GSTV. Wilders pist op ruggengraatloze VVD
VVD-Kamerlid Malik Azmani dacht "de Endlosung voor dobbernegers" in pacht te hebben: grote muur om Europa heen. Asielzoekers lekker opvangen in de regio (Libië, Egypte, Tunesië, zoiets?) Want push factors tellen schijnbaar niet, als het om Afrikaanse vluchtelingen gaat. En verder is het een natte droom, gezien het international recht. Maar dat terzijde. De GSTV-ginger toog naar het Binnenhof om de BinnenhofBabe te spotten te vragen hoe de heren (m/v) politici denken over het asielplan van de VVD. Na een round-up van het politieke nieuws van de afgelopen dagen, natuurlijk. Over het VVD-asielplan wordt aanstaande donderdag om 18.45 gedebateerd in de Tweede Kamer. Voor de bühne moreel verontwaardigd doen als een baas, mensen!
http://t.co/DpDl2Cr1um pic.twitter.com/SxImzgLm9U
— Geert Wilders (@geertwilderspvv) March 24, 2015
Reaguursels
InloggenDe naam "Linkse en rechtse partijen" heb ik altijd al vreemd gevonden. Het slaat gewoon ergens op en is alleen maar makkelijk om een partij in een hokje/ reverentie kader te kunnen plaatsen.
het is lekker makkelijk om er zo waarden aan te kunnen plakken zoals:
Links = iedereen buiten het rijke westen is Zielig.
Rechts = iedereen buiten het rijke westen is een Terrorist.
Dit labelen gebeurt door partijen onderling en door media maar het slaat gewoon nergens op maar iedereen trapt er telkens weer in.
Wanneer een "rechtse" partij zegt dat de grenzen dicht moeten omdat het het beste is voor iedereen dan is het gewoon niet alleen common sense maar ook menselijk. Maar omdat ze in het hokje rechts zitten is het dus slecht/ fout en niet goed voor de zogenaamde zielige mensen.
Wanneer een "linkse - pro zielige mensen" partij dit meteen van tafel veegt dan zijn ze lief, medemenselijk en GOED. Terwijl als je het goed bekijkt juist het ergste is voor de mensen uit Afrika die een wordt wordt voorgehouden en onderweg verdrinken en uitgebuit worden en aan de andere kant van de medaille, hier in Nederland de zorg en sociale samenleving met dit beleid opblazen.
Dus stop maar met links rechts want het strooit de mensen zand in de ogen. Beoordeel partijen op hun realiteitszin mbt de echte boze mensen wereld en daarmee Basta.
En Nederland zag dat het goed was en liet de PVV massaal rechts liggen tijdens de afgelopen PS verkiezingen. Dit land gaat ten onder aan zijn eigen Gutmensch beeld.
VVD: "Haha, sorry honderduizenden kiezers die er allemaal gaan intrappen straks"
Het mag namelijk helemaal niet van Brussel, makkelijker scoren voor de VVD, kan haast niet.
En reken maar dat er weer een hoop intrappen, sukkels en bangerds, die liever niet als 'racist' of onderbuiker bestempeld willen worden en zij wel eerlijk voor hun democratische recht en keuze zouden uitkomen.
En die beïnvloedbare slappelingen en lafaards kiezen dus VVD of D66 op basis van domme populistische praat, dat uiteindelijk toch niet doorgaat vanwege Brussel.
Quid, misshcien ook wat bezorgdheid opbrengen voor de mensen *hier* die door de toestroom steeds verder in het nauw komen? Hmmm? Ik denk aan de jonge starters die een huurhuis aan hun neus voorbij zien gaan omdat een moslimsgezin, dat, na het verkrijgen van de uitkering en verblijfsvergunning, besluit het Westen 'af te wijzen', voorrang heeft? Of de vele miljarden die worden onttrokken aan voorzieningen voor de eigen burgers? Of het terreurgevaar dat van de nieuwkomers uitgaat? Wat is eigenlijk ons belang bij de immense toestroom?
.
En de joden niet te vergeten die nu en masse vertrekken omdat wij liever holbewoners toelaten. Wat heeft het voor zin om vluchtelingen toe te laten, als Europeanen daarop zelf tot vluchtelingen worden???
.
En waarom blijft het zo stil richting Saoedie Arabië en de Golfstaten? Wie heeft de moed om die stinkrijke holbewoners op hun morele plichten jegens hun geloofsbroeders te wijzen? Hup Quid! Bel toch eens de ambassades van de Golfstaten!! Toon eens wat moed!!
.
Waarom moet eigenlijk uitgerekend het Westen permanent opdraaien voor de puinzooi die moslims overal ter wereld veroorzaken?
Onze Geert-aow op 65-Wilders is weer op dreef. De waarheid zodanig herschikken dat het net geen liegen is.
@Maria.1 | 25-03-15 | 07:59
Is echt van de zotten. Al 3000 meisjes (hoezo mag het eigenlijk geen homofiele Afrikaanse man zijn?) hebben zich aamgemeld, en dan alsnog een quotum er tegenaan gooien. Ze zochten wel weer 'de drie k3-haarkleuren', maar hoe gaan we dat checken?
*vragen, vragen...*
@Peter Emile | 25-03-15 | 07:55
Zo'n beetje alles klopt niet... Gert van Samson is echt helemaal 'lap zeg' geworden.
En dan dènken wij nog steeds dat we in Europa gelijke behandeling van religieuzen hebben. Ha, ha, ha wat een fail.
@Driewerf Hoezee | 25-03-15 | 07:49
De islamisering van Europese landen gaat niet snel genoeg. De gutmenschen helpen ze een handje. D.m.v. positieve discriminatie, dat dan wel weer.
@Driewerf Hoezee | 25-03-15 | 07:49
Môgge!
'Vlaams', 'afspiegeling' en 'moslima'... Wat klopt hier niet?
Mogge!
Hier: m.telegraaf.nl/prive/article/23844110/...
Kunnen jullie je alvast inlezen in het topic dat ik weet dat zal komen. Ik schrok hiervan. Echt niet te geloven...
Jaah Emiel is toch een beetje de MBO-er tussen de doctorandussen. Niet dommer, maar wel minder slim.
Goeiemorgen!
Minder
minder
minder
Iedere keer als ik Emiel Roemer zie moet ik denken aan Lamme Frans met zn biertje in zn hand...
Verkeerde topic :-( Excuus
-weggejorist-
Lewis Lewinsky | 24-03-15 | 20:46
Helaas voor ons gaat dat nooit gebeuren. Kijk alleen maar naar het burgercommite met de petitie over de peuro, stand blijft mooi op 35.700 (maar) staan. Zo wordt het dus nooit wat. Jammer maar helaas.
Wonen tussen oorlog en zo is niet fijn.
Verdomme, met die twee stemmen van ons op de PVV bij de PS-verkiezingen hebben wij er toe bijgedragen dat er voor de PVV een Mossad-Spion in de Eerste Kamer komt.
www.nrc.nl/nieuws/2015/03/24/eerder-in...
@Jan Gerritsen9977 | 25-03-15 | 04:13
Zwarte piet is ook altijd de lul, zelfs in Israël. Ook daar is het slavernij verleden nog steeds een steen aan de nek..... kuch en proest.
Israel heeft nog de beste hekken, ook tegen zwarte infiltranten, zoals Netanya ze noemt. Ethiopische Joden moeten anti-conceptie nemen als ze in Israel willen blijven. Zwarten worden het land uitgezet ( helaas wel naar Zweden...)
