Piloot gecrashte Airbus buitengesloten uit cockpit
Mogguh. Koffie, een cracker kaas en een complottheorie. Tot op heden was er nog geen enkele onderbouwde reden om aan te nemen dat er duistere krachten achter de Alpencrash van de Germanwings Airbus A320 zaten. Dat weerhield Radio 1, hijgerige Telegraafjourno's bij Pauw en allerhande overige aluhoedjes er alvast niet van om de meest waanzinnige complotten te bedenken over de ramp. Maar nu blijkt uit 1 van de zwarte dozen, de Cockpit Voice Recorder (CVR), dat er maar 1 piloot in de cockpit was tijdens de 8 minuten durende daling, en dat de tweede piloot was buitengesloten. Een "senior military official" zegt het volgende tegen de New York Times: "The audio indicated that one of the pilots left the cockpit and could not re-enter. 'The guy outside is knocking lightly on the door, and there is no answer', the investigator said. 'And then he hits the door stronger, and no answer. There is never an answer'. He said, 'You can hear he is trying to smash the door down'." Dat opent de deur (no pun intended) voor nieuwe speculatie, temeer omdat er in de tweede zwarte doos (de Flight Data Recorder - FDR) geen geheugenkaart is aangetroffen, waardoor technische gegevens van de vlucht ontbreken. Anders gezegd: er kan niet meteen beoordeeld worden of de minutenlange dalende glijvlucht opzet of een ongeval was. Bovenstaande video, uit de timeline van Henk van Ess, laat zien hoe het deursysteem van een Airbus werkt. De coffee machine questions van vanmorgen: was de deur opzettelijk of per ongeluk op slot, en waarom kreeg piloot 2 hem niet open?
Namen: Durf te vragen. Hoe heetten de piloten eigenlijk?
BILD: Volgens Duitse media zijn de namen van de piloten Andreas L. en Patrick S..
Namen: Durf te vragen. Hoe heetten de piloten eigenlijk?
BILD: Volgens Duitse media zijn de namen van de piloten Andreas L. en Patrick S..
Das ist der Cockpit-Schalter, über den jetzt geredet wird. #4U9525 pic.twitter.com/FHi4MbIcaf
— Martin Leutke (@mleutke) March 26, 2015
Tweets by @henkvaness
Reaguursels
InloggenIk dacht dat alleen de "Jappen" Kamikaze piloten hadden, nu blijken de "Moffen" ze ook te hebben.
@_pandora_ | 26-03-15 | 09:52
Ik moet zeggen dat dit de beste optie is die ik tot nu toe voorbij heb zien komen! Persoonlijk zat ik te denken aan een 'override' vanaf de grond, maar dit duurt een stuk langer waardoor het leed waarschijnlijk al geschied is voor het zover is.
De procedure kan weliswaar zo zijn dat de cockpit afgesloten kan worden, en dat onder geen omstandigheid een gegijzelde captain of co-piloot de cockpit voor een kaper kan openen, zou het wel mogelijk moeten zijn een code te achterhalen bij eventuele toren, die te bereiken moet zijn via een com systeem.
Of dat alleen een verandering van koers van de auto-pilot is toegestaan mits 2 van de bemanningsleden "dus ook andere leden zoals stewards" een vrij te geven code invoeren. Op die manier kun je voorkomen dat 1 bemanningslid op eigen houtje het toestel de grond in boort.
Bewuste actie van co-piloot.
Als je potdomme een einde aan je leven wil maken, waarom dan zoveel mensen mee de dood in slepen?
Wat een drama!
[... zijn geweest.] in dit geval.
JIP! | 26-03-15 | 13:57
ja klopt helemaal. :-)
@ JIP! | 26-03-15 | 13:46
Ik ben ook niet boos, spreek je alleen aan op je bullshit. Je weet wel dat er idioten genoeg zijn die door jou verkeerde gegevens onschuldige mensen kunnen gaan lastig vallen.
Zou karma zijn als je jezelf overkomt.
scontent-ams.xx.fbcdn.net...
JIP! | 26-03-15 | 13:51
't Zal je kind maar wezen....
Lupuslupus | 26-03-15 | 13:54
[... zijn geweest.] in dit geval.
scontent-ams.xx.fbcdn.net...
JIP! | 26-03-15 | 13:51
't Zal je kind maar wezen....
@Op basis van de opnames constateren onderzoekers dat de passagiers van het begin van de daling tot het eind zich bewust zijn van het feit wat er gebeurde. Kort voor de crash is er geschreeuw te horen".
Bron: Telegraaf
scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp...
@ wakkere_nederlander | 26-03-15 | 09:18
.
Eigenlijk is het 0,9 x 0,9 = 0,81
.
Dus 19 % kans dat je er naast zit.
Loempo | 26-03-15 | 13:42
Dat maak ik zelf wel uit.
En het is koekwausin b.t.w., maar ik ben niet boos.
@JIP!
Als je gegevens openbaar zet doe het dan wel goed, je hebt gewoon de verkeerde persoon te pakken koekwaus.
Met je telefoonboek linkje.
@harbi heeft wel de juiste info.
Maar met z'n alle internet detectives spelen helpt ook geen drol. Alles wijst er toch gewoon op dat het geen haatbaard was zelfs ook geen bekeerde. Laten we nu eens gewoon officiele berichtgeving en goed onderzoek afwachten.
JIP! | 26-03-15 | 13:18
Was geen diepteanalyse hoor. Maar eenmaal alleen in de cockpit deed 'ie wel gekke dingen.
harbi | 26-03-15 | 13:40
Nogal, maar wellicht had hij ook zijn naam al veranderd... lol
wat ik nu heel bijzonder vindt is dat er binnen 48 uur een persconferrentie is, en dat men precies weet te vertellen wat er op de voicerecorder staat,,,maar bij mh17 wordt er al bijna 1 jaar gezwegen.... en ik weet zeker dat daar de oplossing opstaat, zoals we worden beschoten door jagers..... maar dat mogen wij het klootjesvolk niet horen,,,want rusland moet de schuld krijgen...
JIP! | 26-03-15 | 13:18
Was geen diepteanalyse hoor. Maar eenmaal alleen in de cockpit deed 'ie wel gekke dingen.
Eenzame mensen sluiten zich niet zelden bij een sekte aan...
www.hln.be/hln/nl/33222/Vliegtuigcrash...
Graaf van Egmont | 26-03-15 | 13:14
Je bedoelt deze waarschijnlijk, in dat geval werd de daling (door Alpha Protection Mode) ingezet vanwege een bevroren Angle Of Attack sensor. Angle Of Attack sensor geeft de nose-up/down hoek door aan FCM. Software wordt nooit aangepast binnen een systeem, eventueel wordt dan de hele module vervangen.
@JIP
Ze gaan van moedwilligheid uit.
1. Daling is handmatig door co-piloot ingezet.
2. Niets vreemds aan ademhaling te horen
3. Om de deur gesloten te houden moet meermaals aan het knopje gedraaid worden, hier zijn dus meerdere handelingen voor nodig. Buiten bewustzijn vallen op het knopje waardoor de deur niet geopend kan worden is dus uitgesloten.
Dus inderdaad vol bewustzijn de crash ingezet en 150 mensen vermoord, de gore klootzak
IngridvanHenk | 26-03-15 | 13:26
Precies!
Voor zelfmoord pak je de trein, dunkt mij... ;)
Xerxes888 | 26-03-15 | 13:28
Geen bereik boven 500 meter met masten zover ik weet.
Kon die buitengesloten piloot niet effe bellen met zijn mobieltje naar de verkeerstoren????
Weet iemand of je bereik hebt?
@JIP
Ze gaan van moedwilligheid uit.
1. Daling is handmatig door co-piloot ingezet.
2. Niets vreemds aan ademhaling te horen
3. Om de deur gesloten te houden moet meermaals aan het knopje gedraaid worden, hier zijn dus meerdere handelingen voor nodig. Buiten bewustzijn vallen op het knopje waardoor de deur niet geopend kan worden is dus uitgesloten.
Dus inderdaad vol bewustzijn de crash ingezet en 150 mensen vermoord, de gore klootzak
Merkwaardig dat er zoveel reageerders zijn die de gedachtengang van een zelfmoordenaar denken te kennen.
"Hij zou dat nooit doen want hij had kinderen" ... las ik ergens
Alsof dat een reden is om het niet te doen...
Of deze:
"Maar als je een terroristische actie / brute zelfmoord wil doen, kies je bewoond gebied lijkt me
Piet_Snot | 26-03-15 | 11:13 "
Hoezo? Misschien vond hij 150 mensen wel voldoende voor een terroristische aanslag maar gelet op wat we nu weten is het dat niet.
En waarom zou je vanwege een zelfmoord ook nog eens voor een bewoond gebied kiezen?
Allemaal raar gespeculeer en maar weinig mensen die hun voorlopige conclusies baseren op de feiten.
Verdacht is wel dat de geheugenkaart van één de zwarte dozen is verdwenen en de cockpit blijkbaar niet van buitenaf kon worden geopend door de piloot.
Een van de FB-pagina's die hij had geliked was "Wenn Männer alleine sind".
Over gekke dingen die mannen doen als ze alleen zijn..
harbi | 26-03-15 | 13:07
Te makkelijk.
DutchMountain | 26-03-15 | 12:42
Daar heb ik geen linkje van. Het werd gezegd door een Lufthansa technicus op tv. De vraag van de journalist was ook of de technicus zeker wist dat dit bij alle toestellen van GermanWings en Lufthansa ook inderdaad was gebeurd. De technicus zei dat hij daar vanuit ging, maar niks uit kon sluiten.
Hij kan natuurlijk de softwareupdate genoemd hebben om de passagiers gerust te stellen, om zo geen klanten te verliezen. Ik weet het niet. Ook niet hoe lang het duurt om die software aan te passen. Misschien lag het al op de plank??
@--sql error-- | 26-03-15 | 11:10
Helemaal geen complotten zoeken. Het was dus wel degelijk de co-piloot die het toestel bewust heeft laten neerstorten.
-weggejorist-
Een van de FB-pagina's die hij had geliked was "Wenn Männer alleine sind".
Over gekke dingen die mannen doen als ze alleen zijn..
Zal wel weer eindigen met een verklaring dat het allemaal niets met de islam te maken heft.
Hoe kun je van zelfmoord spreken als je een slordige 150 mensen daarin meeneemt?
Massamoord klinkt dan toch écht logischer.
Hij had net een halal vliegtuigmaaltijd gegeten!
Het hoge woord is eruit. Vliegtuig is bewust gecrasht.
Dus: Aanslag of zelfmoord......
JIP! | 26-03-15 | 12:58
Belangrijkste aanwijzing daarvoor lijkt het handmatig inzetten van de daling te zijn.
^ of uiteraard gewoon bij vol bewustzijn en de 'crash' heeft ingezet.
De conclusie dat, omdat ze zijn ademhaling hoorden hij dus in leven was, neemt niet weg dat hij ook bewusteloos kon zijn geweest... Vreemd, om dat direct van zelfmoord uit te gaan.
Bron zelfmoord: Telegraaf zojuist:
'Copiloot liet Germanwings toestel moedwillig dalen'
PARIJS -
De Duitse copiloot van het gecrashte Germanwings toestel zat alleen in de cockpit ten tijde van de crash en hij heeft het toestel moedwillig laten dalen. Dat heeft Justitie in Frankrijk bekendgemaakt tijdens een persconferentie.
Ongeveer tien minuten voordat het toestel neerstortte, heeft de gezagvoerder de cockpit verlaten, vermoedelijk om naar wc te gaan, aldus Justitie. De copiloot heeft vervolgens de daling ingezet via het Flight Monitoring System. In de laatste acht minuten is het toestel ongeveer 12 kilometer gedaald.
Klappen
De gezagvoerder probeerde intussen de cockpit weer binnen te komen. Hij riep meerdere keren dat hij naar binnen wilde. De copiloot was in leven; zijn ademhaling was te horen op de opnames die de zwarte doos heeft gemaakt. Ook waren er harde klappen op de deur te horen, alsof het cabinepersoneel die probeerde te forceren.
Er is geen mayday uitgezonden door het toestel en er is niet geantwoord op de oproepen van de verkeersleiding.
datdantochweerwel | 26-03-15 | 12:50
LOL!!
Het was zelfmoord. Zojuist bekend gemaakt. Zoek nog even 'de bron' op...
De FDR is nog helemaal niet gevonden volgens het Franse Openbaar Ministerie. Het verhaal over een niet aanwezige geheugenkaart klinkt onzinnig. Ook blijkt uit de CVR dat de co-piloot bewust de daling heeft ingezet en tot het laatste moment in leven was, omdat zijn ademhaling te horen was.
@wakkere_nederlander | 26-03-15 | 08:44
Ook al was het geen kaping dank zij de haatbaarden zitten deze deuren in vliegtuigen, dus ........
@WieIsDeChef | 26-03-15 | 11:58
Net de persco gezien. Gezagvoerder gaf roer over aan copiloot. Copiloot heeft deur gesloten en automatische daling ingezet wat overeenkomt met een normale daling. Gezagvoerder wordt niet meer binnengelaten. Ademhaling van copiloot is te horen gedurende de laatste minuten.
Nu nog wachten tot ze telefoontjes vinden waar nog wat af te halen is, daar zal het hele verhaal wel opstaan, wat een horror, ze hebben het dus allemaal gvd die tijd geweten. Zal je als nabestaande nog zoiets zien.
heel simpel: op kruishoogte aangekomen is vaak het moment dat 1 v/d piloten naar de WC gaat; deur gaat dan weer op slot. Als piloot v/d WC komt en piloot in de cockpit opent de deur niet dan zijn er 2 mogelijkheden: piloot is bewusteloos o.i.d. (hartaanval?) of piloot wil zelfmoord plegen. Als piloot in cockpit bewusteloos is, heeft rest v/d bemanning een speciale code om de deur alsnog te openen, zodat bij een bewusteloze piloot in de cockpit men toch weer de cockpit in kan. Men toetst dan die speciale code in, moet 30 sec wachten en dan kan de andere piloot weer de cockpit in. Dat is hier niet gebeurd, die andere piloot heeft blijkens de berichten op de deur gebonst, geprobeerd hem in te beuken etc. Dat wijst er dus op dat die speciale code niet heeft gewerkt. Waarom niet? Wel, de piloot in de cockpit heeft gedurende die 30 seconden wachttijd de gelegenheid om die code te blokkeren! B.v. als hij ziet/merkt/hoort dat er een kaper de cockpit probeert in te komen. Of als die piloot doelbewust zelfmoord wil plegen.... Welnu, er zijn blijkbaar geen geluiden te horen geweest die op een kaping duiden (anders hadden we dat wel gehoord) dus dan blijft er maar 1 mogelijkheid over: zelfmoord. Is dus een kwestie van logisch nadenken.
Zul je altijd zien. Juist als je er eentje nodig hebt, is er nergens een Bulgaar te vinden om die deur even open te flipperen.
Daags tevoren is de code van de cockpitdeur gewijzigd. En het post-it briefje op het paneel was nog de oude code. Uiteraard heeft degene die de code veranderde, dat briefje niet veranderd, dat hoort er helemaal niet te hangen....
Dibe | 26-03-15 | 12:45
Onverstelbaar he. Inderdaad, wat een hond.
@harbi | 26-03-15 | 12:44
en massamoord van Lubitz toe, wat een smerige hond, al die wanhopige onschuldige mensen en kinderen.
Volgens de persco die nu gaande is zat de co-piloot aan het roer en heeft deze bewust de daling ingezet.
Er is nog ademhaling te horen in de cockpit tot aan de crash dus de co-piloot was bij bewustzijn. Lijkt dus inderdaad op zelfmoord van Lubitz.
Maak maar een urinoir in die cockpit zeg.
De jonge co-piloot heeft t dus gedaan.
De typhusleider.
@Tommygunner | 26-03-15 | 08:45
Patrick Sonderheimer
co-pilot Andreas Lubitz
@Graaf van Egmont | 26-03-15 | 12:33
"De duikvlucht lijkt op het geval in november 2014, waarna de software is aangepast."
Linkje? We hebben het hier niet over een Windows update: Lijkt me erg sterk dat er binnen 4 maanden een update beschikbaar is, gezien het lange en intensieve traject van formele certificering van (aangepaste) flight control software.
Flatulent | 26-03-15 | 11:55
Absoluut waar en alle richtlijnen procedures zijn er om luchtvaart ongevallen uit te sluiten maar als het mis gaat zijn het vaak lullige kleine dingen waar menselijk ingrijpen moeilijker word.In dit geval als de piloot besluit er een einde aan te maken is er weinig aan te doen behalve preventief screenen van bemanning en passagiers met slechte bedoelingen.
Het schijnt dat er op diverse forums al flink wordt gespeculeerd over de mogelijke oorzaken van de crash.
de copilot: aviation-business-gazette.com/A44/B58/...
Ik zit meer te denken aan een gigantische software fuckup. De duikvlucht lijkt op het geval in november 2014, waarna de software is aangepast. Wie heeft die software geschreven, vraag ik me dan af.
Naar mijn ervaring zorgen piloten vóór aanvang van een vlucht dat in ieder geval hun blaas leeg is, dus dat er eén na een halfuur al moet pissen lijkt me sterk.
Lekker Belangrijk© | 26-03-15 | 12:23
Ah ok thanks, dat wist ik niet.
In het artikel in de NYT staat overigens niet welke piloot was buitengesloten:
A senior French military official involved in the investigation described a very smooth, very cool conversation between the pilots during the early part of the flight from Barcelona, Spain, to Düsseldorf, Germany. Then the audio indicated that one of the pilots left the cockpit and could not re-enter.
The guy outside is knocking lightly on the door, and there is no answer, the investigator said. And then he hits the door stronger, and no answer. There is never an answer.
harbi | 26-03-15 | 12:00
Dat is niet waarschijnlijk omdat het cabine-personeel de code ook kent.
F. von Zeikhoven | 26-03-15 | 08:51
Tsja en dan hou je de poort gesloten voor de werkwillige stakingsbrekers. Dat gebeurde vroeger in NL ook in de fabrieken en havens. En de consument/passagier is weer de dupe.
@ Archy Bunker | 26-03-15 | 12:22
Da's bij een aantal niet bewezen, waaronder MH370 als laatste.
D,r is er nog nooit een boven gebleven, ze zijn altijd nog nog.....
Niet vergeten: die gebarricadeerde cockpitdeuren hebben we te danken aan de religie van de vrede.
Waarschijnlijk is Airbus stiekem een beetje opgelucht dat het een human error betrteft
Flatulent | 26-03-15 | 12:16
't zou natuurlijk kunnen, op dit moment kan dat nog niet worden uitgesloten.
Als die piloot echt wat wilde bereiken met z'n actie, dan zet je hem niet op berg, maar dan landt je hem gewoon midden in Nice of Parijs. Tenminste, dat zou ik doen.
Vliegtuigrampen zijn bijna altijd een combinatie van fouten and factoren. De piloot is weg in combinatie wellicht met een technisch mankement die de onervaren co-piloot niet goed oploste/verkeerd inschatte of gewoon domweg bij het zelfsturen onwel is geworden en nose-down is gaan crusen.
Of de co-piloot zag het leven niet meer zitten en wilde tegen een muur rijden. Alleen jammer dat hij in vliegtuig zat met 149 anderen.
Patrick Ster van Spongebob natuurlijk!
harbi | 26-03-15 | 12:09
De geschiedenis wijst uit dat er vaker dergelijke piloten zijn geweest.
Stukje geschiedenis :
"WASHINGTON, 22 MAART. De ramp met de Egyptische Boeing die op 31 oktober 1999 voor de kust van Massachusetts in zee stortte is veroorzaakt door de Egyptische co-piloot, die zelfmoord pleegde door het toestel bewust in zee te laten storten. Bij de ramp kwamen alle 217 inzittenden om het leven.
Tot die conclusie is de Amerikaanse Nationale Transportveiligheidsraad gekomen op basis van onderzoek van opgeviste wrakstukken en de zwarte doos van het toestel. Volgens de raad is een technisch mankement als oorzaak van de ramp met vlucht 990 van EgyptAir - op weg van New York naar Kairo - uit te sluiten. De Boeing 767-366 stortte neer, aldus het gisteren verschenen rapport van de raad, ,,als gevolg van de vluchtcontrolerende actie'' van co-piloot Gameel El Batouty. Deze was, zo is gebleken, alleen in de cockpit toen hij de automatische piloot uitschakelde, gas terug nam en het vliegtuig in een duikvlucht bracht. "
Waarom kan het niet een passagier zijn die op de deur aan het rammen was? Passagiers kwamen bij de vluchten van 9/11 ook in actie.
Flatulent | 26-03-15 | 12:04
Dat is even waarschijnlijk als een piloot met tien jaar ervaring en een vrouw en twee kinderen, die besluit zelfmoord te plegen met een vliegtuig vol onschuldige passagiers.
WieIsDeChef | 26-03-15 | 11:58
Een duikvlucht laat de flight computer niet toe.
harbi | 26-03-15 | 12:00
Het kunnen ook de smurfen zijn geweest...
@WieIsDeChef
Misschien omdat niemand weet wat zich in de cockpit heeft voorgedaan, en hierboven alleen maar gelul staat van borderlinertjes met een obsessie voor moslims? Zelfs de Geenstijlredactie hoopte op basis van de namen al hun conclusies te kunnen trekken. Hoe sneu wil je het hebben?
Niet zo slim trouwens omdat Door Lock-knopje laag te monteren. Een flauwvallende piloot kan die dan makkelijk in zijn val meenemen en in Lock-modus zetten. Beter was geweest dat knopje hoger (in de cockpithemel) te monteren, zodat dat risico wordt uitgesloten.
Het blijft speculeren, maar het kan natuurlijk ook zijn dat de piloot onwel is geworden en dat de co-piloot zich in de consternatie niet kon herinneren met welke code hij de deur kon openen.
@captainobvious | 26-03-15 | 11:56
Als je 500 kudo's hebt verzameld dan krijg je de behandeling bij GGZ wel vergoed, zonder eigen bijdrage. Heb je je polis nooit gelezen?
@Eluheaõlu | 26-03-15 | 08:43
Wat ik niet begrijp is dat het toestel er 8 minuten over heeft gedaan om van 10 naar 2 km te dalen. 1 km/min is wat normaal is voor een normale landing. Waarom niet een duikvlucht?
Ik snap dat dit GS is,maar veel reageerders hier zijn rijp voor gedwongen opname,al de nonsens lezend.
Andreas zijn Facebook ligt er al uit. Maar we hebben de cache nog: webcache.googleusercontent.com/search?...
(met inderdaad GermanWings-like)
Islamitische aanslag kun je eigenlijk wel uitsluiten als je dit zo ziet. Maar ze zijn er snel bij om zijn Facebook te verwijderen. Een (normale) zelfmoord-actie?
poetsnoet | 26-03-15 | 11:31
Bij een Airbus die normaal functioneert, moet je ook wel heel veel moeite doen om neer te storten. Computersystemen zijn dubbel of drievoudig uitgevoerd, alle systemen worden continu gecontroleerd.
Een piloot die onwel geworden is en toevallig allerlei spasmen krijgt waardoor hij toevallig de autopiloot uitzet en ook nog eens toevallig binnen 30 seconden na een noodcode een deny ingeeft , lijkt mij minder waarschijnlijk dan een piloot die op Discovery heeft gezien hoe hij makkelijk zelfmoord kan plegen.
Al vraag ik me dan af waarom je dan een heel vliegtuig mee moet nemen.
wapster | 26-03-15 | 11:49
nee, de mening over geloofsfanaten blijft overeind. meer dan ooit. gelukkig maar.
Facebook-profiel van Andreas Lubitz is niet meer beschikbaar, maar via Google cache is te lezen dat 'ie onder meer Lufthansa en LFT Bremen heeft geliked.
webcache.googleusercontent.com/search?...
-weggejorist-
-weggejorist-
Andreas Guenter Lubitz uit Rheinland-Pfalz, lijkt te kloppen.
"The Federal Aviation Administration recognizes Andreas Guenter Lubitz"
aviation-business-gazette.com/A44/B58/...
Sommigen zijn hier met hun vooroordelen echt rijp voor een psychiater.
wapster | 26-03-15 | 11:36
.
Als het 9 van de 10 keer wel klopt, zou ik het geen vooroordeel meer willen noemen.
Verkeersleiding kan een toestel op afstand overnemen? Dat is nieuw voor me... En geloof me, dat zou ik moeten weten.
Voor wat betreft de Mirages... Als er een situatie is waarbij het de moeite lijkt om even een kijkje te nemen dan gebeurt dat. Met zoveel jets als je toevallig in de buurt hebt. Die kunnen gewoon in de buurt aan het oefenen geweest zijn, en worden dan naar het noodgeval gedirigeerd.
Der Pilot heißt Patrick Sonderheimer.
Der Co-Pilot heißt Andreas Lubitz.
Aldus een post op een Duits forum.
www.allmystery.de/themen/nw117803-123
Kwestie van tijd dat elke cockpit een camera heeft die rechtstreekse beelden kan uitzenden.
Sommigen zijn hier met hun vooroordelen echt rijp voor een psychiater.
wapster | 26-03-15 | 11:36
Ik dacht meer aan audities voor stand-up comedians...
@wakkere_nederlander
1 april is vroeg....
Sommigen zijn hier met hun vooroordelen echt rijp voor een psychiater.
@JIP! | 26-03-15 | 11:17
Het zijn verdachten.
Zeker Andreas L.
wakkere_nederlander | 26-03-15 | 11:32
Dat impliceert dat ze aan meer denken dan een technisch falen...
@okkums reezur | 26-03-15 | 11:21
Bepaal jij dat?
@JIP! | 26-03-15 | 11:17
Het zijn verdachten.
Zeker Andreas L.
Het zou me ook niks meer verbazen dat degene die naar binnen wou even niet de code wist terwijl die andere onwel is,de data recorder die geen geheugen kaart heeft.Veiligheid systemen kunnen fataal zijn.
@frank4444 | 26-03-15 | 11:29
Leuk he?
Trollen.
@eismctwee2 | 26-03-15 | 11:24
Uit z'n duim.
@ De waard zijn gast | 26-03-15 | 11:11
Dit is niet raar. Duitsland heeft een strikt, wettelijk vastgelegd privacybeleid, waarin de vrijgave van persoonlijke informatie -zoals een naam- door een bedrijf of overhead zeer beperkt is.
Andreas L. Bekeerling van de islam?
-weggejorist-
de eerste opmerking die ik las,het is geen aanslag.
maar er gebeuren de laatste tijd wel heel vreemde dingen met vliegtuigen.
het piloten verhaal is ook heel onwaarschijnlijk
de eind conclusie zal ook wel verbloemd worden.
ik ga voorlopig maar niet meer vliegen.
@frank4444
waar haal je die namen vandaan?
Weet je wie ook mensen buitensluit?
Bakito | 26-03-15 | 09:00
rara | 26-03-15 | 09:01
Madame Poitiers | 26-03-15 | 09:09
Piet Karbiet | 26-03-15 | 09:10
wakkere_nederlander | 26-03-15 | 09:14
Niet intrappuhh!
De namen van de piloten komen echt nog wel naar buiten, geen stress.
Lijkt me geen terroristische daad, eerder een zelfmoord aktie, anders had ie nog wel even een stad ingevlogen.
Naam piloot 1: Patrick S.
Naam piloot 2: Andeas L.
www.bild.de...
wakkere_nederlander | 26-03-15 | 11:08
Waarom zouden de achternamen als 'S.' en 'L.' worden weergegeven? Zijn het verdachten?
Waarom worden er in een zwarte doos alleen vluchtgegevens en geluidsopnamen bewaard?
Omdat dat protocol in 1950 is ingesteld?
Wat dachten we van data van een cockpit-cam?
Maar als je een terroristische actie / brute zelfmoord wil doen, kies je bewoond gebied lijkt me
De deur van de cockpit wordt bij sluiting automatisch vergrendeld, legt luchtvaartexpert Benno Baksteen uit in het Radio1Journaal. "Dat is ook sinds 11 september, om eventuele kapers buiten te houden. De vergrendeling kan je van buitenaf met een code opheffen, maar als degene in de cockpit dit niet wil, kan hij de vergrendeling in stand houden."
Als het een kaboemlim was geweest, was die in ieder geval wel neer gegaan in een bewoond gebied en zou deze zogenaamde aanslag waarschijnlijk allang opgeëist zijn, ijdel als ze zijn. . .
Germanwings reageert in een tweet op de vraag om vrij geven van de identiteit en namen piloten als volgt:
"We will not release any of the names, not only due to data protection but above all to honor their privacy. MB"
Mag ik dit raar vinden? Ja, dat mag.
Outsider-Inside | 26-03-15 | 11:06
of simpelweg om de nabestaanden te beschermen tegen hijgerige media. Het is ook gebruikelijk dat eerst betrokkenen worden ingelicht, daarna pas de media, dat kost gewoon tijd.
Raar dat je er gelijk een complot achter zoekt.
appeltjesgroen | 26-03-15 | 09:51
Ik merk dat jij niet vaak zelfmoord pleegt he?
Naam piloot 1: Patrick S.
Naam piloot 2: Andeas L.
www.bild.de/news/ausland/flug-4u9525/g...
Occam's Razor zegt zelfmoord.
Godsammekraken | 26-03-15 | 08:52
Ik ook.
@ja,diedus! | 26-03-15 | 11:04
Leg uit. Ik zie de tegenstrijdigheden in mijn tegel niet.
@rara | 26-03-15 | 10:44
Het schijnt zo te zijn dat de cockpitdeur met een code van buiten geopend kan worden tenzij iemand in de cockpit een knop indrukt waardoor er een tijdsvertraging in werking treedt en de deur niet meer van buitenaf geopend kan worden (om tijd te winnen als er mogelijke indringers zijn, klinkt logisch). Aangezien de deur niet open ging, zou het dus goed mogelijk zijn dat iemand in de cockpit wilde dat de deur gesloten bleef. Het kan ook een storing aan de deur geweest zijn of de piloot in de cockpit kreeg een hartaanval of zo, maar waarom zou het vliegtuig dan gaan dalen? Dus buitensluiten lijkt meer voor de hand te liggen.
Wel apart dat men zo geheimzinnig doet over de namen van de piloten, de autoriteiten zullen nu wel druk bezig zijn met uitgebreide background checks van de bemanning.
Hier een overzicht van andere cockpit-deur incidenten:
www.smh.com.au/world/germanwings-plane...
Volgens Bild gaat het om Patrick S. en Andreas L., beiden Duits
www.bild.de/news/ausland/flug-4u9525/g...
Freek de Leek 11.00 Zoveel tegenstrijdigheden in 1 tegel. Knap.
Duitse info: medewerkers van Germanwings mogen GEEN namen /foto's van de 2 piloten melden. Zo'n order houdt het natuurlijk maar enkele uren vol, voor vanavond weet de wereld wie aan de knuppels zat.
Iedereen die er al van uit gaat dat het een terroristische aanslag is gepleegd door een moslim moet echt effe kappen. Geert heeft die hersentjes van jullie al goed gescrambled, laten we even afwachten wat er nog meer in het nieuws komt.
Lijkt een kaping en een zelfmoordaanslag. Als de piloot onwel geworden was zou dat verder geen crash tot gevolg hebben omdat het vliegtuig op de automatische piloot zou staan, zeker als een piloot even alleen is.
Zelfmoord lijkt mij het meest aannemelijke scenario; bij een aanslag had de piloot het vliegtuig wel ergens in een bevolkt gebied neer laten komen.
.
Hoe dan ook, wat een raar verhaal.
@Billy Cockring | 26-03-15 | 10:52
Patrick S en Andreas L. volgens www.bild.de/news/ausland/flug-4u9525/g...
Als de laatste woorden die op de recorder te horen .. Allah akbar .. zouden zijn , zou dat dan bekend worden gemaakt, ik betwijfel het ten zeerste.
Hoor
Optie 3 dus, ik was er al bang voor..
hm... Dat opent de deur (no pun intended) voor nieuwe speculatie, temeer omdat er in de tweede zwarte doos (de Flight Data Recorder - FDR) geen geheugenkaart is aangetroffen, waardoor technische gegevens van de vlucht ontbreken. Anders gezegd: er kan niet meteen beoordeeld worden of de minutenlange dalende glijvlucht opzet of een ongeval was.
??????????????
Zullen wel weer Asiel krijgen in Nederland .
