Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten: Henk, Ard en Klaas

feynmanenoffeiten100.jpg Het was weer een feest der democratie. Een senator die de pensioenpremies niet betaalde, met misleiding een loonverlaging afdwong en ook nog eens een paar ton subsidie verduisterde, wordt door nog senielere bejaarden herkozen in de partij 50Plus. Erger nog, de tweede Senaatszetel is in zicht. De VVD laat duidelijk blijken dat de reservebank leeg is. Pas na de verkiezingen uiteraard. Het is niet de bedoeling dat u uw stem laat leiden door benoemingen. Twee Kamerleden zijn uit de coulissen getrokken in de luwte na de verkiezingen, waar werkelijk geen enkele lezer nog op politiek nieuws zit te wachten. De nieuwe minister van Justitie Ard van der Steur heeft geen enkele dag bestuurlijke ervaring. Nul. Raadslid en Kamerlid geweest, partner in een advocatenkantoor, heel even eigenaar van zijn eigen trainingsclubje, docent aan de Universiteit Leiden, maar nooit zelf aan het roer, of lid van het dagelijks bestuur dat aan zo`n roer staat. Uit dertien jaar ervaring bestuurders controleren volgt niet de competentie zelf te kunnen besturen. Ard stond op de vijftiende plek van de kieslijst, volgens de voorkeursstemmen op plek 27. Op plek 27 van die kieslijst stond Klaas Dijkhof die nu staatssecretaris geworden is. Klaas is jong genoeg om zich zorgen te maken over uitvallende rijksoverheidssystemen op internet. Net zoals zijn baas Ard gedoceerd, in zijn geval aan de Katholieke Universiteit Tilburg en Hogeschool InHolland. Ook zijn CV puilt uit van een reeks bijbanen in het interne politieke circuit van de VVD en blijft ook akelig stil als je opzoek gaat naar echte bestuurlijke ervaring. Geen wethouder in een dorp, geen raad van bestuur bij een beursgenoteerd bedrijf, geen directeur van een semioverheidsinstelling. Dit zijn twee mannen die waarschijnlijk nog nooit een secretaresse hebben gehad. Ministerie van Veiligheid en Justitie. Ze krijgen nu dertigduizend rijksambtenaren, zevenduizend rechtspraakmedewerkers, ruim zestigduizend agenten en zo`n 205 miljoen euro aan externe inhuur van personeel onder zich. Van tien ondergeschikten naar honderdduizend. Only in NL. Theoretisch zullen de twee docenten het best begrijpen, maar de toekomst zal een oordeel vellen over de praktijk. Gelukkig zitten onder de politieke leiders van een ministerie nog een laag dure topambtenaren die op geheel dictatoriale wijze de waan van de dag langs zich heen laten afglijden. Waardoor ik niet geloof dat het departement die op de straat het meest invasief en schrijnend moet ingrijpen in het leven van Nederlandse ingezetenen stopt met functioneren. Curriculum vitae. Opstelten was tenminste voor zijn geestelijke teloorgang als minister 36 jaar burgemeester geweest, waarvan 7 in Utrecht en 10 in Rotterdam. Teeven was sinds 1980 belastingcontroleur, en na een universitaire avondstudie schopte hij het tot succesvolle Officier van Justitie met grote moeilijke zaken. Op het moment van benoeming had hij 30 jaar ervaring in fiscaal en strafrechtelijk onderzoek. De ene wist wat het was om kapitein te zijn, de ander kwam van de werkvloer. Ik zie dus een bepaald contrast in ervaring die in 2010 nodig was minister of staatssecretaris te worden en de relevante ervaring die nu vereist is. Van decennia naar nihil. In het echte leven waren ze geeneens uitgenodigd voor een eerste gesprek. Jointje? De nieuwe minister van justitie had ook al zijn eerste uitgeleider te pakken. Toen hij in 2012 schreef dat hij mensen kende die aan wiet of hasj zijn gestorven. Een dodelijke dosis cannabis is niet gevonden bij ruim meer dan duizend keer de effectieve dosis. Een politicus kan meer onwaarheden roepen dan honderd wijzen kunnen weerleggen. Mijn exibit A. Natuurlijk heb je van die riool berichtgeving over een moeder die overleed. De patholoog-anatoom kon geen duidelijke oorzaak vinden, dus het was de cannabis. Met die gedachtegang kan je ook roepen dat de drievoudige negen maanden durende parasitaire relatie met haar kinderen fataal is geworden, want zo risicoloos is zwangerschap nu ook weer niet. Biertje? Ondertussen is alcohol voor zo`n twee mensen per dag de primaire doodsoorzaak en voor nog twee een secundaire. Alcohol is volledig legaal. Hoeveel je ook drinkt, je raakt nooit definitief je rijbewijs kwijt, komt nooit in de cel, wel in de kist. Zelfs als zwerver wordt je wilsbekwaam geacht en niet van je verslaving afgeholpen. Verbieden verplaatst de handel louter naar de criminele sector. Dat zou iedere scholier na de geschiedenisles over de drooglegging moeten weten. De wietpas is op de scooter met de bontkraag en het kleine heuptasje met intens gejuich ontvangen. In Amsterdam worden Kalasjnikovs geleegd, maar geen gram minder gebruikt. Offerpion We hebben mensen die liegen over een gepensioneerde pedofiel gedoogd. Pas de leugen over een betaling aan een crimineel was de druppel. De vervanging liegt over wetenschappelijke feiten en heeft geen dag in een middelgrote organisatie leiding gegeven. Het brengt mij in de illusie dat Rutte zich aan het voorbereiden is op de val en liever geen kopstukken in de vuurlinie plaatst. Dit is Operation Human Shield.

Reaguursels

Inloggen

ZZP-er | 22-03-15 | 12:05

A. Dat een ervaren bestuurder zijn, geen garantie inhoudt dat die persoon ook automatisch een goede politicus is; als voorbeelden noem ik Ivo O. en Job C.

B. Dat hoge intelligentie en erudiet zijn, evenmin betekent dat je dan ook een goed politicus bent; als voorbeelden noem ik Joris V.,Jan Peter B, en Ronald P.

C. Dat de manier waarop TK leden vaak denken inhoud te moeten geven aan hun controlerende taak, zeker in geval van uitzending van militairen, vaak meer van onbenul getuigt dan van kennis van zaken, kortom (in het gechargeerde voorbeeld) de militairen eerder in hun werk belemmerd, dan steunt. Er zijn voorbeelden van TK vragen, die meer weg hebben obstructie, een bewindspersoon, heel frequent in de TK laten opdraven of zo met vragen te bestoken dat daarin zoveel tijd en energie moet worden gestoken, dat die bewindspersoon aan zijn/haar eigenlijke werk nauwelijks toekomt en hem/haar vervolgens te in de TK te fileren als die antwoorden niet volledig op tijd of wat dan ook zouden zijn. Ik heb als voorbeeld een uitzending van militairen genoemd die de enorme betutteling en gebrek aan kennis bij TK leden, zeker over specialismen "aan de kaak gesteld". Jonge kinderen hebben ook zo'n periode in hun leven. Ze vragen je de oren van het hoofd, horen je antwoord niet eens en beantwoorden elk antwoord dat je geeft met de vraag, waarom? Het gaat dat kind op dat moment helemaal niet om het antwoord, maar de aandacht die het van je wil hebben, het effect van de vragen. Soms verdenk ik TK leden daar ook van. Ik heb veel Kamerdebatten gevolgd en krijg dan soms de indruk dat het vragen stellen is om het vragen stellen, niet om de inhoud, maar om het effect dat dit kan hebben, om dat laatste lijkt het soms te gaan. Bovendien houdt die vragen(aan)stellerij hopen ambtenaren aan, in dat geval, onnut werk, dat kost dan weer bakken geld.

Tevreden, of maakte u maar gewoon een grapje?

h.a.k. blok | 23-03-15 | 05:47

@deraderendraaien | 21-03-15 | 22:28
Zijn er überhaupt nog wel 'kopstukken'? Als Teeven en Opstelten dat wel waren, vrees ik dat de VVD wel een probleempje heeft.

God Zelf | 22-03-15 | 13:46

h.a.k. blok | 22-03-15 | 06:55
Ik heb het uitgelezen, maar wat is nou je punt?

ZZP-er | 22-03-15 | 12:05

giuseppen | 22-03-15 | 11:40
Misschien moet je zelf eerst ook eens leren lezen in plaats van roeptoeteren, zoals je dat noemt.

ZZP-er | 22-03-15 | 12:01

Het gros van de reaguurders doet er wel alles aan om zichzelf hetzij als onversneden PVV'er dan wel als zure braakbal die als stuurman aan wal hun gal wensen te spuien. Maar zelf aan de bak ho maar. Oh eeeh wacht even, dat is natuurlijk hetzelfde ! :-)
Want de PVV is natuurlijk langzamerhand (jammer genoeg) verworden tot een katalysator en speeltuin van mensen die als gemeenschappelijke noemer woede, onmacht en frustratie delen. Maar de eerste keer dat hun blonde heldje met oplossingen gaat komen die ook uitvoerbaar zijn, moet nog komen maar gaat natuurlijk niet komen. Wilder heeft bij Rutte 1 zijn kans gehad en door paniekvoetbal en opportunisme voor eeuwig verspeeld. Hem rest nog slechts een plek in de marge va het kamerbestaan. Maar ziedaar, zijn electoraat kan natuurlijk gelijk weer de barricaden op als er 2 man op een plek worden gezet om schoon schip te maken. Want ja, roeptoeteren zonder ook maar enige kennis van zaken of achtergrond is eigenlijk wat je toch het liefste wilt. Als het maar niet constructief of inhoudelijk wordt, want dan kunnen we ineens niks meer. Dus ga vooral zo door en zet jezelf in je hemd. Maar (ver)oordeel kerels die zaken willen aanpakken niet gelijk en wacht eerst even af om, zodra er tastbare resultaten zijn, je mening te geven. Een prettige zondag allemaal ! ;-)

giuseppen | 22-03-15 | 11:40

Van der Steur komt wel uit een middenstandsgezin (kleermakerij) en zal wel begrijpen dat geld eerst moet worden verdiend door hard werken.

Ci Ty33 | 22-03-15 | 11:29

Van der Steur is het vleesgeworden bewijs dat leeghoofdigheid loont bij de VVD: je moet bij voorkeur helemaal niets kunnen, waarna er een mooie benoeming volgt. Zouden ze dat hebben afgekeken bij coalitiepartner PvdA (Mansveld, Dijksma)?

Het is diep treurig gesteld met onze bestuurders....

smoelwerk | 22-03-15 | 10:23

Treurig om je moeten concluderen dat honderden kandidaten met veel betere papieren gewoonweg niet beschikbaar willen zijn voor ooit belangrijke posten als minister. Krijg je Schroevers tutjes.

Piet Karbiet | 22-03-15 | 09:43

het maakt niet uit wie er zit,
als ze maar mooi kunnen
keuningskruipen.

rechtsdwalendeautist | 22-03-15 | 09:43

Ard en Klaasie geef hem van katoen.

swassannuf | 22-03-15 | 09:22

Het droevige is dat het artikel waar is. De bestuurders en politici van 50 jaar geleden die ons land beter maakten, zouden de huidige politici veroordeeld hebben. Niet alleen om hun gedachtengoed over hoe je een samenleving beschermt tegen infecties, maar ook om hun competenties.
Ze zijn niet competent om het land te leiden. Ze waren alleen competent om te overleven en te groeien in de partijpolitiek en de politiek van het wegpraten.

Graaier | 22-03-15 | 09:01

@Jan Marijnissen | 22-03-15 | 08:41
Hoe wil jij politiek leiding geven als je ambtenaren weigeren jouw beleid uit te voeren?
Denk je dat ik steun van de ambtenaren krijg als ik voorstel om de overheid kleiner te maken om zo de lasten voor de burger te verkleinen?

necrosis | 22-03-15 | 08:55

Wat een kletspraat. Sinds wanneer is een minister de manager van een departement. Hij of zij moet politiek leiding kunnen geven. Punt.

Jan Marijnissen | 22-03-15 | 08:41

ze voldoen 100% aan de enige functie-eis voor alle lucratieve baantjes bij de crypto- semi- en echte overheid: ze bezitten het platina partijboekje van VVD=PvdA=CDA=D66=GL=CU en dat krijg je als je 600 partijvergaderingen van genoemde partijen weet te overleven.

wlodek | 22-03-15 | 08:28

Ieder land krijgt de bestuurders die het verdient. Wat klagen we nu? Ard en Klaas. Hollandser wordt het niet. Ik snap die aversie tegen de blanke Hollandse man wel als dit onze inzendingen zijn.

ristretto | 22-03-15 | 08:27

@Tapu | 22-03-15 | 07:58
Heb je ook nog iets te zeggen over de inhoud van zijn stukje?
Feynman heeft ooit aangegeven de inhoud van zijn stukjes boven correct taalgebruik te plaatsen.
En daar heeft hij een punt!

necrosis | 22-03-15 | 08:13

@Feynman:

exibit = exhibit
uitgeleider = uitglijder

Tapu | 22-03-15 | 07:58

@duitse herder | 22-03-15 | 07:28
Hopelijk heb je die ondernemers niet verteld dat ze allemaal naar Denemarken moeten verkassen:
ejbron.wordpress.com/2012/11/24/denem...
Jij hebt cijfertjes, ik heb linkjes....

necrosis | 22-03-15 | 07:56

@Parel van het Zuiden | 22-03-15 | 07:43
De meeste miepen die op Schoevers hebben gezeten, kunnen doorgaans prima brieven typen.
En koffie hoeven ze niet te kunnen zetten, dat drink ik niet...

necrosis | 22-03-15 | 07:49

Politici van gevestigde politieke partijen MET bestuurlijke ervaring zijn doorgaans al incompetent. Dus dachten ze in Den Haag, ZONDER ervaring gaat dat vast beter.
.
Verbaast me trouwens dat ze niet bij Schoevers zijn wezen kijken. Ff een tweede alleskunnertje werven.

Parel van het Zuiden | 22-03-15 | 07:43

Bij een organisatie die niet goed draait gaan juist de goede mensen weg. En blijven de slechte achter.
.
Ik krijg steeds meer informatie aanvragen van ondernemers die in een ander land dan Nederland verder willen gaan met ondernemen of starters die in een ander land aan de slag willen.
.
De 1e groep heeft een stijging van 400%, de 2e van 800%.
Opmerkelijk is de leeftijdsverandering van die doelgroepen. Gemiddeld was dat 35 jaar, nu is dat 27 jaar.
Ervaring: eenmaal succesvol gestart is niet meer terug gaan naar Nederland.

duitse herder | 22-03-15 | 07:28

En de verkiezingsuitslag verbaast mij nog steeds..... stom blind volk.

stinkslip | 22-03-15 | 07:27

Ik verbaas mij erover dat er nu zo nadrukkelijk selectief wordt gehamerd op de bestuurlijke ervaring van de onlangs benoemde, "ersatz" bewindslieden.

Pur sang bestuurders als "opa Ivo O" of bijv. nette intelligente, Job C., redden het niet in het Haagse moeras. Ik vrees dat heer Buma op den duur eenzelfde lot beschoren zal zijn. Hij zou m.i. een prima burgemeester van bijv. een provincie hoofdstad zijn, de rol van oppositie (leider) past gewoon niet bij hem. Niettemin prima bestuurder m.i..
Fred Teeven, goede man op de goeie plaats, het soort dat je voor "het vuile werk" nodig hebt, een bijtertje. Hij moet zich in tegenstelling tot criminelen, wel tot en met de punten en komma's van de wet houden, loopt alleen al daardoor lichtjaren achter op de realiteit. Uit de box denken en handelen zit er niet in, althans dat wordt afgestraft. Zelden is het werken een bewindsman door TK leden (en waarschijnlijk ook de nodige rooie ambtenaren)zo onmogelijk gemaakt. Als hyena's stonden ze in slagorde klaar om de man te grillen om het minste en geringste. Waarom, omdat hij niet mediamiek voldoende is, of juist omdat hij "het wereldje" goed kent en recht voor de raap is in zijn taalgebruik. Meer, meer, meer van die soort dat heeft de BV NL nodig. Ministers, staatssecretarissen en volksvertegenwoordigers die het klappen van de zweep inhoudelijk kennen en er politiek vorm aan weten te geven.

Op bewuste ambtelijke obstructie, mag van mij ontslag staan. Geen hielenlikkers, waar dat wel gebeurt is dat meestal een teken van zwakte van de bewindspersoon of de manager. Velen zouden een voorbeeld moeten nemen aan de loyaliteit en doelgerichte effectieve prestaties van onze militairen.

Zelden heb ik zo graag naar iemand geluisterd met wie ik het,zo oneens was als naar Femke Halsema maar ook een in mijn ogen heel rooie Jan Marijnissen.

Ik ben nou eenmaal allergisch voor links d.w.z. het links van dat bepaalde soort weerzinwekkende hardnekkige drammers en volksverlakkers m/v waarin de PvdA in alle kleuren en maten grossiert.

Ik zal het u besparen, want mocht u zich aan dit lange stuk wagen, dan trek ik toch al een wissel op u.

Wat ga ik u besparen, nou een opsomming van linkse politici met wie ik het niet eens ben, dat zijn er teveel. Ook bespaar ik u de lijst met namen van hen, linkse politici m/v met wie ik het weliswaar niet eens of zelfs grondig oneens ben, maar die geen weerstand bij mij oproepen zoals de categorie drammers waarover ik het had.

Gelooft u mij maar, dat zou ook een forse lijst worden. Oneens, maar met respect voor de manier waarop zij hun werk doen.

Dat geldt ook voor het type "kamer geleerde" politicus, erudiet, intelligent, te beschaafd voor het huidige politieke klimaat. Geslacht worden ze, als sommige TK leden daar politiek gewin voor zichzelf of hun cluppie menen te ruiken.

Ik denk dan bijv. aan Joris Voorhoeve, die het drama in Srebrenica zwaar werd aangerekend terwijl het drama eigenlijk werd veroorzaakt door de PvdA-er Relus ter Beek die tegen alle (internationale) adviezen, ook die van de eigen Defensie top in, om zijn ego op te poetsen sorry, om internationaal aanzien te verwerven, die onhoudbare enclave wel effe zou beschermen met grotendeels nauwelijks getrainde dienstplichtige militairen tegen een geharde niets ontziende moordenaars bende.

J.P. Balkenende de eerste premier die het lef had om een begin te maken met het opruimen van de enorme rotzooi die in het toen nog dagende, post socialistische- maakbare samenlevingssyndroom en socialistische heilstaat denken, steeds zichtbaarder en voelbaarder werd. Hij durfde een begin te maken, hield vol, tot zijn kabinet op een uiterst louche manier door de uitgekookte Wouter Bos en zijn handlanger in het kwaad, Bert Koenders (ja dezelfde terug van effe weggeweest via de UNHCR
om daar de zilverlingen voor zijn judaswerk te kassen). Die brachten Balkenende IV ten val omdat ze dachten goud in handen te hebben met hun premier kandidaat, bestuurder van formaat, maar geen politieke hyena, Job Cohen.
IJdeltuit Frans Timmermans, kwam, zag en ging af. Zijn goed voorbereide (af)gang naar Brussel, was ook goed getimed want hij moest geruimd worden voor (ja, diezelfde) Bert Koenders.

Niet te vergeten ons schichtig en onzeker om zich heen kijkende bad eendje in de Hof vijver, Ronald Plasterk, internationaal geprezen wetenschapper, maar als politicus een drama, zowel in zijn vorige post als in zijn huidige. Zwakke bewindslieden moeten het o.a. hebben van heel vileine verdraaiing(kies) en zo hè ome Roon, toch? Dat viel mij ooit op toen ik hem in alle rust eens zat te beluisteren op de radio, in de auto. Sindsdien ben ik daar op gaan letten. In het begin dacht ik, nou doet'ie weer, nu denk ik hij doet het nog!

Onze parlementaire democratie lijdt denk ik het meest onder het slag dat in de TK het hardst loopt te "zwessen en blezen" zeggen ze in het West-Fries dialect, over democratie en transparantie.

Soms verdenk ik die "volksvertegenwoordigers" (behalve van het eigen volk dan)ervan dat zij hun gewicht(igheid) meten aan het aantal Kamervragen dat zij stellen. Kamervragen die, vaak hoofdzakelijk bedoeld lijken om bewindslieden van hun echte werk te houden, om ze daarna de oren te kunnen wassen als zij menen dat hun vragen niet, niet op tijd, niet volledig enz. zijn beantwoord. Daarbij oneindig doordrammend over futiliteiten, struikelend over een verkeerd woord en bij voorkeur over zaken die voor iedere burger zo klaar zijn als een klontje of nog leuker over zaken die geheimhouding vergen, waarvan die kleuters dat dondersgoed weten. Drammen voor de bühne.

Dan zo mogelijk nog erger komen de voorwaarden. Stelt u zich voor, er wordt een enorme charade opgevoerd door vooral linkse parlementariërs over de uitzending onder VN vlag van een contingent militairen. Nou dan gaan ze effe lekker los op de voorwaarden waaronder die uitzending moet plaats vinden. De meesten zonder een greintje verstand van of belangstelling voor Defensie, laat staan het militaire ambacht, als er al geen sprake is van afkeer daarvan.

De voorwaarden:
De Klu mag de F 16 inzetten maar pas bommen afwerpen als zij daartoe vooraf, voorzien van alle relevante informatie als, tijd, plaats, in te zetten wapentuig enz. daarvoor schriftelijk toestemming hebben gevraagd en gekregen;
de garantie wordt gegeven dat er geen burgers worden geraakt;
dat als er dan perse geschoten moet worden bijv. omdat grondtroepen in een hinderlaag lopen, dat uitsluitend ter verdediging is en dat na de schoten wisseling (bloedige vechtpartij klinkt zo rauw)de legen hulzen allemaal, maar dan ook echt allemaal worden ingeleverd. Enz. enz. enz.