@necrosis | 25-03-15 | 03:05
En vooral de tijd van nostalgische op topic gebaseerde muzakjes!https://youtu.be/fFnOfpIJL0M
Waar is die bruisende nachtploeg van weleer?
Ik mis de gestrekte benen, de fitties en de vetput.
*nostalgische bui*
@necrosis | 25-03-15 | 02:41
Verstandig...
@INH.30CL | 25-03-15 | 02:26
Hopelijk mag ik, tegen de tijd dat ik zelf serieuze medische zorg nodig heb, bepalen dat ik niet door een baard of een provoceerdoek geholpen wil worden.
Maar als je dat roept ben je natuurlijk .....[ ]
*zelf in te vullen tussen de haakjes*
@necrosis | 25-03-15 | 02:04
U begrijpt mijn punt, die vrouwhanden hebben wel iets tegen jouw mannelijk lijf. moslima's zien het anders www.npo.nl/mo-doc-moslima-s-zien-het-a...
opvang in de regio is toch de oplossing de meest humanitaire,wie de uitzending van pauw heeft gezien
kan hier toch geen speld tussen krijgen.
dat zwamson hier op tegen is wel duidelijk,hij vertegenwoordigt veel nieuwkomers,die graag de rest van de familie mee willen laten profiteren.
opvang in de regio,een logchies plan,is nog niet door de pantserplaat van de vetklep van zwamson doorgedrongen het zal niet lang meer duren,de pvda moet een keuze maken of oprotten,ze zijn schadelijk voor de samenleving.
@INH.30CL | 25-03-15 | 02:00
Ik heb niets tegen vrouwenhanden aan mijn lijf.....
Maar waar is het binnenhofmeisje
@necrosis | 25-03-15 | 01:57
Draai het eens om. jij naar een ziekenhuis waar alleen nog moslima's aan het werk zijn.
@Jan Dribbel | 25-03-15 | 01:25
Dat wordt dan nog een lastige keuze als een moslima hevig bloedend naar een ziekenhuis wordt gebracht waar op dat moment alleen mannelijke artsen rondlopen....
@Jan Dribbel | 25-03-15 | 01:25
Waarom in vredesnaam doen die klepzeikers dan een studie geneeskunde? Optiefen hier zeg ik.
@graaf van Egmont.
Ik kan me uw weerzin tegen het vroege opstaan met uwe adelijke titel wel voorstellen.
Vooral omdat ik vandaan kom waar u op dit moment waarschijnlijk bent.
Bij asielverlening zullen de hulpverlenende instanties trapsgewijs afhaken.
Langzamerhand zal dus de realiteit van loonslavernij en wisselvallig weer zich aandienen.
Daarbij komt het woord discriminatie vanzelf voor in het mondje en gaat men niet zonder reden uit van het effect van de grote bek in dit tolerante landje.
Want dit leven was ze niet belooft in het moederland.
Het blijft een gegeven wat moeilijk uit te leggen is aan de stumpers met eurotekens in hun ogen. Op vakantie ben jij toch maar degene die de reis hebt kunnen betalen.
Benedict Broere | 25-03-15 | 00:59
Moslims die arts willen worden in dit land willen geen handen aan hun lijf.
www.volkskrant.nl/dossier-zorg/moslims...
Het houdt niet op.
Je leest het dagelijks.
Biologielessen moeten worden geschrapt vanwege de achterlijke religie.
Achteruitgang is vooruitgang in de islam.
Benedict Broere | 25-03-15 | 00:59
Bedankt. Deze man kende ik nog niet. Wat hij zegt snijdt hout en is 1 op 1 op andere Europese landen te projecteren. Ben benieuwd hoe lang hij nog leeft.
Hamed Abdel Samad voorspelt de ondergang van de islamitische wereld vanwege islam die zo repressief is jegens denken en creativiteit en innovatie en menselijkheid. Het geeft miljoenen moslims die deze kant opkomen. Die de Westerse wetenschap verwerpen, en de mensenrechten, en de moderne rechtsstaat, en de Westerse kunst, vrijheden, geschiedenis, enzovoort.
www.youtube.com/watch?v=syDMRI-0Hk4
Maria.1 | 25-03-15 | 00:28
Als de vlag de lading moet dekken, veranderd D66 haar naam in AD66.
Democratie is mooi natuurlijk, totdat de bevolking zich tegen het gevoerde beleid gaat uitspreken.
Maria.1 | 25-03-15 | 00:36
Ons wordt voorgehouden dat wij als kiezer onze volksvertegenwoordigers kiezen. Dat is dus niet waar. Wij mogen op partijen stemmen, die voor ons dan de volksvertegenwoordigers aanleveren. We weten nauwelijks wie dat zijn, wat ze kunnen. Alleen dat ze door hun partij geschikt worden geacht. Dat zou al het nodige wantrouwen moeten wekken. En in de praktijk zien we dat dus ook. Ze stemmen niet namens ons, maar volgens de heersende partijlijn, de fractiediscipline en de coalitiebelangen.
@Maria
Daarom zei ik ook dat we asielzoekers op de verkeerde manier opvangen
We kunnen het simpel houden,laats gelezen hier in een Topic,dat er teveel verontreiniging is in NL,omdat er teveel mensen wonen.
Dus ook Milieu bewuste Politici moeten nu toch wel inzien dat de maat vol is,en ook het land.
PvdA heeft jarenlang Emigranten binnengehaald die NIET trouwen uit liefde,maar jonge onschuldige vrouwen die tegen hun zin uitgehuwelijkt werden door familie of pooiers,in ruil voor Geld ect.
Gewoon mensenhandel dus.
@Graaf van Egmont | 25-03-15 | 00:29
Er is gekozen op basis van loze beloften. Eigenlijk zouden we de macht moeten hebben om verkiezingsbeloften die gebroken worden af te straffen met afzetten. Persoonlijk kijk ik nooit naar de beloften, maar wat men de voorgaande jaren heeft waar gemaakt.
@Lewis | 24-03-15 | 23:30
Rijkdom is een relatief begrip. Als je bedenkt dat mensen die jarenlang hebben betaald voor sociale voorzieningen niet meer kunnen rondkomen, terwijl asielzoekers gratis onderdak, voeding, medische verzorging en gratis vervoer krijgen lijkt me er toch iets scheef te gaan.
Maria.1 | 25-03-15 | 00:28
Kijk je even uit dat het niet teveel op democratie gaat lijken. Je hebt in 2012 mogen stemmen, dus even vier jaar je mond houden graag.
@de honden blaffen... | 24-03-15 | 23:51
Je begint over een referendum. Heel juist! Aangezien de belastingbetaler moet betalen, mag zij toch minstens een stem hebben in het geheel.
Bralbert | 25-03-15 | 00:25
Daar kom ik mijn nest niet eens voor uit.
Als je dat bij Pauw zegt, moet er toch een soort van waarheid in steken:
"Een gemiddeld asiel zoekend gezinnetje kost de gemeenschap 1 ton per jaar."
Deze erkende burger zou al blij zijn met een kwart van dat bedrag.
Die mensenvluchthandel, valt dat ook onder de echte libertaire vrije markt die beter is voor iedereen?
Ehh... VVD; vrijheid blijheid, eigen keuze, laat maar waaien, komt vanzelf goed, niet mee bemoeien, beter voor iedereen ....
Die mensenvluchthandel, valt dat ook onder de echte libertaire vrije markt die beter is voor iedereen?
@vraagstaart | 24-03-15 | 20:42
www.planetputin.com/wp-content/uploads...
Gaan er nu mensen die hierdoor juist op de PVV stemmen of zijn er mensen die hierdoor juist weer op de VVD gaan stemmen?
Tweederde van de Nederlandse bevolking is het eens met dit voorstel.
Alleen het derde deel dat hier niet mee eens is, heeft de beschikking over de media, die al bij voorbaat gaan roepen dat zoiets niet kan.
Want dit en dat en zus en zo.
Twee derde in een referendum is een doorslaggevende meerderheid.
Maar de zwijgende meerderheid in dit land verliest het altijd van de schreeuwende fascistische "antifascisten".
IDD.. alle VVD ers zijn week dieren.
Ik denk dat het idee om mensen in de regio op te vangen niet per se slecht is, al zou je die landen dan wel kunnen helpen om die opvang ook daadwerkelijk te regelen.
@ tokkelcs | 24-03-15 | 23:31
Te laat voor een burgeroorlog zoals Peter Emile die beschrijft misschien wel, ja. Menselijkerwijs lijkt mij dat de meest reële optie, of er moet iets wezenlijk veranderen in de westerse politiek. En moet het Westen zijn zelfhaat afleggen.
Zulke verandering kúnnen wel plaatsvinden, maar dan moet het wel drommels snel gebeuren.
@denoorman 23:02: Juistem. Sterker nog: vaak verstrekken de mensenhandelaten zelf de lening. Bij aankomst worden de vluchtelingen als een soort lijfeigenen te werk gesteld. Met name in het VK zie je dat. Of ze hebben al familie hier zitten. Die hoesten dat bedrag zo op.
Mooie vergelijking van Grunberg vanochtend. Denken dat door een muur om Europa de vluchtelingenstroom stopt is als hopen dat niemand meer dood gaat door alle ziekenhuizen te sluiten. Domrechtse logica in twee zinnen.
Bakito | 24-03-15 | 20:48
.
Schitterend inderdaad. Alleen een stropop van jewelste. Niemand claimt dat namelijk. Een muur maakt het moeilijker voor ze om binnen te komen. Opvang in de regio vermindert de toestroom. Moelluk he?
Lewis | 24-03-15 | 23:10
Als je dat zo leest weet je dat we al te laat zijn .
@ Smarties | 24-03-15 | 23:24
Een deel van je rijkdom delen met mensen die (veel) minder hebben, dáár is niets mis mee. Sterker nog, dat lijkt mij een kwestie van fatsoen. De vraag is natuurlijk hoe je dat dan wilt doen, hoe je die ander op een constructieve manier verder helpt. Veel van onze huidige ontwikkelingshulp wordt m.i. volkomen verkeerd besteed, maar dat wil nog niet zeggen dat je *dus* geen ontwikkelingshulp moet geven.
(Net zoals ik vind dat we véél te veel asielzoekers opnemen in dit land en West-Europa, en ook op de verkeerde manier, en net zoals dat nog niet wil zeggen dat je dus helemaal géén asielzoekers moet opvangen. Maar goed, da's een andere kwestie.)
CrapoTheGreat | 24-03-15 | 21:29
Wat is sociaal? Geld smijten naar vreemdelingen en je eigen moeder tot de enkels in de pis te laten zitten? Het is een kwestie van voorkeur. De Euro kan maar 1 keer worden uitgegeven. Op uw hogere school wensdenken is daar geen aandacht aan gegeven. Dat maakt u vrij stom.
@De Libertariër | 24-03-15 | 23:11
fascisme = corporatisme + overheid (in dezelfde handen).
Wat een bullshit. Wij zijn niet ondergeschikt aan het buitenland. Zwitserland heeft ook de grenzen dicht. Nadeel is dan dat je maar weinig criminaliteit hebt.
Voor Bakito is het te laat vrees ik. In de opvoeding is het al mis gegaan. Wat dat betreft een vergelijkbaar verhaal als bij velen van onze moslim medelanders.. Ook dwangverpleging of zware medicatie of een combinatie van beiden zal niet meer helpen ben ik bang..
Next!
@denoorman 22:57
.
Kennelijk het grootste deel van de Nederlandse bevolking. En werkelijk de enige(!) les die u daar uit zou moeten trekken is dat het niet handig is om de rest van de bevolking over uw lijf, goed en leefomgeving te laten beslissen.
.
Nu hoeft u enkel nog uit te dokteren hoe u dit denkt te kunnen gaan voorkomen en ik verwelkom u onvermijdelijk als nieuwe libertarier.
Libertariër | 24-03-15 | 23:11
Bakito en iets leren. Je had er zelf schijnbaar ook geen geloof in dat je het gelijk maar twee keer vraagt. Ik vermoed dat er weinig zijn die zich als vrijwilliger opwerpen. Pff bakito en iets leren.
Kan iemand Bakito het verschil tussen corporatisme en liberalisme even uitleggen? Ik heb er de kracht niet meer voor na het 20 keer geprobeerd te hebben.
.
De EU is natuurlijk geen entiteit met liberale doelstellingen, maar een entiteit met corporatistische doelstellingen, hetgeen weer een neefje van het fascisme is....
.
Kan iemand Bakito het verschil tussen corporatisme en liberalisme even uitleggen? Ik heb er de kracht niet meer voor na het 20 keer geprobeerd te hebben.
.
De EU is natuurlijk geen entiteit met liberale doelstellingen, maar een entiteit met corporatistische doelstellingen, hetgeen weer een neefje van het fascisme is....
.
@ Peter Emile | 24-03-15 | 22:10
Doet me indirect trouwens denken aan een citaat uit het nieuwe boek van Hirsi Ali (die geweldige vrouw die door zovelen in Nederland, ook op GeenStijl, werd en wordt onderschat), dat ik in een voorpublicatie bij de Nederlandse uitgeverij zag:
'Doodsbedreigingen zijn duidelijk de meest verontrustende vorm van intimidatie. Maar er zijn ook andere, minder gewelddadige methoden. Islamitische organisaties als cair hebben geprobeerd te voorkomen dat ik me uit kon spreken, vooral op universiteitscampussen. Sommigen hebben aangevoerd dat ik, omdat ik geen islamitisch geleerde of zelfs maar praktiserend moslim ben, geen bevoegde autoriteit ben op dit gebied. Bij andere gelegenheden heeft een select aantal moslims en westerse progressieven me beschuldigd van islamofobie, een woord dat op één lijn gezet moet worden met antisemitisme, homofobie of andere vooroordelen die men in westerse samenlevingen heeft geleerd te verafschuwen en te veroordelen. Waarom doen die mensen toch zon moeite om mij het zwijgen op te leggen, om tegen mijn openbare optredens te protesteren, om mijn opvattingen te stigmatiseren en me met gewelds- en doodsbedreigingen van het toneel te jagen? Niet omdat ik onwetend ben of slecht geïnformeerd. Integendeel, mijn denkbeelden over de islam zijn gebaseerd op mijn kennis van en ervaring met het moslim-zijn, het leven in islamitische samenlevingen onder meer in Mekka, het centrum van het islamitische geloof en mijn jarenlange studie van de islam als gelovige, leerling en docent. De werkelijke verklaring is duidelijk. Ze kunnen feitelijk niet weerleggen wat ik zeg. En ik sta hierin niet alleen. Vlak na de aanval op Charlie Hebdo sprak moslimhervormster Asra Nomani zich uit tegen wat zij de eerbrigade noemt een internationaal georganiseerde kliek die met alle geweld het debat over de islam wil smoren. Beschamend genoeg is die campagne effectief in het Westen. Het lijkt wel of westerse progressieven tegenwoordig samenspannen tegen kritisch denken en debat. Het verbaast me nog altijd dat zich progressief noemende niet-moslims onder wie feministen en voorvechters van homorechten met die botte middelen zo makkelijk zijn over te halen om tegenover islamitische en niet-islamitische critici de kant van de islamisten te kiezen.'
En daarna welk vooruitzicht wil je deze in regio opgevangen asielzoekers bieden op het andere contingent.
Om van je hart maar geen moordkuil te maken..
Uiteindelijk zijn wij allemaal vreemdelingen op doorreis naar het volgende leven.
denoorman | 24-03-15 | 23:02
Die kassa van u rinkelt in stereo, nl. ook nij de linkse medemens
Trouwens wat een gelil over opvang in de regio. Bij armoede zijn de omliggende landen ook armoe en trekken ze toch richting het plasje richting het noorden. Of wil je er een gevangenis van maken in de regio zodat de asielzoekers gevangen zitten of aangezien heel Afrika in armoe is heel Afrika als een Azc maken met miljoenen miele wasmachines verschepingen en het liefst ook de linksmensen zoals bakito richting afrikaans continent. Dat is pas constructief beleid.. Over Afrika gesproken hè, en nu opvang in de regio bij oorlog als het midden oosten. De vluchtelingenkampen in bepaalde landen van het Midden-Oosten zijn erg klein in vergelijking met het aantal vluchtelingen van oorlog. Dus die het kunnen komen toch deze kant op. En er zijn weinig landen die een opvangkamp van hun buren in oorlog op eigen grondgebied willen, dat word een hele diplomatieke inspanning hé. Wij bombarderen jou buurland en de opvang van vluchtelingen moet U opnemen en een verblijfstatus geven.. Jaja. Het blijft dweilen met de kraan open..
@Vogelbeest
Ze lenen die 5000 Euro van een slimme crimineel/zakenman. Als ze eenmaal hier zien en gratis geld en uitkering hebben, dan gaan ze afbetalen. Die 5000 Euro is snel terugverdiend. Het is gewoon handel. Het is een asiel industrie geworden een soort nieuw business model. Als ze eenmaal hun verblijfstatus hebben gaat de kassa rinkelen. Alleen de linkse medemens heeft het nog niet door..
@ Cuyahoga | 24-03-15 | 22:48
Mee eens.
Je hebt zelf anders ook een zeer scherpe 'pen'.
zeg maar jansen | 24-03-15 | 22:52
Nou niet alleen de VVD hoor.Het nederlandse volk ook.Alleen is het probleem dat bij vvd en pvda een pluche muur voor hun ogen hangt.De vvd is al campagne aan het voeren en bij de pvda zal de vrindjes banen motor wel weer aangaan.Het rare is dat ze zelf heel goed in baantjes voor elkaar vinden zijn maar het aantal werkelozen niet tot niks is gedaald. Dat kunnen en konden ze dan weer niet. Sterker nog meestal zorgen ze zo goed voor elkaar dat ze elkaar meerdere baantjes toebedelen.
Ha ha ha, wie gelooft er nog in de plannen van de VVD. Een totaal onbetrouwbaar zooitje met Pinokkio als leider.
@ Pi Mol | 24-03-15 | 21:27
Ah, dank.
Cuyahoga | 24-03-15 | 22:48
Volkomen eensch, om in het proza van Peter te blijven.
Geboren voor de politiek, eloquent, lange zinnen, geen oplossingen
De VVD ziet de toekomst van het kabinet somber in en begint alvast met de campagne.
@Peter Emile | 24-03-15 | 22:10
Waarschuwing: ik ga nu een veer in uw reedt steken, slijmbal dat ik er ben.
Ik lees heel veel, vooral op het net, en ik kom maar zelden mensen tegen die zo verstandig zijn als u.
U verwoordt perfect wat ik, en waarschijnlijk velen met mij, denken, maar ik kan het niet zo verwoorden.
Bedankt daarvoor.
Mocht u ooit in de polletiek gaan, zou ik lid van uw partij willen worden, maar aan de andere kant, doe maar niet, want het stemvee en het domme gepeupel begrijpt het niet of wil het niet begrijpen.
Het is de waterdruppel die een gat in de steen kan maken, en als er meer waterdruppels komen, komen er meer gaten.
Dus ik wil pleiten voor een wekelijkse column voor PE, net als voor gewaardeerde reaguurder Feynman.
Keep up the good work, cheers.
Het gemiddelde maandloon in afrika komt niet boven $400,- uit. Hoe komen die "zieleige vluchtelingen" dan aan 5000,- voor een mensensmokkelaar?
Wat er op die bootjes zit zijn niet de stakkers.
Mensen die in Afrika 5000,- bij elkaar kunnen krijgen zijn geslaagde ondernemers. Help Afrika, laat ze daar!
Dat Muzelmannen zoveel Joodse boeken hebben verbrand bewijst wel waarom ze zo dom zijn en veelal niks kunnen. En niks ontdekt hebben. En nooit Nobelprijzen winnen.
Wilders de held van deze tijd,jammer dat het geitewolkschijtvolk dat niet ziet!
Zoals ik al zei: regionaal opvangen, schapen daar van de bokken scheiden en de echte vervolgden asiel geven in Europa. En dan bedoel ik dus alle 28 landen!
Er wordt geen enkel verdrag geschonden op zo'n manier.
@Bakito | 24-03-15 | 20:36
Geleuter van links tot rechts zal je bedoelen.
Muhamet? Khomeinie?
Bakito | 24-03-15 | 22:24
Neem je pilletje. Je begint weer echt door te slaan en onzin te verkondigen. Met rare aannames en assiocaties die werkelijk nergens op slaan. Ik den dat je te lang in die sauna hebt gezeten en nu een verrimpelde druif bent.
@Bakito | 24-03-15 | 22:24
Grunberg is een Jood? Dat wist ik niet. Boeit me ook niet; hij kan niet schrijven.
Wat is die Lubach toch een irritante zelfingenomen drol eigenlijk
Moslims?
Maria.1 | 24-03-15 | 22:15
Weet je wie ook joodse boeken vernietigde?
Maria.1 | 24-03-15 | 22:15
Ik heb ook 1 boek van hem gedaan. Het telefoonboek. Was ook al zo saai.
-weggejorist-
Skunk57 | 24-03-15 | 22:05
Hoezo omdat de vvd met iets onzinnigs komt waarvan ze weten dat het er nooit doorkomt en dus op hun wijze pure onzin. Dat heeft niks met vrije meningsuiting te maken maar met het verkondigen van pure lariekoek.Zeg maar om op te fokken en een bepaalde media aandacht. Onnodig dus . En VVD ondertussen kennende kun je ervan uit gaan dat het om andere redenen is. Zoiets hebben ze in de laatste 3 maanden al vaker geflikt. Bij het zorg akkoord. Bij de mh17.Waar ze probeerde iets snel door te drukken toen de media aandacht verlegd was. Bijvoorbeeld toen het oog gericht was op charlie. VVD ers houden namelijk van vieze spelletjes. Iets wat bijvoorbeeld een disselbloem van de pvda ook al eens geprobeerd heeft met de 647 miljoen. Ook op zo'n soort wijze.Helaas komt dit kabinet er vaak nog steeds mee weg bij gebrek aan echte oppositie.
Hoe hou je de de Hollander onder de duim? Simpel.
Met het oudste trucje uit het boek: Verdeel en Heers.
Laat de Hollanders zich maar druk maken om kansloze buitenlanders en steel ondertussen hun zuurverdiende geld mbv belastingen.
Jullie trappen er keer op keer in.
Heeey hier een nieuw topic joh? Hup reageren maar.
Ten eerste is dit een Vvd trucje, omdat ik mij nog herinner in het verleden er in het "Marokkanen komen nergens binnen in het uitgaanslevens" debat(aanvoerder Pvda), de café uitbaters (Azmani) ineens ook allochtonen als uitsmijters gingen inzetten in het kader van wij discrimineren niet.. Wij voeren constructief beleid zegt Rutte. Met een achterdeurtje zoals duidelijk is. Hoe doordacht hé. Ämåñi lees Ebru der column. Nogmaals die bootjes zullen alleen maar toenemen. Dweilen met de kraan open/de zee bevat zoveel druppels inzake de problematiek. Ten tweede de Eu heeft een overeenkomst met Marokko inzake opvang van asielzoekers in dit land. De Eu bouwt voor zoveel geld en geeft Marokko een aanzienlijk bedrag voor de onkosten. Maar het leuke Asscher pvda gaat op werk bezoek naar Marokko om het verdrag met Marokko te bespreken inzake kindertoeslag en pensioengelden en woonlandbeginsel te bespreken. Mag ik U hierbij een ongelooflijk chantage middel van Marokko bekend maken. Zoals Spanje heeft ervaren toen de gardia civil de boot van de Koning in Marokko enterde in Marokkaanse wateren. De volgende dag staken er opeens 300 afrikanen de zee van Gibraltar over met toestemming van Marokko. Hierna heeft zelfs de Spaanse koning excuses aan Marokkaanse koning aangeboden.. dweilen met de kraan open. PS: wat een schimmigheid joh. Tja. Of ga ik nu te ver en denkt men dat ik fantaseer?
@Bakito | 24-03-15 | 20:48
Grunberg kan nog niet eens een fatsoenlijk boek schrijven. Ik heb 1 boek geprobeerd (gekregen) geen doorkomen aan; zo saaaaaai. Heb hem in de papiercontainer gegooid; dat wil je niemand aandoen.
De Libertariër | 24-03-15 | 22:03
Euh nee, de EU is een neoliberaal project met als doel de belangen van multinationals en banken te dienen. En dat is tot dusverre goed gelukt!
@oplichter | 24-03-15 | 22:04
Dan vernedert het 'politbureau van de happy few' ons.
Eigenlijk zoals nu al enigszins het geval lijkt te zijn.
Democratie is het minste kwaad.
Net zoals wijlen Hans Janmaat van wijlen de Centrumpartij / Centrum Democraten inmiddels rechts, dan wel via de vluchtstrook is ingehaald door tal van huidige 'fatsoenlijke' politici, zal ook de tijd komen dat Geert Wilders, nu nog beschouwd als een vileine outcast met een explosieve onderbuik, rechts en vooral via de vluchtstrook zal worden ingehaald.
Omdat tegen die tijd, die naar mijn gevoel dichterbij is dan velen durven denken, de rauwe, gewelddadige werkelijkheid zelfs de meest 'fatsoenlijke' politicus en de meest politiek correcte opinievormer zal doen schrééuwen om draconische maatregelen. Maatregelen die zó onverbiddelijk zijn dat zelfs de gedachte eraan de Geert Wilders van vandaag zouden doen blozen.
Dan zijn we namelijk met zijn allen beland in de onvermijdelijke situatie waarin het gaat om nog maar één ding: overleven. Het vege lijf redden.
Het overleven van onze beschaving, onze vrede en onze cultuur.
En het overleven van onszelf als individu.
Wie nuchter om zich heen kijkt en zijn kop niet in de blanke top der duinen wenst te begraven, ziet twee dingen die zich in rap opgaande lijn ontwikkelen: de islamitische hooibroei in heel West-Europa, én de haat die dat proces over en weer genereert.
En het kán niet anders, of dat gaat vroeg of laat uitlopen in een enorme brand die alle grote steden in het Avondland zal gaan ontwrichten.
Ik heb het gevoel dat we met zijn allen in een trein zitten die met volle vaart op een ravijn afraast, een trein waarvan de remmen het niet meer doen, behalve de noodrem, maar dat er in die trein niemand is die aan die noodrem durft te trekken.
@Moriarty | 24-03-15 | 22:07
volk=land
@Skunk57 | 24-03-15 | 21:49
Iets bewust naar de klote helpen of verraad plegen; ik zie het verschil niet. Wat verstaat u eigenlijk onder landverraad? de rectificatie van het ESM? Het negeren van een referendum om de weg naar een 'ever closer union' tegen ieder mandaat in toch te blijven volgen?
Ik ben benieuwd.
@Bakito | 24-03-15 | 21:57
Jij draait de hele boel om.
Jij denkt dat met het invoeren (lees: door de strot douwen) van een Europese munt en het tegen de wil van het volk in, weggeven van de soevereiniteit van landen aan Brussel, je zomaar de nationale identiteit van een volk kan wegvegen.
Na 30 jaar azieligzoekers opnemen zou je toch denken; het is welletjes geweest nu mag een ander land het stokje overnemen. Japan ofzo.
@miko | 24-03-15 | 20:57
Met de kleine opmerking dat een aantal van die hekken er staan om vluchtelingen _buiten_ te houden. Gek genoeg veelal landen van meer rechtse signatuur.
@tweetybird | 24-03-15 | 21:21
Jij neemt het niet zo nauw met de vrijheid van meningsuiting, lees ik.
De communistische heilstaat is de enige oplossing.
Anders blijven despoten ons vernederen. Keer op keer.
De geschiedenis is het bewijs.
@Bakito | 24-03-15 | 21:57
Je reinste onzin.
Het meeste merkwaardige is nog wel dat u dus de corporaties achter de EU, lees: lobbyisten, en TTIP compleet in de kaart speelt met dit soort utopische denkbeelden.
Een rechtsstaat kan alleen functioneren binnen een duidelijk afgebakend gebied. Gaat men daar aan tornen krijgen we direct taferelen die deze discussie mogelijk hebben gemaakt.
Politiek is vooruit zien; calculeren en inkaderen van neveneffecten.
... Sinds internet zijn we sowieso één wereld geworden.
Moehaa! Jij kan zo bij Kinderen voor Kinderen.
Stop de newspeak! Europa is een continent, niets meer of minder. Er kan hooguit een muur om landen uit de EU zone komen.... En die komt er niet, want de EU is een criminele organisatie van-, voor- en door Marxisten, die geen ander doel kennen dan het kapot maken van de homogeniteit in de samenlevingen van de lidstaten...
.
Stop de newspeak!
Een proefballonnetje heet dat rooie....
Meer asielzoekers gezellig.
Desmoulins | 24-03-15 | 21:45
Kom op, die interne landsgrenzen zijn niet meer van deze tijd. Je romantiseert de nationale identiteit. Sinds internet zijn we sowieso één wereld geworden. Dat draai je niet terug met een paar grensposten.
Binnenkort is de welvaartskoek helemaal opgevreten door die zg vluchtelingen en dan als Nederland uitkeringsloos is geworden,komt er geen enkele vluchteling meer onze kant op en gaat het gajes wat hier al uit onze ruif vreet weer terug naar hun zonnig zand paradijs
@Desmoulins | 24-03-15 | 21:22
Mogelijk dat ik heb naar de klote help, maar ik verraad het niet.
Ventje als in wauwelkousje, kletsmanneke, leugenfriemel.
Ik had het niet over zijn lengte.
@Bakito | 24-03-15 | 21:38
Die muur is symboolpolitiek.
De enige echte oplossing is uit het Verdrag van Schengen.
Men is blij met een dooie mus en u gebruikt dezelfde argumentatie als onze staatssecretaris, die gemakshalve vergeet dat de PVV uit de EU wil en tal van supranationale verdragen niet meer wil erkennen. Europese samenwerking is een wassen neus aangezien tal van landen de buitengrenzen gebruiken voor een betere onderhandelingspositie of om de rest van de Schengenzone te chanteren.
@Bakito | 24-03-15 | 21:38
Daar maakt u een denkfout. Europese samenwerking vereist geen supranationale politieke eenheid, en al helemaal geen staat. Waarom moeten we op nationaal niveau toch telkens decentraliseren, maar eist de Europese Unie steeds meer macht op om vanuit een handjevol steden vijfhonderd miljoen mensen (op een hele inefficiënte manier) te regeren?
Een dergelijk hek kan prima geregeld worden door de Zuid-Europese overheden onderling. Bovendien is het op dit moment de Europese Unie die zorgt voor één van de belangrijkste aanzuigende factoren, namelijk de 'search and rescue operations'. De Europese Unie verplicht lidstaten om te zoeken naar migranten, en om alle geredde migranten naar de dichtstbijzijnde Europese haven te brengen en ze toegang te bieden tot het reguliere asielproces. Zodra migranten een boot zien die onder de vlag van een lidstaat vaart, of dat nu een kustwacht of een marineschip of een containerschip is, kan Europa ze niet meer weigeren. En dat wetenze.
@Bakito | 24-03-15 | 21:40
Desnoods...
Maar we kunnen toch voor het geld dat we hier aan asielzoekers uitgeven, dáár al heel veel meer doen?
Moriarty | 24-03-15 | 21:41
Dus geen muur?
@Bakito | 24-03-15 | 21:38
Je bent blind voor de veel betere optie:
Uit de EU.
@Dostranamus | 24-03-15 | 21:17
Hahahaha! Miele maakt niet eens koelkasten. Dat zijn Bauknechts waar ze een ander labeltje op geplakt hebben.
Moriarty | 24-03-15 | 21:38
Prima, laten we het budget voor ontwikkelingshulp drastisch verhogen!
Misschien valt het kabinet wel binnenkort. De tekenen zijn er inmiddels wel: de VVD heeft slechte en onervaren bewindslieden op een belangrijk ministerie gezet, en slaat nu (voor Nederlandse begrippen) tamelijk extreme taal uit.
En straks, als de Tweede Kamer weer verkozen wordt, komt de VVD weer veruit als grootste uit de bus. Want de Nederlandse kiezer, die leert het nooit.
Wat hierboven al in geschreven. De Chinese Muur, de Berlijnse Muur, de Israëlische Muur, de Marokkaanse Muur en die in Mexico voldeden en voldoen prima.
Dus geen slap gelul dat het niet kan en mag. Wel eens in het Muiderslot geweest? Nou dan.
Zo'n muur om Europa vergt natuurlijk vergaande Europese samenwerking. Ik begrijp dat iedereen hier ineens pro-EU is geworden? #hypocrieD
@Bakito | 24-03-15 | 20:48
Wat vind jij van het feit dat we voor het geld waarvoor we hier 1 gezin helpen, in de regio daar 50 gezinnen kunnen helpen?
Vanuit humanitair oogpunt zou dat toch veel beter zijn?
@Bakito | 24-03-15 | 20:48
Een muur is helemaal niet nodig. Als je aan dit soort gelukszoekers bij het aankomen in NL alvast vertelt dat ze hier nooit meer geld of goed kunnen krijgen dan dat ze bijgedragen hebben middels belastingen en premies, dan vermoed ik zo maar dat er zich geen een "vluchteling" meer meldt aan onze landsgrenzen.
Slappe knieën in de politiek, en bijbehorende belangen, dáár zit het probleem.
Overigens vind ik het ook prima als al die gutmenschen deze kansloze rukkers voor eigen rekening en in eigen kring opvangen. Wat is er in godsnaam mis met opvangen in de regio? Als je moet rennen voor je leven dan ren je naar de dichtstbijzijnde veilige plek en niet de halve wereld over. Dan ben je gelukszoeker en daarvan hebben we er al genoeg.
@Pi Mol | 24-03-15 | 21:27
Of dat je met driehonderd man in een boot zit waar je maar met 30 man in kunt.
Overigens waarom luistert men nog naar inhoudloze kreten van de VVD? Die duizend euries al vergeten? Weer een VVD-er in opspraak. Had de persoon fout, de reden goed. En hier gaan zij serieus over debatteren overmorgen. Kijk dan de echte muppetshow. Valt nog te lachen. Deze nep muppets zijn om te huilen. Kan al voorspellen wat de uitkomst is. (Niet haalbaar is een beetje kul) niet wenselijk. Of die gutmenschen nou al een asielzoeker in huis hebben gehaald. * Grinnikt *
Een hek om de primaten in Blijdorp werkt ook prima.
Bijna dan.
Er is geen slechter volk dan goed volk.
Cuyahoga | 24-03-15 | 20:40
<br>
<br>
Precies, en socialen zijn asociaal. Ik sprak laatst met een gehandicapte. Hij gaat SP stemmen. Toen ik begon over islamisering, begon hij over zijn handicap en over zijn door de staat betaalde zorg. Best egoïstisch om naar jezelf te kijken, en niet naar Nederland. Ik wist niet dat het asociaal kon zijn om sociaal te stemmen.
@tweetybird | 24-03-15 | 21:21
Ben al cement maken. Zullen wij die muur maar zo sterk als een atoom bunker maken? Na de zoveelste 'aanslag' met een klein krasje in de buitenmuur druipen zij vanzelf af. Gaan zij weer hangen in hun hangmat dromen over het moestuintje, kippetje, koetje en wat al niet aangezien het niet in hun schoot geworpen wordt. Handjes wapperen? Tjah...
Internationaal recht?
Japan nam vorig jaar 7 immigranten op.
En dit jaar maar liefst 11.
Saoedie Arabie (komt Wim Lex veel) ook nul (0).
Tief op.
Desmoulins | 24-03-15 | 21:22
Tsja je zou denken blowen kan niet zoveel kwaad. Helaas in zijn geval wel. Zeg maar zijn herseninhoud is uit zijn hoofd gelopen .En dat via zijn neus.Jammer is dat hij dat zelf niet doorhad.
You-On-A-Gin | 24-03-15 | 21:17
Pull factor = dat je ergens heel graag heen wil, bijvoorbeeld naar NL vanwege blonde meisjes en Miele wasmachines.
Push factor = dat je heel graag weg wil, bijvoorbeeld omdat je weinig geld verdient of vanwege een irritante schoonmoeder die bij je in huis woont.
@Bakito | 24-03-15 | 20:48
Grunberg de grote denker.
Sinds zijn columns neemt eigenlijk niemand hem meer serieus.
Omhooggevallen fopintellectueel.
@SnoopNL | 24-03-15 | 21:21
Want hullie ook!?!
Het één rechtvaardigt nooit het ander, fopliberaal.
@vraagstaart: het het nu democratische eenwording... ja.. de woorden kennen inmiddels slijtages.
Er is best wat te zeggen over de vrije instroom van immigranten.. Afrika ziet heil in NL,Engeland, Zweden,Denemarken en nog wat rijkere landen.Uitkering, huwelijk en wiet lokt.Hearsay doet sterk verlangen zonder specifieke ontwikkelingseisen
ik weet niet wat er gebeurt als de instroom gedwongen wordt verdeeld over alle lidstaten.. want dat lijkt me en stuk realistischer dan concentratie naar een kleine selecte groep landen.
Blijven altijd de contracten met de UNHCR dat verplicht ene kwamtum aan echte vluchtelingen op te vangen en te huisvesten.
Nu is het onderscheid er niet,je weet niet wat je binnenkrijgt.. er komt van alles de Midd,Zee over .Mensen die hier ook geen enkele kansen of perspectief hebben.
Regionale opvang geeft minder cultuurclashes, minder taalproblemen, minder cultuurvreemde verhoudingen.. alhoe- wel.. Tutsi's en Hutu's gingen ook niet samen, soennieten en sjiieten ook niet
En dan zul je al Westen ook daar de opvang moeten regisseren en bekostigen (zie Kisankali)met alle gevolgen van dien.
En hoe regel je dat bij natuurrampen op schaal.. de meeste ontwikkelingshulp gaat op aan noodhulp.. en de Nasleep ( Haïti, Soedan,Bangladesh, Syrië bijv.)
Niet altijd simpel.de regio staat ook in de fik of is weigerachtig/dubbelzinnig
De asielaanvragen zij lekker juridisch lang en kunnen m.i. beter ene termijnregeling hanteren.
Degenen ie binnen 6 weken geen duidelijkheid kunnen verschaffen worden daadwerkelijk afgewezen en verwijderd.. niet administratief maar gewoon teruggezet in Afrika... zoek het daar maar uit want wij doen dat niet meer.
Geen eindeloze juridische proceduresmeer.Dat moet en kan efficienter.
Bureaucratische geintjes: meteen terug.. iedereen heeft geld en papieren nodig om met een vliegtuig aan te komen.
Als de EU alle immigranten wil opvangen dan zal het gespreid moeten.. misschien dat Malmstrom/maalstroomtruus ze graag naar zweden zal willen brengen..?
Laat hier maar een bindend referendum in NL voor komen.
Iets voor het burgerforum.
Idem voor TTIP
Geen raadgevend referendum.. dat verdwijnt meteen in de politieke prullenbak bij eurofiel neoliberalen.. en EU.
Schijt aan het volk in de achterkamertjes.
Zachte heelmeesters, ...
@Skunk57 | 24-03-15 | 21:00
Ventje?
Ik ben benieuwd hoe u eruit ziet in real life.
Misschien nog ooit op een GS-borrel maar iets zegt mij in ieder geval dat u nog minder dan een slap aftreksel van een man bent. Iemand die met gevaar voor eigen leven al meer dan 10 jaar onverzettelijk blijft doorgaan is absoluut geen ventje -buiten het feit dat de heer Wilders behoorlijk wat lengte heeft.
U doet niets anders dan solidair zijn met lieden die dit land naar de klote helpen...
over ruggengraatloos gesproken...
Dit is toch die man die zo hard aan het krijssen was dat de pensioenleeftijd van 65 een breekpunt was en daarna na de stemmen binnen te hebben zei dat het toch wel omhoog kon?
Jaa jaa.... ruggengraatloos zei u?
Iets met een ketel, een pot en de kleur zwart...
Als we nu eerst een muur om bakito en skunk bouwen zodat we hun domme geleuter niet meer te hoeven lezen.Verder is de VVD gewoon met pvv retoriek popie jopie aan het doen. Meestal is het ophef veroorzaken om ergens anders de wind uit de zeilen te halen. Of te wel om iets te verhullen. Want van te voren wisten ze al dat het geen enkele kans maakt. Dus moet de reden ergens anders liggen. Iets anders verhullen. Door de media aandacht te verplaatsen naar deze onzin.We zullen zien wat de ware reden is vermoed ik. Als het ons niet ontglipt.
De VVD zegt niet wat zij vindt. Zij zegt wat men wil horen. En belooft niets.
G*dT het blijft dweilen met de kraan open!
"Asielzoekers en smokkelaars net als drugs en criminaliteit hebben hun zaakwaarnemers bij de media en de politiek"
Wanneer gruwel gristenen met het vreemdeling in egypte complex de barmhartige samarithaan willen uithangen moeten ze ook opdraaien voor alle kosten;-)
*wal keert schip*
Je hebt nuttige idioten en VVD-stemmers...
Je moet wel compleet gestoord zijn om nog in de leugens van deze regenteske kliek te trappen.
Wie gelooft de VVD nog? Ze wisten van tevoren dat dit plan kansloos was. Alles om de keizers te bedriegen en op een dwaalspoor te brengen. Een wassen neus, dat is wat de VVD is.
Wat houden die "push factors" dan in? Sorry als dat een domme vraag is, maar dat wordt uit dit artikel niet echt duidelijk.
Natùùrlijk mogen de grenzen niet dicht.
Het eerste bedrijf dat dan failliet gaat is dat koelkastenfabrikantje Miele.
Daarna beter bed.
Daarna, ............ vul zelf maar in.
En dan hebben we het nog niet over die vètbetaalde zieligheidsindustriebaantjes die dan de goedmensen hun neus voorbijgaan.
Want als het om mensen gaat zijn het die wel die op de eerste plaats komen.
Archy Bunker | 24-03-15 | 21:15
Antisemiet!!1!!
Jongens jongens, laat die vent ,links, liggen. Hij is allang over de houdbaarheids datum, dont feed the troll.!!!
Haha die uitsmijter van Greet ook, op het laatst. Hij heeft een 1 valide stokpaardje, jammer dat hij ook tientallen onzinstandpunten heeft.
Desondanks een verrijking voor de Tweede Kamer. Het zou zonder hem nooit meer hetzelfde zijn.
@Bakito | 24-03-15 | 21:08
Lezon!
Pseudo-intellectuelen.
@Bakito | 24-03-15 | 21:08 Pol Pot? Mao Zedong?
media.nu.nl/m/m1oxoxjaudpz_std640.jpg
Zie je, wat ik al dacht, heel de VVD zit vol met homo's.
Cuyahoga | 24-03-15 | 21:07
Weet je wie ook een hekel had aan intellectuelen?
@Bakito | 24-03-15 | 20:48
Inderdaad, en als je alle moeilijke-brillen-fabrieken sluit komen er geen pseudo-intellectuele gedachtenspinsels van totale koekwausen meer in de Volkskrant.
Dat hij domrechts is, wist ik niet, maar het verbaast me niks, weer wat geleerd.
@Bakito | 24-03-15 | 20:48
En dat dan vervolgens gepareerd door domlinks die denkt dat een muur uitsluitend uit steen en beton kan bestaan.
iptables -t nat -A PREROUTING -m geoip --src-cc SY,IQ -j DNAT --to opvangkamp_jordanië
Misschien heeft het ,probleem, zich vandaag opgelost. Werk aan de winkel.!!
Grunberg citeren als argument, dan zit je toch wel in de terminale fase van dementie.
Muxje | 24-03-15 | 20:59
Tuurlijk. De echte rijken hebben baat bij een grote onderklasse, houdt het minimum loon lekker laag en onderling gekonkel tussen de diverse paupers leidt de aandacht af van de werkelijke problemen.
Als immigratie een complot is, dan is het in ieder geval een rechts complot./
Wat klopt hier niet? Geert zegt: "de campagne is weer begonnen". Wat??
Hoe doen ze het dan in Australië en Japan? Het lijkt mij dat deze landen ook aan internationale verdragen vastzitten. In Japan zijn het afgelopen jaar 11 asielzoekers opgenomen. En Australië stuurt ze terug naar Indonesië of naar Papua New Guinea.
www.theaustralian.com.au/news/latest-n...
Het heerlijk overtuigende van greets woorden is dat laatste zinnetje "Geweldig hè, de campagne is weer begonnen"
Ventje W. kan prima acteren.
Zonder Binnenhofbabe minder leuk
@sennholz 20:51: Je kent de uitdrukking: "waar de één problemen ziet, ziet de ander uitdagingen" toch wel? Dat geldt op een iets andere manier voor gutmenschen ook; niet zozeer of ze iets nu een probleem of een uitdaging noemen, maar meer iets van zij de lusten, wij de lasten.
Ook vanwege het vluchtelingprobleem: hoog tijd voor een middels censuskiesrecht gekozen financiële kamer die de rijksbegroting opstelt. Wie betaalt, die bepaalt.
Lol@internationaal recht.
Dat bestaat helemaal niet.
Er bestaan enkel internationale verdragen die opgezegd kunnen worden.
@Godsammekraken | 24-03-15 | 20:55
Amerika, Israël, Griekenland, Marokko er staan best veel hekwerjes om bepaalde landen.
Godsammekraken | 24-03-15 | 20:55
Je bedoelt dat de PVV een communistische heilstaat nastreeft?
Roep ik al jaren.
"De campagne is weer begonnen" zegt hij op eind.
En wat is er intussen gebeurd? helemaal niks, het is 1 grote geld slurpende poppenkast met real life soap karikaturen die aandacht nodig hebben.
@Godsammekraken | 24-03-15 | 20:38
Als die moslim clubjes in de VN het voor elkaar krijgen is volgens het internationaal recht de Islam beledigen een misdaad.
@Bakito | 24-03-15 | 20:48
Grunberg,... das toch die schrijvert van fictie?
Een muur is een prima middels om een vluchtelingenstroom te stoppen. Dat zou de linkse kerk al lang hebben kunnen leren van hun vrienden in de DDR, Noord-Korea en Cuba.
Maar als je het echt goed wilt doen komt er nog wat bij. Stop met het luilekkerland en de zieligheidsindustrie die we hier hebben opgetuigd.
peter r. de vries is intussen zelf een ,vluchteling,.
@Bakito | 24-03-15 | 20:48 Inderdaad, pseudologica van Grunberg die te dom is om te geloven. Het "rechts" vat ik even niet.
In deze past ook "denken dat door je voordeur af te sluiten je veiliger bent voor inbrekers is als hopen dat niemand meer geil wordt door vrouwen een burka om te hangen." Slaat qua vergelijking óók nergens op.
@Cuyahoga | 24-03-15 | 20:40
je zou denken dat peter r. de vries nog genoeg plek voor vluchtelingen heeft in zijn riante villa...
@Lewis Lewinsky | 24-03-15 | 20:43 Tweederde van de bevolking wilde er niet eens IN. Maar dat volk heeft niets in te brengen, want ze zijn te dom om te weten wat goed voor ze is.
Gelukkig weten politici dat wél, want de meesten daarvan hebben nog nooit een echte baan gehad en kunnen daarom op afstand van de werkelijkheid hun objectiviteit bewaren.
Mooie vergelijking van Grunberg vanochtend. Denken dat door een muur om Europa de vluchtelingenstroom stopt is als hopen dat niemand meer dood gaat door alle ziekenhuizen te sluiten. Domrechtse logica in twee zinnen.
@ZZP-er | 24-03-15 | 20:45
I know. Maar voor mij wel. *NL uit EU*
Lewis Lewinsky | 24-03-15 | 20:43
Is absoluut geen argument voor deze regering.
Van de Syrische vluchtelingen wordt 97% reeds in de eigen regio opgevangen. Wat geeft de resterende 3% het recht op de verwennerij die hen hier ten deel valt? Dat moet eerlijker!
@vraagstaart | 24-03-15 | 20:42
We kunnen toch uit de EU stappen?
Nog meer asielzoekers opnemen is on-be-taal-baar.
Alsof Nederlandse politici iets in te brengen hebben over wat er gebeurt in Nederland.
Wetten worden gemaakt in Brussel en dat zooitje klaplopers in Den Haag kan enkel binnen de grenzen van die wetten de regels nog wat aanscherpen. Dat laatste natuurlijk enkel waar het gaat om het nog verder begrenzen van de vrijheden van de -slaven- pardon: burgers. Vrijheden van internationaal opererende bedrijven worden door Brussel gewaarborgd.
Vroeger heette dat een dictatuur. Tegenwoordig noemen we dat Europese Eenwording en het schijnt héél goed voor ons te zijn. Volgens de staatsmedia. Heil Europa.
-weggejorist-
Gisteren bij Pauw legde Azmani het haarfijn uit.
Hij kreeg steun van Arnold Karskens, iemand die recht heeft van spreken.
Voor het geld wat het kost om één gezin hier op te vangen, kun je er daar 50 opvangen.
Geen speld tussen te krijgen.
Bij de ook aanwezige zelfpijpert Petert kwam het stoom uit de oren. Een lichte paniek bij het overige publiek.
Immers, dat zou het faillissement van de zieligheidsindustrie betekenen.
De gutmensch is niet gebaat bij echte oplossingen, want als die mensen daar opgevangen worden hebben ze hier niks meer om zich beter te voelen dan een ander.
Zelfs als dat ten koste van duizenden doden gaat, hebben ze schijt aan.
Er is geen slechter volk dan goed volk.
Let maar op .. na dit showtje voor de bühne gaat het klootjesvolk ineens weer geloven dat de VVD een rechtse partij is.
En ondertussen naait diezelfde VVD het klootjesvolk keihard in de aars.
".. is het een natte droom, gezien het international recht.."
Volgens mij is het de taak van onze overheid om zelf wetten voor binnenlandse consumptie te fabriceren en verder te bepalen aan welke externe wetgeving we ons wensen te houden. Alleen in Nederland wordt die extern opgelegde wetgeving als heilig en onveranderlijk beschouwd.
Gedebatteerd, dus.
Mooi dat kinderachtige gekonkel aan de rechterzijde. Beetje de soeniieten versus sjiïeten. Ach ja, laten ze mekaar maar lekker kapot maken, toch?
*grinnik *
REAGEER OOK