Germanwings maakt de namen van de piloten niet bekend. Wel is het volgende bekend over de Co-pilot:
Co-Pilot kam aus Montabaur
Der Co-Pilot der in Frankreich verunglückten Germanwings-Maschine stammte aus Montabaur in Rheinland-Pfalz. Das sagte die Stadtbürgermeisterin Gabriele Wieland (CDU) am Donnerstag der Deutschen Presse-Agentur. Er habe bei seinen Eltern in Montabaur gewohnt und habe auch einen Wohnsitz in Düsseldorf gehabt.
Bron: bild.de
Goh ... je verwacht het niet :')
@Godsammekraken | 26-03-15 | 10:00
Er zijn te weinig feiten om een geldige conclusie te kunnen trekken. Dan kan je duur doen met je middeleeuwse Gilette, maar dat verandert niets aan de zaak.
@Outsider-Inside | 26-03-15 | 10:42
Eerder zei je nog dat een van de piloten de ander buitengesloten had. Dat lees ik nergens terug in het nieuws.
Bakito, sluit zichzelf buiten, dan ben je gewoon een kluns.!! Jazeker, we zijn d,r weer...
Heb het idee dat het hier uiteindelijk niet om een aanslag gaat, hoewel slag om de arm. Blijft wel merkwaardig dat een dergelijke tragedie mijn 'warme' gevoelens aangaande de religie van de vrede in alle hevigheid doen ontvlammen.
Totaal onduidelijk dus.
Outsider-Inside | 26-03-15 | 10:42
Mee eens. Dit zal toch ook weer geen cover up worden c.q. false flag zijn? Hoot net dat Rutte heeft aangekondigd dat ook hier 'de onderste steen boven' komt
Flatulent | 26-03-15 | 10:39
Ik deel jouw bericht voor 100%
KarelMarks | 26-03-15 | 09:58
Een vliegtuig met 149 anderen erin op een berg neer ploffen vind jij geen aanslag?
Ontbrekende geheugenkaart in de fdr... Alles lijkt erop dat hier een terroristische aanslag is voorkomen door de Airbus "op afstand" tegen een berg aan te laten vliegen. Zulke systemen zijn ingevoerd na 9/11. Air traffic control kan de autopilot van het vliegtuig herprogrammeren als er een kaping gaande is. Het scrambelen van 3 mirages nadat atc contact had verloren en de Airbus van zijn koers afweek onderstreept dit verhaal. Frankrijk hoeft zich nu niet te verdedigen dat ze een passagierstoestel hebben neergeschoten, missende geheugenkaartje in de fdr zorgt ervoor dat het nooit bewezen kan worden dat air traffic control de Airbus tegen een afgelegen berg heeft laten vliegen om zo min mogelijk slachtoffers op de grond te voorkomen...
@rara | 26-03-15 | 09:40
Het is geenszins mijn bedoeling om valse geruchten te verspreiden, ik had gelezen dat AFP zou hebben verklaard dat de co-piloot binnen zat en de captain buiten op de deur stond te bonzen.
Maar nu komen er berichten dat het weer precies andersom zou zijn en dat de co-piloot buiten gesloten zou zijn:
www.lemonde.fr/europe/article/2015/03/...
Totaal onduidelijk dus.
Soms denk je dat het allemaal niet erger kan, nu weten we wel weer beter. Ben alleen nog op zoek naar de link met de opgestegen scramble fighter. Als ze bij alle commercial airliners die 8 minuten geen radiocontact maken gaan scramblen, dan zijn die fighters 24 uur per dag in de lucht. Het feit dat er gedurende de 8 minuten durende daling GEEN ENKELE control in de cockpit lijkt te zijn aangeraakt, doet het ergste vermoeden.
@Tommygunner | 26-03-15 | 08:45
Brokken Piloot
P. Fabergé | 26-03-15 | 10:24
Dit is wat mij ooit is verteld door een vriend van me die zelf vliegt;
Als de noodcode wordt ingegeven op het paneel, dan is er een 30 seconden vertraging ingebouwd voor de deur opent. Binnen deze 30 seconden kan een piloot in de cockpit een deny geven om het openen uit te schakelen.
Dus het is niet zo dat je per ongeluk "onwel" tegen een knopje hangt, maar je moet bewust binnen 30 seconden ingrijpen, anders gaat gewoon de deur open.
Wat betreft de opmerking van iemand dat bij een zelfmoordaanslag het vliegtuig steil omlaag gestuurd zou zijn, dat is volgens mij nou net iets wat je met een airbus niet kunt. Als je dat probeert, grijpt de computer in.
Dus bij een bewuste aktie zal het zo gekozen zijn dat en de computer niet ingrijpt, en het voor de passagiers zo laat mogelijk opvalt.
Gezien het aantal toevalligheden wat na elkaar opgetreden zou moeten hebben bij het geval van een onwel geworden piloot, hou ik het voorlopig op kwade opzet.
de journalisten...
www.theguardian.com/world/iran-blog/20...
@Bakito | 26-03-15 | 09:00
Ja hoor. Elke immam, alle vrouwen.
@Jan de Hoop | 26-03-15 | 10:16
Ik weet nog dat ik een jaar of 5 was en mijn vader aan de purser vroeg of IK misschien even in de cockpit mocht kijken, de captain vond het goed. Als klein mannetje voor het eerst in een vliegtuig, IN de cockpit. Ik mocht zelfs het "stuur" even vasthouden. Van de Captain kreeg ik een klein KLM modelletje van de 747 waar we in zaten. Dingetje heb ik nog steeds. Door alle idioten in de wereld zou mijn zoon nooit zoiets kunnen, maar goed, in ieder geval geen longkanker, want gerookt wordt er niet meer. Vroeger was alles beter!
Wel ja,het arsenaal samenzwering-theorieën is natuurlijk gigantisch in zo'n aanvangsfase van onderzoek.Sinds gisteren bedacht ik al de mogelijkheid dat het toestel zich op Geneva had moeten werpen (VN-gebouw) maar door een Franse straaljager op tijd is neergeschoten.Nu bedenk ik dat het om IS-piloten gaat met noord-Afrikaanse namen (Libië ?) of wellicht IS-sympathisanten uit Europa. Prachtige aanleiding om al die psychopaten hier te interneren. Nog een mogelijkheid zou zijn dat het toestel bedoelt was voor een aanslag op een geheime Franse militaire basis in dat onherbergzame Alpen-gebied.Als ik nog even doorga,breng ik het uit als boek.
Het is niet ongebruikelijk dat jonge piloten betalen om te mogen vliegen: uren maken, je license geldig houden, ervaring opdoen; dat alles in de hoop op een vaste aanstelling. Tel daarbij op dat de opleidingskosten tot piloot hoog zijn, en er ontstaat een scenario waarin er -grote- schulden kunnen ontstaan en een bank of familie geen verdere financiering wil/kan geven voor je carriere als piloot.
Grote schulden en geen uitzicht op vaste aanstelling cq. toekomst als piloot kunnen een aanleiding zijn voor zelfmoord.
@Berthe | 26-03-15 | 10:26
.
Terreurorganisaties laten geen vliegtuig crashen om anoniem 180 mensen te doden. Die doen dat om hun invloed, macht en kracht te laten zien. Zo'n aanslag vervolgens niet opeisen slaat dan nergens op.
Weet je wie ook mensen buitensluit?
Bakito | 26-03-15 | 09:00
Met zo'n debiele post had ik je gisteren graag een wandelvakantie in de Franse Alpen gewenst. Op een zekere berg.
Jan de Hoop | 26-03-15 | 10:16
Ja vroeger was alles beter. Tis maar goed dat er een deur zit, ook al was er geen aanleiding geweest door 9/11. Tis natuurlijk van de zotte dat 'vroeger' zomaar iedereen overal bij kon komen. Denk daar maar eens over na.
Blootkapje | 26-03-15 | 10:18
staan er toch echt 3 die niks met terreur te maken hebben, maar goed het kapje zal wel voor de ogen zitten...
Welke angst zou het opleveren als deze crash uiteindelijk wel opgeëist wordt en blijkt dat elk willekeurig vliegtuig bewust gecrasht kan laten worden?
Over keuzes wie wat waar en hoe heb ik geen mening het zijn opties en met alle opties staan open wordt in de context niet gerelateerd aan dat de genoemde opties gesloten zouden zijn.
Het zal afwachten zijn of de werkelijke oorzaak bekend wordt.
@ KarelMarks | 26-03-15 | 09:58
Waarom zou je een aanslag moeten opeisen ?
bij het opeisen van een aanslag gaat men gelijk de procedure op fouten nazoeken
wanneer onderzoekers het als een ongeval classificeren
heb je als terreurgroep juist kans om hetzelfde spelletje
nogmaals te spelen
Een onwel geworden piloot in combinatie met het falen van de noodprocedure om de deur te openen lijkt me wel de meest voor de hand liggende optie. De bekende feiten zijn te weinig aanleiding om uit te gaan van een complot.
@Flatulent | 26-03-15 | 10:18
Klopt als een bus. Daarom zitten we ook met z'n allen te speculeren hier! :)
Wellicht vloog het toestel niet op automaat of draaide de piloot net aan een knop toen hij acuut onwel werd. Bij een hypo of wat ik had in mijn geval, had ik het niet eens door dat er iets gebeurde. Ik weet niet hoe die deny werkt, misschien in de verwarring ipv. naar unlock naar deny gedrukt. Ze zeggen dat er vlak voor de impact wel een nood/mayday whatever is uitgegaan. Een zelfmoordenaar of terrorist zou daar geen reden toe hebben. Misschien kwam de co-piloot 30 seconden voor impact bij. We zullen het wel horen... of nooit natuurlijk!
Het zou dus kunnen zijn dat de ene piloot gaat pissen en de andere een hartaanval krijgt of besluit zelfmoord te plegen. Maar zelfmoord zou je eerder denken dat je dat je dan een duikvlucht naar beneden maakt.. maar goed blijft bizar
@TheEgg | 26-03-15 | 10:17
Idd helaas, helaas ook alle gevallen met meer dan 10 inzittenden vermoedelijk veroorzaakt door islamitische piloten..... ik hou mijn aluhoedje lekker op en dank voor je compliment!
@Lewis
Van nu.nl:
"De piloot klopt eerst rustig tegen de deur, hier wordt niet op gereageerd", aldus de functionaris. "Daarna hoor je de piloot steeds harder kloppen tegen de deur, maar er komt nooit een antwoord."
Zeg nou zelf, als het een aanslag was die met Islam te maken had zou er dan naast het kloppen niet luidkeels "Allah Akbar" geroep te horen moeten zijn geweest?
Dat roepen die terroristen maar al te graag...
Bovendien zou een beetje terrorist zo'n vliegtuig in een flat parkeren ipv. op een berg.
Sponsdude | 26-03-15 | 09:46
In de footer: "All data displayed is simulated and should not be used for real-world applications" Het is nml een flightsim-site, een simulator dus niet echt.
@Berthe | 26-03-15 | 10:12
Versoepeling van regels door oneindige repetitie. De stewardessen waren bezig en de piloot dacht "ik ga wel even snel!" Probleem met protocol is dat het te vaak niet opgevolgd wordt.
@Igor Putkin | 26-03-15 | 09:46
Flauw hoor.
Ik ben gewoon gek op aviation. Telkens als er iets mis gaat met een vliegtuig wil ik de toedracht weten.
Het is niet zo dat ik hoop op een aanslag maar ik ben wel altijd opgelucht als het toestel 100% in orde bleek te zijn.
Is er nog alufolie over?
Madame Poitiers | 26-03-15 | 08:54
- Uiteraard is het een vrouw die alles even in het juiste perspectief brengt. Dank hiervoor.
P. Fabergé | 26-03-15 | 10:06
Als je onwel wordt dan schakel je juist de auomatische piloot niet uit.
En als het kwade opzet is dan kan voor zover ik weet, de (co) piloot ook de noodcode blokkeren door vanuit de cockpit een "deny" te geven. Dan kom je er ook mét code niet in.
@JAXX | 26-03-15 | 10:07
Je zegt alle opties staan open en je noemt alleen maar terreur als optie...
Kun je trouwens uitleggen welke angst het zaait om een vliegtuig in berggebied te laten neerstorten? Op een stad lijkt me toch een beter effect te hebben. En als je als piloot iets wil doen kun je al helemaal mooie doelen uitzoeken.
@Lewis | 26-03-15 | 10:14
Ik kwam zonder problemen door mijn medische keuring heen, omdat er geen aanleiding was om specifiek op hartproblemen te zoeken. Ik kwam er achter toen ik een jaar of 28 was. Bij toeval. Verder in perfecte conditie. Wellicht wist hij het niet. Hyperglycemie is bijv. mogelijk. Gebeurt ook bij non-diabetici. Bijv. lange tijd zonder eten en inspanning/stress. Klinkt als een Piloot.
@ a4p | 26-03-15 | 10:15
Ja, achterlijk hè, de bekend gemaakte omstandigheden geven daar totaal geen aanleiding toe.
@Frikanknul | 26-03-15 | 10:11
Zijn helaas al meerdere gevallen geweest. news.aviation-safety.net/2013/12/22/li...
Islam is vrede
Vroeger.... inderdaad voor de terreurdreiging, hadden een hoop cockpits geeneens een deur maar een gordijntje. Of de deur stond de hele tijd open, zag je bemanning gezellig met elkaar een sigaretje roken tijdens de vlucht.. en flirten met de stewardessen..... ja... vroeger.
Het zit hier alweer vol met complotdenkers en Islam roepers zie ik...
@ P. Fabergé | 26-03-15 | 10:06
Maar veel theorieën zijn ook weer ook uit sluiten. Zo lijkt het me bijzonder sterk dat een hartpatiënt piloot mag worden.
Als er volgens de proceduee is gewerkt was er tijdens
het toiletbezoek een 2e persoon in de cabine aanwezig geweest,
waarom heeft deze 2e persoon de deur dan niet geopend
of heeft men buiten de procedure om geen 2e persoon
in de cockpit gehad
(2e persoon in de hoedanigheid van stewardes ofzo )
@ Abu al Uitkering | 26-03-15 | 10:10
O, ik dacht dat ik het niet eens hoefde te noemen, zó overduidelijk.
@Igor Putkin | 26-03-15 | 09:30
Hey Igor wat dacht ja van een aanslag op 149 onschuldige passagiers?
@TheEgg | 26-03-15 | 10:08
Wellicht heb je gelijk, maar welke andere suicidale idioot, neemt een heel vliegtuig bij de hand?
@vindead | 26-03-15 | 09:06
Welke kant op opent de cockpit deur? Als deze opent richting de rest van het vliegtuig, dan kan een lagere druk in de cockpit ervoor zorgen dat de deur niet meer geopend kan worden. En het zorgt ervoor dat de co piloot buiten bewustzijn is.
Dan moet er alleen nog een verklaring gegeven worden waarom het vliegtuig een daling inzette daarna. Tweede zwarte doos is wel verdraaid handig te hebben.
Hoeveel mensen zullen denken dat het een zionistisch complot is?
@henkie270 | 26-03-15 | 10:01
Als je wat beter gekeken had had je gezien dat je een tooltje kan downloaden knurft. En anders kan je nog altijd ctrl+f gebruiken om te kijken of iemand op je gejank heeft gereageerd. Tot slot. Schrijf mijn naam correct. Slechts een tip voor de toekomst lutser.
Zelfmoord van de piloot. Vreselijk, maar meest waarschijnlijk. Dit verklaart ook veel over het bizarre flightpad. Niet de eerste keer. Enkele jaren geleden ook bij Singapore met een boeing 737, AsiaAir.
Was er nooit islamdreiging geweest, waren die locked doors ook niet nodig, weer een hoop doden dus vanwege die retarded doodssekte en de gevaarlijke wil om te doden voor een verzonnen oorlogs- en pedogod.
@Frikanknul | 26-03-15 | 09:57
Dat de islam fout is, daar hoef je de meeste reaguurders bij Geenstijl echt niet van te overtuigen. Echter: Als een compleet paranoïde idioot overal islamitische complotten achter zoeken, dan ben je redelijk van het pad af en, ... heeee, is dat een nieuwe aluminiumhoed die je draagt? Staat je goed.
@henkie270 | 26-03-15 | 10:03
Ik weet dat "het" virus moet zijn hoor, maar ik ben beetje eigenwijs eigenlijk, ik vind de "virus" beter klinkt dan "het" virus, dus dan zeg ik "de" ipv "het" en als je dat niet leuk vindt, helaas pindakaas, dan heb je pech ;)
KarelMarks | 26-03-15 | 09:58
Ale opties staan open.
-Aanslag niet mogelijk, door onvoorziene omstandigheden/system faillure (kans heel klein gezien procedures en )
-Aanslag was plan maar niet correct uitgevoerd
-Aanslag is bewust in berggebied en heeft als doel angst te zaaien bij vakantiegangers/reizigers voor de zomer
-zelfmoordactie
-gijzeling welke misgelopen is.
-black out van piloot lijkt vooralsnog ondenkbaar met systeem maar niet onmogelijk in een opeenvolgend reeks van (wel heel toevallige) problemen.
storagemaster | 26-03-15 | 09:58
kerncentrale in bern.
Ik heb er de ballen verstand van, maar bij zelfmoord zou ik denken: Dat ding in een heel ongemakkelijke duikvlucht, als in recht naar beneden. Zelfmoord/terrorisme hetzelfde. Je wilt angst inzaaien.
Dan denkende aan de deur die "altijd" open kan. Qua tijdlijn wordt het krap. Als ik dat filmpje bekijk zie ik dat er in geval van nood een code wordt ingevoerd en dat er 30 seconden een waarschuwing komt.
Dus een theoretische tijdlijn, met die stem van Discovery erbij:
1) Captain zit te poepen, merkt dat het vliegtuig ineens daalt, veegt z'n kont af en trekt z'n broek aan, of dronk een drankje, strekte de benen, whatever. Duur?? 1 minuutje minimaal om bij de cockpit te komen. De gehele duikvlucht duurde 8 dus er zijn nog 7 over, er vanuit gaande dat deze gelijk reageerde.
2) Captain loopt naar de deur en klopt, wacht op reactie.
Klopt nogmaals, weer 1 minuut? Er zijn nog maximaal 6.
3) Captain klopt harder, er ontstaat lichte paniek onder het personeel en overlegt met de purser. "Enig idee wat er kan zijn? "Nee, geen idee". 5 minuten.
4) Captain drukt noodcode in, na 30 seconden blijkt de deur in lock te staan!? Wellicht, gewoon een idee. 4 minuten.
5) Captain bedenkt wat hij moet doen. Iemand een idee hoe lang het duurt de deadbolt in de deur te bereiken? Vast langer dan de 4 minuten die nog resteren, we willen het potentiële terroristen niet te makkelijk maken. Weer 30 seconden weg.
6) Captain probeert deur in te trappen, passagiers vlakbij de cockpit krijgen dit mee, zijn tevens dat het vliegtuig wel erg laag komt. In zo'n tumult is 2 minuten niks, blijft er anderhalf minuut over om niks te doen, of wellicht was de Captain druk bezig de deur open te maken d.m.v. te deadbolt etc, maar zijn tijd was te kort.
Ik denk dat de piloot onwel werd. Is een boek te schrijven met mogelijke oorzaken. Wellicht was de piloot hartpatient, ik ben dat ook. Tijdens het plassen was ik ineens weg. Geen signalen, niks. Sta te plassen, voel me prima, geen alcohol en ineens lig ik half te dromen en wordt wakker van pijn in mijn kaak. Lag er namelijk mee op de rand van het toilet. Volgens mijn vriendin was ik 5-10 minuten weg. Voor die tijd wist ik niet dat ik iets met mijn hart had.
De co-piloot had weinig uren, wellicht een beetje spanning aangezien de captain weg ging en hij het bevel naam, voor de eerste keer, boven de Alpen. Wellicht wat turbulentie en winderig.
Afijn. We kunnen speculeren tot we een ons wegen.
De piloten heetten vast niet Wolfgang und Helmut.
Feuer Frei | 26-03-15 | 09:31
Je bedoelt Sum Ting Wong?
Wonderful-Life: jij hebt het al opgelopen zo te zien. 'De virus'? Die meisje zeker?
Bakito | 26-03-15 | 09:49
Ik vermoed niks maar jij vindt toch altijd dat namen en nationaliteiten er niet toe doen?
Dus vraag ik me af, gelet op het feit dat veel mensen dat nu wel zouden willen weten, waar je NU blijft met je obligate opmerking in deze.
Eluheaõlu | 26-03-15 | 08:43
Dat was ook het eerste wat ik gisteren dacht toen ik het nieuws las. Ik volg de serie en heb de aflevering gezien. Piloot stuurt collega met smoes (koffie) de cockpit uit, draait deze op slot, schakelt transponder en radio uit en stuurt toestel naar beneden. (dit werd overigens ook als mogelijk scenario voor MH370 gegeven)
het laatste wat je dan te zien kreeg was een piloot die in paniek op de cockpitdeur staat te bonzen terwijl het toestel in duikvlucht is.
Dus het is óf een hele lugubere grao van iemand die doet alsof hij onderzoeker is en dit verhaal heeft gebruikt, of de piloot is door deze uitzending op een idee gebracht, wat minstens zo luguber is.
Na een half uur scrollen hier aanbeland. Zo, nu kan ik ook weer een stukje tikken. Inderdaad; ik heb lef, OverVechtje!
Iemand nog info over die 2 Iraniërs? Al namen bekend van piloten? :)
-weggejorist-
De veiligheidsmaatregelen zijn niet goed uitgevoerd. Er is vanuit gegaan dat als de deur in LOCK modus staat dat er een goedwillende piloot in de cockpit zit. Ai ...
Gevalletje "oeps, ja daar hebben we niet aan gedacht"
@rara | 26-03-15 | 09:00
De simpelste verklaring in overeenstemming met alle bekende feiten. Dat is al.
Een aanslag wordt gelijk opgeëist, hier gebeurt dat niet.
Verder, met een aanslag vlieg je niet tegen een kale berg, maar bovenop de Eiffeltoren, of zo.
Geen aanslag lijkt mij.
Afgezien van zelfmoord zou het ook nog een mislukte poging tot een aanslag op een stad kunnen zijn door een incapabele co-piloot met te weinig ervaring die in zijn onkunde de kist heeft gecrasht. Nice is niet zo heel ver weg.
@oranjerood | 26-03-15 | 09:55
Dan staat dit topic al meer dan een uur online. En nóg ben jij te achterlijk, te lui of wat dan ook om nog geen DRIE minuten even het BEGELEIDENDE filmpje wat boven het topic staat af te spelen.
Had dat nou wel gedaan. En stel dat je het nu alsnog doet.
- Nee. Je kan je tegel niet deleten
- Succes met facepalmen.
Het wordt steeds gekker: laatste nieuws is dat BEIDE piloten nog op het vliegveld van Barcelona staan...
De Literator | 26-03-15 | 09:20
.
Steetlab?, weer zo'n filmpje van ergens gaan werken waar je eigenlijk niet werkt?
Dat er nog zeer vele doden zullen moeten vallen, eer ook de heersende Guttmensch gaat inzien, dat er iets mis is met de Islam, was me allang duidelijk.
De hardnekkige weigering om het publiek van feiten te voorzien vertraagd dat proces ook aanzienlijk.
De vraag hoeveel horrorverhalen er nog de wereld ingeslingerd moeten worden, eer er in een groot aantal landen een anti-islam regering komt, lijkt me gerechtvaardigd.
Tevens moet ik constateren dat ik, als de piloot geen moslim was, aan een ernstige vorm van islamofobie lijd. Aan de andere kant doe ik dat ook, als hij dat wel was volgens de Guttmensch.
Man hunt continues..
Passagiers uit vele landen:
Marokko 2
Iran 2
Kazachstan 1
Turkije 1
Onbekend: 14
Bovendien veel dubbele nationaliteiten met een Duits en x paspoort.....
de.wikipedia.org/wiki/Germanwings-Flug...
Weet je wie ook mensen buitensluit?
Bakito | 26-03-15 | 09:00
Ja, het cordon sanitair om de PVV
Simpel jongens, iemand van de passagiers is direct nadat de piloot naar de wc is gegaan door aan te kloppen de cockpit binnengedrongen, de co-piloot uitgeschakeld en het vliergtuig laten crashen.
@Kortom, als ik zie dat mijn (co-)piloot een moslim is/lijkt, stap ik niet in.
Dizzydent | 26-03-15 | 09:46
Van alles domme commentaren is dit de topper.
Jij gaat dus eerst goed de piloten bestuderen voor je instapt? Vraag me af hoe je dit gaat doen. En nog meer hoe je gaat beoordelen? Jij ziet aan de ogen van iemand of het een moslim is? Of verwacht je dat ze allemaal een stempel op hun kop hebben?
@henkie270 | 26-03-15 | 09:50
Op je eerste dag bij je derde reaguursel al gaan lopen kankeren dat dingen anders moeten...
Lef heb je wel als zwitsal. Dat moet ik je nageven.
misschien was die piloot wel in gevecht met de controls en de andere (automatische) piloot en kon die de deur niet openen...
Het Flintstones-scenario...
@De Literator
Het mag natuurlijk niet volgens het morele protocol, maar euhm..... ik moest erg om je bijdrage lachen.
@potsenmakkert | 26-03-15 | 09:39
Het enige wat je dan kunt doen is dat als de deur in LOCK modus staat dat het vliegtuig niet uit Autopilot (met een noodscenario) te halen is. Ook niet al zet je alle computers uit.
@Igor Putkin | 26-03-15 | 09:46
LOL. Nee, wat ik echt wil is dat dit soort dingen gewoon niet gebeuren. Maar als het dan toch moet dan moet er wel wat te complottheorieën zijn. Dat vond ik ook de grootste lol aan MH17. Er was zoveel onduidelijk.
En natuurlijk die klappende mensen langs de snelweg. Daar heb ik toch ook wel om in mijn broek gepiest.
Als het zelfmoord was of een aanslag dan stuur je dat vliegtuig toch zo snel mogelijk naar beneden? Als ik die co-piloot was geweest had het een stuk sneller gegaan. Met loopings enzo. Of gewoon de motoren uitzetten en dan keihard sadistisch lachen.
-weggejorist-
-weggejorist-
kijken wie het eerste dit complo... ongeluk koppelt aan MH317.....3, 2, 1
Sumato | 26-03-15 | 08:46
.
De MH317...... MH317..... nee, er gaat echt geen belletje rinkelen bij kij. MH17 ken ik, de MH370 ook, maar de MH317.... praat me ff bij.
Overigens nam het vliegtuig een andere route dan gepland. Ook dit is terug te zien in diverse media, zoals onze Staatsomroep. Vliegtuig week naar het oosten uit. Waarom?
knerf | 26-03-15 | 09:35
Jij vermoedt dat dit na MH17 wederom een nationalistische aanslag is?
@mallekater | 26-03-15 | 09:38
*zucht* autist.
Heeft Rusland niet weer eens iets te verbergen en is dit een mooie afleidingsmanoeuvre?
@langzullenweleven | 26-03-15 | 09:37
Lees verdomme nou eerst eens wat er al gezegd is voordat je gaat ijlen. Als je alles een beetje netjes begrijpend had gelezen en bekeken zie je dat die procedure klopt maar dat de piloot de noodcode om de cabine in te komen kan overrulen met een lock.
Nog steeds vindt niemand het vreemd wat die 2 Iraniërs aan boord deden. Dit waren 'journalisten' uit Iran, die nog niet eerder in Europa zijn geweest, volgens internationale media.
De vier (2 bleven achter) waren in Spanje om de Spaanse voetbalcompetitie te verslaan.
2 Iraniërs die Spaans voetbal verslaan... Onderweg naar Düsseldorf. Waarom? Waarom bleven die andere 2 achter? 'Change of plans' volgens sommige media.
Ho Lee Fuk there is Som Ting Won with Anning Wong.
Regeringen die "jokken" over vliegtuig "rampen"daar weten we in Nederland helaas alles van.
overVecht | 26-03-15 | 09:44
Ga maar een biertje drinken met die wakkere nederlander, die wil ook héél graag dat het een aanslag is.
Piloot Truls Flatland lijkt mij ook niet de juiste persoon. Hij heeft een vergelijkbare route afgelegd, maar daarna nog een keer gevlogen:
vatstats.net/pilots/1205076
Mijn buurman - zelf piloot - vermoedde al zelfmoord. Als de co-piloot inderdaad een moslim blijkt te zijn, vrees ik dat hij gelijk heeft. En stel ik vast dat de rij met "incidenten" met moslims en vliegtuigen angstwekkend lang wordt. Kortom, als ik zie dat mijn (co-)piloot een moslim is/lijkt, stap ik niet in.
@Berthe | 26-03-15 | 09:22
Omdat de zwarte doos en de communicatie in de cockpit gevonden zijn waarop nogal wat informatie staat.
Ik baalde al flink dat het geen aanslag was. Kon het mij nauwelijks voorstellen. Gelukkig schijnt het er toch één te zijn!
*slingers ophangt*
Vaag allemaal... als het een terrorisme daad zou zijn door 1 van de piloten dan "land" je toch je vliegtuig niet in een berg ?
Genoeg steden in de buurt waar je een iets grotere statement maakt dan in een stuk rots.
De media gaat weer helemaal los.... *zucht*
Rijst de vraag waarom de piloot de deur niet kon open krijgen van de buitenkant.
Jaren geleden werden de deuren zo aangepast dat ze niet konden worden opengemaakt van de buitenkant door jan en alleman i.v.m. kapingen.
Je zou toch denken dat er een manier was gevonden waarop een pilot alsnog de deur kan openmaken van de buitenkant in case of emergency?
Als de tweede piloot onwel is moet de eerste piloot toch zonder meer naar binnen moeten kunnen.
Wat weten we tot nu toe?
- Het vliegtuig maakte een onverklaarbare snelle daling om te crashen tegen een bergflank
- Er werd niet meer gecommuniceerd met de grond
- Er zat één piloot in de cockpit de laatste minuten.
- De andere piloot werd doelbewust buitengesloten uit de cockpit
- 3 Franse Mirages waren in de buurt om een kijkje te gaan nemen. Normaal wordt 1 vliegtuig ter verkenning gestuurd als er rare gedragingen zijn zijn.
- Binnen enkele uren stonden namen en foto's van slachtoffers op internet
- Maar de identiteit van de piloten wordt tot nu toe geheim gehouden.
- Binnen 1 uur na de crash verklaarde Germanwings al dat er geen sprake was van een terroristische aanslag.
- Cabinepersoneel van Germanwings weigert nog te vliegen en meldt zich collectief ziek.
-weggejorist-
@Eluheaõlu | 26-03-15 | 08:43
Dank voor de link. Dat zou zomaar gebeurd kunnen zijn!
'Misschien heeft de piloot deze week de aflevering van Air Crash Investigation gezien en is geïnspireerd geraakt. Lijkt identiek aan de ramp van Germanwings...
www.dailymotion.com...
Vanaf 36:28".
Namen van de piloten bekend:
www.youtube.com/watch?v=AmclgO6w0C0
@Outsider-Inside | 26-03-15 | 09:37
Daar staat jouw bewering ook al niet.
Waarom verspreid je valse geruchten?
@bijdehans | 26-03-15 | 08:56
Nee dat is niet perse een veiliger optie. De lock modus op de deur is nu juist bedoeld om er voor te zorgen dat men geen piloot of crewmember kan dwingen de cockpit deur te openen. Er is dus een afweging gemaakt tussen gevaren buiten de cockpit en binnen de cockpit en men heeft besloten dat de gevaren binnen de cockpit niet opwegen tegen de gevaren buiten de cockpit. Dit is inderdaad een slastige afweging, want om een cockpit ondoordringbaar te maken van buitenaf betekend ook dat men niet de cockpit in kan als er iets mis gaat.
@psychonaut | 26-03-15 | 09:04
Bij Ryanair zag ik deze procedure (als de piloot naar het toilet gaat word deze tijdelijk vervangen in de cockpit door een steward / stewardess) al meerdere keren gebruikt worden. Ik dacht altijd dat dit dan wel verplicht zou zijn, maar dit is kennelijk niet het geval?
Toch jammer voor de passagiers dat de boordwerktuigkundige is wegbezuinigd. Ben toch benieuwd of de plaats van de piloot tijdelijk door een ander bemanningslid is overgenomen, en vooral, of dat bij andere vluchten wél altijd gedaan wordt.
De Airbus is tegen ± 850 km / uur tegen de bergwand gevlogen. Dat is ongeveer de snelheid (480 mph) weermee dit vliegtuig tegen een blok beton vliegt: www.youtube.com/watch?v=zPe-bKIid8w
.
Succes met zoeken naar menselijke resten.
@trapz | 26-03-15 | 09:35
Ayup. Maar dan moet dat paneel wel werken, en moet degene die binnen probeert te komen wel de juiste code te kennen. Juist omdat er vertraging op zit zal de code in de praktijk nauwelijks gebruikt worden.
fijn die correctie me dikke vingers
Sinds 9/11 kan de cockpitdeur niet vanuit de cabine geopend worden..... en mogelijk moest een van de piloten gewoon even een plasje plenzen??
Ik weet het niet hoor, het is altijd makkelijker een eng complot te bedenken dan het gewoon domme pech te moeten vinden dat de nog aanwezige piloot - mogelijk een beroerte o.i.d. heeft gehad.
Anning Wong lijkt ij een hoax naam week verwijst naar de term Anything Wrong vanuit flight simultaan programs
De naam Wong komt van een SIM / Flightsimulator VATSIM cq Vatstats site en heeft waarschijnlijk geen relatie met de echte werkelijkheid. mobile.twitter.com/Spycker17/status/5...
Er zijn twee piloten om te zorgen dat er opvang is als er een uitvalt. Als een van de twee piloten even uit de cabine gaat, blijft er een over. Dan moet geregeld worden dat de andere nog steeds toegang tot de cabine heeft, bijv. omdat de andere zelfmoord wil plegen, een hartaanval krijgt en onderuit gaat of zoiets. Als dan de cabinedeur niet meer open kan, is er een fout in de veiligheidsprocedures en moet onmiddellijk worden geregeld dat die worden aangepast.
@rara | 26-03-15 | 08:58
Dat las ik hier (de post van Janeczku op 6:05), AFP zou dat gemeld hebben:
www.pprune.org/rumours-news/558654-air...
In slaap gevallen na zware nacht?
Het wordt steeds gekker: laatste nieuws is dat BEIDE piloten nog op het vliegveld van Barcelona staan...
De Literator | 26-03-15 | 09:20
??? Link?
@Feuerfrei
Die naam schijnt niet echt te zijn. Anning Wong is de naam van een fictief personage in de flight simulator. We zoeken dus niet persé naar een chinees
@wakkere_nederlander | 26-03-15 | 09:19
"Blowjob" lijkt me zo onwaarschijnlijk nog niet.
Piloot uit Maleisië? Die is dan zeker zijn familie kwijtgeraakt met vlucht MH 370...
Anning Wong.
De kamikaze piloot.
Godverdomme!
En dan nu: Some initial posts on Twitter had stated that the name of the pilot involved in the Germanwings crash was Anning Wong, who hailed from Malaysia. But, soon it was learnt that the information was false as it was taken from a gaming simulator.
Bakito | 26-03-15 | 09:00
Moet jij niet weer eens een posting plaasten dat namen of nationaliteiten er niet toe doen?
@ TheEgg | 26-03-15 | 09:26
Er zit een code paneel naast de deur waar je hem mee open kan doen met een geheime code. Dit is gedaan om de deur open te krijgen als een piloot onwel is geworden maar voor veiligheidsoverwegingen hebben ze ook een switch gemaakt die de code kan overrulen en dus de deur op slot kan houden.
Vreemd verhaal dus.
Je moet niet alles willen weten stel dat er een kansenparel achter het stuur zat, dan is er gelijk weer een feestje aan die kant, worden er weer onschuldige schapen en geiten geslachtofferd..
@irma zonderboezem | 26-03-15 | 09:12
Goed idee.
Een nieuwe veiligheidsclausule dat er te allen tijde 2 personen in de cockpit aanwezig zijn.
Dus als er 1 piloot naar het toilet gaat komt een andere crewmember de piloot vergezellen.
James Lastig | 26-03-15 | 09:01
Inderdaad, heel graag. Wat zouden velen hier het 'fijn' vinden als het zoiets eenvoudigs zou zijn.
@ TheEgg | 26-03-15 | 09:26
Het lijkt me zo ontzettend sterk dat hij precíés op het moment dat zijn collega even weggaat zó onwel wordt. Want zoals ik eerder zei, je kunt ervan uitgaan dat er niets aan hem te merken was, anders had collega wel iemand laten komen in plaats van hem achter te laten. Nee, ik was er niet bij, maar het lijkt me wel vrij logisch allemaal.
Blijft toch merkwaardig dat er zoveel risico bij twee mensen wordt gelegd. Eén van beiden hoeft maar te flippen terwijl de ander op de plee zit en zeven miljard mensen en hun moeder kunnen er niets meer aan doen.
Er moet toch een mogelijkheid bestaan om van buiten alle cockpitbesluiten te overrulen.
Wong = chinees = gokschulden ?
wakkere_nederlander | 26-03-15 | 09:19
Nee, dan jij met je aanslag op een kale berg.
Lul.
Malaysian Anning Wong being named as pilot of doomed #Germanwings plane. 61.3 percent of the Malaysian population practices Islam.
Het begint verdacht veel op een aanslag te lijken. En waarom dan niet op parijs/nice of een andere grote stad? Ik denk dat de (co)piloot uiteraard in eerste instantie moest wachten tot de piloot even wegging... Daarna heeft de co-piloot te weinig tijd gehad om even door te vliegen naar Parijs (zou ook teveel opvallen). Ik ben benieuwd, maar dit riekt wederom naar een aanval op onze westerse samenleving.
Piloot wordt onwel, co-piloot heeft in geen jaren de noodcode nodig gehad en is em vergeten. (meest waarschijnlijk)
Piloot wordt onwel. Een elektrische storing zorgt ervoor dat zowel de auto-piloot fouten maakt als dat het deurpaneel niet werkt. Alles loopt immers via dezelfde computers.
Piloot wordt onwel terwijl ie aan auto-pilot schroeft. Dat verklaart de verkeerde input. Hand glijdt naar beneden en raakt "lock"
Piloot wordt onwel, en flikkert zijn beker koffie over het instrumentenpaneel.
Zo ontzettend veel fout-modi mogelijk. En dat alles vanwege een totaal nutteloze beveiligingsmaatregel.
Klinkt als suicide by pilot. Dat met de deur moet je echt iets voor doen en als dat system niet goed werkt verwacht je heen en weer geschreeuw.
Vast een Mohammed Atta achtig type. Yasmina Haïfi en co weten wel hoe het zit: dit de schuld is van de Amerikanen.
Hoe weten ze uit deze brokstukken overigens
op te maken dat er i.d.d. niet volgens de procedure
geen stewardes o.i.d. in de cockpit was achtergebleven ?
die piloot kan net zo goed daar door een stewardes zijn
vermoord
Dann hört man das Geräusch, wie ein Sitz zurückgeschoben wird, eine Tür, die sich öffnet und wieder schließt, Geräusche, die darauf hindeuten, dass jemand gegen die Tür klopft. Und von diesem Moment an bis zum Crash gibt es keine Unterhaltung mehr, sagt der Ermittler. Zuvor hätten sich die beiden Piloten auf Deutsch unterhalten. Bron: Bild.de
Hij sprak iig Duits.. Al zegt dat ook niet veel..
Het wordt steeds gekker: laatste nieuws is dat BEIDE piloten nog op het vliegveld van Barcelona staan...
the plot thickens ...
Ja gaat niet naar de WC als je aan het neerstorten bent. Was de piloot door rook of gas bedwelmd en zocht hij frisse lucht? "De piloot die nog in de cockpit was kan er voor zorgen dat niemand de deur kan openen. Dit kan alleen met een moedwillige handeling dus niet als hij onwel is geworden."
Waarom ontbreekt de geheugenkaart? Dat lijkt op sabotage.
@Igor Putkin | 26-03-15 | 09:02
Domste comment ever in de gehele historie van GeenStijl.
Knap!
@bijdehans | 26-03-15 | 09:11 als ik het gedrag iedere ochtend om me heen zie op de A16 heb ik ook zo iets.
Wil je het verhaal over die Bulgaarse Scania die zich achterin mijn A4 boorde omdat hij anders een aanrijding met een andere vrachtwagen zou hebben? Liever mijn personenwagen (bewuste keuze van die Bulgaar) dan in zijn baan blijven en aangereden worden door een andere vrachtwagen.
De gemiddelde piloot is een stuk betrouwbaarder dan de gemiddelde automobilist.
Geheugenkaartje verwijderd tijdens de technische controle een dag eerder?
Ik zou die Henk van Es eens nader tegen het licht houden.
@Zeepvrij | 26-03-15 | 09:15
Anning Wong was zeker de co-piloot die geroepen werd door de captain die buitenstond... Anning wong there? Anning wong there???
-weggejorist-
Marseille, één van de Europese steden met het grootste aantal Moslimmofanaten ter wereld. Toevallig koerstte dit toestelletje daar op haar 'dode' gemak op af...
@Lewis | 26-03-15 | 09:00
Het is een simpele rekensom.
-Met deze informatie is het voor 90% zeker een doelbewuste aanslag.
-Meer dan 90% van alle aanslagen worden gepleegd in naam van de islam.
1+1 = 2
Maar het kan ook zijn dat piloot 2 een andere geestesziekte had dan de islam.
Na het zien van de noodhandeling (de code die er voor zorgt dat NA 30 SECONDEN de deur 5 seconden lang open gaat) en dat er een duik is ingezet is opzet nu wel voor 99% bewezen...
Nu het motief nog (zelfmoord, terrorisme)
Verschrikkelijk. Dit moeten de passagiers dus echt wel beseft hebben want je ramt niet op die deur zonder dat je het opmerkt in de cabine.
Mohammed (nsfw) had ook weinig vlieguren...
Waarom zit er geen wc in de cockpit?
Truls Flatland en Anning Wong? twitter.com/AlwaysActions/status/5810...
@Bakito | 26-03-15 | 09:00
'Weet je wie ook mensen buitensluit?'
Ja jij.
Volgens mij heeft Germanwings nog helemaal geen namen naar buiten gebracht.
De crew heeft een code die ze kunnen gebruiken, de deur naar de cockpit opent dan een aantal seconden waardoor ze naar binnen kunnen.
Maarrrr.... dit kan vanuit de cockpit tegengehouden worden. En hiervoor is dus een actieve input nodig.
Als de co-piloot onwel was geworden had hij deze opdracht niet kunnen geven en had de crew naar binnen gekund. Er lijkt dus opzet in het spel of een zelfmoord of een aanslag. Maar dat de naam van de betreffende piloot zo angstvallig uit de media gehouden wordt... zal wel weer genoeg zeggen.
En dan het feitje over de geheugenkaart.... Is allemaal wel erg veel toeval....
moet gewoon verboden worden te pissen tijdens deze korte vluchtjes binnen Europa, gewoon met 2 piloten daar zitten. je kunt voor de vlucht gaan plassen en dan hou je gewoon braaf je pis een uurtje op. doe je in de file toch ook? blijkbaar kan hrt niet meer ff de cockpit uit omdat je maat een gestoorde ( Moslim is... ik loop maar vast op de feiten voor uit)
Iedere keer als ik ga vliegen en ik zie de piloten naar het vliegtuig lopen met hun entourage dan denk ik, aan wie zijn we nu weer overgeleverd? En blijkt maar weer dat je het nooit precies zult weten...
De periode in tijd tussen het dalen en het neerstorten was te kort om de noodprocedure om de deur te openen te voltooien. Als ik het goed heb begrepen.
@Bakito | 26-03-15 | 09:00
.
De Ideologie van de Vrede.
Weet je wie ook mensen buitensluit?
Bakito | 26-03-15 | 09:00
.
Ja, moslims in rijke landen sluiten arme moslims pertinent buiten.
Het stinkt een beetje veel.
Na 5 of 6 uur, waar is de tijd dat GeenStijl het nieuws eerst bracht? Heb het al gezien en doorgekauwd op TV en zo'n beetje alle nieuws websites. Copy/Paste met wat commentaar of echt wat brengen dat niemand heeft gezien?
Ik heb er vannacht over liggen piekeren, veel dingen kloppen niet. Waarom gaat het toestel zo snel hoogte veliezen maar gewoon doorvliegen. Als er toen al een technisch defect was geweest, gaat een piloot niet zomaar naar het hoogste gebergte van Europa doorvliegen maar gaat de vlakte of water opzoeken. En waarom is het met bijna volle snelheid doorgevlogen in de bergen. En voila, sta net op en lees dit. Waarom wisten we bij de verdwenen Boing binnen enkele uren het priveleven van de piloten, met foto's van zijn flighsim in zijn woonkamer, en hier niet? Terrorisme denk ik niet, dan was hij in Nice of Monaco gecrashed, lijkt verdacht veel op zelfmoord.
Ik heb er vannacht over liggen piekeren, veel dingen kloppen niet. Waarom gaat het toestel zo snel hoogte veliezen maar gewoon doorvliegen. Als er toen al een technisch defect was geweest, gaat een piloot niet zomaar naar het hoogste gebergte van Europa doorvliegen maar gaat de vlakte of water opzoeken. En waarom is het met bijna volle snelheid doorgevlogen in de bergen. En voila, sta net op en lees dit. Waarom wisten we bij de verdwenen Boing binnen enkele uren het priveleven van de piloten, met foto's van zijn flighsim in zijn woonkamer, en hier niet? Terrorisme denk ik niet, dan was hij in Nice of Monaco gecrashed, lijkt verdacht veel op zelfmoord.
Van buiten is de deur open te maken met een code. Echter kan de deur vanuit de cockpit geblokkeerd worden door de piloot. Dus ik zie vrijwel geen enkele andere optie dan dat de piloot bewust is buitengesloten.
@rara | 26-03-15 | 09:00
Of een goede levensverzekering: Federal Express Flight 705.
Volgens mij is nog geen enkele naam een van de slachtoffers naar buiten gebracht dus ook niet van de piloten.
@Sumato | 26-03-15 | 08:47
'Niet Achmed the Dead Terrorist'
Misschien dus wel grapjas.
Maar mocht het gewoon een westerse man of vrouw zijn met zelfmoordplan: 149 mensen meenemen de dood in is terrorisme.
Ik acht het niet ondenkbaar dat het Achmed, Hassan, Mohammed of Heinz (de bekeerling) de dode terrorist was.
Vliegtuig was in totaal 8 minuten aan 't dalen.
Hoe lang stond de override-modus voor de deur ingesteld?
En weten de piloten dat van te voren?
*x-files deuntje*
Maar heeft co-piloot al talloze vluchten lopen wachten tot de gezagvoerder moest pissen, of vlogen ze altijd samen en wist hij dat betreffende kerel een zwakke blaas had?
Waarom is er nog geen toilet in de cockpit ingebouwd?
Ik de VS houden ze minimaal de cockpit deur op een kiertje (door 1 of 2 mannelijke pursers) of gaat een purser in de cockpit zitten. In de EU niet, want dit zijn maar overdreven Amerikaanse maatregelen?
vragen vragen vragen
-weggejorist en opgerot-
Maar als het een aanslag zou zijn, als de MH317 een aanslag was, waarom is die dan nog niet opgeëist? Komen er dan nog meer van dit soort incidenten? Lekker idee! Ik moet binnekort ook met zo'n ding mee de lucht in...
@ Andersdenkend | 26-03-15 | 08:56
Maar die andere piloot gaat natuurlijk niet de cockpit uit als zijn collega onwel is geraakt of dat dreigt te worden. Hij zal dus zijn weggegaan toen de co-piloot zo fris was/leek als een hoentje. Dan kan hij nóg onwel zijn geworden, tuurlijk, maar dan is het toevalgehalte wel héél hoog.
Als naam van de piloot niet snel wordt bekendgemaakt dan weten we al zeker dat er sprake is van de bekende politiek correcte reflex en hoe de vork in de steel zit.
Had de piloot ook een levensverzekering?
Piloot 1 krijgt een blowjob van de lekkere stewardess, piloot 2 gaat ondertussen even schijten.
Next.
De piloot die nog in de cockpit was kan er voor zorgen dat niemand de deur kan openen. Dit kan alleen met een moedwillege handeling dus niet als hij onwel is geworden.
@Bakito | 26-03-15 | 09:00
Japan, met z'n elf vluchtelingen per jaar?
Piloot in cockpit moet doelbewust ingezet hebben op daling. Dus onwel/hartaanval is onwaarschijnlijk.
@Eluheaõlu | 26-03-15 | 08:43
+1 voor uw snelle en adequate comment.
Deze twee crashes lijken griezelig veel op elkaar.
Kunnen we uit voorzorg voorlopig de combinatie moslims en vliegtuigen vermijden?
Dit riekt aan alle kanten naar een doelbewuste actie, een aanslag dus.
En alle policors mogen ervan vinden wat ze willen, helaas leven we in een tijd waarin bij veel mensen metéén de alarmbellen gaan rinken en ze zich afvragen of die co-piloot misschien een islamitische achtergrond had. Dat doe ik zelf ook. Ik wil dat helemaal niet, ik vind het erg om op die manier over groepen te denken, maar je moet toch wel behoorlijk naïef zijn wil je die link niet leggen.
En nu kunnen we alleen maar hopen met z'n allen dat het niet zo is.
@Godsammekraken | 26-03-15 | 08:52
Waarom zou-ie zelfmoord gepleegd hebben, welke argumenten pleiten daar voor? Had-ie huwelijksproblemen of zo?
@Jan de Schot | 26-03-15 | 08:54
Dan had 't vliegtuig gewoon doorgevlogen op de automatische piloot.
Weet je wie ook mensen buitensluit?
wakkere_nederlander | 26-03-15 | 08:56
Er zijn helaas ook gestoorde westerse jongens die zich bekeren om vervolgens een massamoord te kunnen plegen uit naam van AA. Allah akbar, welteverstaan.
Van 1 piloot is een hoop bekend gemaakt
van de andere piloot bijna niets, ... verdacht wah.?
@Outsider-Inside | 26-03-15 | 08:48
Waar lees je dat?
Andersdenkend | 26-03-15 | 08:56
Geen enkel veiligheidssysteem zou toestaan dat een piloot niet terugkan mits de ander onwel is geworden.
Blijkt maar weer dat ook deze veiligheidsprocedures niet perfekt zijn. Beide piloten zouden ten alle tijden naar binnen moeten kunnen...
De piloot die in de cockpit overbleef had maar 630 vlieguren.
@Tommygunner | 26-03-15 | 08:45
Inderdaad vreemd. Waar is de passagierslijst?
Als we de achternaam van piloot 2 weten en deze is Arabisch kunnen we deze ramp in een soort van context plaatsten.
Kan natuurlijk ook dat de piloot onwel is geworden. Dat de cockpit word gesloten lijkt me met de hedendaagse veiligheidsmaatregelen niet meer dan normaal.
Maar het ontbreken van vluchtgegevens?? Dat roept natuurlijk enkele vraagtekens op die het ontstaan van complottheorien natuurlijk in de hand werken.
seven | 26-03-15 | 08:49
Om vervolgens zelf het vliegtuig laten crashen?
Wat een eng verhaal. En dieptriest voor alle inzittenden. Je zult het maar meemaken dat je vliegtuig daalt en de piloot tegen de deur van de cockpit staat te trappen. Acht minuten doodsangst, afschuwelijk.
Krijgen piloten geen hartaanval meer tegenwoordig?
Voortaan dus even vragen naar de naam en gezondheidsverklaring van de piloot.
Occam's Razor zegt zelfmoord.
Tja, Duitsers, dan weet je het wel. Het Nieuwe Staken. Gaat het helemaal worden in 2015...
@Sumato | 26-03-15 | 08:46
Je bent 3 minuten te laat.
Dat filmpje zou zomaar het begin kunnen zijn van een hele slechte p*rn* film
Of de ene piloot sloot de andere piloot bewust buiten, of hij had het vermoeden dat er een kapingspoging was (bijv piloot2 onder schot, aankloppen) want kloppen is volgens dit airbusfilmpje niet volgens de procedure om te vragen of de deur open mag, dat is nml op een paneel de knop # indrukken. Buiten bewustzijn is een derde mogelijkheid. Iig is het vaag dat de identiteit van de piloten geheim wordt gehouden.
'the possibility that their silence was deliberate could not be ruled out(..)The airline has not disclosed the identities of the pilots' www.nytimes.com/2015/03/26/world/europ...
Dit doet mij denken aan een aflevering van air plane investigation. Een van de piloten had meer dan een miljoen euro verloren op de beurs en besloot om het vliegtuig te laten crashen, nadat de co-piloot de cabine had verlaten om een plasje te plegen.
Naam van de piloot ?
De co-piloot sloot de captain buiten volgens zeit.de
www.zeit.de/gesellschaft/2015-03/germa...
@wakkere_nederlander
Niet Achmed the Dead Terrorist
De co-piloot zou in de cockpit zijn achtergebleven, werkte pas sinds 2013 voor het bedrijf en had "slechts" een paar honderd vlieguren bij hun lees ik...
Die ene ging even naar de WC. De ander was een hakbar van de 5e colonne-religie van vrede en ultieme harmonie?
kijken wie het eerste dit complo... ongeluk koppelt aan MH317.....3, 2, 1
Piloot 1 heeft de deur op slot gedaan en heeft het vliegtuig laten crashen.
Wie was die man?
Die FDR-geheugenkaart kan niet zomaar verwijderd worden door een piloot, dat is eerder gebeurd. Dan zou je denken dat e.e.a. goed georganiseerd is.
Doen Egyptische piloten wel vaker.
Iets met eer ofzo.
Bizar allemaal...
Ik ben benieuwd naar de namen van de piloten. Worden ook angstvallig achtergehouden.
Dit riekt naar een kaping.
Toch nog een moslimtopic op deze vroege ochtend?
Misschien heeft de piloot deze week de aflevering van Air Crash Investigation gezien en is geïnspireerd geraakt. Lijkt identiek aan de ramp van Germanwings...
www.dailymotion.com/video/x2i4k02
Vanaf 36:28.
REAGEER OOK