Mind you, als de echte moraal ridders met hun totaal maatschappij vreemde hobby's in de weer gaan, bomen- en dieren knuffelaars, groene hemelfietsers, milieu- anti globalisering- stop de kleiduivenmoord- socio- cultuur of zieligen- en asielzoeker fetisjisten en Joost mag weten wat voor idioten daar nog meer rondlopen. Die spannen de kroon in het stellen van de meeste en de meest onbenullige Kamervragen, als waren er geen serieuze problemen.

Al die vragen renderen niet, zijn onrendabel zogezegd, dat geldt m.i. ook voor dat slag TK leden.

Onrendabelen dat zijn het.

h.a.k. blok | 22-03-15 | 06:55

Wat Stormageddon zegt.

Niettemin wellicht wel een goed idee om Steur met een "je suis Chef" shirt zijn eerste optreden in de kamer te laten doen.

guurderdanguur | 22-03-15 | 05:00

Zeg Fijnman,
Volgens jou dus totale witnits ad macht. Tip: wordt zelf een witnit, misschien kun je dan die invloed uitoefenen waar je zo naar verlangd.

janjing | 22-03-15 | 02:59

Bestuurlijk onervaren betekent nog niet bestuurlijk incapabel. Maar ik snap de gedachtegang. Ik geef ze echter het voordeel vam de twijfel. Van der Steur is een persoon die het ambt past; Dijkhoff is een politieke abitieuze met verstand van het politieke aspect van juridische zaken.

Ik roep hen op flink hard op te treden tegen islamterreur en de verkiezingsretoriek van de VVD waar te maken. Maar ik hou ze in de gaten...

Driewerf Hoezee | 22-03-15 | 02:38

@Feynman
"Uit dertien jaar ervaring bestuurders controleren volgt niet de competentie zelf te kunnen besturen."

Dat klopt natuurlijk, maar het omgekeerde is daarmee niet meteen waar. Het hebben van bestuurlijke ervaring betekent niet automatisch competentie om een succesvol te bestuurder te zijn. Nochtans is het gebrek aan bestuurlijke ervaring niet hetzelfde als een brevet van onvermogen of het gebrek aan kwaliteit.
Hooguit het hebben van een secretaresse is een omissie op de CV's van beiden, maar ja... Ik ben ook nog nooit bestuurder geweest en heb wel heel veel secretaresses gehad. (Meestal horizontaal.)

Het probleem met bestuursbaantjes is natuurlijk wel dat het zichzelf versterkt. Dat begint al op scholen: heb je eenmaal zitting genomen in een leerlingenraad dan is het stapje naar de LAKS en en LSVB niet zo groot meer. En heb je dat, dan heb je bij een jongerenafdeling van een politieke partij ook zo voet aan de grond. Want: "bestuurlijke ervaring". Terwijl dat de grootste misbaksels kunnen zijn. (Ik noem: Sharon Dijksma, Sywert...)

Kortom, het gebrek aan bestuurlijke ervaring kun je niet a priori verwijten en daarmee iemand als incompetent afschrijven. Waarschijnlijk is Van der Steur volkomen incompetent, maar dat komt niet door z'n gebrek aan ervaring, maar door z'n idiote uitspraken, z'n achtergrond als Minerva-knor en heel erg foute vrindjes. Bestuurlijke ervaring kan een pré zijn, maar in Den Haag hebben we juist al te vaak gezien dat het allerminst een aanbeveling is. Hoeveel ministers zijn er niet voortijdig gesneuveld die nog nooit iets anders hebben gedaan dan in het bestuur van dit of dat te zitten? QED.

Als dat de voornaamste pijler van je argumentatie is Feynman, dan vind ik die niet erg overtuigend.

Stormageddon | 22-03-15 | 02:19

@de honden blaffen... | 22-03-15 | 02:13
Dankzij Cohen gingen er auto's in vlammen op terwijl hij thee ging drinken om de boel bij elkaar te houden.
Linkje staat ergens tussen mijn eerdere posts.....

necrosis | 22-03-15 | 02:18

necrosis | 22-03-15 | 02:04
De kwajongens van Cohen.
De mocromafia van van der Laan.

de honden blaffen... | 22-03-15 | 02:13

@de honden blaffen... | 22-03-15 | 01:59
Verdonk heeft meer 'kloten' dan Rutte ooit zal kunnen laten groeien.

necrosis | 22-03-15 | 02:07

@banter | 22-03-15 | 01:35
goed plan, als eerste al die kraaloogjes eruit en preventief ruimen.

toetanchamon | 22-03-15 | 02:06

@necrosis | 22-03-15 | 01:35
Bij mij huppelt er wel een ex top ambtenaar in de fam. van de ene rechtszaak in de andere. Hij zegt zelf "als ik gepakt wordt meen ik de rest ook mee" Tijdens onderzoek van het OM komen verdachten op rare locaties samen om een verhaal kloppend te krijgen. Laatste zaak wil maar niet voor de rechter komen.

tussendoor zit zoiets in Irak in opdracht van Nederlands bedrijf om daar hooggeplaatsten om te kopen in ruil voor het brengen van onze democratie en het bouwen van scholen en woningen. Soort Teeuwendeals zeg maar.

Je zal zien dat Willy straks op handelsmissie gaat en hoe Nederlandse bedrijven daar ineens rechten hebben.

toetanchamon | 22-03-15 | 02:05

necrosis | 22-03-15 | 01:04
Verdonk, de aangewezen man voor deze post.
Maar ja, helaas.

de honden blaffen... | 22-03-15 | 01:59

Wietpas? Oh, lol, het ingezetenencriterium! Daar doen we niet aan in Twente. Kwestie van noaberschap.

Ooit_huisregelneef | 22-03-15 | 01:58

@banter | 22-03-15 | 01:35
Zullen we eens kijken naar het botox-hoofd van Hennis?
Hoe hebben ze ooit een Schoevers-miep kunnen benoemen als MinDef.
En nee, absoluut geen MilfDef!

necrosis | 22-03-15 | 01:42

Ik vind dat we meer op uiterlijk moeten selecteren. Niet zozeer dat iemand aantrekkelijk moet zijn, maar kijk nou eens naar dat hoofd van die Ard. Zijn hele houding overigens. Ik krijg daar een naar, lamlendig, onbehaaglijk, onbetrouwbaar, misleidend, fnuikend gevoel bij.
Wat ik eerder opving, en ik hoop dat het de echte reden is, ze zitten er tijdelijk om geen 'prominenten' te laten bloeden voor de val van dit kabinet.

banter | 22-03-15 | 01:35

@toetanchamon | 22-03-15 | 01:17
Voor je het weet rij je een 'collega' in de wielen van zijn nieuwe Audi.... en dat moeten ze onderling toch niet willen.
Iets wat ik graag WEL wil, alle vuile was op tafel zodat stemmend Nederland kan zien wie de dikste eeltlaag op de ellebogen heeft zitten en ondertussen vuistdiep het eerlijke verhaal door je strot probeert te douwen.
Gelukkig heb ik geen politici in mijn familie, ik zou ze per direct onterven!

necrosis | 22-03-15 | 01:35

O/T
"Steekpartij bij allochtonenpartycentrum"
https://twitter.com/BobHGL/status/579438183416483840/photo/1

toetanchamon | 22-03-15 | 01:34

@toetanchamon | 22-03-15 | 01:13
Ik weet.
Een groep ambtenaren had destijds al laten weten weten geen moer te willen doen als Wilders MinPres was geworden.
Niet dat ze dat nu doen nu die kasthomo (nog) MinPres is.
Maar het lijkt sterk op werkweigering, en of je het nu gooit op versoepeling van ontslag of de ambtenaren verplaatsen naar rotbaantjes, je moet IETS met die weigerambtenaren.
Op mijn werk weten ze wel hoe ze mensen moeten aanpakken die stelselmatig problemen hebben, dan wel maken.

necrosis | 22-03-15 | 01:25

@Graaf van Egmont | 21-03-15 | 23:54
Het wordt niet bewezen omdat het OM en de politiek er geen onderzoek naar doen. Dat heet in die kringen abject en infaam.

toetanchamon | 22-03-15 | 01:17

@necrosis | 22-03-15 | 01:06
Lol,ik ook ;) wakker schudden.... en jij wil tweede kamer verkiezingen? wat hebben verkiezingen de laatste 20 jaar gebracht anders dan chaos en corruptie. De zittende macht achter de ministers, zij die geen daglicht verdragen en buiten de media worden gehouden. die groep moet aangepakt worden.

toetanchamon | 22-03-15 | 01:13

@ben kokhals | 22-03-15 | 01:03
Is er al nieuws over die 'stadhoudersbrief' van Benno?
Of ligt dat ergens bij die onderste steen, de fotorolletjes en andere dingen die de komende generaties niet mogen weten?

necrosis | 22-03-15 | 01:09

@toetanchamon | 22-03-15 | 01:03
Geen probleem om iedereen even wakker te schudden, ik doe het gratis.....

necrosis | 22-03-15 | 01:06

@simpelman | 22-03-15 | 00:57
IJzeren Rita had meer voorkeurstemmen dan Markie Mark.
Democratisch gezien had Rita dus MinPres moeten zijn....
Als men tenminste de mening van de kiezer voorop stelt!

necrosis | 22-03-15 | 01:04

@SyntaxError | 21-03-15 | 23:27 "Zet je aluhoedje maar vast op, want gekker als dit gaat het zeker worden :D"
.
Nou, een beetje gekker dan:) Mevrouw Van der Zijl, uw tweede linkje, heeft in haar boek het "beetje fout" van Bernhard mogen toegeven, vast om gespit naar "heel fout" te voorkomen. De man was namelijk tot hij prins werd, lid van de Hitler's lijfgarde. Een elitecorps van fanatieke nationaal socialisten, wiens leden de grote leider ieder persoonlijk hun trouw gezworen hadden. Zie de Bilderberg uitspatting en zijn avontuurtjes in Argentinië in dit licht, en menig puzzelstukjes past ineens www.groene.nl/artikel/laatste-tango-in...
.
En wat de inteelt carrière-VVD'ers betreft: ze hebben wel ellebogen en eigendunk, maar geen ideeën. Ze worden dus de nieuwe posterboys van de ambtelijke top. Daarom wordt het tijd om met een regeringswissel, ook die top te vervangen.

ben kokhals | 22-03-15 | 01:03

@necrosis | 22-03-15 | 00:39
Oh noway!! was ook puur demonstratief. En die groep waar zij lid van is, is nieuw voor mij. dankjewel!

toetanchamon | 22-03-15 | 01:03

@ dat Rutte … liever geen kopstukken in de vuurlinie plaatst.

Welke kopstukken heeft de VVD dan nog? Rutte scrapet de bottom van de barrel.

simpelman | 22-03-15 | 00:57

"Ervaren bestuurders" zijn over het algemeen incompetente vergadertijgers. Beetje slap compromissen zoeken en zelf zoveel mogelijk uit de wind blijven. Doekle Terpstra zal ik maar zeggen. Daar heb je dus helemaal geen fuck aan. Daarmee zeg ik niet dat deze twee gasten er iets van gaan bakken, maar dat het geen ervaren bestuurders zijn pleit in geen geval tegen ze.

très cool | 22-03-15 | 00:57

@Jan Dribbel | 22-03-15 | 00:47
Slordigheid????? serieus?????
Uit de landen waarvan onze politiek zegt dat daar chemische en biologische wapens zijn. Halen zij zonder enige vorm van controle 'volle' containers deze kant op zonder te weten wat er in zat. want zegel, daar had van alles in kunnen zitten!

Dit is het paard van troje al over again!!!!!

toetanchamon | 22-03-15 | 00:54

@Jan Dribbel | 22-03-15 | 00:47
Willy is toch de onofficiële baas van Nederland?
Al zitten buitenlandse staatshoofden liever te fappen op de pica van Maxima....

necrosis | 22-03-15 | 00:53

necrosis | 22-03-15 | 00:45
De containers waren verzegeld. Ik denk door defensie zelf. Of de Afghaanse douane, maar zo werkt dat meestal niet als het om defensiemateriaal gaat. Defensie heeft als het goed is zijn eigen cargo masters.
En inderdaad, er had wel een boobytrap van een bermbom in kunnen zitten. Daarom moet die Schoevers tiepteef het maar eens komen uitleggen in de 2e slaapkamer.

Graaf van Egmont | 22-03-15 | 00:51

toetanchamon | 22-03-15 | 00:38
Wat heeft de koning te maken met deze "slordigheid"?

Jan Dribbel | 22-03-15 | 00:47

@Graaf van Egmont | 22-03-15 | 00:38
Dienen zulke containers niet verzegeld te worden?
En wie vertrouw je in dergelijke landen het verzegelen van containers toe?
Voor hetzelfde geld had er een grote kunstmestbom in gezeten, de resultaten van een volgepakt busje heeft men kunnen ondervinden in Oklahoma, en dat was bepaald geen kattenpis!

necrosis | 22-03-15 | 00:45

@toetanchamon | 22-03-15 | 00:29
Google eens op 'Zevende dag Adventisten', en vraag je af of je wil gaan voor MinPres Thieme....

necrosis | 22-03-15 | 00:39

toetanchamon | 22-03-15 | 00:25
Dit soort zaken is altijd te wijten aan grove laksheid en de gewoonte om alles te willen uitbesteden aan derden. Waarvan gezegd wordt dat ze betrouwbaar zijn. In een land als Afghanistan. Enige nacontrole vindt nauwelijks plaats. De mededeling dat het onderzoek al is doodgelopen is schrijnend te noemen. Want dat is al erg snel.

Graaf van Egmont | 22-03-15 | 00:38

@Jan Dribbel | 22-03-15 | 00:19
Dan ga ik nu een punt maken.
Hoe kan het in tijden van oorlog er volle containers afkomstig uit vijandig gebied er pas in Nederland wordt ontdekt dat er stenen in zitten ipv defensie martiaal!!!!

In mijn ogen klopt daar geen kloten van, nu waren het dan stenen als we het moeten geloven. Maar er had dus letterlijk van alles in kunnen zitten zonder dat daar enige controle op is uitgevoerd. Ik vind dit een serieuze bedreiging voor de staatsveiligheid. Dit is grove nalatigheid en is het afzetten van de koning waardig. Dit circus gaat echt nergens meer over.

toetanchamon | 22-03-15 | 00:38

@necrosis | 22-03-15 | 00:21
Ik heb het demonstratief wel gestemd. Als een burger als een beest wordt behandeld (chippen en elektronische poortjes net als in een slachthuis) dat is er maar 1 partij die voor die rechten op komt. ;)

toetanchamon | 22-03-15 | 00:29

@Graaf van Egmont | 22-03-15 | 00:13
Ik denk dat kennis niet het probleem is en dat we rustig kunnen stellen dat hier opzet in het spel is.
Heb een tijd transportbeveiliging begeleid door heel Europa. Naast observatie werd er ook een hoop techniek ingezet. GPS zender die maanden actief zijn kun je overal in verwerken. Daarnaast vind ik het heel vreemd dat de staat der Nederlanden haar defensiemateriaal onbeheerd en duizenden km´s van huis achterlaat. Dat vind ik verwijtbaar en minachting naar het volk toe. Vind het vreemd dat hier nog niemand voor op het matje heeft hoeven komen in de kamer.

toetanchamon | 22-03-15 | 00:25

@toetanchamon | 22-03-15 | 00:09
Ik stem dan ook geen PvdD....
Als ik denk aan welzijn van dieren, denk ik aan Paul Wilking, een kleine boef met een groot hart!

necrosis | 22-03-15 | 00:21

Flauw stuk. Een minister stuurt niet de ambtenaren aan. Dat doet de SG. En die hebben enorm veel ervaring. De minister gaat over lijnen en politieke arena. En laat de heren daar nu heel veel ervaring in hebben. Alle vertrouwen in.

MrWorf | 22-03-15 | 00:21

toetanchamon | 22-03-15 | 00:10

Justitie gaat dit onderzoeken en de onderste steen zal dit keer zeker bovenkomen.
Met de rest van de stenen kan nog een dijk worden verzwaard.
Een win/win situatie.

Jan Dribbel | 22-03-15 | 00:19

necrosis | 22-03-15 | 00:11
Die gasten verkopen hun eigen moeder nog voor een baantje. Ik zou er niet teveel op letten. Dat verdient Miezerig Mannetje trouwens ook niet.

Graaf van Egmont | 22-03-15 | 00:15

toetanchamon | 22-03-15 | 00:10
Waar is de know how gebleven bij de opsporingsdiensten tegenwoordig? Als ze me een loodje en een draadje geven, kan ik het ze zó voor doen. Die truc leerde ik 40 jaar geleden al op de rechercheschool.

Graaf van Egmont | 22-03-15 | 00:13

@zeg maar jansen | 22-03-15 | 00:02
Ik ga de clubs uit de oppositie juist goed in de gaten houden.
Rutte heeft steun van grote oppositiepartijen nodig om plannen te kunnen smeden.
En de steun van Miezerig Mannetje is niet meer genoeg voor een meerderheid!

necrosis | 22-03-15 | 00:11

@toetanchamon | 22-03-15 | 00:09
http://nos.nl/artikel/2025300-defensie-krijgt-stenen-in-plaats-van-materieel.html

toetanchamon | 22-03-15 | 00:10

@necrosis | 21-03-15 | 23:58
Is dat echt zoveel beter? Bij dit systeem verdwijnen naast de kleine dingen als fotorolletjes en en bonnetje tegenwoordig ook de inhoud van 10 verzegelde containers...

Ik verwacht niet dat de partij van de dieren dat weet te voorkomen ;)

toetanchamon | 22-03-15 | 00:09

@toetanchamon.
Ik bedoel te zeggen dat je voor dat geld volledig integer dient te zijn, zo niet zou je een groot probleem moeten hebben.
Bestuurlijke ervaring vind ik ook geen must. Parate (technische) kennis en een pragmatisch e instelling is dat m.i. wel.

Andersdenkend | 22-03-15 | 00:06

necrosis | 21-03-15 | 23:58 Volgens Halbe Zijlstra is er binnen de fractie van de VVD geen ruimte voor fraudeurs.

Kunnen ze die club net zo goed opheffen.

zeg maar jansen | 22-03-15 | 00:02

@SyntaxError | 21-03-15 | 23:56
Waarschijnlijk zonder te kauwen.....
*gnehehe*

necrosis | 22-03-15 | 00:02

Hadden we niet beter TK verkiezingen kunnen houden?
Met alle lijken die uit de kast van de huidige coalitie komen vallen, kunnen we Rutte II met recht een crematoriumcoalitie noemen.

necrosis | 21-03-15 | 23:58

@necrosis | 21-03-15 | 23:50
Sharon Dijksma at ooit 2 ballonen en een skippy bal ...

SyntaxError | 21-03-15 | 23:56

toetanchamon | 21-03-15 | 23:41
Er worden nooit bewijzen bij die verhalen geleverd. Het is kroegpraat vermengd met krantenknipsels. Het echte criminele circuit zit wat anders in elkaar.

Graaf van Egmont | 21-03-15 | 23:54

Managers, en daar vallen ook ministers onder, hebben drie belangrijke taken te vervullen: als leider, als bestuurder, en als strateeg. Een groot manco van managers van vandaag de dag is dat ze eigenlijk zuiver op bestuurlijke kwaliteiten worden klaargestoomd en geselecteerd. Oh, leiderschap en strategie vinden ze ook belangrijk, ze verslinden boeken over die onderwerpen, en ze lopen talloze seminars af. Dat maakt alleen maar pijnlijk duidelijk dat ze die kwaliteiten niet bezitten, en hard werken om zich in elk geval de basis eigen te maken.

Is het erg dat we een minister krijgen zonder bestuurlijke ervaring? Ik vind dat eerder een aanbeveling. Hoog tijd om de andere kwaliteiten eens voorrang te geven, zeker in de politiek waar bestuurders steeds meer een zieke incrowd vormen. Bestuurservaring geef ik niet veel om; ik maak me meer zorgen over het gebrek aan andere kwaliteiten en kennis van deze minister.

Muxje | 21-03-15 | 23:54

@toetanchamon | 21-03-15 | 23:39
Ik bedoel maar ... gelukkig komt zoiets niet op het Journaal, anders zou dat wel eens verwarring kunnen scheppen onder de kiezers.

SyntaxError | 21-03-15 | 23:52

@Jan Dribbel | 21-03-15 | 23:39
Die term hebben ze uitgevonden voor mensen als Sharon Dijksma...

necrosis | 21-03-15 | 23:50

@Andersdenkend | 21-03-15 | 23:43
Voor dat salaris tekent iedereen bij het kruisje net als de salarissen en onkostenvergoedingen in Brussel. Mensen die dat aannemen hebben geen moraal of principes. Ambtenaren en politici krijgen in mijn ogen dan ook geen salaris maar zwijggeld.

toetanchamon | 21-03-15 | 23:48

FlitsPool | 21-03-15 | 23:40
Geen van genoemde drie, maar behoort u tot een categorie in dat rijtje?

Ommezwaai | 21-03-15 | 23:43

Bestuurlijke ervaring of niet. Die kleine €190.000 aan salaris, moeten er voor zorgen dat je principieel bent en blijft, ongeacht het bedrag dat word geboden door derden. Als die 2 nitwits al eens ergens voor stonden. Helaas zal dat niet het geval zijn.

Andersdenkend | 21-03-15 | 23:43

Exhibit. Het Engels voor bewijs, is met een h er in.

zeg maar jansen | 21-03-15 | 23:41

@Graaf van Egmont | 21-03-15 | 23:38
Ik las wat nieuwe dingen, maar zet ook vraagtekens.

toetanchamon | 21-03-15 | 23:41

Ommezwaai | 21-03-15 | 23:35
Behalve gehandicapten discrimineer je dus ook buitenlanders. Wat nog meer? Homo's? Zigeuners? Joden?

FlitsPool | 21-03-15 | 23:40

FlitsPool | 21-03-15 | 23:33
Een opvreter die niet komen opdagen.
Wat is dat voor een taalgebruik?

Jan Dribbel | 21-03-15 | 23:39

@SyntaxError | 21-03-15 | 23:27
Drugs door onze militairen beschermd ;)Niet zo raar dat ze ook de transporten doen. https://www.google.nl/webhp?hl=nl&tab=ww&gws_rd=ssl#hl=nl&q=papavervelden+nederland+militairen

toetanchamon | 21-03-15 | 23:39

toetanchamon | 21-03-15 | 23:07
Ik herken dingen uit mijn werkzame leven. Ik ben ook zo'n man die dingen weet en er nooit over vertelt. Maar het verhaal over Marianne Vaatstra raakt kant nog wal. Weten we pas nu. Tenzij de schrijver gaat beweren dat de boer als een pansy is gebruikt.
Dit is weer zo'n stuk waarbij de overvloed aan informatie de lezer op het verkeerde been zet en hem meetrekt in alle complottheorieën

Graaf van Egmont | 21-03-15 | 23:38

@ Feynman | 21-03-15 | 22:14
Dit is niet "only in NL". Maar wie had jij voorgedragen als nieuwe minister en stas?

FlitsPool | 21-03-15 | 23:38

FlitsPool | 21-03-15 | 23:33
U ontwijkt mijn vraag.. Ik geef netjes antwoord met een wedervraag.
Echter beperkt u zich tot een flauw woordspelletje.
Ik zal toch eens een melding moeten doen bij het Polen meldpunt..

Ommezwaai | 21-03-15 | 23:35

Zou het niet verstandiger zijn geweest juridische zwaargewichten te benoemen in plaats van stagiaires ?

lingo star | 21-03-15 | 23:35

Ommezwaai | 21-03-15 | 23:30
Je ontwijkt de vraag. Je lijkt wel een slap zwetsende opvreter die massaal niet komen opdagen.

FlitsPool | 21-03-15 | 23:33

FlitsPool | 21-03-15 | 23:29
Lees uw comment van hedenmiddag nog maar eens door.

Ommezwaai | 21-03-15 | 23:30

@Ommezwaai | 21-03-15 | 23:24
@FlitsPool | 21-03-15 | 23:26
Zoeken jullie ruzie?

SyntaxError | 21-03-15 | 23:30

Ommezwaai | 21-03-15 | 23:27
Waarom vraag je wat mijn probleem is als jij het woord "josti" gebruikt als scheldwoord?

FlitsPool | 21-03-15 | 23:29

Godsammekraken | 21-03-15 | 23:17
En hoe smaakt de reet van Ommezwaai trouwens?

FlitsPool | 21-03-15 | 23:27

FlitsPool | 21-03-15 | 23:26
Wel tegen minder begaafden die hier de boel komen rellen.
Wat is uw probleem?

Ommezwaai | 21-03-15 | 23:27

Ommezwaai | 21-03-15 | 23:24
Heb je wat tegen gehandicapten?

FlitsPool | 21-03-15 | 23:26

FlitsPool | 21-03-15 | 22:39
Ah, daar hebben we onze Josti ook weer.
Heb ik om uw achterlijke commentaar gevraagd?

Ommezwaai | 21-03-15 | 23:24

Lewis | 21-03-15 | 23:06
En toch zei Rutte dat het wel even kon duren voordat Opstelten en Teeven vervangen waren. Hij was op zoek naar zwaargewichten voor die oh zo belangrijke functies. Dit is dus kennelijk het beste wat de VVD te bieden heeft.

Graaf van Egmont | 21-03-15 | 23:24

FlitsPool | 21-03-15 | 23:09
Klopt. Geld regeert. Zit niet in Den Haag. Daar maakt men louter besluiten ten goede van commerciële instellingen om na de politieke carrière daarbij aan te kunnen/mogen schuiven.

kenny harder | 21-03-15 | 23:21

@SyntaxError | 21-03-15 | 23:14
En daarom wordt het eens tijd dat al die "top"ambtenaren achter de schermen heel snel vervangen gaan worden. De zittende garden opsluiten en een grondig onderzoek starten.

toetanchamon | 21-03-15 | 23:18

@FlitsPool | 21-03-15 | 23:02
Dit kwalificeert nog niet eens als jij-bak.

Godsammekraken | 21-03-15 | 23:17

187.340 euro p/j is een salaris waar lui op af komen die zichzelf naar boven willen likken.
In achterkamertjes gaat er veel meer geld rond natuurlijk.
Waar blijft het geld uit het lobby circuit eigenlijk?

SyntaxError | 21-03-15 | 23:14

@Feynman.
Deze jongens wordt keurig op een briefje gepresenteerd wat ze wel en niet mogen zeggen.
<187.340 euro p/j is een salaris waar lui op af komen die zichzelf naar boven willen likken.
In achterkamertjes gaat er veel meer geld rond natuurlijk.
Waar blijft het geld uit het lobby circuit eigenlijk?

SyntaxError | 21-03-15 | 23:14

Godsammekraken | 21-03-15 | 23:04
Onzin. Macht zit in 1e instantie bij de grote bedrijven (incl. banken), ook in NL.

FlitsPool | 21-03-15 | 23:09

Iemand hier bekend mee?
http://capoditutticapi007.blogspot.nl/

toetanchamon | 21-03-15 | 23:07

Godsammekraken | 21-03-15 | 23:04
Het systeem is gecrashed inderdaad. En ik zie geen tekenen dat iemand het nog zou willen redden. Ik vermoed dat ze gewoon wachten tot de EU het echt voor het zeggen krijgt in Europa. Tot die tijd verplaatsen we ons met een looprekje.

Graaf van Egmont | 21-03-15 | 23:07

And the beat goes on....

realiteitswaanzin | 21-03-15 | 23:06

Als je het personeelsbeleid van de VVD van de afgelopen tijd analyseert, zakt je broek af. Hoeveel liegende, frauduleuze Kamerleden, ministers en staatssecretarissen heeft de partij niet véél te lang de hand boven het hoofd gehouden? En dan nu dit er bovenop, de benoeming van twee ultieme lichtgewichten op zulke cruciale posten. Het is me werkelijk een raadsel waar Rutte en de partijtop mee bezig zijn. Maar ja, het beleid wort niet afgestraft, gezien de verkiezingsuitslagen van woensdag...

Lewis | 21-03-15 | 23:06

@7,62x39 | 21-03-15 | 22:58
De macht ligt in Nederland steeds meer bij een gesloten kaste. De eerste ring zijn politici, de tweede bestuurders en ambtenaren, de derde media, uitvoeringsinstellingen, lobbyclubs, banken, ngo's.

Macht verkleefd en verkleving is een pathologisch proces.

Godsammekraken | 21-03-15 | 23:04

Die van der Steur krijgt nogal wat dossiers in zijn mik geschoven. MH-17, bonnetjes, lekken opsporen en laten we Demmink vooral niet vergeten.

Graaf van Egmont | 21-03-15 | 23:03

Godsammekraken | 21-03-15 | 22:50
Iets met pot en ketel.

FlitsPool | 21-03-15 | 23:02

@7,62x39 | 21-03-15 | 22:47
Griekenland had als 1 van de eerste een 'democratie', we weten hoe het ze inmiddels afgaat. Wat mij betreft begint de revolutie morgen. Dit systeem is niet meer te redden.

toetanchamon | 21-03-15 | 23:02

mierus | 21-03-15 | 22:59
Waarom? Is ze officieel verdachte dan? Ik denk dat ze het slachtoffer gaan aanpakken. Iets met racisme.

Graaf van Egmont | 21-03-15 | 23:01

Uitgeleider? Serieus?

WillemRuis | 21-03-15 | 23:00

Zeg GeenStijl;) zie net op de AD site foto ( met balkje) van de pepperbitch.Doe ook ff.

mierus | 21-03-15 | 22:59

Godsammekraken | 21-03-15 | 22:54
Fortuyn wilde het. We weten hoe het met hem is afgelopen.

7,62x39 | 21-03-15 | 22:58

Godsammekraken | 21-03-15 | 22:54
Het systeem zal er altijd voor zorgen dat er niemand komt die het systeem op de schop gooit.

7,62x39 | 21-03-15 | 22:58

@7,62x39 | 21-03-15 | 22:49
Ik deel de zorgen over de geringe bestuurlijke ervaring. Vooral dat zij niet tegen de vierde macht opgewassen zullen zijn. Maar het feit dat er nu een minister komt te zitten die iets minder "broodbestuurder" is lijkt me een positieve ontwikkeling.

Godsammekraken | 21-03-15 | 22:54

Ommezwaai | 21-03-15 | 22:21
50 man/vrouw is genoeg...

En dan maar hopen dat het goed uitkomt met de verschillende voorkeuren voor mannen en vrouwen en er niet een paar zonder partner overblijven.
Niks ergers dan politici met gierende hormonen zonder uitlaatklep.

Bierosaurus | 21-03-15 | 22:51

@FlitsPool | 21-03-15 | 22:39
Na 18 minuten niet veel verder komen dan dit gekef en bij nadere bestudering kom je dat niveau in je andere tegels ook niet te boven blijkbaar.

Godsammekraken | 21-03-15 | 22:50

Godsammekraken | 21-03-15 | 22:41
Misschien. Ik zou er niet al te veel van verwachten.

7,62x39 | 21-03-15 | 22:49

@ toetanchamon | 21-03-15 | 22:42
Hij heeft een punt.

Lewis | 21-03-15 | 22:48

toetanchamon | 21-03-15 | 22:35
Mooi. Aan veel van de dwaasheid in de video kan het individu zich onttrekken. Maar niet aan alles. We kunnen het onbelangrijk vinden wat andere apen van ons denken. Maar we kunnen er niet aan ontkomen dat we de natuurlijke hulpbronnen uitputten, dat het systeem ooit in elkaar zal storten (kan elk moment gebeuren - in 2008 was het op een haar na zover) en dat we dan echt dieren zullen blijken - in de lelijkste, meest meedogenloze vorm denkbaar.

7,62x39 | 21-03-15 | 22:47

Ik denk dat Feynman gelijk heeft. Een gehalveerde PvdA die na de verkiezingen ineens uit een links vat begint te tappen en wil laten zien dat ze er wèl toe doen. Daarnaast de VVD, uitgewoond als een 16 jarige meid in Valkenburg, door corruptie en fraudeschandalen.
Dan is het beter om volgens het Peter principle twee totale nitwits op belangrijke posten te installeren. Dit is niks, was niks en zal nooit wat worden.
PS. In Nederland kent men de uitdrukking glimmen van trots. Ik dacht dat het een metafoor was. Maar het bestaat. Zie Van der Steur op het binnenhof, toen ie nog lekker niks mocht zeggen. Walgelijk!

Graaf van Egmont | 21-03-15 | 22:45

@FlitsPool | 21-03-15 | 22:39
En jij had 18 minuten nodig voor je tegel?

toetanchamon | 21-03-15 | 22:42

@7,62x39 | 21-03-15 | 22:29
Het maakt hem misschien nog niet geschikt maar wel geschikter.

Godsammekraken | 21-03-15 | 22:41

Ommezwaai | 21-03-15 | 22:21
Alles voor een fipo, he. Snel wat slap gelul plempen en hoppa.

FlitsPool | 21-03-15 | 22:39

Vond het ook dubieuze keuzes.
Vooral Dijkhof, die komt zo'n beetje rechtstreeks uit de baarmoeder gezwommen.
Van der Steur vind ik qua keuze niet zo verwonderlijk, hij heeft het uiterlijk van een typische plofkop VVD-er.

Dhr. de Wit | 21-03-15 | 22:37

ProAsfalt | 21-03-15 | 22:31
P&O is puur administratief, die hebben niets te zeggen. Natuurlijk zitten daar geen competente luitjes. HR neemt geen beslissingen.

7,62x39 | 21-03-15 | 22:37

@7,62x39 | 21-03-15 | 22:31
Daar is een heel mooi filmpje voor!
https://www.youtube.com/watch?v=xLNA7MRdjlw

toetanchamon | 21-03-15 | 22:35

Misschien is dit een ingewikkeld plan van de VVD. Op steeds extremere manieren de burger naaien, steeds duidelijker laten zien hoe veel schijt de bestuurslaag aan de burger heeft, tot het zelfs de meest verstokte gelovige in het systeem duidelijk wordt dat vernieuwing nodig is. Stemt VVD!

7,62x39 | 21-03-15 | 22:34

Leuk artikel voor Dhr. van der Steur. Er gaan een stuk minder mensen dood sinds medicinale cannabis in een aantal staten van de USA is toegestaan. Veel mensen stappen over van pijnstillende pillen naar cannabis en er komen dientengevolge minder overdoseringen voor.
reset.me/story/study-painkiller-overdo...

the artful dodger | 21-03-15 | 22:33

Wat zou er toch voor nodig zijn om burgers in te laten zien dat het systeem volkomen corrupt en stemmen zinloos is?

7,62x39 | 21-03-15 | 22:31

Bij welk baantje op een zogenaamd wat hoger niveau wordt nog wel gekeken naar je competenties?

Vooral gelet op het feit wanneer je als technicus tegenover een P&O'er zit.

ProAsfalt | 21-03-15 | 22:31

Bij de vvd realiseren ze zich niet echt dat er vandaag de dag ook nazaten rondlopen van verzetshelden. Het volk dient beschermt te worden al is het tegen hun eigen politiek.

toetanchamon | 21-03-15 | 22:29

Godsammekraken | 21-03-15 | 22:21
En hij heet Ard van der Steur. Ook dat kan van weinig bestuurders gezegd worden. Het maakt hem evenmin geschikt.

7,62x39 | 21-03-15 | 22:29

"Het brengt mij in de illusie dat Rutte zich aan het voorbereiden is op de val en liever geen kopstukken in de vuurlinie plaatst."

Dat zou best eens zo kunnen zijn,al denk ik eerder dat Rutte stront aan de knikker verwacht van de coalitiepartner PvdA.

deraderendraaien | 21-03-15 | 22:28

Wat pleit voor van der Steur zijn z'n bijna ontelbare nevenfuncties.
Zo rollen ze daar in de VVD, hoe meer nevenfuncties, hoe capabeler.

Jan Dribbel | 21-03-15 | 22:24

Het eennalaatste linkje verwijst (abusievelijk) naar hetzelfde YT filmpje als het laatste.

Godsammekraken | 21-03-15 | 22:24

Van der Steur heeft in ieder geval een tijdje in advocatuur en particulier onderwijs meegedraaid. Hij heeft dus ervaring in het deel van Nederland waar het geld verdiend wordt. Dat kan van heel veel bestuurders niet gezegd kan worden.

Godsammekraken | 21-03-15 | 22:21

Kamerleden, dat zijn toch die slap zwetsende opvreters die massaal niet komen opdagen?
50 man/vrouw is genoeg...

Ommezwaai | 21-03-15 | 22:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken