19-04-15 | 12:41

Fatwabuster | 19-04-15 | 12:24
De duizenden kilomters lange kustlijnen kunnen niet door marine coasters, marechaussee en douane continue bewaakt. Ondoenlijk, onbetaalbaar.

Europa zou moeten kijken van wat zich afspeelt in Texas, Mexico, California. Zogenaamd geen paspoort, en beweer je van bv. Bolivia te komen?

Volkslied? Check.
Lokaal accent? Check.
Vlagkleuren check.
Landelijke geschiedenis kennis? Check.
Bewijs van achtergebleven familie in land van herkomst? Check.
Kennis van je regio? Check.

Al die Kennis opeens niet ´voorradig´? Met kop en kont in een vrachtwagen en de grens overpleuren(dat gebeurt) zonder na te denken of het nou een Panamees of een Salvadoriaan was.


chicago river | 19-04-15 | 12:40

@"Een voorstel: Geef de illegalen allereerst dat vurig gewenste bed, bad en brood. Niet die tienduizenden die inmiddels onzichtbaar zijn opgegaan in de samenleving, maar de luidruchtige types die trekken van Vluchtkerk naar Vluchtgarage naar Vluchttoren en wat dies meer zij."
 
Is dat niet precies het huidige beleid?
Ik dacht dat de luidruchtige types die van Vluchtkerk naar Vluchtgarage trekken juist helemaal geen beroep willen doen op het aangeboden bed, bad en brood.

simpelman | 19-04-15 | 12:39

Mijn moeder zit helaas in een verpleeghuis. Ze krijgt niets anders te vreten als diepvriesmaaltijden die mijn hond nog niet eens lust. Tussendoor een kopje cup-a-soup en lauwe koffie met een laxeermiddel er doorheen. En deze schreeuwnegers maar klagen, eisen stellen en kapsones hebben. Ik haat mijn land zo langzamerhand.

doskabouter | 19-04-15 | 12:38

@Minister StrongPiss | 19-04-15 | 12:28
.
Het Westen dringt die landen 'democratie' op en je ziet hoe mooi dat is gegaan in Afghanistan, Irak, Libië en Syrië... het heeft de hele regio gedestabiliseerd met alle gevolgen van dien..... IS, dobbernegers, aanslagen in Europa, etc.... is een rechtstreeks gevolg van de bemoeienis van het Westen in deze regio en dat wordt afgewenteld op de gemiddelde Europeaan omdat de VS nu eenmaal te ver weg is.
.
Bedankt Den Haag, Brussel en Washington!!

Fatwabuster | 19-04-15 | 12:37

Muxje | 19-04-15 | 12:29

De PVDA zorg wel weer voor het zoveelste kinderpardon.

doskabouter | 19-04-15 | 12:36

@Bas Paternotte
Je maakt een kapitale denkfout in je openingszin.
De meerderheid van het volk wil dat het meest waardeloze kabinet sinds het ijzeren tijdperk omvalt.
We.willen.Rutte.en.Zwamsom.niet.meer!

necrosis | 19-04-15 | 12:34

@eerstneukendanpraten | 19-04-15 | 12:23
Precies. Onze militairen zouden wel een betere taak kunnen uitvoeren.
Zoals het Kalifaat-NL ontzetten. Die sprookjesboek geloofsmenschen in Mali komen er zelf onderling wel uit. Laat de natuur zijn gang maar gaan. Koenders zou moeten worden aangeklaagd voor oorlog misdaden, ernstige nalatigheid en landverraad.
En omdat ie uit zijn bek stinkt. (denk ik)

Botte Hork | 19-04-15 | 12:34

Terugsturen is de enige optie.

roze_bril | 19-04-15 | 12:33

@necrosis | 19-04-15 | 12:26
Het zal wel niet worden uitgevoerd omdat "risicolanden" wel moeten meewerken. Daarbij is het waarschijnlijk "discriminatie", omdat je "bepaalde mensen" op het oog hebt.

Dhr. de Wit | 19-04-15 | 12:33

@telelezer | 19-04-15 | 12:29
Oh dat verre eiland hebben we wel hoor, kies maar: Saba, St. Eustatius, St. Maarten, enz. enz. enz., komt helemaal goed... :)

Minister StrongPiss | 19-04-15 | 12:32

Veenhuizen ook een prima locatie, haal ze uit de steden.

Uw Verzekeringsadvis | 19-04-15 | 12:32

@Helder Groentje | 19-04-15 | 12:19
Inderdaad, Ter Apel met gratis vreten en een telefoon en een dak boven je hoofd is nog altijd 300x beter dan welke plek dan ook in Afrika me dunkt....

Nilfisk | 19-04-15 | 12:30

De VVD is op dit moment aan het overleggen of de verkiezingen beter voor of na de zomer gehouden kunnen worden.

Doe maar voor de zomer, Halbe. Hoe eerder ik op Wilders kan stemmen, hoe beter.

Lewis Lewinsky | 19-04-15 | 12:29

Net als Australie en Japan doen: Vastzetten in AFGESLOTEN kampen (op een ver eiland; maar dat hebben wij helaas niet) tot ze teruggaan of tot een ander land ze neemt. Waar ze op uit zijn (de meesten zijn mannen) is zo snel mogelijk een NL vrouw trouwen en kinderen maken zodat ze mogen blijven. Dan snel scheiden en hun eigen "extended" familie hierheen halen.
-
DE ENIGE OPLOSSING IS OPVANGEN IN EIGEN REGIO! Met eigen cultuur normen waarden tradities gewoontes taal godsdienst. Desnoods betalen wij daaraan mee (maar dan wel uit de ontw.hulp pot zodat het niets extra kost!), maar haal ze NIET hierheen zodat ze onze samenleving steeds verder kunnen ontwrichten en we tevens het mogelijke Paard van Troje van kalifaatsoldaten binnen halen.
-
Veel naieve idioten zeggen dat NL niet "vol" is: Maar kijk eens naar de files op onze overvolle wegen, het huizentekort waardoor wij NLers 10 jaar op de wachtlijst moeten, de gedwongen steeds grotere schoolklassen van 30 leerlingen of meer, onze ontwrichte bijna failliete gezondheidszorg, de verpaupering van onze wijken, de roofovervallen en inbraken, de loverboys, hun steeds groeiende eisen, ja zelfs het frustreren van onze gedachten, want owee als je er iets van durft te zeggen dan ben je tegenwoordig al bang om voor racist te worden utgemaakt en eventueel voor het gerecht te worden gesleept.
-
Maar ga maar gewoon door met Wilders demoniseren hoor mensen; dan verandert er niets; nee het wordt alleen maar erger en onze (klein)kinderen worden met de ellendige gevolgen van onze naieve domheid opgezadeld.
Is dat dan wat we willen..?

telelezer | 19-04-15 | 12:29

@Minister StrongPiss 12:17: Kinderen die hier geboren zijn krijgen niet zomaar de Nederlandse nationaliteit, en zijn dus prima uit te zetten. Zwanger worden geeft dus uitstel maar geen afstel. Het probleem gaat om kinderen die hier sterk geworteld zijn. Nòg een reden om de procedures te versnellen.

Muxje | 19-04-15 | 12:29

@Fatwabuster | 19-04-15 | 12:24
Conclusie: we hadden al die dictators lekker moeten laten zitten, inclusief Assad die er nu nog zit. Was het beste geweest voor ons, en voor de bevolking. Verbeteringen in die landen gaan niet per revolutie, maar langzaam, zeer langzaam. Welke partijen stookten ook al weer dat vuurtje van die Arabische lente op? Wat was ook al weer het standpunt van de NOS, VARA enz. in deze? Hoor je ze nu nog over die prachtige Moslimbroederschap die tegen Moebarak was? Zucht, "links" = de gesel van de wereld...

Minister StrongPiss | 19-04-15 | 12:28

En wat Bassie als ze kinderen gaan krijgen daar in Ter Apel, dat is namelijk zo gepiept.
Dan weten ze dat ze mogen blijven, kids zorgen daar wel voor, dan gaan weer de pardonregelingen intreden, een gebed zonder eind dit!

lanexx | 19-04-15 | 12:28

@Dhr. de Wit | 19-04-15 | 12:16
Zoiets heb ik ook begrepen, maar waarom het nooit uitgevoerd wordt, is mij een raadsel.
Misschien moeten dergelijke 'risicovluchten' maar niet meer landen op AMS...

necrosis | 19-04-15 | 12:26

@JackHair | 19-04-15 | 12:20
Ah, u is onderdeel van de asielindustrie? "Zielig, kan toch niet zo zijn, discriminderend, stigmatiserend en algeheel racistisch"?

Minister StrongPiss | 19-04-15 | 12:24

Uiteindelijk is die 'dobberneger' problematiek het gevolg van de uitdrukkelijke wens van het Westen om Khadaffi regime omver te werpen..... Libië is daarmee een land van wetteloosheid geworden en inmiddels in een burgeroorlog verwikkeld, de mensensmokkelaars weten dat de kustlijn van 1800 km niet meer wordt bewaakt.... een gouden kans om een hoop geld te verdienen met duizenden doden tot gevolg!

Fatwabuster | 19-04-15 | 12:24

@Muxje | 19-04-15 | 12:13
Om maar gelijk met de botte bijl te gaan lopen hakken:
Huilneger Mauro had volgens de regels van de EU direct teruggestuurd moeten worden naar Portugal!
Heb ik niet verzonnen, dat verzon de EU!!!

necrosis | 19-04-15 | 12:23

Botte Hork | 19-04-15 | 11:27

Eensch! Mag ik nog een keer zeggen waarom onze militairen in Mali zitten? Omdat dat heel goed op het CV van Bertje Koenders staat voor als hij weer een zwaar overbetaald baantje bij een supranationale organisatie ambieert. En dat daar inmiddels al twee doden bij zijn gevallen dat interesseert deze laplul echt helemaal niks want hij gaat letterlijk over lijken om er zelf beter van te worden.

eerstneukendanpraten | 19-04-15 | 12:23

Alles buiten Amsterdam zuigt. Ook zonder hek erom heen. Groningen maakt daar geen uitzondering op.

Rest In Privacy | 19-04-15 | 12:23

Nu zit Hans de Boer weer bij Buitenhof te oreren dat het Kabinet niet moet vallen nu de economie herstelt. Lees je mee Pechtold, als de economie inderdaad herstelt dan is dit dus HET moment om de gedoogsteun in te trekken en de PvdA nu electoraal totaal naar de slachtbank te laten leiden en straks met een VVD-CDA-D66 kabinet de economie een flinke boost te geven met een forse belastingverlaging. Dit is HET moment om de PvdA definitief kalt te stellen. Ook voor de VVD.

Outsider-Inside | 19-04-15 | 12:22

Prima plan! En zorgen dat mensen die na aankomst hun paspoort opeten niet in aanmerking komen voor een verblijfsvergunning.

Duifmans | 19-04-15 | 12:22

“... wat we hebben is bad, bed en brood... Onze kinderen hebben recht op onderwijs en wanneer nodig krijgen we medische verzorging. Maar that’s it. KOM HIER NAAR TOE!"
.
Zo, een beetje aangepast.
Verder zou het vluchtelingen programma stopgezet moeten worden, want de arbeiders hiero kunnen niet de hele wereld op hun uitgebuitte ruggen torsen. Vluchtelingen uit een lidstaat van de OIC moet het OIC dan maar opvangen (enzovoorts). Geld en ruimte zat, zie kaartje: thepatriotstrumpet.files.wordpress.co... Dan zorgen wij voor vluchtelingen uit de Europese regio.

ben kokhals | 19-04-15 | 12:22

@necrosis | 19-04-15 | 12:17
25 lezers van Joop? Zijn het er zo veel?!

Botte Hork | 19-04-15 | 12:20

In topics als deze zie je zo mooi het verschil tussen mensen en egoïstische beesten.

JackHair | 19-04-15 | 12:20

Mensen die denken dat het verblijven in een 'uitzichtloze' situatie in Nederland afschrikwekkend is hebben schijnbaar nog niet in de gaten hoe de situatie is waaruit deze mensen komen en de werkelijke redenen waarom ze niet terug willen.
Het eergevoel is een van de sterkste motivatoren in deze. Terugkeer naar hun land betekent dat ze niets hebben bereikt met de investering die de familie heeft gedaan om een beter leven te krijgen.
Dat terwijl er mensen zijn die activistisch hun continue wijsmaken dat ze recht hebben op dit, op dat, op zus en zo, en daarmee bevestigen dat ze slechts moeten volhouden.
Er zijn grote cultuurverschillen tussen de mensen die menen hier te willen blijven zonder er recht op te hebben en de mensen die ze dat niet willen geven. Nederlanders zijn dan geneigd hun heil elders te gaan zoeken. Deze mensen niet. Nederlanders hebben vaak de luxe om verder te reizen. Deze mensen willen dat niet en worden door enablers gestimuleerd dat ook niet te doen.
Het word tijd dat er actief word ingegrepen door de overheid en mensen die uitgeprocedeerd zijn, waarbij echt serieus en met menselijke maat gekeken is naar hun situatie, ook daadwerkelijk uitgezet worden. Enablers als de activisten dienen daarbij ook aangepakt te worden.

Helder Groentje | 19-04-15 | 12:19

@WatZalIkErvanZeggen | 19-04-15 | 12:16
.
Als je dat doet dan zal je een deel van de kuststrook van Libië moeten annexeren en ik weet niet of er een land is die daar vele doden voor over heeft

Fatwabuster | 19-04-15 | 12:18

@#zwerfie | 19-04-15 | 12:09
Lol.

Botte Hork | 19-04-15 | 12:18

Als de regering nou eens consequent de wetten mbt afgewezen asielzoekers zou uitvoeren zouden we deze problemen met onwillige illegalen niet hebben. Ze blijven hopen op een generaal pardon en als ze lang genoeg wachten komt dat er ook!

Marc52 | 19-04-15 | 12:18

Vandaag weer eens Arnold Karskens gelijk aangetoond 700 gelukzoekers verdronken.
Dus stop met die aanzuigende propaganda van BBB stop hiermee.
BBB alleen voor diegene die mee wil werken aan terugkeer.
Nog belanrijker sleep al die gammele bootjes terug naar de overkant.

Toontje-lager | 19-04-15 | 12:18

@Muxje | 19-04-15 | 12:13
Probleem is nou net dat die kinderen hier veelal geboren worden = Nederlander = niet uit te zetten = scheiden van uit te zetten ouders = onmenselijk, inhumaan, kan toch niet zo zijn = generaal pardon...

Minister StrongPiss | 19-04-15 | 12:17

@Botte Hork | 19-04-15 | 12:05
Mijn comments kwamen er niet door, ik kreeg steeds een foutmelding en ik had het vermoeden dat de 25 lezers van Joop en FN weer massaal op de F5 toets aan het drukken waren.....

necrosis | 19-04-15 | 12:17

@necrosis | 19-04-15 | 12:12
Jaren geleden toen dit ook speelde is gesuggereerd dat mensen die vanuit landen vliegen die als doorvoerroete naar Europa gebruikt worden hun paspoort moeten inleveren en die gaat dan in het laadruim. Bij aankomst op Schiphol kunnen ze dan hun paspoort terugkrijgen, uiteraard nadat de douane er een paar kopietjes van heeft gemaakt.

Het kan zo simpel... Maar dat mag natuurlijk niet van de EU (dat de grootste part speelt in deze ellende).

Dhr. de Wit | 19-04-15 | 12:16

@Lewis Lewinsky | 19-04-15 | 12:05
"Einen Stein, der anfängt zu rollen, soll man nicht probieren aufzuhalten, sondern noch zusätzlich anstoßen."

- Friedrich Nietzsch

rara | 19-04-15 | 12:16

Enige oplossing is de boten vlak bij de afrikaanse kust opvangen, teruslepen en permanent onklaar maken.

WatZalIkErvanZeggen | 19-04-15 | 12:16

Ach, dat trio ongeluk kán zich niet verliezen in politiek met een kleine 'k', maar ze gáán zich verliezen in de politiek. Overheden hebben zich namelijk nog nóóit willen branden aan het daadwerkelijk oplossen van de massa-immigratie van dit soort gelukzoekers, omdat ze bang zijn internationaal op de (te lange) tenen te trappen. Ik zou het eerder schokkend vinden als er wél een daadwerkelijk goede oplossing komt om die bloedzuigers er voor eens en voor altijd uit te knikkeren én er uit te houden. Hulp aan echte vluchtelingen, prima, maar het overgrote deel uitzuigers wat er tussen loopt mag na al die jaren (wat zeg ik, decénnia!) wel eens uitgemikt worden.

kanon0503 | 19-04-15 | 12:16

Tuurlijk. Geef ze ook nog maar een voetbalveld en een internetaansluiting. Dan kunnen ze al hun facebookvrienden in Afrika ook meteen vertellen hoe fantastisch het hier is ("free wifi yes. and a soccerfield. so come quickly everybody.")

VanBukkem | 19-04-15 | 12:16

@michello | 19-04-15 | 12:10
Uiteraard, de hele asielindustrie inclusief de politieke vertegenwoordiging, de aasgierende advocatuur die eromheen cirkelt en de media-opzoekende hyena's die zich in een zielig geval vastbijten, allemaal (extreem) policolor-links. Het kost dergelijke mensen namelijk niks want of 1) uitkeringstrekker of 2) graaier of grootverdiener op kosten van de belastingbetaler.

Minister StrongPiss | 19-04-15 | 12:15

Wat ik me nu afvraag is welk deurbeleid gevoerd wordt bij de zo vurig gewenste BBB regeling. Afhankelijk van het antwoord op die vraag kan iedere huidige gebruiker van Bed&Breakfast/jeugdherberg/pension zich voorbereiden op het intake moment. Europe on a Shoestring 2.0 zeg maar. Ook handig voor rondtrekkende €urobendes.

Ik ruik misbruik en concurrentievervalsing van epische proporties op onze kiesdrempel. Commerciële kluisjesverhuur op grotere OV knooppunten gaat nog eens heel groot worden.

kindapaas | 19-04-15 | 12:14

@Minister StrongPiss 12:05: Met kinderen moet je voorzichtig omgaan, verdrag of geen verdrag. Maar laten we wel wezen: als het onmenselijk is om hier geaarde kinderen uit te zetten, dan is het even onmenselijk om kinderen uit het buitenland hier naar toe te laten immigreren. En expats of diplomaten met kinderen mogen dan ook niet meer emigreren. Als gezond verstand tegen die verdragen ingaat, dan moeten we ook niet bang zijn om die verdragen ter discussie te stellen.

Muxje | 19-04-15 | 12:13

Een VVD/CDA/D66 kabinet gaat gewoon verder waar het vorige kabinet gebeleven is. Daarop hopen is simpelweg kortzichtig.

TeeJee | 19-04-15 | 12:13

@Fatwabuster | 19-04-15 | 12:04
Om te beginnen zouden Nederlandse ambtenaren geen 'zaken' moeten doen met asielzoekers die hun paspoort hebben versnipperd, opgegeten of door de plee van het toestel dat op AMS landt hebben gespoeld.
Met name die laatste groep vasthouden op Schiphol en met hetzelfde vliegtuig terug sturen waar ze vandaan komen.
Mijn inkomen is niet toereikend genoeg om 25 gezinnen te voeden, te kleden en onderdak te verlenen.
@Rutte
Lees je mee?

necrosis | 19-04-15 | 12:12

@rara | 19-04-15 | 12:09
Dat kan dus wel. En het is niet onmenselijk. Ze krijgen bed, bad en brood. En verder niks. Tot ze meewerken.

Lewis Lewinsky | 19-04-15 | 12:12

Het probleem is dat we al jaren proberen om Afrika e.o. op te bouwen d.m.v. ontwikkelingshulp, maar dit per saldo maar weinig oplevert. Dat bewijs is er in de vorm van de groeiende stroom asielzoekers.

Ontwikkelingshulp is prima, maar geef het geld dan niet aan lokale warlords die er gouden paleizen van laten bouwen en nog meer wapens om "vijandige" stammen te bestrijden.
Stop dat geld in Nederlandse bedrijven die Afrikanen inhuurt om de boel op te bouwen. Neem asielzoekers mee terug en zet ze ter plaatse aan het werk.
Zoals iemand opperde in een tegel een paar dagen geleden: laat ieder ontwikkeld land een Afrikaans land adopteren en bouw daar op verder. Kunnen ze mooi daar blijven, zij blij, wij blij.

Dhr. de Wit | 19-04-15 | 12:11

@michello | 19-04-15 | 12:06
Goed gezegd. Isoleren is het goede woord.

Lewis Lewinsky | 19-04-15 | 12:10

@Minister StrongPiss | 19-04-15 | 12:05
Dat soort internationale verdragen zijn waarschijnlijk gepropageerd en/of ondertekend door politici van ignorant-linkse signatuur.

michello | 19-04-15 | 12:10

Met dank aan Bas Paternotte.

philia | 19-04-15 | 12:10

-weggejorist-

#zwerfie | 19-04-15 | 12:09

@Lewis Lewinsky | 19-04-15 | 12:04
Je kan ze niet helemaal van de wereld afsluiten, dat zou onmenselijk zijn. Maar we hoeven ze niet te verwennen, daarom stel ik voor dat ze twee zenders krijgen:

NPO Politiek op de ene zender en eindeloze herhalingen van Boer zoekt Vrouw op de andere, dan kunnen ze zelf zien waarom ze terug willen.

rara | 19-04-15 | 12:09

Kijk bas, je stupiditeit begint met de veronderstelling dat als jij vanuit het reservaat niet naar ter apel wil, een subsaharaafrikaan dit ook niet wil.
En niet aankomen nu dat dit een sarcastische opmerking was, want de context geeft dit niet aan.

omineuze omnipotent | 19-04-15 | 12:08

@Obainmarie | 19-04-15 | 11:54
Ze willen een Iphone en een Miele, helaas begint dat niet met een 'b'....

necrosis | 19-04-15 | 12:08

@Fatwabuster 12:04: Juist. En ik vind het met name belangrijk om tegenwerkers van een pardon uit te sluiten. Nu word je juist beloond voor tegenwerken met een pardon voor hopeloze gevallen, terwijl meewerkers niets krijgen.

Muxje | 19-04-15 | 12:07

ik noem ze liever ongewenste vreemdelingen dan illegalen, is een stuk vriendelijker en is meteen duidelijk dat ze ongewenst zijn!!

#zwerfie | 19-04-15 | 12:07

@Lewis Lewinsky | 19-04-15 | 12:04
Inderdaad, dat is de oplossing.
Isoleren en de enige uitgang is via gate 10.

michello | 19-04-15 | 12:06

@Dr. Blechtrummel | 19-04-15 | 11:49
Ik kam alle zwitsalletjes met een staalborstel, om te zien of ze uit het juiste tropische hardhout zijn gesneden....
*jawel, grinnik ende grijns*

necrosis | 19-04-15 | 12:06

@Muxje | 19-04-15 | 12:01
De ellende is dat veel afspraken binnen Europa en door Nederland getekende internationale verdragen zich verzetten tegen uitzetting. Zeker als er kinderen in het geding zijn. Eerste taak voor asielzoekers die hier "tijdelijk" zijn toelaten zijn is dan ook om zo snel mogelijk voor kinderen te zorgen... Dergelijke tips krijgen ze uiteraard ingefluisterd door de asielindustrie.

Minister StrongPiss | 19-04-15 | 12:05

@necrosis | 19-04-15 | 11:50
Test van wat?

Botte Hork | 19-04-15 | 12:05

Kabinet is overigens zo dood als een pier. Geen meerderheden meer te vormen in de Eerste Kamer.

VVD zet nu PvdA onder druk om te breken. Ik verwacht dat de PvdA daaronder bezwijkt.

Lewis Lewinsky | 19-04-15 | 12:05

@Muxje | 19-04-15 | 12:01
.
De eerste vraag bij een asielprocedure zou moeten zijn:

Werkt u mee aan vrijwillige terugkeer wanneer u wordt afgewezen? Handtekening er onder en klaar!

Fatwabuster | 19-04-15 | 12:04

Illegalen gijzelen tot ze meewerken aan uitzetting. Dat is de oplossing.

En in gijzeling moeten ze juist geen enkel contact hebben met de buitenwereld. Niet via een pc, niet via de telefoon en niet via tv of radio. Dan gaan ze meewerken, want ze kunnen niet zonder contact met hun familie en hun 50 beste vrienden.

Lewis Lewinsky | 19-04-15 | 12:04

Wat men ook van de voorgestelde oplossing vindt... Een hele goede oproep om de heilige huisjes eens te verlaten, de emoties opzij te zetten, en eens gewoon naar het probleem te kijken. Hulde.

Muxje | 19-04-15 | 12:03

@druipsmurf 11:23: Dat is iets om rekening mee te houden, maar toch een goed verhaal van Bas. Maar er zijn inderdaad aanvullende maatregelen nodig: vluchtelingen uit oorlogsgebieden en illegalen die niet terug kunnen gaan vanwege de situatie in hun land moeten een tijdelijke status krijgen. Oorlog voorbij = terug, ook als je inmidds ingeburgerde kinderen hebt. Ernstig misdrijf of herhaaldelijk kleine overtredingen = terug. Gezinsvorming moet ook aan strengere normen gaan voldoen. En wie niet meewerkt aan terugkeer verliest per definitie elke kans op een status als asielzoeker, gezinsvorming, of pardon.

Muxje | 19-04-15 | 12:01

-weggejorist-

de Voorzittert | 19-04-15 | 12:01

Ik ben voor een generaal pardon uit Leeuwarden voor alle 5 km te hard enveloppen.

Piet Karbiet | 19-04-15 | 12:00

Helder betoog, geen speld tussen te krijgen.
Maar: wat zullen de BB's - Belangrijke Burgemeesters - ervan vinden? Die gaan, zelfs als er vanuit de overheid eindelijk eens wordt gehandhaafd, weer gewoon dwarsliggen. Kortom, er komt weer een vaag compromis waar niemand iets aan heeft (nog een g-pardonnetje, ja, toe maar). En de stroom a-locatiezoekers gaat gewoon door.
En dat toekomstige VVD/CDA/D66-kabinet uit Bassies slotregel, brrrrrrr...

De Vrijlansier | 19-04-15 | 11:57

@johoost | 19-04-15 | 11:29
Opvang in de regio helpt in dit geval niet. Waarom niet? Omdat deze mensen geen vluchtelingen zijn (ja, van armoede) maar gelukszoekers. Waar men mee moet stoppen is ze bij Libië oppikken en dan in Europa afzetten. Gewoon rechtsomkeer, na een paar keer snappen ze dat wel.

Roeieber | 19-04-15 | 11:55

@modderator | 19-04-15 | 11:23
500.000 alleen al in Duitsland, in de hele EU naar verwachting 2.000.000 per jaar... In 8 jaar tijd een landje ter grootte van NL erbij... dat schiet lekker op met de islamisering.

Minister StrongPiss | 19-04-15 | 11:55

johoost | 19-04-15 | 11:29
Eens. En wie heeft deze puinhoop gecreëerd? De VS. Laat hen betalen . Doodziek word ik van dit gelul. Symptoombestrijding . Niet meer niet minder. Kutpolitiek.

ITEACHYOU | 19-04-15 | 11:54

Er is aan de illegalen bed bad en brood aangeboden maar ze willen niet.

Obainmarie | 19-04-15 | 11:54

Hoe slecht ze het ook hebben in Nederland dan vertellen ze achterban nog steeds dat Nederland een sprookje is. Dat is het voor hun natuurlijk ook (want niet werken en wel bed/bad/brood/zakgeld) maar ze willen vooral vertellen dat hun toch naar het geluk geslaagd is. Dus die aanzuigende werking blijft hoe dan ook. Maar goed opvangtehuis Ter Apel is beter dan de grote steden verzieken met zwervende illigalen. Ik snap dat niet zo goed welke verborgen agenda van der laan daar had. Wederom weer de rol van Goedmens willen blijven spelen. Amsterdam zwicht onder haar problemen, laten we deze direct oplossen. En: illigalen hebben niks te willen, die hebben alleen mee te werken.

ad melkert | 19-04-15 | 11:53

Dat idee in Ter Apel is misschien wel wat.
Maar meestal zijn het alleenstaande jonge mannen uit achterlijke landen. Hoezo kinderen!? En als het vrouwen zijn, zorg ervoor dat ze zich gewoon niet voortplanten. Geef ze verplichte anticonceptie en als er wel problemen daarmee komen geef ze dan straf. Waarom zouden wij moeten accepteren dat illegalen die hier niet eens horen, die wij ook nog eens opvang bieden, dat wij ervoor zorgen dat zij hier hun kinderen kunnen baren zodat zij een pressiemiddel en chantagemiddel hebben zodat ze hier kunnen blijven? Hetzelfde voor asielzoekers in azc's.
Wij zouden dat niet moeten accepteren dat mensen in onzekere tijden kinderen nemen en dat zelfs als chantagemiddel gebruiken tegen ons en waarschijnlijk moeten wij voor dat gezin ook financieel levenslang zorgen, terwijl de oorspronkelijke Nederlanders zelf wachten met kinderen krijgen omdat het crisis is omdat ze een kind nog niet kunnen veroorloven!

Julia | 19-04-15 | 11:52

wow, wat een goed en verstandig stuk. Zouden Rutte en co ook moeten lezen.

Ergea | 19-04-15 | 11:52

Bed, bad, brood en tralies.

Lewis Lewinsky | 19-04-15 | 11:51

Geen foutmelding meer

ITEACHYOU | 19-04-15 | 11:51

En dan nu een boot met 700 mensen omgeslagen bij Libië... waarschijnlijk maar 28 gered.

Direct Alpha | 19-04-15 | 11:51

?

ITEACHYOU | 19-04-15 | 11:51

test nr 2...

necrosis | 19-04-15 | 11:50

Ok. Waar kan ik tekenen. Dit is een mooi begin.

3Xniks | 19-04-15 | 11:49

necrosis | 19-04-15 | 11:29
Hoho, niet alle zwitsalletjes over één borstel kammen he.
On-topic. Wat stond er ook weer in de VK? Ohja: "Het blikje vooruit schoppen". Dat kan natuurlijk ook nog...

Dr. Blechtrummel | 19-04-15 | 11:49

@eerstneukendanpraten | 19-04-15 | 11:20
Het zou een mooie stunt zijn als de uitgeprocedeerde dobbernegers hun tentenkamp op zijn riante landgoed gingen opzetten. (Stijlloze) cameraploeg erbij en dan de woedende reactie van die links lullende salonsocialist te filmen. Lijkt me prachtig.

Botte Hork | 19-04-15 | 11:48

Als ik die 'vluchtelingen' in Amsterdam goed heb verstaan willen ze helemaal geen BBB maar legalisering van hun verblijf.... opgehitst door subsidie advocaten want die weten allang dat ze kansloos zijn omdat ze zijn uitgeprocedeerd maar iedere kans aangrijpen om er nog een stuiver aan te verdienen.... kortom deze zogenaamde betrokken advocaten gebruiken deze mensen gewoon als 'geld hoeren'.... walgelijk volk!!

Fatwabuster | 19-04-15 | 11:30

Gaan we het daarna....
@Banaanie | 19-04-15 | 11:22

Nee, niet erna.
Strafbaar stellen en gelijk handelen!
*zwitsals, zucht*

necrosis | 19-04-15 | 11:29

Enige oplossing waar Europa eens serieus werk van zou moeten maken is opvang in de regio en niet dit halfbakken beleid van de ene wel en de andere geen verblijfsvergunning geven. Dit model hangt bijeen van valse hoop. Logisch dat die boten vol arme schapen hiernaartoe komen, wie weet krijg je onderdak en ben je voor de rest van je leven veilig. Nee, nu gezamenlijk een serieuze opvang in Noord Afrika opzetten waarbij de mensen ook echt iets kunnen opbouwen. Geen bijlage voor een beetje rond hangen maar een bijdrage verwachten in ruil voor de opvang. Misschien wat ondernemingen starten in die omgeving zodat niet heel Azië uitgebuit wordt.

johoost | 19-04-15 | 11:29

Als de VVD naar de PvdA luistert, gaan we nog veel meer drijvende lijken zien.

benjemal | 19-04-15 | 11:29

@ Bas Paternotte | 19-04-15 | 11:11 |

"Het zou jammer zijn als het kabinet valt over zoiets essentieels als de illegalen-problematiek."

Wat een enorme onzin. Het maakt geen moer uit over welk onderwerp het kabinet valt, ELKE reden is goed, als ze maar vallen want slechter dan dit kan het niet worden. We moeten nu echt zo snel mogelijk van dit stel incompetente prutsers af zien te komen die het land willens en wetens naar de knoppen helpen met hun gekruip voor de EU, eindeloze belastingverhogingen, eindeloze miljardensteun voor de uitzichtloze Zuidelijke Euro-landen, record aantallen asielzoekers, MH17 cover ups, nivelleringsfeestjes, etc. etc.

Outsider-Inside | 19-04-15 | 11:29

@necrosis | 19-04-15 | 11:26
Als we nou tegen de Yanks zeggen dat er olie in de grond zit, dan maken ze er binnen de kortste keren een zelfstandige 'democratie' van. Ideetje?

rara | 19-04-15 | 11:28

@eerstneukendanpraten | 19-04-15 | 11:23
Dat hele kabinet zou asiel moeten aanvragen in het buitenland. Zo klaar zijn we nu toch wel met die oplichters? Pek & veren, en het land uit jagen.

Botte Hork | 19-04-15 | 11:27

@daytripper | 19-04-15 | 11:23
Da's dus 700.000 euro omzet voor de mensensmokkelaars. Zij zijn de winnaars, wat er ook met de vluchtelingen gebeurt.

rara | 19-04-15 | 11:27

daytripper | 19-04-15 | 11:23 | | Reageer+ |0

700 Moorden gepleegd door pvda ondersteuners.

Flipus | 19-04-15 | 11:27

@mezelf: max per m2. Inbreng = inleg.

zonder_moeite | 19-04-15 | 11:27

@rara | 19-04-15 | 11:18
We hebben de EU niet nodig, Italië moet Lampedusa gewoon afstoten...

necrosis | 19-04-15 | 11:26

Zoiets als een longstay toevoegen aan Ter Apel. Dik hek eromheen. Prima oplossing.

Kees Pietersen | 19-04-15 | 11:26


daytripper | 19-04-15 | 11:23

Ploumen wil het budget voor ontwikkelingssamenwerking verhogen om alle Afrikaantjes alvast zwemles te geven.

eerstneukendanpraten | 19-04-15 | 11:26

off topic: check NOS
''Lof voor Amerikaanse agent die niet schiet''

check dat artikel even, het gaat deze keer om een ''blanke'' ongewapende verdachte...

Nos neemt de links liberale racistische Amerikaanse kwalificaties over, alles moet belicht worden in het perspectief van de huidskleur.... hoe triest

beaujudas | 19-04-15 | 11:25

Vette regeling voor die 70 grotebeknegers? Die 100.000 onzichtbare illegalen komen straks vast niet onder hun steen vandaan om op basis van gelijke rechten iets dergelijks te eisen. Toch?

Godsammekraken | 19-04-15 | 11:24

Stel een minimum in van het gemiddeld aantal inwoners per x2. We zitten nu al op gemiddeld 1 inwoner per 50m2. De grens is bereikt denk ik zo.

Als Ashton zo'n grote mond heeft, volg dan ook het Australisch beleid. Welkom als je wat te brengen hebt, bewijs jezelf binnen een jaar. Zonder inbreng geen toegang tot sociale voorzieningen. Geen voorrang op anderen bij welke voorziening dan ook.

zonder_moeite | 19-04-15 | 11:24

Snap de hele discussie niet. Illegaal is illegaal. Regels zijn regels malloten als het op verkeer aankomt, maar bij illegalen dat opeens niet van toepassing verklaren...

Speertjespunt | 19-04-15 | 11:23

'.. die inmiddels onzichtbaar zijn opgegaan in de samenleving..'. Hoezo onzichtbaar? Ik zie ze elke week in Opsporing Verzocht.

WillemRuis | 19-04-15 | 11:23

Het meest lastige zijn natuurlijk de vluchtelingen zonder papieren. Zo kunnen ze zeggen dat ze uit een oorlogsgebied komen, terwijl dat niet zo is en dat betekent dat zo'n fraudeur de plek inpikt van echte vluchtelingen. Of natuurlijk nog erger, dat zo'n fraudeur eigenlijk een voetsoldaat van het kalifaat is.

Waar ik mij vooral aan stoor is dat de linkse kliek steeds maar weer op ons geweten inspeelt. En als je dan tegen bent dat je je dan heel rot moet gaan voelen.
Uiteraard, geen mens is illegaal, maar er zijn gewoon grenzen aan onze capaciteit, we kunnen moeilijk heel Afrika opvangen.

Zelf denk ik dat het uitdraait op een generaal pardon.

Dhr. de Wit | 19-04-15 | 11:23

Vertrekken uit zichzelf doen de uitgeprocedeerden niet. Men mikt in de eerste plaats op het vinden van een Nederlandse vrouw en ten tweede op een generaal pardon.

druipsmurf | 19-04-15 | 11:23

Dit land is naar de klote. Cest ca!

maakdatdekatmaarwijs | 19-04-15 | 11:23

Botte Hork | 19-04-15 | 11:19

En als eerste mag Zwamson op het hakblok en moet Spektrui verplicht in een sociale huurwoning in de grootste tokkie-buurt van Oude-Pekela wonen.

eerstneukendanpraten | 19-04-15 | 11:23

"Het zou jammer zijn als het kabinet valt over zoiets essentieels als de illegalen-problematiek." Wat een klinkklare nonsens! Kunnen ze beter over een of ander futiliteitje vallen dan? Het is juist goed om te breken op een issue dat essentieel is voor de toekomst van dit land. Dan hebben de mensen wat te kiezen tijdens de daaropvolgende verkiezingen.

Lauwe Koffie | 19-04-15 | 11:23

Er staan er dit jaar weer 500.000 op de deur te kloppen van de Europese B&B&B's. Dweilen met de kraan open dus.

Het wordt tijd, dat de Europese marine gaat posten bij de bekende vertrekhavens en ze terug stuurt.

modderator | 19-04-15 | 11:23

Laatste nieuws : boot gekapseisd: 700 verdronken.

daytripper | 19-04-15 | 11:23

"Dan: wat te doen? Een voorstel: Geef de illegalen allereerst dat vurig gewenste bed, bad en brood. Niet die tienduizenden die inmiddels onzichtbaar zijn opgegaan in de samenleving, maar de luidruchtige types die trekken van Vluchtkerk naar Vluchtgarage naar Vluchttoren en wat dies meer zij."

You're kidding right? Brave vluchtelingen zitten alweer terug in thuisland. Iets minder brave in de illegaliteit en de meest kansloze met de grootste bek hebben hun bed-bad-brood kostje zo gekocht. Het signaal dat precies het tegenovergestelde is van wat je naar Afrika wil sturen. Allerlaatste uitzonderingsregeling? Net zoals die 37x ervoor zeker....

Godsammekraken | 19-04-15 | 11:22

Een VVD/CDA/D66 kabinet zou ik eventueel wel zien zitten. Kunnen we illegaal verblijf dan weer strafbaar stellen? Zou ik wel zo logisch vinden. Gaan we het daarna hebben over hoe we dat moeten gaan handhaven.

Banaanie | 19-04-15 | 11:22

De kiezer heeft verzuipende dobbernegers nodig, anders zouden ze niet stemmen op partijen die vele doden willen.
Zodat ze mensen die daar weer domme opmerkingen over maken kunnen befoeien met hun immer opgeheven wijsvingertje, en ze zich samen weer superieur kunnen voelen.
En dan de partijen die géén duizenden dode gelukszoekers willen als minderwaardig bestempelen, dat is Nederland Opzijnkoppistan.

Cuyahoga | 19-04-15 | 11:21

Alle uitgeprocedeerden mogen wat mij beterft per omgaande opgevangen worden op het landgoed van Marcel van Dam want Marcel is een buitengewoon meerderwaardig mensch!

eerstneukendanpraten | 19-04-15 | 11:20

"Het zou jammer zijn als het kabinet valt over zoiets essentieels als de illegalen-problematiek."

Nee, het zou fantastisch zijn. Sterph kabinet sterph!

Botte Hork | 19-04-15 | 11:19

Als je de stroom vluchtelingen in wil dammen dan moet je in de eerste plaats achter de mensensmokkelaars aan die er voor zorgen dat ze deze kant op kunnen komen.Het zou ook helpen als Italie wat extra hulp kreeg om de stroom daar al tegen te houden. En dan ben je niet meer bezig met landelijke politiek, maar dan moet je internationaal gaan samenwerken.

Mijn God, we hebben de EU nodig.

rara | 19-04-15 | 11:18

Grenzen dicht en ieder die dan nog binnenkomt zonder papieren rechtsomkeert laten maken lijk mij een prima oplossing om verdere illegalen te vermijden maar ja, dat mag dan weer niet van "Europa".

vraagstaart | 19-04-15 | 11:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken